Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

Απευθύνει έκκληση για «άμεση λήξη των ατέλειωτων διαβουλεύσεων» Alpha Bank: Λανθασμένες οι εκτιμήσεις της Τρόικας

«Εάν δεν απολυθούν κάποιοι από τον δημόσιο τομέα τότε οι μειώσεις των μισθών θα είναι τόσο μεγάλες που οι ίδιοι οι υπάλληλοι θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τις θέσεις τους»

Την εντυπωσιακή αυτή εκτίμηση κάνει μέσω του Εβδομαδιαίου  δελτίου της η Alpha Bank η οποία ταυτόχρονα αφήνει αιχμές κατά της τροικας και των πρακτικών που εφαρμόζει. 

Όπως σημειώνει στο Εβδομαδιαίο Δελτίο της, «η Ελλάδα έχει πετύχει και με το παραπάνω τη δημοσιονομική προσαρμογή που απαιτείται», παρά την μεγάλη ύφεση. Και προσθέτει ότι «ο μόνος λόγος που επιβάλλεται η λήψη μέτρων € 11,5 δις είναι για να αποκατασταθεί η τρωθείσα αξιοπιστία της Ελλάδος διεθνώς και για να δημιουργηθεί δημοσιονομικό απόθεμα ασφαλείας έτσι ώστε η μετάβαση σε βιώσιμο πρωτογενές πλεόνασμα να μην τίθεται υπό αμφισβήτηση. Σήμερα, όμως, είναι φανερό ότι τα μέτρα αυτά πιθανότατα θα μπορούσαν να μετριασθούν». 

Μεταξύ άλλων, η Alpha ζητά την «άμεση λήξη των ατέλειωτων διαβουλεύσεων» για τα νέα δημοσιονομικά μέτρα και καλεί την κυβέρνηση «να εγκαταλείψει την ζημιογόνο πολιτική του τύπου ‘δεν θα απολυθεί κανείς στο δημόσιο τομέα’.
Αν δεν απολυθεί κανείς τότε θα μειωθούν οι μισθοί των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα τόσο πολύ που πολλοί εργαζόμενοι θα τον εγκαταλείψουν μόνοι τους». 

Αναλυτικά, η Alpha Bank αναφέρει: 


«Η αποκατάσταση συνθηκών για την έγκαιρη ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας απαιτεί την άμεση λήξη των ατέλειωτων διαβουλεύσεων για τη λήψη των μέτρων ύψους € 11,5 δισ που θεωρούνται αναγκαία για την υλοποίηση των Προϋπολογισμών του 2013 και του 2014, όπως συμφωνήθηκε με την Τρόικα τον Φεβρουάριο του ΄12. Η ελληνική κυβέρνηση αναμένεται σύντομα να προχωρήσει και στη λήψη και την νομοθέτηση αυτών των μέτρων, παρά το ότι η υλοποίηση του Π2012 δείχνει τώρα καθαρά ότι τα μέτρα που απαιτούνται για τη δημιουργία των αναγκαίων πρωτογενών πλεονασμάτων της Γενικής Κυβέρνησης (ΓΚ) το 2013 και το 2014 μπορεί να είναι ίσως λιγότερα από εκείνα που στηρίζονται στις εξαιρετικά απαισιόδοξες εκτιμήσεις της Τρόικας. 

Ειδικότερα, η Τρόικα εκτιμούσε τον Φεβρουάριο του 2012 ότι τα έσοδα της ΓΚ το 2012 δεν θα υπερβούν τα € 86 δις και ότι θα είναι μειωμένα κατά -2,4% έναντι του 2011. Αυτό θα συνέβαινε, σύμφωνα με την Τρόικα, παρά τα εξαιρετικά επώδυνα και ευρείας βάσης μέτρα αύξησης των εσόδων που ελήφθησαν κατά το τρέχον έτος και παρά τις προσπάθειες της ελληνικής Κυβέρνησης για σταδιακή μείωση της φοροδιαφυγής. Τα αποτελέσματα εκτέλεσης του επικαιροποιημένου προϋπολογισμού του 2012 (Π2012) στο 7μηνο Ιαν.-Ιούλ. 2012 δείχνουν ότι η Τρόικα έχει υποεκτιμήσει σημαντικά τα έσοδα της ΓΚ το 2012. Τα έσοδα αυτά ήταν αυξημένα κατά 0,6% στο 7μηνο.΄12 και αναμένεται να σημειώσουν αύξηση κατά 1,5% το 2012 ως σύνολο. Αν συμβεί αυτό, τότε τα έσοδα θα ανέλθουν στα € 89 δισ το 2012, δηλαδή θα είναι κατά € 3,0 δισ υψηλότερα από τις εκτιμήσεις του επικαιροποιημένου Π2012. 

Το ίδιο συμβαίνει και με τις πρωτογενείς δαπάνες της ΓΚ. Η Τρόικα προέβλεπε τον Φεβρουάριο του 2012 μείωσή τους κατά -5,1% το 2012. Ωστόσο, η πτώση τους στο 7μηνο.΄12 διαμορφώθηκε στο -8,1% και αναμένεται να διαμορφωθεί στο -7,0% το 2012 ως σύνολο. 

Επομένως, το 2013 θα ξεκινήσει με πρόσθετους πόρους ύψους € 6,0 δισ έναντι των εκτιμήσεων της Τρόικα τον Φεβρουάριο του 2012. Επιπλέον, το 2013 θα εισπραχθούν σημαντικά έσοδα από μέτρα που ελήφθησαν το 2012 και, επίσης, το 2013 και το 2014 θα είναι το έτη ωρίμανσης σημαντικών μέτρων κατά της φοροδιαφυγής που έχουν ληφθεί από την ελληνική κυβέρνηση. Το μόνο που απομένει είναι η δρομολόγηση μέτρων ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας από το 2ο 6μηνο του 2012 (που θα διευκολυνθεί σημαντικά από την έγκαιρη ολοκλήρωση της επικείμενης Έκθεσης της Τρόικα και την καταβολή της δόσης των € 31,5 δισ) για να εξασφαλιστεί η υλοποίηση του Π2013 ως έχει προγραμματισθεί. 

Επιπλέον, η δημοσιονομική προσαρμογή μετά το 2013 θα στηριχθεί κυρίως στην ανάκαμψη της οικονομίας και στην καλύτερη απόδοση των μέτρων που έχουν ήδη ληφθεί και στη σημαντική μείωση της φοροδιαφυγής και λιγότερο στη λήψη νέων μέτρων αύξησης των εσόδων και περαιτέρω περικοπής των δαπανών. 

Οι ανωτέρω εκτιμήσεις ενισχύονται μετά και την ανακοίνωση στοιχείων Αυγούστου 2012 για την εκτέλεση του Π2012. Με βάση τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του Τακτικού Προϋπολογισμού Ιαν.-Αυγ.΄12, τα καθαρά έσοδα παρουσιάζουν μείωση μόνο -0,2% σε σχέση με πέρυσι, έχοντας όμως αυξηθεί κατά +24,2% τον Αύγ.΄12, έναντι στόχου αύξησης κατά +2,6% για όλο το έτος, και οι πρωτογενείς δαπάνες μείωση -9,7% σε σχέση με πέρυσι, έναντι στόχου μείωσης -7,5% για όλο το έτος. Συνολικά, το πρωτογενές έλλειμμα του Τακτικού Προϋπολογισμού ανήλθε σε € 1,14 δις την περίοδο Ιαν.-Αύγ.΄12 έναντι στόχου πρωτογενούς ελλείμματος € 2,4 δις για την ίδια περίοδο και έναντι πρωτογενούς ελλείμματος € 4,5 δις το 8μηνο πέρυσι. Επομένως, η δημοσιονομική προσαρμογή από την πλευρά των καθαρών εσόδων και δαπανών του Τακτικού Προϋπολογισμού είναι καλύτερη του αναμενομένου και η προοπτική επίτευξης των στόχων για όλο το έτος παραμένει ισχυρή. 

Ωστόσο, όλα αυτά θυσιάζονται στο βωμό μιας άγονης αντιπαράθεσης που δεν έχει πλέον κανένα νόημα. Ο μόνος λόγος που επιβάλλεται η λήψη μέτρων € 11,5 δις είναι για να αποκατασταθεί η τρωθείσα αξιοπιστία της Ελλάδος διεθνώς και για να δημιουργηθεί δημοσιονομικό απόθεμα ασφαλείας έτσι ώστε η μετάβαση σε βιώσιμο πρωτογενές πλεόνασμα να μην τίθεται υπό αμφισβήτηση. Σήμερα, όμως, είναι φανερό ότι τα μέτρα αυτά πιθανότατα θα μπορούσαν να μετριασθούν. Εκτός και εάν η οικονομία οδηγηθεί σε νέα κατακόρυφη πτώση του ΑΕΠ και το 2013 και το 2014, που δεν είναι απίθανο εάν συνεχισθούν οι καθυστερήσεις στην λήψη μέτρων αποκατάστασης της αναπτυξιακής δυναμικής της χώρας. Το μόνο βέβαιο στην τρέχουσα περίοδο είναι ότι η κάθε καθυστέρηση στην ανακοίνωση της συμφωνίας με την Τρόικα για τα όποια νέα μέτρα από το 2013, στην ολοκλήρωση της Έκθεσης της Τρόικας για την πορεία υλοποίησης του Προγράμματος και στην αποκατάσταση συνθηκών ικανοποιητικής χρηματοδότησης της οικονομίας θέτουν ουσιαστικά εμπόδια στην ανάκαμψη της οικονομίας που είναι σήμερα το κύριο ζητούμενο. 

Επιπλέον, θέτουν εμπόδια στην ίδια τη δημοσιονομική προσαρμογή και στην υλοποίηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, το οποίο ήδη προωθείται δυναμικά από την νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. 

Για το λόγο αυτό, η κυβέρνηση από την πλευρά της θα πρέπει να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την εξασφάλιση της συνέχισης της δημοσιονομικής προσαρμογής με ταυτόχρονη ανάκαμψη της οικονομίας. Για το σκοπό αυτό, η κυβέρνηση θα πρέπει να εγκαταλείψει την ζημιογόνο πολιτική του τύπου "δεν θα απολυθεί κανείς στο δημόσιο τομέα". Αν δεν απολυθεί κανείς τότε θα μειωθούν οι μισθοί των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα τόσο πολύ που πολλοί εργαζόμενοι θα τον εγκαταλείψουν μόνοι τους. 

Η διαφορά θα είναι ότι, ενώ στην πρώτη περίπτωση θα απολυθούν όσοι είναι υπεράριθμοι, στη δεύτερη περίπτωση θα φύγουν οι καλύτεροι. Αυτοί που έτσι κι αλλιώς είναι σε θέση να βρουν εργασία τόσο στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. 

Η Ελλάδα έχει πετύχει και με το παραπάνω τη δημοσιονομική προσαρμογή που απαιτείται και θα έχει πρωτογενές πλεόνασμα στη ΓΚ ήδη από το 2012, παρά την μεγάλη ύφεση στην οποία έχει περιπέσει η ελληνική οικονομία. Παρ΄ όλα αυτά, η Τρόικα συνεχίζει να αμφισβητεί, σε μεγάλο βαθμό ανεδαφικά, την απόδοση των μέτρων που έχει εξειδικεύσει η κυβέρνηση, με αποτέλεσμα την περαιτέρω κωλυσιεργία με την συνεχή προβολή απαιτήσεων για λήψη νέων μέτρων. Η πολιτική αυτή συμβάλλει στην επιμήκυνση της ύφεσης στην ελληνική οικονομία και είναι άκρως επικίνδυνη, και εν πολλοίς αντίθετη με τα συμφέροντα ακόμη και αυτών των ίδιων των δανειστών της χώρας. Η ελληνική οικονομία δεν είναι δυνατό πλέον να κρατείται όμηρος των πολιτικών επιδιώξεων κανενός. Εάν η Τρόικα επιμένει να αρνείται την αποτελεσματικότητα των μέτρων ή την ανάγκη ηπιότερης δημοσιονομικής προσαρμογής, είναι αυτονόητο ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να κάνει αυτό που υπαγορεύει το εθνικό συμφέρον, δεδομένων των ισορροπιών που διαμορφώνονται. Διότι στην ζωή, δεν υπάρχει δεν μπορώ. Μόνον δεν θέλω».

Read more...

Συγκλίνουν οι πολιτικοί αρχηγοί απέναντι στην Τρόικα Σχεδόν συμφώνησαν σε όλα ...

Σταδιακή σύγκλιση στη στάση των τριών πολιτικών αρχηγών που στηρίζουν την κυβέρνηση καταγράφεται μετά και τη νέα συνάντησή τους που κατέληξε στην οριοθέτηση «κόκκινων» γραμμών στη διαπραγμάτευση με την τρόικα.

«Αγκάθι» παραμένουν τα εργασιακά και οι απολύσεις στο Δημόσιο για τις οποίες τόσο ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ όσο και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τονίζουν ότι δεν τίθεται καν θέμα.

Ενδεικτικά, ο κ. Φώτης Κουβέλης, εξερχόμενος του Μεγάρου Μάξιμου, δήλωσε ότι η συζήτηση και η διαπραγμάτευση για τα 11,5 δισ. συνεχίζεται, τονίζοντας, ωστόσο, ότι «η τρόικα πρέπει να αντιληφθεί ότι κανένα μέτρο δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε μια κοινωνία η οποία διαλύεται».

Για να συμπληρώσει ότι καμιά απόλυση δεν πρέπει να υπάρξει.

Από την πλευρά του ο Ευάγγελος Βενιζέλος δήλωσε ότι η συζήτηση με την τρόικα είναι πολύ δύσκολη και διαρκής, ξεκαθάρισε ότι για τον ίδιο είναι δεδομένη η παράταση της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής στα τέσσερα χρόνια και πως δεν μπορεί να γίνει δεκτή καμιά αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις που κινείται έκτος ευρωπαϊκών ορίων.

Συμπλήρωσε ότι πρέπει όλοι να κινηθούν γρήγορα γιατί η καθυστέρηση στην εκταμίευση της δόσης δεν βοηθάει την πραγματική οικονομία.

Είναι ενδεικτικό ότι αμέσως μετά την σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κ. Ευάγγελος Βενιζέλος μετέβη στα γραφεία του κόμματος στην Ιπποκράτους. Εκεί συνεργάτες του συγκεκριμενοποιώντας τις διαφωνίες του υπογράμμιζαν πως ο κ. Βενιζέλος δεν μπορεί να δεχτεί απολύσεις στον δημόσιο τομέα, οριζόντιες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις και μεταβολές στα εργασιακά. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές στα παραπάνω συμφωνούν τόσο ο πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς, όσο και ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστερά κ. Φώτης Κουβέλης.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Οικονομικών κ. Στουρνάρας δεν έθεσε θέμα εργασιακών στη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών.

O κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδικογλου,  μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης των πολιτικών αρχηγών δήλωσε ότι «συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα»

Επίσης κατά τη διάρκεια της σύσκεψης τέθηκε το θέμα ενός ενιαίου εθνικού φορολογικού σχεδίου, το οποίο πρέπει να κατατεθεί άμεσα. Επιπλέον συζητήθηκε το θέμα τις ανάπτυξης και συγκεκριμένα το ανοιχτό ζήτημα των αυτοκινητοδρόμων, από το οποίο οι κυβερνητικοί εταίροι προσδοκούν νέες θέσεις εργασίας.

Οι κύριοι Βενιζέλος και Κουβέλης στην συζήτηση έθεσαν το θέμα του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και ζήτησαν να μην ληφθούν αιφνιδιαστικές αποφάσεις. Αντίθετα είπαν το Τ.Τ να ενταχθεί στο πρόγραμμα ανακεφαλαιοποίησης.  

Από την πλευρά του ο Υπουργός Οικονομικών κ Γιάννης Στουρνάρας εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου δήλωσε: «Ήτα μια αρκετά καλή ημέρα. Οι συζητήσεις  είχαν πρόοδο. Πιστεύουμε ότι θα συγκλίνουμε»

Πάντως συνεργάτες των πολιτικών αρχηγών λίγο μετά δήλωναν πως αφ’ ενός η Τρόικα δεν βιάζεται και αφ’ ετέρου πως η συζήτηση με τους δανειστές σε κάθε περίπτωση χαρακτηρίζεται ως «δύσκολη».

Σε κάθε περίπτωση, οι πολιτικοί αρχηγοί θα συναντηθούν εκ νέου, ενδεχομένως μετά και την συνεδρίαση του Eurogroup.

Read more...

Κόκκινη γραμμή για ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ οι απολύσεις στο Δημόσιο και τα εργασιακά

Θα υπάρξει και νέα συνάντηση


 


Ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τετάρτης η πολύωρη συνάντηση των κυβερνητικών εταίρων για τα μέτρα των 11,9 δισ. ευρώ, χωρίς, όμως, να καταλήξουν -όπως αναμενόταν- σε οριστικές αποφάσεις, κυρίως μετά τα νέα σκληρά αιτήματα της τρόικας.

Εξερχόμενοι ο Ευάγγελος Βενιζέλος και ο Φώτης Κουβέλης, επιβεβαίωσαν ότι θα υπάρξει και νέα συνάντησή τους με τον πρωθυπουργό, και εμφανίστηκαν εκ νέου κατηγορηματικά αντίθετοι σε απολύσεις στο Δημόσιο, ενώ δεν συζητούν καν τις νέες προτάσεις της τρόικας για τα εργασιακά.

Δεν μπορούμε να δεχθούμε αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις που κινούνται εκτός ευρωπαϊκού πλαισίου, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βενιζέλος.

«Πρέπει να αντιληφθεί η τρόικα και οι Ευρωπαίοι εταίροι ότι κανένα μέτρο δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε μια κοινωνία που διαλύεται» τόνισε ο κ. Κουβέλης και ξεκαθάρισε ότι εμμένει σε όσα έχει πει μέχρι σήμερα σχετικά με τα μέτρα.

Η διαπραγμάτευση συνεχίζεται, είπε ο Φώτης Κουβέλης, που εξήλθε πρώτος από το Μέγαρο Μαξίμου.

Ερωτηθείς για τις απολύσεις στο Δημόσιο επανέλαβε την αντίθεσή του, εκφράζοντας την άποψη ότι η μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων θα επιτευχθεί μέσω των συνταξιοδοτήσεων που πρόκειται να γίνουν.

«Σε ό,τι αφορά την διοικητική μεταρρύθμιση, εκείνο το οποίο πρέπει να συμβεί είναι: H συνταξιοδοτική ωρίμανση, οι αξιολογήσεις και βεβαίως οι συγχωνεύσεις των Οργανισμών που πρέπει να συγχωνευθούν στο πλαίσιο του αναγκαίου εξορθολογισμού, αλλά καμία απόλυση δεν πρέπει να υπάρξει. Πολύ δε περισσότερο όταν οι σημειούμενες συνταξιοδοτήσεις είναι πολύ μεγαλύτερες από εκείνες που υπολογίζονταν αρχικά.

»Θέλω, με άλλα λόγια, να πω ότι η μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, ούτως ή άλλως προκύπτει από την συνταξιοδότηση που γίνεται ήδη και που θα υπάρξει και τα επόμενα χρόνια με τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος» τόνισε ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ.
Σε ό,τι αφορά τις προτάσεις-σοκ της τρόικας για τα εργασιακά ο κ. Κουβέλης είπε χαρακτηριστικά ότι δεν μπορούν, τα όσα φέρεται να ζητά η τρόικα, να εφαρμοστούν στα ήδη αποσαθρωμένα εργασιακά δικαιώματα.

«Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να διαλυθούν τα ήδη αποσαθρωμένα εργασιακά δικαιώματα. H κυβέρνηση επιχειρεί, θέλει, να βοηθήσει την κοινωνία, να βοηθήσει τη χώρα και όχι να βασανισθεί η κοινωνία» είπε ο κ. Κουβέλης.

Από την πλευρά του, ο Ευάγγελος Βενιζέλος χαρακτήρισε τη συζήτηση με την τρόικα «πολύ δύσκολη», τονίζοντας ότι πρέπει να αξιοποιηθεί το ευρωπαϊκό πλαίσιο και οι νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Για εμάς, είπε ο κ. Βενιζέλος, είναι δεδομένο η παράταση της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής στα τέσσερα χρόνια, καθώς και ότι θα γίνουν νέες κινήσεις για την μείωση του χρέους, οι οποίες δεν θα επιβαρύνουν τους Ευρωπαίους φορολογούμενους.

Για εμάς, πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, δεν τίθεται ζήτημα απολύσεων δημοσίων υπαλλήλων, ενώ τόνισε την κατηγορηματική αντίθεσή του σε οποιαδήποτε νέα αλλαγή των εργασιακών σχέσεων που βρίσκεται εκτός ευρωπαϊκού πλαισίου.

«Για μας δεν τίθεται ζήτημα απολύσεων δημοσίων υπαλλήλων. Υπάρχει ούτως ή άλλως κύμα συνταξιοδοτήσεων και υπάρχουν και οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι για λόγους νομιμότητας ή για λόγους ιατρικούς, δεν μπορούν ν’ ασκήσουν τα καθήκοντά τους και πρέπει ν’ αντιμετωπισθούν με τρόπους κοινωνικής πρόνοιας. Αυτά όμως προβλέπονται και πρέπει να συνυπολογισθούν.
»Επίσης, δεν μπορεί να γίνει καμία περαιτέρω αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις, η οποία κινείται εκτός ευρωπαϊκού πλαισίου. Στην Ελλάδα πρέπει να ισχύει ό,τι ισχύει σε όλη την Ευρώπη. Είμαστε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όχι μόνο της Ευρωζώνης. Έχουμε κάνει μεγάλες κινήσεις προς την κατεύθυνση της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων. Αυτό που πρέπει να δούμε τώρα είναι το νέο εθνικό παραγωγικό μοντέλο» τόνισε ο κ. Βενιζέλος.

Ο Γιάννης Στουρνάρας, που εξήλθε αρκετά πιο μετά από το Μέγαρο Μαξίμου, έκανε λόγο για «καλή ημέρα» επιβεβαιώνοντας ότι οι συζητήσεις συνεχίζονται. Παράλληλα, εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι θα υπάρξει «όσο πιο σύντομα γίνεται» σύγκλιση με την τρόικα.

Ωστόσο, ερωτηθείς εάν θα έχει οριστικοποιηθεί το πακέτο μέχρι το άτυπο Eurogroup της Παρασκευής, στη Λευκωσία, ο κ. Στουρνάρας άφησε να εννοηθεί ότι το ορόσημο για την Ελλάδα είναι το Eurogroup της 8ης Οκτωβρίου.

«Το Eurogroup αυτό θα είναι πιο πολύ αφιερωμένο στην Ισπανία, παρά στην Ελλάδα. Βέβαια, θα πω την άποψή μου για μέτρα. Θα πει και η τρόικα βέβαια. Αλλά, όπως ξέρετε, αυτό είναι άτυπο Eurogroup. Δε θα παρθεί κάποια απόφαση. Οι σημαντικές αποφάσεις για την Ελλάδα θα είναι στις 8 Οκτωβρίου και στο Συμβούλιο Κορυφής» είπε ο κ. Στουρνάρας.

Ερωτηθείς εάν η τρόικα θα αποδεχτεί να μην γίνουν απολύσεις στο δημόσιο και αλλαγές στα εργασιακά, που θέτουν ως «κόκκινες γραμμές» οι κ.κ. Βενιζέλος και Κουβέλης, ο υπουργός Οικονομικών περιορίστηκε να πει: «Γίνονται συζητήσεις». 

«Δύσκολο πακέτο. Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα» ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδικογλου, σε συνομιλία του με δημοσιογράφους, μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης.
Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

Οι ένστολοι στο Μαξίμου

Στο Μέγαρο Μαξίμου κατευθύνονται οι ένστολοι προκειμένου να επιδώσουν ψήφισμα με τα αιτήματά τους. Σημειώνεται ότι στις 19.30 αρχίζει η σύσκεψη του πρωθυπουργού και των κυβερνητικών εταίρων.

Read more...

ΤΕΛΟΣ ΟΙ ΜΕΤΑΚΛΗΤΟΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ...


Ψηφίστηκε τροπολογία που απαγορεύει στα μέλη της κυβέρνησης να έχουν μετακλητούς υπαλλήλους συγγενείς μέχρι δευτέρου βαθμού...

Ο Χρήστος Σταικούρας ανακοίνωσε ταυτόχρονα, πως παρόμοιο νομοσχέδιο θα κατατεθεί και θα αφορά και στους αιρετούς της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Read more...

Προσπάθεια να «τρέξουν» οι αποκρατικοποιήσεις Πωλείται το 29% του ΟΠΑΠ

Ο κύβος για τις ιδιωτικοποιήσεις ερρίφθη. Αργά το μεσημέρι, το ΤΑΙΠΕΔ ύστερα από συνεδρίαση με το Υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να ξεκινήσει την ερχόμενη κιόλας εβδομάδα την διαδικασία διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση του 29% μετοχών του ΟΠΑΠ.

Υπενθυμίζεται ότι στις 20 Σεπτεμβρίου θα ανακοινωθεί από το Ευρωδικαστήριο η εισήγηση από τον εισαγγελέα για το αν μια ιδιωτική εταιρεία έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να διεξάγει το αθλητικό στοίχημα.

Ειδικότερα, το ΤΑΙΠΕΔ εξέδωσε την εξής ανακοίνωση

Read more...

Νομοθετική πρωτοβουλία για το πολιτικό χρήμα και τη διαφάνεια

Σύσκεψη στο ΥΠΕΣ


Ο υπουργός Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης
Ο υπουργός Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης   (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )

Αθήνα
Νομοθετική πρωτοβουλία για τη χρηματοδότηση των κομμάτων, το πολιτικό χρήμα και τη διαφάνεια στο πολιτικό σύστημα, προωθεί η κυβέρνηση. Για την πρωτοβουλία υπήρξε σύσκεψη στο υπουργείο Εσωτερικών μεταξύ του υπουργού Ευριπίδη Στυλιανίδη, του αναπληρωτή υπουργού Χαράλαμπου Αθανασίου και του γενικού γραμματέα Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων Γιώργου Σούρλα.

Μετά τη συνάντηση, ο κ. Στυλιανίδης δήλωσε ότι «η νομοθετική πρωτοβουλία που σχεδιάζουμε λαμβάνει υπόψη όλα τα ευρωπαϊκά δεδομένα που παρακολουθεί το Συμβούλιο της Ευρώπης. Στόχος μας είναι να ενσωματώνει τις εκθέσεις των εθνικών Κοινοβουλίων, να συνθέτει τις απόψεις των κομμάτων και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της κοινωνίας για χτύπημα του 'μαύρου χρήματος' και εδραίωση ενός νέου πολιτικού πολιτισμού, μιας σύγχρονης Δημοκρατίας».

Από την πλευρά του, ο κ. Σούρλας έκανε γνωστό ότι μαζί με τον κ. Στυλιανίδη, το προσεχές διάστημα θα προωθηθούν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για την αντιμετώπιση του ζητήματος, ώστε να βγει η Ελλάδα το συντομότερο δυνατό από την επιτήρηση του Συμβουλίου της Ευρώπης, για θέματα διαφθοράς.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more...

Σε εξέλιξη η σύσκεψη των τριών πολιτικών αρχηγών για το νέο πακέτο μέτρων

Κρίσιμη συνάντηση


  (Φωτογραφία:  Eurokinissi )

Αθήνα
Το μείγμα πολιτικής για το πακέτο μέτρων των 11,5 δισ. ευρώ συζητούν αυτήν την ώρα στο Μέγαρο Μαξίμου οι αρχηγοί των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ωστόσο, οι πολιτικοί αρχηγοί δεν αναμένεται να λάβουν οριστικές αποφάσεις, οι οποίες τοποθετούνται χρονικά πιθανότατα για το τέλος αυτής της εβδομάδας ή την αρχή της ερχόμενης.

Προηγήθηκε συνάντηση στο υπουργείο Οικονομικών μεταξύ του υπουργού Γιάννη Στουρνάρα και της τρόικας. Εξερχόμενος ο Πολ Τόμσεν (ΔΝΤ) έκανε λόγο για «καλή συνάντηση» και ο Ματίας Μορς (Κομισιόν) για «εποικοδομητική συζήτηση», ενώ ο κ. Στουρνάρας, κατευθυνόμενος προς το Μέγαρο Μαξίμου για τη σύσκεψη των τριών πολιτικών αρχηγών, δήλωσε ότι «υπήρξε πρόοδος».

Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Οικονομικών έγινε μία γενική επισκόπηση της προόδου που έχουν καταγράψει τα τεχνικά κλιμάκια και οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και δόθηκαν κατευθύνσεις για την αποκρυστάλλωση των μέτρων του πακέτου των 11,5 δισ. ευρώ.

Η τρόικα εγείρει ενστάσεις για τα μέτρα που έχει προτείνει η κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να επανέρχονται στο προσκήνιο σενάρια για αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης, για περικοπές στις συντάξεις του ΟΓΑ αλλά και για τις απολύσεις στο Δημόσιο, δημιουργώντας τριβές στις σχέσεις των κυβερνητικών εταίρων.
Εκτός, πάντως, από το κομμάτι των περικοπών προέκυψε στη συνάντηση του υπουργού Εργασίας με την τρόικα ότι ανοίγουν και εργασιακά θέματα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η τρόικα έθεσε στο τραπέζι των συζητήσεων τόσο θέμα μείωσης των αποζημιώσεων λόγω απόλυσης όσο και θέμα πενθημέρου ενώ παραμένει ενεργή και η διαπραγμάτευση για τη νομοθέτηση του κατώτερου μισθού.
Στη σύσκεψη των κυβερνητικών εταίρων, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς αναμένεται επίσης να ενημερώσει τους κ.κ. Ευάγγελο Βενιζέλο και Φώτη Κουβέλη για τις επαφές που είχε με τον Μάριο Ντράγκι, για το θέμα της διακράτησης των ελληνικών ομολόγων που λήγουν το 2015 μέχρι το 2020 και για το θέμα της παραίτησης από τα κέρδη που θα προέρχονταν από τα ελληνικά ομόλογα από την μεριά της ΕΚΤ.
Σημειώνεται, ότι στο Eurogroup της ερχόμενης Παρασκευής, στη Λευκωσία, το κύριο αντικείμενο να είναι η δημοσιονομική κατάσταση στην Ισπανία, και δεν θα υπάρξει αναλυτική παρουσίαση των μέτρων από τον κ. Στουρνάρα. Εκ των πραγμάτων, η Ελλάδα θα αποτελέσει το κυρίως θέμα στο Eurogroup της 8ης Οκτωβρίου.
Στο μεταξύ, το μεσημέρι της Πέμπτης στις 3 μ.μ. ο υπουργός Οικονομικών θα συναντηθεί με τον Γάλλο ομόλογό του Πιέρ Μοσκοβισί.
Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Μικροένταση έξω από το υπουργείο Οικονομικών Αποδοκίμασαν τον Τόμσεν!

Λίγο πριν τις 7, μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, αστυνομικοί, στρατιωτικοί, πυροσβέστες και άντρες του λιμενικού παρέμεναν συγκεντρωμένοι στην πλατεία Συντάγματος.

Αντιπροσωπεία των ενστόλων είχε ανέβει στο υπουργείο Οικονομικών με σκοπό να συναντηθεί με κάποιον εκ των συνεργατών του κ. Στουρνάρα.

Το πλήθος των συμμετεχόντων στην κινητοποίηση των ενστόλων παρέμενε έξω και γύρω από το υπουργείο Οικονομικών στην πλατεία Συντάγματος.

Όταν οι κύριοι Πολ Τόμσεν από το ΔΝΤ, Ματίας Μορς από την Κομισιόν και Κλάους Μαζούχ από την ΕΚΤ κατέβαιναν από το γραφείο του κ. Στουρνάρα, οι συγκεντρωμένοι αντελήφθησαν την έξοδο των ελεγκτών της τρόικας.
 
«Εκτός από νούμερα υπάρχουν και οι άνθρωποι. Είμαστε άνθρωποι, μας εξαθλιώσατε», φώναξε στον κ. Τόμσεν ο Γιάννης Σταμούλης, πρόεδρος της Ένωσης Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος. Προφανώς ο κ. Τόμσεν δεν κατάλαβε τι του είπε στα ελληνικά ο κ. Σταμούλης, όμως οι συγκεντρωμένοι αποδοκίμασαν το στέλεχος του ΔΝΤ και ξέσπασαν σε επευφημίες υπέρ του συνδικαλιστή της Πυροσβεστικής.
 
Μειώσεις 7% στους ενστόλους
Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές των στρατιωτικών, των αστυνομικών, των πυροσβεστών και των αντρών του Λιμενικού, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών τους ανακοίνωσε ότι οι μισθοί τους θα μειωθούν περαιτέρω κατά 7%. Η μείωση, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, θα εφαρμοστεί αναδρομικά από την 1η Ιουλίου του 2012.

Read more...

«Ξεπάγωσε» η καταβολή δανείων σε αγρότες από ΑΤΕ-Πειραιώς

Έρχονται ρυθμίσεις για τα «κόκκινα» δάνεια


Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθεί η τελική ρύθμιση για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των αγροτών
Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθεί η τελική ρύθμιση για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των αγροτών   (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )

Aθήνα
Άνοιξαν, από το πρωί της Τετάρτης, τα δάνεια τις ΑΤΕ-Πειραιώς για τις χρηματοδοτήσεις γεωργών, κτηνοτρόφων και μεταποιητικών αγροτικών επιχειρήσεων, στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησης να υποστηριχθεί ο αγροτικός τομέας, όπως δήλωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αθανάσιος Τσαυτάρης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, την οποία ενημέρωσε σχετικά με τις προτεραιότητες του υπουργείου.

Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι γίνεται προσπάθεια από την κυβέρνηση να μην χαθεί ούτε ένα στρέμμα γης από τους αγρότες που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα δάνεια τους και ανέφερε πως εντός των ημερών θα ανακοινωθεί η τελική ρύθμιση.

Ιδιαίτερα καθησυχαστικός εμφανίστηκε εξάλλου και με το «οξυμένο πρόβλημα», όπως το χαρακτήρισε ο ίδιος, που αφορά γαίες, οικόπεδα και κτίσματα που είχαν μπει ως εγγύηση στα δάνεια των αγροτών και απ' αυτά το 20% είναι μη εξυπηρετούμενα.
Όπως διαβεβαίωσε ο κ. Τσαυτάρης, δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα, καθώς μετά από αλλεπάλληλες συνεννοήσεις τόσο με την παλιά όσο και την νέα ΑΤΕ, αλλά και με τις ιδιωτικές τράπεζες, δέχθηκαν να πάνε οι εγγυήσεις στο 120% και να αποδεσμευτούν οι υπόλοιπες γαίες.
«Από σήμερα η ΑΤΕ-Πειραιώς κάνει αυτό ακριβώς. Την ώρα που θα πάνε να ζητήσουν οι αγρότες νέα δάνεια θα τους κάνει αυτόματα την απομείωση και ταυτόχρονα την απελευθέρωση των δεσμευμένων εκτάσεων», τόνισε και πρόσθεσε:
«Είμαστε σε συνεργασία και με τους υπεύθυνους των άλλων τραπεζών για να βρούμε ρύθμιση για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια. Άλλωστε, όπως και ο κ. Στουρνάρας είχε δηλώσει εδώ στη Βουλή, πρέπει να κάνουμε ρύθμιση σε ό,τι αφορά τα δεσμευμένα χωράφια και εκτάσεις. Στόχος μας είναι να μην χαθεί ούτε ένα στρέμμα γης από τους αγρότες. Θέλουμε να βρούμε τον τρόπο εξυπηρέτησης των δανείων. Βρισκόμαστε στις τελευταίες συζητήσεις. Σύντομα εντός των ημερών θα ανακοινώσουμε την τελική λύση».
Τέλος, ο κ. Τσαυτάρης έδωσε έμφαση και στις «μεγάλες προσπάθειες που γίνονται από πλευράς ελληνικής κυβέρνησης για τη νέα ΚΑΠ, ώστε με βραχυπρόθεσμα δάνεια να αντιμετωπιστούν τα ελληνικά αγροτικά προβλήματα, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το πρόβλημα με τις ζωοτροφές».
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more...

Έτοιμος ο τιμοκατάλογος για την ενοικίαση νησιών!...



Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έχει εντοπίσει 40 ακατοίκητα νησιά και νησίδες, τα οποία θα μπορούσαν να ενοικιασθούν για ένα διάστημα έως... 50 έτη και να αξιοποιηθούν ως τουριστικά θέρετρα, δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής του Ταμείου, Ανδρέας Ταπραντζής, σε δηλώσεις του στο πρακτορείο Bloomberg.

«Βρήκαμε τοποθεσίες που έχουν καλό έδαφος, είναι κοντά στην ηπειρωτική χώρα, διαθέτουν καλά αναπτυγμένες υποδομές και δεν αποτελούν κανένα κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια», δήλωσε ο κ. Ταπραντζής σε συνέντευξη που έδωσε στις 6 Σεπτεμβρίου στο Bloomberg και δημοσιεύεται σήμερα από το πρακτορείο.

Ο κατάλογος περιλαμβάνει νησιά με έκταση από 500 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα έως 3 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν ως υψηλού επιπέδου ολοκληρωμένα τουριστικά θέρετρα με ενοικίασή τους από 30 έως 50 έτη, ανέφερε ο εκτελεστικός διευθυντής του ΤΑΙΠΕΔ.

Το Ταμείο εξέτασε 562 από τα 6.000 νησιά και νησάκια που εκτιμάται ότι βρίσκονται υπό ελληνική κυριαρχία.

Ο κ. Ταπραντζής είπε ότι πρέπει να περάσει νόμος που θα επιτρέπει την αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας από τρίτα μέρη και θα μειώνει τον αριθμό των οικοδομικών, περιβαλλοντικών και χωροταξικών αδειών, που χρειάζονται, πριν προχωρήσει το σχέδιο.

Η πώληση νησιών έχει αποκλεισθεί, δήλωσε ο κ. Ταπραντζής, επειδή τα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο δεν θα ήταν μεγαλύτερα από τις συμφωνίες ενοικίασης, και πρόσθεσε πως η Ελλάδα θα προσελκύσει περισσότερες επενδύσεις, αν ένα νησί αξιοποιηθεί ως τουριστικό θέρετρο.


Read more...

ΑΓΡΙΟΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ


Καρχιμάκης: «Ο οφσορίστας Βουλγαράκης κάνει εξαγωγή τεχνογνωσίας» - Βουλγαράκης: «Δεν πας να μαζέψεις καμια ελιά;»


Καρχιμάκης: «Ο οφσορίστας Βουλγαράκης κάνει εξαγωγή τεχνογνωσίας» - Βουλγαράκης: «Δεν πας να μαζέψεις καμια ελιά;»
Με ένα «δηλητηριώδες» σχόλιο απάντησε ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Καρχιμάκης στον πρώην υπουργό, Γιώργο Βουλγαράκη ο οποίος έκανε λόγο για τον «υπότροφο» Γιώργο Παπανδρέου στο Harvard.Ο κ. Καρχιμάκης έγραψε στον λογαριασμό του στο Facebook και στο Twitter:  «Ο Βουλγαράκης όπως μαθαίνω, αν αληθεύει, διδάσκει χρηματοοικονομικά σε πανεπιστήμιο της Κύπρου. Φαίνεται ότι ο επονομαζόμενος "ΟΦΣΟΡΙΣΤΑΣ" βάλθηκε να μάθει τους φοιτητές πως στήνονται οι offshore εταιρείες. Άλλωστε έχει το know-how και κάνει εξαγωγή τεχνογνωσίας».

Άμεση ήταν η απάντηση του Γιώργου Βουλγαράκη, ο οποίος έγραψε: «Προς Mιχάλη Καρχιμάκη: "Δε τρως κουλούκι φλεμωνα, γαυγίζεις δε γαυγίζεις". Άντε να μάζεψεις καμία ελιά γιατι αλλιώς σε βλέπω για τον ψυχολόγο...».http://newpost.gr

Read more...

Ο σύζυγος της βουλευτού των ΑΝΕΛ Ραχήλ Μακρή σε πολιτικό γραφείο με απόσπαση!



Ο σύζυγος της βουλευτού των ΑΝΕΛ Ραχήλ Μακρή σε πολιτικό γραφείο με απόσπαση!
Σε βουλευτικό γραφείο έχει αποσπαστεί, ως μετακλητός υπάλληλος, εδώ και 40 περίπου ημέρες ο Ανδρέας Τσέκενης, υπάλληλος της ΕΡΓΟΣΕ και σύζυγος της βουλευτή Κοζάνης των «Ανεξάρτητων Ελλήνων» Ραχήλ Μακρή!Η σχετική απόφαση, μάλιστα, που ελήφθη από το Δ.Σ. του ΟΣΕ, δημοσιεύτηκε στη «Διαύγεια», με ημερομηνία δημοσίευσης στις 2 Αυγούστου 2012!

Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό το βουλευτικό γραφείο στο οποίο έχει αποσπαστεί ο σύζυγος της κυρίας Μακρή (ούτε εάν πρόκειται για το γραφείο της ίδιας), καθώς αυτό δεν αναγράφεται στη σχετική απόφαση.

Πλέον, εγείρεται θέμα και για την ίδια τη βουλευτή, αλλά και για το κόμμα των «Ανεξάρτητων Ελλήνων», το οποίο έχει ηθική και μόνο διάσταση, καθώς η εν λόγω απόφαση είναι σύννομη.

Πηγή: kozanimedia.gr

Read more...

Αρση βουλευτικής ασυλίας της Ντόρας Μπακογιάννη για το 1 εκατ. ευρώ

Μετά από αίτημα της ιδίας


  (Φωτογραφία:  Eurokinissi )

Αθήνα
Υπέρ της άρση της βουλευτικής ασυλίας της Ντόρας Μπακογιάννη τάχθηκε η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής για την υπόθεση του 1 εκατ. ευρώ που δεν δηλώθηκε από τον σύζυγό της Ισίδωρο Κούβελο στο «πόθεν έσχες» του 2011.

Την άρση της βουλευτικής ασυλίας της ζήτησε η ίδια η κ. Μπακογιάννη, τονίζοντας ότι δεν θέλει να μείνει καμία σκιά στην υπόθεση που οι αντίπαλοί της χρησιμοποίησαν για να την πλήξουν.
Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Εξοφλήθηκαν από τον ΕΟΠΥΥ για τον Ιούνιο γιατροί και φαρμακοποιοί

Με απόφαση Σαλμά


  (Φωτογραφία:  Fosphotos )

Αθήνα
Με εντολή του αναπληρωτή υπουργού Υγείας Μ.Σαλμά εξοφλήθηκαν για το μήνα Ιούνιο οι γιατροί και οι φαρμακοποιοί, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε ο ίδιος ανακοινώσει προ ημερών.

«Η πολιτεία οφείλει να είναι συνεπής, ακόμη κι αν συνδικαλιστές με τις μαραθώνιες συνεδριάσεις τους ταλαιπωρούν τους πολίτες» δήλωσε ο κ. Σαλμάς.

Οι φαρμακοποιοί του Πειραιά βρίσκονται σήμερα, Τετάρτη, σε 24ωρη απεργία, ενώ οι υπόλοιποι συνάδελφοί τους δεν εκτελούν συνταγές επί πιστώσει, λόγω των χρεών του ΕΟΠΥΥ.

Οι φαρμακοποιοί είχαν προγραμματίσει να συνεδριάσουν για το μέλλον των κινητοποιήσεών τους στο τέλος της εβδομάδας.

Επιπλέον, σε επίσχεση εργασίας βρίσκονται οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ, ενώ από σήμερα, Τετάρτη, κινητοποιήσεις άρχισαν και οι νοσοκομειακοί γιατροί.
Newsroom ΔΟΛ


Read more...

«Μπράβο στην Ελλάδα» για τις προσπάθειές της είπε ο Μπαρόζο

Θετικό κλίμα στην Κομισιόν



H Ομιλία του Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο στο Ευρωκοινοβούλιο είχε προαναγγελθεί ως το αντίστοιχο της ετήσιας Ομιλίας στο Έθνος του εκάστοτε Αμερικανού προέδρου
H Ομιλία του Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο στο Ευρωκοινοβούλιο είχε προαναγγελθεί ως το αντίστοιχο της ετήσιας Ομιλίας στο Έθνος του εκάστοτε Αμερικανού προέδρου   (Φωτογραφία:  Reuters )

Στρασβούργο
Το κλίμα που έχει διαμορφωθεί με τις τοποθετήσεις και των άλλων ευρωπαίων θεσμικών αξιωματούχων για την Ελλάδα έρχεται να επιβεβαιώσει ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο την Τετάρτη. Σε ομιλία του στο Στρασβούργο για το μέλλον της Ευρώπης, ο Μπαρόζο είπε «Μπράβο στην Ελλάδα» για τις προσπάθειες που καταβάλλει για να εξυγιάνει τα δημοσιονομικά της και τόνισε: «Αν η Ελλάδα τηρήσει τις δεσμεύσεις της θα πρέπει να μείνει στην Ευρωζώνη».

Η ομιλία του προέδρου της Κομισιόν είχε προαναγγελθεί ως το αντίστοιχο της ετήσιας Ομιλίας στο Έθνος του εκάστοτε Αμερικανού προέδρου. Στη διάρκεια της ομιλίας του, ο Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο έδωσε το στίγμα των προθέσεων των Βρυξελλών για αντιμετώπιση της κρίσης μέσω της βαθύτερης πολιτικής ενοποίησης της ΕΕ, καθώς και το σχέδιο για τον ενιαίο εποπτικό μηχανισμό των τραπεζών.

Στη διάρκεια της ομιλίας του, ο Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο απέδωσε εύσημα στην Ελλάδα, για τις προσπάθειες που καταβάλλει να εξυγιάνει τα δημοσιονομικά της.
«Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα, αυτό το φθινόπωρο, να φθάσει στο σημείο καμπής και να προχωρήσει στην εξυγίανση της οικονομίας της, εφαρμόζοντας τις δεσμεύσεις της» σημείωσε ο πρόεδρος της Κομισιόν και πρόσθεσε: «Αν τηρήσει τις δεσμεύσεις της θα παραμείνει στο ευρώ».
Λαμβάνοντας το λόγο, στη διάρκεια της συζήτησης που ακολούθησε, ο αντιπρόεδρος της Ομάδας των Πρασίνων Ντανιέλ Κον Μπετίτ τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας ενός ταμείου απόσβεσης χρέους γαι την Ελλάδα.

Δεν χρειάζεται άλλη εμμονή στην αναγκαιότητα προσαρμογών στην Ελλάδα, είπε ο Κον Μπετίτ και σημείωσε ότι εξαιτίας αυτής της πολιτικής γνωρίζει τεράστια άνοδο η ακροδεξιά στη χώρα. Ο ίδιος ζήτησε να εγκριθεί η επιμήκυνση του χρόνου εξόφλησης του χρέους της Ελλάδας.

Την επιμήκυνση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής ή κάποια ανάλογη κίνηση στήριξης της Ελλάδας αναμένεται να αποφασίσει η Σύνοδος Κορυφής της ΕΕ στις 18-19 Οκτωβρίου. Η πολιτική απόφαση για την στήριξη της Ελλάδας φαίνεται πως έχει ήδη ληφθεί και απομένει η έκθεση της τρόικας για να επιβεβαιώσει την πρόοδο στη δημοσιονομική προσαρμογή και την υλοποίηση των μνημονιακών υποχρεώσεων.

Η τοποθέτηση του Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο έρχεται ένα 24ωρο μετά τη συνάντηση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά με τον επικεφαλής της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι. Ο ευρωπαίος κεντρικός τραπεζίτης χαιρέτισε την αποφασιστικότητα της ελληνικής κυβέρνησης και αναγνώρισε την πρόοδο που έχει συντελεστεί στη χώρα, τονίζοντας όμως ότι ακόμη συνεχίζουν «να υφίστανται σημαντικές προκλήσεις».

Η προσπάθεια της κυβέρνησης, που χαρακτηρίζεται ως επιχείρηση ανάκτησης της εμπιστοσύνης των εταίρων προς τη χώρα, συνεχίζεται αύριο, Πέμπτη, με την επίσκεψη του Γάλλου υπουργού Οικονομικών Πιέρ Μοσκοβισί στην Αθήνα, εν όψει του Eurogroup στη Λευκωσία την Παρασκευή.

Στο περιθώριο του Eurogroup ο Γ.Στουρνάρας θα συναντηθεί με την επικεφαλής της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ.
Newsroom ΔΟ
Λ

Read more...

ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΚΑΘΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ


Στο «κατώφλι» της εξόδου ο Αντώνης Μανιτάκης


Στο «κατώφλι» της εξόδου ο Αντώνης Μανιτάκης
Έτοιμος να παραιτηθεί φέρεται ο υπουργός Εσωτερικών, Αντώνης Μανιτάκης, σε περίπτωση που η τρόικα επιμείνει στην πρόθεσή της να επιβάλλει την υλοποίηση απολύσεων στο δημόσιο τομέα.Στο πλαίσιο της σημερινής συνάντησής του με τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, ο κ. Μανιτάκης φέρεται να δήλωσε ρητά πως απορρίπτει το ενδεχόμενο  των απολύσεων, προτάσσοντας αντίθετα την προοπτική εφαρμογής ενός εναλλακτικού σχεδιασμού που ευνοεί τον εκσυγχρονισμό του κράτους. 

Ως εκ τούτων, καθίσταται εξαιρετικά αμφίβολη η συνοχή του κυβερνητικού σχήματος σε περίπτωση που οι αντιπρόσωποι της τρόικα παραμείνουν σταθεροί στο θέμα των απολύσεων, δίχως να υποχωρήσουν από την αξίωση που προβάλλουν αυτήν τη στιγμή. 

Μάλιστα, εάν η τρόικα δείξει άκαμπτη σε αυτό το ζήτημα, πέρα από την ενότητα του κυβερνητικού σχήματος, διακυβεύεται και η συνοχή του κυβερνητικού συνασπισμού, εφόσον, αν μη τι άλλο, ο Αντώνης Μανιτάκης αποτέλεσε πρόταση της ΔΗΜΑΡ. 

Πάντως αξίζει να σημειωθεί πως και ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας,εμφανίζεται να μην αντιλαμβάνεται την επιμονή της τρόικα στο θέμα των απολύσεων,καθότι εκτιμά ότι η αναλογία 1/10 στη σχέση προσλήψεων - αποχωρήσεων διασφαλίζει στο ακέραιο τη μείωση του δημοσίου τομέα στον βαθμό που έχει ζητηθεί. 

Παράλληλα και ο υπουργός Οικονομικών φαίνεται ότι αντιλαμβάνεται τους ευρύτερους τριγμούςπου θα μπορούσαν να προκληθούν από την επαναφορά του ζητήματος των απολύσεων στο δημόσιο τομέα, γι’ αυτό και κυβερνητική επιθυμία είναι να κλείσει εν τέλει αυτό το κεφάλαιο με αποδοχή εκ μέρους των τριών αντιπροσώπων των δανειστών των αιτιάσεων της ελληνικής πλευράς.

Παναγιώτης Σκευοφύλακαςhttp://newpost.gr

Read more...

ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΣΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥ ΜΕΤΑ ΤΑ «ΕΥΣΗΜΑ» ΤΟΥ ΜΑΡΙΟ ΝΤΡΑΓΚΙ


Κρίσιμη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών με «φόντο» τα επώδυνα μέτρα


Κρίσιμη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών με «φόντο» τα επώδυνα μέτρα
Με την «επιβράβευση» του επικεφαλής της ΕΚΤ, Μάριο Ντράγκι, ο οποίος κατά τη διάρκεια της χθεσινής τους συνάντησης στην Φρανκφούρτη, σημείωσε πως η Ελλάδα έχει κάνει βήματα προόδου, ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς υποδέχεται εκ νέου σήμερα το απόγευμα στις 19:30 στο Μέγαρο Μαξίμου τους κυρίους Βενιζέλο και Κουβέλη προκειμένου να συζητηθεί το νέο πακέτο των επώδυνων περικοπών.Οι δύο πολιτικοί αρχηγοί που στηρίζουν την κυβέρνηση προσέρχονται με αρκετές κοινές θέσεις για τα νέα μέτρα καθώς Βενιζέλος και Κουβέλης έχουν αποκλείσει αμφότεροι το ενδεχόμενο να δεχθούν οριζόντιες περικοπές.

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή της, η Δημοκρατική Αριστερά, την Τρίτη, αντιπρότεινε ισοδύναμα μέτρα προκείμενου να εξαιρεθούν από το πακέτο που συζητείται η περικοπή των αναπηρικών επιδομάτων, οι οριζόντιες περικοπές των δώρων και η αύξηση των ενσήμων για χορήγηση πλήρους σύνταξης.

Από την πλευρά της Ιπποκράτους, σύμφωνα με πληροφορίες, σημειώνεται ότι η ρήτρα ισοδυνάμων που προτείνει η ΔΗΜΑΡ και η κεντρική θέση του ΠΑΣΟΚ για παράταση του χρόνου δημοσιονομικής προσαρμογής βρίσκονται στην ίδια κατεύθυνση και στο ίδιο πνεύμα.

Ενδοκυβερνητικούς τριγμούς, ωστόσο, προκαλεί η απαίτηση της τρόικας για άμεσες απολύσεις στο Δημόσιο με πρώτη ηχηρή παρέμβαση αυτή του υπουργού Εσωτερικών, Αντώνη Μανιτάκη,ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες, απορρίπτει κατηγορηματικά ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Δεδομένο ότι της σύσκεψης των πολιτικών αρχηγών θα έχει προηγηθεί στις 16:00 η συνάντηση του Γιάννη Στουρνάρα με την τρόικα, ο υπουργός Οικονομικών αναμένεται να ενημερώσει εκ νέου για την πρόοδο των σκληρών διαπαραγματεύσεων που λαμβάνουν χώρα ώστε να κλείσουν τα νέα μέτρα.

Read more...

ΝΟΜΙΚΑ ΑΝΙΣΧΥΡΗ Η ΠΡΑΞΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ


Αντισυνταγματικές οι μειώσεις των μισθών και η μετενέργεια


Αντισυνταγματικές οι μειώσεις των μισθών και η μετενέργεια
Ως παραβαίνουσα το Σύνταγμα και ως εκ τούτου νομικά ανίσχυρη, κρίθηκε, από  τοΜονομελές Πρωτοδικείο Χαλκιδικής, η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) 6/2012, με την οποία σημειώθηκε μείωση στον κατώτατο μισθό και εφαρμόστηκε η κατάργηση της μετενέργειας των συλλογικών συμβάσεων.Όπως προκύπτει από ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος(ΟΣΜΕ), την οποία αναδημοσιεύει σήμερα το Βήμα, «Το Δικαστήριο, σε μια από τις πρώτες δικαστικές αποφάσεις που εκδίδονται μετά τη θέση σε ισχύ της με αρ. 6/2012 ΠΥΣ, έκρινε ότι η τελευταία είναι νομικά ανίσχυρη, διότι εκδόθηκε από τη Διοίκηση κατά παράβαση του Συντάγματος (άρθρα 26 και 43 παρ. 2), χωρίς δηλαδή εξουσιοδοτική κάλυψη. Πρόκειται για μια ιστορική απόφαση η οποία θέτει εκποδών τις σαρωτικές νομοθετικές μεταβολές της με αρ. 6 ΠΥΣ».  
Σύμφωνα με την ΟΣΜΕ, η οποία παρενέβη υπέρ απολυθέντων μελών της, τα οποία  κινήθηκαν δικαστικά ακριβώς εξαιτίας της απόλυσής τους από τα ΚΤΕΛ Χαλκιδικής,  «με την με αρ. 24/2012 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χαλκιδικής κρίθηκαν άκυρες οι απολύσεις πέντε συναδέλφων από το ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, οδηγών και εισπρακτόρων, που είχαν γίνει το Μάρτιο του 2012, και υποχρεώθηκε ο εργοδότης να αποδέχεται τις υπηρεσίες τους και να τους καταβάλει μισθούς υπερημερίας για το διάστημα από την απόλυσή τους έως τον Αύγουστο του 2012». 
  
Η εργοδοσία είχε προχωρήσει στις απολύσεις επικαλούμενη τις σχετικές ρυθμίσεις, όπως όμως παρατηρούν οι συνδικαλιστές, η δικαστική αρχή αποφάνθηκε ότι αυτό συνέβη «χωρίς να συντρέχει κανένας από τους λόγους που προβλέπονται στον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού ΚΤΕΛ, με την επίκληση εκ μέρους του ΚΤΕΛ, της δήθεν κατάργησης των διατάξεών του που αφορούν τους όρους λύσης της σύμβασης εργασίας από την με αρ. 6/2012 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου».   

«Η "επιχείρηση" εκθεμελίωσης εν μια νυκτί του οικοδομήματος των εργασιακών σχέσεων στη χώρα μας με την με αρ. 6/2012 ΠΥΣ βρίσκει ήδη ως εμπόδιο την ανεξάρτητη ελληνική δικαιοσύνη,που, σε πείσμα των καιρών, επιμένει να θυμάται και να εφαρμόζει το Σύνταγμα και τους νόμους του ελληνικού κράτους. Οι απολύσεις στα ΚΤΕΛ, αλλά και σε πολλούς άλλους εργασιακούς χώρους, υπόκεινται και θα συνεχίσουν να υπόκεινται σε περιορισμούς. Τη “ζούγκλα” μπορούμε και θα την κρατήσουμε μακριά» τονίζουν, δίνοντας το στίγμα των προθέσεών τους, οι εργαζόμενοι.

Read more...

Ναι στον ESM, αλλά με πλαφόν στο κεφάλαιο, αποφάσισε το γερμανικό Συνταγματικό Δικαστήριο Μέρκελ: Μήνυμα στην Ευρώπη το «ναι» του Δικαστηρίου

Το Συνταγματικό Δικαστήριο της Γερμανίας ενέκρινε την υιοθέτηση από το Βερολίνο των μηχανισμών διάσωσης του ευρώ, αίροντας την αβεβαιότητα για τη διαχείριση της χρηματοπιστωτικής κρίσης.

Οι οκτώ δικαστές έδωσαν το πράσινο φως στον πρόεδρο της Γερμανίας Γιοακίμ Γκάουκ να επικυρώσει τους νόμους για τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας και για την έγκριση του Συμφώνου Δημοσιονομικής Σταθερότητας.

Ωστόσο, οι δικαστές απαιτούν την έγκριση του γερμανικού κοινοβουλίου για κάθε αύξηση της οικονομικής συμβολής της Γερμανίας στο κεφάλαιο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας. Οποιαδήποτε αύξηση της γερμανικής συμμετοχής πάνω από τα 190 δισ. ευρώ θα πρέπει πρώτα να εγκριθεί από τη Μπούντεσταγκ, αναφέρεται στην απόφαση του δικαστηρίου.

Διαβάζοντας την ετυμηγορία, ο πρόεδρος της έδρας υπογράμμισε πως στη λήψη της απόφασης συνυπολογίστηκε και η βαρύνουσα σημασία της υπόθεσης για τη συνολική οικονομική σταθερότητα.

Ετσι τελικά το Δικαστήριο δίνει τελικά το πράσινο φως για την λειτουργία του ESM με τις χρηματαγορές και το ευρώ να ανταποκρίνονται ήδη θετικά. Πάνω από το $1,29 αναρριχάται το ευρώ, ενώ το χρηματιστήριο Αθηνών παρουσιάζει άνοδο άνω του 2%. Ανοδικές τάσεις επικρατούν και στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια. Στις 11.38 (ώρα Ελλάδος), ο δείκτης FTSE 100 στο Λονδίνο ενισχυόταν κατά 0,17% στις 5.802,29 μονάδες, ενώ ο γαλλικός δείκτης CAC 40 κατέγραφε κέρδη 0,47% στις 3.553,80 μονάδες. Ακόμη μεγαλύτερη άνοδο, της τάξης του 0,73% σημείωνε την ίδια ώρα στη Φραγκφούρτη ο δείκτης DAX, ο οποίος διαμορφωνόταν στις 7.363,68 μονάδες.

Μέρκελ: Ηχηρό μήνυμα στην Ευρώπη

«Η Γερμανία έστειλε ηχηρό μήνυμα στην Ευρώπη», ήταν η πρώτη αντίδραση της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, με αφορμή την έγκριση του μόνιμου Ευρωπαϊκού μηχανισμού διάσωσης (ESM) από το Ομοσπονδιακό Συνταγματικό Δικαστήριο σήμερα – Τετάρτη.

«Η απόφαση της Καρλσρούης παρέχει ασφάλεια στους Γερμανούς βουλευτές και φορολογούμενους. Η επιβεβαίωση των δικαιωμάτων του κοινοβουλίου - που είχε προηγουμένως επικυρώσει τον ESM - δίνει σε όλα τα μέλη του σώματος, όπως επίσης και στους φορολογούμενους και τους πολίτες αυτής της χώρας ασφάλεια», τόνισε η Μέρκελ σε ομιλία της στην Bundestag (κάτω Βουλή).

Στη συνέχεια προσέθεσε πως «αυτή η ασφάλεια είναι σημαντική στην πορεία που παίρνουμε, και για αυτό λέω πως είναι μία καλή μέρα για τη Γερμανία και την Ευρώπη», ενώ αναφερόμενη στις «αδύναμες» χώρες – μέλη της Ευρωζώνης υποστήριξε πως « τα κράτη αυτά πρέπει να ηγηθούν της προσπάθειας επίλυσης των προβλημάτων που τα ταλανίζουν».

Read more...

Από «ψιλό κόσκινο» περνάει ξανά την αγορά καυσίμων η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Επικαιροποίηση της έρευνας του 2008


  (Φωτογραφία:  Ευρωκίνηση )

Αθήνα
Εκ νέου μπήκε στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού η αγορά καυσίμων και επικαιροποιεί παλαιότερη έρευνά της σχετικά με το πόσα υλοποιήθηκαν και πόσα απομένει να γίνουν προκειμένου να αλλάξει η εικόνα της εν λόγω αγοράς.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι η αγορά καυσίμων έχει αποκτήσει έντονα χαρακτηριστικά κλειστής αγοράς, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι παρεμβάσεις που έχουν προταθεί από το 2008.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Δ.Κυριτσάκης, αναφέρθηκε, σε ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Alpha, στις καταγγελίες που έχει λάβει η Επιτροπή από βενζινοπώλες, οι οποίοι αναφέρουν πως το λαθρεμπόριο καυσίμων ευθύνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό για την εκτίναξη της τιμής της βενζίνης.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, αν το λαθρεμπόριο είχε καταπολεμηθεί, η τιμή της βενζίνης θα ήταν από 30 έως 50 λεπτά χαμηλότερη.

Σημειώνεται ότι η έρευνα της Επιτροπής διεξάγεται στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης διαδικασίας και αφορά στην επικαιροποίηση έρευνας που είχε κάνει το 2008 για την αγορά πετρελαιοειδών.

Η επιτάχυνση της εγκατάστασης του συστήματος εισροών - εκροών στα πρατήρια καυσίμων, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προκειμένου να παταχθεί το λαθρεμπόριο καυσίμων εξακολουθεί να αποτελεί για την Επιτροπή δράση πρώτης προτεραιότητας, καθώς η αύξηση της φορολογίας προσφέρει ακόμη μεγαλύτερο κίνητρο για να δράσουν τα κυκλώματα στο λαθρεμπόριο καυσίμων στερώντας πολύτιμα έσοδα από τα κρατικά ταμεία.

Εκτός από τα καύσιμα, 30 ακόμη κατηγορίες προϊόντων, εκ των οποίων οι 20 αφορούν είδη ευρείας κατανάλωσης που προμηθευόμαστε από τα σούπερ μάρκετ, βρίσκονται στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ενώ αναμένεται και η έκδοση απόφασης σχετικά με το ενδεχόμενο καρτέλ σε φροντιστήρια ξένων γλωσσών.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ

Read more...