Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2009

ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ


Πολιτικό, όπως επιβάλλει η φυσιογνωμία της Real News, το βασικό θέμα στην πρώτη σελίδα της εφημερίδας. Μια εφημερίδα που δημιουργεί δημοσιογραφική και πολιτική παρέμβαση στον χώρο της Νέας Δημοκρατίας δεν θα μπορούσε να διαλέξει διαφορετικό... θέμα την ημέρα της εκλογής του νέου αρχηγού της Ν.Δ. Αισιόδοξο ρεπορτάζ για το μέλλον του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, κάτι το οποίο επιζητά ο κεντροδεξιός αναγνώστης άσχετα ποιόν από τους 3 υποψηφίους αρχηγούς θα υποστηρίξει αύριο. Η Real News όλες αυτές τις ημέρες κράτησε αυστηρά ουδέτερη στάση προβάλλοντας ισότιμα τη Ντόρα, τον Σαμαρά και τον Ψωμιάδη. Ενδιαφέρον ρεπορτάζ για την οικονομία με τα νέα μέτρα που θα επιβάλλουν οι Βρυξέλλες, όπως επίσης και τα γαλόνια που ξηλώνονται από τους Ολυμπιονίκες.



Read more...

ΠΟΛΥΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ...


Πιο πλούσια σε θεματολογία -σε σχέση με την σχεδόν μονοθεματική της προηγούμενης Κυριακής- η εφημερίδα Veto έχει αρκετά ενδιαφέροντα θέματα στην πρώτη σελίδα επιλέγοντας περισσότερο το πολιτικό ρεπορτάζ και λιγότερο την κοινωνία. Σκληρά αντιπολιτευτική για τον Παπανδρέου και σχεδόν... απόλυτα ουδέτερη ως προς τη μάχη για τη γαλάζια διαδοχή η εφημερίδα του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου αναδεικνύει σε βασικό θέμα το μπάχαλο στην πολιτική και την οικονομία με αποκλειστικές φωτογραφίες από το ταξίδι του Γιώργου Παπανδρέου στον Άγιο Δομίνηκο. Ενδιαφέρουσα η πληροφορία για την συνάντηση του Καραμανλή με τον Ρουσόπουλο, ενώ η δικογραφία για τα όργια στο νοσοκομείο που δημοσιεύει το Veto, δημοσιεύεται ακριβώς η ίδια και στο Πρώτο Θέμα.
fimotro


Read more...

Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ ΦΕΡΝΕΙ ΠΙΟ ΣΚΛΗΡΑ ΜΕΤΡΑ...


Επιστροφή στην σκληρή πραγματικότητα για το Πρώτο Θέμα με ένα άκρως ενδιαφέρον ρεπορτάζ για την οικονομία και την καθημερινότητα των συντάξεων. Σύμφωνα με την εφημερίδα η Ε.Ε. θα ζητήσει μείωση 7,5% μείωση των μισθών και των συντάξεων για τους δημοσίους υπαλλήλους. Είναι προφανές ότι... ο νέος Επίτροπος Ρεν, αυτός δηλαδή που θα αντικαταστήσει τον Αλμούνια θα είναι πολύ πιο σκληρός μονεταριστής από τον προκάτοχό του. Τα πράγματα αρχίζουν και γίνονται πολύ δύσκολα. Ο κίνδυνος της πτώχευσης ελλοχεύει για την Ελληνική Οικονομία...



Read more...

ΓΑΛΑΖΙΑ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ...


Προσεκτικό το Άρθρο της Κυριακής, αποφεύγει να πάρει ξεκάθαρη θέση για τη γαλάζια διαδοχή με το μόνο ρίσκο που παίρνει να είναι η εκτίμηση ότι θα υπάρξει και δεύτερος γύρος, στον οποίο θα ξεκαθαρίσουν όλα... στη Νέα Δημοκρατία. Τίποτε, όμως, δεν είναι σίγουρο καθώς εάν τα ποσοστά του Ψωμιάδη συμπιεστούν λόγω της πόλωσης κάτω από το 6% τότε αύριο το βράδυ να αναδειχθεί ο νέος πρόεδρος της Ν.Δ. Όλα είναι ρευστά...

fimotro

Read more...

ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ


Ρεπορτάζ : Έλενα Λάσκαρη
(από ΤΑ ΝΕΑ)


Κατάργηση του αφορολογήτου των 200 τετραγωνικών μέτρων κατά την αγορά πρώτης κατοικίας μελετά η κυβέρνηση, στο πλαίσιο του διαλόγου για τη ριζική αναμόρφωση του φορολογικού. Το νέο αφορολόγητο όριο θα προκύπτει από τον συνδυασμό των στεγαστικών αναγκών του φορολογουμένου- ανάλογα με την οικογενειακή του κατάστασηκαι την αντικειμενική αξία του ακινήτου. Σήμερα, με νόμο που ισχύει από τις αρχές του 2008, η πρώτη κατοικία απαλλάσσεται πλήρως από τον φόρο, εφόσον...
δεν υπερβαίνει τα 200 τετραγωνικά μέτρα. Έτσι, πρώτη κατοικία 200 τετραγωνικών μέτρων στο Πέραμα με αντικειμενική αξία 160.000 ευρώ απαλλάσσεται πλήρως από τον φόρο, όπως απαλλάσσεται όμως και πρώτη κατοικία 200 τετραγωνικών στη Βουλιαγμένη με αντικειμενική αξία 1.760.000 ευρώ. Μόνο που στην πρώτη περίπτωση η φοροαπαλλαγή στοιχίζει στα δημόσια ταμεία 17.600 ευρώ, ενώ στη δεύτερη το Δημόσιο χάνει φόρους 193.600 ευρώ!
Τα σενάρια
Οι εισηγήσεις που έχουν υποβληθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και θα πέσουν στο τραπέζι του διαλόγου αφορούν δραστικές αλλαγές στο αφορολόγητο πρώτης κατοικίας, ώστε όσοι έχουν τη δυνατότητα αγοράς πανάκριβων σπιτιών, να εισφέρουν ανάλογα και στα φορολογικά έσοδα του κράτους και να μην απαλλάσσεται κάθε μεταβίβαση ανεξαρτήτως αξίας με γνώμονα μόνο τα τετραγωνικά. Η επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης για αφορολόγητο όριο 200 τετραγωνικών μέτρων ανεξαρτήτως αξίας στην αγορά πρώτης κατοικίας κρίνεται άδικη από το νέο οικονομικό επιτελείο, καθώς απέχει πολύ από τη φιλοσοφία αναδιανομής και φοροδοτικής συμμετοχής ανάλογα με το βαλάντιο κάθε φορολογουμένου, που πρεσβεύει με κάθε ευκαιρία ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου. Έτσι, στο τραπέζι έχει τεθεί η επαναφορά της απαλλαγής πρώτης κατοικίας από τον φόρο με βάση την αντικειμενική αξία και οικογενειακά κριτήρια και όχι με βάση την επιφάνεια.
Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι το νέο αφορολόγητο να καθοριστεί μεταξύ 100.000 και 150.000 ευρώ για τον άγαμο αγοραστή πρώτης κατοικίας και μεταξύ 200.000 και 300.000 ευρώ για τον έγγαμο. Τα παραπάνω όρια, που θα προσδιοριστούν επακριβώς στο πλαίσιο του διαλόγου για την αναμόρφωση του φορολογικού, θα προσαυξάνονται ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών. Για ακίνητα υψηλότερης αντικειμενικής αξίας θα αφαιρείται το αφορολόγητο όριο και στη συνέχεια θα επιβάλλεται φόρος μεταβίβασης της τάξεως του 9%- 11%, ο οποίος ισχύει και σήμερα. Έτσι, για το ακίνητο αξίας 1,250 εκατ. ευρώ στη Βουλιαγμένη, εφόσον αφορά έγγαμο αγοραστή με αφορολόγητο 300.000 ευρώ, θα προκύπτει φόρος 95.000 ευρώ.
Τι ισχύει σήμερα
Με διατάξεις του νόμου 3634/2008 καταργήθηκαν τα αφορολόγητα όρια για την απόκτηση πρώτης κατοικίας και παρέχεται πλήρης απαλλαγή από τον φόρο μεταβίβασης (και το τέλος συναλλαγής ακινήτων) για αγορά κατοικίας με εμβαδόν έως 200 τ.μ. ή οικοπέδου, στο οποίο αντιστοιχεί κατοικία με εμβαδόν έως 200 τ.μ., ανεξάρτητα από την αξία τους. Το ανωτέρω εμβαδόν προσαυξάνεται κατά 25 τ.μ. για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα ανήλικα τέκνα, την επιμέλεια των οποίων έχει ο δικαιούχος ή τα προστατευόμενα τέκνα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.
Αν το εμβαδόν της πρώτης κατοικίας υπερβαίνει τα ανωτέρω όρια, η απαλλαγή χορηγείται μέχρι του ποσού της αξίας που αντιστοιχεί στο εμβαδόν αυτό. Για την αξία που αντιστοιχεί στο επιπλέον εμβαδόν, οφείλεται ο φόρος, δηλαδή φόρος μεταβίβασης ή τέλος συναλλαγής ακινήτων, αντίστοιχα.



Read more...

ΚΛΙΚ ΣΕ "ΒΗΜΑΤΟΔΟΤΗ" ΚΑΙ "ΠΑΝΔΩΡΑ"...





Read more...

ΚΛΙΚ ΣΤΟ "ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ"...





Read more...

Σάλος με τον οπερατέρ της ΕΡΤ




Σάλος με τον οπερατέρ της ΕΡΤ

Την άρση της απόσπασης στον τηλεοπτικό σταθμό της Βουλής του οπερατέρ της ΕΡΤ, ο οποίος φέρεται να ενέχεται στο 17μελές κύκλωμα διακίνησης παιδικού πορνογραφικού υλικού, που εξάρθρωσε η ΕΛΑΣ, υπέγραψε χθες ο πρόεδρος της Βουλής Φίλιππος Πετσάλνικος, λίγη ώρα μετά τη γνωστοποίηση των συλλήψεων.

Ο εν λόγω οπερατέρ είχε αποσπασθεί στο Κανάλι της Βουλής στις 3 Απριλίου 2008.

Οι υπηρεσίες της Βουλής δεν δίνουν πληροφορίες, αν χρησιμοποιήθηκε τεχνολογικό υλικό του καναλιού για τις εγκληματικές δραστηριότητες του εν λόγω εικονολήπτη.

.protothema.gr


Read more...

ΕΣΩΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΩΣΗ ΜΕ ΑΚΡΑΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


Ρεπορτάζ : Γιάννης Σαραντάκος

Τον κίνδυνο η εσωκομματική πόλωση να λάβει ακραία χαρακτηριστικά, στην περίπτωση κατά την οποία χρειαστεί επαναληπτική ψηφοφορία για την ανάδειξη νέου προέδρου της ΝΔ, επισημαίνουν ολοένα και περισσότερα στελέχη της κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, μετά τα όσα συνέβησαν τις ημέρες που πέρασαν. Αλλωστε μια πρόγευση των όσων ενδεχομένως συμβούν στο μεσοδιάστημα...
μεταξύ πρώτου και δευτέρου γύρου υπήρξε τα τελευταία 24ωρα με τους «μηχανισμούς» να θέτουν στο «στόχαστρό» τους τον κ. Αντ. Σαμαρά. Ειδικότερα, παρατηρήθηκαν τις τελευταίες ημέρες κινήσεις -προερχόμενες από το «στρατόπεδο» της κυρίας Ντ. Μπακογιάννη- που έχουν στόχο τον Μεσσήνιο πολιτικό, ο οποίος αντέδρασε χθες (σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Αντέννα και στους δημοσιογράφους κ. Γ. Παπαδάκη και Στρ. Λιαρέλη) κάνοντας ευθέως λόγο για προβοκάτσια εις βάρος του.
Αναλυτικά, οι προβοκατόρικες αυτές κινήσεις, μόνο τις τελευταίες ημέρες, είναι οι εξής:
Τα μηνύματα της οργάνωσης «Λυκαβηττός» που εστάλησαν σε μεγάλο αριθμό παραληπτών και προειδοποιούσαν τους ψηφοφόρους να μην υπερψηφίσουν τον κ. Σαμαρά. Το μήνυμα έφερε την υπογραφή: «Αγρυπνοι νεοδημοκράτες».
Η αφίσα που απεικόνιζε τον κ. Σαμαρά σε πράσινο φόντο και γύρω του υπήρχε ο ήλιος του ΠΑΣΟΚ. Προφανώς οι «εγκέφαλοι» του πολέμου λάσπης θέλησαν να πουν ότι δήθεν το ΠΑΣΟΚ επιθυμεί ως πρόεδρο της ΝΔ τον Μεσσήνιο πολιτικό.
Το κείμενο που κυκλοφόρησε σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες της χώρας, με δήθεν ερωτήσεις και απαντήσεις για τα γεγονότα του 93.
Τις τηλεφωνικές κλήσεις που έγιναν -σύμφωνα με τις καταγγελίες- ξημερώματα Παρασκευής σε πολίτες, τους οποίους καλούσαν δήθεν από το γραφείο του κ. Σαμαρά και τους ζητούσαν την ψήφο τους. Ο τέως υπουργός Πολιτισμού αποκάλυψε δημόσια χθες (Αντέννα) το γεγονός αυτό. Εμφανίστηκε απόλυτα ψύχραιμος, έκανε λόγο για προβοκάτσιες, αλλά -όπως είπε- δεν μπορούν να ανακόψουν το ρεύμα νίκης.
Στελέχη από το επιτελείο του κ. Σαμαρά ανέφεραν χθες ότι τα γεγονότα αυτά είναι απολύτως ενδεικτικά για το πώς αντιλαμβάνεται την πρωτόγνωρη εσωκομματική διαδικασία εκλογής προέδρου από τη βάση που αποτελεί τον προπομπό για τη δημιουργία ενός «ανοιχτού» κόμματος μακριά από τους μηχανισμούς και τις ομάδες.
Τα ίδια πρόσωπα δήλωσαν ότι ο κ. Σαμαράς δεν πρόκειται να ακολουθήσει αυτόν τον ολισθηρό δρόμο και πως θα επιμείνει μέχρι τέλους στην ανάγκη ενότητας της παράταξης και ομοψυχίας την επόμενη μέρα. Πράγματι, ο τέως υπουργός Πολιτισμού στην ίδια συνέντευξη που παραχώρησε χθες (Αντέννα) χαρακτήρισε «συμμαχητές του» την κυρία Μπακογιάννη και τον κ. Ψωμιάδη και υπογράμμισε ότι την επόμενη μέρα όλοι θα είναι στη «μάχη» κατά του ΠΑΣΟΚ. Επίσης, σχολίασε δηκτικά τα περί «ιδεών με ναφθαλίνη», που είπε πρόσφατα η κυρία Μπακογιάννη. «Θα αφήσουμε να μας φάει ο σκώρος;», διερωτήθηκε χαμογελώντας.
Περιοδεία
Ο κ. Σαμαράς «κλείνει» σήμερα τις προεκλογικές του περιοδείες με τις ομιλίες που θα κάνει στην Κόρινθο και τη Σπάρτη. Χθες, μιλώντας στην κεντρική του εκδήλωση στην Αθήνα, επεσήμανε για ακόμη μία φορά την ανάγκη να προβληθούν οι ιδέες της ΝΔ και να κυριαρχήσουν στη χώρα. Υπογράμμισε ότι η διαδικασία εκλογής προέδρου από τη βάση του κόμματος βάζει τέλος στους «μηχανισμούς» και δεσμεύθηκε για τη δημιουργία ενός «ανοιχτού» -σύγχρονου- ευρωπαϊκού κόμματος.
Η κυρία Ντ. Μπακογιάννη από την πλευρά της, η οποία θα περιοδεύσει σήμερα στη Φθιώτιδα, είχε χθες την κεντρική της προεκλογική ομιλία στην πλ. Κοτζιά. Υπογράμμισε ότι η ίδια δεν έφυγε ποτέ από την παράταξη της ΝΔ, υπεραμύνθηκε των θέσεών της για τη δημιουργία ενός πολυσυλλεκτικού κόμματος και σημείωσε ότι κάθε άλλη επιλογή θα σημάνει περιχαράκωση και απομόνωση.
«Δεν έχουμε άλλο χρόνο να χάσουμε»
Καθαρή εντολή από τον πρώτο γύρο ζήτησε η Ντόρα
Καθαρή εντολή από τον πρώτο γύρο ζήτησε χθες η κυρία Ντ. Μπακογιάννη. Σε συνέντευξή της (ρ/ς real) επέμεινε στην ανάγκη να τελειώσει το συντομότερο δυνατό η εσωστρέφεια στη Νέα Δημοκρατία και να ξεκινήσει δυναμικά η αντιπολίτευση.
«Εγώ δεν πιστεύω» -είπε χαρακτηριστικά- «ότι θα υπάρξει δεύτερος γύρος με τέτοια βεβαιότητα. Το αντίθετο πιστεύω. Εχω ζητήσει από τους νεοδημοκράτες καθαρή εντολή. Κι έχω ζητήσει καθαρή εντολή διότι πιστεύω ότι δεν έχουμε άλλο χρόνο να χάσουμε. Η κατάσταση είναι πάρα πολύ άσχημη. Η Νέα Δημοκρατία δεν μπορεί να εξακολουθήσει να είναι στην εσωστρέφεια στην οποία βρίσκεται». «Αν όμως υπάρξει» -διευκρίνισε- «ε, τότε, πιστεύω ότι θα πρέπει οπωσδήποτε να γίνει αυτός ο διάλογος ο οποίος δεν έγινε τώρα. Πρέπει να μπορέσουμε οι δυο μας να συζητήσουμε υπεύθυνα πολιτικά».
Την υποστήριξή τους στην υποψηφιότητα της κυρίας Ντόρας Μπακογιάννη ανακοίνωσαν χθες 46 πρώην βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, μεταξύ των οποίων είναι οι κ. Θ. Αναγνωστόπουλος, Ξ. Βεργίνης, Σ. Καλατζάκου, Κ. Γιατράκος, Απ. Τζιτζικώστας, Θ. Σκρέκας κ.ά.
Τέλος την ίδια στάση δήλωσαν ότι θα τηρήσουν και 41 εκλεγμένα συνδικαλιστικά στελέχη της ΔΑΚΕ στη ΔΕΗ.
ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ
Πιλότος για την αυριανή ψηφοφορία
Ολα έτοιμα είναι -σύμφωνα με τη δήλωση του προέδρου της εφορευτικής επιτροπής κ. Δημ. Σιούφα, αλλά και της εταιρείας που έχει αναλάβει το τεχνικό μέρος του όλου εγχειρήματος- για την αυριανή κρίσιμη ψηφοφορία για την ανάδειξη του νέου προέδρου της ΝΔ. Στη Ρηγίλλης, υπάρχει έκδηλη αγωνία, καθώς είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του κόμματος που διενεργείται εκλογή προέδρου από την κομματική βάση. Πάντως, τα στελέχη που έχουν ασχοληθεί με τη διαδικασία τονίζουν ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά και πως όποια μικροπροβλήματα δημιουργηθούν θα επιλυθούν τάχιστα.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί, η αυριανή ψηφοφορία θα διεξαχθεί ως εξής:
1. Οι κάλπες θα ανοίξουν στις 7 το πρωί και θα κλείσουν στις 7 το απόγευμα. Εάν υπάρξουν εκλογικά τμήματα στα οποία θα συνεχίζεται η προσέλευση ψηφοφόρων, η ψηφοφορία παρατείνεται με απόφαση της εφορευτικής επιτροπής.
2. Μπορούν να ψηφίσουν την ημέρα των εκλογών όλοι όσοι είναι μέλη της ΝΔ, επιβεβαιώνοντας την εγγραφή τους και ψηφίζουν στις εθνικές εκλογές, και όλοι όσοι θέλουν να εγγραφούν μέλη του κόμματος και ψηφίζουν στις εθνικές εκλογές. Δεν χρειάζεται τίποτε άλλο, παρά μόνο συμπλήρωση της σχετικής αίτησης με την επίδειξη ταυτότητας ή διαβατηρίου και καταβολή της συνδρομής των δύο (2) ευρώ.
3. Οσοι επιθυμούν να μετάσχουν στην ψηφοφορία μπορούν να προσέλθουν σε οποιοδήποτε εκλογικό τμήμα, ανεξάρτητα από τον δήμο στον οποίο ψηφίζουν κατά τις εθνικές εκλογές, αλλά και ανεξάρτητα από την περιοχή της τοπικής οργάνωσης στην οποία είναι (εάν είναι) εγγεγραμμένοι.
4. Εάν χρειαστεί επαναληπτική εκλογή, θα γίνει το Σάββατο στις 5 Δεκεμβρίου τις ίδιες ακριβώς ώρες. Στην εκλογή αυτή μπορούν να ψηφίσουν μόνο όσοι θα έχουν πάρει μέρος στις εκλογές της 29ης Νοεμβρίου και μόνο στο εκλογικό τμήμα που είχαν ψηφίσει.
Ο κατάλογος με τα εκλογικά τμήματα έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΝΔ (nd.gr), ενώ όσοι επιθυμούν να ψηφίσουν μπορούν να επικοινωνούν στο τηλ. 210-3255255 και να πληροφορούνται τις διευθύνσεις των κατά τόπους εκλογικών τμημάτων. Σύμφωνα με τον κατάλογο που έχουν επεξεργαστεί στη Ρηγίλλης, οι κάλπες έχουν στηθεί σε γραφεία φορέων του υπουργείου Εσωτερικών (ΚΕΠ) ή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΔΕΚΑ
Η μετάδοση των αποτελεσμάτων δεν αναμένεται να ξεκινήσει νωρίτερα από τις δέκα το βράδυ. Οπως είπε ο κ. Σιούφας, η πρώτη ανακοίνωση θα αφορά τη συμμετοχή των πολιτών στην ψηφοφορία. Αφού συγκεντρωθεί ένας ικανός αριθμός αποτελεσμάτων από εκλογικά τμήματα, που θα αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 20% των εκλογικών τμημάτων, θα αρχίσει να υπάρχει συνεχής ροή.
Τα εκλογικά αποτελέσματα θα φτάνουν στη Ρηγίλλης από δύο κατευθύνσεις: Η πρώτη είναι μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών, την οποία θα δίνουν ο πρόεδρος και τα μέλη της εφορευτικής επιτροπής στους χειριστές. Η άλλη οδός είναι το φαξ, που θα λειτουργεί με ειδικούς κωδικούς. Τα αποτελέσματα από τις δύο οδεύσεις, καθώς θα φτάνουν στη Ρηγίλλης, θα ταυτοποιούνται και έτσι θα μπαίνει το αποτέλεσμα στο κεντρικό σύστημα, για την εξαγωγή του τελικού αποτελέσματος.



Read more...

ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ...


Ρεπορτάζ : Γιώργος Καρελιάς

Με τη βαθειά πληγή, που έχει ανοίξει η βαρειά εκλογική ήττα της 4ης Οκτωβρίου, να παραμένει ανοιχτή, η Ν.Δ. εκλέγει αύριο νέο αρχηγό, τον έβδομο στην ιστορία της. Και παρά τις διαβεβαιώσεις και των τριών υποψηφίων, η ανησυχία για το αύριο διακατέχει τα περισσότερα στελέχη της. Η προεκλογική εκστρατεία χρωματίστηκε από τις κατηγορίες που αντάλλαξαν τα στρατόπεδα των δύο βασικών διεκδικητών της ηγεσίας. Η Ντόρα Μπακογιάννη καταλόγισε...
στον Αντώνη Σαμαρά τόσο την αποχώρησή του από το κόμμα το 1993 όσο και την «απουσία» του από τη μάχη των εκλογών του Οκτωβρίου, επειδή διαφώνησε με την απόφαση του Κώστα Καραμανλή. Ο κ. Σαμαράς καταλόγισε στη συνυποψήφιά του ευθύνες τόσο για την προκήρυξη πρόωρων εκλογών όσο και για το εκλογικό αποτέλεσμα, επειδή ήταν βασικό στέλεχος της κυβέρνησης Καραμανλή.
Οι εκατέρωθεν εκτοξευόμενες κατηγορίες έχουν φορτίσει το κλίμα, σε βαθμό που να εκφράζεται ανησυχία ακόμη και για την ενότητα, καθώς υπάρχουν στελέχη που εκτιμούν ότι θα είναι δύσκολη η συνύπαρξη νικητή και ηττημένου. Ο αυριανός τοκετός στη Ν.Δ. θα είναι, έτσι κι αλλιώς, επώδυνος και η συνέχεια θα εξαρτηθεί από διάφορους παράγοντες:
* Πρώτον, από την εκλογή ή μη του αρχηγού στον πρώτο γύρο. Αν αυτό συμβεί, θεωρείται ότι θα λειτουργήσει εκτονωτικά, ενώ αν χρειαστεί δεύτερος γύρος εκφράζονται φόβοι ότι η ένταση θα φτάσει στο κατακόρυφο, γεγονός που θα κάνει πιο δύσκολη τη συνύπαρξη των δύο στρατοπέδων την επόμενη μέρα.
* Δεύτερον, από αυτό καθεαυτό το εκλογικό αποτέλεσμα. Ενδεχόμενη «καθαρή» νίκη, δηλαδή με κάποια σημαντική διαφορά, θα οπλίσει με περισσότερη ισχύ τον νικητή και θα αποδυναμώσει τις όποιες φιλοδοξίες του ηττημένου. Επειδή, όμως, οι περισσότερες δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η αναμέτρηση είναι αμφίρροπη, εκφράζεται ανησυχία ότι τυχόν οριακό αποτέλεσμα θα συντηρήσει την εσωστρέφεια και ο ηττημένος θα περιμένει τον νικητή «στη γωνία».
* Τρίτον, από τη στάση του νέου αρχηγού απέναντι στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τον τρόπο που θα την υποδεχθεί το εκλογικό σώμα και την επίδοση που θα σημειώσει η Ν.Δ. στην πρώτη εκλογική δοκιμασία. Τέτοια είναι οι δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές του Οκτωβρίου του 2010.
Οι δύο βασικοί υποψήφιοι έχουν μια βασική διαφορά στη στρατηγική τους. Η Ντόρα Μπακογιάννη τάσσεται υπέρ ενός «ανοιχτού και όχι περιχαρακωμένου κόμματος», θεωρώντας ότι η Ν.Δ. στις τελευταίες εκλογές έχασε το μεγαλύτερο μέρος των ψηφοφόρων της προς το ΠΑΣΟΚ. Αρα αναμένεται να εξακολουθήσει να έχει στον πυρήνα της στρατηγικής της τον «μεσαίο χώρο». Αντίθετα, ο Αντώνης Σαμαράς προτάσσει την ανάγκη να προσελκύσει πρώτα η Ν.Δ. τους ψηφοφόρους του πυρήνα της, γεγονός που ερμηνεύεται ως προσπάθεια να επαναπατρίσει όσους στράφηκαν προς το ΛΑΟΣ του Γ. Καρατζαφέρη.
Στελέχη του ΠΑΣΟΚ, πάντως, θεωρούν ότι η αντιπολιτευτική τακτική της Ν.Δ. δεν θα έχει μεγάλες διαφορές είτε εκλεγεί η κ. Μπακογιάννη είτε ο κ. Σαμαράς. Ο νέος αρχηγός -εκτιμούν- θα χρησιμοποιήσει εξαρχής υψηλούς τόνους και θα πλειοδοτήσει στις επιθέσεις, κυρίως σε σχέση με τα δύσκολα θέματα της οικονομίας, του Ασφαλιστικού κ.λπ.

fimotro

Read more...

ΑΜΥΝΑ ΣΤΟΥΣ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΣ...


Ρεπορτάζ : Ζήσης Τσώλης

Επεσε ο πυρετός των ομολόγων μετά την «οργανωμένη άμυνα» της κυβέρνησης και των τραπεζιτών, που έγινε κάτω από την πίεση της προχθεσινής πρωτοφανούς κερδοσκοπικής επίθεσης σε βάρος των ελληνικών τίτλων που παρέσυρε σε μεγάλο βαθμό και τις τραπεζικές μετοχές. Μπροστά στον κίνδυνο της κατάρρευσης των κρατικών τίτλων και των μετοχών το υπουργείο Οικονομικών συντονίστηκε, για πρώτη φορά μετά τις εκλογές, με τους έλληνες τραπεζίτες οι οποίοι απορρόφησαν...
τους κραδασμούς από τις περιορισμένες πωλήσεις ομολόγων που συνεχίστηκαν και χθες. Το αποτέλεσμα έγινε αμέσως ορατό στις οθόνες των dealing rooms των τραπεζών. Το spread, δηλαδή η διαφορά απόδοσης των δεκαετών ομολόγων από τα αντίστοιχα γερμανικά (buds), που είχε φθάσει στις 220 μονάδες βάσης, υποχώρησε σταδιακά στις 188 μονάδες βάσης, ενώ παράλληλα βελτιωνόταν το κλίμα, καθώς και όλοι οι δείκτες στο Χρηματιστήριο. (Αναλυτικό ρεπορτάζ στην Οικονομία, σελίδες 1, 6) Από τις εξελίξεις είναι πασιφανές ότι η κυβέρνηση αντελήφθη πως στις συνθήκες που βρίσκεται η οικονομία δεν υπάρχει η πολυτέλεια «τριβών» με τους τραπεζίτες, πολύ δε περισσότερο «πολιτικών παιχνιδιών» με την κεντρική τράπεζα.
Το κλίμα αποκαταστάθηκε με τη συνάντηση του υπουργού Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου με τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Γ. Προβόπουλου, ο οποίος με δηλώσεις του ξεκαθάρισε το τοπίο γύρω από τις τράπεζες σημειώνοντας: «Οι δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας των ελληνικών τραπεζών είναι υψηλοί, βελτιούμενοι και υψηλότεροι κατά μέσον όρο από τους αντίστοιχους δείκτες των άλλων τραπεζών. Είχαμε πρόσφατα την ολοκλήρωση επιτυχημένων και μεγάλων αυξήσεων κεφαλαίων. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών των θετικών εξελίξεωνοι ελληνικές τράπεζες, η μία μετά την άλλη, ζητούν να απεμπλακούν από το πακέτο στήριξης του ελληνικού Δημοσίου, διότι πλέον μπορούν να σταθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα πόδια τους».
O υπουργός Οικονομικών απέδωσε τις αναταράξεις στις αγορές στη «χαμένη αξιοπιστία της χώρας μας, αλλά και κερδοσκοπικών κινήσεων». Τόνισε ότι «σε κάθε περίπτωσηαυτές οι κινήσεις στις αγορές δεν επηρεάζουν το ελληνικό Δημόσιο» στον βαθμό που την παρούσα περίοδο δεν βγαίνει στις αγορές για δανεισμό.
Είναι προφανές όμως στον κόσμο της οικονομίας ότι όσο τα spreads παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, ανεβαίνει το κόστος δανεισμού για τις τράπεζες και τις ελληνικές επιχειρήσεις που βρίσκονται σε δύσκολη θέση.
Πέραν της χθεσινής «πυροσβεστικής» προσπάθειας που εστέφθη με επιτυχία, οι κίνδυνοι για την οικονομία εξακολουθούν να υφίστανται. Το γεγονός αυτό υποχρεώνει την κυβέρνηση να ανοίξει τον βηματισμό της και να επιταχύνει τη λήψη αποφάσεων και την εφαρμογή μέτρων που θα αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά και σε μόνιμη βάση τα μεγάλα δημοσιονομικά ελλείμματα και το απειλητικό δημόσιο χρέος που ξεπέρασε τα 300 δισ. ευρώ.
Προς αυτή την κατεύθυνση την ερχόμενη Τρίτη το Συμβούλιο υπουργών Οικονομικών (Εco/Fin) κατόπιν προτάσεως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα εντάξει την Ελλάδα σε πιο αυστηρό καθεστώς επιτήρησης, που θα δίνει το δικαίωμα στις Βρυξέλλες να ασκούν εποπτεία και να υποδεικνύουν μέτρα πολιτικής από τα οποία δύσκολα θα μπορέσει να ξεφύγει η κυβέρνηση.

fimotro

Read more...

Συμφωνία για την λεκάνη των Πρεσπών θα υπογράψουν Ελλάδα-Σκόπια-Αλβανία


Συμφωνία για την προστασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής της λεκάνης των Πρεσπών θα υπογράψουν στις 2 Φεβρουαρίου Ελλάδα, Αλβανία και Σκόπια. Αυτό αναφέρεται στην κοινή δήλωση των τριών πρωθυπουργών, οι οποίοι είχαν τριμερή συνάντηση μετά από πρωτοβουλία - πρόσκληση της Ελλάδας.

Σε αυτή, μεταξύ άλλων, σημειώνεται ότι οι τρεις χώρες δεσμεύονται για την προώθηση της διμερούς και πολυμερούς τους συνεργασίας, προκειμένου να ενταθεί η ολοκληρωμένη διαχείριση των υδάτινων πόρων, να προληφθεί, ελεγχθεί και μειωθεί η ρύπανση που επηρεάζει την περιοχή των Πρεσπών, να προστατευθούν οι εδαφικοί πόροι από τη διάβρωση και την υποβάθμιση και να προστατευθεί, να διατηρηθεί και να προωθηθεί η βιώσιμη διαχείριση της βιοποικιλότητας της περιοχής, πάντα στα πλαίσια και με βάση την εδαφική ακεραιότητα, το κοινό όφελος και την καλή πίστη.

Επίσης υπογραμμίζεται και η ένθερμη στήριξή τους σε μια συμφωνία στη διάσκεψη κορυφής του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή στην Κοπεγχάγη. Τα κύρια σημεία της κοινής δήλωσης των τριών πρωθυπουργών θα κοινοποιηθούν στο Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον αρμόδιο για θέματα περιβάλλοντος επίτροπο της ΕΕ και τον πρωθυπουργό της Δανίας, όπου θα φιλοξενηθεί η διάσκεψη κορυφής του ΟΗΕ τον Δεκέμβριο.

i-reportergr


Read more...

Συνεδρίαση Πολιτικού Συμβουλίου

Η οικονομία είναι στο επίκεντρο της συνεδρίασης του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, το πρωί του Σαββάτου, η οποία πραγματοποιείται υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου.

Σε δηλώσεις του στον Κόσμο του Επενδυτή, για τη στάση διεθνών κερδοσκόπων αλλά και κοινοτικών αξιωματούχων στην υπόθεση της δημοσιονομικής κρίσης που πλήττει τη χώρα, ο κ. Παπανδρέου ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να δεχθεί να γίνει κυβέρνηση υπό ομηρεία και αν χρειαστεί θα συγκρουστεί, για να υπερασπιστεί τις θέσεις και τα δίκαια της χώρας.

Ο πρωθυπουργός τονίζει ότι την κρίση δεν θα πληρώσουν τα αδύναμα στρώματα.

Στον απόηχο της «Μαύρης Πέμπτης» στο Χρηματιστήριο ο υπουργός Οικονομικών απέδωσε τις αναταράξεις στις αγορές στη «χαμένη αξιοπιστία που κληροδότησε η προηγούμενη κυβέρνηση», σε κερδοσκοπικές κινήσεις και στο κλείσιμο θέσεων εν όψει του τέλους του έτους.

Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου επισήμανε ότι οι κινήσεις στις αγορές δεν επηρεάζουν το ελληνικό Δημόσιο, προσθέτοντας ότι ο δανεισμός του Δημοσίου θα είναι σημαντικά μικρότερος το 2010.

Από την πλευρά του ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος δήλωσε ότι «το ελληνικό τραπεζικό σύστημα είναι υγιές και σταθερό».

.nooz.gr

Read more...

Σκηνικό χρεοκοπίας στήνουν οι Γερμανοί



Σενάρια για την αδυναμία της Ελλάδας να αντλήσει ρευστότητα από τις αγορές...
Την ώρα που στην κυβέρνηση ψάχνονται να βρουν αφενός μεν ποια είναι τα ακριβή τους συναισθήματα έναντι του κ. Προβόπουλου, αφετέρου δε ποια είναι η ορθή δοσολογία λιτότητας και παροχών που θα ικανοποιήσει τους πάντες- δηλαδή, θα ταΐσει και τον σκύλο, αλλά θα κρατήσει και την πίτα ολάκερη- κάποιοι άλλοι σοβαροί κύριοι με γκρίζα κοστούμια ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους για να καταφθάσουν στην Αθήνα εντός του πρώτου δεκαημέρου του Δεκεμβρίου. Πρόκειται για...
στελέχη της Κομισιόν και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, τα οποία με τη μορφή μεικτής επιτροπής θα έχουν τις πρώτες προπαρασκευαστικές συζητήσεις με τους αρμόδιους παράγοντες της χώρας για το ενδεχόμενο που η Ελλάδα βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να μην μπορεί να δανεισθεί από τις διεθνείς αγορές- κάτι που πολλοί ονομάζουν χρεοκοπία.

Η αποστολή αυτής της επιτροπής οργανώθηκε και σχεδιάστηκε- τελεί υπό την...αιγίδα, τρόπον τινάαπό τη Γερμανία και προσωπικά την κ. Μέρκελ, η οποία διαπιστώνοντας πως οι αγορές δεν δείχνουν ιδιαίτερη ανοχή προς τη νέα ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε πως δεν επιθυμεί εκπλήξεις στον χώρο της ευρωζώνης. Κι αυτό όχι μόνον για την Ελλάδα, αλλά κυρίως διότι μια κατάρρευση της ελληνικής οικονομίας θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως ντόμινο για άλλες οικονομίες της ΟΝΕ - της Ιρλανδίας ή της Πορτογαλίας, για παράδειγμα, θέτοντας σε κίνδυνο ολόκληρο το εγχείρημα του ενιαίου νομίσματος.

Μέσω Ντόιτσε Μπανκ. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι η προοπτική του ΔΝΤ ετέθη από την Ντόιτσε Μπανκ, μια γερμανική τράπεζα που προφανώς είναι κοινωνός του προβληματισμού του Βερολίνου. Αυτό που δεν υπολόγισε η Ντόιτσε Μπανκ είναι πως η Ελλάδα δεν είναι ούτε η Λιθουανία ούτε η Ρουμανίακι ως χώρα της ευρωζώνης δεν μπορεί να προσφύγει στο ΔΝΤ σαν να μην τρέχει τίποτε. Για αυτό επελέγη η ανάμειξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία, άλλωστε, πρόκειται να αναλάβει και το έργο της τρίτης φάσης της επιτήρησης της ελληνικής οικονομίας, από τον Μάρτιο, όπως έχουν προεξοφλήσει άπαντες οι εταίροι αλλά κι ο ίδιος ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου, μόλις προχθές, μιλώντας στο Κοινοβούλιο. Τα σενάρια. Τα σενάρια για την αδυναμία της Ελλάδας να αντλήσει ρευστότητα από τις αγορές δίνουν και παίρνουν, αλλά το τελευταίο διάστημα εστιάζονται περισσότερο στο πότε θα συμβεί αυτό και λιγότερο στο κατά πόσον θα συμβεί. Άλλοι... βιάζονται και λένε «πριν από τους κουραμπιέδες», άλλοι θεωρούν ότι το σημείο κρίσης θα είναι ο Ιανουάριος, όταν η χώρα θα βγει στις αγορές αναζητώντας κάποια δισ. ευρώ, άλλοι πιστεύουν πως τα πάντα θα κριθούν από το Πρόγραμμα Σταθερότητας που θα υποβληθεί στα τέλη Ιανουαρίου στις Βρυξέλλες- και τα μέτρα που θα περιλαμβάνει- και άλλοι στην τρίτη φάση της επιτήρησης, που συνοδεύεται από την «επιτροπεία» της Κομισιόν, τον Μάρτιο.

Οι εταίροι, βέβαια, είναι σαφείς ως προς το τι πρέπει να γίνει για να αποφευχθεί η χρεοκοπία- και κάποιοι από αυτούς προτίθενται να το πουν πολύ καθαρά στον κ. Παπακωνσταντίνου στο Γιούρογκρουπ της ερχόμενης Τρίτης (Γερμανία, Ολλανδία, Φινλανδία κ.α.). Πάγωμα μισθών και συντάξεων, συρρίκνωση του δημόσιου τομέα με άρση της μονιμότητας (σ.σ.: αυτό εννοούσαν όταν είπαν στον κ. Παπακωνσταντίνου να καταργήσει μερικά υπουργεία!), μείωση των αμυντικών δαπανών («αφού έτσι κι αλλιώς δεν σας προφυλάσσουν, μην τις κάνετε»!) κ.ά.
NEA

nonews-news


Read more...

ΚΥΡΚΟΣ: «Το λάθος της ζωής μου, η παραπομπή του Ανδρέα»...



OΛεωνίδας Κύρκος στο βιβλίο του «Εκ Βαθέων» καταθέτει για πρώτη φορά τόσο ανοιχτά τις σκέψεις του για την παραπομπή του Ανδρέα Παπανδρέου στο Ειδικό Δικαστήριο.

Κατά τη γνώμη μου και σ΄ ό,τι με αφορά, θεωρώ ότι η παραπομπή του Ανδρέα Παπανδρέου στο Ειδικό Δικαστήριο το 1989 ήταν ΤΟ λάθος της ζωής μου. Είχα πολλούς λόγους να αντιταχθώ. Δεν αντιτάχθηκα. Την παραπομπή του την ψήφισε ολόκληρη η διοικούσα επιτροπή και η...


Κεντρική μας Επιτροπή, και εγώ δεν αντιτάχθηκα.

Εσείς προσωπικά είχατε αμφιβολίες γι΄ αυτή την παραπομπή, είχατε επιφυλάξεις;
Χρωστούσαμε να ήμασταν απείρως πιο προσεκτικοί όταν προσεγγίζαμε την παραπομπή του Ανδρέα
ΝΕΑ.

nonews-news


Read more...

ΘΛΙΒΕΡΗ ΕΙΚΟΝΑ ΓΑΛΑΖΙΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ...


Θλιβερή εικόνα εμφυλίου πολέμου στη Νέα Δημοκρατία. Δυο διαφορετικές συγκεντρώσεις με ψηφοφόρους και στελέχη του ιδίου κόμματος! Το ΠΑΣΟΚ στην εσωκομματική μάχη με Παπανδρέου και Βενιζέλο απέφυγε να κάνει ανοιχτές προεκλογικές συγκεντρώσεις. Και πολύ καλά έκανε. Τα σημάδια που θα αφήσει στο σώμα της Νέας Δημοκρατίας δεν θα επουλωθούν ποτέ. Επί της ουσίας τώρα. Η Ντόρα... είχε περισσότερο κόσμο. Αναμενόμενο αυτό γιατί διαθέτει καλύτερο μηχανισμό κινητοποίησης και γιατί στο Λεκανοπέδιο έχει προβάδισμα. Κόσμο όμως είχε και ο Σαμαράς. Για τα δεδομένα της οργανωτικής ικανότητάς του πήγε πάρα πολύ καλά. Από Δευτέρα, εάν προκύψει αρχηγός από τον πρώτο γύρο θα αρχίσουν τα δύσκολα. Τα πρώτα σημάδια αποσύνθεσης στη Ν.Δ....


Read more...

ME ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ...


Επιτυχία της εφημερίδας. Η δήλωση του Γιώργου Παπανδρέου έπαιξε σήμερα σχεδόν σε όλα τα δελτία και είναι βέβαιον ότι θα παίξει και μέσα στο Σαββατοκύριακο. Δεν είναι τυχαίο ότι ο πρωθυπουργός επέλεξε... μια εβδομαδιαία οικονομική εφημερίδα για να κάνει παρέμβαση για την Οικονομία. Συνήθως τέτοιου είδους παρεμβάσεις γίνονται μέσα από τα φύλλα της Κυριακής. Στην περίπτωση αυτή, όμως, ο Παπανδρέου έτρεξε για να προλάβει τα χειρότερα. Πολύ καλά έκανε...

fimotro

Read more...

ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΛΑΤΣΗ ΤΟ ΝΕΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ


ΦΗΜΕΣ ΓΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ - EUROBANK

Το νέο αφεντικό της Εθνικής Τράπεζας δεν θα είναι ο πρόεδρος και Καθηγητής Πανεπιστημίου Βασίλης Ράπανος, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος Απόστολος Ταμβακάκης. Ο τελευταίος είναι στενός συνεργάτης και άνθρωπος του Σπύρου Λάτση. Τα τελευταία πέντε χρόνια ήταν Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της LAMDA Development συμφερόντων Λάτση και... θεωρείται ως ένας από τους πιο στενούς συνεργάτες του. Τους τελευταίους μήνες εντάχθηκε στη διοίκηση του Ομίλου Λάτση, στη Γενεύη. Ο A. Ταμβακάκης ανέλαβε την ευθύνη της Στρατηγικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του Ομίλου Λάτση, μετά από πορεία στην διοίκηση της LAMDA Development, στην οποία κατά την τελευταία πενταετία ασκούσε τα καθήκοντα του Εκτελεστικού Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου. Στην αγορά ήδη τρέχουν διάφορες πληροφορίες ότι έρχεται συγχώνευση Εθνικής - Eurobank... Θα γίνουν συνταρακτικές αλλαγές στον τραπεζικό χώρο.

fimotro

Read more...

ΤΟΝ... ΚΑΘΑΡΙΣΕ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ


Με προσωπική εντολή του Γιώργου Παπανδρέου αποφασίστηκε η αντικατάσταση του Τ. Αράπογλου. Η απόφαση είχε ληφθεί εδώ και αρκετές ημέρες, αλλά οριστοκοποιήθηκε εσπευσμένως σήμερα μετά τις τελευταίες εξελίξεις και μετά τις πληροφορίες ότι ο Τάκης Αράπογλου θα έθετε θέμα παραμονής του στη Γενική Συνέλευση των μετόχων της Τράπεζας.

fimotro

Read more...

Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2009

ΜΟΝΟ Η ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΣΥΝΤΡΟΦΕ ΝΙΚΟ

ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ



Read more...

ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΣΥΝΤΡΟΦΕ ΝΙΚΟ...


...γνωρίζω και καταλαβαίνω πόσο σου ταιριάζει αυτό το ριζίτικο.
Στο αφιερώνω.



Αγρίμια κι αγριμάκια μου,
λάφια μου μερωμένα,
πέστε μου πού'ναι οι τόποι σας,
πού'ναι τα χειμαδιά σας;

- Γκρεμνά'ναι εμάς οι τόποι μας,
λέσκες τα χειμαδιά μας,
τα σπηλιαράκια του βουνού
είναι τα γονικά μας.



Read more...

Η σύγκλιση του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ με την συμπλήρωση των πρώτων 100 ημερών της κυβέρνησης, θα σηματοδοτήσει τη νέα νικηφόρα πορεία…


Παρά τις όποιες «καθυστερήσεις» στο κυβερνητικό έργο, το Πολιτικό Συμβούλιο του ΠΑΣΟΚ θα προετοιμάσει το πολιτικό και ιδεολογικό πλαίσιο για την σύγκλιση του Εθνικού Συμβουλίου, με την συμπλήρωση των πρώτων 100 ημερών της διακυβέρνησης του Κινήματος.
Οι «εκτιμήσεις» ότι ο Γιώργος Παπανδρέου θέλει ν’ αποφύγει τη σύγκλιση του ανώτατου θεσμικού οργάνου του Κινήματος, ώστε να μην υπάρξουν έντονες κριτικές, δεν έχουν βάση. Ο πρόεδρος του Κινήματος και της κυβέρνησης θα προχωρήσει σε πλήρη δραστηριοποίηση του κόμματος με διαφάνεια και προοπτική κομματικής ανασυγκρότησης. Μάλιστα, σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων του κομματικού ΠΑΣΟΚ, ο νέος Γραμματέας κ. Σωκράτης Ξυνίδης έχει ήδη δρομολογήσει όλες τις οργανωτικές διαδικασίες για μια σύγκλιση του οργάνου που θα σηματοδοτήσει τη νέα σοσιαλιστική πορεία του ΠΑΣΟΚ.



Read more...

Μειώθηκε 3,5% ο γενικός δείκτης τιμών παραγωγού στη βιομηχανία



Ο γενικός δείκτης τιμών παραγωγού στη βιομηχανία (σύνολο εγχώριας και εξωτερικής αγοράς) σημείωσε τον Οκτώβριο φέτος μείωση 3,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2008, έναντι αυξήσεων 5,8% και 7% που είχαν σημειωθεί κατά τις αντίστοιχες συγκρίσεις των δεικτών των ετών 2008 προς 2007 και 2007 προς 2006.

Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία η μείωση του γενικού δείκτη τον Οκτώβριο εφέτος, οφείλεται στη μείωση του δείκτη τιμών παραγωγού εγχώριας αγοράς κατά 3,8% και στη μείωση του δείκτη τιμών παραγωγού εξωτερικής αγοράς κατά 2,4%.


Read more...

Επίτροπος Αλιείας και Ναυτιλιακών η Μ. Δαμανάκη

Το χαρτοφυλάκιο της "Ναυτιλιακές Υποθέσεις και Αλιεία" αναλαμβάνει η Μαρία Δαμανάκη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στη θέση του Χοακίν Αλμούνια τοποθετείται ο Όλι Ρεν, ο οποίος ήταν μέχρι σήμερα επίτροπος αρμόδιος για τη διεύρυνση.

Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός νέου χαρτοφυλακίου που θα προστεθεί στη σύνθεση του εκτελεστικού οργάνου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα αφορά το Κλίμα.

Επίτροπος για το Κλίμα ορίστηκε η Δανή Κόνι Χέντεγκααρντ, 49 ετών, μέλος της δανικής κυβέρνησης από την οποία παραιτήθηκε προκειμένου να μετάσχει στην Επιτροπή.




Read more...

Συνάντηση με Παπανδρέου θα επιδιώξουν ροδακινοπαραγωγοί

Στις Πρέσπες, όπου διεξάγεται η άτυπη τριμερής συνάντηση των πρωθυπουργών Ελλάδας- Αλβανίας- ΠΓΔΜ, κατευθύνεται ομάδα ροδακινοπαραγωγών από την Ημαθία, αποτελούμενη από τριάντα πέντε περίπου άτομα, προκειμένου να επιδιώξει να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό.

«Θέλουμε να πούμε το πρόβλημά μας στον πρωθυπουργό, γιατί γνωρίζουμε ότι είναι ευαίσθητος άνθρωπος. Θέλουμε να δείξει κατανόηση, ότι εμείς ζητούμε απλώς ό,τι είχε συμφωνηθεί με την προηγούμενη κυβέρνηση, θέλουμε και εμείς να μπορέσουμε να κάνουμε Χριστούγεννα σαν άνθρωποι, χωρίς να είμαστε σε απόγνωση τι θα γίνει με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ ή τον ΟΓΑ», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αυθόρμητης Κίνησης Αγροτών Ν.Ημαθίας, Τάσος Χαλκίδης.

Στο μεταξύ, κλειστό παραμένει το μπλόκο των ροδακινοπαραγωγών στην Εγνατία Οδό, στον Κόμβο της Κουλούρας, όπου σύμφωνα με την αστυνομική διεύθυνση Βέροιας βρίσκονται περί τα 200 τρακτέρ. Η κυκλοφορία εκτρέπεται από άνδρες της Τροχαίας από παρακαμπτήριες οδούς, χωρίς ωστόσο να έχουν παρατηρηθεί προβλήματα στην ομαλή κίνηση των οχημάτων.
nooz.gr

Read more...

ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ: Πρέπει να βρούμε μία λύση

Για τη βία στα γήπεδα και το ρόλο της Αστυνομίας στην αντιμετώπισή της μίλησε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, σε δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό «NovaΣΠΟΡ FM 94,6». «Ενα κομμάτι αυτής της υπόθεσης, που αφορά την καταστολή, είναι αρμοδιότητα της Αστυνομίας και των Σωμάτων Ασφαλείας.

Το θέμα της πολιτικής ενάντια στον χουλιγκανισμό, είναι ζήτημα που αφορά το Υπουργείο Πολιτισμού», ανέφερε αρχικά ο κ.Χρυσοχοϊδης και συνέχισε: «Εκείνο που έχουμε ανάγκη, είναι να βρούμε μία λύση. Στα ματς της UEFA υπάρχει καλύτερη συμπεριφορά από τους φιλάθλους, αλλά στο ελληνικό πρωτάθλημα φαίνεται ότι υπάρχει σοβαρό θέμα. Αυτό προκύπτει από τους συνδέσμους των ομάδων, που έχουν τη στήριξη των διοικήσεων.

»Αυτό είναι κάτι νοσηρό και στο τέλος καλείται η Αστυνομία να βγάλει τα «κάστανα από τη φωτιά». Πολλοί από τους αστυνομικούς συμμετέχουν σε διάφορους τομείς. Υπάρχει ένα συνολικότερο πρόβλημα εφαρμογής των νόμων. Δεν χρειάζεται καινούργιος νόμος, αλλά η αυστηρή εφαρμογή τους και η παραδειγματική τιμωρία των ενόχων».

Στη συνέχεια, ο κ.Χρυσοχοϊδης υπογράμμισε: «Σημασία έχει ότι δεν εφαρμόζονται οι νόμοι και η Αστυνομία πρέπει να είναι πολύ αυστηρή. Η Δικαιοσύνη πρέπει κι εκείνη από την πλευρά της να είναι αυστηρή στην εφαρμογή των νόμων. Δεν καταλαβαίνω γιατί οι άνθρωποι πάνε να διασκεδάσουν και γίνεται πύρινη κόλαση, ενώ κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές.

»Δεν έχω ασχοληθεί ακόμα με το θέμα, αλλά πρόθεσή μου είναι να συναντηθώ με τον υπουργό Πολιτισμού, που είναι αρμόδιος για τα θέματα Αθλητισμού. Αν η Αστυνομία δεν συλλαμβάνει, η Δικαιοσύνη δεν δικάζει, τότε τα πράγματα είναι δύσκολα. Δεν πρόκειται να υπάρξει διαπραγμάτευση με όσους θεωρούν ότι μπορούν να αντικαταστήσουν τη Δημοκρατία και την Ασφάλεια. Δεν διαπραγματεύομαι με κανέναν την εφαρμογή των νόμων. Δεν γίνεται τίποτα όταν ξεκινάει μία προσπάθεια και την αφήνουμε στη μέση.

»Τα φαινόμενα θα αντιμετωπιστούν με σοβαρότητα. Θα προσλάβω διάφορους ανθρώπους, όπως "χάκερς" και οικονομολόγους, για το τμήμα Ειδικών Συνθηκών του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Η Αστυνομία πρέπει να διευκολύνει τους ανθρώπους και από την άλλη να απαγορεύει τα κρούσματα βίας. Τότε θα είμαστε επιτυχημένοι στο έργο μας. Δεν φτάνουν μόνο οι προθέσεις, πρέπει να γίνουν και έργα.

»Το κράτος δεν είναι φοβικό και δυστυχώς είχαμε τέτοια κρούσματα την προηγούμενη περίοδο. Στα μεγάλα γήπεδα είναι απαραίτητη η παρουσία των αστυνομικών, ενώ πληρώνονται για την παρουσία τους σε αυτά. Η Αστυνομία είναι καθ΄εικόνα και καθ΄ομοίωση της κοινωνίας μας, αλλά αυτό πρέπει να το αλλάξουμε».
nooz.gr

Read more...

"Δεν μας επηρεάζει η κερδοσκοπία"



Απόπειρα κατευνασμού των αγορών μετά την "Μαύρη Πέμπτη" στο Χρηματιστήριο επιχείρησε ο υπουργός Οικονομικών, σε συνδυασμό με τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.

Ο Γ. Παπακωνσταντίνου απέδωσε τις αναταράξεις στις αγορές στη "χαμένη αξιοπιστία που κληροδότησε η προηγούμενη κυβέρνηση", σε κερδοσκοπικές κινήσεις και στο κλείσιμο θέσεων εν όψει του τέλους του έτους.

"Την αξιοπιστία την χτίζουμε μέρα με την ημέρα με τις πρωτοβουλίες μας", είπε και πρόσθεσε ότι "οι κινήσεις στις αγορές δεν επηρεάζουν το ελληνικό δημόσιο. Ο δανεισμός του δημοσίου θα είναι σημαντικά μικρότερος το 2010".

Ερωτηθείς για τις πρόσφατες εκθέσεις των διεθνών οίκων για την ελληνική οικονομία, είπε ότι "υπάρχουν αρνητικές και θετικές εκθέσεις για τα προβλήματα της οικονομίας που δεν είναι σημερινά, αλλά έχουν βάθος", ενώ συμπλήρωσε ότι "οι εκθέσεις κάποιων χρηματοοικονομικών οίκων δεν αξιολογούν αντικειμενικά τα προβλήματα που υπάρχουν στην οικονομία της χώρας μας".

Οι προσπάθειες για την επίλυση αυτών των προβλημάτων ξεκινούν τώρα και θα έχουν συνέπεια με διπλό στόχο: πρώτον, τη μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος και δεύτερον, την ενίσχυση της ανάπτυξης.

Κληθείς να σχολιάσει την αύξηση των περιθωρίων των επιτοκίων (spreads) στα ελληνικά ομόλογα τις τελευταίες ημέρες, ο υπουργός Οικονομικών είπε, ότι "το διάστημα αυτό τα spreads έχουν ανέβει σε όλες τις χώρες που μοιάζουν με την Ελλάδα, ενώ παράλληλα, στο τέλος του χρόνου πολλοί επενδυτικοί οίκοι κλείνουν θέσεις".

Αναφερόμενος, στο γενικότερο κυβερνητικό σχεδιασμό, ο κ. Παπακωνσταντίνου είπε ότι υπάρχει σχέδιο και αποφασιστικότητα και γίνονται συγκεκριμένες κινήσεις για να στηριχθούν η ανάπτυξη και των εισοδήματα και να εμπεδωθούν υγιή δημοσιονομικά.

Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε, "άρχισε ήδη διάλογος για την αναμόρφωση του ασφαλιστικού συστήματος, τις επόμενες ημέρες αρχίζει ευρύς διάλογος για την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος, ενώ τα υπουργεία άρχισαν προσπάθειες για την περιστολή των δημοσίων δαπανών".

Παρέμβαση Προβόπουλου


Συνάντηση με το διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος είχε ο υπουργός Οικονομικών. Ο Γ. Προβόπουλος δήλωσε ότι "το ελληνικό τραπεζικό σύστημα είναι υγιές και σταθερό", σημειώνοντας ότι "οι δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας είναι υψηλοί, βελτιούμενοι, και υψηλότεροι σε σύγκριση με αυτούς τραπεζών άλλων χωρών".

Ο διοικητής της ΤτΕ ανέφερε ότι οι αυξήσεις των κεφαλαίων που έγιναν πρόσφατα από πολλές μεγάλες τράπεζες ολοκληρώθηκαν με επιτυχία και αυτό αντανακλά την εμπιστοσύνη των διεθνών αγορών στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Σύμφωνα με τον κ. Προβόπουλο, οι ελληνικές τράπεζες μπορούν πλέον να απεμπλακούν το 2010 από το σχέδιο ενίσχυσης της ρευστότητας της οικονομίας.


Το μεσημέρι ο πανευρωπαϊκός δείκτης FTSEurofirst 300 υποχωρούσε κατά 0,2% στις 986,63 μονάδες

Spreads

Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων επτά μηνών διευρύνθηκε το spread του 10ετούς ελληνικού ομολόγου έναντι του γερμανικού ομολόγου αναφοράς Bund.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Reuters, η διαφορά απόδοσης του 10ετούς ελληνικού ομολόγου διαμορφωνόταν την Παρασκευή στις 215 μονάδες βάσης έναντι του Bund από 208 μονάδες βάσης που ήταν την Πέμπτη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αργά το μεσημέρι, και μετά την παρέμβαση κατευνασμού των αγορών από Παπακωνσταντίνου και Προβόπουλο, η απόδοση του 10ετούς ελληνικού ομολόγου ανήλθε στις 198 μονάδες βάσης.

Γ. Πεταλωτής

"Είχαμε διάφορα αντικρουόμενα σενάρια για την ελληνική οικονομία, η οποία δέχεται, όπως άλλωστε καταγράφεται και στο διεθνή Τύπο, κερδοσκοπικές επιθέσεις”, δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ο οποίος σημείωσε ότι "την έκταση των παιχνιδιών αυτών επιτρέπει η απώλεια της αξιοπιστίας της οικονομίας μας, για την οποία ευθύνεται αποκλειστικά η προηγούμενη κυβέρνηση, της οποίας οι πολιτικές μας οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση".

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο εκπρόσωπος καταδίκασε τα σενάρια και τόνισε ότι η καταστροφολογία δεν βοηθάει σε τίποτα. Επισήμανε δε ότι “δεν θα μπούμε σε διαγωνισμό σεναρίων”. Ερωτηθείς ποιοι ασκούν αυτές τις “κερδοσκοπικές πιέσεις”, ο κ. Πεταλωτής είπε ότι “μια ματιά για το τι γίνεται διεθνώς, μπορεί να μας το δείξει”.

Σχετικά με το αν, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης, θα έπρεπε ο πρωθυπουργός να κάνει δημόσια παρέμβαση για να δώσει μια “κατεύθυνση” στον ελληνικό λαό, ο εκπρόσωπος είπε ότι η κυβέρνηση δρα συλλογικά, το σχέδιό της ξετυλίγεται βήμα προς βήμα και πως “παρέμβαση του πρωθυπουργού όταν χρειάζεται και όπου απαιτείται, γίνεται”.

nooz.gr

Read more...

Η ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΚΥΡΙΟΙ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ...


Γράφει ο Νίκος Σάνσης

Η περίπτωση της πτώχευσης στο Ντουμπάι, θυμίζει την περιγραφή του μύθου της κατασκευής του πύργου της Βαβέλ. Μόλις άρχισαν να υψώνουν τον πύργο για να πλησιάσουν τον θεό μπέρδεψαν τις γλώσσες τους και διαλύθηκαν. Έτσι και στο εμιράτο. Η απληστία του ανθρώπου σε όλο της το μεγαλείο. Προσπάθησαν να αλλάξουν το περιβάλλον κάνοντας... ένα παράδεισο. Και από την φιλαργυρία τους και τον αμοραλισμό τους τίναξαν την μπάνκα στον αέρα. Αποτέλεσμα τα παρατημένα υπερπολυτελή αυτοκίνητα με τις χρυσές πιστωτικές κάρτες στα ντουλαπάκια, έμειναν στο πάρκινγκ του αεροδρομίου από αυτούς που εγκατέλειψαν τον ψεύτικο παράδεισο.

fimotro

Read more...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΦΑΟΥΛ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΗ ΓΚΡΙΝΙΑ...


Ρεπορτάζ : Δήμητρα Κρουστάλλη
(από το Βήμα)


Τι μεσολαβεί μεταξύ των δηλώσεων του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Γ. Πεταλωτή, ο οποίος μεταφέρει τη «γραμμή» της κυβέρνησης φρέσκια από τον «πρωινό καφέ», και των δηλώσεων που κάνουν οι υπουργοί το απόγευμα, οι οποίες συχνά είναι σε διαφορετικό μήκος κύματος; Το επικίνδυνο τρίγωνο που δημιουργήθηκε προχθές ανάμεσα στους κκ. Γ. Προβόπουλο, Γ. Πεταλωτή και Γ. Παπακωνσταντίνου, αύξησε τον προβληματισμό που υπήρχε στους ενοίκους του Μαξίμου για τον συντονισμό των κυβερνητικών στελεχών. Χθες, ο...
Πρωθυπουργός είχε συγκαλέσει μια σύσκεψη με όλους τους εμπλεκομένους στην επικοινωνία, η οποία αναβλήθηκε, όπως και όλο το υπόλοιπο πρόγραμμα της ημέρας, εξαιτίας της αδιαθεσίας που ένιωσε. Οι συνεργάτες του αποδέχονται ότι υπάρχει πρόβλημα συντονισμού της νέας κυβέρνησης ή λάθος χειρισμών από την πλευρά ορισμένων άπειρων βουλευτών, επιμένουν όμως ότι το μόνο γιατρικό είναι η υπομονή και ο χρόνος και όχι ο σχηματισμός μιας επικοινωνιακής ομάδας. Κανένας όμως δεν γνωρίζει τι σκέπτεται ο ίδιος ο κ. Παπανδρέου.
Το ερώτημα δεν είναι μεταφυσικό. Στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠαΣοΚ υπάρχει διάχυτη η εντύπωση ότι ο Πρωθυπουργός δεν δίνει καθαρό στίγμα στα θέματα της επικαιρότητας. Ακόμα και υπουργοί αστειεύονται μεταξύ τους ότι τα υπουργικά συμβούλια αντί να καταλήγουν σε αποφάσεις έχουν μετατραπεί σε μια ατελείωτη «δημόσια διαβούλευση», αλλά η κυβέρνηση, λένε, θα κριθεί από την ικανότητά της να θέτει την πολιτική ατζέντα. Οι συχνές απουσίες του κ. Παπανδρέου από τον «πρωινό καφέ» ενδεχομένως να μην είχαν μεγάλη σημασία όσο το ΠαΣοΚ ήταν στην αντιπολίτευση, τώρα όμως σχολιάζονται αρνητικά. Αυτή η κατάσταση, παρατηρούν έμπειρα στελέχη του κόμματος, έχει οδηγήσει άλλους στη χάραξη προσωπικής στρατηγικής, άλλους να καλύπτονται πίσω από θέσεις άμυνας και άλλους να σιωπούν. Το αποτέλεσμα είναι να εγκλωβίζεται η κυβέρνηση σε μικρές ή σε μεγαλύτερες κρίσεις, οι περισσότερες από τις οποίες θα μπορούσαν να αποφευχθούν.
«Ξέρετε ποια ήταν η διαφορά ανάμεσα σε αυτά που είπε ο Πεταλωτής και στην ομιλία του Παπακωνσταντίνου; Μία μόνο λέξη: το “καλά” για το πώς κάνει τη δουλειά του ο κ. Προβόπουλος » έλεγε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας κ. Χρ. Παπουτσής σε όσους του άνοιγαν κουβέντα για τα ζητήματα αυτά. Μόνον που όταν μια λέξη κρύβει την ουσία μιας κυβερνητικής παρέμβασης τότε υπάρχει ζήτημα. Οι πιο ψύχραιμοι στην κυβέρνηση περιγράφουν την καθημερινότητά τους σαν μια μέγκενη, η οποία δεν επιτρέπει πολλούς ελιγμούς. Από τη μια πλευρά τα προβλήματα σε συνδυασμό με την έλλειψη χρημάτων, από την άλλη η πίεση να καταθέσουν νομοσχέδια στη Βουλή, αλλά να έχει προηγηθεί και δημόσια διαβούλευση, και στη μέση οι βουλευτές που έχουν επαναστατήσει στα ΚΤΕ. «Το επικίνδυνο για μας δεν είναι ούτε οι καθυστερήσεις ούτε η έλλειψη συντονισμού. Είναι ότι η νίκη μας στις εκλογές ήρθε με μια μεγάλη πλειοψηφία την οποία συσπείρωσε η προσδοκία και η ελπίδα και όχι η ιδεολογία. Αν η προσδοκία διαψευστεί θα μετατραπεί σε οργή χωρίς να το καταλάβουμε» επισημαίνει ένας από τους στενούς συνεργάτες του Πρωθυπουργού.

fimotro

Read more...

Ανοίγει άρον-άρον και το φορολογικό


του Κωστή Πλάντζου

Τα ίχνη του διαλόγου για το ασφαλιστικό –χωρίς τα εμπόδια ίσως του ΠΑΜΕ - θα ακολουθήσει την ερχόμενη εβδομάδα και ο κοινωνικός διάλογος για τη φορολογική μεταρρύθμιση.

Ο υπουργός Οικονομικών, λίγες ώρες πριν το νέο τετ-α-τετ που θα έχει την ερχόμενη Τρίτη στις Βρυξέλλες με Κομισιόν και ευρωπαίους ομολόγους του, στέλνει προσκλήσεις προς τους κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς, για να προσέλθουν την ερχόμενη εβδομάδα στα πρώτα ραντεβού.

Στην επιστολή που θα λάβουν οι φορείς, ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου περιορίζεται σε διαδικαστικά κυρίως ζητήματα. Κρατά κλειστά τα χαρτιά του για να μην προκαταλάβει το περιεχόμενο του διαλόγου. Το σίγουρο είναι πάντως πως επείγεται να ξεκινήσει ο διάλογος το νωρίτερο δυνατόν, ώστε να καταλήξει το νωρίτερο και σε αποτέλεσμα.

«Στο τραπέζι» του διαλόγου πάντως μπαίνουν, εκ των πραγμάτων, προτάσεις που επεξεργάστηκε το ίδιο το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, όπως:

- Καθιέρωση ενιαίας προοδευτικής φορολογικής κλίμακας, δηλαδή κλίμακας με μεγάλο αριθμό φορολογικών κλιμακίων και συντελεστών φόρου και με ενιαίο αφορολόγητο όριο για μισθωτούς και μη μισθωτούς.

- Τιμαριθμοποίηση φορολογικής κλίμακας.

- Επανεξέταση φοροαπαλλαγών προς την κατεύθυνση της κατάργησης ή των περικοπών για τα υψηλά εισοδήματα.

- Κατάργηση των περισσότερων διατάξεων που προβλέπουν αυτοτελή φορολόγηση εισοδημάτων (επιδομάτων δημοσίων υπαλλήλων, αμοιβών δικαστών, βουλευτών, αθλητών, προπονητών κ.λπ.) και υπαγωγή των εισοδημάτων αυτών στη φορολογική κλίμακα.

Στη φορολογία ακινήτων:

- Κατάργηση της σημερινής μορφής του ΕΤΑΚ και μετεξέλιξή του σε προοδευτικό Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (και όχι πλήρη επαναφορά του ΦΜΑΠ).

- Eπαναφορά των φόρων κληρονομιάς και γονικής παροχής με υψηλότερα αφορολόγητα και με αυξημένους συντελεστές για τις μεγάλες περιουσίες.

- Αναμόρφωση των φόρων της ακίνητης περιουσίας και ενοποίησή τους σε έναν ενιαίο φόρο, τα έσοδα από τον οποίο θα αποδίδονται στην τοπική αυτοδιοίκηση.

-Λήψη αποτελεσματικών μέτρων για τη φορολόγηση ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες εταιρίες.

Στο μέτωπο των φορολογικών ελέγχων, προβλέπεται:

- σαρωτικοί έλεγχοι πόθεν έσχες με αξιοποίηση του TAXIS

- διασύνδεση του πληροφοριακού συστήματος φορολογίας TAXIS με τα πληροφοριακά συστήματα των φορέων κοινωνικής ασφάλισης και άλλων υπηρεσιών, ώστε να διασταυρωθούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες πληροφορίες για να περιοριστεί η φοροδιαφυγή - εισφοροδιαφυγή και να διευκολυνθεί ο εντοπισμός των μη δηλωμένων εισοδημάτων και περιουσιακών στοιχείων.

- επαναφορά των ρυθμίσεων του Ν. 3220/2004 που προέβλεπαν την κατάργηση των φορολογικών προστίμων και την καθιέρωση συστήματος βαθμών ποινής (point system), βάσει του οποίου θα προσδιορίζονται με αντικειμενικό τρόπο τα αποτελέσματα κάθε φορολογικού ελέγχου.

Στη φορολογία εισοδήματος νομικών προσώπων (Ανωνύμων Εταιριών, Εταιριών Περιορισμένης Ευθύνης, Ομορρύθμων Εταιριών, Ετερορρύθμων Εταιριών κ.λπ.), η κυβέρνηση προωθεί σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων.

Επίσης εισάγει τη φορολόγηση των διανεμόμενων κερδών των Ανωνύμων Εταιριών, με τις γενικές διατάξεις της φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, δηλαδή με συντελεστές φόρου από 25% έως 40%, από 32,5% που είναι σήμερα.

protothema.gr


Read more...

Συνάντηση Παπανδρέου - Γκρούεφσκι στις Πρέσπες

Στις Πρέσπες πραγματοποιείται σήμερα η τριμερής διάσκεψη Ελλάδας – Αλβανίας – Σκοπίων για το περιβάλλον. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται και η άτυπη κατ ιδίαν συνάντηση του Πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου με τον σκοπιανό ομόλογό του Νίκολα Γκρούεφσκι.
.nooz.gr


Read more...

ΚΛΙΚ ΣΤΟ "ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ"...






Read more...

ΒΟΥΛΙΑΞΕ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ...


Ρεπορτάζ : Κώστας Τσαχάκης-Νίκος Θεοδωρόπουλος

Μίνι «κραχ» είχαμε χθες στην αγορά μετά και τα... κανόνια που έσκασαν στο Ντουμπάι... Το χρηματιστήριο κατέρρευσε υποχωρώντας κατά 6,21% και το spread του ελληνικού 10ετούς ομολόγου έναντι του αντίστοιχου γερμανικού ξεπέρασε για πρώτη φορά μετά από επτά μήνες τις 200 μονάδες βάσης μέσα σε ένα βαρύ κλίμα για τις δημοσιονομικές προοπτικές της χώρας. Πλέον το κόστος δανεισμού του ελληνικού Δημοσίου είναι υψηλότερο κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το επιτόκιο που πληρώνουν για να...
δανειστούν οι Γερμανοί. Στο οικονομικό επιτελείο είναι έκδηλη η ανησυχία για την πορεία των αγορών, χωρίς όμως να υπάρχει επίσημη αντίδραση. Πάντως, πηγές του υπουργείου Οικονομικών έλεγαν χθες ότι θα προχωρήσει η δημοσιονομική προσαρμογή και το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα και άφηναν να εννοηθεί πως τις τελευταίες ημέρες εκδηλώνονται κερδοσκοπικές κινήσεις.
Την ίδια ώρα στελέχη της χρηματιστηριακής αγοράς ανέφεραν πως οι έντονες πιέσεις σε μετοχές και ομόλογα από ξένους οίκους έχουν ως απώτερο στόχο να αυξηθούν τα spreads και έτσι να μας δανείσουν με υψηλότερα επιτόκια εντός του 2010.
Μάλιστα εντύπωση προκάλεσαν χθες οι μαζικές πωλήσεις αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας.
Πιο αναλυτικά το... φράγμα των 200 μονάδων βάσης έσπασε χθες η διαφορά απόδοσης (spread) του ελληνικού 10ετούς ομολόγου με το αντίστοιχο γερμανικό. Έπιασε τις 205 μονάδες από 184 μονάδες που ήταν την Τετάρτη, καταγράφοντας αύξηση 21 μονάδων. Η ανησυχία που προκάλεσε διεθνώς η στάση πληρωμών από την κρατική Dubai World για έξι μήνες είχε αντίκτυπο και σε άλλες χώρες της Ευρωζώνης αλλά η Ελλάδα επηρεάστηκε σε μεγαλύτερο βαθμό.
Είναι ενδεικτικό ότι το spread μεταξύ των ελληνικών και των ιταλικών ομολόγων χθες έφτασε στις 116 μονάδες από 100 μονάδες προχθές. Σε σχέση με τα ιρλανδικά ομόλογα από 44 μονάδες την Τετάρτη, αυξήθηκε στις 54 μονάδες. Παράλληλα, το spread στα επιτόκια των Credit Default Swaps (CDS) - που απεικονίζουν τον κίνδυνο η Ελλάδα να μην εξυπηρετήσει το χρέος της - αυξήθηκε εκ νέου χθες στις 215 μονάδες (205 μονάδες προχθές) για τους 10ετείς τίτλους. Την ίδια ώρα στο Χρηματιστήριο Αθηνών επικράτησε πανικός με τις τραπεζικές μετοχές να δέχονται ανηλεές σφυροκόπημα. Από τις 14 Οκτωβρίου και το υψηλό έτους του γενικού δείκτη η κεφαλαιοποίηση της αγοράς έχει μειωθεί κατά 24,3 δισ. ευρώ. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως η μετοχή της Εθνικής Τράπεζας υποχώρησε κατά 9,09%, της Eurobank κατά 6,95%, της Alpha κατά 8,8% του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου κατά 8,65%, της Τράπεζας Κύπρου 11,52% και της Marfin Popular Bank 15,73%.
fimotro.


Read more...

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΑΣ ΣΕ ΟΜΟΛΟΓΑ, ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ...


Ρεπορτάζ : Έλενα Λάσκαρη - Γιώργος Κανελλόπουλος
(από ΤΑ ΝΕΑ)


Άγρια κερδοσκοπική επίθεση δέχθηκε χθες η ελληνική οικονομία από ξένα επενδυτικά κεφάλαια που εκμεταλλεύτηκαν το όργιο φημών που καλλιεργείται από τον διεθνή Τύπο και μερίδα ευρωπαϊκών τραπεζών για ενδεχόμενη χρεοκοπία της Ελλάδας με αφορμή το μεγάλο δημοσιονομικό έλλειμμα και χρέος της. Ξένα επενδυτικά κεφάλαια προχώρησαν χθες σε μαζικό ξεπούλημα μετοχών στο Χρηματιστήριο...
βυθίζοντας τον Γενικό Δείκτη κατά 6,21%. Μέσα σε λίγες μόνο ώρες «έκαναν φτερά» από το Ελληνικό Χρηματιστήριο περισσότερα από 5 δισ. ευρώ, καθώς η αγορά σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση από την αρχή του έτους και την τρίτη μεγαλύτερη από το 1999!
Την ίδια ώρα, άγριο παιχνίδι έγινε στην αγορά ομολόγων από διεθνείς τράπεζες και άλλους δανειστές της χώρας, με αποτέλεσμα τα επιτόκια δανεισμού τού Ελληνικού Δημοσίου- και συγκεκριμένα η διαφορά των δεκαετών ελληνικών ομολόγων από τα αντίστοιχα γερμανικά- να σημειώσουν άλμα φθάνοντας το 2,05%, από 1,84% προχθές.
Η άνοδος στο κόστος δανεισμού αποτελεί νάρκη στην ήδη επιβαρυμένη κατάσταση των δημόσιων οικονομικών. Το νέο άλμα των επιτοκίων των ομολόγων (spread) κατά 0,21% μέσα σε μόλις μία ημέρα ισοδυναμεί με ετήσια επιβάρυνση 184 εκατ. ευρώ στο κόστος δανεισμού. Υπολογίζεται ότι αύξηση του κόστους δανεισμού κατά 1% συνεπάγεται ετήσιες επιβαρύνσεις 900 εκατ. ευρώ. Και καθώς λόγω των κερδοσκοπικών φημών τα επιτόκια των ομολόγων του Δημοσίου έχουν αυξηθεί κατά 0,63% σε διάστημα δύο μόλις εβδομάδων, το συνολικό ετήσιο κόστος μέχρι τώρα ανέρχεται σε πάνω από 550 εκατ. ευρώ.
Το κλίμα κινδυνολογίας για την ελληνική οικονομία κορυφώθηκε προχθές με έκθεση της Deutsche Βank και δημοσιεύματα στον ξένο Τύπο που, με αφορμή τις αλλεπάλληλες δηλώσεις του προέδρου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας κ. Ζ. Κ. Τρισέ για την ανάγκη λήψης δραστικών μέτρων για τη μείωση του ελλείμματος του προϋπολογισμού, έκαναν λόγο ακόμα και για πιθανή προσφυγή της Ελλάδας στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Ενδεικτικό, ωστόσο, του «παιχνιδιού» των διεθνών αγορών είναι ότι με δύο νέες εκθέσεις που δημοσιοποιήθηκαν χθες, τόσο η Citigroup όσο και η ΜerriΙl Lynch χαρακτηρίζουν απίθανο το ενδεχόμενο χρεοκοπίας της Ελλάδας εκθέτοντας έτσι την Deutsche Βank. Ακόμα και οι συντάκτες της έκθεσης της Deutche Βank έσπευσαν χθες με διευκρινιστικές δηλώσεις τους στην ιστοσελίδα της Ντόιτσε Βέλε να τονίσουν πως το σενάριο είναι υποθετικό. Την ίδια ώρα, έμμεση στήριξη στην κυβέρνηση προσέφεραν και οι Βρυξέλλες. Η εκπρόσωπος του κοινοτικού επιτρόπου Χ. Αλμούνια Αμέλια Τόρες, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, σημείωνε με νόημα πως «ευθύνη της Επιτροπής είναι να μην καλλιεργεί εικασίες». Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η Επιτροπή «περιμένει την υλοποίηση του προϋπολογισμού του 2010, ο οποίος θα πρέπει να έχει στόχο την επαναφορά της ελληνικής οικονομίας στην οδό της δημοσιονομικής εξυγίανσης με πειστικό τρόπο», ζητώντας έτσι πρόσθετα μέτρα.
Απίθανη η χρεοκοπία, λένε Citigroup και Μerryll Lynch
«Παρά το υψηλό μακροοικονομικό ρίσκο, δυσκολευόμαστε να δούμε πώς η Ελλάδα θα μπορούσε να πτωχεύσει στο πλαίσιο της ΟΝΕ», επισημαίνει σε έκθεσή της η Citigroup και εξηγεί πως για να περιέλθει η Ελλάδα σε αδυναμία δανεισμού, απαιτούνται όχι μία αλλά ντόμινο υποβαθμίσεων πιστοληπτικής ικανότητας.
Όπως εξηγούν οι συντάκτες της έκθεσης με τίτλο «Προσοχή: Δεν είναι όλες οι ανησυχίες δικαιολογημένες», για να φθάσουν οι ελληνικές τράπεζες να μην μπορούν να χρησιμοποιούν ως ενέχυρο δανεισμού από την ΕΚΤ ελληνικά ομόλογα, θα πρέπει να υποβαθμιστεί η χώρα κατά 4 έως 6 βαθμίδες από τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης. Σήμερα, η βαθμολογία της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας βρίσκεται στο Α- από τους οίκους Fitch και Standard & Ρoor΄s και στο Α1 από τη Μoody΄s.
Η ΕΚΤ από τον περασμένο Μάιο μείωσε την απαίτηση «ποιότητας» για ομόλογα που λαμβάνει ως εγγυήσεις από τις τράπεζες, από το Α στο ΒΒΒ-. Για να φθάσει η αξιολόγηση στο ΒΒΒ- απαιτείται υποβάθμιση κατά 4 μονάδες από την S&Ρ και τη Fitch και κατά 6 βαθμίδες από τη Μoody΄s, σημειώνει η Citigroup και καταλήγει: «Τέτοια ακραία και κατά την άποψή μας απίθανα, ενδεχόμενα θα δημιουργούσαν θέμα όσον αφορά την ικανότητα της Ελλάδας, και όχι μόνο των τραπεζών, να δανείζεται».
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Μerryll Lynch εκτιμά ότι τα ρίσκα είναι υπερεκτιμημένα- αν και σημειώνει πως η μακροοικονομική εικόνα της Ελλάδας δεν είναι καθόλου ευοίωνη- και χαρακτηρίζει εξαιρετικά απίθανο το ενδεχόμενο χρεοκοπίας της χώρας.

fimotro

Read more...

ΞΕΘΩΡΙΑΖΕΙ ΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΘΑΥΜΑ ΣΤΟ ΝΤΟΥΜΠΑΙ


Το αναπτυξιακό θαύμα στο Ντουμπάι φαίνεται να ξεθωριάζει με τις τερατώδεις κατασκευές να παραμένουν ημιτελείς ενόψει του κινδύνου πτώχευσης. Σοβαρές αναταράξεις προκαλεί στις αγορές ομολόγων και τα χρηματιστήρια η ανησυχία για ενδεχόμενη πτώχευση του Ντουμπάι μετά το αίτημα κρατικού επενδυτικού ομίλου του εμιράτου να... παγώσουν τα χρέη του. Στην Ελλάδα, η διαφορά των επιτοκίων (spread) των 10ετών ομολόγων με τα αντίστοιχα γερμανικά διευρύνθηκε στις 205 μονάδες βάσης, από 184 μονάδες την Τρίτη. Επίσης, αυξήθηκε το spread με τα ομόλογα της Ιταλίας και της Ιρλανδίας, παρά το γεγονός ότι δύο μεγάλοι επενδυτικοί όμιλοι, η Nomura και η Citigroup, θεωρούν υπερβολικά τα σενάρια χρεοκοπίας της Ελλάδας, ενώ και η Deutsche Bank επιχείρησε χθες να ανασκευάσει μερικώς την εκτίμηση για πιθανή προσφυγή της χώρας μας στο ΔΝΤ. Σημαντικές απώλειες κατεγράφησαν σε όλα τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια. Στο Λονδίνο, η συνεδρίαση διεκόπη λόγω τεχνικών προβλημάτων, ενώ στην Αθήνα η αγορά έκλεισε με πτώση 6,21%, καθώς συνεχίστηκαν οι πιέσεις στις τραπεζικές μετοχές, παρά το μπαράζ θετικών εκθέσεων από διεθνείς οίκους.

fimotro

Read more...

ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΑ ΚΟΙΝΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ




Η Δημοκρατία – μεταξύ άλλων –επέβαλλε ανέκαθεν τη σωστή και έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών για θέματα που τους αφορούν και επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητά τους. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση ως θεσμός υπερασπίζεται τη δημοκρατία σε τοπικό επίπεδο και την ενημέρωση, στήριξη και επίλυση των ουσιαστικών προβλημάτων των δημοτών.

Ωστόσο, το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρείται ένας παραγκωνισμός των πολιτών και της άποψής τους πάνω σε τοπικά θέματα, καθώς δεν ζητείται η γνώμη τους για ουσιαστικές αλλαγές που συμβαίνουν στο Γαλάτσι και επηρεάζουν τον τρόπο ζωής τους στην πόλη μας.

Αρχικό, κραυγαλέο, παράδειγμα η οδός Αιγοσθένων για την οποία ουδείς ενημερώθηκε όταν άλλαξε η κατεύθυνσή της, χωρίς καμία προειδοποίηση, τον Αύγουστο με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κυκλοφοριακό κομφούζιο στην περιοχή. Μέχρι σήμερα δεν είναι ξεκάθαρο το θέμα και οι «ήξεις – αφίξεις» αποφάσεις της δημοτικής αρχής για την κατεύθυνση του δρόμου προκαλούν συνεχώς περισσότερες αντιδράσεις από την πλευρά των κατοίκων. Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της έλλειψης προγραμματισμού και της ελλιπούς ενημέρωσης του κόσμου. Θα πρέπει να υπάρχει μια σαφής εικόνα στους πολίτες, για τα σχέδια και τις δράσεις της διοίκησης, η οποία από την πλευρά της, πρέπει να λαμβάνει υπόψη την άποψή τους.

Νέο παράδειγμα έλλειψης ενημέρωσης των πολιτών αποτελεί η πρόσφατη λειτουργία παγοδρομίου από ιδιωτική εταιρία στο Άλσος Βεϊκου μετά από την παραχώρηση του δήμου Γαλατσίου. Το άλσος είναι δασική αναδασωτέα περιοχή στην οποία απαγορεύεται οποιαδήποτε κατασκευαστική παρέμβαση. Ο περιβάλλων χώρος έχει βλαφθεί και δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια αναστροφής. Ένας από τους ελάχιστους ελεύθερους δημόσιους χώρους πρασίνου, τείνει να μεταβληθεί σε χώρο εξυπηρέτησης σκοπιμοτήτων και συμφερόντων, που απέχουν πολύ από την περιβαλλοντική, και όχι μόνον, αναβάθμιση της περιοχής μας.

Μέχρι τώρα στο χώρο που έγινε το παγοδρόμιο υπήρχε δωρεάν πίστα για σκέιτμπορντ στην οποία έπαιζαν πολλά παιδιά, ενώ τώρα στο παγοδρόμιο έχει οριστεί ένα καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό για όσους θέλουν να κάνουν πατινάζ στον πάγο. Ξανά η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη χωρίς να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, οι κάτοικοι Γαλατσίου και θαμώνες του άλσους. Δεν ζητήθηκε ποτέ η άποψή τους και δεν ενημερώθηκαν εγκαίρως για τα σχέδια της δημοτικής αρχής παρά μόνο όταν ήταν πλέον τετελεσμένο γεγονός.

Η δημιουργία και λειτουργία ενός παγοδρομίου ή οποιουδήποτε άλλου ψυχαγωγικού μέσου επικροτείται, όταν αποτελεί έργο της δημοτικής αρχής και παρέχεται χωρίς οικονομική επιβάρυνση, στους πολίτες.

Πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι απαξιώθηκε η γνώμη τους και η οποιαδήποτε συμμετοχή τους στην από κοινού απόφαση λειτουργίας ενός ψυχαγωγικού παιχνιδιού, όπως το πατινάζ στον πάγο, εντός του άλσους Βείκου. Έπρεπε να έχουν σωστή ενημέρωση όσον αφορά τη νομιμότητά του αλλά και τα έσοδα του προς το δήμο Γαλατσίου. Έπρεπε να συμμετέχουν στη λήψη ανάλογων αποφάσεων και να μη βρίσκονται συνεχώς προ τετελεσμένων γεγονότων.

Κυρίως όμως η δημοκρατία που υπερασπιζόμαστε και πρεσβεύει τη διαφάνεια, έχει ως δεδομένο ότι ένα θέμα τέτοιας σημασίας για την πόλη θα έπρεπε να έχει συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο ώστε να μπορούν να το σχολιάσουν και να το κρίνουν όλοι.

Λέμε μπροστά ο πολίτης και όχι τελευταίος. Αυτό το πρόσταγμα ισχύει για όλους όσοι συμμετέχουν στην πολιτική ζωή αυτού του τόπου και δεν θα πρέπει να διαφέρει στην τοπική αυτοδιοίκηση.





Έλενα Ζέρβα

Πρωτοβουλία φίλων του Γαλατσίου για το Περιβάλλον




Read more...