Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΕΙΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΕΙΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011

«Φυσάει και το γιαούρτι» πλέον ο Σαμαράς


newpost.gr
«Φυσάει και το γιαούρτι» πλέον ο Σαμαράς
Σχεδόν 40 ημέρες μετά τις αλυσιδωτές τηλεφωνικές επικοινωνίες ανάμεσα στον Πρωθυπουργό και τον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και την ...εξάωρη κυβέρνηση εθνικής συνεργασίας, ο Αντώνης Σαμαράς φαίνεται ότι πλέον δεν έχει τίποτα να περιμένει από τον Γιώργο Παπανδρέου.

Η ψυχρή σχέση και η έλλειψη εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο ανδρών κατεδείχθη πέραν πάση αμφιβολίας χθες, κατά την επικοινωνία που είχαν στο πλαίσιο του κύκλου τηλεφωνημάτων του Γ. Παπανδρέου στους πολιτικούς αρχηγούς εν όψει της αυριανής έκτακτης Συνόδου Κορυφής.

Η «επίσημη» -μέσω διαρροών- ενημέρωση που έγινε από τους επιτελείς του κ. Σαμαρά μετά το τηλεφώνημα Παπανδρέου, ήταν μόλις λίγων δευτερολέπτων. «Ο κ. Παανδρέου τηλεφώνησε περίπου στις 5.30 μ.μ. στον κ. Σαμαρά. Η συνομιλία τους διήρκεσε σχεδόν τρία λεπτά. Ο Πρωθυπουργός εξέθεσε συνοπτικά την κατάσταση και ανέφερε τι περιμένει από τη Συνόδο. Ο κ. Σαμαράς επανέλαβε ότι η συμμετοχή ιδιωτών δεν αποτελεί λύση». Οποιαδήποτε ερώτηση και αν έγινε στους συνεργάτες του Α. Σαμαρά, όσο επίμονη και πιεστική και να ήταν, δεν απέδωσε καρπούς.

Ήταν ίσως από τις ελάχιστες φορές που οι δημοσιογράφοι πείστηκαν ότι αυτό που τους μεταφέρθηκε ήταν ό,τι είχε διαμειφθεί μεταξύ των δύο ανδρών και τίποτα περισσότερο αποτυπώνοντας μια συνομιλία που έγινε πιο πολύ για το θεαθήναι. Άλλωστε, η εικόνα των γραφείων της ΝΔ και κυρίως του γ’ ορόφου, όπου βρίσκονται συγκεντρωμένα τα γραφεία των επιτελών του κ. Σαμαρά, ήταν μία εικόνα που «μιλούσε από μόνη της». Μια εικόνα που ουδεμία σχέση είχε με εκείνη πριν από ενάμιση μήνα, όπου τα δεδομένα στο εσωτερικό πολιτικό σκηνικό φαίνονταν ότι μπορεί να τύχουν απροσδόκητα ανατρεπτικής εξέλιξης.

Χθες, από νωρίς το απόγευμα, όλοι οι συνεργάτες που, υπό άλλες συνθήκες θα βρίσκονταν μαζί με τον Πρόεδρο της ΝΔ στο γραφείο του συζητώντας τα ενδεχόμενα και αναλύοντας τις πιθανότητες που μπορεί να προκύψουν από το τηλεφώνημα Παπανδρέου- Σαμαρά, είτε βρίσκονταν στα γραφεία τους ασχολούμενοι με κάτι άλλο, είτε είχαν αποχωρήσει από την Συγγρού για εξωτερικές συναντήσεις. Ο ίδιος ο Πρόεδρος της ΝΔ είχε φύγει από την Συγγρού και η σύντομη συνομιλία του με τον κ. Παπανδρέου είχε γίνει μέσω του κινητού του τηλεφώνου. Γενικότερα, η χθεσινή εικόνα του τρίτου ορόφου της Συγγρού θύμιζε ...Δεκαπενταύγουστο.
Περισσότερο ίσως ενδιαφέρον απ’ όλα όμως ήταν η αντίδραση Σαμαρά μετά το τηλεφώνημα Παπανδρέου.

Σύμφωνα με –κατά το δυνατόν- ασφαλείς πληροφορίες, ο κ. Σαμαράς τερματίζοντας τη συνομιλία του με τον κ. Παπανδρέου, είχε μία σύντομη, ενημερωτικού χαρακτήρα συνομιλία με τον εκπρόσωπο της ΝΔ κ. Μιχελάκη, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η ανάγκη της δημοσιογραφικής ενημέρωσης. Πέραν αυτής, ουδέν. Ο Πρόεδρος της ΝΔ έκρινε, καθώς φαίνεται, ότι δεν υπήρχε λόγος να επικοινωνήσει με κάποιον άλλον συνεργάτη του, εκτιμώντας ότι η επικοινωνία που είχε με τον κ. Παπανδρέου δεν έχρηζε περαιτέρω ανάλυσης. Όπως χαρακτηριστικά είπε στο Newpost.gr ένας εκ των στενότατων επιτελών του Α. Σαμαρά «αν είχε κάτι ενδιαφέρον να μας μεταφέρει, θα είχε πάρει τηλέφωνο».

Read more...

Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

Ο Παπανδρέου μίλησε με τους πολιτικούς αρχηγούς - Προβληματισμός για βέτο


newpost.gr
Ο Παπανδρέου μίλησε με τους πολιτικούς αρχηγούς - Προβληματισμός για βέτο
Τηλεφωνική επικοινωνία με τους πολιτικούς αρχηγούς είχε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, λίγο πριν την διεξαγωγή της Έκτακτης Συνόδου Κορυφής. Κατα τη διάρκεια των συνομιλιών είπε ότι δεν πρόκειται να δεχθεί μια λύση δεν είναι πακέτο όπως έχει ήδη σχεδιαστεί.

Η κυβέρνηση αποφευγεί επιμελώς να αναφέρει τη λέξη βέτο.

Παράλληλα, φαίνεται να έχει δεσμέυσει και τους υπόλοιπους αρχηγούς να χρησιμοποιήσουν μια ρητορική η οποία ενδέχεται να δημιουργήσει σοβαρό πολιτικό πρόβλημα με τις διαπραγματεύσεις με τους αρχηγούς των ευρωπαϊκών κρατών.

Η διατυπωθείσα όμως θέση του πρωθυπουργού, η οποία διαρρέεται από τον Γιώργο Καρατζαφέρη ότι εαν δεν επιτευχθεί η επιθυμητη συμφωνία «θα πάρει το αεροπλάνο και θα επιστρέψει στην Αθήνα» ερμηνεύεται από πολλούς πολιτικούς παρατηρητές ως "βέτο" στις αποφάσεις του Συμβουλίου των αρχηγών.

Στο μεταξύ, κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος το οποίο συνομίλησε με το Νewpost.gr σημείωσε ότι: «Εμείς τη λέξη βέτο δεν τη λέμε, δεν τη χρησιμοποιούμε».

Τι είπε με τους πολιτικούς αρχηγούς

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο κ. Παπανδρέου τηλεφώνησε πρώτα στον κ. Καρατζαφέρη , σε ένα τηλεφώνημα που διήρκησε πάνω από 20 λεπτά.

Ο κ. Καρατζαφέρης είπε απ' ό,τι φαίνεται ότι δεν συμφωνεί με την συμμετοχή των ιδιωτών στην μετακύλιση του ελληνικού χρέους.

Στις πέντε και μισή το απόγευμα, ο πρωθυπουργός μίλησε με τον Αντώνη Σαμαρά για μόλις τρία λεπτά, όπου τον ενημέρωσε εν τάχει για τα θέματα που συζητήθηκαν στο συμβούλιο.

Ο κ. Παπανδρέου είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αλέξη Τσίπρα και την Αλέκα Παπαρήγα, για περίπου δέκα λεπτά με τον καθένα.

Η κυρία Παπαρήγα επέμεινε στην διαγραφή του χρέους και στην έξοδο της χώρας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ ο κ. Τσίπρας ζήτησε την έκδοση ευρωομολόγων και τη διαγραφή ενός μέρους χρέους.
Read more...

Τηλεμαραθώνιος του Γιώργου με τους Ευρωπαίους ηγέτες για να πεισθεί ο Τρισέ


newpost.gr
Τηλεμαραθώνιος του Γιώργου με τους Ευρωπαίους ηγέτες για να πεισθεί ο Τρισέ
Μέσα στο καταμεσήμερο, ο Γιώργος Παπανδρέου και στενοί του συνεργάτες, βρίσκονται στο Μέγαρο Μαξίμου από όπου ο Πρωθυπουργός πραγματοποιεί ένα μαραθώνιο διαβουλεύσεων με τους ηγέτες των ευρωπαϊκών χωρών, προκειμένου να υπάρξει συμφωνία στη Σύνοδο Κορυφής της Πέμπτης. Όσο κιαι αν ακούγεται παράδοξο, οι ευρωπαίοι ηγέτες δεν έχουν ακόμη καταλήξει σε λύση ούτε σε εναλλακτική συμφωνία, παρά την κοινή διαπίστωση ότι οποιαδήποτε ολιγωρία μπορεί να παρασύρει την Ιταλία με απρόβλεπτες για την ευρωπαϊκή ένωση συνέπειες.

Κεντρικό πρόσωπο είναι ο πρόεδρος της ΕΚΤ Ζαν Κλοντ Τρισέ ο οποίος διαφωνεί με τις υπάρχουσες προτάσεις ενώ νωρίτερα επισήμανε ότι η ευθύνη αποφυγής χρεοκοπίας της Ελλάδας εναπόκειται στις κυβερνήσεις των κρατών - μελών της ευρωζώνης, σε συνέντευξή του στην σλοβακική εφημερίδα "Hospodarske Noviny".

Εν τω μεταξύ, νέο κύκλο τηλεφωνικών επαφών με τους πολιτικούς αρχηγούς πρόκειται να πραγματοποιήσει εντός της ημέρας ο πρωθυπουργός Γιώργος Α. Παπανδρέου, προκειμένου να τους ενημερώσει ενόψει της κρίσιμης Συνόδου Κορυφής την Πέμπτη.


Τα σενάρια

Τρεις επιλογές εξετάζουν οι αξιωματούχοι της Ευρωζώνης σχετικά με τη συμβολή των ιδιωτών πιστωτών στο πακέτο χρηματοδότησης της Ελλάδας, σύμφωνα με έγγραφο που επικαλείται το πρακτορείο Reuters.

Οι επιλογές περιγράφονται στο έγγραφο, με ημερομηνία 16 Ιουλίου, σε μορφή πίνακα, όπου σημειώνονται οι συνέπειες που θα υπάρξουν στην πιστοληπτική αξιολόγηση της Ελλάδας, στο ποσό που θα χρειασθεί να δοθεί από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΕΤΧΣ), στο αν θα χρειασθεί επιμήκυνση και μείωση του επιτοκίου των δανείων που θα χορηγήσει το ΕΤΧΣ και στη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους.

Οι επιλογές αυτές, σύμφωνα με το πρακτορείο, συζητήθηκαν σε τηλεφωνική συνδιάσκεψη αξιωματούχων της Ευρωζώνης την περασμένη εβδομάδα.

Πρώτον, μία επαναγορά του ελληνικού χρέους και χορήγηση πιστωτικών κινήτρων (credit enhancements) από το δημόσιο τομέα. Το έγγραφο, σημειώνει το Reuters, δεν αναφέρεται στη μορφή των κινήτρων, αλλά συνήθεις μορφές τους, προσθέτει, περιλαμβάνουν την τιτλοποίηση εσόδων, εγγυήσεις ή άλλες διασφαλίσεις ότι ο δανειστής θα πάρει πίσω τα χρήματά του. Το δημοσίευμα προσθέτει ότι πηγές της Ευρωζώνης είχαν δηλώσει ότι σε ένα από τα σενάρια που εξετάζονται, τα νέα ελληνικά ομόλογα 30ετούς διάρκειας που θα αντικαταστήσουν τα παλιά, θα μπορούσαν να βασίζονται σε τίτλους της ανώτερης δυνατής πιστοληπτικής διαβάθμισης (ΑΑΑ), για παράδειγμα τίτλους που εκδίδει το ΕΤΧΣ. Στην περίπτωση αυτής της επιλογής, το αξιόχρεο της Ελλάδας θα υποβαθμιζόταν πιθανότατα στην κατηγορία της επιλεκτικής χρεοκοπίας ή της χρεοκοπίας από τους οίκους.

Το κόστος για το ΕΤΧΣ - χωρίς να αναφέρονται συγκεκριμένα ποσά - θεωρείται ότι θα είναι ίσο με το κόστος του συνολικού πακέτου χρηματοδότησης της Ελλάδας συν το κόστος των πιστωτικών κινήτρων, το κόστος της επαναγοράς των ελληνικών ομολόγων, το κόστος της επανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών και το κόστος των εγγυήσεων στην ΕΚΤ, μείον τη συμβολή του ιδιωτικού τομέα. Η επιλογή αυτή δεν απαιτεί τη μείωση του επιτοκίου των δανείων από το ΕΤΧΣ ή μακρύτερη χρονική διάρκειά τους. Το αποτέλεσμα όσον αφορά τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους θα εξαρτηθεί "από το επιτόκιο και το πιθανό κούρεμα των ομολόγων των ιδιωτών πιστωτών καθώς και το ποσό και την έκπτωση της επαναγοράς του χρέους".

Η δεύτερη επιλογή βασίζεται στην πρόταση των γαλλικών τραπεζών για αναχρηματοδότηση (rollover) του χρέους, η οποία δεν προβλέπει κίνητρα για τα νέα ομόλογα που θα αγοράσουν οι ιδιώτες. Πιθανότατα, θα οδηγήσει στην υποβάθμιση της Ελλάδας στην κατηγορία της επιλεκτικής χρεοκοπίας. Το κόστος για το ΕΤΧΣ θα είναι το κόστος του νέου πακέτου για την Ελλάδα, συν το κόστος για την επανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών και τις εγγυήσεις στην ΕΚΤ, μείον τη συμβολή των ιδιωτών. Θα απαιτείται επίσης η μείωση του επιτοκίου δανεισμού από το ΕΤΧΣ και μεγαλύτερη ωρίμανση των δανείων του, ενώ η βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους θα εξαρτηθεί από το πόσο θα μειωθεί το επιτόκιο και θα επιμηκυνθεί η διάρκεια των δανείων του ΕΤΧΣ.

Η τρίτη επιλογή μπορεί να βασισθεί στην επιβολή ενός φόρου στον χρηματοπιστωτικό τομέα ή σε μία αποκεντρωμένη συμφωνία, τύπου Βιέννης, με τις ιδιωτικές τράπεζες - ιδιαίτερα τις ελληνικές, οι οποίες έχουν μεγάλο χαρτοφυλάκιο ομολόγων του ελληνικού Δημοσίου - για να διατηρήσουν τις θέσεις τους. Η επιλογή αυτή δεν είναι πιθανό να θεωρηθεί επιλεκτική χρεοκοπία, αναφέρει το έγγραφο. Το κόστος για την Ευρωζώνη θα είναι μικρότερο σε σχέση με τις δύο άλλες επιλογές, καθώς θα αποτελείται μόνο από το κόστος του πακέτου χρηματοδότησης της Ελλάδας μείον τη συμβολή των ιδιωτών.

Read more...

Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ «Οφείλουμε σεβασμό στους πρωθυπουργούς»

Ο «γαλάζιος» βουλευτής Επικρατείας τηρεί αποστάσεις από την επιλογή της ΝΔ να βάλει στο «κάδρο» της Siemens τον κ.Κ.Σημίτη

Σαφής και ξεκάθαρη είναι η διαφοροποίηση του «γαλάζιου» βουλευτή κ. Ευ. Αντώναρου με συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής»από τη γραμμή της ΝΔνα εμπλέξει τον πρώην πρωθυπουργό κ. Κ. Σημίτη στο σκάνδαλο της Siemens. Η κίνηση του κ. Αντώναρου- που γίνεται υπό το καθεστώς της καχυποψίας «σαμαρικών» και «καραμανλικών»- αποκτά ιδιαίτερο νόημα, καθώς είναι στενός συνεργάτης και καθημερινός συνομιλητής του κ. Καραμανλή, ενώ πολλοί θεωρούν ότι απηχεί και τις απόψεις του.

- Τελικά το σκάνδαλο Siemens είχε μόνο «πράσινο» χρώμα; «Η υπόθεση της Siemens είναι ένα πράσινο σκάνδαλο. Αφορά την περίοδο της διακυβέρνησης της χώρας από το ΠαΣοΚ. Κατά την περίοδο εκείνη πάρθηκαν αποφάσεις που κατά γενική παραδοχή είναι αμφισβητήσιμες και επιλήψιμες. Αποφάσεις για αδιαφανείς προγραμματικές συμφωνίες και αναθέσεις έργων ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Σε τι φταίει η Νέα Δημοκρατία; Στο ότι επαναδιαπραγματεύ- θηκε και πέτυχε καλύτερους όρους σε αμαρτωλές συμβάσεις; Αυτά είναι αστεία πράγματα».

- Συμφωνείτε με την απόδοση ευθυνών εκ μέρους της ΝΔστον πρώην πρωθυπουργό κ. Κ. Σημίτη για την υπόθεση της Siemens;

«Παγίως είμαι εναντίον της γενικόλογης και αίολης απόδοσης ευθυνών. Οι πρωθυπουργοί- όλοι οι πρωθυπουργοί-, και ο Κώστας Σημίτης και ο Κώστας Καραμανλής, έχουν τη γενική εποπτεία του κυβερνητικού σχήματος, τη γενική ευθύνη της κυβερνητικής πολιτικής. Φυσικά, κανείς δεν είναι πάνω από τον νόμο, κανείς δεν έχει ασυλία. Οφείλουμε όμως να κρίνουμε με υπευθυνότητα την κάθε περίπτωση, με τον προσήκοντα σεβασμό σε προσωπικότητες από οποιαδήποτε μικροκομματική σκοπιμότητα, έξω από λογικές ρεβανσισμού».

- Δεν θεωρείτε ότι η εμπλοκή Σημίτηανοίγει τη συζήτηση και για τον κ. Κ. Καραμανλή;

«Αρνούμαι να μπω σε απαράδεκτες λογικές συμψηφισμών που υστερόβουλα επιχειρούν κάποιοι».

- Θα συμφωνούσατε να γίνει έρευνα στα ταμεία των κομμάτων;

«Καμιά επιφύλαξη δεν έχω. Η ΝΔ δεν έχει τίποτε να φοβηθεί. Δεν μας αφορά. Αντίθετα, το ΠαΣοΚ πρέπει να μας πει πειστικά και χωρίς υπεκφυγές τι έγινε το 1 εκατομμύριο μάρκα που ο κ. Τσουκάτος ομολόγησε ότι πήρε από τη Siemens και ισχυρίζεται ότι κατέθεσε στα ταμεία του ΠαΣοΚ».

- Πρέπει να αποκατασταθεί ο κ. Θ. Ρουσόπουλος; «Το αν και το πότε θα ήταν πιθανό να ζητήσει την αποκατάστασή του ο Θεόδωρος Ρουσόπουλος καθώς και το αν ένα τέτοιο αίτημα θα γίνει αποδεκτό από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας αφορά το μέλλον. Ξέρω, όμως, ότι κάθε άνθρωπος, και το τονίζω, κάθε άνθρωπος ο οποίος έχει επικριθεί, λοιδορηθεί, κατασυκοφαντηθεί και μετά έρχεται η διακομματική αθώωσή του από τη Βουλή των Ελλήνων, έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να επιζητήσει τη δικαίωσή του. Πρόκειται για βασική αρχή του Δικαίου που ισχύει παντού».

- Πότε θα έρθει η ώρα να μιλήσει ο κ. Καραμανλής;

«Αυτό θα το κρίνει ο ίδιος. Με μόνο γνώμονα, όπως πάντα άλλωστε, το συμφέρον του τόπου».


Read more...

Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

Τηλεφωνική επικοινωνία Παπουτσή-Παπαδημούλη για την προσαγωγή του μέλους του ΣΥΡΙΖΑ

Υποσχέθηκε περαιτέρω έρευνα

Ο υπουργός άφησε αιχμές για όσους καλλιεργούν κλίμα αντιπαλότητας μεταξύ κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ
Ο υπουργός άφησε αιχμές για όσους καλλιεργούν κλίμα αντιπαλότητας μεταξύ κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ (Φωτογραφία: Eurokinissi )
Αθήνα
Με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη επικοινώνησε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής, σχετικά με την υπόθεση της προσαγωγής του Δημοσθένη Παπαδάτου.

Ο υπουργός επανέλαβε ότι η προσαγωγή του Δημοσθένη Παπαδάτου οφείλεται σε συμπτώσεις που έπρεπε να διευκρινιστούν κατά τη διάρκεια της επιχείρησης της Αντιτρομοκρατικής.

«Και ότι σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του Αρχηγείου της Αστυνομίας σε καμία περίπτωση δεν είχε την οποιαδήποτε πολιτική σκοπιμότητα».

Ο ίδιος επανέλαβε τον προσωπικό του σεβασμό στην κοινοβουλευτική και πολιτική δράση του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ εξέφρασε τη λύπη του για την περιπέτεια του κ. Παπαδάτου.

«Υποσχέθηκα στον κ. Παπαδημούλη ότι θα διερευνήσω περισσότερο το περιστατικό παρά την κατηγορηματική διάψευση του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας περί της καταγγελλόμενης βίαιης μεταχείρισης του.»

Καταλήγοντας ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι «δεν πρόκειται να παρακολουθήσω την άθλια προσπάθεια ορισμένων που επιμένουν να εμφανίζουν την κυβέρνηση και εμένα προσωπικά ότι έχουμε στοχοθετήσει το ΣΥΡΙΖΑ παραποιώντας και παρερμηνεύοντας κάθε κυβερνητική δήλωση, πράξη ή νομοθετική πρωτοβουλία.

» Ακριβώς το αντίθετο θα μπορούσα να ισχυρισθώ αλλά το αντιπαρέρχομαι. Ας αφήσουν, λοιπόν, τις σκιαμαχίες και την κατασκευή 'εχθρών' και ας επιμείνουμε όλοι μαζί στην κοινή προσπάθεια για τα συμφέροντα της κοινωνίας και της χώρας μας».

Newsroom ΔΟΛ


Read more...

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010

ΤΑ 4 ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ


Πρόταση τεσσάρων σημείων -που μπορεί να οδηγήσει σε συναινέσεις κατά τους εκρηκτικούς, σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, επόμενους μήνες- προτίθεται να υποβάλει στον πρόεδρο της Ν.Δ. Αντώνη Σαμαρά, ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου στο...
πλαίσιο των συναντήσεων που δρομολογεί με τους πολιτικούς αρχηγούς.

Όπως αναφέρει η Καθημερινή της Κυριακής ο Γ. Παπανδρέου θα ζητήσει, πρώτον, στήριξη της κυβέρνησης χωρίς «αστερίσκους» κατά την εφαρμογή όρων του Μνημονίου με τους οποίους συμφωνεί η Ν.Δ., ενώ θα εμφανιστεί θετικός στην προοπτική επαναδιαπραγμάτευσης, στο μέτρο του δυνατού, πτυχών της συμφωνίας με την τρόικα. Η προσέγγισή του αφήνει ανοιχτό το παράθυρο συγκλίσεων, καθώς πηγές της Ρηγίλλης αναφέρουν ότι η τροποποίηση του Μνημονίου αποτελεί προϋπόθεση για να σηκώσει το γάντι της συναίνεσης ο κ. Σαμαράς. Δεύτερον, θα επιμείνει στην ανάγκη στήριξης των κυβερνητικών πρωτοβουλιών εξυγίανσης των ΔΕΚΟ και, τρίτον, θα καλέσει τον πρόεδρο της Ν.Δ. να αποθαρρύνει εμπράκτως απεργιακές κινητοποιήσεις που απορρυθμίζουν την οικονομική ζωή. Τέλος, ο κ. Παπανδρέου θα ζητήσει τη συμβολή της Ν.Δ. σε μεταρρυθμίσεις εκτός Μνημονίου, με πρώτη εκείνη στα ΑΕΙ.

Το πιθανότερο είναι οι συναντήσεις του πρωθυπουργού με τους αρχηγούς των κομμάτων να πραγματοποιηθούν στις αρχές της μεθεπόμενης εβδομάδας, καθώς τις επόμενες ημέρες στην Αθήνα θα βρίσκονται οι κ. Ντομινίκ Στρος - Καν και Ολι Ρεν.
Read more...

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

ΨΑΧΝΟΥΝ ΓΙΑ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗΣ


Ρεπορτάζ : Α. Κωβαίος-Α. Ραβανός
(από το Βήμα της Κυριακής)
Η ώρα της συζήτησης των πολιτικών αρχηγών πλησιάζει, καθώς η χώρα εισέρχεται στην πιο κρίσιμη καμπή για την αντιμετώπιση της κρίσης και την τήρηση των σκληρών όρων της τρόικας. Οι προσκλήσεις από το Μέγαρο Μαξίμου...
θα φύγουν πιθανώς εντός της εβδομάδας. Ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου, έχοντας κλείσει τις εκλογικές εκκρεμότητες, αναμένεται να απευθυνθεί στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Αντ. Σαμαρά και στους υπόλοιπους αρχηγούς και να προτείνει ένα συγκεκριμένο πλαίσιο πολιτικής συνεννόησης. Στόχος του, σύμφωνα με συνεργάτες του και κορυφαίους υπουργούς, είναι να αποσπάσει τουλάχιστον ενδείξεις κατανόησης από την αντιπολίτευση, να εξασφαλίσει ανοχή στην προώθηση των διαρθρωτικών αλλαγών και να στείλει ένα θετικό μήνυμα προς το εξωτερικό. O κ. Παπανδρέου έχει εκφράσει την άποψη, σε συζητήσεις με συνεργάτες του, ότι μετά το θετικό για την κυβέρνηση αποτέλεσμα των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών, διαθέτει πολλά περιθώρια πολιτικών κινήσεων. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσει και τις επικείμενες συναντήσεις με τους πολιτικούς αρχηγούς, από τις οποίες εκτιμά ότι δεν έχει να χάσει τίποτε αλλά κατά πάσα πιθανότητα να κερδίσει πολλάέστω και σε επίπεδο εντυπώσεων. Με τον αέρα του νικητή των εκλογών ο κ. Παπανδρέου αναμένεται ότι θα κάνει μια κίνηση προσέγγισης προς την αντιπολίτευση, τη στιγμή που στο στενό επιτελείο των συνεργατών του κυριαρχεί η άποψη πως έχει καταρρεύσει η αντιμνημονιακή στρατηγική της ΝΔ και πως η αξιωματική αντιπολίτευση βρίσκεται σε διαδικασία αναπροσαρμογής της πολιτικής της γραμμής. Υπό αυτές τις συνθήκες, ο Πρωθυπουργός αναμένεται στη συνάντηση με τον κ. Σαμαρά να υπογραμμίσει κατ΄ αρχάς ότι μετά και την αναθεώρηση των στοιχείων του ελλείμματος του 2009, η ΝΔ δεν έχει ουσιαστικά πολιτική νομιμοποίηση να αντιπολιτεύεται με τους όρους του προηγούμενου διαστήματος. «Οχι λευκή επιταγή» Εν όψει αυτών, η κεντρική γραμμή με την οποία αναμένεται να προσέλθει στη συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό ο πρόεδρος της ΝΔ κ. Αντ. Σαμαράς συνοψίζεται στη φράση «δεν δίνουμε λευκή επιταγή στην κυβέρνηση». Παρά το γεγονός ότι διατηρεί ισχυρές επιφυλάξεις για το πόσο ειλικρινής θα είναι ο κ. Παπανδρέου, ο κ. Σαμαράς θα εμφανιστεί θετικός στο να συμφωνήσει σε ένα πλαίσιο «εθνικής συνεννόησης», όχι όμως και να δώσει βάση στο επιχείρημα ότι «συναινεί» με την κυβερνητική πολιτική. Γι΄ αυτό και από το περιβάλλον του διαμηνύεται ότι δεν πρόκειται να διαφοροποιηθεί από τις προτάσεις που έχει καταθέσει στο πεδίο της οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό θα επιμείνει ότι η ΝΔ εκτιμά πως απέτυχε η πολιτική του μνημονίου, ότι χρειάζεται άλλο μείγμα πολιτικής και ο βαθμός συμφωνίας της στο πλαίσιο της «εθνικής συνεννόησης» θα κριθεί εν πολλοίς από αυτά που θα ζητήσει ο κ. Παπανδρέου. «Πλάτη» στις αλλαγές Τι μελετάται να συμπεριληφθεί στην πρόταση του κ. Παπανδρέου προς τον κ. Σαμαρά; Συνομιλητές του Πρωθυπουργού επιμένουν να διαμηνύουν ότι δεν πρόκειται να επιδιώξει αυτές τις συναντήσεις με τη λογική της διαπραγμάτευσης και των ανταλλαγμάτων. Η προσπάθεια, λένε, έχει κατ΄ αρχάς συμβολικό χαρακτήρα, αλλά αν επιφέρει και πολιτικά αποτελέσματα θα είναι ακόμη καλύτερα. Με βάση αυτά, κυρίαρχο στοιχείο των συναντήσεων αναμένεται να είναι, προς τη μεν ΝΔ η πρόταση να συμπαραταχθεί με την κυβέρνηση στο πεδίο των διαρθρωτικών αλλαγών, με τις περισσότερες από τις οποίες συμφωνεί, όπως λένε στην κυβέρνηση. Προς τη δε Αριστερά ο Πρωθυπουργός αναμένεται να απευθύνει έκκληση για την αποφυγή εκρηκτικού πολιτικού κλίματος, ειδικώς αφότου στα αποτελέσματα των εκλογών φάνηκε ότι πέραν του ΚΚΕ και της ΔΑ ουδείς βγήκε κερδισμένος. Στη ΝΔ επισημαίνουν πάντως ότι η αξιωματική αντιπολίτευση είναι πρόθυμη να στηρίξει οποιαδήποτε κίνηση μπορεί να λειτουργήσει υπέρ του εθνικού συμφέροντος. Μάλιστα υψηλόβαθμα στελέχη επισημαίνουν ότι ο κ. Σαμαράς είχε τονίσει εξαρχής ότι θα «βάλει πλάτη» και σημειώνουν με έμφαση την ψήφιση αρκετών νομοσχεδίων επί πρωθυπουργίας του κ. Παπανδρέου. Στο θέμα των εξεταστικών επιτροπών και ειδικότερα της εκκρεμούσης για το θέμα των πλαστών στατιστικών στοιχείων, κορυφαίοι υπουργοί σημειώνουν ότι δεν πρόκειται να κάνουν πίσω. Τα πράγματα όμως μπορεί να αλλάξουν σε περίπτωση που ο κ. Σαμαράς αποδεχθεί ότι η πραγματική δημοσιονομική κατάσταση που παρέδωσε η προηγούμενη διακυβέρνηση της ΝΔ είναι το έλλειμμα 15,4% που ανακοίνωσε προσφάτως η Εurostat. Ως προς αυτό το σημείο, από τη Ρηγίλλης μεταδίδεται ότι η ΝΔ δεν θέτει ως όρο να σταματήσει η εξεταστική για την οικονομία, προκειμένου να συναινέσει και επιμένουν πως η διαφωνία του κόμματος είναι στην ουσία της κυβερνητικής πολιτικής. Καλεί Ντόρα και Κουβέλη Σύμφωνα με συνεργάτες του κ. Παπανδρέου, στο Μέγαρο Μαξίμου μελετάται σοβαρά το ενδεχόμενο να απευθυνθεί πρόσκληση και στην κυρία Ντόρα Μπακογιάννη, η οποία θα έχει πλέον status πολιτικού αρχηγού, καθώς και στον κ. Φ. Κουβέλη, με τον οποίο ο κ. Παπανδρέου έχει δηλώσει ότι έχει κάθε διάθεση για συζήτηση και συνεργασία. Σύμφωνα με στελέχη του περιβάλλοντος του κ. Παπανδρέου η διεύρυνση της λίστας καλεσμένων θα έχει επίδραση και στον τρόπο με τον οποίο θα αντιδράσουν στις συναντήσεις τόσο ο σκληρός πυρήνας της ΝΔ όσο και οι λοιποί πολιτικοί φορείς της μη κομμουνιστικής Αριστεράς. Η πρόθεση του Πρωθυπουργού στις συζητήσεις με τους πολιτικούς αρχηγούς είναι διπλή: πρώτον,να έχει κάνει έναν πρώτο γύρο επαφών με τους πολιτικούς αρχηγούς πριν από τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2011. Ετσι,αναλόγως της έκβασης των συζητήσεων,θα έχει τη δυνατότητα να επιχειρηματολογήσει και να ελιχθεί πολιτικά στην επικείμενη συζήτηση για τον προϋπολογισμό. Δεύτερον- και ίσως κυριότερο, θα επιδιώξει να αποσπάσει τουλάχιστον τη συμπαράστασή τους εν όψει της κρίσιμης συνόδου κορυφής του Δεκεμβρίου,όπου θα κριθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό η πιθανότητα ολοκληρωτικής επικράτησης των γερμανικών όρων στην οικονομική διακυβέρνηση της ΕΕ και συνεπώς των όρων που ενδέχεται να επιβληθούν σε χώρες όπως η Ελλάδα.Στο συγκεκριμένο σημείο η κυβέρνηση έχει πάντως ήδη εξασφαλίσει την αλληλεγγύη της ΝΔ και αξιοσημείωτο ήταν το γεγονός ότι αποφεύχθηκε κάθε είδους πολιτικός καιροσκοπισμός.Αν και πολλοί θεωρούν ότι η ΝΔ άλλαξε στάση, μετά την έκφραση αλληλεγγύης του κόμματος στον Πρωθυπουργό έναντι της γερμανίδας καγκελαρίου κυρίας Ανγκελα Μέρκελ, ο κ. Σαμαράς επιμένει ότι αυτό δεν σημαίνει ότι υποστέλλει την αντιμνημονιακή σημαία. «Αυτή η θέση μας στην αντιπαράθεση του Πρωθυπουργού με τη Μέρκελ ήταν στο πλαίσιο της εθνικής συνεννόησης»λένε συνεργάτες του κ.Σαμαρά και αναφέρουν ότι το κόμμα είναι απολύτως συνεπές στις θέσεις του για τον μηχανισμό διάσωσης της ΕΕ. Παράλληλα τα ίδια στελέχη συμπλήρωναν πως ο πρόεδρος της ΝΔ επιμένει να κινείται εθνικά,όσο και αν κάποιοι δυσπιστούν και αναμένουν από τον κ. Παπανδρέου να κινηθεί το ίδιο επιθετικά και στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ τον προσεχή Δεκέμβριο. «Θα φανεί στην πράξη αν εννοεί τη συναίνεση ή αν θα είναι μια προσχηματική κίνηση»λένε στενοί συνεργάτες του κ.Σαμαρά και συνιστούν υπομονή ώσπου να αποτυπωθεί ξεκάθαρα η ατζέντα του Πρωθυπουργού.
Read more...