Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

Προς «αξιοποίηση» Η κυβέρνηση προωθεί την καταγραφή ολόκληρης της Δημόσιας Περιουσίας σε ένα ενιαίο μητρώο


Την πλήρη καταγραφή και αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας προωθεί η κυβέρνηση.
dimosia periousia
Οι σχετικές αποφάσεις ελήφθησαν σε ευρεία σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε υπό τον υπουργό Επικρατείας, Αλέκο Φλαμπουράρη και με τη  συμμετοχή του  υφυπουργού στον πρωθυπουργό Τέρενς Κουίκ, του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας, Νίκος Ματζάκος ενώ παρευρέθησαν και συνεργάτες της Γενικής Γραμματείας.
Αναλύθηκε η κατάσταση που επικρατεί σε αυτόν τον τόσο ευαίσθητο τομέα και η μεγάλη προσπάθεια που πρέπει να καταβληθεί προκειμένου να αντιμετωπιστούν χρονίζοντα προβλήματα.
Η πλήρης καταγραφή της Δημόσιας Περιουσίας, η συγκέντρωση όλης της κινητής και ακίνητης δημόσιας περιουσίας σε ένα ενιαίο μητρώο, η αναγκαία τακτοποίηση της χωροταξικά, ιδιοκτησιακά, περιβαλλοντικά και κυρίως η διαφύλαξη και προστασία της απαιτεί μεγάλη διοικητική αναβάθμιση της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και κυρίως των κατά τόπους Κτηματικών Υπηρεσιών. Μετά από αυτές τις ενέργειες μπορεί να γίνει ορθολογική αξιοποίηση της τόσο πολύτιμης Δημόσιας Περιουσίας .
Αποφασίστηκε άμεσα να προετοιμαστούν από τη Γενική Γραμματεία οι αναγκαίες εξειδικευμένες εισηγήσεις που θα τεκμηριώνουν πως θα υλοποιηθεί η πλήρης καταγραφή με την ολοκλήρωση της δημιουργίας του Ενιαίου Μητρώου, η τακτοποίηση της δημόσιας περιουσίας καθώς και η απαραίτητη διαφύλαξη και προστασία της.
http://www.matrix24.gr/

Read more...

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

Θα προχωρεί σε τιτλοποιήσεις ακινήτων Στα σκαριά ταμείο αξιοποίησης της δημόσιας ακίνητης περιουσίας


Στα σκαριά ταμείο αξιοποίησης της δημόσιας ακίνητης περιουσίας
  (Φωτογραφία:  Associated Press )

Αθήνα
Στη διαβεβαίωση ότι το νέο Ταμείο αξιοποίησης της δημόσιας ακίνητης περιουσίας που θα αναλάβει τη διαχείριση συγκεκριμένων ακινήτων του Δημοσίου θα εδρεύει στην Ελλάδα και θα διοικείται από Έλληνες προχώρησαν στελέχη του Ευρωσυστήματος απαντώντας σε σχετική ερώτηση του in.gr.
 
Καλούμενα να σχολιάσουν πληροφορίες που υποστηρίζουν ότι εξετάζεται η δημιουργία  φορέα που θα αναλάβει τον ανασχεδιασμό του προγράμματος των ιδιωτικοποιήσεων, μεταφέροντας την εποπτεία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τόνισαν πως δεν ισχύει κάτι τέτοιο.
Συγκεκριμένα ανέφεραν πως το Eurogroup, η ελληνική κυβέρνηση και ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM) προχωρούν στα πλαίσια της συμφωνίας του Νοέμβριου 2012 στη δημιουργία ενός νέου Ταμείου Αξιοποίησης της Ακίνητης Περιουσίας του Δημοσίου, το οποίο θα αναλάβει τη διαχείριση συγκεκριμένων ακινήτων και με τα παραγόμενα έσοδα θα αποπληρώνει το χρέος.
Το Ταμείο αυτό, που θα δίνει βάρος στις τιτλοποιήσεις των περιουσιακών στοιχείων που τελούν υπό τη διαχείρισή του, θα έχει έδρα στην Ελλάδα και όχι στο Λουξεμβούργο και θα στελεχωθεί από Έλληνες αξιωματούχους.
Σύμφωνα με προκαταρκτικές εκτιμήσεις από τις τιτλοποιήσεις θα μπορούσαν να εισπραχθούν έσοδα 4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 1 δισ. ευρώ θα καταβάλλονταν προκαταβολικά στην Ελλάδα.
Καθώς η δομή του νέου Ταμείου αναμένεται να είναι πιο ευέλικτη από αυτή του ΤΑΙΠΕΔ, δεν αποκλείεται να αναλάβει και projects που σήμερα βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.
Θανάσης Κουκάκης
Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

Νέο ... Βατοπαίδι στην Ζαχάρω !...



Σε σκάνδαλο, ίσως εξελιχτεί η υπόθεση αγοραπωλησιών δημοσίων εκτάσεων σε παραλιακή τοποθεσία στη Ζαχάρω.
Σύμφωνα με στοιχεία που διαθέτει το IliaPress, πέντε (5) αγοραπωλησίες έχουν πραγματοποιηθεί στην θέση «Παραλία» Ζαχάρως και μάλιστα σε χαμηλές τιμές, σχεδόν χαριστικές και με... δόσεις!
Το πρώτο ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ με εμβαδόν 565,96 τ.μ.
που βρίσκεται εκτός σχεδίου και εκτός ζώνης του Δ.Δ. Ζαχάρως, εκποιήθηκε χωρίς...
δημοπρασία και ως τίμημα ορίστηκε το ποσό των... 28.481,44 ευρώ(!) και το υπογράφει ο τότε Γ.Γ./ΠΔΕ κ. Σπυρίδων Σπυρίδων στις 26/3/2008.
Το δεύτερο ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ, εμβαδού 694,00 τ.μ. εκποιήθηκε αντί του ποσού των... 27.482,40 ευρώ(!) και το υπογράφει ο Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Δ/σης Πελοποννήσου - Δυτ. Ελλάδας και Ιονίου κ. Αναστ. Αποστολόπουλος στις 28/3/2011 και το ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ φέρει τον διακριτικό τίτλο: ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ.
Ακολουθούν άλλα τρία (3) ΠΩΛΗΤΗΡΙΑ:
ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ δημόσιας έκτασης με εμβαδόν 840,00 τ.μ. αντί 33.264,00 ευρώ(!), με υπογραφή Γ.Γ. Σπυρίδων Σπυρίδων,
ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ δημόσιας έκτασης με εμβαδόν 697,00 τ.μ. με τίμημα 28.551,60 ευρώ(!) με υπογραφή Γ.Γ. Σπυρίδων Σπυρίδων και
ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ δημόσιας έκτασης 396,11 τ.μ. με τίμημα 20.494,91 ευρώ(!) με υπογραφή Γ.Γ. Σπυρίδων Σπυρίδων.
Ο Δήμος Ζαχάρως, έχοντας έννομο συμφέρον, με αλλεπάλληλη αλληλογραφία ζητούσε από τις αρμόδιες υπηρεσίες να λάβει γνώση όλων αυτών των αγοραπωλησιών.
Στις 7/9/2011 η Κτηματική Υπηρεσία Ηλείας, με έγγραφό της, (αρ. πρωτ. 1695/1746) γνωστοποιεί στο Δήμο Ζαχάρως τα πάρα πάνω παραχωρητήρια.
Το IliaPress επικοινώνησε τηλεφωνικώς με τον Γ.Γ. κ. Αναστ. Αποστολόπουλο. Ο κ. Γενικός, όπως θα ακούσετε και στην ηχογραφημένη συνομιλία, αρνείται πως υπάρχει δική του υπογραφή και δηλώνει πως έχει ζητήσει την ανάκληση αυτών των ΠΩΛΗΤΗΡΙΩΝ.
http://newsmessinia.blogspot.com/



Read more...

Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

Καταγράφουν τη δημόσια γη για να επιβάλουν πρόστιμα









Καταγράφουν τη δημόσια γη για να επιβάλουν πρόστιμα
Καταγραφή της δημόσιας ακίνητης περιουσίας και έλεγχο για καταπατημένες εκτάσεις αρχίζει άμεσα το υπουργείο Οικονομικών, σε μία προσπάθεια να εξοικονομήσει νέα έσοδα από τους καταπατητές που βρίσκονται ήδη εντός κρατικών κτημάτων και τμημάτων της προς πώλησιν κρατικής περιουσίας.

Για το σκοπό αυτό το υπουργείο Οικονομικών προχωρά στην «ψηφιοποίηση» όλων των ακινήτων του δημοσίου. Αναζητεί σύμβουλο που θα αναλάβει επίσης την αποτίμηση της περιουσίας, με αυτόματο υπολογισμό των αντικειμενικών αξιών, βάσει της οποίας θα επιβάλλεται και «αυτόματο πρόστιμο» σε όσους έχουν καταπατήσει κρατικά ακίνητα.

Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί στις 12 Οκτωβρίου 2011. Από τη διαδικασία αναμένεται να καταγραφούν περισσότερα από 90.000 δημόσια κτήματα, συνολικής επιφάνειας 3.500.000 στρεμμάτων. Η «εικόνα» της επικρατειας της χώρας θα αναρτηθεί σε ειδική ηλεκτρονική σελίδα.

Το σχέδιο προβλέπει, σύμφωνα με την προκήρυξη του έργου ψηφιοποίησης, όποιοι ιδιώτες εντοπίζονται μέσα στη δημόσια περιουσία, θα πληρώνουν αποζημίωση που θα βεβαιώνεται αυτόματα (σήμερα γίνεται έντυπα δια αλληλογραφίας) στον αυθαίρετο χρήστη μέσω του Taxis.

Ωστόσο τα πρωτόκολλα αποζημίωσης οριστικοποιούνται μετά την πάροδο 30 ημερών. Ανακόπτονται έτσι αν ο καταπατητής προχωρήσει σε ένδικα μέσα. Αυτό σημαίνει ότι αν προσφύγουν μαζικά στα δικαστήρια, όπως αναμένεται, κατά χιλιάδες οι διεκδικητές των κρατικών ακινήτων, τότε δεν θα βεβαιώνεται το χρέος στην εφορία, και το Κράτος δεν θα μπορεί και πάλι ούτε να εισπράξει, ούτε να πουλησει.

Τα τελευταία χρόνια το 24% των ακινήτων έχει παραχωρηθεί σε δήμους και κοινότητες, ενώ σε ποσοστό 22% θεωρούνται «άγνωστα», δηλαδή δεν έχουν εντοπιστεί και δεν έχουν καταγραφεί.

Από τα 3,5 εκατ. στρέμματα δημόσιας γης, τα καταπατημένα είναι γύρω στις 400.000, τα ελεύθερα περίπου 640 χιλ., τα μερικώς ελεύθερα 720 χιλ., τα παραχωρημένα πάνω από 800.000, άγνωστα 540.000 και αμφίβολα 70.000 στρέμματα. Από τα 132 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα της χώρας η δημόσια περιουσία ανέρχεται μόλις στα 80 χιλ. τετραγωνικά χιλιόμετρα και τα περισσότερα είναι καταπατημένα ή άγνωστα. Από τα 18.000 χιλιόμετρα παράκτιας γης μόνο τα 6.000 χιλιόμετρα έχουν καθοριστεί ως αιγιαλός.

Πηγή: imerisia/protothema

Read more...

Σάββατο 30 Απριλίου 2011

Μόνο με αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας ο στόχος των 50 δισ., λέει ο Ευ.Βενιζέλος

Ζητεί πιο «έξυπνο» μνημόνιο

Ο υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος
Ο υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος (Φωτογραφία: ΑΠΕ )
Αθήνα
Ένα πιο «έξυπνο» και πιο αναπτυξιακό μνημόνιο προτείνει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, σε συνέντευξή του στο Βήμα της Κυριακής. Επισημαίνει ότι πρόκειται για μια πολιτική συμφωνία με συγκεκριμένους στόχους που, όσο περισσότερο προσεγγίζουμε, τόσο πιο εύκολος θα γίνεται ο δρόμος των διευκολύνσεων για τους εταίρους και τους δανειστές.

Ο υπουργός Άμυνας ζητεί να υπάρξει διεθνής θεσμική εγγύηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ότι η Ελλάδα θα καλύψει τις δανειακές ανάγκες της το 2012 και ότι το τραπεζικό της σύστημα θα παραμείνει σταθερό προκειμένου να ηρεμήσουν οι αγορές.

Θεωρεί σφάλμα την αναπαραγωγή στο εσωτερικό της χώρας της συζήτησης για την αναδιάρθρωση του χρέους, ασκώντας εμμέσως κριτική στην παρέμβαση του πρώην πρωθυπουργού Κ.Σημίτη.

Σημειώνει ότι είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί ο στόχος των 50 δισ. ευρώ ώς το 2015 μέσα από άμεσες επενδύσεις, αλλά ότι είναι εφικτός με τη χρηματοοικονομική αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου και με στόχο την επαναγορά χρέους.

Επισημαίνει τέλος ότι «κανείς δεν δικαιούται να σχεδιάζει υπό τις παρούσες συνθληκες το προσωπικό πολιτικό του μέλλον».

Newsroom ΔΟΛ


Read more...

Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη δημόσια περιουσία

Σύσταση γενικής γραμματείας στο ΥΠΟΙΚ


To νομοσχέδιο αναμένεται να συζητηθεί άμεσα από την Επιτροπή Οικονομικών πριν φτάσει στην Ολομέλεια
To νομοσχέδιο αναμένεται να συζητηθεί άμεσα από την Επιτροπή Οικονομικών πριν φτάσει στην Ολομέλεια (Φωτογραφία: Eurokinissi )
Αθήνα
Τη σύσταση Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας, που θα υπάγεται στο υπουργείο Οικονομικών προβλέπουν διατάξεις του νομοσχεδίου για το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων που κατατέθηκε την Πέμπτη στη Βουλή.

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται επίσης οι διατάξεις για την ενίσχυση κατά 30 δισ. ευρώ στις εγγυήσεις για το χρηματοπιστωτικό σύστημα αλλά και «βέτο» του Δημοσίου στις συγχωνεύσεις, ρυθμίσεις για τη λειτουργία του ΟΔΔΗΧ και διαχωρισμό των δραστηριοτήτων του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.

Στόχος της γενικής γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας θα είναι ο συντονισμός και η καλύτερη διοίκηση, διαχείριση, προστασία και επωφελέστερη προστασία και αξιοποίηση της δημόσιας, ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου και κοινωφελούς περιουσίας.

Με τις προτεινόμενες διατάξεις, στην Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας ανήκει η εποπτεία, ο συντονισμός, ο έλεγχος της εφαρμογής της κυβερνητικής πολιτικής από τις συναρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και τα νομικά πρόσωπα που είναι αρμόδια για τη διοίκηση, διαχείριση, αξιοποίηση και προστασία της δημόσιας και κοινωφελούς περιουσίας (Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας, Διεύθυνση Εθνικών Κληροδοτημάτων, Κτηματικές Υπηρεσίες σε όλη τη χώρα, Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου ΑΕ).

Δείτε το νομοσχέδιο, την αιτιολογική έκθεσή του και το σχετικό ενημερωτικό σημείωμα του ΥΠΟΙΚ.

Newsroom ΔΟΛ


Read more...

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Τις επόμενες μέρες ανακοινώνεται το σχέδιο αξιοποίησης της περιουσίας των ασφαλιστικών ταμείων Ολοκληρώθηκε η καταγραφή

Μέσα στις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθεί το σχέδιο αξιοποίησης της περιουσίας των ασφαλιστικών ταμείων, το οποίο δεν θα ενταχθεί στο πακέτο των 50 δισ. ευρώ, όπως είπε την Δευτέρα ο αναπληρωτής υπουργός Απασχόλησης Γ. Κουτρουμάνης.

«Έχουμε καταγράψει τα πάντα σε σχέση με τα περιουσιακά στοιχεία των Ταμείων», είπε σε δηλώσεις του στο ριαδιόφωνο της ΝΕΤ.

«Δεν πρέπει να περιμένουμε συμμετοχή των Ταμείων στο γενικότερο πλάνο που υπάρχει για την αξιοποίηση της περιουσίας, έτσι ώστε να καλυφθούν τα 50 δισ. ευρώ, αλλά κατά έμμεσο τρόπο και εδώ θα υπάρξει μια συμμετοχή των Ταμείων, γιατί τα Ταμεία επιχορηγούνται από το κράτος, κατά συνέπεια όσο καλύτερα αξιοποιούν την περιουσία τους, τόσο λιγότερα χρειάζονται από το κράτος».

Σε ότι αφορά τον ΟΠΑΔ, ο κ Κουτρουμάνης χαρακτήρισε «αδικαιολόγητη» την πρακτική των φαρμακοποιών, καθώς, όπως είπε, «οι φαρμακοποιοί και οι γιατροί γνωρίζουν ότι είμαστε σε πολύ καλύτερη κατάσταση απ' ό,τι τον προηγούμενο χρόνο, έχουμε πληρώσει το μεγαλύτερο μέρος των υποχρεώσεων μας, τον Απρίλη θα έχουν πληρωθεί το 80% των υποχρεώσεων και του ΟΠΑΔ».
Read more...

Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

Επιβεβαίωση newsbomb για την εταιρεία που θα συγκεντρώσει τα 50 δισ.!

Όπως πρώτο αποκάλυψε το newsbomb.gr και ο Κώστας Χαρδαβέλλας και δημοσιεύει το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου ανέθεσε το θηριώδες έργο του σχεδιασμού, της παρακολούθησης, του συντονισμού και εν τέλει των αποκρατικοποιήσεων της ελληνικής δημόσιας περιουσίας στην άπειρη και νεοσύστατη εταιρεία CC&C Advisors Ltd, με έδρα το Λονδίνο και μετοχικό κεφάλαιο 1 λίρα!

Όπως από 23 Μαρτίου επισήμανε ο Κώστας Χαρδαβέλλας: "Να σημειωθεί ότι η ανάθεση αυτής της τεράστιας σύμβασης έγινε χωρίς διαγωνισμό στην αγγλική εταιρεία και δεν υπάρχει πουθενά στον διαδικτυακό τόπο της Κυβέρνησης ούτε το σχέδιο σύμβασης με τους Άγγλους, ούτε και η εξήγηση γιατί επιλέχθηκε η συγκεκριμένη εταιρεία του Λονδίνου. Έχει σημασία επίσης ότι αυτή η εταιρεία που αναλαμβάνει το μεγάλο πρόγραμμα της πώλησης του ελληνικού πλούτου για να συγκεντρωθούν τα 50 δισ. συστάθηκε στις 14 Δεκεμβρίου 2010 και μέχρι τώρα δεν έχει να παρουσιάσει σχετικό έργο".

Διαχειριστής της εταιρείας είναι ο μόλις 31 ετών κ. Christopher J. Uregian, η επαγγελματική απειρία του οποίου έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τον νόμο 3049 περί αποκρατικοποιήσεων εταιρειών του Δημοσίου, ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρει πως "οι σύμβουλοι πρέπει να έχουν κύρος και εμπειρία στα αντίστοιχα θέματα και ειδικότερα σε αποκρατικοποιήσεις".

Το θέμα έχει λάβει πλέον μεγάλες διαστάσεις, εξ ου και η προς τούτο σύσκεψη του υπουργού με στενούς συνεργάτες του την Τετάρτη, μετά τη λήξη του υπουργικού συμβουλίου, προκειμένου να βρεθεί τρόπος να ξεφουσκώσει το θέμα.

Ποιος είναι ο μυστηριώδης Αρμένιος

Ο Chris Uregian η Χρήστος Γιουρετζιάν γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κηφισιά. Γόνος αρμένικης οικογένειας, γιος πολιτικού μηχανικού, αποφοίτησε από το αγγλόγωνο σχολείο Campion και ξεκίνησε την ακαδημαϊκή του πορεία σε σημαντικά πανεπιστήμια της Αγγλίας και της Αμερικής.

Έχει εργαστεί ως σύμβουλος στη Διεύθυνση Εμπορίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και ως βοηθός του εκπροσώπου Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών της Αρμενίας.

Επίσης έχει εργαστεί και στην Παγκόσμια Τράπεζα.


Read more...

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Την πώληση ποσοστού στο αεροδρόμιο «Ελ.Βενιζέλος» εξετάζει η κυβέρνηση Μετά την επέκταση της σύμβασης

Στην πώληση πακέτου μετοχών, από το 55% που κατέχει συνολικά το Δημόσιο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, σκοπεύει να προχωρήσει η κυβέρνηση μετά την επέκταση της σύμβασης με την Hochtief.

Την Τετάρτη, η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε την πρόσληψη χρηματοοικονομικών συμβούλων (BNP Paribas και Εθνική Τράπεζα), καθώς και νομικών συμβούλων για την επέκταση της διάρκειας της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, καθώς και για τη διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησης της συμμετοχής του Δημοσίου.

Το ποσοστό που ενδεχομένως πωλήσει η κυβέρνηση ίσως ανέλθει μέχρι και το 20%, καθώς η κυβέρνηση επιθυμεί να έχει το Δημόσιο την καταστατική μειοψηφία (33%). Υπενθυμίζεται ότι η γερμανική εταιρεία ελέγχει το 40% και ο όμιλος Κοπελούζου το υπόλοιπο 5%.

Σε ό,τι αφορά την επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, ο στόχος της κυβέρνησης είναι να αφορά σε διάστημα έως 20 έτη. Τα έσοδα εκτιμώνται σε 200 με 300 εκατ. ευρώ περίπου.

Μετά την επέκταση της σύμβασης θα αποτιμηθεί η αξία του 20% και εν συνεχεία, μέσα στο 2012, θα γίνει κατά πάσα πιθανότατα διεθνής διαγωνισμός. Η γερμανική εταιρεία, πάντως, ενδιαφέρεται για την απόκτηση αυτού του ποσοστού.

Η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου των Σπάτων έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης του αεροδρομίου ως τον Ιούνιο του 2026। Το 2009, τα λειτουργικά έσοδα του ΔΑΑ ανήλθαν στα 457 εκατ. ευρώ έναντι 364 εκατ. το 2008, ενώ τα κέρδη προ φόρων στα 264 εκατ. ευρώ έναντι 149 εκατ. ευρώ το 2008.
tanea.gr
Read more...

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Άγγλοι ανέλαβαν να «πουλήσουν» Ελλάδα για τα 50 δισ.



Μία αγγλική εταιρεία στο Λονδίνο που συστάθηκε τρεις μήνες πριν, πήρε την εντολή από την ελληνική κυβέρνηση να πουλήσει τα ελληνικά «φιλέτα» για να βρεθούν τα 50 δισ. ευρώ...Με απόφασή της η διυπουργική επιτροπή αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων εξουσιοδότησε τον υπουργό Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου να υπογράψει σύμβαση με την εταιρεία CC&C Advisors Ltd με έδρα το Λονδίνο για «την παροχή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σχετικά με το σχεδιασμό, παρακολούθηση, συντονισμό και υλοποίηση του προγράμματος αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων της ελληνικής κυβέρνησης».
Να σημειωθεί ότι η ανάθεση αυτής της τεράστιας σύμβασης έγινε χωρίς διαγωνισμό στην αγγλική εταιρεία και δεν υπάρχει πουθενά στον διαδικτυακό τόπο της Κυβέρνησης ούτε το σχέδιο σύμβασης με τους Άγγλους, ούτε και η εξήγηση γιατί επιλέχθηκε η συγκεκριμένη εταιρεία του Λονδίνου.
Έχει σημασία επίσης ότι αυτή η εταιρεία που αναλαμβάνει το μεγάλο πρόγραμμα της πώλησης του ελληνικού πλούτου για να συγκεντρωθούν τα 50 δισ. συστάθηκε στις 14 Δεκεμβρίου 2010 και μέχρι τώρα δεν έχει να παρουσιάσει σχετικό έργο.
Για το θέμα έχει καταθέσει σχετική ερώτηση ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Κώστας Μαρκόπουλος ζητώντας εξηγήσεις από τους υπουργούς Γ. Παπακωνσταντίνου, Μ. Χρυσοχοϊδη και Λ. Κατσέλη.

Newsbomb


Read more...

Στο επίκεντρο αποκρατικοποιήσεις και ακίνητα Πρόσληψη συμβούλων για «Ελ. Βενιζέλος», Ελληνικό και Ταμείο Παρακαταθηκών αποφάσισε η Διυπουργική

Από την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό η κυβέρνηση ελπίζει σε έσοδα τουλάχιστον 5 δισ. ευρώ
Από την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό η κυβέρνηση ελπίζει σε έσοδα τουλάχιστον 5 δισ. ευρώ
Αθήνα
Την πρόσληψη συμβούλων για την αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, καθώς και για το διαχωρισμό των δραστηριοτήτων του Ταμείου Παρακαταθηκών αποφάσισε την Τετάρτη η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων.
Συγκεκριμένα, η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ) εξέτασε τα ζητήματα που αφορούν στην προώθηση του προγράμματος δράσης αναδιαρθρώσεων, αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας ακίνητης περιουσίας και έλαβε τις εξής αποφάσεις:

1) Πρόσληψη χρηματοοικονομικών συμβούλων (BNP Paribas και Εθνική Τράπεζα), καθώς και νομικών συμβούλων (Δικηγορική Εταιρία Μπερνίτσα) για την επέκταση της διάρκειας της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, καθώς και για τη διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησης της συμμετοχής του Δημοσίου στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

2) Πρόσληψη χρηματοοικονομικών συμβούλων (Citi Group, Τράπεζα Πειραιώς), ειδικού χρηματοοικονομικού συμβούλου (ΛΑΜΔΑ Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι), νομικού συμβούλου (Δικηγορική Εταιρία Ζεμπέρης, Μαρκεζίνης, Λάμπρου και Συνεργάτες) και τεχνικού συμβούλου (Barcelona Strategical Urban Systems AIE) για την αξιοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό.

Επίσης, αποφάσισε την πρόσληψη διεθνούς νομικού συμβούλου στο προσεχές διάστημα.

3) Πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου (Lazard & Co Ltd) και νομικού συμβούλου (Δικηγορική Εταιρία Καλλιμόπουλος, Λουκόπουλος, Χιωτέλλης) για το διαχωρισμό των δραστηριοτήτων του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, καθώς και για την διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησης της εμπορικής του δραστηριότητας.

4) Διαδικασία πρόσληψης συμβούλων για το σύνολο των δράσεων αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων.

Στη συνεδρίαση της Διυπουργικής συζητήθηκε η εξέλιξη της διαδικασίας πρόσληψης συμβούλων.

ΟΠΑΠ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κρατικά λαχεία

Για ένα μεγάλο αριθμό δράσεων οι προσλήψεις θα ολοκληρωθούν τις επόμενες εβδομάδες (για παράδειγμα, επέκταση σύμβασης ΟΠΑΠ, συμβάσεις παραχώρησης, περιφερειακά αεροδρόμια, λιμάνια, ΛΑΡΚΟ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Κρατικά Λαχεία, υποθαλάσσια αποθήκη φυσικού αερίου) και σχεδόν το σύνολο των προσλήψεων των συμβούλων για τις δράσεις αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2011.

5) Διαδικασία πρόσληψης συμβούλων και σχεδιασμός για την πλήρη καταγραφή, αξιολόγηση και διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου.

Συζητήθηκε η ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης συμβούλων (τις επόμενες εβδομάδες) καθώς και τα επόμενα βήματα στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου. Οι σύμβουλοι θα παρουσιάσουν μία πρώτη καταγραφή τον Ιούνιο του 2011, η οποία και θα επικαιροποιείται κάθε εξάμηνο.

Παράλληλα, θα προχωρήσουν και στην προετοιμασία των χρηματοοικονομικών εργαλείων για την πραγματοποίηση αξιών από την ακίνητη περιουσία.

Θεσμός «επιφανείας» για ακίνητα

6) Πλαίσιο δράσεων για νομοθετικές και άλλες παρεμβάσεις για την επιτάχυνση της αξιοποίησης των ακινήτων.

Αποφασίστηκε η επιτάχυνση συγκεκριμένων θεσμικών παρεμβάσεων που αφορούν στη δημιουργία Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας, στην υιοθέτηση του θεσμού της «επιφανείας», στην προώθηση του νομοθετικού πλαισίου για την τουριστική κατοικία και στον χωροταξικό σχεδιασμό όσον αφορά τα ακίνητα του Δημοσίου.

7) Προετοιμασία σχεδίου δράσης για τις επιλογές του Δημοσίου ως προς την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του καθώς και τις αποκρατικοποιήσεις και αναδιαρθρώσεις, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος εσόδων ύψους 15 δισ. ευρώ την περίοδο 2011-2013 και 50 δισ. ευρώ μέχρι το 2015.

Το σχέδιο βρίσκεται υπό επεξεργασία και θα ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Η Ελλάδα σε κρίση Οι εθνικοί ευεργέτες ξανασώζουν την Ελλάδα Εθνικά κληροδοτήµατα 10 δισ. ευρώ στο σχέδιο αξιοποίησης της δηµόσιας περιουσίας

Κάποια  από τα εθνικά κληροδοτήµατα:   1 Αρχαιολογικό Μουσείο,   2 Μετσόβιο Πολυτεχνείο,   3 Ακαδηµία Αθηνών,   4 Ζάππειο Μέγαρο,   5 Ριζάρειος Σχολή (στη φωτογραφία  ο Αγιος Γεώργιος)
Εκτακτο σχέδιο αξιοποίησης εθνικών κληροδοτηµάτων αξίας 10 δισ. ευρώ ενεργοποιεί η κυβέρνηση προκειµένου να πείσει την τρόικα ότι το πρόγραµµα άντλησης 50 δισ. ευρώ µέσω πώλησης και αξιοποίησης της δηµόσιας περιουσίας είναι πλήρως εφικτό.

Εθνικοί ευεργέτες καιευπατρίδες άλλων εποχών έχουν κληροδοτήσει στο ελληνικό κράτος 11.000 δωρεές αξίας 10 δισ. ευρώ.
Για να υλοποιήσει η Πολιτεία προγράµµατα αξιοποίησηςτων κληροδοτηµάτων θεσµοθετεί µιανέα σύµπραξη ανάµεσα στο κεντρικό κράτος και τις αποκεντρωµένες διοικήσεις. Παράλληλα,η εισαγωγή του θεσµού της«επιφανείας» από τον υπουργό Επικρατείας Χάρη Παµπούκη θεωρείται από κορυφαίους νοµικούς όπως ο κ. Στράτης Στρατήγης αποφασιστικό βήµαγια τη δυναµική αξιοποίηση των κληροδοτηµάτων.

Οι προαναφερόµενες πρωτοβουλίες αναµένεται να «ξυπνήσουν» από τη µακρά «οικονοµική νάρκη» κληροδοτήµατα ανεκτίµητης αξίας, όπως τα λεγόµενα Ηπειρωτικά κληροδοτήµατα ή χιλιάδες στρέµµατα σε νησιά όπως οι Σπέτσες.Παράλληλα, µείζων στόχος είναι να δοθεί τέλος σε ένα γκρίζο καθεστώς διαχείρισης για τις σχολάζουσες κληρονοµιές, των οποίων η αξίαανέρχεται στα 4 δισ. ευρώ.

Τα εθνικά κληροδοτήµατα αφορούν περιουσίες εθνικών ευεργετών, ενώ οι σχολάζουσες κληρονοµιές είναι εκείνες που δεν έχουν γίνει αποδεκτές ή δεν έχουν βρεθεί οι κληρονόµοι τους. Οι πρωτοβουλίες που αναλαµβάνει το υπουργείο Οικονοµικών για την αξιοποίηση αυτής της περιουσίας των 10 δισ. ευρώ κινούνται προς τρεις κατευθύνσεις.

Πρώτον, προωθούνται η πλήρης καταγραφή του σκοπούόλων των κληροδοτηµάτων και η λεπτοµερής αποτύπωση της κινητής και ακίνητης περιουσίας τους.

Δεύτερον, προγραµµατίζεται η αλλαγή του πλαισίου διαχείρισης και εποπτείας των εθνικών κληροδοτηµάτων και των σχολαζουσών κληρονοµιών. Ετσι, εξετάζεται η σύσταση γενικής γραµµατείας ∆ηµόσιας Περιουσίας καιΚληροδοτηµάτων στο υπουργείο Οικονοµικών, το έργο της οποίας θα ελέγχεται και από τη Βουλή, καιεπτά γενικών διευθύνσεων στις αποκεντρωµένεςδιοικήσεις (πρώην κρατικές περιφέρειες), µε δύο υποδιευθύνσεις, αρµόδιες η πρώτη για τη δηµόσια περιουσία και η δεύτερη για τα κληροδοτήµατα.

Τρίτον και σηµαντικότερο, διαµορφώνονται οι κατάλληλες ρυθµίσεις που αφορούν τη νοµοθετική κατοχύρωση του ρόλου του κράτους στην αξιοποίηση των περιουσιών αυτών, ακόµη και όταν δεν έχει αναγνωριστεί το κληρονοµικό δικαίωµα του ∆ηµοσίου.

Ειδική επιτροπή του υπουργείου Οικονοµικών έχει καταρτίσει τις παρεµβάσεις που απαιτούνται, προκειµένου νααξιοποιηθούν 11.000

δωρεές. Εξαυτών, περίπου 2.500

είναι ιδρύµατα και κληροδοτήµατα, 3.000

σχολάζουσες κληρονοµιές και 5.500 περιουσίες είναι υπό εκκαθάριση.

Μόνο οιπεριουσίεςπου αφήνονται για κοινωφελείς σκοπούς είναι αξίας από200.000 ευρώκαι φθάνουν σε πολλά εκατοµµύρια ευρώ. Η εκµετάλλευση των εθνικών κληροδοτηµάτων και τωνσχολαζουσών κληρονοµιώνουσιαστικά συνεπάγεται την αλλαγή ενός παρωχηµένου νοµοθετικού πλαισίου 72 ετών (διαµορφώθηκε από τις δικτατορίες Πάγκαλου, Μεταξά και Παπαδόπουλου).

Ειδική επιτροπή έχει καταρτίσει τις παρεµβάσεις που απαιτούνται, για να αξιοποιηθούν 11.000 δωρεές


Ξεπερνώνται πολλά εµπόδια µε τον «θεσµό της επιφανείας»

Η ΕΠΑΝΕΙΣΑΓΩΓΗ του «θεσµού της επιφανείας» από τονυπουργό Επικρατείας Χάρη Παµπούκη, όπως θέλουν οι πληροφορίες, αναµένεται να οδηγήσει στην υπέρβαση πολλών νοµοθετικών εµποδίων. Οθεσµός αυτός που προϋπήρχε στο Ελληνικό ∆ίκαιο πριν από το 1946 δίνει τη δυνατότητα σύστασης εµπράγµατου δικαιώµατος σε γη που ανήκει σε κάποιον άλλον. Στην περίπτωση των εθνικών κληροδοτηµάτων θα διασφαλίσει εσαεί την κυριότητα της γης από το ∆ηµόσιο.

Ετσι, για παράδειγµα, θα µπορούσε να αξιοποιηθεί η περιουσία του Ιδρύµατος της Αναργυρείου και Κοργιαλενείου Σχολής, στο οποίο ανήκουν χιλιάδες στρέµµατα γης στις Σπέτσες. Μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο έγκριτος νοµικός Στράτης Στρατήγης, εκ των συντακτών του σχετικού νοµοσχεδίου, δήλωσε πως η επαναφορά του «θεσµού της επιφανείας» θα λύσει σηµαντικά ζητήµατα ιδιοκτησιών του ∆ηµοσίου. «Με τη δηµιουργία δικαιώµατος επιφάνειας, ο κύριος του εδάφους συνεχίζει να παραµένει ιδιοκτήτης του, κατά συνέπεια δεν ξεπουλιέται η δηµόσια γη», λέει ο κ. Στρατήγης. «Την ίδια στιγµή επιτρέπεται η οικονοµική αξιοποίηση εκτάσεων ή ακινήτων που δεν µπορούν σήµερα να εκποιηθούν, όπως και τα κληροδοτήµατα υπέρ κοινωφελών σκοπών». ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ. Ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Φλωρίδης, ο οποίος συµµετείχε στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Θεσµών και ∆ιαφάνειας της Βουλής που έγιναν προ εβδοµάδων µε θέµα τα εθνικά κληροδοτήµατα, υποστηρίζει πως τα ΑΕΙ της χώρας θα µπορούσαν να λύσουν σηµαντικό µέρος του οικονοµικού τους προβλήµατος αν αξιοποιούσαν τα δικά τους κληροδοτήµατα. «Η απόδοση των κληροδοτηµάτων για το Μετσόβιο είναι πάνω από 6% και θεωρείται πολύ καλή», δηλώνει στα «ΝΕΑ».

«Την ίδια στιγµή το Αριστοτέλειο διαθέτει στη Θεσσαλονίκη 60 ακίνητα ανοίκιαστα», τονίζει χαρακτηριστικά. Ολα αυτά θα διευθετηθούν µε συγκεκριµένες θεσµικές αλλαγές.

«Τα ΑΕΙ θα έλυναν οικονοµικά προβλήµατα αν αξιοποιούσαν τα δικά τους κληροδοτήµατα»


Τα ίδια αυστηρά χρονοδιαγράµµατα

«Eίναι µεγάλη πρόκληση να υλοποιηθούν προγράµµατα αξιοποίησης των κληροδοτηµάτων, ειδικά σε περιόδους που η δηµιουργία νέων πηγών εσόδων είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ», δηλώνει στα «Νεα» ο υπουργός οικονοµικών.

«Για τον λόγο αυτόν, η καταγραφή των κληροδοτηµάτων ακολουθεί σχεδόν τα ίδια αυστηρά χρονοδιαγράµµατα µε το πρόγραµµα καταγραφής της συνολικής δηµόσιας περιουσίας, ενώ άµεσα θα προχωρήσουµε σε ειδική νοµοθετική ρύθµιση, ώστε να είναι δυνατή η υποβοήθηση του έργου των εµπλεκόµενων φορέων στην αξιοποίηση των κληροδοτηµάτων, µε απόλυτη διαφάνεια και χωρίς να αλλοιώνεται µε κανέναν τρόπο ο σκοπός τους».
tanea.gr

Read more...

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

Γ. Παπακωνσταντίνου: «Τι πουλάμε για τα 50 δισ. ευρώ»

Γ. Παπακωνσταντίνου: «Τι πουλάμε για τα 50 δισ. ευρώ»
Ο υπουργός Οικονομικών αφήνει αιχμές κατά όσων μιλούν για «ελλιπή συντονισμό»- Πώς θα επιτευχθεί ο στόχος των 50 δισ.ευρώ σε πέντε χρόνια χωρίς αποκρατικοποιήσεις-εξπρές; «Δεν πρόκειται να κάνουμε αποκρατικοποιήσεις-εξπρές. Δεν υπάρχει περίπτωση παράκαμψης των κανόνων διαφάνειας. Και δεν εκποιούμε σε τιμή ευκαιρίας. Οφείλω να τονίσω ότι ο στόχος που έχουμε θέσει για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας είναι μια απόφαση ευθύνης.Γνωρίζουμε ότι υπάρχει μεγάλη λιμνάζουσα περιουσία και πολλές δυνατότητες αξιοποίησης ακίνητης και κινητής περιουσίας του Δημοσίου που θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν μεγάλο μέρος της απώλειας που υπέστη η ελληνική οικονομία και κοινωνία κατά τη διάρκεια του προγράμματος προσαρμογής». - Από πού θα ξεκινήσετε και πότε;
«Για εμάς η αρχή έχει ήδη γίνει με τις αποφάσεις του Δεκεμβρίου από τη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων. Αμεσα προχωρούμε με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών. Στην ίδια κατηγορία συμβάσεων είναι και η Εγνατία. Αμεσα επίσης προχωρούμε στο σχέδιο για την αποκρατικοποίηση των κρατικών λαχείων μέσω συμβάσεων παραχώρησης, τη διάθεση πακέτου μετοχών της ΔΕΠΑ, ενώ στο έτος θα υλοποιηθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την παραχώρηση μέρους του φάσματος συχνοτήτων. Ακολουθούν τα περιφερειακά αεροδρόμια, τα λιμάνια, στρατηγικές συμμετοχές στις εταιρείες υδάτων και στα ΕΛΤΑ». - Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για τα ακίνητα του Δημοσίου; «Ως προς την αξιοποίηση ακινήτων ισχύουν οι προθέσεις μας για την αξιοποίηση της λίστας ακινήτων που αποφάσισε η ΔΕΑΑ τον Δεκέμβριο, προχωρούν οι διαδικασίες για τη σύσταση της Ελληνικό ΑΕ, ενώ η ΚΕΔ και η ΕΤΑ έχουν ήδη προγραμματίσει την υλοποίηση σχεδίων αξιοποίησης 20 επιπλέον ακινήτων. Από εκεί και πέρα- και σε συνέχεια της διαδικασίας καταγραφής των ακινήτων που ένα μεγάλο μέρος της θα έχει ολοκληρωθεί τον Ιούνιοσκοπεύουμε να κάνουμε χρήση χρηματοοικονομικών εργαλείων αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας». - Ποια θα είναι αυτά τα «εργαλεία»;
«Σχεδιάζουμε τη δημιουργία εταιρειών χαρτοφυλακίου ακινήτων. Ενα ελληνικό “εθνικό αναπτυξιακό τα μείο ακινήτων” στο οποίο θα συνεισφέρουμε “καθαρά” ακίνητα, συγκεκριμένους όρους χρήσης και αξιοποίησης. Τα χαρτοφυλάκια αυτά θα μπορούν να αντλήσουν κεφάλαια από τις διεθνείς χρηματαγορές και έτσι να έρθουν νωρίτερα τα έσοδα από μια διαδικασία αξιοποίησης που μπορεί στις σημερινές συνθήκες να πάρει περισσότερο χρόνο».
- Αρα θα γίνει προσπάθεια να ανοίξουν οι αγορές για την οικονομία με πολιορκητικό κριό τα δημόσια ακίνητα; Τα 50 δισ. ευρώ ξεκλειδώνουν τις αγορές; «Μπορεί και αυτό να είναι ένα από τα αποτελέσματα της προσπάθειας».
- Υπάρχει τμήμα της δημόσιας περιουσίας που να εξαιρείται από το πρόγραμμα ή όλα είναι στο τραπέζι;
«Είναι προφανές ότι εξαιρείται ο φυσικός πλούτος και- αυτονόητα πάλι, αλλά και τα αυτονόητα πρέπει να λέγονται- η πολιτιστική κληρονομιά μας. Και χρειάζεται για ακόμη μία φορά να τονίσω τη δέσμευσή μας για απόλυτα διαφανείς διαδικασίες και αξιοποίηση που δεν καταστρέφει αλλά προάγει το φυσικό κάλλος της χώρας».
- Εγκριτοι οικονομολόγοι υποστηρίζουν ότι σε μια χώρα με πρόβλημα φερεγγυότητας (π.χ., χώρες Λατινικής Αμερικής 1990, Ρωσία 1999 κ.ά.) η αντίστροφη μέτρηση για την επιστροφή στην ανάπτυξη αρχίζει με την αναδιάρθρωση του χρέους και τη μείωσή του σε επίπεδα που μπορεί να υποστηρίξει η οικονομία.Γιατί δεν κάνετε αναδιάρθρωση «εδώ και τώρα»;
«Η ιστορία δεν έχει καταγράψει χώρα της ευρωζώνης με τα αντίστοιχα προβλήματα με τα δικά μας ούτε έχει καταγράψει πρόβλημα σε χώρα Νομισματικής Ενωσης όπου η ηγεσία της και οι θεσμικοί φορείς που αποτελούν τους θεματοφύλακες της Συνθήκης να έχουν εκφράσει με τόσο ξεκάθαρο τρόπο τη στήριξη και την πρόθεσή τους να κάνουν οτιδήποτε χρειαστεί για την ομαλή επιστροφή της χώρας στις αγορές και σε μια πορεία βιώσιμης δημοσιονομικής προσαρμογής. Μιλάμε λοιπόν για μια εντελώς διαφορετική ιστορία εδώ. Υπενθυμίζω παράλληλα ότι η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή έχει αποφασίσει πως θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να αποφευχθεί η χρεοκοπία». - Το γερμανικό κοινοβούλιο εξέφρασε την αντίθεσή του στη δυνατότητα του μηχανισμού να αγοράζει κρατικό χρέος στην πρωτογενή αγορά. Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις για την Ελλάδα αν δεν υπάρξει γενική συμφωνία στις 25 Μαρτίου;
«Η βούληση της ηγεσίας των ευρωπαϊκών χωρών έχει εκφραστεί με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο στις επίσημες αποφάσεις της 11ης Μαρτίου. Από εκεί και πέρα γνωρίζουμε ότι στην εξειδίκευση σε τεχνικό επίπεδο θα χρειαστεί να υπάρξουν και συμφωνίες και συναινέσεις, όπως άλλωστε γίνεται σε κάθε τέτοια περίπτωση».
- Ωστόσοστο προσεχές έκτακτο Εco/Fin θα συζητηθούν οι αντιρρήσεις που έχουν εκφράσει αρκετές χώρες σχετικά με τις αποφάσεις της 11ης Μαρτίου. «Δεν παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι υπάρχουν αντιστάσεις σε πολλά κράτη-μέλη, ειδικά σε εκείνα που οι κυβερνήσεις βασίζονται σε συνασπισμούς κομμάτων ή είναι ενώπιον εκλογών και άρα οι εσωτερικές ισορροπίες σε κυβερνητικό και κοινοβουλευτικό επίπεδο είναι αρκετά ευαίσθητες. Αν και δεν θεωρούμε ότι υπάρχει λόγος ανησυχίας για την ουσία των αποφάσεων, δεν σταματάμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις, να επιδεικνύουμε το έργο και τις θέσεις μας και πιστεύουμε ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα ως τη σύνοδο της 25ης Μαρτίου».
- Η στάση της αντιπολίτευσης βοηθά για να πετύχουμε;
«Η ΝΔ δεν είναι αντάξια των περιστάσεων. Μου έχει κάνει εντύπωση η αντίδρασή της μετά την αδιαμφισβήτητη επιτυχία της συνόδου. Μου έκανε εντύπωση ο τόνος που κινήθηκε ο κ. Σαμαράς στη Βουλή. Μου έκανε εντύπωση η πλήρης αδυναμία να πει τη λέξη “θετικό” για μια έκβαση για την οποία όλες οι ευρωπαϊκές εφημερίδες είπαν ότι “κερδισμένη είναι η Ελλάδα”». - Η Αριστερά είναι καλύτερη; «Εμαθα για μια επιτροπή που θα αποτιμήσει ποιο κομμάτι του χρέους είναι επαχθές, λες και αν χαρακτηριστεί ένα κομμάτι του χρέους εντός εισαγωγικών “παράνομο” αυτό σημαίνει ότι δεν το χρωστάμε πλέον. Παρατηρώ και την καταπληκτική ρελάνς του ΚΚΕ που λέει ότι ούτε ένα ευρώ του χρέους δεν είναι νόμιμο, άρα δεν χρωστάμε ούτε ένα ευρώ. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά».
- Συχνά δέχεστε επιθέσεις από βουλευτές και υπουργούς.
Προφανώς υπάρχουν αρκετοί που θέλουν την καρέκλα σας.
Θα θέλατε να μετακινηθείτε και να τους δώσετε την ευκαιρία;
«Σε μια κυβέρνηση δεν ανήκει σε κανέναν η καρέκλα του.Με τη λογική της καρέκλας που συχνά επικράτησε στην πολιτική ζωή φτάσαμε εδώ που φτάσαμε».
- Η ομάδα πολιτικού σχεδιασμού στην οποία συμμετείχατε ατόνησε και αυτοκαταργήθηκε.Ποιος είναι ο λόγος που εσείς και ο υπουργός Εσωτερικών δεν κατορθώσατε να συνεργαστείτε και να δημιουργήσετε ένα δυναμικό δίδυμο συντονισμού της κυβέρνησης;
«Ξέρω ότι τα “δίδυμα που τσακώνονται” στην κυβέρνηση είναι προσφιλές θέμα.Θα σας απογοητεύσω.Η σχέση μου και η συνεργασία μου με τον Γιάννη Ραγκούση παραμένει στενή και εποικοδομητική,τόσο στα ζητήματα κοινών αρμοδιοτήτων όσο και σε θέματα συντονισμού, όπου και όταν χρειαστεί».
- Αν είμαστε σε «οικονομικό πόλεμο»,δεν θα έπρεπε ο υπουργός Οικονομικών να είχε πολύ περισσότερες συντονιστικές και παρεμβατικές αρμοδιότητες από αυτές που έχετε εσείς;
«Αισθάνομαι ότι έχω όλες τις αρμοδιότητες για να μπορέσω να κάνω τη δουλειά μου.Από εκεί και πέρα,το θέμα του συντονισμού ίσως είναι ωραίο για κουβέντα καφενείου αλλά στον δημόσιο διάλογο νομίζω ότι έχει λάβει διαστάσεις περισσότερο κουτσομπολιού και λιγότερο ουσίας.Το βέβαιον είναι ότι,αν ο σωστός συντονισμός για κάποιους μεταφράζεται σε ένα σύστημα με “γραμμές” και “παπαγαλάκι”, σίγουρα αυτό δεν είναι το μοντέλο που εκφράζει μια κυβέρνηση ΠαΣοΚ και τον Πρωθυπουργό».
- Ο Ντομινίκ Στρος-Καν είχε δίκιο που είπε ότι «οι Ελληνες είναι βουτηγμένοι στα σκατά»;
«Εγώ θα επέλεγα μια άλλη έκφραση.Από εκεί και πέρα,νομίζω ξέρουμε πολύ καλά τις παθογένειες της οικονομίας.Πιστεύω όμως ότι με αποφασιστικότητα, πίστη και σκληρή δουλειά θα πετύχουμε».
- Οι παραδοχές επάνω στις οποίες στηρίχθηκε ο προϋπολογισμός του 2011 αποδεικνύονται αισιόδοξες.Θα έχουμε συμπληρωματικό προϋπολογισμό;
«Ο στόχος του προϋπολογισμού για το 2011 θα επιτευχθεί,ό,τι και αν χρειαστεί να γίνει.Προφανώς με τα νέα δεδομένα για την ύφεση στα τελευταία τρίμηνα του 2010 που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ αλλάζουν και οι υποθέσεις επάνω στις οποίες στηρίχθηκαν οι προβλέψεις για το 2011, το πρόβλημα όμως που αυτό δημιουργεί έχει προσδιοριστεί σε λιγότερο από μία μονάδα του ΑΕΠ και αυτό δεν σημαίνει ούτε ότι απέτυχε ο προϋπολογισμός ούτε ότι θα χρειαστεί απαραίτητα συμπληρωματικός προϋπολογισμός.Μπορούμε να το διαχειριστούμε και αυτό θα κάνουμε».
- Θα είναι η κυβέρνηση του ΠαΣοΚ εκείνη που θα υπογράψει μαζικές απολύσεις στο Δημόσιο;
«Δεν πρόκειται να υπάρξουν απολύσεις στο Δημόσιο.Μεταξύ 2010 και 2013 θα έχουν συνταξιοδοτηθεί 170.000 δημόσιοι υπάλληλοι και θα έχουν μειωθεί οι συμβασιούχοι.Δεν θα έχουμε απολύσεις γιατί θα έχουμε μια πολύ αισθητή μείωση του μισθολογικού κόστους».
- Θα αποφύγουμε νέες περικοπές μισθών και συντάξεων μέσα στο 2011,παρά το γεγονός ότι η οικονομία δοκιμάζεται από έντονη ύφεση;
«Οριζόντιες περικοπές δεν θα υπάρξουν.Τα μέτρα του 2010 ήταν μέτρα ανάγκης και το γνωρίζουμε όλοι».
- Προετοιμάζεται το ενιαίο μισθολόγιο.Οι μισθοί θα κινηθούν στον μέσο όρο ανάμεσα στους υψηλούς μισθούς των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών και σε αυτούς των άλλων υπουργείων;
«Το ενιαίο μισθολόγιο θα διορθώσει σημερινούς προφανείς ανορθολογισμούς,δεν ισχύει ότι θα συγκλίνουν όλοι κάπου στη μέση.Προφανώς θα υπάρχουν διαφοροποιήσεις,ανάλογα με τη θέση και τις ευθύνες του καθενός.Από εκεί και πέρα,είμαστε στην αρχή ενός σημαντικού διαλόγου και δεν θέλω να προδικάσω την έκβασή του».


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ.tovima.gr/

Read more...

Το πρώτο βήμα δίπλα στο κύμα...



«Ελλάδα δεν είναι μόνο το... Ελληνικό»! Με αυτό το σύνθημα οι επιτελείς του Μεγάρου Μαξίμου ζήτησαν από την ΚΕΔ και την ΕΤΑ να ορίσουν τα ακίνητα που έχουν στα χαρτοφυλάκιά τους και θεωρούν ότι μπορεί να αξιοποιηθούν.

Στον πόλεμο κατά του χρέους θα πρωτοστατήσουν οι? παραλίες, καθώς, όπως έχει πει ο Ντ. Στ. Καν, «είναι ατελείωτες και αναξιοποίητες». Μεγάλοι ... τουριστικοί όμιλοι του εξωτερικού και διεθνείς επενδυτές ενδιαφέρονται να μπουν στο παιχνίδι «ήλιος-θάλασσα», στο οποίο η χώρα μας διαθέτει ακαταμάχητο πλεονέκτημα.

Αττική
Στην περιοχή της πρωτεύουσας, η περίφημη Ριβιέρα του Σαρωνικού αποτελεί αναμφισβήτητα το «φιλέτο» του κρατικού χαρτοφυλακίου.


Αυτήν τη στιγμή στην ευθύνη της ΕΤΑ είναι οι μαρίνες και οι πλαζ, από τον Πειραιά μέχρι και το Σούνιο, αλλά και οικόπεδα με κέντρα διασκέδασης και ξενοδοχεία. «Οπου υπάρχουν συμβόλαια θα τηρηθούν, όποιο τελειώνει θα μπαίνει στο καλάθι» επισημαίνει στο «Εθνος της Κυριακής» συνεργάτης του πρωθυπουργού. Μάλιστα, αποκαλύπτει ότι η κυβέρνηση σκέφτεται να έρθει σε συνεννόηση με την Εκκλησία, η οποία επίσης διαθέτει μεγάλη ακίνητη περιουσία στην περιοχή και η οποία, σύμφωνα με τον αστικό θρύλο, έχει δοθεί σε ιδιώτες προς εκμετάλλευση «έναντι πινακίου φακής».

Σε ό,τι αφορά σε παραλίες και αιγιαλούς στην ηπειρωτική Ελλάδα και το Ιόνιο, μερικές από τις περιπτώσεις που εξετάζονται είναι οι εξής:

Ανατολικό «τόξο»:

* Εύβοια: Ακτή Αγίου Μηνά/ αιγιαλός, Ακτή Αιδηψού/ αιγιαλός, Ακτή Αμαρύνθου/ αιγιαλός.
* Φθιώτιδα: Αρκίτσα/ αιγιαλός, Καμένα Βούρλα/ κάμπινγκ.
* Μαγνησία: Ακτή Βόλου/ αιγιαλός, Δράκεια/ σχολάζουσα έκταση, Κτήμα Καλά Νερά/ σχολάζουσα έκταση.
* Πιερία: Σκάλα Σκοτίνας/ παραθαλάσσια έκταση Ξενίας Πλαταμώνα/ δεν λειτουργεί το ξενοδοχείο, Χασκάρα/ εδαφική έκταση.
* Θεσσαλονίκη: Παραθαλάσσιες εκτάσεις στην Επανομή, την Αγία Τριάδα και την Ασπροβάλτα.
* Χαλκιδική: Αρναία/ αιγιαλός, Κτήμα Αγιος Ιωάννης Σιθωνίας/ σχολάζουσα έκταση, Μονοδένδρι/ σχολάζουσα έκταση, Κτήμα Νέας Φώκαιας/ σχολάζουσα έκταση, Νέα Μουδανιά/ σχολάζουσα έκταση.
* Καβάλα: Ακτή Καλαμίτση/ αιγιαλός, Κτήμα Νέας Ηρακλείτσας/ σχολάζουσα έκταση.

Δυτικό «τόξο»:

* Κόρινθος: Ακτή Σικυώνος/ αιγιαλός, Ακτή Βραχατίου/ αιγιαλός, Πευκιάς Ξυλοκάστρου/ σχολάζουσα έκταση.
* Αργολίδα: Τολό/ αιγιαλός.
* Κέρκυρα: Ακτή Κορακιάνα/ αιγιαλός, Ερμόνες/ αιγιαλός, Κανόνι/ αιγιαλός.
* Κεφαλονιά: Μακρύς Γιαλός/ αιγιαλός, Καταβόθρες/ αιγιαλός, Τραπεζάκι/ αιγιαλός.
* Ηλεία: Βαρθολομιό/ σχολάζουσες εκτάσεις, Ιαματικές Πηγές Κουνουπελίου.
* Θεσπρωτία: Τέσσερις νησίδες Θεσπρωτίας.

Ο προγραμματισμός
Βήμα βήμα τα «πωλητήρια» και διάλογος με φορείς

Οι αντιδράσεις που συνοδεύουν συνήθως τις προσπάθειες αξιοποίησης της δημόσιας γης και η ανάγκη η χώρα μας να κινηθεί γρήγορα, είναι οι παράγοντες που καθορίζουν τη στρατηγική της κυβέρνησης.

Προκειμένου να είναι πιο αποτελεσματική η προσέγγιση των διαθέσιμων εκτάσεων, οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες χάραξαν δύο ηπειρωτικά αναπτυξιακά «τόξα», από την Αττική μέχρι τον Εβρο και από την Αργολίδα μέχρι τα Ιωάννινα, και δημιούργησαν δύο «καλάθια» με τα ακίνητα σε ορεινούς όγκους και νησιωτικές περιοχές.

Τα ακίνητα χωρίστηκαν στη συνέχεια σε τρεις κατηγορίες: οικόπεδα, εκτάσεις με κτίσματα και αιγιαλός. Επιπλέον, τα ακίνητα διαχωρίστηκαν σε δύο κατηγορίες: ελεύθερα και ενοικιασμένα. Πρώτη ομάδα-στόχο αποτελούν οι ελεύθερες αναξιοποίητες εκτάσεις, με ή χωρίς κτίσματα και λοιπές εγκαταστάσεις. Αν και η καταγραφή από τις αρμόδιες υπηρεσίες είναι αναλυτική, η εντολή είναι οι ανακοινώσεις να γίνονται με το σταγονόμετρο. Προφανώς για την αποφυγή αντιδράσεων από τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και όσους σήμερα, νόμιμα ή παράνομα, ασκούν οικονομική δραστηριότητα επί της δημόσιας ακίνητης περιουσίας.

Η πρώτη εικόνα που έχουν μεταδώσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών οι υπηρεσίας της Πλατείας Συντάγματος δημιουργεί ανάμεικτα συναισθήματα. Υπάρχουν δεκάδες εκτάσεις με τον χαρακτηρισμό «σχολάζουσες», αλλά και εκατοντάδες παραλίες που «αντέχουν την τουριστική αξιοποίηση». Το ζήτημα είναι να ληφθεί η πολιτική απόφαση.

Καμπάνια
Το σίγουρο είναι ότι η κυβέρνηση θα το προσπαθήσει, επισημαίνοντας και στις τοπικές κοινωνίες, που ενδέχεται να αντιδράσουν, τα οφέλη σε θέσεις εργασίας που θα προκύψουν. Με την ανεργία να αποτελεί το υπ' αριθμόν ένα πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας, είναι δεδομένο ότι η κυβέρνηση θα τονίσει τη συγκεκριμένη θετική συνέπεια των επενδύσεων.

Φιλοδοξία του Μαξίμου είναι κάθε ακίνητο που θα οδηγείται προς αξιοποίηση να συνοδεύεται από μελέτη των ευεργετημάτων που θα προκύψουν για τα δημόσια οικονομικά, αλλά και για τις επιμέρους περιοχές. «Μετρήσιμα αποτελέσματα και διαφάνεια» είναι οι δύο βασικές εντολές του Γ. Παπανδρέου προς όλους όσοι εμπλέκονται στη συγκεκριμένη υπόθεση.

«Αδιανόητη τη σημερινή κατάσταση»
Στοίχημα του Γιώργου ο φάκελος «ακίνητα»

«Αδιανόητη» θεωρεί ο πρωθυπουργός τη σημερινή κατάσταση, όπου η δημόσια περιουσία είτε είναι αναξιοποίητη είτε προσφέρει ελάχιστα στα δημόσια ταμεία είτε είναι καταπατημένη. Ο Γ. Παπανδρέου έχει αποφασίσει να πρωτοστατήσει στην υπόθεση της αξιοποίησης. Οχι μονάχα γιατί τη θεωρεί «αυτονόητη», αλλά και γιατί, όπως θα εξηγήσει στις δημόσιες παρεμβάσεις του, ο άλλος δρόμος θα είναι να κοπούν μισθοί και συντάξεις ή να αυξηθούν οι φόροι.

Σύμφωνα με τους συνεργάτες του, οι τελευταίες επιλογές «είναι απλά απαράδεκτες». Τονίζουν πως «είναι υποχρέωσή μας να αξιοποιήσουμε τη δημόσια περιουσία, όχι απλά για να μειώσουμε το χρέος, αλλά για να δημιουργήσουμε ανάπτυξη και θέσεις εργασίας». Δηλαδή, ο στόχος είναι διπλός: από τη μία να ανακουφιστούν τα δημόσια ταμεία και από την άλλη να γεμίσουν οι τσέπες δημόσιων οργανισμών και πολιτών που θα εμπλακούν στα έργα που θα προκύψουν. Το ζητούμενο για την κυβέρνηση είναι αν το κάθε ακίνητο θα δίνεται προς αξιοποίηση αυτόνομα ή αν θα δημιουργηθούν ομάδες με στόχο την προσέλκυση μεγάλων επενδυτών.

Ανοίγει το παιχνίδι
Ενισχύσεις και από το εξωτερικό στο εγχείρημα

Σε όλη τη διάρκεια του 2010 έγιναν τρεις μονάχα διαγωνισμοί για ακίνητα της ΕΤΑ. Και οι τρεις τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους. Για το τουριστικό περίπτερο Βολισσού Χίου, τη μίσθωση του κτήματος Σκάλας Σκοτίνας στην Πιερία και τη μακροχρόνια εκμίσθωση του τουριστικού λιμένα Βουλιαγμένης. Το 2011 τα πράγματα έχουν... «βελτιωθεί», καθώς ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη ένας διαγωνισμός για το τουριστικό περίπτερο Περίσσας Σαντορίνης. «Είναι προφανές ότι έτσι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε, δεν βγάζει πουθενά» ομολογούν οι επιτελείς του Μεγάρου Μαξίμου. Το όλο εγχείρημα, όμως, απαιτεί συντονισμό, που υποχρεώνει τον πρωθυπουργό να πάρει αποφάσεις, τόσο για τα πρόσωπα που θα το αναλάβουν, όσο και για τη μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί. Σε ενίσχυση της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπηρεσιών θα προστρέξουν οίκοι αξιολόγησης, σύμβουλοι αποκρατικοποιήσεων, αλλά και ειδικοί από την Ε.Ε., την ΕΚΤ και το ΔΝΤ, καθώς και οι τρεις δανειστές μας διαθέτουν τεχνογνωσία που μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη. «Ετσι θα διαλυθεί ο μύθος του τι έχουμε, αλλά και του τι μπορούμε να πετύχουμε» προσθέτουν στον συλλογισμό τους οι συνεργάτες του Γ. Παπανδρέου.

Καταπατημένα
Ρύθμιση προ των πυλών

Ρύθμιση για την εξαγορά των καταπατημένων εκτάσεων του Δημοσίου προωθεί η κυβέρνηση, με στόχο την εισροή ζεστού χρήματος πάνω από 1,5 δισ. ευρώ στα δημόσια ταμεία την περίοδο 2011-2013.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών σε συνεννόηση με τα υπόλοιπα συναρμόδια υπουργεία ετοιμάζει ρύθμιση, με την οποία θα δίνεται η δυνατότητα σε όσους έχουν καταπατήσει ακίνητα του Δημοσίου να τα εξαγοράσουν έναντι τιμήματος που θα υπολογίζεται επί της αντικειμενικής τιμής και θα είναι συνάρτηση του είδους και της χρήσης της έκτασης, του χρόνου κατοχής, καθώς και της οικογενειακής κατάστασης του πολίτη.

Το σχέδιο που επεξεργάζονται στο οικονομικό επιτελείο προβλέπει ότι όποιος κατέχει αυθαίρετα δημόσιο ακίνητο, είτε έχει τίτλους είτε όχι, θα μπορεί να ζητήσει από την αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία την εξαγορά του μέσα σε συγκεκριμένη χρονική προθεσμία.

Το τίμημα εξαγοράς θα προσδιορίζεται με βάση την αντικειμενική αξία που έχει το ακίνητο κατά τον χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης εξαγοράς, ενώ στις περιοχές που δεν ισχύει το σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού για το τίμημα θα λαμβάνεται υπόψη η αγοραία αξία, μειωμένη κατά ένα ποσοστό της τάξης του 20%. Επίσης, το τίμημα θα μειώνεται κατά ένα ποσοστό για κάθε χρόνο κατοχής του ακινήτου πριν από το 2009, που θα κυμαίνεται στο 0,25% για κάθε χρόνο, αλλά θα υπάρχει ανώτατο όριο στο ποσοστό της έκπτωσης.

Το τίμημα εξαγοράς θα μειώνεται περαιτέρω κατά περίπου 10% εφόσον ο αυθαίρετος κάτοχος έχει ανεγείρει πρώτη κατοικία στη δημόσια έκταση και κατά επιπλέον 10% εφόσον είναι πολύτεκνος ή ανάπηρος. Για έναν ενδιαφερόμενο ο οποίος υπάγεται στις δύο ή και στις τρεις παραπάνω περιπτώσεις η συνολική πρόσθετη έκπτωση επί του τιμήματος μπορεί να φθάσει το 20% ή το 30%.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΤΥΠΑΣ
ΕΘΝΟΣ


Read more...

Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

Αξιοποίηση ακινήτων με ταυτόχρονη έξοδο στις αγορές προαναγγέλλει ο Γ.Παπακωνσταντίνου Νέα εθνική στρατηγική

Μια νέα εθνική στρατηγική ταχύτερης επιστροφής στις αγορές μέσω μεγάλων εταιρειών ακινήτων του Δημοσίου προαναγγέλλει σε συνέντευξή του στο Βήμα της Κυριακής ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, εν όψει και της κρίσιμης Συνόδου Κορυφής της 25ης Μαρτίου.

Κατ' ουσίαν κηρύσσει την έναρξη του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας ύψους 50 δισ. ευρώ με την επερχόμενη ίδρυση Εθνικού Αναπτυξιακού Ταμείου Ακινήτων, που θα έχει πρόσβαση στις αγορές και θα αντλεί κεφάλαια.

Ξεκαθαρίζει ότι «δεν πρόκειται να κάνουμε αποκρατικοποιήσεις-εξπρές. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση παράκαμψης των κανόνων διαφάνειας και δεν εκποιούμε σε τιμή ευκαιρίας».

Πιο συγκεκριμένα, αναφέρει ότι στο πλαίσιο αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων άμεσα προχωρά η επέκταση σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και στην ίδια κατηγορία συμβάσεων εμπίπτει και η Εγνατία. Άμεσα προχωρούν επίσης τα σχέδια για την αποκρατικοποίηση των κρατικών λαχείων μέσω συμβάσεων παραχώρησης, τη διάθεση πακέτου μετοχών της ΔΕΠΑ, ενώ στο έτος θα υλοποιηθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την παραχώρηση μέρους του φάσματος συχνοτήτων.

Συμπληρώνει ότι ακολουθούν τα περιφερειακά αεροδρόμια και λιμάνια, καθώς και στρατηγικές συμμετοχές στις εταιρείες υδάτων και στα ΕΛΤΑ.

Όσο για τα ακίνητα του Δημοσίου αναφέρει ότι θα αξιοποιηθεί η λίστα που αποφάσισε η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων, προχωρούν οι διαδικασίες για τη σύσταση της Ελληνικό ΑΕ, ενω η ΚΕΔ και η ΕΤΑ έχουν ήδη προγραμματίσει την υλοποίηση σχεδίων αξιοποίησης 20 επιπλέον ακινήτων.

Για τη Σύνοδο της 25ης Μαρτίου τονίζει ότι η κυβέρνηση δεν ανησυχεί, αλλά βρίσκεται σε εγρήγορση, καθώς οι αποφάσεις της 11ης Μαρτίου συναντούν αντιδράσεις.

Ο υπουργός Οικονομικών τονίζει ότι «σε μια κυβέρνηση δεν ανήκει σε κανέναν η καρέκλα του», υπογραμμίζει ότι έχει άριστη σχέση με τον υπουργό Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση, αλλά παράλληλα αφήνει αιχμές για όσους μιλούν για «ελλιπή συντονισμό» της κυβέρνηση.

Ακόμη, εκτιμά ότι η ΝΔ και η Αριστερά δεν είναι αντάξιες των περιστάσεων, καθώς ακολουθούν «τυφλή αντιπολιτευτική στρατηγική».

Τέλος, δεσμεύεται ότι δεν θα υπάρξουν απολύσεις ούτε οριζόντιες μειώσεις αποδοχών στο Δημόσιο, ενώ στο επερχόμενο ενιαίο μισθολόγιο θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις।
.tanea.gr
Read more...

«Ισχυρός μηχανισμός δημιουργίας ρευστότητας το Ελληνικό»

newsbomb.gr

Συνέντευξη παραχωρεί ο Υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης στην εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής» και αναφέρεται στην επένδυση στο Ελληνικό, το οποίο υποστηρίζει ότι θα αποτελέσει ένα μηχανισμό δημιουργίας και μετάδοσης ισχυρής ρευστότητας στην πραγματική οικονομία, τόσο στην κατασκευή, όσο και σε μόνιμη βάση στο μέλλον. Επίσης, υποστηρίζει πως θα δημιουργηθούν πάνω από 35.000 θέσεις εργασία και τονίζει πως τις επόμενες εβδομάδες η κυβέρνηση θα παρουσιάσει το στρατηγικό της σχέδιο για το έργο.

Ο κ. Παμπούκης μιλά για τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας και τα σχέδια της κυβέρνησης και επισημαίνει ότι χρειάζεται ένα συνολικό σχέδιο αντιμετώπισης του χρέους.

Όσον αφορά το κυβερνητικό έργο, ο κ. Παμπούκης εκτιμά πως ο Πρωθυπουργός κάνει καλά τη δουλειά του, ενώ ζητά να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές στο δημόσιο τομέα έτσι ώστε να μην υπάρξουν απολύσεις.

Ο Υπουργός Επικρατείας επαναφέρει το θέμα των αποζημιώσεων από τη Ζίμενς, ενώ αναφέρεται και στο ενδεχόμενο συνεργασίας με την Κύπρο, την Κίνα και το Ισραήλ.

πηγή: newscode.gr


Read more...

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Υψηλοί τόνοι στη Βουλή για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας

Κόντρα Παπακωνσταντίνου - Τσίπρα

Ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας
Ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας (Φωτογραφία: Eurokinissi )
Αθήνα
Σε υψηλούς τόνους διεξήχθη στη Βουλή συζήτηση με αφορμή επίκαιρη ερώτηση του Αλέξη Τσίπρα για για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Ο υπουργός Οικονομικών Γ.Παπακωνσταντίνου είπε στον κ. Τσίπρα, ο οποίος επανέφερε το θέμα δημοψηφίσματος ή πρόωρων εκλογών, ότι «οι κυβερνήσεις εκλέγονται για τέσσερα χρόνια, ασκούν πολιτικές και κρίνονται από τους πολίτες, όπως και εμείς θα κριθούμε».

Ο κ. Παπακωνσταντίνου δήλωσε ότι θα προχωρήσει με διαφάνεια το εν λόγω πρόγραμμα και θα ενημερωθεί σχετικά η Βουλή, η οποία θα κληθεί να αποφασίσει.

Ο επικεφαλής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ επέμεινε ότι τα παραδείγματα από τον διεθνή χώρο εκποίησης δημόσιας περιουσίας δείχνουν ότι δεν προέκυψαν θετικά αποτελέσματα σε σχέση με το δημοσιονομικό πρόβλημα των χωρών που επιχείρησαν παρόμοιες πολιτικές και επικαλέστηκε την περίπτωση της Αργεντινής, «η οποία και οδηγήθηκε σε μέτρα σκληρής λιτότητας, όταν πήγε το ΔΝΤ και εξαναγκάσθηκε σε εκποίηση μεγάλου μέρους του δημόσιου πλούτου και της δημόσιας περιουσίας αλλά τελικά δεν απέφυγε τη χρεοκοπία».

Ο κ. Παπακωνσταντίνου υπογράμμισε πάντως ότι δεν πρόκειται να πωληθεί δημόσια γη: «Άλλο δημόσια περιουσία και άλλο δημόσια γη» είπε στον κ. Τσίπρα, αντιτάσσοντας το επιχείρημα ότι βάσει της διεθνούς εμπειρίας όποιοι προχώρησαν σε αξιοποίηση με σωστό, λελογισμένο και διαφανή τρόπο, έχουν βελτιώσει την οικονομία τους, το βιοτικό επίπεδο και έχουν δημιουργήσει δουλειές για όλους.

Εγκάλεσε δε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «εκφράζετε τη συντήρηση και την αντίληψη ότι δεν πρέπει να αλλάξει τίποτα σε αυτή τη χώρα», επισημαίνοντας ότι «σε αντίθεση με την οπισθοδρόμηση και την μιζέρια εμείς προχωράμε μπροστά».

Ο κ. Τσίπρας αντέτεινε ότι με χρέος 160% του ΑΕΠ «δεν βγαίνει όσο και να ξεπουλήσετε» και πρότεινε να προχωρήσει η κυβέρνηση σε έλεγχο του χρέους, αναδιαπραγμάτευση και φορολόγηση των μεγάλων εισοδημάτων. «Αυτό που κάνετε εσείς δεν είναι αξιοποίηση, είναι ξεπούλημα όσο - όσο και άρον - άρον» είπε και αντιπρότεινε την ίδρυση μιας δημόσιας τράπεζας ειδικού σκοπού για τη διαχείριση της περιουσίας, η οποία θα δανείζεται χαμηλότοκα από την ΕΚΤ, όπως οι εμπορικές τράπεζες και θα χρηματοδοτεί την ανάπτυξη και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Newsroom ΔΟΛ


Read more...

Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

Το σχέδιο για την ακίνητη περιουσία...



Την Δευτέρα ή Τρίτη θα εγκριθεί από την διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων , η οποία αναμένεται να συνεδριάσει υπό την προεδρία του υπουργού Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, το σχέδιο δράσης που θα υλοποιήσει η ελληνική κυβέρνηση μέχρι και το 2015 με στόχο την είσπραξη 50 δισ. το... οποίο θα πρέπει να παρουσιάσει η Ελλάδα στην σύνοδο Κορυφής στις 24 -25 του μήνα στις Βρυξέλλες.

Το κρίσιμο θέμα των επομένων ημερών θα είναι να καθοριστεί η τύχη των μεγάλων κερδοφόρων ΔΕΚΟ . Η ενδεχόμενη αποκρατικοποίηση σε ΔΕΗ, ΕΛΠΕ, ΟΤΕ [OTEr.AT] Σχετικά άρθρα και ΟΠΑΠ καθώς και τις κρατικές τράπεζες οδεύουν να αποφασιστούν μέσα στα επόμενα 24ώρα ώστε να συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα.

Οι αποφάσεις για τις μεγάλες ΔΕΚΟ όπως τονίζουν αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ αφορούν πολλά υπουργεία και οι όποιες κινήσεις πρέπει να ληφθούν από τους καθ΄ ύλην αρμόδιους.

Ο ρόλος των τραπεζών

Στο θέμα της ακίνητης περιουσίας το σχέδιο δράσης σε γενικές γραμμές έχει ήδη αποφασιστεί . Το ελληνικό δημόσιο έχει στείλει ήδη προσκλήσεις σε 7 μεγάλες ελληνικές εμπορικές τράπεζες ( Εθνική, Alpha, EFG Eurobank [EFGr.AT] Σχετικά άρθρα , Πειραιώς, Marfin, ATE, Emporiki Bank ) οι οποίες μέσω των τμημάτων Real Estate που διαθέτουν να ξεκαθαρίσουν- ενεργώντας ως σύμβουλοι - την κατάσταση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας.

Θα έχουν δηλαδή ελεύθερη πρόσβαση στα κρατικά χαρτοφυλάκια της ΚΕΔ της Ολυμπιακά Ακίνητα ΑΕ και της Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα ΑΕ . Θα ξεχωρίζουν σε πρώτη φάση τα ακίνητα που είναι αξιοποιήσιμα και δεν έχουν νομικά προβλήματα.

Στην συνέχεια θα εντοπίσουν ενδιαφέροντα ακίνητα τα οποία έχουν νομικά προβλήματα τα οποία και θα κωδικοποιήσουν. Η κωδικοποίηση αυτή θα υποβληθεί από την Ειδική Γραμματεία αποκρατικοποιήσεων στην ηγεσία του υπουργείου οικονομικών ώστε να επιλυθούν με νομοθετική ρύθμιση.

«Θεσμός της επιφάνειας»

Μόλις υπάρξει ικανός αριθμός ακινήτων του δημοσίου προς αξιοποίηση οι τράπεζες σύμβουλοι σε συνεργασία με άλλες εξειδικευμένες τράπεζες του εξωτερικού θα αναζητήσουν επενδυτές για τις εκτάσεις αυτές.

Αρμόδια στελέχη τονίζουν ότι η κάθε είδους αξιοποίηση θα έχει ως βάση τον λεγόμενο «Θεσμό της επιφάνειας».

Την διατήρηση της κυριότητας της έκτασης που θα διατίθεται προς αξιοποίηση από το ελληνικό δημόσιο και την παραχώρηση μόνο των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης του εκάστοτε ακινήτου για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Αν οι 30ετείς -50ετείς ή 99ετείς - κατά τα βρετανικά πρότυπα - συμβάσεις λήξουν τότε τόσο η έκταση όσο και τα κτήρια ή οι εγκαταστάσεις που βρίσκονται πάνω τους γίνονται κτήμα του ελληνικού δημοσίου .

Οι επτά τράπεζες έχουν ως κατ' αρχήν υποχρέωση την παρουσίαση ενός πακέτου ακινήτων μέχρι και τον Ιούνιο και ενός δεύτερου μέχρι και το τέλος του χρόνου. Από εκεί και πέρα θα πρέπει ανάλογα με το ρυθμό που θα έχει το ξεκαθάρισμα της ακίνητης περιουσίας να παρουσιάζεται ένα καλάθι ακινήτων κάθε τρίμηνο.

Οι γνωστές

Με βάση τα δεδομένα αυτά συντάσσεται το σχέδιο δράσης του υπουργείου οικονομικών το οποίο θα πρέπει να παρουσιαστεί από την ελληνική κυβέρνηση κατά την κρίσιμη σύνοδο κορυφής την επόμενη Πέμπτη και Παρασκευή.

Σύμφωνα με πληροφορίες το σχέδιο θα είναι αναλυτικό μόνο για το 2011 και θα περιέχει τις ήδη γνωστές αποκρατικοποιήσεις δηλαδή την πώληση ποσοστού έως 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την πλήρη αποκρατικοποίηση του Καζίνου της Πάρνηθας τη ΔΕΠΑ τη ΛΑΡΚΟ τη στρατηγική συνεργασία για τα ΕΛΤΑ και την επέκταση της σύμβασης διαχείρισης του Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Θα περιγράφεται επίσης με συγκεκριμένους στόχους το πρόγραμμα αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου αλλά και αξιοποίησης των όποιων μεγάλων εταιριών του δημοσίου και τραπεζών θα επιλεγούν να είναι επόμενες για αξιοποίηση μέσα στο διάστημα 2011-2015.

Θα αναλύονται επίσης χρονικά αλλά και μεθοδολογικά η αναμενόμενη εξέλιξη των συμβάσεων παραχώρησης που σχεδιάζουν τα συναρμόδια υπουργεία για λιμάνια αεροδρόμια και αυτοκινητόδρομους και οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν σταδιακά από το 2012.

Επίσης θα αναφέρεται σε ειδικό κεφάλαιο η εκχώρησης δικαιωμάτων που έχει σήμερα το δημόσιο και προτίθεται να παραχωρήσει σε ιδιώτες με μακροχρόνιες συμβάσεις (χορήγηση άδειας χρήσης για το φάσμα συχνοτήτων) για την περίοδο 2011-2015.

Μέσα στην εβδομάδα ενδέχεται ο ειδικός γραμματέας αποκρατικοποιήσεων κ. Γιώργος Χριστοδουλάκης να δώσει στη δημοσιότητα τα ονόματα των συμβούλων του δημοσίου για την επέκταση της σύμβασης του αεροδρομίου του Ελληνικού την ανανέωση των αδειών τυχερών παιγνιδιών του ΟΠΑΠ και της αξιοποίησης του παλαιού αεροδρομίου του Ελληνικού.

Αισιόδοξος ο υπουργός για επιτυχία του στόχου

Ο κ. Παπακωνσταντίνου μιλώντας στο πρακτορείο Reuters εξέφρασε την εμπιστοσύνη ότι η χώρα θα καταφέρει να αντλήσει έσοδα 50 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις και διαχείριση κρατικού ενεργητικού τα προσεχή έτη.

Ανέφερε ακόμη ότι η συμφωνία που επιτεύχθηκε στη σύνοδο κορυφής της προηγούμενης εβδομάδας για μείωση του επιτοκίου και επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του ελληνικού δανείου θα μπορούσε να βοηθήσει την Ελλάδα να μειώσει το κόστος δανεισμού της στο πλαίσιο του πακέτου διάσωσης χαμηλότερα από το 4%.

«Αυτό εξαρτάται από την πορεία του επιτοκίου Euribor και από το εάν δανειζόμαστε με κυμαινόμενο επιτόκιο ή με σταθερό επιτόκιο. Αυτή τη στιγμή δανειζόμαστε με κυμαινόμενο επιτόκιο κατά συνέπεια μετά τη μείωση που εξασφαλίσαμε θα πληρώνουμε λιγότερο από 4% - με την προϋπόθεση ότι το Euribor θα παραμείνει στα επίπεδα στα οποία βρίσκεται».

ΤΑΣΟΣ ΔΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
naftemporiki.gr



Read more...

Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

ΣΤΟ ΧΑΚΙ ΤΟ REAL ESTATE


Ρεπορτάζ : Λουκάς Δημάκας
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Λίστα των προς αξιοποίηση ακινήτων του – εκτάσεων και κτιρίων – καταρτίζει το υπουργείο Εθνικής Αµυνας. Με απόφαση της ∆ιυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων έχει ήδη κινηθεί η διαδικασία επιλογής εξειδικευµένου συµβούλου – µε τη συµµετοχή...
µεγάλης τράπεζας – προκειµένου να καταγραφεί και να αξιολογηθεί η ακίνητη περιουσία, η οποία ανήκει ή έχει την αρµοδιότητα γι’ αυτήν το υπουργείο και γενικά οι Ενοπλες ∆υνάµεις. Το σύνολο των «χακί» αυτών ακινήτων ανέρχεται σε 1.767, συµπεριλαµβανοµένων και µερικών εκτάσεων και εγκαταστάσεων των Ελληνικών Αµυντικών Συστηµάτων (πρώην ΠΥΡΚΑΛ - ΕΒΟ).

Οπως προκύπτει από ενηµέρωση που έκανε ο υπουργός Αµυνας Ε. Βενιζέλος σε ερωτώντα βουλευτή σχετικά µε τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί, µαζί µε την επίσηµη λίστα ο σύµβουλος «θα υποβάλει και προτάσεις για µορφές αξιοποίησης ακινήτων». Από αυτά, το υπουργείο εξαιρεί αφενός όσα φυσικά «δεν καλύπτουν στρατιωτικές χρήσεις» και αφετέρου όσα «δεν θα παραχωρηθούν δωρεάν κατά χρήση σε Οργανισµούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την κάλυψη κοινωνικών αναγκών». Οι παραχωρήσεις σε δήµους κ.λπ. αναµένεται πάντως να είναι πολλές στο εξής, καθώς απλοποιήθηκε η νοµοθεσία.

Ακόµα και όταν αφαιρεθούν τα ενεργά στρατόπεδα, αεροδρόµια, ναύσταθµοι κ.λπ., από τα διαθέσιµα στοιχεία προκύπτει ότι αποµένει αρκετό... ψαχνό! Ο Στρατός Ξηράς έχει 194 κε νά στρατόπεδα – λογικά ο αριθµός θα αυξηθεί λόγω της αναδιοργάνωσης που γίνεται. Μικρότερος είναι ο αριθµός των ακινήτων των άλλων κλάδων, ενώ αρκετά από αυτά βρίσκονται σε αστικές περιοχές. Στο χαρτοφυλάκιο µε τα µη χρησιµοποιούµενα από τις Ενοπλες ∆υνάµεις ακίνητα περιλαµβάνονται επίσης δεκάδες διαµερίσµατα, καταστήµατα, αστικά οικόπεδα, αγροί, ηµιδασικές εκτάσεις, κληροδοτήµατα κ.λπ., ενώ αρκετή περιουσία έχουν και εποπτευόµενοι φορείς. Παλαιότεροι υπολογισµοί επί κυβερ νήσεως Ν.∆. έκαναν λόγο για έσοδα από το «χακί» real estate που θα κάλυπτε το 2% των εξοπλιστικών δαπανών, οι οποίες τότε ήταν αρκετές. Στα σχέδια τού τότε υπουργείου Οικονοµικών περιλαµβάνονταν πωλήσεις και µακροχρόνιες µισθώσεις, ενώ το ελληνικό Πεντάγωνο ήταν πιο συγκρατηµένο. Σήµερα στο υπουργείο Αµυνας αποφεύγουν τη λέξη «πώληση» και µιλούν για προώθηση «προγραµµάτων ανάπτυξης» – τουλάχιστον µέχρι να ολοκληρωθεί η έκθεση του συµβούλου.
Read more...

Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011

Το θεσμό «επιφανείας» εισηγήθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Χ.Παμπούκης

Σχέδιο για αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας

Το καλύτερο οικόπεδο της Ευρώπης έχει χαρακτηριστεί από υπουργούς το Ελληνικό
Το καλύτερο οικόπεδο της Ευρώπης έχει χαρακτηριστεί από υπουργούς το Ελληνικό (Φωτογραφία: Associated Press )
Αθήνα
Τη δυνατότητα σύστασης εμπράγματου δικαιώματος σε γη που ανήκει σε άλλον, τον λεγόμενο θεσμό «επιφανείας», εισηγήθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο μετά από πρόταση του πρωθυπουργού ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης. Βάσει του σχεδίου, διασφαλίζεται εσαεί η κυριότητα της γης από το δημόσιο, επιτρέποντας ταυτόχρονα την αξιοποίησή της για ορισμένο χρονικό διάστημα.

Στη διάρκεια του έκτακτου Υπουργικού Συμβουλίου την Κυριακή συζητήθηκε το θέμα της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, προκειμένου να εξασφαλιστούν τα 50 δισ. ευρώ, που προβλέπονται στη συμφωνία της Συνόδου Κορυφής του Eurogroup.

Στο πλαίσιο αυτό, έγινε και η εισήγηση του Χ.Παμπούκη, που αποτελεί εφαρμογή της απόφασης του πρωθυπουργού να υπάρξει νομοθετική πρόβλεψη κατά της πώλησης ελληνικής γης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η «φιλοσοφία» της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας εδράζεται στην ρήση των Ινδιάνων ότι «την γη δεν την αποκτούμε από τους γονείς μας, αλλά την δανειζόμαστε από τα παιδιά μας», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά υπουργός στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η κυβέρνηση θεωρεί πως πρέπει ο ελληνικός λαός να διαπαιδαγωγηθεί στην αντίληψη ότι δεν πρέπει να έχει χρέος.

Κυβερνητικοί κύκλοι διευκρίνιζαν ότι ο θεσμός «επιφανείας»:

  1. Διασφαλίζει εσαεί την κυριότητα της γης από το δημόσιο, επιτρέποντας ταυτόχρονα την αξιοποίησή της για ορισμένο χρονικό διάστημα.
  2. Ο θεσμός «επιφανείας» επιτρέπει την άντληση και μη δέσμευση πόρων για τις επιχειρήσεις καθώς αν αυτές πχ νοικιάζουν τα κτίρια δεν μπορούν να εξασφαλίσουν δάνεια από τις τράπεζες, ενώ με τον θεσμό «επιφανείας» μπορούν να χρησιμοποιήσουν το εμπράγματο δικαίωμά τους για άντληση πόρων. Η διαφορά του θεσμού «επιφανείας» από την «ενοικίαση», διευκρίνιζαν οι ίδιοι κύκλοι, συνίσταται στο ότι ο θεσμός «επιφανείας» εμπίπτει στο εμπράγματο δίκαιο, δηλαδή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και έναντι τρίτων, ενώ η «ενοικίαση» εμπίπτει στο ενοχικό δίκαιο και αφορά μόνο τους «δύο», δηλαδή τον ιδιοκτήτη και τον ενοικιαστή.
  3. Πλεονέκτημα του «θεσμού επιφανείας», πάντα σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους, είναι φορολογικό, καθώς τα χρήματα για την απόκτηση του εμπράγματου δικαιώματος προπληρώνονται.
  4. Οι ίδιοι κύκλοι χαρακτήριζαν το θεσμό ως «οικολογικό αμορτισέρ», καθώς με την αλλαγή στην οποία περιέρχεται γενικά ο αστικός ιστός, τα κτίρια μπορούν να αλλάξουν χρήση, όταν επιστραφούν στον ιδιοκτήτη της γης που παραμένει το κράτος.
  5. Δεν πρόκειται για νεωτερισμό σε σχέση με τα ισχύοντα στην Ευρώπη, καθώς μόνο η Ελλάδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη κατήργησε τον θεσμό αυτό από το 1946 και μετά.
  6. Η θεσμοθέτηση του συνιστά ένα «γνώριμο αναπτυξιακό θεσμό» στους επενδυτές που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον.

Newsroom ΔΟΛ, ΑΠΕ-ΜΠΕ


Read more...