Τρίτη 27 Ιουλίου 2010

ΑΠΟ 1Η ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ


Με εγκύκλιο που απέστειλε σήμερα ο υπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γιάννης Ραγκούσης προς όλους τους δημόσιους φορείς, γίνεται υποχρεωτική η εφαρμογή και ξεκινάει διαδικασία υλοποίησης του Ν.3861/2020 για την «ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών...
και αυτοδιοικητικών οργάνων στο Διαδίκτυο - Πρόγραμμα Διαύγεια». Με βάση την εγκύκλιο συνίσταται σε κάθε φορέα ή όργανο, που είναι υπόχρεο για τις σχετικές αναρτήσεις στο Διαδίκτυο. Επίσης τονίζεται ότι η υποχρέωση ανάρτησης των νόμων και των κανονιστικών πράξεων στο Διαδίκτυο, στοχεύει "στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής δημοσιότητας της κυβερνητικής πολιτικής και της διοικητικής δράσης". Σύμφωνα με την εγκύκλιο, η υποχρέωση ανάρτησης στο Διαδίκτυο σε καμιά περίπτωση δεν υποκαθιστά το σύστημα δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ή άλλες μορφές δημοσιότητας που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία. Η εγκύκλιος αναφέρει ότι η ανάρτηση πρέπει να γίνεται τάχιστα και πως η παράβαση της υποχρέωσης ανάρτησης συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα. «Λαμβάνοντας υπόψη ότι σημαντικός αριθμός πολιτών δεν είναι πλήρως εξοικειωμένος με τις νέες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, πρέπει η οργάνωση της ανάρτησης των πράξεων και αποφάσεων και η αναζήτηση των αποφάσεων να γίνεται με τρόπο απλό, κατανοητό και εν γένει φιλικό προς τους χρήστες. Ο πολίτης πρέπει να μπορεί να αναζητεί και να προσπελαύνει στις σχετικές πληροφορίες χωρίς να απαιτούνται ιδιαίτερες γνώσεις και ικανότητες και να γνωρίζει απαραίτητα τη δομή και τις αρμοδιότητες εκάστης υπηρεσίας», αναφέρεται, ενώ γίνεται λόγος και για την απαραίτητη προσβασιμότητα στους πολίτες με αναπηρία. Υπόχρεοι για ανάρτηση στο Διαδίκτυο είναι ο Πρωθυπουργός, το Υπουργικό Συμβούλιο και τα συλλογικά κυβερνητικά όργανα, που προβλέπονται στη νομοθεσία, οι Υπουργοί, Αναπληρωτές Υπουργοί και Υφυπουργοί, οι Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς συμπεριλαμβανομένων και των Γενικών Γραμματέων των Περιφερειών, τα όργανα διοίκησης νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), οι Ανεξάρτητες και ρυθμιστικές διοικητικές αρχές, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, τα όργανα διοίκησης φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως ορίζεται στον συγκεκριμένο νόμο και τα όργανα των φορέων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) πρώτου και δεύτερου βαθμού. Ως φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα νοούνται τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, καθώς και οι δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 3429/05. Για τις αναρτώμενες στο Διαδίκτυο πράξεις, που δεν προβλέπεται η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, επισημαίνεται, στην εγκύκλιο, ότι η μη ανάρτησή τους συνεπάγεται αδυναμία εκτέλεσής τους. Για την ανάρτηση στο Διαδίκτυο πράξεων που περιλαμβάνουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, σημειώνεται ότι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η σχετική νομοθεσία για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ενώ προστίθεται θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα κρατικά απόρρητα, οι κανόνες πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας και εν γένει τα απόρρητα που προβλέπονται από το νόμο. Ο νέος νόμος πρέπει να εφαρμοστεί σε ό,τι αφορά τις πράξεις του Πρωθυπουργού, του Υπουργικού Συμβουλίου, των γραμματέων και Περιφερειών από την 1η Οκτωβρίου 2010, των οργάνων των ΝΠΔΔ, του ευρύτερου δημόσιου τομέα, των ανεξάρτητων αρχών και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους από την 1η Νοεμβρίου, ενώ για τους ΟΤΑ από τις 15 Μαρτίου του 2011.
Read more...

ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΥΠΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΣΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ


Ρύθμιση και για τους απολυμένους της πρώην Ολυμπιακής, οι οποίοι θέλουν να μεταταγούν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας περιλαμβάνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών...
Όπως ανέφερε ο Δημήτρης Ρέππας, συνολικά κατέθεσαν αίτηση 742 άτομα: 326 πιλότοι, 155 μηχανικοί και 250 διοικητικό προσωπικό. Τελικά θα μεταταγούν 80 πιλότοι, 100 μηχανικοί και 200 διοικητικό προσωπικό.
Read more...

"ΦΥΓΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΛΕΓΩ ΔΗΜΑΡΧΟΣ"!


ΜΟΝΟ ΣΤΟ FIMOTRO
Το έχει αποφασίσει. Σεβαστή η απόφασή του εάν την υλοποιήσει τελικά. Ο Πάγκαλος δεν μίλησε τυχαία για δομικό ανασχηματισμό. Το σκέφτεται να κάνει ηρωική έξοδο και να αποχωρήσει από την κυβέρνηση Παπανδρέου. Τον...
έχει πείσει η σύζυγός του. Όσο παραμένει αντιπρόεδρος γνωρίζει πολύ καλά ότι η Χριστοφάκη δεν έχει καμία ελπίδα να κερδίσει τον διευρυμένο δήμο της Σαρωνίδας. Εάν φύγει, έχει ελπίδες. Όχι πολλές, αλλά έχει...
Read more...

Δευτέρα 26 Ιουλίου 2010

1996, Ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης προβλέπει ακριβώς τι γίνεται σήμερα!!!!!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj_TXF4XFAJ9zCGZSe4Lf8g-Sq6pzSOKzSdhInaPQIGGBYy1y4leibdrrnAQDC5kuAu3IM050gMkRK0VrbYm40vu7dA6QfzdYRnSC6B2ciS8hd-J7eMBnBiXdiLdOVb-BOeVZJNwZORhCI/s1600/Untitled.jpg



Read more...

«Ισχυρές Τράπεζες» και παραδομένη κυβερνητική πολιτική


Του Νίκου Κοτζιά
Οι ιδιωτικές τράπεζες, εξαιτίας εσφαλμένων επιλογών, διεύρυναν το παθητικό της χώρας και συνέβαλαν στην κλιμάκωση της κρίσης στην Ελλάδα. Ενώ μας οδήγησαν στην κρίση, είναι οι μόνοι που δεν πληρώνουν. Μάλιστα όλα δείχνουν ότι στο τέλος θα βγάλουν υπέρμετρα κέρδη, χάρη στις επιλογές ΔΝΤ, ΕΕ και κυβέρνησης.
Το δημόσιο πληρώνει τους τραπεζίτες για να το αγοράσουν!
Εάν το Ελληνικό δημόσιο έχει προβλήματα ποιότητας και είναι σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικό, οι ελληνικές ιδιωτικές τράπεζες έχουν αποτύχει κατά πολύ περισσότερο. Οι Έλληνες τραπεζίτες δεν έχουν να επιδείξουν κάποια μεγάλη και άξια λόγου επιτυχία, εκτός ορισμένων κινήσεων της Εθνικής τράπεζας, όταν λειτουργούσε ως δημόσιο ίδρυμα.Το ελληνικό δημόσιο τόσο επί κυβέρνησης Κ.Καραμανλή, όσο και σήμερα έδωσε δάνεια και εγγυήσεις υπέρ των ελληνικών τραπεζών που φτάνουν κατά υπολογισμούς τα 41 δισεκατομμύρια ευρώ.Ταυτόχρονα, από την άλλη, η χρηματιστηριακή αξία των ελληνικών τραπεζών ανέρχεται σήμερα, περίπου, στα 19 δισεκατομμύρια Με άλλα λόγια οι ελληνικές ιδιωτικές τράπεζες έχουν πάρει από το ελληνικό δημόσιο βοήθεια υπερδιπλάσιας της αξίας τους. Επιπλέον, οι δημόσιες τράπεζες, Αγροτική και Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, καθώς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, δανείζουν συχνά βραχυπρόθεσμα τις ιδιωτικές, προκειμένου να καλύψουν προβλήματα άμεσης ρευστότητας. Το εξωφρενικό είναι ότι μας λένε ότι με τα ΔΙΚΑ ΜΑΣ λεφτά θα αγοράσουν οι αποτυχημένοι ιδιώτες τραπεζίτες εύρωστες δημόσιες τράπεζες, όπως είναι το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Δεν μας λένε, όμως, για πιο λοιπόν λόγο θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι η πώληση των δημόσιων τραπεζών σε έναν από τους αποτυχημένους ιδιώτες τραπεζίτες θα κάνει καλό στην Ελληνική Οικονομία;Οι ιδιωτικές τράπεζες διασφάλισαν εν μέσω κρίσης τα μέγιστα δυνατά κέρδη χάρη στη δυνατότητα που απέκτησαν να δανείζονται με 1% από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και να δανείζουν το ελληνικό δημόσιο μεταξύ 5% και 7%. Κανείς δε δεν μας εξήγησε γιατί δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν αλλαγές ώστε να δανειζόταν και το ελληνικό δημόσιο από την ΕΚΤ απευθείας, με αυτό το χαμηλό επιτόκιο.
Με άλλα λόγια, οι τράπεζες αιτίες και φορείς της κρίσης κάνουν κέρδη εν μέσω κρίσης αξιοποιώντας την κρίση για την οποία είναι συνυπεύθυνες.Το νέο επιχείρημα που ακούγεται για την παράδοση του δημοσίου σε 5 οικογένειες είναι η ανάγκη να δημιουργηθεί μια μεγάλη ανταγωνιστική τράπεζα. Ας υποθέσουμε ότι είναι έτσι. Το ερώτημα που αμέσως προκύπτει είναι γιατί αυτή η «μεγάλη ανταγωνιστική τράπεζα» θα είναι πιο ανταγωνιστική αν είναι ιδιωτική και όχι δημόσια; Επειδή οι Έλληνες τραπεζίτες ταΐζουν καλά κάποιους που επιζούν χάρη στα δάνεια; Η επειδή είναι πιο εύκολο να επηρεάσουν οι ιδιώτες τραπεζίτες αντιλήψεις, κριτήρια και επιλογές δημόσιων επιτελείων από ότι είναι σε θέση να κάνει η Πολιτική επί των ιδιωτών; Διότι κανείς δεν μας εξήγησε για πιο λόγο η πρόταση Σάλα απαιτεί το κράτος να πειθαρχήσει άμεσα στα κελεύσματά του, ενώ οι προτάσεις του Προέδρου της Αγροτικής που προωθούν την υλοποίηση των υποσχέσεων του ίδιου του Πρωθυπουργού θεωρούνται άνευ αξίας και δεν εξετάζονται;
Τι έλεγε ο Πρωθυπουργός πριν μερικούς μήνες

Ο πρωθυπουργός με πειστικότητα υποστήριζε την ορθή κατά τη γνώμη μου θέση ότι η χώρα έχει ανάγκη από ένα μεγάλο και ισχυρό δημόσιο τραπεζικό πυλώνα ώστε να μπορέσει να ξεμπλοκάρει το πάγωμα της αγοράς και να αποτελέσει μοχλό στήριξη της ανάπτυξης. Σίγουρα μια τέτοια ανασυγκρότηση δεν μπορεί να περνά από την φτηνή μεταβίβαση (ίσως ορθότερα ξεπούλημα) των δημόσιων τραπεζών σε αποτυχημένες ιδιωτικές επιχειρήσεις. Αντίθετα, όπως σωστά έλεγε ο πρωθυπουργός κατά το παρελθόν, η χώρα έχει ανάγκη από έναν ισχυρό δημόσιο τραπεζικό πυλώνα που θα είναι σε θέση και θα έχει τη θέληση να πρωτοστατεί στην αναπτυξιακή πολιτική. Στην στήριξη επενδύσεων σε νέους τομείς υψηλής τεχνολογίας και παραγωγικότητας και κατά προέκταση εξειδικευμένης εργασίας και υψηλών μισθών. Στην υποστήριξη νέων επιχειρηματιών, ακόμα και αν είναι υψηλού ρίσκου. Καθώς και στη διασφάλιση της ρευστότητας στην αγορά με κριτήριο το δημόσιο όφελος. Όλα αυτά απαιτούν, όμως, έναν δημόσιο πυλώνα στο τραπεζικό σύστημα.Δεν θέλω να σκέφτομαι τον πρωθυπουργό ως οπαδό της πώλησης δημόσιου πλούτου σε μια στιγμή που αυτός είναι απαξιωμένος. Όπως μου θύμισε φίλος δημοσιογράφος, το 2006 πωλήθηκε μερίδιο της Αγροτικής έναντι ποσού 328 εκατομμυρίων ευρώ. Σήμερα κάποιοι προτείνουν να αγοράσουν ένα άλλο μερίδιο με 370 εκατομμύρια (που είναι και δανεικά από το δημόσιο, δηλαδή από τους μισθούς και τις συντάξεις που μας κόψανε). Μόνο που το 2006 το τίμημα αφορούσε ένα πακέτο 7%, ενώ σήμερα το 77%!Υπάρχει και κάτι ακόμα πιο σοβαρό. Στο ίδιο το μνημόνιο η αξία της συμμετοχής του ελληνικού κράτους στις δύο αυτές τράπεζες εκτιμάται στα 1,794 δισεκατομμύρια (πίνακας 12 μνημονίου), δηλαδή, σχεδόν 5 (ναι! Πέντε!) φορές παραπάνω εκείνης της προσφοράς. Εάν μου πει κάποιος ότι αυτό αφορά τις τιμές του Ιανουαρίου η απάντησή μου είναι διττή. Πρώτον, αυτό δείχνει ότι δεν είναι η κατάλληλη στιγμή πώλησης και δεύτερον γεννιέται το ερώτημα πώς είναι δυνατό να μην είναι σε αυτό το σημείο ο νόμος του μνημονίου δεσμευτικός αλλά αντίθετα για κάθε αντιλαϊκό μέτρο να αποτελεί ευαγγέλιο για κάποιους στην κυβέρνηση;
Η αξιωματική αντιπολίτευση συμπλέει
Έκανε λάθος, μεγάλο λάθος, η ΝΔ που εγκατέλειψε την πολιτική της «λαϊκής δεξιάς» για να προστρέξει να στηρίξει τα νεοφιλελεύθερα σχέδια δημιουργίας μεγάλων ιδιωτικών τραπεζών μέσα από το ξεπούλημα των δημόσιων. Το οικονομικό πρόγραμμα που έχει εξαγγέλλει απαιτεί την παρουσία ισχυρού δημόσιου χρηματοπιστωτικού τομέα προκειμένου να υλοποιηθεί. Με αυτό το λάθος της, όχι μόνο έδειξε ότι δεν έχει, ακόμα τουλάχιστον, πραγματική σαφήνεια στα κριτήρια συγκρότησης της οικονομικής πολιτικής πρότασής της, αλλά υπογράμμισε ότι οι διαφορές της με την σημερινή κυβέρνηση δεν είναι διαφορές ουσίας, ούτε καν συμφερόντων, αλλά περισσότερο διαχείρισης.Ο Α.Σαμαράς πρότεινε ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα, χωρίς, όμως, να ξεκαθαρίσει ποιος θα είναι ο κύριος μοχλός αυτού του προγράμματος. Στην πραγματικότητα, η ανάπτυξη είναι ένα μείγμα τριών εργαλείων, κράτος, αγορά, τράπεζες, και όχι μόνο τράπεζες. Μεγάλο ρόλο παίζει, επιπλέον, το γεγονός ότι η ανάπτυξη εξαρτάται άμεσα από την ατμόσφαιρα που επικρατεί σε μια χώρα, την ποιότητα της οργάνωσης της οικονομίας και των μονάδων της, της κρατικής αποτελεσματικότητας και την ποιότητα συν ειδίκευση της εργασίας. Όταν, όμως, η κοινωνία νιώθει ότι υπάρχει αδικία, πολύ αδικία και ότι κάποιοι αγοράζουν φτηνά σε βάρος της, τότε η οικονομία όσες μεταρρυθμίσεις και αν γίνουν δεν πρόκειται να κινηθεί. Ο κύριος μοχλός ανάπτυξης είναι ο άνθρωπος και αυτόν δυστυχώς κάποιοι θέλουν να τον σακατέψουν ψυχολογικά συναισθηματικά, πέραν των αρνητικών οικονομικών μέτρων.
Ποιόν εξυπηρετεί η Κυβερνητική πολιτική;
Μετά από τρία χρόνια διεθνής κρίσης όλες οι χώρες έχουν προβλέψει σειρά ρυθμίσεων του τραπεζικού συστήματος ώστε αυτό να μην οδηγηθεί εκ νέου σε κρίση και ανάγκη κρατικής στήριξης. Ερώτηση πρώτη: Γιατί η Ελληνική κυβέρνηση δεν έχει λάβει ούτε ένα ανάλογο μέτρο; Όλες οι ρυθμίσεις προβλέπουν αύξηση των ιδίων κεφαλαίων των τραπεζών και διασφάλιση της ρευστότητά τους. Ερώτηση δεύτερη: Γιατί η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που δεν υπήρξαν ανάλογα μέτρα, ενώ, αντιθέτως, καλείται το κράτος να χαρίσει δημόσια τράπεζα, όπως είναι το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο με στόχο να αποκτήσουν ιδιωτικές τράπεζες ρευστότητα και να μην βάλουν οι μεγαλοεπιχειρηματίες ούτε ένα σεντς για τις δικές τους τράπεζες, αλλά αντίθετα να βγάλουν κέρδη από την λεηλασία του δημοσίου; Όλες οι χώρες ενίσχυσαν τον δημόσιο τραπεζικό πυλώνα. Η κυβέρνηση προτίθεται να τον διαλύσει. Ερώτηση τρίτη: μετά το τέλος της κρίσης σε ποια τράπεζα θα στηρίξει η κυβέρνηση τα σχέδια ανάπτυξης της χώρας; Ή θα βγάλουν οι τραπεζίτες και από αυτά υπερκέρδη;Η συντηρητικότατη ουγγρική κυβέρνηση αρνείται να περιορίσει τους μισθούς και αντ’ αυτού επέβαλε 0,45% φόρους επί του κύκλου εργασιών (και όχι επί των κερδών) των τραπεζών! Ερώτηση τέταρτη: η κυβέρνηση της Ελλάδας που θέλει να λέγεται προοδευτική γιατί δεν τόλμησε ούτε καν να σκεφτεί κάτι τέτοιο;Μήπως, ερώτηση πέμπτη, όλα τα μέτρα της κυβέρνησης στον τραπεζικό τομέα, υπό το ιδεολόγημα των ισχυρών τραπεζών, δεν αποσκοπούν παρά να βγουν από την κρίση οι τραπεζίτες ενισχυμένοι χωρίς να έχουν βάλει οι ίδιοι ούτε ένα σεντς;Mήπως τότε, ερώτηση έκτη δεν έχω άδικο που λέω ότι κάποιοι στην κυβέρνηση είναι στην υπηρεσία των τραπεζιτών; Ότι χειρότερο και από τυχόν ιδιωτικοποίηση των δημόσιων τραπεζών, είναι η τυχόν ιδιοποίηση ορισμένων του οικονομικού επιτελείου από τους τραπεζίτες;


Read more...

Πώς διορίστηκε στη Βουλή...


...η σύζυγος του νέου γενικού διευθυντή της ΝΔ
Από τον Στάθη Παλαιολόγο

Λίγους μήνες πριν από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου, με το ΦΕΚ που βλέπετε (διπλό κλικ επάνω για να μεγαλώσει) και με ημερομηνία 6 Μαρτίου 2009, είχαν γίνει νέοι διορισμοί μετακλητών υπαλλήλων στη Βουλή οι οποίοι είχαν το δικαίωμα της μονιμοποίησης. Ανάμεσα στα ονόματα που βλέπετε υπάρχει και το όνομα της κ. Αθανασίας Μπούτσικα, για την οποία είχα...
εκφράσει απορία προς τη Ρηγίλλης... Είναι η σύζυγος του νέου γενικού διευθυντή της ΝΔ κ. Θανάση Σκορδά...
Η κ. Μπούτσικα πήγε στη Βουλή, φεύγοντας από το Πολιτικό Γραφείο του τότε υπουργού Μεταφορών Ευριπίδη Στυλιανίδη όπου ήταν επίσης μετακλητή υπάλληλος. Προηγουμένως ήταν στο Πολιτικό Γραφείο του και στο υπουργείο Παιδείας ενώ μέχρι το 2007 ήταν στη Γενική Γραμματεία αξιοποίησης των ολυμπιακών ακινήτων του υπουργείου Πολιτισμού...
Όταν προκηρύχθηκαν οι εκλογές και διαλύθηκε η Βουλή, λύθηκαν οι συμβάσεις των μετακλητών υπαλλήλων στα πολιτικά κόμματα της Βουλής. Προσοχή όμως! Δεν σημαίνει ότι οι υπάλληλοι αυτοί έχασαν το δικαίωμα της μονιμοπόίησης. Αντιθέτως...
Γι αυτό, ενώ βλέπουμε σε ΦΕΚ με ημερομηνία 10 Σεπτεμβρίου 2009 να λύονται τέτοιες συμβάσεις μεταξύ των οποίων και της κ. Μπούτσικα, στη συνέχεια οι ενδιαφερόμενοι έκαναν αίτηση και ζήτησαν τη μονιμοποίησή τους. Και στις 26 Απριλίου 2010 η σύζυγος του κ. Σκορδά, όπως μπορείτε να δείτε, πήρε το ΦΕΚ του διορισμού της ως μόνιμης πια υπαλλήλου στη Βουλή...

Read more...

Ο Ούγκο Τσάβες απειλεί...


Ο πρόεδρος της Βενεζουέλας, Ούγκο Τσάβες, απείλησε σήμερα να διακόψει τις εξαγωγές πετρελαίου προς τις ΗΠΑ σε περίπτωση στρατιωτικής επίθεσης από την Κολομβία. Ο Τσάβες είχε δηλώσει την Πέμπτη ότι αποφάσισε να διακόψει "όλες τις σχέσεις" του με τη γειτονική Κολομβία και έθεσε τον στρατό του "σε κατάσταση ύψιστου συναγερμού", μετά τις κατηγορίες που είχε διατυπώσει η Μπογκοτά, ότι η κυβέρνηση της Βενεζουέλας ανέχεται την παρουσία κολομβιανών ανταρτών στο έδαφός της.

.i-reportergr

Read more...

35 χρόνια για τον "Ντουκ"


Σε κάθειρξη 35 ετών για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας καταδικάσθηκε σήμερα ο διαβόητος αρχιβασανιστής του καθεστώτος των Ερυθρών Χμερ στην Καμπότζη, Καΐνγκ Γκουέκ Εαβ, γνωστός ως "Ντουκ", από το ειδικό δικαστήριο που έχει συσταθεί υπό την αιγίδα του ΟΗΕ. Ως διευθυντής του κέντρου κράτησης και βασανισμού Τουόλ Σλενγκ της Πνομ Πένχ, ο Ντουκ καταδικάσθηκε στην παραπάνω ποινή για το θάνατο τουλάχιστον 14.000 ανθρώπων εκεί πριν από τρεις δεκαετίες.

Οι εισαγγελείς είχαν ζητήσει ποινή κάθειρξης 40 ετών για τον 67χρονο σήμερα Ντουκ. Το δικαστήριο ωστόσο τού επέβαλε ποινή 35ετούς κάθειρξης καθώς έκρινε ότι ο αρχιβασανιστής στη διάρκεια της δικτατορίας του Πολ Ποτ ήταν παρανόμως κρατούμενος του καμποτζιανού στρατού για πέντε χρόνια. Η δίκη του Ντουκ ήταν η πρώτη δίκη κατηγορούμενου για τις θηριωδίες που διαπράχθηκαν υπό το καθεστώς του Πολ Ποτ που κατηγορείται για το θάνατο 1,7 εκατομμυρίων ανθρώπων από το 1975 ως το 1979.

i-reportergr.
Read more...

Συντάξεις «εξπρές»...


Συντάξεις «εξπρές»Με βάση τον τελευταίο ασφαλιστικό νόμο, ο πλασματικός χρόνος ξεκινά από τα 4 έτη για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα το 2011. Στη συνέχεια διαμορφώνεται σε 5 έτη το 2012, φτάνει τα 6 έτη το 2013 και τελικά το 2014 αγγίζει τα 7 έτη.
Στρατιωτική θητεία, σπουδές, κύηση και λοχεία, απεργίες, χρόνος στην ανεργία είναι μερικές μόνο από τις...


κατηγορίες που μπορούν να βοηθήσουν τον ασφαλισμένο να οδηγηθεί γρηγορότερα και ασφαλέστερα στον ποθητό στόχο.

Πάντως, όσοι θέλουν να αναγνωρίσουν πλασματικά έτη ασφάλισης, σε αρκετές περιπτώσεις θα πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να δαπανήσουν από 16.000 έως και 20.000 ευρώ. Το τελικό ποσό εξαρτάται από τα πόσα χρόνια θέλει να αναγνωρίσει ο υποψήφιος συνταξιούχος, αλλά και από τις αποδοχές που έχει. Σε μια προσπάθεια να μειωθεί το υψηλό κόστος της εξαγοράς, το υπουργείο Εργασίας προχώρησε σε «έκπτωση» από 30% έως και 50% στην εξαγορά της στρατιωτικής θητείας.

Παράλληλα, υπάρχουν και πλασματικά έτη -όπως είναι η διάρκεία της ανεργίας και ο χρόνος της λοχείας- που αναγνωρίζονται δωρεάν και δεν απαιτείται εξαγορά.

Το «Εθνος», με τη βοήθεια του δικηγόρου Διονύση Ρίζου, που ειδικεύεται σε ασφαλιστικά θέματα, δημοσιεύει σήμερα ένα ειδικό ένθετο με τις προϋποθέσεις για την αναγνώριση των πλασματικών ετών ασφάλισης.

Ρυθμίσεις
Μεταξύ άλλων παρουσιάζονται οι ρυθμίσεις που ισχύουν σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ενώ δημοσιεύονται αναλυτικά παραδείγματα για το πώς ακριβώς γίνεται η αναγνώριση των πλασματικών ετών ασφάλισης.

Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο Διονύσης Ρίζος, «μετά την ψήφιση δύο ασφαλιστικών νόμων οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε έναν ασφαλιστικό λαβύρινθο πίσω από τις κλειδωμένες πόρτες του οποίου κρύβονται τα μυστικά για τις σωστές επιλογές που οδηγούν με τον ασφαλέστερο τρόπο σε μια καλή σύνταξη. Το κλειδί που θα ξεκλειδώσει τη σωστή πόρτα είναι ο συνυπολογισμός στον «καθαρό» χρόνο ασφάλισης, στον χρόνο εργασίας, των πλασματικών χρόνων που μπορούν πλέον να αναγνωριστούν».

Οι κατηγορίες πλασματικών ετών που αναγνωρίζονται

Ιδιωτικός τομέας
Στρατιωτική θητεία

* Γονική άδεια ανατροφής
* Επιδότηση ασθένειας
* Χρόνος σπουδών
* Επιδότηση τακτικής ανεργίας
* Εκπαιδευτική άδεια άνευ αποδοχών
* Χρόνος ανεργίας
* Χρόνος απεργίας
* Πλασματικός χρόνος μητέρων
* Κύηση και λοχεία
* Χρόνος μαθητείας
* Χρόνος έναρξης πριν από την εγγραφή στον ΟΑΕΔ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΗ ΕΘΝΟΣ

nonews-news


Read more...

ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΙΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ Η ΤΡΟΪΚΑ...


Με τη συνάντηση σήμερα το πρωί στο υπουργείο Οικονομικών με τον υπουργό Γιώργο Παπακωνσταντίνου αρχικά, και τον πρόεδρο του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων Γιώργο Ζανιά στη συνέχεια, αρχίζουν οι νέες «εξετάσεις» της ελληνικής οικονομίας από το κλιμάκιο της...
τρόικας (ΔΝΤ, ΕΕ και ΕΚΤ). Την Τετάρτη, θα υπάρξουν συναντήσεις με πλειάδα υπουργών, μεταξύ των οποίων είναι η Λούκα Κατσέλη και οι Ανδρέας Λοβέρδος, Δημήτρης Ρέππας, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου και Ευάγγελος Βενιζέλος. Παράλληλα, το κλιμάκιο αναμένεται να επισκεφτεί την Τράπεζα της Ελλάδος, τον ΟΔΔΗΧ, την Ελληνική Στατιστική Αρχή και το ΣΔΟΕ. Ο έλεγχος αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 6 Αυγούστου και στη συνέχεια, προς τα μέσα Αυγούστου θα δημοσιοποιηθεί το πόρισμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και προς το τέλος του ίδιου μήνα το πόρισμα του ΔΝΤ, προκειμένου έως τα μέσα Σεπτεμβρίου η χώρα να λάβει τη 2η δόση του δανείου, ύψους 9 δισ. ευρώ. Στο «μικροσκόπιο» των ελεγκτών θα μπουν ιδιαιτέρως η κατάσταση στις ΔΕΚΟ, στα νοσοκομεία, στους ΟΤΑ και στα ασφαλιστικά ταμεία. Σύμφωνα με το ΔΝΤ, ο έλεγχος των δαπανών σε αυτούς τους τομείς δεν είναι πλήρης και υπάρχουν μεγάλα περιθώρια εξοικονόμησης πόρων. Όπως αναφέρεται στη σχετική έκθεση του διεθνούς οργανισμού, μόνο το α΄ πεντάμηνο οι δαπάνες σε νοσοκομεία και ταμεία υπερέβησαν το στόχο κατά 1,5 δισ. ευρώ, ενώ ισόποσα αναμένεται να επιβαρυνθεί το δημόσιο χρέος από την ενσωμάτωση των δανείων των ΔΕΚΟ του τομέα των μεταφορών (π.χ. ΟΣΕ).
Read more...

ΠΡΟΣ ΕΓΚΡΙΣΗ ΝΕΑ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΠΑΠ ΣΤΗΝ ΙΝΤRALOT


Από την Ημερησία
Ετοιμος να συνεχιστεί είναι ο «χορός» των απευθείας αναθέσεων έργων του ΟΠΑΠ στην Intralot, με την τελευταία, μάλιστα, να εκμεταλλεύεται απόλυτα την πίεση του χρόνου που έχει ο πρώτος και να αποσπά ακόμη μεγαλύτερα ποσά. Η νέα σύμβαση μεταξύ ΟΠΑΠ και Intralot αναμένεται να εγκριθεί στο...
διοικητικό συμβούλιο του πρώτου την προσεχή Πέμπτη, δύο μόλις ημέρες πριν τη λήξη της τρέχουσας τριετούς σύμβασης που έχει κοστίσει στον ΟΠΑΠ πολύ περισσότερα από 400 εκατ. ευρώ, όταν οι επίσημες ανακοινώσεις μιλούσαν για 96,5 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα σύμβαση θα έχει κόστος 80 εκατ. ευρώ για την Intralot σε ετήσια βάση. Το ποσό είναι εξαιρετικά υψηλό για ένα συμβόλαιο που αφορά την υποστήριξη απλώς των υπηρεσιών του Πάμε Στοίχημα και τη συντήρηση τερματικών και του συστήματος. Ακόμη πιο ότι προηγούμενες πληροφορίες ανέφεραν ότι η Intralot ζητούσε 60 εκατ. ευρώ και ο ΟΠΑΠ αντιπρότεινε 30 εκατ. ευρώ. Και το ερώτημα είναι πώς ξαφνικά το ποσό μπορεί να φθάσει τόσο ψηλά. Σε κάθε περίπτωση, οι διαπραγματεύσεις είναι ιδιαίτερα επόπονες και οι ομάδες των δύο πλευρών, σύμφωνα με πληροφορίες, αποτελούνται από πολύ υψηλόβαθμα στελέχη και δικηγόρους. Δεν είναι τυχαίο ότι στην ομάδα του ΟΠΑΠ επικεφαλής είναι ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ο κ. Γιάννης Σπανουδάκης, και περιλαμβάνει σχεδόν όλα τα κορυφαία στελέχη του ΟΠΑΠ, ενώ η ομάδα της Intralot περιλαμβάνει τους διευθυντές επιχειρηματικής ανάπτυξης, τεχνικών συστημάτων και του νομικού τμήματος. Το διάστημα Το άλλο θέμα που μένει να διευκρινιστεί είναι το χρονικό διάστημα της σύμβασης. Το πιθανότερο σενάριο είναι πως η διάρκεια της σύμβασης θα είναι διετής, χωρίς να αποκλείεται και μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Τα δύο χρόνια είναι απαραίτητα προκειμένου να ολοκληρωθεί στο μεσοδιάστημα ο νέος διεθνής διαγωνισμός που πρόκειται να προκηρύξει ο ΟΠΑΠ. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός θα στοχεύει στην ανεύρεση όχι μόνο της εταιρείας για την προμήθεια και συντήρηση του λογισμικού και των συστημάτων αλλά και του μακροχρόνιου συνεταίρου του ΟΠΑΠ στις νέες ανάγκες και τους νέους αναπτυξιακούς σχεδιασμούς, όπως αυτοί θα προκύψουν από το νέο νομοσχέδιο για τα τυχερά παιχνίδια. Υπενθυμίζεται ότι ο προηγούμενος μεγάλος διαγωνισμός ξεκίνησε το 2005 από τη διοίκηση Κωστάκου, με σύνθημα την απεμπλοκή του ΟΠΑΠ από την Intralot και κατέληξε άκαρπος τον Ιούλιο 2007, με αποτέλεσμα την πανάκριβη και «σκανδαλώδης» τριετή σύμβαση με απευθείας ανάθεση στην Intralot. Από το 1999 Σημειώνεται ότι η «στενή» σχέση του ΟΠΑΠ με την Intralot ξεκίνησε όταν το 1999 όταν της παραχωρήθηκε η οργάνωση του Πάμε Στοίχημα, ενώ η σύμβαση του 2007 αν και όπως ανακοινώθηκε επισήμως ήταν ύψους 96,5 εκατ. ευρώ τελικά ξεπέρασε κατά πολύ σε κόστος τα 400 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι με την εν λόγω σύμβαση ο ΟΠΑΠ εκτός από την ενοικίαση εξοπλισμού, προέβη και σε αγορά των αδειών χρήσης του λογισμικού μέχρι το 2016 από την Intralot για τα παιχνίδια, τις εφαρμογές και τα τερματικά, τα οποία τελικά δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν. Στα 300 εκατ. τα έσοδα από το «Πάμε Στοίχημα» στο Παγκόσμιο Κύπελλο Τα έσοδα για τον ΟΠΑΠ από το Πάμε Στοίχημα στο Παγκόσμιο Κύπελλο φέτος έφτασαν τα 300 εκατ. ευρώ από 400 εκατ. ευρώ που ήταν τα αντίστοιχα έσοδα το 2006. Η προσέλευση του κοινού και ο αριθμός των στηλών που παίχτηκαν ήταν μεγαλύτερος αν και η αξία του δελτίου κατά μέσο όρο ήταν μικρότερη και διαμορφώθηκε στο 1/3 της αξίας του μέσου δελτίου του 2006. Ως αιτία των φειδωλών πονταρισμάτων αναφέρεται η οικονομική κρίση και το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα για παιχνίδι. Ρεκόρ στον τελικό Ρεκόρ τζίρου έγινε κατά τον τελικό, κατά τον οποίο συνολικά τα έοσδα του παιχνιδιού ήταν 14,7 εκατ. ευρώ. Ο ημιτελικός επίσης παρουσίασε σημαντικά έσοδα ύψους 13,8 εκατ. ευρώ. Οι αποδόσεις κινήθηκαν επίσης πολύ ψηλά καθώς στρατηγική της εταιρείας ήταν να διατηρήσει ελκυστικό το παιχνίδι και να προσελκύσει τζίρο. Οι αποδόσεις κινήθηκαν αρκετά πάνω από το 70% κατά μέσο όρο ενώ η ανώτατη απόδοση σε παιχνίδι ήταν 88%.
Read more...

ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ ΕΩΣ ΚΑΙ 20% ΓΙΑ 3,5 ΕΚ. ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ...


Eως και 20% μείωση αναμένεται να έχουν στο εισόδημα τους 3.500.000 εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα το 2010 σύμφωνα με την Κομισιόν και την Τράπεζα της Ελλάδας. Κι αυτό χωρίς να έχει επέλθει καμιά νομοθετική ρύθμιση περί κατάργησης 13ου και 14ου μισθού ή περί παγώματος των αποδοχών, για την ώρα τουλάχιστον! Σύμφωνα με την εφημερίδα...
“Τα Νέα” η ενδιάμεση έκθεση των ελεγκτών της Κομισιόν, που συντάχθηκε με βάση τα ευρήματα από την αποστολή που πραγματοποίησαν στην Αθήνα τον Ιούνιο, παρά τις επιφυλάξεις που εκφράζει σε μια σειρά από τομείς, σε δύο τουλάχιστον θέματα είναι κατηγορηματική: Το ένα είναι η αύξηση της ανεργίας και το άλλο είναι η μείωση των αποδοχών στον ιδιωτικό τομέα το 2010. Οι αιτίες γι΄ αυτήν τη μείωση είναι πολλές. Ο πρώτος λόγος είναι η αύξηση του πληθωρισμού, ο οποίος τους τελευταίους δύο μήνες κινήθηκε στο 5,4% και το 5,2%, με παράγοντες της αγοράς να θεωρούν βέβαιη την έκρηξή του και στο 6,0%. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ- τις οποίες συμμερίζεται και η Κομισιόν, μολονότι επισήμως αποφεύγει να προβλέψει συγκεκριμένο νούμερο- ο πληθωρισμός σε ετήσια βάση θα κλείσει στο 4,5%. Το ποσοστό αυτό θεωρείται ευθεία απώλεια του εισοδήματος κάθε εργαζομένου- και άρα και των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα. Από κει και πέρα, η επίδραση της φορολογίας- της άμεσης, διότι η έμμεση έχει συνυπολογισθεί στον προϋπολογισμό- θα πρέπει να θεωρηθεί υπεύθυνη για τη μείωση κατά 2,0% με 3,0% περαιτέρω των εισοδημάτων στον ιδιωτικό τομέα, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της Τραπέζης της Ελλάδος. «Σήμα» από τον δημόσιο τομέα Ωστόσο, όταν η Κομισιόν στην ενδιάμεση έκθεσή της εμφανίζεται βέβαιη για τη μείωση των εισοδημάτων το αποδίδει σε τρεις άλλους συγκεκριμένους παράγοντες. Ο ένας είναι το «σήμα» που δίδεται στον ιδιωτικό τομέα από τις άγριες περικοπές που έχουν συντελεσθεί στον δημόσιο τομέα. Ο δεύτερος είναι η μείωση της ζήτησης και οι αρνητικές εξελίξεις στην αγορά εργασίας- εν ολίγοις, η κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας, που με τους πλέον ήπιους και επίσημους υπολογισμούς θα φθάσει το 2011 το 14,0% (σ.σ.: ανεπισήμως, όμως, όλοι μιλούν για 20%). Κι ο τρίτος είναι οι αλλαγές στα εργασιακά, που είχαν ήδη προεξοφληθεί από τις επιχειρήσεις (εργοδότες και εργαζομένους). Επισήμως, η Κομισιόν αποφεύγει να ποσοτικοποιήσει την επίδραση αυτών των τριών παραγόντων στο εισόδημα των εργαζομένων- κυρίως, όταν τα στοιχεία είναι προ της συμπλήρωσης του εξαμήνου και η νομοθεσία για την ευελιξία στις εργασιακές σχέσεις δεν είχε ολοκληρωθεί. Ωστόσο, κοινοτικές πηγές που είναι αρμόδιες γι΄ αυτόν τον τομέα κάνουν λόγο για μια συνολική μείωση 13%15% από τους παραπάνω τρεις παράγοντες.
Read more...

224 ΕΦΟΡΙΑΚΟΙ ΔΕΝ... ΥΠΕΒΑΛΑΝ ΔΗΛΩΣΗ!


Ρεπορτάζ : Κώστας Τσαχάκης
(από το Έθνος)
Εφοριακούς οι οποίοι... αμέλησαν να καταθέσουν δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος ακόμη και για τρία στη σειρά χρόνια ή που στο διάστημα αυτό δεν εκκαθαρίστηκαν οι δηλώσεις τους και έτσι δεν πλήρωσαν ούτε ένα ευρώ φόρο βάζει στο στόχαστρο το...
υπουργείο Οικονομικών. Πρόκειται για 224 εφοριακούς οι οποίοι πιάστηκαν από τις εκτεταμένες διασταυρώσεις που πραγματοποίησε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων να μην εκπληρώνουν τις βασικές φορολογικές τους υποχρεώσεις στην τριετία 2007-2009. Τα αναλυτικά στοιχεία τους στάλθηκαν άμεσα στη Γενική Γραμματεία Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων και στη συνέχεια με εντολή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών δόθηκε εξαιρετικά επείγον σήμα για να ελεγχθούν οι εφοριακοί. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε χθες το βράδυ το Mega, το σήμα είχε ως αποδέκτες όλες τις περιφερειακές οικονομικές επιθεωρήσεις από τις οποίες ζητούνται άμεσες ενέργειες και έλεγχος κατά προτεραιότητα. Ο έλεγχος θα εστιαστεί στην τυχόν διάπραξη πειθαρχικών παραπτωμάτων και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν ΕΔΕ. Φοροφυγάδες Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών, οι εφοριακοί θα ελεγχθούν κατά προτεραιότητα με το σκεπτικό πως δεν είναι δυνατόν να κυνηγούν τους φοροφυγάδες υπάλληλοι οι οποίοι δεν υποβάλλουν καν δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ανάλογα και με τα ευρήματα είναι εξαιρετικά πιθανό να ζητηθεί και έλεγχος του πόθεν έσχες. Πιο αναλυτικά, στο «εξαιρετικά επείγον» σήμα της Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων προς όλες τις οικονομικές επιθεωρήσεις αναφέρεται αρχικά πως στην κατάσταση των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών η οποία και επισυνάπτεται «δεν προκύπτει παραλαβή ή και εκκαθάριση δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για ένα ή και περισσότερα οικονομικά έτη μεταξύ 2007 και 2009». Ετσι ζητούνται οι ακόλουθες «άμεσες ενέργειες»: «Παρακαλούμε να αναθέσετε στους οικονομικούς επιθεωρητές της υπηρεσίας σας οι οποίοι εποπτεύουν τις αναφερόμενες στην ως άνω κατάσταση ΔΟΥ, α) την κατά προτεραιότητα διερεύνηση του θέματος, β) την παροχή των ενδεδειγμένων κατά περίπτωση οδηγιών στους προϊσταμένους των ΔΟΥ αυτών και γ) την άμεση ενημέρωση της Υπηρεσίας μας με τα αποτελέσματα της κατά τα ως άνω έρευνας, για όλους ανεξαιρέτως τους αναφερόμενους υπαλλήλους και ιδιαίτερα για όσες περιπτώσεις συντρέχουν λόγοι διάπραξης πειθαρχικών παραπτωμάτων, προκειμένου να προβούμε στις κατ’ αρμοδιότητα ενέργειές μας για την έκδοση, κατά περίπτωση, εντολών διενέργειας Ενορκης Διοικητικής Εξέτασης».
Read more...

ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Ο ΝΕΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ


Τον νέο αναπτυξιακό νόμο αναμένεται να παρουσιάσει εντός της εβδομάδας στο Υπουργικό Συμβούλιο η υπουργός Οικονομίας κ. Λούκα Κατσέλη...
Οι κατευθυντήριες γραμμές του νέου αναπτυξιακού νόμου τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση, η οποία ολοκληρώθηκε στις 25 Μαΐου και παρά τις δεσμεύσεις της κ. Κατσέλη ότι ο νόμος θα κατατεθεί στη Βουλή τον Ιούλιο, ακόμη το σχετικό νομοσχέδιο δεν έχει παρουσιασθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο αναπτυξιακός νόμος θα παρουσιασθεί εντός της εβδομάδος το Υπουργικό Συμβούλιο και θα κατατεθεί άμεσα προς ψήφιση στην Βουλή. Ο νέος αναπτυξιακός νόμος εισάγει τρεις βασικές μεταρρυθμίσεις.

- Διαγωνιστική διαδικασία αξιολόγησης των επενδυτικών προτάσεων βάσει μίας σειράς ποιοτικών χαρακτηριστικών που προσδιορίζουν το κατά πόσο η συγκεκριμένη επένδυση καταλήγει στην παραγωγή ενός προϊόντος ή στην παροχή μίας υπηρεσίας που είναι ανταγωνιστική, ποιοτική και συνεισφέρει στη βελτίωση του ισοζυγίου πληρωμών της χώρας, κατά πόσο ενσωματώνει πράσινες δράσεις που συνιστούν και το νέο μοντέλο ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας και πόσο συμβάλλει στην αναδιάρθρωση και την ισόρροπη ανάπτυξη

- Ένταξη όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων, με εξαίρεση αυτές οι οποίες ρητά απαγορεύονται είτε από το νόμο, είτε από αποφάσεις ή κανονισμούς της Εθνικής ή Κοινοτικής Νομοθεσίας. Με τον τρόπο αυτό εξαλείφεται μία βασική αδυναμία του προηγούμενου νόμου ο οποίος περιλάμβανε πλήθος ρυθμίσεων ως προς το είδος και εύρος των δραστηριοτήτων που ενισχύονται. - Σύσταση επενδυτικού συμβουλίου το οποίο θα εποπτεύει την εφαρμογή του νόμου και θα εισηγείται βελτιώσεις και αλλαγές για προσαρμογή στις εκάστοτε νέες προκλήσεις. Ο νόμος θα περιλαμβάνει κίνητρα για την πραγματοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων μέσω φοροαπαλλαγών και επιδοτήσεων αρχικού κεφαλαίου. Θα προβλέπει την δυνατότητα απαλλαγής φόρου από το σύνολο των πραγματοποιούμενων κερδών ως την συμπλήρωση του ισόποσου της ενισχύσεως που θα λάμβανε η επένδυση αν υπαγόταν στο καθεστώς της απλής επιχορηγήσεως. Η καταβολή των ενισχύσεων θα πραγματοποιείται σε τέσσερις φάσεις.

Αρχικώς θα παρέχεται προκαταβολή μέχρι 25% με την υπαγωγή του επενδυτικού σχεδίου. Σε δεύτερη φάση θα καταβάλλεται 25% επιπλέον με την ολοκλήρωση του 50% της συνολικής επενδύσεως. Στην τρίτη φάση, ήτοι μετά τον έλεγχο ολοκληρώσεως του έργου, θα καταβάλλεται ένα επιπλέον 40%. Τέλος, το εναπομείναν 10% θα καταβάλλεται μετά το πέρας της τριετίας από την ολοκλήρωση και εφόσον έχουν τηρηθεί τα προβλεπόμενα.

Read more...

ΟΥΡΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΝΑ ΦΟΥΛΑΡΟΥΝ!


Ουρές έχουν σχηματιστεί σε βενζινάδικα σε όλη την επικράτεια με πολίτες που θέλουν να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους ενόψει της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων από σήμερα Δευτέρα(26/7). Από τα μεσάνυχτα θα...


διακοπεί η τροφοδοσία των πρατηρίων υγρών καυσίμων ενώ ήδη σημειώθηκαν καταγγελίες για αύξηση στην τιμή της βενζίνης σε ορισμένα από αυτά. Παράλληλα, ανήσυχοι είναι όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό αφού θεωρούν πως η απεργίας διαρκείας των οδηγών φορτηγών και βυτιοφόρων θα κλονίσει περισσότερο τη φετινή πορεία της τουριστικής κίνησης. Επίσης, το πρόβλημα δε θα εστιαστεί μόνο στα αυτοκίνητα αλλά και στα πλοία καθώς ούτε εκείνα θα εφοδιαστούν με καύσιμα. Επιπλέον, τίθεται το θέμα έλλειψης σε βασικά προϊόντα από την μη κανονική τροφοδοσία της αγοράς. Υπενθυμίζεται, πως οι οδηγοί φορτηγών και βυτιοφόρων εξήγγείλαν απεργία διαρκείας διαμαρτυρόμενοι για το άνοιγμα του κλειστού επαγγέλματος αλλά και την πρόταση για σύσταση εταιριών οδικού μεταφορέα.
Read more...

"ΑΝΑΚΡΙΣΗ" ΓΙΑ 6 ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ...


Ρεπορτάζ : Ελένη Κωσταρέλου
(από την Ελευθεροτυπία)
Αντέχουν τα παιχνίδια- κυρίως τα φθηνά- στην οικονομική κρίση, δηλώνουν μεγάλοι παίκτες της αγοράς που βλέπουν τον τζίρο τους- με τη βοήθεια των προσφορών, της διεύρυνσης της γκάμας των προϊόντων αλλά και του δικτύου τους- να παραμένει σταθερός. Δεν συμβαίνει όμως το...
ίδιο με τους μικρότερους εμπόρους. «Η αγορά του παιχνιδιού συγκεντρώνεται σε μεγάλες αλυσίδες που έχουν μετατραπεί σε καταστήματα για το παιδί, διαθέτοντας μια ευρύτερη γκάμα προϊόντων» δηλώνει ο κ. Οθων Πυλαρινός, διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Κου-Κου. «Στις μεγάλες αλυσίδες οι καταναλωτές μπορούν, εκτός από παιχνίδια, να βρουν είδη βρεφανάπτυξης, εποχικά, ρούχα για παιδιά, σχολικά. Σχεδόν όλα τα είδη που απευθύνονται στα παιδιά. Τα είδη αυτά αντιστοιχούν σχεδόν στο 45% του τζίρου μας». Είναι ενδεικτικό, σύμφωνα με μελέτη της ΙCΑΡ, ότι κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου της λιανικής πώλησης παιχνιδιών και ειδών βρεφανάπτυξης είναι η αυξανόμενη συγκέντρωση της αγοράς σε λίγες και μεγάλες αλυσίδες, με αποτέλεσμα τη σταδιακή συρρίκνωση του αριθμού των παραδοσιακών μεμονωμένων σημείων πώλησης και την περαιτέρω όξυνση του ανταγωνισμού. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η τάση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην τιμολογιακή πολιτική των αλυσίδων, στη διεύρυνση της ποικιλίας των προσφερόμενων προϊόντων, στη διαφημιστική προβολή τους και στην αυξανόμενη γεωγραφική επέκταση του δικτύου των καταστημάτων τους τα τελευταία χρόνια. Στροφή στις αλυσίδες Μάλιστα, η τάση συγκέντρωσης που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια ενισχύεται ακόμα περισσότερο κατά τη διάρκεια της κρίσης, καθώς- όπως λένε στελέχη της αγοράς- οι καταναλωτές αναζητούν μεγαλύτερη ποικιλία, τόσο σε είδη, όσο και σε τιμές. Εκτιμούν ότι θα βρουν τον συνδυασμό αυτόν σε μεγαλύτερα καταστήματα, τα οποία μάλιστα «τρέχουν» συνεχώς προσφορές σε παιχνίδια. Αλλωστε, λόγω της κρίσης, οι γονείς επικεντρώνουν το αγοραστικό ενδιαφέρον τους στα φθηνότερα παιχνίδια, τάση που οδηγεί τις αλυσίδες να μειώσουν τις τιμές έως και κατά 30% κατά τις θερινές εκπτώσεις που άρχισαν στις 15 Ιουλίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις παραδοσιακών παιχνιδιών μέσω των αλυσίδων καταστημάτων παιχνιδιών παρουσίασαν μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 8,5% την τριετία 2007-2009, ενώ πολύ μεγαλύτερη ήταν η άνοδος στον τζίρο των μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου. Σύμφωνα με τη μελέτη της ΙCΑΡ και με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 10 επιχειρήσεων εκμετάλλευσης αλυσίδων καταστημάτων παιχνιδιών, οι συνολικές πωλήσεις τους σημείωσαν αύξηση 18,8% το 2008 σε σχέση με το 2007. Αύξηση σημείωσαν και τα κέρδη προ φόρων κατά 19,5%. Νέα καταστήματα Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή παίζει η διαρκής ανάπτυξη των δικτύων των μεγάλων αλυσίδων. Μάλιστα, παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι οι πωλήσεις των παραδοσιακών παιχνιδιών θα συνεχίσουν να αυξάνονται τη διετία 2010-2011, κυρίως λόγω της ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων τους. «Ανοίγοντας νέα καταστήματα καταφέρνουμε να διατηρούμε τις πωλήσεις μας» επισημαίνει ο κ. Πυλαρινός, που βλέπει τον τζίρο του φέτος να αυξάνεται κατά 3,5%. Οι επενδύσεις όμως σε νέα καταστήματα και οι συνεχείς προσφορές αναμένεται ότι θα επηρεάσουν αρνητικά την κερδοφορία τους. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο πρακτορείο Reuters ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης εταιρείας του κλάδου, της Jumbo, κ. Απόστολος Βακάκης, δήλωσε πως «χάνουμε σε κερδοφορία, που σημαίνει ότι αιμορραγούμε προκειμένου να έχουμε ικανοποιητικές πωλήσεις like-for-like» (πωλήσεις καταστημάτων που λειτουργούν πάνω από έναν χρόνο). Πάντως, στο εννεάμηνο ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας αυξήθηκε κατά 10,6%, ενώ στη 12μηνη χρήση που άρχισε την 1η Ιουλίου προγραμματίζει το άνοιγμα συνολικά έξι νέων σημείων, εκ των οποίων τα τρία στην Ελλάδα.
Read more...

Η "Πασόκα" Ειρήνη Καλού, σύμβουλος του Παπαληγούρα...


Τα δύο «λάθη» του κ. Αγγέλου στην απολογία του...
Η ανακρίτρια κυρία Ειρήνη Καλού, η οποία κατηγορείται από την αξιωματική αντιπολίτευση ότι επηρεάστηκε από την κυβέρνηση για την επιβολή εγγύησης 400.000 ευρώ στον Ι. Αγγέλου, διετέλεσε το 2007 σύμβουλος (με απόσπαση) στο γραφείο του τότε υπουργού της ΝΔ κ. Αν. Παπαληγούρα ! Με προεδρικό διάταγμα (ΦΕΚ, 417/26.6.2007) είχε διοριστεί στο...

...υπουργείο Δικαιοσύνης «για να βοηθήσει το νομοπαρασκευαστικό έργο του υπουργείου σχετικά με την εκπαίδευση των δικαστικών λειτουργών».

Με δικό της αίτημα επανήλθε στο δικαστικό σώμα τον Νοέμβριο του 2007. Τώρα δέχεται επιθέσεις από στελέχη του κόμματος (τα οποία τότε της είχαν εμπιστευθεί σημαντική θέση), για κομματική τοποθέτηση στην αντίθετη πλευρά. Οσοι γνωρίζουν πάντως την υπόθεση και τη δικογραφία αποδίδουν στην αντικειμενική κρίση της την- ομόφωνη με της Εισαγγελίας- απόφαση για το ύψος της αποζημίωσης, η οποία μπορεί έτσι ή αλλιώς να πληρωθεί και με υποθήκη σε ακίνητα ιδιοκτησίας του κ. Αγγέλου. Ο οποίος, όπως σημειώνουν έγκυροι νομικοί κύκλοι, υπέπεσε σε δύο μοιραία «λάθη» κατά την απολογία του και τα οποία, ως φαίνεται, οδήγησαν στην επιβολή της μεγάλης χρηματικής εγγύησης σε βάρος του.

Ο κ. Αγγέλου από την προηγούμενη κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής επιμένει ότι ουδέποτε διορίστηκε διευθυντής του πρωθυπουργικού γραφείου. Και αυτό όταν κατά τη διάρκεια της εξάχρονης διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ αποκαλείται από όλους τους δημοσιογράφους και σε όλα τα δελτία ειδήσεων με αυτόν τον τίτλο και ουδέποτε εκείνος αντέδρασε ή διέψευσε τη σχετική ιδιότητα που του απέδιδαν. Συγχρόνως η ανακρίτρια τον ρώτησε για τη συνέντευξη του κ. Πέτρου Δούκα στη ΝΕΤ, όπου ο πρώην υφυπουργός υποστήριξε ότι όλη η πρώην κυβέρνηση μιλούσε μαζί του ως διευθυντή του γραφείου του τότε πρωθυπουργού! Παράλληλα οι ίδιοι οι συνήγοροι του κατηγορουμένου κατέθεσαν στην ανάκριση έγγραφο που έδειχνε ότι το 1997 διορίστηκε ως διευθυντής του πολιτικού γραφείου του κ. Καραμανλή, όταν εκείνος έγινε αρχηγός της ΝΔ... Το έγγραφο, μας ανέφερε δικαστής, έμπειρος από ανακρίσεις, παρ΄ ότι είχε άλλη ημερομηνία δημιουργούσε σύγχυση και επικύρωνε τα λεγόμενα του κ. Δούκα.

Το δεύτερο σημείο είναι η διαβεβαίωση προς την ανακρίτρια ότι παρά τις επισκέψεις του στη Μονή Βατοπαιδίου ουδέποτε οι μοναχοί Εφραίμ και Αρσένιος του έθεσαν το θέμα και του ζήτησαν να μεσολαβήσει. Η κυρία Καλού τον ρωτάει αν αυτό μπορεί να γίνει πιστευτό. Στη συνέχεια, πιεζόμενος από τις συνεχείς ερωτήσεις της, ομολογεί αόριστα ότι του μίλησαν σχετικά, αλλά ουδέποτε θα παρενέβαινε σε μια τέτοια υπόθεση.
ΒΗΜΑ

nonews-news


Read more...

Κυριακή 25 Ιουλίου 2010

Περιμένοντας το "χρίσμα"…...



Τελευταίο πενθήμερο του Ιουλίου και η αγωνία στα στρατόπεδα των υποψηφίων δημάρχων κορυφώνεται…
Ποιοι θα είναι οι δύο, που θα πάρουν τελικά την στήριξη των δυο μεγάλων κομμάτων για την εκλογική μάχη στην πρωτεύουσα του Έβρου;
Από το ΠΑΣΟΚ, ο Αλεξανδρής, ή το μέτωπο Λασκαράκη-Κογιομτζή-Ραπτόπουλου;
Από τη Ν.Δ., η συμμαχία Πέτροβιτς-Κούρτη, ή ο Λαμπάκης;
Όλοι τους ισχυρίζονται ότι το «χρίσμα» δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να κατέβουν στις εκλογές, όμως, άλλα λέει η καρδούλα τους…
Άλλωστε, κάποιοι από τους σημερινούς πρωταγωνιστές, έχουν ανοιχτούς λογαριασμούς, από τις 15 και 22 Οκτωβρίου του 2006, τότε που μετά από μια σκληρή προεκλογική μάχη, με ίντριγκες και σκληρές κουβέντες και αντιπαραθέσεις, τελικά, ήρθαν τα κάτω… επάνω…
Αυτά βλέπει ο κόσμος και φοβάται ότι με την καθυστέρηση και την νιρβάνα των κομμάτων μπορεί να οδηγηθούμε στη δημιουργία ενός γενικότερου μπάχαλου…
«Τι περιμένουν; Να γίνουμε πάλι μαλλιά – κουβάρια; Να δοθεί τώρα το χρίσμα, πριν μπει για τα καλά ο Αύγουστος…» λέει ο κόσμος της περιοχή μας!
Ξεχνούν φαίνεται οι άμοιροι πολίτες, ότι τα κόμματα όχι μόνο είναι… τυφλά, αλλά είναι και… κουφά. Γιατί αν τα κόμματα έβλεπαν και άκουγαν, αυτός ο τόπος και αυτή η χώρα, θα είχαν αποφύγει πολλά δεινά…

Read more...

Eπικεφαλής δημοτικής παράταξης στον Ωρωπό ο ανεξάρτητος Βασ. Οικονόμου...


Ο ανεξάρτητος Βουλευτής Βασίλης Οικονόμου ηγείται της νέας παράταξης «ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΩΡΩΠΟΥ
Oι Δημοτικές – Περιφερειακές εκλογές του Νοεμβρίου του 2010 είναι η μεγάλη ευκαιρία να διαμορφωθεί η νέα διοικητική και αυτοδιοικητική αρχιτεκτονική της Ελλάδας. Με το σχέδιο «Καλλικράτης» μπορούμε να μπούμε σε μια νέα φάση ανάπτυξης και εξέλιξης των παραγωγικών και δημιουργικών δυνάμεων του τόπου. Αρκεί να πιάσουμε την ευκαιρία και αρκεί να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων.
Ο νέος Δήμος Ωρωπού είναι ένας από τους μεγαλύτερους και πιο ισχυρούς δήμους της Ελλάδας. Είναι ο μεγαλύτερος σε έκταση δήμος της Αττικής. Διαθέτει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης, ευκαιρίες δημιουργίας και μπορεί να γίνει ένας Δήμος πρότυπο στην Ελλάδα. Είναι ένας Δήμος που διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά μιας σύνθετης φυσιογνωμίας: Είναι παραλιακός, είναι ορεινός, είναι τουριστικός, είναι αγροτικός, με άριστο φυσικό περιβάλλον και με δυνατότητες νέων προοπτικών.
Ο Ωρωπός ως ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Αττικής είναι μια πανέμορφη περιοχή. Συνδυάζει το...
φυσικό κάλος, την εγγύτητα με το κέντρο της χώρας, δυναμικούς ανθρώπους και μια υπέροχη θάλασσα που τον λούζει σε μεγάλη έκταση.
Από την άλλη πλευρά, η τεράστια έκταση, η ανομοιογένεια του πληθυσμού, οι πολλές κοινότητες και οι δήμοι που συνενώνονται, απαιτούν μια στιβαρή διοίκηση με όραμα και ικανότητες για την διαμόρφωση του νέου προφίλ του Δήμου.Σε μια δύσκολη φάση για την πατρίδα μας, ο Δήμος θα πρέπει να είναι το αποκούμπι του πολίτη, θα πρέπει να είναι ο πρώτος σχεδιαστής μιας κοινωνικής πολιτικής. Με κοινωνική αλληλεγγύη και ενότητα θα διατηρηθεί η κοινωνική δικαιοσύνη και συνοχή στην Βόρεια Αττική.
Απαιτείται μια υπέρβαση των μέχρι τώρα δεδομένων. Απαιτείται μια νέα δημοτική παράταξη με δημοκρατικό, διακομματικό, ενωτικό και ανεξάρτητο χαρακτήρα. Πέρα και πάνω από τοπικισμούς και στείρες προσωπικές αντιπαραθέσεις. Το νέο εγχείρημα είναι μεγάλο και δεν επιτρέπεται να εκτελεστεί μέσα στα μικρά και ασήμαντα πλαίσια μιας περιφερειακής και περιθωριακής προσέγγισης.Ο Δήμος Ωρωπού θα γίνει Πρωταγωνιστής Δήμος στην Ελλάδα. Με την νέα προσωπικότητα και την νέα δυναμική του, θα γίνει Κέντρο για την Αττική και Σημείο Αναφοράς για την Ελλάδα. Θέλουμε να γίνει ο πράσινος Δήμος της χώρας μας.Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΩΡΩΠΟΥ είναι μια νέα παράταξη που συσπειρώνει έμπειρα στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης, νέους ανθρώπους, γυναίκες, επιστήμονες, επαγγελματίες και επιχειρηματίες της περιοχής, δημιουργικούς ανθρώπους που έχουν συμφωνήσει σε ένα Σχέδιο Πράσινης Ανάσας, Πολιτισμού και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ωρωπού.
Οι όροι του Νέου Σχεδίου Ανάπτυξης του Ωρωπού είναι για μας το Όραμα για το Μέλλον, είναι το Κοινωνικό και Αναπτυξιακό Συμβόλαιο με τους Πολίτες του Ωρωπού!Ένα όραμα βέβαια για να υλοποιηθεί απαιτεί πειθαρχία, προγραμματισμό, συνέπεια, σταθερότητα, διαβούλευση και πάνω από όλα κοινωνική συναίνεση και δημοκρατική συνεννόηση αλλά και αδιαφορία για το πολιτικό κόστος, όταν αυτό προκύπτει.
Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΩΡΩΠΟΥ είναι μια νέα δημοτική παράταξη με αυτόνομη λειτουργία, στηριζόμενη στα μέλη της, τους φίλους της και τους πολίτες που την υποστηρίζουν.
Το Σχέδιο Ανάπτυξης του Ωρωπού που η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΩΡΩΠΟΥ θέτει στους πολίτες της Βόρειας Αττικής προς έγκριση ώστε να λάβει την εντολή υλοποίησης, έχει τους εξής μεγάλους στόχους:
1) Ίδρυση και λειτουργία του «Αμφιάρειου Φεστιβάλ» ως Δημοτικού Οργανισμού Πολιτισμού – Αθλητισμού – Νεολαίας, που θα αναλάβει την διοργάνωση των «Αμφιάρειων Εορτών», ως γεγονός εθνικής σημασίας με επίκεντρο τον αρχαιολογικό χώρο του Αμφιάρειου θεάτρου. Αρχαίο – σύγχρονο θέατρο, αθλητικοί αγώνες, πολιτιστικές εκδηλώσεις, επιστημονικά συνέδρια, σημείο αναφοράς για την νεολαία της πατρίδας μας.
2) Κατασκευή του Αμφιάρειου Συνεδριακού Κέντρου, ως Διεθνούς Κέντρου της Ιατρικής Επιστήμης και του Ιατρικού Κόσμου
3) Ανάδειξη των Αρχαιολογικών – Ιστορικών και Πολιτιστικών Κέντρων της Βόρειας Αττικής. «Αμφιάρειο – Αφίδναι – Ραμνούντα – Μαραθώνιος Τύμβος» μια ενότητα Ιστορίας και Πολιτισμού, ιστορικά σημεία αναφοράς διεθνούς εμβέλειας.
4) Δημιουργία και τουριστική ανάπτυξη του Βόρειου Παραλιακού Άξονα της Αττικής. Διάνοιξη του οδικού άξονα Ωρωπού – Αγ Αποστόλων Καλάμου – Βαρνάβα – Γραμματικού – Μαραθώνα – Νέας Μάκρης. Ένας νέος παραλιακός άξονας, ήπιας τουριστικής ανάπτυξης και εξέχουσας οικονομικής διεξόδου για τους πολίτες της Βόρειας Αττικής.
5) Προστασία, ανάδειξη και αειφόρος ανάπτυξη της θάλασσας, του βουνού και της λίμνης του Δήμου. Οι τρεις πυλώνες ζωής για τον Δήμο του Ωρωπού είναι η θάλασσα του Ευβοϊκού, η Πάρνηθα και η Λίμνη του Μαραθώνα. Διαχείριση του Εθνικού Δρυμού της Πάρνηθας από τον Δήμο Ωρωπού σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος
6) Ανάδειξη του Αγίου Μερκουρίου ως ετήσιο Παγκόσμιο Κέντρο Αρβανίτικου Πολιτισμού. Ίδρυση του Ιστορικού και Λαογραφικού Μουσείου Αρβανίτικου Πολιτισμού.
7) Βιολογικός καθαρισμός για τον Ασωπό ποταμό, για καθαρή θάλασσα στον Ευβοϊκό, πόλο έλξης παραθεριστών και τουριστών. Χωροθέτηση ενός βιολογικού καθαρισμού για τις περιοχές του νέου δήμου. Ενεργή συμμετοχή του Δήμου στον περιβαλλοντικό έλεγχο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται γύρω από τον Ασωπό, δράση για την αποτελεσματική απορρύπανση του ποταμού, για την προστασία του και για την ανάδειξή του ως περιοχή ιδιαίτερης περιβαλλοντικής αξίας
8) Ολοκλήρωση των Σχεδίων Πόλης ώστε να καθοριστούν τα νέα και οριστικά όρια των οικισμών του Δήμου. Απόλυτη προστασία του πραγματικού δασικού και γεωργικού πλούτου του Δήμου. Μεγάλα προγράμματα αναδάσωσης των καμένων δασικών εκτάσεων του Δήμου. Ανάπτυξη πρωτοποριακών συστημάτων πυροπροστασίας και άμεσης επέμβασης σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Πλήρης πυροσβεστική υπηρεσία πλησίον των δασικών εκτάσεων του Δήμου, με πλήρη και επαρκή στελέχωση και με πεζοπόρα τμήματα που θα μπορούν να επέμβουν από την πρώτη στιγμή εκδήλωσης πυρκαγιών.
9) Ανάδειξη του προαστιακού σιδηροδρόμου ως βασικό μέσο μεταφοράς των πολιτών του Δήμου. Αυλώνα – Αφίδναι – Σφενδάλη, οι Προαστιακοί Σταθμοί που θα συνδέονται με δημοτική συγκοινωνία με όλους τους οικισμούς του Δήμου.
10) Σύνδεση με αστική Συγκοινωνία του Δήμου καθώς και σύνδεση του τοπικού δικτύου με το τρένο (Ηλεκτρικός – Προαστιακός). Πρέπει να γίνει το τρένο βασικό μέσο μεταφοράς και συγκοινωνίας τα επόμενα χρόνια11) Χωροθέτηση των σχολείων σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των δήμων και με πρόβλεψη στο μέτρο του εφικτού των αναγκών των επόμενων δεκαετιών.12) Υγειονομική κάλυψη και πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας του Δήμου. Αστικό Κέντρο Υγείας στο Καπανδρίτι με επικαιροποίηση του οργανογράμματός του, υποκατάστημα ΙΚΑ στον Ωρωπό, , περιφερειακό ιατρείο Αυλώνος.
13) Χωροθέτηση ήπιας βιοτεχνικής και τεχνολογικής δραστηριότητας παραπλεύρως του Εθνικού Οδικού Άξονα (Αφίδναι).14) Έλεγχος για την διασφάλιση της τήρησης των περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας των βιομηχανικών – βιοτεχνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον Δήμο.
15) Συντήρηση των παράπλευρων οδών της Εθνικής Οδού, κατάλληλη σήμανση, διασφάλιση ελεύθερης (χωρίς διόδια) διέλευσης μέσα στα όρια του Δήμου τουλάχιστον, προστατευτικές μπάρες, ασφαλής διέλευση και κίνηση.
16) Συγκροτημένη αστυνομική δύναμη Ωρωπού με αστυνομικό τμήμα, αστυνομικούς σταθμούς και πλήρη στελέχωση ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πολιτών.
17) Στήριξη του αγροτικού πληθυσμού του Δήμου και κυρίως των νέων αγροτών, ενημέρωση από γραφείο του Δήμου για τα νέα προγράμματα, συνεργασία με ελληνικά πανεπιστήμια για εναλλακτικές καλλιέργειες, μέτρα για την προστασία των εισοδημάτων τους και αναζήτηση τρόπων διευκόλυνσης για προσέγγιση νέων αγορών, προώθηση των τοπικών προϊόντων στην ελληνική και ξένη αγορά, προϊόντα με ονομασία προέλευσης και στήριξη για τον ποιοτικό ανταγωνισμό των προϊόντων μας. Στήριξη της αλιείας με οργανωμένα δίκτυα προώθησης των αλιευμάτων, συνεργασία με ελληνικά πανεπιστήμια για την διατήρηση της θαλάσσιας ζωής και δράσεις ώστε τα αλιεύματα του Ωρωπού να έχουν ζήτηση ως ασφαλή και ελεγχόμενα προϊόντα στις αγορές.
18) Επέκταση του αποχετευτικού δικτύου από τον Άγιο Στέφανο προς τον Δήμο Ωρωπού Νέο δίκτυο ύδρευσης που θα καλύπτει το σύνολο των αναγκών
19) Αξιοποίηση του στρατοπέδου της Μαλακάσας και της κατασκήνωσης της Αεροπορίας στον Ωρωπό ως χώροι Παιδείας – Πολιτισμού – Τουρισμού – Αθλητισμού
20) Αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, χρήση τεχνολογιών φιλικών στο περιβάλλον, καθώς και ηλεκτρονική οργάνωση του Δήμου, έτσι ώστε ο Δήμος Ωρωπού να μπει σε μια νέα εποχή λειτουργίας και προσφοράς υπηρεσιών για τους πολίτες του.
21) Καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του νέου Δήμου (ακίνητα, κτήματα, ελεύθεροι χώροι) και της περιουσιακής κατάστασης που προκύπτει από την συνένωση (χρέη – έσοδα – ταμειακό υπόλοιπο). Εκμετάλλευση των ακινήτων σύμφωνα με τις συνολικές ανάγκες με γνώμονα την λειτουργικότητα και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του συνόλου των δημοτών.
22) Ενίσχυση των Δημοτικών Κοινωνικών Πολιτικών προς την τρίτη ηλικία (ΚΑΠΗ – Βοήθεια στο Σπίτι) την νεολαία (γραφείο σταδιοδρομίας) τους άπορους – άστεγους – τα θύματα ενδοοικογενειακής βίας (Δημοτικοί Ξενώνες) Φροντίδα για την κάλυψη των αναγκών των ΑμεΑ και ιδίως των παιδιών ώστε να μην βιώνουν τον κοινωνικό αποκλεισμό και να μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα στα κοινωνικά και καθημερινά δρώμενα.
23) Οι παλιές φυλακές του Ωρωπού να μετατραπούν σε κέντρο εκπαίδευσης για τη Δημοκρατία και τα Ανθρώπινα ΔικαιώματαΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΩΡΩΠΟΥ εγγυάται ότι θα εφαρμόσει το Σχέδιο της για τον νέο Ωρωπό με πίστη στους ανθρώπους που την στελεχώνουν και σιγουριά για την προσφορά του καλύτερου εαυτού τους, ώστε να επιτύχει το όραμά μας.
Η διακήρυξη της ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗΣ ΩΡΩΠΟΥ είναι το Συμβόλαιο Τιμής που υπογράφεται με τους πολίτες του Ωρωπού και συγχρόνως αποτελεί το προσκλητήριο του αγώνα και της συστράτευσης όλων των δημιουργικών και αναπτυξιακών δυνάμεων του Ωρωπού, ώστε να δώσουν μαζί με μας τον ωραίο αγώνα για την επιτυχία του Σχεδίου μας. Είναι ένα κάλεσμα δημιουργίας και ενότητας προς τον κάθε ενεργό πολίτη του Ωρωπού, για να μπορέσουμε επιτέλους να δούμε όλοι μαζί τον τόπο μας να γίνεται πρωταγωνιστής, να γίνουν πραγματικότητα τα όνειρά μας και να μπορέσουμε να μπούμε στη μεγάλη σκηνή της Νέας Εθνικής Αρχιτεκτονικής.
Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΩΡΩΠΟΥ θα λειτουργεί δημοκρατικά, ανοικτά, ελεύθερα, ανεξάρτητα. Όλα τα όργανά της θα αναδεικνύονται με εκλογές και γι αυτό το λόγο θα πραγματοποιηθεί το Ιδρυτικό Συνέδριο της Παράταξης τον Σεπτέμβριο του 2010, στο οποίο θα συμμετέχουν τα μέλη της. Μέχρι τον Σεπτέμβριο όλα τα όργανά της θα είναι προσωρινά! Εμπρός λοιπόν για τον Νέο και Μεγάλο Δήμο Ωρωπού!
Ο ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ
Βασίλης Αθ. Οικονόμου
Ανεξάρτητος Βουλευτής Αττικής

Αναρτήθηκε από το Press-gr

Read more...

ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗ ΖΑΧΑΡΩ


Σε οικογενειακή τραγωδία εξελίχτηκε η αναζήτηση ενός 17χρονου αγνοούμενου αλλοδαπού κολυμβητή στην περιοχή Ζαχάρω της Ηλείας, σύμφωνα με ενημέρωση από το Λιμενικό Σώμα...

Μετά από εντατικές έρευνες του Λιμενικού Σώματος και ιδιωτών που δίνουν το παρών στις έρευνες, νεκρός εντοπίστηκε ο πατέρας του 17χρονου που και ο ίδιος συμμετείχε στην αναζήτηση του υιού του. Οι έρευνες για την ανεύρεση του 17χρονου συνεχίζονταν το απόγευμα της Κυριακής.
fimotro.
Read more...

Κόβονται οι άδειες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας...



Συνεχίζεται η ταλαιπωρία στα αεροδρόμια.
Η κυβέρνηση προσπαθώντας να αντιδράσει στην λευκή απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, διακόπτει τις άδειες τους αυξάνοντας το προσωπικό στις βάρδιες εργασίας.
Μέχρι και...
εξήμισι ώρες καθυστέρηση είχε μια πτήση σήμερα, ενώ οι περισσότερες πλησίαζαν και τις 4 ώρες.
Στο αεροδρόμιο είδαμε σκηνές με επιβάτες να κοιμούνται στο πάτωμα, που είχαμε πολύ καιρό να δούμε.
Το πρόβλημα στα αεροδρόμια στη καρδιά του καλοκαιριού, δίνει ένα ακόμη χτύπημα στο σακατεμένο τουρισμό μας...


Read more...

Άρχισαν οι ουρές στα βεντζινάδικα...

Ο κόσμος ήδη σπευδει στα βεντζινάδικα να γεμίσει τα ρεζουρβουάρ, καθώς τα αποθέματα καυσίμων είναι μόνο για 3 μέρες...
Οι οδηγοί αντιδρούν στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο «άνοιγμα» του κλειστού επαγγέλματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και στη δημιουργία εταιρειών οδικού μεταφορέα.Προβλήματα στην...
τροφοδοσία καυσίμων, στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, αναμένεται να προκαλέσει η απεργία διαρκείας που ξεκινούν από αύριο τα ξημερώματα οι οδηγοί φορτηγών και βυτιοφόρων.
Αν και αρχικά η απεργία διαρκείας είχε προγραμματιστεί να αρχίσει στις 27 Αυγούστου, οι οδηγοί αποφάσισαν να την ξεκινήσουν άμεσα.

Οι οδηγοί κατηγορούν την κυβέρνηση για αιφνιδιασμό και επικεντρώνουν κυρίως τις επικρίσεις τους στο θέμα της αξίας της άδειας, σημειώνοντας ότι «το κράτος τους πούλησε τις άδειες σε τριπλάσια αξία από τη σημερινή».

Το σχετικό νομοσχέδιο, που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών συζητήθηκε και εγκρίθηκε την Παρασκευή από το Υπουργικό Συμβούλιο.

Με το νομοσχέδιο «ανοίγει» το κλειστό επάγγελμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και προωθούνται εταιρείες οδικού μεταφορέα.

Οι άδειες ήταν κλειστές από το 1971 και αφορούν περίπου 30.000 φορτηγά οχήματα.

Οι εταιρείες οδικού μεταφορέα θα έχουν τη μορφή ΑΕ, ή ΕΠΕ και μεταξύ των κριτηρίων λειτουργίας του θα είναι οι οικονομικές τους δυνατότητες, η επαγγελματική τους επάρκεια και η φήμη τους. Για τις παλιές άδειες, εξάλλου, ισχύει μια τριετία προσαρμογής έως το 2013.


Read more...

Συνέντευξη του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Θεόδωρου Πάγκαλου, στην εφημερίδα Economic Observer.

ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΘΝΙΚΟΣ ΕΡΑΝΟΣ ΩΣΤΕ Ο κ. ΠΑΓΚΑΛΟΣ ΝΑ ΠΑΕΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ!!!!!

Συνέντευξη του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Θεόδωρου Πάγκαλου, στην εφημερίδα Economic Observer και το δημοσιογράφο Zhang Feifei. Η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010.

Δημοσιογράφος: Η μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος αποτελεί σημαντικό τμήμα των μέτρων λιτότητας στη χώρα σας. Αυτή η μεταρρύθμιση έχει την έννοια της αναδιάρθρωσης των εργασιακών σχέσεων στην Ελλάδα;

Θεόδωρος Πάγκαλος: Ζούμε σε μία κοινωνία, που γερνά. Πρέπει να στηρίξουμε τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος, διότι σε 20 χρόνια τα Ταμεία δεν θα έχουν χρήματα για να πληρώνουν τις συντάξεις. Γι’ αυτόν τον λόγο πρέπει να αυξήσουμε το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης και να «παγώσουμε» τις συντάξεις.

Προς το παρόν, το όριο ηλικίας είναι τα 60 χρόνια για τις γυναίκες, και τα 65 για τους άνδρες. Ωστόσο, η κατάσταση είναι διαφορετική, ο πραγματικός μέσος όρος συνταξιοδότησης είναι τα 53 χρόνια, και αυτό σημαίνει ότι, αν κάποιος ζήσει μέχρι τα 83, θα λαμβάνει σύνταξη για 30 χρόνια. Μπορεί να είναι ωραίο για τα άτομα, αλλά το Κράτος πραγματικά δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε κάτι τέτοιο. Επομένως, πρέπει να κάνουμε την προσαρμογή, και θα εξισωθούν τα όρια ηλικίας ανδρών και γυναικών.

Δημοσιογράφος: Οι περισσότεροι Έλληνες επιδεικνύουν ιδιαίτερη ευαισθησία στο θέμα της μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού συστήματος, ακριβώς επειδή η μεταρρύθμιση θίγει προσωπικά συμφέροντα, κυρίως με την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και την περικοπή των συντάξεων.

Θεόδωρος Πάγκαλος: Αν οι πολίτες δεν κατανοούσαν το πραγματικό πρόβλημα της χώρας, θα ψήφιζαν ακραία κόμματα. Δεν συμβαίνει, όμως, κάτι τέτοιο. Βέβαια, είναι φυσικό να αισθάνονται οι πολίτες δυσαρεστημένοι και να διαμαρτύρονται. Κάτι απροσδόκητο έχει συμβεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Πριν από τα μέτρα λιτότητας, ο μισθός μου βρισκόταν στο υψηλότερο επίπεδο του δημόσιου τομέα, 6.500 ευρώ τον μήνα. Τώρα, ο μισθός μου έχει μειωθεί κατά ¼, στα 4.800 ευρώ τον μήνα. Πρέπει να περιορίσω τη διάρκεια των διακοπών μου, και η γυναίκα και τα παιδιά μου έχουν δυσαρεστηθεί.

Από την άλλη πλευρά, όμως, οι άνθρωποι, που είναι δυσαρεστημένοι, είναι και πρόθυμοι να συμβάλλουν στην έξοδο της χώρας από την κρίση. Είναι μεγάλος ο αριθμός αυτών των ανθρώπων, αλλά πολλοί από αυτούς δεν εκφράζουν τις σκέψεις τους. Οι πολίτες επιθυμούν να παραμείνει η χώρα στην Ευρωζώνη. Η πλειονότητα των πολιτών προτιμά μία λύση στο πλαίσιο της Ε.Ε. Οι πολίτες χρειάζονται μία ισχυρή λύση.

Δημοσιογράφος: Συζήτησα με μερικούς Έλληνες, και συνειδητοποίησα ότι είναι μπερδεμένοι: δεν ξέρουν πού κατευθύνεται η χώρα. Ορισμένοι έφτασαν και στο σημείο να υποστηρίξουν ότι τα μέτρα λιτότητας εξυπηρετούν πολιτικά συμφέροντα. Τι έχετε να πείτε;

Θεόδωρος Πάγκαλος: Η συζήτηση περί διαφθοράς γίνεται μόνο και μόνο επειδή κάποια κόμματα θέλουν να προκαλέσουν την αντίδραση της κοινής γνώμης. Υπήρχε διαφθορά κατά το παρελθόν, τώρα, όμως, η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική με τη διαχείριση της σημερινής Κυβέρνησης.

Στην Ελλάδα έχουμε δίκαιη κατανομή του πλούτου, και το χάσμα ανάμεσα στους πλούσιους και στους φτωχούς είναι μικρό. Το ποσοστό εκείνων, που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας (800 ευρώ τον μήνα), ανέρχεται στο 10% – 15% του συνολικού πληθυσμού. Η Ελλάδα δεν είναι φτωχή χώρα, θα το αντιληφθείτε περπατώντας.

Η αιτία της κρίσης είναι το υψηλό έλλειμμα, που δημιούργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση. Κατά το παρελθόν, δανειζόμασταν χρήματα από το εξωτερικό για κατανάλωση, και τώρα πρέπει να πληρώσουμε τα χρέη μας.

Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης στην Ελλάδα κατά τα 5 τελευταία χρόνια ήταν 4%. Είναι ένας πραγματικά ταχύς ρυθμός ανάπτυξης, αν συγκριθεί με τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι ο δημόσιος τομέας καταλαμβάνει μεγάλο τμήμα της ελληνικής Οικονομίας, και διαρκώς διορίζει νέο προσωπικό. Επικρατεί η λανθασμένη αντίληψη ότι ο δημόσιος τομέας είναι η μοναδική λύση στο πρόβλημα της ανεργίας. Πρόκειται για ένα πολιτικό και οικονομικό πρόβλημα, το οποίο προσπαθούμε να επιλύσουμε, γιατί αφορά πολλούς ανθρώπους.

Δημοσιογράφος: Πιστεύετε ότι υπάρχει κρίση εμπιστοσύνης των πολιτών προς την Κυβέρνηση;

Θεόδωρος Πάγκαλος: Ναι, αλλά πιστεύω ότι η κρίση αφορά το πολιτικό σύστημα στο σύνολό του, και, γι’ αυτό πρέπει να αλλάξουμε το σύστημα. Ψηφίσαμε νόμο για την αλλαγή του εκλογικού συστήματος, και ο νόμος θα ισχύσει από τον Νοέμβριο. Επιπλέον, προχωρούμε σε θεσμικές αλλαγές. Πρέπει να ανταποκρινόμαστε στα αιτήματα των πολιτών, στην ανάγκη για περισσότερη διαφάνεια και για έναν δίαυλο άμεσης επικοινωνίας, προκειμένου οι πολίτες να συμμετέχουν στα κοινά.

Τώρα, πρέπει να αντιμετωπίσουμε της πραγματική οικονομική κατάσταση. Η Ελλάδα δεν έχει δικό της νόμισμα, για την αξία του οποίου να μπορεί να αποφασίσει, όπως κάνει η Κίνα. Δεν μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι ότι μπορεί να μην έχουμε χρήματα να αποπληρώσουμε το χρέος μας. Έπρεπε να απευθυνθούμε στην Ε.Ε. και στο Δ.Ν.Τ., για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα

ρευστότητας. Δεν θα μας δάνειζαν χρήματα, αν δεν δεσμευόμασταν ότι θα περιορίσουμε το έλλειμμα και ότι δεν θα υπάρξει έλλειμμα στο μέλλον. Μερικοί λένε ότι δεν θα έπρεπε να έχουμε διαπραγματευθεί. Φυσικά και έπρεπε να διαπραγματευθούμε με την Ε.Ε. και με το Δ.Ν.Τ., διότι αυτοί θέτουν τους όρους.

Δημοσιογράφος: Πώς αξιολογείτε τα κέρδη και τις ζημίες από την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωζώνη;

Θεόδωρος Πάγκαλος: Η Ελλάδα έχει αποκομίσει μεγάλα οφέλη από την ένταξή της στην Ευρωζώνη. Σήμερα, η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική από ό,τι πριν από 30 χρόνια. Οι Έλληνες δουλεύουν πραγματικά σκληρά. Η παραγωγικότητά μας είναι υψηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αυτό σημαίνει ότι αναπτυσσόμαστε με ταχείς ρυθμούς. Πριν από την ένταξή μας στην Ευρωζώνη, μία στις δέκα οικογένειες είχε αυτοκίνητο, ενώ, τώρα, αντιστοιχεί κατά μέσο όρο 1,5 αυτοκίνητο σε κάθε οικογένεια. Το 85% των οικογενειών έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή, και το 78% έχει διαμέρισμα. Οι κάτοικοι αγροτικών περιοχών έχουν δικό τους σπίτι σε ποσοστό σχεδόν 50%. Ωστόσο, αυτή η ταχεία ανάπτυξη στηρίχθηκε στον δανεισμό. Αυτό πρέπει να σταματήσει, και πρέπει να βρούμε χρήματα να αποπληρώσουμε το χρέος.

Δημοσιογράφος: Μπορούμε να πούμε ότι η Ελλάδα έχει πλέον απολαύσει τα οφέλη από την ένταξή της στην Ευρωζώνη, και τώρα πρέπει να καταβάλει το τίμημα;

Θεόδωρος Πάγκαλος: Δεν πρόκειται απλώς για προνόμια, πρόκειται για δεσμεύσεις. Η ευρωπαϊκή ενοποίηση συνδυάζεται με την ιδέα του «δούναι και λαβείν». Έχουμε συνεισφέρει σημαντικά στην Ευρώπη, κυρίως με τις εισαγωγές ελληνικών προϊόντων. Η Γερμανία είναι χώρα, που εξάγει προϊόντα, και εμείς είμαστε μία καλή αγορά. Προτιμάμε να αγοράσουμε Γερμανικά αυτοκίνητα και όχι Ιαπωνικά, αν και αυτά είναι φθηνότερα. Επίσης, εισάγουμε γάλα, βούτυρο και βοδινό κρέας από τη Γαλλία και από τη Γερμανία. Αυτό είναι απόδειξη οικονομικής συμπληρωματικότητας. Αλλά, έχουμε βρεθεί εκτός ελέγχου, και στην ίδια κατάσταση είναι και η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Βρετανία.

Δημοσιογράφος: Στις αγορές κυκλοφορεί η φήμη ότι η Ελλάδα θα αποχωρήσει από την Ευρωζώνη μέσα στα επόμενα 2 ή 3 χρόνια, και ότι θα προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του χρέους της.

Θεόδωρος Πάγκαλος: Πρέπει να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο αποχώρησης από την Ευρωζώνη. Υπάρχουν δύο πιθανότητες για το μέλλον: η πρώτη είναι ότι θα μας διώξουν από την Ευρωζώνη, αλλά αυτό είναι αδύνατον, γιατί τώρα μας στηρίζουν με έναν μηχανισμό ύψους 110 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η δεύτερη πιθανότητα είναι ότι οι πολίτες, μέσω δημοψηφίσματος, θα αποφασίσουν τι θέλουν να γίνει. Αλλά, η έξοδος από την Ευρωζώνη θα ισοδυναμεί με αυτοκτονία, και θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα. Οι τράπεζες θα χρεοκοπήσουν και ολόκληρη η Οικονομία θα καταρρεύσει.

Δημοσιογράφος: Τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα για να αποφύγει την αναδιάρθρωση του χρέους; Ποια είναι η διέξοδος για την Ελλάδα;

Θεόδωρος Πάγκαλος: Η Ελλάδα έχει δεσμευθεί για τη μείωση του ελλείμματος μέχρι το 2013, και πιστεύω ότι μέσα στα επόμενα δύο χρόνια είναι δυνατόν να επιτύχουμε 3% – 4% αύξηση του ΑΕΠ. Ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας μας. Πρέπει να διαμορφώσουμε καλύτερες συνθήκες για την ανάπτυξη του τουρισμού. Πρέπει να αναζητήσουμε νέες αγορές για τον τομέα των κατασκευών, και να αξιοποιήσουμε τις επενδυτικές δυνατότητες, που παρέχονται στο εσωτερικό της Ε.Ε., και να προσελκύσουμε αγοραστές από άλλα ευρωπαϊκά κράτη, για να αποκτήσουν σπίτια στην Ελλάδα. Και, βέβαια, έχουμε πολύ θετική εικόνα για τις κινεζικές επενδύσεις και για τη θετική επιρροή τους στην ελληνική Οικονομία.


Read more...

Φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις 50%

Τι προβλέπει ο νέος αναπτυξιακός νομός

protothema.gr
Ώθηση στην επενδυτική δραστηριότητα, που τόσο έχουν ανάγκη η ελληνική οικονομία και η κοινωνία γενικότερα, επιχειρεί να δώσει η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη με τον νέο αναπτυξιακό νόμο, τις βασικές διατάξεις και τη φιλοσοφία του οποίου παρουσιάζει σήμερα το «business stories». Ο νέος νόμος έχει προγραμματιστεί να συζητηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο την ερχόμενη Τρίτη και χαρακτηρίζεται από σημαντικές τομές, με κυριότερη το γεγονός ότι παρέχεται η δυνατότητα απαλλαγής φόρου από το σύνολο των κερδών που πραγματοποιούνται μέχρι να συμπληρωθεί το ποσό της ενίσχυσης που θα λάμβανε ο επενδυτής αν εντασσόταν στο καθεστώς της απλής επιχορήγησης.

Για παράδειγμα, μια επένδυση της τάξης των 100 εκατ. ευρώ ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της θα εντασσόταν σε καθεστώς επιχορήγησης με 40%. Αν ο επενδυτής επιλέξει τη συγκεκριμένη ρύθμιση, δεν θα πληρώνει φόρο μέχρι η συγκεκριμένη επένδυση να φτάσει να αποδώσει κέρδη 40 εκατ. ευρώ!

Η λογική των φοροαπαλλαγών έχει εφαρμοστεί με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα σε πολλές χώρες, με χαρακτηριστικότερο ίσως παράδειγμα την άσπονδη φίλη μας Τουρκία.

Με τη συγκεκριμένη παρέμβαση το υπουργείο Οικονομίας, πέραν της τόνωσης των ιδιωτικών επενδύσεων, στοχεύει στην αποφυγή της άμεσης διάθεσης ρευστότητας από δημόσιους πόρους, οι οποίοι είναι γνωστό ότι στο πλαίσιο του επικαιροποιημένου Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης έχουν περιοριστεί σημαντικά. Επιπλέον, με τον νέο αναπτυξιακό νόμο το υπουργείο στοχεύει:

■ Στην ποιοτική και αποτελεσματική παραγωγή στον τόπο,μέσα από την προώθηση επενδύσεων και εξαγωγών.
■ Στην επικέντρωση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των επενδύσεων.
■ Στην προώθηση ενός νέου επιχειρηματικού προτύπου το οποίο θα βασίζεται στην ανταγωνιστικότητα, στην ποιότητα, στην εξωστρέφεια, στην καινοτομία, στην παραγωγική αναδιάρθρωση, στην πράσινη επιχειρηματικότητα και στην αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο για την προώθηση της ισόρροπης ανάπτυξης στη χώρα.
■ Στην εισαγωγή νέων διαδικασιών ελέγχου, οι οποίες υπηρετούν τη διαφάνεια και την αξιοπιστία στην αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων.

Ποια θα είναι η ενίσχυση κατά νομό και περιφέρεια

Για όλα τα επενδυτικά σχέδια τηρούνται τα όρια του εγκεκριμένου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων 2007-2013, αλλά αίρονται οι ενδοπεριφερειακές αδικίες του, με εξασφάλιση πρόσθετων πόρων ύψους 20% του συνολικού προϋπολογισμού. Το ποσοστό ενίσχυσης κάθε επενδυτικού σχεδίου εξαρτάται από το μέγεθος της επιχείρησης και τον νομό στον οποίο υλοποιείται. Για τον καθορισμό των ποσοστών ενίσχυσης χρησιμοποιείται ως βάση το κατά κεφαλήν ΑΕΠ κάθε νομού σε σχέση με το αντίστοιχο της χώρας, ενώ η επικράτεια χωρίζεται σε τρεις ζώνες κινήτρων. Οι νομοί οι οποίοι έχουν κατά κεφαλήν ΑΕΠ πολύ υψηλότερο από τον εθνικό μέσο όρο ενισχύονται με ποσοστά 15%, 20% και 25% για μεγάλες, μεσαίες και μικρές - πολύ μικρές επιχειρήσεις αντίστοιχα. Οι νομοί με κατά κεφαλή ΑΕΠ μεγαλύτερο από το 70% του μέσου όρου της χώρας ενισχύονται με ποσοστά 30%, 35% και 40% αντίστοιχα.

Τέλος, οι νομοί με κατά κεφαλή ΑΕΠ μικρότερο από το 70% του μέσου όρου της χώρας, τα νησιά του Αιγαίου και Ιονίου πελάγους, συμπεριλαμβανομένων των Κυθήρων, καθώς και οι παραμεθόριοι νομοί της χώρας ενισχύονται με ποσοστά 40%, 45% και 50% αντίστοιχα.

Ανωνυμία στους αξιολογητές και όλα στο Διαδίκτυο

Η διαδικασία προσκλήσεων θα διενεργείται δύο φορές ετησίως εντός δύο εξαμηνιαίων περιόδων με τις αιτήσεις υπαγωγής να υποβάλλονται τον Ιανουάριο και τον Ιούλιο κάθε έτους.

Για την προαγωγή της διαφάνειας, ο νέος νόμος προβλέπει:

■ Τον διαχωρισμό του Μητρώου Αξιολογητών και Ελεγκτών.
■ Την τυχαία επιλογή ατόμων από το Μητρώο Πιστοποιημένων Αξιολογητών. Αν η απόκλιση των δύο βαθμών υπερβαίνει το 20% της συνολικής κλίμακας σε πάνω από τρία κριτήρια αξιολόγησης, ανατίθεται η αξιολόγηση σε τρίτο αξιολογητή, ο οποίος ορίζει την τελική βαθμολογία που θα κινείται υποχρεωτικά μέσα στο εύρος των αρχικών βαθμών. Στο μητρώο περιλαμβάνονται αξιολογητές τόσο από τις αρμόδιες υπηρεσίες όσο και εξωτερικοί ή και εμπειρογνώμονες σε ειδικά θέματα.
■ Τη διατήρηση της ανωνυμίας του αξιολογητή καθ’ όλη τη διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων. Στην περίπτωση που απαιτηθούν περαιτέρω διευκρινίσεις η σχετική επικοινωνία θα πραγματοποιείται μόνο μέσω του γραφείου εξυπηρέτησης επενδυτών και όχι απευθείας με τους αξιολογητές.
■ Την ανάρτηση της υποβολής και της εξέλιξης του κάθε επενδυτικού φακέλου στο Διαδίκτυο.
■ Την παρακολούθηση της επένδυσης μετά την ολοκλήρωση.
■ Τη σύσταση Συμβουλίου Παρακολούθησης και Αξιολόγησης της εφαρμογής του νόμου για τη λογοδοσία και την αποτελεσματικότητα του νόμου. Το συμβούλιο θα απαρτίζεται από υπηρεσιακούς.

Περισσότερη αποκέντρωση στη Βόρεια Ελλάδα

Τα επενδυτικά σχέδια ύψους μέχρι 3 εκατ. ευρώ υποβάλλονται, αξιολογούνται και ελέγχονται από τις διευθύνσεις Σχεδιασμού και Ανάπτυξης των Περιφερειών.

Τα επενδυτικά σχέδια άνω του ύψους αυτού υποβάλλονται, αξιολογούνται και ελέγχονται από τη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ενώ τα επενδυτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Δυτικής Μακεδονίας από την Επιχειρησιακή Μονάδα Ανάπτυξης του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Με βάση τον σχεδιασμό του υπουργείου προβλέπεται μέχρι το τέλος του 2010 να έχει ολοκληρωθεί η έκδοση των απαραίτητων κανονιστικών υπουργικών αποφάσεων ώστε να υποβληθούν οι πρώτες αιτήσεις το 2011.

Ποιοι και πώς θα πάρουν τα λεφτά

  • Οι μορφές ενίσχυσης περιλαμβάνουν: επιχορήγηση κεφαλαίου, επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης, επιχορήγηση χρεολυσίου μακροπρόθεσμου δανείου, επιδότηση του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης και, κυρίως, το κίνητρο της φορολογικής απαλλαγής, το οποίο, όπως εξηγήσαμε, διαφοροποιείται σημαντικά από το καθεστώς που ίσχυε μέχρι σήμερα. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως και οι προτάσεις που στοχεύουν στη φοροαπαλλαγή υποβάλλονται και αξιολογούνται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με τον οποίο γίνεται για όλες τις προτάσεις που εντάσσονται στα λοιπά καθεστώτα επιχορήγησης και έχουν ως μοναδική προϋπόθεση για την υπαγωγή τους στον αναπτυξιακό νόμο την πλήρωση των κριτηρίων φερεγγυότητας του φορέα και τη συγκέντρωση βαθμολογίας ανώτερης από το 50% της μέγιστης δυνατής βαθμολογίας.
  • Η καταβολή των ενισχύσεων πραγματοποιείται σε τέσσερις φάσεις: α) προκαταβολή μέχρι 25% με την υπαγωγή του επενδυτικού σχεδίου, β) καταβολή μέχρι 25% επιπλέον με την ολοκλήρωση του 50% της συνολικής επένδυσης, γ) καταβολή επιπλέον 40% (και ό,τι δεν έχει εισπραχθεί κατά τις πρώτες δύο φάσεις) μετά τον έλεγχο ολοκλήρωσης του έργου και δ) το υπόλοιπο 10% καταβάλλεται μετά το πέρας της τριετίας από την ολοκλήρωση και εφόσον έχουν τηρηθεί τα προβλεπόμενα. Στο επιτελείο της κυρίας Κατσέλη θεωρούν ότι ο συγκεκριμένος τρόπος καταβολής καθιστά το νέο νόμο ενεργητικό και όχι παθητικό, όπως ήταν ο προηγούμενος, καθώς θα παρακολουθείται η λειτουργία της ενισχυόμενης επιχείρησης και μετά την ολοκλήρωση.

Read more...