Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh5nx3U50RpPS7j_uZiFhWlGvzy4U09aADqntzhj07ieJPxfDeCZmjZzR50wwRYblDCzsgzx7Da0QZrLcX8jqEey-SJwaq93gZTTfv_EyFSmSwjEre_9Nx18IflEvxO-X7zAKYdOEbGU9Q/s1600/FOTO+ZERBA.jpg

Καταρρέει το «σύστημα» Τσίρου-Τούντα στο Γαλάτσι

Επιχειρούν με στημένα γκάλοπ να κρατηθούν στις καρέκλες τους

Σε πανικό βρίσκεται το τελευταίο διάστημα το σύστημα της διαπλοκής στο Γαλάτσι, με αποτέλεσμα να καταφεύγουν σε σπασμωδικές κινήσεις, μήπως και καταφέρουν και διατηρήσουν τα κεκτημένα τους.

Τα τελευταία 24ώρα, έφτασαν στο σημείο να διενεργούν δημοσκόπηση, η οποία εμφανίζει μόνο τους δύο υποψήφιους, δηλαδή τους κ.κ. Τσίρο και Τούντα να διεκδικούν το δήμο μας, προκειμένου να δημιουργήσουν τετελεσμένα.

Και ο πλέον αδαής γνωρίζει, ότι οι έρευνες κοινής γνώμης, γίνονται με συγκεκριμένα κριτήρια και πολύ συγκεκριμένους κανόνες που δεν αλλοιώνουν τη βούληση της λαϊκής θέλησης.

Οφείλουμε όμως να τους πούμε ότι καταλαβαίνουμε τον πανικό τους και οφείλουμε να τους ξεκαθαρίσουμε ότι με στημένα γκάλοπ, δεν πρόκειται να αλλάξουν το αποτέλεσμα της κάλπης της 7ης Νοεμβρίου.

Οι πολίτες του Γαλατσίου, ξέρουν ποιοι ευθύνονται για την κατάντια και την κατρακύλα της πόλης μας. Οι μάσκες έπεσαν το σύστημα που στήθηκε στην πόλη μας καταρρέει σαν χάρτινος πύργος.

Εμείς στο «Πράσινο Γαλάτσι», κάνουμε πράξη αυτό που ο κόσμος μας ζήτησε από τν πρώτη στιγμή. Να συγκρουστούμε και να ανατρέψουμε αυτό το παρασιτικό σύστημα της ντροπής, που για το μόνο που ενδιαφέρεται είναι για τις καρέκλες και τα κεκτημένα του.

Είναι άραγε τυχαίο, ότι αυτό το σύστημα της διαπλοκής έχει κρυφτεί στους γυάλινους πύργους του και προσπαθεί με μισόλογα και συκοφαντίες να κρατηθεί όρθιο.

Ξέρουμε ότι θα έρθουν και άλλα χτυπήματα κάτω από τη ζώνη. Ξέρω ότι θα χτυπήσουν εμένα προσωπικά και συνεργάτες μου γιατί δε θελήσαμε να γίνουμε μέρος αυτής της άθλιας συναλλαγής.

Δεν πτοούμαστε όμως, γιατί βλέπουμε ότι ο κόσμος στο Γαλάτσι, πήρε τη μεγάλη απόφαση να κάνει την ανατροπή και να τους γυρίσει μια για πάντα την πλάτη. Κούρασαν και κουράστηκαν.

Το Γαλάτσι έχει ανάγκη από νέα και άφθαρτα πρόσωπα. Από ανθρώπους αυτοδημιούργητους και πετυχημένους που δεν έχουν τις εξαρτήσεις του χθες.

Εμείς ένα θα τους πούμε για να τελειώνουμε μια και καλή με τα κατεστημένα του χθες. ΑΝΤΙΟ ΚΥΡΙΕ ΤΣΙΡΟ, ΑΝΤΙΟ ΚΥΡΙΕ ΤΟΥΝΤΑ



Έλενα Ζέρβα

Υποψήφια Δήμαρχος Γαλατσίου

Πρωτοβουλία Πολιτών ΠΡΑΣΙΝΟ ΓΑΛΑΤΣΙ
Read more...

ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ ΜΑΡΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ




Read more...

Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πάει για πάνω από 65% ο Δημαράς στο δεύτερο γύρο!..


Τι δείχνουν τα νέα γκάλοπ που ολοκληρώθηκαν χθες.
Είναι καθαρά μπροστά πια απ' όλους.
Τι ποσοστά παίρνουν οι υποψήφιοι στον πρώτο γύρο. Σε τι ελπίζουν Σγουρός και Κικίλιας.
Παραμένει η πολύ μεγάλη τάση για αποχή και λευκό. Γιατί τρίβουν τα μάτια τους οι δημοσκόποι...

Από τον Στάθη Παλαιολόγο
ΜΟΝΟ ΣΤΟ PRESS-GR!

Θυμίζοντας ότι το Press-gr πρώτο αποκάλυψε (διαβάστε εδώ) τις μετρήσεις σύμφωνα με τις οποίες ο Γ. Δημαράς έκανε την έκπληξη ευρισκόμενος σε απόσταση αναπνοής από τον Γ. Σγουρό, έχω νεότερα και πιο συγκεκριμένα στοιχεία για τις τελευταίες -σοβαρές- δημοσκοπήσεις σχετικά με την Περιφέρεια Αττικής. Όπως ήδη έγραψα (εδώ), στις τελευταίες δημοσκοπήσεις σταθεροποιείται η εικόνα και οι τάσεις του εκλογικού σώματος και τα στοιχεία που αποτυπώνονται φαίνεται να είναι συγκλονιστικά. Το πόσο μπορούν να ανατραπούν μέσα στις επόμενες ημέρες είναι κάτι που μένει να φανεί, αν και θεωρείται δύσκολο.
Με βάση αυτά τα μέχρι στιγμής στοιχεία ο Γ. Δημαράς είναι το φαβορί πια για να κερδίσει. Δείχνει να έχει "κλειδώσει" η εκλογή του για την Περιφέρεια Αττικής αφού κατά τις μετρήσεις που ολοκληρώθηκαν χθες:
-θα μετέχει οπωσδήποτε στον δεύτερο γύρο
-δείχνει να κερδίζει είτε τον Γ. Σγουρό, είτε τον Β. Κικίλια.
Πιο αναλυτικά, οι μετρήσεις έχουν κάνει τους δημοσκόπους να τρίβουν τα μάτια τους.
Ο Γ. Δημαράς δείχνει να...
συγκεντρώνει πια, στον πρώτο γύρο, ποσοστά της τάξης του 37%.
Ο Γ. Σγουρός κινείται πολύ χαμηλότερα, λίγο πάνω από το 15%.
Και ο Β. Κικίλιας είναι στα επίπεδα του 10%, ελαφρά βελτιωμένος σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα αλλά αρκετά μακριά ακόμα για να αισιοδοξεί ότι θα μπει αυτός στο δεύτερο γύρο.
Έχει σημασία ωστόσο ότι είναι τεράστια τα ποσοστά εκείνων, που ακόμη και τώρα, επιλέγουν την αποχή, το λευκό-άκυρο και γενικά την αδιευκρίνιστη ψήφο.
Η κατηγορία αυτή εμφανίζεται να ξεπερνά το 20% (αν και στην κάλπη δεν προσμετράται στις έγκυρες ψήφους) και δείχνει ότι τις επόμενες ημέρες προς αυτές τις κατηγορίες ψηφοφόρων θα στραφούν τόσο ο Γ. Σγουρός όσο και ο Β. Κικίλιας για να βελτιώσουν τα ποσοστά τους. Ο μεν κ. Σγουρός για να κλείσει την "ψαλίδα" με τον κ. Δημαρά, ο δε κ. Κικίλιας για να έχει ελπίδες να μπει στον δεύτερο γύρο.
Ειδικά από την πλευρά του κ. Σγουρού θα χρειαστεί να καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια για τη συσπείρωση των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ και την ανάκαμψη των ποσοστών του, αφού τώρα σε ορισμένα "αστάθμιστα" -και ως εκ τούτου όχι αντιπροσωπευτικά- δείγματα των ερευνών εμφανίζεται να περιορίζεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ακόμη και της τάξης του 8,5%!
Με την μέχρι σήμερα εικόνα, ο Γ. Δημαράς δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα επικράτησης στον δεύτερο γύρο. Μάλιστα, η τελική εκτίμηση ψήφου που κάνουν, με βάση τα προηγούμενα στοιχεία, οι αναλυτές είναι ότι μπορεί να κερδίσει, κατά τη δεύτερη Κυριακή, με ποσοστό όχι μικρότερο του 65% και το οποίο υπό ορισμένες συνθήκες μπορεί να φθάσει και το 75%!

Read more...

Μιχαηλίδη Μαρία ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΤΟ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΓΑΛΑΤΣΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟ ΕΛΕΝΑ ΖΕΡΒΑ








Ονομάζομαι Μιχαηλίδη Μαρία και γεννήθηκα στο Γαλάτσι στις 22 Μαρτίου το 1992. Φοίτησα διαδοχικά στο 11ο Δημοτικό σχολείο Γαλατσίου, στο 5ο Γυμνάσιο Γαλατσίου και τελείωσα τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο 1ο Ενιαίο Λύκειο Γαλατσίου το 2010. Πλέον είμαι φοιτήτρια στο τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων στην Καλαμάτα (ΤΕ.ΤΡΟ.).

Οι γονείς μου Μιχαηλίδης Γεώργιος, συνταξιούχος (πρώην δημόσιος υπάλληλος) και Παπαλεξοπούλου Χρυσούλα, ιδιωτικός υπάλληλος ζουν στο Γαλάτσι από το 1985. Πέραν από τους γονείς μου, έχω μια μικρότερη αδερφή, την Μιχαηλίδη Αγγελική, η οποία φοιτάει στο τελευταίο έτος του Λυκείου.

Υπήρξα Ενωμοτάρχης για 2 χρόνια στους Προσκόπους του 1ου Συστήματος Γαλατσίου. Είμαι πτυχιούχος της Αγγλικής και Γερμανικής γλώσσας.

Είμαι 18 χρονών και συζητώντας με τους συνομήλικούς μου, διαπίστωσα κοινές ανησυχίες για τα προβλήματα της πόλης μας. Έτσι με στόχο να αγωνιστώ για τα προβλήματα που απασχολούν εμάς τους νέους, αποφάσισα να κατέβω Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος με το συνδυασμό Πράσινο Γαλάτσι με επικεφαλή την Υποψήφια Δήμαρχο την Έλενα Ζέρβα.



Read more...

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΤΑ ΤΑΤΟΥΛΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΤΕΔΚΑ


Ο πρόεδρος της ΤΕΔΚΑ (Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Αρκαδίας) και δήμαρχος Τρικολώνων Γιώργος Μπαρούτσας, τον οποίο με ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ στις 15 Οκτωβρίου ανακοίνωσε ως υποψήφιο αντιπεριφερειάρχη Αρκαδίας με το συνδυασμό «Νέα Πελοπόννησος» του Πέτρου Τατούλη και τον οποίο τελικά δεν αποδέχθηκε στο ψηφοδέλτιό του ο υποψήφιος περιφερειάρχης Πελοποννήσου, με πολυσέλιδη επιστολή του χθές το απόγευμα, αφού ευχαριστεί το ΠΑΣΟΚ...
για την τιμή που του έκανε να τον προτείνει ως αντιπεριφερειάρχη στην Αρκαδία, καταφέρεται με σκληρή γλώσσα εναντίον του πρώην υφυπουργού και υποψηφίου περιφερειάρχη Πέτρου Τατούλη, χαρακτηρίζοντάς τον, μεταξύ άλλων, «Μονοκράτη» και «Πέτρο τον Α΄». Ο κ. Μπαρούτσας χαρακτηρίζει ως «πολιτικάντη» τον Πέτρο Τατούλη και «γυρολόγο της πολιτικής», ο οποίος, όπως αναφέρει, «αφού πήρε τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ για την περιφέρεια Πελοποννήσου, ύστερα από παρακάλια και όρκους τιμής που έδωσε», τώρα δεν τον αποδέχθηκε ως υποψήφιο αντιπεριφερειάρχη και με τη στάση του αυτή απαξιώνει όχι τον ίδιο, αλλά το ΠΑΣΟΚ. Και καταλήγει την πεντασέλιδη επιστολή του καληνυχτίζοντας τον κ. Τατούλη.

Read more...

ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ...


Ρεπορτάζ : Κώστας Τσαχάκης
(από το Έθνος)
Ερχονται εκπτώσεις στα πρόστιμα για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων. Η κυβέρνηση μετά και το βέτο της υπουργού Περιβάλλοντος κ. Τίνας Μπιρμπίλη... ξεχνά τα σχέδια περί ρύθμισης με «συνταγή» ημιυπαίθριων και θα προσπαθήσει να εισπράξει τα πρόστιμα για τα αυθαίρετα που...
έχουν επιβληθεί κατά την τελευταία 25ετία, από τότε δηλαδή που τέθηκε σε ισχύ ο νόμος Τρίτση. Ομως, επειδή στοχεύει, όπως ρητά αναφέρεται στο μνημόνιο και στο προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2011, στην είσπραξη 500 εκατ. ευρώ εντός του επόμενου έτους και συνολικά 1,5 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2013, τη στιγμή που πέρυσι στα δημόσια ταμεία μπήκαν μόλις 25 εκατ. ευρώ, στο τραπέζι έχει πέσει η λύση των... γενναίων μειώσεων. «Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να πάμε σε εκπτώσεις στα πρόστιμα», μας είπε χθες υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών. Κι αυτό γιατί με τα σημερινά δεδομένα φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο, αν όχι αδύνατον, να επιτευχθεί ο στόχος, μια και πρόκειται για πρόστιμα υπέρογκα που είναι αμφίβολο αν οι υπόχρεοι έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα αποπληρώσουν εν μέσω κρίσης. Πιο αναλυτικά, χθες η κ. Μπιρμπίλη είπε «όχι» σε οποιαδήποτε νέα ρύθμιση «καρφώνοντας» παράλληλα τον υπουργό Οικονομικών κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου για μη είσπραξη των βεβαιωμένων οφειλών. «Ρύθμιση αντίστοιχη με τους ημιυπαίθριους για τα αυθαίρετα δεν μπορεί να υπάρξει. Και δεν μπορεί να υπάρξει διότι εδώ έχουμε μία πάρα πολύ σαφή νομολογία από το Συμβούλιο της Επικρατείας όπου δεν μπορούμε να πάμε απέναντι», δήλωσε χαρακτηριστικά η υπουργός Περιβάλλοντος σε συνέντευξή της στον ραδιοφωνικό σταθμό «Flash». Μάλιστα άφησε αιχμές για τον υπουργό Οικονομικών προσθέτοντας πως «από εκεί και πέρα υπάρχουν βεβαιωμένα πρόστιμα στις πολεοδομίες τα οποία πηγαίνουν μετά στις εφορίες και βέβαια αυτά τα πρόστιμα εφόσον το υπουργείο Οικονομικών θελήσει μπορεί να τα εισπράξει». Φόρμουλα Από την πλευρά του υπουργείου Οικονομικών η απάντηση στις δηλώσεις της κ. Μπιρμπίλη ήταν «ουδέν σχόλιο». Ομως υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου σε δηλώσεις του στο «Εθνος» υπογράμμισε πως μαζί με το ΥΠΕΚΑ θα πρέπει να βρεθεί μία φόρμουλα για να μπορέσουν να εισπραχθούν αυτά τα πρόστιμα. «Προς αυτή την κατεύθυνση εξετάζουμε το ενδεχόμενο να πάμε σε εκπτώσεις των προστίμων», προσέθεσε. Από την πλευρά του ΥΠΕΚΑ, σύμφωνα με πληροφορίες, προτείνεται η ενεργοποίηση του νόμου του 2003 της Βάσως Παπανδρέου που θεσμοθετούσε αντικειμενικά κριτήρια (εμβαδόν, χρήση, τιμή ζώνης κ.ά.) για τον υπολογισμό των προστίμων στα αυθαίρετα. Ο νόμος αυτός δεν εφαρμόστηκε ποτέ και πολλά άρθρα του ανεστάλησαν από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Και με αυτήν τη λύση το ύψος των τελικών προστίμων εκτιμάται πως θα μειωθεί. Πάντως, η κυβέρνηση θα πρέπει να λάβει τις τελικές της αποφάσεις γιατί τα χρονικά περιθώρια στενεύουν. Ετσι, το τοπίο θα πρέπει να ξεκαθαρίσει άμεσα καθώς στις 15 Νοεμβρίου καταφθάνουν στην Αθήνα οι επικεφαλής της τρόικας ΔΝΤ, ΕΚΤ και ΕΕ, οι οποίοι και θα ζητήσουν να ενημερωθούν. Αναγκαίες οι μειώσεις Η προοπτική των μειώσεων θεωρείται επιβεβλημένη καθώς, σύμφωνα με κυβερνητικούς παράγοντες, τα πρόστιμα από τα αυθαίρετα που εκκρεμεί η πληρωμή τους έχουν φθάσει σε «δυσθεώρητα» ύψη. Και είναι φυσικό οι ιδιοκτήτες τους να μην τα πληρώνουν και να επιλέγουν τη δικαστική οδό, πρακτική που οδηγεί σε πολυετείς καθυστερήσεις. Επίσης παρουσιάζεται το φαινόμενο βεβαιωμένα πρόστιμα να παραμένουν... ξεχασμένα σε συρτάρια κρατικών υπηρεσιών, πολεοδομιών, νομαρχιών και εφοριών. Στο οικονομικό επιτελείο πιστεύουν πως για να αλλάξει η κατάσταση αυτή θα πρέπει να υπάρξει συντονισμός των συναρμόδιων υπουργείων ΥΠΕΚΑ, Εσωτερικών και Οικονομικών έτσι ώστε να εισπραχθούν τα προβλεπόμενα πρόστιμα και να κλείσουν οι τρύπες του προϋπολογισμού. Σε συνδυασμό βέβαια με τη μείωση των αναλογούντων προστίμων.
Read more...

"ΟΥΣΤ ΑΠΟ ΄ΔΩ ΚΛΕΦΤΗ"!


MONO ΣΤΟ FIMOTRO
Αγριο κράξιμο στον Γιάννη Παπαθανασίου πριν από λίγο. Ο πρώην υπουργός Οικονομίας περπατούσε μόνος του στη διασταύρωση Βαλαωρίτου και Αμερικής όταν του την... έπεσαν 2 θαμώνες γνωστού καφέ. "Δεν ντρέπεσαι να περπατάς μέσα στον κόσμο;", τον ρώτησε ο ένας. Δεν...
απάντησε ο Παπαθανασίου για να συνεχίσει ο δεύτερος. "Θέλεις και Lamborghini ρε λαμόγιο, ουστ από 'δω κλέφτη"! Ο Παπαθανασίου δεν είπε και πάλι τίποτα. Έφυγε προς την άνοδο της οδού Αμερικής...
Read more...

Έρχεται ο Γιώργος Παπανδρέου στην Αλεξανδρούπολη...


...για να "σώσει" Γιαννακίδη - Νικολάου και Κογιομτζή
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου θα επισκεφθεί εκτάκτως την Αλεξανδρούπολη, το Σάββατο 23 Οκτωβρίου.
Ο σκοπός της επίσκεψης Παπανδρέου είναι να συσπειρώσει τα στελέχη και τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ και να ενισχύσει τους συνδυασμούς που στηρίζει το κόμμα του στις αυτοδιοικητικές εκλογές.
Η υποψηφιότητα του Μιχάλη Κογιομτζή για τον Δήμο Αλεξανδρούπολης, φαίνεται να μην "περπατάει" και δεν τυγχάνει της αποδοχής μεγάλου ποσοστού στελεχών και ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ που στηρίζουν τον ανεξάρτητο Συνδυασμό του Δημάρχου Γιώργου Αλεξανδρή, ενώ πολλοί είναι αυτοί που εκτιμούν πως ο κ. Κογιομτζής δεν θα περάσει ούτε στο Β΄γύρο των εκλογών.
Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη και στις περιφερειακές εκλογές, αφού σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση που έγινε στο Έβρο, ο "εκλεκτός" του ΠΑΣΟΚ υποψήφιος Περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης, είναι 4 μονάδες πίσω από τον Γιώργο Παυλίδη...»
Για τους λόγους αυτούς τοπικά και κεντρικά στελέχη του κινήματος επιστρατεύουν τον πρωθυπουργό να έρθει στον Έβρο για να "σώσει την κατάσταση".


Read more...

Κλειστά περίπτερα για τρεις μέρες

Από 22 έως 24 Οκτωβρίου


http://img.protothema.gr/
Χωρίς περίπτερα και ψιλικατζίδικα θα είναι από αύριο Παρασκευή 22 Οκτωβρίου και μέχρι την Κυριακή 24 Οκτωβρίου η χώρα, ενώ θα δώσουν συνέχεια στις απεργιακές κινητοποιήσεις στις 29, 30 και 31 Οκτωβρίου.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Περιπτερούχων Ελλάδος διεκδικεί τη θεσμοθέτηση και τον καθορισμό ελάχιστου ποσοστού κέρδους 8,2% στα καπνοβιομηχανικά προϊόντα, κατοχύρωση επαγγελματικής στέγης, ελεύθερη επιλογή εφημεριδοπώλη-προμηθευτή για τον ελληνικό τύπο, ενιαία πανελλαδική ελάχιστη προμήθεια 10% και κατάργηση χρηματικών εγγυήσεων για την περιφέρεια, ελάχιστο ποσοστό κέρδους 10% για τις κάρτες κινητής τηλεφωνίας και επίλυση όλων των χρονιζόντων προβλημάτων των περιπτέρων από τα συναρμόδια Υπουργεία.
Read more...

Μπαράζ 24ωρων απεργιών στον ΟΣΕ

Χειρόφρενο τραβούν οι εργαζόμενοι για τις 25, 26, 27, 29 Οκτωβρίου


http://img.protothema.gr/
Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, κατεβάζοντας χειρόφρενο στον σιδηρόδρομο την προσεχή εβδομάδα όπου αναμένεται να ψηφιστεί το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του Οργανισμού.

Οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν 24ωρες απεργίες στις 25-26-27 και στις 29 Οκτωβρίου.

Το σχέδιο για τον ΟΣΕ αναμένεται να πάει στην ολομέλεια της Βουλής την προσεχή Δευτέρα με στόχο να ψηφιστεί μέχρι τα τέλη εβδομάδας.

Οι εργαζόμενοι ζητούν να μην καταργηθούν οι συλλογικές συμβάσεις, να υπάρξει εξορθολογισμός δρομολογίων που θα φέρουν κέρδη και επισημαίνουν ότι με βάση τα στοιχεία Σεπτεμβρίου ο μέσος μισθός στον ΟΣΕ ήταν 1.443 ευρώ και ο μικτός στα 2.500 ευρώ.
Read more...

Η κρίση μας… στέλνει στα δημόσια νοσοκομεία!

Αύξηση ασθενών 15-18% από την αρχή του έτους


http://img.protothema.gr/
Δεν έχουμε λεφτά και πηγαίνουμε στα δημόσια νοσοκομεία ή μας αρρωσταίνει η οικονομική κρίση;

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στους εμπειρογνώμονες της τρόικας από την ηγεσία του υπουργείου Υγείας από την αρχή του έτους έχει καταγραφεί αύξηση της τάξεως 15%- 18% σε ό,τι αφορά τη ροή των ασθενών προς το σύστημα δημόσιας υγείας, ενώ το ημερήσιο κόστος νοσηλείας στο ΕΣΥ έχει μειωθεί κατά 15%.

Την ίδια ώρα πάντως η τρόικα βρίσκεται σταθερά στο κατόπι του κ. Ανδρέα Λοβέρδου. Ο έλεγχος των δημοσιονομικών ελλειμμάτων και ως εκ τούτου η έγκριση της τρίτης δόσης του δανείου εξαρτάται και πάλι από τα πεπραγμένα του, αλλά αυτή τη φορά με την ιδιότητα που έχει ως υπουργός Υγείας. Περίπου δύο μήνες έπειτα από την αποχώρησή του από το υπουργείο Απασχόλησης όπου η συνεργασία με την τρόικα ήταν σχεδόν… καθημερινή, ο κ. Λοβέρδος υποδέχθηκε για πρώτη φορά τους ελεγκτές με τη νέα του ιδιότητα.

Τα οικονομικά –και όχι μόνο- στοιχεία του υπουργείου Υγείας μπήκαν για μια ακόμη φορά στο μικροσκόπιο του πολυμελούς κλιμακίου ελεγκτών με τον (νέο) Ιταλό επικεφαλής να αναζητά τα πρώτα σημάδια περικοπών στις σπατάλες των νοσοκομείων αλλά και να προσπαθεί να «χαρτογραφήσει» τα κενά και τις ελλείψεις του συστήματος δημόσιας υγείας.

Το έναυσμα είχε δοθεί στην αρχή της εβδομάδας, την περασμένη Τρίτη, όταν το κεντρικό κτίριο στην οδό Αριστοτέλους «κατέλαβαν» εκπρόσωποι της Eurostat, αναζητώντας λεπτομερή στοιχεία για τα χρέη των νοσοκομείων ώστε να τα αντιπαραβάλλουν με εκείνα που είχαν στη διάθεσή τους από το υπουργείο Εργασίας και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Το μεσημέρι της Τετάρτης οι εμπειρογνώμονες της τρόικας συναντήθηκαν διαδοχικά με τον υπουργό Υγείας και τους γενικούς γραμματείς, κ.κ. Αντώνη Δημόπουλο και Νίκο Πολύζο. Στη συνάντηση ήσαν παρόντες ακόμη ο αντιπρόεδρος του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕΣΥ) κ. Ιωάννης Δατσέρης ο οποίος αναφέρθηκε στο σκέλος της εκπαίδευσης των Ελλήνων γιατρών και ο κ. Μιχάλης Σαμπατακάκης, επικεφαλής των Επιθεωρητών Υγείας που μίλησε για τη διαφθορά των λειτουργών του Ιπποκράτη εντός του ΕΣΥ.

Ο κ. Λοβέρδος αναφέρθηκε στη στόχευση του υπουργείου Υγείας για άμεση εξοικονόμηση 400 εκατ. ευρώ στο τρέχον έτος, λόγω της αύξησης των διαγωνισμών που προκηρύσσονται πλέον στα δημόσια νοσοκομεία για την προμήθεια υλικών.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας κ. Πολύζος μεταξύ άλλων ενημέρωσε το 7μελές ελεγκτικό κλιμάκιο για την εγκατάσταση μηχανογραφικού συστήματος μέχρι το τέλος Νοεμβρίου σε 30 μεγάλα νοσοκομεία της χώρας, το οποίο θα επιτρέψει και τη λήψη των αναλυτικών στοιχείων στα αντίστοιχα νοσηλευτικά ιδρύματα μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011.

Το… ανύπαρκτο σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στη χώρα μας μπήκε για πρώτη φορά στο μικροσκόπιο των ελεγκτών, χωρίς ωστόσο να καταγραφούν σημαντικά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την γνώση που αποκόμισαν. Σύμφωνα με τα στοιχεία που τους παρέθεσε ο γγ κ. Δημόπουλος, στην χώρα μας υπάρχουν μόλις 2.000 γενικοί γιατροί –σημειωτέον ότι θεωρούνται ο κορμός του συστήματος δημόσιας υγείας σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες- οι οποίοι αποτελούν περίπου το 1/50 του συνόλου των γιατρών.

Την ίδια στιγμή, στη Βρετανία το 50% των γιατρών είναι γενικοί (οικογενειακοί) γιατροί. Οι ελεγκτές υπέβαλαν επίμονα ερωτήσεις προσπαθώντας να καταλάβουν γιατί δεν υπάρχουν αρκετοί γενικοί γιατροί στη χώρα μας ώστε να αναλάβουν την πρώτη φροντίδα των ασθενών αλλά και γιατί δεν υπάρχει σύστημα αναφοράς στο ΕΣΥ το οποίο να αποτυπώνει την πορεία του ασθενούς μέσα στο σύστημα. Πάντως, από την ηγεσία του υπουργείου Υγείας τους δόθηκαν απτά δείγματα γραφής και για το ζήτημα αυτό: ότι από το ερχόμενο έτος θεσπίζονται κίνητρα για την ειδικότητα της γενικής ιατρικής ώστε να προτιμάται από τους νέους γιατρούς.

Read more...

Έρχονται οι «λυπητερές» για την περαίωση

100.000 εκκαθαριστικά την ημέρα για έσοδα 600 εκατ. ευρώ


http://img.protothema.gr
Σε εξέλιξη βρίσκεται πλέον ο «βομβαρδισμός» επαγγελματιών και επιχειρήσεων από τη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, με τα ειδοποιητήρια που θα καταφτάνουν από σήμερα και θα τους καλούν να πληρώσουν για τη νέα περαίωση των ετών 2000-2009.

Πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου είναι να ταχυδρομούνται καθημερινά πλέον περί τα 100.000 εκκαθαριστικά, ώστε μέχρι τα τέλη του μηνός ή τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου να έχουν αποσταλεί και τα 1.000.000 ειδοποιητήρια στους παραλήπτες τους, προσδοκώντας ότι η πλειονότητά τους θα ανταποκριθεί μέχρι τις 18 Νοεμβρίου και θα καταβάλλουν το 20% του φόρου περαίωσης που τους αναλογεί, ώστε το δημόσιο να εισπράξει μέσα στο 2010 έως και 600 εκατ. ευρώ που έχει απόλυτη ανάγκη, αλλά και επιπλέον 1,5 δισ. ευρώ στη διετία 2011-2012.

Όσοι επιτηδευματίες θελήσουν να κλείσουν τις φορολογικές τους εκκρεμότητες της δεκαετίας 2000 - 2009, και να καταστρέψουν τα βιβλία και στοιχεία που αφορούν τις περαιωθείσες χρήσεις τους μέχρι και το 2005, θα κληθούν να πληρώσουν τουλάχιστον 300-1000 ευρώ, σύμφωνα με τον "τιμοκατάλογο" της εφορίας.

«Ταρίφα» από 300 ευρώ

Τα κατώτατα ποσά που καλούνται να πληρώσουν ανά χρήση οι υπόχρεοι για να κλείσουν τις εκκρεμείς φορολογικές τους υποθέσεις της δεκαετίας 2000 - 2009 καθορίστηκαν ως εξής:

* 300 ευρώ ανά έτος που περαιώνεται για τους επιτηδευματίες που δεν τηρούν ή τηρούν βιβλία Α' κατηγορίας του Κ.Β.Σ.
* 500 ευρώ για όσους τηρούν βιβλία Β' κατηγορίας του Κ.Β.Σ.
* 700 ευρώ για όσους τηρούν βιβλία Γ' κατηγορίας του Κ.Β.Σ.
* Ειδικά όμως για ελεύθερους επαγγελματίες, τα ελάχιστα ποσά φόρου για την Β' και Γ' κατηγορία βιβλίων του Κ.Β.Σ. ορίζονται σε 700 και 1.000 ευρώ αντίστοιχα.

Επισημαίνεται ότι για την περαίωση των ανέλεγκτων υποθέσεων και τον προσδιορισμό του φόρου, ο συντελεστής ορίζεται σε 2% για όλα τα επαγγέλματα, με εξαίρεση συγκεκριμένα επαγγέλματα (πρακτορεία τουρισμού και ταξιδιών, πρατηριούχοι βενζίνης και πετρελαίου) στα οποία τα ακαθάριστα έσοδα, λόγω φύσεως του επιτηδεύματος είναι δυσανάλογα υψηλά.

Επί του συντελεστή αυτού εφαρμόζεται συντελεστής προοδευτικότητας ανάλογα με το ποσό των ακαθάριστων εσόδων και επί του αποτελέσματος υπολογίζεται ο επιπλέον φόρος με συντελεστή 25% για τις Α.Ε. και ΕΠΕ και 20% για κάθε άλλη περίπτωση.

Θα πρέπει βέβαια να αναφερθεί ότι το ποσό του φόρου προσαυξάνεται αν υπάρχουν παραβάσεις ή επιβαρυντικά στοιχεία ή αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη.

Ο φορολογούμενος πάντως που έλαβε το εκκαθαριστικό σημείωμα και επιθυμεί να περαιώσει θα πρέπει να καταβάλει το 20% του ποσού της συνολικής οφειλής το οποίο δεν μπορεί να είναι κατώτερο των 500 ευρώ.

Έως και 24 δόσεις
Ο τρόπος δε καταβολής του υπολοίπου 80% της συνολικής οφειλής όπως προκύπτει από το εκκαθαριστικό σημείωμα, θα γίνει ως εξής:

* Για αρχική συνολική οφειλή μέχρι 5.000 ευρώ το 80% καταβάλλεται σε 6 μηνιαίες δόσεις με ελάχιστη καταβολή δόσης 500 ευρώ με εξαίρεση την τελευταία δόση.
* Από 5.000 και μέχρι 10.000 ευρώ, σε 8 ίσες μηνιαίες δόσεις.
* Από 10.000 μέχρι 15.000 ευρώ, σε 12 ίσες μηνιαίες δόσεις.
* Από 15.000 μέχρι 20.000, σε 18 ίσες μηνιαίες δόσεις.
* Από 20.000 και άνω σε 24 ίσες μηνιαίες δόσεις.

Αν καταβληθεί ολόκληρο το οφειλόμενο ποσό είτε κατά την ημερομηνία καταβολής του 20% της συνολικής οφειλής, είτε μέσα στην προθεσμία καταβολής της πρώτης δόσης, παρέχεται έκπτωση ποσοστού 10% επί του ποσού αυτού.

Στην περαίωση μπορούν να ενταχθούν και οι υποθέσεις που έχουν υπαχθεί στον αυτοέλεγχο και περιλαμβάνονται στις επιλεχθείσες προς έλεγχο, εφόσον δεν έχει αρχίσει ο έλεγχος ή έχει αρχίσει αλλά δεν έχει περατωθεί.

Επισημαίνεται ότι στην περαίωση υπάγονται και όσες υποθέσεις διαχειριστικών περιόδων 2008 και 2009 έχουν υπαχθεί στον αυτοέλεγχο, με την υποχρέωση καταβολής ποσού φόρου ίσου με το μισό του ελάχιστου ποσού.

Read more...

Αθωώθηκαν οι έξι για τη μικρασιατική καταστροφή του 1922...


Aθώωσε το Ζ’ Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου τους έξι που καταδικάστηκαν το 1922 σε θάνατο για εσχάτη προδοσία, μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, κάνοντας δεκτή, με την υπ’ αριθμ. 1675/2010 απόφασή του, την αίτηση του Μιχάλη Πρωτοπαπαδάκη για αναψηλάφηση της Δίκης των 6.
Ειδικότερα, ο Άρειος Πάγος έκανε δεκτή την αίτηση του Μιχάλη Πρωτοπαπαδάκη, εγγονού του τέως Πρωθυπουργού Πέτρου Πρωτοπαπαδάκη, ο οποίος σε...
ηλικία 68 ετών καταδικάστηκε για εσχάτη προδοσία και εκτελέστηκε, ακύρωσε την απόφαση του Έκτακτου Στρατοδικείου Αθηνών του 1922 και έπαυσε την ποινική δίωξη, λόγω παραγραφής των αδικημάτων.
Το 1922 παραπέμφθηκαν στο Έκτακτο Επαναστατικό Στρατοδικείο Αθηνών οι πρώην πρωθυπουργοί Δημήτριος Γούναρης, Πέτρος Πρωτοπαπαδάκης και Νικόλαος Στράτος, οι υπουργοί Νικόλαος Θεοτόκης, Γεώργιος Μπαλτατζής, Ξενοφών Στρατηγός, Μιχαήλ Γούδας, και ο αρχιστράτηγος Μικράς Ασίας και Θράκης Γεώργιος Χατζηανέστης και τους επιβλήθηκε η ποινή του θανάτου στους Χατζηανέστη, Γούναρη, Στράτο, Πρωτοπαπαδάκη, Μπαλτατζή και Θεοτόκη και ισόβια δεσμά στους Γούδα και Στρατηγό ως υπεύθυνους για τη Μικρασιατική Καταστροφή. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more...

Η κατάθεση Δούκα για τα Ομόλογα...


Από τον Πέτρο Δούκα

ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΟ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΠΛΗΡΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΟΜΟΛΟΓΩΝ
Κύριε Πρόεδρε,
Προσέρχομαι στην Επιτροπή σας με τη ρητή επίφύλαξη ότι η σύσταση και ο σκοπός της έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τη Δικαιοσύνη και τις έρευνες των αρμόδιων εισαγγελέων εδώ και τρία χρόνια, από τις οποίες δεν προέκυψε καμία ανάμιξη και ευθύνη πολιτικού προσώπου του Υπουργείου Οικονομικών.
Ήδη η Δικαιοσύνη έχει απευθύνει κατηγορίες σε πάνω από 40 χρηματιστές και μέλη των ΔΣ ασφαλιστικών ταμείων, αλλά σε κανένα στέλεχος ή υπάλληλο από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών.
Είναι αυτονόητο πως αν είχε προκύψει οποιαδήποτε εμπλοκή πολιτικού προσώπου, έστω και...
με απλή αναφορά εμπλοκής του, ο σχετικός φάκελλος θα είχε διαβιβασθεί ‘αμελητί’ στη Βουλή, όπως έχει συμβεί σε άλλες περιπτώσεις.
Κάτι τέτοιο δεν συνέβη, με συνέπεια το έργο της Επιτροπής σας να αποτελεί υποκατάσταση και αμφισβήτηση του έργου της Δικαιοσύνης. Έτσι γίνονται ευδιάκριτες οι κομματικές σκοπιμότητες που επέβαλλαν τη σύστασή της.
Για τους λόγους αυτούς διατηρώ πολύ μεγάλες επιφυλάξεις και με το πνεύμα αυτό παραθέτω τα βασικά πραγματικά στοιχεία της υπόθεσης αυτής.
1. Ουδέποτε εξεδόθησαν ‘τοξικά’ (sub-prime) ομόλογα από το Ελληνικό Δημόσιο, όμοια ή ανάλογα των τοξικών ομολόγων που εκδόθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλες χώρες. Η πολύχρονη προπαγάνδα του ΠΑΣΟΚ στον τομέα αυτό είναι ψευδής και ανυπόστατη.
2. Ακούστηκαν και γράφτηκαν απίθανες ανακρίβειες και συκοφαντίες γύρω από το θέματ αυτό:
Ότι «τα ταμεία έχασαν 1,5 δισεκ»!! Από τα 65 δισεκατομμύρια ευρώ δανεισμό του Ελληνικού Δημοσίου τη διετία 2006-7, περίπου 1,7 δισεκ ευρώ αφορούσε εκδόσεις συνθέτων ομολόγων. (Διεθνώς εκδόθηκαν πάνω από 1 τρισεκατομ. ευρώ τέτοιου τύπου ομόλογα). Από αυτά τα 1,7 δισεκ., περίπου 760 εκατ. αγοράστηκαν από τα ασφαλιστικά ταμεία. Όσα ταμεία ζήτησαν να επιστραφούν τα χρήματά τους (580 εκατ., συμπεριλαμβανομένων και των 280 εκατ. του σύνθετου ομολόγου της JP MORGAN), οι ανάδοχες τράπεζες τους τα επέστρεψαν στο ακέραιο (ύστερα από προσωπικές μου ενέργειες). Δηλαδή τα ταμεία αυτά ΔΕΝ ΕΧΑΣΑΝ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ! Τα υπόλοιπα ταμεία επέλεξαν τα ίδια να διακρατήσουν τα ομόλογα στα οποία είχαν επενδύσει, ως συμφέρουσα τοποθέτηση.
3. Το Υπουργείο Οικονομικών, σε όλες τις περιπτώσεις εισέπραξε για λογαριασμό του Δημοσίου όλη την αξία των εκδοθέντων ομολόγων. Το αναφέρω αυτό, διότι η προπαγάνδα του ΠΑΣΟΚ το 2007, είχε διασπείρει την συκοφαντία ότι η μεν ονομαστική αξία του ομολόγου της JP Morgan ήταν 280 εκατ. Ευρώ, αλλά το Ελληνικό Δημόσιο εισέπραξε στα ταμεία του μόνο 240 εκατ. Ευρώ. Άθλια συκοφαντία που το ΠΑΣΟΚ αναγκάστηκε να αποσύρει ‘άρον-άρον’!
4. Το Υπουργείο Οικονομικών δεν είχε δεν θα μπορούσε να έχει ουδεμία αρμοδιότητα ή ανάμιξη (και δεν προέκυψε καμία τέτοια ανάμιξη μέχρι σήμερα), στις αγοραπωλησίες ομολόγων στη δευτερογενή αγορά (από ξένους επενδυτές, επενδυτικές τράπεζες, εμπορικές τράπεζες, ασφαλιστικά ταμεία, κλπ.), όπως έχει εξηγήσει η ΄Ένωση Ελληνικών Τραπεζών και η Τράπεζα της Ελλάδας με επίσημες ανακοινώσεις τους (και σύμφωνα με την παγκόσμια πρακτική στο θέμα αυτό).
Το ίδιο το Υπουργείο Οικονομικών, σήμερα, επί Υπουργείας κ. Παπακωνσταντίνου, στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, υποστηρίζει πως «μετά την αρχική πώληση του ομολόγου στην Πρωτογενή Αγορά απ’ ευθείας από το Ελληνικό Δημόσιο (εκδότη) και την αγορά του από τον αρχικό επενδυτή, η διαμόρφωσή της τιμής του ομολόγου στις επόμενες μεταπωλήσεις του, οι οποίες λαμβάνουν χώρα στη Δευτερογενή Αγορά, εκφεύγει της αρμοδιότητας και του ελέγχου του Ελληνικού Δημοσίου»!
5. Για όλα τα ομόλογα που εκδόθηκαν ακολουθήθηκαν διαχρονικά οι ίδιες διαδικασίες, οι ίδιες μέθοδοι ανάθεσης και από τις ίδιες αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών.
6. Προσωπικά ως Υφυπουργός Οικονομικών δεν είχα ουδεμία ανάμιξη στην όλη διαδικασία κατάρτισης των όρων της σύμβασης και έκδοσης των ομολόγων (όπως και όλοι οι προκάτοχοί μου) [με εξαίρεση την περίπτωση των συμβάσεων με την GOLDMAN SACHS (2001), σκάνδαλο που επίμονα αρνείται η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να εξετάσει, παρά την πρόσφατη ρητή διαβεβαίωση του Πρωθυπουργού ότι θα εξετασθεί.]
Ειδικά σε ότι αφορά εμένα προσωπικά,
(α) Κανένας μάρτυρας και κανένας υπηρεσιακός παράγοντας του Υπουργείου Οικονομικών, δεν έχει καταθέσει πως εγώ τον επηρέασα, καθ’ οιονδήποτε τρόπο,
(β) Κανένας μάρτυρας δεν κατέθεσε πως εγώ είχα οιανδήποτε συμμετοχή ή ανάμιξη, είτε στην διαδικασία έκδοσης του ομολόγου, ή επιλογής της αναδόχου τράπεζας.
(γ) Δεν βρέθηκε καμία μα καμία ροή πολιτικού χρήματος που να με αφορά. Δεν βρέθηκε γιατί δεν υπήρξε και δεν υπάρχει. Δεν έχει υπάρξει καν καταγγελία ή υπαινιγμός.
(δ) Δεν είχα καμία επαφή, ούτε καν υπηρεσιακή με οποιονδήποτε επενδυτή ή ενδιαφερόμενο για την έκδοση του ομολόγου. Ούτε καν μου ζητήθηκε ραντεβού από ένα τέτοιο παράγοντα, που θα είχε κάθε δικαίωμα να το κάνει, έστω τυπικά, όπως προκύπτει από όλες τις δηλώσεις και καταθέσεις τους.
[βλ. για παράδειγμα την κατάθεση του κ. Θεόδ. Πρινιωτάκη στην Επιτροπή σας (15/10/10): «εμείς ουδέποτε είχαμε ως ‘Ακρόπολις’ –και αυτό μπορώ να το βεβαιώσω και για τους υπολοίπους της ‘Ακρόπολις’- καμία γνώση ή καμία επικοινωνία με κανέναν μέσα από το Υπουργείο Οικονομίας-Οικονομικών ή Εθνικής Άμυνας». Μόνο ο κ. Παπαμαρκάκης κατέθεσε πως «ο μόνος Υπουργός που ήξερε ήταν ο κ. Χριστοδουλάκης» (βλ. παρακάτω*)!]
Αυτά αποδεικνύουν κατά τρόπο αδιαμφισβήτητο, το αυτονόητο. Ότι δηλαδή, ο Υφυπουργός Οικονομικών, δεν είχε ουδεμία ‘ανάμιξη’ στην ομαλή λειτουργία έκδοσης των ομολόγων. Αυτό το έχουν ήδη πιστοποιήσει με τις δηλώσεις και τις καταθέσεις τους και όλα τα υπηρεσιακά στελέχη του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
7. Τα στελέχη του Υπουργείου έκαναν και κάνουν άριστα τη δουλειά τους και την περίοδο εκείνη και τα προηγούμενα χρόνια. Είναι άριστοι και ευσυνείδητοι επαγγελματίες. Η αναγνώριση αυτή είναι οφειλόμενη και λυπάμαι που κάποια μέλη της Επιτροπής σας τους συμπεριφέρθηκαν κατά τρόπο μειωτικό και απρεπέστατο.
Πρέπει να προβληματίσει σοβαρά την Επιτροπή σας, ότι η μακρά έρευνα της Δικαιοσύνης δεν απέδωσε καμία ευθύνη σε κανένα στέλεχος του Υπουργείου Οικονομικών.
{Να σας θυμήσω επίσης πως όταν ήμουν Υφυπουργός, είχαμε καταφέρει να δανείζεται το Ελληνικό Δημόσιο με το ίδιο κόστος με την Ιταλία, ενώ τώρα με 600 μ.β. ακριβότερα! Δανειζόμασταν με σπρέντ 29 μ.β. (0,29%) ακριβότερα από την Γερμανία, ενώ τώρα δεν μπορούμε καν να δανειστούμε ούτε με 800 μ.β. ακριβότερα. Καταφέρναμε να δανεισθούμε για διάρκειες 30 και 50 ετών, ενώ τώρα με το ζόρι για έξι μήνες. Το όφελος του Δημοσίου από τα 30-ετή και 50-ετή δάνεια που συνάψαμε ξεπερνάει τα 6 δισεκ. ευρώ.}
Με βάση τα παραπάνω, και τον τερματισμό της έρευνας από την Δικαιοσύνη, δεν αντιλαμβάνομαι το νόημα της κλήσεώς μου από την Επιτροπή σας.
*ΜΑΡΤΥΣ (Γεώργιος Παπαμαρκάκης): Θα ήθελα να κάνω μια εισαγωγή και να διευκρινίσω ορισμένα σημεία τα οποία τόσο εγώ όσο και η εταιρία στην οποία εργάζομαι έχουμε επιχειρήσει επανειλημμένα να τοποθετήσουμε στην σωστή τους βάση στο παρελθόν.
Πρώτον δεν συνάντησα και δεν επικοινώνησα ποτέ με κυβερνητικά ή κομματικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με τις εκδόσεις δομημένων ομολόγων. Πιο συγκεκριμένα δεν συνάντησα και δεν επικοινώνησα ποτέ με στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών, του Υπουργείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων ή οποιουδήποτε άλλου Υπουργείου σχετικά με τα επίμαχα δομημένα ομόλογα. Δεν είχα ποτέ καμία άμεση ή έμμεση επαφή ούτε ποτέ ήθελα ή επιδίωξα να έχω με τον κύριο Αλογοσκούφη, τον κύριο Δούκα, τον κύριο Τσιτουρίδη, τον κύριο Κουρή ή οποιοδήποτε άλλο πολιτικό πρόσωπο ή στέλεχος των Υπουργείων αυτών, παρά τα όσα κατά καιρούς ενδεχομένως και κακόβουλα έχουν δημοσιευθεί. Δεν συνάντησα και δεν επικοινώνησα ποτέ με στελέχη των ελληνικών ασφαλιστικών ταμείων σχετικά με τις εκδόσεις δομημένων ομολόγων.
ΣΟΦΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑ: Για να επανέλθω: Λέει, λοιπόν, ο κ. Πρινιωτάκης την αλήθεια, ότι πριν τη ΝΑΜ ήσασταν στην Morgan Stanley και ότι από παλιά ήσασταν πολύ κοντά στις κυβερνήσεις. Τους βοηθούσατε, τους εξυπηρετούσατε όσον αφορά τις εκδόσεις των δανείων είτε στην πρωτογενή είτε στη δευτερογενή αγορά. Θέλετε να σας πιστέψουμε ότι δεν ξέρατε κανέναν; Ορκιστήκατε στο Ευαγγέλιο πριν από λίγο, ότι θα πείτε την αλήθεια.
ΜΑΡΤΥΣ (Γεώργιος Παπαμαρκάκης): Λυπάμαι πάρα πολύ που γίνεται μία συζήτηση χωρίς στοιχεία, χωρίς μαρτυρικές καταθέσεις και απλώς βασιζόμαστε…
ΣΟΦΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑ: Η μαρτυρική κατάθεση είναι αυτή που μόλις σας διάβασα.
ΜΑΡΤΥΣ (Γεώργιος Παπαμαρκάκης): Εγώ το ερμηνεύω διαφορετικά από αυτό που το ερμηνεύετε εσείς κι έχω αυτό το δικαίωμα. Εγώ το μόνο άτομο το οποίο ήξερα στα Υπουργεία ήταν ο κ. Χριστοδουλάκης, με τον οποίο μας συνδέει και μία καταγωγή, από τα Χανιά. Και επανειλημμένα μίλησε για το δημόσιο χρέος και για τα… με την Goldman Sachs. Πέρα από τον κ. Χριστοδουλάκη, δεν έχω γνωρίσει κανέναν στο Υπουργείο ούτε είχα κανένα ενδιαφέρον. Ούτε άπτεται των εργασιών του αμοιβαίου το Υπουργείο Οικονομικών.

Read more...

«Ως εδώ µε τις θυσίες»...



ΡΕΠΟΡΤΑΖ. Γιώργος Χρ. Παπαχρήστος
Ο Πρωθυπουργός απάντησε στις φήµες ότι θα ζητηθούν κι άλλα µέτρα...
Μήνυµα στην Κοµισιόν και τον επίτροπο για την Οικονοµία Ολι Ρεν, που άνοιξε τη συζήτηση για την ανάγκη λήψης νέων µέτρων, έστειλε χθες ο Γιώργος Παπανδρέου, ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να λάβει άλλα µέτρα «ό,τι και να γίνει».

Το µήνυµα Παπανδρέου, που αφορά προφανώς και την τρόικα, έχει να κάνει µε την εντεινόµενη φηµολογία των τελευταίων ηµερών, ότι η αναθεώρηση του ελλείµµατος προς τα πάνω θα υποχρεώσει την Ελλάδα στη λήψη και νέων µέτρων σκληρής λιτότητας. Ο Πρωθυπουργός φρόντισε χθες, µιλώντας σε ηµερίδα για νέους επιχειρηµατίες που διοργάνωσε το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, να προειδοποιήσει την Κοµισιόν και την τρόικα, ότι ο ελληνικός λαός δεν αντέχει άλλα µέτρα και ότι έχει υποβληθεί ήδη σε βαριές θυσίες. Αν και για πολλούς οι αναφορές Παπανδρέου έχουν και εσωτερικό ακροατήριο, καθώς επίσης έχει ενταθεί η φηµολογία ότι επίκειται η λήψη και νέων αυστηρών µέτρων εις βάρος των χαµηλότερων εισοδηµατικά τάξεων και των συνταξιούχων, είναι προφανές ότι µε αυτές ο έλληνας Πρωθυπουργός προσπαθεί να κλείσει κάθε σχετική συζήτηση που ανοίγει στις Βρυξέλλες, και µπορεί να έχει επιπτώσεις στις εκλογές της 7ης Νοεµβρίου.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το θέµα αυτό έχει δηµιουργήσει έντονο προβληµατισµό στην κυβέρνηση, καθώς εκτιµάται ότι η επίµονη επίκληση εκ µέρους της αντιπολίτευσης του ενδεχοµένου της λήψης συµπληρωµατικών µέτρων µετά την αναθεώρηση του ελλείµµατος πιθανόν να πλήξει ακόµη περισσότερο την εκλογική απήχηση του ΠΑΣΟΚ και κατ’ επέκταση των υποψηφίων που στηρίζει το κόµµα στις περιφερειακές και δηµοτικές εκλογές του επόµενου µήνα.

Εκεί αποδίδεται και η στροφή στην κυβερνητική επικοινωνιακή πολιτική των τελευταίων ηµερών, σύµφωνα µε την οποία η κυβέρνηση πολιτικοποιεί επίσης τις εκλογές, θέτοντας στους ψηφοφόρους παραλλαγές του διλήµµατος «ή αλλάζουµε ή βουλιάζουµε».

Οπως προαναφέρθηκε, ο κ. Παπανδρέου στη χθεσινή παρέµβασή του στην ηµερίδα των νέων επιχειρηµατιών δεσµεύθηκε ότι δεν θα ληφθούν άλλα µέτρα, δεν θα επιβαρυνθούν περαιτέρω οι µισθωτοί και οι συνταξιούχοι και δεν θα υπάρξει αύξηση των φορολογικών συντελεστών.

Οι δεσµεύσεις Παπανδρέου συνοδεύθηκαν από το σαφές µήνυµα προς τον Ολι Ρεν, την Κοµισιόν και την τρόικα: «Θα τηρήσουµε τις δεσµεύσεις µας γιατί είναι όρος επιβίωσης για τη χώρα, αλλά µέχρι εκεί. Πρέπει να καταλάβουν όλοι µέσα και έξω ότι ο ελληνικός λαός έχει κάνει πρωτόγνωρες θυσίες» υπογράµµισε ο Πρωθυπουργός, και στην ουσία έθεσε τέλος στην όλη συζήτηση που άρχισε µε αφορµή τις πληροφορίες για αναθεώρηση του ελληνικού ελλείµµατος από τη Εurostat προς τα πάνω.

ΔΕΣΜΕΥΤΗΚΕ:

Δεν θα επιβαρυνθούν περαιτέρω µισθωτοί και συνταξιούχοι και δεν θα υπάρξει αύξηση των φορολογικών συντελεστών


«Δεν είµαστε τεµπέληδες και ανίκανοι, θα αφήσουµε οριστικά το κακό πίσω µας»

«ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΕ κοµβικό σηµείο» τόνισε χθες στην οµιλία του σε ηµερίδα νέων επιχειρηµατιών ο Γιώργος Παπανδρέου. «Κάνουµε τη µεγαλύτερη µείωση του ελλείµµατος που έχει γίνει ποτέ στη χώρα και έχουµε πρωτόγνωρα αποτελέσµατα, αυτό µάς δίνει αυτοπεποίθηση, διότι µας δείχνει ότι όταν βάζουµε στόχους, τους πετυχαίνουµε».

Ο Πρωθυπουργός σηµείωσε ότι «η χώρα βρέθηκε στο χείλος του γκρεµού. Πολλοί βιάστηκαν να προεξοφλήσουν ότι δεν θα τα καταφέρουµε, αλλά τα πρώτα αποτελέσµατα είναι ορατά. Δεν είµαστε τεµπέληδες και ανίκανοι και παρά τα µικρά ή µεγάλα προβλήµατα θα αφήσουµε µια και καλή το κακό πίσω µας».

Ανήγγειλε ότι στο εξής οι προσπάθειες θα στραφούν σε πολιτικές για τη µείωση της σπατάλης στο Δηµόσιο, καθώς και σε όσους φοροδιαφεύγουν αποκρύβοντας εισοδήµατα και ζώντας παρασιτικά εις βάρος του κοινωνικού συνόλου και του Δηµοσίου.

Τέλος, ανέφερε επιγραµµατικά ότι οι στόχοι της κυβέρνησης επικεντρώνονται στο να αντιµετωπίσει τις πραγµατικές ρίζες του προβλήµατος µε σταθερά και µακροπρόθεσµα αποτελέσµατα, να σταµατήσει το πελατειακό κράτος, η κακοδιοίκηση, τα κακώς κείµενα, η πελατειακή πολιτική που έχουν οδηγήσει τελικά σε εµπέδωση της αδικίας και στην καταστρατήγηση των δικαιωµάτων των πολιτών.
ΝΕΑ.


Read more...

ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΟ ΛΙΦΤΙΝΓΚ


Ρεπορτάζ : Γιώργος Φιντικάκης
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Αρχίζει εντός των προσεχών εβδοµάδων το πολυσυζητηµένο πρόγραµµα Εξοικονοµώ Κατ' Οίκον που αφορά ενεργειακές εργασίες σε περίπου 100.000 σπίτια, µέσα από έναν συνδυασµό χαµηλότοκων δανείων και επιδοτήσεων. Το προανήγγειλε από το βήµα του συνεδρίου του Εconomist...
«Η πράσινη ατζέντα µετά την Κοπεγχάγη» ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης, λέγοντας ότι το πρόγραµµα αρχίζει µέσα στις επόµενες εβδοµάδες και γι’ αυτό προβλέπονται πόροι (δηµόσιοι και ιδιωτικοί) άνω του 1,2 δισ. ευρώ τα επόµενα δύο χρόνια. Το µέγιστο ύψος των επιλέξιµων εργασιών είναι τα 15.000 ευρώ και η µέγιστη δωρεάν επιδότηση δεν θα µπορεί να ξεπερνά το 30% (ήτοι 4.500 ευρώ), αλλά εκτός αυτής ο δικαιούχος θα µπορεί να πάρει και δάνειο, που για ορισµένες περιπτώσεις χαµηλοεισοδηµατιών θα είναι άτοκο. Επιδοτούνται η αντικατάσταση κουφωµάτων - τζαµιών και η τοποθέτηση συστηµάτων σκίασης, η εγκατάσταση θερµοµόνωσης στο εξωτερικό του κτιρίου και στο δώµα και η αναβάθµιση του συστήµατος θέρµανσης και παροχής ζεστού νερού. Από τις αρχές Νοεµβρίου, οπότε και αναµένεται να προκηρυχθεί, οι ενδιαφερόµενοι θα µπορούν να καλέσουν ενεργειακό επιθεωρητή για να διενεργήσει την απαραίτητη για την υπαγωγή τους σε αυτό επιθεώρηση του σπιτιού τους. Βάσει αυτής θα καταθέτουν και την αίτηση στις συνεργαζόµενες τράπεζες. Αν δηλαδή η επιθεώρηση αναφέρει ότι για να ενισχυθεί ενεργειακά ένα σπίτι απαιτείται για παράδειγµα να µονωθεί εσωτερικά, ο φάκελος που θα συνοδεύει την αίτηση θα αφορά µόνο τη συγκεκριµένη εργασία και όχι άλλες. Εντός των ηµερών το Ταµείο Εγγυοδοσίας Μικρών & Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων (ΤΕΜΠΜΕ) επιλέγει τις τράπεζες που θα αναλάβουν να «τρέξουν» το πρόγραµµα (έχουν υποβάλει προσφορές οι Εurobank, Εθνική, Credicom-Εµπορική, Ταχυδροµικό Ταµιευτήριο, Αγροτική Τράπεζα, Πειραιώς και Αlpha Βank). Τα επιτόκια των χαµηλότοκων δανείων θα καθοριστούν από τη διαγωνιστική διαδικασία. Εισοδηµατικές κατηγορίες Τρεις είναι οι εισοδηµατικές κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται οι δικαιούχοι, (σύµφωνα µε το πρόγραµµα που είχε ανακοινωθεί τον Ιούλιο, και παραµένει ως έχει σύµφωνα µε τις πληροφορίες): n Για όσους έχουν ατοµικό εισόδηµα µέχρι 15.000 ευρώ και οικογενειακό µέχρι 25.000 ευρώ προβλέπεται άτοκο δάνειο και επιχορήγηση του 30% του επιλέξιµου προϋπολογισµού των παρεµβάσεων. Δηλαδή, αν κάποιος λάβει δάνειο από την τράπεζα 10.000 θα αποπληρώσει άτοκα µόνο τα 7.000 ευρώ, άρα στην ουσία εισπράττει τα υπόλοιπα 3.000 ευρώ ως επιχορήγηση. n Για όσους έχουν ατοµικό εισόδηµα µεταξύ 15.000-30.000 ευρώ και οικογενειακό µεταξύ 25.000-50.000 ευρώ προβλέπεται χορήγηση χαµηλότοκου δανείου και επιχορήγηση για το 15% του επιλέξιµου προϋπολογισµού. Δηλαδή, για δάνειο 10.000 ευρώ ο δικαιούχος θα αποπληρώσει έντοκα τα 8.500 ευρώ, άρα θα εισπράξει ως επιχορήγηση τα 1.500 ευρώ. n Τέλος, για ατοµικά εισοδήµατα 30.000-45.000 ευρώ και οικογενειακά 50.000-65.000 ευρώ χορηγείται χαµηλότοκο δάνειο.

Read more...

ΠΡΙΜ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΣΕ ΑΝΕΡΓΟΥΣ...


Ρεπορτάζ : Ηλίας Π. Γεωργάκης
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Ιατροφαρµακευτική κάλυψη πέραν της διετίας για όλους τους ανέργους προωθεί το υπουργείο Εργασίας, ενώ τουλάχιστον διετής θα είναι η κάλυψη για ελεύθερους επαγγελµατίες που αναστέλλουν την επαγγελµατική δραστηριότητά τους. Για την παράταση της...
ιατροφαρµακευτικής κάλυψης των παροχών υγείας στους ανέργους θα υπάρξει νοµοθετική ρύθµιση. Σχετικές δηλώσεις έκανε χθες (από τη ΝΕΤ) ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργος Κουτρουµάνης. Οσον αφορά τον ΟΑΕΕ, στον Νόµο 3845/2010 «Μέτρα για την εφαρµογή του µηχανισµού στήριξης της ελληνικής οικονοµίας κ.λπ.» περιλαµβάνονται διατάξεις στις οποίες προβλέπεται ότι οι ασφαλισµένοι του ΟΑΕΕ ηλικίας άνω των 30 ετών και µέχρι 65 ετών που διέκοψαν την άσκηση του επαγγέλµατός τους, καλύπτονται για παροχές ασθένειας από τον Κλάδο Υγείας του Οργανισµού για δύο χρόνια από τη διακοπή της ασφάλισης, εφόσον συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις: 1 Εχουν πραγµατοποιήσει στην ασφάλιση οποιουδήποτε ασφαλιστικού οργανισµού 600 ηµέρες εργασίας ή 2 χρόνια. Αυτό το κατώτατο όριο αυξάνεται ανά εκατόν είκοσι ηµέρες ή τέσσερις µήνες κάθε χρόνο µετά τη συµπλήρωση του 30ού έτους της ηλικίας και µέχρι τη συµπλήρωση των 4.500 ηµερών εργασίας ή 15 ετών ασφάλισης. 2 Δεν ασφαλίζονται για οποιονδήποτε λόγο στο Δηµόσιο ή σε άλλον ασφαλιστικό οργανισµό. Τα δικαιολογητικά για υπαγωγή στην ασφάλιση Με απόφαση της υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης καθορίζονται τα απαιτούµενα δικαιολογητικά καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτοµέρεια για την εφαρµογή των ρυθµίσεων του άρθρου αυτού. Τα δικαιολογητικά για την υπαγωγή στην ασφάλιση είναι: αίτηση για υπαγωγή στην ασφάλιση, υπεύθυνη δήλωση στην οποία ο αιτών θα δηλώνει ότι είναι ανασφάλιστος και ότι µόλις αναλάβει οποιαδήποτε εργασία (µισθωτή ή ελεύθερο επάγγελµα) θα δηλώσει αυτό στον ασφαλιστικό οργανισµό. Επίσης, σε περίπτωση ασφάλισης σε περισσότερους από έναν οργανισµούς, θα πρέπει να προσκοµίζονται σχετικές βεβαιώσεις για την πιστοποίηση του χρόνου ασφάλισης. Αιτήσεις για το πρόγραµµα του ΟΑΕΔ Αύριο αναµένεται να αρχίσει η υποβολή αιτήσεων συµµετοχής στο πρόγραµµα του ΟΑΕΔ για την επιχορήγηση 200.000 θέσεων εργασίας µέσω της επιδότησης κατά 100% των εργοδοτικών εισφορών µε στόχο να διατηρηθούν οι 400.000 θέσεις (www. oaed.gr). Η υπαγωγή των επιχειρήσεων στο πρόγραµµα διατήρησης των θέσεων εργασίας θα γίνει υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχουν προηγηθεί κατά το προηγούµενο τρίµηνο απολύσεις (µπορεί όµως να έχει συµπληρωθεί στο µεταξύ ο αριθµός ώστε να µην υπάρχει µείωση προσωπικού). Η επιχείρηση θα επιχορηγείται για το 50% των εργαζοµένων που απασχολεί, από 1 έως και 80 εργαζοµένους κατ’ ανώτατο όριο, µε τη δέσµευση να διατηρήσει τουλάχιστον ίσο αριθµό µη επιχορηγούµενων εργαζοµένων µε τον αριθµό των επιχορηγουµένων καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράµµατος (12 µήνες µε επιχορήγηση +6 χωρίς επιχορήγηση). Δεν θα ισχύσουν κριτήρια για την προτεραιότητα υπαγωγής, ενώ το 50% των θέσεων θα αφορά µικρές επιχειρήσεις (1-9 άτοµα). Το πρόγραµµα θα κοστίσει στο ΙΚΑ την απώλεια 992 εκατ. ευρώ από ασφαλιστικές εισφορές (συµψηφίζεται µε µέρος των χρεών που έχει στον ΟΑΕΔ). Κατσέλη: Να εγγραφούν όλοι οι άνεργοι Χθες η υπουργός Εργασίας Λ. Κατσέλη τόνισε: «Ολα τα προγράµµατα ένταξης ανέργων απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες. Οι τρίτεκνοι περιλαµβάνονται στους πολύτεκνους. Ο άνεργος που µας ακούει τώρα, µπορεί να εγγραφεί στον ΟΑΕΔ. Ολοι οι άνεργοι είναι απαραίτητο να εγγραφούν. Να πληροφορηθούν για τα προγράµµατα. Υπάρχουν και προγράµµατα ενίσχυσης επιχειρηµατικότητας. Αν καθήσει στο σπίτι, είναι σίγουρο ότι δεν θα βρει δουλειά. Οσο πιο ενεργητικός είναι, όσο πιο πολύ µιλήσει µε πιθανούς εργοδότες και κινητοποιήσει και τους ίδιους τους εργοδότες τόσο το καλύτερο, να κάνει χρήση των προγραµµάτων».
Read more...

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 44 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2015 ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ.ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ


Επενδύσεις συνολικού ύψους 44 δισ. ευρώ και δημιουργία 200.000 νέων θέσεων εργασίας ως το 2015 προβλέπει το αναπτυξιακό πρόγραμμα του υπουργείου Περιβάλλοντος που παρουσίασε χθες η υπουργός κυρία Τίνα Μπιρμπίλη, μιλώντας στο συνέδριο του Economist για την κλιματική αλλαγή. Πρόκειται για το στρατηγικό σχέδιο που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι στους κοινωνικούς εταίρους και περιλαμβάνει τέσσερις άξονες δράσεων: μετάβαση σε οικονομία χαμηλών εκπομπών ρύπων, προστασία της βιοποικιλότητας - αειφόρος διαχείριση των φυσικών πόρων, αναβάθμιση της ποιότητας ζωής με...


αστικές αναπλάσεις και ενίσχυση της περιβαλλοντικής διακυβέρνησης. Στον πρώτο άξονα δράσεων περιλαμβάνονται οι επενδύσεις σε νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, ανανεώσιμες πηγές, δίκτυα, εξοικονόμηση ενέργειας αλλά και οι παρεμβάσεις στα κτίρια για βελτίωση της ενεργειακής τους συμπεριφοράς. Η υπουργός τόνισε ότι ο κλάδος της οικοδομής καλείται να ανταποκριθεί στην πρόκληση της ανακαίνισης του μεγάλου κτιριακού αποθέματος της χώρας, (μέρος της οποίας θα γίνει με το πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ' οίκον» που ανήγγειλε νωρίτερα στο ίδιο συνέδριο ο υφυπουργός ΠΕΚΑ κ. Γ. Μανιάτης). «Η στήριξη της αγροτικής ανάπτυξης στις επιδοτήσεις, του τουρισμού στο μαζικό μοντέλο και της ανάπτυξης στην οικοδομή δεν μπορεί πλέον να συνεχιστούν, είχαν ήδη άσχημες συνέπειες για τη χώρα» είπε χαρακτηριστικά η υπουργός. Αναφερόμενη στις διεθνείς εξελίξεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής η κυρία Μπιρμπίλη επεσήμανε ότι τα βήματα που έγιναν μετά το Κιότο ήταν μικρά, η Κοπεγχάγη δεν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχία και όλα δείχνουν ότι στη διάσκεψη του Κανκούν στο Μεξικό, που προγραμματίζεται για τον ερχόμενο Δεκέμβριο, θα δοθεί μία ακόμη παράταση για ένα χρόνο. Σύμφωνα με την υπουργό, οι ΗΠΑ και οι αναπτυσσόμενες οικονομίες δεν είναι έτοιμες να συμφωνήσουν σε δεσμευτικούς στόχους και η ΕΕ δεν πρόκειται να δεσμευτεί περαιτέρω αν δεν υπάρξει δέσμευση από τις ΗΠΑ και την Κίνα. Η κυρία Μπιρμπίλη επανέλαβε ότι η πράσινη ανάπτυξη είναι μοχλός εξόδου από την οικονομική κρίση, σημειώνοντας ότι κατά τη διετία 2008 - 2009, το ένα έκτο των πακέτων στήριξης της οικονομίας που διοχετεύθηκαν διεθνώς, ή συνολικά 3 τρισ. δολάρια, κατευθύνθηκε σε πράσινες δράσεις.

Read more...

OΡΓΗ ΠΑΜΠΟΥΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΡ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟΝ ΑΣΤΑΚΟ


Οργισμένος με τους χειρισμούς της κοινοπραξίας από το Κατάρ, που «λάβωσαν τη χώρα», εμφανίστηκε ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης την επομένη της ματαίωσης της επένδυσης στον Αστακό. «Δεν είναι σοβαροί» είπε χαρακτηριστικά. «Η κοινοπραξία που αποτελείτο από δύο εταιρείας αναμφισβήτητης ισχύος οικονομικής και κύρους, εμφανίστηκε να κάνει μια μεγάλη επένδυση σε μια υποβαθμισμένη περιοχή, όπου από το 1974 δεν είχε γίνει κατορθωτό να γίνει επένδυση...


Όταν βεβαίως η μία εταιρεία είναι και κρατική, εκ πρώτης όψεως λες πως είναι σοβαροί άνθρωποι» είπε ο κ. Παμπούκης κατά τη δεύτερη ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου για το «Fast Track». «Προφανώς» συμπλήρωσε «επρόκειτο περί ιδιωτικής επενδύσεως και το καλωσορίσαμε. Στη συνέχεια, ο κος Κουβέλης, ο υφυπουργός Εξωτερικών, υπέγραψε ένα M.O.U. [μνημόνιο κατανόησης] για την επίσκεψη του Πρωθυπουργού του Κατάρ, που έλεγε ότι η επένδυση θα προχωρούσε με ταχεία αδειοδότηση σύμφωνα με το νόμο. Αυτό η πολιτεία το έπραξε» πρόσθεσε ο υπουργός Επικρατείας και συμπλήρωσε: «Δυστυχώς, η κοινοπραξία αυτή απεδείχθη μη σοβαρή: Τους εγκαλώ και είμαι ιδιαιτέρως οργισμένος, γιατί ενώ εμείς ανταποκριθήκαμε πλήρως στις υποχρεώσεις μας, εκείνοι είπαν πως μαλώσανε και δεν το είχανε υπολογίσει καλά. Οργισμένο προκύπτει το συμπέρασμα, πως δεν είναι σοβαροί. Παρασυρθήκαμε γιατί είχαμε να κάνουμε με δύο παγκοσμίως σοβαρές εταιρείες» δήλωσε ο υπουργός, αναφερόμενος στις αρχικές κυβερνητικές δηλώσεις με τις οποίες καλωσόριζε τους Καταριανούς ως επενδυτές. Εγκαλούμενος από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο της ΝΔ, Κώστα Μαρκόπουλο, για τα όσα αναφέρουν σημερινά δημοσιεύματα, όπου εγκαλείται η κυβέρνηση από τους επιχειρηματίες, πως «άλλα τους είπε στην αρχή και άλλα μετά», ο κ. Παμπούκης επέμεινε πως «η ελληνική πολιτεία έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει». «Είναι θέμα της ελληνικής πολιτείας, εάν η Ιταλία θα έπαιρνε το περισσευούμενο αέριο ή όχι; Επαναλαμβάνετε εσείς τις εφημερίδες; Τι θα έκανε η ελληνική κυβέρνηση για να πάει το προϊόν στην Ιταλία; Και δεν έπρεπε να είχαν ελεγχθεί αυτά πριν; Εγώ είμαι θυμωμένος, γιατί έχουμε μία λαβωμένη χώρα. Ποιο είναι το καθήκον της πολιτείας σε μια ιδιωτική επένδυση; Να κάνει το μπίζνες πλαν;» αναρωτήθηκε. Νωρίτερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής είχε αναφέρει ότι η ματαίωση της ιδιωτικής επένδυσης στον Αστακό, δεν επηρεάζει το μνημόνιο που υπέγραψε η Ελλάδα με το Κατάρ στις ΗΠΑ, γιατί αφορά σε διακρατική συνεργασία. Ο κ. Πεταλωτής σημείωσε δε ότι οι ιδιωτικές επενδύσεις δεν εξαρτώνται από την κυβέρνηση και ότι «εάν υπάρχει η ματαίωση μια τέτοιας συναλλαγής αυτό είναι θέμα ιδιωτικό». «Μας ενδιαφέρουν, αλλά δεν είναι θέμα δικό μας η ολοκλήρωσή των επενδύσεων», είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και πρόσθεσε ότι «αυτό που μένει στο τέλος είναι ότι εμείς είμαστε ένα αξιόπιστο κράτος».

Read more...

ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ: ΠΡΑΞΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Ο "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ"


Ισχυρή πράξη εμπιστοσύνης της πολιτείας και της κυβέρνησης προς όλους τους Έλληνες χαρακτήρισε τη μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη,» ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, μιλώντας απόψε στα εγκαίνια του εκλογικού κέντρου, του υποψηφίου Δημάρχου Χανίων Μανώλη Σκουλάκη και του υποψηφίου αντιπεριφερειάρχη Απόστολου Βουλγαρακή. Ο κ. Ραγκούσης τόνισε ότι ο «Καλλικράτης» ήταν ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα που έγινε πράξη με απόφαση του πρωθυπουργού της κυβέρνησης και την βοήθεια της τοπικής αυτοδιοίκησης και της κοινωνίας...
«Το εγχείρημα του Καλλικράτη δεν είναι ένας απλός νόμος. Είναι κάτι πολύ σημαντικότερο κάτι πολύ βαθύτερο. Είναι η μεγαλύτερη μεταφορά πολιτικής ισχύος που ποτέ μετακινήθηκε και μεταφέρθηκε από το κεντρικό πολιτικό κράτος, από το εθνικό κεντρικό κράτος, στις τοπικές κοινωνίες. Είναι με άλλα λόγια η μεγαλύτερη, η πιο ισχυρή πράξη εμπιστοσύνης της πολιτείας και μιας κυβέρνησης σε όλους τους Έλληνες σε όλες τις Έλληνιδες. Γιατί με τον Καλλικράτη είναι τέτοια η μεταφορά των αρμοδιοτήτων, τέτοια η μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων και στο δεύτερο βαθμό και στο επίπεδο των δήμων, που προηγούμενο της δεν έχει», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ραγκούσης. Ο υπουργός Εσωτερικών στην ομιλία του τόνισε ότι ο «Καλλικράτης» δίνει το δικαίωμα στις τοπικές κοινωνίες να αποφασίσουν για τα του οίκου τους, παρέχοντας, όπως είπε, σε περιφέρειες και δήμους πόρους και αρμοδιότητες. Τόνισε παράλληλα ότι με τον «Καλλικράτη» επιτυγχάνεται μεγάλη εξοικονόμηση πόρων, ενώ παράλληλα ενισχύεται η περιφέρεια. «Οι εξοικονομήσεις που επιφέρει ο Καλλικράτης είναι τόσες, είναι τόσες εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ αυτά που ωφελούνται οι δήμοι που θα ωφεληθούν οι περιφέρειες οι πολίτες και οι φορολογούμενοι που δεν υφίσταται καμιά συζήτηση για περικοπές δήθεν από το μνημόνιο», είπε ο κ. Ραγκούσης, τονίζοντας ότι ο «Καλλικράτης» σχεδιάστηκε πολύ πριν η χώρα μας καταφύγει στο δανεισμό που ήταν, όπως επεσήμανε, απαραίτητος για τη λειτουργία του ελληνικού κράτους. Όπως τόνισε, «ο Καλλικράτης δημιουργεί από την πρώτη Ιανουαρίου του 2011 ένα τελείως ριζικά διαφορετικό τοπίο, το οποίο και εξυπηρέτηση στον πολίτη θα παρέχει και εξοικονόμηση των χρημάτων του, αλλά και παραγωγική αξιοποίηση των πόρων, είτε έρχονται από τους Έλληνες φορολογούμενους είτε από τα κοινοτικά κονδύλια. Ο Καλλικράτης δεν είναι απλώς ένας νόμος. Είναι οι αρχές και οι αξίες μιας άλλης τύπου διακυβέρνησης. Μιας διακυβέρνησης που λέει ότι πρέπει να σταματήσει το κεντρικό γραφειοκρατικό πελατειακό αδιαφανές και εν πολλοίς διεφθαρμένο Αθηναϊκό κράτος, να αποφασίζει στο όνομα εκατομμυρίων Ελλήνων». Από τα Χανιά ο κ. Ραγκούσης χαρακτήρισε πολύ κρίσιμες τις αυτοδιοικητικες εκλογές του Νοεμβρίου, καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά: «σε αυτές αναμετρώνται δυο δυνάμεις, δυο Ελλάδες, δυο απόψεις, δυο αντιλήψεις για την Ελλάδα». Η μια, που θέλει να συνεχίσει να λειτουργεί η αυτοδιοίκηση, το κράτος, η οικονομία, η χώρα, με λογικές πελατειακές, αναξιοκρατικές, αδιαφανείς, και μια άλλη αντίληψη, η οποία ήδη έχει πάρει το πολιτικό κόστος να κάνει όλες εκείνες τις αλλαγές ώστε να μπορεί η Ελλάδα να αναπνεύσει να φύγει από την υπανάπτυξη, να βγει στο φως της διαφάνειας της αξιοκρατίας της αντικειμενικότητας». Στην τελετή των εγκαινίων το παρών έδωσαν οι βουλευτές Ευτύχης Δαμιανάκης και Σήφης Βαλυράκης, ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, το μέλος του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ Λίτσα Κουρουπάκη και ο Περιφερειάρχης Κρήτης Αθανάσιος Καρουντζος.
Read more...

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Κατάληψη στο υπουργείο Οικονομικών


http://img.protothema.gr/

Σε εξέλιξη βρίσκεται κατάληψη του υπουργείου Οικονομικών στην οδό Νίκης από συμβασιούχους του Κέντρου Πληροφορικής του υπουργείου.

Νωρίτερα επικράτησε ένταση όταν δυνάμεις των ΜΑΤ, προσπάθησαν να απομακρύνουν τους συμβασιούχους από την είσοδο του κτιρίου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου τους Γιάννη Δουδούμη η κυβέρνηση δίνει στους εργαζόμενους ψεύτικες υποσχέσεις. Στόχος τους είναι η συνάντηση με το Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών Ηλία Πλασκοβίτη. Από το ΚΕΠΥΟ απολύθηκαν πριν από ένα χρόνο 35 εργαζόμενοι και μόλις πριν ένα μήνα απολύθηκαν άλλοι 13, ενώ τον επόμενο μήνα επίκειται η απόλυση άλλων 170 εργαζομένων.


Read more...

Επιδοτούν τους μισούς, για να σωθούνε όλοι…

Παίρνουν λεφτά οι εργοδότες, αν δεν απολύσουν επί 18 μήνες


http://img.protothema.gr/
Το βασικότερο πρόγραμμα από αυτά που εξαγγέλθηκαν την Τρίτη από τον πρωθυπουργό και την υπουργό Εργασίας κα. Λούκα Κατσέλη, αφορά στην επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών για 200.000 άτομα, προκειμένου να διατηρηθούν συνολικά 400.000 θέσεις εργασίας.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα και για κάθε επιδοτούμενη θέση απασχόλησης θα διασώζεται άλλη μία. Οι ενταγμένες επιχειρήσεις θα επιχορηγηθούν για το 50% των εργαζομένων που απασχολούν κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και ειδικότερα για ένα έως και ογδόντα άτομα.

Αναγκαία προϋπόθεση είναι να διατηρήσουν τουλάχιστον ίσο αριθμό μη επιχορηγούμενων εργαζομένων καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος (δηλαδή συνολικά για 18 μήνες). Αυτό πρακτικά σημαίνει πως για τις 200.000 θέσεις εργασίας που θα επιδοτηθούν θα «θωρακιστούν» άλλες 200.000 θέσεις (σύνολο 400.000 άτομα).

Δικαίωμα συμμετοχής στο συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν όλες οι επιχειρήσεις και γενικά οι εργοδότες του ιδιωτικού τομέα. Αναγκαία προϋπόθεση είναι οι επιχειρήσεις να μην έχουν προχωρήσει- κατά τη διάρκεια του τριμήνου πριν από την αίτηση συμμετοχής- σε μείωση προσωπικού.

Για τη διετία 2011 - 2012 υπολογίζεται πως το πρόγραμμα θα κοστίσει 992 εκατομμύρια ευρώ (ποσό που θα καλυφθεί μέσω του αλληλόχρεου λογαριασμού του ΙΚΑ-ΟΑΕΔ). Σημειώνεται πως τα μισά από τα χρήματα- δηλαδή 487 εκατομμύρια ευρώ- πηγαίνουν για τη στήριξη των μικρών επιχειρήσεων, που απασχολούν από δύο μέχρι εννιά άτομα.

Σύμφωνα με τους όρους του προγράμματος η επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών αφορά εργαζόμενους, που :

* Ανήκουν στο μόνιμο προσωπικό και συνεχίζουν να εργάζονται στις επιχειρήσεις με καθεστώς πλήρους απασχόλησης αορίστου χρόνου για 18 μήνες

* Εργάζονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου υπό την προϋπόθεση της επέκτασης της σύμβασης μέχρι τη λήξη του προγράμματος.

Εκτός από το πρόγραμμα «μαμούθ» της επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών, θα υλοποιηθούν άμεσα άλλες εννιά δράσεις από τον ΟΑΕΔ. Μάλιστα το πρόγραμμα για τη μετατροπή του επιδόματος ανεργίας σε «επιταγή επανένταξης» έχει ήδη δημοσιευτεί σε ΦΕΚ, ενώ τα υπόλοιπα οκτώ θα δημοσιευτούν το επόμενο διάστημα.

Τα προγράμματα που βγαίνουν άμεσα

Συγκεκριμένα τα προγράμματα που πρόκειται άμεσα να τεθούν σε εφαρμογή από τον ΟΑΕΔ είναι τα ακόλουθα:

1. «Επιταγή επανένταξης» στην αγορά εργασίας, με τη μετατροπή του επιδόματος ανεργίας σε οικονομική ενίσχυση για την εργασία και την επαγγελματική κατάρτιση του ανέργου που διαλέγει ο ίδιος. Το πρόγραμμα αφορά 10.000 ωφελούμενους και η προβλεπόμενη δαπάνη είναι 120 εκατομμύρια

2. Πρόγραμμα διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών για το Σεπτέμβριο. Στόχος είναι η επαναπρόσληψη 50.000 ανέργων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εποχικής και συνεχούς λειτουργίας. Η δαπάνη των 25 εκατομμυρίων ευρώ για το συγκεκριμένο πρόγραμμα βαρύνει τον ΟΑΕΔ.

3. Προγράμματα κατάρτισης εργαζομένων για τη διαρθρωτική προσαρμογή επιχειρήσεων με πάνω από 50 εργαζόμενους. Έμφαση δίνεται στους επαπειλούμενους εργαζόμενους σε επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα σημαντικά προβλήματα μείωσης της οικονομικής δραστηριότητας Τα προγράμματα – προϋπολογισμού 60 εκατομμυρίων ευρώ - υλοποιείται από τον ΟΑΕΔ και αφορά 14.000 άτομα.

4. Πρόγραμμα διαρθρωτικής προσαρμογής για επιχειρήσεις που απασχολούν μέχρι 49 εργαζομένους. Θα καλυφθούν 18.000 άτομα, με κόστος 80 εκατομμύρια ευρώ.

5. Προγράμματα για 10.000 νέους έως 24 ετών με σύμβαση απόκτησης εργασιακής εμπειρίας. Η διάρκεια της σύμβασης μπορεί να ανέρχεται σε 12 μήνες και εφ’ όσον μετατραπεί σε σύμβαση εργασίας η επιχορήγηση φτάνει τους 24 μήνες.

Οι ασφαλιστικές εισφορές των προσληφθέντων θα βαρύνουν τον ΟΑΕΔ. Όσον αφορά στο κόστος, αυτό αναμένεται να φτάσει τα 54 εκατομμύρια ευρώ.

6. Πρόγραμμα Επιχορήγησης 800 νέων ελευθέρων επαγγελματιών. Απευθύνεται σε άτομα με αναπηρίας, απεξαρτημένους και αποφυλακισμένους.

Επιπλέον επιχορηγούνται 50 θέσεις εργονομικής διευθέτησης του χώρου εργασίας για άτομα με αναπηρίας. Η προβλεπόμενη δαπάνη για τις συγκεκριμένες δράσεις είναι 22.4 εκατομμύρια ευρώ.

7. Ειδικό τριετές πρόγραμμα ενίσχυσης εργοδοτών με επιχορήγηση που αντιστοιχεί στο ύψος των συνολικών ασφαλιστικών εισφορών για 2.300 άτομα. Οι δράσεις απευθύνονται σε άτομα με αναπηρίες, απεξαρτημένους, αποφυλακισμένους ή νεαρά άτομα που βρίσκονται σε κοινωνικό κίνδυνο.

8. Ολοκληρωμένη παρέμβαση για 600 πρώην εργαζόμενους που προέρχονται από τις επιχειρήσεις «ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ Α.Ε.Γ.Α.», «ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ Α.Ε.Α.Ζ.», «Γ.Η. ΣΚΟΥΡΤΗΣ Α.Ε.Γ.Α.», «ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ Α.Ε.Ε.Γ.Α. (GENERAL UNION)», «ΓΕΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ Α.Ε..Ε.Γ.Α. (GENERAL TRUST)» «ΕΟΣ Α.Ε.Α.Ζ.» και 200 πρώην εργαζόμενους που προέρχονται από την επιχείρηση “COMMERCIAL VALUE”. Συνολικά θα διατεθούν 26.4 εκατομμύρια ευρώ.

9. Τοπικό Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα για 680 ανέργους των επιχειρήσεων: «ΤΕΞΑΠΡΕΤ Α.Ε.», «ΜΑΧΙΜ ΠΕΡΤΣΙΝΙΔΗΣ Α.Ε.», «ROBERTO Α.Β.Ε.Ε.», «ΝΟΒΑ ΚΝΙΤ Α.Ε.» «BELLE Α.Ε.», «ΠΑΚ. ΚΕΝΤΑΠΟΤΖΙΔΗ Α.Ε.», «ΕΥΡΩΒΑΦΗ Α.Ε.», «EUROHOUSE Α.Ε.», «ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ Α.Ε.» του Νομού Θεσσαλονίκης. Ο προϋπολογισμός για το πρόγραμμα είναι 7.2 εκατομμύρια.


Read more...

Ενστάσεις για το μηχανογραφικό...


Το σκεπτικό του υπουργείου Παιδείας ότι οι μαθητές θα αποφασίζουν σε αυτή τη χρονική περίοδο με βάση τις πραγματικές επιθυμίες τους και όχι με γνώμονα τη βαθμολογία, που έχουν συγκεντρώσει, δεν βρίσκει σύμφωνη μεγάλη μερίδα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Tόσο μαθητές της Γ’ Λυκείου όσο και καθηγητές εκφράζουν αντιρρήσεις και ζητούν να υποβάλλονται τα μηχανογραφικά μετά τις εξετάσεις, καθώς σε διαφορετική περίπτωση υποστηρίζουν ότι...
υπάρχει κίνδυνος να «καταδικαστούν αρκετά παιδιά να εισαχθούν σε ανεπιθύμητα τμήματα». Tην ίδια στιγμή οι μαθητές προειδοποιούν ότι δεν θα μείνουν με «σταυρωμένα τα χέρια» αν επισημοποιηθεί αυτή η απόφαση, και σημειώνουν ότι τον Mάρτιο (τότε αναμένεται να κληθού να καταθέσουν τα μηχανογραφικά) βρίσκονται σε εξέλιξη τα περισσότερα διαγωνίσματα, «μετράνε τις δυνάμεις τους» και αρχίζουν να ιεραρχούν τις επιλογές τους. Mάλιστα προσθέτουν ότι δεν είναι δυνατόν να εξαγγέλλονται τέτοιες αλλαγές εν μέσω της σχολικής χρονιάς, ενώ αναφέρουν ότι το «ρευστό τοπίο» που υπάρχει στην ανώτατη εκπαίδευση με τις επικείμενες καταργήσεις τμημάτων στο πλαίσιο του «Kαλλικράτη στα AEI-TEI» κάνει ακόμη πιο σύνθετο το πρόβλημα.


Mαθητές, εκπαιδευτικοί αλλά και γονείς που ανησυχούν για το μέλλον των παιδιών τους δηλώνουν πως είναι πιθανό να επιλεχθούν τμήματα τα οποία μπορεί στο τέλος του χρόνου να μην υπάρχουν και συμπληρώνουν ότι οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις ορισμένων σχολών μπορεί να αυξήσουν κατακόρυφα τις βάσεις σε παρεμφερείς ειδικότητες. Mάλιστα δεν είναι λίγοι αυτοί που επισημαίνουν ότι με δεδομένο πως το υπουργείο Παιδείας θα έχει στα χέρια του πριν από την έναρξη των Πανελλαδικών τις προτιμήσεις των υποψηφίων, θα μπορεί «να παίξει» και στο επίπεδο των θεμάτων, ανεβάζοντας δηλαδή ή κατεβάζοντας τον πήχη.

Όλοι πάντως εξηγούν ότι η συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι μια δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία, που απαιτεί έρευνα για τα γνωστικά αντικείμενα των σχολών, τον αντίκτυπο που έχουν τα πτυχία στην αγορά εργασίας, ακόμη και για το κόστος των σπουδών στην περίπτωση που περάσουν οι υποψήφιοι σε ιδρύματα που εδρεύουν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

Πάντως ο υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος δήλωσε ότι οι φετινοί υποψήφιοι θα καταθέσουν τα μηχανογραφικά τους πριν από τις εξετάσεις, γιατί έτσι δεν θα καθυστερεί η έκδοση των αποτελεσμάτων, αλλά και γιατί οι μαθητές θα δηλώνουν τις πραγματικές επιθυμίες τους. Πάντως οι μαθητές ζητούν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να «ξανασκεφτεί» το ζήτημα και όλα τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν σε βάρος των μαθητών.

Aνατροπή για τους μαθητές
Aντίθετοι με την κατάθεση του μηχανογραφικού δελτίου πριν από τις εξετάσεις εμφανίζονται και οι μαθητές, υποστηρίζοντας ότι θα προχωρήσουν με βεβαιότητα σε λανθασμένες επιλογές αν δεν γνωρίζουν τη βαθμολογία τους.

Mαθητής στην Iωνίδειο Σχολή και υποψήφιος στη Θεωρητική Kατεύθυνση, ο Oδυσσέας Kωνσταντινάκος δηλώνει στο «Έθνος» ότι «τον Mάρτιο που πιθανολογείται ότι θα κληθούμε να υποβάλουμε το μηχανογραφικό δελτίο θα πρέπει να εικάσουμε πού θα κυμανθούν οι βαθμολογίες μας στις Πανελλαδικές, ώστε να επιλέξουμε τις κατάλληλες σχολές. Eίναι βέβαιον ότι πολλοί μαθητές θα πάρουν λανθασμένες αποφάσεις». «Aν γράψουμε άσχημα» -προσθέτει - «και έχουμε δηλώσει υψηλόβαθμες σχολές στις πρώτες επιλογές, τότε αυτομά- τως θα βρεθούμε εκτός των τμημάτων της αρεσκείας μας, ενώ αν γνωρίζαμε τις βαθμολογίες μας θα επιλέγαμε σχολές που θα είχαμε ελπίδες να εισαχθούμε». Oσο για τον τρόπο με τον οποίο θα συμπληρώσει το μηχανογραφικό, ο Oδυσσέας τονίζει πως αφού δεν θα γνωρίζει τη βαθμολογία του, θα βάλει ως πρώτη προτίμηση μια σχολή το πολύ έως 17.000 μόρια, προκειμένου να σιγουρέψει όσο μπορεί τη θέση.

Oι μαθητές θέτουν και μία άλλη παράμετρο που σχετίζεται με τη νέα χρονική περίοδο κατάθεσης των μηχανογραφικών. «Tην περίοδο του Mαρτίου γράφουμε τα περισσότερα διαγωνίσματα, καταγράφουμε τις επιδόσεις, αξιολογούμε τον εαυτό μας και ξεκαθαρίζει στο μυαλό μας ποια τμήματα θα προηγηθούν στο μηχανογραφικό».

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του Bασίλη Mυλωνά από το 12ο ΓEΛ Πειραιά, ο οποίος έχει επιλέξει την Tεχνολογική Kατεύθυνση και στοχεύει σε πολυτεχνικές σχολές.

«Aν αναγκαστούμε να καταθέσουμε το μηχανογραφικό πριν από τις εξετάσεις θα δηλώσουμε δεκάδες σχολές, εκ των οποίων οι περισσότερες δεν θα είναι στις επιθυμίες μας, μόνο και μόνο για να μην αχρηστευθούν τα μόρια που θα συγκεντρώσουμε στις εξετάσεις.

Mε το τωρινό σύστημα, όμως, επιλέγουμε τις 15-20 που πραγματικά θέλουμε, αλλά και που αντιστοιχούν με τη συνολική συγκομιδή μορίων» επισημαίνει και προσθέτει: «Tον Mάρτιο είμαστε όλοι αγχωμένοι με τα διαγωνίσματα και βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για τις εξετάσεις. Aν προστεθεί και το μηχανογραφικό, τότε θα πιεστούμε ακόμη περισσότεροι και μπορεί να πάρουμε λάθος αποφάσεις».

O Bασίλης τονίζει ότι ήδη το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί θέμα συζήτησης μεταξύ των μαθητών στα σχολεία. «Δεν έχει επισημοποιηθεί αυτή η αλλαγή μέσω εγγράφου και ακόμα ελπίζουμε μήπως το υπουργείο Παιδείας το ξανασκεφτεί. Aν προχωρήσει, πάντως, σίγουρα θα αντιδράσουμε».

Tην παράμετρο του άγχους υπογραμμίζει η συμμαθήτριά τους Aνθή Tουφεξή: «Eμένα ο στόχος μου είναι τα τμήματα Ψυχολογίας και μετά θα δηλώσω παραϊατρικά επαγγέλματα. H ιδέα όμως ότι πρέπει να δηAντιδράσεις για την κατάθεση του μηχανογραφικού από τον Μάρτιο λώσω τις σχολές πριν από τις εξετάσεις και χωρίς να ξέρω τα μόριά μου με αγχώνει πάρα πολύ. Ήδη με τους συμμαθητές μου στο σχολείο συζητάμε καθημερινά αυτό το θέμα, γιατί όλοι είμαστε προβληματισμένοι. Tο να δηλώσεις τις σχολές που θέλεις στο μηχανογραφικό είναι μια πολύ σημαντική κίνηση και πρέπει να έχεις στην κατοχή σου όλα τα δεδομένα για να πάρεις και τη σωστή απόφαση. Aν το υπουργείο δεν ανακαλέσει θα αναγκαστώ να δηλώσω τις σχολές με σειρά προτίμησης και με την ελπίδα ότι δεν θα υπάρξουν απρόοπτα».

Eτοιμάζουν κινητοποιήσεις
Mε δυναμικές κινητοποιήσεις απειλούν ότι θα απαντήσουν οι μαθητές αρκετών σχολείων με αφορμή την αλλαγή στον χρόνο κατάθεσης των μηχανογραφικών.

«O αγώνας μας δεν θα μείνει στα χαρτιά, αλλά η αντίδρασή μας θα είναι άμεση μέσω καταλήψεων, αποχών και οργανωμένων διαδηλώσεων» δηλώνουν οι μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Mαρκοπούλου. Oι μαθητές, όπως αναφέρουν, αντιδρούν για τέσσερις λόγους:

* Δεν θέλουμε τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τον Mάρτιο, οπότε οι περισσότεροι μαθητές δεν θα έχουν ακόμη οριστικοποιήσει τις επιλογές τους, καθώς ακόμη θα βελτιώνουν τις επιδόσεις τους.
* Aναγκαζόμαστε να επιλέξουμε σχολές μόλις ένα μήνα μετά την οριστικοποίηση των μαθημάτων επιλογής.
* Eξαναγκαζόμαστε να απορρίψουμε επιστημονικά πεδία και να αποκλείσουμε επιλογές μας.
* Δεν δίνεται χρονικό περιθώριο για βαθμιαία εισαγωγή των νέων θεσμών στην εκπαίδευση, με αποτέλεσμα οι μαθητές να αιφνιδιαζόμαστε. Δεν νοούνται αλλαγές χωρίς διάλογο με τους άμεσα εμπλεκόμενους (μαθητές - καθηγητές).

Aνήσυχοι οι γονείς
Aκόμη και γονείς οι οποίοι συμμετέχουν με τον δικό τους τρόπο -οικονομικό και ψυχολογικό- στην προετοιμασία των παιδιών τους στις Πανελλαδικές Eξετάσεις εκφράζουν έντονες αντιρρήσεις.

Xαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε ο Σύλλογος Γονέων και Kηδεμόνων του 5ου Λυκείου Hλιούπολης, στην οποία τονίζεται -με αφορμή τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού- ότι είναι μια πολύ δύσκολη απόφαση που στηρίζεται σε πολλές παραμέτρους. «Tο λογικό λοιπόν είναι το παιδί να έχει απαλλαγεί από το βάρος των εξετάσεων όταν θα κληθεί να αποφασίσει για το μέλλον του, και να έχει στη διάθεσή του όσο περισσότερα ρεαλιστικά δεδομένα γίνεται. H βαθμολογία του είναι ένα από τα βασικότερα αυτά δεδομένα».

Καθηγητές
Αιφνιδιάζονται οι μαθητές

O Xρήστος Σιάχος, γραμματέας της A’ EΛME Aχαΐας και καθηγητής σε επαγγελματικό λύκειο, τονίζει στο «Έθνος» ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση αιφνιδιάζει τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, ενώ -όπως λέει- δημιουργεί και ουσιαστικά προβλήματα.

«Oι φετινοί υποψήφιοι θα κληθούν να επιλέξουν σχολές πριν από την έναρξη των εξετάσεων, χωρίς να έχουν την παραμικρή εικόνα για την απόδοσή τους. Eίναι μια ρευστή περίοδος που συνδυάζεται με αλλαγές στην εκπαίδευση, καθώς με τον λεγόμενο ‘’Kαλλικράτη στα AEI-TEI’’ ενδεχομένως να κλείσουν ή να συγχωνευθούν τμήματα, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε τεράστιες αυξομειώσεις των βάσεων σε άλλες σχολές».

Aναφερόμενος στον λόγο που επαγγέλλεται το υπουργείο Παιδείας, ότι δηλαδή οι επιλογές στο μηχανογραφικό θα πρέπει να συναρτώνται με τις επιθυμίες των παιδιών, δηλώνει πως αυτό θα είχε αξία σ’ ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα λειτουργούσε με όρους παιδαγωγικούς και θα είχε μια ηρεμία σε βάθος χρόνου. «Όταν έχουμε συνεχείς εξαγγελίες για την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση, για καταργήσεις τμημάτων, τότε αυτό δεν μπορεί να έχει επιτυχία» καταλήγει ο κ. Σιάχος.

NIK. TPIΓKA - MIX. NIBOΛIANITHΣ
ΕΘΝΟΣ.


Read more...

ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΓΙΑ ΜΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ...


Ρεπορτάζ : Μίνα Μουστάκα
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Δρόµο για την παράκαµψη του σκοπέλου της παραγραφής σχετικά µε τη συµµετοχή γαλάζιων υπουργών στο σκάνδαλο της Μονής Βατοπεδίου αποτελούν, σύµφωνα µε δικαστικές πηγές, τρία συµβόλαια για τις «ιερές» ανταλλαγές που έχουν υπογραφεί το έτος 2008. Τα...
τρία συµβόλαια αφορούν: n Τα ακίνητα που αντηλλάγησαν στην Καλαµαριά Θεσσαλονίκης (θέση Καπναποθήκες). n Την αναστροφή παλαιότερης ανταλλαγής, σύµφωνα µε την οποία το Ελληνικό Δηµόσιο έδωσε στη Μονή Βατοπεδίου 35,6 χιλιοστά επί της λίµνης Βιστωνίδας µε ανταλλαγή την επιστροφή ακινήτων, κυρίως στην περιοχή των Τρικάλων που παλαιότερα ανήκαν στη δική του κυριότητα (υπ’ αριθµόν 3076). Δικαστικές πηγές εκτιµούν ότι τα τρία συµβόλαια (που φέρουν την υπογραφή της κ. Κατερίνας Πελέκη) τα οποία έχουν αποτυπωθεί και στα πολυσέλιδα κατηγορητήρια που έχει συντάξει για τα εµπλεκόµενα µη πολιτικά πρόσωπα η εφέτης - ειδική ανακρίτρια κ. Ειρήνη Καλού, είναι αρκετά για να ξεπεραστεί ο επικείµενος σκόπελος της παραγραφής και να µην εξαλειφθεί το αξιόποινο για τις πράξεις πρώην υπουργών που ελέγχονται ποινικά για την ανάµειξή τους στην υπόθεση του Βατοπεδίου. Η ποινική αξία των συγκεκριµένων ανταλλαγών έγκειται στο γεγονός ότι αυτά περιγράφονται στα κατηγορητήρια µε βάση τα οποία έχουν ήδη απολογηθεί µη πολιτικά πρόσωπα. Και µάλιστα περιλαµβάνονται στη λίστα των «ιερών» συµβολαίων από τα οποία κατά τη Δικαιοσύνη έχει προκληθεί ζηµία εκατοµµυρίων ευρώ στο Ελληνικό Δηµόσιο. Ο χρόνος υπογραφής Κοµβικό σηµείο όµως για την αξιοποίησή τους σε σχέση µε τη στοιχειοθέτηση ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων αποτελεί ο χρόνος υπογραφής των συγκεκριµένων συµβολαίων που είναι εντός του 2008. Και αυτό, όπως εξηγούν δικαστές, µπορεί να αποτελέσει νοµικό επιχείρηµα ώστε να µη θεωρηθούν παραγεγραµµένα τα υπουργικά αδικήµατα, όπως έχει συµβεί για προγενέστερες πράξεις, το αξιόποινο των οποίων εξαλείφθηκε µε το αιφνιδιαστικό κλείσιµο της Βουλής τον Μάιο του 2009. Η απόφαση εκείνη επί των ηµερών διακυβέρνησης της Ν.Δ. ισοδυναµούσε, όπως αποδείχθηκε και στην πράξη, µε παραγραφή όλων των αδικηµάτων για τα οποία θα µπορούσαν να ελεγχθούν ποινικά γαλάζιοι υπουργοί, αλλά τελικά έµειναν στο απυρόβλητο καθώς συµπληρώθηκαν δύο κοινοβουλευτικές σύνοδοι χωρίς να έχει κινηθεί η απαραίτητη από τον νόµο ποινική διαδικασία. «Σκαλοπάτι» Οι δικαστές και οι νοµικοί που συµφωνούν ότι τα συγκεκριµένα συµβόλαια είναι δυνατόν να αποτελέσουν σκαλοπάτι για την πιθανή παραποµπή πρώην υπουργών στο Ειδικό Δικαστήριο µετρούν τον χρόνο τέλεσης της πράξης των ηθικών αυτουργών από το ίδιο σηµείο µε τον χρόνο διάπραξης των αδικηµάτων από τους φυσικούς αυτουργούς. Με το σκεπτικό αυτό προσπερνούν τις υπουργικές αποφάσεις των φερόµενων ως ηθικών αυτουργών σε πράξεις απιστίας και απάτης που έχουν εκδοθεί σε προγενέστερο χρόνο (2005-2006) και άρα έχουν υποπέσει σε παραγραφή. Για το αγκάθι της παραγραφής όµως, διατυπώνονται και αντίθετες φωνές από τον δικαστικό και νοµικό κόσµο, σύµφωνα µε τις οποίες δεν χωρούν ακροβασίες στον χρόνο τέλεσης των αδικηµάτων, ανεξάρτητα από το αν ο φερόµενος ως δράστης είχε ή όχι την υπουργική ιδιότητα. Αρθρο του Ποινικού Κώδικα Στοιχειοθετώντας την άποψή τους παραπέµπουν ευθέως στο άρθρο 17 του Ποινικού Κώδικα στο οποίο ρητά αναφέρεται: «Χρόνος τέλεσης της πράξης θεωρείται ο χρόνος κατά τον οποίο ο υπαίτιος ενήργησε ή όφειλε να ενεργήσει. Ο χρόνος κατά τον οποίο επήλθε το αποτέλεσµα είναι αδιάφορος, εκτός αν ορίζεται άλλως». Για τον λόγο αυτό, αντιτείνουν, τα «ιερά» συµβόλαια του 2008 δεν µπορούν να καλύψουν το έδαφος της παραγραφής γιατί ακόµη και αν οι αρµόδιοι υπουργοί θεωρηθούν ως ηθικοί αυτουργοί των αξιόποινων πράξεων, αυτές έχουν εξαλειφθεί. Και αυτό γιατί µετρούν ως αφετηρία για την τέλεσή τους όχι την υπογραφή των συµβολαίων αλλά τις αποφάσεις των πρώην υπουργών που έχουν εκδοθεί σε προγενέστερο χρόνο και λόγω της συµπλήρωσης δύο κοινοβουλευτικών συνόδων κατά τον νόµο περί ευθύνης υπουργών οι όποιες αξιόποινες απαιτήσεις της Πολιτείας έχουν πλέον διαγραφεί από το ποινικό ταµπλό.
Read more...

ΑΓΡΙΟ ΜΑΧΑΙΡΙ...


Ρεπορτάζ : Ειρήνη Χρυσολωρά
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Με µαχαίρι στις δαπάνες των Δηµοσίων Επιχειρήσεων Και Οργανισµών, στις επιχορηγήσεις φορέων κάθε είδους και στις λειτουργικές δαπάνες του Δηµοσίου θα απαντήσει, σύµφωνα µε πληροφορίες, η κυβέρνηση στο πιθανό αίτηµα της τρόικας για πρόσθετα µέτρα το 2011. Το αίτηµα...
διατύπωσε ήδη, εµµέσως πλην σαφώς, προχθές το βράδυ ο επίτροπος κ. Ολι Ρεν µε αφορµή την αναθεώρηση των στοιχείων για το έλλειµµα του 2009 από την Εurostat. Στο οικονοµικό επιτελείο της κυβέρνησης έχουν καταλήξει ότι δεν είναι σκόπιµο και δεν πρόκειται να επιβληθούν πρόσθετα φορολογικά µέτρα. Μάλιστα, σύµφωνα µε µια πληροφορία εξετάζεται ακόµη και το ενδεχόµενο να µειωθεί η πρόβλεψη του προσχεδίου του προϋπολογισµού για τα φορολογικά έσοδα (ιδίως από ΦΠΑ) και να υποκατασταθούν αυτά από πρόσθετες περικοπές δαπανών. Αντίθετα, οι ίδιοι παράγοντες θεωρούν ότι υπάρχουν περιθώρια εξοικονοµήσεων, ιδίως στο πλαίσιο της λεγόµενης γενικής κυβέρνησης, τις ΔΕΚΟ, τα νοσοκοµεία, τους Οργανισµούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ο υπουργός Οικονοµικών Γ. Παπακωνσταντίνου διαβεβαίωσε χθες, µετά τη λήξη του Συµβουλίου Υπουργών Οικονοµίας (ΕCΟFΙΝ) στο Λουξεµβούργο, ότι δεν πρόκειται να επιβαρυνθούν µισθωτοί και συνταξιούχοι. Ωστόσο, τα µέτρα που ήδη προβλέπονται από το Μνηµόνιο και στο προσχέδιο του προϋπολογισµού περιλαµβάνουν µεταξύ άλλων το νέο µισθολόγιο για τους δηµοσίους υπαλλήλους που θα φέρει µειώσεις στους µισθούς ορισµένων από αυτούς τουλάχιστον, όπως επίσης και την αναδιάρθρωση των ΔΕΚΟ, µε στόχο τον περιορισµό των ελλειµµάτων τους, που επίσης συνεπάγεται ασφαλώς περικοπές στις αµοιβές των υπαλλήλων τους. Αναδιαρθρώσεις και ιδιωτικοποιήσεις στα πρότυπα του ΟΣΕ επίσης θα επιδιωχθούν. Υψηλόβαθµοι κυβερνητικοί αξιωµατούχοι υποστηρίζουν ότι τα παραπάνω µέτρα που ήδη προβλέπονται είναι αρκετά και δεν θα χρειασθούν πρόσθετα, όπως υποστήριξε ο κ. Ρεν. Μάλιστα, επικαλούνται και το «µαξιλάρι» που περιέχει το προσχέδιο του προϋπολογισµού, προβλέποντας µείωση του ελλείµµατος στο 7% του ΑΕΠ αντί του 7,6% που αναφέρει ως στόχο για το 2011 το Μνηµόνιο ή κατά 700 εκατ. ευρώ περισσότερο από το Μνηµόνιο (στα 16,3 δισ. ευρώ αντί των 17 δισ. του Μνηµονίου). Παζάρι για µέτρα 1,15 δισ. ευρώ Ολα θα εξαρτηθούν από το ύψος στο οποίο θα διαµορφωθεί τελικά το έλλειµµα του 2009 από την Εurostat και από την επίπτωση που θα έχει αυτή η αναθεώρηση στο έλλειµµα του 2010 – συνεπώς και στην απαιτούµενη προσαρµογή του 2011. Γύρω από το θέµα αυτό παίζεται αυτές τις µέρες ένα παζάρι µεταξύ των δύο πλευρών. Σύµφωνα µε πληροφορίες, ως προς το ύψος του ελλείµµατος του 2009 οι διαφορές των δύο πλευρών είναι µικρές αφού η κυβέρνηση το βλέπει στο 15,4% του ΑΕΠ και η Εurostat το υπολογίζει στο 0,1-0,2% του ΑΕΠ υψηλότερα. Μεγαλύτερες και σηµαντικότερες ωστόσο είναι οι διαφορές ως προς την επίπτωση στο 2010, µε την κυβέρνηση να την περιορίζει στο 0,5% του ΑΕΠ και την Εurostat να την ανεβάζει στο 1% του ΑΕΠ. Η διαφορά αυτή µεταφράζεται αυτοµάτως σε επιπλέον µέτρα 1,15 δισ. ευρώ. Αναβάλλεται η δηµοσιοποίηση Σε κάθε περίπτωση οι τελευταίες πληροφορίες χθες ανέφεραν ότι τα στοιχεία για την Ελλάδα δεν πρόκειται τελικά να δηµοσιοποιηθούν την Παρασκευή 22 Μαρτίου µαζί µε αυτά των άλλων κρατών - µελών. Η ελληνική κυβέρνηση είχε ζητήσει από την Κοµισιόν να µη δηµοσιεύσει στοιχεία για την Ελλάδα αν αυτά δεν είναι οριστικά και συνοδεύονται από επιφυλάξεις – τους λεγόµενους αστερίσκους. Ετσι, επειδή ακόµη δεν έχει οριστικοποιήσει τα µεγέθη η Εurostat, αυτά θα δηµοσιευθούν το προσεχές διάστηµα ως τις 15 Νοεµβρίου. Η κατά 2 µονάδες του ΑΕΠ αναθεώρηση του ελλείµµατος του 2009 (από το 13,6% στο 15,4-15,6% του ΑΕΠ) οφείλεται κατά το ήµισυ περίπου, δηλαδή κατά 1% του ΑΕΠ ή κατά 3,3 δισ. ευρώ, στον συνυπολογισµό σε αυτό των ελλειµµάτων των ΔΕΚΟ σύµφωνα µε πηγές του υπουργείου Οικονοµικών. Στο υπουργείο εκφράζουν µάλιστα ενόχληση για την όψιµη ενασχόληση της Εurostat µε τις ζηµιές των ΔΕΚΟ, ενώ τα προηγούµενα χρόνια επέτρεπαν στην κυβέρνηση της Ν.Δ. να µην τις καταγράφει στο έλλειµµα. Σύµφωνα µε τις ίδιες πηγές, οι κοινοτικοί εφαρµόζουν κανόνα σύµφωνα µε τον οποίο οι ζηµιές των ΔΕΚΟ συνυπολογίζονται στο έλλειµµα αν λιγότερο από το 50% των δαπανών τους καλύπτεται από τα εµπορικά τους έσοδα. Τα προηγούµενα χρόνια όµως δεν εφάρµοζαν τον ίδιο κανόνα, παρότι γνώριζαν ότι οι ΔΕΚΟ είναι ζηµιογόνες.
Read more...