Read more...
Τετάρτη 25 Αυγούστου 2010
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ 15.000 ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Read more...
114 ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟ ΤΟΥ Δ. ΝΕΙΛΟΥ...
ακόμη. Από τους νοσηλευόμενους οι 10 βρίσκονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Δύο ασθενείς δεν έχουν νοσηλευτεί σε νοσοκομείο. Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΚΕΕΛΠΝΟ Γεώργιος Σαρόγλου, η λοίμωξη μεταδίδεται μόνον από τα κουνούπια και όχι από άνθρωπο σε άνθρωπο και οι ασθενείς μπορούν να νοσηλευτούν σε οποιοδήποτε νοσοκομείο, όταν αυτό κριθεί απαραίτητο.
Read more...
EΓΚΡΙΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Read more...
NEO ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΤΟ 2013-2014
Read more...
ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ...
fimotro
Ημερήσια Λύκεια 90%
Ημερήσια Λύκεια 10%
Ημερήσια ΤΕΙ 90%
Ημερήσια ΤΕΙ 10%
Εσπερινά ΑΕΙ 90%
Εσπερινά ΤΕΙ 90%
ΤΕΙ ΕΠΑΛ
Read more...
Κρίσιμη σύσκεψη για την πορεία των εσόδων
Αγώνας δρόμου μέχρι το τέλος του έτους
Ευρεία σύσκεψη με αποκλειστικό αντικείμενο την πορεία των εσόδων πραγματοποιείται αυτή την ώρα στο υπουργείο Οικονομικών. Ο υπουργός Γιώργος Παπακωνσταντίνου ανησυχεί έντονα για την υστέρηση των εσόδων, η οποία αναμένεται να ξεπεράσει τα 2,5 δισ. ευρώ εντός του έτους, κάτι που οφείλεται στην φοροδιαφυγή από τον ΦΠΑ, στην πτώση της κατανάλωσης και στο λαθρεμπόριο των τσιγάρων.Στη σύσκεψη λαμβάνουν μέρος ο υφυπουργός Οικονομικών Φίλιππος Σαχινίδης, οι γ.γ. του υπουργείου Γιώργος Ζανιάς και Δημήτρης Γεωργακόπουλος, ο επικεφαλής του ΣΔΟΕ Γιάννης Καπελέρης κλπ. Στη σύσκεψη, θα εξεταστούν οι τρόποι που οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του υπουργείου Οικονομικών θα καταφέρουν μέσα σε διάστημα μόλις τεσσάρων μηνών (δηλαδή έως το τέλος του έτους) να μετριαστεί η απώλεια των εσόδων, καθώς αν δε γίνει κάτι τέτοιο η μοναδική επιλογή που έχει ο υπουργός Οικονομικών είναι να περικόψει επιπλέον δαπάνες, μεταξύ αυτών και των προγραμμάτων δημοσίων επενδύσεων.
Read more...
Έτοιμος να μιλήσει ο Χριστοφοράκος
Θετική εξέλιξη για υπόθεση Siemens
Την πρόθεσή του, να καταθέσει ενώπιον των μελών της εξεταστικής επιτροπής της Siemens που θα ταξιδέψουν στο Μόναχο εξέφρασε, δια μέσω του συνηγόρου του, ο κ. Μιχάλης Χριστοφοράκος.
Σύμφωνα με επιστολή της Siemens προς τον πρόεδρο της επιτροπής κ. Σήφη Βαλυράκη, η γερμανική εταιρεία έχει λάβει έγγραφες βεβαιώσεις από τους κ.κ. Σίκατσεκ και Κουτσενρόιτερ, καθώς και μια αρχική δήλωση από τον συνήγορο του κ. Χριστοφοράκου ότι προτίθενται να μιλήσουν στα μέλη της επιτροπής που θα μεταβούν στο Μόναχο. Το ταξίδι θα πραγματοποιηθεί έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2010 και σε ημερομηνία που θα ορίσει η γερμανική δικαιοσύνη.
Αυτή η εξέλιξη ήταν και το μόνο θετικό στοιχείο που απορρέει από την επιστολή της Siemens καθώς η διοίκηση της εταιρείας επιμένει πως, ότι υλικό έχει στην διάθεσή της το έχει αποστείλει στην ελληνική δικαιοσύνη. Συγκεκριμένα στην επιστολή αναφέρεται «εξακολουθείτε να αμφισβητείτε την ειλικρίνειά μας και συνεχίζετε να πιστεύετε ότι δεν έχουμε αποκαλύψει το σύνολο των στοιχείων που βρίσκεται στην κατοχή μας.
Πιστεύω πως αυτό είναι αναιτιολόγητο». Πάντως παρά τις γερμανικές παρατηρήσεις, τα μέλη της επιτροπής εξακολουθούν να είναι δυσαρεστημένα με την ανταπόκριση των γερμανών με τον κ. Βαλυράκη να δηλώνει ότι «η Siemens εξακολουθεί να μας δουλεύει».
Η επόμενη συνεδρίαση της επιτροπής έχει οριστεί για την ερχόμενη Πέμπτη ενώ ο κ. Βαλυράκης έχει αναλάβει να καλέσει για κατάθεση τον πρώην υπουργό Οικονομίας του ΠΑΣΟΚ κ. Νίκο Χριστοδουλάκη, τον κ. Παύλο Νικολαϊδη και τον κ. Παντελεήμων Καράκωστα.
Read more...
Ξεκινάει η ηλεκτρονική συνταγογράφηση
Στόχος η εξοικονόμηση έως 600 εκατ. ευρώ
Οι διοικητές των τεσσάρων μεγάλων ταμείων -Ροβέρτος Σπυρόπουλος (ΙΚΑ), Γεράσιμος Βουδούρης (ΟΑΕΕ), Παναγιώτης Πέτρουλας (ΟΓΑ) και Κυριάκος Σουλιώτης (ΟΠΑΔ)- που συναντήθηκαν την Τρίτη εκτιμούν ότι με την ηλεκτρονική καταχώρηση των συνταγών που προωθείται με νομοσχέδιο θα ελέγξουν τις κομπίνες και τους γιατρούς που υπερσυνταγογραφούν. Θα τεθεί πλαφόν στις συνταγές κατά ειδικότητα και αν ο γιατρός το ξεπεράσει χωρίς να το αιτιολογήσει, το ταμείο θα διακόπτει τη συνεργασία.
Ο διοικητής του Οργανισμού Ελεύθερων Επαγγελματιών πιστεύει ότι με τον ηλεκτρονικό έλεγχο θα εξοικονομηθούν 500-600 εκατ. ευρώ ώστε να πληρωθούν οι συντάξεις έως το τέλος του χρόνου. Διαφορετικά θα χρειαστεί 300 εκατ. έξτρα χρηματοδότηση αφού έχει εξαντλήσει την επιχορήγηση του 2010. Από τη «λευκή» τρύπα που θα δημιουργηθεί ελπίζουν οι διοικητές ότι θα καλύψουν και την επιβάρυνση από την αύξηση των νοσηλίων.
Βάσει των τελευταίων στοιχείων η δαπάνη τον Ιούλιο στο ΙΚΑ μειώθηκε κατά 27,79%, στον ΟΑΕΕ κατά 20,34 και στον ΟΓΑ. Για να κτυπήσουν τη σπατάλη οι διοικητές σε κοινοπραξία θα επιχειρήσουν να αγοράσουν φθηνότερα πακέτα υπηρεσιών υγείας από τα δημόσια νοσοκομεία ενω θα συνεργαστούν και για να εισέλθει ζεστό χρήμα στα ταμεία και μέσω της ρύθμισης οφειλών. Μάλιστα όπως προανήγγειλε ο διοικητής του ΙΚΑ μελετάται και η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών από το 2012 αν εξοικονομηθούν πόροι από το σύστημα .....
Read more...
Κ. Σημίτης: Κακώς κόπηκαν οι συντάξεις

«Κερδίσαμε μια μάχη, αλλά όχι τον πόλεμο» υπογράμμισε ο πρώην πρωθυπουργός κ. Κ. Σημίτης σε συζήτηση που είχε χθες το μεσημέρι με στελέχη του ΠαΣοΚ στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου Κρήτης, όπου έφθασε για διακοπές. Ο κ. Σημίτης, παρ΄ ότι απέφυγε να σχολιάσει τις εσωκομματικές εξελίξεις στο ΠαΣοΚ και τις φήμες περί ανασχηματισμού, τόνισε στους συνομιλητές του πως οι προσπάθειες της κυβέρνησης για ανάκαμψη της οικονομίας αρχίζουν να αποδίδουν, χωρίς όμως να έχει κριθεί ακόμη το τελικό αποτέλεσμα.
Ταυτόχρονα πάντως ο πρώην πρωθυπουργός επανέλαβε την άποψή του ότι δεν έπρεπε να κοπούν η 13η και η 14η σύνταξη επισημαίνοντας πως «υπήρχαν και υπάρχουν άλλες δαπάνες που έπρεπε να κοπούν».
Ο κ. Σημίτης αρνήθηκε να κάνει δηλώσεις στους δημοσιογράφους, αλλά συνομίλησε αρκετή ώρα με στελέχη του ΠαΣοΚ επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση κάνει καλή δουλειά, ωστόσο χρειάζεται να γίνουν και άλλα. Ταυτόχρονα παρατήρησε ότι «χρειάζεται να λέμε πάντα την αλήθεια στον λαό». Ο πρώην πρωθυπουργός μίλησε ακόμη για την κακοδαιμονία της δημόσιας διοίκησης στην Ελλάδα, τονίζοντας ότι και όταν ο ίδιος ήταν πρωθυπουργός αυτό ήταν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει. Αναφερόμενος στην οικονομία εξέφρασε την πεποίθηση ότι μπορεί σύντομα να υπάρξει ανάκαμψη, ενώ έδειξε έντονο ενδιαφέρον για τα προβλήματα της Κρήτης και την τουριστική κίνηση.
Ο κ. Σημίτης θα πάει στην Ελούντα για ολιγοήμερες διακοπές.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Read more...
Κλείδωσαν οι αλλαγές...
Προσπάθεια να αποτρέψει την... ανασχηματισμολογία που έχει παραλύσει τις κυβερνητικές δραστηριότητες κατέβαλε χθες ο Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, προειδοποιώντας τους υπουργούς να σταματήσουν να την τροφοδοτούν με δημόσιες δηλώσεις και...
...ιδιωτικές συζητήσεις.
Η αυστηρή προειδοποίηση του κ. Παπανδρέου στα μέλη της κυβέρνησης έγινε κατά τη διάρκεια του χθεσινού άτυπου Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο χρωματίστηκε έντονα από την ομαδική επίθεση κατά του υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου από συναδέλφους του υπουργούς με αφορμή τις συνεχείς αναφορές στον Τύπο περί λήψης νέων σκληρών μέτρων ή και εφαρμογής νέου Μνημονίου. Πρωτοστατούντος του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Θεόδωρου Πάγκαλου και παρουσία του Πρωθυπουργού, ο κ. Παπακωνσταντίνου κλήθηκε να απαντήσει στις αιχμηρές παρατηρήσεις υπουργών«γιατί δεν βγαίνεις στα κανάλια να διαψεύσεις ότι επίκειται η λήψη νέων μέτρων ή ότι πρόκειται να υπάρξει και νέο Μνημόνιο» συνεργασίας με την τρόικα, θέμα το οποίο πλήττει βάναυσα την εικόνα της κυβέρνησης. Το ενδιαφέρον είναι ότι «αντ΄ αυτού» έδωσε κάποιες απαντήσεις ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Ευάγγ. Βενιζέλος, για να εξαναγκαστεί στο τέλος ο κ. Παπακωνσταντίνου να δηλώσει ότι δεν είναι στις προθέσεις του υπουργείου να λάβει νέα μέτρα ούτε να υλοποιήσει ένα νέο Μνημόνιο. Απλώς, όταν μιλάμε- είπε- για επικαιροποιημένα σημεία του Μνημονίου εννοούμε ότι θα εξειδικευθούν περαιτέρω τα μέτρα που περιλαμβάνει το Μνημόνιο που έχει ψηφίσει η Βουλή και εφαρμόζεται ήδη.
Οι επισημάνσεις του Θ. Πάγκαλου ότι η κυβέρνηση έχει χάσει το παιχνίδι των εντυπώσεων σχετικά με το αν πρόκειται να λάβει νέα μέτρα ή όχι (αναφέρθηκε μάλιστα στο Μega, που τις τελευταίες ημέρες προβάλλει το σχετικό θέμα) υιοθετήθηκαν από τους υπουργούς Δ. Ρέππα, Μιχ. Χρυσοχοΐδη, Χ. Καστανίδη καθώς και από τον γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Χρ. Παπουτσή, οι οποίοι ζήτησαν να ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση προς τους πολίτες ότι δεν πρόκειται να λάβει καινούργια μέτρα, πλέον εκείνων που έλαβε την άνοιξη.
Επιβεβαίωση
Το θέμα της χθεσινής συνεδρίασης ήταν η επιβεβαίωση του Πρωθυπουργού ότι επίκεινται- όπως έχουν γράψει «ΤΑ ΝΕΑ»- μεγάλες αλλαγές στη δομή και τη λειτουργία της κυβέρνησης, εφαρμόζοντας τις προτάσεις που έχει υποβάλει η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που λειτουργεί στο Μέγαρο Μαξίμου. Μιλώντας στο πλαίσιο του άρθρου που δημοσίευσε πρόσφατα στο Διαδίκτυο ο Πρωθυπουργός, εξήγησε ότι πλέον αυτές οι αλλαγές είναι απαραίτητες προκειμένου να εκσυγχρονιστεί η λειτουργία της κυβέρνησης και επισήμανε ιδιαίτερα το πρόβλημα συντονισμού που εντοπίζεται σχεδόν σε κάθε μεγάλη κυβερνητική πρωτοβουλία. «Μιλάμε για θεσμούς που βελτιώνουν και ενισχύουν την κυβέρνηση και μάλιστα, μια κυβέρνηση που θα έλεγα ότι έχει πετύχει περισσότερα από ό,τι έχουν πετύχει πολλές κυβερνήσεις στο παρελθόν, κυβερνήσεις πολλών δεκαετιών. Εχουμε κάνει πολλά, πολλά ήταν και δύσκολα, πολλά πόνεσαν βεβαίως, αλλά και πολλά άλλα, δομικές αλλαγές και μέτρα που έχουμε πάρει που κοιτάνε προς το μέλλον και στα οποία ποτέ άλλοτε δεν είχαμε προχωρήσει».
Πληροφορίες πάντως από κυβερνητικές πηγές άφηναν ανοιχτό το πότε θα πραγματοποιηθούν αυτές οι αλλαγές στη δομή της κυβερνητικής λειτουργίας. Υποστήριζαν μάλιστα ότι στην πραγματικότητα ο κ. Παπανδρέου, όπως και ο ίδιος ανέφερε χθες, θα προχωρήσει τις επόμενες ημέρες- και μάλλον το διήμερο 5-7 Σεπτεμβρίουστη συμπλήρωση των κενών που θα προκληθούν στην κυβέρνηση μετά την ανακοίνωση των ονομάτων υποψήφιων περιφερειαρχών και δημάρχων που σήμερα είναι μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου. Επίσης, ότι στις προθέσεις του είναι να φέρει τις μεγάλες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της κυβέρνησης αργότερα, ίσως μετά τις εκλογές για την Αυτοδιοίκηση.
Σκοπίμως
Αλλες πηγές ανέφεραν ότι αυτή η σκόπιμη σύγχυση σχετικά με τη φύση του επικείμενου ανασχηματισμού της κυβέρνησης είναι ενταγμένη στην προσπάθεια του κ. Παπανδρέου να απομειώσει τις επιπτώσεις από τη συνεχή ενασχόληση των υπουργών με τον ανασχηματισμό. Είναι ενδεικτικό ότι στο κείμενο που μοίρασε το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού με αποσπάσματα της παρέμβασης του κ. Παπανδρέου, αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Θα ήθελα να παρακαλέσω να σταματήσουν, είτε δημόσια είτε και σε ιδιωτικό επίπεδο, όλες αυτές οι συζητήσεις περί ανασχηματισμού. Εχουμε τις επίσημες δηλώσεις του εκπροσώπου μας. Οπως σας είπα, είναι ένα εύκολο σπορ, ενισχύει μόνιμα την εντύπωση, που είναι αποτέλεσμα μιας παλιάς αντίληψης στην ελληνική πολιτική ζωή, ότι κάθε ανασχηματισμός είναι και μια πανάκεια. Θέλω να τονίσω ότι δεν υπάρχουν ανασχηματισμοί που είναι πανάκεια, είναι πολιτική μας βούληση η συλλογική και καθημερινή μας δουλειά, η συλλογική μας λειτουργία που είναι το βασικό στοιχείο της επιτυχίας, θα έλεγα κάθε κυβέρνησης». Σημειώνεται ότι η χθεσινή άτυπη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου αφορούσε και την αποκατάσταση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας. Εχει ενδιαφέρον για τις μελλοντικές κυβερνητικές αλλαγές το γεγονός ότι ο Πρωθυπουργός απένειμε εύσημα στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη για την επιτυχή δράση τόσο των πυροσβεστικών δυνάμεων κατά τις πρόσφατες καταστρεπτικές πυρκαγιές όσο και των δυνάμεων της ΕΛ.ΑΣ. στο περιστατικό με τη ληστεία στον Πειραιά, αλλά και γενικώς για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας.
NEA
Read more...
Αναδόμηση ο ανασχηματισμός...
Λίγο πριν... διαλυθεί το υπουργικό συμβούλιο με τους υπουργούς να αισθάνονται, σύμφωνα με δηλώσεις ορισμένων εξ αυτών, προσωρινοί, κομμένοι, αιχμάλωτοι ή κι ακόμα μαχαιρωμένοι από συντρόφους τους λόγω της ανασχηματισμολογίας, ο πρωθυπουργός επιχείρησε χθες να κόψει τη σχετική συζήτηση, λέγοντας ότι θα αντικατασταθούν μόνον όσοι επιλεγούν για να είναι υποψήφιοι δήμαρχοι και περιφερειάρχες, αλλά θα...
...εφαρμοστούν οι λεγόμενες δομικές αλλαγές στην κυβερνητική λειτουργία.
Επί της ουσίας, ο κ. Παπανδρέου αντί για ανασχηματισμό περιέγραψε μια... αναδόμηση της κυβέρνησης και της λειτουργίας της στη βάση των δομικών αλλαγών για τις οποίες είχε μιλήσει την προηγούμενη μέρα κατ' εντολή του και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής. Αλλαγές που επεξεργάζεται η επιτροπή ξένων εμπειρογνωμόνων που έχει συστήσει από τον περασμένο Φεβρουάριο.
«Μόνιμη ασθένεια»
Υπογράμμισε ο πρωθυπουργός ότι οι προτάσεις της Επιτροπής δεν αφορούν το ευρύτερο κυβερνητικό σχήμα αλλά περισσότερο το ζήτημα του εσωτερικού συντονισμού, την αξιολόγηση των προτεραιοτήτων, την ανάδειξη του ανθρώπινου δυναμικού. Τόνισε ότι αυτές οι προτάσεις προσπαθούν να απαντήσουν στη «μόνιμη ασθένεια» του τρόπου διακυβέρνησης της χώρας, την οποία περιέγραψε ως ένα πρωθυπουργικό σύστημα-γραφείο, που έχει τεράστιες εξουσίες χωρίς όμως εργαλεία εφαρμογής, λειτουργίας ή και δυνατότητας άσκησης της πολιτικής και με υπουργεία «ερμητικά κλειστά, που λειτουργούν ως φέουδα χωρίς να συνεργάζονται μεταξύ τους».
Παράλληλα, σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει υπουργούς που ίσως να θεωρούν ότι θίγονται από την πιθανή δημιουργία υπερυπουργείων, υποστήριξε ότι δεν θα γίνουν υπερυπουργεία. Δίνοντας ένα παράδειγμα του τι εννοεί, ανέφερε ότι άλλες χώρες έχουν ειδικές υπηρεσίες που συνεπικουρούν στον συντονισμό, στην αξιολόγηση και στη διαβούλευση τον πρωθυπουργό και τα επιμέρους υπουργεία.
Στην άτυπη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, την πρώτη μετά τις διακοπές, ζήτησε από τους υπουργούς να σταματήσουν να μιλούν για το θέμα του ανασχηματισμού, είτε δημόσια είτε και σε ιδιωτικό επίπεδο, και παρέπεμψε στην από μέρες δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου ότι οι αλλαγές στο κυβερνητικό σχήμα θα αφορούν την αντικατάσταση όσων στελεχών επιλεγούν για τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές. «Υπάρχουν προτάσεις που αφορούν και μέλη της κυβέρνησης. Εάν αυτά επιλεγούν, εκ των πραγμάτων θα πρέπει να υπάρξει συμπλήρωση», τόνισε ο πρωθυπουργός. Παρ' όλα αυτά κάλεσε τους υπουργούς να σταματήσουν να μιλούν για ανασχηματισμό, τον οποίο χαρακτήρισε εύκολο σπορ που ενισχύει μια παλιά αντίληψη της πολιτικής ότι ο ανασχηματισμός είναι πανάκεια.
Οι κρίσιμοι σταθμοί
Ο πρωθυπουργός, στο υπουργικό συμβούλιο περιγράφοντας τους επόμενους κρίσιμους σταθμούς της κυβερνητικής πορείας, έθεσε τέσσερα ορόσημα: Την 3 Σεπτεμβρίου (36η επέτειος από την ίδρυση του ΠΑΣΟΚ), που θα συνεδριάσει το Εθνικό Συμβούλιο, την παρουσία του στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, τη συμπλήρωση ενός έτους στις 4 Οκτωβρίου από την εκλογική νίκη του ΠΑΣΟΚ και τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Νοεμβρίου.
Ο κ. Παπανδρέου έδωσε το σήμα για στροφή της οικονομικής πολιτικής στη νέα περίοδο, στις διαρθρωτικές αλλαγές, λέγοντας ότι «όπως στο πρώτο στάδιο δώσαμε όλες μας τις δυνάμεις για να σώσουμε την Ελλάδα, έτσι και από δω και πέρα θα συνεχίσουμε την πορεία που έχουμε προδιαγράψει, αναστροφής ουσιαστικά όλων των οικονομικών και κοινωνικών δεδομένων των τελευταίων ετών». Οσον αφορά τα κλειστά επαγγέλματα, μέχρι το τέλος του Αυγούστου τα υπουργεία πρέπει να έχουν καταγράψει ποια υπάγονται στον τομέα του καθενός και τι μπορεί να γίνει. Μέχρι τέλος Οκτωβρίου θα κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, για ορισμένα επαγγέλματα όπως είναι, π.χ., οι μηχανικοί ή οι αρχιτέκτονες απαιτείται μόνο υπουργική απόφαση, ενώ για άλλα όπως, π.χ., οι ιδιοκτήτες φορτηγών απαιτείται νομοθετική ρύθμιση. Οσον αφορά τα λεγόμενα Μνημόνια 1 και 2, ειπώθηκε στο υπουργικό συμβούλιο ότι δεν υπάρχουν διαφορετικά Μνημόνια αλλά ένα, το οποίο επικαιροποιείται ανά τρίμηνο.
Ελευθεροτυπία
Read more...
ΩΡΟΛΟΓΙΑΚΗ ΒΟΜΒΑ Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ...
(από την Ημερησία)
«Η ποίηση και η μουσική που συνόδευαν την εκδήλωση για την έναρξη του Παγκόσμιου Έτους της Νεολαίας, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 12 Αυγούστου στην έδρα του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, δεν μπόρεσαν να απαλύνουν την εικόνα: το παρόν και το μέλλον είναι «μαύρα» για τους νέους. Μεγάλα...
θύματα της κρίσης του 2008-'09, μοιάζουν να έχουν συνθηκολογήσει, σε βαθμό που αρκετοί αξιωματούχοι να κάνουν λόγο για την χαμένη γενιά». Με αυτόν τον τρόπο ξεκινούσε το ολοσέλιδο αφιέρωμα στο χθεσινό φύλλο της εφημερίδας le Monde, αναφορικά με τη δραματική κατάσταση που βιώνει μεγάλο μέρος της νέας γενιάς του πλανήτη, κυρίως λόγω της έκρηξης της ανεργίας και του περιορισμού των ευκαιριών. Στο 13% Βασισμένο στα στοιχεία που περιέχονται στην πρόσφατη έκθεση της Παγκόσμιας Οργάνωσης Εργασίας (ILO), το αφιέρωμα σημειώνει ότι στα τέλη του 2009 ο αριθμός των νέων 18-24 ετών που δεν είχαν επισήμως μια θέση εργασίας είχε φτάσει στον αριθμό-ρεκόρ των 81 εκατομμυρίων, ο οποίος αντιστοιχεί σε ποσοστό 13% του οικονομικά ενεργού πληθυσμού. Μάλιστα, η ίδια τάση συνεχίζεται και το 2010, που εκτιμάται ότι θα κλείσει με 81,2 εκατ. ανέργους στις τάξεις της νεολαίας (13,1%). Οριακή βελτίωση δεν αναμένεται πριν το 2011 -και αυτό, φυσικά, υπό την προϋπόθεση ότι η παγκόσμια οικονομία δεν θα βυθιστεί σε μια δεύτερη συνεχόμενη ύφεση. Σύμφωνα με την έκθεση της ILO, ανάμεσα στο 2007 και το 2009, ο αριθμός των άνεργων νέων αυξήθηκε κατά 7,8 εκατομμύρια -1,1 εκατ. το 2007/'08 και 6,7 εκατ. το 2008/'09. Συγκριτικά, στην αμέσως προηγούμενη δεκαετία (1997-2006), ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης ήταν 191.000. Η εικόνα, όμως, δεν είναι ενθαρρυντική ούτε για τους νέους που έχουν την... τύχη να εργάζονται -κι αυτό, διότι από τις τάξεις τους προέρχεται ο ένας στους τέσσερις (για την ακρίβεια το 24%) εργαζόμενους που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Ποσοστά Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας των νέων εμφανίζονται στον ανεπτυγμένο κόσμο. Τη διετία 2008-'09 αυξήθηκαν κατά 4,6%, για να φτάσουν το 17,7%, που είναι το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί από το 1991, όταν άρχισαν να συλλέγονται αυτά τα στοιχεία. Προφανώς, οι εξελίξεις αυτές προκαλούν μεγάλες ανησυχίες. «Μήπως η κρίση δημιούργησε μια χαμένη γενιά; Μήπως η αβεβαιότητα έχει ως συνέπεια την ύπαρξη μεγαλύτερου ριζοσπαστισμού;», αναρωτιέται η le Monde. Η ζωή θα δώσει απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα -και πολλά άλλα.
Read more...
"ΜΑΧΑΙΡΙ" ΣΤΟ ΜΑΥΡΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΧΡΗΜΑ...
13 νέες αιρετές περιφέρειες, ενώ ανάλογες περικοπές προβλέπονται και στους δήμους- για παράδειγμα, στον μεγαλύτερο δήμο της χώρας, τον Δήμο Αθηναίων, οι δαπάνες για καθέναν εκ των υποψηφίων συνδυασμών δεν μπορούν να φτάσουν τα 322.500 ευρώ, από 684.000 ευρώ που ήταν το 2006. Αυτό προκύπτει από τις δύο υπουργικές αποφάσεις που δημοσιοποιήθηκαν χθες, σχετικά με το ανώτατο όριο δαπανών σε περιφέρειες και δήμους και οι οποίες απορρέουν από τον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο του υπουργείου Εσωτερικών. Σύμφωνα με αυτές, κάθε υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος μπορεί να δαπανήσει από 1.500 έως 3.500 ευρώ και κάθε υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος από 2.500 ευρώ έως 13.500 ευρώ - ανάλογα με τον πληθυσμό του δήμου ή της περιφέρειας όπου θέτει υποψηφιότητα. Αυστηρότερες ποινές προβλέπει το νέο θεσμικό πλαίσιο για όσους παραβούν τους κανόνες για τα όρια προεκλογικών δαπανών. Με ποινή έκπτωσης απειλούνται υποψήφιοι και συνδυασμοί σε περίπτωση που υπερβούν κατά 1/3 το ανώτατο όριο δαπανών, ενώ το προηγούμενο καθεστώς όριζε την αντίστοιχη ποινή για υπέρβαση κατά 1/2 των δαπανών. Περιορισμοί τίθενται και στη δυνατότητα χρηματοδότησης υποψηφίων και συνδυασμών από το ίδιο πρόσωπο. Κάθε υποψήφιος μπορεί να λάβει έως 500 ευρώ από το ίδιο πρόσωπο, ενώ οι συνδυασμοί έχουν δικαίωμα χρηματοδότησης από το ίδιο πρόσωπο έως 2.000 ευρώ. Πρόστιμο φυλάκισης ενός έτους αλλά και αυξημένες χρηματικές ποινές περιμένουν όσους παραβιάσουν τις διατάξεις αυτές. Ετσι, ο χρηματοδότης θα τιμωρείται με πρόστιμο που θα κυμαίνεται από 20.000 έως 50.000 ευρώ, ενώ μέχρι σήμερα το πρόστιμο ήταν από 2.000 έως 10.000 ευρώ. Οι υπεύθυνοι των συνδυασμών και οι υποψήφιοι που έλαβαν χρηματοδότηση από το ίδιο πρόσωπο πάνω από το επιτρεπόμενο όριο θα έρθουν αντιμέτωποι με πρόστιμο 20.000 έως 50.000 ευρώ, αντί των 10.000 ευρώ όπως οριζόταν μέχρι σήμερα. Παράλληλα ορίζεται πως η διακίνηση όλων των εσόδων και εξόδων των συνδυασμών πρέπει να γίνεται κατά 95% μέσω τραπεζικών λογαριασμών, ενώ καταργείται και η δυνατότητα διάθεσης κουπονιών παρά μόνον εάν πρόκειται για εισιτήρια εκδηλώσεων- η ρύθμιση αυτή είχε προκαλέσει μάλιστα την έντονη αντίδραση του ΚΚΕ. Τροποποιήσεις φέρνει ο νέος νόμος και στις Επιτροπές Ελέγχου των κανόνων προεκλογικών δαπανών και προβολής. Προκειμένου να διασφαλιστεί μεγαλύτερη διαφάνεια θα συμμετέχουν πλέον σε αυτές ο πρόεδρος του Διοικητικού Εφετείου της έδρας της περιφέρειας, ένα μέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ο επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην έδρα της περιφέρειας και ο προϊστάμενος της Περιφερειακής Διεύθυνσης του ΣΔΟΕ. Χωρίς πολιτικά γραφεία οι υποψήφιοι ΜΟΝΟΝ ένα εκλογικό κέντρο ανά εκλογική περιφέρεια (τα σημερινά δημοτικά διαμερίσματα ή τους σημερινούς δήμους που συνενώνονται με τον «Καλλικράτη» για τις δημοτικές εκλογές και τις σημερινές νομαρχίες για τις περιφερειακές εκλογές) θα μπορούν να λειτουργούν οι υποψήφιοι συνδυασμοί των δήμων και των περιφερειών. Ούτε εκλογικά κέντρα, ούτε πολιτικά γραφεία επιτρέπονται, αντιθέτως, στην περίπτωση των υποψηφίων συμβούλων. Περιορισμοί τίθενται και για τις εμφανίσεις τους σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα κατά την προεκλογική περίοδο. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να εμφανιστούν μία φορά σε εθνικής εμβέλειας μέσα και έως δύο φορείς σε τοπικής ή περιφερειακής εμβέλειας, ενώ περιλαμβάνονται σε αυτές τις εμφανίσεις προσωπικές συνεντεύξεις, συμμετοχή σε πάνελ, ακόμη και στα δελτία ειδήσεων.
Read more...
ΠΡΟΑΝΗΓΓΕΙΛΕ ΤΙΣ ΔΟΜΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ...
(από ΤΟ ΒΗΜΑ)
Υπό προθεσμία τελούν από χθες πολλοί υπουργοί της κυβέρνησης, καθώς ο κ. Γ. Παπανδρέου προανήγγειλε τις επικείμενες αλλαγές στην κυβέρνησή του, ζητώντας παράλληλα από τους υπουργούς του να μη μιλούν για το θέμα ούτε καν σε ιδιωτικές συζητήσεις. Ο...
Πρωθυπουργός άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα τονίζοντας: α) αν κάποια μέλη της κυβέρνησης επιλεγούν ως υποψήφιοι στις περιφερειακές εκλογές θα γίνει συμπλήρωση και β) επίκεινται δομικές αλλαγές στο κυβερνητικό σχήμα και στη λειτουργία του, με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας και του συντονισμού. Παρά ταύτα, ο κ. Παπανδρέου συνεχίζει να κρατά κλειστά τα χαρτιά του για τη φύση και το εύρος των αλλαγών και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των περισσότερων υπουργών, μόνο ένας στενός κύκλος (οι κκ. Ι. Ραγκούσης , Π. Γερουλάνος και η κυρία Ρεγγίνα Βάρτζελη ) γνωρίζει τις σκέψεις του Πρωθυπουργού. «Θα ήθελα να παρακαλέσω να σταματήσουν είτε δημόσια είτε και σε ιδιωτικό επίπεδοόλες οι συζητήσεις περί ανασχηματισμού» είπε ο κ. Παπανδρέου και πρόσθεσε: «Είναι ένα εύκολο σπορ, ενισχύει μόνιμα την εντύπωση που είναι αποτέλεσμα μιας παλιάς αντίληψης στην ελληνική πολιτική ζωήότι κάθε ανασχηματισμός είναι και μια πανάκεια. Θέλω να τονίσω ότιδεν υπάρχουν ανασχηματισμοί που είναι πανάκεια, είναι πολιτική μας βούληση η συλλογική και καθημερινή μας δουλειά, η συλλογική μας λειτουργία, που είναι το βασικό στοιχείο της επιτυχίας κάθε κυβέρνησης». Ο κ. Παπανδρέου επέρριψε πάντως την ευθύνη για τη συνεχιζόμενη συζήτηση περί ανασχηματισμού στον Τύπο, λέγοντας ότι ασχολείται με παρόμοια θέματα, χωρίς να είναι και θέματα ουσίας, και τόνισε ότι «όλο το καλοκαίρι μάς ταλάνισε αυτό». Ο Πρωθυπουργός κάλυψε απολύτως τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, ο οποίος προχθές επίσης συντήρησε τη συζήτηση περί ανασχηματισμού με τις δηλώσεις του και επιβεβαίωσε ότι έχει αναθέσει σε διεθνή επιτροπή την κατάρτιση πρότασης για την αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών που σχετίζονται με το μοντέλο διακυβέρνησης. Επιβεβαιώνοντας ότι επίκεινται αλλαγές ο κ. Παπανδρέου είπε πως αυτές δεν αφορούν «ειδικά το ευρύτερο κυβερνητικό σχή μα, αλλά περισσότερο το ζήτημα του εσωτερικού συντονισμού, την παρακολούθηση, την αξιολόγηση, την προώθηση προτεραιοτήτων, τη διαβούλευση, την ανάδειξη του ανθρώπινου δυναμικού, την κινητοποίηση και συμμετοχή του δημόσιου λειτουργού και υπαλλήλου και του πολίτη, αλλά και την προώθηση της διά βίου εκπαίδευσης και συνεχούς καινοτομίας στη Δημόσια Διοίκησημέσα από ένα κεντρικό επιτελείο». Ο Πρωθυπουργός περιέγραψε πάντως το πρόβλημα της κυβέρνησης και προϊδεάζοντας για τις επικείμενες αλλαγές μίλησε για τις τεράστιες εξουσίες του πρωθυπουργοκεντρικού συστήματος, από το οποίο όμως λείπουν τα εκτελεστικά εργαλεία, ενώ είπε ότι κάποια υπουργεία «εκ των πραγμάτων λειτουργούν ως φέουδα» , χωρίς επικοινωνία, συνεννόηση και συντονισμό. Διέψευσε πάντως ο Πρωθυπουργός ότι σκοπεύει να δημιουργήσει ένα υπερυπουργείο επισημαίνοντας: «Και βεβαίως δεν μιλάμε για υπερυπουργεία, αλλά για τη σύγχρονη λειτουργία μιας κυβέρνησης. Μιλάμε για θεσμούς που βελτιώνουν και ενισχύουν την κυβέρνηση, και μάλισταμια κυβέρνηση που θα έλεγα ότι έχει πετύχει περισσότερα από ό,τι έχουν πετύχει πολλές κυβερνήσεις στο παρελθόν, κυβερνήσεις πολλών δεκαετιών». Επιπλέον, στη χθεσινή συνεδρίαση έγινε ενημέρωση για εκκρεμή ζητήματα επί μέρους υπουργείων. Μεταξύ των άλλων: * Η κυρία Αννα Διαμαντοπούλου ενημέρωσε για την έναρξη της δημόσιας διαβούλευσης για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και υπήρξε κοινή εκτίμηση ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να πάει συντεταγμένα σε αυτή την προσπάθεια. * Η κυρία Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου είπε ότι από 1ης Σεπτεμβρίου τίθεται σε εφαρμογή η καθολική απαγόρευση του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους, ενώ τόνισε ότι τις επόμενες ημέρες θα μεταβεί στη Θεσσαλονίκη για να δει τις εξελίξεις στο μέτωπο του ιού του Δυτικού Νείλου. * Ο κ. Γ. Παπακωνσταντίνου είπε ότι ως το τέλος Αυγούστου θα έχει στο γραφείο του τις προτάσεις των συναρμόδιων υπουργείων για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων. Η τελική ρύθμιση θα γίνει στο τέλος Οκτωβρίου ενώ, όπως είπε ο υπουργός Οικονομικών, για κάποια επαγγέλματα (π.χ. μηχανικοί, αρχιτέκτονες) αρκούν απλές υπουργικές αποφάσεις. «Απεμπλοκή από τη “μνημονιολογία”» Στη μαραθώνια αν και άτυπη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, πάντως, έγινε εκτενής συζήτηση για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. Πέραν της εισήγησης του υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Μ. Χρυσοχοΐδη για τον ανασχεδιασμό του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, μακρά συζήτηση έγινε για τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση πρέπει να διαχειριστεί το θέμα της «μνημονιολογίας» και της φημολογίας για τη λήψη νέων μέτρων. Το ζήτημα εθίγη από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλο ο οποίος κάλεσε τον υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου να ξεκαθαρίσει δημοσίως ότι δεν υπάρχει νέο μνημόνιο. Ο Πρωθυπουργός ζήτησε να απεμπλακούν οι υπουργοί από τη μνημονιολογία και στη συζήτηση συμμετείχαν και οι κκ. Δ. Ρέππας, Χ. Καστανίδης, Μ. Χρυσοχοΐδης οι οποίοι τόνισαν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ότι στους πολίτες κυριαρχεί η εντύπωση ότι έρχεται νέο πακέτο μέτρων και ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη επ΄ αυτού. Σύμφωνα με τη γραμμή που χαράχτηκε, στο προσεχές διάστημα θα τονιστεί ότι δεν υπάρχει νέο μνημόνιο, αλλά τριμηνιαίες επικαιροποιήσεις με εξειδικεύσεις των στόχων, καθώς και ότι το 2010 δεν πρόκειται να ληφθούν νέα μέτρα, ενώ τα μέτρα του 2011 είναι ήδη ανακοινωμένα και δεν θα υπάρξουν προσθήκες, υπό την προϋπόθεση ότι «όλα θα πάνε καλά». Μακροσκελή τοποθέτηση στη συζήτηση αυτή έκανε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας κ. Ευ. Βενιζέλος, ο οποίος επέμεινε ότι η κυβέρνηση δεν θα πρέπει να εμπλακεί σε μια τέτοια συζήτηση αυτή την περίοδο. «Ποιος εγγυάται ότι όλα θα πάνε καλά και δεν θα χρειαστεί να πάρουμε νέα μέτρα;» φέρεται να δήλωσε ο κ. Βενιζέλος, με τον κ. Πάγκαλο να απαντά: «Ο Θεός βοηθός». Εδωσε συγχαρητήρια στον Χρυσοχοΐδη ΕURΟΚΙΝΙSSΙ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δεν πέρασε απαρατήρητη από τους περισσότερους υπουργούς η νέα δημόσια έκφραση συγχαρητηρίων και επαίνων από τον κ. Παπανδρέου προς τον κ. Μ. Χρυσοχοΐδη (φωτογραφία), ο οποίος ήταν και ο βασικός εισηγητής στη χθεσινή συνεδρίαση. Εν μέσω της συνεχιζόμενης φημολογίας περί μετακίνησης του υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο υπουργείο Οικονομίας ο Πρωθυπουργός συνεχάρη τον κ. Χρυσοχοΐδη για τις προσπάθειες των πυροσβεστικών δυνάμεων στην κατάσβεση των πυρκαγιών, καθώς και για το αίσιο τέλος που είχε η ομηρεία πολιτών στη ληστεία της τράπεζας στον Πειραιά. «Κατ΄ αρχήν, θέλω να εξάρω τον επαγγελματισμό όλων των εμπλεκομένων στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών, παρά τις δυσκολίες που είχαμε εφέτος και από τις υψηλές θερμοκρασίες και από τα πολλά μποφόρ» είπε ο Πρωθυπουργός και συνέκρινε την αποτελεσματικότητα των πυροσβεστικών δυνάμεων με την περυσινή περίοδο λέγοντας: «Τουλάχιστον ως τώρα νομίζω πως είμαστε στο 1/10 σε ό,τι αφορά το μέγεθος των εκτάσεων που έχουν καεί και αυτό νομίζω είναι πάρα πολύ σημαντικό». Απευθυνόμενος στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη είπε: «Επίσης, Μιχάλη, θέλω να ευχαριστήσεις τους αστυνομικούς που συμμετείχαν χθες στην επιχείρηση αντιμετώπισης της ληστείας και στο δύσκολο πάντα έργο να διαπραγματευθούν με κάποιονο οποίος κρατούσε ομήρους πολίτες. Και αυτό είχε αίσιο τέλος».
Read more...
ΑΝΑΨΑΝ ΤΑ ΑΙΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΑΝΙΔΑ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΟΜΟΛΟΓΑ
Read more...
ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ
Read more...
EΩΣ 3.500 ΕΥΡΩ ΟΙ ΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
Read more...
Τρίτη 24 Αυγούστου 2010
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ SIEMENS ΖΗΤΑ Ο Σ. ΒΑΛΥΡΑΚΗΣ
όλων των μελών της επιτροπής, συμπληρωματική ποινική δίωξη για «συγκρότηση εγκληματικής οργάνωσης σε βάρος του ελληνικού δημοσίου, για απάτη κατ' εξακολούθηση, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα καθώς και ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ' εξακολούθηση».
Read more...
ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΟΤΕ - COSMOTE ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ
τέλος του 2012. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαδικασία θα εξαρτηθεί από τη μείωση του προσωπικού στη μητρική εταιρεία κατά 2.000 εργαζομένους
Read more...
ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ...
(από την Καθημερινή)
Πολύ ψηλά βρίσκεται ο πήχυς του στοιχήματος που έχει θέσει φέτος ο κρατικός μηχανισμός, να μην υπάρξουν ελλείψεις εκπαιδευτικών κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου. «Πρόκειται για τη δυσκολότερη μεταπολιτευτικά σχολική χρονιά», ανέφερε χθες η...
υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου, δίνοντας το στίγμα του εγχειρήματος. «Για την κάλυψη των κενών απαιτείται σωστή προεργασία για την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και εύστοχη πρόβλεψη για τα κενά που θα προκύψουν το πρώτο διάστημα από την έναρξη του σχολικού έτους», δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ κ. Παύλος Χαραμής. Εν ολίγοις, απαιτείται τιτάνια προσπάθεια, εάν αναλογισθούμε ότι έως τώρα ο κρατικός μηχανισμός δεν φημίζεται για συντονισμένες κινήσεις στην οργάνωση και πρόβλεψη καταστάσεων... Παρενέργειες Ειδικότερα, όπως εξήγησε χθες η κ. Διαμαντοπούλου, οι δυσκολίες της φετινής χρονιάς έχουν αιτία τις παρενέργειες των μέτρων που ελήφθησαν μετά την προσφυγή της χώρας στον μηχανισμό στήριξης της τρόικας. Κατ' αρχάς, λόγω των αλλαγών στο ασφαλιστικό σύστημα οι αιτήσεις εκπαιδευτικών για συνταξιοδότηση σχεδόν τριπλασιάστηκαν, φθάνοντας τις 11.466 φέτος από 4.355 πέρυσι. Κατά δεύτερον, μειώθηκαν σημαντικά οι διορισμοί των μόνιμων εκπαιδευτικών σε 2.825 φέτος από περίπου 6.000 τα προηγούμενα χρόνια. Πλέον, για την κάλυψη των λειτουργικών κενών, όπως εξήγησε η κ. Διαμαντοπούλου, το υπουργείο κινείται στους εξής άξονες: - Αξιοποίηση των περίπου 5.000 εκπαιδευτικών που έως πέρυσι ήταν αποσπασμένοι σε διοικητικές θέσεις και σε σχολεία του εξωτερικού και από φέτος θα επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις σε σχολεία της χώρας. Χαρακτηριστικό είναι ότι φέτος επέστρεψαν σε σχολεία περίπου 300 εκπαιδευτικοί που έως πέρυσι ήταν αποσπασμένοι στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για μείωση κατά ένα τρίτο του προσωπικού της κεντρικής υπηρεσίας. - Καλύτερη αξιοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού. Για παράδειγμα, όπως τόνισε η κ. Διαμαντοπούλου, «έχει παρατηρηθεί σε ένα νομό να υπάρχουν σχολεία με υπεράριθμους εκπαιδευτικούς και άλλα με ελλείψεις. Επίσης, δεν γινόταν έλεγχος των αναρρωτικών αδειών, ενώ βρέθηκε να μη συμπίπτουν οι ώρες διδασκαλίας στα σχολεία με το άθροισμα των ωρών των σχολείων». «Οι νόμοι δεν εφαρμόζονταν. Αυτό θα αλλάξει», διαβεβαίωσε η κ. Διαμαντοπούλου. - Εάν χρειαστεί, ένας εκπαιδευτικός για να συμπληρώσει το ωράριό του θα διδάξει σε περισσότερα του ενός σχολεία της ίδιας περιφέρειας (ακόμη και σε διαφορετική βαθμίδα), ενώ μπορεί να διδάξει και άλλα μαθήματα -πλην της βασικής του ειδικότητας- εάν έχει το αντίστοιχο πτυχίο. Για την καλύτερη αξιοποίηση των εκπαιδευτικών λειτουργεί ήδη στο υπ. Παιδείας επιτελικό όργανο με αρμοδιότητα στα θέματα της κάλυψης των κενών, της διανομής των βιβλίων, της μεταφοράς των μαθητών και της καθαριότητας των σχολείων. Η κεντρική υπηρεσία θα ενημερώνεται έως τις 13 Σεπτεμβρίου για τις ανάγκες κάθε σχολείου σε εκπαιδευτικούς (με βάση τον αριθμό των τάξεων και των τμημάτων) και σε βιβλία, μέσω της ηλεκτρονικής «κάρτας σχολείου» που θα ισχύσει από φέτος. Μάλιστα, η κ. Διαμαντοπούλου έκανε έκκληση σε όσους γονείς δεν έχουν ολοκληρώσει την εγγραφή του παιδιού να το κάνουν μέσα στις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου, ώστε να προχωρήσει ο προγραμματισμός των τάξεων και των τμημάτων. - Πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η κ. Διαμαντοπούλου δεν θέλησε να δεσμευθεί για τον τελικό αριθμό των αναπληρωτών -γίνεται λόγος για 11.000 έως 15.000- αλλά διαβεβαίωσε ότι θα προσληφθούν όσοι αναπληρωτές χρειαστούν. - Αύξηση των μαθητών σε κάθε τμήμα. Θα δοθεί οδηγία για συγκρότηση τμημάτων με 25 μαθητές, ενώ η ηγεσία του υπουργείου αφήνει στους διευθυντές των σχολείων την απόφαση για συγκρότηση τμημάτων με 27 μαθητές (25 μαθητές+10%).
Read more...
"ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ" : ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ...
325 νέους δήμους, ενώ οι περιφερειακοί (νυν νομαρχιακοί) σύμβουλοι από 1.496 θα μειωθούν στους 713. Πρόκειται, δηλαδή, για μείωση κατά 53% των περιφερειακών συμβούλων και κατά 43% των δημοτικών συμβούλων. Όπως αναφέρει η εφημερίδα «ΤΑ Νέα», η εκλογή των περιφερειακών συμβούλων στις 13 αιρετές περιφέρειες θα γίνεται σε επίπεδο σημερινών νομαρχιών, οι οποίες πλέον θα ονομάζονται «περιφερειακές ενότητες».
Read more...
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΣΕ ΝΕΥΡΙΚΗ ΚΡΙΣΗ...
(από ΤΟ ΒΗΜΑ)
Oλο και περισσότεροι καταναλωτές οδηγούνται καθημερινά σε απόγνωση. Οι υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας βρίσκονται καθημερινά σε εξαιρετικά δύσκολη θέση- τις περισσότερες φορές μη μπορώντας να παράσχουν την παραμικρή εξυπηρέτηση στους απελπισμένους ανθρώπους που βρίσκονται στην...
άλλη άκρη της γραμμής, του γνωστού τηλεφωνικού κέντρου 1520. Τι μπορούν να προσφέρουν οι υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας σε ανθρώπους που τηλεφωνούν βρίζοντας για τη μείωση των μισθών ή των συντάξεων- τουλάχιστον τα μισά τηλεφωνήματα αφορούν τα φλέγοντα θέματα του γνωστού μνημονίου της τρόικας· ή σε υπό πτώχευση επιχειρηματίες και απελπισμένους καταναλωτές πνιγμένους στα χρέη των πιστωτικών καρτών και των στεγαστικών δανείων, οι οποίοι έλπιζαν ότι οι γνωστές νομοθετικές ρυθμίσεις θα αφορούσαν και αυτούς αλλά- φευ...- φρόντισε επ΄ αυτού η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Από την μήνιν των δυσπραγούντων πολιτών δεν είναι δυνατόν να ξεφύγουν ούτε οι γραμματείς του γενικού γραμματέα Καταναλωτή κ. Δ.Σπυράκου, από τους υπέρμαχους των γνωστών ευεργετικών για χιλιάδες καταναλωτές ρυθμίσεων που αποδεικνύεται όμως ότι δεν καλύπτουν όλους. Ορισμένες πηγές υποστηρίζουν ότι ίσως και σε περισσότερα από 50 τηλεφωνήματα την ημέρα απαντούσαν και απαντούν στωικά οι μη έχοντες ευθύνη υπάλληλοι. Οι καταναλωτές βρίσκονται σε απόγνωση. Επ΄ αυτού οι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή μπορούν να μαρτυρήσουν πολλά. Ιστορίες οικογενειών που πνίγονται στα χρέη, επιχειρηματιών που βρίσκονται ένα βήμα πριν από την οικονομική καταστροφή, καταναλωτών που εξαπατήθηκαν αγοράζοντας- χωρίς να το γνωρίζουν- προβληματικά προϊόντα καταγράφονται στις κλήσεις που δέχεται το τηλεφωνικό κέντρο 1520. Και όλα αυτά μετά την υπογραφή του μνημονίου και την εκδήλωση της οικονομικής ύφεσης. Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά αρμόδιες πηγές, «λίγο ακόμη και το 1520 θα μοιάζει με κέντρο ψυχολογικής στήριξης». Το διάστημα μάλιστα Ιανουαρίου - Μαΐου οι παραπονούμενοι καταναλωτές (έγγραφες και τηλεφωνικές καταγγελίες και διαμαρτυρίες) υπερέβησαν τις 26.000 και σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις υπολογίζεται ότι εφέτος θα υπερβούν τις 70.453 που ήταν ο συνολικός τους αριθμός το 2009. Οι περισσότερες ερωτήσεις και διαμαρτυρίες αφορούν τις ρυθμίσεις του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, ενώ δεκάδες είναι οι καταγγελίες για τις πρακτικές και τις αδιαφανείς χρεώσεις των τραπεζών. Επίσης πολλές είναι και οι διαμαρτυρίες επιχειρηματιών για τη μη ρύθμιση οφειλών τους από τις τράπεζες, την άρνησή τους να χορηγήσουν δάνεια, αλλά και την κωλυσιεργία τους στην εφαρμογή των δύο προγραμμάτων του ΤΕΜΠΜΕ για τη ρύθμιση χρεών προς τράπεζες, ασφαλιστικά ταμεία και προμηθευτές. Οπως προαναφέρθηκε, δεν λείπουν- αντιθέτως είναι πολλές- οι διαμαρτυρίες υπαλλήλων και συνταξιούχων που έχουν υποστεί περικοπή των εισοδημάτων τουςελέω μνημονίου- και θέλουν κάπου να τα πουν ή μάλλον να... βρίσουν. Αφού προηγουμένως σε υψηλούς τόνους... ενημερώσουν τον υπάλληλο που βρίσκεται στην άλλη άκρη της γραμμής ότι δεν μπορούν να τα «βγάλουν πέρα» και δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις υποχρεώσεις τους. Φυσικά δεν λείπουν περιπτώσεις καταναλωτών που καταγγέλλουν εταιρείες κινητής τηλεφωνίας για χρεώσεις στον λογαριασμό τους που δεν γνώριζαν ή για καθυστέρηση στην εφαρμογή υπηρεσιών που έχουν πληρώσει. Επίσης, ψηλά βρίσκονται και τα παράπονα για τις πωλήσεις από απόσταση. Η ευρεία χρήση του Διαδικτύου ωθεί όλο και περισσότερους καταναλωτές στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του Ιnternet ή με το «τηλεμάρκετινγκ», αλλά χωρίς να είναι ικανοποιημένοι. Αυξημένες είναι και οι καταγγελίες για επιχειρήσεις από τις οποίες αγοράζουν ηλεκτρικές οικιακές ή άλλες συσκευές, αλλά με την παραλαβή τους διαπιστώνουν ότι είναι ελαττωματικές. Το χειρότερο είναι ότι οι επιχειρήσεις αρνούνται να τις αντικαταστήσουν ή να τις επισκευάσουν. Δραστική μείωση της κατανάλωσης Oι περικοπές των εισοδημάτων, η αυξανόμενη ανεργία, η οικονομική δυσπραγία του εμπορίου, αλλά και η υπερχρέωση δεκάδων χιλιάδων νοικοκυριών και επιχειρήσεων, μικρών και μεγάλων, οδηγούν σε απόγνωση ένα σημαντικό τμήμα της κοινωνίας. Ως συνέπεια περιορίζεται και η κατανάλωση. Είναι απολύτως ενδεικτικά τα στοιχεία της ΙRΙ που αφορούν την εξέλιξη της κατανάλωσης στο πεντάμηνο Ιανουαρίου- Μαΐου 2010. Η πορεία πολλών προϊόντων, και μάλιστα αυτών που συγκροτούν το βασικό τμήμα της διατροφής, στα ράφια και στα ψυγεία των σουπερμάρκετ είναι απογοητευτική. Κατ΄ αρχήν το παστεριωμένο γάλα στο προαναφερθέν διάστημα έχασε πωλήσεις περίπου 6,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 5,27% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2009, το γάλα εβαπορέ είχε απώλειες 5,81% και συνολικά η κατηγορία των γαλακτοκομικών προϊόντων απώλεσε περί τα 13 εκατ. ευρώ. Επίσης η κατηγορία των μη αλκοολούχων ποτών έχασε το 3,11% των πωλήσεών της, με τους φυσικούς χυμούς και τον ελληνικό καφέ να έχουν καταγράψει τη μεγαλύτερη πτώση. Τα είδη οικιακού καθαρισμού έχασαν πωλήσεις 5 εκατ. ευρώ σημειώνοντας απώλεια 4,37%, τα απορρυπαντικά περίπου 4 εκατ. ευρώ, ποσοστιαίως 3,84%, διάφορα υλικά μαγειρικής (αλάτι, αλεύρι, μαγιονέζα κ.λπ.) έχασαν περίπου 6 εκατ. ευρώ, ενώ από τα αμυλούχα προϊόντα μόνον οι πωλήσεις των οσπρίων «αντιστάθηκαν». Παραδόξως αύξηση σημείωσαν οι πωλήσεις κονσερβοποιημένων τροφίμων, περί το 2,5%, όπως και διάφορα σνακ, που κέρδισαν πωλήσεις περίπου 2,5 εκατ. ευρώ.
Read more...
ME 20.000 KENA ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ...
δυσκολότερη χρονιά από τη μεταπολίτευση και μετά, καθώς θα έχουμε τους μισούς διορισμούς εκπαιδευτικών και μεγάλο αριθμό συνταξιοδοτήσεων (11.466 άτομα αποχώρησαν από τα σχολεία ολόκληρης της χώρας). Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι ένας στους εννέα εκπαιδευτικούς υπέβαλε εφέτος παραίτηση, ενώ την ίδια στιγμή οι μόνιμοι διορισμοί μειώθηκαν κατά 50% σε σχέση με την περσινή χρονιά (διορίστηκαν 2.825 άτομα). Το μέτρο του περιορισμού των αποσπάσεων φαίνεται ότι δεν απέδωσε, καθώς έχουν επιστρέψει στα σχολεία λιγότεροι από 5.000 εκπαιδευτικοί, πολλοί από τους οποίους θα επιστρέψουν πιθανότατα σε διοικητικά πόστα, καθώς οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ανά τη χώρα «άδειασαν» και καλούν τώρα για νέες αποσπάσεις. Αδιάλλακτοι είναι όμως και οι εκπαιδευτικοί, που απειλούν το υπουργείο Παιδείας με «ανταρσία» εάν ακολουθήσει τη μόνη διέξοδο που έχει και ζητήσει υπερωρίες ή μετακινήσεις δασκάλων και καθηγητών. Ολα αυτά ενώ έχει ήδη προγραμματιστεί για την Πέμπτη η πρώτη εφετινή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών της χώρας, με τη μορφή παράστασης διαμαρτυρίας, έξω από το κτίριο του υπουργείου Παιδείας στο Μαρούσι. Τα δεδομένα που διαμορφώνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα είκοσι ημέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι αποκαρδιωτικά: κενά σε δασκάλους και καθηγητές που ξεπερνούν τον αριθμό των 20.000 σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σχεδιασμός τμημάτων ακόμη και με 30 μαθητές, συγχωνεύσεις τμημάτων, άδεια ταμεία και αδυναμία της Πολιτείας να παρέμβει άμεσα για να επιλύσει τα προβλήματα. Ακόμη και όταν ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος των προσλήψεων εκπαιδευτικών όμως, την 1η Σεπτεμβρίου, υπολογίζεται ότι θα παραμείνουν στα σχολεία 10.000 με 12.000 κενά. Τα παραπάνω συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια χθεσινής συνάντησης της υπουργού Παιδείας με τους 116 νέους διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Από την πλευρά της η κυρία Διαμαντοπούλου δήλωσε χθες ότι καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για να λειτουργήσουν τα σχολεία ομαλά, ενώ το υπουργείο Παιδείας λειτουργεί με 300 λιγότερους υπαλλήλους. Η υπουργός επανέλαβε ότι η κάλυψη κενών θα γίνει με την επιστροφή των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στις τάξεις τους, με την ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού δυναμικού και τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο, στον ίδιο ή ακόμη και σε διπλανό νομό, και με την πρόσληψη χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Οταν ρωτήθηκε δεν ανέφερε τον τελικό αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων της χώρας, ενώ ξεκαθάρισε ότι δεν θα επαναληφθεί το φαινόμενο να γίνονται διορισμοί 9 ή και 10 φορές μέσα στη σχολική χρονιά. Λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της εφετινής σχολικής χρονιάς όμως στο υπουργείο Παιδείας έχει σημάνει συναγερμός. Το κύμα των μαζικών παραιτήσεων εκπαιδευτικών λόγω του ασφαλιστικού νομοσχεδίου σε συνδυασμό με την αναμενόμενη αύξηση των μαθητών στα δημόσια σχολεία λόγω αδυναμίας των οικογενειών τους να ανταποκριθούν στα δίδακτρα των ιδιωτικών προκαλεί ανησυχία στην ηγεσία του. Να γίνουν περισσότεροι μόνιμοι διορισμοί στα σχολεία και να κατοχυρωθεί νομοθετικά ο αριθμός των 25 μαθητών ανά τμήμα ως ανώτατος στα σχολεία ζητεί με δήλωσή του το μέλος της διοίκησης της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) κ. Θ.Κοτσυφάκης. Σύμφωνα με τον κ. Χρ. Κάτσικα, εκπαιδευτικό αναλυτή και ειδικό γραμματέα της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων, «το υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει τον ευαίσθητο χώρο της σχολικής εκπαίδευσης με λογιστικό τρόπο, καθώς κόβει και ράβει τους αριθμούς στα μέτρα του ΔΝΤ». «Αποτέλεσμα είναι αφενός να μην μπορούν να καλύψουν τα κενά που θα δημιουργηθούν, με κίνδυνο μέσα στον πρώτο μήνα να χαθούν χιλιάδες διδακτικές ώρες, αφετέρου να αλλάζουν τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών καθώς ετοιμάζονται να τους επιβαρύνουν με απλήρωτη υπερωριακή εργασία και μετακινήσεις από περιοχή σε περιοχή». Πάντως, η υπουργός Παιδείας κάλεσε χθες γονείς και διευθυντές σχολείων να ολοκληρώσουν άμεσα τις εγγραφές στα σχολεία ώστε να γίνει ταχύτερα ο προγραμματισμός. Παράλληλα έδωσε προθεσμία ως τις 5 Σεπτεμβρίου για να καταγράψουν τα σχολεία στην ηλεκτρονική κάρτα τους τον αριθμό των εγγεγραμμένων μαθητών ανά τμήμα. Η κυρία Διαμαντοπούλου τόνισε ότι δεν θα ανεχθεί ανομίες στον χώρο της Παιδείας, ενώ πρόσθεσε ότι οι νόμοι του κράτους συχνά δεν εφαρμόζονται. Επανέλαβε ότι θα υπάρξει αυστηρή αντιμετώπιση του προβλήματος των απουσιών των μαθητών, καθώς, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, δεν μπορεί το σχολείο να εμφανίζει εικόνα διάλυσης μετά το Πάσχα. Σχετικά με τα σχολικά βιβλία η υπουργός είπε ότι υπήρξε κάποια μικρή καθυστέρηση εξαιτίας της απεργίας των οδηγών φορτηγών. Τέλος ανέφερε ότι η επιλογή των νέων διευθυντών έγινε με τον νέο νόμο του Μαΐου και με βασικό στόχο την αποκομματικοποίηση της Παιδείας. Η οικονομική κρίση όμως βάζει φρένο και στο επιτυχημένο πρόγραμμα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα Λύκεια. Οπως ανακοινώθηκε χθες, το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί εφέτος σε συγκεκριμένες περιοχές και σε επιμέρους μαθήματα, σύμφωνα με τις ανάγκες και τη ζήτηση κάθε σχολείου.
Read more...
















