Κάντε κλικ στις εφημερίδες να ανοίξουν



kafeneio
Read more...
.
...ο βουλευτής της ΝΔ Ηλίας Φωτιάδης. Έγινε έξαλλος με τον Ευρ. Στυλιανίδη. Τον "συγκράτησε" ο Δημ. Σιούφας
Από τον Στάθη Παλαιολόγο
ΑΠΟΚΛΕIΣΤΙΚΟ
Μεγαλώνουν διαρκώς οι φυγόκεντρες τάσεις στο εσωτερικό της ΝΔ. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες μας, χθες σημειώθηκε άλλο ένα χαρακτηριστικό γεγονός: Ο βουλευτής Ημαθίας Ηλίας Φωτιάδης βρέθηκε στα πρόθυρα ανεξαρτητοποίησης.
Ο κ. Φωτιάδης έγινε έξαλλος με τον υπουργό Μεταφορών Ευριπίδη Στυλιανίδη για τον υποτιμητικό τρόπο που τον αντιμετώπισε σε σχέση με μια τροπολογία για θέματα οδικής βοήθειας. Η αντιμετώπιση ήταν τέτοια που ο βουλευτής -από τους πιο αθόρυβους, ήσυχους και με θητεία στο Κοινοβούλιο από το 2000- βγήκε εκτός εαυτού και...
αναγκάστηκε να πεί ότι δεν αντέχει άλλο και θα ανεξαρτητοποιηθεί...
Αμέσως σήμανε συναγερμός, κινητοποιήθηκαν διάφοροι παράγοντες της ΝΔ και -χωρίς να πάρουν χαμπάρι οι δημοσιογράφοι- προσπάθησαν να τον καλμάρουν. Τελικά, τον κάλεσε και ο πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Σιούφας ο οποίος (για άλλη μια φορά) έπαιξε πυροσβεστικό ρόλο και έπεισε τον βουλευτή να μη δώσει συνέχεια στην υπόθεση.
.
Του Δημήτρη ΚατσικάρηAπό τον ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ
.Η μεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια ολική έκλειψη Ηλίου του 21ου αιώνα, η οποία αναμένεται για αύριο Τετάρτη 22 Ιουλίου στις 3:35 τα ξημερώματα ώρα Ελλάδας, θα διαρκέσει έξι λεπτά και 39 δευτερόλεπτα και θα παρατηρηθεί σε αραιοκατοικημένη ζώνη του Ειρηνικού. Ο δίσκος του Ήλιου θα είναι τελείως σκοτεινός, σε ορισμένες περιοχές της Γης και κυρίως στη Σαγκάη, όπου θα διαρκέσει περίπου πέντε λεπτά, ενώ στην Ινδία, τρία με τέσσερα.
Σημειώνεται ότι, παρόμοια έκλειψη Ηλίου, στις ίδιες ακριβώς μοίρες του Καρκίνου, είχε ξανασυμβεί στις 22 Ιουλίου 1990.
Ωστόσο, σύμφωνα με...
τους μετεωρολόγους, οι βροχές και τα χιόνια κινδυνεύουν να χαλάσουν το θέαμα της έκλειψης Ηλίου στη Σανγκάη και σε άλλες περιοχές της ανατολικής Κίνας.
Το Γραφείο Μετεωρολογίας της Σανγκάης προβλέπει καταιγίδες στη διάρκεια της έκλειψης, η οποία που θα ξεκινήσει στις 08:30 π.μ. τοπική ώρα.
Εάν οι προβλέψεις επαληθευτούν το φαινόμενο θα είναι πρακτικά αδύνατον να παρατηρηθεί. Ακόμα και αν δεν βρέξει, τα σύννεφα θα εμποδίζουν τη θέα, τόνισε εκπρόσωπος της Μετεωρολογίας στην εφημερίδα Shanghai Daily. (http://www.athina984.gr/node/59088)
...τον Γ. Σκαρπέλη για την υπόθεση της Siemens
.Νέο ένταλμα σύλληψης σε βάρος του πρώην στελέχους του ΟΤΕ Γιώργου Σκαρπέλη εξέδωσε ο τέταρτος ειδικός ανακριτής Νίκος Ζαγοριανός, λίγη ώρα μετά την αποφυλάκιση του κατηγορούμενου στην υπόθεση της Siemens με βάση βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών.
Ο κ. Σκαρπέλης αποφυλακίσθηκε σήμερα αργά το μεσημέρι, καθώς το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών έκανε δεκτή προσφυγή που είχε καταθέσει για ακύρωση της ανακριτικής διαδικασίας της σύλληψης, της απολογίας και του εντάλματος προσωρινής του κράτησης.
Αμέσως μετά την αποφυλάκιση...
του κ. Σκαρπέλη, ο ανακριτής της υπόθεσης της Siemens κ. Νίκος Ζαγοριανός εξέδωσε νέο ένταλμα σύλληψης το οποίο ήδη έχει εκτελεστεί.
O κ. Σκαρπέλης κατηγορείται για νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα και δωροδοκία.
(Πηγή: ΑΠΕ)
Όλοι πρέπει να 'μαστε ψύχραιμοι απέναντι στο πρόβλημα της εξάπλωσης του ιού της γρίπης, συνέστησε ο καθηγητής καρδιολογίας Δημήτρης Κρεμαστινός στο Alter, προσθέτοντας "και οι γιατροί, που βγαίνουν στο ένα κανάλι καθησυχαστικοί και στο άλλο αναστατωμένοι".
Επιτυχία του Alter η σημερινή συνέντευξη του Δ. Αβραμόπουλου. Επιτυχία για το Alter, αποτυχία για τον Αβραμόπουλο. Δεν γνωρίζει το αντικείμενό του και φαίνεται από μακριά αυτό. Λογικό θα φαινόταν αυτό καθώς δεν είναι γιατρός. Το ζητούμενο είναι ότι είναι συνεχώς αδιάβαστος. Ο υπουργός Υγείας έκανε ότι μπορούσε για να προστατεύσει τους φαρμακοβιομηχάνους. Είναι προφανής ο ρόλος που έχει αναλάβει. Δεν γνωρίζει τα θέματα. Και το χειρότερο είναι ότι δεν διαβάζει για να τα μάθει...
Το ακριβώς αντίθετο του Αβραμόπουλου. Η καθηγήτρια λοιμωξιολογίας Ε. Γιαμαρέλου γνωρίζει πολύ καλά το θέμα. Το γνωρίζει και κατόρθωσε να μεταφέρει την τεχνογνωσία της με απλούς όρους στους τηλεθεατές που δεν είναι γιατροί. Τι είπε η Γιαμαρέλου; Είπε πολύ... απλά ότι "δεν θα πρέπει να ανησυχούμε και ότι εάν κάποιος νοσήσει δεν θα έχει κανένα απολύτως πρόβλημα εάν δεν ανήκει στις ειδικές ομάδες του πληθυσμού". Απλά πράγματα. Κατανοητά χωρίς παραμύθια και πολιτικές ρητορείες χωρίς νόημα.
Την έσωσε την παρτίδα ο Μάκης Γιομπαζολιάς. Τις δήθεν "αποκαλύψεις" του Σπίνου για την γυναίκα του υπουργού τις μάζεψε ο παλαίμαχος δημοσιογράφος και διευθυντής ειδήσεων του Εxtra 3. Ο Παπαγιάννης λείπει με άδεια και γλύτωσε ο δημοσιογραφικός υπόκοσμος από τις κλωτσιές του. Χθες ο Σπίνος υποσχόταν ότι σήμερα θα φέρει αποδεικτικά στοιχεία για την γυναίκα του υπουργού που παίζει χαρτιά και αναλαμβάνει ρουσφέτια. Σήμερα δεν έπαιξε τίποτα. Τα έκανε γαργάρα. Δημοσιογραφία του υποκόσμου. Γελάει όλη η πιάτσα. Εκβιαστικά ρεπορτάζ για να γίνεται κουβέντα. Τι θα πουν στον εισαγγελέα που θα ζητήσει το όνομα της γυναίκας; Απαράδεκτα πράγματα...![[2802177055_f6ecf987f0.jpg]](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhJmClflZ0SzvrGe51RircRa5k2qzx5qanE2C_2Z3hoTJqrmYOs-H1fT9zeYFMLQBDqxxcnCy6eQHi0higwf2AGUCGdzMzyP3IRQSFStJnYg-YlpCu0K_URcHIqwMDCL41-i7-XuiyXjMo/s1600/2802177055_f6ecf987f0.jpg)
Σύμφωνα με πληροφορίες, 33χρονος άντρας νοσηλεύεται με πνευμονία σε νοσοκομείο της Αθήνας, αφου πρώτα διεγνώσθη θετικός στον ιό της γρίπης Α.
Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
«Έλληνας πολίτης 33 ετών που ζει και εργάζεται στην Ελλάδα εισήλθε σε νοσοκομείο του ΕΣΥ στις 19 Ιουλίου 2009 με πνευμονία. Μετά από εργαστηριακό έλεγχο διαπιστώθηκε σήμερα θετικός στον ιό της νέας γρίπης. Νοσηλεύεται στη ΜΕΘ του νοσοκομείου υπό στενή ιατρική παρακολούθηση και φροντίδα και η κατάστασή του χαρακτηρίζεται σοβαρή».

Κλείνει το σκάνδαλο siemens αφού αποφυλακίζεται ο Γιώργος Σκαρπέλης, πρώην διευθυντικό στέλεχος του ΟΤΕ, ο οποίος είχε προφυλακιστεί στις 3 Ιουνίου για την υπόθεση της SIEMENS. Όλοι κάθονται λίγο μέσα και μετά τους βγάζουν όπως έκαναν με την οικογένεια Καραβέλα. Τι άλλαξε σε 40 ημέρες και τον βγάζουν έξω;

Οι από καθέδρας διδάσκαλοι του Συνταγματικού Δικαίου δικαιούνται, από καιρού εις καιρόν, να παρεμβαίνουν, άλλοτε ερμηνευτικά και άλλοτε διορθωτικά, στις πολιτικές εξελίξεις.
Σε καμιά όμως περίπτωση δεν νομιμοποιούνται να ασκούν καταχρηστικά αυτή την ευχέρειά τους. Ετσι, εκτρέπονται σε μεροληψίες που οδηγούν ακόμη και σε ταύτισή τους με πολιτικές που αποδοκιμάζονται από το λαϊκό περί δικαίου αίσθημα.
Το άπαξ εξαμαρτείν του κ. Δημήτρη Τσάτσου -συγγνωστό άλλωστε με τους κανόνες της ανθρώπινης επιείκειας- εκδηλώθηκε όταν, είτε λόγω φιλίας είτε λόγω συναδελφικής αβροφροσύνης προς τον ομολογουμένως σημαντικό και άξιο συνάδελφό του Ευάγγελο Βενιζέλο, αποδοκίμασε την υποψηφιότητα του κ. Γιώργου Παπανδρέου για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ.
Το δις εξαμαρτείν του κ. Τσάτσου, που σύμφωνα με τους κανόνες της συμπεριφοράς μαρτυρεί έλλειψη αυτοσυγκράτησης και σοφίας, σημειώθηκε με την αμφισβήτηση της γνησιότητας των εκλογικών αποτελεσμάτων, που ανέδειξαν πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ τον κ. Γιώργο Παπανδρέου. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι ο κ. Βενιζέλος όχι μόνον ανεγνώρισε το γνήσιο αυτής της ετυμηγορίας, αλλά αυτοστρατεύτηκε υποδειγματικά στις πιο μαχητικές εξορμήσεις του Κινήματος.
Προς τι λοιπόν το τρις εξαμαρτείν του κ. Δημήτρη Τσάτσου, με τις εντελώς πρόσφατες δηλώσεις του, που για μιαν ακόμη φορά αλείφουν με βούτυρο το ψωμί της Νέας Δημοκρατίας; Λέγεται ότι το τρις εξαμαρτείν είναι ίδιον «ανδρός ουκ αγαθού». Δεν υιοθετούμε αυτό τον αφορισμό, γιατί το πανελλήνιο γνωρίζει την προνομιακή μεταχείριση του συνταγματολόγου από το ΠΑΣΟΚ, που τον έστειλε στο πρόσφατο παρελθόν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Συμμεριζόμαστε όμως την απορία και την αγανάκτηση της κοινής γνώμης, όχι μόνον για τις εκτροπές του κ. Δημήτρη Τσάτσου, αλλά και του επίσης άλλοτε εκλεκτού συμβούλου, επίσης συνταγματολόγου, του ΠΑΣΟΚ κ. Γ. Κασιμάτη... Και οι δύο συνταγματολόγοι οφείλουν μια εξήγηση προς την κοινή γνώμη: Γιατί «συμβουλεύουν» τώρα τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να έλθει σε ρήξη με το ΠΑΣΟΚ και απέφυγαν επιδεικτικά να του συστήσουν να μην υπογράψει το κυβερνητικό διάταγμα για διάλυση της Βουλής, που ισοδυναμεί με την πανηγυρικότερη αμνήστευση των χειρότερων μεταπολεμικών σκανδάλων;

Επιστολή προς την Πρόεδρο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, απέστειλαν 10 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, μέλη της Επιτροπής, με την οποία ζητούν να προσέλθει στην Επιτροπή ο υπουργός Παιδείας, ώστε να τους ενημερώσει για τον σχεδιασμό αντιμετώπισης της νέας γρίπης, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Η Κυβέρνηση της ΝΔ στα πεντέμισι χρόνια θητεία της έχει θέσει σε κίνδυνο τόσο τη βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ όσο και τη συνέχεια της παροχής των Καθολικών Ταχυδρομικών Υπηρεσιών, που είναι υποχρέωση της Πολιτείας, όπως καταγγέλλουν με ερώτησή τους 21 Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ προς τον αρμόδιο υπουργό.
Μέσω προγραμμάτων όπως είναι τα σχέδια βελτίωσης οι κτηνοτρόφοι έχουν εναποθέσει τις τελευταίες τους ελπίδες για να πάρουν μία οικονομική ανάσα και να επενδύσουν στην κτηνοτροφία που με τόσο κόπο στηρίζουν κάτω από αντίξοες συνθήκες.

Watch H xartopaixtra in Entertainment View More Free Videos Online at Veoh.com
► Απόψε στις 22:30 η αποκάλυψη της συζύγου υπουργού που εξαπατά αποσπώντας χρήματα σε αθώους πολίτες!
...και 64.000 ευρώ για μερικές διερμηνείες στο Κέντρο Ελληνικής Γούνας του ΕΟΜΜΕΧ! Αποκαλυπτική Ερώτηση 40 βουλευτών
.Πόσο μπορεί να κοστίσει η μετάφραση "μερικών κειμένων"; 270.000€!
Και πόσο μπορεί να είναι η αμοιβή ενός διερμηνέα για μερικές εκδηλώσεις; 64.000€!
Αυτά συμβαίνουν τουλάχιστον στο Κέντρο Ελληνικής Γούνας του ΕΟΜΜΕΧ, όπως αποκαλύπτεται σε Ερώτηση 40 βουλευτών του ΠΑΣΟΚ με επικεφαλής τον Μιχ. Καρχιμάκη προς τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη.
Οι βουλευτές καταγγέλλουν χαρακτηριστικά «απευθείας αναθέσεις χωρίς διαγωνισμούς με φωτογραφικές συμβάσεις ύψους 1.300.000€, στο , με την απίστευτη ανάθεση ύψους 270.000€ για μεταφράσεις μερικών κειμένων και διερμηνέας να πληρώνεται με 64.000€ για τη διερμηνεία μερικών εκδηλώσεων σε χρονικό διάστημα 18 μηνών περίπου».
Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Για τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης...
Θέμα: «Απευθείας αναθέσεις χωρίς διαγωνισμούς με φωτογραφικές συμβάσεις ύψους 1.300.000€, στο , με την απίστευτη ανάθεση ύψους 270.000€ για μεταφράσεις μερικών κειμένων και διερμηνέας να πληρώνεται με 64.000€ για τη διερμηνεία μερικών εκδηλώσεων σε χρονικό διάστημα 18 μηνών περίπου».
Κύριε Υπουργέ,
Σύμφωνα με πληροφορίες στο Κέντρο Ελληνικής Γούνας του ΕΟΜΜΕΧ, το πάρτυ της ασυδοσίας, της αδιαφάνειας, των απευθείας αναθέσεων, των φωτογραφικών συμβάσεων, της σπατάλης και της φαυλότητας δεν έχει τελειωμό.
Στο συγκεκριμένο κέντρο που εποπτεύεται από το Υπουργείο σας, προωθήθηκαν προγράμματα «μαϊμούδες» ύψους 1.300.000€, τα οποία έγιναν με απευθείας αναθέσεις και με φωτογραφικές διακηρύξεις.
Το δε τραγελαφικό και εξωφρενικό που προκαλεί κάθε δοκιμαζόμενο οικονομικά Έλληνα μισθωτό, συνταξιούχο, μικρομεσαίο και γενικά τον κάθε σκεπτόμενο και έντιμο Έλληνα πολίτη, είναι το γεγονός της απευθείας ανάθεσης σύμβασης 270.000€ σε συγκεκριμένη εταιρεία προκειμένου, όπως χαρακτηριστικά ελέχθη, «να μεταφράσει για λογαριασμό του Κέντρου μερικά κείμενα».
Επίσης αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι για να παραστεί διερμηνέας σε μερικές εκδηλώσεις σε χρόνο 18 μηνών περίπου, έλαβε το αστρονομικό ποσό των 64.000€ αμοιβή.
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν Κύριε Υπουργέ, που έχετε την πολιτική ευθύνη και κόπτεσθε για τη διαφάνεια, και την υποκριτική από πλευράς σας καταπολέμηση της σπατάλης, όταν ξεζουμίζετε τον ελληνικό λαό, ότι το πάρτυ ορισμένων ημετέρων σας συντελείται με την δική σας ανοχή και τη δική σας ευθύνη.
Ερωτάστε λοιπόν,
- Ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα τα παραπάνω;
- Είστε σε θέση να ασκήσετε τον έλεγχο που απαιτείται προκειμένου να σταματήσει η φαυλότητα και το πάρτυ που έχει στηθεί επ’ ωφελεία των ημετέρων σας στην πλάτη του Έλληνα φορολογούμενου;
-Παρακαλούμε να μας κατατεθεί το σύνολο των συμβάσεων και των δαπανών του Κέντρου Ελληνικής Γούνας, από το 2004 μέχρι και σήμερα.
Οι Ερωτώντες και Αιτούντες Βουλευτές
Μιχάλης Καρχιμάκης
Γρηγόρης Νιώτης
Μάρκος Μπόλαρης
Θεοδώρα Τζάκρη
Γιάννης Δριβελέγκας
Βασίλης Κεγκέρογλου
Χρύσα Αράπογλου
Μανώλης Στρατάκης
Δημήτρης Τσιρώνης
Γιώργος Πεταλωτής
Χρήστος Αηδόνης
Μιχάλης Τιμοσίδης
Γιώργος Ντόλιος
Γιάννης Κουτσούκος
Αλέκος Αθανασιάδης
Γιάννης Βλατής
Βασίλης Τόγιας
Ροδούλα Ζήση
Βαγγέλης Παπαχρήστος
Θάνος Μωραΐτης
Χάρης Τσιόκας
Βασίλης Γερανίδης
Τάσος Σιδηρόπουλος
Γιάννης Αμοιρίδης
Χρήστος Χάϊδος
Σούλα Μερεντίτη
Ηλίας Καρανίκας
Ηλίας Λαμπίρης
Γιάννης Σκουλάς
.Συνεδριάζουν από το πρωί στο μπλόκο του Μελισσίου, προκειμένου να αποφασίσουν το μέλλον των κινητοποιήσεών τους οι ροδακινοπαραγωγοί της Πέλλας.
Ηδη θεωρούν ότι οι απαντήσεις του υπουργού Σωτήρη Χατζηγάκη δεν τους ικανοποίησαν κι ας εκτιμά το υπουργείο ότι «λύνεται το πρόβλημα».
Κλειστή από τα τρακτέρ παραμένει η διασταύρωση Γυψοχωρίου και ο κόμβος Μελισσίου, ενώ ανοίγουν κατά διαστήματα τα μπλόκα σε "Κόνεξ" και Μαυροβουνίο. Ωστόσο, δεν δημιουργούνται προβλήματα στην κίνηση των οχημάτων, καθώς η κυκλοφορία διεξάγεται μέσω παρακαμπτηρίων δρόμων.
Αιχμηρή παρέμβαση του Χρίστου Βερελή με μηνύματα και προς το ΠΑΣΟΚ. Ο πρώην υπουργός, που αιφνιδίασε με την παραίτησή του από το βουλευτικό αξίωμα, τόνισε στον Flash 96 ότι θα επανέλθει στην πολιτική με τους όρους και τις προυποθέσεις που έχει θέσει, σημειώνοντας ότι θα ανακοινώσει τις προθέσεις του το Φθινόπωρο.
Ο Χρίστος Βερελής χαρακτήρισε μείζον το πρόβλημα της οικονομίας, επεσήμανε ότι η χώρα ζει ελέω της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και τόνισε χαρακτηριστικά ότι «θα υπάρξουν αληθινά δάκρυα στα μάτια αυτών που ρίχνουν σήμερα κροκοδείλια δάκρυα».
Ο πρώην υπουργός, στέλνοντας μήνυμα και προς την Ιπποκράτους, υπογράμμισε ότι χρειάζονται πολιτικές πρωτοβουλίες απέναντι σε «σκληρά ζητήματα». «Δεν μπορούμε να είμαστε ευχάριστοι σε όλους και να υποσχόμαστε παραδείσους» είπε χαρακτηριστικά, ενώ σημείωσε ότη η "πράσινη ανάπτυξη δεν είναι πανάκεια".
Η κατασκευή του αγωγού Μπoυργκάς-Αλεξανδρούπολη, είναι ένα πολύ σημαντικό, γεωστρατηγικής σημασίας έργο.Δεν "αποσύρεται" και είναι έτοιμος για δεύτερη θητεία στο προεδρικό αξίωμα, ακόμη και μετά από εκλογές.
.
Από τον Γιάννη Δαίδαλο
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
.Ως προς το ένα σκέλος τουλάχιστον, οι εμπνευστές του σχεδίου απέτυχαν. Δηλαδή να αναγκάσουν τον νυν Πρόεδρο της Δημοκρατίας να βγει από το παιχνίδι και να ανοίξει ο δρόμος σε μια άλλη υποψηφιότητα, με πιθανότερη εκείνη του Κ. Σημίτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Κάρολος Παπούλιας αποφάσισε "να μην τους κάνει τη χάρη" και να παραμείνει παρών στις εξελίξεις . Έτσι αφενός δεν πρόκειται να "αποσυρθεί" όπως του πρότεινε με τη γνωστή συνέντευξή του ο Δημ. Τσάτσος και αφετέρου είναι έτοιμος για δεύτερη θητεία στο προεδρικό αξίωμα, ακόμη και μετά από εκλογές.
Στο σκληρό πολιτικό πόκερ που έχει ξεκινήσει, ο έμπειρος Καρ. Παπούλιας ξέρει να διατηρεί την ψυχραιμία του. Δημοσίως μπορεί να αντιμετωπίζει με σιωπή τις εξελίξεις, αλλά γνωρίζει καλά πότε πρέπει να παρέμβει. Ηδη με τη διαρκή κινητικότητά του στέλνει το μήνυμα ότι κάθε άλλο ετοιμάζεται να αποχωρήσει. Φέρεται να αντιλαμβάνεται επίσης ότι στην πραγματικότητα ο θόρυβος αποσκοπεί στο να αναγκαστεί να δηλώσει ότι δεν θέλει να είναι πάλι υποψήφιος, να "φύγει από τη μέση", για να διευκολυνθούν όσοι θέλουν άλλες λύσεις.
Όμως ο ίδιος ξέρει καλά πώς παίζεται το πολιτικό παιχνίδι. Κι αυτή τη στιγμή τα δύο μεγάλα κόμματα έχουν ταχθεί υπέρ της επανεκλογής του, το ένα χωρίς και το άλλο μετά από εκλογές. Κατά συνέπεια, αν γίνουν εκλογές την άνοιξη, όποιο κόμμα κι αν κερδίσει η επανεκλογή του είναι δεδομένη...
Η νέα γρίπη προσβάλει σοβαρά και την οικονομια, όπως προκύπτει από μελέτη που εκπόνησε ο καθηγητής Δημόσιας Υγειας Νίκος Μανιαδάκης. Η μελέτη βασίζεται στο ηπιότερο σενάριο, βάσει του οποίου θα ασθενήσει το 30 έως 45% του πληθυσμού.
Σε 3 δις ευρώ εκτιμάται το κόστος απώλειας παραγωγικότητας, λόγω των απουσιών εργαζομένων. Μέρος της απώλειας αυτής θα επιβαρύνει τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
Σε 125 εκ ευρώ υπολογίζεται, με συντηρητικές εκτιμήσεις, το επιπρόσθετο κόστος στο Εθνικό Σύστημα Υγείας για τις ανάγκες νοσηλείας και προμήθειας υγειονομικού υλικού. Επιπλέον 77,7 εκ ευρώ θα στοιχίσει η αύξηση των επισκέψεων σε γιατρούς και πρωτοβάθμιες υπηρεσίες.
Τι θα γίνει με τα σχολεία
Προβληματισμός επικρατεί στην Ευρωπαϊκή Ενωση για το αν θα πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία, καθώς δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι το εμβόλιο κατά της γρίπης θα είναι έτοιμο τον Σεπτέμβριο. Μάλιστα, πηγές από τις Βρυξέλλες εκτιμούν ότι τα εμβόλια δεν πρέπει να αναμένονται πριν από τον Δεκέμβριο.
Ιταλία και Βρετανία εξετάζουν πλέον σοβαρά το ενδεχόμενο να καθυστερήσει η έναρξη της σχολικής χρονιάς. Σύμφωνα με ερευνητές από το Imperial College το κλείσιμο των σχολείων μπορεί να μειώσει έως και 40% το ρυθμό εξάπλωσης του ιού, με δεδομένο ότι το 60% των κρουσμάτων έχει καταγραφεί σε νέους κάτω των 18 ετών.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Χάρης Καρανίκας
Τα επιδημιολογικά μοντέλα δείχνουν ότι από τον Σεπτέμβριο ο νέος ιός θα προσβάλει έναν στους τρεις Έλληνες...
Έρευνα της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας δείχνει πως η φθινοπωρινή επιδρομή της νέας γρίπης θα ρίξει στο κρεβάτι το 36% των Ελλήνων
Εφιαλτικά σενάρια για την εξάπλωση της νέας γρίπης στην Ελλάδα προκύπτουν από πρόσφατα επιδημιολογικά μοντέλα, βάσει των οποίων τουλάχιστον ένας στους τρεις Έλληνες θα νοσήσει από το φθινόπωρο, σύμφωνα με τις χειρότερες εξελίξεις.
Σε έρευνα της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας για τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας εκτιμάται ότι έως 4.400 ασθενείς θα χρειαστούν ...
μονάδες εντατικής ή αυξημένης φροντίδας, πάνω από 10.000 θα πρέπει να έχουν αναπνευστήρες και περίπου 900.000 θα πρέπει να πάρουν αντιιικά φάρμακα.
Επιπλέον, πέρα από τη δυσθεώρητη οικονομική επιβάρυνση του συστήματος υγείας που μπορεί να φτάσει τα 200 εκατομμύρια ευρώ, καθώς και των ασφαλιστικών ταμείων και των επιχειρήσεων που εκτιμάται στα 3 δισεκατομμύρια, σοβαρό πλήγμα εξαιτίας των απουσιών των εργαζομένων λόγω της γρίπης αναμένεται να δεχθούν και ζωτικές υποδομές για τη λειτουργία της χώρας, όπως οι μεταφορές, οι τηλεπικοινωνίες, η ηλεκτροδότηση. «Απ΄ όσο γνωρίζουμε δεν έχουν προς το παρόν εκπονηθεί σχέδια ετοιμότητας ομαλής λειτουργίας αν και εφόσον απουσιάσει ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός προσωπικού», υποστηρίζουν εκπρόσωποι εργαζομένων στον ΟΤΕ, τη ΔΕΗ και τον ΟΣΕ.
Εξάπλωση
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τα χειρότερα σενάρια για την εξάπλωση της νέας γρίπης στον ελληνικό πληθυσμό δεν χρησιμοποιούνται για να τρομοκρατηθεί ο κόσμος, αλλά ως αναφορά ώστε να εξεταστούν διεξοδικά οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν προς αποφυγήν των εφιαλτικών εξελίξεων. «Είναι θετικό να υπάρχουν σενάρια ώστε να μπορεί να προετοιμαστεί η χώρα. Το αρνητικό είναι να μη γίνεται καθόλου συζήτηση την ώρα που οι αρμόδιες αρχές οφείλουν να προετοιμαστούν για όλα τα ενδεχόμενα», λέει ο κ. Νίκος Μανιαδάκης, καθηγητής Οργάνωσης και Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας.
«Βάσει επιδημιολογικών μοντέλων, το μάξιμουμ των Ελλήνων που μπορεί να νοσήσουν ανέρχεται στο 36% του πληθυσμού μέσα σε χρονικό διάστημα από ενάμιση έως τρεις μήνες. Σε περίπτωση δε που υπάρξουν δύο διαφορετικά κύματα της νέας γρίπης, το ίδιο ποσοστό πληθυσμού μπορεί να νοσήσει σε συνολικό χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών ή και λίγο παραπάνω», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Άγγελος Χατζάκης, καθηγητής Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι υπάρχει ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό αβεβαιότητας για το αν η κατάσταση θα εξελιχθεί σύμφωνα με αυτά τα σενάρια. «Το χειρότερο σενάριο με τα μέχρι στιγμής δεδομένα είναι να νοσήσει το 20% του πληθυσμού μέσα σε μία εβδομάδα. Βέβαια, μπορεί να είμαστε στην αρχή του πρώτου και μοναδικού κύματος και να μην έχουμε πρόβλημα», επισημαίνει ο κ. Χατζάκης. Ο κ. Ευσταθίου
«ΤΑ ΝΕΑ» ήρθαν σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον διοικητή του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας κ. Παναγιώτη Ευσταθίου, ο οποίος δήλωσε πως «τέτοια σενάρια δεν υπάρχουν». Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι από 110.000
κρούσματα παγκοσμίως έχουν καταγραφεί 500- 550 θάνατοι, αριθμός που θα μπορούσε να αντιστοιχηθεί με ανάγκες σε κλίνες εντατικών μονάδων. Επιπλέον δήλωσε ότι πρόκειται για γρίπη ήπιας μορφής και ότι δεν πρέπει να προκαλείται πανικός.
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΤΙΚΗ
3 δισ. ευρώ θα χαθούν από την πτώση της παραγωγικότητας λόγω της ασθένειας του προσωπικού
4.400 Έλληνες θα νοσηλευτούν στην Εντατική!
ΣΥΜΦΩΝΑ με έρευνα που εκπόνησε ο κ. Νίκος Μανιαδάκης από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ), σε περίπτωση που νοσήσει το 40% του ελληνικού πληθυσμού τα νοσοκομεία θα επιβαρυνθούν κατά 125 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε φάρμακα, επισκέψεις σε γιατρούς και διαγνωστικές εξετάσεις θα δαπανηθούν άλλα 75 εκατομμύρια ευρώ. «Εκτιμούμε ότι κατά μέσο όρο 44.000 Έλληνες- το 1% αυτών που θα κολλήσουν τη νέα γρίπη- θα χρειαστούν περίθαλψη. Από αυτούς υπολογίζεται ότι το 20-30% θα πρέπει να έχει αναπνευστική υποστήριξη, ενώ το 5-10% αναμένεται πως θα χρειαστεί να ενταχθεί σε μονάδες εντατικής θεραπείας», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Μανιαδάκης. Και ενώ η έρευνα εκτιμά ότι από 2.200 έως 4.400 Έλληνες πιθανώς να μπουν σε εντατικές, με το βάρος να πέφτει σε μονάδες της πρωτεύουσας, αξιόπιστες πηγές από το σύστημα υγείας αναφέρουν ότι στην Αττική «μπορεί να υπάρχουν 5 κλίνες διαθέσιμες κάθε ημέρα, όμως υπάρχει και περίπτωση μέσα στην ίδια ημέρα να έχουμε λίστα αναμονής που να φτάνει τα 20-25 άτομα». Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΔΥ, σε περίπου 900.000 ασθενείς θα πρέπει οπωσδήποτε να χορηγηθούν αντιγριπικά, ενώ το ποσοστό των παιδιών που θα νοσήσουν θα είναι μεγαλύτερο απ΄ ό,τι άλλων ηλικιακών ομάδων.
3 δισ. ευρώ
«Η μεγάλη επίπτωση στην ελληνική οικονομία θα προκύψει από τις χαμένες εργατοώρες λόγω του ότι περίπου το 40% του εργαζόμενου προσωπικού αναμένεται να απουσιάσει από την εργασία του για πέντε έως επτά ημέρες, συν μία με δύο ημέρες για προληπτικούς λόγους αφού έχει αναρρώσει. Το κόστος απώλειας παραγωγικότητας συνολικά υπολογίζεται στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ- και αυτό παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ήπιας μορφής γρίπη. Μέρος αυτής της απώλειας παραγωγικότητας θα επιβαρύνει τους ασφαλιστικούς οργανισμούς», επισημαίνει ο κ. Μανιαδάκης. Ο ίδιος τονίζει ότι είναι τέτοια η φύση της νέας γρίπης και τόσο μεγάλη η οικονομική επιβάρυνση, που ο εμβολιασμός του πληθυσμού- μόλις κυκλοφορήσει το εμβόλιο και αφού έχει πάρει τις απαραίτητες εγκρίσεις ασφάλειας- ενδείκνυται και από οικονομικής πλευράς, καθώς το κόστος του υπολογίζεται στα 150 εκατομμύρια ευρώ για το σύνολο του πληθυσμού. «Μπορεί με τον εμβολιασμό να επιβαρύνεται το σύστημα υγείας, όμως θεωρώντας ότι θα μειώσει κατά 70-80% τον αριθμό των κρουσμάτων ταυτόχρονα θα μειωθεί κατά πολύ το κόστος από την απώλεια παραγωγικότητας αλλά και από την περίθαλψη των νοσούντων», λέει ο κ. Μανιαδάκης.
Ανακοινώσεις για το εμβόλιο
ΣΥΜΦΩΝΑ με καλά πληροφορημένες πηγές, αυτές τις ημέρες πραγματοποιείται στην έδρα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων συνεδρίαση του Τομέα Ανθρωπίνων Φαρμάκων σχετικά με την πρόοδο στην ανάπτυξη του εμβολίου κατά της νέας γρίπης. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ήδη έχουν αρχίσει κλινικές δοκιμές, η πορεία των οποίων αναμένεται να ανακοινωθεί σήμερα αργά το βράδυ.
«Σίγουρα θα πρέπει να δοθεί έμφαση στα μέτρα πρόληψης που μπορούμε να λάβουμε ως πολίτες, όπως το συχνό πλύσιμο των χεριών, η αποφυγή φιλιών ή να καλύπτουμε το στόμα με χαρτομάντιλο κατά τον βήχα», αναφέρει ο κ. Μανιαδάκης.
Θα νεκρώσει το Δημόσιο
ΑΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΟΙ στο χειρότερο σενάριο εξάπλωσης της νέας γρίπης φαίνεται πως είναι οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, όπως ο ΟΤΕ, ο ΟΣΕ και η ΔΕΗ.
«Απ΄ όσο γνωρίζω δεν υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο αντιμετώπισης», επισημαίνει στα «ΝΕΑ» ο κ. Νίκος Φωτόπουλος, πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, ενώ ο κ. Ανδρέας Βασιλόπουλος, γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, επισημαίνει πως «όχι μόνο δεν υπάρχει σχέδιο ετοιμότητας για τις απουσίες εξαιτίας της νέας γρίπης, αλλά ήδη έχουμε ελλείψεις σε προσωπικό.
Σε περίπτωση που επιβεβαιωθούν τα εφιαλτικά σενάρια, οδεύουμε προς παράλυση». Στην ίδια σχεδόν κατάσταση βρίσκεται και ο ΟΤΕ σύμφωνα με τον κ. Παναγιώτη Μπρόφα, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΜΕ ΟΤΕ.
«Όταν διαπιστώσαμε ότι είχαμε δύο κρούσματα της νέας γρίπης στο διοικητικό μέγαρο του ΟΤΕ, ζητήσαμε να εγκατασταθούν θερμικές κάμερες. Ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα», λέει ο κ. Μπρόφας.
Τεταρταίος πυρετός και στο ΑΕΠ
«ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ανησυχούν για τις οικονομικές επιπτώσεις της γρίπης»: με αυτόν τον πρωτοσέλιδο τίτλο, η γαλλική εφημερίδα «Le Μonde» ανέδειξε χθες μια επώδυνη παράμετρο της πανδημίας, η οποία ενέσκυψε εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Σύμφωνα με έρευνα της Παγκόσμιας Τράπεζας για τις «πιθανές οικονομικές επιπτώσεις ενός κύματος γρίπης Α΄», το οικονομικό κόστος της πανδημίας μπορεί να φτάσει, ανάλογα με τη σοβαρότητα του νέου κύματος που όλοι αναμένουν το φθινόπωρο, από το 0,7% έως το 4,8% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ) κάθε χώρας.
Η χαμηλότερη εκτίμηση (το 0,7% του ΑΕΠ) αφορά μια επιδημία ανάλογη με εκείνη της «γρίπης του Χονγκ Κονγκ» του 1968, από την οποία είχαν χάσει τη ζωή τους 750.000-1.000.000 άνθρωποι. Η πλέον δυσοίωνη εκτίμηση (το 4,8% του ΑΕΠ) παίρνει ως δεδομένο πως η πανδημία της νέας γρίπης θα είναι ανάλογη με εκείνη της ισπανικής γρίπης την περίοδο 1918-1919, όταν είχε νοσήσει το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού, 1,8 δισεκατομμύρια άνθρωποι, και είχαν χάσει τη ζωή τους 30-60 εκατομμύρια άνθρωποι.
«4%-8%»
Οικονομολόγος μεγάλης γαλλικής ασφαλιστικής εταιρείας, τον οποίο επικαλείται η «Figaro», εκφράζει την εκτίμηση πως το κόστος μιας πανδημίας ανάλογης με εκείνης του 1918-1919 θα ανέλθει στο «4%-8% του ΑΕΠ κατά μέσον όρο για το σύνολο των κρατών». Όσο για το βρετανικό κέντρο μελετών Οxford Εconomics, βάσει της πρόβλεψής του, και παίρνοντας ως δεδομένο πως θα νοσήσει από τη γρίπη το 30% του παγκόσμιου πληθυσμού και πως το ποσοστό της θνησιμότητας θα είναι της τάξης του 0,4%, το παγκόσμιο ΑΕΠ θα συρρικνωθεί κατά 3,5%- ήτοι απώλεια 2.500 δισ. δολαρίων, πλήγμα δυόμισι φορές ισχυρότερο από την ύφεση που αναμένει για το 2009 το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Καμπανάκι για τις εγκύους
ΣΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ, έντονη σύγχυση στον πληθυσμό προκαλούν οι διαφορετικές συμβουλές διαφόρων ιατρικών οργανώσεων, σχετικά με τις προφυλάξεις που πρέπει να λαμβάνονται για τη γρίπη των χοίρων. Το Βασιλικό Κολέγιο Μαιών ανακοίνωσε ότι οι έγκυοι θα πρέπει να αποφεύγουν να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κατά τις ώρες αιχμής ενώ το Εθνικό Ίδρυμα για την Εγκυμοσύνη πρότεινε στις γυναίκες να αποφύγουν να συλλάβουν μέχρις ότου περάσει η πανδημία.
Το θέμα για τις εγκύους παραμένει ανοιχτό, καθώς δείχνουν πιο ευάλωτες στον ιό Η1Ν1, ο οποίος είναι πιθανό να προκαλέσει επιπλοκές όπως πνευμονία, αφυδάτωση και αναπνευστικά προβλήματα. Αλλά και για το εμβόλιο θα πρέπει να γίνουν περαιτέρω έρευνες, ειδικά για την επίδραση που θα έχει στις εγκύους. Η εκπρόσωπος του συμβουλίου των Μαιών, δήλωσε ότι δεν πρέπει να εμβολιαστούν «καθώς κάτι τέτοιο θα μεταβάλει τα συστήματα του σώματός τους»
TA NEA.
Ρεπορτάζ Παναγιώτα Μπίτσικα
Ρεπορτάζ : Γιώργος Παπαχρήστος
Του Μιχάλη Ιγνατίου
Σε δεινή θέση έχει περιέλθει η ελληνική βιομηχανία εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία για τον κύκλο εργασιών και τις νέες παραγγελίες, ενισχύοντας τις εκτιμήσεις ότι η οικονομία βρίσκεται πολύ κοντά, εάν δεν είναι ήδη, σε ύφεση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ο κύκλος εργασιών στη βιομηχανία υποχώρησε κατά 30,7% τον Μάιο, ενώ οι προοπτικές και για τους επόμενους μήνες είναι εξαιρετικά δυσοίωνες, δεδομένου ότι οι νέες παραγγελίες τον ίδιο μήνα σημείωσαν... εντυπωσιακή πτώση κατά 37,7%.