Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

Πρώτη κατοικία χωρίς «πόθεν έσχες»...


Στην κατάργηση του «πόθεν έσχες» για την απόκτηση πρώτης κατοικίας θα προχωρήσει η κυβέρνηση με το φορολογικό νομοσχέδιο που θα έρθει στη Βουλή μαζί με τον προϋπολογισμό του 2011, προκειμένου να αναθερμάνει την κτηματαγορά και να διευκολύνει τα νοικοκυριά να αποκτήσουν ιδιόκτητη στέγη.

Τα μέτρα αυτά συζητήθηκαν την Παρασκευή σε ευρεία σύσκεψη που έγινε στο...

...υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να διαμορφωθεί το νέο φορολογικό πλαίσιο για την αύξηση των εσόδων, αλλά κυρίως για την τόνωση της πραγματικής οικονομίας. Στη σύσκεψη υπό τον υπουργό κ. Γ. Παπακωνσταντίνου αποφασίστηκε να αναβληθούν οι αυξήσεις των αντικειμενικών αξιών ακινήτων για το δεύτερο εξάμηνο του 2011, να μειωθεί η φορολογία των επιχειρήσεων από 24% σε 20% και να θεσπιστούν ισχυρές φοροαπαλλαγές για την πραγματοποίηση νέων επενδύσεων. Τα κίνητρα για νέες επενδύσεις θα περιληφθούν στον νέο αναπτυξιακό νόμο που θα κατατεθεί κατά προτεραιότητα τις επόμενες ημέρες στη Βουλή.

Εξι μήνες μετά την ψήφιση του φορολογικού νομοσχεδίου η κυβέρνηση προετοιμάζεται να επαναφέρει σε ισχύ παλαιότερες διατάξεις προκειμένου να δώσει ξανά ζωή στην οικοδομή, η οποία συνεχίζει την πτωτική της τροχιά για δεύτερη συνεχή χρονιά, και να πάψει να αποτελεί τον «αδύναμο κρίκο» της οικονομίας.

Με τον τελευταίο νόμο το υπουργείο προχώρησε στην κατάργηση της απαλλαγής από το «πόθεν έσχες» για την αγορά πρώτης κατοικίας και των τοκοχρεολυτικών δόσεων στεγαστικών δανείων. Τώρα σχεδιάζει να εξαιρέσει από τον έλεγχο του «πόθεν έσχες» την αγορά της πρώτης κατοικίας ώστε να κινηθεί η αγορά, να πωληθούν τα περίπου 150.000

αδιάθετα νεόδμητα διαμερίσμα τα και, το σημαντικότερο, να άρει το εμπόδιο στην εισροή κεφαλαίων από το εξωτερικό. Σημαντικά κεφάλαια Ελλήνων παραμένουν σε ξένες τράπεζες, παρά το κίνητρο του επαναπατρισμού που έδωσε η κυβέρνηση, καθώς δεν μπορούν να τοποθετηθούν σε ακίνητα.

Με τα μέτρα αυτά η κυβέρνηση ευελπιστεί ότι θα τονωθεί γενικότερα η αγορά, καθώς και οι επενδύσεις που έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία για να ξαναβρεθεί σε τροχιά ανάπτυξης.

Για δεύτερη χρονιά η αγορά ακινήτων χαρακτηρίζεται από πάγωμα πράξεων και τιμών, ενώ αντίθετα αρκετοί έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στα ενοίκια. Στελέχη που δραστηριοποιούνται στον χώρο του real estate επισημαίνουν ότι η απόφαση της κυβέρνησης να καταργήσει την απαλλαγή από το «πόθεν έσχες» για την αγορά πρώτης κατοικίας είχε «φρενάρει» αρκετούς ενδιαφερόμενους αγοραστές, οι οποίοι ναι μεν διαθέτουν τα χρήματα για την αγορά αλλά δεν μπορούν να δικαιολογήσουν στην Εφορία την προέλευση των χρημάτων.

Η κατάργηση της απαλλαγής του «πόθεν έσχες» επηρεάζει αναδρομικά και χιλιάδες δανειολήπτες που είχαν συνάψει δάνεια όχι μόνο το τρέχον έτος αλλά και τα προηγούμενα και πρέπει να δικαιολογήσουν από τα εισοδήματά τους το σύνολο της τοκοχρεολυτικής δόσης στεγαστικού δανείου και όχι μόνο των τόκων, όπως προέβλεπε ο νόμος προτού αλλάξει.

Με την κατάργηση των ελέγχων παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα υπάρξει αύξηση των αγοραπωλησιών ακινήτων και θα έρθουν στην επιφάνεια χρήματα που ως τώρα «κρύβονταν» είτε στο εξωτερικό είτε σε ελληνικές τράπεζες.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΙΤΩΝ
Απελευθέρωση αμοιβών για να πέσουν οι τιμές
Διπλή παρέμβαση με στόχο τη μείωση των τιμών στα ακίνητα κατά μέσον όρο 5% και την αναθέρμανση της αγοράς επιχειρεί αυτή την περίοδο η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Στις 2 Νοεμβρίου η ανεξάρτητη αρχή αναμένεται να επικυρώσει την εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, βάσει της οποίας θεωρείται παράνομη η απόφαση της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ για τον καθορισμό κατώτατων ορίων αμοιβών μελέτης και επίβλεψης οικοδομών από τους μηχανικούς. Αν τα όρια αυτά καταργηθούν, το κόστος αγοράς κατοικίας ή επαγγελματικής στέγης εκτιμάται ότι θα μειωθεί αισθητά, παρά την άρνηση των κατασκευαστών να μειώσουν τις τιμές.

Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη φορά που η επιτροπή στρέφεται ανοιχτά κατά των μηχανικών και εμμέσως πλην σαφώς ζητεί πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος στον βαθμό που οι αμοιβές καθορίζονται διοικητικά.

Τον ίδιο στόχο έχει και η έρευνα που πραγματοποιεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις αμοιβές των μεσιτών, οι οποίοι εισπράττουν σήμερα ως προμήθεια το 2% της αξίας κάθε ακινήτου για το οποίο μεσολαβούν, επιβαρύνοντας αγοραστές και πωλητές. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού υποστηρίζει ότι το ποσοστό αμοιβής θα πρέπει να μειωθεί κάτω από το όριο αυτό που έχει καθορισθεί διοικητικά (επειδή παραβαίνει διατάξεις του νόμου 703/1977) και να διαμορφώνεται ελεύθερα ως αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης μεταξύ μεσιτών, πωλητών και αγοραστών.

Και η απόφαση αυτή αναμένεται να εκδοθεί εντός του Νοεμβρίου και σε συνδυασμό με την απόφαση για τους μηχανικούς εκτιμάται ότι μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του κόστους αγοράς των ακινήτων από 3% (μικρές κατοικίες και καταστήματα) ως 10% (πολυτελείς κατοικίες και κτίρια).
ΒΗΜΑ


Read more...

"Έφυγε" η Καίτη Χωματά...


Μια από τις συμπαθέστερες παρουσίες του χώρου του ελληνικού τραγουδιού, η Καίτη Χωματά, έφυγε από τη ζωή, στα 64 της χρόνια, σήμερα τα ξημερώματα, στο νοσοκομείο Νίμιτς, όπου και νοσηλευόταν το τελευταίο διάστημα.

Η Καίτη Χωματά που στη φωνή της, το «Νέο Κύμα» βρήκε μια από τις...

...ιδανικές του ερμηνεύτριες, συνέδεσε το όνομα της με μεγάλες επιτυχίες του μουσικού ρεύματος που κυριάρχησε την δεκαετία του '60 και του '70.

«Θα διώξω τα σύννεφα, θα γίνω φεγγάρι», «Μια αγάπη για το καλοκαίρι», «Να διώξω τα σύννεφα», «Κι αν σ΄ αγαπώ δεν σ΄ορίζω», «Το Χριστινάκι» « Η Μαρία των Βράχων» είναι μόνο λίγοι τίτλοι μεγάλων επιτυχιών της, ενώ ο Γιάννης Σπανός ήταν ο συνθέτης με τον οποίο και συνεργάστηκε τα περισσότερα χρόνια.

Η τραγουδίστρια περιόδευσε στα «χρυσά της χρόνια» στην ομογένεια, στην Αμερική, στον Καναδά, στην Γερμανία, στην Κύπρο και σε όλη την Ελλάδα.

Χτυπημένη από τον καρκίνο σε πολύ νεαρή ηλικία, ταλαιπωρήθηκε περίπου 28 χρόνια, δίνοντας όμως την μάχη της πάντα με αξιοπρέπεια.

Την χειμερινή σεζόν 2009-2010 τραγούδησε σε μουσική σκηνή στο Γκάζι μαζί με άλλους συντελεστές του Νέου Κύματος, όπως την Πόπη Αστεριάδη, τον Μιχάλη Βιολάρη, τον Κώστα Καράλη.

Γεννήθηκε στην Πλάκα, σπούδασε κλασσικό μπαλέτο και σε πολύ μικρή ηλικία την ανακάλυψε ο Γιάννης Οικονομίδης, ο οποίος και την έβαλε στον χώρο της μουσικής. Ηταν παντρεμένη και είχε δύο κόρες.

Η νεκρώσιμη ακολουθία για την Καίτη Χωματά θα ψαλλεί μεθαύριο Τρίτη, στις 4 το απόγευμα, στον Ιερό Ναό Αγ. Μαρίνας Ηλιούπολης και θα ταφεί στο Νεκροταφείο Ηλιούπολης...


Read more...

Κλαούντιο Κατζ: «Λόμπι των τραπεζιτών το ΔΝΤ»


ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- Η εμπειρία της Αργεντινής επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό της κυβέρνησης ότι η προσφυγή στο ΔΝΤ θα συμβάλει στην επίλυση των διαρθρωτικών της προβλημάτων; - Ακριβώς το αντίθετο θα συμβεί, με βάση την εμπειρία όχι μόνο της Αργεντινής αλλά και δεκάδων άλλων χωρών από τις οποίες πέρασε ο οδοστρωτήρας του ΔΝΤ. Η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας θα επιδεινωθεί και το αποτέλεσμα θα είναι το ένα σχέδιο δημοσιονομικής προσαρμογής που στην πορεία θα χαρακτηρίζεται ακατάλληλο ή ανεπαρκές να αντικαθίσταται από άλλο, που κι αυτό στην πορεία θα αλλάζει κ.ο.κ. Πρόκειται για ένα φαύλο κύκλο, για ένα καταστροφικό αδιέξοδο.
- Δεν είναι δηλαδή αποτέλεσμα των συσσωρευμένων και χρόνιων προβλημάτων της Ελλάδας το γεγονός ότι το Μνημόνιο του Μαΐου ενισχύθηκε με ένα δήθεν επικαιροποιημένο Μνημόνιο τον Αύγουστο κι αυτό ετοιμάζεται να αντικατασταθεί από ένα άλλο μετά την αναθεώρηση από τη Γιουροστάτ των στοιχείων για το έλλειμμα και το χρέος;- Όχι βέβαια! Σε όλη την Λατινική Αμερική το ίδιο συνέβαινε όσο έκανε κουμάντο το ΔΝΤ.....
Αυτή η καθοδική πορεία μάλιστα δεν πρόκειται να σταματήσει όσο συνεχίζει το ΔΝΤ να βρίσκεται στην Ελλάδα. Στην Αργεντινή η οικονομία ξεκίνησε να βελτιώνεται όταν διώξαμε το ΔΝΤ και σταματήσαμε την αποπληρωμή του χρέους, όταν κηρύξαμε στάση πληρωμών και ξεκίνησαν οι διαδικασίες επαναδιαπραγμάτευσης. Είναι ουτοπικό να περιμένει κανείς οικονομική άνοδο όσο συνεχίζεται η εξυπηρέτηση ενός δυσθεώρητου χρέους όπως είναι το ελληνικό και όσο εφαρμόζονται τα εξοντωτικά προγράμματα του ΔΝΤ. Μια ματιά να ρίξει κανείς στα οικονομικά μεγέθη αρκεί για να πειστεί ότι, απλώς, δεν είναι εφικτή η αποπληρωμή του δημόσιου χρέους. Το ξέρουν και οι ίδιοι, άλλωστε.
- Και γιατί κυβέρνηση – ΔΝΤ – ΕΕ επιμένουν να εφαρμόζουν αυτή την πολιτική;- Γιατί αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να κερδίσουν χρόνο. Αυτή τη στιγμή ξέρουμε όλοι πολύ καλά πως οι τράπεζες αντιμετωπίζουν έναν σοβαρό κίνδυνο από μια πιθανή στάση πληρωμών του ελληνικού δημοσίου. Χρειάζονται λοιπόν χρόνο. Οι τράπεζες δεν μπορούν να ξεφορτωθούν τα ελληνικά ομόλογα από την μια μέρα στην άλλη. Πρόκειται λοιπόν για μια στρατηγική που επιτρέπει στις τράπεζες να διασωθούν. Δεν είναι στις προθέσεις τους να διορθωθούν τα διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας.
- Τίνος τα συμφέροντα τελικά εξυπηρετεί το ΔΝΤ;- Των τραπεζών και κανενός άλλου. Το ΔΝΤ είναι το μεγαλύτερο λόμπι των τραπεζιτών σε όλο τον κόσμο. Γυρνάει από την μια χώρα στην άλλη επιβάλλοντας τη δυστυχία μόνο και μόνο για να σώσει τις τράπεζες από τον κίνδυνο στάσης πληρωμών. Μην ξεχνούμε μάλιστα ότι μόλις πέρυσι άπαντες συμφωνούσαν πως το ΔΝΤ έχει κλείσει τον κύκλο του και ότι χρήζει βαθιάς δομικής μεταρρύθμισης. Και τώρα υπαγορεύει πολιτικές σε ανεξάρτητα κράτη.
Μη μας διαφεύγει ωστόσο πως με την περίπτωση της Ελλάδας αποδείχθηκε ότι και η ΕΕ δεν ακολουθεί λιγότερο οδυνηρές πολιτικές. Εξυπηρετεί επομένως τα ίδια συμφέροντα.
aristerovima.

Read more...

«Δεν περνά ο εκβιασμός του Παπανδρέου για πρόωρες εκλογές»

Συνέντευξη Αντώνη Σαμαρά


http://img.protothema.gr/
Εκβιασμό χαρακτηρίζει το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών ο πρόεδρος της Ν.Δ. κ. Αντώνης Σαμαράς και προσθέτει ότι «δεν συμμετέχουμε σε κυβέρνηση συνεργασίας». Απορρίπτει τον διάλογο για την Κεντροδεξιά που προτείνει ο κ. Γιώργος Καρατζαφέρης και λέει ότι «δεν με ενδιαφέρει το κόμμα της κυρίας Ντόρας Μπακογιάννη». Εκφράζει βεβαιότητα ότι η κυβέρνηση έχει πάρει την απόφαση να επιβάλει νέα μέτρα και δηλώνει ότι «ο κ. Παπακωνσταντίνου είναι ακατάλληλος». Απορρίπτει το «Δημοκρατία της Μακεδονίας Βαρντάσκα» για τα Σκόπια, λέει με κατηγορηματικότητα «όχι» στη συνεκμετάλλευση του Αιγαίου και προσθέτει ότι δεν είναι καλή εποχή για διμερείς διαπραγματεύσεις με την Τουρκία, ενώ χαρακτηρίζει εφεύρημα του κ. Γιώργου Παπανδρέου τα περί μειωμένης εθνικής κυριαρχίας λόγω της κρίσης.

Ποιος είναι ο στόχος σας για τις αυτοδιοικητικές εκλογές; Με τι ποσοστό και με τι αριθμό δήμων και περιφερειών θα είστε ικανοποιημένος;

Στόχος μας είναι να σταλεί το σωστό μήνυμα. Να αποδοκιμαστούν η πολιτική της κυβέρνησης και οι εκβιασμοί της. Να μπει φραγμός σε νέα μέτρα. Να εξαναγκαστεί η κυβέρνηση να αλλάξει πολιτική. Να αλλάξει μίγμα οικονομικής πολιτικής. Οσο πιο ηχηρό είναι το μήνυμα αυτό τόσο ευκολότερα θα αρχίσουν να αλλάζουν τα πράγματα αμέσως μετά… Και αντιστρόφως: φανταστείτε το βράδυ των εκλογών να ένιωθε η κυβέρνηση «ευχαριστημένη». Σκεφτείτε να θεωρούσε το αποτέλεσμα επικύρωση της πολιτικής της από τον λαό. Αναλογιστείτε πόσο σκληρότερα θα ήταν τα μέτρα που θα ακολουθούσαν. Πρέπει το μήνυμα, λοιπόν, να είναι απερίφραστο. Αν αυτό το μήνυμα περάσει στην κυβέρνηση το βράδυ των εκλογών, θα έχουμε επιτύχει πλήρως. Κι αυτό το μήνυμα δεν μετριέται με «κουκιά» πολιτικής αριθμητικής.

Ο κ. Βασίλης Κικίλιας δεν πάει και τόσο καλά. Μήπως τελικά δεν ήταν η καλύτερη επιλογή για να σηκώσει το βάρος της πολιτικοποίησης των εκλογών;

Κάνετε λάθος. Ο Βασίλης όχι μόνο κερδίζει έδαφος, αλλά θα διαψεύσει και όσους λένε τα αντίθετα. Ο κόσμος αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για μια επιλογή καθαρή, φρέσκια και άφθαρτη. Αυτό ακριβώς που ζητούσαν όλοι ως τώρα. Η επιλογή Κικίλια στέλνει μήνυμα στους νέους ότι δεν τους θέλουμε μόνο για χειροκροτητές και κομπάρσους. Τους θέλουμε και τους στηρίζουμε για προβεβλημένες θέσεις. Και η εκλογή Κικίλια θα αποδείξει ότι και ο λαός θέλει νέους ανθρώπους, ώστε εκείνοι να προσεγγίσουν ξανά την πολιτική την οποία σήμερα αποστρέφονται. Η επιλογή Κικίλια δίνει πρότυπα στη νεολαία. Πρόκειται για έναν άνθρωπο αυτοδημιούργητο, επιστήμονα, μαχητή. Και η κοινωνία το καταλαβαίνει. Γι’ αυτό μη βιάζεστε…

Ο κομματικός μηχανισμός και οι βουλευτές σας δεν έχουν πέσει με τα μούτρα στη μάχη των εκλογών. Θα προχωρήσετε σε αλλαγές στο κόμμα και στο σχήμα των τομεαρχών μετά τις εκλογές;

Το κόμμα ανεβάζει ρυθμούς, δείχνει νεύρο και αντανακλαστικά. Και σήμερα στέκει πολύ καλύτερα απ’ ό,τι λίγους μήνες πριν. Ασφαλώς έχουμε περιθώρια για πολύ περισσότερα. Κι αυτό δεν εξαρτάται μόνο από τους τομεάρχες. Το έχω πει, άλλωστε, ότι άλλαξα ήδη αρκετά και μένουν ακόμα μερικά να αλλάξουν. Αλλά αυτό δεν αφορά μόνο πρόσωπα…

Ανάλογα με το αποτέλεσμα θα τεθεί ζήτημα εθνικών εκλογών;

Αυτός είναι ένας εκβιασμός, ένα ψευτοδίλημμα που μπορεί να θέσει ή να υπονοήσει ο κ. Γιώργος Παπανδρέου. Δεν θα πιάσει, όμως. Οπως δεν θα πιάσει το άλλο ανόητο ψευτοδίλημμα: σωτηρία ή χρεοκοπία. Γιατί η πολιτική του δεν έχει σωτηρία. Οδηγεί στη χρεοκοπία. Εμείς δεν παίζουμε με τους θεσμούς, ούτε μπλοφάρουμε. Σήμερα το κυρίαρχο θέμα είναι να αλλάξουμε πορεία στην οικονομία. Το λέμε εμείς, το λένε όλο και περισσότεροι ειδικοί, εδώ και έξω. Καιρός να το πει και ο λαός! Και θα το κάνει τον Νοέμβριο. Αυτή είναι μόνη σωτηρία για να αποφύγουμε τη χρεοκοπία. Ολα τα άλλα είναι ψευτοδιλήμματα και πολιτικοί εκβιασμοί ενός τρομαγμένου ΠΑΣΟΚ.

Με την υπόθεση του Κατάρ τι έγινε;

Δεν είναι μόνο συνολικά λάθος η πολιτική της κυβέρνησης. Δεν μπορεί να φέρει σε πέρας ούτε τα σωστά που επιδιώκει! Ενα συνονθύλευμα αναρμόδιων συναρμόδιων υπουργών χωρίς εσωτερική συνεννόηση, χωρίς συνοχή, με πολλές προσωπικές εμμονές αλλά και προσωπικές στρατηγικές, πνίγει κάθε ίχνος επενδυτικής πρότασης. Ετσι κι αλλιώς, από το σύνολο της πολυδιαφημισμένης «συμφωνίας των 5 δισεκατομμυρίων» επενδύσεων από το Κατάρ τα περισσότερα ήταν δήλωση αδιευκρίνιστων προθέσεων σε βάθος χρόνου. Αν και όταν και όποτε… Το πιο συγκεκριμένο ήταν ο Αστακός, το οποίο μας τελείωσε! Το είχαμε δει και με την κινεζική «Cosco». Τη συμφωνία την κάναμε εμείς, την πολέμησε το ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση, παραλίγο να τη ματαιώσει ως κυβέρνηση μόλις ανέλαβε και τώρα πανηγυρίζει!

Στην υπόθεση του Βατοπεδίου, για την οποία λέτε ότι δεν είναι σκάνδαλο, κάναμε όλοι λάθος πολίτες, ΜΜΕ, πολιτικά κόμματα πλην της Ν.Δ.;

Τα είπα όλα στη Θεσσαλονίκη. Δεν έχει αλλάξει τίποτα. Τελεία και παύλα.

Η οικονομική κατάσταση υπονομεύει την εθνική κυριαρχία και θα έχει επιπτώσεις στα εθνικά θέματα;

Αυτή η απλοϊκή θεωρία περί απώλειας εθνικής κυριαρχίας είναι εφεύρημα του κ. Παπανδρέου. Η Ελλάδα ξαναβρέθηκε κι άλλες φορές σε τόσο δεινή θέση, αλλά δεν έχασε την εθνική κυριαρχία της. Συμπτωματικά, το 1898 της επιβλήθηκε διεθνής οικονομικός έλεγχος, αλλά 14 χρόνια αργότερα υπερδιπλασιάστηκε σε μέγεθος. Δεν λέω ότι σχετίζονται τα δύο. Λέω όμως ότι η εθνική κυριαρχία είναι πολύ πιο σύνθετη υπόθεση για να υπονομευτεί από μια κακή οικονομική συγκυρία ή/και από μια οικονομική κρίση. Πολλές χώρες έφτασαν στο χείλος της πτώχευσης τις τελευταίες δεκαετίες. Μεταξύ τους και η Τουρκία, περισσότερες από μία φορές. Καμία δεν έχασε την εθνική της κυριαρχία.

Βλέπετε να κλείνει το Σκοπιανό με σύνθετη ονομασία και ποια είναι η θέση σας; Το όνομα «Δημοκρατία της Μακεδονίας Βαρντάσκα» ικανοποιεί τη χώρα μας;

Οχι! Οπως έχω ήδη απαντήσει, ένα τέτοιο όνομα δεν ικανοποιεί τη χώρα μας γιατί υπονοεί σαφώς αλυτρωτισμό. Αλλωστε, δεν το δέχονται οι ίδιοι οι Σκοπιανοί «για πάσα χρήση», δηλαδή erga omnes. Επομένως δεν υπάρχει ζήτημα. Αν υπάρχει μυστική διπλωματία που παραβιάζει τις «κόκκινες γραμμές» που έχουμε δεχθεί όλοι, ασφαλώς και την απορρίπτουμε.

Είναι καλή εποχή για να συνεχιστεί ο διάλογος για τα Ελληνοτουρκικά;

Θέματα που δεν λύθηκαν ούτε σε εποχές που ήμασταν πολύ ισχυρότεροι δεν μπορούμε να τα διαπραγματευόμαστε σήμερα, που βρισκόμαστε σε πρόσκαιρα αποδυναμωμένη θέση. Πάγια ελληνική θέση σύμφωνη και με το Διεθνές Δίκαιο είναι ότι δεν υπάρχουν αμφισβητούμενα διμερή ζητήματα. Υπάρχουν μόνο μονομερείς διεκδικήσεις από την πλευρά της Τουρκίας. Και τις μονομερείς διεκδικήσεις δεν τις διαπραγματεύεσαι.

Τα πετρέλαια του Αιγαίου και τα οικονομικά συμφέροντα θα επηρεάσουν τις ελληνοτουρκικές σχέσεις στην κατεύθυνση της συνεκμετάλλευσης και της διχοτόμησης του Αιγαίου;

Ο,τι μας αναγνωρίζει το Διεθνές Δίκαιο ως δικό μας γιατί να το «συνεκμεταλλευτούμε» με άλλους; Τότε γιατί υπάρχει το Διεθνές Δίκαιο το Δίκαιο της Θάλασσας στην προκειμένη περίπτωση που διευκρινίζει ποια χώρα έχει ποια δικαιώματα και πού; Τι θα πει «συνεκμετάλλευση» στα δικά μας; Δέχεται καμία άλλη χώρα να «συνεκμεταλλευτεί» μαζί μας τα δικά της;

Πώς επηρεάζεται η χώρα μας από την αντιπαράθεση Τουρκίας Ισραήλ;


Ασφαλώς, χρειάζεται προσοχή, αλλά κάθε αλλαγή συνδυασμών ισχύος, πολύ περισσότερο όταν συμβαίνει στην ευρύτερη γειτονιά μας, αποτελεί για κάθε χώρα ευκαιρία και δυνητική απειλή. Και πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπ’ όψιν ώστε να εξουδετερώνεται κάθε δυνητική απειλή και να αξιοποιείται κάθε πιθανή ευκαιρία. Ασφαλώς, δεν ετεροκαθορίζουμε την πολιτική μας: δεν εξαρτάμε δηλαδή τη δική μας μακροπρόθεσμη πολιτική από τις κόντρες και τις διαμάχες τρίτων, αλλά δεν αφήνουμε και ανεκμετάλλευτες τις ευκαιρίες…

Νομίζετε ότι θα προκύψει ανάγκη για οικουμενική ή για κυβέρνηση συνεργασίας (σε σχέση με το αποτέλεσμα των εκλογών και την ανάγκη λήψης νέων μέτρων); Θα συμμετάσχετε σε τέτοια κυβέρνηση; Θα βάλετε τους όρους σας;

Μπορεί ένα κακό εκλογικό αποτέλεσμα να φέρει γκρίνιες στο ΠΑΣΟΚ, αλλά δεν θα τα παρατήσουν γι’ αυτό. Το αδιέξοδο της πολιτικής τους θα τους φέρει και σε αδιέξοδο διακυβέρνησης, όχι ένα κακό εκλογικό αποτέλεσμα… Σε ό,τι μας αφορά εμείς θέλουμε να εφαρμοστεί το πρόγραμμά μας. Και δεν το διαπραγματευόμαστε για να πάρουμε υπουργεία. Μας ενδιαφέρει η σωτηρία της χώρας, όχι να μπούμε σε μια κυβέρνηση εύθραυστων ισορροπιών και πολλαπλών μικροσυμβιβασμών, όπου πολλοί θα παίζουν παιχνίδια προσωπικής επιβίωσης και όλοι θα παίζουν παιχνίδια κομματικής επικράτησης.

Τι θα κάνετε με τα στελέχη της Ν.Δ. που φλερτάρουν μαζί της, θα τους ζητήσετε να επιλέξουν ή θα τους δείξετε την πόρτα της εξόδου;

Η Νέα Δημοκρατία ποτέ δεν ήταν τόσο ενωμένη όσο τώρα. Χωρίς διαφορετικά κέντρα, χωρίς φέουδα και φεουδάρχες. Επομένως τι με ρωτάτε;

Ο κ. Κωνσταντίνος Μητσοτάκης εξακολουθεί να είναι μέλος της Ν.Δ. μετά την «καληνύχτα»;


Ο,τι είχε να πει η Νέα Δημοκρατία το είπε.

Νομίζετε ότι ο κ. Κώστας Καραμανλής «είναι πολύτιμο κεφάλαιο για την παράταξη και τον τόπο», όπως λένε οι συνεργάτες του της κυβερνητικής πενταετίας; Ή είναι ένας πρώην πρόεδρος και πρωθυπουργός που έκλεισε μόνος του τον κύκλο του;

Ο κ. Καραμανλής έδωσε πρόσφατα ο ίδιος απάντηση σε όλα αυτά.


«Στις 15 Νοεμβρίου έρχονται νέα μέτρα»



Εκτιμάτε ότι η κυβέρνηση θα αναγκαστεί να πάρει επιπλέον μέτρα;

Ναι, άλλωστε, τα έχει ήδη προσυπογράψει στο μνημόνιο. Οποιος το έχει διαβάσει, έστω και διαγώνια, γνωρίζει ότι προβλέπει νέα περιοριστικά μέτρα ύψους 4,5% του ΑΕΠ για το 2011, αλλά και για τις επόμενες χρονιές… Υπάρχει, μάλιστα, σχεδόν η βεβαιότητα νέων μέτρων πέραν των ήδη συμφωνημένων επειδή αυτά που πάρθηκαν δεν έχουν αποδώσει. Κι αυτά είναι που ετοιμάζουν με πρόσχημα την επανεκτίμηση του ελλείμματος του 2009, την οποία ονομάζουν «τακτοποιήσεις» και «λογιστικές εγγραφές»…

Σημειώνω, πάντως,ότι ο πρωθυπουργός είπε «ως εδώ» απευθυνόμενος στους υπευθύνους της τρόικας.


Νέα οδυνηρά μέτρα έχει ήδη υπογράψει! Ξέρουμε, για παράδειγμα, ότι θα έχουμε νέα αύξηση του ΦΠΑ ή αύξηση στο πετρέλαιο θέρμανσης. Ξέρουμε ότι θα υπάρξει αύξηση στα τιμολόγια της ΔΕΗ και στις αντικειμενικές αξίες. Και υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα για πρόσθετα μέτρα. Οπότε αυτό το «ως εδώ» τι νόημα έχει; Απλώς προσπαθεί να θολώσει τα νερά έως τις εκλογές. Γιατί την επομένη των εκλογών θα ανακοινώσουν οι Βρυξέλλες τα στοιχεία για το ελληνικό έλλειμμα. Τότε θα μας στείλουν τον λογαριασμό... Το «ως εδώ» έχει ημερομηνία λήξεως, την 15η Νοεμβρίου.

Επειτα από έναν χρόνο εφαρμογής της οικονομικής πολιτικής νομίζετε ότι ο αρμόδιος υπουργός είναι ο κατάλληλος ή μήπως δεν κάνει για τη δύσκολη δουλειά να βγάλει την ελληνική οικονομία από την κρίση;

Ο κ. Γιώργος Παπανδρέου τον θεωρεί κατάλληλο. Εγώ όχι. Σε κάποιον που γέμισε την Ελλάδα φόρους δεν επιτρέπεται, άλλωστε, να είναι ούτε αλαζόνας ούτε προπέτης. Και δυστυχώς ο τρόπος που χειρίστηκε την ανεπανάληπτη γκάφα του, όταν παρενόησε τις δηλώσεις Γιούνκερ, ήταν άθλιος! Δεν ήταν ότι «την πάτησε». Καθένας μπορεί να κάνει μια γκάφα. Ζητάς μετά μια συγγνώμη και τελειώνει το θέμα εκεί. Αυτός, όμως, ζήτησε και τα ρέστα από πάνω.
Ομως μην κάνετε λάθος. Τελικώς η ευθύνη βαραίνει τον πρωθυπουργό. Γιατί οι ίδιοι άνθρωποι που δεν ήθελαν να πάρουν περιοριστικά μέτρα τον περασμένο Δεκέμβριο πήραν δυσανάλογα περιοριστικά μέτρα τον Μάιο. Μιλάμε για πολιτικούς που ακόμα δεν κατάλαβαν πως όταν διασύρεις τη χώρα σου στο εξωτερικό δεν μπορείς μετά να βγεις και να δανειστείς. Για πολιτικούς που δεν κατάλαβαν ότι το να δανείζεσαι εγκαίρως όσο μπορείς ακόμα είναι αρετή, όπως έκανε η Ιρλανδία πριν από λίγες ημέρες και όπως δεν έκαναν οι ίδιοι για λογαριασμό της Ελλάδας τον περασμένο Ιανουάριο.

Read more...

Η τρόικα πιέζει για ΦΠΑ 13% στα τρόφιμα

Το Δ.Ν.Τ. βάζει χέρι και στο καλάθι της νοικοκυράς


http://img.protothema.gr/1377644A04CEAB6FAA21ADD2A911C1D9.jpg
ΕΝΤΟΝΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ να αυξηθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα και σε μια σειρά από υπηρεσίες από το 11% που είναι σήμερα στο 13% προκειμένου να εισρεύσει στα κρατικά ταμεία επιπλέον του 1 δισ. ευρώ εντός του 2011 δέχεται πλέον η Ελλάδα από την τρόικα των δανειστών μας, αλλά κυρίως από την Ευρωπαϊκή Ενωση, την ώρα μάλιστα που σε άλλες χώρες της ευρωζώνης, όπως για παράδειγμα στη Γερμανία, ο φόρος αυτός δεν ξεπερνάει το 6%.

Η πίεση αυτή δεν είναι τυχαία. Ερχεται την ώρα που η υστέρηση των εσόδων ήδη έχει προσεγγίσει στο 9μηνο Ιανουαρίου Σεπτεμβρίου τα 1,7 δισ. ευρώ και αναμένεται να γίνει εντονότερη καθώς επίκειται μεταξύ άλλων και η αναθεώρηση των ελλειμμάτων για το 2009 και το 2010 από τη Eurostat (για το 2010 εκτιμάται ότι θα αγγίξει το 8% από 7% που έχει προϋπολογιστεί με βάση το μνημόνιο). Μάλιστα στην κυβέρνηση αναμένουν ότι οι εκπρόσωποι της τρόικας (θα έλθουν στην Ελλάδα στις 16 Νοεμβρίου, δηλαδή την επομένη του δεύτερου γύρου των εκλογών, προκειμένου να έχουν τις τελευταίες συναντήσεις τους με τον υπουργό Οικονομικών), λίγα 24ωρα προτού ο κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου καταθέσει στη Βουλή τον Προϋπολογισμό του 2011, θα εντείνουν τις πιέσεις τους, με δεδομένο ότι «έσοδα δεν έρχονται από πουθενά».

Ετσι, για το 2011 δεν αποκλείεται κατόπιν πιέσεων των αξιωματούχων του ΔΝΤ, της Ε.Ε. και της ΕΚT:

Να αυξηθεί ο ΦΠΑ από το 11% στο 13% σε μια σειρά προϊόντα που αφορούν κυρίως στο καλάθι της νοικοκυράς. Από τις αυξήσεις θα εξαιρεθούν τα φάρμακα. Μάλιστα δεν αποκλείεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις των κοινοτικών, από τον Ιανουάριο του 2012 ή το 2013 να καταργηθεί ο συντελεστής του 11% και όλα τα προϊόντα και οι υπηρεσίες να έχουν ΦΠΑ 23%, τουλάχιστον για όσα χρόνια θα επιτηρείται η ελληνική οικονομία.

Να περικοπούν τα επιδόματα που λαμβάνουν κυρίως οι εργαζόμενοι στις ελλειμματικές ΔΕΚΟ (ΟΣΕ κ.λπ.). «Δεν είναι δυνατόν ένας εργαζόμενος με μόρφωση Δημοτικού να έχει ετήσιες αποδοχές της τάξης των 70.000 ευρώ και ένας συνάδελφός του στο Δημόσιο να παίρνει τα μισά», λένε χαρακτηριστικά στενοί συνεργάτες του υπουργού Οικονομικών. Ετσι το πιθανότερο είναι ότι θα οριστεί πλαφόν στις αποδοχές (μισθοί και επιδόματα) και στις ΔΕΚΟ, όπως έγινε και στο Δημόσιο.

Να καταργηθεί ή να μειωθεί αισθητά που είναι και το πιθανότερο σενάριο ο φόρος πολυτελείας στα αυτοκίνητα. Αυτό θα γίνει ταυτόχρονα με τις αναπροσαρμογές στο Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης (ΕΤΤ) στα Ι.Χ. έως 1.600 κ.ε.

Οι χώρες που μας επιτηρούν έχουν μονοψήφιο ΦΠΑ στα βασικά είδη

Εάν οι πιέσεις της τρόικας γίνουν αποδεκτές από την κυβέρνηση, σημαίνει ότι θα επιβαρυνθούν σημαντικά οι τιμές σε βασικά είδη διατροφής, όπως το αλεύρι, το γάλα, το ψωμί, αλλά και σε ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια, ιατρικές υπηρεσίες, σε όλα δηλαδή τα αγαθά και τις υπηρεσίες που σήμερα φορολογούνται με συντελεστή 11%.

Αρμόδια κυβερνητικά στελέχη εξηγούν ότι πρόκειται για μία «υποχρέωση» που όμως παράλληλα συνιστά μεγάλη αδικία. Κι αυτό διότι οι χώρες που επιτηρούν την Ελλάδα έχουν επιλέξει μειωμένους συντελεστές (ακόμη και στο 5%) για βασικά είδη. Για την ακρίβεια στη Γερμανία επιβάλλεται ΦΠΑ 7% στα τρόφιμα, στη Γαλλία είναι ακόμη πιο χαμηλός, στο 5,5%, ενώ το ψωμί στη γειτονική Ιταλία φορολογείται μόνο με 4%. Σε όλα τα τρόφιμα στην Ισπανία ισχύει συντελεστής 4%, στην Κύπρο 5% και 8,5% στη Σλοβενία. Πέρα από τα τρόφιμα, οι αποκλίσεις και οι αδικίες υπάρχουν και σε άλλα είδη που επιβαρύνουν την τσέπη του ελληνικού νοικοκυριού. Χαρακτηριστικό είναι ότι, ενώ στην Ελλάδα τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου φορολογούνται με 21%, στη Βρετανία και στην Πορτογαλία ο συντελεστής φορολόγησης είναι μόνο 5%. Στα πιο πολλά κράτη εξαιρούνται του ΦΠΑ οι ιατρικές και οι κοινωνικές υπηρεσίες (π.χ. στην Ιρλανδία, στην Κύπρο, στη Σουηδία, στη Φινλανδία, στη Βρετανία και στη Μάλτα).

Πάνω από 3 δισ.βγαίνουν από την τσέπη μας

Στη Βρετανία εξαίρεση έχουν λάβει ακόμη και τα παιδικά ρούχα και παπούτσια, τα βασικά είδη διατροφής και η ύδρευση. Μειωμένους συντελεστές (5%) επιβάλλουν η Βρετανία και η Πορτογαλία στον ηλεκτρισμό και στο φυσικό αέριο. Στον τουρισμό, οι ανταγωνίστριες χώρες Πορτογαλία και Ισπανία επιβάλλουν συντελεστή 5% και 7% αντίστοιχα στα ξενοδοχεία (η Ισπανία και στα εστιατόρια, ενώ η Γαλλία φορολογεί με 5,5% τις υπηρεσίες αυτού του είδους).

Βάσει μελέτης της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου υπολογίζεται σε 1,04 δισ. ευρώ η επιβάρυνση των καταναλωτών σε περίπτωση τελικά που το υπουργείο Οικονομικών αποφασίσει να αυξήσει τον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ από 11% που είναι σήμερα σε 13%. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ΕΣΕΕ (Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου) και με βάση τους τζίρους του 2008, η επιβάρυνση από την αύξηση του ΦΠΑ στα τρόφιμα στο 13% θα είναι 568 εκατ. ευρώ στη χονδρική και 473 εκατ. ευρώ στη λιανική, συνολικά δηλαδή 1,042 δισ. ευρώ. Βέβαια με δεδομένο ότι η κατανάλωση έχει υποχωρήσει σε ποσοστό έως και 5%, είναι αμφίβολο εάν για το 2011 τα έσοδα θα αυξηθούν κατά 1 δισ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί, άλλωστε, ότι από την αύξηση του ΦΠΑ από το 10% στο 11% που είναι σήμερα η επιβάρυνση για τον καταναλωτή υπολογίζεται σε 805 εκατ. ευρώ. Συνολικά η επιβάρυνση από την τελευταία αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ σε 11% και 23% με βάση τους τζίρους στο λιανεμπόριο καθώς και στο εμπόριο αυτοκινήτων ανέρχεται, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, σε 1,044 δισ. ευρώ, ενώ συνολικά η επιβάρυνση από τις δύο συνεχόμενες αυξήσεις του ΦΠΑ έχει υπολογιστεί σε 3 δισ. ευρώ.

Read more...

Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

Χρωστούν σε ΙΚΑ και Εφορία, αλλά θέλουν 250 εκατ. από το Δημόσιο!

Χοντρό δούλεμα από τους Γερμανούς για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά


http://img.protothema.gr/

Η υπόθεση πώλησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά έχει στοιχεία που μπορούν να την κατατάξουν σε κάθε μία από τις τρεις κατηγορίες οι οποίες προαναφέρθηκαν, αναλόγως της διάθεσης και του πρίσματος από το οποίο βλέπει την υπόθεση ο κάθε ένας.

Την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου επρόκειτο να γίνει το λεγόμενο «closing». Δηλαδή να λάβουν οι Γερμανοί απερχόμενοι ιδιοκτήτες των Ελληνικών Ναυπηγείων ΑΕ το ιλιγγιώδες ποσό των 250 εκατ.ευρώ, ώστε να μεταβιβάσουν ακολούθως το πλειοψηφικό πακέτο του Σκαραμαγκά στους Άραβες και να παραδώσουν –με μια μικρή καθυστέρηση 3 ετών- το πρώτο από τα τέσσερα υποβρύχια τύπου 214 στο Πολεμικό Ναυτικό.

Επισημαίνεται ότι με αυτά τα 250 εκατ.ευρώ (ακόμη 50 εκατ. ευρώ θα εκταμιευθούν προς την Thyssen περί τα τέλη Νοεμβρίου) το ελληνικό δημόσιο εξοφλεί με το παραπάνω την σύμβαση του 2000 για την προμήθεια τεσσάρων υποβρυχίων τύπου 214. Αυτά που στις εφημερίδες της εποχής (του millennium) διαφημίζονταν σαν αθόρυβα, αόρατα, άτρωτα και δεν συμμαζεύεται, άλλο αν στην πορεία διαπιστώθηκε ότι το ακουστικό τους ίχνος τα καθιστά οτιδήποτε άλλο παρά αθόρυβα, ενώ έμπαζαν νερά και είχαν ένα μικρό πρόβλημα κλίσης κατά τον πλου σε φουρτουνιασμένες θάλασσες. Τα προβλήματα αυτά υποτίθεται ότι έχουν επιδιορθωθεί.

Η 22α Οκτωβρίου, βάση του νόμου 3883 του 2010 ήταν η καταληκτική ημερομηνία για να γίνει η επίσημη υλοποίηση της συμφωνίας που έχει κυρωθεί ακόμη και από την Βουλή (με τις ψήφους των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ), έχει αποκτήσει δηλαδή ισχύ νόμου.

Οι αντιπρόσωποι του γερμανικού ναυπηγοεπισκευαστικού κολοσσού της Thyssen πήγαν λοιπόν την Παρασκευή στο Πεντάγωνο για τις τελευταίες τυπικές υπογραφές και κυρίως για να εισπράξουν ζεστά 250 εκατ. ευρώ.
Ξέχασαν όμως να προσκομίσουν ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα, πιστοποιητικά απαραίτητα για όποιον θέλει να λάβει δημόσιο χρήμα. Το ερώτημα είναι τι συνέβη. Ξέχασαν οι Γερμανοί να εκδώσουν τα δύο έγγραφα, ή μήπως είχαν οφειλές στην εφορία και στο ΙΚΑ; Διασταυρωμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι απερχόμενοι ιδιοκτήτες του Σκαραμαγκά σκόπευαν να φύγουν από τα ΕΝΑΕ αφήνοντας ένα μικρό φέσι.

Το φέσι

Περίπου 3,7 εκατ. ευρώ στην εφορία και άγνωστο ποσό στο ΙΚΑ. Τα οποία δεν κατέβαλαν στο δημόσιο, αν και γνώριζαν ότι κλείνοντας τις εκκρεμότητές τους θα εισέπρατταν αμέσως από το ελληνικό δημόσιο το πακέτο των 250 εκατ.ευρώ.

Για να μην αναφέρουμε ότι η γερμανική HDW, δηλαδή η εταιρεία που ήταν ο αρχικός σχεδιαστής και κατασκευαστής των υποβρυχίων τύπου 214, απέκτησε το 2002 τον Σκαραμαγκά έναντι μόλις 4 εκατ.ευρώ…

Το υπουργείο Οικονομικών και οι συνήθως λαλίστατοι εκπρόσωποι του υπουργείου Εθνικής Άμυνας δεν έχουν αποκαλύψει το ύψος των χρεών που είχε σωρευθεί στον Σκαραμαγκά έπειτα από τα οκτώ χρόνια της γερμανικής διαχείρισης και αυτό παρά τα πιεστικά ερωτήματα.

Ομοίως δεν υπήρξε απάντηση στους δημοσιογράφους αν έγινε ρύθμιση και πόσο μειώθηκαν τα αρχικώς βεβαιωμένα χρέη της Thyssen προς το δημόσιο. Μόλις την προηγούμενη βδομάδα ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος επεσήμανε ότι δεν θα γίνει φορολογική χάρη ούτε και θα δοθεί φορολογική αμνηστία στους Γερμανούς. Άλλο η φορολογική αμνηστία και άλλο πράγμα η προβλεπόμενη ρύθμιση χρεών θα μου πείτε. Σωστά αλλά δικαιούμαστε να ξέρουμε ποιο ήταν το ύψος του haircut στο έλλειμμα που άφησαν οι Γερμανοί στα ΕΝΑΕ.

Για να μην ναυαγήσει η συμφωνία, η κυβέρνηση έδωσε παράταση στην Thyssen να καταθέσει ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα μέχρι την Τετάρτη 27 Οκτωβρίου.

Ίσως ήταν ακόμη μία «χάρη», διευκόλυνση ή κωλοτούμπα όπως θα έλεγαν οι πιο κυνικοί για να μην κλείσουν τα ναυπηγεία, να μην μείνουν άνεργοι 1300 εργαζόμενοι και να μην πάνε χαμένα τα δύο δις ευρώ που έχουν ήδη πληρώσει οι φορολογούμενοι χωρίς να έχει παραδοθεί ούτε ένα υποβρύχιο στο Πολεμικό Ναυτικό.

Και αυτό παρά το γεγονός ότι οι νέοι Άραβες ιδιοκτήτες των ΕΝΑΕ δεν έχουν δεσμευθεί για την διατήρηση των υφιστάμενων θεσεων εργασίας, απεναντίας έχουν προειδοποιήσει ότι αν δεν λάβουν κι άλλα εξοπλιστικά προγράμματα θα αναγκαστούν να κάνουν απολύσεις…

Εταιρεία από το πουθενά

Άλλη μια «λεπτομέρεια» είναι ότι ο νέος ιδιοκτήτης του Σκαραμαγκά δεν θα είναι η Abu Dhabi Mar που ελέγχεται από την πριγκιπική οικογένεια του Αμπου Ντάμπι, αλλά η Priminvest, προσωπική εταιρεία του Λιβανέζου κ. Ισκαντάρ Σαφά, προέδρου και κατόχου του 30% της ADM.

Με τα καπρίτσια των Γερμανών ακόμη και η ύψωση της ελληνικής σημαίας στο πρωτότυπο υποβρυχιο «Παπανικολής» που παραμένει στα ναυπηγεία του Κιέλου, έχει μετατραπεί σε… χάπενινγκ, αφού έχει ήδη προγραμματιστεί και αναβληθεί δύο φορές.

Κι ενώ ο κ. Βενιζέλος που αρχικώς επρόκειτο να παραστεί στην επίσημη παραλαβή του «Παπανικολή» τώρα εμφανίζεται απρόθυμος να πάει στο Κίελο, η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού έχει αγοράσει δυο φορές εισιτήρια για να ταξιδέψει στην Γερμανία τα οποία στη συνέχεια ακύρωσε. Την δεύτερη φορά ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Ελευσινιώτης επρόκειτο να μετακινηθεί στο Κίελο από την Βενετία όπου βρισκόταν για συναντήσεις με Ευρωπαίους ομολόγους του.
Read more...

“Δεν θα ξαναϋποτιμήσουμε τα νομίσματά μας...”

Συμφωνία των G20 για το ελεύθερο εμπόριο


http://img.protothema.gr
Σε μια σειρά αποφάσεων με στόχο την αποφυγή της «ευθείας σύγκρουσης» κατέληξαν οι εκπρόσωποι (κεντρικοί τραπεζίτες και υπουργοί Οικονομικών) των 20 ισχυρότερων οικονομιών του πλανήτη στη συνάντησή τους στην πόλη Κιενγκτζού της Νότιας Κορέας.

Και δεν περιορίστηκαν μόνο στην επικύρωση της ισχυροποίησης του ρόλου του ΔΝΤ ως ενός «παγκόσμιου οικονομικού χωροφύλακα», αλλά φαίνεται πως καταπιάστηκαν και με την πιο … «καυτή πατάτα», αυτή της προσπάθειας να καταλήξουν σε μια συμφωνία κυρίων επί θεμάτων νομισματικής πολιτικής.

Επ’ αυτού ακριβώς του θέματος λοιπόν οι νομισματικοί ταγοί των G- 20 συμφώνησαν να αποφύγουν στο μέλλον την μεθοδευμένη υποτίμηση των εθνικών νομισμάτων τους, με δυο λόγια τον έμμεσο προστατευτισμό του εξαγωγικού τους εμπορίου, σε μια προσπάθεια να μην τεθεί σε κίνδυνο η προσώρας εύθραυστη πορεία ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας.

Σύμφωνα με το ανακοινωθέν που είχε ουσιαστικά δημοσιοποιηθεί πριν καν ξεκινήσουν οι εργασίες της Συνόδου οι 20 «συμφώνησαν να αποφύγουν κάθε είδους ανταγωνιστική υποτίμηση των νομισμάτων τους και γενικότερα κάθε πολιτική που θα μπορούσε να σταθεί εμπόδιο στο ελεύθερο εμπόριο μεταξύ των χωρών» …

Το αξιοσημείωτο είναι πως αυτή είναι η πρώτη φορά που οι υπουργοί Οικονομικών των G-20 εκδίδουν ένα κοινό ανακοινωθέν με τόσο σαφές περιεχόμενο και η πρώτη φορά που επίσημο πρακτικό τέτοιας συνεδρίασης αναφέρεται στο θέμα των συναλλαγματικών ισοτιμιών.

Βέβαια αυτό δεν σημαίνει πως η υπόθεση θεωρείται λήξασα, καθώς ο Αμερικανός υπουργός Οικονομικών Τίμοθι Γκάιτνερ θα έχει και στη συνέχεια κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τον Κινέζο Αντιπρόεδρο Wang Qishan, καθώς και με τον Κινέζο ομόλογό του. Δίνοντας με τον τρόπο αυτό νέα τροφή στα σενάρια που κυκλοφορούν ήδη εδώ και ημέρες – ουσιαστικά από την ημέρα που αιφνιδιαστικά η Κεντρική τράπεζα της Κίνας αύξησε κατά μισή ποσοστιαία μονάδα τα επιτόκια του γουάν – για μια «μυστική, σιωπηρή συμφωνία Πεκίνου – Ουάσινγκτον για τα νομίσματα».

Πάντως οι 20 δεν έλαβαν κάποια δεσμευτική συμφωνία επί του θέματος, αφήνοντας ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα για τη Σύνοδο Κορυφής των αρχηγών των κρατών της ομάδας, τον επόμενο μήνα. Με αποτέλεσμα αρκετοί αναλυτές να δηλώνουν πως η προκαταρκτική συμφωνία που ανακοίνωσαν οι υπουργοί οικονομικών να μην είναι τέτοια «ώστε να αλλάξει τα δεδομένα στην διεθνή αγορά συναλλάγματος».

Σε γενικές γραμμές πάντως πρόοδος – έστω και λεκτική – επετεύχθη! Για παράδειγμα η Κίνα δέχθηκε ξανά «παραινέσεις» να ανοίξει την αγορά της, ενώ κριτική δέχθηκε και ο πρόεδρος της Αμερικανικής Ομοσπονδιακής Τράπεζας Ben S. Bernanke, δια στόματος του Γερμανού υπουργού Οικονομίας Rainer Bruederle.

Ο τελευταίος δήλωσε χαρακτηριστικά πως είναι «λάθος τακτική να προσπαθεί κανείς να επιλύσει τα προβλήματα της οικονομίας διοχετεύοντας συνεχώς ρευστότητα στην αγορά». Βέβαια ο χερ Bruederle έχει την αγωνία του για το διαρκώς ενισχυόμενο ευρώ που δυσχεραίνει τη θέση των πανίσχυρων Γερμανών εξαγωγέων και παράλληλα «ψαλιδίζει» την ... εκλογική δύναμη της Καγκελαρίου Μέρκελ και της κυβέρνησής της!
Read more...

«Τράπεζες - ζόμπι» ρημάζουν ΗΠΑ - ΕΕ


Γράφει ο Γιώργος Δελαστίκ
Τρομακτικοί είναι οι αριθμοί που αφορούν στο κόστος της διάσωσης των αμερικανικών και ευρωπαϊκών τραπεζών με χρήματα των κυβερνήσεων των ΗΠΑ και των χωρών - μελών της ΕΕ συν των αρμόδιων οργάνων της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Oπως υπολογίζει το αμερικανικό περιοδικό "Νιούζγουικ", στις ΗΠΑ το ποσό αυτό ανέρχεται στο ασύλληπτο ύψος των 3,7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων και στην ΕΕ σε 2 περίπου τρισεκατομμύρια δολάρια!
Τα αστρονομικά αυτά ποσά μετακυλίονται ουσιαστικά στις πλάτες των Αμερικανών και των Ευρωπαίων φορολογουμένων και ακριβώς αυτή είναι η αιτία της υστερίας πανευρωπαϊκής επιβολής μέτρων εξουθενωτικής λιτότητας που διαπερνά πλέον την πολιτική των κυβερνήσεων όλων των κρατών - μελών της ΕΕ. Oλα αυτά τα παραμύθια περί χωρών και λαών της Ευρώπης που δήθεν ζούσαν με δανεικά εις βάρος των Γερμανών, όλο αυτό το αμόκ απολύσεων εκατομμυρίων δημοσίων υπαλλήλων στις χώρες της ΕΕ, όλη αυτή η φρενίτιδα αύξησης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, όλη αυτή η αρπακτικότητα μείωσης των μισθών και των συντάξεων αποσκοπούν στην παραπλάνηση των πολιτών, προκειμένου να μπορέσουν οι κυβερνήσεις να αρπάξουν από τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους όσο περισσότερα χρήματα μπορούν για να καλύψουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος των ασύλληπτων ποσών που έχουν χαρίσει στους τυχοδιώκτες τραπεζίτες.
Αυτή είναι η πραγματική αιτία της πανευρωπαϊκής λιτότητας. Oλα τα άλλα που ακούγονται και γράφονται, ακόμη και όταν έχουν πραγματική υπόσταση προβλημάτων, στην παρούσα φάση λειτουργούν μόνο ως προσχήματα. Σε καμιά περίπτωση η λύση τους δεν προϋποθέτει αυτό το αμόκ λιτότητας για τους λαούς.
Είναι γελοίο π.χ. να ισχυριζόμαστε ότι ο Σαρκοζί καλώς προωθεί τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού σήμερα, το 2010, κάνοντας τη Γαλλία άνω - κάτω και βγάζοντας εκατομμύρια Γάλλους στους δρόμους, επειδή η χορήγηση των συντάξεων στη χώρα αυτή θα παρουσιάσει πρόβλημα το... 2050!!!
Παράλληλα, αυτή τη στιγμή κυρίως στις ΗΠΑ, αλλά και στην ΕΕ συντελείται μια ακόμη ληστεία των τραπεζών - αυτή τη φορά εις βάρος όσων έχουν καταθέσει σε αυτές, μέσω της πολιτικής των σχεδόν μηδενικών επιτοκίων. Γλιτώνοντας τους τόκους, μόνο στις ΗΠΑ οι τράπεζες υπολογίζεται ότι αντικειμενικά αφαιρούν από τους καταθέτες περίπου... ένα τρισεκατομμύριο δολάρια τον χρόνο!
Οι τράπεζες όμως "γδέρνουν" και όσους δανείζονται από αυτές. Το 2007, κατά μέσο όρο στις ΗΠΑ οι τράπεζες δανείζονταν από τη FED, την κεντρική τράπεζα, με επιτόκιο 5,25% και χορηγούσαν π.χ. στεγαστικά δάνεια με επιτόκιο 6,4%. Στην περίπτωση αυτή δηλαδή είχαν κέρδος μια διαφορά επιτοκίου 1,15%.
Σήμερα η FED δανείζει στην ουσία δωρεάν τις αμερικανικές τράπεζες: έχει ρίξει το επιτόκιό της στο τελείως συμβολικό ύψος του 0,25% (!), μειώνοντάς το δηλαδή κατά 5 ολόκληρες εκατοστιαίες μονάδες. Ομως οι τράπεζες αυτές χορηγούν σήμερα στεγαστικά δάνεια με επιτόκιο... 6,1%! Το επιτόκιο χρηματοδότησής τους μειώθηκε δηλαδή κατά 5 μονάδες, αλλά αυτές μείωσαν το επιτόκιο των στεγαστικών δανείων τους μόλις κατά 0,3 μονάδες και έτσι έχουν πλέον κέρδος μια διαφορά επιτοκίου... 5,85% από 1,15% που είχαν το 2007! Το κέρδος τους δηλαδή αυξάνεται πάνω από 500%!
Ανταμείβονται δηλαδή ουσιαστικά επειδή προκάλεσαν την παγκόσμια οικονομική κρίση!
Αυτή η πολιτική έχει δύο σοβαρότατες παρενέργειες, πέραν της κραυγαλέας ληστείας εις βάρος των εργαζομένων, των καταθετών και των δανειστών.
Πρώτον, καθώς απορροφά τεράστια κονδύλια από την πραγματική οικονομία, βαθαίνει την κρίση, καταστρέφει επιχειρήσεις που παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες, αφού ούτε ο κόσμος έχει τόσα λεφτά για να ψωνίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους ούτε οι τράπεζες δανείζουν τις επιχειρήσεις για να συνεχίσουν τις παραγωγικές δραστηριότητές τους.
Αυτή η πολιτική στραγγαλίζει έτσι την οικονομία αντί να βοηθήσει την ανάπτυξη και μέσω αυτής την έξοδο από την κρίση.
Δεύτερον, αποτρέπει κάθε εξυγίανση του τραπεζικού συστήματος, κρατώντας μέσα στο παιχνίδι τράπεζες που θα έπρεπε να είχαν κλείσει. "Οι ΗΠΑ και η Ευρώπη είναι ακόμη γεμάτες με "τράπεζες - ζόμπι" που θα είχαν χρεοκοπήσει, αν δεν ήταν οι κυβερνητικές εγγυήσεις, τα σχεδόν μηδενικά επιτόκια και οι αγορές περιουσιακών στοιχείων από τις κεντρικές τράπεζες" γράφει χαρακτηριστικά το "Νιούζγουικ".
ΑΔΙΕΞΟΔΟ
Δεν υπάρχει λύση με ίδια πολιτική
Οσο συνεχίζεται αυτή η γραμμή των κυβερνήσεων απέναντι στις τράπεζες, όχι μόνο δεν πρόκειται να υπάρξει έξοδος από την κρίση, αλλά θα οδηγηθούμε αναπότρεπτα και στο σπάσιμο μιας ακόμη τραπεζικής "φούσκας", καθώς θα απαιτηθεί να διασωθούν πάλι οι τράπεζες που είναι αντικειμενικά χρεοκοπημένες και που έχουν σωθεί με τα λεφτά των κυβερνήσεων - δηλαδή των φορολογουμένων. Γιατί να κλείσει μια χρεοκοπημένη τράπεζα όταν χρηματοδοτείται από την αμερικανική FED ή την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα με 0,25% ή 1% επιτόκιο με χρήματα των φορολογουμένων, τα οποία καταλήγουν σε μεγάλο μέρος τους στις τσέπες των τραπεζικών στελεχών ως μπόνους εκατομμυρίων και στα χρηματοκιβώτια των μετόχων ως μερίσματα;
ethnos.gr

Read more...

“Χωρίς την ενεργή παρουσία της νέας γενιάς, η Ελλάδα δεν θα αλλάξει”


“Οι νέοι πρέπει να είναι στην αιχμή της γνώσης.
Ήρθε η ώρα να σπάσουμε τις παλαιές αντιλήψεις”
“Χωρίς την ενεργή παρουσία της νέας γενιάς, η Ελλάδα δεν θα αλλάξει



Ένα πραγματικά ελπιδοφόρο μήνυμα από την Μιχαηλίδη Μαρία που είναι από τις μικρότερες σε ηλικία υποψήφια σε αυτες τις αυτοδιοικητικες εκλογές...
Καλή Δύναμη Μαρία...!!




Read more...

ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΑ ΑΕΙ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΩΝ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ


Τις προτάσεις για το νέο νόμο πλαίσιο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ παρουσιάζει σήμερα στη Σύνοδο των πρυτάνεων στο Ρέθυμνο, η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου. Από τη Σύνοδο θα απέχει η Πρυτανεία του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου καθώς όπως τονίζει, οι μεταρρυθμιστικές εξαγγελίες της κυβέρνησης έχουν ως στόχο να πλήξουν το δημόσιο χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, να συρρικνώσουν την κρατική επιχορήγηση και να προλειάνουν το έδαφος για τα ιδιωτικά ΑΕΙ...


Φοιτητές, σπουδαστές και καθηγητές από Σχολές όλης της χώρας υποδέχονται με μια «Αντισύνοδο», τη σύνοδο των πρυτάνεων και εναντιώνονται στις αλλαγές που προωθεί με νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας. Με κάλεσμα και προς την κοινωνία του Ρεθύμνου οι φοιτητικές παρατάξεις και οι σύλλογοι καθηγητών οργανώνουν σήμερα πορεία διαμαρτυρίας. Για το λόγο αυτό, έχουν αναπτυχθεί στην πόλη του Ρεθύμνου ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, ενώ αυστηρά μέτρα φρούρησης εφαρμόζονται στο ξενοδοχείο, όπου πραγματοποιείται η σύνοδος.

Read more...

«ΧΡΥΣΟΣ» Ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΣΜΙΔΗΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΔΑΦΟΥΣ, ΣΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ!




Τον παγκόσμιο τίτλο στις ασκήσεις εδάφους κατέκτησε πανηγυρικά ο Λευτέρης Κοσμίδης, ο οποίος θριάμβευσε στον τελικό του αγωνίσματος, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ενόργανης γυμναστικής του Ρότερνταμ, πραγματοποιώντας καταπληκτική εμφάνιση.
Ο 19χρονος πρωταθλητής εκτέλεσε ιδανικά το πρόγραμμά του, που είχε συντελεστή δυσκολίας 6,60, παίρνοντας 15,700 βαθμούς και κατακτώντας με χαρακτηριστική ευκολία το χρυσό μετάλλιο. Τον Έλληνα αθλητή ακολούθησαν στο βάθρο των νικητών ο Ιάπωνας παγκόσμιος πρωταθλητής του σύνθετου ατομικού Κοχέι Ουτσιμούρα (15,333) και ο Βρετανός Ντάνιελ Πέρβις (15,366).

Η κατάταξη στον τελικό των ασκήσεων εδάφους ανδρών:

1. Λευτέρης Κοσμίδης (ΕΛΛΑΔΑ) 15,700

2. Κοχέι Ουτσιμούρα (Ιαπωνία) 15,533

3. Ντάνιελ Πέρβις (Βρετανία) 15,366

4. Αλεξάντερ Σατίλοφ (Ισραήλ) 15,333

5. Τομά Μπουαΐλ (Γαλλία) 15,200

6. Έντι Πένεφ (Βουλγαρία) 15,066

6. Φλάβιους Κότσι (Ρουμανία) 15,066

8. Στίβεν Λεζέντρ (ΗΠΑ) 13,600


Το μετάλλιο του Λευτέρη Κοσμίδη είναι το τέταρτο χρυσό και συνολικά έβδομο μετάλλιο στην ιστορία της ελληνικής ενόργανης στο θεσμό. Αναλυτικά:

Έτος / Τόπος Αθλητής Αγώνισμα Θέση

1994, Μπρίσμπεϊν Ιωάννης Μελισσανίδης Έδαφος 2ος

1999, Τιαντζίν Δημοσθένης Ταμπάκος Κρίκοι 3ος

2001, Γάνδη Βλάσης Μάρας Μονόζυγο 1ος

2002, Ντέμπρετσεν Βλάσης Μάρας Μονόζυγο 1ος

2003, Άναχαϊμ Δημοσθένης Ταμπάκος Κρίκοι 1ος

2006, Άαρχους Βλάσης Μάρας Μονόζυγο 3ος

2010, Ρότερνταμ Λευτέρης Κοσμίδης Έδαφος 1ος

Το υπόλοιπο σημερινό πρόγραμμα περιλαμβάνει άλλους τέσσερις τελικούς οργάνων Άνδρες: πλάγιος ίππος, κρίκοι. Γυναίκες: άλμα, ασύμμετροι ζυγοί). Η αυλαία της διοργάνωσης θα πέσει αύριο (Κυριακή 24/10) με το δεύτερο σκέλος των τελικών οργάνων (Άνδρες: άλμα, δίζυγο, μονόζυγο. Γυναίκες: δοκός ισορροπίας, έδαφος), στους οποίους δεν θα υπάρχει ελληνική συμμετοχή.

Η ελληνική αποστολή επιστρέφει τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου με την πτήση ΟΑ152 της «Olympic Air» από το Άμστερνταμ και αναμένεται να αφιχθεί στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» στις 18:05.

πηγή: ΕΓΟ
Read more...

«Το ΠΑΣΟΚ επενδύει στο ψέμα»


Για ψευτοδιλήμματα και ψέματα έκανε λόγο το Σάββατο από τα Τρίκαλα ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας , Αντώνης Σαμαράς, όπου περιόδευσε. «Σε ώρες μεγάλης και βαθιάς οικονομικής κρίσης μια κυβέρνηση σοβαρή πρέπει να επενδύει στην αλήθεια και όχι στο ψέμα. Τα ψευτοδιλήμματα τα οποία όλοι καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται να βάλει τις επόμενες μέρες ο κ. Παπανδρέου, θα πέσουν στο κενό" , είπε , από το εκλογικό κέντρο του υποψηφίου δημάρχου Τρικκαίων, Μιχάλη Ταμήλου.

«Ο κόσμος, πρόσθεσε, χρειάζεται τη γνώση του τι συμβαίνει, τη γνώση το ποιος μας έφερε εδώ και τη γνώση κυρίως, το ποιος μπορεί να μας βγάλει από αυτό το τέλμα».

Ο κ. Σαμαράς , υπογράμμισε , " θέλω να είναι ξεκάθαρο ότι εμείς αγωνιζόμαστε με ένα πρόγραμμα κοστολογημένο και αληθινό και δεν έχουμε να αντιμετωπίσουμε παρά μόνο την οικονομική πραγματικότητα, η οποία σήμερα έχει κάνει τον ελληνικό λαό πραγματικά να στενάζει".

Τόνισε ότι και στα Τρίκαλα, " βλέπουμε παντού κόσμο, μαγαζιά να κλείνουν, η ανεργία να μεγαλώνει, η ελπίδα να σβήνει για μια βιοτεχνία, για ένα νέο παιδί που είχε ένα δικό του όνειρο, για μια οικογένεια που βλέπει να μην μπορεί να προγραμματίσει ούτε καν για το σήμερα. Επομένως θέλω να είναι απολύτως ξεκάθαρη η θέση της Νέας Δημοκρατίας. Αγωνιζόμαστε με πρόγραμμα για την αλήθεια, και για το πώς θα βγούμε από αυτό το αδιέξοδο. Ο κ. Παπανδρέου, αγωνίζεται με το ψέμα, με την παραπληροφόρηση και προσπαθεί να βάλει ψευτοδιλήμματα. Επαναλαμβάνω ότι αυτά τα ψευτοδιλήμματα θα πέσουν στο κενό» , σημείωσε

Ο κύριος Σαμαράς θα επισκεφθεί και το Εργατικό Κέντρο Τρικάλων και θα περιοδεύσει στο εμπορικό κέντρο της πόλης.




Read more...

AΠΟΚΛΕΙΣΤΗΚΕ Ο ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ ΛΟΓΩ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑΣ


Χωρίς υποψήφιο έμεινε το ΠΑΣΟΚ στο Δήμο Κέρκυρας, καθώς ο συνδυασμός του Χρύσανθου Σαρλή, που είχε το επίσημο χρίσμα από την Ιπποκράτους, υπέβαλε εκπρόθεσμα τον φάκελο της υποψηφιότητας...


Σύμφωνα με τη ΝΕΤ, η απόφαση του Πρωτοδικείου Κέρκυρας βασίστηκε στο αποδεικτικό παραλαβής από τη γραμματεία του δικαστηρίου, το οποίο ανέφερε ότι ο σχετικός φάκελος κατατέθηκε 13 λεπτά πέραν της προβλεπόμενης προθεσμίας.

Read more...

ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΝΗΓΓΕΙΛΕ Ο Μ.ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ


Την κατάθεση νομοσχεδίου, την ερχόμενη εβδομάδα, για την ίδρυση τράπεζας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ανήγγειλε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, Μιχάλης Χρυσοχοίδης, αναφερόμενος στο ταμείο επιχειρηματικότητας και ανάπτυξης που θα αποτελέσει τη μετεξέλιξη του ΤΕΜΠΜΕ. Ο κ. Χρυσοχοΐδης, συμμετείχε στο πάνελ για τη «Δημιουργία πλαισίου για τις πράσινες επενδύσεις» στο συνέδριο για την Πράσινη Ανάπτυξη στη Μεσόγειο...


Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης στα προγράμματα του ΕΣΠΑ που «τρέχουν» αυτή την περίοδο, καθώς και στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ' Οίκον», που θα ενισχύσει επενδύσεις για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας σε ιδιωτικές κατοικίε. Επανέλαβε ότι ο νέος αναπτυξιακός νόμος, που είναι υπό διαμόρφωση, θα δίνει έμφαση στην καινοτομία (στην οποία περιλαμβάνονται και οι πράσινες επενδύσεις) και την εξωστρέφεια. Κάλεσε όλους τους επενδυτές, Έλληνες και ξένους, να συμμετάσχουν στην προσπάθεια. Ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης σημείωσε ότι το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο της χώρας είναι η νέα γενιά (όπως είπε από το 2004 μέχρι σήμερα έχουμε 600.000 νέους επιστήμονες) και υπογράμμισε ότι η διπλή πρόκληση που αντιμετωπίζει η χώρα είναι η δημοσιονομική διάσωση σε συνδυασμό με τη δημιουργία νέου προτύπου ανάπτυξης.

Read more...

Ο ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ..


Read more...

ΣΤΑ 45 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΟΙ 'ΠΡΑΣΙΝΕΣ' ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΩΣ ΤΟ 2015


Επενδύσεις συνολικού ύψους 45 δισ. ευρώ σε «πράσινες» υποδομές αναμένονται στην Ελλάδα έως το 2015, ανέφερε ο Γιώργος Παπανδρέου μιλώντας στο Φόρουμ για τις επενδύσεις στην «πράσινη» ανάπτυξη. Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε την προοπτική αυτή ως ελπίδα σε μια εποχή οικονομικής κρίσης, ιδιαίτερα για τη χώρα...


Ο κ. Παπανδρέου τόνισε ότι πριν από ένα χρόνο βρεθήκαμε αντιμέτωποι με το φάσμα της χρεοκοπίας και καταφέραμε να γλυτώσουμε την Ελλάδα από το χείλος του γκρεμού. «Πέρα από τα βραχυπρόθεσμα μέτρα λιτότητας που αναγκαστήκαμε να λάβουμε εφαρμόζουμε ριζικές διαρθρωτικές αλλαγές, ώστε η οικονομία να γίνει βιώσιμη και ανταγωνιστική μακροπρόθεσμα. Δεν θα γίνουμε ανταγωνιστικοί με τις κλασικές μεθόδους μείωσης των μισθών αλλά με την επένδυση σε ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης, δίνοντας αξία στα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας» συνέχισε. Ο κ.Παπανδρέου επεσήμανε ότι η οικονομική κρίση δεν πρέπει να θεωρηθεί εμπόδιο για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, αλλά και οι δύο πρέπει να αντιμετωπισθούν με κοινές λύσεις, και αυτό μπορεί να γίνει με την πράσινη ανάπτυξη. «Στη χώρα μας έχουμε τεράστιες ανεκμετάλλευτες πηγές ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Έχουμε ήδη προωθήσει διαδικασίες ταχείας αδειοδότησης, fast track, για επιτάχυνση των πράσινων επενδύσεων και των έργων υποδομής. » Απελευθερώνουμε την αγορά ενέργειας, όπου οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα παίξουν καθοριστικό ρόλο. Το 2009 οι επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ήταν μόλις 400 εκατ. ευρώ, το 2011 αναμένεται να τριπλασιαστούν σε 1.2 δισ.» Αναφερόμενος στη συμφωνία που υπεγράφη χθες, ο κ. Παπανδρέου σημείωσε ότι σε μια περιοχή με έντονες αντιπαραθέσεις, πολιτικά προβλήματα και συγκρούσεις καταφέραμε να γεφυρώσουμε αυτές τις αντιπαραθέσεις γύρω από έναν κοινό σκοπό. Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε ακόμη στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η κυβέρνηση για την μετατροπή της Ελλάδας σε οικονομία χαμηλών εκπομπών. Όπως η ανάπτυξη Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στα νησιά (που θα τα καταστήσει ενεργειακά ανεξάρτητα και θα αποφέρει, όπως είπε, εισόδημα στους κατοίκους), η κατασκευή των διασυνδέσεων με το ηπειρωτικό δίκτυο για την απορρόφηση της ενέργειας, που θα συγχρηματοδοτηθεί από τους ιδιώτες, η θέσπιση νέων κανόνων ενεργειακής απόδοσης για όλα τα δημόσια κτίρια, η εφαρμογή προγραμμάτων ύψους 9,5 δις. Ευρώ για αστικές αναπλάσεις στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών της δεύτερης ημέρας του συνεδρίου, ο καθηγητής Α. Παπανδρέου τόνισε ότι με τη συμφωνία που υπέγραψαν την Παρασκευή ηγέτες και εκπρόσωποι 20 χωρών της Μεσογείου διαφαίνεται η ελπίδα ότι μπορεί να επικρατήσει η λογική σε σχέση με την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Τον επείγοντα χαρακτήρα της ανάληψης πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής υπογράμμισε η υπουργός Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη. «Το σημαντικό δεν είναι αν η οικονομία θα προσανατολιστεί στην πράσινη ανάπτυξη, αλλά το πώς θα γίνει αυτό» σημείωσε η υπουργός. «Οι καθοριστικοί παράγοντες είναι η ποιότητα και η ταχύτητα μετάβασης. Κατά τη μεταβατική περίοδο, και λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική ύφεση η παράμετρος της ποιότητας απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή» τόνισε.

Read more...

"ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ"


Ρεπορτάζ: Αριστοτελία Πελώνη
(απο ΤΑ ΝΕΑ)
Τη βούλησή τους για φυγή προς τα εμπρός, τόσο στα θέματα του Αιγαίου όσο και για την ειρήνη σε ολόκληρη την περιοχή, επανέλαβαν χθες μετά τη μαραθώνια συνάντησή τους που κράτησε σχεδόν τρεις ώρες οι...


πρωθυπουργοί Ελλάδας και Τουρκίας οι οποίοι συζήτησαν για ολόκληρο το φάσμα των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Και οι δύο πλευρές επιβεβαίωναν ότι το κλίμα ήταν πολύ θετικό στη συνάντηση κι ότι, παρά τα αγκάθια, η προσέγγιση προχωράει βήμα βήμα. Ο κ. Παπανδρέου πάντως, θέλησε να «βάλει πάγο» στις διαρροές των φιλοκυβερνητικών τουρκικών εφημερίδων που έγραφαν τις τελευταίες μέρες ότι μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένονται εξελίξεις στις διερευνητικές επαφές και συμφωνία στο θέμα της υφαλοκρηπίδας. «Ο στόχος είναι να φτάσουμε το συντομότερο σε αποτελέσματα. Αλλά κάνουμε βήματα με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Δεν έχουμε βάλει ημερομηνία λήξης. Θέλουμε το αποτέλεσμα να είναι θετικό για τις δύο χώρες και για την περιοχή», δήλωσε ο έλληνας Πρωθυπουργός, εκτιμώντας ότι ναι μεν οι διερευνητικές επαφές βρίσκονται σε καλή πορεία, αλλά καθιστώντας σαφές ότι κανένας δεν πρέπει να αναμένει αποτελέσματα τόσο γρήγορα. Προηγουμένως είχε σημειώσει: «Θέλουμε να φύγουμε μπροστά λύνοντας σημαντικά ζητήματα που μας έχουν ταλαιπωρήσει. Η Ελλάδα υποστηρίζει το πλαίσιο των βασικών αρχών του διεθνούς δικαίου και μέσα σε αυτό το πλαίσιο γίνονται οι διερευνητικές επαφές με συστηματικό τρόπο». Αλλωστε, όπως είπε, «μέσα σε αυτό το πλαίσιο είμαστε εύκαιροι να συζητάμε είτε την υφαλοκρηπίδα είτε θέματα που αφορούν θρησκευτικές ελευθερίες και μειονότητες και είχαμε μια καλή συζήτηση και για αυτά τα θέματα». Μαραθώνια συνάντηση. Για «καλό πνεύμα» στις διερευνητικές μίλησε και ο τούρκος πρωθυπουργός, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι η μαραθώνια συνάντηση- συμμετείχαν και οι δύο υπουργοί Εξωτερικών Δ. Δρούτσας και Α. Νταβούτογλου- είχε «πλούσια ατζέντα», με κύριο θέμα συζήτησης τη διμερή συνεργασία στους τομείς της οικονομίας και του τουρισμού. Οπως είπε ο κ. Ερντογάν, «οι φυσικές ομορφιές και στις δύο χώρες θα μας δώσουν τη δυνατότητα για αύξηση του δυναμικού στον τουρισμό». Μάλιστα, μιλώντας για τη σημαντική, όπως τη χαρακτήρισε, πρωτοβουλία της ελληνικής πλευράς για την κλιματική αλλαγή, έκανε λόγο για «κοινό πρόβλημα». Δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει ότι προχωρούν οι διαδικασίες για την επιστροφή του Ορφανοτροφείου της Πριγκίπου στο Πατριαρχείο - υποχρέωση που προκύπτει από τη σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων- καθώς και ότι η Τουρκία χορήγησε 12 τουρκικές υπηκοότητες σε μητροπολίτες από την Ελλάδα που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη ζωή του Πατριαρχείου. «Παρά τις διαφορές μας, είναι τα ζητήματα του μέλλοντος που μπορούν να μας ενώσουν», τόνισε ο Γ. Παπανδρέου μιλώντας για την κλιματική αλλαγή στην Ανατολική Μεσόγειο, οι συνέπειες της οποίας, σημείωσε, είναι ολέθριες όπως και οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης, αλλά οι πρώτες «ίσως να είναι μη αναστρέψιμες». Και οι δύο πλευρές έδωσαν έμφαση στο Ανώτερο Συμβούλιο Συνεργασίας που συστάθηκε τον Μάιο και επανέλαβαν την ανάγκη να συνεχιστεί η συνεργασία, ενώ ανακοίνωσαν ότι θα ληφθεί κοινή πρωτοβουλία στην Ευρωπαϊκή Ενωση, προκειμένου να συνδυαστεί το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης (και της συμφωνίας Επανεισδοχής της Ε.Ε. με την Τουρκία, η οποία βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση) με τη φιλελευθεροποίηση των θεωρήσεων για τους Τούρκους πολίτες που μπαίνουν εντός Σένγκεν. Κάτι, που όπως είπε ο κ. Παπανδρέου, «είναι θετικό για τις δύο χώρες και για την περιοχή. Μπορεί ακόμη να βοηθήσει να χτυπήσουμε ένα ρεύμα ξενοφοβίας και ισλαμοφοβίας που υπάρχει στην υπόλοιπη Ευρώπη, κάτι που πρέπει να αποτρέψουμε μέσα από σημαντικές πολιτικές. Αυτό το παράδειγμα μπορεί να το δώσει η Ελλάδα με την Τουρκία». Στην ουσία, έλεγαν κυβερνητικές πηγές, αυτό πρακτικά σημαίνει να πιεστεί η Τουρκία να υπογράψει τη συμφωνία, με αντάλλαγμα την είσοδο στον χώρο Σένγκεν. Καμία παραβίαση. Μηδενική δραστηριότητα είχαν χθες και προχθές στο Αιγαίο τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη F-16, προφανώς λόγω της επίσκεψης Ερντογάν στην Αθήνα.

Read more...

H MAYΡΗ ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ


Ρεπορτάζ: Χάρης Καρανίκας
(απο ΤΑ ΝΕΑ)
Τα ονόµατα έως και 30.000 ελλήνων καταθετών του εξωτερικού µπαίνουν στο µικροσκόπιο των ελεγκτικών µηχανισµών του υπουργείου Οικονοµικών για να διαπιστωθεί αν δήλωσαν ή όχι τους τόκους που έλαβαν κατά την περίοδο 2004 - 2009. Επειτα από την επεξεργασία των στοιχείων που εστάλησαν στη Γενική Γραµµατεία Πληροφοριακών Συστηµάτων από ευρωπαϊκές και µη χώρες, η οποία διήρκεσε περίπου...


τρεις µήνες, οι αρµόδιες αρχές εντόπισαν περίπου 145.000 εγγραφές για καταθέσεις κατά τη συγκεκριµένη εξαετία που αφορούν 20.000 έως 30.000 άτοµα, σύµφωνα πάντα µε εκτιµήσεις υψηλόβαθµων στελεχών του υπουργείου Οικονοµικών. Τα στοιχεία αυτά οι ελληνικές αρχές τα απέκτησαν µε νόµιµο τρόπο από την εφαρµογή των διµερών συµφωνιών ανταλλαγής πληροφοριών µε κράτη-φορολογικούς παραδείσους όπως οι Νήσοι Κέιµαν και η Νήσος του Μαν, αλλά και την ευρωπαϊκή οδηγία για τη φορολόγηση των εισοδηµάτων από τόκους αποταµιεύσεων που τέθηκε σε ισχύ το 2005. Οπως εξηγούν στα «ΝΕΑ» ανώτερα στελέχη της Γενικής Γραµµατείας Πληροφοριακών Συστηµάτων, η δηµιουργία του καταλόγου µε τα ονόµατα των Ελλήνων που έχουν καταθέσεις στο εξωτερικό και έχουν λάβει τόκους κατά την περίοδο 2004-2009 ήταν το πρώτο βήµα της διαδικασίας για τον εντοπισµό της φοροδιαφυγής. Ταυτοποίηση. Το επόµενο χρονικό διάστηµα θα πραγµατοποιηθεί η ταυτοποίηση των συγκεκριµένων ονοµάτων µε τους Αριθµούς Φορολογικού Μητρώου τους. Και στο τελευταίο στάδιο θα γίνουν οι διασταυρώσεις για να διαπιστωθεί ποιοι δεν έχουν δηλώσει τους τόκους, από τις αποταµιεύσεις τους σε τράπεζες στο εξωτερικό, στα φορολογικά έντυπα που έχουν υποβάλει την τελευταία εξαετία. «Οι 20.000 - 30.000 Ελληνες µε καταθέσεις σε ευρωπαϊκές και άλλες χώρες δεν θα ελεγχθούν µόνο για φοροδιαφυγή αλλά και για θέµατα πόθεν έσχες ώστε να εντοπιστούν και οι περιπτώσεις ξεπλύµατος βρώµικου χρήµατος, ενώ θα συνεξεταστεί η παράµετρος των έκτακτων εισφορών από τα εισοδήµατα σε περίπτωση που κάποιοι καταθέτες υπερβαίνουν τα όρια», επισηµαίνει στέλεχος της Γενικής Γραµµατείας Πληροφοριακών Συστηµάτων. Ανθρακες. Ωστόσο, τα αποτελέσµατα αυτών των ελέγχων δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα αποφέρουν «πακτωλό» χρηµάτων στα ταµεία του κράτους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της «πολλά υποσχόµενης» λίστας ελλήνων καταθετών του εξωτερικού που έφτασε στα χέρια των ελεγκτών του ΣΔΟΕ το 2008 µέσω Γερµανίας, η οποία αφορούσε καταθέσεις σε τράπεζες του Λιχτενστάιν: από τους 13 µεγαλοκαταθέτες, δύο είχαν χάσει τη ζωή τους ενώ σχεδόν όλοι ήταν εντάξει στις φορολογικές υποχρεώσεις τους. Σύµφωνα µε υψηλόβαθµο στέλεχος του υπουργείου Οικονοµικών, ο κατάλογος µε τους τουλάχιστον 20.000 έλληνες καταθέτες του εξωτερικού που δηµιούργησε πρόσφατα η Γενική Γραµµατεία Πληροφοριακών Συστηµάτων δεν περιλαµβάνει αυτούς που διατηρούν τραπεζικούς λογαριασµούς στην Ελβετία. Συµφωνία. Ηδη από τις 27 Μαρτίου 2010 έχει υπογραφεί ανάµεσα στο ελληνικό και το ελβετικό κράτος συµφωνία, η οποία αναφέρει ότι αν η ελληνική φορολογική αρχή διεξαγάγει έρευνα για φοροδιαφυγή εναντίον συγκεκριµένων προσώπων µπορεί, παρέχοντας στους ελβετούς αρµόδιους τα ονόµατα των πραγµατικών δικαιούχων και των τραπεζών όπου διατηρούν τις αποταµιεύσεις τους, να αιτηθεί τα στοιχεία των λογαριασµών, όπως το ύψος των τόκων που καταβλήθηκαν κ.λπ. Η συγκεκριµένη συµφωνία αναµένεται να τεθεί σύντοµα σε ισχύ. Ωστόσο, στις αρχές Οκτωβρίου ψηφίστηκε στο κοινοβούλιο της Ελβετίας νόµος ο οποίος δίνει τη δυνατότητα στις ελβετικές τράπεζες να αρνηθούν την πρόσβαση σε πληροφορίες τραπεζικών λογαριασµών αν υπάρχουν υποψίες ότι η έρευνα του άλλου κράτους για τη φοροδιαφυγή βασίζεται σε στοιχεία που έχουν αποκτηθεί µε παράνοµο τρόπο – π.χ. να έχουν υποκλαπεί από την τράπεζα και µετά να πουλήθηκαν στις αρµόδιες κρατικές αρχές, όπως συνέβη στην περίπτωση της Γερµανίας.

Read more...

Πέταξαν πέτρες και γιαούρτια στον Αλαβάνο!

Κινδύνεψε με λιντσάρισμα στον Άγιο Παντελεήμονα


http://img.protothema.gr/
Με πέτρες και γιαούρτια υποδέχτηκαν τον υποψήφιο περιφερειάρχη Αττικής, Αλέκο Αλαβάνο, στην πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα όπου περιόδευσε την Παρασκευή.

Άγνωστοι μέλη ρατσιστικών ομάδων επιτέθηκαν στον κ. Αλαβάνο, πετώντας του πέτρες και γιαούρτια, μπροστά στα μάτια της αστυνομίας, η οποία όπως κατήγγειλε ο ίδιος είχε το ρόλο της συγκάλυψης.

Ο Αλέκος Αλαβάνος κατήγγειλε ότι η αστυνομία άφησε ελεύθερο το έδαφος να αναπτυχθεί η βία και πρόσθεσε ότι στη συνέχεια η παρουσία της στην Πλατεία είχε το ρόλο της συγκάλυψης.

Ο υποψήφιος περιφερειάρχης δήλωσε ότι: «η Ελεύθερη Αττική δεν αναγνωρίζει κανένα άβατο, ούτε στον Άγιο Παντελεήμονα, ούτε πουθενά αλλού».

Η Κίνηση «απελάστε το ρατσισμό» κατήγγειλε ότι μία νεαρή κοπέλα - μέλος της Κίνησης, χτυπήθηκε με αποτέλεσμα να σπάσουν τα δόντια της.

Καταδικάζει την επίθεση ο ΛΑΟΣ

Την επίθεση που δέχθηκε ο Αλέκος Αλαβάνος, καταδίκασε με ανακοίνωσή του από την Πάτρα όπου περιοδεύει ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης.

"Ο πολιτικός πρέπει να έχει την ευχέρεια να μιλάει ελεύθερα όπου εκείνος κρίνει. Αυτό σημαίνει Δημοκρατία",αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο κ. Καρατζαφέρης, προσθέτοντας ότι "βέβαια κάποιοι που στο παρελθόν στήριξαν τους αναρχικούς, δεν έδειξαν την ίδια ευαισθησία όταν πήγαιναν βουλευτές του ΛΑΟΣ σε διάφορες περιοχές και αποκρούονταν από τους αναρχικούς".











Read more...

Ξεχάστε τρένο και προαστιακό την επόμενη εβδομάδα

Τραβούν χειρόφρενο για περίπου 7 ημέρες


http://img.protothema.gr/
Ακίνητα θα παραμείνουν από την ερχόμενη εβδομάδα τρένα και προαστιακός, εξαιτίας των 24ωρων επαναλαμβανόμενων κινητοποιήσεων που εξήγγειλαν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για το νομοσχέδιο που αφορά στην εξυγίανση και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε από τον ΟΣΕ στις 25, 26, 27 και 29 του μηνός, δεν θα πραγματοποιηθεί κανένα δρομολόγιο λόγω των 24ωρων κινητοποιήσεων, ενώ την Κυριακή, 24, Πέμπτη, 28 και Σάββατο 30 του μηνός, ματαιώνονται δεκάδες δρομολόγια.

Για το λόγο αυτό το επιβατικό κοινό που θέλει να ταξιδέψει, καλό θα είναι να επικοινωνεί με τα κατά τόπους γραφεία του Οργανισμού.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι τις ημέρες των απεργιακών κινητοποιήσεων δηλαδή στις 25, 26, 27 και 29.10.2010 δεν θα εξασφαλίζεται υπηρεσία κυκλοφορίας για τις αμαξοστοιχίες ΑΜΕΛ στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας - Αεροδρόμιο, γεγονός που σημαίνει ότι η μόνη πρόσβαση στο "Ελευθέριος" Βενιζέλος, με Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, θα είναι τα λεωφορεία.

Read more...

Μειώσεις σε τέλη και τιμές...



Στο προσκήνιο έρχεται η μείωση των φόρων στα ΙΧ αυτοκίνητα, με την κυβέρνηση να αναζητάει τρόπους για να ανεβάσει ταχύτητες ο κλάδος, προκειμένου να μην οδηγηθεί στην πλήρη καταστροφή αλλά και για να αυξήσει τα δημόσια έσοδα. Στο υπουργείο Οικονομικών υπάρχουν σκέψεις για μείωση του τέλους ταξινόμησης και αύξηση του ορίου της εργοστασιακής αξίας πάνω από....


το οποίο μπαίνει ο φόρος πολυτελείας, με στόχο τη μείωση των τιμών για τα μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα, τα αυτοκίνητα δηλαδή που επιλέγουν οι περισσότεροι Ελληνες.

Το «παράθυρο» για τη μείωση των φόρων στα ΙΧ άνοιξε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών Ηλίας Πλασκοβίτης, ο οποίος σε δηλώσεις του ανέφερε ότι «η όποια κίνηση αποφασιστεί θα έχει σκοπό να ελαφρύνει το κόστος πώλησης όχι των αυτοκινήτων υπερβάλλουσας πολυτέλειας αλλά των αυτοκινήτων ενός μεσαίου επιπέδου».
Μειώσεις σε τέλη και τιμές

Το οικονομικό επιτελείο, βλέποντας τη σημαντική υστέρηση εσόδων που έχει από τον κλάδο αυτοκινήτου, φαίνεται να πείθεται από το βασικό επιχείρημα των εκπροσώπων της αγοράς που υποστηρίζουν ότι η αύξηση της φορολογίας στην αγορά αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, μειώνει αντί να αυξάνει τα κρατικά έσοδα.

Πιο συγκεκριμένα, ενώ το 2008 ο μέσος όρος εσόδων του κράτους ανά αυτοκίνητο ήταν 5.751 ευρώ, τώρα είναι μόλις 4.462 ευρώ, μείωση δηλαδή κατά 22,5%. Πριν από την αύξηση του ΦΠΑ και την επιβολή φόρου πολυτελείας, η φορολογία στην αγορά αυτοκινήτου κυμαινόταν, αναλόγως του κυβισμού, από 24% έως 69%. Σήμερα ξεκινάει από 28% και φτάνει το 122,2%, ενώ στις κατηγορίες με τις περισσότερες πωλήσεις (από 901-1.800 κ.ε.) η αγορά αυτοκινήτου επιβαρύνεται με φόρους 35% έως 89,9%.

Στο πλαίσιο αυτό, στο υπουργείο Οικονομικών μελετούν:

1 Μείωση του τέλους ταξινόμησης σε ποσοστό έως και κατά 50%. Αν αυτή η εισήγηση γίνει τελικά αποδεκτή, για ένα καινούργιο ΙΧ 1.600 κυβικών εκατοστών, φορολογητέας αξίας 20.000 ευρώ, που σήμερα έχει τέλος ταξινόμησης 4.000 ευρώ, η φορολογική επιβάρυνση θα μπορεί να μειωθεί έως και στα 2.000 ευρώ με ανάλογο όφελος για τον αγοραστή. Τα τέλη ταξινόμησης προκύπτουν σε συνάρτηση του κυβισμού του ΙΧ, της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και της εργοστασιακής αξίας. Στα καινούργια αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας τα τέλη ταξινόμησης επιβάλλονται με συντελεστές από 5% έως και 50% της εργοστασιακής τιμής.

2 Αύξηση του ορίου της εργοστασιακής αξίας πάνω από το οποίο επιβάλλεται ο φόρος πολυτελείας. Από 15.000 ευρώ που είναι σήμερα εξετάζεται να αυξηθεί στα 20.000 ή 25.000 ευρώ. Σήμερα ο φόρος πολυτελείας ανέρχεται σε:

* 10% στα ΙΧ με εργοστασιακή αξία από 15.000 έως 20.000 ευρώ.
* 30% για μοντέλα με εργοστασιακή αξία από 20.001 έως 28.000 ευρώ.
* 40% για ΙΧ με εργοστασιακή αξία από 28.001 ευρώ και άνω.

Για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εισαγωγής ο φόρος πολυτελείας ξεκινά από 10% για μοντέλα με εργοστασιακή αξία από 11.000 έως 14.000 ευρώ, 30% για ΙΧ με εργοστασιακή αξία από 14.001 έως 19.000 ευρώ και φτάνει στο 40% για μοντέλα με εργοστασιακή αξία από 19.001 ευρώ και άνω.

Μαρία Βουργάνα



Οι ελαφρύνσεις θα «ζεστάνουν» την αγορά

Τρόπους για την αναθέρμανση της «παγωμένης» αγοράς αυτοκινήτου, αλλά και την προσέλκυση έμμεσων φόρων αναζητεί η κυβέρνηση εξετάζοντας διάφορα σενάρια.

Οι προτάσεις του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) για πρόγραμμα αυτοχρηματοδοτούμενης απόσυρσης, προκειμένου να σταματήσει η κατρακύλα του κλάδου (το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου ταξινομήθηκαν μόλις 3.692 οχήματα, ενώ η αγορά συνολικά επιβραδύνεται σε ένα ποσοστό που φτάνει το 65%) φαίνεται να μην παίρνει το «πράσινο φως» από την κυβέρνηση, ωστόσο οι συνθήκες είναι πιο ώριμες από ποτέ για την ελάφρυνση της φορολόγησης των αυτοκινήτων.

Δεν είναι μόνο οι αντιπροσωπείες που έχουν διαφυγόντα κέρδη από μια συρρικνωμένη αγορά, αλλά και το ίδιο το κράτος που βλέπει να μην εισέρχονται στα ταμεία του τα προϋπολογισμένα έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Οικονομικών, η κυβέρνηση μελετά τρόπους για την τόνωση της αγοράς χωρίς να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός και φαίνεται ότι επιλέγει τη μείωση της φορολόγησης των ΙΧ έως τα 2.000 κ.εκ. Και η όποια απώλεια φόρων θα ισοσκελιστεί για τα κρατικά ταμεία από την αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων.

Το σενάριο που εξετάζεται είναι το εξής: μείωση των τελών ταξινόμησης, που ανάλογα με τον κυβισμό του ΙΧ κυμαίνεται από 5% έως 50%, και μετακύλιση του φόρου πολυτελείας σε μεγαλύτερη εργοστασιακή αξία (θυμίζουμε ότι τώρα ξεκινά από τα 15.000 ευρώ για τα καινούργια και από τα 11.000 ευρώ για τα μεταχειρισμένα). Εδώ τα μεγαλύτερα οφέλη θα προκύψουν στα αυτοκίνητα άνω των 1.600 κ.εκ. και, απ’ ό,τι φαίνεται, αυτός είναι και ο στόχος της κυβέρνησης, καθώς σε αυτές τις κατηγορίες υπάρχουν μεγαλύτεροι φορολογικοί συντελεστές, άρα και περιθώρια εσόδων για το κράτος.

Χωρίς κανένας να μπορεί να ξεκαθαρίσει το πόσο θα μειωθεί το τέλος ταξινόμησης ή πόσο θα ανέβουν οι εργοστασιακές αξίες αναφορικά με τον φόρο πολυτελείας, πληροφορίες μάς αναφέρουν ότι:

* Το ειδικό τέλος ταξινόμησης θα μειωθεί κλιμακωτά, καθώς, όπως μας ανέφεραν χαρακτηριστικά καλά πληροφορημένες πηγές, είναι δύσκολο ο χαμηλότερος συντελεστής (5%) να μειωθεί ακριβώς στο ίδιο ποσοστό με τον μεγαλύτερο (50%).
* Η εργοστασιακή αξία των καινούργιων αυτοκινήτων, που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας, θα αυξηθεί από τα 15.000 ευρώ σε πάνω από 20.000 ευρώ και η όποια επιβάρυνση αυτών των αυτοκινήτων θα ισοσκελιστεί από τη μείωση του τέλους ταξινόμησης, που αναλογικά θα είναι μεγαλύτερη.

ΑΓΟΡΑ
Από 100 έως 3.800 ευρώ τα οφέλη για τον καταναλωτή

Αυτό που ενδιαφέρει τον υποψήφιο αγοραστή είναι το πόσο τελικά θα φτηνύνουν τα αυτοκίνητα από τα νέα μέτρα που σχεδιάζει κυβέρνηση.

Πληροφορίες μας από το υπουργείο Οικονομικών αναφέρουν ότι πρόκειται να επιλεγεί η κλιμακωτή μείωση του τέλους ταξινόμησης και θα ξεκινά από το 10% και θα φτάνει το 50% για αυτοκίνητα με κυβισμό έως 2.000 κ.εκ.

Οι συντελεστές που θα προκύψουν θα είναι σημαντικά μειωμένοι από τους ισχύοντες στις κατηγορίες από 1.600 κ.εκ. και πάνω, καθώς, όπως παρατηρείτε και στον σχετικό πίνακα, πέφτουν από το 30% στο 18% στην κατηγορία 1.601-1.800 κ.εκ. και από το 40% στο 20% για τα ΙΧ κυβισμού από 1.801-2.000 κ.εκ.

Βεβαίως σε αυτήν την κατηγορία θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και τα οφέλη που θα προκύψουν από την απαλλαγή του φόρου πολυτελείας για τα ΙΧ άνω των 1.600 κ.εκ.

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, οι μειώσεις των τιμών που θα προκύψουν από τη μείωση των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης είναι από 100 ευρώ στα αυτοκίνητα 1.000 κ.εκ., 200 ευρώ στα 1.200σάρια, 400 ευρώ στα 1.400σάρια, 1.000 ευρώ στα 1.600σάρια, 2.000 ευρώ στα 1.800σάρια, παίρνοντας ως δεδομένα τη μέση τιμή αυτοκίνητου της κατηγορίας.

Απαλλαγή
Ειδικά η κατηγορία από τα 1.600-1.800 κ.εκ. θα έχει επιπλέον οφέλη, που θα προκύψουν από τη μετακύλιση του φόρου πολυτελείας.

Ετσι στα 1.600σάρια στα 1.000 ευρώ θα πρέπει να προσθέσουμε άλλα περίπου 1.200 ευρώ που θα είναι η απαλλαγή από τον φόρο πολυτελείας, ενώ και σε κάποια 1.800σάρια θα έχουμε επιπλέον όφελος τουλάχιστον 1.800 ευρώ.

Αυτό το σενάριο ακούγεται ευεργετικό για την αγορά, ωστόσο το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν αυτοκίνητα έως τα 1.400 κ.εκ., για προφανείς λόγους (καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα, τιμές αγοράς). Η κυβέρνηση θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να υπάρξουν μεγαλύτερες εκπτώσεις σε αυτές τις κατηγορίες, καθώς ήδη το όφελος των 100-400 ευρώ, που αναμένεται να προκύψει από τα σχεδιαζόμενα μέτρα, το προσφέρουν ήδη οι αντιπροσωπείες για να μη χάσουν την πώληση.

ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ ΕΘΝΟΣ


Read more...

ΕΣΕΕ : ΣΤΑ 20 ΔΙΣ. Ο ΤΖΟΓΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΕΜΠΟΡΙΟΥ!


Σε 20 δισ. ευρώ εκτιμά η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου ότι ανέρχεται ο τζίρος του παρεμπορίου, ζητώντας βελτίωση των ελεγκτικών μηχανισμών ιδιαίτερα στα μεγάλα λιμάνια για να αυξηθεί ο αριθμός των δεσμευόμενων προϊόντων. Επίσης, ζητά να προωθηθούν...
διεθνείς συνεργασίες για την αντιμετώπιση του φαινομένου στη γενική του διάσταση και να προωθηθούν άμεσα καμπάνιες ενημέρωσης των καταναλωτών για τους κινδύνους που ενέχουν τα προϊόντα απομιμήσεων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ το «μερίδιο» του παρεμπορίου στα ηλεκτρικά είδη φθάνει στο 10%, στα είδη δώρων στο 15%, στα ποτά-καπνό περίπου στο 2,5%, ενώ στα τρόφιμα το ποσοστό ακόμη είναι μη μετρήσιμο. Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Β.Κορκίδης ανέφερε στην τέταρτη ενημερωτική ημερίδα αντιμετώπισης του παρεμπορίου ότι πρέπει να υπάρξουν μέτρα για τη διασφάλιση του εισοδήματος του καταναλωτή και του μικρομεσαίου επιχειρηματία. Σύμφωνα με την πρόσφατη Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για «την προστασία των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας από τα Τελωνεία της ΕΕ», η Ελλάδα δέσμευσε το 2009 21.990.722 τεμάχια προϊόντων απομιμήσεων, αριθμός που την τοποθετεί στην κορυφή του αντίστοιχου πίνακα στο σύνολο των κρατών μελών της ΕΕ. Ακολουθούν η Ολλανδία, με κατασχεμένα πέρυσι 17,9 εκατ. αντικείμενα, η Ιταλία με 12,9 εκατ. και η Βουλγαρία με 11,3 εκατ. αντικείμενα. Ο αριθμός των σχετικών υποθέσεων στις οποίες παρενέβησαν οι ελληνικές τελωνειακές αρχές την ίδια χρονιά ανέρχεται στις 253 -ο συσχετισμός των δύο μεγεθών δείχνει, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, τον εξαιρετικά δυναμικό χαρακτήρα της εισροής προϊόντων απομιμήσεων από τα ελληνικά λιμάνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι για το σύνολο των δεσμευμένων προϊόντων στην ΕΕ το 64,4% προέρχεται από την Κίνα, το 14,6% από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το 4,5% από την Αίγυπτο και το 4,1% από την Κύπρο. Τα δίκτυα διακίνησης προϊόντων απομιμήσεων είναι διεθνικά, αλληλοεπικαλύπτονται και με άλλες παράνομες δραστηριότητες, είναι διαρκώς εξελισσόμενα, λόγω της αξιοποίησης των Νέων Τεχνολογιών και εκμεταλλεύονται τα διάφορα ελεγκτικά κενά που εμφανίζονται σε κάθε χώρα.

Read more...

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΗΣ ΕΤ1 "ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΛΠΗ"




Στίγμα νέας διοίκησης έδωσε η Ζέρβα
και κατήγγειλε το σύστημα διαπλοκής

Το σύστημα διαπλοκής στο Γαλάτσι, για το οποίο είπε πως καταρρέει και προσπαθεί να κρατηθεί στις καρέκλες του με νύχια και με δόνται κατήγγειλε κατα τη διάρκεια τηλεοπτικής συνενετευξης στην ΕΤ-1 και την εκπμπή «Στο δρόμο για την κάλπη»,

Η υποψήφια δήμαρχος Γαλατσίου ενώπιον των συνυποψήφιών της, αποκάλυψε πως τα τελευταία 24ώρα γίνονται στημένες δημοσκοπήσεις, οι οποίες εμφανίζουν τους κ.κ.Τσίρο και Τούντα στο δεύτερο γύρο, με στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων και τετελεσμένων.

H κυρία Ζέρβα έδωσε το στίγμα της παράταξής της, μιας παράταξης σοβαρής, που δε χρωστάει σε κανέναν, που αποτελείται από νέα άφθαρτα πρόσωπα, με όραμα ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο και όρεξη για δουλειά.
«Είναι ώριμες οι συνθήκες για τη μεγάλη ανατροπή και για αυτό έθεσα τον εαυτό μου και τους συνεργάτες μου στη λαϊκή ετυμηγορία», τόνισε η υποψήφια δήμαρχος. Για να συνεχίσει, «έχω 20 δεσμεύσεις που θα τις υλοποιήσουμε μέρα-μέρα. Εγκαινιάζω ένα νέο τρόπο διοίκησης του Δήμου, όπου ο κάθε Δημοτικός Σύμβουλος θα έχει ρόλο και όχι μόνο λόγο. Θα χρησιμοποιήσω τους άριστους και όχι τους αρεστούς, δηλαδή πρόσωπα από όλους τους συνδυασμούς. Το Δημοτικό Συμβούλιο θα είναι αναβαθμισμένο και για πρώτη φορά, μισή ώρα πριν τη συνεδρίαση το λόγο θα παίρνουν οι πολίτες και οι φορείς».
Και δήλωσε κατηγορηματικά η κα Ζέρβα: «είμαστε απέναντι σε οποιαδήποτε συναλλαγή και πελατειακή σχέση! Λέμε ΝΑΙ, στη διαφάνεια και στον απολογισμό κατ’ έτος και δημόσια».
Η κ. Ζέρβα έκανε έκκληση στους δημότες του Γαλατσίου, να προσέλθουν στις ελογές λέγοντας χαρακτηριστικά: «Κάνω την έκκλησή μου να προσέλθουν οι πολίτες στην κάλπη για να μας στηρίξουν, να δώσουμε το μήνυμα της ανατροπής! Τώρα είναι η μεγάλη ευκαιρία! Αύριο θα είναι αργά!».

Η εμφάνιση του κυρίου Τούντα, στο πάνελ της ίδιας εκπομπής, δε σηκώνει κριτική, αφού προκλητικά μίλησε για ευνομούμενη πόλη(;), για να εισπράξει την απάντηση της κυρίας Ζέρβα ότι «ευνομούμενη είναι η πόλη στην οποία δεν υπάρχουν συναλλαγές και πελατειακές σχέσεις!».
Στην εύλογη απορία της υποψήφιας Δημάρχου Γαλατσίου «πού είσαστε εσείς κύριε Τούντα τα τέσσερα τελευταία χρόνια;» και τις πιεστικές της παρατηρήσεις, τον ανάγκασε να παραδεχτεί και την απουσία του και τις –μέχρι πρόσφατα- κατηγορηματικές δηλώσεις του ότι δε θα διεκδικήσει το Δήμο στις εκλογές της 7ης Νοεμβρίου.
Ίσως, πρέπει να αφήσουμε ασχολίαστη τη δικαιολογία του κ. Τούντα για την επιστροφή του στη διεκδίκηση του Δήμου την τελευταία στιγμή, αφού -ούτε λίγο ούτε πολύ- παρουσιάστηκε σαν σωτήρας που, μόλις είδε ποιοι διεκδικούν το Δήμο, παρουσιάστηκε για να «σώσει» τους Γαλατσιώτες από τη συμφορά…!!!
Ο νυν δήμαρχος κ. Τσίρος αφού προσπάθησε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο Δήμος κατά τη διάρκεια της θητείας του, δήλωσε ευθαρσώς ευχαριστημένος(!) από τον εαυτό του και διαβεβαίωσε ότι θα συνεχίσει με συνέπεια το δημιουργικό του έργο….!!!

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ "ΠΡΑΣΙΝΟ ΓΑΛΑΤΣΙ"
Read more...