Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010

Νόμος το "πάγωμα" μισθών στον ιδιωτικό τομέα

Κατά την σημερινή διαδικασία, υπερψηφίστηκε επίσης από τους βουλευτές της συμπολίτευσης και του ΛΑΟΣ, η τροπολογία που δίνει την δυνατότητα αξιοποίησης της περιουσίας του Δημοσίου με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών, χωρίς οι σχετικές συμφωνίες να περνούν από τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπως επίσης και η ρύθμιση για αποζημίωση των απολυμένων της πρώην Ολυμπιακής με ομόλογα του Δημοσίου και για αναβολή για τον Οκτώβριο, της είσπραξης του φόρου για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Ευρύτερης αποδοχής έτυχε τροπολογία με την οποία το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, καθίσταται αρμόδιο και υπεύθυνο για την παρακολούθηση της εκτέλεσης του Προϋπολογισμού - την οποία καταψήφισαν μονάχα τα κόμματα της Αριστεράς.

Την ονομαστική ψηφοφορία για την τροπολογία με την οποία παγώνουν οι αυξήσεις μέσω διαιτησίας, προκάλεσε με αίτημά του το ΚΚΕ. Υπέρ της ρύθμισης, ψήφισαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και ο ανεξάρτητος Γιάννης Δημαράς, ενώ εναντίον ψήφισαν οι βουλευτές της αντιπολίτευσης.

Απέναντι στις βολές περί «κατάργησης της διαιτησίας», ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου υπογράμμισε πως η τροπολογία, «κατά κανέναν τρόπο δεν καταργεί τον ΟΜΕΔ, ούτε βεβαίως τις συλλογικές συμβάσεις, αλλά λέει πως, όταν η χώρα είναι σε αυτήν την δημοσιονομική κατάσταση και οι κοινωνικοί φορείς έχουν πάρει κάποιες εξαιρετικά υπεύθυνες αποφάσεις, ουδείς δικαιούται να φεύγει απ’ αυτές».

«Το 1,2% των αυξήσεων θα καταβαραθρώσει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας;», ρώτησε ο Κώστας Μαρκόπουλος (ΝΔ), εκτιμώντας πως η κυβέρνηση προσπαθεί να απαλλάξει τους εργοδότες από την υποχρέωση καταβολής αυξήσεων, σε αντιστάθμισμα για τους έμμεσους φόρους και την έκτακτη εισφορά που κατέβαλαν.

«Το νομοθέτημα μας παραπέμπει στην αλήστου μνήμης εποχή Ζαγοριανάκου», σχολίασε ο Σπ. Χαλβατζής (ΚΚΕ). «Εδώ αποφασίζουμε, διατάσσουμε και απαγορεύουμε να υπάρχουν αυξήσεις για την εργατική τάξη, όταν ο πληθωρισμός ανεβαίνει στο 6%. Πόση είναι η διαφορά των απαγορεύσεων;».

«Δεν έχουμε πειστεί για την τροπολογία αναφορικά με τον ΟΜΕΔ», σημείωσε και ο Θ. Πλεύρης (ΛΑΟΣ). «Δεν καταργείτε τοις πράγμασι την διαιτητική διαδικασία, όταν νομοθετείτε για το πώς θα βγαίνουν οι διαιτητικές αποφάσεις; Ας πούμε καλύτερα, ότι καταργείται η διαδικασία», σημείωσε ο κος Πλεύρης.

Από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ ο Π. Λαφαζάνης παρατήρησε πως «Δημοκρατία χωρίς συνδικαλιστικό κίνημα δεν μπορεί να υπάρξει και με την τροπολογία, πλήττεται η ίδια η Δημοκρατία».

Αντιπαράθεση και για τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής

Άλλη τροπολογία που προκάλεσε την κριτική της αντιπολίτευσης, υπήρξε αυτή που δίνει την δυνατότητα στο υπουργείο Οικονομικών, να αποζημιώσει τους απολυμένους της παλιάς «Ολυμπιακής», με ομόλογα του Δημοσίου.

Ο Γ. Παπακωνσταντίνου ανέφερε στην ομιλία του πως για την κυβέρνηση, η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής υπήρξε «σκάνδαλο», μία από τις πτυχές του οποίου υπήρξε και ο διακανονισμός με τους εργαζόμενους. «Έχουμε όμως, έναν νόμο του κράτους, τον οποίον εμείς θα τηρήσουμε, λαμβάνοντας υπόψη τις δημοσιονομικές συνθήκες».

Στο πλαίσιο αυτό, διευκρίνισε ο υπουργός Οικονομικών, η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί και έχει υπάρξει εκταμίευση 62 εκατ. ευρώ προς τους εργαζόμενους της τέως Ολυμπιακής. «Με βάση αυτά, έχουν εξοφληθεί από τον συνολικό αριθμό, περί τους 800 εργαζόμενους και προχωρήσαμε στη συνέχεια σε διακανονισμό: Το 2011 θα δοθούν 60 εκατ. ευρώ μετρητά για να κλείσουν εκκρεμότητες με όσους έχουν να λαμβάνουν χαμηλά χρηματικά ποσά, ενώ το 2012 και το 2013, θα δοθούν κάθε χρόνο ομόλογα αξίας 70 εκατ. ευρώ, λήξης τέλους 2012 και 2013 αντίστοιχα, με επιτόκιο 1%, κυρίως για όσους έχουν λαμβάνειν μεγάλα ποσά».

«Αν δεν δεσμευθείτε γραπτώς, σημαίνει πως δεν το εννοείτε, είτε πως λέτε τη μισή αλήθεια. Δεν θα σας στηρίξουμε λοιπόν», ανέφερε ο Κ. Μαρκόπουλος (ΝΔ), ενώ ο Θ. Πλεύρης (ΛΑΟΣ) αναρωτήθηκε γιατί η Βουλή θα πρέπει να ψηφίζει μια ευρεία εξουσιοδότηση στον υπουργό, αντί για ένα εύλογο χρονικό πλαίσιο υλοποίησης μιας σαφούς δέσμευσης.

«Δεν αμφισβητούμε την εντιμότητά σας, αλλά μεθαύριο μπορείτε να πείτε πως οι περιστάσεις άλλαξαν»,συμπλήρωσε από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ, ο Π. Λαφαζάνης.

«Η τροπολογία δίνει στον υπουργό το δικαίωμα να υλοποιήσει τα συμφωνηθέντα με τους εργαζόμενους», επέμεινε ο υφυπουργός Οικονομικών, Φ. Σαχινίδης.

Ζήτημα συνταγματικότητας για την παράκαμψη του Ελεγκτικού

Θέμα συνταγματικότητας για την τροπολογία που αφορά την αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου, χωρίς τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έθεσαν επίσης τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Ο υπουργός Οικονομικών διευκρίνισε κατ’ αρχήν, πως η τροπολογία αποσκοπεί να δώσει στην Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, την δυνατότητα αξιολόγησης περιουσιακών στοιχείων, που η υφιστάμενη νομοθεσία δεν έδινε - όπως επί παραδείγματι, στις ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές συχνότητες.

Από κει και πέρα, ο κ. Παπακωνσταντίνου τόνισε πως ο νόμος που επιβάλλει τον προσυμβατικό έλεγχο, συμφωνιών αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ, δεν περιλαμβάνει τις συμβάσεις αποκρατικοποιήσεων.

Την θέση αυτή του υπουργού Οικονομικών, απέκρουσε ο εκπρόσωπος της ΝΔ, Κ. Μαρκόπουλος, ο οποίος και αναρωτήθηκε για την πραγματική αιτία της ρύθμισης.

«Το Σύνταγμα το βλέπουν όλες οι κυβερνήσεις κατά το δοκούν. Από τη μια το κάνετε σημαία και από την άλλη το κουρελιάζετε», σχολίασε ο Σπύρος Χαλβατζής (ΚΚΕ), ενώ ο Π. Λαφαζάνης έκανε λόγο για «αστειότητες» και «δικαιολογίες του υπουργού», υπενθυμίζοντας πως και ο σύλλογος των υπαλλήλων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχει καταγγείλει τη ρύθμιση.

«Αν δεχόμασταν την λογική αυτή, τότε θα έπρεπε να θέσουμε σε αμφισβήτηση όλες τις αποκρατικοποιήσεις από το 2002 μέχρι σήμερα, εκ των οποίων καμία δεν πήγε στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου», ανταπάντησε ο υφυπουργός, Φίλιππος Σαχινίδης.

Τέλος, σημειώνεται και η αντίδραση του εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Λαφαζάνη, ενάντια στη ρύθμιση με την οποία αναβάλλεται για τον Οκτώβριο, η είσπραξη του τηλεοπτικού φόρου για τις διαφημίσεις. «Όταν πρόκειται για φόρους που λεηλατούν εισοδήματα εργαζομένων τους εισπράττετε αμέσως. Εδώ απ’ ό,τι φαίνεται, δεν κινηθήκατε για να εισπράξετε το φόρο που έπρεπε να καταβάλλεται μηνιαίως (σ.σ. ο νόμος δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 6 Μαΐου). Μήπως οδηγούμεθα στην αναβολή - κι από κει τελικά, στην κατάργηση;», αναρωτήθηκε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.

«Τον φόρο τον επέβαλε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, απέναντι σε κάτι το οποίο δεν υπήρχε προηγουμένως. Το μόνο που κάνουμε, είναι η μετάθεση της είσπραξης του φόρου», απάντησε ο υφυπουργός Οικονομικών, Φίλιππος Σαχινίδης.


Read more...

"Το άνοιγμα επαγγελμάτων δεν είναι θέμα Μνημονίου"

nooz.gr
Το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων "δεν είναι θέμα του Μνημονίου", αλλά "η κυβέρνηση θεωρεί ότι βοηθά το νέο άνθρωπο, ανοίγει την αγορά, ανοίγει τη δυνατότητα για φτηνότερες υπηρεσίες, ανοίγει τις δυνατότητες για ανάπτυξη" διεμήνυσε ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου μιλώντας στο υπουργικό συμβούλιο της Πέμπτης.

Έφερε ως πρώτο παράδειγμα ανοίγματος κλειστού επαγγέλματος τις μεταφορές και πρόσθεσε ότι έχει ζητήσει από τον κ. Παπακωνσταντίνου να διαμορφώσει ένα πλαίσιο αρχών για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων και κατόπιν μαζί με τον αντιπρόεδρο Θεόδωρο Πάγκαλο και τον υπουργό Επικρατείας Χάρη Παμπούκη να υπάρξει συνεργασία με τα υπουργεία στην αρμοδιότητα των οποίων υπάγονται τέτοια επαγγέλματα.

Ο πρωθυπουργός τόνισε επίσης ότι "μπορεί το Μνημόνιο να έχει πτυχές που περιόρισαν τις κινήσεις μας, από την άλλη μεριά όμως, αυτά τα οποία κάνουμε, δεν είναι λόγω Μνημονίου. Οι μεγάλες αλλαγές που κάνουμε δεν είναι λόγω του Μνημονίου. Θέλω να το τονίσω αυτό, γιατί πολλές φορές είναι εύκολο είτε κι εμείς να συρθούμε, είτε και η δημοσιογραφία να σύρεται σε αυτή τη λογική και να μπούμε σε μια παθητική στάση, που συνοψίζεται στην έκφραση "εφόσον το λέει το Μνημόνιο, αυτό κάνουμε".

Ο κ. Παπανδρέου έκανε έναν σύντομο απολογισμό του μέχρι τώρα κυβερνητικού έργου, αναφέροντας πως η χώρα μέσα στην χρονιά την οποία χαρακτήρισε "από τις πιο δύσκολες των τελευταίων δεκαετιών" - βρέθηκε σε οριακό σημείο, απομονωμένη, με τεράστιο χρέος και έλλειψη αξιοπιστίας σε όλους τους τομείς.

Τόνισε ότι τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση σκόπευαν στο να αντιμετωπιστεί η κατάσταση που κληρονόμησε και πρόσθεσε ότι "τώρα συνεχίζουμε το έργο μας, έργο μόνιμων αλλαγών και ανατροπών". Ο κ. Παπανδρέου είπε ότι η κυβέρνηση κατάφερε, παρά τις δυσκολίες και με τις θυσίες του ελληνικού λαού να σώσει τη χώρα, επιτυγχάνοντας αυτό που πολλοί εντός και εκτός Ελλάδας θεωρούσαν ακατόρθωτο και πρόσθεσε ότι ταυτόχρονα η Ελλάδα έχει αρχίσει να αλλάζει.

Αναφερόμενος στο πακέτο στήριξης ο πρωθυπουργός είπε ότι αυτό δίνει χρόνο στη χώρα, της επιτρέπει να ξεκινήσει από άλλη αφετηρία καθώς οι δύσκολες αποφάσεις που ελήφθησαν απέδειξαν ότι "η Ελλάδα δεν είναι μια χώρα που απλώς ψεύδεται, διαφεύγει των ευθυνών της, αλλά ότι μπορούμε να είμαστε υπεύθυνοι και όχι φυγόπονοι".

"Δύσκολο αλλά δημιουργικό το 2011"

Σε ότι αφορά το 2011 ο πρωθυπουργός δεν απέκρυψε ότι θα είναι μια δύσκολη χρονιά, τόνισε όμως ότι μπορεί να είναι ταυτόχρονα και δημιουργική με τη κυβέρνηση να ρίχνει το βάρος στο κοινωνικό της πρόγραμμα με στοχευμένες πολιτικές και καινούργια θεώρηση γύρω από την κοινωνική πρόνοια, αλλά και στην ανάπτυξη με την διαμόρφωση του απαραίτητου επενδυτικού κλίματος, μέσω ενός σχεδίου που θα αλλάξει το αναπτυξιακό πρότυπο και θα καταστήσει την οικονομία ανταγωνιστική και βιώσιμη.

"Ανακτούμε την ανεξαρτησία μας ως χώρα"

Αναφερόμενος στις τομές στις οποίες έχει προχωρήσει η κυβέρνηση, ο κ. Παπανδρέου έκανε λόγο για "επανάσταση του αυτονόητου που έλειπε από τη χώρα" και υπογράμμισε ότι "οι θυσίες που γίνονται σήμερα και που στο παρελθόν δεν είχαν ανάλογο αντίκρισμα, σήμερα πιάνουν τόπο. Ανακτούμε και πάλι, και αυτό ήταν και μέριμνά μας από το 1974 ως Κίνημα, την ανεξαρτησία μας ως χώρα". "Εμείς είμαστε εκείνοι που θα βγάλουμε τη χώρα από την επιτήρηση. Εμείς είμαστε εκείνοι που θα διασφαλίσουμε τη δυνατότητα να παίρνουμε αποφάσεις χωρίς επιτηρήσεις" είπε ο κ. Παπανδρέου.

Μιλώντας για την επίσκεψή του στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι και οι δημόσιοι υπάλληλοι πρέπει να μάθουν ενδελεχώς και πέραν της "γενικής αίσθησης της υπάρχουσας κρίσης" ποιά είναι η πραγματική κατάσταση της χώρας.

Ολοκληρώνοντας την εισήγησή του ο πρωθυπουργός είπε ότι θα πραγματοποιηθεί ενόψει της ΔΕΘ υπουργικό συμβούλιο στην Θεσσαλονίκη που θα ασχοληθεί όχι μόνο με τα θέματα της Βορείου Ελλάδος αλλά και με την ατζέντα που θα έχει η κυβέρνηση για τον Σεπτέμβριο.

Αναφερόμενος στην επίσκεψή του στην ΔΕΘ είπε ότι "η παρουσία μας εκεί πρέπει να είναι ουσιαστική, χωρίς τις "φανφάρες" που βλέπαμε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις" - για να δούμε τις τοπικές συνθήκες, να αναδείξουμε τις δυνατότητες που έχει η Βόρεια Ελλάδα, και να κινητοποιήσουμε τις δυνάμεις της Βόρειας Ελλάδας σ' αυτή την κοινή προσπάθεια για την ανάπτυξη και την οικονομική ανάταξη της χώρας".

Τέλος, σημειώνεται ότι μετά το πέρας της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, πραγματοποιήθηκε, υπό τον πρωθυπουργό, σύσκεψη με την συμμετοχή του κ. Θανάση Τσούρα, επικεφαλής της επιτροπής ανάδειξης υποψηφίων του ΠΑΣΟΚ για τις τοπικές και περιφερειακές εκλογές και άλλων στελεχών του Κινήματος.

Read more...

Τους επιστράτευσαν για να κάνουν …γενική συνέλευση!

Συνεχίζουν την απεργία οι φορτηγατζήδες

protothema.gr
Στη γενική συνέλευση των σωματείων ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης και βυτιοφόρων μεταφέρεται αύριο το πρωί η απόφαση για την πορεία της απεργίας των αυτοκινητιστών.

Τα προεδρεία των ομοσπονδιών έκριναν ότι η σοβαρότητα του θέματος είναι μεγάλη για να αποφασιστεί η τύχη των κινητοποιήσεων από τα πρωτοβάθμια όργανα και έτσι νομοτελειακά το μπαλάκι μεταφέρεται στην συγκέντρωση της Παρασκευής που υπολογίζεται να λάβουν μέρος έως και 1.500 μέλη.

Είχε προηγηθεί νωρίς το μεσημέρι μαραθώνια συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, παρουσία του υπουργού κ. Δημήτρη Ρέππα, του υφυπουργού κ. Νίκου Σηφουνάκη και του Γενικού Γραμματέα κ. Χάρη Τσιόκα, από την οποία διαφάνηκε προσπάθεια αποκλιμάκωσης της έντασης και από τις δύο πλευρές χωρίς ωστόσο να υπάρξουν ικανοποιητικές δεσμεύσεις.

Επί πέντε ώρες η συζήτηση επικεντρώθηκε στα άρθρα του νομοσχεδίου και σε πιθανές βελτιώσεις τους, με το υπουργείο να επικαλείται τις δεσμεύσεις του μνημονίου για να προχωρήσει σε ριζικές αλλαγές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, βασικό σημείο τριβής είναι η αναγνώριση της αξίας των υφιστάμενων αδειών χρήσης, οι οποίες απομειώνονται κλιμακωτά από το 2011 και μηδενίζονται το 2013.

Οι συνδικαλιστές ζητούν να αποζημιωθούν για τις παλιές άδειες για τις οποίες έχουν καταβάλλει ολόκληρες περιουσίες αλλά η κυβέρνηση δεν έχει να τους δώσει πολλά.

Σύμφωνα με τον κ. Αγγελο Φαλάρη, γενικό γραμματέα βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, ο κ. Ρέππας δεσμεύτηκε μόνο στο κομμάτι που αφορά το αίτημα για φορολογικές ελαφρύνσεις του κλάδου (ΦΠΑ, απαλλαγή φόρων) όχι όμως στην τριετία όπως ζητά ο κλάδος, αλλά σε βάθος χρόνου έως και δέκα χρόνια.

Υπάρχουν και άλλα σημεία τριβής, όπως είναι η εξίσωση των συντάξεων με τους πρώην ασφαλισμένους του ΤΕΒΕ αλλά και η ένταξη των οδικών μεταφορών στον αναπτυξιακό νόμο. Οι εκπρόσωποι του κλάδου σημειώνουν ότι στον αναπτυξιακό νόμο που σήμερα παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αντικατάσταση οχημάτων.

Διαφωνίες διατυπώνονται και ως προς το μεταβατικό στάδιο του επικείμενου νόμου, καθώς αίτημα των ιδιοκτητών φορτηγών είναι το νομοσχέδιο να τεθεί σε ισχύ μετά από ένα έως δύο χρόνια από την ψήφισή του.

Η κυβέρνηση επέλεξε την λύση της επίταξης για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην αγορά αλλά ο κρατικός μηχανισμός αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ανέτοιμος να ενεργοποιήσει γρήγορα τις διαδικασίες επίδοσης των φύλλων επίταξης.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, θα έπρεπε να μοιραστούν 66.000 κλήσεις επίταξης από τις οποίες μέχρι αργά χθες το βράδυ είχαν επιδοθεί ελάχιστες.
Read more...

Στην Κρήτη ο πρωθυπουργός


Την Επίσημη έναρξη του Συνεδρίου «Των Κρητών οι Κοινότητες: Όραμα και Δράση» θα κηρύξει ο Πρωθυπουργός στις 7 το απόγευμα. Το Συνέδριο με τίτλο , διοργανώνεται από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Κρητών και τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λασιθίου.

Ο Γιώργος Παπανδρέου ζήτησε χθες από τον υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου την διαμόρφωση ενός γενικού πλαισίου αρχών για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, αλλά και η ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης, η αναδιοργάνωση της Εθνικής Σχολής Δικαστών, η υπηρεσιακή εξέλιξη και ιεραρχία στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, η ενσωμάτωση της Οδηγίας Inspire και η άσκηση ορισμένων δικαιωμάτων από μετόχους εισηγμένων, ήταν τα θέματα που συζητήθηκαν στην σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, την τελευταία πριν τις ολιγοήμερες διακοπές του Αυγούστου.

Ο πρωθυπουργός, αναφερόμενος στο ζήτημα του ανοίγματος των κλειστών επαγγελμάτων εξήγησε πως αυτό δεν είναι θέμα του Μνημονίου, αλλά η κυβέρνηση θεωρεί πως το άνοιγμά τους "βοηθά το νέο άνθρωπο, ανοίγει την αγορά, ανοίγει τη δυνατότητα για καλύτερες υπηρεσίες, ανοίγει τις δυνατότητες για φτηνότερες υπηρεσίες, ουσιαστικά ανοίγει τις δυνατότητες για ανάπτυξη".

i-reportergr
Read more...

"ΛΟΥΚΕΤΑ" ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΧΡΩΣΤΑΝΕ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ...


Με την επιβολή “λουκέτου” είναι αντιμέτωπες επιχειρήσεις και ΔΕΚΟ που δεν θα πληρώσουν τα χρέη τους προς τα ασφαλιστικά ταμεία μέχρι τον Οκτώβριο, ανέφερε ο υπουργός Εργασίας, Ανδρέας Λοβέρδος, στην ακρόαση του νέου διοικητή του ΙΚΑ, Ρ. Σπυρόπουλου. «Εξαντλήσαμε κάθε...
περιθώριο με το ασφαλιστικό νόμο που ψηφίσαμε πρόσφατα μειώνοντας κατά 80% τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις. Για όσους δεν υπαχθούν στη ρύθμιση ως τις αρχές Οκτωβρίου θα εφαρμόσουμε το νόμο χωρίς εξαιρέσεις και θα κλείσουμε εταιρίες. Και αν με ρωτάτε τι θα κάνουμε με τις ΔΕΚΟ που χρωστούν, η απάντηση είναι ότι θα κλείσουν και αυτές» ανέφερε ο Α. Λοβέρδος. Από τη μεριά του ο νέος διοικητής του ΙΚΑ ανέφερε πως τα ακίνητα που έχει ο οργανισμός (αξίας 2,2 δισ.) του αποφέρουν έσοδα 10 εκατομμύρια ευρώ ενώ με μια ορθολογικότερη διαχείριση υποστήριξε ότι θα μπορούσαν να αποφέρουν 200 εκατομμύρια. Ενδεικτικά ανέφερε πως το ΙΚΑ εισπράττει για ακίνητο – φιλέτο στην Πανεπιστημίου τρία ευρώ ανά τ.μ. ενοίκιο όταν την ίδια ώρα πληρώνει σε υποβαθμισμένες περιοχές 11 ευρώ ανά τ.μ.. Όσον αφορά το ζήτημα των παράνομων συντάξεων που λαμβάνουν συγγενείς ασφαλισμένων που έχουν πεθάνει ο Ρ Σπυρόπουλος τόνισε πως έχει ξεκινήσει έρευνα καθώς το μητρώο του Ιδρύματος δείχνει πως καταβάλ

Read more...

ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΪΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΗ...


Ρεπορτάζ : Γιώργος Φιντικάκης
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Προσάρτημα στο μνημόνιο με ρητά χρονοδιαγράμματα για την πώληση του 40% των λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών μονάδων της ΔΕΗ μέχρι τον Μάρτιο του 2011 φέρεται να έχει έτοιμο η τρόικα, σύμφωνα με πληροφορίες από την Κομισιόν. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση αναζητά γραμμές άμυνας απέναντι σε τέτοιες ακραίες λύσεις για το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρισμού, ενώ...
κύκλοι του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλάγής μιλώντας στα «ΝΕΑ» δήλωναν άγνοια για την ύπαρξη του προσαρτήματος. Σε κάθε περίπτωση σημείωναν πως η πώληση μονάδων αποτελεί «κόκκινη γραμμή» για την κυβέρνηση και πως όλοι οι υπουργοί είναι κάθετα αντίθετοι με αυτό το σενάριο. Παρ΄ όλα αυτά οι πληροφορίες επιμένουν. Σύμφωνα με αυτές, το προσάρτημα (Αnnex) θέτει τελεσίγραφο μέχρι τον Σεπτέμβριο στην κυβέρνηση να έχει δρομολογήσει τους διαγωνισμούς για την πώληση του 40% των υδροηλεκτρικών μονάδων της ΔΕΗ, καθώς επίσης του 40% των λιγνιτικών της, μαζί με τα ορυχεία που τις εξυπηρετούν. Η διαδικασία εκποίησης, σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες κοινοτικές πηγές, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον προσεχή Μάρτιο (!), χρονοδιάγραμμα- εξπρές για τα ελληνικά δεδομένα. Το προσάρτημα αναφέρεται και στον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό των δικτύων της ΔΕΗ από την επιχείρηση, μέτρο που έρχεται σε αντίθεση με την ίδια την Κοινοτική Οδηγία που δίνει τη δυνατότητα στις κυβερνήσεις των κρατών- μελών να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο άλλες, λιγότερο επώδυνες λύσεις (δίκτυα σε έναν ανεξάρτητο διαχειριστή, παραμονή της κυριότητάς τους στην επιχείρηση υπό μορφή θυγατρικής). Διαγωνισμοί ενέργειας αντί για πώληση μονάδων Στην πίεση που ασκείται κυρίως από τις Βρυξέλλες για πώληση μονάδων, η πολιτική ηγεσία καλείται να παρουσιάσει σήμερα στους ελεγκτές τη δική της εναλλακτική πρόταση πείθοντάς τους ότι μπορεί να ανοίξει την αγορά χωρίς προσφυγή σε βίαια μέσα. Ενόψει της κρίσιμης σημερινής συνάντησης που θα έχει με κλιμάκιο της τρόικας ο γ. γραμματέας του ΥΠΕΚΑ, Κ. Μαθιουδάκης, έγινε χθες στο υπουργείο ευρεία σύσκεψη υπό την προεδρία της υπουργού Τίνας Μπιρμπίλη, με τη συμμετοχή μεταξύ των άλλων του επικεφαλής της ΡΑΕ Ν. Βασιλάκου και του προέδρου της ΔΕΗ Α. Ζερβού, ο οποίος και παρουσίασε- σύμφωνα με τις πληροφορίες- ένα πακέτο 5 εναλλακτικών προτάσεων, αρκετές εκ των οποίων μέχρι και πριν από μερικούς μήνες η επιχείρηση αρνούνταν ακόμη και να συζητήσει. Η σημαντικότερη από αυτές αφορά την πώληση, μέσω πλειστηριασμών, προς τους ιδιώτες παραγωγούς, της παραγόμενης φθηνής ενέργειας των λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών της εργοστασίων (που μόνο εκείνη διαθέτει), ώστε να μπορέσουν κι εκείνοι να μειώσουν τα κόστη τους, για να την ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις. Η υπουργός φέρεται να υιοθετεί το μέτρο ως το έσχατο προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο πώλησης μονάδων, εφόσον τεθεί. Το συγκεκριμένο μοντέλο, όμως, έχει απορριφθεί σε πρώτη φάση από τους ελεγκτές της Κομισιόν, με το επιχείρημα ότι σε όσες χώρες εφαρμόστηκε, δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Λιγνίτης, ιδιώτες επενδυτές, ανταλλαγή μονάδων Εχοντας στο μυαλό της πώς θα αποφύγει τα χειρότερα, η διοίκηση τής ΔΕΗ πρότεινε επίσης τη μετοχική συμμετοχή ιδιωτών στις νέες μονάδες που έχει δρομολογήσει να κάνει, την ανταλλαγή μονάδων της με μονάδες εταιρειών σε άλλες χώρες της Ε.Ε., καθώς επίσης τη δημοπράτηση των νέων λιγνιτικών κοιτασμάτων (Βεύης, Ελασσόνας και Βεγόρας) αποκλειστικά σε ιδιώτες. Την τελευταία αυτή πρόταση λέγεται ότι η υπουργός την απέρριψε λόγω της απόφασής της για τον περιορισμό της συμμετοχής του λιγνίτη στο ενεργειακό μείγμα του μέλλοντος. Ενα μείγμα από τις παραπάνω προτάσεις, μαζί με τη δέσμευση για αναδιαρθρώσεις των τιμολογίων στη λιανική (αυξήσεις στα οικιακά- αγροτικά, μειώσεις στα εμπορικά) εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει σήμερα στους κοινοτικούς ο γ. γραμματέας ΥΠΕΚΑ, Κ. Μαθιουδάκης. Στο μεταξύ, χθες το βράδυ η διοίκηση της ΓΕΝΟΠ συναντήθηκε με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπαπακωσταντίνου διαμηνύοντάς του ότι θέμα πώλησης μονάδων συνεπάγεται πολυήμερο μπλακάουτ σε όλη τη χώρα. Προτάσεις ΡΑΕ Να σημειωθεί πως το μέτρο των δημοπρασιών ενέργειας περιλαμβάνεται και στο πακέτο προτάσεων που ανακοίνωσε χθες το απόγευμα η ΡΑΕ για τις αλλαγές στη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρισμού, υποχρέωση που απαιτεί το μνημόνιο και πρέπει να έχουν δρομολογηθεί το αργότερο μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Στο ίδιο πακέτο αλλαγών, η ΡΑΕ μιλάει για πιο αυστηρή διαχείριση των φθηνών υδροηλεκτρικών εργοστασίων της ΔΕΗ, αλλά και για άρση των στρεβλώσεων των τιμολογίων λιανικής, με άμεση εφαρμογή του μέτρου.

Read more...

ΚΡΙΣΙΜΑ ΤΕΣΤ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ...


Ρεπορτάζ : Βούλα Κεχαγιά
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Δείγματα συνέπειας και σοβαρότητας ζήτησε από τους υπουργούς που θα τον ακολουθήσουν στις εκδηλώσεις της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης ο Γιώργος Παπανδρέου, λέγοντας ότι θα πρέπει να μπει τέλος στις «φανφάρες του παρελθόντος». Στην πράξη, ο Πρωθυπουργός κάλεσε τα μέλη της κυβέρνησης να κάνουν την παρουσία τους στη Θεσσαλονίκη πιο ουσιαστική και...
ποιοτική με την αποφυγή βαρύγδουπων δηλώσεων και εξαγγελιών και με την προώθηση σημαντικών πρωτοβουλιών σε τοπικό επίπεδο, που θα αναδείξουν τις δυνατότητες του συνόλου του βορειοελλαδικού χώρου με στόχο την ανάπτυξη και την οικονομική ανάταξη της χώρας. «Να μην έχουμε τις φανφάρες που βλέπαμε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις» είπε ο Πρωθυπουργός, επικρίνοντας εμμέσως την εικόνα που έδινε η Ν.Δ. του κ. Καραμανλή και εν δεχομένως σύμφωνα με ορισμένους και οι προηγούμενες κυβερνήσεις Σημίτη. Αλλωστε ο στόχος του κ. Παπανδρέου στη ΔΕΘ- όπως εξηγούν κυβερνητικοί παράγοντες- δεν είναι άλλος από το να πείσει την ελληνική κοινωνία πως η κυβέρνησή του έχει την ικανότητα να αντιμετωπίσει την κρίση και παράλληλα να δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες που θα οδηγήσουν σε ανάπτυξη της χώρας. «Η Διεθνής Εκθεση είναι ένας σημαντικός σταθμός της κυβέρνησης για το επόμενο διάστημα» λένε στελέχη που βρίσκονται κοντά στον κ. Παπανδρέου, επισημαίνοντας ότι ο Πρωθυπουργός θα επιχειρήσει με την παρουσία του να αλλάξει εμμέσως και τον χαρακτήρα της Διεθνούς Εκθεσης δίνοντάς του πιο ουσιαστικό περιεχόμενο. 3 Σεπτεμβρίου και περιφερειάρχες Σε σύσκεψη του διαθεσμικού οργάνου της κυβέρνησης, που πραγματοποιήθηκε χθες στη Βουλή με αντικείμενο τον προγραμματισμό του επόμενου διαστήματος, τονίστηκε ότι η κυβέρνηση αλλά και το ΠΑΣΟΚ θα πρέπει δώσουν ιδιαίτερη έμφαση και στην επετειακή εκδήλωση για την 3η Σεπτεμβρίου. Φέτος, σε μία ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία για το ΠΑΣΟΚ, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να συνδυάσει την επέτειο της ιδρυτικής διακήρυξης του Κινήματος με την περιγραφή του κοινωνικού προγράμματός του. Παράλληλα, στις 3 Σεπτεμβρίου το ΠΑΣΟΚ θα ανακοινώσει σε πανηγυρικό κλίμα τους 13 υποψήφιους περιφερειάρχες, καθώς και τους υποψήφιους δημάρχους στους τρεις μεγάλους δήμους της χώρας. Νωρίτερα βεβαίως θα έχουν δοθεί σταδιακά στη δημοσιότητα και άλλα ονόματα, αρχής γενομένης την ερχόμενη εβδομάδα. Χθες μάλιστα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στη Βουλή παρουσία του κ. Παπανδρέου και των κ.κ. Τσούρα και Ξυνίδη που ανήκουν στην επιτροπή αξιολόγησης και ο Πρωθυπουργός άναψε το πράσινο φως για αρκετές υποψηφιότητες. Κρίσιμος σταθμός θεωρείται και η Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου, που συμπίπτει με την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου. Η κυβέρνηση φοβάται το ενδεχόμενο να υπάρξουν προβλήματα δυσλειτουργίας, καθώς φέτος το υπουργείο Παιδείας περιόρισε δραστικά τις αποσπάσεις τουλάχιστον κατά 6.000. Η επέτειος από την επάνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία στις 4 Οκτωβρίου θα συμπέσει πιθανότατα με το προσχέδιο του προϋπολογισμού το οποίο ήδη επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο (σχετική σύσκεψη έγινε χθες στο Μαξίμου). Πιθανότατα πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές θα παρουσιαστεί από την κυβέρνηση και ο νέος εκλογικός νόμος. Κρίσιμο τεστ για την κυβέρνηση θα είναι και οι εκλογές της 7ης και της 14ης Νοεμβρίου όπου ουσιαστικά το ΠΑΣΟΚ θα μετρήσει για πρώτη φορά τις αντοχές του απέναντι στις αντιδράσεις της κοινωνίας για τα αντιλαϊκά μέτρα που έχει πάρει τους προηγούμενους μήνες. Πριν από τα Χριστούγεννα θα γίνει και η ψήφιση του προϋπολογισμού για το 2011, χρονιά ιδιαίτερα δύσκολη για την οικονομία- όπως άλλωστε είπε χθες και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός-, ενώ στο τέλος του Δεκεμβρίου θα κριθεί το δεύτερο τρίμηνο σε σχέση με την τήρηση του μνημονίου. Ενδεχομένως ανάμεσα σε όλα αυτά τα γεγονότα να προστεθεί και κάποιος κυβερνητικός ανασχηματισμός ή αλλαγές στο σύστημα διεύθυνσης στο Μέγαρο Μαξίμου.
Read more...

35 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΧΑΚΙ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ


Από ΤΟ ΒΗΜΑ
Σύνταξη σε ηλικία 60 ετών ή έπειτα από 40 χρόνια υπηρεσίας (35 πραγματική και πέντε πλασματική) θα παίρνουν από το 2015 οι στρατιωτικοί, όπως προβλέπεται στο σχέδιο νόμου για την ιεραρχία και τις προαγωγές στις Ενοπλες Δυνάμεις που παρουσίασε χθες ο υπουργός Εθνικής Αμυνας κ. Ευ. Βενιζέλος. Παράλληλα θεσπίζεται η διπλή επετηρίδα και μειώνεται σε 15 από 18 μήνες η...
θητεία για τους αντιρρησίες συνείδησης, ενώ εκτός από τις βασικές διατάξεις για την υπηρεσιακή εξέλιξη και ιεραρχία των στελεχών των ΕΔ, ανακοινώθηκε η νέα δομή διοίκησης του Στρατεύματος. Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Βενιζέλος στη συνέντευξη Τύπου, στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή προβλέπεται ότι οι ένστολοι, προκειμένου να συνταξιοδοτηθούν, θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει 35 έτη υποχρεωτικής παραμονής στην υπηρεσία. Με τις ρυθμίσεις που προωθούνται καθορίζονται τα ελάχιστα χρονικά όρια παραμονής σε κάθε βαθμό, ώστε οι αξιωματικοί των παραγωγικών σχολών να συμπληρώνουν στον βαθμό του συνταγματάρχη 35 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας. Με το νομοσχέδιο αντιμετωπίζεται η έξοδος των ενστόλων από την υπηρεσία σε ηλικία 48 και 50 ετών, αφού πλέον η παραμονή τους στην εργασία αυξάνεται ως και 10 επιπλέον χρόνια. Επίσης τα στελέχη των ΕΔ δεν θα υποστούν μισθολογική μείωση, είτε βρίσκονται εντός οργανικών θέσεων είτε τίθενται στην «παράλληλη επετηρίδα» και διασφαλίζονται και τα ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα που θεμελιώνουν οι στρατιωτικοί ως την 31η Δεκεμβρίου 2010. Εκτός από τις ρυθμίσεις για το Συνταξιοδοτικό, προωθείται η νέα δομή διοίκησης που επιβάλλει τη διακλαδική οργάνωση των ΕΔ αυξάνοντας τον συντελεστή ασφάλειας της χώρας. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην «παράλληλη επετηρίδα», αφού τυποποιούνται τα κριτήρια αξιολόγησης των στελεχών, καθώς και η διαδικασία κρίσης για προαγωγή. Στο πλαίσιο αυτό εισάγεται ο θεσμός της κρίσης, κατ΄ απόλυτη εκλογή, στους βαθμούς του αντισυνταγματάρχη και του συνταγματάρχη, ενώ θα υπάρχει μια μορφή «παράλληλης επετηρίδας» για όσους τίθενται εκτός οργανικών θέσεων, ώσπου να συμπληρώσουν την αναγκαία πραγματική στρατιωτική υπηρεσία. Η παράλληλη επετηρίδα θεωρείται ο μόνος τρόπος για να προωθηθούν σε επιτελικές και κρίσιμες θέσεις άτομα που το αξίζουν και να σπάσουν τα στεγανά στην προαγωγή υπαξιωματικών και αξιωματικών. Για τον λόγο αυτόν θα προβλέπονται προαγωγές «κατ΄ απόλυτη εκλογή», είτε σε τακτικές είτε σε έκτακτες κρίσεις. Με την προαγωγή κατ΄ απόλυτη εκλογή θα επιλέγονται για την πλήρωση κενών θέσεων αυτοί που έχουν τα ουσιαστικά προσόντα και θα προάγονται προσπερνώντας τους αρχαιοτέρους τους. Ακόμη, τυποποιούνται με σαφήνεια οι κατηγορίες αξιωματικών και υπαξιωματικών, ρυθμίζεται ο τρόπος εισαγωγής στο σώμα των αξιωματικών και οριοθετείται το καθεστώς των εθελοντών μακράς θητείας και επαγγελματικών οπλιτών. Στις Ενοπλες Δυνάμεις εισάγεται πλέον το πλήρες σχήμα της κάθετης δομής διοίκησης, το οποίο, όπως είπε ο κ. Βενιζέλος, δεν μας επιβλήθηκε από το ΝΑΤΟ και ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξει αλλαγή αρχηγού ΓΕΕΘΑ τον Αύγουστο και πως δεν θα αλλάξει τίποτε στις κρίσεις των αρχηγών των Γενικών Επιτελείων.

Read more...

ΕΚΛΕΙΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ...


ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ
Έκλεισε πριν από λίγο σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Η Φώφη Γεννηματά θα είναι η εκλεκτή του ΠΑΣΟΚ για το Δήμο της Αθήνας. Βαρύ όνομα. Λίγα πράγματα όμως έκανε ως...
υφυπουργός υγείας. Θα κριθεί και θα δώσει μεγάλη μάχη. Ο Κακλαμάνης δεν έκανε τίποτε για την Αθήνα. Η Φώφη θα πείσει ότι έχει πρόταση διαχείρισης των προβλημάτων...
fimotro

Read more...

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Βενιζέλος: “Συναίνεση για Σκαραμαγκά, αλλιώς…”

O.K. από Βρυξέλες για Abu Dhabi Mar


Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλοςprotothema.gr

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος

Μια σοβαρή προειδοποίηση προς τα κόμματα της αντιπολίτευσης "εξαπέλυσε" το μεσημέρι της Πέμπτης ο υπουργός Εθνικής Άμυνας "απειλώντας" εμμέσως ότι αν η τελική συμφωνία για την μεταβίβαση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά (από την απερχόμενη ιδιοκτήτρια γερμανική Thyssenkrupp) στην Abu Dhabi Mar, την παραλαβή των τεσσάρων γερμανικών υποβρυχίων και την παραγγελία ακόμη δύο ομοίου τύπου (δηλαδή U214) υποβρυχίων δεν επικυρωθεί από τη Βουλή, τότε η κυβέρνηση δεν θα υλοποιήσει τη συμφωνία.

Ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος ζήτησε να επικρατήσει κλίμα πολιτικής συναίνεσης, διευκρινίζοντας ότι εννοεί "να υπερψηφίσει η ΝΔ τη συμφωνία".

Με απλά λόγια, επιχειρώντας να αποσπάσει την στήριξη κυρίως της ΝΔ -αλλά (δευτερευόντως) και των υπολοίπων κομμάτων της ελάσσονος αντιπολίτευσης- στους χειρισμούς του, ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος απείλησε εμμέσως ότι σε περίπτωση που το κόμμα του κ. Αντώνη Σαμαρά δεν προσυπογράψει τη συμφωνία τότε η κυβέρνηση δεν θα αναλάβει το βάρος να συνομολογήσει τη συμφωνία.

"Η αναλυτική συμφωνία θα ισχύσει μετά την κύρωσή της από τη Βουλή" είπε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας επισημαίνοντας ότι "αν ακουστεί ένσταση που υπερβαίνει τα εσκαμμένα η απόφαση της κυβέρνησης είναι να μην επικυρώσει τη συμφωνία".

Με τον τρόπο αυτό ο υπουργός Εθνικής Άμυνας προσπαθεί να μετατοπίσει το βάρος των εξελίξεων στη ΝΔ, αφού αφήνει να εννοηθεί ότι σε περίπτωση που η συμφωνία μεταβίβασης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τους Γερμανούς της Thyssen στους Άραβες της Abu Dhabi Mar ναυαγήσει, τότε το βάρος από μια πιθανή πτώχευση των ναυπηγείων θα βαρύνει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ο κ. Βενιζέλος υπεραμύνθηκε του ελιγμού αυτού επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας προσπαθεί να επιλύσει "προβλήματα του παρελθόντος" και συμπλήρωσε ότι "δεν θα αναλάβουμε βάρη που δεν μας ανήκουν. Αν δεν το στηρίξουν τα άλλα κόμματα δεν θα εφαρμοστεί η συμφωνία".

Απαντώντας σε ερώτημα του protothema.gr αν είναι εύκολο για τη ΝΔ να συναινέσει στους χειρισμούς της κυβέρνησης σε μια περίοδο πολιτικής έντασης και καχυποψίας λόγω και της έρευνας από τις εξεταστικές επιτροπές ο κ. Βενιζέλος υπογράμμισε ότι "πρέπει ο χώρος της εθνικής άμυνας να βρεθεί εκτός της συνήθους και τρέχουσας κομματικής αντιπαράθεσης", εξέλιξη την οποία χαρακτήρισε σαν υποχρέωση όλων των πολιτικών κομμάτων.

"Η κυβέρνηση επιδιώκει να γλυτώσει τον ελληνικό λαό απ΄το μαύρο σύννεφο της καχυποψίας που κόβει τον αέρα, την αναπνοή των ενόπλων δυνάμεων" συμπλήρωσε ο υπουργός Άμυνας.

Σε μια παράλληλη εξέλιξη που θεωρείται ευνοϊκή στην προσπάθεια μεταβίβασης της πλειοψηφίας των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στους Άραβες της Abu Dhabi Mar, ο κ. Βενιζέλος ενημέρωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποδέχθηκε τη λύση που παρουσιάστηκε από την ελληνική κυβέρνηση, χωρίς όμως να αποσαφηνίσει αν παραλλήλως ακύρωσε το πρόστιμο των περίπου 250 εκατομμυρίων ευρώ που είχε επιβάλλει στα ελληνικά ναυπηγεία με το αιτιολογικό ότι στο παρελθόν είχαν λάβει παρανόμως επιχορηγήσεις από το ελληνικό δημόσιο. Το πρόστιμο αυτό αποτελούσε ένα από τα αγκάθια για την πώληση του ναυπηγείου στους Άραβες, αφού τόσο η Thyssenkrupp όσο και η Abu Dhabi Mar αρνούνταν να πληρώσουν τις ποινές.

Η λύση που παρουσίασε η ελληνική πλευρά στην Κομισιόν προβλέπει την εκποίηση και τον πλειστηριασμό περιουσιακών στοιχείων των ναυπηγείων που δε σχετίζονται με στρατιωτικές κατασκευές και την υποχρέωση του ναυπηγείου για χρονικό διάστημα 15 ετών να περιοριστεί σε στρατιωτικές ναυπηγικές δραστηριότητες.

Read more...

Φαλίρισε ο Δήμος Πειραιά - Δεν πληρώνει κανέναν απο 13 Αυγούστου....


Κι όμως! Ο Παναγιώτης Φασούλας δηλώνει λίγο πριν "παραδώσει" τον Δήμο Πειραιά οτι...πτώχευσε και απο 13 Αυγούστου ο δήμος κάνει στάση πληρωμών αφού δεν μπορεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του, ούτε καν να πληρώσει τους εργαζόμενους(αν δεν δώσει λεφτά το κράτος...)! Το οικονομικό αδιέξοδο της 4ετίας του το ανακοίνωσε πριν λίγο σε έκτακτη συνέντευξη τύπου. Αιτία για αυτό το αδιέξοδο είναι, σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Φασούλας, η απόφαση του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων να παρακρατήσει 2,2 εκατ. ευρώ που είναι τμήμα της κρατικής επιχορήγησης μέσω των αυτοτελών πόρων, λόγω οφειλών του δήμου από δάνεια που έχει πάρει (στο παρελθόν).
Ο κ. Φασούλας τόνισε ότι επί των ημερών του ο δήμος δεν έχει πάρει κανένα δάνειο ενώ έχει αποπληρώσει μέρος των δανείων των προηγούμενων δημοτικών αρχών.

Είπε ακόμη ο δήμαρχος Πειραιά ότι για το πρόβλημα έχει ενημερωθεί ο υπουργός Οικονομικών και ότι πρέπει να δοθεί λύση άμεσα.

Ο κ. Φασούλας αναφέρθηκε στην παρακράτηση του συνόλου της τακτικής επιχορήγησης τον Ιούλιο από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων προς τον Δήμο ύψους 2.192.267,80 ευρώ.

Ο δήμαρχος αναφέρθηκε στο πρόβλημα και τόνισε: «Καταφέραμε να κρατήσουμε το Δήμο όρθιο μέχρι τώρα, αλλά η αλήθεια είναι ότι με μηδέν έσοδα από την κεντρική εξουσία, είναι αδύνατον να λειτουργήσει ένας Δήμος δύο χιλιάδων ανθρώπων».

«Καταλαβαίνει κανείς πόσο μεγάλο αντίκτυπο μπορεί να έχει σε μια πόλη που η μεγαλύτερη "επιχείρηση" της πόλης του Πειραιά είναι ο Δήμος Πειραιά, με δύο χιλιάδες εργαζόμενους. Φοβάμαι ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε σε αναγκαστική στάση πληρωμών, αν και εφόσον βεβαίως η κυβέρνηση δεν δώσει άμεσα μια λύση σε αυτό το πολύ μεγάλο πρόβλημα» προειδοποίησε.

Ο κ. Φασούλας δήλωσε ότι ζητά από το υπουργείο Οικονομικών μια καλύτερη ρύθμιση, μία παρακράτηση ενός συγκεκριμένου ποσού κάθε μήνα ή αποπληρωμή του χρέους με ένα καλύτερο επιτόκιο και όχι παρακράτηση του συνόλου του ποσού.



Read more...

«Ξηλώθηκε» όλη η ΔΟΥ (εφορία) Κορίνθου


Ο Δ.Γεωργακόπουλος με αιφνιδιαστικούς ελέγχους από τους επιθεωρητές της Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης Πελοποννήσου έπιασε "στα πράσα" τους εφοριακούς της Κορίνθου να παίζουν με το... "λαδάκι" και αποφάσισε να "ξηλώσει" ΟΛΗ την ΔΟΥ Κορίνθου! Τα πορίσματα που συντάχθηκαν αποκαλυπτουν περιπτώσεις χρηματισμού, επιλεκτική κοινοποίηση πράξεων επιβολής προστίμων, λογαριασμούς σε τράπεζες υπαλλήλων της Εφορίας εξαιρετικά υψηλούς και πολλά άλλα.

Στο έγγραφό τους οι επιθεωρητές του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν για τη συγκεκριμένη ΔΟΥ ότι «γίνεται επιλεκτική κοινοποίηση εγγράφων με κίνδυνο την παραγραφή υποθέσεων», ενώ έχουν εντοπιστεί επιλεκτικές κοινοποιήσεις των πράξεων επιβολής προστίμων. Επιπλέον, όπως υπογραμμίζεται στο έγγραφο, «φημολογείται ότι αρκετοί από τους ελεγκτές χρηματίζονται».

Και το έγγραφο των επιθεωρητών συνεχίζει με σοβαρότερες καταγγελίες όπως:

* «Φημολογείται ότι τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο του 2009 δόθηκαν ασύστολα πιστοποιητικά ηλεκτροδότησης οικοδομών χωρίς να τηρούνται οι προϋποθέσεις γι΄ αυτό».

* «Υπάρχει ευνοϊκή αντιμετώπιση φορολογουμένων, γεγονός που μας οδηγεί στη σκέψη συναλλαγής και διαφθοράς,χωρίς βέβαια να δυνάμεθα να αποδείξουμε κάτι σχετικό στον παρόντα χρόνο».

* «Υπάρχει περιρρέουσα ατμόσφαιρα ότι οι λογαριασμοί καταθέσεων μερικών ελεγκτών στα πιστωτικά ιδρύματα είναι πολύ υψηλοί».

.i-reportergr
Read more...

ΤΟΝ ΔΙΟΡΙΣΑΝ ΜΕ... 10 ΜΗΝΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ!


Μετά από 10 μήνες απραξίας η κυβέρνηση αποφάσισε ότι θα πρέπει να ορίσει νέο διοικητή στο ΙΚΑ. Πάλι καλά. Θα μπορούσε να τον είχε ορίσει μετά από... 2 χρόνια! Από σήμερα λοιπόν ο Ροβέρτος Σπυρόπουλος είναι ο νέος διοικητής του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Το μεσημέρι αποφασίστηκε από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής ο διορισμός του μέχρι σήμερα γενικού γραμματέα του υπουργείου Εργασίας, στη θέση του διοικητή του Ι.Κ.Α., μετά τη θετική ψήφο των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑΟΣ. Ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε...
«λευκό», ενώ το ΚΚΕ ψήφισε κατά του διορισμού του. Ακολούθησε η επικύρωση της τοποθέτησής του από το υπουργικό συμβούλιο, που συνεδρίασε υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου. Κατά την ακρόασή του, ο νέος διοικητής του Ι.Κ.Α. έθεσε τους παρακάτω οκτώ στόχους, τους οποίους χαρακτήρισε «βασικές του προτεραιότητες»: 1ος Στόχος: Μείωση της εισφοροδιαφυγής, που ανέρχεται σήμερα στο 30% περίπου, με ετήσια βήματα μείωσης 5% τουλάχιστον. 2ος Στόχος: Ολοκλήρωση και επέκταση των υφιστάμενων μηχανογραφικών υποδομών ως το βασικότερο εργαλείο εποπτείας και ελέγχου του συνόλου των λειτουργιών του Ιδρύματος. 3ος Στόχος: Εξορθολογισμός του συνόλου των δαπανών και επανακαθορισμός της εποπτείας αξιόπιστης απόδοσης των συντάξεων. 4ος Στόχος: Αυστηρή εποπτεία του συνόλου των δαπανών ιατρικής, φαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης, με την θεσμοθέτηση και πλήρη επέκταση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και τον αυστηρό έλεγχο των δαπανών νοσοκομειακής περίθαλψης, τόσο στις δημόσιες όσο και στις ιδιωτικές δομές υγείας. 5ος Στόχος: Αξιοποίηση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ΙΚΑ- ΕΤΑΜ στη βάση των νέων δυνατοτήτων που θεσπίστηκαν με τον τελευταίο νόμο της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης. 6ος Στόχος: Δημιουργία κοινοπρακτικής δομής ανάμεσα στο ΙΚΑ- ΕΤΑΜ -ΟΑΕΕ - ΟΓΑ και ΟΠΑΔ με κοινές δράσεις αγορών και προμηθειών και ελέγχου, με στόχο τον εξορθολογισμό των ιατροφαρμακευτικών δαπανών στο σύνολό τους. 7ος Στόχος: Μεταστέγαση όλων των κεντρικών υπηρεσιών του ΙΚΑ στο νέο κτίριο το οποίο θα στεγάσει την κεντρική δομή του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης στο Ρέντη (πρώην εργοστάσιο ΚΕΡΑΝΗ) και επανεξέταση του συνόλου των συμβολαίων ενοικίασης των κτιρίων στέγασης των υπηρεσιών του ΙΚΑ σε όλη την Ελλάδα. 8ος Στόχος: Εφαρμογή από το 2ο εξάμηνο του 2010, της υπηρεσίας του ασφαλιστικού ανταποκριτή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στα ΚΕΠ, με στόχο την ριζική αποκέντρωση της συμβουλευτικής υποστήριξης και των υπηρεσιών απονομής συντάξεων.
Read more...

ΣΤΑ 35 ΧΡΟΝΙΑ Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ...


Το σχέδιο νόμου για την ιεραρχία και τις προαγωγές στις ένοπλες δυνάμεις παρουσίασε ο υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται ότι οι ένστολοι, προκειμένου να συνταξιοδοτηθούν, θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει 35 έτη υποχρεωτική παραμονή στην υπηρεσία. Επίσης, προβλέπεται η...
διπλή επετηρίδα. Στο βαθμό του αρχαίου συνταγματάρχη, οι ένστολοι, από εδώ και πέρα, θα έχουν συμπηρώσει τα 35 χρόνια, που προβλέπεται από το συνταξιοδοτικό νόμου, ώστε να μπορούν να βγουν στην σύνταξη. Πρακτικά, στους κάτω από το συνταγματάρχη βαθμούς, αυξάνεται κατά πολύ ο χρόνος παραμονής. Παράλληλα, από το βαθμό του συνταγματάρχη και πάνω, θα επικρατεί η απόλυτη εκλογή, δηλαδή η επιλογή των ενστόλων που παίρνουν προαγωγή με βάση τα προσόντα και όχι τα χρόνια υπηρεσίας.>
Read more...

KATEΘΕΣΑΝ ΑΙΤΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ


Αίτηση ακύρωσης του μνημονίου που έχει υπογράψει η χώρα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα κατέθεσαν σήμερα ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, η ΑΔΕΔΥ και άλλοι φορείς. Συγκεκριμένα, ζητούν να κηρυχτούν ως αντικείμενες στο Σύνταγμα, στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο, στην ΕΣΔΑ και στις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας όλες οι περικοπές που έχουν γίνει σε μισθούς και συντάξεις...
Την αίτηση υπογράφουν ο ΔΣΑ, η ΑΔΕΔΥ, η ΠΟΠΣ, η ΕΣΗΕΑ, το ΤΕΕ, η Ομοσπονδία Εργατικών Στελεχών Ελλάδος, το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Επαρχίας Λιβαδειάς, ο Σύνδεσμος Αποφοίτων Αξιωματικών Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων Τάξης 1978, η Λέσχη Αεροπορίας Στρατού και ο Ενιαίος Φορέας Διδασκόντων Σχολής Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστημίου Κρήτης.

Σε κοινή ανακοίνωσή τους τονίζουν πως οι λόγοι της προσφυγής τους αφορούν θέματα τόσο τυπικά όσο και ουσιαστικά. Όπως αναφέρουν, ο πρώτος λόγος σχετίζεται με την πλημμελή διαδικασία, δυνάμει της οποίας ψηφίστηκε ο νόμος 3845/2010, που αν και κατʼ ουσίαν αποτελεί διεθνή συνθήκη, κατά παράβαση του άρθρου 28 παρ.2 του Συντάγματος δεν ψηφίστηκε από τα 3/5 του συνόλου των Βουλευτών.

Ο δεύτερος λόγος αφορά τη μη νόμιμη εκχώρηση αρμοδιοτήτων του νομοθετικού σώματος στον Υπουργό Οικονομικών, ο οποίος δικαιούται να υπογράφει κάθε μνημόνιο, δανειακή σύμβαση και ό,τι κρίνει απαραίτητο για την εκτέλεση του μηχανισμού στήριξης της Ελληνικής Οικονομίας, κατά παράβαση του άρθρου 36 παρ. 2 του Συντάγματος. Ο τρίτος λόγος είναι η παραβίαση του δικαιώματος της «περιουσίας», στην έννοια της οποίας εμπίπτει τόσο η αμοιβή όσο και η σύνταξη, όπως προστατεύεται από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, τονίζουν οι ανωτέρω φορείς.

Μεταξύ άλλων, στην αίτηση υπογραμμίζεται ότι το δημόσιο συμφέρον θα πρέπει κάθε φορά να αιτιολογείται επαρκώς όταν λαμβάνονται μέτρα, που θίγουν δικαιώματα, που προστατεύονται από το Σύνταγμα και τις Διεθνείς Συμβάσεις. «Η κατάργηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας συνιστά ανεπίτρεπτη παρέμβαση στην ιδιωτική πρωτοβουλία αλλά και στην συνδικαλιστική ελευθερία, την στιγμή, μάλιστα, που με την νέα συνθήκη της Λισσαβώνας ενισχύεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο η συλλογική δράση στα εργασιακά θέματα», υπογραμμίζουν οι φορείς.

«Αναγνωρίζοντας, ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών έχει απωλέσει την εμπιστοσύνη της στην λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος, καθώς νομοθετική και εκτελεστική εξουσία έχουν εκχωρήσει άνευ όρων όλες τους τις αρμοδιότητες στον Υπουργό Οικονομικών και στην Τροϊκα, απευθυνόμαστε στην μόνη εξουσία, που φαίνεται να αντιστέκεται, τη δικαστική, επιδιώκοντας την αποτελεσματική παρέμβασή της για την προάσπιση των δικαιωμάτων μας που θίγονται», προσθέτουν οι διαμαρτυρόμενες πλευρές στην ανακοίνωσή τους.

Read more...

EΠΙΔΙΔΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΠΕΡΓΟΥΣ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΠΟΡΕΙΑΣ


Ξεκίνησε νωρίς το μεσημέρι η διαδικασία επίδοσης των φύλλων πορείας στους ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης που απεργούν, την ώρα που οι εκπρόσωποί τους αναμένεται να συναντηθούν εντός ολίγου με τον υπουργό Μεταφορών, Δημήτρη Ρέππα...
Η διαδικασία αποστολής των εγγράφων κλήτευσης σε όλες τις νομαρχίες της χώρας βρίσκεται σε εξέλιξη, σε εφαρμογή της απόφασης του πρωθυπουργού για πολιτική επιστράτευση των απεργών. Όπως δήλωσε ο νομάρχης Πειραιά, Γιάννης Μίχας, οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις έχουν ήδη λάβει από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τη σχετική εγκύκλιο για επιστράτευση των ιδιοκτητών, των οδηγών και των βυτιοφόρων υγρών καυσίμων

. Ο κ. Μίχας διευκρίνισε ότι, σε ό,τι αφορά την περιφέρεια της δικής του αρμοδιότητας, η διαδικασία επίδοσης των φύλλων πορείας στους ιδιοκτήτες των φορτηγών δημόσιας χρήσης, θα έχει ολοκληρωθεί ως το βράδυ. Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο γενικός γραμματέας της νομαρχίας Αθηνών, Νίκος Παπαθέου, σημείωσε ότι η διαδικασία συλλογής στοιχείων βρίσκεται σε εξέλιξη, προκειμένου αυτά να σταλούν στις αστυνομικές αρχές, από όπου θα γίνει η διανομή των εγγράφων κλήτευσης.

Οι κυρώσεις σε όσους δεν συμμορφωθούν θα είναι ιδιαίτερα αυστηρές, καθώς όσοι αρνηθούν θα διωχθούν για κακούργημα και θα ακολουθείται η αυτόφωρη διαδικασία. Ηρέμησαν τα πνεύματα Εν τω μεταξύ, εκτονώθηκε η ένταση που προκλήθηκε νωρίτερα στο υπουργείο Μεταφορών, όπου συγκεντρωμένοι ιδιοκτήτες φορτηγών αναμένουν να ενημερωθούν για τα αποτελέσματα της συνάντησης των εκπροσώπων τους με στελέχη του υπουργείου. Τα πνεύματα οξύνθηκαν όταν μέρος των επαγγελματιών πέταξε μπουκάλια προς την είσοδο του υπουργείου, με τα ματ να απαντούν κάνοντας χρήση δακρυγόνων.

Το πρωί, έξω από το υπουργείο Μεταφορών, συγκεντρώθηκαν τουλάχιστον 200 μεταφορείς, που αντιδρούν στην απόφαση της κυβέρνησης για πολιτική επιστράτευση, και επιχείρησαν να εισέλθουν στο κτίριο, σκαρφαλώνοντας στα κάγκελα. «Για μία ακόμα φορά ήρθαμε στην Πολιτεία και στην κυβέρνηση για να συνομιλήσουμε, μας υποδέχθηκαν με ματ και με δακρυγόνα, αυτό είναι ντροπή», δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών Γιώργος Τζωρτζάτος. «Είναι ντροπή, περιμέναμε να μπούμε στην είσοδο και τελικά έστειλαν τα ματ να μας χτυπήσουν με δακρυγόνα», πρόσθεσε. Νέα συνάντηση των απεργών και του υπουργού θα πραγματοποιηθεί εντός ολίγου, με πρωτοβουλία του ίδιου του Δημήτρη Ρέππα.

Read more...

ΝΟΣΟΚΟ...ΜΕΙΟΝ 500 ΕΚΑΤ.ΕΥΡΩ


Aπο ΕΘΝΟΣ
Αντιμέτωπο με τον χρόνο είναι πλέον το υπουργείο Υγείας, αφού καλείται εντός τεσσάρων μηνών να επιτύχει περιστολή των δαπανών των νοσοκομείων κατά 500 εκατομμύρια ευρώ! Παράλληλα οφείλει να αναζητήσει τρόπους προκειμένου να εισπραχθούν οι οφειλές των ασφαλιστικών ταμείων προς τα νοσηλευτικά ιδρύματα...
Σε συνάντηση που είχε χθες η υπουργός Υγείας κ. Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου κ. Νίκος Πολύζος με τους ελεγκτές της Τρόικας παρουσία του υπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Παπακωνσταντίνου, η υπουργός παρουσίασε τα προβλεπόμενα μέτρα για την εύρεση πόρων ενώ επεσήμανε ότι ήδη έχουν περιοριστεί οι δαπάνες των νοσοκομείων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, τον μήνα Ιούνιο επετεύχθη μείωση των δαπανών για φάρμακα, υγειονομικό υλικό, ορθοπεδικό υλικό και χημικά αντιδραστήρια κατά 17%. «Συνεχίζουμε εντατικά και επιταχύνουμε» δήλωσε ο κ. Πολύζος, ο οποίος, σχολιάζοντας την πορεία της συνάντησης με τους εκπροσώπους της τρόικας, παραδέχτηκε ότι «το υπουργείο έχει μπροστά του ένα δύσκολο τετράμηνο».

Ο γενικός γραμματέας επεσήμανε πως η μισθοδοσία των νοσοκομείων αγγίζει τα 3,5 δισ. ευρώ και τα λειτουργικά τους έξοδα ανέρχονται σε 3 δισ. ευρώ, ενώ στόχος του υπουργείου είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους στα περίπου 2,7 δισ. ευρώ και η είσπραξη των απαιτήσεων των νοσοκομείων, κάτι που υπολογίζεται ότι θα φέρει στα ταμεία περίπου 2,2 δισ. ευρώ ετησίως.

Ως προς την οργάνωση των οικονομικών στοιχείων των νοσοκομείων, για τα οποία έχει γίνει αρκετός λόγος, ο κ. Πολύζος διευκρίνισε ότι στο γραφείο του έχουν εγκατασταθεί δύο ορκωτοί λογιστές, οι οποίοι σε συνεργασία με τους ορκωτούς λογιστές του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους ελέγχουν τα οικονομικά των νοσοκομείων, ενώ έχουν ήδη επισκεφθεί τον Ευαγγελισμό, το Αττικόν και το Γεννηματάς. Μηνιαίος έλεγχος

Ο ίδιος υποστήριξε ότι δεν απαιτείται τοποθέτηση ορκωτών λογιστών σε όλα τα νοσηλευτικά ιδρύματα, καθώς οι διοικητές των νοσοκομείων υπόκεινται σε μηνιαίο έλεγχο και είναι υποχρεωμένοι να παρουσιάζουν αναλυτικές μηνιαίες εκθέσεις για την οικονομική κατάσταση των ιδρυμάτων.

Το υπουργείο Υγείας στοχεύει ως το τέλος Αυγούστου να έχει ολοκληρώσει τις απαραίτητες διαδικασίες, ώστε να επιτευχθούν οι φθηνότερες τιμές σε Ελλάδα και Ευρώπη για τις προμήθειες των νοσοκομείων. Ο στόχος είναι τον Σεπτέμβριο να πραγματοποιηθούν επτά διαγωνισμοί ύψους 400-500 εκατομμυρίων ευρώ.

Read more...

ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥ...


Κρίσιμη σύσκεψη πραγματοποιείται στο Μέγαρο Μαξίμου, μεταξύ άλλων για το θέμα της απεργίας των Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης και Βυτιοφόρων. Μιας και στο τραπέζι των συζητήσεων θα πέσουν οι προετοιμασίες για τη...
Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, παρών θα είναι και ο υπουργός Μεταφορών, κ. Ρέππας, ο οποίος αναμένεται να ενημερώσει τον πρωθυπουργό για τις άκαρπες συζητήσεις που είχε το πρωί με τους απεργούς. Πάντως, η λύση για την κυβέρνηση, εν μέσω και της επίσκεψης της τρόικας στη χώρα μας, φαίνεται ότι είναι η επιστράτευση, μιας και ο κ. Ρέππας δεν κατάφερε να πείσει τους απεργούς να λύσουν την απεργία και ύστερα να συζητήσουν για τα προβλήματά τους. Η κυβέρνηση φαίνεται ότι δεν έχει πάρει τη σχετική απόφαση ακόμα, μιας και μετά την αναστολή των κινητοποιήσεων των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ήλπιζαν ότι θα συμβεί το ίδιο και με τους βυτιοφορείς. Ωστόσο φαίνεται πλέον ότι δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια αναμονής, μιας και εκτός από τα προβλήματα που παρατηρούνται στην αγορά, βρισκόμαστε και στην κορύφωση της καλοκαιρινής εξόδου.

Read more...

ΠΟΛΛΟΙ ΜΠΑΙΝΟΥΝ, ΛΙΓΟΙ ΒΓΑΙΝΟΥΝ...


Έρευνα : Χρήστος Κάτσικας
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Περισσότεροι από 80.000 νέοι θα εγγραφούν φέτος, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Ενας ολόκληρος κόσμος με όνειρα και ελπίδες θα πυκνώσει τον φοιτητικό πληθυσμό της χώρας που φτάνει τις 600.000. Ωστόσο, αν μπορούσε κάποιος να αισθανθεί ικανοποιημένος με βάση τους αριθμούς για το...
μέγεθος του φοιτητικού πληθυσμού στη χώρα μας, μια ματιά στα εσωτερικά της φοίτησης στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα αποκάλυπτε μια άλλη πραγματικότητα, που αναμένεται να επιδεινωθεί από την οικονομική κρίση αλλά και τη διάψευση των προσδοκιών για επαγγελματική διέξοδο μέσω των σπουδών. Σε σύνολο 596.964 φοιτητών και σπουδαστών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι 303.026 είναι εγγεγραμμένοι πέραν των κανονικών εξαμήνων φοίτησης. Με λίγα λόγια, σε κάθε 10 «ενεργούς» φοιτητές ΑΕΙ- ΤΕΙ αντιστοιχούν άλλοι 10 που έχουν καθυστερήσει τις σπουδές τους. Δραματική είναι η κατάσταση στα ΤΕΙ, καθώς ένας στους δύο σπουδαστές εγκαταλείπει τη σχολή στην οποία πέτυχε την εισαγωγή του. Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία (ΕΣΥΕ) οι εγγεγραμμένοι φοιτητές των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ της χώρας μας είναι 596.964. Οι 367.034 φοιτούν στα πανεπιστήμια και οι 229.930 στα ΤΕΙ. Ωστόσο, από το σύνολο αυτό περίπου 51% χαρακτηρίζονται «μη ενεργοί» καθώς βρίσκονται πέραν των κανονικών χρόνων φοίτησης και είτε έχουν καθυστερήσει να πάρουν το πτυχίο τους, είτε έχουν εγκαταλείψει οριστικά τις σπουδές τους. Το ζήτημα της καθυστέρησης των σπουδών είναι βεβαίως σοβαρό γιατί οι αριθμοί είναι συντριπτικοί. Ωστόσο, τα πράγματα γίνονται ανησυχητικά αν φωτίσει κάποιος μια πλευρά η οποία μένει συνήθως αθέατη καθώς δεν καταγράφεται πουθενά. Αναφερόμαστε στην οριστική εγκατάλειψη των σπουδών, που όπως όλα δείχνουν αφορά σημαντικό τμήμα του φοιτητικού πληθυσμού. Την περίοδο 2002-2003- 2005-2006 κατά μέσον όρο ο συνολικός αριθμός των εισακτέων στα πανεπιστήμια ήταν περίπου 40.000 ετησίως. Τέσσερα χρόνια αργότερα, την περίοδο 2006-2008, ο αριθμός των πτυχιούχων ήταν κατά μέσον όρο 33.000 ετησίως. Αυτό σημαίνει ότι περίπου 7.000 φοιτητές εγκαταλείπουν κάθε χρόνο τις σπουδές τους οριστικά. Ουσιαστικά, περίπου 17% όσων πετυχαίνουν την εισαγωγή τους κάθε χρόνο στα ΑΕΙ δεν αποφοιτούν ποτέ. Χειρότερα στα ΤΕΙ Καθόλου καλύτερα δεν είναι τα πράγματα στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ). Εδώ οι αναλογίες είναι συντριπτικές. Ενώ ο αριθμός των εισακτέων την περίοδο 2002-2003 - 2005-2006 ήταν κατά μέσον όρο 40.000 ετησίως, τέσσερα χρόνια αργότερα, την περίοδο 2006-2009, ο αριθμός των πτυχιούχων ήταν κατά μέσον όρο 18.000 ετησίως. ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟ Το 17% όσων εισάγονται στα ΑΕΙ και λιγότεροι από τους μισούς σπουδαστές στα ΤΕΙ δεν παίρνουν ποτέ πτυχίο- 80.000 οι εισακτέοι φέτος Σημαντικός ο ρόλος του κόστους σπουδών ΕΠΕΙΔΗ η ισότητα ή η ανισότητα των ευκαιριών στην Εκπαίδευση σε καμιά περίπτωση δεν περιορίζεται μόνο στην πρόσβαση στο πανεπιστήμιο και επειδή η παράταση, καθυστέρηση ή εγκατάλειψη των σπουδών αφορά, όπως είδαμε παραπάνω, ένα μεγάλο μέρος του φοιτητικού πληθυσμού, με αυξητικές μάλιστα τάσεις, είναι αναγκαίο να ανιχνεύσουμε σε ποιο κοινωνικοοικονομικό «έδαφος» λιπαίνεται το φαινόμενο αυτό. Αναφερόμαστε δηλαδή στις αιτίες οι οποίες σε καμιά περίπτωση δεν αποτυπώνονται στα στατιστικά στοιχεία της ΕΣΥΕ ενώ παράλληλα παραβλέπονται από τα «ρεπορτάζ» εκείνα που επικεντρώνουν στους«τεμπέληδες φοιτητές- βαρίδια για την ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση». Ανισότητα Να σημειώσουμε κατ΄ αρχάς ότι η καθυστέρηση ή εγκατάλειψη των σπουδών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν είναι ίσα κατανεμημένη στα τμήματα ΑΕΙ- ΤΕΙ. Σύμφωνα με τον πανεπιστημιακό Γιώργο Σταμέλο, ο οποίος μελέτησε «τη ροή του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος», τα μεγαλύτερα ποσοστά των λεγόμενων «μη ενεργών» φοιτητών παρουσιάζονται σε σχολές με λαϊκότερη κοινωνική σύνθεση και αμφίβολες επαγγελματικές προοπτικές (π.χ. στο Πάντειο, στα περισσότερα ΤΕΙ, σε πολλές θεωρητικές σχολές κ.λπ.). Πραγματικά, αν εξετάσουμε την κοινωνική σύνθεση του φοιτητικού πληθυσμού θα διαπιστώσουμε ότι σε εκείνες τις σχολές στις οποίες παρουσιάζονται μεγάλα ποσοστά καθυστέρησης ή εγκατάλειψης των σπουδών υπάρχει μια υπεραντιπροσώπευση των χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων ενώ αντίθετα στις υπόλοιπες σχολές (π.χ. ΕΜΠ, Ιατρική κ.λπ.) υπάρχει μια υπεραντιπροσώπευση των ευνοημένων κοινωνικών στρωμάτων. Παράλληλα, οφείλουμε να λάβουμε υπόψη τα ευρήματα των ερευνών που σχετίζονται με την εργασία των φοιτητών. Ερευνα που έγινε το 2008 για λογαριασμό του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου «ανέβαζε» το ποσοστό των φοιτητών που εργάζονταν μόνιμα ή περιστασιακά στο 42,4%. Σύμφωνα πάλι με στοιχεία μεγάλης εταιρείας ευρέσεως εργασίας, το 40% των ανθρώπων που προσπαθούν να βρουν δουλειά είναι φοιτητές. Σε έρευνα δική μας, σε 300 φοιτητές του Παντείου Πανεπιστημίου (Μάρτιος- Μάιος 2009) το 13% δήλωσε ότι εργάζεται σχεδόν μόνιμα με την εισαγωγή του στο πανεπιστήμιο ενώ περίπου 37% δήλωσε ότι εργάζεται περιστασιακά «για να καλύψει τα έξοδά του- να μην επιβαρύνει την οικογένεια που δεν μπορεί να αντεπεξέλθει». Ο φόβος της ανεργίας Τι συμβαίνει λοιπόν; Η αντιμετώπιση του αυξημένου κόστους σπουδών- που ξεπερνάει για τον φοιτητή που σπουδάζει εκτός περιοχής κατοικίας τις 8.000-9.000 ευρώ ετησίως- σε συνδυασμό με την ανεύρεση εργασίας παράλληλα με την όχι πάντα επιτυχή προσπάθεια παρακολούθησης των μαθημάτων, αλλά και ο σχετικός ρόλος του πτυχίου των παραπάνω σχολών στη μελλοντική επαγγελματική πορεία των αποφοίτων σε συνδυασμό με την εσωτερίκευση των αμφίβολων επαγγελματικών προοπτικών, είναι πολύ πιθανό να εκκολάπτουν την καθυστέρηση ή την εγκατάλειψη των σπουδών για εκείνο το μέρος του φοιτητικού πληθυσμού για το οποίο αφενός οι παρατεταμένες σπουδές κοστίζουν ακριβά, αφετέρου η είσοδος στην παραγωγή και η πρόωρη επαγγελματοποίηση μετατρέπεται σε αναπόφευκτη στρατηγική επιβίωσης, ανατρέποντας έτσι την προοπτική ολοκλήρωσης των σπουδών. Οσο σίγουρο είναι ότι οι παραπάνω όροι δεν μπορούν να μονοπωλήσουν την καθυστέρηση ή την εγκατάλειψη των σπουδών, άλλο τόσο είναι φανερό ότι η κοινωνική ανισότητα δεν σταματάει τη δράση της μπροστά στην είσοδο του πανεπιστημίου.
Read more...

"ΞΕΚΛΕΙΔΩΝΟΥΝ" ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ...


Ρεπορτάζ : Ειρήνη Χρυσολωρά
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Δικηγόροι, μηχανικοί, συμβολαιογράφοι, φαρμακοποιοί και ορκωτοί λογιστές παίρνουν σειρά, μετά τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, στο άνοιγμα του επαγγέλματός τους, που θα γίνει με νομοσχέδιο- σκούπα ώς το τέλος του χρόνου. «Τα κλειστά επαγγέλματα θα ανοίξουν για να πέσουν οι τιμές», δήλωσε χθες ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου στη Βουλή, ενώ λίγο νωρίτερα η...
υπουργός Οικονομίας κ. Λ. Κατσέλη είχε πει ότι ενημέρωσε την τρόικα για τις προθέσεις της κυβέρνησης να ρυθμίσει το θέμα συνολικά, με ενιαίο νομοσχέδιο για όλα τα επαγγέλματα και όχι για το καθένα χωριστά, ώς το τέλος του χρόνου. Το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων αποτελεί δέσμευση έναντι της τρόικας, που περιλαμβάνεται στο μνημόνιο. Σύμφωνα με το μνημόνιο, η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να προτείνει τη σχετική νομοθεσία ώς το τέλος του χρόνου και να την έχει ψηφίσει ώς το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2011. Φαίνεται όμως ότι η κυβέρνηση αποφάσισε, σε συμφωνία με την τρόικα, να επισπεύσει το χρονοδιάγραμμα αυτό, ώστε να έχει ολοκληρώσει και την ψήφιση του νομοσχεδίου ώς το τέλος του χρόνου. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο αυτό χρονοδιάγραμμα θα αποτυπωθεί και επισήμως μεταξύ των δύο πλευρών στην αναμενόμενη «αναθεώρηση» του μνημονίου, που συμφωνήθηκε να γίνει, στο πλαίσιο της συνάντησης της τρόικας με τον υπουργό Οικονομικών τη Δευτέρα. Η επίσπευση του ανοίγματος των κλειστών επαγγελμάτων, όπως και του ανοίγματος των αγορών, κυρίως της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, για την οποία ασκήθηκαν επίσης έντονες πιέσεις από κοινοτικής πλευράς, είναι τώρα μεταξύ των προτεραιοτήτων της τρόικας, προκειμένου να μειωθούν οι τιμές, να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και να στηριχθεί η ανάπτυξη, όπως υποστηρίζουν. Γενικώς η έμφαση που δίνεται τώρα είναι στα λεγόμενα διαρθρωτικά μέτρα, καθώς τα δημοσιονομικά έχουν ήδη μπει σε έναν δρόμο και αν δεν συμπληρωθούν με μέτρα τόνωσης της ανάπτυξης υπάρχει κίνδυνος να οδηγήσουν τη χώρα σε βαθιά ύφεση. Με την κατάργηση των περιορισμών στην άσκηση επαγγελματικών δραστηριοτήτων ελπίζεται ότι θα ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας, θα ενταθεί ο ανταγωνισμός και θα πέσουν οι τιμές, οι οποίες σήμερα έχουν φτάσει σε ύψη ρεκόρ. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων σε συνδυασμό με μία γενικότερη απελευθέρωση των αγορών θα μπορούσε να ενισχύσει την ανάπτυξη κατά 13,2% σε μία τετραετία και να οδηγήσει σε αύξηση των πραγματικών μισθών κατά 10,8%. Η Ελλάδα είναι αποφασισμένη να δείξει ότι μπορεί ακόμη και να ξεπεράσει τους σκληρούς δημοσιονομικούς στόχους του μνημονίου, δήλωσε χθες ο υπουργός Οικονομικών σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς» που θα δημοσιεύσει ειδικό αφιέρωμα στην Ελλάδα αύριο, με θέμα το κατά πόσον η «τραγωδία» της κρίσης χρέους μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία να αντιμετωπίσει τα πιο πιεστικά της προβλήματα και να επιφέρει τις απαραίτητες αλλαγές. Στην ίδια συνέντευξη ο κ. Παπακωνσταντίνου παραδέχεται ότι υπάρχουν ζώνες κινδύνου που μπορεί να υπονομεύσουν τη δημοσιονομική εξυγίανση αναφέροντας χαρακτηριστικά τις υπερβάσεις δαπανών στα κρατικά νοσοκομεία. Ακόμη, τονίζει ότι οι μεταρρυθμίσεις που απομένουν πρέπει να εφαρμοστούν το ταχύτερο δυνατόν. «Κάθε φορά που προσπαθείς να μεταρρυθμίσεις κάτι, θα υπάρχουν συμφέροντα που θα αντιτίθενται, έτσι όσο πιο γρήγορα συγκεντρώσουμε αυτές τις αλλαγές, τόσο το καλύτερο», είπε χαρακτηριστικά.
Read more...

Απειλούν πως δεν θα δουλέψουν!

Παρά την επιστράτευση, ιδιοκτήτες φορτηγών…

protothema.gr
Ο κύβος ερρίφθη μετά την απόφαση της κυβέρνησης για επίταξη των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, δίνοντας ένα τέλος στο αδιέξοδο που είχε διαμορφωθεί μετά τις άκαρπες διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Υποδομών.

«Ο θεός να βάλλει το χέρι του» δήλωσε αμέσως μετά την ανακοίνωση της επιστράτευσης ο Πρόεδρος των ιδιοκτητών βυτιοφόρων κ. Γιώργος Τσάμος κάνοντας έκκληση προς τους οδηγούς να συμβουλευτούν για τις επόμενες κινήσεις τους την Ομοσπονδία.

Από την άλλη, στις τάξεις των συνδικαλιστών, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, εκφράζονται απειλές ότι δεν θα υπογράψουν τα χαρτιά της επιστράτευσης, ενώ εκφράζονται και απειλές περί αποκλεισμού των εθνικών οδών με τα φορτηγά!

Προφανώς από το πρωί της Πέμπτης θα βρίσκεται σε εξέλιξη μία “μάχη” για την αποτελεσματικότερη δυνατή αποκατάσταση του εφοδιασμού. Στην πλέον δεινή θέση μέχρι αργά το βράδυ βρισκόταν η Πελοπόννησος, όπου βενζίνη υπήρχε μόνο σε ένα ανά 15 πρατήρια.

Περιορισμένη άρση των αποκλεισμών είχε γίνει χτες από τους απεργούς για την πρόσβαση στα διυλιστήρια της Θεσσαλονίκης.

Ήταν μονόδρομος

Είναι φανερό πάντως ότι η επίταξη ήταν μονόδρομος για την κυβέρνηση προκειμένου να αρθεί η ομηρία των πολιτών από την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, όπως μονόδρομος φαντάζει και η συμμετοχή των οδηγών στο τελεσίγραφο της κυβέρνησης.

Σε διαφορετική περίπτωση τους οδηγούς περιμένουν τσουχτερά πρόστιμα, αυτόφωρη διαδικασία, ακόμη και αφαίρεση της άδειας.

«Δεν μπορώ να συμβουλεύσω τους οδηγούς να πάνε φυλακή» είπε ο κ. Τσάμος μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA και δήλωσε ότι απαίτηση των σωματείων ήταν συνάντηση με τον υπουργό κ. Δημήτρη Ρέππα και όχι με τον Γενικό Γραμματέα.

Από την πλευρά του, το υπουργείο υποστηρίζει ότι ο υπουργός σε συνάντηση που είχε με τους ελεγκτές της Τρόικας το μεσημέρι της Τετάρτης, ζήτησε να αλλάξει το μεταβατικό στάδιο των αδειών χρήσης από τα τρία χρόνια που είναι στα πέντε, ωστόσο αυτό δεν έγινε δεκτό.

Προσθέτουν επίσης ότι αν και η επίταξη είχε υπογραφεί από τον Πρωθυπουργό από το μεσημέρι, όπως αποκάλυψε το protothema gr., περίμεναν μέχρι αργά το απόγευμα ώστε να γίνει ένα θετικό βήμα από τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων.

Το βήμα αυτό δεν έγινε ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου κ. Χάρης Τσιόκας τονίζοντας ότι με την επίταξη δεν σταματά ο διάλογος.

Η ψήφιση του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών τοποθετείται προς τα τέλη Αυγούστου, γεγονός που όπως σημειώνεται είναι ένα εύλογο διάστημα, το οποίο το υπουργείο δέχεται να συζητήσει για αλλαγές σε θέματα αναπτυξιακού, οικονομικού και συνταξιοδοτικού χαρακτήρα για την μετάβαση στα νέα δεδομένα που δημιουργεί το νομοσχέδιο.

Επισημαίνουν όμως ότι οι αλλαγές αυτές δεν μπορούν να συνοδευτούν με την αλλαγή της φιλοσοφίας του νομοσχεδίου που είναι το άνοιγμα του επαγγέλματος.

«Η κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να αφήσει μία μερίδα επαγγελματιών να κρατά σε ομηρία όλη τη χώρα. Ο κλάδος των μεταφορών ήταν ένα κλειστό επάγγελμα που πρέπει να απελευθερωθεί γιατί αυτό θα είναι προς όφελος του ανταγωνισμού και της ανάπτυξης της χώρας» δήλωσε στη βουλή ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνταντίνου.

Read more...

Έκοψαν τις δαπάνες, αφού δεν αγοράζουν ούτε …γάζα!

Θα πάρουμε και εύσημα από την Τρόικα!


protothema.gr
Επιδόσεις …αξιοζήλευτες στον τομέα των δαπανών υγείας είχε να επιδείξει στους ελεγκτές της Τρόικας η ηγεσία του υπουργείου. Μόνο που αυτές βασίστηκαν στο ότι τα νοσοκομεία, όπως έχει αποκαλύψει το protothema gr., δεν αγοράζουν από …γάζες μέχρι καθετήρες και δεν διενεργούν διαγωνισμούς για οποιασδήποτε μορφής προμήθειες!

Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά…


Τα ολοήμερα νοσοκομεία, η στελέχωση των μονάδων υγείας στην περιφέρεια και η περιστολή των δαπανών υγείας στα νοσοκομεία τέθηκαν στο… μικροσκόπιο των ελεγκτών της «τρόικας» κατά την προγραμματισμένη συνάντηση που είχαν την Τετάρτη με την ηγεσία του υπουργείου Υγείας.

Με οικοδεσπότη τον υπουργό Οικονομικών κ. Γιώργου Παπακωνσταντίνου, η υπουργός Υγείας κυρία Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, η υφυπουργός κυρία Φώφη Γεννηματά και ο γενικός γραμματέας κ. Νίκος Πολύζος ενημέρωσαν τους έξι συνολικά εκπροσώπους της ΕΕ, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ για τα μείζονα ζητήματα του χώρου της υγείας, με σημείο αιχμής φυσικά τις δαπάνες των νοσοκομείων αλλά και τις οφειλές των ασφαλιστικών ταμείων προς το ΕΣΥ.

Τι παρουσίασε η ηγεσία του υπουργείου Υγείας

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατατέθηκαν από την πλευρά του υπουργείου Υγείας:

-Το πρώτο εξάμηνο του 2010 καταγράφεται μείωση έως και 17% στις δαπάνες για τις προμήθειες των νοσοκομείων από τη μείωση τιμών σε τέσσερις μεγάλες κατηγορίες υλικών (ορθοπεδικά, υγειονομικό αναλώσιμο υλικό, χημικά αντιδραστήρια και καρδιολογικά).

Βεβαίως, για τους ειδήμονες του χώρου της υγείας, η μείωση των δαπανών θεωρείται πλασματική καθώς συσχετίζεται άμεσα με τη μείωση των ιατρικών πράξεων!

Και τούτο διότι την περίοδο του πρώτου τριμήνου του 2010, διάστημα που επικαλείται η ηγεσία του υπουργείου Υγείας μείωση δαπανών, στην πραγματικότητα οι διοικητές των νοσοκομείων δεν είχαν δικαίωμα έγκρισης αγοράς ιατρικών υλικών ούτε διενεργούσαν διαγωνισμούς, ενώ παράλληλα στα νοσοκομεία έβαζαν συχνά «εμπάργκο» στην παράδοση υλικών και οι προμηθευτές.

-Οι συμβάσεις με όλα τα νοσοκομεία για τις προμήθειές τους θα έχουν ολοκληρωθεί ως τον Δεκέμβριο και από 1ης Ιανουαρίου 2011 οι αποθήκες των νοσοκομείων θα έχουν συμβάσεις και νέο σύστημα logistics.

- Σε ότι αφορά τις προμήθειες και το παρατηρητήριο τιμών δόθηκε νέα προθεσμία ως το τέλος Αυγούστου (από το τέλος Μαϊου) για να ομαδοποιηθούν 10.000 νοσοκομειακά υλικά και να τεθούν ενιαίες προδιαγραφές ώστε να ανααδειχθεί η φθηνότερη τιμή της Ελλάδας, αλλά και οι τρεις φθηνότερες τιμές της Ευρώπης. Οι πρώτοι e-διαγωνισμοί αναμένεται να γίνουν τον Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα κ. Πολύζο, η αντιπροσωπεία της τρόικας ενδιαφέρθηκε να πληροφορηθεί για την πορεία των προσλήψεων γιατρών και νοσηλευτών για το ΕΣΥ, καθώς και για τα κίνητρα για την προσέλκυση γιατρών στις υγειονομικές μονάδες των νησιών.

Ορκωτοί λογιστές στα νοσοκομεία μόνο κατά περίπτωση

Επίσης, ο γενικός γραμματέας διευκρίνισε σε ό,τι αφορά τους πολυσυζητημένους ορκωτούς λογιστές που πραγματοποιούν ελέγχους στα νοσοκομεία, ότι αυτοί έχουν εγκατασταθεί μόνο στο γραφείο του στο υπουργείο Υγείας, καθώς και στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, προκειμένου να ελέγχουν τις δαπάνες των νοσοκομείων.

Ανέφερε ότι κλιμάκιο ορκωτών λογιστών επισκέφθηκε δειγματοληπτικά τρία μεγάλα νοσοκομεία της Αθήνας, τον «Ευαγγελισμό», το Γενικό Κρατικό «Γ. Γεννηματάς» και το «Αττικόν», αλλά εξέφρασε την ελπίδα ότι δεν χρειαστεί να επαναληφθεί αυτό διότι εφεξής οι διοικητές των νοσοκομείων υποχρεούνται σε μηνιαία έκθεση πεπραγμένων.

Νέα συνάντηση στο υπουργείο Υγείας

Πάντως, ως φαίνεται οι συνολικά έξι εκπρόσωποι της ΕΕ, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ θεώρησαν ότι έλαβαν μόνο μικρή πρόγευση το μεσημέρι της Δευτέρας σε ό,τι αφορά τις θεσμικές πρωτοβουλίες της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας καθώς ανανέωσαν το ραντεβού τους για το μεσημέρι της Πέμπτης στην οδό Αριστοτέλους όπου βρίσκεται το υπουργείο Υγείας.

Read more...

Στο φως απόρρητα έγγραφα για Ελλάδα και Κύπρο


Του Μιχάλη Ιγνατίου

Χιλιάδες έγγραφα που αφορούν την Ελλάδα και την Κύπρο κατάφερε να κερδίσει και να αποχαρακτηρίσει ομάδα ερευνητών με έδρα την Ουάσιγκτον. Η απόκτηση των εγγράφων έγινε με απόλυτα νόμιμο τρόπο και η διαδικασία δεν είχε καμία σχέση με τη διαρροή των εγγράφων για το Αφγανιστάν. Οι ερευνητές απέκτησαν τηλεγραφήματα αμερικανικών πρεσβειών ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των διπλωματικών αποστολών των ΗΠΑ στην Αθήνα και την Αγκυρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα έγγραφα καλύπτουν την περίοδο 1973-2000, ενώ τα τηλεγραφήματα της πρεσβείας στην Κύπρο αναφέρονται στις προεδρικές εκλογές του 2008 αναδεικνύοντας το έντονο ενδιαφέρον των Αμερικανών για την υποψηφιότητα του σημερινού Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Δ. Χριστόφια. Στα έγγραφα γίνονται αναφορές για τις πολιτικές δραστηριότητες του τότε Προέδρου της Δημοκρατίας Κ. Καραμανλή, του τότε προέδρου της ΝΔ και μετέπειτα πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, των τότε πρωθυπουργών Α. Παπανδρέου και Κ. Σημίτη, των τότε υπουργών Εξωτερικών και Αμυνας Αντ. Σαμαρά, Θ. Πάγκαλου, Μ. Παπακωνσταντίνου και Ι. Βαρβιτσιώτη και άλλων πολιτικών ηγετών. Δεν φαίνεται να γίνονται μεγάλες αναφορές στους ηγέτες της Αριστεράς.

Τα έγγραφα αφορούν τις συνομιλίες των Ελλήνων ηγετών, αλλά και υπουργών με Αμερικανούς αξιωματούχους.

Επίσης, τα έγγραφα καλύπτουν την περίοδο μετά την κρίση των Ιμίων και έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον διότι αφορούν περιπτώσεις όπως τη συμφωνία της Μαδρίτης μεταξύ του τότε πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη και του προέδρου της Τουρκίας Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ, την κρίση για τους πυραύλους S-300 και τις κατά καιρούς κρίσεις στο Αιγαίο.

Στο δεύτερο πακέτο συμπεριλαμβάνονται πρόσφατα τηλεγραφήματα της αμερικανικής πρεσβείας της Λευκωσίας, που αφορούν τις κυπριακές προεδρικές εκλογές του 2008. Σ’ αυτά οι Αμερικανοί δείχνουν ένα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την απόφαση του ΑΚΕΛ να συγκρουστεί με τον Τ. Παπαδόπουλο.

i-reportergr.
Read more...

Τι προβλέπει ο νόμος για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά

nooz.gr
Από 1ης Σεπτεμβρίου μπορούν οι δανειολήπτες που αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους να υποβάλουν αιτήσεις για εξωδικαστικό συμβιβασμό με τους πιστωτές τους, ενώ από τις αρχές του 2011 θα ενεργοποιηθεί η δικαστική διαδικασία, στο πλαίσιο της οποίας τα Ειρηνοδικεία θα κρίνουν αν ο ενδιαφερόμενος βρίσκεται ή όχι σε αδυναμία πληρωμής και θα προχωρούν σε ρύθμιση χρεών.

Εκτιμάται ότι συνολικά περί τις 150.000 δανειολήπτες θα θελήσουν να ενταχθούν στο νόμο περί "Ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων", που ψηφίστηκε χθες από τη Βουλή.

Αξίζει να σημειωθεί ακόμη ότι για διάστημα 6 μηνών από τη δημοσίευση του νόμου, δηλαδή περίπου ως τα τέλη Ιανουαρίου 2011, απαγορεύονται οι πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας για χρέη προς τράπεζες ή προς άλλα φυσικά πρόσωπα, εφόσον η αξία της πρώτης κατοικίας δεν υπερβαίνει το αφορολόγητο όριο προσαυξημένο κατά 50 %.

Ενδεικτικά, το αφορολόγητο για άγαμο φορολογούμενο είναι 200.000 ευρώ, οπότε η αντικειμενική αξία της κατοικίας για να μη βγει σε πλειστηριασμό δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 300.000 ευρώ. Ήδη με άλλη διάταξη νόμου είχαν απαγορευθεί ως τις 31 Δεκεμβρίου οι πλειστηριασμοί α' κατοικίας για χρέη έως 200.000 ευρώ προς τράπεζες ενώ με τη νέα ρύθμιση η απαγόρευση επεκτείνεται και σε χρέη μεταξύ ιδιωτών.

Αυτά προκύπτουν από τις δηλώσεις της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κας Λ. Κατσέλη και του γεν. γραμματέα Καταναλωτή κ. Δ. Σπυράκου σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου με αφορμή την ψήφιση του νόμου.

Η συνέντευξη έγινε παρουσία εκπροσώπων καταναλωτικών οργανώσεων (ΚΕΠΚΑ, ΕΚΠΟΙΖΩ, ΙΝΚΑ, Εθνική Ομοσπονδία Δανειοληπτών) που χαιρέτισαν τη θέσπιση των νέων ρυθμίσεων.H κα Κατσέλη επεσήμανε ότι ο νόμος αντιμετωπίζει ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα και πρόσθεσε ότι δεν απευθύνεται σε όλους όσοι έχουν χρέη αλλά σε εκείνους που έχουν αποδεδειγμένη αδυναμία να τα εξοφλήσουν.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, από το 2003 ως το 2008 η καταναλωτική πίστη τετραπλασιάστηκε, στο ίδιο διάστημα τα επιχειρηματικά δάνεια από 60 % του συνόλου έπεσαν στο 48 % και από το 2001 ως το 2008 ο λόγος των καταναλωτικών δανείων προς το σύνολο της ιδιωτικής κατανάλωσης ανέβηκε από το 9,8 στο 21 %. "Το αποτέλεσμα, είπε η υπουργός, ήτα να δημιουργηθεί η φούσκα της καταναλωτικής πίστης η οποία έσκασε".

Το υπουργείο προχωρά παράλληλα στη σύσταση πανελλαδικού δικτύου πρόληψης και αντιμετώπισης της υπερχρέωσης με συμμετοχή καταναλωτικών οργανώσεων και των κατά τόπους Δικηγορικών Συλλόγων που θα παράσχουν συμβουλές και βοήθεια προς τους δανειολήπτες είτε στο στάδιο του φιλικού διακανονισμού είτε, αργότερα, στα Ειρηνοδικεία.

Θα υπάρξει επίσης ειδική τηλεφωνική γραμμή, θα καταρτισθούν υποδείγματα φιλικού διακανονισμού και αιτήσεων ρύθμισης χρεών και η γενική γραμματεία Καταναλωτή θα παράσχει μέσω Ίντερνετ ένα εργαλείο για την εκτίμηση της μηνιαίας δόσης που θα πρέπει να καταβάλει ο δανειολήπτης, ανάλογα με τα εισοδήματά του, την περιουσία του, την οικογενειακή του κατάσταση, το κόστος κάλυψης των αναγκών διαβίωσης, κλπ.

Ο κ. Σπυράκος παρουσίασε τα βήματα που απαιτούνται για την ένταξη των δανειοληπτών στις ρυθμίσεις του νόμου και τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται. Αναλυτικά:

- Στη ρύθμιση υπάγονται φυσικά πρόσωπα, καταναλωτές και επαγγελματίες (με εξαίρεση τους εμπόρους), που βρίσκονται σε αποδεδειγμένη μόνιμη αδυναμία να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους. Υπάγονται επίσης όλα τα χρέη, με εξαίρεση οφειλές από αδικοπραξία, διοικητικά πρόστιμα, φόροι και τέλη προς το Δημόσιο και προς Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης.

διαδικασία ρύθμισης των οφειλών διακρίνεται σε 4 φάσεις που έχουν ως εξής:

Α' φάση, Εξωδικαστικός συμβιβασμός: Πριν την υποβολή της αίτησης ο οφειλέτης υποχρεούται να κάνει προσπάθεια συμβιβασμού με τους πιστωτές η οποία αποδεικνύεται με βεβαίωση του φορέα που την έχει αναλάβει. Τον εξωδικαστικό συμβιβασμό μπορούν να αναλάβουν ο Συνήγορος του Καταναλωτή, η Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού, οι Ενώσεις Καταναλωτών, ο Μεσολαβητής Τραπεζικών Επενδυτικών Υπηρεσιών, Δικηγόρος ή άλλος δημόσιος ή ιδιωτικός μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορέας. Για το συμβιβασμό θα συντάσσεται πρακτικό που θα επικυρώνεται από τον Ειρηνοδίκη.

Β' Φάση, Αίτηση στο Ειρηνοδικείο: Η αίτηση περιλαμβάνει κατάσταση της περιουσίας και των εισοδημάτων οφειλέτη και συζύγου, κατάσταση με τις απαιτήσεις των πιστωτών, σχέδιο διευθέτησης των οφειλών, βεβαίωση για τη διενέργεια του εξωδικαστικού συμβιβασμού και υπεύθυνη δήλωση ορθότητας των δηλωθέντων στοιχείων.

Ο οφειλέτης μπορεί να ζητήσει την αναστολή των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης (πλειστηριασμοί κλπ) με ασφαλιστικά μέτρα. Για τη χορήγησή της αρκεί η πιθανολόγηση της αποδοχής της αίτησης.

Γ' Φάση, Προσπάθεια συμβιβασμού ενώπιον του Ειρηνοδικείου: Ο συμβιβασμός μπορεί να επιτευχθεί εφόσον συμφωνούν οι πιστωτές με απαιτήσεις που υπερβαίνουν το 51% των οφειλών. Θα πρέπει όμως υποχρεωτικά να συμφωνήσουν οι πιστωτές με εμπράγματες εξασφαλίσεις. Η διαδικασία του δικαστικού συμβιβασμού έχει ως εξής:

-Στον πρώτο μήνα από την υποβολή της αίτησης επιδίδεται το σχέδιο διευθέτησης στους πιστωτές.

-Στο δεύτερο μήνα η απάντηση ή πρόταση τροποποιήσεων από πιστωτές.

-Στο πρώτο 15ήμερο του τρίτου μήνα η υποβολή τροποποιημένου σχεδίου από οφειλέτη.

-Στις επόμενες είκοσι ημέρες η αποδοχή ή μη από πιστωτές. Αν παρέλθει το διάστημα χωρίς παρατηρήσεις θεωρείται ότι ο πιστωτής έχει αποδεχθεί το σχέδιο.

Δ' Φάση, Δικαστική ρύθμιση των οφειλών σε περίπτωση που αποτύχει ο δικαστικός συμβιβασμός: Το Δικαστήριο μετά τον έλεγχο, εφόσον κρίνει ότι δεν επαρκούν τα περιουσιακά στοιχεία και τα εισοδήματά του για την αποπληρωμή των χρεών, προχωρά στη ρύθμιση των οφειλών.

Ο οφειλέτης αναλαμβάνει την υποχρέωση να καταβάλλει κάθε μήνα για τέσσερα χρόνια, μέρος του εισοδήματός του στους πιστωτές. Το ύψος των μηνιαίων καταβολών καθορίζεται από το δικαστήριο λαμβάνοντας υπόψη τα εισοδήματά του, τη δυνατότητα συνεισφοράς του συζύγου, τις βιοτικές ανάγκες του ιδίου και των προστατευομένων μελών της οικογενείας του.

Αν υπάρχει ακίνητη περιουσία, το Ειρηνοδικείο διατάσσει τη ρευστοποίησή της για την ικανοποίηση των πιστωτών, εκτός από την κύρια ή μοναδική κατοικία του οφειλέτη για την οποία υπάρχει ειδική προστασία. Το υπόλοιπο του χρέους (μετά από την πληρωμή των δόσεων επί 4 χρόνια) διαγράφεται.

Αν ο οφειλέτης δεν έχει τη δυνατότητα να καταβάλει κανένα ποσό για την εξόφληση μέρους των χρεών το δικαστήριο μπορεί να ορίσει πολύ μικρό ποσό ή και μηδενική καταβολή στους πιστωτές εφόσον πχ είναι άνεργος ή συντρέχουν σοβαρά προβλήματα υγείας ή δεν έχει επαρκές εισόδημα. Το δικαστήριο επανεξετάζει μετά από 5-6 μήνες την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο οφειλέτης.

Τι ισχύει για την πρώτη κατοικία: Ο οφειλέτης μπορεί να εξαιρέσει και να σώσει από τον πλειστηριασμό την ιδιόκτητη κύρια ή μοναδική κατοικία του εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει το προβλεπόμενο όριο αφορολόγητης απόκτησης πρώτης κατοικίας, προσαυξημένο κατά 50%. Το μοναδικό ακίνητο οικιακής χρήσης που διαθέτει προστατεύεται ακόμη και αν δεν κατοικεί σε αυτό ο οφειλέτης.

Προϋπόθεση είναι να αναλάβει ο οφειλέτης την εξυπηρέτηση χρεών που αντιστοιχούν στο 85% της εμπορικής αξίας της κατοικίας, για χρονικό διάστημα που μπορεί να φθάνει μέχρι 20 έτη, με το μέσο επιτόκιο ενός στεγαστικού δανείου.

Για παράδειγμα: αν ένας οφειλέτης έχει κατοικία αξίας 100.000 ευρώ, και χρέη ύψους 300.000 ευρώ θα πρέπει να εξοφλήσει το 85 % της αξίας του σπιτιού, δηλαδή 85.000 ευρώ, και το ποσό που θα ορίσει το δικαστήριο ως μηνιαία δόση επί τέσσερα χρόνια. Το υπόλοιπο του χρέους μέχρι τις 300.000 ευρώ διαγράφεται.

Η ρύθμιση για την πρώτη κατοικία δεν μπορεί να καταγγελθεί με καθυστέρηση μικρότερη των 4 δόσεων.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι:

-ο οφειλέτης παραμένει στη "μαύρη λίστα" του Τειρεσία για τρία χρόνια μετά την πάροδο της τετραετίας της ρύθμισης.

-ο εγγυητής του δανείου, αν υπάρχει, δεν απαλλάσσεται από την υποχρέωση πληρωμής του χρέους εκτός αν βρίσκεται και ο ίδιος σε αντικειμενική αδυναμία πληρωμής, οπότε εντάσσεται και αυτός στις διατάξεις του νόμου.

-η αίτηση για εξωδικαστικό συμβιβασμό, δηλαδή η πρώτη φάση της διαδικασίας, πρέπει να έχει γίνει το πολύ έξι μήνες πριν την αίτηση στο Ειρηνοδικείο.

Read more...