Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2010

Μπράβο μωρέ.

Μπράβο μωρέ!Το είδαμε και αυτό.Οι περήφανοι αγρότες μας,συναντήθηκαν με τον Βούλγαρο πρωθυπουργό κ.Μπορίσοφ,τα βρήκαν και τα βουλγάρικα φορτηγά εξασφάλισαν την δίοδο τους από τον Προμαχώνα.Η αποθέωση του διεθνούς διασυρμού της χώρας,ένα καίριο κτύπημα στο κύρος του Ελληνικού κράτους συνετελέσθη απο τους τεμπέληδες της "εύφορης κοιλάδας".Και συνέβη υπό την ανοχή του Έλληνα πρωθυπουργού.Ουδέν σχόλιο.Μόνο σκυφτά κεφάλια και ντροπή.
yperpasok

Read more...

Τέλος στα λεφτά για μερεμέτια


Έκκληση στον πατριωτισμό των αγροτών, να ανοίξουν τα μπλόκα και να προσέλθουν στον εξαγγελθέντα διάλογο για την νέα αγροτική οικονομία, απηύθυνε στη Βουλή ο πρωθυπουργός Γιώργος Α. Παπανδρέου, επισημαίνοντας πως τα μπλόκα τραυματίζουν την εικόνα της Ελλάδας στη διεθνή οικονομία και πως «δεν υπάρχει κανένα απολύτως περιθώριο να ικανοποιηθούν αιτήματα που σποραδικά και απογραμμάτιστα ακούγονται».

Απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις των αρχηγών της ελάσσονος αντιπολίτευσης για τις αγροτικές κινητοποιήσεις, ο κος Παπανδρέου ανέφερε χαρακτηριστικά: «Τέλος στα λεφτά για συντεχνιακές διευθετήσεις, για πρόσκαιρες λύσεις που δεν αντέχουν παρά λίγους μήνες και μετά ξανά μπλόκα, ξανά συναλλαγή με την εξουσία. Έφτασε η ώρα των ριζικών αλλαγών που δίνουν σιγουριά και μέλλον στην ελληνική ύπαιθρο, στον αγρότη, στα χωριά μας. Αυτή την τολμηρή μάχη καλούμε τους αγρότες να δώσουμε μαζί. Δεν σας θέλουμε συνενόχους στη μεταξύ μας μικροπολιτική συναλλαγή, αλλά συμμέτοχους στη μεγάλη αλλαγή».

Απεναντίας, «τα μπλόκα, όχι μόνον δεν λύνουν, αλλά δημιουργούν καινούργια προβλήματα. Κάνουν τεράστια ζημιά και στην εικόνα της πατρίδας, καθώς το μεγαλύτερο έλλειμμα, είναι εκείνο της αξιοπιστίας. Δεν αντέχει άλλο η Ελλάδα να διασύρεται και να λοιδορείται. Δεν υπάρχει άλλο περιθώριο να βλάψουμε άλλο τους εαυτούς μας. Πρώτοι από την κατάσταση αυτή, επωφελούνται εκείνοι που θέλουν να κερδοσκοπήσουν σε βάρος μας. Έχω γυρίσει σε όλα τα μπλόκα, αλλά δεν είναι το κλείσιμο των δρόμων η λύση» παρατήρησε ο Πρωθυπουργός για να αναφέρει αργότερα στη δευτερολογία του:

«Δεν επικαλούμαι τον πατριωτισμό για να κρύψω τα προβλήματα, αλλά είναι μια αλήθεια ότι η αξιοπιστία της χώρας μας κρίνεται καθημερινά. Ό,τι λέγεται αποδελτιώνεται και πηγαίνει στα γραφεία του κάθε οικονομικού παράγοντα διεθνώς. Οι εικόνες κάνουν τον γύρο του κόσμου - είναι στο στόχαστρο η Ελλάδα. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να είμαστε ακόμα πιο υπεύθυνοι. Η απουσία πατριωτικής προσπάθειας θα βλάψει όλους - και ιδιαίτερα τους πιο αδύναμους, την αγροτιά».

«Καλύτερα να είναι κλειστοί οι δρόμοι, παρά κλειστά τα σπίτια» αντέτεινε η Αλέκα Παπαρήγα. «Έχετε πολιτική ευθύνη εσείς και η ΝΔ, γιατί χρόνια τώρα, εφαρμόζετε πολύ καλά την Κοινή Αγροτική Πολιτική. Πέραν της πολιτικής ευθύνης, έχετε και ηθική ωστόσο, γιατί κι εσείς, επιτρέπετε στα παπαγαλάκια σας να συκοφαντούν τους αγώνες της αγροτιάς. Μετά βίας μπορώ να συγκρατήσω την οργή μου: Μιλήσατε για «συναλλαγή». Αν έχετε στο μυαλό σας κάποιους αγροτοπατέρες, καλώς τα λέτε, αλλά μην τα συνδέετε με αγώνες» ανέφερε η γ.γ. του ΚΚΕ, ζητώντας να μην αντιμετωπιστούν οι αγροτικές κινητοποιήσεις ως παράνομες, κατά τις υποδείξεις του Θ. Πάγκαλου.

Η κα Παπαρήγα πρότεινε την απαγόρευση εισαγωγής προϊόντων που παράγονται στην Ελλάδα, αντιμονοπωλιακή νομοθεσία, απαλλαγή της αγροτιάς «από τους μεγαλοβιομήχανους που της πίνουν το αίμα». «Αφήστε και την σύνδεση της αγροτικής παραγωγής με την μεσογειακή διατροφή, γιατί πρωτευόντως, η αγροτική παραγωγή συνδέεται με την μεταποιητική βιομηχανία».

«Αν ακολουθούσα αυτά που λέτε, θα ήταν, όχι μόνον οι δρόμοι κλειστοί, αλλά και τα σπίτια» απάντησε ο Πρωθυπουργός. «Ποια είναι η διαφορά σας; Να μην κάνουμε προγραμματισμό, αγροτική πολιτική, ριζικές αλλαγές, να μην κτυπήσουμε τους μεσάζοντες, την διαφθορά, το παραεμπόριο και τους παράγοντες στο συνεταιριστικό κίνημα; Τον αγρότη δεν θα τον σεβαστούμε, ή θα είναι πάντα υποκείμενο εκμετάλλευσης κάποιου παράγοντα, κάποιου αγροτοπατέρα;».

Η κα Παπαρήγα, καταφέρθηκε εξάλλου και κατά του «ανήθικου διαχωρισμού» των αγροτών ανάμεσα σ’ αυτούς που το ασκούν κατά κύριο επάγγελμα και των υπολοίπων. «Αν πρόκειται για μεγαλοεπιχειρηματίες, να τους αλλάξετε τα φώτα. Αλλά από πού αντλείτε το δικαίωμα να απαγορεύετε σε κάποιον που δεν μπορεί να βγάλει το εισόδημά του, να γίνει σερβιτόρος, σκουπιδιάρης;» ρώτησε η γ.γ. του ΚΚΕ.

«Δεν καταλαβαίνω ποιον θέλετε να βοηθήσουμε» αποκρίθηκε ο Γ. Παπανδρέου. «Βεβαίως υπάρχουν αγρότες με άλλα επαγγέλματα και αυτό είναι ένα επιπλέον εισόδημα. Αλλά θέλετε να βοηθήσουμε τον αγρότη του Κολωνακίου; Γιατί έχει διαφορά» ανέφερε ο Πρωθυπουργός, προκαλώντας εντονότατες αποδοκιμασίες εκ μέρους του ΚΚΕ. «Αντί να γελάτε και να διαμαρτύρεστε, ελάτε κι εσείς στο διάλογο με τις θέσεις σας» απάντησε ο Πρωθυπουργός.

Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γ. Καρατζαφέρης, έκρινε πως «το συνεταιριστικό κίνημα έχει καταντήσει πηγή διαφθοράς» και παρότρυνε τον Πρωθυπουργό να ξεκινήσει «από μηδενική βάση, καθώς είναι ζήτημα αν λειτουργούν σωστά 10-15 συνεταιρισμοί σε όλη την Ελλάδα. Πιστεύω στις ικανότητες της κας υπουργού, που είναι ίσως η μόνη υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης μέχρι στιγμής που γνωρίζει τις διαδικασίες» ανέφερε.

Έλλειμμα δημοκρατικής συνδικαλιστικής εκπροσώπησης των αγροτών, διαπίστωσε και ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, εγκαλώντας την κυβέρνηση πως «επιλέγει να κάνει διάλογο με την γραφειοκρατία, τους συνυπεύθυνους για το πρόβλημα - και όχι με τους αγρότες».

«Λέτε πως δεν έχουμε λεφτά - όμως εμείς μπορούμε να σας προτείνουμε δυο-τρεις, μηδενικού κόστους παρεμβάσεις, για ρήξεις: Ελέγξτε την ασυδοσία και τους μεσάζοντες, σταματήστε τις ελληνοποιήσεις προϊόντων, την καταχρηστική συμπεριφορά των τραπεζών απέναντι στους αγρότες, διαλύστε την κομματοκρατία και τις πελατειακές σχέσεις στους θεσμικούς αγροτικούς φορείς, δημιουργείστε νέες μορφές συλλογικής οικονομικής οργάνωσης των αγροτών. Χρήματα λέτε πως δεν έχετε. Κότσια έχετε για άλλη πολιτική;» ρώτησε τον Πρωθυπουργό, ο Αλέξης Τσίπρας.

«Ναι κε Τσίπρα: Είμαστε έτοιμοι να συγκρουστούμε με δομές της αγροτικής οικονομίας, του συνεταιριστικού κινήματος και σας θέλουμε κοντά μας» αποκρίθηκε ο Πρωθυπουργός.

Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γ. Καρατζαφέρης, εξέφρασε τη διαφωνία του με τα μπλόκα λέγοντας ότι «οι κλειστοί δρόμοι κλείνουν τα σπίτια άλλων». Από την άλλη ωστόσο, παρατήρησε πως «τίποτα απ’ όσα είπε ο Πρωθυπουργός δεν πρόκειται να πείσει, έστω και ένα τρακτέρ να φύγει απ’ τα μπλόκα».

Ο κος Καρατζαφέρης πρότεινε σειρά μέτρων, όπως δημιουργία θεσμού αντίστοιχου του Ταμείου Εγγυοδοσίας Μικρών Επιχειρήσεων (ΤΕΜΠΜΕ) για τους αγρότες και ασφαλιστική κάλυψη των αγροτικών ατυχημάτων, κατ’ αναλογία των εργατικών - μέτρα που, σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, ήδη δρομολογούνται απ’ την κυβέρνηση. Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, πρότεινε επίσης, τουλάχιστον ο ελληνικός στρατός να τροφοδοτείται αποκλειστικά από ελληνικά αγροτικά προϊόντα.

Ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, κατηγόρησε εξάλλου τον Πρωθυπουργό, πως, αν και ανακηρύχθηκε επίτιμος πρόεδρος των Νέων Αγροτών, δεν διαμαρτυρήθηκε για τη μείωση των κρατικών επιδοτήσεων στο 25%.

«Η Ένωση Νέων Αγροτών συμμετέχει στο διάλογο με εποικοδομητικές προτάσεις» απάντησε ο Πρωθυπουργός.

«Ακούγοντάς σας, έχει κανείς την αίσθηση ότι δεν είστε εσείς συνυπεύθυνοι για τα μεγάλα αδιέξοδα του αγροτικού κόσμου, ενώ σπαταλήσατε πακτωλούς, όχι για να δημιουργήσετε υποδομές, αλλά με μοναδικό κριτήριο την εξαγορά ψήφων. Με την πολιτική σας, προσπαθήσατε να εθίσετε τον αγροτικό κόσμο σε μια λογική εξαπάτησης. Δική σας επιλογή δεν ήταν η αποδέσμευση των επιδοτήσεων απ’ την παραγωγή;» ρώτησε ο Α. Τσίπρας.

«Ζητώ το δικαίωμα να κάνουμε μια νέα αρχή. Και μην σας εκπλήσσει αν κάνουμε μια νέα αρχή ως ΠΑΣΟΚ. Είμαστε δημοκρατικό Κίνημα, να κάνουμε μια νέα αρχή, μια νέα αγροτική οικονομία σε μια νέα Ελλάδα» κατέληξε ο κος Παπανδρέου.

protothema.gr

Read more...

Χωρίς αεροπλάνα και τανκς οι παρελάσεις!


Στοπ στην παρουσία αρμάτων μάχης, τεθωρακισμένων οχημάτων και στρατιωτικών αυτοκινήτων κάθε είδους από τις παρελάσεις βάζει ο υπουργός Εθνικής Αμυνας.

Με απόφαση του κ. Βαγγέλη Βενιζέλου, «στις παρελάσεις με την ευκαιρία εθνικών εορτών ή επετείων θα μετέχουν στο εξής μόνο πεζοπόρα τμήματα των Ενόπλων Δυνάμεων». Οπως διευκρινίζει ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, «τα μηχανοκίνητα μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων και το έργο των σχετικών μονάδων θα επιδεικνύεται κατά τη διάρκεια επιθεωρήσεων στους τόπους που εδρεύουν οι μονάδες αυτές».

Με απλά λόγια, η παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη ήταν η τελευταία στην οποία συμμετείχαν άρματα μάχης, τεθωρακισμένα μεταφοράς προσωπικού, αλλά και αρματοφορείς, ή ειδικά ρυμουλκούμενα οχήματα. Αρά στο εξής στις παρελάσεις για τον εορτασμό των εθνικών επετείων δεν θα παρουσιάζονται ούτε τα συστήματα που χρησιμοποιεί το Πυροβολικό, ή οι πύραυλοι που χρησιμοποιούν για την αντιαεροπορική άμυνα οι Ενοπλες Δυνάμεις.
Και κυρίως όσοι πολίτες αρέσκονται στο να παρακολουθούν παρελάσεις δεν θα ξαναδούν από κοντά μαχητικά αεροσκάφη σε χαμηλές πτήσεις, ούτε και ελικόπτερα ή πυροσβεστικά αεροσκάφη να κάνουν διελεύσεις πάνω από τον χώρο όπου βρίσκονται οι συγκεντρωμένοι πολίτες.
Οι παρελάσεις στο εξής θα γίνουν κυριολεκτικά πεζές, αφού θα συμμετέχουν μόνο πεζοπόρα τμήματα.
Για την απόφασή του αυτή ο κ. Βενιζέλος ενημέρωσε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια.
Οπως διευκρινίζεται από το Πεντάγωνο, προφανής σκοπός της «απαγόρευσης» στην παρουσία αρμάτων, στρατιωτικών οχημάτων και μαχητικών αεροσκαφών στις παρελάσεις είναι να περιοριστούν τα έξοδα, προκειμένου να επιτευχθεί και ο στόχος για μείωση των λειτουργικών δαπανών στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας κατά 12,1% για το 2010.
protothema.gr

Read more...

Μήνυμα Σαμαρά για εσωστρέφεια


Ξεκάθαρο μήνυμα στο εσωτερικό του κόμματός του ότι «δεν πρόκειται να ανεχθεί την εσωστρέφεια» έστειλε ο πρόεδρος της ΝΔ κ. Αντώνης Σαμαράς μιλώντας στην στην πρώτη σύνοδο της Κεντρικής Επιτροπής υπό την ηγεσία του.

Ο κ. Σαμαράς επέμεινε στις θέσεις που έχει εκφράσει για τα θέματα της επικαιρότητας –εκλογικό νόμο, διοικητική μεταρρύθμιση, μεταναστευτιό, αγροτικό- βάζοντας το πλαίσιο και τις κόκκινες γραμμές εντός των οποίων οφείλουν να κινούνται τα στελέχη του. Παράλληλα ξεκαθάρισε ότι «είναι αντίθετος σε εξωθεσμικές λύσεις» υποννοώντας τις διάφορες προτάσεις για κυβερνήσεις συνεργασίας με συμμετοχή προσώπων εκτός του πολιτικού συστήματος. Επιπλέον δήλωσε ότι ο τόπος έχει ανάγκη μία νέα Μεταπολίτευση και μία νέα ΝΔ που θα συγκροτηθεί στην πορεία και με αποκορύφωμα το 8ο τακτικό Συνέδριο Αρχών και Θέσεων του κόμματος.

Για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο κόμμα του ο κ. Σαμαράς ήταν κατηφορηματικός: «Εσωστρέφεια δεν θα υπάρξει δημοκρατία ναι, δεν εκλέχτηκα για να τηρώ εύθραυστες ισορροπίες, δεν χρωστάω τίποτα σε κανένα, το μόνο μου χρέος είναι απέναντι στους εκατοντάδες πολίτες που ψήφισαν, η ΝΔ θα γίνει πόλος νέας κοινωνικής πλειοψηφίας και όχι εύθρυατος συνασπισμός προσωπικών στρατηγικών και ομάδων». Πρόσθεσε δε απευθυνόμενος στα στελέχη του ότι «η ΝΔ τους χωράει όλους και τον καθένα ξεχωριστά, δεν περισσεύει κανείς».

Αντιπολίτευτική τακτική

Ο κ. Σαμαράς άσκησε κριτική στην κυβέρνηση: «όταν χάνει η κυβέρνηση τον έλεγχο από σύγχυση και στρεβλή αντίληψη, όταν ανεβαίνουν τα σπρεντς όταν καθημερινά μας πυροβολούν οι αγορές όταν υπουργός διακηρύσσει ότι δεν υπάρχει σάλιο είμαι υποχρεωμένος να βαράω καμπάνα» και αναφέρθηκε στην δική του αντιπολιτευτική τακτική λέγοντας: «Ασκούμε νέου τύπου αντιπολίτευση που ξάφνιασε το κατεστημένο πολιτικό σύστημα. Αν υπονομεύσουμε κάθε κίνηση του ΠΑΣΟΚ θα βλάψουμε την πατρίδα αλλά ούτε και παρακολουθούμε σαν σύμβουλοι. Προσπαθούμε να την προτρέψουμε να κάνει το σωστό για τον τόπο και εναντιονόμαστε όταν κάνει λάθη. Ξέρουμε τα προβλήματα και έχουμε σχέδιο. Θα δείχνουμε αυστηρότητα απέναντι στο ΠΑΣΟΚ όταν παραπαίει ή όταν παίρνει επιζήμιο δρόμο και όταν χάνει τον έλεγχο». Μίλησε για τις εξεταστικές επιτροπές λέγονατας ότι «τις εξεταστικές τις ρίχνει η κυβέρνηση σαν φωτοβολίδες κρότου λάμψης για να αποπροσανατολίσει από την οικονομία». Αναφέρθηκε και στο αγροτικό επαναλαμβάνοντας ότι είναι κατά των μπλόκων αλλά πρόσθεσε ότι τα προβλήματα των αγροτών είναι σοβαρά γιατί οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο και αφορούν όλη την κοινωνία.

Ξεκαθάρισε πάντως ότι παρά την δυσκολία της συγκυρίας «εκφράζω με κάθε σαφήνεια την αντίθεσή μου σε διάφορες προτάσεις εξωθεσμικών λύσεων που απαξιώνουν τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου, εγώ και το κόμμα της ΝΔ δεν τις δεχόμαστε».
Νέα Μεταπολίτευση
Ο κ. Σαμαράς μίλησε αναλυτικά για τη Νέα Μεταπολίτευση λέγοντάς ότι ενα ολόκληρο μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης που στηρίζχθηκε σε αναδιανομή δανικών έχει χρεοκοπήσει το ίδιο και ένα πολιτικό μοντέλο που βασίστηκε στην αναδιανομή των πελατειακών σχέσεων. Περιέγραψε πως εννοεί τη νέαμεταποίτευση: «Στην οικονομία Νέα Μεταπολίτευση σημαίνει Στροφή στην ανταγωνιστιότητα, στην εξυγείανση των αγορών, στην αποενοχοποίηση της επιχειρηματικότητας. Αλλά δεν θα λιώσουμε την κοινωνία για να μειώσουμε τα ελλείμματα γιατί θα μας προκύψουν μεγαλύτερα. Μπορούμε να αποφύγουμε την χρεοκοπία της Ελλάδας αν αξιοποιήσουμε τα περιουσιακά στοιχεία του ιδιωτικού και του δημοσίου τομέα».

Σύνεχισε λέγοντας ότι στην πολιτική νέα Μεταπολίτευση σημαίνει σεβασμό στον Πολίτη, διάλογος με την κοινωνία πραγματικός διάλογος, ισονομία, συμμετοχή του πολίτη στις αποφάσεις, σημαίνει δικαιοσύνη, σημαίνει διαφάνεια παντού και για όλους.

Εκτεταμένη αναφορά έκανε στον τομέα των ιδεών. «Νέα Μεταπολίτευση ημαίνει να αλλάξουν οι συσχετισμοί στον χώρο των ιδεών. Οι αριστεροί είναι περήφανοι για τις ιδέες τους για όλους τους άλλους επιφυλάσσεται ενοχικό σύμπλεγμα, όσοι δεν δηλώνουν αριστεροί νιώουν την ανάγκη να κρύβουν τις απόψεις τους. Το τρίτο βασικό στοιχείο της νέας Μεταπολίτευσης είναι η απο ενοχοποίηση των ιδεών».

Ειδική αναφορά έκανε στον κ. Μίκη Θεοδωράκη ο οποίος σε πρόσφατη επιστολή του αναφέρει «σας παρακαλώ κάντε κάτι γιατί όπως ξέρετε θεωρούμαι εθνικιστής». «Το ξέρουμε Μική το έχουμε υποστεί δεώ και χρόνια» είπε κ. Σαμαράς.

Η νέα Μεταπολίτευση χρειάζεται μία νέα Νέα Δημοκρατία ανέφερε ο κ. Σαμαράς και πρόσθεσε ότι αυτή η νέα ΝΔ έχει αρχίσει να γενιέται με το μεγάλο άνοιγμα στην κοινωνίακαι την συρροή 800 χιλιάδων πολιτών και θα ολοκληρωθεί με την το τακτικό Συνέδριο Αρχών και Θέσεων. «Θα κάνουμε σημαία μας τον κοινωνικό φιλελευθερισμό και θα αλλάξουμε οργανωτικά. Το κόμμα θα γίνει πιο ανοικτό στην κοινωνία, πιο αξιοκρατικό στην ανάδειξη των στελεχών αποτελεσματικό ως κόμμα εξουσίας».

Μιλώντας για τα όσα ακολούθησαν την επικράτησή του στην εσωκομματική μάχη είπε: «Μετατρέψαμε την κρίση σε ευκαιρία εγγράψαμε χιλιάδες νέα μέλη και μπήκαμε σε φάση ανασυγκρότησης. Αυτο που συνέβη είναι απίστευτο η ΝΔ έχει τα περισσόετερα μέλη από όλα τα κόμματας. Από την ανασυγκρότηση πρέπει να περάσουμε στην αναγέννηση του κόμματος που θα γίνει στο συνέδριο.

Δεν πρέπει να πέσουμε στην παγίδα της εσωστρέφειας. Εσωστρέφεια εχουμε όταν δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση στα εσωτερικά μας ζητήματα από ότι στα προβλήματα της κοινωνίας».
Γκρίζα πραγματικότητα
Ο κ. Σαμαράς περιέγραψε με μελανά χρώματα την πολιτική και οικονομική κατάσταση: «Ζούμε τον χειρότερο Χειμώνα της τελετυαίας 35ετίας. Φταίνε τα λάθη μας αλλά και η απίστευτη αδράνεια της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Όταν είχε γίνει γνωστό ότι το έλλειμμα θα ξεπεράσει το 12% το σπρέντ ήταν 135 τώρα έχει ξεπεράσει τις 300. Υπάρουν ευθύνες». Ακολούθως επανάλαβε τις βασικές του θέσεις για τα θέματα που έχει ανοίξει η κυβέρνηση: «Η διοικητική μεταρρύθμιση που είναι σχέδιο δικό μας διασσύρεται με τον σχέδιο «Καλλικράτης» γιατί γίνεται σε εποχή οικονομικής κρίσης χωρίς να έξουν ξεκαθαριστεί τα όρια των δήμων χωρίς να έχουν βρεθεί οι πόροι».Τάχθηκε ξανά εναντίον του γερμανικού μοντέλου που προτείνει η κυβέρνηση λέγοντας ότι αυτό ενισχύει υπέρμετρα τον αρχηγικό χαρακτήρα των κομμάτων. «Δεν ταιριάζει με την αντίληψή μας για τη νέα μεταπολίτευση. Η θέση της ΝΔ είναι να σπάσουν οι μεγάλες περιφέρειες σε ολιγοεδρικές».

Στο μεταναστευτικό η στάση μας είναι ξεκάθαρη είπε ο κ. Σαμαράς: «Η Ελλάδα είναι πύλη εισόδου παράνομων μεταναστών για την Ευρώπη, όλες οι ευρωπαικές χώρες παίρνουν μέτρα πολιτογράφησης. Η κυβέρνηση παίρνει τα πιο ελαστικά μέτρα χωρίς δικλείδες ασφαλείας. Εμείς δεν οραματιζόμαστε Ελλάδα περίκλειστο φρούριο αλλά ούτε και ξέφραγο αμπέλι».
protothema.gr


Read more...

Κλήθηκε να καταθέσει η Χριστίνα Βαληνάκη....

...στη δίκη για το "παραδικαστικό". Την εμπλέκει με την Αντ. Ηλία ο Ιακ. Γιοσάκης
.
Από τον Στάθη Παλαιολόγο
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
.
Πάλι θα απασχολήσει την επικαιρότητα, ύστερα από πολύ καιρό, η Χριστίνα Βαληνάκη...
Την επόμενη Παρασκευή 29 Ιανουαρίου συνεχίζεται στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων η δίκη για το «παραδικαστικό» με κατηγορούμενους δικηγόρους και πρώην δικαστικούς. Για την ημέρα αυτή έχει κληθεί να καταθέσει η σύζυγος του πρώην υφυπουργού Εξωτερικών Γιάννη Βαληνάκη, το όνομα της οποίας είχε εμπακεί και παλαιότερα με την υπόθεση επειδή συνεργαζόταν ως δικηγόρος με το γραφείο του δικηγόρου Σάκη Κεχαγιόγλου που είναι τώρα κατηγορούμενος. Τότε η κ. Βαληνάκη είχε καταθέσει στον ανακριτή και δεν είχε αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα.
Τώρα, το αίτημα για να καταθέσει το υπέβαλε ο αρχιμανδρίτης Ιάκωβος Γιοσάκης ο οποίος...

είναι κι αυτός κατηγορούμενος. Η εισαγγελική πρόταση ήταν αρνητική αλλά το αίτημα έγινε δεκτό από το δικαστήριο. Η κ. Βαληνάκη καλείται να καταθέσει σχετικά με την πρώην ανακρίτρια Αντωνία Ηλία (είναι κι αυτή κατηγορούμενη, αλλά παραμένει εξαφανισμένη...) καθώς η πλευρά Γιοσάκη θεωρεί ότι υπάρχει κάποιο θέμα σχετικά με υποθέσεις που εκδίκαζε η Α. Ηλία.
Τα υπόλοιπα αναμένεται να διευκρινιστούν στην αίθουσα του δικαστηρίου.




Read more...

Συνάντηση αγροτών-Κ. Μπατζελή την Κυριακή


Παραμένουν στους δρόμους οι αγρότες, οι οποίοι πραγματοποιούν συσκέψεις για το μέλλον των κινητοποιήσεών τους.

Δώδεκα μπλόκα της Θεσσαλίας αποφάσισαν να κλείσουν από τις 11.00 έως τις 15.00, Δευτέρα και Τρίτη, εθνική οδό και παρακαμπτήριους, ενώ θα διεξάγεται η διημερίδα για το αγροτικό στο Ζάππειο.

Επίσης, το μπλόκο της Νίκαιας αποφάσισε κάθοδο στην Αθήνα, τη Δευτέρα, για εκδηλώσεις διαμαρτυρίας έξω από το Ζάππειο.

Ανοιχτή πρόσκληση για διάλογο την Κυριακή έχει απευθύνει η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κατερίνα Μπατζελή, η οποία θα συναντηθεί με αγρότες από την Αλαμάνα.

Οι αγρότες στο μπλόκο του Προμαχώνα αποφάσισαν, μετά από σύσκεψη το μεσημέρι του Σαββάτου, να μην συναντηθούν με την υπουργό. Στο μπλόκο πήγε ο αγροτοσνδικαλιστής Βαγγέλης Μπούτας και κατά τη συνάντησή τους συμφώνησαν πως κύριο, κοινό αίτημά τους είναι το οικονομικό, και η ενίσχυση του εισοδήματος τους.

Ο Γ. Παπανδρέου, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις για το αγροτικό, διεμήνυσε την Παρασκευή «τέλος στα λεφτά για συντεχνιακές διευθετήσεις». Παράλληλα, είπε ότι «έφτασε η ώρα των ριζικών αλλαγών που δίνουν σιγουριά και μέλλον στην ύπαιθρο και τον αγρότη». «Αυτή την τολμηρή μάχη καλούμε τους αγρότες να τη δώσουμε μαζί», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Η κατάσταση στα μπλόκα

Ο μεθοριακός σταθμός στον Προμαχώνα είναι κλειστός από και προς τη Βουλγαρία. Την Παρασκευή, άνοιξε για λίγες ώρες, μετά την επίσκεψη του Βούλγαρου πρωθυπουργού Μπόικο Μπορίσοφ στα σύνορα, από όπου κάλεσε τους αγρότες «στο όνομα της ελληνοβουλγαρικής φιλίας» να ανοίξουν τα σύνορα.

Κλειστή παραμένει η Εγνατία οδός (στους κόμβους Κερδυλίων και Χρυσούπολης) και η εθνική οδός Θεσσαλονίκης - Αθηνών, στο μπλόκο Νίκαιας Λάρισας.

Τρακτέρ είναι παρατεταγμένα στους κόμβους Πλατυκάμπου και Μελούνας.

Ανοιχτή η παλιά εθνική Θεσσαλονίκης-Καβάλας σε Αφμφίπολη και Γαληψό.

Ανοιχτοί είναι οι μεθοριακοί σταθμοί Ορμενίου, Κήπων, Εξοχής, Δοϊράνης, Ευζώνων, Νίκης και Κρυσταλλοπηγής.

Οι δασεργάτες έχουν κλείσει τη διασταύρωση Βρασνών-Ασπροβάλτας μέχρι τις 2 το μεσημέρι και θα κλείσει και το απόγευμα από τις 5 ως τις 9.30 το βράδυ.

Τα Πράσινα Φανάρια είναι ανοιχτά και θα κλείσουν από τις 7.30 ως τις 8.30 το βράδυ.

Ανοιχτά είναι και τα Μάλγαρα και η Χαλκηδόνα.

Συγκεντρωμένα παραμένουν τα τρακτέρ, χωρίς να διακόπτουν την κυκλοφορία, στα Σέρβια Κοζάνης, στην πόλη των Γρεβενών.

Στον κόμβο της Τρίγλιας αναμένεται αποκλεισμός από τις 3 μέχρι τις 5 το απόγευμα.

Ανοιχτή παραμείνει η εθνική οδός Θεσσαλονίκης Σερρών στο ύψος του Στρυμωνικού.

ΝΔ

«Το ΠΑΣΟΚ, πέρσι, ενθάρρυνε τους αγρότες να κλιμακώσουν κι άλλο τις κινητοποιήσεις τους. Και σήμερα που βρίσκεται στην κυβέρνηση, τους προτείνει προσχηματικό διάλογο, τον οποίο οι ίδιοι απορρίπτουν ως ΄΄κοροϊδία΄΄», είπε, μιλώντας στην ΚΕ της ΝΔ ο Αντ. Σαμαράς. «Η Νέα Δημοκρατία, αντίθετα, φέτος που βρίσκεται στην αντιπολίτευση έσπευσε από την αρχή να εκφράσει τη διαφωνία της με τα μπλόκα», πρόσθεσε, τονίζοντας ότι «δεν προσπαθούμε να κερδοσκοπήσουμε πολιτικά στις δυσκολίες των αγροτών, ούτε στην αδυναμία της κυβέρνησης να ικανοποιήσει τα αιτήματά τους». «Κάλεσα τον πρωθυπουργό να παρέμβει, να αρθεί ο αποκλεισμός των δρόμων και να βρεθεί λύση. Κι αντί του πρωθυπουργού, μας ήλθε ο... Βούλγαρος πρωθυπουργός», επισήμανε ο πρόεδρος της ΝΔ.

Την Παρασκευή, μετά τις διαδοχικές συναντήσεις του με εκπρόσωπους του αγροτικού κόσμου, ο κ. Σαμαράς παρατήρησε ότι «η άρνηση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με τους αγρότες οδηγεί την κατάσταση σε επικίνδυνο αδιέξοδο».

Από την πλευρά της, η Ντόρα Μπακογιάννη δήλωσε ότι «την ώρα που ο πρωθυπουργός στη Βουλή μιλούσε για τους αγρότες του Κολωνακίου και τη μεσογειακή διατροφή, ο Βούλγαρος πρωθυπουργός συνδιαλέγετο με τους αγρότες στον Προμαχώνα, για να ανοίξει η δίοδος. Είναι λυπηρό, είναι ντροπή για την Ελλάδα, είναι ντροπή για την ελληνική κυβέρνηση».

ΣΥΝ

«Ούτε η δημοσιονομική τρομοκρατία, ούτε η συντονισμένη απόπειρα απαξίωσης, ούτε οι εισαγγελικές παραγγελίες , μπορούν να σβήσουν την κραυγή της απόγνωσης που δυναμώνει κάθε μέρα, στους δρόμους και στα μπλόκα των πανελλαδικών αγροτικών κινητοποιήσεων», είπε ο γραμματέας ΚΠΕ του ΣΥΝ Δ. Βίτσας, ο οποίος επισκέφτηκε το Σάββατο μπλόκα αγροτών στον Εβρο. «Οι αγρότες απαιτούν το μέλλον που τους έκλεψαν οι πολιτικές τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ. Η κυβέρνηση χωρίς προτάσεις και συγκεκριμένες δεσμεύσεις, οργανώνει φιέστες δήθεν διαλόγου», τόνισε ο κ. Βίτσας, επισημαίνοντας ότι το κόμμα του είναι «απερίφραστα στο πλευρό» τους.

ΕΕ

Επισημαίνεται ότι ο αρμόδιος για θέματα βιομηχανίας και επιχειρήσεων της ΕΕ Τομ Βαν Λίρουπ ανέφερε ότι σε περίπτωση που οι Έλληνες αγρότες δεν αποσύρουν τα μπλόκα μέχρι τις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας, τότε θα πραγματοποιηθεί συνάντηση στις Βρυξέλλες με τη συμμετοχή Ελλήνων εμπειρογνωμόνων.
nooz.gr

Read more...

ΥΠΟ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΗΣ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ...


Η οικονομία κυριαρχεί και στην πρώτη σελίδα της Real News. Η εφημερίδα παρουσιάζει όλα τα σενάρια για το ενδεχόμενο πτώχευσης με ρεπορτάζ από την Αθήνα και τις Βρυξέλλες σχετικά με το εφιαλτικό αυτό ενδεχόμενο. Η συνέντευξη του Βενιζέλου και όλα όσα λέει περί καλύτερου συντονισμού της Κυβέρνησης θα συζητηθεί. Και θα αναπαραχθεί γιατί είναι από τις μόνες συνεντεύξεις που βγάζουν ειδήσεις αυτό το... Σαββατοκύριακο. Κατά τ΄άλλα, ενδιαφέρον φωτογραφικό ρεπορτάζ από τον γάμο της Όλγας Κεφαλογιάννη και φυσικά ρεπορτάζ για το παρασκήνιο και τις έρευνες σχετικά με την δολοφονία του Α. Χατζηκωστή.
/fimotro.


Read more...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΑΝΤΟΥ...


Η οικονομία βασικό ρεπορτάζ την πρώτη σελίδα του Άρθρου της Κυριακής. Η εφημερίδα πιστά αντιπολιτευτική στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δημοσιεύει ρεπορτάζ για το κρυφό χρέος στην Οικονομία το οποίο υπολογίζεται στα 45 δισ. ευρώ. Ενδιαφέροντα επίσης τα ρεπορτάζ για τις αλλαγές στη Ν.Δ. αλλά και για τον Λουκά Παπαδήμο. Αυτά...

fimotro

Read more...

ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΜΜΑ ΤΗΣ "ΨΗΛΗΣ"...


Από τα ρεπορτάζ του Πρώτου Θέματος, το οποίο για μια ακόμη φορά επιμένει στην οικονομία, κρατάμε το ρεπορτάζ για τις πληροφορίες σχετικά με το νέο κόμμα που θα ετοιμάσει η Ντόρα Μπακογιάννη εάν και εφόσον έρθει σε οριστική σύγκρουση με τον Σαμαρά. Το κόμμα έχει ήδη βαφτιστεί και θα λέγεται "Νέα Ελλάδα". Καλύτερα θα ήταν να το ονομάσει "Νέα Αποστασία"!!!

fimotro.

Read more...

ΚΛΕΦΤΕΣ...


Αυτό δεν έχει ξαναγίνει. Πήραν από το Veto τα έγγραφα με τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος στο υπουργείο Τουρισμού και στον ΕΟΤ που είχαμε παρουσιάσει κατ΄αποκλειστικότητα στο fimotro, τα... δημοσίευσαν, δεν έκαναν καμία αναφορά ούτε στην πρώτη σελίδα ούτε στις εσωτερικές σελίδες σε εμάς και παρουσίασαν το ρεπορτάζ σαν δικό τους! Συγχαρητήρια παιδιά. Και... είς ανώτερα...

fimotro

Read more...

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ : Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ...


Γράφει ο Νίκος Σάνσης
(οικονομολόγος)
nisansis@hotmail.com


Τις προάλλες, συγγενικό ζευγάρι, που βρίσκεται στην ανεργία, ταλαιπωρήθηκε. Ενώ είχε παρουσιαστεί στον ΟΑΕΔ, την τακτή μηνιαία ημέρα για επιβεβαίωση, τα χρήματα δεν είχαν μπει στον τραπεζικό τους λογαριασμό. Αναγκάστηκαν μετά από λίγες ημέρες να ξαναπάνε. Τότε τα στοιχεία καταχωρήθηκαν και τα χρήματα κατατέθηκαν αυθημερόν. Το επίδομα ανεργίας που δικαιούνται...
αφορά καταβολή 6 μηνών συν επιδόματα Χριστουγέννων και Πάσχα. Και διερωτώμαι οι άνεργοι του ΟΑΕΔ είναι ποινικά κολάσιμοι, που πρέπει, όπως οι δικαστικά καταδικασμένοι, να εμφανίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα στο αστυνομικό τμήμα, έτσι και αυτοί κάθε μήνα πρέπει να δίνουν το παρόν στον ΟΑΕΔ? Τι φοβάται το σύστημα (sic) αν δεν εμφανιστούν. Μήπως πληρώσει τσάμπα? Και τούτο γιατί αν είχε προνοηθεί σωστά, και στο μεσοδιάστημα καταβολής του επιδόματος, έπιαναν πάλι εργασία (που τέτοια τύχη), θα είχε υποχρέωση ο νέος εργοδότης να κάνει αναγγελία πρόσληψης στον ΟΑΕΔ και με ηλεκτρονική χρήση του ειδικού κωδικού ασφάλισης που έχουμε όλοι μας, θα ήταν δυνατή η άμεση διακοπή καταβολής του επιδόματος.
Την προηγούμενη εβδομάδα πάλι, ακούστηκε ότι εντοπίστηκαν 60.000 άτομα, που έχουν δυστυχώς περάσει την λίμνη του Αχέροντα παρέα με τον Χάρο, να εκδίδεται ακόμα η σύνταξη τους και κανένας να μην ιδρώνει. Και αμέσως ο φορέας κάλεσε τους συγγενείς για τα περαιτέρω. Και βρέθηκαν πολλοί από τους τελευταίους που ανέφεραν πως ενώ έχουν κάνει αίτηση διακοπής συνταξιοδότησης λόγω θανάτου, ο φορέας σύνταξης αδυνατεί να σταματήσει το φαινόμενο και εξακολουθεί ακόμα να εκδίδει συντάξεις. Και όλα αυτά γιατί απλά θα έπρεπε το Ληξιαρχείο με την ταυτόχρονη έκδοση πιστοποιητικού ή λήψη μηνύματος για τον θάνατο του δικαιούχου, να σταλεί ηλεκτρονικά μήνυμα να διακοπεί άμεσα έκδοση σύνταξης. Και πόσες άλλες περιπτώσεις ανοργανωσιάς μπορούν να καταγραφούν. Εδώ δεν είναι σαφής, ο ακριβής αριθμός των δημόσιων υπάλληλων και πόσο είναι το κόστος των μηνιαίων αμοιβών τους. Η δημόσια υπηρεσία παντού ακατάστατη, κοστοβόρα, ανοργάνωτη, αναποτελεσματική, στην εξυπηρέτηση του πολίτη. Και κάνω σύγκριση με τον ιδιωτικό τομέα, που απασχολείται ο γράφων. Όπου αν δεν κάνει καλά τη δουλειά του, απλά και χωρίς πολλά λόγια, θα πάει σπίτι του. Και αν υπάρχει και οικονομική ατασθαλία, θα κινηθούν σχετικές δικαστικές διαδικασίες. Δεν φταίει λοιπόν ο πολίτης. Δεν φταίνε οι δημόσιοι υπάλληλοι. Έτσι τους έμαθαν (όχι κάποιοι ειδικοί αλλά το σύστημα μόνο του) και έτσι πράττουν. Φταίνε οι εκάστοτε πολιτικοί κυβερνητικοί υπεύθυνοι, που επιθυμούν την διατήρηση της βαβούρας αυτής, για να μην ελέγχονται και να κάνουν ανομίες με ενέργειες και χρήματα, δυστυχώς του ελληνικού λαού. Και εξακολουθεί η ταλαιπωρία και η ανομία να υπάρχει.
Τελευταία η νεοεκλεγείσα κυβέρνηση, με αρκετή δόση ενέργειας, κεφιού αλλά και καταναγκαστικής επιρροής από την ΕΕ, αρχίζει με ανάλυση να καταγράφει τα προβλήματα για να ακολουθήσει η καλύτερη δυνατή επίλυση τους. Απευθύνομαι λοιπόν στον καθ΄ ύλη αρμόδιο υπουργό Εσωτερικών και Δημόσιας οργάνωσης κ. Γιάννη Ραγκούση. Μην φοβηθείτε τίποτα. Και μην ολιγωρήσετε σε τίποτα. Αν κάνετε λίγες απλές και λογικές ενέργειες, που θα ανακουφίσουν τον πολίτη, που σας πληρώνει, η παρούσα κυβέρνηση θα περάσει στην ιστορία όχι σαν η καλύτερη κυβέρνηση.
Αλλά σαν η κυβέρνηση που υπολόγισε και σεβάστηκε πραγματικά τον Έλληνα πολίτη.
Αυτό και μόνο αξίζει. Για να δούμε θα γίνει τίποτα; Είμαι πολύ περίεργος...

fimotro

Read more...

ΕΦΟΡΙΑ ΟΛΟΤΑΧΩΣ ΓΙΑ 20 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ...


Ρεπορτάζ : Έλενα Λάσκαρη
(από ΤΑ ΝΕΑ)

Στο «απόσπασμα» της Εφορίας στέλνει το υπουργείο Οικονομικών 20 περιπτώσεις αυτοτελώς φορολογούμενων εισοδημάτων από αποδοχές και επιδόματα, καταργώντας αναδρομικά από τις αρχές του έτους αυτόν τον ειδικό τρόπο φορολόγησης. Επιδόματα δημοσίων υπαλλήλων, αποδοχές βουλευτών και δικαστικών, νομαρχών και δημάρχων, αμοιβές αρχιτεκτόνων και μηχανικών, συμβόλαια ποδοσφαιριστών, υπερωρίες γιατρών και χορηγίες...
προς εθνικές ομάδες αποτελούν μόνο ορισμένες από τις περιπτώσεις που φορολογούνταν μέχρι και σήμερα αυτοτελώς με συντελεστές από 5% έως και 20%, προκαλώντας αιμορραγία στα έσοδα του Δημοσίου. Όλες αυτές οι αμοιβές- με εξαίρεση τόκους καταθέσεων και αποζημιώσεις απόλυσης που επίσης φορολογούνται αυτοτελώς και θα συνεχίσουν να φορολογούνται με ειδικό τρόπο- θα μπαίνουν πλέον στην κλίμακα, που σημαίνει πως θα επιβαρύνονται ανάλογα με το ύψος των συνολικών εισοδημάτων των φορολογουμένων, με συντελεστές έως και 40%. Μόνο και μόνο από την κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης, αλλά και μεγάλων κατηγοριών φοροαπαλλαγών, την οποία επίσης έχει προαναγγείλει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, τα έσοδα του Δημοσίου θα ενισχυθούν φέτος κατά 900 εκατ. ευρώ επιβαρύνοντας ισόποσα όσους μέχρι σήμερα ωφελούνταν από τις σχετικές διατάξεις.
Επιβαρύνσεις και αντιδράσεις
Η απόφαση του υπουργού Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου για αναδρομική κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης είναι δεδομένη και προκαλεί ήδη μεγάλες αντιδράσεις. Με το καθεστώς της αυτοτελούς φορολόγησης, εισοδήματα 16,096 δισ. ευρώ ξέφυγαν πέρυσι από τη φορολογία με βάση την κλίμακα με σημαντικά οφέλη για τους συγκεκριμένους φορολογουμένους. Τα μεγαλύτερα οφέλη από την αυτοτελή φορολόγηση είχαν οι μισθωτοί, καθώς με αυτόν τον τρόπο φορολογήθηκαν για εισοδήματα 4,388 δισ. ευρώ και ακολουθούν έμποροι- βιοτέχνες και επιτηδευματίες με 3,340 δισ. ευρώ. Το μέγεθος της ωφέλειας για όσους φορολογούνται με αυτόν τον τρόπο προκύπτει ανάγλυφα από τα παρακάτω παραδείγματα. Ένας ποδοσφαιριστής, ο οποίος ανανέωσε φέτος το συμβόλαιό του λαμβάνοντας 500.000 ευρώ με την αυτοτελή φορολόγηση, συνολικά οφείλει στην Εφορία 100.000 ευρώ. Αν το εισόδημα αυτό όμως φορολογούνταν με βάση τη σημερινή κλίμακα φορολογίας εισοδήματος ελεύθερων επαγγελματιών, ο συνολικός φόρος θα έφτανε τα 198.665 ευρώ, ποσό σχεδόν διπλάσιο, έναντι της μέχρι σήμερα επιβάρυνσης.
Ανάλογες επιβαρύνσεις έρχονται και στη φορολόγηση εφοριακών και τελωνειακών υπαλλήλων, καθώς και των υπαλλήλων του Γενικού Χημείου του Κράτους, των οποίων το ήμισυ των επιδομάτων τους φορολογούνταν μέχρι σήμερα με συντελεστή 15% και το υπόλοιπο με βάση την κλίμακα. Έτσι, ένας τελωνειακός υπάλληλος, με μισθό 1.200 ευρώ και επίδομα 1.400 ευρώ τον μήνα, μέχρι σήμερα όφειλε στην Εφορία 5.704 ευρώ, καθώς τα 26.600 ευρώ (1.200 επί 14 μήνες και 700 επί 14 μήνες) φορολογούνταν με βάση την κλίμακα και οδηγούσαν σε φόρο 4.234 ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 9.800 (700 το μισό του μηνιαίου επιδόματος επί 14 μήνες) οδηγούσε σε φόρο 1.470 ευρώ. Αν το σύνολο του εισοδήματος φορολογούνταν με βάση την κλίμακα ο φόρος θα ήταν 7.716 ευρώ ή 2.012 ευρώ περισσότερα.


Read more...

ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΔΝΤ


Ρεπορτάζ : Ειρήνη Δ. Καρανασοπούλου (από ΤΑ ΝΕΑ)

«Οι συζητήσεις περί πτώχευσης της ελληνικής οικονομίας ή άλλα τέτοια είναι κάπως μακάβρια. Απλούστατα, έχουμε να κάνουμε με έναν νεκρό και συζητούμε πότε θα γίνει η κηδεία και ποιος θα εκφωνήσει τον επικήδειο». Με τη φράση αυτή ανώτατο στέλεχος της Κομισιόν προσπαθεί να εξηγήσει την αίσθηση της... αδυναμίας της ελληνικής οικονομίας να εξυπηρετήσει τις δανειακές υποχρεώσεις της και την αίσθηση της «προεξοφλημένης χρεοκοπίας» που υπάρχει στις διεθνείς αγορές, στις Βρυξέλλες, αλλά και στις κυβερνήσεις των χωρών της ευρωζώνης. Και γι΄ αυτό- προσθέτει- έχουν υπάρξει πολλά σενάρια και μελέτες, με τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων, εδώ και πολύ καιρό.
Η διαρκής άνοδος των spreads (των επιτοκίων δανεισμού της χώρας), παρά τις δηλώσεις στήριξης του Προγράμματος Σταθερότητας της ελληνικής οικονομίας από την Κομισιόν και τον πρόεδρο του Γιουρογκρούπ κ. Γιούνκερ, δείχνει αυτήν την «προεξοφλημένη χρεοκοπία», λέει κοινοτικό στέλεχος. Και δημιουργεί ανησυχία, προσθέτει, το γεγονός ότι τα επιτόκια δανεισμού των τριετών ομολόγων είναι υψηλότερα από των δεκαετών- και αντιστοίχως ότι η ελληνική κυβέρνηση για ένα μικρό σχετικά ποσό 1,2 δισ. ευρώ δεν τόλμησε να βγει στην αγορά, αλλά απευθύνθηκε στις εγχώριες τράπεζες, χωρίς να αποφύγει τα πανάκριβα επιτόκια. Έτσι, δεν δημιουργεί απορία το γεγονός ότι ανώτατη τραπεζική πηγή λέει θυμόσοφα πως «το περιθώριο χρόνου είναι μέχρι τον Ιούνιο- μετά ακολουθεί το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο».
Στο τρίτο στάδιο. Ο κ. Παπακωνσταντίνου μπορεί να σχεδιάζει ταξίδια απελπισίας στην Ασία και τις ΗΠΑ ή λαϊκά ομόλογα, αλλά η εξέλιξη των πραγμάτων είναι σχεδόν γραμμική. Όπως εξηγούν κοινοτικές πηγές, στο Γιουρογκρούπ και το ΕCΟFΙΝ στις 15-16 Φεβρουαρίου, όταν δηλαδή οι υπόλοιποι Έλληνες θα απολαμβάνουν τη λαγάνα τους, η ελληνική οικονομία θα υπαχθεί στο τρίτο στάδιο της επιτήρησης. Το Συμβούλιο, έπειτα από εισήγηση της Κομισιόν, θα υιοθετήσει αυστηρότατες συστάσεις προς την Ελλάδα όπου θα απαιτεί- σαν να μην έχει υποβληθεί ποτέ το Πρόγραμμα Σταθερότητας- εδώ και τώρα μέτρα μείωσης του δημοσιονομικού ελλείμματος, με δραστική περικοπή των δαπανών, μέτρα μόνιμου χαρακτήρα και μεταρρυθμίσεις στο ασφαλιστικό και το συνταξιοδοτικό.
Χρειαζόμαστε 22 δισ. ευρώ. Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβάλει στην αποκλιμάκωση των spreads- ούτε υπάρχουν βάσιμοι λόγοι να υποθέσει κανείς ότι η χώρα θα κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Όμως, η Ελλάδα θα χρειαστεί το αργότερο τον Απρίλιο 11 δισ. ευρώ για να αναχρηματοδοτήσει το υπάρχον δημόσιο χρέος της και άλλα τόσα τον Μάιο. Με τα δεδομένα που υπάρχουν είναι προφανές ότι δεν θα μπορέσει να τα βρει ή θα τα βρει με απαγορευτικά υψηλά επιτόκια- και άρα θα πρέπει να απευθυνθεί αλλού.
Είναι το σημείο που ονομάζεται «αδυναμία εξυπηρέτησης υποχρεώσεων»- ο σύγχρονος όρος για τη χρεοκοπία. Κοινοτικές πηγές αναφέρουν ότι μέχρι πρόσφατα ήταν «στον αέρα» το ενδεχόμενο να προστρέξει σε βοήθεια της Ελλάδας μια ομάδα χωρών της Ένωσης, με επικεφαλής τη Γερμανία, η οποία με την κάλυψη του Συμβουλίου θα λειτουργούσε ως διασώστης και φυσικά θα έβαζε και όρους για να δώσει τα χρήματα των φορολογουμένων της.
Ασκήσεις επί χάρτου. Όμως, όλες οι ασκήσεις επί χάρτου που έγιναν- και στις Βρυξέλλες και στο Βερολίνο- απέδειξαν πως αυτό το σενάριο δε μπορεί να εφαρμοστεί. Κατ΄ αρχάς, διότι δεν προβλέπεται από καμία κοινοτική συνθήκη. Έπειτα, διότι δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός επιβολής όρων- δεν είναι τυχαίο ότι στο τελευταίο Γιουρογκρούπ η Κομισιόν και ο πρόεδρος της ευρωζώνης Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ «αρπάχτηκαν» με αρκετούς υπουργούς που δεν τους αναγνώριζαν το δικαίωμα ούτε καν να συντονίζουν οικονομικές πολιτικές ή να πραγματοποιούν ελέγχους. Και τρίτον, διότι ενδέχεται να απαιτείται έγκριση Εθνικών Κοινοβουλίων για τη χορήγηση των δισ. ευρώ στην Ελλάδα- και η έγκριση είναι αμφίβολη.
Έτσι, έπειτα από μήνες επεξεργασίας περί το «ελληνικό πρόβλημα», Βρυξέλλες, Βερολίνο, αλλά και Φρανκφούρτη κατέληξαν- σύμφωνα με πληροφορίες- στη γνωστή πεπατημένη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Η Ελλάδα θα πρέπει να προσφύγει στο ΔΝΤ, με την παρότρυνση των εταίρων της, διότι είναι ο μόνος οργανισμός που έχει μηχανισμό επιβολής όρων.
Ο χρόνος κατά τον οποίο θα συμβεί αυτό είναι κάτι που οι κοινοτικοί αξιωματούχοι δεν θέλουν να συζητούν- όπως λένε, «δυστυχώς, εξαρτάται από τις αγορές και όχι από μας. Εμείς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να είμαστε προετοιμασμένοι ώστε να μην υπάρξουν αναταράξεις στην ευρωζώνη, αλλά και πολιτικές συνέπειες για την Ένωση».
fimotro.


Read more...

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2010

Κοινή δήλωση Λοβέρδου- Βενιζέλου

Οι υπουργοί Εθνικής Άμυνας, Ευ. Βενιζέλος και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Α. Λοβέρδος προχώρησε σε κοινή δήλωση: «Επειδή κάποιοι κύκλοι επιχειρούν να παρερμηνεύσουν ή να προσδώσουν άλλες διαστάσεις σε πρόσφατες δηλώσεις μας και προκειμένου η δημόσια συζήτηση να εστιάζεται στην ουσία των πραγμάτων, θέλουμε να τονίσουμε από κοινού τα εξής:

Το κάθε Υπουργείο στο πεδίο της αρμοδιότητας του αγωνίζεται να αντιμετωπίσει μακροχρόνια και πιεστικά προβλήματα με τρόπο κοινωνικά δίκαιο και αναπτυξιακά αποτελεσματικό, λαμβανομένων προφανώς υπόψη των ιδιαιτεροτήτων κάθε χώρου».


Read more...

Παρέμβαση Βενιζέλου για το νομικό καθεστώς της αποστράτευσης στις Ένοπλες Δυνάμεις

«Τα ζητήματα που αφορούν το υπηρεσιακό καθεστώς των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, την ιεραρχική δομή, τις προαγωγές και τις αποστρατείες τους, ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, η πολιτική του οποίου εκφράζεται με τις δημόσιες δηλώσεις μόνον του υπουργού Εθνικής Άμυνας και τις ταυτόσημες δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού». Αυτό δήλωσε ο Ευ. Βενιζέλος σε σχέση με το νομικό καθεστώς της αποστράτευσης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.

«Έχω ήδη προ πολλού ανακοινώσει και στη Βουλή και στα ΜΜΕ», συνεχίζει στη δήλωσή του ο κ. Βενιζέλος, «το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η επεξεργασία του σχεδίου νόμου περί ιεραρχίας και προαγωγών που θα αφορά το σύνολο των αξιωματικών και υπαξιωματικών και όλα τα στάδια, από την εισαγωγή τους στις παραγωγικές σχολές ή την με άλλο τρόπο ένταξή τους στο στράτευμα, μέχρι την εφεδρεία. Οι αρχές αυτές συζητήθηκαν ήδη διεξοδικά σε μακρά άτυπη συνεδρίαση του Συμβουλίου Άμυνας».

«Η στρατιωτική ιδιότητα και ιδίως η ιδιότητα του Έλληνα αξιωματικού δεν είναι απλώς ένα επάγγελμα αλλά μία ειδική νομική κατάσταση που περιποιεί τιμή και γεμίζει με ευθύνη το κάθε στέλεχος των Ενόπλων Δυνάμεων, για το επίπεδο της ζωής του οποίου και της οικογένειας του μεριμνά και θα μεριμνά η Πολιτεία με πολλούς τρόπους», κατέληξε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

Γ. Μανώλης


Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση εξαπέλυσε ο Γραμματέας Συνδικαλιστικών Φορέων της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Μανώλης μετά τις δηλώσεις του υπουργού Απασχόλησης για τις συνταξιοδοτήσεις των ενστόλων. «Επιτέλους, κύριοι, σταματήστε τις γκάφες και την τρομοκρατία. Αντιληφθείτε ότι με τις συνεχείς δηλώσεις σας, όπως οι χθεσινές για τα όρια ηλικίας σε αστυνομικούς, στρατιωτικούς, λιμενικούς και πυροσβέστες, προκαλείτε ανασφάλεια, πανικό και κύμα μαζικής φυγής σε συνταξιοδότηση.

Είστε επικίνδυνοι και υπονομεύετε το Ασφαλιστικό σύστημα. Μέχρι να αποφασίσετε, μόνο με τις δηλώσεις σας θα έχετε οδηγήσει χιλιάδες γυναίκες, δημοσίους υπαλλήλους και ενστόλους, σε πρόωρη συνταξιοδότηση. Αυτό θέλετε»;

nooz.gr

Read more...

Κουτρουμάνης: Με την αξιοποίηση των ακινήτων δεν λύνουμε το πρόβλημα του Ασφαλιστικού

«Η κυβέρνηση προωθεί άμεσα την συνεργασία των ταμείων με μορφή κοινοπραξίας, ώστε να μπορέσουν αποτελεσματικότερα να αξιοποιήσουν τα ακίνητά τους και να αντιμετωπίσουν τα θέματα στέγασής τους. Δεν θα πρέπει, ωστόσο, να έχουμε την ψευδαίσθηση ότι είναι δυνατόν να λυθεί σε μεγάλο βαθμό το Ασφαλιστικό με τον τρόπο αυτό», ανέφερε στη Βουλή ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Γ. Κουτρουμάνης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Φώτη Κουβέλη για την περιουσία των ασφαλιστικών ταμείων.

Αναπτύσσοντας την ερώτησή του, ο κ. Κουβέλης παρατήρησε πως «είναι τραγικό, τη στιγμή που όλοι αναγνωρίζουν τη δεινή κατάσταση του Ασφαλιστικού μας συστήματος, να υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία των Ασφαλιστικών Ταμείων που διαχρονικά απαξιώνονται και στην κυριολεξία δεν μπορούν να υπηρετήσουν τον σκοπό των Ασφαλιστικών Οργανισμών».

«Η απαξίωση των περιουσιακών στοιχείων των Ασφαλιστικών Οργανισμών δεν είναι τυχαία, αλλά υπήρξε και αμέλεια, συμπεριφορές απαξίωσης της περιουσίας των ταμείων, καθώς και ιδιοτέλειες(…). Είναι τραγικό, τα ετήσια έσοδα όλων των ταμείων να ανέρχονται σε 29,5 εκ. ευρώ και μόνον το ΙΚΑ, να πληρώνει 35 εκ. ευρώ για να στεγάσει τις υπηρεσίες του, την ώρα που η περιουσία του αποτιμάται άνω των 200 εκ. ευρώ» ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, ζητώντας παρεμβάσεις σε νομοθετικό επίπεδο, προκειμένου να πάψει η εν λόγω απαξίωση.

Από πλευράς του, ο κ. Κουτρουμάνης παρέπεμψε στη διαδικασία συνδιαχείρισης της περιουσίας των ταμείων, «χωρίς να καταργείται η αυτοτέλεια ενός εκάστου»: «Πιστεύουμε πως τα ταμεία, από κοινού μπορούν να δημιουργήσουν και τις υπηρεσίες και τις υποδομές και να έχουν και τους απαραίτητους συμβούλους, προκειμένου να έχουμε μια αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των ακινήτων και για την εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών στέγασης. Δεν θα πρέπει ωστόσο να δημιουργηθεί η ψευδαίσθηση, πως με την αξιοποίηση των ακινήτων, όσο καλή κι αν είναι, θα λύσουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό το πρόβλημα του Ασφαλιστικού. Οφείλουμε όμως να σεβαστούμε και το τελευταίο ευρώ που πληρώνει ο εργαζόμενος στα ταμεία».
nooz.gr


Read more...

"Τέλος τα λεφτά για πρόσκαιρες λύσεις"

Αυστηρό μήνυμα Παπανδρέου από το βήμα της Βουλής, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις για το αγροτικό. "Τέλος τα λεφτά για πρόσκαιρες λύσεις, δεν υπάρχουν χρήματα για μερεμέτια", είπε ο πρωθυπουργός και έστειλε μήνυμα προς τους αγρότες: "Δεν ζητάμε ανοχή, ζητάμε κοινή συμμετοχή. Τις μεγάλες αλλαγές θα τις κάνουμε μαζί με τους αγρότες-όχι απέναντί τους", σημείωσε ο Γιώργος Παπανδρέου.


"Τα μπλόκα δεν λύνουν αλλά δημιουργούν νέα προβλήματα στη χώρα και πλήττουν ανεπανόρθωτα την εικόνα της στο εξωτερικό", τόνισε, σημείωσε ότι δεν υπάρχει "κανένα περιθώριο να ικανοποιηθούν διάφορα αιτήματα που σποραδικά ακούγονται", και ξεκαθάρισε ότι θα μπουν "τέλος στα λεφτά για συντεχνιακές διευθετήσεις". "Έφτασε η ώρα των ριζικών αλλαγών που δίνουν σιγουριά και μέλλον στην ύπαιθρο και τον αγρότη. Αυτή την τολμηρή μάχη καλούμε τους αγρότες να τη δώσουμε μαζί. Σας θέλουμε συμμέτοχους", πρόσθεσε ο κ. Παπανδρέου.

Απηύθυνε πρόσκληση προς τους αγρότες να "ανοίξουν τους δρόμους και μαζί να ανοίξουμε το διάλογο", υπογράμμισε ότι "η απουσία συλλογικής πατριωτικής προσπάθειας θα βλάψει όλους", και πρόσθεσε ότι "το πιο αποδοτικό μπλόκο απέναντι στα προβλήματα είναι η συμμετοχή στο διάλογο με διαφάνεια και και εμπιστοσύνη".

"Να μη διανοηθεί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε κατασταλτικά μέτρα", είπε η Αλέκα Παπαρήγα, που τόνισε ότι είναι "απαράδεκτο για μία κυβέρνηση να θεωρεί αγώνες παράνομους".

"Οι κλειστοί δρόμοι κλείνουν σπίτια" δήλωσε ο Γιώργος Καρατζαφέρης και πρότεινε να δημιουργηθεί ένα αγροτικό ΤΕΜΠΕ.

"Διάλογος παρωδία ο διάλογος στο Ζάππειο", είπε ο Αλ. Τσίπρας και διερωτήθηκε εάν η κυβέρνηση "έχει τα κότσια για μία άλλη πολιτική απέναντι σε κουμπάρους, μεσάζοντες, τραπεζίτες". "Μην υποτιμάται τους αγρότες, μην τους λέτε ανοίξτε τους δρόμους μήπως και κλείσουν τα spreads", σημείωσε.

"Δεν πρέπει να είναι ο αγρότης αντικείμενο εκμετάλλευσης κάποιου μεσάζοντα, κάποιου πολιτικού. Είμαστε έτοιμοι να συγκρουστούμε", τόνισε κατά τη δευτερολογία του ο Γ. Παπανδρέου.


«Η άρνηση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με τους αγρότες οδηγεί, ήδη, την κατάσταση σε επικίνδυνο αδιέξοδο», δήλωσε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνης Σαμαράς, μετά τις διαδοχικές συναντήσεις του με εκπρόσωπους του αγροτικού κόσμου.
nooz.gr

Read more...

ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΑΝ - ΟΡΓΙΣΜΕΝΗ Η ΤΙΝΑ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ...


ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Εμείς προειδοποιήσαμε. Την πάτησαν. Ο Πρόεδρος της Κτηματολόγιο, Απόστολος Αρβανίτης δεν είχε ενημερώσει την Υπουργό για το γεγονός ότι ΜΕΤΑ την ψήφιση του Νόμου Ραγκούση, υπέγραψε και άλλες συμβάσεις τις τελευταίες ημέρες του Δεκεμβρίου. Γαλανοπούλου και Χατζιάμαλος είναι δύο μόνο, από τους υπάλληλους που προσλήφθηκαν μετά από υπόδειξη του Γενικού Διευθυντή Κώστα Κυριαζή ο οποίος εγγυήθηκε στον Αρβανίτη πως η Κτηματολόγιο είναι εκτός ΑΣΕΠ, παρότι δεν ίσχυε κάτι τέτοιο. Τον πήραν στο λαιμό τους. Η Τίνα Μπιρμπίλη είναι έτοιμη αυτή τη στιγμή, να τους πάρει τα κεφάλια. Το ποτήρι ξεχείλισε Οι συνεργάτες της, της λένε πως η συγκυρία είναι ιδανική, γιατί δεν θα προλάβουν να το γράψουν οι εφημερίδες το Σαββατοκύριακο και θα έχει ήδη ψηφιστεί το Νομοσχέδιο για τα καμένα. Λίγο πριν, ο Πρόεδρος...
και ο Αντιπρόεδρος της Κτηματολόγιο Α.Ε. συζητούν με το Σωματείο των εργαζομένων για να ζητήσουν την στήριξή τους, ενώ οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για τις σκανδαλώδεις συμπεριφορές του τελευταίου καιρού.
Ο προσωπάρχης Κοσσυβάκης, κλεισμένος στο γραφείο του, μαγειρεύει τα στοιχεία για τις ξαδέρφες του, για να γλυτώσει την απόλυση, ενώ ο Σιγάλας μαζεύει τα πράγματά του, σιγά σιγά, για να "παραιτηθεί" και να αποφύγει τις ανακρίσεις (νομίζει) του Εισαγγελέα για τα εκατομμύρια που κατασπαταλήθηκαν στη διαφήμιση.
Τέλος, ο Κυριαζης, πηγαινοέρχεται και προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα με αλχημείες για τα έσοδα το Κτηματολογίου.
Θυμάστε προχθές που γράψαμε για τα 5 € που έπαιρναν από τους πολίτες, για να τους δώσουν Βεβαίωση Υποβολής Δήλωσης, ενώ είναι υποχρεωμένοι να τα δίνουν δωρεάν; Σήμερα αποκαλύπτουμε ένα ενδεικτικό νούμερο. Μόνο ΕΝΑΣ από τους αναδόχους, για τον μήνα Δεκέμβριο του 2009 (ένα χρόνο ΜΕΤΑ το τέλος της Κτηματογράφησης) μάζεψε από τα "ταληράκια"...100.000 €. Ξαναλέμε : ΕΝΑΣ μελετητής, για ΕΝΑ μήνα. Φανταστείτε τι μάζεψαν εδώ και ενάμιση χρόνο, ΟΛΟΙ;
Τελικά θα μας πει κανείς, πόσα είναι αυτά τα χρήματα; που βρίσκονται; ποιος τα διαχειρίστηκε; τι είπατε; Dealing room; τι είναι αυτό; Ακούει η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων;
Με αγάπη, fimotro...



Read more...

ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ ΠΙΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΓΡΙΑ ΛΙΤΟΤΗΤΑ...


Ρεπορτάζ : Ειρήνη Χρυσολωρά
(από ΤΑ ΝΕΑ)


Μέτρα ενισχυμένης λιτότητας υποδεικνύουν με κάθε τρόπο στην κυβέρνηση με δηλώσεις τους Ευρωπαίοι αξιωματούχοι και τεχνοκράτες, αλλά και αρνητικά δημοσιεύματα του ξένου Τύπου, που κλιμακώθηκαν χθες, στο φόντο ενός νέου ρεκόρ των επιτοκίων δανεισμού της χώρας. Συγκεκριμένα, η διαφορά...
των επιτοκίων δανεισμού της Ελλάδας με αυτά της Γερμανίας (spread) σκαρφάλωσε χθες στο 2,85% έναντι 2,81% προχθές και ενώ στο μεταξύ είχε κάποια στιγμή φθάσει στο 3,11%. Την ίδια ώρα, στην Ιρλανδία με το αντίστοιχο μέγεθος δημοσιονομικού ελλείμματος, αλλά με την κυβέρνηση να έχει ανακοινώσει σκληρά μέτρα, το spread ήταν 1,68%. Το Χρηματιστήριο υποχώρησε περαιτέρω κατά 0,8%.
Αίσθηση προκάλεσε χθεσινή ανοιχτή επιστολή του Ινστιτούτου Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών προς τον Πρωθυπουργό, στην οποία προειδοποιεί ότι αν δεν αντιστραφούν οι δυσμενείς εξελίξεις, η οικονομική κρίση κινδυνεύει να μετατραπεί σε κοινωνική και κρίση αξιών. Το Ινστιτούτο καλεί την κυβέρνηση να πάρει μέτρα «τώρα και όχι αργότερα» που να αφορούν όχι μόνο τη δημοσιονομική εξυγίανση αλλά και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της χώρας. Η κυβέρνηση, σημειώνεται, πρέπει να εκμεταλλευθεί τα περιθώρια ευκαιρίας που της παρέχει ο ελληνικός λαός, όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις.
Εξάλλου, ο πρόεδρος της γερμανικής Κεντρικής Τράπεζας κ. Άξελ Βέμπερ μίλησε για πρόβλημα αξιοπιστίας της δημοσιονομικής πολιτικής της Ελλάδας και κάλεσε την κυβέρνηση να δράσει. Σχολιάζοντας το ελληνικό Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης, είπε με νόημα ότι «οι πράξεις μιλούν καλύτερα από τα λόγια». Και πρόσθεσε: «Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να πείσει τόσο τις αγορές όσο και τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης για τη θέλησή της και την ετοιμότητά της να ακολουθήσει το σκληρό αυτό μονοπάτι της προσαρμογής».
Δάνειο της Ε.Ε.
Η πληροφορία ότι αξιωματούχοι της Ένωσης εξετάζουν το ενδεχόμενο χορήγησης δανείου στην Ελλάδα με όρους ΔΝΤ, την οποία δημοσίευσε η εβδομαδιαία εφημερίδα «Εuropean Voice» επικαλούμενη ανώνυμη πηγή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκάλεσε αναταραχή, καθώς υπονοεί ότι η Ελλάδα κάποια στιγμή δεν θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τις δανειακές της υποχρεώσεις.
Ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος ρωτήθηκε χθες σχετικώς, τόνισε ότι η χώρα μας δεν έχει ζητήσει καμία οικονομική βοήθεια και πως δεν περιμένει διάσωση. Η εκπρόσωπος Τύπου του επιτρόπου κ. Χ. Αλμούνια, εξάλλου, περιορίσθηκε να πει ότι δεν είναι ενήμερη για την προετοιμασία ενός πακέτου διάσωσης της Ελλάδας.
Όπως προκύπτει από αξιόπιστες κοινοτικές πηγές πάντως, η προετοιμασία ενός τέτοιου πακέτου απασχολεί πράγματι την Ευρωπαϊκή Ένωση σε υψηλό επίπεδο, αν και οι ίδιες πηγές αποφεύγουν να αναφερθούν σε λεπτομέρειες γύρω από αυτό.
Εξάλλου ο Γάλλος πρεσβευτής στην Αθήνα κ. Κ. Φαρνό, μιλώντας χθες σε εκδήλωση της πρεσβείας, τόνισε την ανάγκη αλληλεγγύης μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών και συλλογικής στάσης ως απάντηση στην κρίση. «Πρέπει», είπε, «να κάνουμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο περισσότερα πράγματα μαζί».
Σύσκεψη στο Λογιστήριο
Το θέμα των επιτοκίων έχει γίνει θηλιά στον λαιμό της κυβέρνησης καθώς, αν χρειασθεί να δανεισθεί με τόσο υψηλό κόστος, θα τιναχθεί στον αέρα και το ίδιο το Πρόγραμμα Σταθερότητας. «Θα κόβουμε από τους μισθούς για να πληρώνουμε τα επιτόκια», σχολίαζε χαρακτηριστικά υψηλόβαθμη τραπεζική πηγή. Ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδης συγκάλεσε χθες σύσκεψη στο Λογιστήριο, με συμμετοχή του διευθύνοντος συμβούλου της Εθνικής κ. Απ. Ταμβακάκη και του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου της Εurobank κ. Ν. Καραμούζη. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δύο τραπεζικά στελέχη διεμήνυσαν τις ανησυχίες τους για τον τρόπο με τον οποίο περνούν στις αγορές πληροφορίες, όπως η σκέψη της κυβέρνησης να καταφύγει σε ιδιωτική τοποθέτηση για την εξασφάλιση ενός μέρους του δανεισμού. Κατόπιν αυτού προκρίνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση για σύναψη κοινοπρακτικού δανείου, ύψους 3-5 δισ. ευρώ το προσεχές δεκαπενθήμερο. Θα ακολουθήσει η πώληση ομολόγων τουλάχιστον 1,5-2 δισ. ευρώ στην Ασία και τις ΗΠΑ, όπως είπε χθες ο επικεφαλής του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους κ. Σπ. Παπανικολάου.

fimotro

Read more...

"ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ"...

"ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ"...

Ρεπορτάζ : Γιώργος Αράπογλου
(από ΤΑ ΝΕΑ)


«Δεν θεωρώ ότι πρέπει να πληρώνουμε διόδια σε αυτόν τον δρόμο. Η Εθνική Οδός Κορίνθου- Πατρών όχι μόνο δεν παρέχει καμία ασφάλεια, αλλά τελευταία, με τα νέα έργα κατά μήκος της διαδρομής, έχει γίνει ακόμα πιο επικίνδυνη. Κάθε φορά που περνάω κάνω τον σταυρό μου για να φτάσω». Επικίνδυνη...
αποστολή είναι, σύμφωνα με τον κ. Φώτη Καλιάνη, η διαδρομή στην Εθνική Οδό Κορίνθου- Πατρών, την οποία χρησιμοποιεί τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Ο ίδιος, όπως ο περισσότερος κόσμος που χρησιμοποιεί τον ίδιο δρόμο, θεωρεί πως πρόκειται ίσως για το πιο επικίνδυνο σημείο του εθνικού οδικού δικτύου και για τον λόγο αυτό εδώ και καιρό εκφράζει τη διαμαρτυρία του αρνούμενος να καταβάλλει το αντίτιμο των διοδίων.
Όπως εξηγεί, δεν είναι το ποσό που θέλει να γλιτώσει, αλλά να περάσει το μήνυμα πως πρέπει να βελτιωθεί το συγκεκριμένο δίκτυο. «Για τους άλλους δρόμους δεν θεωρώ πως είναι σωστό να διαμαρτύρεται κάποιος, αφού είναι πολύ καλύτεροι. Για τον συγκεκριμένο, όμως, είμαι κάθετα αντίθετος και θα συμμετάσχω σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία βοηθήσει στο να ασκηθεί πίεση, ώστε να αλλάξουν τα πράγματα. Πιστεύω πως πολλοί ακόμα φοβούνται πιθανές κυρώσεις και γι΄ αυτό δεν αρνούνται να πληρώσουν. Αν, όμως, μπορούσαν να συγκεντρωθούν πάρα πολλοί πολίτες και έκαναν μια μεγάλη διαμαρτυρία, ίσως να πετυχαίναμε κάτι», επισημαίνει ο κ. Καλιάνης. «Αστικά» διόδια
Ίδια στάση, αλλά με αντίστροφες αφορμές τηρούν και πολλοί κάτοικοι της Βορείου Αττικής, οι οποίοι πραγματοποιούν συχνά συγκεντρώσεις στα διόδια των Αφιδνών, ενώ δύο φορές, μάλιστα, έφτασαν στο σημείο να σπάσουν τις μπάρες από την αγανάκτησή τους. Ζητούν την κατάργηση των «αστικών» διοδίων και αρνούνται να πληρώσουν το αντίτιμο εξηγώντας πως η «Νέα Οδός» αποτελεί τον μοναδικό αξιόπιστο οδικό άξονα για τη Β. Αττική, η οποία πλέον αποτελεί τμήμα της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών. Επιπλέον, αντιδρούν για το γεγονός ότι παραπλεύρως δεν υπάρχουν καν αξιόπιστοι παράδρομοι, ζητούν την εφαρμογή ενός «κλειστού» συστήματος χρέωσης, βάσει δηλαδή της χιλιομετρικής απόστασης, ενώ αντιδρούν για το γεγονός ότι μέρος του ποσού που πληρώνουν διατίθεται για τη χρηματοδότηση της Ιονίας Οδού από το Αντίρριο ώς την Εγνατία.
«Ζητούν από τους πολίτες της Β. Ατ τικής να χρηματοδοτήσουν ένα έργο υποδομής που αφορά όλους τους πολίτες της χώρας, που το κράτος έχει υποχρέωση να κατασκευάσει και να το θέσει στην υπηρεσία τους δωρεάν. Επιπλέον, τίθεται και το υπέρογκο κόστος για τους κατοίκους της περιοχής, αφού μια τυπική ελληνική οικογένεια που ζει στις Αφίδνες και χρησιμοποιεί το Ι.Χ. για μετάβαση στον χώρο δουλειάς στην Αθήνα και έχει να καλύψει και τις ανάγκες των παιδιών για φροντιστήρια, ξένες γλώσσες κ.λπ. υπολογίζεται πως θα καταβάλει 264 ευρώ τον μήνα μόνο για τέλη διοδίων», επισημαίνει ο κ. Τάκης Κουρής, κάτοικος Αφιδνών και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής των πολιτών.
Η διαδικασία που ακολουθείται είναι οι οδηγοί να σταματούν στο γκισέ των διοδίων και να λένε ευγενικά στον υπάλληλο πως «ως πολίτης αρνούμαι να πληρώσω γι΄ αυτό τον δρόμο διόδια. Ο αριθμός κυκλοφορίας μου είναι...», ενώ να αρνούνται να δώσουν οποιοδήποτε άλλο προσωπικό στοιχείο. Αν η εταιρεία επιθυμήσει να διεκδικήσει το ποσό που της αναλογεί, απευθύνεται με τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου στην αρμόδια υπηρεσία, ώστε να αναζητήσει τα στοιχεία του κατόχου και στη συνέχεια του στέλνει ειδοποίηση για επιβολή προστίμου στο 20πλασιο του αντιτίμου. Σε περίπτωση νέας άρνησης δικαιούται να το διεκδικήσει διά της δικαστικής οδού, κάτι που, ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί. «Πιστεύουμε πως η εταιρεία δεν το κάνει γιατί φοβάται μια αρνητική απόφαση. Αν, παρόλα αυτά, έφταναν αρκετές μηνυτήριες αναφορές στο δικαστήριο, τότε θα είχαμε την ευκαιρία να καταθέσουμε τις προτάσεις μας και να δημιουργούσαμε δεδικασμένο», υποστηρίζει ο κ. Κουρής.
Το εισιτήριο του Μετρό
Το κίνημα αλληλεγγύης μεταξύ των πολιτών στην καθημερινότητα έχει εξαπλωθεί σε πολλές μορφές. Το πιο συχνό φαινόμενο είναι η μεταβίβαση του εισιτηρίου του Ηλεκτρικού και του Μετρό από τον ένα επιβάτη στον άλλο, στις περιπτώσεις που δεν έχει παρέλθει η διάρκεια χρήσης του. «Ζω κοντά στο κέντρο και κινούμαι πολύ συχνά με το Μετρό. Οι διαδρομές μου δεν διαρκούν πολύ και συνήθως απομένει αρκετός χρόνος μέχρι να περάσει η μιάμιση ώρα ισχύος του εισιτηρίου. Θεωρώ κρίμα να το πετάξω, ενώ μπορεί να το χρησιμοποιήσει κάποιος άλλος, γι΄ αυτό το αφήνω είτε στη βάση του εκδοτηρίου είτε στο ακυρωτικό μηχάνημα», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Γιάννης Τσιλμπόκος. Οι «άτακτοι» επιβάτες έχουν αυξηθεί πολύ, ενώ συνεχίζονται οι αντίστοιχες κινητοποιήσεις μέσω Διαδικτύου, με αποτέλεσμα οι έλεγχοι να γίνουν πιο εντατικοί. Μάλιστα, στην πίσω πλευρά του εισιτηρίου υπάρχει πλέον η προειδοποίηση πως «η παραχώρηση και η αποδοχή επικυρωμένου εισιτηρίου, καθώς και η προτροπή παραχώρησης απαγορεύεται και τιμωρείται από τον νόμο».
fimotro


Read more...

ΠΟΙΝΗ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ...


Ρεπορτάζ : Ηλίας Π. Γεωργάκης
(από ΤΑ ΝΕΑ)


Περιορισμούς στην απασχόληση των συνταξιούχων του Δημοσίου βάζει η κυβέρνηση με το νέο Ασφαλιστικό, προωθώντας πακέτο μέτρων κατά των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων. Στο νέο ασφαλιστικό πακέτο που ετοιμάζει...
η κυβέρνηση για τον Απρίλιο, θα προστεθεί ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία επεκτείνονται και στους συνταξιούχους του Δημοσίου οι περιορισμοί που ισχύουν από το 1999 για την απασχόληση των συνταξιούχων του ιδιωτικού τομέα. Ως γνωστόν, ο νόμος 2676/1999 στο άρθρο 63 θέτει κάποιους περιορισμούς στην απασχόληση των συνταξιούχων, που μπορεί να έχουν σαν αποτέλεσμα την αναστολή καταβολής της σύνταξής τους, τη μείωσή της ή την καταβολή αυξημένων εισφορών κατά περίπτωση. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι οι συνταξιούχοι λόγω γήρατος ή θανάτου φορέων κύριας ασφάλισης αρμοδιότητας υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων που αναλαμβάνουν εργασία, υπόκεινται στους εξής περιορισμούς:
1 Για όσους δεν έχουν συμπληρώσει το 55ο έτος της ηλικίας τους, αναστέλλεται η καταβολή της σύνταξης.
2 Μετά τη συμπλήρωση του 55ου έτους, το ποσό της σύνταξης ή του αθροίσματος των συντάξεων σε περίπτωση συρροής που υπερβαίνει τα 730 ευρώ μηνιαίως, καταβάλλεται μειωμένο κατά 70%. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά 20% για κάθε τέκνο που είναι ανήλικο ή σπουδάζει σε ανώτερες ή ανώτατες σχολές και μέχρι τη συμπλήρωση του 24ου έτους του ή είναι ανίκανο για κάθε βιοποριστική εργασία.
Ειδικότερα για τους δικαιούχους κατώτατων ορίων συντάξεων, η σύνταξή τους περιορίζεται στο οργανικό ποσό, όπως αυτό προκύπτει από τα ασφαλιστικά δεδομένα, εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει οι άνδρες το 65ο και οι γυναίκες το 60ό έτος της ηλικίας τους.
Τέλος οι εθελουσίες
Επίσης, όπως προκύπτει από χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Εργασίας κ. Α. Λοβέρδου και του υφυπουργού κ. Γ. Κουτρουμάνη:
● Δεν θα ξαναγίνουν εθελουσίες έξοδοι που θα επιβαρύνουν το ασφαλιστικό σύστημα.
● Δεν θα συνταξιοδοτούνται άτομα σε ηλικία 48 ετών. Όπως δήλωσε ο κ. Λοβέρδος, σε συνεννόηση με τους αρμόδιους υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελο Βενιζέλο και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, αποφασίστηκε ότι στρατιωτικοί και ένστολοι θα μπορούν να παραμένουν στις υπηρεσίες τους, όχι στην πρώτη γραμμή αλλά σε διοικητικές θέσεις.
● Από την 1η Φεβρουαρίου, το κράτος θα αρχίσει σαφάρι κατά της εισφοροδιαφυγής και εισφοροκλοπής.
● Η προσαρμογή στις ευρωπαϊκές επιταγές για εξίσωση των ορίων ηλικίας ανδρών- γυναικών θα προχωρήσει μετά το 2013.
● Η αύξηση του επιδόματος ανεργίας στο 70% του βασικού μισθού θα γίνει στο τέλος της τετραετίας.
● Θα δημιουργηθούν Κέντρα Εξυπηρέτησης Ασφαλισμένων σε όλα τα Ταμεία, που θα παρέχουν πληροφορίες για οποιοδήποτε συνταξιοδοτικό θέμα.
● Σχεδιάζεται πρόγραμμα ενίσχυσης των ανέργων. Μεταξύ των μέτρων κατά της φτώχειας είναι και τα κουπόνια έως 65 ευρώ σε ανέργους του ΟΑΕΔ για αγορές σε σούπερ μάρκετ και τα μειωμένα εισιτήρια (σχετικές εξαγγελίες θα γίνουν τη Δευτέρα).
Παθητικό 100 εκατ. ο ΟΑΕΔ
Στο μεταξύ, από κάθε όριο έχει ξεφύγει η κατάσταση στον ΟΑΕΔ, όπως σημείωσε ο υπουργός Εργασίας Ανδρέας Λοβέρδος, τονίζοντας ότι ο Οργανισμός εισέρχεται στη νέα χρονιά με παθητικό 100 εκατομ. ευρώ. Ο κ. Λοβέρδος, από το βήμα της Βουλής, επισήμανε ότι υπήρξαν από την προηγούμενη κυβέρνηση κακοδιαχείριση, καταναλωτική πολιτική και πολιτικές πελατειακές σχέσεις. Και δεσμεύτηκε ότι θα δοθούν τα 100 εκατ. ευρώ μέσω του προϋπολογισμού από τον ΟΑΕΔ, για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και για νέες θέσεις εργασίας.

fimotro

Read more...

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010

Ορισμός νέων Γενικών και Ειδικών Γραμματέων σε ΥΠΕΞ και ΥΠΟΙΚ

Νέοι Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς ορίστηκαν στο υπουργείο Εξωτερικών και στο υπουργείο Οικονομίας, με απόφαση του πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου και μετά από συνεννόηση με τους αρμοδίους υπουργούς.

Στο υπουργείο Εξωτερικών, στη Γενική Γραμματεία Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων & Αναπτυξιακής Συνεργασίας, ορίζεται ο Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος, Οικονομολόγος, Τραπεζικό στέλεχος. Στο ίδιο υπουργείο, στην Ειδική Γραμματεία Αξιοποίησης Διεθνών Προγραμμάτων η Λογοθέτη Μαρία, Εμπειρογνώμων Πρεσβευτής Σύμβουλος Υπουργείου Εξωτερικών.

Στο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στη Γενική Γραμματεία Υπουργείου Ανάπτυξης, ο Δρυμούσης Ιωάννης, Οικονομολόγος, πρώην στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στη Γενική Γραμματεία Επενδύσεων & Ανάπτυξης, ο Πετράκος Γεώργιος, Οικονομολόγος, Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Στο ίδιο υπουργείο, στην Ειδική Γραμματεία Ανταγωνιστικότητας ορίζεται ο Αλεξόπουλος Άρης, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης και στην Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού ο κ. Μαρκόπουλος Αντώνης, Δρ. Μηχανικός ΕΜΠ, στέλεχος εταιρείας παροχής υπηρεσιών λογισμικού.

Ακολουθούν τα βιογραφικά σημειώματα των νέων στελεχών.

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Γεννήθηκε το 1954 στην Αθήνα. Μετά την απόκτηση τού βελγικού Απολυτηρίου Λυκείου, σπούδασε στην Αγγλία στο Πανεπιστήμιο του Sussex απ΄ όπου απέκτησε Bachelor Master’s και διδακτορικό στα Οικονομικά.

Το 1986 εισήλθε στην Διπλωματική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών και ασχολήθηκε με θέματα Ε.Ε. Το 1998 μεταπήδησε στον ιδιωτικό τομέα όπου διετέλεσε Σύμβουλος για Ευρωπαϊκά Θέματα και πολιτικός και οικονομικός αναλυτής της Τράπεζας Eurobank EFG, με αντικείμενο τόσο την Ελλάδα, όσο και τις χώρες της ευρύτερης περιοχής. Την θέση αυτή κατείχε επί 11 έτη μέχρι σήμερα.

Είναι επίσης Εταίρος (“Fellow”) του Weatherhead Center for International Affairs του Πανεπιστημίου Harvard. Έχει δημοσιεύσει σειρά επιστημονικών άρθρων, αλλά και άρθρα για το ευρύτερο κοινό, τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα, για θέματα ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, ΟΝΕ, ελληνοτουρκικών σχέσεων, κ.ά.

ΜΑΡΙΑ ΛΟΓΟΘΕΤΗ

Σπούδασε Οικονομικά στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο και έλαβε μεταπτυχιακό δίπλωμα σε θέματα Ευρωπαϊκής Οικονομίας στο Πανεπιστήμιο Paris II Pantheon.

Από το 1983 είναι Εμπειρογνώμων Πρεσβευτής Σύμβουλος στο Υπουργείο Εξωτερικών. Έχει διατελέσει, στέλεχος της Μόνιμης Αντιπροσωπείας στην Ε.Ε., Εθνική Εμπειρογνώμων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Εθνική Εκπρόσωπος στο G-24 για την προώθηση των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και σε διάφορες θεματικές ευρωπαϊκές και διεθνείς συναντήσεις.

Σήμερα, είναι Εμπειρογνώμων Πρεσβευτής Σύμβουλος στο Γραφείο του Γενικού Διευθυντή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων με κύριο αντικείμενο τον συντονισμό των θέσεων της χώρας σε τομείς πολιτικής ενέργειας και κλιματικής αλλαγής, οικονομικής και δημοσιονομικής πολιτικής, Ένωσης για την Μεσόγειο, καθώς και τον συντονισμό των προγραμμάτων διασυνοριακής και διακρατικής συνεργασίας της Ε.Ε..

ΔΡΥΜΟΥΣΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Σπούδασε οικονομικά (ΑΣΟΕΕ) και απέκτησε μεταπτυχιακό και διδακτορικό δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο του Manchester. Υπηρέτησε επί 17 έτη ως Ανώτερο Στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ) σε διάφορες θέσεις. Διετέλεσε Οικονομικός Σύμβουλος στο Γραφείο του Επιτρόπου της ΕΕ την περίοδο 1995-1999, ενώ μέχρι το 2007 υπηρέτησε στην Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ισότητας της ΕΕ. Ήταν για 4 έτη Προϊστάμενος του Τομέα Οικονομίας της Μόνιμης Ελληνικής Αντιπροσωπείας (ΜΕΑ) στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ερευνητής καθώς και Προϊστάμενος Δευτερογενή Τομέα επί 20 έτη στο Κέντρο Προγραμματισμού & Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ). Διαθέτει σημαντική εμπειρία σε θέματα οικονομίας και ανάπτυξης, κοινοτικών πολιτικών, επενδύσεων, αξιοποίησης κοινοτικών πόρων, διεθνούς εμπορίου, απασχόλησης και επιχειρηματικότητας.

ΠΕΤΡΑΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει σπουδάσει οικονομικά στην Ελλάδα και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού και διδακτορικού διπλώματος από το Πανεπιστήμιο Αριζόνα των ΗΠΑ. Έχει γράψει ή επιμεληθεί βιβλία και άρθρα σε Ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά για τις περιφερειακές ανισότητες, την ανάπτυξη των πόλεων και περιφερειών και την περιφερειακή πολιτική. Έχει εκπονήσει και διαχειριστεί μεγάλο αριθμό Ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Διαθέτει σημαντική διοικητική εμπειρία και είναι Πρόεδρος του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Διευθυντής του Εργαστηρίου Περιφερειακής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής και Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιφερειακής Επιστήμης.

ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΗΣ

Επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Διδάσκει παράλληλα στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης. Σπούδασε Φυσική και Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και είναι κάτοχος μεταπτυχιακών διπλωμάτων του Πανεπιστημίου του Southampton της Μεγάλης Βρετανίας στην Δημόσια Πολιτική και Διοίκηση, στα Οικονομικά και την Οικονομετρία, καθώς και Διδακτορικού Διπλώματος στις Πολιτικές Επιστήμες του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου της Φλωρεντίας.

Στον δημόσιο τομέα έχει εργαστεί ως σύμβουλος αναδιοργάνωσης δημοσίων οργανισμών, στο σχεδιασμό και την υλοποίηση μεταρρυθμιστικών πολιτικών καθώς και ως αξιολογητής προγραμμάτων. Στον ιδιωτικό τομέα έχει εμπειρία σε συμβουλευτικά έργα στον τομέα κατάρτισης επιχειρησιακών σχεδίων και μελέτης χρηματοδότησης επενδύσεων.

ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

Στέλεχος εταιρείας παροχής υπηρεσιών λογισμικού. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος διδακτορικού διπλώματος Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ. Έχει πλούσια εμπειρία σε ερευνητικά και αναπτυξιακά προγράμματα τόσο στον ακαδημαϊκό χώρο όσο και μέσα από την πολυετή πορεία του στον ιδιωτικό τομέα, συμμετέχοντας στην σχεδίαση Αρχιτεκτονικής Ολοκληρωμένων Πληροφοριακών Συστημάτων και την Ανάπτυξη νέων διαδικτυακών υπηρεσιών. Επιπλέον έχει ασχοληθεί εκτεταμένα με διαδικασίες Κοινοτικών Προγραμμάτων, τη διαχείριση μεγάλων έργων του Γ’ ΚΠΣ και ΕΣΠΑ ειδικότερα στον Τομέα Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
.nooz.gr

Read more...

Ανάληψη ευθύνης από νέα οργάνωση για τη ΓΓ Τύπου

Μία πρωτοεμφανιζόμενη οργάνωση με το όνομα "6 Δεκέμβρη" - η ημερομηνία της ανθρωποκτονίας του 15χρονου μαθητή Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου στα Εξάρχεια - ανέλαβε την ευθύνη για την βομβιστική επίθεση στη Γενική Γραμματεία Τύπου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, άγνωστος τηλεφώνησε σε ειδησεογραφικό site και έδωσε πληροφορίες για σημείο, όπου βρέθηκε πολυσέλιδη προκήρυξη της οργάνωσης. Ο άγνωστος ενημέρωσε ότι η προκήρυξη βρισκόταν σε ερειπωμένο σπίτι της οδού Μαυρομιχάλη. στο κέντρο της Αθήνας.

Στην προκήρυξη η οργάνωση αναφέρει ότι αναλαμβάνει επίσης την ευθύνη για αποστολή σφαιρών στο γραφείο του δημοσιογράφου Γιάννη Πρετεντέρη, αλλά και στο γραφείο του δικηγόρου - συνηγόρου του κατηγορουμένου ειδικού φρουρού Κορκονέα - Αλέξη Κούγια.

Το κείμενο καταλήγει με απειλή κατά του ειδικού φρουρού, η σφαίρα του οποίου σκότωσε τον 15χρονο Γρηγορόπουλο.
nooz.gr

Read more...

Η νέα ηγεσία της ΕΡΤ.ΑΕ.


H σύνθεση της νέας ηγεσίας της ΕΡΤ. ΑΕ έχει-εκτός απροόπτου-κλείσει.Πρόεδρος αναλαμβάνει το πουλαίν της Γιάννας , εξ απορρήτων του κ.Παπουτσή και παλιό στέλεχος του Πασοκ κ.Θανασης Παπαγεωργιου.Διεύθύνων Σύμβουλος ο κ.Γιωργος Γαμπριτσιος.,με θητεία στη Nova, στο Mega και διορισμένος από την Ν.Δ. στο Δ.Σ. της πάλαι ποτέ Ολυμπιακής.Κατόπι τούτου Πασοκ-ΝΔ,στην ΕΡΤ.ΑΕ, σημειώσατε Χ.
yperpasok.

Read more...

Αντιπαράθεση Παπουτσή - Καρατζαφέρη στη Βουλή για τους αγρότες

Νέα αντιπαράθεση για τις αγροτικές κινητοποιήσεις σημειώθηκε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, στο περιθώριο της συζήτησης του νομοσχεδίου για την προστασία των καμένων δασών της Αττικής, με τον Χρήστο Παπουτσή να διακρίνει κομματικές σκοπιμότητες πίσω απ’ τις αγροτικές κινητοποιήσεις, αλλά και να καυτηριάζει την «ακατάσχετη κινδυνολογία» περί τα οικονομικά.

«Την περίοδο της κρίσης, όταν η κυβέρνηση χρειάζεται συναίνεση απ’ όλες τις πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις προκειμένου να βγάλουμε τη χώρα από τα αδιέξοδα και την κρίση στην οποία μας οδήγησε η Ν Δ, διαπράττουν έγκλημα όσοι, με ανεύθυνες διαρροές και ακατάσχετη κινδυνολογία, σπέρνουν τον τρόμο και την απαισιοδοξία στην αγορά, την οικονομία και την κοινωνία. Και αυτό δεν μπορούμε πλέον να το επιτρέψουμε» ανέφερε ο κ. Παπουτσής.

«Επιπλέον δεν μπορούμε να δεχθούμε την νέα καπήλευση των αγώνων και των προβλημάτων του αγροτικού κόσμου, η οποία γίνεται αυτή τη στιγμή και επιχειρείται από ορισμένους σε ολόκληρη τη χώρα. Γιατί στην πραγματικότητα, έχουμε μπροστά μας μια αγωνιστική κινητοποίηση, που στηρίζεται μονάχα σε μία επιδίωξη, του ποιος θα είναι ο βασικός συνομιλητής της κυβέρνησης και αν αυτός θα είναι μέσω των blogs, ή μέσω των μπλοκ με τα οποία έχουν αυτή τη στιγμή κλείσει τους δρόμους, ή αν θα είναι μέσω του νέου νομοσχεδίου για τον αγροτικό συνδικαλισμό και την γνήσια αντιπροσώπευση των αγροτών» τόνισε.

Ο κ. Παπουτσής επεσήμανε πως ο Πρωθυπουργός υλοποιεί τις προεκλογικές του υποσχέσεις για αξιοποίηση 1 δισ. ευρώ από εκείνα που έδωσε η ΝΔ στις Τράπεζες, αυξάνοντας τις επιστροφές ΦΠΑ στους αγρότες του ειδικού καθεστώτος, δίνοντας επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης στους αγρότες, αυξάνοντας τις συντάξεις του ΟΓΑ, εντάσσοντας τους αγρότες στο νομοσχέδιο για την ρύθμιση των χρεών, καταργώντας το ειδικό τέλος ακίνητης περιουσίας.

«Ή οι αγρότες δεν έχουν καταλάβει το μέλλον τους, ή δεν σας εμπιστεύονται, γιατί χρόνια τώρα το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία, βρίσκει τους αγρότες στα μπλόκα» παρατήρησε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γ. Καρατζαφέρης.

Ο κ. Καρατζαφέρης τόνισε πως οι αγρότες βρίσκονται στα μπλόκα επειδή η κυβέρνηση τους χρωστά το 1 δισ. που τους είχε τάξει από τα 28 δισ. της ενίσχυσης προς τις Τράπεζες.

«Πάρτε ένα δάνειο από μια τράπεζα και για δυο μήνες που θα γίνει η ψηφιοποίηση, είναι πέντε εκατομμύρια. Σιγά τα λεφτά. Δώστε τα στους αγρότες που στενάζουν στο δρόμο. Και υπάρχουν και 200 εκ. διαθέσιμα από την πλευρά των Βρυξελλών - η άδεια να δώσετε 15.000 ευρώ από κρατικά χρήματα σε κάθε αγρότη» ανέφερε.

«Εμείς, το 1 εκ. ευρώ που δώσαμε στο Ταμείο Αλληλεγγύης, ζητάμε να δοθεί στους ανήμπορους αγρότες, που προσπαθούν να βρουν τη μοίρα τους και δεν την βρίσκουν με την κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου» ανέφερε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ.

Απαντώντας, ο Χ. Παπουτσής διέψευσε τον ισχυρισμό ότι μπορούν να δοθούν 15.000 ευρώ σε κάθε αγρότη, καθώς το ποσό αυτό αφορά ανακούφιση των λειτουργικών του εξόδων, που ήδη γίνεται μέσω των μέτρων της κυβέρνησης.

«Κύριε Παπουτσή, να ρωτήσετε τον κ. Θαπατέρο πώς τα έδωσε. Όπως τα έδωσε ο Ισπανός να τα δώσετε εσείς. Όπως τα έδωσε ο Σαρκοζί και ο Ολλανδός - και αφήστε τα λόγια» απάντησε ο Γ. Καρατζαφέρης. «Λειτουργικά έξοδα κ. πρόεδρε» επέμεινε ο Χ. Παπουτσής.

Παρεμβαίνοντας, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Κώστας Μαρκόπουλος, παρατήρησε πως «η κ. Μπατζελή, αντί να συζητήσει με αυτούς που μέχρι προχθές τους χαϊδεύατε τα αυτιά για να ανεβαίνουν στα τρακτέρ, τους κάνει δεξίωση στο Ζάππειο. Έτσι θα συνομιλήσετε με τους αγρότες;»

Ο κ. Μαρκόπουλος ζήτησε με τη σειρά του να διατεθεί το 1 δισ. ευρώ για την στήριξη της αγροτικής παραγωγής και προέτρεψε την κυβέρνηση «να αφήσει τις δεξιώσεις και να κοιτάξει κατάματα τα προβλήματα».

«Ψάχνετε μονάχα να βρείτε μικροδιαφωνίες και μικροέριδες κοινοβουλευτικές. Δεν έχετε μάθει να ακούτε. Δεν είμαστε αγέλη, όλοι είμαστε κόμματα» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Μαρκόπουλος.
nooz.gr

Read more...

Σε συγχωνεύσεις των ΔΕΚΟ προχωράει η κυβέρνηση

Κατά τη διάρκεια της πρώτης συνεδρίασης της επιτροπής οικονομικής πολιτικής, συζητήθηκε το θέμα συγχωνεύσεων των ΔΕΚΟ.

Η κυβέρνηση πρόκειται άμεσα να προχωρήσει σε μείωση των διευθυνόντων συμβούλων, προέδρων και μελών του διοικητικού συμβουλίου, ορισμένοι από τους οποίους όπως είπε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, κ .Θ. Πάγκαλος, απολαμβάνουν σκανδαλωδών αμοιβών.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της επιτροπής συζητήθηκε και η εφαρμογή του προγράμματος σταθερότητας και διαμορφώθηκε το σχετικό χρονοδιάγραμμα. Ο κ. Πάγκαλος, απαντώντας σε ερώτηση για το θέμα των αγροτών είπε, «Πονούμε και αγωνιούμε για τους αγρότες, ωστόσο πρέπει να εφαρμόζονται οι νόμοι και κανείς δεν μπορεί να επιβάλλει τη θέληση του στο κοινωνικό σύνολο με πράξεις βίας και αυθαιρεσίας.».

protothema.gr

Read more...

"Στο μέσο πρωτοφανούς κρίσης η χώρα"

"Δεν υπάρχει ούτε μέρα για χάσιμο", υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, ο οποίος τόνισε εμφατικά ότι "η χώρα βρίσκεται στο μέσο μίας πρωτοφανούς κρίσης για τα δεδομένα της πρόσφατης ιστορίας μας". Ο Γ. Παπανδρέου προχώρησε σε αυτή τις εκτιμήσεις κατά την παρέμβασή του στη συνεδρίαση της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής, υπό τον προεδρία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Θεόδωρου Πάγκαλου.

Ο κ. Παπανδρέου σημείωσε ότι "μπροστά μας ανοίγεται μία πρόκληση χωρίς προηγούμενο", επισημαίνοντας ότι πρέπει "να κάνουμε στο συντομότερο δυνατό χρόνο τις μεγάλες τομές που εδώ και πολλά χρόνια χρειάζεται η χώρα μας".

Επανέλαβε τη διαβεβαίωση ότι τα "φτωχότερα στρώματα θα προστατευτούν", ενώ έδωσε χαρακτήρα επείγοντος στις προωθούμενες αλλαγές λέγοντας ότι "δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο".

Ο πρωθυπουργός έστρεψε τα βέλη του και κατά της προηγούμενης κυβέρνησης, αποδίδοντας της "εγκληματικές πολιτικές".

Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι η Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή, υπό την προεδρία του Θ. Πάγκαλου, θα έχει την κύρια ευθύνη για την παρακολούθηση και εφαρμογή του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης, με συνεδριάσεις ανά τακτά διαστήματα.

"Μπροστά μας ανοίγεται μια πρόκληση χωρίς προηγούμενο", είπε ο κ. Παπανδρέου, συμπληρώνοντας ότι "με τη βοήθεια και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών, να βγάλουμε όλοι μαζί τη χώρα μας από το τέλμα, να απελευθερώσουμε ουσιαστικά την Ελλάδα από τα βάρη αυτά και από τους μεγάλους κινδύνους που την απειλούν".

Πρόσθεσε ότι "εκτός από τα μέτρα νοικοκυρέματος και περιορισμού της σπατάλης χρειάζονται κι άλλα για να σταματήσουν αυτή την αιμορραγία των ελλειμμάτων και των χρεών". "Για να σταματήσουν αυτά πρέπει να δημιουργηθεί νέο εισόδημα, να παταχθεί η διαφθορά, η γραφειοκρατία, ο συγκεντρωτισμός και η αναξιοκρατία, να αποκατασταθεί το αίσθημα δικαίου και η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στο κράτος και τους πολίτες", είπε.

Και χαρακτήρισε το ΠΣΑ "σύνθετο πρόγραμμα που έχει από τη μια το νοικοκύρεμα και από την άλλη μεριά το αναπτυξιακό και κοινωνικό σκέλος που είναι εξίσου σημαντικά".

"Κλείσιμο και συγχώνευση"

Το κλείσιμο και τη συγχώνευση δημοσίων επιχειρήσεων και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, προανήγγειλε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης. Ο κ. Πάγκαλος τόνισε ότι το πρώτο θέμα το οποίο συζητήθηκε στην Επιτροπή είναι η εφαρμογή του Προγράμματος Σταθερότητας Ανάπτυξης και Ανασυγκρότησης, με εξειδίκευση των στόχων του στα επιμέρους υπουργεία και τη διαμόρφωση ενός χρονοδιαγράμματος για την παρακολούθηση της εξέλιξής του.

"Το δεύτερο θέμα που συζητήσαμε ήταν μια πολιτική νοικοκυρέματος των δημοσίων επιχειρήσεων και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, όπου επισημάνθηκαν περιπτώσεις που θεωρούμε ότι το αντικείμενό τους εξέλειπε και θα πρέπει να κλείσουν και άλλες περιπτώσεις όπου θα ήταν πιο αποτελεσματικό και πιο οικονομικό να συγχωνευθούν τέτοιες επιχειρήσεις και βέβαια συζητήσαμε μια πολιτική μείωσης των αμοιβών των προέδρων των διευθυνόντων συμβούλων και των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων", τόνισε.

Ερωτηθείς για το ύψος των περικοπών, ο κ. Πάγκαλος είπε ότι δεν θα είναι κάτι "προκρούστειο", επισήμανε όμως ότι έχουν γίνει πολλές αναφορές για σκανδαλώδεις αμοιβές.
nooz.gr


Read more...