Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

Πόρισμα: Όλα σύννομα στις άγονες γραμμές

Στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν ποινικές και άλλες ευθύνες για κανένα πρόσωπο για το διαγωνισμό των άγονων γραμμών καταλήγει το πόρισμα του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρου Ρακιτζή, αναφορικά με τις καταγγελίες του επικεφαλής της MIG, Ανδρέα Βγενόπουλου,

Ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, κάλεσε τον κ. Βγενόπουλο να αναλάβει τις ευθύνες του και να ζητήσει συγγνώμη.ο υφυπουργός Νίκος Σηφουνάκης, ο οποίος βρέθηκε στο στόχαστρο του προέδρου της MIG. Ο υφυπουργός, Ν. Σηφουνάκης, διερωτήθη "γιατί κατηγορήθηκε μια κυβέρνηση 40 ημερών για το όλο θέμα", αποδίδοντας την επίθεση που δέχθηκε στη στάση που τήρησε το 2008 στο θέμα της πώλησης ποσοστού του ΟΤΕ στη γερμανική DT.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Βγενόπουλος είχε αφήσει αιχμές ότι ο διαγωνισμός δεν ήταν σύννομος. Είχε μάλιστα επιτεθεί προφορικά στον υφυπουργό Νίκο Σηφουνάκη, ζητώντας την αποπομπή του.

Οι καταγγελίες Βγενόπουλου, κατόπιν εντολής του κ. Ρέππα προωθήθηκαν στο γενικό επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης Λ. Ρακιντζή.

nooz.gr

Read more...

Διπλό επίδομα αλληλεγγύης στους ανέργους

Διευρύνεται ο αριθμός των πολιτών που δικαιούνται το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης, όπως ανακοίνωσε στην επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ο Γ. Παπακωνσταντίνου.

Ο υπουργός Οικονομικών ανακοίνωσε επίσης ότι όσοι το 2008 είχαν χαμηλό εισόδημα και φέτος είναι άνεργοι θα λάβουν διπλό επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης, ανεξαρτήτως ηλικίας. Συγκεκριμένα, οικογενειάρχης με τουλάχιστον ένα παιδί, που πέρυσι βρισκόταν κάτω από το χαμηλότερο εισοδηματικό επίπεδο και φέτος έμεινε άνεργος, δικαιούται δύο επιδόματα κοινωνικής αλληλεγγύης, δηλαδή και το εισοδηματικό (από 700-1.300 ευρώ ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών) και της ανεργίας (400 ευρώ).

Σημειώνεται ότι με βάση τροποποίηση, το επίδομα δεν θα μπορεί να κατάσχεται, ούτε να συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το δημόσιο και τις τράπεζες.

Εξ άλλου, με άλλες αλλαγές που επέφερε ο υπουργός, προβλέπεται ότι το επίδομα χορηγείται ανεξαρτήτως ηλικίας και στους συνταξιούχους κάτω των εισοδηματικών ορίων χορήγησης του ΕΚΑΣ ασφαλισμένους σε οιονδήποτε ασφαλιστικό οργανισμό κύριας ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένου και του Δημοσίου, εφόσον δεν λαμβάνουν ΕΚΑΣ.

Ο υπουργός τόνισε ότι είναι πρώτη φορά που επέρχεται αναδιανομή εισοδημάτων και κοινωνικής αλληλεγγύη με εμβέλεια 2,5 εκατ. πολίτες αποδέκτες σε μία εποχή εξαιρετικά δύσκολη δημοσιονομικά: "Δυστυχώς έχουμε να κάνουμε εδώ με μία συγκεκριμένη ανεύθυνη πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης, που μας κληροδότησε τεράστια ελλείμματα και χρέος, αλλά που δεν θα τα επικαλεσθούμε ως άλλοθι για να αθετήσουμε τις υποσχέσεις μας".

Επίσης έκανε λόγο για μία ισορροπημένη παρέμβαση που επιβαρύνει αποκλειστικά τους έχοντες και κατέχοντες για την εξασφάλιση 1 δισ. ευρώ που δίδονται στοχευμένα σε συγκεκριμένες κατηγορίες χαμηλόμισθων και χαμηλοσυνταξιούχων.

Ο Γ. Παπακωνσταντίνου τόνισε ότι συνιστά δίκαιη κοινωνική επιβάρυνση η έκτακτη φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας: "Η τρομοκρατία των τελευταίων ημερών να μην φορολογηθεί η μεγάλη ακίνητη περιουσία δεν θα περάσει. Πλήττει ευθέως τη μεσαία ιδιοκτησία. Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε. Η ρύθμιση αφορά 70.000 από τα 4,5εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων", υπογράμμισε.

Είναι προφανές, κατέληξε ο υπουργός, ότι πρόκειται απλώς για ένα πρώτο θετικό βήμα στο οποίο δεν εξαντλείται η κοινωνική πολιτική της κυβέρνησης. Θα ακολουθήσουν νομοσχέδια για τους δανειολήπτες και τη ρευστότητα της αγοράς, και το κυριότερο το νέο φορολογικό νομοσχέδιο τους πρώτους μήνες του 2010 καθώς και άλλα σε ορίζοντα τετραετίας.

Αντιδράσεις

Ο εισηγητής της ΝΔ, Μαργαρίτης Τζίμας, σημείωσε ότι το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει τα πραγματικά προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, ενώ ανέφερε ότι την Τετάρτη θα τοποθετηθεί το κόμμα του αν το ψηφίζει ή όχι.

Κατά του νομοσχεδίου τάχτηκε ο εισηγητής του ΚΚΕ, Αγγελος Τζέκης, λέγοντας ότι "με πολιτική φιλοδωρημάτων, δεν μπορεί να γίνει αναδιανομή του πλούτου".

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου, τάχτηκε ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Κώστα Αϊβαλιώτης, αν και όπως είπε η εφάπαξ εισφορά είναι μία επαιτεία.

Στην ολομέλεια θα τοποθετηθεί ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως ανέφερε ο εισηγητής του Δημήτρης Παπαδημούλης.

nooz.gr

Read more...

ΔΙΠΛΟ ΕΤΑΚ ΓΙΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ...


Ρεπορτάζ : Κ. Σιωμόπουλος
(από το Βήμα)


Διπλό φόρο θα κληθούν να πληρώσουν εφέτος χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων μετά την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να επιβάλει έκτακτη εισφορά σε όλους όσοι έχουν στην κατοχή τους ακίνητα αντικειμενικής αξίας άνω των 400.000 ευρώ, γεγονός που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Αυτό διότι μέσα στο 2009 θα σταλεί από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων εκκαθαριστικό σημείωμα με το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων που ισχύει βάσει των υφιστάμενων διατάξεων καθώς, και αυτό της... έκτακτης εισφοράς με τα νέα κλιμάκια που προβλέπονται στο νομοσχέδιο το οποίο κατάθεσε την Παρασκευή το βράδυ στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου και σύντομα πρόκειται να γίνει νόμος του κράτους αν δεν υπάρξουν αλλαγές της τελευταίας ώρας. Με βάση τα ισχύοντα, ΕΤΑΚ θα πληρώσουν όλοι όσοι έχουν στην κατοχή τους ακίνητα και αυτά ξεπερνούν σε αντικειμενική αξία τα 100.000 ευρώ στην περίπτωση των άγαμων και 200.000 ευρώ στην περίπτωση των έγγαμων με 2 παιδιά.
Ωστόσο, αν τα ακίνητα αφορούν οικόπεδα, γραφεία ή καταστήματα, τότε ο φόρος ΕΤΑΚ με συντελεστή ένα τοις χιλίοις επιβάλλεται από το πρώτο ευρώ αντικειμενικής αξίας των εν λόγω ακινήτων. Το αφορολόγητο των 100.000 ευρώ ή των 200.000 ευρώ λαμβάνεται υπόψη μόνο για τις κατοικίες (κύριες, δευτερεύουσες ή εξοχικές) και όχι για τα υπόλοιπα ακίνητα. Στην περίπτωση της έκτακτης εισφοράς από το σύνολο της αντικειμενικής αξίας κάθε μέλους της οικογένειας αφαιρούνται 400.000 ευρώ και από το όριο αυτό και άνω επιβάλλεται φόρος από 0,1% ως 0,9%.
Εντονες είναι οι αντιδράσεις στη νέα αυτή φορολογία των ιδιοκτητών ακινήτων, των συμβολαιογράφων, των δικηγόρων, των μεσιτών, των κατασκευστών και των φοροτεχνικών. Μάλιστα, σήμερα το μεσημέρι τα μέλη των παραπάνω φορέων και επαγγελματικών ομάδων θα παραχωρήσουν συνέντευξη Τύπου προκειμένου να αναφερθούν στις ενστάσεις που έχουν για την επιβολή της έκτακτης εισφοράς, αλλά και τις λοιπές φορολογικές αλλαγές που σχεδιάζει η κυβέρνηση. Μάλιστα, οι ιδιοκτήτες ακινήτων εκτιμούν ότι ο αριθμός των πολιτών που θα κληθεί να πληρώσει την έκτακτη εισφορά ανέρχεται σε περίπου 1.000.000. Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών θεωρούν ότι είναι πολύ μικρότερος ο αριθμός των πολιτών που θα πληρώσουν τη συγκεκριμένη εισφορά και σε κάθε περίπτωση το όριο των 400.000 ευρώ αφορά ατομική και όχι οικογενειακή περιουσία. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν έγγαμος έχει στην κατοχή του ακίνητα αντικειμενικής αξίας 300.000 ευρώ και η σύζυγός του έχει ακίνητα αντικειμενικής αξίας 350.000 ευρώ θα πληρώσουν μόνο το ΕΤΑΚ και όχι την έκτακτη εισφορά, γιατί ο καθένας ατομικά δεν ξεπερνάει το όριο των 400.000 ευρώ. Αντιθέτως, αν ο σύζυγος είχε στην κατοχή του ακίνητα αντικειμενικής αξίας 650.000 ευρώ τότε θα πλήρωνε έκτακτη εισφορά 200 ευρώ για το κλιμάκιο από 400.000 ευρώ ως 600.000 ευρώ και 100 ευρώ για το κλιμάκιο από 600.000 ευρώ ως 650.000 ευρώ. Σύνολο πρόσθετης έκτακτης φορολογικής επιβάρυνσης 350 ευρώ. Οι παραπάνω φορολογούμενοι θα πρέπει να υπολογίσουν και τον φόρο ΕΤΑΚ που αντιστοιχεί σε ένα τοις χιλίοις επί της αξίας των ακινήτων. Το αφορολόγητο των 200.000 ευρώ στην περίπτωση των έγγαμων με δύο παιδιά επιμερίζεται μεταξύ των συζύγων ανάλογα με την περιουσιακή τους κατάσταση.
Ακόμη στο υπουργείο Οικονομικών λένε ότι η φορολόγηση είναι προοδευτική, αφορά αντικειμενικές αξίες και όχι τις εμπορικές και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να επιβληθεί η έκτακτη εισφορά σε ένα εκατομμύριο οικογένειες.
Πάντως, σύμφωνα με την ΠΟΜΙΔΑ οι ιδιοκτήτες απρόσοδων ακινήτων αδυνατούν να ανταποκριθούν οικονομικά σε τέτοια φορολογικά μέτρα και αγωνιούν για το ποια θα είναι τα επόμενα, μόνιμου μάλιστα χαρακτήρα. Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι τα παλιά, τα ξενοίκιαστα, τα δεσμευμένα, τα ετοιμόρροπα, τα ημιτελή, τα άχτιστα, τα κάθε είδους χωρίς εισόδημα ακίνητα στη χώρα μας θα έπρεπε να εξαιρεθούν από το μέτρο της έκτακτης εισφοράς.
fimotro


Read more...

Ανακαλούνται οι άδειες για τα κολέγια

Ανακαλούνται όλες οι άδειες που είχαν εκδοθεί για τα κολέγια στη χώρα μας, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, μετά την ομόφωνη εκτίμηση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για το παράνομο της διαδικασίας χορήγησης.

Η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, είχε υποβάλλει ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους σχετικά με τη νομιμότητα ή μη της διαδικασίας που ακολουθήθηκε για την εσπευσμένη έκδοση αδειών λειτουργίας - δύο μέρες προ των εκλογών - σε όλους τους φορείς της «άτυπης μεταλυκειακής εκπαίδευσης», τα αποκαλούμενα «Κολλέγια» , που είχαν υποβάλει σχετική αίτηση .

Η Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους απεφάνθη ομόφωνα για το παράνομο της διαδικασίας, ενώ - όπως ενημέρωσε η υπουργός - έχει ανακύψει θέμα και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία διαπίστωσε (Πέμπτη 19 Νοεμβρίου) δύο σημαντικές παραβάσεις για το ίδιο θέμα και αποφάσισε εις βάρος της χώρας μας:

1. Την αποστολή «αιτιολογημένης γνώμης» και την έναρξη διαδικασίας προστίμου για τη μη-συμμόρφωση της Ελλάδας σε δύο καταδικαστικές αποφάσεις του ΔΕΚ που αφορούν μεταξύ άλλων την ενσωμάτωση της Οδηγίας 36/2005.

2. Την έναρξη νομικών διαδικασιών λόγω της παραβίασης θεμελιωδών κοινοτικών ελευθεριών μέσω του Ν. 3696/2008 νόμου που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου, η ηγεσία του θα προχωρήσει σε αναλυτική επεξεργασία των δεδομένων μόλις έχει στη διάθεσή του τα επίσημα και ακριβή κείμενα των αποφάσεων.

"Παράνομες υπουργικές αποφάσεις"

Η κ. Διαμαντοπούλου εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στην προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αναφέροντας ότι "οι φάκελοι ουδέποτε εξετάστηκαν από τον προηγούμενο Υπουργό κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο, παρά τα προβλεπόμενα από τον Νόμο 3696/2008 που είχε ψηφιστεί από τον προκάτοχό του".

"Η κυβέρνηση της ΝΔ προκάλεσε και κληροδότησε ένα πρωτοφανές χάος με άδειες που δόθηκαν με παράνομες υπουργικές αποφάσεις, βασιζόμενες σε ένα νόμο που κηρύσσεται ασύμβατος προς το ευρωπαϊκό δίκαιο" αναφέρει η κ. Διαμαντοπούλου.

Καλείται εκ των πραγμάτων η σημερινή ηγεσία του υπουργείου να ξεκαθαρίσει το τοπίο στη μεταλυκειακή εκπαίδευση από ένα καθεστώς ανευθυνότητας, άγνοιας και παρανομίας, το οποίο ταυτόχρονα επιτείνει την αναξιοπιστία της χώρας μας στην Ευρώπη.

Όπως με εμμονή προειδοποιούσε το ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση στη Βουλή, η χαοτική κατάσταση των τότε κυβερνητικών ρυθμίσεων έχει ως συνέπεια την παραπλάνηση χιλιάδων νέων, των οικογενειών τους, αλλά και των διδασκόντων, εργαζομένων και επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της άτυπης μεταλυκειακής εκπαίδευσης.

Συναντήσεις στις Βρυξέλλες

Στην ανακοίνωση σημειώνεται εξάλλου ότι η κ. Διαμαντοπούλου την Πέμπτη 26 και Παρασκευή 27 Νοεμβρίου, θα έχει σειρά συναντήσεων με τον αρμόδιο Επίτροπο και Υπουργούς και με την παρέμβασή της στο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας στις Βρυξέλλες, όπου θα θέσει το θέμα της αμοιβαιότητας και της αυθεντικότητας του ελέγχου της ποιότητας δομών εκπαίδευσης μεταξύ των χωρών μελών.

Το πλαίσιο των συνολικών δράσεων που θα αναλάβει η Κυβέρνηση θα ανακοινωθεί την επόμενη εβδομάδα.

Παρέμβαση Σπηλιωτόπουλου

"Έκπληξη" σύμφωνα με τον πρώην υπουργό Παιδείας κ. Σπηλιωτόπουλο προκαλεί η ανακοίνωση της υπουργού κ. Διαμαντοπούλου, αναφέρει ανακοίνωση του πρώτου. "Ο τ. Υπουργός Παιδείας έκανε, ως όφειλε, σύμφωνα με τον νόμο αποδεκτή την εισήγηση της Επιτροπής Αξιολόγησης και Ελέγχου Κολλεγίων σχετικά με τη χορήγηση αδειών λειτουργίας υπό όρους σε κολλέγια και με τη ρητή επιφύλαξη ανακλήσεως σε περίπτωση μη πλήρωσής τους" αναφέρεται στην ανακοίνωση.

"Η υπουργός, έχοντας μπροστά της όλο το χρονικό περιθώριο από την 8η Οκτωβρίου, αντί να εξετάσει σχολαστικά, ως όφειλε, τους φακέλους των αιτηθέντων κολλεγίων και να ανακαλέσει τις άδειες λειτουργίας όσων δεν πληρούσαν τοις προϋποθέσεις του νόμου, προτίμησε να κρυφτεί πίσω από ευχολόγια και δήθεν συναντήσεις και παρεμβάσεις της στις Βρυξέλλες, διαλέγοντας τον εύκολο καταστροφικό δρόμο" τονίζει ο κ. Σπηλιωτόπουλος.
nooz.gr

Read more...

Η ΝΕΑ ΓΡΙΠΗ ΧΤΥΠΑ ΚΑΙ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ...


Ρεπορτάζ : Νανά Νταουντάκη
(από ΤΑ ΝΕΑ)


«Λουκέτο» προβλέπει νέα εγκύκλιος του υπουργείου Υγείας και σε φροντιστήρια, στην περίπτωση που εμφανιστούν τουλάχιστον τέσσερις μαθητές με ύποπτα συμπτώματα, τα οποία μαρτυρούν πως πιθανόν να νοσούν από τη νέα γρίπη. Σε 300 προσλήψεις νοσηλευτών και επικουρικού προσωπικού με τη διαδικασία των έκτακτων αναγκών προχωράει το υπουργείο Υγείας, προκειμένου να αρχίσει άμεσα η λειτουργία 95 κλινών σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, οι...
οποίες μένουν ανενεργές λόγω έλλειψης νοσηλευτικού προσωπικού. Θα γίνει αγώνας δρόμου για να λειτουργήσουν μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου άλλες 54 κλίνες Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, που μένουν κλειστές λόγω έλλειψης προσωπικού αλλά και εξοπλισμού. Οι προσλήψεις, όπως ανακοίνωσε χθες η υπουργός Υγείας Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, θα είναι σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ και θα καλυφθούν από κονδύλια του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ). Εν τω μεταξύ, αργά αλλά σταθερά αυξάνεται ο αριθμός των πολιτών που προσέρχονται στα κέντρα εμβολιασμού και σ΄ αυτό φαίνεται ότι συνέβαλε η αύξηση των κρουσμάτων αλλά και τα τελευταία θανατηφόρα κρούσματα.
Πάνω από 6.500 άνθρωποι (με χρόνια νοσήματα, αιμοδότες και όσοι φροντίζουν βρέφη μικρότερα των 6 μηνών) έσπευσαν να εμβολιαστούν κατά του ιού (Η1Ν1) χθες, πρώτη μέρα του εμβολιασμού των ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, αριθμός που κρίνεται ικανοποιητικός από το υπουργείο Υγείας.
Χαρακτηριστικό του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για εμβολιασμό είναι και το γεγονός ότι η ειδική τηλεφωνική γραμμή πληροφοριών του ΚΕΕΛΠΝΟ για τη νέα γρίπη (1135) δέχτηκε καταιγισμό τηλεφωνημάτων. Μόνο στις 14 και 15 του μήνα, δέχτηκε 2.253 κλήσεις, ενώ το περασμένο Σαββατοκύριακο ο αριθμός των κλήσεων ανήλθε στις 9.123.
Σε ό,τι αφορά όμως στους γιατρούς και τους νοσηλευτές, ο ρυθμός προσέλευσής τους στα κέντρα εμβολιασμού των νοσοκομείων παραμένει απογοητευτικός. Ειδικότερα και σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Υγείας, έως τις 20 Νοεμβρίου είχαν εμβολιαστεί 13.406 γιατροί σε όλη τη χώρα, την ώρα που οι ειδικοί κάνουν έκκληση στους επαγγελματίες υγείας να οχυρώσουν τόσο την υγεία τους όσο και το ΕΣΥ από τον νέο ιό Α (Η1Ν1).
Πάντως, η μεγάλη προσέλευση των πολιτών οι οποίοι ανήκουν σε εκείνες τις ομάδες που έχουν υψηλό κίνδυνο να νοσήσουν βαριά στην περίπτωση που προσβληθούν από τη νέα γρίπη, δημιούργησε προβλήματα σε κάποια κέντρα εμβολιασμού, όπως παραδέχτηκε η υπουργός Υγείας κ. Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, τα οποία - όπως είπε- αντιμετωπίστηκαν.

fimotro

Read more...

ΣΤΗΝΟΥΝ ΔΟΚΑΝΟ ΦΠΑ ΓΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ, ΓΙΑΤΡΟΥΣ..


Ρεπορτάζ : Έλενα Λάσκαρη
(από ΤΑ ΝΕΑ)


Θέμα επιβολής ΦΠΑ σε δικηγόρους, συμβολαιογράφους, γιατρούς, εκπαιδευτικούς και ασφαλιστές ανοίγει η κυβέρνηση στο πλαίσιο του διαλόγου για τη ριζική αναμόρφωση του φορολογικού. Το μέτρο εντάσσεται στο πλαίσιο των προσπαθειών του οικονομικού επιτελείου για την περιστολή της φοροδιαφυγής και εξετάζεται...
να συνδυαστεί με την υποχρεωτική υποβολή των περιοδικών και εκκαθαριστικών δηλώσεων ΦΠΑ μέσω Διαδικτύου, καθώς και την εφαρμογή του πόθεν έσχες για όλους. Με αυτά τα στοιχεία στη διάθεσή τους στη συνέχεια οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα στήνουν ηλεκτρονικό μπλόκο με σαρωτικές διασταυρώσεις και δραστικούς ελέγχους.
Σήμερα, οι παραπάνω επαγγελματικές ομάδες δεν υπάγονται σε ΦΠΑ για τις υπηρεσίες που παρέχουν σε ιδιώτες, και το υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ότι στον χώρο αυτόν υπάρχει μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή, παρά τα κίνητρα που έχουν δοθεί για την έκδοση αποδείξεων. Με τον τελευταίο φορολογικό νόμο της απελθούσας κυβέρνησης, από το εισόδημα του φορολογουμένου εκπίπτει ολόκληρο το ποσό της ετήσιας δαπάνης που καταβάλλεται σε δικηγόρους για την παροχή νομικών υπηρεσιών στον ίδιο ή στα πρόσωπα που συνοικούν και τον βαρύνουν. Στις δαπάνες αυτές, όμως, δεν περιλαμβάνονται οι αμοιβές δικηγόρων για την παράστασή τους κατά τη σύνταξη συμβολαιογραφικών πράξεων (μεταβίβασης ακινήτων και καταστατικών εταιρειών) και για δίκες μισθωτικών διαφορών ή διαφορών μεταξύ ιδιοκτητών και διαχειριστών ιδιοκτησίας κατ΄ ορόφους.
Η ίδια έκπτωση του 100% της δαπάνης από το εισόδημα ισχύει και για τους γιατρούς, αλλά στο υπουργείο Οικονομικών θεωρούν ότι και εδώ θα πρέπει να γίνουν αλλαγές, επικαλούμενοι τα πρώτα στοιχεία διασταυρώσεων που έδειξαν ότι μεγάλη κατηγορία των επαγγελματιών του κλάδου δηλώνουν εισοδήματα χαμηλότερα από τα πραγματικά.
Φοροτεχνικοί υποστηρίζουν πως τυχόν επιβολή ΦΠΑ στις παρεχόμενες υπηρεσίες θα πρέπει να αγγίξει το σύνολο των εξαιρούμενων επαγγελμάτων, αν και εκφράζουν επιφυλάξεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα του μέτρου. Εκτιμούν πως, αν δεν συνδυαστεί με εκτεταμένη παρουσία ελεγκτών στην αγορά, δεν θα αποδώσει τίποτα περισσότερο από επιβάρυνση του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών για τους καταναλωτές.
Ανοίγει ο διάλογος
Το θέμα του ΦΠΑ αναμένεται να αποτελέσει μία από τις ενότητες διαλόγου για την αναμόρφωση του φορολογικού. Η κυβέρνηση ετοιμάζεται εντός της ερχόμενης εβδομάδας να αρχίσει τον διάλογο για το φορολογικό και στο πλαίσιο αυτό ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου είχε χθες το πρώτο ραντεβού με εκπροσώπους του δικηγορικού κόσμου. Απηύθυνε πρόσκληση διαλόγου, αλλά απέφυγε να ανοίξει τα χαρτιά του για τις προθέσεις της κυβέρνησης. Όταν δε ετέθη από πλευράς δικηγόρων το ενδεχόμενο καθιέρωσης ΦΠΑ για τις δικηγορικές υπηρεσίες, ο υπουργός παρέπεμψε στον διάλογο για τις τελικές αποφάσεις, αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά και προκαλώντας τις πρώτες έντονες αντιδράσεις. Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, κ. Δ. Βερβεσσό, ενδεχόμενη επιβολή ΦΠΑ αποτελεί casus beli για τους δικηγόρους, που διαμηνύουν πως θα αντιδράσουν δυναμικά. Ο ίδιος προειδοποιεί πως «θα κλείσουν τα δικαστήρια για επτά μήνες, αν πάει να περάσει κάτι τέτοιο η κυβέρνηση».
Οι εκπρόσωποι των δικηγόρων υποστήριξαν στη διάρκεια της συνάντησης πως τα εισοδήματά τους βάλλονται από την κρίση και παρέθεσαν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία φέτος το 31% των δικηγόρων δεν έχουν κάνει καμία παράσταση στα δικαστήρια και το 43% δεν έχει κάνει κανένα συμβόλαιο. Προσθέτουν δε, πως σε αυτή τη συγκυρία ένα τέτοιο μέτρο θα είχε ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση του κόστους για τους ίδιους, καθώς θα οδηγούσε στην αναγκαστική προσφυγή σε λογιστές.
Οι ενστάσεις των δικηγόρων δεν έπεισαν τον υπουργό Οικονομικών, συνεργάτες του οποίου δηλώνουν «όλα στον διάλογο».

fimotro

Read more...

17 ΔΙΣ. ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΔΑΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ...


Ρεπορτάζ : Δημήτρης Πεφάνης

Μαχαίρι άνευ προηγουμένου βάζουν σε καταναλωτικά και στεγαστικά δάνεια οι τράπεζες, προκαλώντας ασφυξία σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Μέσα στο 2009 θα μπουν στην αγορά 17 δισ. ευρώ λιγότερα δάνεια σε σύγκριση με πέρυσι, γεγονός που ήδη έχει οδηγήσει σε οικονομικό «έμφραγμα» χιλιάδες επιχειρήσεις αλλά και εκατομμύρια δανειολήπτες. Σήμερα, οι τράπεζες δείχνουν «κόκκινη κάρτα» σε...
7 στα 10 νέα δάνεια, τα οποία ποτέ δεν εκταμιεύονται, είτε γιατί απορρίπτονται εξ αρχής οι αιτήσεις είτε γιατί οι δανειολήπτες απογοητεύονται όταν βλέπουν την υπέρογκη μηνιαία δόση και τους άλλους όρους του δανείου.
Τα αυστηρότερα κριτήρια έγκρισης, η απροθυμία των τραπεζών να ανοίξουν τις στρόφιγγες του δανεισμού, αλλά και η διστακτικότητα των νοικοκυριών, έχουν οδηγήσει σε κάθετη πτώση τις χορηγήσεις, ο ρυθμός αύξησης των οποίων εκτιμάται- σύμφωνα με πηγές της Τραπέζης της Ελλάδος- ότι θα βυθιστεί στο 4% έναντι 14,5% για το 2008. Μάλιστα, οι τραπεζίτες απειλούν ότι αν δεν τροποποιηθεί το νομοσχέδιο για την προστασία των δανειοληπτών, θα κλείσουν εντελώς τις στρόφιγγες του δανεισμού, προκαλώντας ασφυξία στην αγορά.
Το τραπεζικό μαχαίρι είναι άνευ προηγουμένου σε όλο το φάσμα των δανείων, ενώ την ίδια στιγμή τα «κόκκινα δάνεια» έχουν εκτιναχθεί, είτε πρόκειται για καταναλωτικά, είτε για χρέη αυτοκινήτου, είτε ακόμη και για στεγαστικά δάνεια, τα οποία μέχρι πρότινος ήταν και τα πιο «ανθεκτικά» στις επισφάλειες.
Αυξάνονται οι επισφάλειες
Όπως αναφέρουν κύκλοι της Τραπέζης της Ελλάδος- η οποία έχει κατ΄ επανάληψη χτυπήσει καμπανάκι στις εμπορικές τράπεζεςμέχρι το τέλος του έτους, οι επισφάλειες στα καταναλωτικά δάνεια αναμένεται να φτάσουν το 12%, γεγονός που σημαίνει ότι ένας στους 10 πελάτες τραπεζών δεν μπορεί να ανταποκριθεί και επίσημα στις οφειλές του. Τα «κόκκινα δάνεια» έχουν χτυπήσει ιδιαίτερα τον κλάδο του αυτοκινήτου, με τις τράπεζες να έχουν στοιβάξει στις αποθήκες τους δεκάδες χιλιάδες κατασχεμένα οχήματα.
Μάλιστα, οι ίδιοι κύκλοι εκφράζουν την ανησυχία τους και για την αύξηση των επισφαλειών στα στεγαστικά δάνεια, που παραδοσιακά θεωρούνται και τα πιο ασφαλή. Ενδεικτικό είναι ότι μέχρι το τέλος του έτους, τα «κόκκινα» στεγαστικά δεν αποκλείεται να ξεπεράσουν ακόμη και το 7% του συνόλου, ποσοστό που μεταφράζεται σε περισσότερα από 5,5 δισ. ευρώ στεγαστικών δανείων.
Οι τραπεζίτες από την πλευρά τους κάνουν λόγο για «ξεκαθάρισμα» στο πελατολόγιό τους, υποστηρίζοντας ότι τα αυστηρότερα κριτήρια θα διευκολύνουν στη μείωση των επισφαλειών. Το μεγάλο μαχαίρι
Η μεγάλη ασφυξία στην αγορά προκύπτει από το μαχαίρι που έχουν βάλει οι τράπεζες στις αιτήσεις τόσο καταναλωτικών και καρτών όσο και στεγαστικών δανείων. Όπως αναφέρουν τραπεζικά στελέχη, πριν από την κρίση υπήρχαν τράπεζες που «έκοβαν» μόλις 3 στα 10 καταναλωτικά δάνεια. Σήμερα, οι ίδιες τράπεζες κόβουν περισσότερες από 7 στις 10 αιτήσεις. Δηλαδή, υπερδιπλάσιες σε σχέση για παράδειγμα με τις αρχές του 2008. Συνολικά, αυτή τη στιγμή, σχεδόν 8 στα 10 νέα καταναλωτικά δάνεια δεν φτάνουν ποτέ στο γκισέ, είτε γιατί οι τράπεζες λένε «όχι» στους πελάτες είτε γιατί οι πελάτες κάνουν πίσω, αποθαρρυμένοι από τα υψηλά επιτόκια και το πλήθος των προϋποθέσεων. Ειδικά στη μεταφορά οφειλών, για ποσά άνω των 25.000 ευρώ, οι τράπεζες απαιτούν προ
ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΑΠΕΙΛΟΥΝ
ότι αν δεν τροποποιηθεί το νομοσχέδιο για την προστασία των δανειοληπτών, θα κλείσουν εντελώς τις στρόφιγγες του δανεισμού
σημείωση ακινήτου ή και τριτεγγυητές.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στη στεγαστική πίστη. Ενώ πριν από δύο χρόνια ορισμένες τράπεζες απέρριπταν μόλις μία στις 10 αιτήσεις, σήμερα στις ίδιες το ποσοστό έχει έως και τετραπλασιαστεί. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, οι τράπεζες επιβάλλουν νέους, αυστηρότερους όρους για τις χορηγήσεις. Για παράδειγμα, βάζουν πλαφόν και στην ηλικία του δανειολήπτη στα 50 χρόνια, προκειμένου να δώσουν νέο στεγαστικό δάνειο, ζητώντας εναλλακτικά την ύπαρξη τριτεγγυητών, έτσι ώστε να προχωρήσουν.
Ειδικά στη στεγαστική πίστη, η κρίση έχει επηρεάσει και τους υποψήφιους δανειολήπτες, η πλειονότητα των οποίων έχει «παγώσει» τα σχέδια αγοράς ακινήτων, επηρεασμένη τόσο από το γενικότερο κλίμα αβεβαιότητας όσο και από τις αδικαιολόγητα υψηλές τιμές των διαμερισμάτων.

fimotro

Read more...

ΦΜΠΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΩΝ 400.000 ΕΥΡΩ...


Ρεπορτάζ : Κώστας Τσαχάκης - Μαρία Βουργάνα

«Μπούσουλα» για την επιβολή του Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας, ο οποίος το 2010 θα αντικαταστήσει το ΕΤΑΚ, αποτελεί η νέα διαβάθμιση της έκτακτης εισφοράς. Το όριο των 400.000 ευρώ αντικειμενικής αξίας θεωρείται λογικό για να τεθεί ως αφετηρία για τη φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας εντός του επόμενου έτους. Δεν είναι τυχαίο πως χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Γιώργος Πεταλωτής, μιλώντας για το μέτρο της έκτακτης εισφοράς σημείωσε πως πρόκειται για υλοποίηση της προεκλογικής δέσμευσης του ΠΑΣΟΚ για φορολόγηση...
της μεγάλης ακίνητης περιουσίας και αναφερόμενος στο όριο των 400.000 ευρώ διευκρίνισε ότι αφορά σε ατομική περιουσία και φυσικά αντικειμενική τιμή. «Και γνωρίζουμε τι σημαίνει αντικειμενική αξία» προσέθεσε.
Αντικειμενικές
Την ίδια ώρα ορατό είναι το ενδεχόμενο αύξησης των αντικειμενικών τιμών εντός του 2010. Ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, μιλώντας χθες το βράδυ, στο «Μega» αναφέρθηκε στην περιοδική αναπροσαρμογή τους και ότι, όταν έλθει ο καιρός, αυτή θα γίνει διευκρινίζοντας παράλληλα ότι η έκτακτη εισφορά αφορά 70.000 ιδιοκτήτες ακινήτων .
Στην κυβέρνηση, εν όψει της επικείμενης ανακοίνωσης των βασικών παραμέτρων του νέου φορολογικού συστήματος οι οποίες θα τεθούν σε διαβούλευση μέσα στις επόμενες ημέρες, εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο τα όρια αλλά και η κλιμάκωση του φόρου της έκτακτης εισφοράς να... μετουσιωθούν σε ΦΜΑΠ.
Πάντως αρμόδιες πηγές του υπουργείου Οικονομικών υπογράμμιζαν πως είναι πρόωρο να μιλάμε για όρια του ΦΜΑΠ, καθώς ακόμη δεν έχει ξεκινήσει ο διάλογος για το φορολογικό νομοσχέδιο.
Ωστόσο, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να έχουμε παράλληλα και αύξηση των αντικειμενικών αξιών μέσα στο 2010, οπότε ο Φόρος Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας θα πιάσει στην... απόχη του πολύ μεγαλύτερο αριθμό ιδιοκτητών ακινήτων.
Αναλυτικότερα, αναφερόμενος στη φορολόγηση των ακινήτων ο κ. Πεταλωτής επεσήμανε πως, «με τα δεδομένα που έχουμε, υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας, είχαμε δεσμευθεί για τον φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας και αυτό ακριβώς κάνουμε».
Σε ερώτηση αν είναι μεγάλη ακίνητη περιουσία ένα ακίνητο 400.000 ευρώ απάντησε:
«Για να διευκρινίσουμε: Πρώτα απ όλα μιλάμε για ατομική περιουσία και όχι οικογενειακή. Και μιλάμε για ακίνητα με συγκεκριμένη αντικειμενική αξία - και γνωρίζουμε τι σημαίνει αντικειμενική αξία».
To βέβαιο είναι ότι η φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας θα γίνει με προοδευτικό τρόπο. Στον νέο φόρο θα υπαχθούν και τα ακίνητα που ανήκουν στις offshore εταιρείες και τα ακίνητα που εκμεταλλεύεται η Εκκλησία, ενώ εξετάζεται να υπαχθούν και τα αγροτεμάχια τα οποία σήμερα απαλλάσσονται από το ΕΤΑΚ.
fimotro


Read more...

ΤΟ ΚΑΡΕ ΤΗΣ ΦΑΓΩΜΑΡΑΣ...


Ρεπορτάζ : Πάνος Σώκος

Ο Θ. Πάγκαλος αδειάζει το οικονομικό επιτελείο, η Αννα Διαμαντοπούλου ζητάει εξηγήσεις από τον Γ. Πεταλωτή, γιατί θεώρησε ότι με μια δήλωσή του την «άδειασε» για τη βάση του «10», και γενικά η κυβέρνηση φαίνεται ότι αδειάζει κάθε μέρα τη δεξαμενή της μετεκλογικής δυναμικής της με διαφωνίες, τριβές, πισωγυρίσματα... Τα παραπάνω είναι μόνο τα χθεσινά παραδείγματα. Είχε προηγηθεί ασυνεννοησία στον χειρισμό του θέματος των stage, του λιμανιού, του παγώματος στις...
αυξήσεις μισθών άνω των 2.000 ευρώ κ.λπ.
Το νερό στ' αυλάκι
Γιατί συμβαίνουν όλα αυτά; Κυβερνητικές πηγές, αλλά και πηγές του Μαξίμου μάς έλεγαν χθες ότι επί της ουσίας δεν έχει βρει η κυβέρνηση ακόμα τον βηματισμό της. «Μέχρι να μπει το νερό στο αυλάκι ενδεχομένως να υπάρχουν οπισθοχωρήσεις και υπαναχωρήσεις, γιατί είμαστε ακόμα στην αρχή», έλεγαν και παραδέχονταν: «Δεν έχει ακόμα επιτευχθεί καλός συντονισμός. Υπάρχουν διαφορετικοί χαρακτήρες, σχέσεις δοκιμάζονται. Αυτό όμως που έχει σημασία είναι ότι αυτές οι διαφορετικές ταχύτητες των υπουργών δεν οφείλονται σε συμφέροντα που συγκρούονται, αλλά σε δυσλειτουργίες που θα διορθωθούν».
Ας δούμε όμως τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις.
Η χθεσινή αποδοκιμασία του οικονομικού επιτελείου από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλο, για το θέμα του χειρισμού της απόφασης για πάγωμα των μισθών πάνω από τις 2.000 ευρώ, ήρθε απλώς να επιβεβαιώσει την εντύπωση ότι ο συντονισμός της κυβέρνησης πάσχει, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια εικόνα ακόμα θολή.
1 «Το επιτελείο του υπουργείου Οικονομικών έπρεπε να έχει μελετήσει καλύτερα τα μισθολογικά θέματα, δεν είναι προνομιούχος όποιος παίρνει 2.000 ευρώ», είπε χθες μιλώντας στο «Μέγκα» και με τον Γ. Παπανδρέου στον μακρινό Αγιο Δομίνικο.
«Ουδέν σχόλιο, ο κ. Πάγκαλος είναι αντιπρόεδρος της κυβέρνησης», απάντησαν από το υπουργείο Οικονομικών συνεργάτες του Γ. Παπακωνσταντίνου, ενώ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής επιχείρησε να υποβαθμίσει τις παρατηρήσεις του αντιπροέδρου. «Δεν είδα καμία αποδοκιμασία του οικονομικού επιτελείου».
Ο κ. Πάγκαλος παραδέχτηκε ότι υπάρχουν γκρίνιες για το θέμα των γραμματέων των υπουργείων, αν και υπεραμύνθηκε της διαδικασίας που ακολουθείται. Δικαίωσε επίσης και τις γκρίνιες των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ λέγοντας ότι είναι φυσιολογικές, γιατί αυτοί είναι οι πρώτοι που νιώθουν την πίεση του κόσμου.
«Αδειασμα» με ουρά
2 Χθες η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου Γ. Πεταλωτή, όταν ρωτήθηκε για τη δήλωση της Αννας Διαμαντοπούλου, ότι η κατάργηση της βάσης του «δέκα» είναι προεκλογική δέσμευση του ΠΑΣΟΚ, προκάλεσε την αντίδραση της υπουργού Παιδείας. «Κάθε υπουργός ή υφυπουργός δικαιούται να λέει την άποψή του. Αλλά το μόνο θετικό για την κυβέρνηση είναι αυτό που φαίνεται σε υπουργικές αποφάσεις και σε νομοθετικά κείμενα. Μέσα στις γενικότερες ρυθμίσεις για την εκπαίδευση θα υπάρξει ρύθμιση και γι' αυτό το ζήτημα», είπε. Η κ. Διαμαντοπούλου, μόλις πληροφορήθηκε την δήλωση, επικοινώνησε με τον εκπρόσωπο και ζήτησε εξηγήσεις καθώς θεώρησε ότι την «αδειάζει». Οι πληροφορίες λένε ότι δόθηκαν εξηγήσεις και το θέμα έληξε.
Ωστόσο, έχει ουρά. Την περασμένη εβδομάδα, όταν η υπουργός έκανε και πάλι μια παρόμοια δήλωση, ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Πανάρετος δήλωσε δημοσίως ότι καλό θα είναι να μην υπάρχουν τέτοια επικοινωνιακά τρικ, παίρνοντας αποστάσεις από τον χειρισμό του θέματος. Αργότερα βέβαια διευκρίνισε ότι δεν έχει άλλη άποψη από της υπουργού, αλλά οι εντυπώσεις έμειναν. Οι κακές γλώσσες, πάντως, λένε ότι ο κ. Πανάρετος ορμώμενος και από τις καλές σχέσεις που έχει με τον Γ. Παπανδρέου προτρέχει με τέτοιο βήμα ώστε να χαράσσει αυτός τη γραμμή στο υπουργείο.
Καθυστερήσεις
3 Ακόμα, 50 μέρες μετά τις εκλογές οι υφυπουργοί δεν έχουν αρμοδιότητες. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός θα κάνει παρέμβαση τις επόμενες ημέρες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Την ίδια στιγμή οι γενικοί γραμματείς ακόμη δεν έχουν ορισθεί. Η κυβέρνηση στην περιφέρεια δεν εκπροσωπείται, καθώς οι περιφερειάρχες δεν έχουν οριστεί και τα περιφερειακά προγράμματα καρκινοβατούν λόγω αυτής της απουσίας.
4 Το Ασφαλιστικό ανοίγει, αλλά προσέρχεται μόνο ο ένας αρμόδιος υπουργός, ο Εργασίας Α. Λοβέρδος και όχι ο συναρμόδιος υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες μέσω της «Ε» ότι στόχος είναι να μειωθούν τα ασφαλιστικά ταμεία σε 3 ή 4...
fimotro


Read more...

ΣΕ "ΠΟΛΕΜΟ" ΚΑΛΕΙ Η ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ...


Ρεπορτάζ : Παναγιώτα Μπάτσικα

Το σύνθημα «Παλλαϊκός ξεσηκωμός! Κυβέρνηση- πλουτοκρατία- ΝΔ κήρυξαν πόλεμο στο Ασφαλιστικό, στους μισθούς, στο εργασιακό, παντού» που δεσπόζει στην αίθουσα εκδηλώσεων της Κομμουνιστικής Οργάνωσης Αθήνας του ΚΚΕ στην οδό Θεμιστοκλέους περικλείει την τακτική που θα ακολουθήσει ο Περισσός. Με φόντο το πανό αυτό η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ κυρία Αλέκα Παπαρήγα κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου κάλεσε τους εργαζομένους να κηρύξουν πόλεμο στα νέα μέτρα της κυβέρνησης, είτε σε αυτά που φέρνει...
άμεσα είτε σε αυτά που θα φέρει τους επόμενους μήνες. Την ίδια ώρα συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ διαδήλωναν μπροστά από το κτίριο του υπουργείου Εργασίας, στην οδό Σταδίου και στην οδό Πειραιώς, καταγγέλλοντας «τον διάλογοαπάτη που στήνεται για να συγκαλυφθούν τα νέα αντεργατικά προαποφασισμένα σχέδια στο Ασφαλιστικό». Ο Περισσός ξεκαθάρισε ότι «δεν παίρνει μέρος σε σικέ παιχνίδια» και όρισε ως χώρο διαλόγου τα εργοστάσια, τους χώρους δουλειάς, με συντονισμένη δράση των εργαζομένων κατά της κυβέρνησης, της ΝΔ και των «εργατοπατέρων». Μάλιστα, σε αντιπαράθεση προς την πρόταση του προέδρου της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλ. Τσίπρα για ντιμπέιτ σχετικά με το Ασφαλιστικό, είπε: «Δεν είναι η ώρα των ντιμπέιτ. Είναι η ώρα των διαδηλώσεων, των απεργιών, των συνελεύσεων στα εργοστάσια».
Ο ΣΥΡΙΖΑ, αν και χαρακτηρίζει προσχηματικό τον διάλογο για το Ασφαλιστικό με στόχο περικοπές ασφαλιστικών δικαιωμάτων, όπως τόνισε χθες το μέλος της ΠΓ του ΣΥΝ και της Εργατικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δ. Στρατούλης, δεν έχει κλείσει την πόρτα στο κάλεσμα της κυβέρνησης. Η συνδικαλιστική παράταξη του ΣΥΝ, η Αυτόνομη Παρέμβαση, έχει αποφασίσει να βρίσκεται στην πρώτη συνάντηση- ήταν χθες αλλά αναβλήθηκε- και να θέσει τέσσερις προϋποθέσεις προς την κυβέρνηση: να καταργήσει τις διατάξεις νόμου Πετραλιά με τις οποίες αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας και μειώθηκαν οι συντάξεις, να παρουσιάσει αποτελεσματικά μέτρα μείωσης της εισφοροδιαφυγής, να πληρώσει το κράτος τα χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία και να βρεθεί τρόπος σταδιακής επιστροφής «των λεηλατηθέντων αποθεματικών τους». Εφόσον οι προϋποθέσεις αυτές δεν γίνουν δεκτές, θα αποχωρήσει.

fimotro

Read more...

ΕΤΟΣ ΡΕΚΟΡ ΕΚΔΟΣΗΣ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΟΜΟΛΟΓΩΝ...


Η εκτόξευση του δημόσιου χρέους των κρατών διεθνώς τρομάζει τους επενδυτές, που φοβούνται πως τα κρατικά ομόλογα μπορούν να αποδειχθούν τα νέα τοξικά για την παγκόσμια οικονομία. Το 2009 αναμένεται ρεκόρ έκδοσης κρατικών ομολόγων, ενώ μόνο αυτή την εβδομάδα οι ΗΠΑ σκοπεύουν να εκδώσουν τίτλους ύψους 118 δισ. δολαρίων. Η αύξηση του χρέους και η αναμενόμενη... άνοδος των επιτοκίων σημαίνει ότι μόνο για την πληρωμή τόκων οι ΗΠΑ αναμένεται να καταβάλουν 700 δισ. δολάρια το 2019 από 202 δισ. φέτος, ακόμη και αν υπάρξει δραστική μείωση των ελλειμμάτων. Οι επενδυτές στρέφονται στα ασφάλιστρα κινδύνου (CDS), οι τιμές των οποίων εκτοξεύονται, ειδικά για ομόλογα χωρών όπως η Ελλάδα που θεωρούνται υψηλού ρίσκου, ώστε να προστατευθούν από το ενδεχόμενο αδυναμίας πληρωμής κάποιας χώρας. Χθες ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Ζαν-Κλοντ Τρισέ, έκρουσε για μία ακόμη φορά τον κώδωνα του κινδύνου για κράτη με υψηλό δημόσιο χρέος όπως η Ελλάδα, τονίζοντας πάλι ότι «κάποιες χώρες κινδυνεύουν να χάσουν την αξιοπιστία τους».
fimotro


Read more...

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2009

Δεν έχουμε ούτε πολύ ούτε καλό νερό…



της Μαριάννας Τζάννε

Σε τροχιά κλιματικών αλλαγών μπήκε η χώρα μας κάτι που επιβεβαιώνουν η συχνότητα των βροχοπτώσεων, τα πλημμυρικά φαινόμενα και οι ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες για την εποχή.

Οι βροχές που σημειώθηκαν το τελευταίο τρίμηνο προκαλούν την εντύπωση ότι γεμίζουν τα αποθέματά μας αλλά οι επιστήμονες, κάθε άλλο παρά καθησυχαστικοί εμφανίζονται υποστηρίζοντας ότι δεν μπορούμε να είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι.

Σύμφωνα με την κυρία Μαρία Μιμίκου, καθηγήτρια Υδρολογίας και Υδάτινων Πόρων του ΕΜΠ, το Νοέμβριο είχαμε λιγότερες βροχές από τον Σεπτέμβριο όπου τα αποθέματα της ΕΥΔΑΠ στους ταμιευτήρες του Μόρνου, της Υλίκης και του Μαραθώνα ήταν λιγότερα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την 1 Σεπτεμβρίου τα αποθέματα ανήλθαν στα 695 εκ. κυβικά εκατοστά ενώ στις 9 Νοεμβρίου ήταν 673 εκ. κ. ε.

Η φετινή χρονιά είναι η δεύτερη πιο βροχερή μετά το 2006 παρόλα αυτά όπως αναφέρει η κυρία Μιμίκου, το νερό πέφτει με μεγάλη ένταση και εξατμίζεται λόγω της ζέστης γεγονός που αυξάνει και την κατανάλωση.

Αυτό εξηγεί και το λόγο που τα αποθέματα της ΕΥΔΑΠ αυτό το μήνα είναι λιγότερα σε σχέση με το Σεπτέμβριο. «Η αλήθεια είναι ότι φέτος είχαμε καλές βροχοπτώσεις αλλά για να είμαστε ασφαλής ότι δεν θα διψάσουμε χρειάζεται να συνεχιστούν οι βροχές και να ακολουθήσουμε ορθή διαχείριση» επισημαίνει η καθηγήτρια του ΕΜΠ, κάτι για το οποίο δεν φημιζόμαστε.

Στην Πεντέλη έπεσε πολύ βροχή

Την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου τα αποθέματα της ΕΥΔΑΠ πλησίαζαν τα 700 εκ. κ.ε έναντι 427 εκ. κ.ε που ήταν το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Με βάση τα στοιχεία του υδρομετεωρολογικού δικτύου του Εργαστηρίου Υδρολογίας και Αξιοποίησης Υδατικών Πόρων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κατά την περίοδο 1/09/09 έως 9/11/2009 στις θέσεις των δέκα βροχομετρικών σταθμών, η μεγαλύτερη βροχόπτωση έπεσε στην περιοχή της Πεντέλης και ανήλθε σε 242,4 mm.

Ακολούθησαν η Μάνδρα, η περιοχή του Ζωγράφου, το Γαλάτσι και το Μενίδι.

«Δεν φτάνει να βρέχει αλλά σημασία έχει και πώς βρέχει» δηλώνει ο κ. Παναγιώτης Σαμπατακάκης, Πρόεδρος του Συλλόγου Επιστημόνων του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ).

Όπως λέει «δεν θέλουμε καταρρακτώδεις βροχές που δημιουργούν πλημμύρες» και πρέπει να περιμένουμε μέχρι το τέλος του υδρολογικού έτους (τον προσεχή Μάρτιο) ώστε να δούμε και τι χιόνια θα πέσουν που είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την ενίσχυση των αποθεμάτων μας.

Επεισόδια βροχόπτωσης της περιόδου 01/09 έως 09/11/2009


ΣΤΑΘΜΟΣΎψος Βροχόπτωσης [mm]
Ψυττάλεια102.2
Άγιος Κοσμάς117.8
Μενίδι171.6
Ζωγράφου184.4
Γαλάτσι189.4
Ηλιούπολη166.2
Μάνδρα197.6
Πεντέλη242.4
Πικέρμι162.2
Άνω Λιόσια161.4

Πηγή: Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο

Δεν ξέρουμε πόσα ούτε τι ποιότητας νερά έχουμε

Και οι δύο επιστήμονες τονίζουν ότι η χώρα μας εμφανίζει μεγάλο έλλειμμα στην εφαρμογή της οδηγίας πλαίσιο για τα νερά η οποία προβλέπει ότι μέχρι το 2015 πρέπει να καταθέσουμε στην ΕΕ σχέδια διαχείρισης που να διασφαλίζουν την καλή οικολογική κατάσταση των υδάτινων πόρων.

Αυτό σημαίνει ότι μέχρι τότε πρέπει να γνωρίζουμε τον υδάτινο πλούτο μας ώστε η προσφορά να μην καλύπτει τη ζήτηση και να μην διαταράσσει τα φυσικά αποθέματα του νερού.

Για να γίνει αυτό η Ελλάδα θα πρέπει να δημιουργήσει ένα εθνικό δίκτυο παρακολούθησης των επιφανειακών, υπόγειων και παράκτιων νερό που σήμερα είναι εντελώς ανεπαρκές. Την κατάσταση των υπόγειων νερών, παρακολουθεί από δεκαετίας το ΙΓΜΕ με ένα δίκτυο 550 σταθμών παρακολούθησης.

Εδώ και ένα χρόνο οι σταθμοί αυτοί έχουν πάψει να λειτουργούν γιατί δεν υπάρχουν πόροι. Όπως αναφέρει ο κ. Σαμπατακάκης το ετήσιο κόστος των σταθμών δεν ξεπερνά τα 400.000 ευρώ αλλά επειδή τα χρήματα αυτά δεν προέρχονται από εθνικούς πόρους αλλά από ευρωπαϊκά προγράμματα, περιμένουμε το ΕΣΠΑ για να επαναλειτουργήσουν.

«Είναι σαν χρηματοδοτούμε τους μετεωρολογικούς σταθμούς της ΕΜΥ από το Δ’ ΚΠΣ» δηλώνει ο κ. Σαμπατακάκης, επισημαίνοντας ότι άλλες χώρες όπως η Ιταλία παρακολουθούν τα υπόγεια νερά τους με 1.600 σταθμούς! Η κυρία Μιμίκου προσθέτει ότι οι σταθμοί του ΙΓΜΕ δεν επαρκούν και χρειάζεται πολλαπλασιασμός του για να έχουμε αποτέλεσμα ενώ για τα επιφανειακά νερά τονίζει ότι στοιχεία έχει μόνο η ΔΕΗ από τους 40 σταθμούς που λειτουργεί κυρίως στη Δυτική Ελλάδα για να παρακολουθεί τα δικά της φράγματα.

Τα παράκτια νερά παρακολουθεί το ΕΛΚΕΘΕ (Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών) αλλά και εδώ υπάρχουν αδυναμίες. «Είμαστε δεκαετίες πίσω και η μόνη χώρα από τα 27 κράτη –μέλη που δεν διαθέτουμε ένα εθνικό δίκτυο παρακολούθησης όλων των υδάτινων πόρων και υπάρχει τόση διασπορά μετρήσεων. Είναι αναγκαίο να δημιουργήσουμε ένα επαρκές εθνικό δίκτυο ή ένα Ινστιτούτο Υδατικών Πόρων που θα αναλάβει αυτό το ρόλο» καταλήγει η κ. Μιμίκου.

ΈτοςΣυνολικό απόθεμα ταμιευτήρων ΕΥΔΑΠ [σε 106 m3]
01/0909/11
20051 109.1621 016.122
20061 192.6271 139.824
2007853.887749.165
2008527.880437.863
2009695.252673.103

protothema.gr

Read more...

Συμβούλιο Σοσιαλιστικής Διεθνούς υπό τον Γ. Παπανδρέου



Με ομιλία του πρωθυπουργού, προέδρου του ΠΑΣΟΚ και της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, Γιώργου Παπανδρέου, αρχίζει στον Άγιο Δομίνικο της Δομινικανής Δημοκρατίας (10 το πρωί τοπική ώρα, 4 το απόγευμα ώρα Ελλάδας) η συνεδρίαση του Συμβουλίου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς.

Ο κ. Παπανδρέου αναμένεται να αναφερθεί στην ομιλία του σε τέσσερες άξονες, τη δημοκρατία, την κοινωνική δικαιοσύνη, το περιβάλλον και την οικονομική κρίση.

Ειδικότερα, ο πρωθυπουργός αναμένεται να αναφερθεί στην ενίσχυση και την εμπέδωση της δημοκρατίας, ενίσχυση εκεί που βρίσκεται σε καλά επίπεδα και εμπέδωση όπου χρειάζεται να δημιουργηθούν και να αποδώσουν δημοκρατικοί θεσμοί.

Θα αναφερθεί επίσης στην οικονομική κρίση και τις διευρυνόμενες ανισότητες, κρίση την οποία αναμένεται να συνδέσει και με την κοινωνική κρίση σε πολλές περιοχές του πλανήτη και η οποία επηρεάζει την ποιότητα της δημοκρατίας.

Αναφορικά με το περιβάλλον θα τονίσει ότι πρόκειται για ένα ζήτημα που "καίει" όλο και περισσότερο, απασχολεί και προβληματίζει την ανθρωπότητα, ενώ οι επερχόμενες κλιματικές αλλαγές απειλούν με σοβαρές συνέπειες τον πλανήτη.

Το θέμα του περιβάλλοντος και της κλιματικής αλλαγής θα είναι εκείνο που θα απασχολήσει περισσότερο το Συμβούλιο της Σοσιαλιστικής Διεθνούς στη χώρα της Καραϊβικής, καθώς θα συζητηθεί το τελικό κείμενο της απόφασης, το οποίο θα παρουσιάσει ο κ. Παπανδρέου στη διεθνή διάσκεψη της Κοπεγχάγης.

Μεταξύ των σοσιαλιστών υπάρχει απογοήτευση καθώς όπως διαφαίνεται στη διάσκεψη αυτή, δεν πρέπει να αναμένεται η λήψη σημαντικών αποφάσεων, κυρίως λόγω του οικονομικού κόστους που συνεπάγεται για τις αναπτυγμένες χώρες η λήψη αποφασιστικών μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος.

Αντίθετα οι σοσιαλιστές προτίθενται να παρουσιάσουν ένα κείμενο που είναι πολύ κοντά στις προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί για τη διάσκεψη της Κοπεγχάγης και οι οποίες δεν επιβεβαιώθηκαν ποτέ. Κι αυτό, όπως αναφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία, διότι στο πλαίσιο της Σοσιαλιστικής Διεθνούς έγινε δυνατό να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ αναπτυγμένων και υπό ανάπτυξη χωρών.

Από τη συνάντηση των σοσιαλιστών στην πρωτεύουσα της Δομινικανής Δημοκρατίας θα επιχειρηθεί να σταλεί το μήνυμα ότι δεν ξεχνιούνται τα προβλήματα της οικονομικής κρίσης, οι ανισότητες και το περιβάλλον, που τροφοδοτούν την κρίση φτώχιας σε πολλές περιοχές και δεν βοηθούν στην εμπέδωση της δημοκρατίας.
nooz.gr


Read more...

Επιστολή ΓΣΕΕ στον ΣΕΒ για την εξώδικη πρόσκληση έναρξης των συλλογικών διαπραγματεύσεων

Επιστολή προς τον ΣΕΒ απέστειλε η ΓΣΕΕ για την εξώδικη πρόσκληση έναρξης των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Στην επιστολή της η ΓΣΕΕ επισημαίνει ότι η εξώδικη πρόσκληση για έναρξη διαπραγματεύσεων έχει ανάγκη διευκρινήσεων προς άρση αμφισβητήσεων οι οποίες εκ του νόμου έχουν συνέπειες στις διαπραγματεύσεις και το περιεχόμενο της νέας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας - ΕΓΣΣΕ.

Ειδικότερα στην επιστολή επισημαίνεται:

"Επικαλείσθε συνθήκες έκτακτης ανάγκης για την πρόωρη λύση της ισχύουσας ΕΓΣΣΕ, ισχυρισμός που παραπέμπει στην καταγγελία του άρθρου 12 παρ.2 του Ν. 1876/1990 για σημαντική μεταβολή των συνθηκών, εντούτοις δεν προκύπτει σαφώς αν καταγγέλλετε την ΕΓΣΣΕ ή κάνετε χρήση της δυνατότητας της αυτοδίκαιης λύσης, με την κοινοποίηση πριν από τη λήξη της του εγγράφου για έναρξη διαπραγματεύσεων, δεδομένου ότι με την πάροδο έτους η ΣΣΕ ορισμένου χρόνου αυτόματα μετατρέπεται σε αορίστου χρόνου (άρθρ. 9 παρ.1 Ν. 1876/1990).

Πρόωρη λύση με κοινή συναίνεση στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει, όπως άμεσα προκύπτει από την από 18-11-2009 απαντητική επιστολή της ΓΣΕΕ. Η άρνηση συναίνεσης δεν οφείλεται μόνο σε τεχνικούς λόγους, όπως τους εκθέσαμε στην ίδια επιστολή, αλλά και σε λόγους αρχής. Επανειλημμένα κατά τις τελευταίες δεκαετίες είχαν προκύψει γεγονότα διαφορετικά από αυτά που είχαν συνεκτιμηθεί κατά την υπογραφή της ΕΓΣΣΕ, εις βάρος των εργαζομένων (υψηλός πληθωρισμός κ.ά.) και παρά ταύτα αποφύγαμε συνειδητά και υπεύθυνα νομικούς τρόπους για τροποποίηση της ΕΓΣΣΕ ή λύση της πριν τη συμφωνηθείσα, λαμβάνοντας υπόψη και την αναπόφευκτη διατάραξη των μελλοντικών σχέσεων εμπιστοσύνης.

Περαιτέρω, η έναρξη των συλλογικών διαπραγματεύσεων προϋποθέτει το έγγραφο να περιέχει τα προς διαπραγμάτευση θέματα (άρθρ. 4 παρ.2 Ν. 1876/1990), τα οποία δεν μας κοινοποιήσατε, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατος ένας εποικοδομητικός διάλογος και μία σύντομη διαδικασία διαπραγμάτευσης, τα οποία επικαλείσθε. Αντιθέτως, η πλευρά μας ήδη επεξεργάζεται τα προς διαπραγμάτευση αιτήματα, τα οποία σύντομα θα σας κοινοποιήσουμε, μόλις ολοκληρωθούν οι εσωτερικές συλλογικές μας διαδικασίες.

Επίσης, η μονομερής από τον ΣΕΒ και όχι από κοινού με τις άλλες οργανώσεις των εργοδοτών εξώδικη πρόσκληση για την έναρξη διαπραγματεύσεων με τη ΓΣΕΕ πρέπει νομικά να ερμηνευθεί ως δήλωση βουλήσεως μόνο του ΣΕΒ ν’αποδεσμευθεί από την ισχύουσα ΕΓΣΣΕ πριν τη λήξη της και ν’αρχίσει διαπραγματεύσεις. Οι άλλες εργοδοτικές οργανώσεις που συνυπέγραψαν την ΕΓΣΣΕ δεν μπορούν σ’αυτήν τη φάση να συμμετάσχουν σε ενδεχόμενες συλλογικές διαπραγματεύσεις χωρίς να έχουν τουλάχιστον τηρηθεί οι υποχρεωτικές διαδικασίες που προβλέπει ο Ν. 1876/1990 (έγγραφο δικό τους κοινοποιούμενο με δικαστικό επιμελητή, προς διαπραγμάτευση θέματα κλπ) ενώ παράλληλα δεν φαίνεται να είναι στη λογική των εργοδοτικών οργανώσεων αυτοτελείς ρυθμίσεις ασχέτως της νομιμότητας και σκοπιμότητάς τους, που είναι θέματα ερευνητέα.

Η εκ των υστέρων θεραπεία αυτής της παράλειψης θεωρούμε ότι δεν έχει κάποια πρακτική αξία, δεδομένου ότι η εντός των προθεσμιών εξώδικη δήλωση της ΓΣΕΕ απευθυνόμενη στις εργοδοτικές οργανώσεις θα σημάνει την έναρξη των διαπραγματεύσεων, η σύντομη έκβαση των οποίων επαφίεται στη δική σας στάση έναντι των αιτημάτων μας".
nooz.gr


Read more...

Συνάντηση υπουργών Άμυνας Ελλάδας- Γαλλίας

Η στρατηγικής σημασίας συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας επαναβεβαιώθηκε κατά τη συνάντηση των υπουργών Άμυνας των δύο χωρών Ευάγγελου Βενιζέλου και Ερβέ Μορέν, στην Αθήνα.

Κατά τη συνάντηση εξετάσθηκαν θέματα που αφορούν τις διεθνείς εξελίξεις, την ευρωπαϊκή πολιτική άμυνας και ασφάλειας και το ρόλο των υπουργών Άμυνας της ΕΕ στο πλαίσιο της συνθήκης της Λισαβόνας, τις διεθνείς αποστολές όπου συνεργάζονται οι δύο χώρες, τις διαπραγματεύσεις για το όνομα της ΠΓΔΜ, το Κυπριακό και τις ελληνοτουρικές σχέσεις, καθώς και τα εξοπλιστικά προγράμματα που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Οπως ανέφερε σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση ο κ. Βενιζέλος, σχετικά με το πρόγραμμα των φρεγατών, υπάρχει ειλημμένη απόφαση στο πλαίσιο του ΚΥΣΕΑ και "εκφράσαμε τη βούληση να συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις υπό τον απαράβατο όρο της μεγαλύτερης δυνατής ελληνικής συμμετοχής, της μεγαλύτερης δυνατής μεταφοράς τεχνολογίας και της μεγαλύτερης δυνατής ελληνικής προστιθέμενης αξίας". Το κόστος του συνολικού προγράμματος δεν έχει προσδιοριστεί, καθώς αποτελεί αντικείμενο της διαπραγμάτευσης, διευκρίνισε.

Ο κ. Μορέν σχολίασε ότι "αντιμετωπίζουμε το εξοπλιστικό πρόγραμμα στο πλαίσιο της βιομηχανικής συνεργασίας ανάμεσα στα ελληνικά ναυπηγεία και τη γαλλική κυβέρνηση με μεταφορά τεχνολογίας".

Για τα ελικόπτερα ΝΗ-90 σε συνδυασμό με την απόκτηση ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης Super Puma, ο κ. Βενιζέλος ανέφερε ότι "για το όλο θέμα των ελικοπτέρων συγκροτούμε πρωτοβουλίες για να ξεπεραστούν τα προβληματα για την εξεύρεση λύσεων αμοιβαίως επωφελών".

Ο Γάλλος υπουργός Άμυνας εξέφρασε την ετοιμότητα της χώρας του να συμμετάσχει με πλοία στην επιτήρηση του θαλάσσιου χώρου του Αιγαίου για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης και τάχθηκε υπέρ ενός κοινού χώρου επιτήρησης της θάλασσας από τη Βαλτική μέχρι τη Μεσόγειο και το Αιγαίο, μέσα από τη δημιουργία ενός δικτύου ώστε να μπορούμε ανά πάσα στιγμή να γνωρίζουμε τι συμβαίνει, προσαρμόζοντας τα διατιθέμενα μέσα προς αυτή την κατεύθυνση.

Επίσης εξήγγειλε ότι στους επόμενους μήνες θα υπογραφεί συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας στην οποία θα καταγραφεί όλο το φάσμα της αμυντικής και στρατιωτικής συνεργασίας σε διμερές και διεθνές επίπεδο, ώστε να δημιουργηθεί μία κοινή αρχιτεκτονική άμυνας επ' ωφελεία και της ευρωπαϊκής πολιτικής άμυνας και ασφάλειας.

Ο κ. Μορέν εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμμετοχή Ελλήνων πιλότων στην ευρωπαϊκή Σχολή πιλότων μαχητικών αεροσκαφών, ενώ εξέφρασε την ελπίδα για συμμετοχή της χώρας μας στην εκπαίδευση των δυνάμεων ασφαλείας της Σομαλίας.

Για την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας, ο κ. Βενιζέλος διευκρίνισε ότι οι δύο πλευρές επανέλαβαν τις γνωστές θέσεις των κυβερνήσεών τους.

Τέλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Βενιζέλος δήλωσε ότι δεν έχει ανοίξει ο φάκελος για την προμήθεια νέων μαχητικών αεροσκαφών. Το θέμα θα εξετασθεί όταν έλθει ο καιρός, πρόσθεσε.

Οπως έκαναν γνωστό οι δύο υπουργοί, έχουν και άλλο ένα κοινό, το γεγονός ότι είναι καθηγητές Δημοσίου Δικαίου. Ο κ. Βενιζέλος ζήτησε από τον κ. Μορέν να μεταφέρει υπόμνηση στο Γάλλο πρόεδρο για τους κοινούς δεσμούς τους με τη Θεσσαλονίκη. Ο υπουργός Άμυνας δώρισε στο Γάλλο ομόλογό του, μεταξύ άλλων, ένα καράβι για να του θυμίζει ότι το Αιγαίο είναι νερά ειρήνης, ενώ ο κ. Μορέν δώρισε στον κ. Βενιζέλο ένα ρολόι για να θυμάται ότι πρέπει πάντα να έχει τη γαλλική ώρα.


Read more...

Τριμερής συνάντηση Ελλάδας, Αλβανίας και ΠΓΔΜ

Πρωτοβουλία για τριμερή συνάντηση Ελλάδας, Αλβανίας και ΠΓΔΜ αναλαμβάνει ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, ενόψει της συνόδου της Κοπεγχάγης για την κλιματική αλλαγή. Οι ηγέτες των τριών χωρών θα συναντηθούν στις 27 Νοεμβρίου στις Πρέσπες.

Αναλυτικά


Ο Γιώργος Παπανδρέου προσκάλεσε τους πρωθυπουργούς της Αλβανίας Σαλί Μπερίσα και της ΠΓΔΜ Νικόλα Γκρούεφσκι, σε άτυπη τριμερή συνάντηση στις Πρέσπες, την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου, προκειμένου να συζητήσουν τις δυνατότητες συνεργασίας για την προστασία και την βιώσιμη ανάπτυξη της Περιοχής του Πάρκου Πρεσπών (Κέντρο Πληροφόρησης Πύλης).

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η πρωτοβουλία του πρωθυπουργού επιβεβαιώνει την ιδιαίτερα μεγάλη σημασία την οποία αποδίδει η Ελληνική Κυβέρνηση στα θέματα του περιβάλλοντος και έρχεται μόλις λίγες ημέρες πριν τη Σύνοδο Κορυφής της Κοπεγχάγης για την Κλιματική Αλλαγή και δύο μήνες πριν τη συμπλήρωση δέκα ετών από την έκδοση Κοινού Ανακοινωθέντος των τότε Πρωθυπουργών των τριών χωρών (2 Φεβρουαρίου 2000, Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων), με το οποίο διακήρυξαν τη δέσμευσή τους να συνεργασθούν για την προστασία του οικοσυστήματος των Πρεσπών.
nooz.gr

Read more...

Επιταχύνονται οι διαδικασίες πληρωμής των αγροτών

Ανοίγει ο δρόμος για την έγκαιρη πληρωμή των κοινοτικών επιδοτήσεων 2009 - 2010 στους Έλληνες αγρότες. Η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κατερίνα Μπατζελή κάλεσε την ΠΑΣΕΓΕΣ για να υπογράψει μέσα σε 10 ημέρες τη σύμβαση που αφορά την ενεργοποίηση των ατομικών δικαιωμάτων της φετινής ενίσχυσης.

Η κ. Μπατζελή διευκρίνισε ότι η υπογραφή της σύμβασης είναι απαραίτητη για να ολοκληρωθεί το σχετικό έργο και να πληρωθούν οι δικαιούχοι.

Εξήγγειλλε ότι στις αρχές του 2010 θα πραγματοποιηθεί δημόσιος διεθνής διαγωνισμός, βάσει του οποίου θα ανατεθεί η ενεργοποίηση των δικαιωμάτων των γεωργών για τα επόμενα χρόνια.

Εξάλλου, αναρτήθηκαν στο Διαδίκτυο οι πίνακες με τους δικαιούχους δικαιωμάτων εθνικού αποθέματος ενιαίας ενίσχυσης για το 2008.

Όπως δήλωσε η κ. Μπατζελή, η ανάρτηση των δικαούχων, που ανέρχονται σε 16.109, αποτελεί το πρώτο βήμα στην δημοσιοποίηση όλων των πράξεων που αφορούν δικαιούχους ή ωφελούμενους κοινοτικών ενισχύσεων.

Σύντομα, θα δημοσιοποιηθούν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, όλοι οι δικαιούχοι ενιαίας ενίσχυσης για το 2008, καθώς και το ποσό της ενίσχυσης που έλαβε ο καθένας.

Η δημοσιοποίηση των δικαιωμάτων θα συμβάλλει στη διαφανή και αποτελεσματική χρήση των κοινοτικών ενισχύσεων.

Οι 16.109 δικαιούχοι έχουν πάρει 40.623 δικαιώματα, η αξία των οποίων ανέρχεται σε 20,3 εκατ. ευρώ.
.nooz.gr

Read more...

Δεν θα λάβει μέρος η Κλίντον στην Υπουργική Διάσκεψη του ΟΑΣΕ στην Αθήνα

Η αμερικανίδα Υπουργός των Εξωτερικών Χίλαρι Κλίντον δεν θα μετάσχει στην Υπουργική Διάσκεψη του ΟΑΣΕ στην Αθήνα, την προσεχή εβδομάδα.

Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου των Εξωτερικών Γρηγόρης Δελαβέκουρας ερωτηθείς για τυχόν συναντήσεις της κ. Κλίντον, στο περιθώριο της διάσκεψης, απάντησε ότι ο αμερικανός πρέσβης Ντ. Σπέκχαρντ, στο πλαίσιο της συνάντησης που είχε με τον Αναπληρωτή Υπουργό Δημήτρη Δρούτσα, ενημέρωσε για την αδυναμία της επικεφαλής του Στέητ Ντηπάρτμεντ να παρευρεθεί στη διάσκεψη, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεών της.

Η κ. Κλίντον ευχήθηκε, δια του πρέσβεως Σπέκχαρντ, επιτυχία στην διεξαγωγή της Διάσκεψης και την περαιτέρω προώθηση του διαλόγου στα θέματα ασφάλειας στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της διαδικασίας της Κέρκυρας.

nooz.gr

Read more...

"Κόκκινο" μπλόκο στο διάλογο για το Ασφαλιστικό

Μπλόκο στο διάλογο για το Ασφαλιστικό που επρόκειτο να αρχίσει το μεσημέρι της Δευτέρας με τη συνάντηση του υπουργού Εργασίας και του προεδρείου της ΑΔΕΔΥ, επιχείρησε να βάλει το ΠΑΜΕ. Στελέχη του συνδικαλιστικού οργάνου του ΚΚΕ συγκεντρώθηκαν μπροστά από το υπουργείο και δεν επέτρεψαν την είσοδο στους εκπροσώπους της ΑΔΕΔΥ.

Ο υπουργός Εργασίας επρόκειτο να συναντηθεί διαδοχικά με τα προεδρεία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ και κατόπιν της ΓΣΕΒΕΕ. Η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας ανακοίνωσε ότι η συνάντηση με την ΓΣΕΒΕΕ το απόγευμα της Δευτέρας, καθώς με το ΣΕΒ την Τρίτη θα πραγματοποιηθούν κανονικά.

Ο Ανδρέας Λοβέρδος δήλωσε ότι "ένα κόμμα απαγορεύει το διάλογο για ένα πολύ σοβαρό θέμα. Θέτουμε υπό την κρίση του ελληνικού λαού αυτήν την τακτική. Είναι λάθος να επενδύουμε στο πρόβλημα από ότι στη λύση του".

Η Αλ. Παπαρήγα γνωστοποίησε ότι το ΚΚΕ δεν πρόκειται να πάρει μέρος στο διάλογο για το ασφαλιστικό, χαρακτηρίζοντας τον "σικέ". "Στον πόλεμο κάνουμε πόλεμο", πρόσθεσε.

"Η κυβέρνηση με μία υπεύθυνη πολιτική καλεί σε διάλογο", απάντησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γ. Πεταλωτής, σημειώνοντας ότι "ο καθένας είναι υπεύθυνος για τη στάση του". Πρόσθεσε ότι οι αλλαγές θα γίνουν μέσω διαλόγου.

Περιορισμός της εισφοροδιαφυγής


Ο κ. Λοβέρδος αποκλείει την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και τη μείωση των συντάξεων, ενώ την ίδια ώρα κρατά στα χέρια του τη "βόμβα" της χρεοκοπίας στα ασφαλιστικά Ταμεία.

Προτεραιότητα της κυβέρνησης αποτελεί ο περιορισμός της εισφοροδιαφυγής και η μείωση των υπέρογκων δαπανών υγείας, η οποία εκτιμάται ότι θα αποφέρει στα ταμεία 800 εκ. ευρώ.

Πλέον μπορούμε να μιλάμε ακόμη και για πτώχευση του συστήματος, αφού τα 13 ταμεία σπατάλησαν τα αποθεματικά τους και εφέτος χρειάστηκαν περίπου 2,5 δισ. ευρώ για να αντεπεξέλθουν στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους (συντάξεις και μισθούς), ενώ για το 2010 η πρόβλεψη είναι ότι θα χρειαστούν από τον κρατικό κορβανά περί τα 4 δισ. ευρώ, εκτός και αν θεσμοθετηθούν μέτρα.

Βέβαια η πολιτική πρακτική του κ. Λοβέρδου να προσπαθεί να κρατήσει κλειστά τα χαρτιά του σχετικά με τις κυβερνητικές προθέσεις μπορεί να εδράζεται στις έντονες παρασκηνιακές διαβουλεύσεις για την κυβερνητική πρόταση και τη διάσταση απόψεων μεταξύ του κ. Παπακωνσταντίνου και του κ. Λοβέρδου, αλλά αυτό έχει ήδη δημιουργήσει κλίμα καχυποψίας στους κοινωνικούς εταίρους και δη στις ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ.

Ο υπουργός Οικονομικών εμφανίζεται ως υπέρμαχος των αλλαγών σε παροχές και όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης να ανθίσταται σθεναρά ζητώντας οι αλλαγές να κατευθυνθούν μόνο στην πάταξη της εισφοροδιαφυγής (για να αυξηθούν τα έσοδα), στην περικοπή των δαπανών (κυρίως μέσω της δραστικής μείωσης των δαπανών ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης) και στην αξιοποίηση κυρίως της ακίνητης περιουσίας των ταμείων.

Τριπλασιασμός συνταξιούχων


"Τελευταία ευκαιρία για την επιβίωση του ασφαλιστικού ο διάλογος κυβέρνησης κοινωνικών εταίρων που αρχίζει" τόνισε στον Flash 96 ο επιστημονικός διευθυντής του ινστιτούτου εργασίας ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ, Σάββας Ρομπόλης. Σημείωσε ότι οι μισές επιχειρήσεις από τις μικρές επιχειρήσεις δεν πληρώνουν εισφορές.

Ο κ. Ρομπόλης επεσήμανε πως την επόμενη εικοσαετία αναμένεται να τριπλασιαστούν οι συνταξιούχοι, καθώς από τους 4.500.00 ενεργούς εργαζομένους σήμερα στη χώρα το μεγαλύτερο ποσοστό ανήκει στην ηλικία άνω των 45 ετών.

Η ατζέντα της αναμόρφωσης του ασφαλιστικού στο διάλογο κυβέρνησης και κοινωνικών εταίρων επικεντρώνεται σε 12 σημεία.

Τα σημεία αυτά είναι:

1-Σταδιακή αύξηση απο το 2013 στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης γυναικών δημοσίων υπαλλήλων έως και 15 έτη (θα αφορά τις ασφαλισμένες μετά το 1983).

2-Πάγωμα των διατάξεων του νόμου Πετραλιά για την αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης στις μητέρες απο το 2010.

3- Δραστική μείωση των δαπανών υγείας και έλεγχος της εισφοροδιαφυγής.

4-Σύσταση Εθνικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης (και από κοινωνικούς πόρους) που θα στηρίξει οικονομικά το σύστημα και θα διασφαλίσει τις επόμενες γενιές.

5-Η συγχώνευση των υπαρχόντων ασφαλιστικών ταμείων σε μεγάλους αυτόνομους, βιώσιμους ασφαλιστικούς φορείς με επαρκή χρηματοδότηση

6-. Παροχή κινήτρου ασφάλισης με τη θεσμοθέτηση της βασικής σύνταξης ως κοινής αφετηρίας για όλες τις συντάξεις και την προσαύξησή της ανάλογα με τα έτη ασφάλισης και το ύψος των αμοιβών (δεν θα υπάρχει κίνητρο μη ασφάλισης ή συμφωνιών για ασφάλιση με χαμηλότερες αποδοχές).

7- Η αποθάρρυνση των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων με καθιέρωση ενιαίας ποινής για δημόσιο και ιδιωτικό τομέα (ο νόμος Πετραλιά που ήδη εφαρμόζεται προβλέπει ως ποινή τη μείωση κατά 6% για κάθε χρόνο που υπολείπεται ενώ στο δημόσιο ισχύει η ποινή του 4,5%).

8- Η θεσμοθέτηση της βασικής σύνταξης ως κοινή αφετηρία και η σταδιακή διαμόρφωση για τους αγρότες και τους ανασφάλιστους του κατώτατου ορίου των 950 ευρώ για το ζευγάρι και των 550 ευρώ για τον μεμονωμένο συνταξιούχο.

9- Η αναδόμηση των μονάδων πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας στο πλαίσιο ενός σωστά οργανωμένου συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας.

10- Η μείωση του χρόνου αναμονής για πληρωμή των συντάξεων σε τρεις μήνες έως το τέλος του 2010 μαζί με ευνοιϊκες αλλαγές στο θεσμό της διαδοχικής ασφάλισης.

11- Ο επαναπροσδιορισμός του θεσμού του ΕΚΑΣ

12- Η αναθεώρηση του καθεστώτος των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων.


nooz.gr

Read more...

Ότι αποδοκίμασαν οι Νεοδημοκράτες πήγε με την Ντόρα...



Μίλαγε με τον Καραμανλή 4-5 φορές την ημέρα. Δεν έχει ευθύνη?...
"Όταν είδα ποιοι πήγαν με την Ντόρα Μπακογιάννη, τους γιους των βαρώνων, των πριγκίπων και πριγκιπισσών , πήγα με την άλλη πλευρά", είπε σήμερα η Φωτεινή Πιπιλή προσθέτοντας πως...

"ότι αποδοκίμασαν οι νεοδημοκράτες στις εκλογές, πήγε με την Μπακογιάννη. Μ' αυτή την σύνθεση έχει έτοιμη την συνταγή της αποτυχίας".
Η Πιπιλή θύμισε επίσης τις τεράστιες ευθύνες την Ντόρας, επισημαίνοντας πως μιλούσε 4-5 φορές την ημέρα με τον Καραμανλή, χαρακτηρίζοντάς την συνυπεύθυνη για το καταστροφικό αποτέλεσμα της Ν.Δ. εκλογές...

nonews-news


Read more...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΙ...


Ρεπορτάζ : Ειρήνη Δ. Καρανασοπούλου (από ΤΑ ΝΕΑ)

Κόλαφο για τα ελληνικά ΑΕΙ αποτελεί μελέτη της Κομισιόν που δόθηκε στη δημοσιότητα σχετικά με την επάρκεια και την αποτελεσματικότητα των δημοσίων δαπανών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η Ελλάδα είναι τελευταία στον δείκτη αξιολόγησης των πανεπιστημίων της Ένωσης, κάτι που σύμφωνα με τις Βρυξέλλες οφείλεται πρωτίστως στην ποιότητα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης...
στον τρόπο με τον οποίο χρηματοδοτούνται τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, στην πολιτική που ακολουθείται για το προσωπικό και στον τρόπο αξιολόγησής τους.
Η μελέτη που, σημειωτέον, πραγματοποιήθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καταλήγει και σε συγκεκριμένες συστάσεις για τη βελτίωση των επιδόσεων των ΑΕΙ, ώστε η τριτοβάθμια παιδεία να συμβάλλει περισσότερο στην αύξηση της παραγωγικότητας, αλλά και στην εύρεση εργασίας για τους αποφοίτους. Όπως σημειώνει, «η αύξηση των δαπανών, εφόσον προκύπτει, πρέπει να διευθετείται με προσοχή και να συμβαδίζει με θεσμικές μεταρρυθμίσεις».
Οι θεσμικές μεταρρυθμίσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν στα εξής σημεία:
● Στην προώθηση της λογοδοσίας των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, με προσεκτική και δίκαιη αξιολόγηση, διασφαλισμένη από ανεξάρτητα σώματα.
● Στην αύξηση του ανταγωνισμού, αναπτύσσοντας την αυτονομία των ιδρυμάτων σε ό,τι αφορά την πολιτική προσωπικού, κυρίως στη δυνατότητά τους να προσλαμβάνουν και να απολύουν και να ρυθμίζουν τους μισθούς.
● Στον σχεδιασμό οικονομικών συστημάτων που συνδέουν τη χρηματοδότηση με την απόδοση των ιδρυμάτων με όρους αποτελέσματος αντί να βασίζονται σε όρους εισαγωγής ή παράδοσης.
Τα αποτελέσματα
Τα στοιχεία που παρουσιάζει η μελέτη όσον αφορά την Ελλάδα είναι απογοητευτικά. Μολονότι η χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες δεν θα μπορούσε να κριθεί ανεπαρκής- κυμαίνεται στο 1,4% του ΑΕΠ- και υπάρχουν αρκετοί πανεπιστημιακοί (αναλογούν 2 σε κάθε χίλιους κατοίκους), τα αποτελέσματα είναι πενιχρά: σε κάθε πανεπιστημιακό αναλογούν πάνω από 30 φοιτητές- ο δεύτερος υψηλότερος αριθμός στην Ένωση. Οι απόφοιτοι ανά πανεπιστημιακό είναι κατά τι λιγότερο από 3- σε κάθε χίλιους κατοίκους αναλογούν λιγότερο από 6 πτυχιούχοι.
Επίσης, η Ελλάδα είναι τελευταία στον δείκτη αποφοίτησης, γεγονός που κατά τη μελέτη μπορεί να οφείλεται στη χαμηλή συμμετοχή στα μαθήματα, στη μακροχρόνια παραμονή στο πανεπιστήμιο ή και στην εγκατάλειψή του μετά την εισαγωγή.
Εξίσου χαμηλές είναι οι επιδόσεις της Ελλάδας και στο μεταπανεπιστημιακό επίπεδο. Οι δημοσιεύσεις είναι λίγες αναλογικά με τον αριθμό του πανεπιστημιακού προσωπικού και η αναπαραγωγή τους εξαιρετικά χαμηλή. Στον δείκτη για την πολιτική που ακολουθείται όσον αφορά το προσωπικό των ΑΕΙ, η Ελλάδα βαθμολογείται τρίτη από το τέλος στην Ένωση και είναι τελευταία στον συνολικό δείκτη αξιολόγησης!
/fimotro


Read more...

ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ ΓΙΑ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ


Τη λειτουργία γραφείου που θα δέχεται καταγγελίες για περιστατικά αστυνομικής αυθαιρεσίας θα ανακοινώσει σήμερα ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης. Θα ανακοινώσει επίσης την καθιέρωση ανοιχτής επικοινωνίας του υπουργού με το... προσωπικό της Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού για την ανταλλαγή απόψεων και την υποβολή προτάσεων με στόχο την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών. Λεπτομέρειες για τη λειτουργία του γραφείου καταγγελιών και για τον τρόπο επικοινωνίας του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας με το υπουργικό γραφείο, πρόκειται να ανακοινωθούν σήμερα σε συνέντευξη Τύπου που θα παραχωρήσει ο κ. Χρυσοχοϊδης.



Read more...

TO WHO IS WHO ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ


Σε ορισμό Γενικών και Ειδικών Γραμματέων στα υπουργεία Εσωτερικών, Οικονομίας, Παιδείας, Εργασίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Πολιτισμού-Τουρισμού προχώρησε η κυβέρνηση. Με απόφαση του Πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου, και του αρμοδίου Υπουργού αντιστοίχως, ορίζονται οι ακόλουθοι Γενικοί και... Ειδικοί Γραμματείς:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Ειδική Γραμματεία Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης
Μπουρδάρας Αριστείδης, Δικηγόρος
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Ειδική Γραμματεία Συμπράξεων Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα
Μαντζούφας Νικόλαος, Πολιτικός Μηχανικός, ΜΒΑ
Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας
Φούρλας Αλέξανδρος, Οικονομολόγος, MBA
Ειδική Γραμματεία Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης
Παπαγεωργίου Μαρία, Οικονομολόγος, στέλεχος Αγροτικής Τράπεζας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Γενική Γραμματεία Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Κουλαϊδής Βασίλης, Καθηγητής Παιδαγωγικής του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Γενική Γραμματεία Έρευνας & Τεχνολογίας
Μητσός Αχιλλέας, Καθηγητής Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, πρώην Γενικός Διευθυντής Έρευνας και Τεχνολογίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ειδική Γραμματεία Ανώτατης Εκπαίδευσης
Παπάζογλου Βασίλειος, Καθηγητής στη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, Ε.Μ.Π.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Ασφάλισης
Μιχαλάκος Στέφανος, Διευθυντής του Τμήματος Αύξησης και Ανάπτυξης στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού»
Ειδική Γραμματεία Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας
Χάλαρης Μιχαήλ, Χημικός PhD, Αξιωματικός του Πυροσβεστικού Σώματος
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Γενική Γραμματεία Αγροτικής Πολιτικής & Διεθνών Σχέσεων
Μπαζώτη-Μητσώνη Γεωργία, στέλεχος του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Γενική Γραμματεία Υπουργείου Πολιτισμού
Μενδώνη Λίνα, Δρ. Αρχαιολόγος
Γενική Γραμματεία Αθλητισμού
Μπιτσαξής Παναγιώτης, Πολιτικός Επιστήμονας - Δικηγόρος
Γενική Γραμματεία Ολυμπιακής Αξιοποίησης
Πυργιώτης Γιάννης, Χωροτάκτης - Πολεοδόμος
Γενική Γραμματεία Τουριστικής Ανάπτυξης
Πουσσαίος Γιώργος, Δήμαρχος Ιητών Νομού Κυκλάδων
Το Who is Who των νέων Γενικών και Ειδικών Γραμματέων
ΜΠΟΥΡΔΑΡΑΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ
Γεννήθηκε στο Βόλο το 1949. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Από το 1975 ασκεί δικηγορία στην Αθήνα. Διετέλεσε Γενικός Γραμματέας της «Ελληνικής Επιτροπής Συνεργασίας με την UNICEF», Νομάρχης Εύβοιας, Πρόεδρος του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Προσωπικού Ελληνικής Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης και Τουρισμού.
ΜΑΝΤΖΟΥΦΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1973. Είναι Διπλωματούχος Πολιτικός Μηχανικός του Πανεπιστημίου Πατρών και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΜΒΑ). Επαγγελματικά έχει δραστηριοποιηθεί στον ιδιωτικό τομέα, σε διεθνή τραπεζικό όμιλο στον τομέα της επενδυτικής τραπεζικής και την τελευταία πενταετία σε διεθνή ελεγκτική εταιρεία ως επικεφαλής του τομέα project finance.
Έχει συμμετάσχει ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος σε σημαντικό αριθμό έργων μετοχοποιήσεων /ιδιωτικοποιήσεων και Συμπράξεων Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα στην Ελλάδα τα τελευταία δέκα χρόνια καθώς και στην ομάδα εργασίας του Τ.Ε.Ε. για τις ΣΔΙΤ. Μιλά αγγλικά και γερμανικά.
ΦΟΥΡΛΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1969. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ), είναι κάτοχος MBA από το Warwick Business School και κάτοχος CFA charter από το CFA Institute.
Executive Director από το 2001 σε διεθνή εταιρία χρηματοοικονομικών & συμβουλευτικών υπηρεσιών, με αντικείμενο τις συγχωνεύσεις & εξαγορές και τις Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στη Ν.Α. Ευρώπη, ενώ προηγουμένως εργάστηκε ως manager σε ελληνικό τραπεζικό όμιλο στις εισαγωγές εταιριών στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ως σύμβουλος επιχειρήσεων και ως στέλεχος μάρκετινγκ σε μεγάλη ελληνική βιομηχανία τροφίμων.
Τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό έχει προσφέρει επαγγελματικές υπηρεσίες σε κλάδους όπως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τα πετρελαιοειδή, ο ηλεκτρισμός, η βιομηχανία, ο τουρισμός, οι κατασκευές και οι χρηματοδοτήσεις έργων.
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
Γεννήθηκε και ζει στα Γρεβενά. Οικονομολόγος με ειδίκευση στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Είναι στέλεχος της Αγροτικής Τράπεζας, ενώ διετέλεσε μέλος της Επιτροπής Παρακολούθησης του Περιφερειακού Προγράμματος της Περιφέρειας Δυτ. Μακεδονίας του Γ’ ΚΠΣ, Αντιπρόεδρος της Περιφερειακής Επιτροπής Ισότητας και Νομαρχιακή Σύμβουλος στην Ν.Α. Γρεβενών.
Είναι μέλος της εκτελεστικής γραμματείας του Πανελλήνιου Δικτύου Αιρετών Γυναικών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση καθώς και μέλος του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ.
ΚΟΥΛΑΪΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Καθηγητής Παιδαγωγικής του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έκανε τις βασικές του σπουδές στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το διδακτορικό του στο Institute of Education του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Η συγγραφική του δραστηριότητα περιλαμβάνει 10 βιβλία και μεγάλο αριθμό άρθρων σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά.
Διευθύνει ερευνητικά προγράμματα και διατριβές στην Ελλάδα και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Έχει υπηρετήσει σε πολλές διοικητικές θέσεις στα Πανεπιστήμια Πατρών και Πελοποννήσου. Είναι συντονιστής της επιτροπής για την σχεδιασμό και αξιολόγηση της εκπαιδευτικής έρευνας στη Πορτογαλία. Διατέλεσε Αντιπρόεδρος του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας (2000-2004). Την περίοδο αυτή εκπροσωπούσε την Ελλάδα στη Επιτροπή Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην Επιτροπή Παιδείας του ΟΟΣΑ και στο Board of Participating Counties για το πρόγραμμα PISA.
ΜΗΤΣΟΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ
Γεννήθηκε το 1947, είναι οικονομολόγος, με πτυχίο ΑΣΟΕΕ, MA και PhD από το Πανεπιστήμιο του Pittsburgh (ΗΠΑ). Διετέλεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενικός Διευθυντής Έρευνας και Τεχνολογίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2000-2006), Διευθυντής αρμόδιος για το ανθρώπινο ερευνητικό δυναμικό (1996-2000), για την επαγγελματική κατάρτιση (1993-1996), για το συντονισμό των διαρθρωτικών ταμείων (1987-1993). Προηγουμένως είχε διατελέσει Διευθυντής του Γραφείου του Επιτρόπου Γρ. Βάρφη (1985-1987), Σύμβουλος στο Υπουργείο Εξωτερικών (1981-1984) και Τμηματάρχης στην Τράπεζα της Ελλάδος (1976-1981).
Επίσης, διδάσκει «πολιτική οικονομία ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης» στο Πανεπιστήμιο του Pittsburgh, ΗΠΑ, διετέλεσε (μέχρι το 2007) Επισκέπτης Καθηγητής της Οικονομικής Σχολής του Λονδίνου (LSE), και έχει δώσει σειρά διαλέξεων σε διάφορα Πανεπιστήμια της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Έχει γράψει τέσσερα βιβλία και πολλά άρθρα σε θέματα διεθνούς οικονομικής και ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.
ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Καθηγητής στη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, Ε.Μ.Π. Πήρε το Δίπλωμα του Ναυπηγού Μηχανολόγου Μηχανικού από το Ε.Μ.Π., έλαβε μεταπτυχιακούς τίτλους στη Ναυπηγική και τη Μηχανολογία και Διδακτορικό στη Ναυπηγική από το Μ.Ι.Τ.
Έχει διατελέσει Πρόεδρος της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Ερευνών Ε.Μ.Π. Είναι μέλος της ανεξάρτητης διοικητική Αρχής για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.) από το 2006 και Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (Σ.Ε.Α.Β.) από το 1996. Έχει διατελέσει επιστημονικός υπεύθυνος σε πάνω από 50 χρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα, και είναι μέλος σε διεθνείς Επιτροπές που αφορούν στο επιστημονικό του αντικείμενο.
ΜΙΧΑΛΑΚΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
Διευθυντής του Τμήματος Αύξησης και Ανάπτυξης στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού», Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Αθήνας, μετεκπαιδευθείς στην Παιδιατρική Ενδοκρινολογία στο Λονδίνο. Πρώην Πρόεδρος του Γενικού Κρατικού Νοσοκομείου Πειραιά. Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Unicef. Διετέλεσε επίσης την περίοδο 2002-2004 σύμβουλος του Υπουργού Υγείας Κ. Στεφανή.
ΧΑΛΑΡΗΣ ΜΙΧΑΗΛ
Γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1970. Πτυχιούχος Χημείας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Διδάκτορας Χημείας του ΕΚΠΑ, Πτυχιούχος Πυροσβεστικής Ακαδημίας και Αξιωματικός του Πυροσβεστικού Σώματος σε επιτελικές θέσεις. Στέλεχος στο Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος σε θέματα υγείας & ασφάλειας της εργασίας.
Διετέλεσε Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της Ένωσης Ελλήνων Χημικών (2004 -2005) και νυν Σύμβουλός της. Διδάσκει στην Εθνική Σχολή Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο Ινστιτούτο Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης, στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και στις Σχολές της ΕΛ.ΑΣ.. Συμμετοχή σε αρκετά ερευνητικά προγράμματα ως κύριος ερευνητής ή επιστημονικός υπεύθυνος και μέλος σε διεθνείς οργανισμούς και επιτροπές.
ΜΠΑΖΩΤΗ-ΜΗΤΣΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
Κάτοχος πτυχίου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Μελετητού Δημοσίων Έργων.Υπηρέτησε στο Υπουργείο ως προϊσταμένη υπηρεσιακών μονάδων με αντικείμενο γεωργικά θέματα Ευρωπαϊκής Ένωσης, Διεθνών Σχέσεων, εμπορικής πολιτικής καθώς και ως επικεφαλής της Κεντρικής Γραμματείας του Συμβουλίου Αγροτικής Πολιτικής. Εργάστηκε επίσης στην Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κατά την προετοιμασία και την άσκηση της Ελληνικής Προεδρίας.
ΜΕΝΔΩΝΗ ΛΙΝΑ
Γεννήθηκε το 1960. Είναι Δρ. Αρχαιολογίας και εργάζεται από το 1988 στο Κέντρο Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχαιότητας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Είναι πτυχιούχος του Φιλολογικού και του Αρχαιολογικού-Ιστορικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτωρ του ιδίου Πανεπιστημίου. Είναι επικεφαλής ερευνητικών διεπιστημονικών προγραμμάτων, καθώς και μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών ενώσεων και οργανισμών. Βασικά επιστημονικά της ενδιαφέροντα, πέραν της ιστορικής και αρχαιολογικής έρευνας, είναι η μελέτη του τοπίου ως πολιτιστικό αγαθό, η ανάδειξη και διαχείριση του πολιτιστικού αποθέματος, η θεωρία και πολιτική του Πολιτισμού.
Είναι συγγραφέας και εκδότρια μονογραφιών και συλλογικών τόμων, ενώ μεγάλος αριθμός άρθρων της έχει δημοσιευθεί σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Διετέλεσε επιστημονική σύμβουλος στο ΥΠΕΧΩΔΕ και στο Υπουργείο Αιγαίου ενώ από το 1999 έως το 2004 κατείχε τη θέση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού.
ΜΠΙΤΣΑΞΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Γεννήθηκε το 1956. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και Πολιτικές Επιστήμες στη Σχολή Δημοσίου Δικαίου και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Από το 1980 ασκεί μάχιμη δικηγορία στην Αθήνα, με ιδιαίτερη παρουσία σε σημαντικές υποθέσεις στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Διετέλεσε ειδικός σύμβουλος σε θέματα νομοθετικής πολιτικής στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, ειδικός σύμβουλος στο Υπουργείο Πολιτισμού, Πρόεδρος του Δ.Σ του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Γενικός Γραμματέας Λαϊκής Επιμόρφωσης.
ΠΥΡΓΙΩΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Χωροτάκτης - Πολεοδόμος. Διετέλεσε μέλος του Δ.Σ. της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004 Α.Ε. και Εντεταλμένος Σύμβουλος, υπεύθυνος για τα Ολυμπιακά Έργα, την Τεχνολογία, το Περιβάλλον και τον Πολιτισμό. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και ΥΠΕΧΩΔΕ.
Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη σύνταξη των νομοσχεδίων για την προστασία του περιβάλλοντος και για τα ρυθμιστικά σχέδια της Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Δίδαξε στο Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ως μελετητής και ερευνητής έχει συντάξει μεγάλο αριθμό μελετών και ερευνών για θέματα πολιτικής γης, αστικής και περιφερειακής ανάπτυξης.
Έχει διατελέσει εμπειρογνώμων της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για προγράμματα διαπεριφερειακής συνεργασίας και καινοτόμων ενεργειών καθώς και για προγράμματα αστικής ανάπτυξης. Μέλος του Δ. Σ. του Συλλόγου Ελλήνων Πολεοδόμων και Χωροτακτών, μέλος της Κίνησης Πολιτών για μια Ανοικτή Κοινωνία και του Ομίλου Προβληματισμού για τον Εκσυγχρονισμό της Κοινωνίας.
ΠΟΥΣΣΑΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Γεννήθηκε το 1955 στην Αθήνα. Παντρεμένος με την Γαλλίδα Claudine Sombret, παρακολούθησε σπουδές στο Πανεπιστήμιο Lille ΙΙΙ της Γαλλίας και εργάστηκε από το 1973 έως το 1987 ως στέλεχος Ναυτιλιακών Εταιρειών.
Το 1987 εγκαταστάθηκε στην Ίο, και στις δημοτικές και κοινοτικές εκλογές του 1991 εξελέγη Πρόεδρος της τότε Κοινότητας Ίου Νομού Κυκλάδων. Το 1994 αναδεικνύει την Κοινότητα Ίου σε Δήμο Ιητών και στις δημοτικές εκλογές των ετών 1994, 1998, 2002, 2006 εκλέγεται συνεχώς Δήμαρχος Ιητών. Σήμερα διανύει την 5η συνεχή θητεία του, έχοντας αναπτύξει σημαντικό έργο ως προς τις υποδομές του νησιού, την υγεία, τον πολιτισμό, την τουριστική αναβάθμιση και ανάδειξη της Ίου, την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και του φυσικού πλούτου. Είναι παράλληλα μελισσοκόμος - βιοκαλλιεργητής. Μιλάει Αγγλικά και Γαλλικά.

fimotro

Read more...