Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

Επεισόδια στην πορεία για τον Αλέξη

Απροσπέλαστο το κέντρο της Αθήνας


http://img।protothema.gr/
Σταδίου κατά την πορεία μαθητών-φοιτητών στη μνήμη του Αλέξη Γρηγορόπουλου, με νεαρούς να πετούν αντικείμενα και να σπάνε αυτοκίνητα, ενώ η αστυνομία έχει προχωρήσει σε χρήση δακρυγόνων και χημικών. Ανθρωποκυνηγητό είναι σε εξέλιξη στα γύρω στενά. Η συμμετοχή μαθητών και φοιτητών στην πορεία είναι μεγάλη και στην πορεία κυριαρχούν συνθήματα για τον χαμό του Αλέξη αλλά και κατά της αστυνομίας.

Ανάλογες συγκεντρώσεις πραγματοποιούνται σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.

Οι ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση της τρομοκρατίας δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, καθώς σήμερα συμπληρώνονται δυο χρόνια από τη δολοφονία του 15χρονου μαθητή.


Το κέντρο της Αθήνας αυτή την ώρα είναι κλειστό, ενώ με μεγάλες δυσκολίες θα πραγματοποιείται η κυκλοφορία καθ όλη τη διάρκεια της ημέρας καθώς συνεχώς θα πραγματοποιούνται συγκεντρώσεις και πορείες.

Εκτός από το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια, το απόγευμα θα γίνει συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας του Δικτύου Κοινωνικών Δικαιωμάτων και διαφόρων ανεξάρτητων φορέων, ενώ για το βράδυ έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση στα Εξάρχεια, στο σημείο της δολοφονίας του μαθητή. Η ΑΔΕΔΥ έχει προγραμματίσει στάση εργασίας από τις 12 έως τις 3 μετά το μεσημέρι και συλλαλητήριο στα Προπύλαια.


Read more...

Το πόρισμα κόλαφος για την ΕΡΤ


Η σκανδαλώδης σπατάλη του δηµόσιου χρήµατος στην ΕΡΤ είναι χαρακτηρισµός που δεν αρκεί για να περιγράψει το εύρος των αποκαλύψεων του πορίσµατος του Σώµατος Επιθεωρητών - Ελεγκτών ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης (ΣΕΕ∆∆) το οποίο εστάλη ήδη στον εισαγγελέα από τον αρµόδιο υπουργό Παύλο Γερουλάνο.

Το πόρισµα, οι γενικές διαπιστώσεις του οποίου έχουν ήδη δηµοσιοποιηθεί, αφορά έλεγχο που διενεργήθηκε την περίοδο 2006-2010 και τα ευρήµατά του αποτυπώνουν ένα θολό τοπίο κανόνων και µηχανισµών ελέγχου που συντηρούσε νοοτροπία αποµύζησης της δηµόσιας τηλεόρασης,.

Όπως αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα “Τα Νέᔨαυτό που διαπιστώνεται από τη µελέτη του αυθεντικού και πλήρους κειµένου, είναι η ύπαρξη γκρίζων ζωνών µεταξύ των νόµων και του τρόπου εφαρµογής τους σε συγκεκριµένους τοµείς λειτουργίας της ΕΡΤ, όπως για παράδειγµα στις µεικτές παραγωγές, που έδιναν την ευκαιρία σε ορισµένες περιπτώσεις να στήνεται ολόκληρο πανηγύρι σπατάλης και διαφυγόντων κερδών από έµµεσες διαφηµίσεις.

Το σηµαντικότερο στην υπόθεση είναι ότι οι προβληµατικές περιοχές στη λειτουργία της ΕΡΤ είχαν επισηµανθεί ήδη από το 2007 µε ανάλογο πόρισµα από το ΣΕΕ∆∆, οι συστάσεις του οποίου όµως µπήκαν ως φαίνεται στο συρτάρι από τον τότε πρόεδρο της ΕΡΤ Χρήστο Παναγόπουλο, καθώς συνεχίστηκαν να ανανεώνονται οι ίδιες συµβάσεις µεικτών παραγωγών µε τις ίδιες πάντα αµφισβητούµενες διαδικασίες.

Ο κ. Παναγόπουλος σε ανακοίνωσή του για το θέµα απειλεί µε µηνύσεις κατά του υπουργού Παύλου Γερουλάνου και του ειδικού γραµµατέα ΣΕΕ∆∆ Αριστείδη Μπουρδάρα κάνοντας λόγο για «πολιτική δίωξη», αφού, όπως λέει, το πόρισµα επικεντρώνεται µόνο στη δική του θητεία και δεν ελέγχει τις επόµενες, τονίζοντας επιπλέον ότι οι παραγωγές γίνονταν όλες µε βάση τους νόµους και τι προβλέψεις των κανονισµών της ΕΡΤ. Ωστόσο, εκτός από το γεγονός ότι του είχαν επισηµανθεί οι ακριβείς δυσλειτουργίες των εν λόγω κανονισµών, το πόρισµα διαπιστώνει και συγκεκριµένες παραβάσεις νόµων, όπως του νόµου περί διαφηµίσεων, αλλά και του νόµου λειτουργίας της ΕΡΤ, που απαγορεύει για παράδειγµα σε υπαλλήλους της να αµείβονται επιπλέον συµµετέχοντας σε µεικτές παραγωγές. Κι όµως, υπήρξε περίπτωση σε µεικτή παραγωγή που το πόρισµα διαπιστώνει ότι συνέβη και αυτό µε σκηνοθέτη υπάλληλο της ΕΡΤ.

Ακόµη όµως κι αν ο πρώην πρόεδρος της ΕΡΤ παραβλέπει το γεγονός ότι είχε προειδοποιηθεί από το πόρισµα του 2007 ότι είχαν κατατεθεί ερωτήσεις στη Βουλή για σπατάλη και διαφυγόντα κέρδη από εκποµπές της δορυφορικής ERT World, στις οποίες είχε απαντήσει από κοινού µε τον τότε υπουργό Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλο, και µόνο το γεγονός ότι αναφέρεται στις διαδόχους του διοικήσεις, επιβεβαιώνει ότι έχει επίγνωση των προβληµάτων που άφησε πίσω του. Μια ΕΡΤ ξέφραγο αµπέλι και µε συνθήκες - παγίδα για όποιον αναλάµβανε την διοίκησή της.


Και ποια ήταν η παγίδα; Περιγράφεται µε σαφήνεια στο πόρισµα τόσο του 2007 όσο και στο σηµερινό: Κανένας έλεγχος στις εταιρείες παραγωγής για το αν είχαν ή όχι την χρηµατοπιστωτική ικανότητα να αναλάβουν την παραγωγή έργων, ούτε για το αν ανήκαν σε πρόσωπα που ήδη πληρώνονταν από την ΕΡΤ ενώ ρητώς απαγορεύεται από τον νόµο. Επίσης δεν γινόταν καµιά απολύτως αποτίµηση της συµβολής της ΕΡΤ στις µεικτές παραγωγές, παρόλο που ήταν η µεγαλύτερη και στα πιο ακριβά κοµµάτια (π.χ. στούντιο, κάµερες, αρχισυνταξία κ.λπ.) µε την εταιρεία παραγωγής συχνά να αναλαµβάνει µόνο το µοντάζ. Αντί να ορίζει η ΕΡΤ το κόστος των παραγωγών προσαρµοζόταν η Επιτροπή Κοστολογίου στην πρόταση της εκάστοτε εταιρείας παραγωγής! Εξ ου και ζητούσαν ό,τι ήθελαν.

∆ιπλά οδοιπορικά; Πλήρωνε η ΕΡΤ. Με απλές αποδείξεις µάλιστα, των ίδιων των παραγωγών, που δεν αποδείκνυαν αν είχαν γίνει οι µετακινήσεις. Επιπλέον κοµµώτρια και µακιγιέζ επιθυµούσε η παρουσιάστρια; Πλήρωνε η ΕΡΤ παρ'Α όλο που υπήρχε ξεχωριστό κονδύλι στην παραγωγή. Καλλιτεχνικό συγκρότηµα ήθελε ο παραγωγός; Πλήρωνε η ΕΡΤ και µάλιστα για συµµετοχή σε όλα τα επεισόδια παρ'Α όλο που δεν συνέβαινε αυτό.

Οσο για τα χρονικά περιθώρια παράδοσης των επεισοδίων και τον έλεγχο του περιεχοµένου αν και κατά πόσο είναι αυτό που αναγράφεται στη σύµβαση κανένας περιορισµός, ούτε ρήτρα για καθυστέρηση. Υπήρξε περίπτωση εκποµπής που η παράδοσηδ ύο επεισοδίων είχε απόσταση ενός έτους µεταξύ τους και άλλη που η ΕΡΤ πλήρωσε τις επαναλήψεις της ίδια εκποµπής σαν να ήταν πρωτότυπα επεισόδια.


Τα “Νέα” αναφέρουν ενδεικτικά μερικές από τις 13 µεικτές παραγωγές που διερεύνησαν οι επιθεωρητές-ελεγκτές τις εξής περιπτώσεις:

«Ελληνικό πανόραµα»
Εταιρεία παραγωγής Final Cult ΕΠΕ. Κόστος ανά επεισόδιο (από την πλευρά µόνο της παραγωγού εταιρείας) για το έτος 2006 7.630 ευρώ πλέον ΦΠΑ, ενώ στα επόµενα χρόνια αλλάζει η παραγωγός εταιρεία, γίνεται Ross Galland ΕΠΕ και το κόστος ανέρχεται για το 2007 σε 9.802 ευρώ πλέον ΦΠΑ και για τα έτη 2008 και 2009 αλλάζει και πάλι η παραγωγός εταιρεία, γίνεται MAX Production, ενώ το κόστος προσδιορίζεται σε 9.631 ευρώ για κάθε επεισόδιο 2ωρης διάρκειας και εβδοµαδιαίας προβολής.

Στο κόστος αυτό δεν υπολογίζονται ούτε ο µισθός της παρουσιάστριας, που πληρώνεται από την ΕΡΤ, ούτε οι υπόλοιπες διευκολύνσεις (στούντιο, κάµερες κ.λπ.), που επίσης προσφέρει η ΕΡΤ. Εδώ οι ελεγκτές διαπιστώνουν από παραστατικά για έξτρα πληρωµές κοµµώσεων και λοιπών καλλωπισµών της παρουσιάστριας πέραν του µόνιµου κονδυλίου ύψους 250 ευρώ ανά επεισόδιο µέχρι κάρτες κινητής τηλεφωνίας, επίσης πέραν του µόνιµου κονδυλίου των 50 ευρώ ανά επεισόδιο, αλλά ακόµη και µικροαγορές καλλυντικών από καταστήµατα του Παρισιού και αναµνηστικά από έργα καλλιτεχνών (Νταλί, Πικάσο, Μονρόε) από καταστήµατα µουσείων (Musee du Luxembourg ). Ολα χρεώθηκαν ξεχωριστά και πληρώθηκαν από την ΕΡΤ, παρόλο που υπήρχε κονδύλι ύψους 840 ευρώ ανά επεισόδιο για διάφορα έξοδα της παραγωγής.

Αλλά η σηµαντικότερη διαπίστωση για την εν λόγω παραγωγή, στης οποίας τη σύµβαση απαγορεύεται ρητώς να περιέχουν οι εκποµπές στοιχεία έµµεσης διαφήµισης, είναι, σύµφωνα µε το πόρισµα, ότι:

α) Παρουσίασε συγκεκριµένα εστιατόρια µε ξενάγηση στους χώρους, περιγραφή των µενού, αναφορά στις συµφέρουσες τιµές τους, παροτρύνοντας µάλιστα να τα επισκεφθούν οι θεατές (σ.σ.: απόδηµοι).

β) Παρουσίασε συγκεκριµένες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο των τροφίµων, της ένδυσης, της ποτοποιίας, των βιολογικών προϊόντων, στον χώρο παιχνιδιών, αναψυκτικών, καλλυντικών µε ξενάγηση, προβολή του σήµατός τους και υπόδειξη της έδρας τους (αναφέρονται για ορισµένα ρητώς και τα καταστήµατα όπου διατίθενται και απ'Α όπου οι οµογενείς µπορούν να προµηθευτούν τα εν λόγω προϊόντα, ενώ δινόταν έµφαση στην ανωτερότητά τους).

γ) Παρουσίασε συγκεκριµένα φάρµακα (κατά παράβαση του άρθρ. 5 του Π.∆. 100/2000 που το απαγορεύει ρητώς), εκ των οποίων το ένα επεδείχθη στην κάµερα µε αναφορά του σήµατος της παραγωγού εταιρείας και αναφορά πολύ θετική στη συµβολή του νέου αυτού φαρµάκου στην άνοδο της µετοχής της εταιρείας στο χρηµατιστήριο.

Μεταξύ άλλων παρουσίασε µέχρι κρουαζιερόπλοιο και CD συγκεκριµένων καλλιτεχνών και βιβλία τελευταίας κυκλοφορίας, ενώ είναι η συγκεκριµένη παραγωγή που παρέδωσε τρία επεισόδια µε επαναλήψεις από παλαιότερα στιγµιότυπα, τα οποία πληρώθηκε σαν να ήταν κανονικά ελλείψει µηχανισµού ελέγχου.

«Cine Nostalgia»
Μια από τις χαρακτηριστικές περιπτώσεις µεικτής παραγωγής. Εβδοµαδιαία εκποµπή, διάρκειας 52'Α και κόστους 8.840 ευρώ ανά επεισόδιο. Εταιρεία παραγωγής η PK Productions, όπου η ΕΡΤ συµµετείχε µε την παρουσιάστρια (πλήρωνε την αµοιβή της) και τον διευθυντή παραγωγής. Η ΕΡΤ πλήρωνε οδοιπορικά εντός και εκτός έδρας. ∆ιαπιστώθηκε έλλειψη συµφωνίας και αντιστοίχησης µεταξύ του συνοπτικού και του αναλυτικού κοστολογίου, µε αποτέλεσµα η ΕΡΤ να επιβαρύνεται για κύκλο 30 εκποµπών µε το ποσό των 3.693 ευρώ. Από τη δεύτερη σεζόν της έγκρισής της υφίστανται δύο προβλέψεις στον προϋπολογισµό για την ίδια δαπάνη, ποσό 2.000

ευρώ, αλλά και 350 ευρώ ανά επεισόδιο, και τα δύο για οδοιπορικά, παρόλο που η ΕΡΤ αναλάµβανε ξεχωριστά τα οδοιπορικά της παρουσιάστριας και του διευθυντή παραγωγής. Επιπλέον τα περισσότερα τιµολόγια αφορούσαν το φαγητό του συνεργείου . Ωστόσο υπήρχε επιπλέον ειδικό κονδύλι της παραγωγής που προέβλεπε άλλα 350 ευρώ για «φαγητό προσωπικού», τα οποία εισέπραττε ο παραγωγός χωρίς δικαιολογητικά.

«Εδώ Αθήνα»
Στην ίδια κατηγορία και η εκποµπή αυτή. Παραγωγός εταιρεία η P.K. Production.

Καθηµερινή, ηµίωρη, εκποµπή που κόστιζε στην ΕΡΤ 3.763,14 ευρώ πλέον ΦΠΑ, παρόλο που χρησιµοποιούσε και υλικό από τις ειδήσεις της ΕΡΤ. Στο κοστολόγιο συνυπάρχουν παράλληλα δύο προβλέψεις κονδυλίων που αποσκοπούν στην πλήρη κάλυψη της ίδιας κατηγορίας δαπάνης: α) αποστολές εσωτερικού 235 ευρώ και εξωτερικού 299 ευρώ που χορηγούνται βάσει παραστατικών και β) αµοιβές εκτός έδρας εσωτερικού 90 ευρώ και εξωτερικού 180 ευρώ ανά επεισόδιο χωρίς παραστατικά, διαδικασία που ενέχει τον κίνδυνο να επιβαρύνεται η ΕΡΤ και µε δαπάνες οδοιπορικών που δεν πραγµατοποιούνται, καθώς δεν υπάρχει η υποχρέωση παραστατικών.

Portrait
Παραγωγός εταιρεία ΑΛΦΑ Μι και ΜΙ Τηλεοπτικές Παραγωγές. Εβδοµαδιαία εκποµπή 45λεπτης διάρκειας. Συµβατικό κόστος επεισοδίου 7.022 ευρώ. ∆ιαπιστώθηκε ότι στο κοστολόγιο των παροχών της ΕΡΤ (αρχισυντάκτης-παρουσιαστής, διευθυντής παραγωγής, µεταφραστής-υποτιτλιστής, αρχειακό υλικό ώς 5 λεπτά, µουσική επιµέλεια) δεν αποτιµήθηκε χρηµατικά πλήρως η συµµετοχή της ΕΡΤ Α.Ε., µε αποτέλεσµα να µην µπορεί να υπολογιστεί το πραγµατικό κόστος της παραγωγής. Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία ζήτησε 7.000 για έξοδα κίνησης, µε απόφαση του προέδρου διευθύνοντα συµβούλου εγκρίθηκε το ποσό των 10.000 την πρώτη σεζόν για εκτός έδρας και 12.000 τη δεύτερη σεζόν για οδοιπορικά, παρόλο που δεν γίνεται εισήγηση για τέτοιου είδους ποσά. Επίσης παραδόθηκαν επεισόδια µε best of και κατά τις τρεις σεζόν προβολής της εκποµπής, ενώ πληρώθηκαν για πρωτότυπα.

«Κυριακάτικο τραπέζι»
Εκποµπή για εγχώρια προβολή και όχι για το δορυφορικό πρόγραµµα. Ανήκει και αυτή στο αµαρτωλό καθεστώς των µεικτών παραγωγών. Εβδοµαδιαία, µε κόστος ανά επεισόδιο 12.450 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Εταιρεία παραγωγής ΑΙΧΜΗ Ρ/Τ παραγωγές, η οποία ανήκε στον ίδιο τον παρουσιαστή. Ετσι, όπως διαπιστώνεται στο πόρισµα, ο παρουσιαστής είχε διπλή αµοιβή: και τη µηνιαία από την ΕΡΤ µε σύµβαση, η οποία ανερχόταν στο συνολικό ποσό των 60.030 ευρώ (για την περίοδο από 1-10-2006 µέχρι 3-6-2007) και ως παραγωγός. Με αποτέλεσµα το κόστος της παραγωγής να ανέρχεται στα 578.572 ευρώ ετησίως, χωρίς να συνυπολογίζονται ο διευθυντής παραγωγής, 2 µακιγιέζ, στούντιο µε 6 εικονολήπτες και 7 κάµερες, προγραµµατιστής-χειριστής φωτιστικών εφέ και όλοι όσοι εµπλέκονται στο κοντρόλ και το πλατό, που αποτελούσαν την ανυπολόγιστη συµβολή της ΕΡΤ. Επιπλέον ο παραγωγός (και παρουσιαστής) χρέωνε συµµετοχή καλλιτεχνών σε κάθε επεισόδιο χωρίς να συµβαίνει αυτό, αυξοµείωνε τις αµοιβές συντελεστών αναλόγως µε το τελικό κοστολόγιο που εγκρίθηκε, αλλά δήλωσε εν τω µεταξύ περισσότερες κοµµώτριες και µακιγιέζ από όσες είχαν εγκριθεί, ενώ πρόσθεσε και µερικές ακόµη ειδικότητες που δεν συνηθίζονται (π.χ. κλινική διατροφολόγο). Και όλα αυτά ουδέποτε ελέγχθηκαν, ούτε ζητήθηκε η γνώµη της επιτροπής κοστολογίου.

Χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση χορηγίας αεροπορικής εταιρείας σε αθλητική εκποµπή για την οποία το πόρισµα διαπιστώνει ότι γινόταν επιπλέον διαφήµιση της εταιρείας, πέραν των ορίων της χορηγίας, µε µειωµένη τιµολόγηση, µε αποτέλεσµα να ζηµιωθεί η ΕΡΤ από διαφυγόντα κέρδη. Επίσης η χορηγός εταιρεία είχε αναλάβει την υποχρέωση να παραχωρήσει µηχάνηµα (pierro) µε ενσωµατωµένο το απαιτούµενο λογισµικό για την ανάλυση φάσεων ποδοσφαιρικών αγώνων, του οποίου την άδεια χρήσης θα παραχωρούσε η εταιρεία RED BEE, µε την υποχρέωση να είναι καινούργιο, σε αρίστη κατάσταση, ενώ αναλάµβανε και τον κίνδυνο οποιασδήποτε κακής λειτουργίας. ∆ιαπιστώθηκε ότι το εν λόγω µηχάνηµα περιήλθε στη διεύθυνση αθλητικών προγραµµάτων της ΕΡΤ χωρίς το απαραίτητο δελτίο αποστολής, χωρίς την έκδοση οποιουδήποτε φορολογικού ή άλλου παραστατικού, χωρίς την ύπαρξη απαραίτητης εγγύησης, ενώ διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρξε ποτέ σύµβαση µεταξύ RED BEE και ΕΡΤ.





Read more...

Γιούνκερ και Τρεμόντι στους «Financial Times» Προτείνουν σχέδιο έκδοσης ευρωομολόγων...



Διαφωνεί ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε...
Ο Πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου και Πρόεδρος του Eurogroup κ. Ζαν Κλοντ Γιούνκερ και ο Υπουργός Οικονομικών της Ιταλίας κ. Τζούλιο Τρεμόντι παρουσίασαν σήμερα, με κοινό άρθρο τους στην εφημερίδα «Financial Times», σχέδιο για τη
δημιουργία άμεσα ενός Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους (European Debt Agency) που θα μπορεί να...
εκδίδει ευρωπαϊκά ομόλογα («E-bonds») έως το ποσό που αντιστοιχεί στο 40% του ΑΕΠ της ΕΕ και κάθε χώρας - μέλους της.

Το σχέδιο αυτό, σύμφωνα με τους συγγραφείς του άρθρου αποτελεί μία ισχυρή και συστηματική απάντηση στη σημερινή κρίση χρέους της ΕΕ, για να «σταλεί ένα σαφές μήνυμα στις διεθνείς αγορές και στους Ευρωπαίους πολίτες για την πολιτική μας δέσμευση στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση και στη μη αντιστρεψιμότητα του ευρώ». Η πρόταση υποβλήθηκε, ενώ κορυφώνονται οι συζητήσεις στην Ευρώπη για το νέο μηχανισμό αντιμετώπισης κρίσεων, ο οποίος πρόκειται να συζητηθεί σήμερα και αύριο στα Συμβούλια Eurogroup και Ecofin, ενόψει της απόφασης που θα λάβουν οι ηγέτες των 27 χωρών της ΕΕ, στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στις 18 Δεκεμβρίου.

Ωστόσο, η Γερμανία φαίνεται ότι εξακολουθεί να έχει σημαντικές αντιρρήσεις στην έκδοση κοινά εγγυημένων ευρωομολόγων, όπως προκύπτει από τη συνέντευξη του Υπουργού Οικονομικών της κ. Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στη σημερινή έκδοση των «Financial Times». Ο κ. Σόιμπλε, ο οποίος ανακηρύχθηκε από τη βρετανική εφημερίδα ως Ευρωπαίος Υπουργός Οικονομικών για το 2010, τόνισε ότι η έκδοση κοινά εγγυημένων ευρωομολόγων απαιτεί θεμελιώδεις αλλαγές στις Ευρωπαϊκές Συνθήκες, ενώ πρόσθεσε ότι «εφόσον η αρμοδιότητα για τη δημοσιονομική πολιτική εναπόκειται σε κάθε χώρα της ΕΕ, θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι υπάρχουν τα κίνητρα και οι κυρώσεις των αγορών, ώστε οι Κυβερνήσεις να αποφεύγουν την επανάληψη του εύκολου δανεισμού των προηγούμενων ετών, ο οποίος οδήγησε στην κρίση χρέους».

Απαντώντας στην ερώτηση, αν η Γερμανία θα ήταν πρόθυμη να δεχθεί την εκχώρηση της αρμοδιότητας της δημοσιονομικής πολιτικής, ο κ. Σόιμπλε είπε ότι σήμερα το γερμανικό κοινοβούλιο θα αποφάσιζε αρνητικά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Αφήνοντας, όμως, ένα παράθυρο συμφωνίας, ο κ. Σόιμπλε είπε ότι «αν μας δοθούν λίγοι μήνες για να δουλέψουμε σε αυτό το ενδεχόμενο και αν υπάρχει η ελπίδα ότι θα συμφωνήσουν και άλλες χώρες, θα έβλεπα μία ευκαιρία».

Το σχέδιο των κ.κ. Γιούνκερ και Τρεμόντι προβλέπει δύο συγκεκριμένα βήματα για τη δημιουργία μίας βαθιάς και ρευστής αγοράς ευρωομολόγων, η οποία θα είναι, όπως υποστηρίζουν, η πιο σημαντική στην Ευρώπη και αντίστοιχη σε ρευστότητα με
την αγορά ομολόγων του αμερικανικού Δημοσίου. Το πρώτο βήμα προβλέπει την έκδοση του 50% των νέων ομολόγων των χωρών-μελών της ΕΕ από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, ενώ για τις χώρες με προβλήματα πρόσβασης στις αγορές το ποσοστό μπορεί να φθάσει στο 100%. Το δεύτερο βήμα αφορά στη δυνατότητα μετατροπής υφιστάμενων ομολόγων που έχουν εκδοθεί από τις χώρες της ΕΕ με ευρωομόλογα. Η μετατροπή θα γίνεται στην ονομαστική τιμή τους αλλά με τη δυνατότητα έκπτωσης, η οποία θα είναι μεγαλύτερη για τα κρατικά ομόλογα που οι τιμές τους βρίσκονται υπό πίεση στις αγορές. Ο Οργανισμός Διαχείρισης Ευρωπαϊκού Χρέους, σύμφωνα με τους δύο πολιτικούς, θα μπορούσε να δημιουργηθεί ήδη από τον τρέχοντα μήνα, εφόσον υπάρξει σχετική έγκριση από τις χώρες της ΕΕ.

BHMA.


Read more...

ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ ΤΟ 36% ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ Β. ΕΛΛΑΔΑ


Η δραματική κατάσταση στην οικονομία φέρνει απολύσεις ακόμα και στην περιφέρεια. Την απαισιοδοξία των επιχειρήσεων της Β. Ελλάδας καταγράφει έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων Interview, στην οποία μόλις το 14% των...
ερωτηθέντων εκτιμά πως η κατάσταση θα βελτιωθεί στο ερχόμενο εξάμηνο. Σύμφωνα με το δείκτη Norhern Greece Business Index 500, που έχει δημιουργήσει η εταιρεία, μόλις το 7% των επιχειρήσεων δηλώνει πως θα προχωρήσει σε προσλήψεις, ενώ το 36% εκτιμά πως θα προχωρήσει σε απολύσεις προσωπικού τον Ιανουάριο.
Read more...

ΤΟ ΣΤΕ "ΓΚΡΕΜΙΖΕΙ" ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΗΜΙΥΠΑΙΘΡΙΩΝ


Η νομιμοποίηση των ημιυπαίθριων χώρων παραβιάζει τις συνταγματικές διατάξεις- έκρινε το ΣτΕ αμφισβητώντας τις κυβερνητικές ρυθμίσεις με τις οποίες δεκάδες χιλιάδες πολίτες έχουν σπεύσει για να “τακτοποιήσουν” πυλωτές και πρόσθετες κατασκευές, καταβάλλοντας...
μεγάλα ποσά. Με την απόφαση (υπ' αριθμ. 3921/2010), η Ολομέλεια έκρινε ότι νομιμοποίηση των αυθαιρέτων έρχεται σε αντίθεση με την αρχή της ισότητας, αφού οι νομοταγείς πολίτες τίθενται σε μειονεκτική μοίρα έναντι των ιδιοκτητών αυθαίρετων οικοδομών που εξαιρούνται από την κατεδάφιση.
Ο νόμος Σουφλιά, σύμφωνα με τους δικαστές, παραβιάζει τις αρχές του δικαίου που επιβάλλουν στο κράτος να εγγυάται υπέρ των πολιτών την πιστή εφαρμογή των νόμων.
Το ΣτΕ θεωρεί ότι μετά το 1983 (και το νόμο Τρίτση) εν μπορεί να υπάρξει καμιά συνταγματική ανοχή απέναντι σε οποιαδήποτε αυθαίρετη κατασκευή.
Η υπόθεση που κρίθηκε αφορούσε τριώροφη οικοδομή σε παραδοσιακό οικισμό της Ερμούπολης Σύρου που εξαιρέθηκε από την κατεδάφιση.
Read more...

Συνάντηση Παπανδρέου-Μπαρόζο στις Βρυξέλλες


Συνάντηση με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο θα έχει το απόγευμα της Δευτέρας στις Βρυξέλλες ο πρωθυπουργός.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι συνομιλίες, οι οποίες θεωρούνται «πολύ σημαντικές», θα επικεντρωθούν τόσο στο ζήτημα του μόνιμου μηχανισμού στήριξης, που θα απασχολήσει τη Σύνοδο Κορυφής στις 16 και 17 Δεκεμβρίου, αλλά και η ελληνική οικονομία.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο θέμα, ο κ. Παπανδρέου έχει εκφράσει την αντίθεσή του με την συμμετοχή των ιδιωτών στον μηχανισμό, ζητώντας να επιβληθεί τραπεζικός φόρος για να καλυφθεί το κόστος. Τις διαβουλεύσεις από ελληνικής πλευράς έχει ο σύμβουλος του πρωθυπουργού Λουκάς Παπαδήμος.

Σε ό,τι αφορά την οικονομία της Ελλάδας, αναμένεται να συζητηθούν τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση, η παρακολούθησή τους από την τρόικα αλλά και το θέμα της προοπτικής της επιμήκυνσης αποπληρωμής των 110 δισ. ευρώ.

Η συνάντησή τους είναι προγραμματισμένη για τις πέντε το απόγευμα (ώρα Ελλάδας), ενώ όπως έγινε γνωστό θα ακολουθήσουν κοινές δηλώσεις στις 18.15 (ώρα Ελλάδας).

Καλά πληροφορημένες πηγές ανέφεραν ότι ο κ. Μπαρόζο αναμένεται να στείλει ένα ισχυρό μήνυμα ότι η Ελλάδα βρίσκεται στο σωστό δρόμο, τονίζοντας παράλληλα τη σοβαρότητα της κατάστασης.

Στο μεταξύ, την Τρίτη φθάνει στην Αθήνα ο επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Ντομινίκ Στρος-Καν και την Πέμπτη αναμένεται ο αρμόδιος για τα οικονομικά ζητήματα επίτροπος Όλι Ρεν.
Read more...

Δύσκολη συγκατοίκηση


Η «πατριωτική» τάση του κινήματος που στήριξε τον Γ. Παπανδρέου στην εσωκομματική αντιπαράθεση, και η «εκσυγχρονιστική» αναζητούν το νέο τους ρόλο στην εποχή του μνημονίου
Σύννεφα εμφυλίου πολέμου σκιάζουν τον ουρανό της κυβέρνησης και του κόμματος. Οι δύο ψυχές του κινήματος, η «εκσυγχρονιστική» και η «πατριωτική», η σύγκρουση των οποίων απείλησε αρκετές φορές τη συνοχή του ΠΑΣΟΚ, φαίνεται ότι βγαίνουν από την κατάσταση ύπνωσης στην οποία είχαν περιέλθει από την επομένη της εκλογικής νίκης του 2009.
Υπάρχει ωστόσο μια σημαντική διαφορά: Σήμερα, σε αντίθεση με το παρελθόν, δεν βρίσκονται σε αντιπαράθεση μεταξύ τους, αλλά είναι σε κόντρα με τις πολιτικές της κυβέρνησης, χωρίς βεβαίως να συμφωνούν ως προς το διά ταύτα.
Το ρεύμα του ιστορικού ΠΑΣΟΚ, τα σημαντικότερα στελέχη του οποίου (Γεννηματικοί, ανδρεοπαπανδρεϊκοί, συνδικαλιστές), στήριξαν με φανατισμό τον Γ. Παπανδρέου στη μάχη για την αρχηγία, αντιμετώπισε έντονο συνειδησιακό πρόβλημα από τη στιγμή που η κυβέρνηση υπέγραψε το μνημόνιο και άρχισε να εφαρμόζει τις πιο επαχθείς πλευρές του (μειώσεις μισθών, κατάργηση επιδομάτων και συλλογικών συμβάσεων).
Αισθάνθηκε προδομένο και δεν άφηνε ευκαιρία να μη δηλώσει την απαρέσκειά του. Στην αρχή περιορίστηκε στην καταγγελία του οικονομικού επιτελείου, το οποίο τάχα παρέσυρε τον Γ. Παπανδρέου σε αντιλαϊκή ρότα. Αλλωστε ήταν προσφιλής στόχος, αφού, τόσο ο Γ. Παπακωνσταντίνου όσο και ο Φ. Σαχινίδης, παρά το γεγονός ότι ο «παπανδρεϊσμός» τους δεν αμφισβητείται, θεωρούνται τρόφιμοι του εκσυγχρονισμού, ή, για να το πούμε με παλιομοδίτικους όρους, «σοσιαλφιλελεύθεροι».

Γρήγορα όμως οι αυταπάτες θρυμματίστηκαν. Ο Γ. Παπανδρέου ταυτίστηκε πλήρως με το μνημόνιο, αδειάζοντας τους αιθεροβάμονες συντρόφους του. Τώρα κάποιοι απαιτούν συνέδριο για να αποσαφηνιστεί η ιδεολογική φυσιογνωμία του ΠΑΣΟΚ και υπόσχονται ότι αν δεν προκηρυχθεί μέχρι τον Ιούνιο θα επιχειρήσουν να το επιβάλουν μαζεύοντας υπογραφές. Επίσης ετοιμάζονται για τη μεγάλη σύγκρουση στις ΔΕΚΟ, για να μην περάσουν οι πολιτικές της τρόικας για εξυγίανση των επιχειρήσεων, ή, όπως λένε οι ίδιοι, «για το ξεθεμελίωμα των κατακτήσεων του εργατικού κινήματος».
Εσχάτως όμως παρατηρείται κινητικότητα και στο εκσυγχρονιστικό στρατόπεδο, στη βενιζελική εκδοχή του, το οποίο μετά την ήττα του το 2007 έδειχνε να έχει συμφιλιωθεί με τη νέα πραγματικότητα. Το πρώτο προειδοποιητικό σήμα προς την κυβέρνηση εστάλη από τους Γ. Φλωρίδη, Κ. Καρτάλη και Ν. Αλευρά, οι οποίοι με το άρθρο τους στην «Κ.Ε.» (21-11-2010) ζητούσαν: «Καθαρότερη προοπτική, να σταματήσουν οι ολιγωρίες και οι φλυαρίες και να αποδοθούν ευθύνες σε όσους δεν ανταποκρίνονται στον τομέα ευθύνης τους». Η παρέμβαση των «τριών» αιφνιδίασε το μέγαρο Μαξίμου. Δεν ξέρει τα κίνητρά τους, ούτε και το αν έχουν την πρόθεση να λειτουργούν από εδώ και πέρα ως διακριτή ομάδα.
Αποφάσισε πάντως να κρατήσει χαμηλά το θέμα για να μη δημιουργηθούν εντυπώσεις. Γι' αυτό άλλωστε δεν διαφώνησε με την απόφαση των βουλευτών του κοινοβουλευτικού τομέα της οικονομίας να οριστεί κεντρικός εισηγητής του κόμματος για τον προϋπολογισμό ο Ν. Αλευράς, ο ένας από τους τρεις που υπέγραψαν το κείμενο.
Λίγες μέρες αργότερα δημοσιοποιήθηκε το δείπνο 11 βουλευτών στο σπίτι του Δ. Λιντζέρη, βουλευτών που είχαν υποστηρίξει τον Ευ. Βενιζέλο. Η συνάντηση προηγήθηκε χρονικώς του άρθρου και σ' αυτήν είχαν προσκληθεί και άλλοι βουλευτές -ανάμεσά τους και οι «τρεις αρθρογράφοι», όπως και ο Π. Κουκουλόπουλος. Αρνήθηκαν να πάνε, επικαλούμενοι ανειλημμένες υποχρεώσεις, ωστόσο η αλήθεια είναι ότι δεν ήθελαν να συνδεθούν με οποιαδήποτε απόπειρα αναβίωσης των παλιών διαχωριστικών γραμμών.
Στο δείπνο, όμως, ήταν παρόντες ο Ευ. Βενιζέλος και ο Α. Λοβέρδος, οι Διόσκουροι δηλαδή του «ρεύματος του αυτονόητου». Σύμφωνα με πληροφορίες, το τελευταίο διάστημα ασκούνται πιέσεις από ορισμένους βουλευτές στον υπουργό Αμυνας να ανασυστήσει την ομάδα που τον πλαισίωνε στη μάχη για την αρχηγία. Ωστόσο, ο κ. Βενιζέλος δεν φαίνεται διατεθειμένος να πάρει πρωτοβουλία προς αυτή την κατεύθυνση. Αλλωστε με τον τρόπο του στηρίζει τον Γ. Παπανδρέου, ενώ δεν έχει μετακινηθεί ούτε πόντο από τη γραμμή του «περί του όλου ΠΑΣΟΚ».
Τις εσωτερικές εξελίξεις θα επηρεάσει ασφαλώς η «μητέρα των μαχών» που θα διεξαχθεί στο γήπεδο των ΔΕΚΟ. Σχεδόν όλοι οι συνδικαλιστές είναι ΠΑΣΟΚ και σχεδόν όλοι παπανδρεϊκοί. Από τις δηλώσεις τους στην «Κ.Ε.» (28-11-2010) συνάγεται ότι δεν πρόκειται να δεχθούν μειώσεις μισθών και αλλαγές στους κανονισμούς εργασίας: «Ούτε θέλουμε ούτε μπορούμε να το κάνουμε, γιατί θα μας πάρουν με τις πέτρες. Η κυβέρνηση μάς ζητά να συνθηκολογήσουμε χωρίς μάχη. Αυτό δεν γίνεται», μας είπε κορυφαίος συνδικαλιστής.
Από την πλευρά της η κυβέρνηση εμφανίζεται αποφασισμένη να προχωρήσει, αδιαφορώντας για το κόστος. Σύμφωνα με συνομιλητή του πρωθυπουργού, «θα είμαστε ψύχραιμοι, θα εξαντλήσουμε τα περιθώρια διαλόγου, αλλά στο τέλος θα πάρουμε αποφάσεις». Στο ερώτημα «τι θα κάνετε αν βρεθείτε απέναντι σε γεγονότα όπως το κατέβασμα διακοπτών στη ΔΕΗ, ή ο αποκλεισμός του κέντρου της Αθήνας από τα λεωφορεία;», η απάντηση ήταν κατηγορηματική: «Είμαστε υποχρεωμένοι να κυβερνήσουμε γιατί αυτό ζητά η κοινωνία!»
Η ρευστή κατάσταση στο εσωτερικό της κυβέρνησης και του κόμματος υποχρέωσε τον πρωθυπουργό στη συνεδρίαση του Πολιτικού Συμβουλίου να ζητήσει «ανακωχή», και τον αναγκάζει επίσης να καθυστερήσει όσο μπορεί τη σύγκληση του Εθνικού Συμβουλίου και την εκλογή νέου Πολιτικού Συμβουλίου.
Θεωρεί υψηλού κινδύνου κάθε εσωκομματική συζήτηση αυτή την περίοδο και φοβάται ότι οι ψηφοφορίες ενδεχομένως να βγάλουν δυσάρεστες εκπλήξεις.
enet

Read more...

ΠΡΟΣ ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ...


Ρεπορτάζ : Κώστας Ντελέζος
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Προς ολοµέτωπη σύγκρουση οδεύουν κυβέρνηση και εργαζόµενοι στις αστικές συγκοινωνίες, ενώ στο πλατύ απεργιακό µέτωπο που συγκροτείται στα µέσα µεταφοράς της Αττικής...
επανακάµπτουν...
και οι εργαζόµενοι του ΟΣΕ - προαστιακού. Ολοι οιεργαζόµενοιστις αστικές συγκοινωνίεςτης πρωτεύουσας (Μετρό, ηλεκτρικός, αστικά λεωφορεία, τρόλεϊ, τραµ) προχωρούν µεθαύριο Τετάρτη 8 ∆εκεµβρίου σε προειδοποιητική 24ωρη απεργία, αντιδρώντας στο νοµοσχέδιο για την εξυγίανση του Οργανισµού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσής του.

Στην 24ωρη απεργία µετέχουν και οι εργαζόµενοι στον ΟΣΕ, οι οποίοι καλούνται από αύριο (Τρίτη) να καθήσουν στο τραπέζι των διαπραγµατεύσεων για την υπογραφή νέων συλλογικών συµβάσεων εργασίας. Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Μεταφορών αφορούν το 2009, καθώς δεν περιλαµβάνουν τις περικοπές αποδοχών που έχουν ήδη εφαρµοστεί από τις αρχές του έτους. Οι εργαζόµενοι στον ΗΣΑΠ, από την πλευρά τους, κάνουν λόγο για «κατασυκοφάντηση».

Επισηµαίνουν µάλιστα ότι µετά την επιβολή του πλαφόν σε όλο το ∆ηµόσιο, ο υψηλότερος µεικτός µηνιαίος µισθός δεν ξεπερνά πλέον τα 5.856 ευρώ (περίπου 4.300 ευρώ καθαρά), ενώ αυτά τα ποσάπαίρνουν ελάχιστοι (µε 35 χρόνια προϋπηρεσία).

Υπενθυµίζεται ότι το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τους εργαζόµενους στις αστικές συγκοινωνίες προβλέπει µείωση των δευτερευουσών αποδοχών τους στο 8% - 10% των τακτικών.

Και στη Θεσσαλονίκη
Αυξήσεις έως και 50%στις τιµές των εισιτηρίων των αστικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη προτίθεται να ανακοινώσει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, καθώς από τιςµέχρι σήµερα συζητήσεις εκπροσώπων του Οργανισµού µε το υπουργείο Μεταφορών προκύπτει ότι η κρατική επιδότηση για το 2011 θα είναι µειωµένη. Η επιδότηση θα φθάσει φέτος τα 105 εκατ. ευρώ, τη στιγµή που πέρυσι ήταν 132 εκατ. ευρώ. «Από αυτά βέβαια εισπράξαµε τελικά 112 εκατοµµύρια, ενώ οι ετήσιες δαπάνες του Οργανισµού ανέρχονται στα 184 εκατοµµύρια. Εφόσον η επιδότηση µειωθεί, τότε θα προτείνουµε µεταξύ άλλων αύξηση της τιµής των εισιτηρίων», δήλωσε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Χρήστος Στεφανίδης.

Για σήµερα το πρωίέχει προγραµµατιστεί στη Θεσσαλονίκη συνεδρίαση του ∆ιοικητικού Συµβουλίου του ΟΑΣΘ και, σύµφωνα µε στελέχη του Οργανισµού, µεταξύ των προτάσεων που θα κατατεθούν είναι η αύξηση του απλού εισιτηρίου – διάρκειας 70 λεπτών της ώρας – από 0,60 ευρώ σε 0,80 ή και 0,90 ευρώ. Αντίστοιχες αυξήσεις πρόκειται να συζητηθούν και για τις υπόλοιπες κατηγορίες εισιτηρίων.

Εκτός πάντως από τη µείωση της κρατικής επιδότησης – φθάνει σχεδόν στο µισό της πραγµατικής τιµής του εισιτηρίου – στελέχη του ΟΑΣΘ υποστηρίζουν ότι οι ιδιαιτερότητες των αστικών µεταφορών της συµπρωτεύουσας καθιστούν σχεδόν αναγκαία την αύξηση των κοµίστρων. «Η µετακίνηση για παράδειγµα στον Λαγκαδά µε αστικό λεωφορείο στοιχίζει 0,60 ευρώ, τη στιγµή που µε το ΚΤΕΛ στοιχίζει 3,4 ευρώ», σηµειώνουν. Τα συνολικά 604 λεωφορεία του ΟΑΣΘ εξυπηρετούν σήµερα 75 γραµµές και µεταφέρουν κάθε χρόνο 180 εκατ. επιβάτες.
Read more...

Κόβονται έως δύο μισθοί τον χρόνο!

Με το -12% στις συμβάσεις


http://img.protothema.gr
Έχουμε μάθει να ζούμε με πολλά δεινά, ελέω κρίσης και Μνημονίου, και τώρα φαίνεται πως πρέπει να αρχίζουμε να συνηθίζουμε και στην ιδέα της “επιχειρησιακής σύμβασης ειδικών συνθηκών”, η οποία συνεπάγεται, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, περικοπές αποδοχών κατά 12% σε σχέση με τις ισχύουσες.

Τι συνεπάγεται για τους εργαζόμενους η ρύθμιση που αναμένεται να συμπεριληφθεί, στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας, σε περίπτωση εφαρμογής της επιχειρησιακής σύμβασης ειδικών συνθηκών έναντι των κλαδικών συμβάσεων;

Ουσιαστικά, απώλειες αποδοχών που αντιστοιχούν έως και σε δύο μισθούς τον χρόνο!

Πιο συγκεκριμένα:

- Οι εμποροϋπάλληλοι από τα 903 ευρώ της κλαδικής θα πάρουν 795, δηλαδή θα έχουν μείωση 108 ευρώ το μήνα και 1512 το χρόνο.

- Οι υπάλληλοι ακτοπλοϊκών εταιρειών από τα 1270 ευρώ θα πάρουν 1118 ευρώ το μήνα, ήτοι μείωση 152 ευρώ το μήνα και 2128 το χρόνο.

- Οι τραπεζικοί από τα 1000 ευρώ θα πάρουν 880 ευρώ το μήνα, δηλαδή θα χάσουν 120 ευρώ τον μήνα και ετησίως 1680 ευρώ.


Οι εξελίξεις περί τις επιχειρησιακές συμβάσεις και οι επαφές που είχε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ κ. Γιάννης Παναγόπουλος με τους εργοδότες προκάλεσαν εντάσεις το Σάββατο, στη διάρκεια της συνεδρίασης του προεδρείου της Συνομοσπονδίας, με αποτέλεσμα να αποχωρήσουν ο επικεφαλής της ΔΑΚΕ Βαγγέλης Μπουζούλας και της Αυτόνομης Παρέμβασης Γιώργος Γαβρίλης.

Ο κ. Παναγόπουλος, πάντως, επανέλαβε τη θέση του ότι δεν έχει προκύψει συμφωνία με τους εργοδότες παρά μόνο για το θέμα της «επέκτασης» των συμβάσεων και στις επιχειρήσεις που δεν εκπροσωπούνται συνδικαλιστικά.

Οι επιχειρησιακές συμβάσεις, σύμφωνα με τον κ. Παναγόπουλο, με χαμηλότερες αμοιβές, μπορούν να υπογράφονται μόνο σε περίπτωση που κινδυνεύουν να χαθούν θέσεις εργασίας.

Read more...

Αύξηση ΦΠΑ αλλά και "δωράκια" για ακίνητα και ΙΧ

Κρίσιμες επαφές για Παπανδρέου, Παπακωνσταντίνου, Κατσέλη και...



http://img.protothema.gr
Στα επιπλέον έσοδα από περαίωση και το άγριο φοροκυνηγητό ποντάρουν στην κυβέρνηση, για να αποφύγουν τα χειρότερα που εγκυμονεί το οικονομικοπολιτικό "γαϊτανάκι" που έχει στηθεί εκτυλίσσεται από σήμερα σε Αθήνα και Βρυξέλλες, γύρω από τα χρέη και τα ελλείμματα της Ελλάδας.

Στο οικονομικό επιτελείο αντιμετωπίζουν πλέον τα έσοδα σαν … αντιπερισπασμό στις πιέσεις που δέχονται στο σκληρό παζάρι με την Τρόικα για την επιμήκυνση και τις επόμενες δόσεις των δανείων, οι Γιώργος Παπανδρέου (συναντά Μπαρόζο και Στρος Καν στις Βρυξέλλες), Γιώργος Παπακωνσταντίνου στο Εurogroup και Λούκα Κατσέλη (συναντά επίσης στις Βρυξέλλες τον "σκληρό" των ελεγκτών της Τρόικας Σερβάας Ντερόουζε).

“Ντου” για 1,5 δισ. ευρώ μέσα στη χρονιά

Την ίδια ώρα στην Αθήνα θα διεξάγεται ευρεία σύσκεψη επιτελών για τα έσοδα, στο γραφείο του υφυπουργού Οικονομικών Δημήτρη Κουσελά. Στόχος να εισπραχθούν έως και 1,5 δισ. ευρώ επιπλέον μέσα στον Δεκέμβριο, για να κλείσει η «μαύρη τρύπα» του 2010 και να "παζαρέψει" με καλύτερους όρους τα μέτρα του 2011 η κυβέρνηση.

Πρώτος στόχος η φοροδιαφυγή, αλλά και οι εισπράξεις από την περαίωση αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, "ανοίγει παράθυρο" για μπουν στη ρύθμιση και οι ιδιοκτήτες ακινήτων που εξαιρούνταν ως τώρα.

Στο οικονομικό επιτελείο φαίνεται πως κερδίζει έδαφος η ιδέα ότι πρέπει να καταργηθεί η εξαίρεση που ίσχυσε από την περαίωση για όσους έχουν ακίνητη περιουσία αξίας άνω των 400.000 και υπόκεινται σε ΦΑΠ. Έτσι το Κράτος μπορεί να εισπράξει έως 450 εκατ. ευρώ από 150.000 επιτηδευματίες.

Αντιδράσεις

Η ΠΟΜΙΔΑ και ο εμπορικός κόσμος αντιδρούν έντονα. Με παρεμβάσεις τους, ο πρόεδρος των ιδιοκτητών κύριος Στράτος Παραδιάς χαρακτηρίζει "αντισυνταγματική" την εξαίρεση αφού, όπως τονίζει και ο φοροτεχνικός σύμβουλος της ΕΣΕΕ κ. Δημήτρης Λέντζας "είναι παράλογο να εξισώνεται με τεκμήριο φοροδιαφυγής η κατοχή ενός ή δύο ακινήτων που μπορεί να πληρώνει κάποιος με δάνειο, ενώ την ίδια ώρα κάποιοι με εκατομμύρια σε ΟΕ και ΕΠΕ να μπαίνουν σε ρύθμιση".

Στο τραπέζι μπαίνουν όμως και οι τελικές ρυθμίσεις του νέου φορολογικού νόμου οι οποίες προβλέπουν:

- Αύξηση του χαμηλού συντελεστή 11% στο 13%, που θα συμπαρασύρει και τον πολύ χαμηλό συντελεστή στο 6,5% από 5,5%. Οι αναπροσαρμογές των συντελεστών θα γίνουν τον Ιανουάριο του 2011. Η εξέλιξη αυτή θα οδηγήσει στην αύξηση των τιμών των τροφίμων καθώς και των λογαριασμών ρεύματος, ύδρευσης, φυσικού αερίου, σε εισιτήρια πλοίων, αεροπλάνων και τρένων, θεαμάτων και κόμιστρα ταξί. Αντίθετα, μειώνονται οι συντελεστές φορολόγησης των φαρμάκων και στα τουριστικά καταλύματα στο 6,5%.

- Αύξηση των τιμών στα προϊόντα καπνού (στα τσιγάρα κατά 0,10 - 0,20 ευρώ το πακέτο, αλλά και αύξηση του περιθωρίου κέρδους για τους περιπτερούχους). Συγκεκριμένα, προβλέπεται η αύξηση του πάγιου φόρου από 10% σε 20% και η παράλληλη μικρή μείωση του ειδικού φόρου καπνού από 67% σε 65% προς όφελος του περιθωρίου κέρδους των περιπτερούχων.

- Απαλλαγή «πόθεν έσχες» για την αγορά πρώτης κατοικίας προκειμένου να τονωθεί ο κατασκευαστικός κλάδος. Αναστέλλεται για 2 χρόνια η εφαρμογή του για αγορά α΄κατοικίας μέχρι 120 τ. μ. και μέχρι του ποσού των 200.000 ευρώ. Ωστόσο με τον τελευταίο φορολογικό νόμο 3842/2010 προβλέπεται ότι από την 1-1-2010 όλες οι δαπάνες των νοικοκυριών για την αποπληρωμή στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας και από τις 23-4-2010 όλα τα έξοδα για την αγορά ή την ανέγερση πρώτης κατοικίας θεωρούνται πλέον τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, δηλαδή λαμβάνονται υπόψη για τον τεκμαρτό προσδιορισμό των εισοδημάτων των φορολογουμένων.

- Μείωση των τελών ταξινόμησης των οχημάτων, μείωση των φορολογικών συντελεστών των επιχειρήσεων και μείωση του ΦΠΑ στις τουριστικά καταλύματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το επικρατέστερο σενάριο που εξετάζεται προβλέπει τη μείωση των τελών ταξινόμησης κατά 50% για Ι. Χ. έως 1.600 κυβικά εκατοστά.

- Μείωση των συντελεστών φορολόγησης των επιχειρήσεων (ΑΕ και ΕΠΕ). Ο συντελεστής στα αδιανέμητα κέρδη θα μειωθεί από την 1-1-2001 στο 20% από 24% που είναι σήμερα.

- Αναβάλλεται η αύξηση του φόρου υπεραξίας στο Χρηματιστήριο. Θα επιβάλλεται όπως και σήμερα φόρος στις χρηματιστηριακές συναλλαγές.

- Μείωση ή και κατάργηση του φόρου 20% στις τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Αλλάζει η φορολογία στα μερίσματα


- Μείωση φόρου στα μερίσματα. Αλλάζει η διάταξη για τα διανεμόμενα κέρδη όσον αφορά τουλάχιστον στις θυγατρικές εταιρείες πολυεθνικών εταιρειών, αν και δεν αποκλείεται να ισχύσει και για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Δεν θα φορολογούνται πλέον με τον συντελεστή 40%, λόγω του ανταγωνισμού με άλλες χώρες της ΕΕ (Βουλγαρία, Κύπρος κλπ).

- Ταχύτερη παραγραφή υπέρ του Δημοσίου των μη εισπραχθέντων μερισμάτων. Συζητείται να καταλήγουν στο κράτος όσα μερίσματα μένουν δεν ζητούνται από τους δικαιούχους και μένουν ανείσπρακτα για μια τριετία, αντί για πενταετία που ισχύει από την δεκαετία του ’40. Στο οικονομικό επιτελείο προσβλέπουν σε έσοδα τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ το χρόνο. "Ποντάρουν" στο γεγονός ότι ένα μέρος από τα περίπου 1,5 ως 2 δισ. ευρώ που διανέμουν ετησίως οι επιχειρήσεις στους μετόχους τους δεν εισπράττονται καθώς, λόγω κρίσης, πρόκειται για μικροποσά που αφήνουν αδιάφορους ακόμα και τους μικρομετόχους. Παρατηρείται όμως και το αντίστροφο φαινόμενο, εισηγμένες να διανέμουν μεγαλύτερο μέρισμα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές –για να καταστούν ελκυστικότερες σε συνθήκες χρηματιστηριακής καχεξίας και απαξίωσης των μετοχών- αλλά οι μεγαλομέτοχοι να μην … καταδέχονται να εισπράξουν τα μερίσματα (που σε αυτούς φαίνονται …"ψίχουλα").

- Μείωση συντελεστού ή εξαίρεση από τον επαχθή φόρο 15% που επέβαλε η κυβέρνηση στα ακίνητα των offshore, έναντι 3% που ίσχυε ως φέτος. Θα πρόκειται για υπαναχώρηση που υπαγορεύτηκε από τη διαπίστωση ότι πίσω από τις υπεράκτιες εταιρίες δεν κρύβονται μόνο ντόπιοι φοροφυγάδες, αλλά υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις αλλοδαπών ή ελλήνων του εξωτερικού που έχουν επενδύσει τα κεφάλαιά τους σε ακίνητα στη χώρα μας και, λόγω της υψηλής φορολογίας, διαμηνύουν στην κυβέρνηση πως θα πουλήσουν και θα φύγουν, καθώς σε 6-7 χρόνια καλούνται να πληρώσουν σε φόρους περισσότερα και από την συνολική επένδυσή τους!

- Μείωση συντελεστών ή εξαίρεση από τον ειδικό φόρο στα κότερα, για περιπτώσεις όπου τα σκάφη ελλιμενίζονται μόνιμα στη χώρα μας, αλλά οι ιδιοκτήτες τους δεν τα χρησιμοποιούν επειδή πχ ζουν στο εξωτερικό. Συνήθως μάλιστα οι ίδιοι απασχολούν και προσωπικό για τη συντήρηση του σκάφους, με αποτέλεσμα οι υπέρογκες επιβαρύνσεις να τους ωθούν να τα στείλουν ή να τα πουλήσουν εκτός Ελλάδος.

- Κατάργηση 100 εφοριών απ' όλη την Ελλάδα. Πρόκειται για μικρές εφορίες (ΔΟΥ β΄ τάξης) που βρίσκονται σε διάφορες περιοχές της χώρας.


Το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει και ρύθμιση για τον συμψηφισμό των οφειλών επιχειρήσεων που υποχρεώνονται να καταβάλλουν ΦΠΑ, για ποσά που δεν έχουν εισπράξει.

Read more...

Αλέξης, όπως λέμε Πολυτεχνείο...

Κλειστό το κέντρο από τις 10 σήμερα έως τις 7 το πρωί της Τρίτης


http://img.protothema.gr
Οι ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση της τρομοκρατίας δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, καθώς σήμερα συμπληρώνονται δυο χρόνια από τη δολοφονία του 15χρονου μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου. Η Ελληνική Αστυνομία βρίσκεται σε κατάσταση επιφυλακής σε μια συντονισμένη προσπάθεια να αποφευχθούν επεισόδια, βανδαλισμοί και καταστροφές.

Το κέντρο της Αθήνας θα παραμείνει κλειστό από τις 10 το πρωί σήμερα εως τις 7 το πρωί της Τρίτης. Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί στις 12:00, στα Προπύλαια, το απόγευμα θα γίνει συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας του Δικτύου Κοινωνικών Δικαιωμάτων και διαφόρων ανεξάρτητων φορέων, ενώ για το βράδυ έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση στα Εξάρχεια, στο σημείο της δολοφονίας του μαθητή. Η ΑΔΕΔΥ έχει προγραμματίσει στάση εργασίας από τις 12 έως τις 3 μετά το μεσημέρι και συλλαλητήριο στα Προπύλαια.

Τα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα τροποποιούνται, ανάλογα με την εξέλιξη των εκδηλώσεων. Η στάση και η στάθμευση των οχημάτων από τις 06:00 το πρωί της Δευτέρας έως τις 07:00 το πρωί της Τρίτης θα απαγορεύεται στους εξής δρόμους:

• Αλεξάνδρας, σε όλο το μήκος της και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και τις καθέτους αυτής.

• Σταδίου, σε όλο το μήκος της, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Βασιλίσσης Όλγας, σε όλο το μήκος της, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Πανεπιστημίου, σε όλο το μήκος της, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Αμαλίας, σε όλο το μήκος της, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Φιλελλήνων, σε όλο το μήκος της, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Συγγρού, στο τμήμα μεταξύ των οδών Αθ. Διάκου και της Λεωφόρου Βασ. Όλγας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

• Πατησίων, στο τμήμα μεταξύ των οδών Κοδριγκτώνος και Πανεπιστημίου και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Πειραιώς, στο τμήμα της από την Ιερά Οδό έως την πλατεία Ομονοίας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Βασ. Σοφίας, στο τμήμα μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Κων/νου και Αμαλίας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Ρηγίλλης, στο τμήμα μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Γεωργίου Β' και Βασ.Σοφίας.

• Υψηλάντου, στο τμήμα μεταξύ των οδών Μ.Πετράκη και Ηροδότου

• Κόκκαλη, σε όλο το μήκος της.

• Μάρνη, στο τμήμα από την πλατεία Βάθης έως την οδό Πατησίων.

• Στουρνάρη, στο τμήμα μεταξύ των οδών Ζαΐμη και Γ' Σεπτεμβρίου.

• Μπουμπουλίνας, στο τμήμα μεταξύ των οδών Στουρνάρη και Βασ. Ηρακλείου.

• Γ' Σεπτεμβρίου, στο τμήμα από την οδό Μάρνη έως την πλατεία Ομονοίας, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Οι δρόμοι γύρω από τις πλατείες Ομονοίας, Συντάγματος, Κοτζιά, Κάνιγγος.
πορείες και διαδηλώσεις στη μνήμη του Αλέξη


Μάλιστα το γεγονός ότι το μεσημέρι στα Προπύλαια θα συγκεντρωθεί μεγάλος αριθμός φοιτητών και μαθητών κάνει πιο δύσκολο το έργο των αστυνομικών, καθώς ίσως κάποιοι από τον σκληρό πυρήνα των αντιεξουσιαστών αλλά και συμπαθούντων προς τους χθεσινούς προσαχθέντες, αλλά και προς τα προφυλακισμένα μέλη των Πυρήνων της Φωτιάς αλλά και του Επαναστατικού Αγώνα να προσπαθήσουν να προκαλέσουν επεισόδια.

Τις τελευταίες ημέρες οι αξιωματικοί της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής συσκέπτονταν προκειμένου να διαμορφώσουν «σχέδιο δράσης» που για άλλη μια φορά θα βασίζεται στο δόγμα της μηδενικής ανοχής.

Σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πληροφορίες, από χθες βρίσκονται σε επιφυλακή χιλιάδες αστυνομικοί, ενώ στα μέτρα θα συμμετέχουν σχεδόν το σύνολο των δυνάμεων της Αττικής. «Σε γενικές γραμμές θα ακολουθήσουμε το σχέδιο που εφαρμόσαμε στην επέτειο του Πολυτεχνείου» λέει αξιωματικός της ΓΑΔΑ και προσθέτει: «Οι οδηγίες που έχουν πάρει οι επικεφαλής των δυνάμεων είναι να είναι διακριτικοί και να μην προκαλούν. Βέβαια στην περίπτωση που δημιουργηθούν επεισόδια η αντίδραση των αστυνομικών θα είναι άμεση»

ΔΙ.ΑΣ, ΔΕΛΤΑ και Πυροσβεστική

Έτσι από το πρωί λαμβάνουν μέτρα χιλιάδες ένστολοι. Από αυτούς οι πλειονότητα θα ανήκουν στην Διεύθυνση Αστυνομικών Επιχειρήσεων.

Θα είναι δηλαδή διμοιρίες της ΥΜΕΤ (Υποδιεύθυνση Μέτρων Τάξης), διμοιρίες της ΥΑΤ (Υποδιεύθυνση Αποκατάστασης Τάξης) και της ΟΠΚΕ (Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας). Σημαντικό ρόλο θα έχουν οι εκατοντάδες αστυνομικοί των ομάδων ΔΙ.ΑΣ και ΔΕΛΤΑ, καθώς με αναμμένους τους «φάρους» περιπολούν σε κάθε δρόμο του ευρύτερου κέντρου της Αθήνας. Άνδρες της Ασφάλειας, της Τροχαίας, των τοπικών αστυνομικών Τμημάτων αλλά και ειδικοί φρουροί ασχολούνται αποκλειστικά με τις εκδηλώσεις και την πορεία που θα πραγματοποιήσουν οι διαδηλωτές.

Τέλος, στο σχέδιο δράσης συμπεριλαμβάνεται και μεγάλη δύναμη της Πυροσβεστικής. Οχήματα και άνδρες βρίσκονται σε προκαθορισμένα σημεία προκειμένου να χρησιμοποιηθούν αν και όποτε χρειαστεί, ενώ εισαγγελείς χωρισμένοι σε δύο βάρδιες, βρίσκονται σε επιφυλακή για παν ενδεχόμενο.

Φύλαξη στόχων και δρόμων

Όπως συνήθως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις το σχέδιο της αστυνομίας χωρίζεται πολλές φάσεις.

Το πρώτο σκέλος αφορά την φρούρηση με διμοιρίες των ΜΑΤ του Πολυτεχνείου, της Αμερικανικής Πρεσβείας, της Βουλής, κυβερνητικών κτιρίων ακόμη και των φυλακών Κορυδαλλού. Παράλληλα μικρότερες δυνάμεις θα φυλούν εταιρείες – στόχους Ευρωπαϊκών και Αμερικανικών συμφερόντων.

Στην συνέχεια, στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου (με έμφαση γύρω από τα Προπύλαια) θα υπάρχει επόπτευση όλων των δρόμων (Πανεπιστημίου-Ακαδημίας-Πατησίων – Σταδίου –Αμαλίας- Βασιλίσσης Σοφίας). Οι διμοιρίες των ΜΑΤ, θα απομακρύνουν αμέσως και θα συλλαμβάνουν κουκουλοφόρους, άτομα με σακίδια που ενδεχομένως περιέχουν πέτρες και μολότοφ. Στην περίπτωση της δημιουργίας των επεισοδίων, τότε για άλλη μια φορά θα γίνει εκτεταμένη χρήση χημικών…


Read more...

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010

Ήρθε, είδε και απήλθε άπραγη και προβληματισμένη η Ντόρα


Σε φιάσκο εξελίχθηκε τελικά, όπως το γράψαμε από την Πέμπτη, η πολυαναμενόμενη περιοδεία της Ντόρας Μπακογιάννη στο Νομό Έβρου
Της γύρισαν την πλάτη ακόμη και οι θεωρούμενοι ως δικοί της
Ποια είναι τα στελέχη από τον Έβρο που συμμετέχουν στο νέο κόμμα

Οι στρατιώτες δεν μπορούσαν να... αποφύγουν τη Ντόρα
Τις τελευταίες ημέρες τα παπαγαλάκια διέδιδαν ότι με την παρουσία της Ντόρας Μπακογιάννη στον Έβρο, πολλά τοπικά επώνυμα στελέχη θα προσχωρήσουν στο νεοϊδρυθέν κόμμα και μιλούσαν για σημαντική ενίσχυση της τάσης μετακίνησης μελών και στελεχών της Νέας Δημοκρατίας προς τη "Δημοκρατική Συμμαχία".
Μας έλεγαν επίσης ότι η επιρροή της Ντόρας στο νομό Έβρου είναι πολύ μεγάλη, καθώς διατηρεί καλή ομάδα συνεργατών και στελεχών που τη στηρίζουν διαχρονικά και η περιοδεία της στο νομό θα ενισχύσει το ρεύμα, που ήδη θεωρείται πολύ καλό για την ίδια...»
Όλα, τα φιλικά προσκείμενα στο ΠΑΣΟΚ, ΜΜΕ κινητοποιήθηκαν για την επίσκεψη της Ντόρας, την διαφήμισαν, την πρόβαλαν, της πήραν αποκλειστικές συνεντεύξεις και αναφερόταν για τις φωτιές που ανάβει στη Ν.Δ. η επίσκεψη Μπακογιάννη στον Έβρο! Διαβάσαμε σε άρθρο της Ιωάννας Παρασχάκη στην εφημερίδα Η ΓΝΩΜΗ:
"Ανησυχία επικρατεί στην τοπική Νέα Δημοκρατία για τις επιπτώσεις της επίσκεψης που πραγματοποιεί από χθες το βράδυ η Ντόρα Μπακογιάννη στον Έβρο, καθώς οι πληροφορίες μιλούν για σημαντική ενίσχυση της τάσης μετακίνησης μελών και .................
"

Η ΔΕΛΤΑ τηλεόραση αφιέρωσε τις τελευταίες ημέρες αρκετό χρόνο στην επίσκεψη της Ντόρας, στελέχη της «Δημοκρατικής Συμμαχίας» πήγαιναν και ερχόταν στο κανάλι, μας μιλούσαν για το ευνοϊκό ρεύμα που υπάρχει για το κόμμα τους στο νομό, ενώ ο παντογνώστης "δημοσιογράφος" Δημοσθένης Δούκας μας προετοίμαζε για το κύμα προσχωρήσεων στελεχών της Ν.Δ. στο κόμμα της Ντόρας.

Ακόμη και το γνωστό blog της Κομοτηνής Piazza del Poppolo αφιέρωσε αρκετές αναρτήσεις στην επίσκεψη της Ντόρας στον Έβρο, έγραφαν και εκεί για προσχωρήσεις στελεχών, ενώ της πήραν και live διαδικτυακή συνέντευξη.

Και τελικά τι έγινε;
Άνθρακας ο θησαυρός...
Η Ντόρα ήρθε στον Έβρο και στο αεροδρόμιο την υποδέχθηκαν οι γνωστοί 7-8.
Στο ξενοδοχείο πολλούς περίμεναν, λίγοι πήγαν. Πίο πολλοί ήταν οι Ροδοπίτες από τους Εβρίτες.
Αρκετοί αρνήθηκαν να την συναντήσουν, πολλοί απέφυγαν και κάποιοι που την συνάντησαν της ξεκαθάρισαν ότι δεν φεύγουν από τη Νέα Δημοκρατία.

Εσείς όλοι, που μας τα ζαλίζατε τις τελευταίες μέρες, που είναι οι βουλευτές, οι πρώην βουλευτές και οι πολιτευτές που θα προσχωρούσαν;
Ο Δερμεντζόπουλος έκανε δήλωση «ήμουν, είμαι και θα είμαι Ν.Δ.».
Ο Κελέτσης, που έχει μακροχρόνια φιλική σχέση με την Ντόρα, συναντήθηκε μαζί της και σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, τις εξήγησε ότι την στήριξε σε μία εσωκομματική διαδικασία για την ηγεσία της ΝΔ και ότι τώρα δεν θα την ακολουθήσει.

Που είναι οι Δήμαρχοι, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, οι Νομαρχιακοί και Περιφερειακοί Σύμβουλοι;

Που είναι τα στελέχη και τα αιρετά μέλη της Ν.Δ.;

Και τελικά η Ντόρα, αφού ήρθε, είδε και πήρε την κρυάδα της, πριν απέλθει διόρισε δύο Ομάδες Πρωτοβουλίας μία στο νότιο Έβρο και μία στο βόρειο Έβρο οι οποίες θα είναι υπεύθυνες για την οργάνωση, την εγγραφή μελών του νέου κόμματος και την προετοιμασία του συνεδρίου τον Μάρτιο.
Οι ομάδες αποτελούνται από τους εξής:

Την ομάδα πρωτοβουλίας της Δημοκρατικής Συμμαχίας στους δήμους Αλεξανδρούπολης και Σουφλίου την αποτελούν οι:
Γιακείμη Πωλίνα, Καλαλίκος Παναγιώτης, Κασιμάτυ Έμυ, Κυριακούδης Κύρος, Μαστορόπουλος Διονύσης, Μπέντης Γιώργος, Μπόγλου Γεώργιος, Μπουρουτζίδου Δέσποινα, Παπατσιλέκα Ελένη, Πεχλιβανίδης Άνθιμος, Σεραφίγκος Χρήστος, Τσαουσίδης Μιλτιάδης, Τσιακίρης Απόστολος, Τσιακίρης Δημήτριος, Τσιουμπανίδης Συμεών.

Την ομάδα πρωτοβουλίας της Δημοκρατικής Συμμαχίας στους δήμους Ορεστιάδας και Διδυμοτείχου αποτελούν οι:
Γκουντουλούδης Αθανάσιος, Κελεσίδης Αναστάσιος, Κελεσίδης Γεώργιος, Μιμιλάκης Κυριάκος, Μπογιατζής Μάξιμος, Μπούτσκας Σταύρος, Παπαδοπούλου Κρυσταλία, Παπαλαμπίδης Δημήτριος, Παπατσαρούχας Ευάγγελος, Περιστεράκης Ευάγγελος, Στράντζελης Μιχαήλ, Τερτσούδη Βέρα, Τσιαγκάνας Ιωάννης, Τσιαγκάνα Μαριάνθη, Χατζηγεωργίου Γεώργιος.

Δεν τους γνωρίζουμε όλους, αλλά οι γνωστοί είναι πολιτικά αποτυχημένοι και μη εκλεγμένοι...

Αν στον Έβρο που είχε δυναμική και ευνοϊκό ρεύμα η Ντόρα, η εικόνα του νέου κόμματος είναι αυτή, φανταστείτε τι την περιμένει στις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας.
στελεχών προς τη «Δημοκρατική Συμμαχία».
Η συζήτηση, για την στάση που θα κρατήσει ο πρώην βουλευτής της Νέας Δημοκαρτίας Σταύρος Κελέτσης, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς πολλά στελέχη υποστηρίζουν, πως η μακροχρόνια καλή σχέση του με την κα Μπακογιάννη, ενισχύει την άποψη πως ο κ. Κελέτσης θα βρεθεί σύντομα να υποστηρίζει τη «Δημοκρατική Συμμαχία». Για την στάση του βουλευτή Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου, επίσης διακινείται το ίδιο σενάριο...
...Από την πλευρά της «Δημοκρατικής Συμμαχίας» σε τοπικό επίπεδο επικρατεί αισιοδοξία, καθώς εκτιμούν πως η επίσκεψη θα ενισχύσει τις δυνάμεις τους θα κάμψει αμφιβολίες και δισταγμούς, και πολλά στελέχη, ανώνυμα και επώνυμα θα προσχωρήσουν τελικά στο νεοϊδρυθέν κόμμα.


Read more...

ΜΕΓΑΛΟ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑ ΣΤΙΑΣ ΔΕΚΟ ΜΕ ΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ 800 ΕΚ. ΕΥΡΩ!


Ρεπορτάζ : Αργύρης Παπαστάθης
(από ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής)
Oλα τα μάτια είναι στραμμένα στις ΔΕΚΟ. Από τη δυνατότητα της κυβέρνησης να πείσει την τρόικα (ΕΕ- ΕΚΤ- ΔΝΤ) ότι διαθέτει σχέδιο για τη δραστική περικοπή του κόστους στις ζημιογόνες δημόσιες επιχειρήσεις θα κριθεί η τέταρτη δόση του μηχανισμού...
στήριξης, ύψους 15 δισ. ευρώ, τον Φεβρουάριο του 2011. Το επόμενο δεκαήμερο ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου θα παραλάβει το πόρισμα της εταιρείας ορκωτών λογιστών που ανέλαβε την ανάλυση των χρηματοοικονομικών στοιχείων επιλεγμένων ΔΕΚΟ. Στο ίδιο διάστημα θα ολοκληρωθεί το σχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ και η επεξεργασία των δράσεων για τον περιορισμό των ζημιών στην ΕΑΒ και στον ΟΔΙΕ. Ο ειδικός γραμματέας ΔΕΚΟ κ. Γ. Κυριακός έχει ετοιμάσει σχέδιο περικοπών ύψους 800 εκατ. ευρώ.

Οι ζημιές των 52 ΔΕΚΟ ανήλθαν το 2009 σε 1,73 δισ. ευρώ, ενώ για το 2010 εκτιμώνται σε 1,42 δισ. ευρώ. Ο προϋπολογισμός του 2011 προαναγγέλλει βαθιές τομές, που ήδη προκαλούν έντονες αντιδράσεις, για τη μείωση των ζημιών που επιβαρύνουν πλέον απευθείας το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης. Ο στόχος της κυβέρνησης για το 2011 είναι να περιοριστούν οι ζημιές των 52 ΔΕΚΟ κατά 89% έναντι του 2010 στα 152 εκατ. ευρώ. Ο πυρήνας του σχεδίου είναι η περικοπή των συνολικών δαπανών μισθοδοσίας κατά 24%, από 1,1 δισ. ευρώ το 2010, στα 833 εκατ. ευρώ του χρόνου.

Παράλληλα με την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ η τρόικα ζητεί να επισπευσθεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ομίλου ΟΑΣΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα περιλαμβάνει μετατάξεις προσωπικού, αλλαγή του συστήματος υπερωριών και εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας. Τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών αναμένεται ότι θα αυξηθούν το 2011 στα 1,20 ευρώ και σε δεύτερη φάση σε 1,50 ευρώ. Επιπροσθέτως, η εφαρμογή των μισθολογικών μειώσεων του Μαΐου θα οδηγήσει το 2011 στην περικοπή των επιδομάτων σε ποσοστό ως 40%.

Ο προϋπολογισμός του 2011 προβλέπει τον μηδενισμό των ζημιών της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανία(ΕΑΒ), που εκτιμάται ότι θα υπερβούν εφέτος τα 40 εκατ. ευρώ. Η κυβέρνηση προωθεί την πλήρη αναδιάρθρωση της ΕΑΒ με στόχο να καταστεί οικονομικά ανεξάρτητη μέσα στην επόμενη διετία. Παράλληλα προωθεί μέσω συμβούλων την αποκρατικοποίηση των άλλων δύο αμυντικών βιομηχανιών της χώρας, της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) και των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων (ΕΑΣ- πρώην ΕΒΟ-, Πυρκάλ). Η διαδικασία για την ΕΑΒ προχωρεί και το σχέδιο προβλέπει μείωση δαπανών και αύξηση της παραγωγικότητας. Προς το παρόν δεν τίθεται θέμα μετατάξεων ούτε και νέας μείωσης μισθών.

ΟΔΙΕ: «κουτσό» άλογο

Ο ιππόδρομος- ο Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ)-, παρ΄ ότι λαμβάνει εμμέσως επιδότηση από το Δημόσιο (μέσω αυξήσεων κεφαλαίου), παραμένει σταθερά ζημιογόνος από το 2003. Ο ΟΔΙΕ χρωστάει 22 εκατ. ευρώ σε φόρους, σε ασφαλιστικά ταμεία και στους προμηθευτές του, ενώ τα δάνεια που είχε λάβει ανέρχονται σε 138 εκατ. ευρώ. Ο μέσος ετήσιος μισθός των περίπου 120 εργαζομένων φθάνει στις 47.608 ευρώ.

Παρά την εκτίμηση για νέες ζημιές 28,48 εκατ. ευρώ το 2010, ο προϋπολογισμός του 2011 προβλέπει κέρδη 2,41 εκατ. ευρώ! Πώς θα συμβεί αυτό; Υπάρχουν δύο εκδοχές. Η πρώτη είναι να υλοποιηθεί το σχέδιο αύξησης του αριθμού των πρακτορείων από 450 (380 είναι κοινά με τον ΟΠΑΠ) σε 1.500 για την αύξηση των εσόδων από τα στοιχήματα, με την παράλληλη μείωση του pay out, του ποσοστού κερδών για τους παίκτες. Η δεύτερη εκδοχή είναι πώληση του ΟΔΙΕ σε ιδιώτη.
Read more...

ΕΜΕΙΝΕ ΜΟΝΗ Η ΠΑΣΚΕ ΣΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ ΓΣΕΕ...


Έπειτα από το ΠΑΜΕ, ήρθαν και οι αποχωρήσεις της ΔΑΚΕ και της Αυτόνομης Παρέμβασης από το προεδρείο της ΓΣΕΕ να σημαδέψουν τη σημερινή συνεδρίαση του γενικού συμβουλίου της Συνομοσπονδίας που είχε ως θέμα συζήτησης τα μεγάλα και...
σοβαρά προβλήματα που πλήττουν τους εργαζόμενους και να αποφασιστεί η περαιτέρω δράση της Συνομοσπονδίας. Για φυγομαχία τους κατηγόρησε ο Γ. Παναγόπουλος, λέγοντας ότι η οριζόντια και καθολική εφαρμογή των επιχειρησιακών συμβάσεων θα αποτελέσει καταστροφική εξέλιξη.

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ δεσμεύτηκε ότι αν αυτό συμβεί, "δεν θα βρεθεί και θα το ζητήσουμε από όλους τους συνδικαλιστές ούτε ένας να δεχθεί να υπογράψει τέτοιες συμβάσεις. Ας πάνε να κάνουν οι κύριοι της Τρόικας συμβάσεις με τον εαυτό τους ή την κυβέρνηση".

Η συνεδρίαση έχει ξεκινήσει στις 09:00 το πρωί στο ξενοδοχείο ACROPOL (Πειραιώς 1 Ομόνοια) ενώ λίγο μετά την έναρξή της, τόσο ο γενικός γραμματέας της συνομοσπονδίας, ο οποίος εκπροσωπεί τη ΔΑΚΕ, κ.Β. Μπουζούλας όσο και ο αναπληρωτής πρόεδρος που εκπροσωπεί την Αυτόνομη Παρέμβαση, ο κ. Γ. Γαβρίλης ανακοίνωσαν ότι αποχωρούν από το προεδρείο της ΓΣΕΕ .

Όπως δήλωσαν οι ίδιοι προέβησαν στην κίνηση αυτή, προκειμένου να εκφράσουν έμπρακτα τη διαφωνία τους με τη διαχείριση και τις επιλογές του προέδρου Ι. Παναγόπουλου. Ωστόσο όπως διευκρίνισαν δεν προτίθενται να αποχωρήσουν από τα υπόλοιπα όργανα της Συνομοσπονδίας.
Read more...

Συνεντεύξεις Παμπούκη σε αμερικανικά ΜΜΕ


Ο υπουργός Επικρατείας, Χάρης Παμπούκης, ολοκλήρωσε τις επαφές του στη Νέα Υόρκη, προβάλλοντας την κυβερνητική πολιτική για τη «δημιουργία σωστών κανόνων» με σκοπό την προσέλκυση επενδύσεων. Ο κ. Παμπούκης επισκέφθηκε χθες τη Γουόλ Στριτ και χτύπησε το καμπανάκι κηρύσσοντας τη λήξη των εργασιών του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης, πλαισιωμένος από στελέχη ελληνικών εταιριών, που είναι εισηγμένες στο νεοϋορκέζικο Χρηματιστήριο.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής στη Νέα Υόρκη, με πρωταρχικό στόχο την ενημέρωση επιχειρηματιών, οικονομικών παραγόντων και αναλυτών για το πρόγραμμα της κυβέρνησης στον τομέα των επενδύσεων, ο υπουργός παραχώρησε συνεντεύξεις σε αμερικανικά ΜΜΕ.

Μιλώντας στο τηλεοπτικό δίκτυο «Μπλούμπεργκ» και απαντώντας σε ερώτηση αν η Ελλάδα σχεδιάζει να δημιουργήσει ανάπτυξη και πού απευθύνεται για την προσέλκυση επενδύσεων, σε ποιες χώρες, ποιες εταιρίες και ποιους τομείς, ο κ. Παμπούκης ανέφερε ότι «καταρχήν, η ανάπτυξη είναι ζήτημα πολύπλοκο. Έχουμε ένα πολύ φιλόδοξο μεταρρυθμιστικό σχέδιο, με την έννοια της δημιουργίας σωστών κανόνων, απλών κανόνων, φιλικών προς τις επενδύσεις που θα ελαχιστοποιούν τους μη επιχειρηματικούς κινδύνους, όπως η γραφειοκρατία».

Ακολούθως, σημείωσε ότι «η Ελλάδα έχει τεράστια πλεονεκτήματα, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, ως γέφυρα μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Παραδοσιακά, η Ελλάδα υπήρξε και παραμένει τουριστικός προορισμός. Επιπλέον, η χώρα είναι ανοικτή στο νέο μοντέλο των πράσινων επενδύσεων στον τομέα της ενέργειας (ηλιακή, αιολική) και φυσικά η Ελλάδα είναι παγκόσμια δύναμη στον τομέα της ναυτιλίας».

Κληθείς να σχολιάσει την ενδεχόμενη υποβάθμιση της χώρας από τον οίκο οικονομικής αξιολόγησης Standard and Poors, ο κ. Παμπούκης μετέφερε την έκπληξη της κυβέρνησης για την ανακοίνωση αυτή, την οποία συνέδεσε περισσότερο με τις εξελίξεις ανά την Ευρώπη και τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης παρά με την Ελλάδα μεμονωμένα.

«Έχουμε λάβει εντυπωσιακά μέτρα λιτότητας, που αποδεικνύεται ότι έχουν αποτέλεσμα», επισήμανε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στις προσπάθειες που καταβάλλει η Ελλάδα για τη δημοσιονομική προσαρμογή, προσθέτοντας «έχουμε μειώσει το έλλειμμα κατά 6 μονάδες του ΑΕΠ, κίνηση άνευ προηγουμένου και για τον λόγο αυτό και ξαφνιαστήκαμε (σσ. από την ανακοίνωση)».

Τέλος, σε ερώτηση για τις πρόσφατες εξελίξεις γύρω από την ευρωπαϊκή οικονομία, το πακέτο οικονομικής ενίσχυσης της Ιρλανδίας και την προοπτική ανάλογων κινήσεων γι άλλες χώρες, ο υπουργός υπογράμμισε την ανάγκη ύπαρξης αλληλεγγύης στην Ευρώπη, καθώς και πραγματικής οικονομικής διακυβέρνησης, που θα μειώνει τις διαφορές και θα προωθεί περισσότερο ομοιογενείς οικονομικές πολιτικές ανά την Ευρώπη.

Σε συνέντευξή του στο CNN, ο υπουργός Επικρατείας αντέκρουσε το εισαγωγικό σχόλιο του δημοσιογράφου περί «ιδιαίτερα πολύπλοκης γραφειοκρατίας, περιπλεγμένης νομοθεσίας και έλλειψης διαφάνειας στην Ελλάδα», παρουσιάζοντας τους πέντε άξονες του μεταρρυθμιστικού σχεδίου της ελληνικής κυβέρνησης. Οι άξονες αυτοί, όπως επισήμανε ο κ. Παμπούκης, είναι:

α) η συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση,

β) η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του δημοσίου τομέα,

γ) η δημιουργία ευνοϊκών για τις επενδύσεις νομικών προϋποθέσεων,

δ) η διαφάνεια της νομοθεσίας και της φορολογίας

ε) η προώθηση ενός αναπτυξιακού πλάνου φιλικού προς το περιβάλλον.

Ερωτηθείς, στη συνέχεια, για το ενδεχόμενο να υπάρξει πολιτικό κόστος από την προώθηση των αυστηρών αυτών μεταρρυθμίσεων, ο υπουργός εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο ελληνικός λαός στηρίζει τις προσπάθειες της κυβέρνησης η οποία, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά «πέρασε το πρώτο τεστ, κατά τις πρόσφατες εκλογές».

Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ο κ. Παμπούκης παραχώρησε συνέντευξη και στο τηλεοπτικό δίκτυο Fox Business News. Επανέλαβε τους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα είναι ελκυστική στους επενδυτές, ασφαλής, δημοκρατική χώρα, σε πορεία μεταρρύθμισης και σταδιακής εξόδου από την κρίση και με πολύ σημαντικό γεωγραφικό πλεονέκτημα.

Σε ερώτηση για τις ευρωπαϊκές διαστάσεις της κρίσης, ο υπουργός έκανε λόγο για «πανευρωπαϊκή συνεργασία» με στόχο την υπέρβαση της κρίσης, υπογραμμίζοντας την ύπαρξη ισχυρής πολιτικής βούλησης για ενότητα και αλληλεγγύη στην Ευρώπη και για διατήρηση της Ευρωζώνης.

Μιλώντας σε εξειδικευμένο για θέματα επενδύσεων δημοσιογράφο του δικτύου «Μπλούμπεργκ» κατά τη διάρκεια ζωντανής εκπομπής, ο κ. Παμπούκης αναφέρθηκε στο 12ο Ετήσιο Φόρουμ Επενδύσεων της εταιρίας Capital Link ως το επίκεντρο της επίσκεψής του στη Νέα Υόρκη, ενώ επισήμανε το άνοιγμα της Ελλάδας προς αναπτυσσόμενες παγκόσμιες δυνάμεις, όπως η Κίνα, η Βραζιλία και η Ινδία για την προσέλκυση επενδύσεων.

Ερωτηθείς για τον ρόλο της ελληνικής ομογένειας στις προσπάθειες της Ελλάδας να ξεπεράσει την τρέχουσα οικονομική κρίση, ο υπουργός αναφέρθηκε στους ισχυρούς δεσμούς μεταξύ της Ελλάδας και της ελληνικής ομογένειας ανά τον κόσμο, την οποία χαρακτήρισε «μεγάλη δύναμη». Ωστόσο, όπως επισήμανε χαρακτηριστικά, «στις επενδύσεις δεν υπάρχει περιθώριο για συναισθηματισμούς, το ζητούμενο είναι το κέρδος και οι ευκαιρίες και για τον λόγο αυτό δεν είναι μόνο οι Έλληνες της διασποράς που θα ενδιαφερθούν για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας».

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την πρόθεση της Ελλάδας να εκδώσει ομόλογα της διασποράς, ο κ. Παμπούκης ανέφερε ότι η σκέψη αυτή, αν και αρχικά υπήρξε, έχει πλέον ξεπεραστεί διότι, όπως τόνισε, «η ουσία είναι η παραγωγικότητα, η ανταγωνιστικότητα, η δημοσιονομική προσαρμογή και σταθερότητα, ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης που θα βασίζεται στο ανθρώπινο δυναμικό και την πράσινη οικονομία».




Read more...

Αναταραχή για τη συγχώνευση νοσοκομείων


Την εκτίμηση ότι ανοίγει ο δρόμος για τις συγχωνεύσεις νοσοκομείων και άλλων νοσηλευτικών ιδρυμάτων από τον Ιούνιο και μετά, πυροδότησε μία παράγραφος του νομοσχεδίου για τη Υγεία, που παρουσίασε χθες ο υπουργός Υγείας, Ανδρέας Λοβέρδος, στο υπουργικό συμβούλιο.

Η πρόβλεψη ότι θα μπορούν, από το νέο έτος, κάποιοι διοικητές νοσοκομείων να διοικούν πέραν του ενός νοσοκομείου και να αμείβονται επί πλέον γι’ αυτή την εργασία, μεταφράζεται ως ότι προετοιμάζεται το έδαφος για τις συγχωνεύσεις υπηρεσιών Υγείας σε όλη τη χώρα.

Σημειώνεται ότι πριν από την κατάρτιση του νομοσχεδίου υπήρχαν προφορικές αναφορές προς το υπουργείο Υγείας, σύμφωνα με τις οποίες αρκετά νοσηλευτικά ιδρύματα της περιφέρειας απασχολούν μεγάλο αριθμό γιατρών, αλλά και διοικητικού προσωπικού δυσανάλογο μάλιστα με το έργο, που παράγουν. Ως εκ τούτου, η συγχώνευσή τους αποτελούσε, ενδεχομένως, λύση για εξοικονόμηση αρκετών πόρων.

Για την ώρα, πάντως, ο υπουργός δεν επιβεβαιώνει, αλλά και δεν αποκλείει πιθανή συγχώνευση νοσηλευτικών ιδρυμάτων, τονίζοντας με κάθε ευκαιρία -όπως και χθες μιλώντας προς τους προέδρους 30 μεγάλων νοσοκομείων- ότι η συζήτηση αυτή είναι πιθανόν να ανοίξει μετά την άνοιξη του 2011.

Κύκλοι του υπουργείου Υγείας αναφέρουν πως πριν συνταχθεί ο υγειονομικός χάρτης της χώρας από τη σχολή Δημόσιας Υγείας, δεν μπορούν να γίνουν εκτιμήσεις για το ποιες νοσηλευτικές μονάδες είναι πιθανόν να συγχωνευτούν, καθώς, όπως τονίζουν, αν δεν καταγραφούν οι ανάγκες δεν μπορούν να προχωρήσουν σε τέτοιου είδους ενοποιήσεις και συγχωνεύσεις.

Για την ώρα, το θέμα είναι υπό μελέτη, ενώ αναμένεται να δοθούν σαφείς απαντήσεις από τον υπουργό μεθαύριο, Δευτέρα, οπότε θα γίνει στους εκπροσώπους του Τύπου ενημέρωση επί του περιεχομένου του υπό κατάθεση νομοσχεδίου.





Read more...

Πορείες και διαδηλώσεις στη μνήμη του Αλέξη

Στάση εργασίας 12 με 3 από την ΑΔΕΔΥ


http://img.protothema.gr

Σε έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις προχωρά η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, από τις 10.00 π.μ. το πρωί της Δευτέρας έως την Τρίτη το πρωί στις 7.00 π.μ. λόγω των εκδηλώσεων για την συμπλήρωση των δύο χρόνων από την δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου.

Η ΑΔΕΔΥ έχει προγραμματίσει στάση εργασίας από τις 12 έως τις 3 μετά το μεσημέρι και συλλαλητήριο στα Προπύλαια ενώ, συλλαλητήρια, έχουν επίσης προγραμματίσει στα Προπύλαια και σε διαφορετικές ώρες, ΟΛΜΕ, φοιτητές και μαθητές, αντιεξουσιαστές και ΚΚΕ.

Η στάση και η στάθμευση των οχημάτων από τις 06:00 το πρωί της Δευτέρας έως τις 07:00 το πρωί της Τρίτης θα απαγορεύεται στους εξής δρόμους:

• Αλεξάνδρας, σε όλο το μήκος της και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και τις καθέτους αυτής.

• Σταδίου, σε όλο το μήκος της, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Βασιλίσσης Όλγας, σε όλο το μήκος της, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Πανεπιστημίου, σε όλο το μήκος της, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Αμαλίας, σε όλο το μήκος της, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Φιλελλήνων, σε όλο το μήκος της, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Συγγρού, στο τμήμα μεταξύ των οδών Αθ. Διάκου και της Λεωφόρου Βασ. Όλγας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

• Πατησίων, στο τμήμα μεταξύ των οδών Κοδριγκτώνος και Πανεπιστημίου και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Πειραιώς, στο τμήμα της από την Ιερά Οδό έως την πλατεία Ομονοίας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Βασ. Σοφίας, στο τμήμα μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Κων/νου και Αμαλίας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Ρηγίλλης, στο τμήμα μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Γεωργίου Β' και Βασ.Σοφίας.

• Υψηλάντου, στο τμήμα μεταξύ των οδών Μ.Πετράκη και Ηροδότου

• Κόκκαλη, σε όλο το μήκος της.

• Μάρνη, στο τμήμα από την πλατεία Βάθης έως την οδό Πατησίων.

• Στουρνάρη, στο τμήμα μεταξύ των οδών Ζαΐμη και Γ' Σεπτεμβρίου.

• Μπουμπουλίνας, στο τμήμα μεταξύ των οδών Στουρνάρη και Βασ. Ηρακλείου.

• Γ' Σεπτεμβρίου, στο τμήμα από την οδό Μάρνη έως την πλατεία Ομονοίας, καθώς και στις καθέτους αυτής.

• Οι δρόμοι γύρω από τις πλατείες Ομονοίας, Συντάγματος, Κοτζιά, Κάνιγγος.
πορείες και διαδηλώσεις στη μνήμη του Αλέξη


Read more...

Μετά τη Νέα Σμύρνη και τον Πειραιά έρχονται και άλλες γιάφκες

Ανθρωποκυνηγητό σε όλη την Ελλάδα με προσαγωγές και συλλήψεις


http://img.protothema.gr/

Πιστόλια, καλαζνικοφ, γεμιστήρες, χειροβομβίδες είναι μερικά μόνο από τα ευρήματα που εντόπισαν οι αστυνομικοί στη γιάφκα της οδού Καισαρείας 22, στ Νέα Σμύρνη.

Οι αστυνομικοί της αντιτρομοκρατικής περιμένουν τώρα τα αποτελέσματα της βαλιστικής εξέτασης των οπλών που βρέθηκαν στο διαμέρισμα του δεύτερου ορόφου αλλά και σε υπόγειο γκαράζ στη Νέα Σμύρνη, προκείμενου να διαπιστώσουν ποια οργάνωση χρησιμοποιούσε τη συγκεκριμένη γιάφκα.

Σύμφωνα πάντως με τις αρχές, οι εξελίξεις θα είναι καταιγιστικές το επόμενο 24ωρο και το σίγουρο είναι ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια πολύ μεγάλη οργάνωση.

Αναλυτικά, μέχρι στιγμής, στο συγκεκριμένο διαμέρισμα βρέθηκαν εφτά πιστόλια, τύπου (glock,cz kai baikal)τριά καλαζνικοφ, ένας σιγαστήρας, γεμιστήρες, πολλά φυσίγγια διάφορων διαμετρημάτων τρία οπλοπολυβόλα εκ των οποίων τα δυο τύπου σκόρπιον, 50 κιλά άνφο εργοστασιακό, 4 χειροβομβίδες και 200 γραμμάρια TNT.

Ο εξαιρετικά σοβαρός οπλισμός κάνει τους αστυνομικούς να εκτιμούν πως πρόκειται για τη κεντρική γιάφκα της οργάνωσης.

Μέχρι στιγμής οι πληροφορίες αναφέρουν πως πρόκειται πιθανότατα για τη Σέχτα επαναστατών ή τη Συνομωσία πυρήνων της φωτιάς, ωστόσο, τίποτα μέχρι στιγμής δεν επιβεβαιώνεται.

Όλα ξεκίνησαν λίγο πριν τις 4 το μεσημέρι όταν κλιμάκιο της αντιτρομοκρατικής έκανε έφοδο σε κατάστημα της οδού Θεμιστοκλέους στα Εξάρχεια και προσήγαγε δυο νεαρά άτομα.

Μίση ώρα αργότερα ισχυρές δυνάμεις εισέβαλαν στην πολυκατοικία της οδού Καισαρείας 22 στη Νέα Σμύρνη όπου βρέθηκαν δυο νεαρά άτομα που οπλοφορούσαν.

Η αστυνομία συνέλαβε τα δυο άτομα την ώρα που έβγαιναν από την πολυκατοικία και σύμφωνα με πληροφορίες κουβαλούσαν σακ-βουαγιάζ μέσα στο οποίο υπήρχε βαρύς οπλισμός και ένα καλάζνικοφ.

Έτσι η αστυνομία ερευνά το ενδεχόμενο να ετοίμαζαν τρομοκρατικό χτύπημα καθώς τη Δευτέρα, είναι η ημέρα της επετείου του θανάτου του 15xρονου Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου.

Πήγες αναφέρουν οτι μέχρι στιγμής έχουν προσαχθεί τουλάχιστον 10 άτομα και έχουν γίνει έρευνες σε τουλάχιστον 15 σημεία της πρωτεύουσας.

Το γεγονός οτι ένας από τους δυο συλληφθέντες χρησιμοποιούσε ως κρησφύγετο διαμέρισμα στην οδό Πραξιτέλους στο κέντρο του Πειραιά, έκανε τους αστυνομικούς να εξετάσουν το ενδεχόμενο να βρίσκεται εκεί μια δεύτερη γιάφκα.

Έτσι, λίγα λεπτά μετά της 7 έκλεισαν τους δρόμους, εκκένωσαν την πολυκατοικία και έκαναν έφοδο σε διαμέρισμα στην οδό Πραξιτέλους, στον Πειραιά.

Όπως έγινε γνωστό, το διαμέρισμα είχαν ενοικιάσει πριν από ένα χρόνο δύο νεαροί, που εμφανίστηκαν ως φοιτητές από την Κύπρο και προπλήρωσαν ενοίκια και κοινόχρηστα πολλών μηνών.

Μάλιστα, ύστερα από επιχείρηση της αστυνομίας σε πολλές περιοχές της επαρχίας, αργά το βράδυ του Σαββάτου, εντοπίστηκε διαμέρισμα στο Αγρίνιο, στη συμβολή των οδών Δασκαλοπούλου και Πραΐδου, στο οποίο βρέθηκαν περίστροφα.

«Είμαστε πολύ κοντά σε άτομα που αναζητούσαμε ως ύποπτα συμμετοχής σε οργανώσεις», αναφέρει πηγή του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και προσθέτει, «οι εξελίξεις θα είναι καταιγιστικές τις επόμενες ώρες».

Οι αστυνομικοί τώρα εξετάζουν τον οπλισμό ενώ παράλληλα προσπαθούν να συγκεντρώσουν στοιχεία από τους συλληφθέντες σε μια προσπάθεια να λύσουν το μυστήριο στο σύγχρονο αντάρτικο πόλης.


Read more...

Το φαινόμενο Βασίλειος Μαρκεζίνης...


Από το http://www.epikaira.gr/

Γεμίζει αμφιθέατρα και αίθουσες εκδηλώσεων, συνεπαίρνει το ακροατήριό του με τα λόγια και τις κινήσεις του μιλώντας απνευστί επί δύο και πλέον ώρες, απλουστεύει δυσνόητες έννοιες που αφορούν στη διεθνή οικονομία, στη διπλωματία και στην πολιτική και κυρίως μιλά απλά, αλλά με το κύρος του διακεκριμένου και διεθνώς αναγνωρισμένου ακαδημαϊκού, για το χθες, το σήμερα και το αύριο της χώρας μας. Χωρίς φόβο και χωρίς πάθος. Αυτό του επιτρέπει να αγγίζει «οικεία κακά», όλα αυτά που οι ελληνικές κυβερνήσεις διστάζουν να πουν και οι πολίτες δεν θέλουν να ακούσουν. Έτσι μπορεί και υποστηρίζει ότι «δεν μας λένε την αλήθεια. Με 150% χρέος του ΑΕΠ δεν θα ξεχρεώσουμε ποτέ. Είτε θα πάμε σε πτώχευση είτε σε αναδιάρθρωση είτε σε στάση πληρωμών».
Αν κάποιος καλείτο να δώσει τον ορισμό του Ευρωπαίου πολίτη με...
ένα ζωντανό παράδειγμα, ο Βασίλειος Μαρκεζίνης θα ήταν σίγουρα στους υποψήφιους. «Γεννήθηκα Έλληνας και έγινα πολίτης της Ευρώπης», έχει πει ο ίδιος σε παλαιότερη συνέντευξή του. Αντίθετα, ο Μίκης Θεοδωράκης τον χαρακτηρίζει «υπόδειγμα σύγχρονου Έλληνα που αποδεικνύει έμπρακτα τους πνευματικούς θησαυρούς που δια θέτει σήμερα η χώρα μας και που δυστυχώς το εθνικό μας κόμπλεξ τούς υποχρεώνει να χαρίζουν τα δώρα τους στους ξένους».
Η οικογενειακή παράδοση της ενασχόλησης με την πολιτική δεν τον συγκίνησε επαρκώς, ώστε να τον κρατήσει στην Ελλάδα. Η ολοκλήρωση των σπουδών του στην αλλοδαπή τού άνοιξε παράλληλα ορίζοντες ακαδημαϊκής καριέρας. Οξφόρδη, Κέιμπριτζ, Λονδίνο, Ώστιν, σε είκοσι πέντε συνολικά πανεπιστήμια του πλανήτη δίδαξε ο κ. Μαρκεζίνης. Αξιοσημείωτο και πλούσιο το συγγραφικό του έργο, με πάνω από τριάντα εκδιδόμενα και μεταφρασμένα σε πολλές γλώσσες βιβλία. Οι βαθιές νομικές γνώσεις του χρειάστηκαν σε πολλούς Ευρωπαίους ηγέτες. Ως ανταμοιβή των εξαίρετων υπηρεσιών του, έλαβε τον τίτλο του Ιππότη από τη βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας Ελισάβετ και το Μεγαλόσταυρο της Γαλλικής Δημοκρατίας.
Γιατί είναι επίκαιρος
Ο Βασίλειος Μαρκεζίνης είναι επίκαιρος. Όχι τόσο λόγω του βιβλίου του Μια Νέα Εξωτερική Πολιτική για την Ελλάδα που πρόσφατα κυκλοφόρησε, όχι εξαιτίας των διαρροών που τον θέλουν να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο δημόσιο βίο της χώρας και σίγουρα όχι λόγω της «επιλογής» του ως «νέο πρόσωπο» των ελληνικών ΜΜΕ. Είναι επίκαιρος επειδή σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία διατηρεί το θάρρος της γνώμης του, αποκαλύπτει αλήθειες, προβλέπει και επιχειρηματολογεί. Κυρίως, όμως, επειδή μπορεί να προχωρά σε διαπιστώσεις για την κατάσταση που βρίσκεται η χώρα με την ιδιότητα του στοχαστή-πα ρατηρητή και όχι με το βάρος του «μέρους του προβλήματος», βάρος που φέρουν πολλοί στη χώρα μας, από πολιτικούς μέχρι δημοσιογράφους κι από «χρωματισμένους» διανοούμενους μέχρι επιφανειακούς αναλυτές. Με την ιδιότητα του «τρίτου ματιού» και κοιτάζοντας από το Λονδίνο στο εσωτερικό της πατρίδας του, ο κ. Μαρκεζίνης μπορεί και μιλά για το «γάμο» της Πολιτικής με τον Ιδεαλισμό, το «θάνατο» του Ιδεαλισμού και την «υιοθεσία» από την Πολιτική δυο παιδιών, ενός αγοριού, του Καιροσκοπισμού, και ενός κοριτσιού, της Απληστίας. Υπ’ αυτή την ιδιότητα μπορεί να γράφει άρθρα με τίτλο «Η Ελλάδα χρειάζεται νέο όραμα, συγκεκριμένο σχέδιο και νεύρα από ατσάλι», στο οποίο να αναλύει με εμβρίθεια και αντικειμενικότητα το «τις πταίει» για τη σημερινή κατάσταση της χώρας, και κυρίως να προτείνει δέκα λύσεις, δέκα απαντήσεις στο ερώτημα «και τώρα τι κάνουμε;».
Ο νομικός σύμβουλος ορισμένων από τους ισχυρότερους ανθρώπους του κόσμου και ένας από τους βαθύτερους γνώστες του ευρωπαϊκού οράματος, το τελευταίο διάστημα βρίσκεται συχνά στη χώρα μας ανταποκρινόμενος στο αίτημα των Ελλήνων να ακούσουν από έγκριτα χείλη αλήθειες που σπάνια λέγονται. Είναι αυτός που μίλησε πρώτος για μειώσεις εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, πολύ πριν το επιβάλλουν οι εκπρόσωποι της τρόικας, και για «πειθήνια ΜΜΕ στην υπηρεσία των κυβερνήσεων». Που «προφήτευσε» ότι δεν επαρκούν τα 110 δις ευρώ της «βοήθειας» ΔΝΤ - ΕΕ - ΕΚΤ και που διείδε την απουσία μέτρων αναπτυξιακού χαρακτήρα σε ό,τι μας επιβλήθηκε. Που τόνισε το αναγκαίο του αδιαπραγμάτευτου στα εθνικά θέματα και που εφιστά την προσοχή όλων στο σκηνικό που στήνουν οι Τούρκοι στην παραμεθόριο του Έβρου.
Τι «βλέπει» για Ελληνοτουρκικά - Σκοπιανό
Η ευαισθησία του Βασίλειου Μαρκεζίνη για τα εθνικά ζητήματα είναι δεδομένη. Στις ομιλίες του καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος, ενώ αποτελούν και το βασικό αντικείμενο της τωρινής συγγραφής του.
Οι πληροφορίες που έχει στη διά θεσή του για την έκβαση των ελληνικών υποθέσεων συγκρίνονται με τη διορατικότητά του για το τι μέλλει γενέσθαι γεωπολιτικά. Πρόσφατα αποκάλυψε πως υπάρχουν ενδείξεις για ύπαρξη ενός προσχεδίου προσυμφώνου για προσφυγή στη Χάγη πριν από τα Χριστούγεννα, που αφορά στη συνεκμετάλλευση Ελλάδας - Τουρκίας του Αιγαίου. Ο ίδιος αντιδρά, αφού θεωρεί ότι κάτι τέτοιο διευκολύνει την Τουρκία και της δίνει το πρώτο πάτημα για διχοτόμηση του Αιγαίου. «Είναι ασυγχώρητο να αρχίσει μια τέτοια συζήτηση. Αν απεμπολιστούν τα εθνικά μας δικαιώματα, δεν θα ξαναγυρίσουν», είπε πρόσφατα από το βήμα της αίθουσας τελετών του ΑΠΘ. Επισημαίνει, δε, στο βιβλίο του Μια Νέα Εξωτερική Πολιτική για την Ελλάδα την επιδέξια άσκηση προπαγάνδας από την Άγκυρα που κατορθώνει αφενός να αναβαθμίζει το ευρωπαϊκό προφίλ της, αφετέρου να συντηρεί την εθνική τουρκική συνείδηση στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, την ώρα που στη χώρα μας γίνεται προσπάθεια εξαφάνισης του ελληνικού χαρακτήρα. «Οι δικοί μας νεωτεριστές είτε δεν έχουν καταλάβει τη σημασία να έχει ένας λαός εθνική συνείδηση είτε, για κάποιο δυσεξήγητο λόγο, τη θυσιάζουν στο βωμό της (δήθεν) ιστορικής αντικειμενικότητας. Και σε αυτή την προσπάθεια βρίσκουν πρόθυμους βοηθούς μερικούς από τους δικούς μας πολιτικούς», σημειώνει σχετικά.
Για το Σκοπιανό και τη σε βάρος μας εξέλιξη επισημαίνει τις ευθύνες των πολιτικών που το χειρίστηκαν και βλέπει ενδείξεις παραίτησης των πάγιων θέσεών μας στο ζήτημα της ονομασίας. «Πιο επίφοβο, όμως, από το όνομα των Σκοπίων είναι το ζήτημα των αλυτρωτικών διατάξεων που υπάρχουν στο σύνταγμά τους». Ο σερ Βασίλειος Μαρκεζίνης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στα «Επίκαιρα», μιλά και πάλι για το ενδεχόμενο κάποιου τύπου πτώχευσης και ξεδιαλύνει το τοπίο σχετικά με τη φημολογούμενη εμπλοκή του στα πολιτικά πράγμα της χώρας. Παράλληλα, στηλιτεύει τις προσπάθειες πολιτικών που προέρχονται από το υπάρχον φθαρμένο σύστημα να παρουσιαστούν ως νέοι φορείς πολιτικής και επεκτείνει τις σκέψεις του για το μεταναστευτικό πρόβλημα, που έθεσε για πρώτη φορά πριν από λίγα 24ωρα στη Θεσσαλονίκη.
Μιλήσατε προσφάτως για πρώτη φορά για το μεταναστευτικό πρόβλημα. Αποτελεί εσωτερικό ή εξωτερικό πρόβλημα και πόσο σοβαρό νομίζετε ότι είναι;
Το πρόβλημα των μεταναστών είναι εσωτερικό και εξωτερικό και επίσης διχάζεται σε υποενότητες που απαιτούν διάφορους χειρισμούς. Πρέπει λοιπόν να διακρίνουμε μεταξύ μελλοντικής παρανόμου και νομίμου μεταναστεύσεως και υπαρχόντων παρανόμων μεταναστών.
Για το μέλλον ο αριθμός των νομίμων μεταναστών πρέπει να προσδιο ρίζεται εκ των προτέρων και να είναι περιορισμένος. Κύριο κριτήριο εισόδων πρέπει να είναι η χρησιμότης του για την ελληνική οικονομία. Βεβαίως, ο εισερχόμενος θα πρέπει να έχει και καλό ποινικό μητρώο.
Οι παράνομοι μετανάστες πρέπει να σταματιώνται, ή δυνατόν στα σύνορα, και να επιστρέφονται αμέσως εις τη χώρα απ’ όπου ήλθαν. Σε μερικές περιοχές –όπως ο Έβρος που αποτελεί κύριο σημείο εισόδου– το πρόβλημα αυτό μπορεί εύκολα να αντιμετωπιστεί με την ανάρτηση ισχυρών περιφράξεων (βλ. π.χ. περιο χή Καραγάτς).
Το πρόβλημα των εν Ελλάδι ευρισκομένων παρανόμων απαιτεί αντιμετώπιση από τρεις πλευρές:
Πρώτον, πρέπει η διαβίωσή των εδώ να αποτελέσει αντικείμενο ειδικής μέριμνας και για ανθρωπιστικούς λόγους αλλά και για να μειωθούν οι –υψηλές φοβούμαι– πιθανότητες κοινωνικής εκρήξεως.
Δεύτερον, η ανθρωπιστική μεταχείριση των ατυχών αυτών ανθρώπων ουδόλως πρέπει να παραγκωνίσει τα δίκαια παράπονα των εντοπίων που υφίστανται καθημερινώς τεράστιες παραβιάσεις των δικών τους δικαιωμάτων, π.χ. δικαιώματος ιδιοκτησίας και του δικαιώματος προσωπικής ασφαλείας.
Επειδή, ιεραρχικά, η μέριμνα του κράτους διά τους ειδικούς της πολίτες έρχεται πρώτη πρέπει, τρίτον, να υπάρξει μελέτη εξευρέσεως τρόπου επαναπατρισμού αυτών των παράνομων ή, τουλάχιστον, μεταφορά μέρος αυτών σε άλλας χώρας της Ευρωπαϊ κής Ενώσεως που οφείλει να μας συνδράμει εις αυτό το έργον.
Κανένα από αυτά τα προβλήματα είναι δεκτικό εύκολης λύσης αλλά όλα είναι αμέσου προτεραιότητας για ν’ αποφευχθεί η κοινωνική έκρηξη την οποία προανέφερα ως εξαιρετικώς πιθανή.
Πολλοί ακόμη διερωτώνται ποια είναι η αιτία της παρούσης υπερενεργητικότητάς σας – διαλέξεις, συνεντεύξεις και τηλεοπτικές εμφανίσεις. «Σε τι αποβλέπει», ρωτούν, «ο Μαρκεζίνης;». Έχετε μυστική ατζέντα ή κρύβετε άλλου είδους φιλοδοξίες;
Οι συμπατριώτες μου αρέσκονται σε φήμες συνωμοσιών και σε κουτσομπολιά παντός είδους, με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην μπορούν να δουν τα πράγματα απλά και ως έχουν. Λοιπόν:
1. Το ενδιαφέρον μου για τη γεω πολιτική, που αποτελεί φυσική εξέλιξη της ειδικεύσεώς μου σε αλλοδαπά δίκαια, το ζω στην καθημερινή μου ζωή στο εξωτερικό εδώ και είκοσι περίπου χρόνια.
2. Στην Ελλάδα άρχισε να γίνεται γνωστό από τετραετίας περίπου, καθώς η μια πρόσκλησις να δώσω ομιλία έφερνε την άλλη. Το ενδιαφέρον του κοινού μεγάλωνε συνεχώς διότι βρίσκανε αυτά που έλεγα ή έγραφα τίμια και διατυπωμένα καθαρά, σε αντίθεση με αυτά που άκουγαν από τους επαγγελματίες πολιτικούς. Καθώς οι κρίσεις στη χώρα μας άρχισαν να μεγαλώνουν –κρίσεις ηθικές, οικονομικές και εξωτερικές– άρχισαν να πολλαπλασιάζονται και οι προσκλήσεις να μιλήσω σε διάφορες πόλεις της Ελλάδος. Ανταποκρίθηκα ως διανοούμενος άνθρωπος και όχι ως πολιτικός, επιθυμώντας να ενισχύσω το δημόσιο διάλογο και προβληματισμό.
Στο σημείο αυτό τα κατεστημένα άρχισαν ν’ ανησυχούν με την παρουσία μιας νέας σκέψεως και ενός πνεύματος που δεν ελέγχετο από πουθενά ούτε πληρωνόταν από κανέναν. Τα περί μυστικών στόχων ή ατζεντών είναι λοιπόν οι συνήθεις, καλόπιστες ή κακόπιστες παραπληροφορήσεις που επιχειρούν παραδοσιακά πολιτικοί και δημοσιογραφικοί κύκλοι.
Τελειώνω με τη σκέψη ότι η προσπάθεια παλιών, και θα έλεγα αποτυχημένων, πολιτικών, που ταυτίζονται με το πελατειακό σύστημα που κατέστρεψε τη χώρα μας να εμφανίζονται τώρα ως νέοι δεν είναι τίποτα άλλο παρά η συνέχισις πολιτικών συνηθειών με νέα και επικοινωνιακά μέτρα.
Το νέο και οι νέοι αποτελούν ένα από τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα σας. Πείτε μας πώς διαφέρουν οι ιδέες σας από τις ιδέες εκείνων των πολιτικών που όψιμα φαίνονται να συμφωνούν μαζί σας;
«Η αναζήτηση του Νέου και των Νέων» ήταν το θέμα ομιλίας μου στο Μέγαρο Μουσικής προ δύο περίπου ετών, όταν πολύ λίγοι δεν είχαν αντιληφθεί την ανάγκη άμεσης δράσης.
Το πρόβλημα είναι πολυδιάστατο. Η αλλαγή εκπαιδευτικής πολιτικής που δίδει προτεραιότητα στην ποσότητα και όχι στην ποιότητα. Η αδυναμία μας να δίνουμε στους νέους μας διπλώματα που οδηγούν σε δουλειές και όχι σε αχρησιμοποίητα χαρτιά. Η ανάγκη να δώσουμε όραμα στους νέους για το μέλλον, βγάζοντάς τους από το τέλμα της καταναλωτικής κοινωνίας μέσα στην οποία ζουν και που πεθαίνει. Επιπλέον, πρέπει να τους κάνουμε ξανά υπερήφανους ότι είναι Έλληνες και όχι να προσπαθούμε να τους υπονομεύουμε την έννοια του ανήκειν παρουσιάζοντας με υπερβολές ή και με λάθη τις αδυναμίες των προγόνων τους. Τέλος, πρέπει να δώσουμε σε αυτούς και σε όλους τους πολίτες πολιτική ηγεσία που θα τους εμπνεύσει με τους τίτλους της και την ηθική της και όχι πολιτική ηγεσία που επιβάλλεται από πάνω λόγω συγγενικών σχέσεων ή κομματικών προτιμήσεων.
Όλα αυτά, βεβαίως, αποτελούν πραγματική επανάσταση – επανάσταση ιδεών και επανάσταση νοοτροπίας. Όσοι παλαιοί που συνέβαλαν στα σημερινά χάλια της πατρίδας μας και τώρα προσπαθούν να πείσουν τον κόσμο ότι ανένηψαν κι έγιναν μοντέρνοι και φιλελεύθεροι κατά τη γνώμη μου προσβάλουν τη νοημοσύνη του λαού. Περί αυτού όμως ίδωμεν εις το μέλλον.
Κάθε ομιλία σας περιγράφει την οικονομική κατάσταση πιο μαύρη από την προηγούμενη. Υπάρχει μέθοδος διεξόδου και, αν ναι, τη βλέπετε στον ορίζοντα;
Περιγράφω τα πράγματα όπως τα βλέπω. Δημόσιο χρέος στο ύψος 120%-130% του ΑΕΠ και με τάση μάλιστα να φτάσει 150% του ΑΕΠ σημαίνει πτώχευση κάποιου είδους. Το να λες άλλα πράγματα στον κόσμο για να τον μουδιάζεις ή να του επιβάλλεις πειθαρχία σε νέα μέτρα λιτότητας είναι φθηνό τέχνασμα που αργά ή γρήγορα θα παύσει να πείθει.
Η λύση λοιπόν δεν θα έλθει μόνο με περικοπές – αν και αυτές αναμφισβήτητα θα συνεχιστούν. Η λύση απαιτεί αναπτυξιακή πολιτική και αυτή με τη σειρά τον άμεσο περιορισμό στα κάθε είδους εμπόδια που, δικαίως ή αδίκως, εμποδίζουν την ταχύτατη προσέλκυση ξένων επενδύσεων. Ταυτόχρονα, χρειάζεται και δομική αλλαγή του κράτους, ώστε να αρχίσει επιτέλους να δουλεύει. Προσωπικά αμφιβάλλω αν υπάρχει ένας αναγνώστης σας που να μην συμμερίζεται τη γνώμη μου ότι οι κρατικές υπηρεσίες έχουν πια σχεδόν παραλύσει ολοσχερώς.

Read more...

Γ. Παπακωνσταντίνου: Το δίλημμα στις επιχειρήσεις είναι: Μείωση μισθών ή απολύσεις...



ΖΩΗΣ ΤΣΩΛΗΣ
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ θα συνεχίσει να βρίσκεται μπροστά στο δίλημμα «μείωση μισθών ή μείωση θέσεων εργασίας» που τέθηκε από την πρωτοφανή κρίση που βιώνει η χώρα μας, σημειώνει ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου και προβλέπει ότι η επιστροφή σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξηςτο 2012 «θα έχει ορατό αποτέλεσμα στην... αγορά και σε θέσεις δουλειάς ». Ο υπουργός προετοιμάζεται για ένα «θερμό» τρίμηνο όπου θα γίνουν επτά μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές που θα αλλάξουν όχι μόνο το Δημόσιο, αλλά συνολικά τη δομή και τη λειτουργία της οικονομίας.
«Οι διαρθρωτικές αλλαγές θα σημαίνουν κλυδωνισμούς και αναστάτωση στους τομείς που πρέπει να αλλάξουν, αλλά κυρίως οδηγούν σε νέες ευκαιρίες» υπογραμμίζει μιλώντας στο «Βήμα» και ξεκαθαρίζει ότι η προσπάθεια για την ανάκτηση της χαμένης ανταγωνιστικότητας θα πάρει χρόνια, δεν τελειώνει το 2013 με την εκπνοή του μνημονίου.


-Εφθασε, λοιπόν, η ώρα των διαρθρωτικών αλλαγών στην οικονομία. Τι σημαίνει, πρόκειται για αλλαγές μόνο στο δημόσιο τομέα - όπως π.χ. η αναδιάρθρωση των ΔΕΚΟ - ή γενικευμένες αλλαγές στην οικονομία. Κι αναφέρομαι στα κλειστά επαγγέλματα, την απελευθέρωση ίσως του ωραρίου των καταστημάτων, στην καθιέρωση των επιχειρησιακών συμβάσεων...

Το πρόγραμμα διαρθρωτικών αλλαγών δεν αφορά μόνο στο κράτος. Έχουμε ήδη εξαγγείλει μια σειρά από πολιτικές και παρεμβάσεις, τόσο στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, στις ΔΕΚΟ, στο χώρο της Υγείας, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και σε άλλους δημόσιους φορείς, με στόχο τη μείωση και τον εξορθολογισμό των κρατικών δαπανών, όσο και στην οικονομία και στην αγορά. Το άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων, η απελευθέρωση της αγοράς υπηρεσιών, η απλοποίηση της αδειοδότησης για επιχειρήσεις και για την άσκηση επαγγέλματος, η άρση εμποδίων στην επιχειρηματική δραστηριότητα και στις επενδύσεις, το νέο πλαίσιο εργασιακών σχέσεων, το πλαίσιο αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων στις δημόσιες επιχειρήσεις, το σχέδιο δράσης για την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας είναι μερικές από τις παρεμβάσεις που έχουν προγραμματιστεί για τους επόμενους μήνες με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας.

-Η συζήτηση έχει φθάσει πλέον στην μείωση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα - Ποιές είναι οι προθέσεις σας...Αυτό γίνεται μόνο για την αντιμετώπιση της κρίσης ή κατ΄ουσίαν τελειώνουν οι κλαδικές συμβάσεις και ίσως ο ρόλος των Συνδικάτων...

Κ. Τσώλη, θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά κρίσιμο να υπάρξει ένας διαχωρισμός μεταξύ των επιπτώσεων που αποδίδονται στις διαρθρωτικές αλλαγές, που πρέπει να υλοποιηθούν στη χώρα μας και των επιπτώσεων που οφείλονται στην ευρύτερη οικονομική κατάσταση, την οποία προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε. Εδώ και μήνες, βλέπουμε ότι πολλές επιχειρήσεις, προκειμένου να μην προβούν σε απολύσεις, επιχειρούν να έρθουν σε συνεννόηση με τους εργαζόμενους για μειώσεις μισθών. Δεν είναι ούτε εύκολες ούτε και ευχάριστες αυτές οι καταστάσεις, αλλά απαντούν στο δίλημμα πολλών επιχειρηματιών και εργαζόμενων “μείωση μισθών ή μείωση θέσεων εργασίας”; Αυτές οι εξελίξεις δεν σχετίζονται με κανένα τρόπο με το νέο πλαίσιο εργασιακών σχέσεων, το οποίο δεν έχει καν κατατεθεί ως νομοσχέδιο στη Βουλή. Το νέο πλαίσιο θα θεσπιστεί στις επόμενες εβδομάδες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ούτε το τέλος των κλαδικών συμβάσεων, ούτε το τέλος των συνδικάτων, τα οποία προφανώς θα συνεχίσουν να έχουν τον ρόλο τους στη διαμόρφωση των εργασιακών σχέσεων.

-Πρέπει να ομολογήσετε ότι υπάρχουν δυσκολίες συνεργασίας σε αρκετούς τομείς και αναφέρομαι ίσως στη σχέση με την κυρία Κατσέλη, γιατί όχι τον κ. Ρέππα...

Δύσκολη είναι κατάσταση, στην οποία βρέθηκε η χώρα και για να ξεπεράσουμε αυτή την κατάσταση πρέπει να παρθούν αποφάσεις, να υλοποιηθούν δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει, να γίνουν σε ελάχιστο χρονικό διάστημα τομές και αλλαγές που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί εδώ και δεκαετίες. Στην Κυβέρνηση, που έχει αναλάβει αυτό το έργο, δεν απαγορεύονται ούτε οι διαφορετικές απόψεις ούτε ο διάλογος. Αυτό δεν σημαίνει δυσκολία, σημαίνει συνεργασία, στης οποίας το τελικό αποτέλεσμα και τις αποφάσεις είμαστε όλοι συντεταγμένοι και ο καθένας αναλαμβάνει με συνέπεια να υλοποιήσει εκείνες τις αποφάσεις που εμπίπτουν στον τομέα ευθύνης του.

-Αν ξεφύγουμε από τις εσωκομματικές τριβές, το μεγαλύτερο πρόβλημα στην οικονομία είναι η ύφεση, η πρωτοφανής ανεργία (θα φθάσει τις 800.000 ανέργους το 2011), εξελίξεις που ασφαλώς πυροδοτούν κοινωνικές εκρήξεις...

Να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν υπάρχουν εσωκομματικές τριβές. Στις καταστάσεις που ζούμε δεν υπάρχει ούτε κομματικό ούτε προσωπικό συμφέρον. Υπάρχει μόνο το συμφέρον της χώρας και η αφοσίωση στο στόχο της διάσωσης και ανάταξης της οικονομίας της. Η ύφεση και κατά συνέπεια η ανεργία είναι το μέτωπο, στο οποίο πρέπει να δώσουμε μια μεγάλη μάχη στους επόμενους μήνες. Ξέρουμε όλοι ότι η οικονομία μας δεν αποδυναμώθηκε μόνο από τις εξωγενείς συνθήκες και συγκυρίες. Το αναπτυξιακό μας πρόβλημα είναι διαρθρωτικό και για να επιστρέψουμε σε ανάπτυξη χρειάζονται επενδύσεις σε νέες δομές, σε νέες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Για να έρθουν αυτές οι επενδύσεις χρειάζεται εμπιστοσύνη των επενδυτών και χρηματοδότηση από τις αγορές. Για να μπορέσουμε να ανοίξουμε ξανά την πόρτα των αγορών, των επενδυτών και των επενδύσεων έχουμε εφαρμόσει αυτό το τόσο αυστηρό και εμπροσθοβαρές πρόγραμμα. Πρώτο μας μέλημα είναι να απελευθερώσουμε πόρους από δραστηριότητες και τομείς που δεν συνεισφέρουν στην ανάπτυξη και να ανοίξουμε ευκαιρίες σε νέους τομείς. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι οι παρεμβάσεις που έχουν προγραμματιστεί για αυτό και το επόμενο τρίμηνο. Επιχειρούμε να επιταχύνουμε τις εξελίξεις και τα αποτελέσματα που μπορούμε να πετύχουμε, ώστε να επιστρέψουμε το συντομότερο σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης που σημαίνουν και νέες θέσεις εργασίας.

-Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή, είναι ότι κανείς δεν γνωρίζει πότε θα βγούμε από αυτή την περιπέτεια. Μόλις προχθές ο καθηγητής Σιόπα είπε ότι θα χρειαστούμε 10 χρόνια προσπάθειας....

Πιστεύετε ότι υπάρχει πολίτης αυτής της χώρας που θεωρεί ή που θα ήθελε στο τέλος του προγράμματος, μόλις ολοκληρώσουμε τις δράσεις του μνημονίου, να ξαναρχίσουμε το πάρτι σπατάλης και κακοδιαχείρισης; Η μακροχρόνια προσπάθεια που χρειάζεται, για να γίνει η χώρα μας αυτό που μπορεί και αξίζει να είναι, για να αξιοποιηθούν όλες οι δυνατότητες που έχει και να βγάλουμε από τη ζωή μας εκείνες τις δομές που μας κρατούν πίσω δεν σημαίνει φυσικά μακροχρόνια ύφεση, μιζέρια και έλλειψη προοπτικής. Προφανώς οι διαρθρωτικές αλλαγές θα σημαίνουν κλυδωνισμούς και αναστάτωση στους τομείς που πρέπει να αλλάξουν, αλλά κυρίως οδηγούν σενέες ευκαιρίες. Οι αλλαγές που κάνουμε σήμερα στο κράτος θα έχουν ορατό αποτέλεσμα σε καλύτερες υπηρεσίες προς τους πολίτες μέσα στα επόμενα δύο-τρία χρόνια,η επιστροφή σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης που προβλέπουμε από το 2012 θα έχει ορατό αποτέλεσμα στην αγορά και σε θέσεις δουλειάς,και εφόσον πηγαίνει καλά το πρόγραμμα θα επιστρέφεται μέρισμα προς τους πολίτες. Άρα, ναι, η προσπάθεια σίγουρα δεν σταματά και δεν πρέπει να σταματήσει με το τέλος του προγράμματος το 2013.

-Η πιο κρίσιμη ίσως στιγμή θα είναι η συζήτηση επί του νέου προϋπολογισμού.

Ο νέος Προϋπολογισμός έρχεται ως συνέχεια της προσπάθειας που ξεκίνησε το 2010 και που σε επίπεδο δημοσιονομικής προσαρμογής μπορεί να χαρακτηριστεί πολύ επιτυχημένη, παρά τις δυσκολίες με τα στατιστικά, παρά τις αδυναμίες που υπήρχαν στη διαχείριση του προϋπολογισμού και στη λειτουργία των μηχανισμών του κράτους, παρά την αναθεώρηση των δημοσιονομικών δεδομένων που αύξησαν το έλλειμμα και το χρέος. Το 2010, το έλλειμμα μειώθηκε έξι μονάδες του ΑΕΠ, από το 15,4% του ΑΕΠ – που κατέληξε να είναι το έλλειμμα του 2009 μετά και την αναθεώρηση – στο 9,4% του ΑΕΠ. Η τεράστια αυτή μείωση – που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στη χώρα μας, ούτε σε χώρα της Ευρωζώνης – βασίστηκε στη συνολική προσπάθεια και τις θυσίες όλης της ελληνικής κοινωνίας. Ο Προϋπολογισμός του 2011 έρχεται να συνεχίσει αυτή την πορεία, αλλά με ένα διαφορετικό πακέτο πολιτικών.

Οι διαρθρωτικές αλλαγές που θεσπίσαμε το 2010 στη φορολογία, στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και στη δημοσιονομική διαχείριση αρχίζουν να αποδίδουν, νέες διαρθρωτικές παρεμβάσεις στις ΔΕΚΟ, στην Υγεία και στους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα θα πρέπει να αρχίσουν να αποδίδουν και σε όρους μείωσης του ελλείμματος, αλλά και σε όρους αποκατάστασης της κοινωνικής δικαιοσύνης και του αισθήματος απόδοσης δικαίου στους πολίτες. Άρα, η συζήτηση επί του νέου Προϋπολογισμού είναι πάρα πολύ σημαντική και κρίσιμη, γιατί πρέπει να είναι μια συζήτηση ειλικρινής, χωρίς υπεκφυγές γύρω από το πώς βλέπουμε το παρόν και το πώς θέλουμε να είναι το μέλλον αυτής της χώρας, να πούμε με ειλικρίνεια τι θέλουμε να κρατήσουμε και τι να αφήσουμε πίσω μας ανοίγοντας μια από τις πιο απαιτητικές σε όρους δουλειάς, συνεννόησης και συνεργασίας περιόδους που έχει δει ποτέ η χώρα.

-Πιστεύετε ότι αν το προσεχές τρίμηνο δεν κατορθώσουμε να επιτύχουμε τους στόχους που συμφωνήθηκαν με την τρόικα, οδηγούμαστε σε απόλυτο αδιέξοδο;

Δεν έχουμε περιθώριο να μείνουμε πίσω, όχι μόνο στο προσεχές, αλλά και σε κανένα άλλο τρίμηνο. Και αυτό, όχι μόνο γιατί θέτουμε σε κίνδυνο τη χρηματοδότηση της χώρας, αλλά κυρίως, γιατί η χώρα και η κοινωνία δεν αφήνουν άλλο χρόνο και περιθώριο να μείνουμε πίσω σε αυτά που πρέπει να γίνουν, για να βγούμε από τα σημερινά αδιέξοδα.

-Τον τελευταίο μήνα ανέκαμψαν σημαντικά τα φορολογικά έσοδα και τα έσοδα από ΦΠΑ. Η εικόνα όμως της αγοράς δείχνει ακριβώς την αντίθετη πορεία, καταστήματα κλείνουν, οι πωλήσεις πέφτουν κλπ

Τα φορολογικά έσοδα και ειδικά τα έσοδα από ΦΠΑ έχουν ανακάμψει πράγματι σημαντικά τους τελευταίους μήνες και μας φέρνουν πιο κοντά στην εκπλήρωση των αναθεωρημένων στόχων, που θέσαμε στην εισηγητική έκθεση για τον Προϋπολογισμό του 2011. Η πτώση στην αγορά, η δυσκολία που αντιμετωπίζουν πολλές επιχειρήσεις, ακόμη και το κλείσιμο κάποιων επιχειρήσεων είναι η απεικόνιση της ύφεσης, αλλά κυρίως της έλλειψης ρευστότητας και πηγών χρηματοδότησης στην αγορά. Έχουμε εξαντλήσει και εξαντλούμε κάθε μέσο που είχαμε στη διάθεση μας – τουλάχιστον στο πλαίσιο της διασφάλισης της σταθερότητας και της ενίσχυσης ρευστότητας του τραπεζικού συστήματος – για να μπορέσουμε τουλάχιστον να περιορίσουμε τις επιπτώσεις της ύφεσης και της δημοσιονομικής κρίσης.

Δυστυχώς, όταν παλεύεις, για να αποφύγεις την απόλυτη κατάρρευση, ακόμη και αν την αποτρέψεις, αν παραμένουν απώλειες, όπως αυτές που περιγράφετε και βλέπουμε στην αγορά, δεν μπορείς να είσαι ευχαριστημένος. Θα επαναλάβω, όμως, ότι για την επιστροφή σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και ανάκαμψης της αγοράς χρειάζεται χρηματοδότηση και άρα άνοιγμα των αγορών κεφαλαίων μέσα από το αναγκαίο βήμα της δημοσιονομικής προσαρμογής. Ενώ παράλληλα πιστεύω ότι τα αναπτυξιακά διαρθρωτικά μέτρα και παρεμβάσεις που μπαίνουν σε εφαρμογή τους επόμενους μήνες θα μπορέσουν να οδηγήσουν έστω και σε σταδιακή αναστροφή του κλίματος στην αγορά.

-Με το φορολογικό νομοσχέδιο υπάρχουν και νέες αυξήσεις στο ΦΠΑ που ασφαλώς θα πλήξουν την κατανάλωση, αλλά περιμένουμε και ελαφρύνσεις για να κινηθεί η αγορά των αυτοκινήτων, της κατοικίας...

Στην τελευταία αξιολόγηση και διαπραγμάτευση του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής καταφέραμε να αποκλείσουμε τη μαζική μετάταξη προϊόντων από τον χαμηλό συντελεστή, το 11% στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ, το 23% αντικαθιστώντας αυτό το μέτρο με τη μικρή αύξηση του χαμηλού συντελεστή από το 11% στο 13%, παράλληλα με τη μείωση του συντελεστή για τα φάρμακα και τα τουριστικά καταλύματα. Η αύξηση του χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ, συνυπολογίζοντας και την πολιτική του αρμόδιου Υπουργείου για τη συγκράτηση των τιμών στην αγορά, θεωρώ ότι θα έχει πολύ μικρή επίπτωση στις τιμές και στην κατανάλωση. Μικρές διορθωτικές κινήσεις κάνουμε σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις, για να αποτρέψουμε πολλαπλασιαστικές αρνητικές επιπτώσεις για την οικονομία, όπως ήταν η διετής αναστολή της εφαρμογής του πόθεν έσχες στην πρώτη κατοικία.

Τι θα συμβεί με τις Τράπεζες; Θα αυξήσουν τη ρευστότητα στην οικονομία; Ποιο είναι το μέλλον της Αγροτικής;

Γνωρίζετε ότι μία σημαντική πτυχή του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής αφορά στην ενδυνάμωση του ελληνικού χρηματοπιστωτικού συστήματος. Στο πλαίσιο, αυτό έχουμε ήδη νομοθετήσει την επέκταση του πυλώνα των εγγυήσεων στις Τράπεζες κατά 25 δισ., ώστε να μπορεί να συνεχιστεί η χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας. Τους τελευταίους μήνες, οι ελληνικές τράπεζες έχουν ενδυναμωθεί με αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και το άνοιγμα «γραμμών χρηματοδότησης» στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, λειτουργεί ήδη το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, ο ρόλος του οποίου είναι να αποτελέσει εάν χρειαστεί ένα δίχτυ ασφάλειας. Πιστεύουμε ότι η βελτίωση των δεδομένων στο ελληνικό χρηματοπιστωτικό σύστημα απομακρύνει την ανάγκη ενεργοποίησής του.

Όσον αφορά στην Αγροτική Τράπεζα είναι σε εξέλιξη η οριστικοποίηση του σχεδίου αναδιάρθρωσης που θα την βοηθήσει να μειώσει τα κόστη λειτουργίας της και να καταστεί ανταγωνιστική στην τραπεζική αγορά. Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη ανακοινωθεί μία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου η οποία φυσικά θα προχωρήσει, αφότου λάβει τελική έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην αύξηση αυτή το Ελληνικό Δημόσιο σκοπεύει να συμμετάσχει χωρίς επιβάρυνση για τον κρατικό προϋπολογισμό, μέσω της μετατροπής των προνομιούχων μετοχών που κατέχει στην ΑΤΕ σε κοινές, αλλά και της συμμετοχής του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.

Οι πρόσφατες αποφάσεις για την Ιρλανδία και τον μόνιμο μηχανισμό της Ευρωζώνης δεν φαίνεται να έχουν πείσει τις αγορές. Ποια πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα για την Ευρωζώνη...

Η κατάσταση στην Ευρωζώνη είναι εξαιρετικά ρευστή. Έχουν παρθεί σημαντικές αποφάσεις για τη δημιουργία του μόνιμου Μηχανισμού Στήριξης, όμως οι αγορές αυτή τη στιγμή δεν λειτουργούν ορθολογικά και πιέζουν τις χώρες της περιφέρειας. Επείγει να συγκεκριμενοποιήσουμε πλήρως το πλαίσιο που θα ισχύει τα επόμενα χρόνια, με τρόπο που να επαναφέρει εμπιστοσύνη. Επείγει ταυτόχρονα και να συνοδεύσουμε τη συζήτηση για τη σταθεροποίηση με μία συγκροτημένη πολιτική ρύθμισης του χρηματοπιστωτικού τομέα, αλλά και αναπτυξιακής προοπτικής σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Την ερχόμενη εβδομάδα έχουμε τις επισκέψεις και του κ. Στρος-Καν και του κ. Ολι Ρεν. Τι να περιμένουμε από αυτές τις επισκέψεις; Ποιος ο στόχος τους;

Τόσο ο επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Ντομινίκ Στρος-Καν, όσο κι ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τις οικονομικές υποθέσεις Όλι Ρεν θα, έχουν σημαντικές επαφές στη χώρα μας με την πολιτική ηγεσία, το Κοινοβούλιο και τους κοινωνικούς εταίρους. Στόχος των επισκέψεων είναι να στηρίξουν την προσπάθεια που γίνεται στη χώρα, αναγνωρίζοντας το σημαντικό δρόμο που έχουμε διανύσει, αλλά και τις περαιτέρω μεγάλες τομές και αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Ταυτόχρονα, θα έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να ακούσουν τις θέσεις τόσο των κομμάτων όσο και των κοινωνικών εταίρων.
BHMA.


Read more...