Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

Στα 6,371 δισ. ευρώ μειώθηκε το ταμειακό έλλειμμα στο οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου

Πτώση εσόδων και δαπανών


  (Φωτογραφία:  Ευρωκίνηση )

Αθήνα
Στα 6,371 δισ. ευρώ μειώθηκε το ταμειακό έλλειμμα στο οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου, από 18,605 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε την Τρίτη η Τράπεζα της Ελλάδος.

Στο επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου, το έλλειμμα ήταν 7,186 δισ. ευρώ.

Κατά την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου, τα έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού διαμορφώθηκαν σε 30,593 δισ. ευρώ, από 31,095 δισ. ευρώ πέρυσι.

Όσον αφορά τις δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού, μειώθηκαν σε 36,81 δισ. ευρώ, έναντι 47,819 δισ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2011.
Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Τι προέκυψε από τη συνάντηση Τόμσεν - Βενιζέλου Ψάχνουν απολύσεις περίπου 40 χιλιάδων δημ.υπαλλήλων!

Δεδομένη εμφάνισαν την επιμήκυνση οι εκπρόσωποι της Τρόικας στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, κ. Ευάγγελο Βενιζέλο. 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με συνεργάτες του κ. Βενιζέλου, τα οικονομοτεχνικά μοντέλα της Τρόικας εξειδικεύονται σε βάθος τετραετίας. Προς το παρόν, το πακέτο των μέτρων εξειδικεύεται και σε δεύτερη φάση θα προσδιοριστεί ο χρόνος υλοποίησής του. 

Από την πλευρά του, ο κ. Βενιζέλος «υπενθύμισε την προβλεπόμενη στη σύμβαση ρήτρα βαθύτερης ύφεσης, που ανοίγει το δρόμο της παράτασης της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής, με στόχο να σπάσει ο φαύλος κύκλος της ανατροφοδότησης της ύφεσης και της ανεργίας».

Σύμφωνα με πληροφορίες από την Ιπποκράτους, τα υψηλόβαθμα στελέχη της Τρόικας ανέφεραν στον κ. Βενιζέλο πως η απόκλιση με την κυβέρνηση σε σχέση με τα μέτρα αγγίζει τα έξι δισεκατομμύρια ευρώ. 

Λίγο πριν από τη συνάντηση με την Τρόικα, ο κ. Βενιζέλος είχε ενημερωθεί από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για απόκλιση τριών δισ. ευρώ, γεγονός που η Τρόικα δεν επιβεβαίωσε και αντί γι’ αυτό ενημέρωσε τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ ότι υπάρχει διαφορά στις δαπάνες κρατικής λειτουργίας έξι δισ. ευρώ και ότι έχουν συμφωνήσει με την κυβέρνηση μόνο για 5,5 δισ., τα οποία αφορούν στις περικοπές σε μισθούς, συντάξεις και επιδόματα. 

Αυτή η διαφορά αφορά συγκεκριμένα τομείς όπως η υγεία, η άμυνα, η δημόσια διοίκηση.

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου από το ΠΑΣΟΚ, «ο κ. Βενιζέλος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομική και κοινωνική κατάσταση της χώρας και στις αντοχές της ελληνικής κοινωνίας, ιδίως των μισθωτών και των συνταξιούχων, που καλούνται να συμβάλουν και πάλι στην επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων». 

Επίσης, ο κ. Βενιζέλος ανεφέρθηκε στα φαινόμενα εκφασισμού της κοινωνίας και τους ζήτησε να το λάβουν υπ’ όψιν τους.

Οι εκπρόσωποι της Τρόικας παρότρυναν τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ να θέσει το συγκεκριμένο θέμα σε ανώτερο, από αυτούς, επίπεδο.

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, ο κ. Βενιζέλος υπογράμμισε «το τμήμα των δημοσιονομικών μέτρων που αφορά μισθούς, συντάξεις και επιδόματα δεν μπορεί να υπερβεί το όριο αντοχής της κοινωνίας. Αυτό δε, πρέπει να
γίνει με τρόπο εσωτερικά δίκαιο και ισορροπημένο και όχι οριζόντιο. Αυτό προσπαθούν να υπηρετήσουν οι σχετικές προτάσεις του ΠΑΣΟΚ που θεωρούν δεδομένες τις προτάσεις της κυβέρνησης προς την Τρόικα για τον
περιορισμό δαπανών, οι οποίες συνδέονται με τη λειτουργία του κράτους».

Επίσης, «ο κ. Βενιζέλος υπογράμμισε ότι παράλληλα η Ελλάδα είναι έτοιμη να αναλάβει όλες τις νομοθετικές και άλλες διαρθρωτικές πρωτοβουλίες, που καθιστούν αξιόπιστα και αποτελεσματικά τα δημοσιονομικά μέτρα που δεν συνδέονται με μειώσεις μισθών, συντάξεων και επιδομάτων, αλλά με τη μεταρρύθμιση του κράτους και τον περιορισμό των λειτουργικών δαπανών».

Συζήτηση έγινε επίσης και για τη «σύνδεση των πρόσφατων αποφάσεων της ΕΚΤ με την Ελλάδα, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται εκτός αγορών, καθώς όλα πρέπει να κατατείνουν στη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας
του δημοσίου χρέους». 

Τέλος, «ο κ. Βενιζέλος επανέλαβε την ανάγκη να εκταμιευτεί το ταχύτερο δυνατό και στο σύνολό της η επόμενη δόση του δανείου, ώστε να αλλάξουν τα επίπεδα ρευστότητας και να ενισχυθεί πρακτικά η πραγματική οικονομία».

Read more...

ΣΤΗ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η «ΜΑΧΗ» ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ


Κρίσιμη συνάντηση Σαμαρά - Ντράγκι στην έδρα της ΕΚΤ


Κρίσιμη συνάντηση Σαμαρά - Ντράγκι στην έδρα της ΕΚΤ
Με την συνάντηση με τον επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι στην Φρανκφούρτη, η οποία έχει προγραμματιστεί για σήμερα το μεσημέρι (16:00 ώρα Ελλάδας) ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς συνεχίζει το γύρο επαφών που έχει αρχίσει στην Ευρώπη ώστε να προωθήσει τις ελληνικές θέσεις.Η συνάντηση, μάλιστα, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον μετά τις ανακοινώσεις της ΕΚΤ, την περασμένης εβδομάδα, για απεριόριστη αγορά κρατικών ομολόγων από την κεντρική τράπεζα υπό όρους.

Το ραντεβού Σαμαρά - Ντράγκι έρχεται μετά τις δύσκολες επαφές της ελληνικής κυβέρνησης με την τρόικα για την οριστικοποίηση του πακέτου μέτρων ύψους 11,5 δισ. ευρώ. Όπως έγινε γνωστό, στις συναντήσεις της τρόικας με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης και με τον πρωθυπουργό υπήρξε συμφωνία για τα 5,5 δισ. ευρώ, ζητήθηκαν διευκρινίσεις για τα 3,5 δισ. ευρώ, ενώ για τα υπόλοιπα υπήρξε διαφωνία των δανειστών.

Read more...

ΤΑ ΔΥΟ ΑΝΟΙΚΤΑ ΜΕΤΩΠΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ


Η ώρα της αλήθειας για τον Γιάννη Στουρνάρα


Η ώρα της αλήθειας για τον Γιάννη Στουρνάρα
Πόσο μεγάλη είναι η απόσταση ανάμεσα στην τρόικα και την κυβέρνηση; Δύο δισ. ευρώ, όπως ήταν οι αρχικές διαρροές μετά τη συνάντηση με τον Στουρνάρα. Ή 5 δισ. ευρώ, όπως φέρεται να είπε ο Πολ Τόμσεν χθες στο Βενιζέλο; Όπως και να έχει το πράγμα, η τελική απόκλιση στην οποία θα συμφωνήσουν οι δύο πλευρές θα προσδιορίσει και το ύψος των τελικών επώδυνων περικοπών που θα πρέπει να υπομείνουν οι Έλληνες. Και το πόσο μεγάλες θα είναι αυτές εξαρτάται από τις διαπραγματευτικές ικανότητες του Γιάννη Στουρνάρα.  Ήδη στα επιτελεία των μικρότερων κομμάτων της συγκυβέρνησης έχουν αρχίσει να ακούγονται γκρίνιες, που δεν αφήνουν αδιάφορους ούτε τους συναδέλφους τους στη ΝΔ. Στον Στουρνάρα καταλογίζουν, ότι δεν κατάφερε να πείσει την τρόικα πως όλες αυτές οι περικοπές που συναντούν ισχυρές ενστάσεις από την τρόικα θα υλοποιηθούν στην πραγματικότητα. 

Το πριόνισμα της καρέκλας του υπουργού Οικονομικών, που το ξέρουν πολύ καλά οΠαπακωνσταντίνου και ο Βενιζέλος έχει αρχίσει. Και σε αυτή τη θέση ο Στουρνάρας έχει μειονέκτημα. Δεν διαθέτει ούτε τον συγκριτικά άφθονο χρόνο του Γ. Παπακωνσταντίνου, ούτε μπορεί, όπως ο Βενιζέλος να καλύψει τα κενά επιβάλλοντας ένα χαράτσι.   

Οι απαιτήσεις στο Στουρνάρα ήταν διαφορετικές. Ο τεχνοκράτης υπουργός δεν είναι άπειρος σε δύσκολες διαπραγματεύσεις από μειονεκτική θέση, εξαιρετικά κακή ήταν η εικόνα για την Ελλάδα και το 1994, όταν ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις για την ένταξη της Ελλάδας στην ΟΝΕ. Από τότε που ανέλαβε το αξίωμα του έχει να επιδείξει κάποιες επιτυχίες, πιστώνεται ένα μέρος της βελτίωσης του κλίματος με τους Εταίρους και κατάφερε – αυτό προκύπτει από την πορεία της διαπραγμάτευσης να μην ζητηθούν από την Ελλάδα πρόσθετα μέτρα για τις αποκλίσεις του 2012 και ενδεχομένως του 2013 που οφείλονται στην ύφεση. Τα 14 δισ. χρηματοδοτικό κενό δεν είναι στο τραπέζι (παρεμπιπτόντως άλλη μια «αποκάλυψη» και «επιτυχία» του Spiegel.)  

Σε ότι αφορά πάντως στα 11,5 δισ. η τρόικα ήρθε στην Ελλάδα αποφασισμένη να μην κάνει καμιά υποχώρηση και καμιά παραχώρηση, τα θέλει όλα, ακέραια και όχι στο περίπου. Η τακτική της τρόικας είναι απλή και βασίζεται στα συμφωνηθέντα της 21ης Φεβρουαρίου, όπως κωδικοποιήθηκαν από την κυβέρνηση Παπαδήμου. 

Τα 11,5 έπρεπε να είχαν προσδιοριστεί από τον Ιούνιο, το ίδιο και οι 15.000 απολύσεις που προβλέπει το μνημόνιο 2. Αυτά η τρόικα τα θέλει στην έκθεση, το τι θα κάνουν οι εταίροι και προϊστάμενοι της με ελληνικά αίτήματα όπως η επιμήκυνση είναι μια διαφορετική ιστορία.  

Έτσι ο Στουρνάρας βρίσκεται ανάμεσα σε δύο πυρά. Από τη μια η τρόικα του ζητάει 11,5 δισ. περικοπές μετρήσιμες και σίγουρες όπως οι μειώσεις σε συντάξεις. Από την άλλη οικυβερνητικοί Εταίροι θέλουν να αποφύγουν ακριβώς αυτό, δηλαδή μειώσεις σε συντάξεις και του ζητούν να πείσει την τρόικα για λιγότερο επώδυνα ισοδύναμα. Ο συμβιβασμός και συγκερασμός των απαιτήσεων δείχνει ανέφικτος. 

Όμως, αν ο Στουρνάρας δεν καταφέρει να πείσει κανέναν από τους δύο στο τέλος, θα πάρει το μουτζούρη και από τις δύο πλευρές. Παρά το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός τον στηρίζει, το μέλλον του στην Οδό Νίκης ούτε ευοίωνο φαντάζει, ούτε πολύ χρόνο φαίνεται να έχει στη διάθεση του… 


Θέμης Δαγκλής

Read more...

Το ΚΚΕ έκλεισε τον 902 TV ...



Η τηλεόραση του «902» παύει να μεταδίδει το πρόγραμμά της, με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στο ιδιαίτερα μεγάλο κόστος λειτουργίας της με τη μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση. Παρά τις ... προσπάθειες που έγιναν το προηγούμενο χρονικό διάστημα, ώστε να μπορεί να λειτουργεί ο τηλεοπτικός σταθμός, αυτό σήμερα είναι αδύνατο για οικονομικούς λόγους. Η ΚΕ έχει ήδη ενημερώσει, εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, όλα τα κομματικά όργανα και τις ΚΟΒ για τις δυσκολίες και το ενδεχόμενο να σταματήσει η λειτουργία της τηλεόρασης.Είναι σε όλους γνωστό ότι ο «902» είναι μέσο προβολής των θέσεων και των προτάσεων του ΚΚΕ σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής και πολιτικής ζωής. Δημιουργήθηκε, για να προβάλλει την πολιτική του, να υπηρετεί την καθημερινή ενημέρωση των εργαζομένων, του λαού, αποκαλύπτοντας την αντιλαϊκή πολιτική, προβάλλοντας τους εργατικούς, γενικότερα τους λαϊκούς αγώνες που συστηματικά αποσιωπούν ή συκοφαντούν τα αστικά ΜΜΕ. Είναι, επίσης, γνωστό ότι για τη λειτουργία του χρηματοδοτείται από το ΚΚΕ.

Η οικονομική κρίση έχει επιδράσει και στη λειτουργία όλων των ΜΜΕ, επιδρά και στον «902». Επίσης, ο «902», ως μέσο προπαγάνδας του ΚΚΕ δέχτηκε και δέχεται την επίθεση των επιτελείων της άρχουσας τάξης. Το μοναδικό έσοδο των ραδιοτηλεοπτικών ΜΜΕ είναι η διαφήμιση. Τα έσοδα του «902» από αυτήν την πηγή είναι πενιχρά, επειδή είναι σταθμός του ΚΚΕ. Οι καπιταλιστές που διαθέτουν μεγάλο πακέτο για διαφήμιση δεν ενισχύουν ένα μέσο προπαγάνδας που στηρίζει το λαϊκό κίνημα και το δίκιο των εργαζομένων. Ακόμη και από την κρατική διαφήμιση ο «902» έπαιρνε ψίχουλα. Είναι μέρος της συνολικότερης επίθεσης στο ΚΚΕ, που εντείνεται και θα εντείνεται όσο οξύνεται η ταξική πάλη.
Στην 20χρονη μέχρι σήμερα λειτουργία της, η τηλεόραση του «902», χωρίς να διαθέτει τα μέσα και τις οικονομικές δυνατότητες των αστικών τηλεοπτικών σταθμών, αποτέλεσε το μέσο ενημέρωσης των εργαζομένων, του λαού, μέσα στην καταθλιπτική μονοφωνία της κυρίαρχης προπαγάνδας που βασιλεύει στο τηλεοπτικό τοπίο της χώρας. Είχε σημαντική συμβολή στην προβολή των εργατικών, λαϊκών αγώνων, στην αποκάλυψη του ταξικού χαρακτήρα των κοινωνικών προβλημάτων, των καθημερινών πολιτικών, οικονομικών και διεθνών εξελίξεων, στην προβολή και εκλαΐκευση της πολιτικής και της ιδεολογίας του ΚΚΕ, στην αντιμετώπιση του πολύμορφου αντικομμουνισμού και της παραχάραξης της Ιστορίας. Αυτή η συμβολή στηρίχτηκε στην πολιτική του ΚΚΕ και στην ακούραστη δουλειά των εργαζομένων, στην καθημερινή μάχη της ενημέρωσης στο σταθμό, στη συνεχή συγκινητική στήριξη, υπεράσπιση και ενίσχυση του σταθμού από τους φίλους του Κόμματος και ευρύτερο κόσμο που εκτιμά την αλήθεια στην ενημέρωση και το δίκιο του λαού.

Κατανοούμε τη δραματική κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι που μένουν χωρίς δουλειά. Θα τους στηρίξουμε όσο μπορούμε περισσότερο. Η προστασία των ανέργων πρέπει να γίνει υπόθεση όλου του εργατικού και λαϊκού κινήματος. Η εξάλειψη της ανεργίας αποτελεί για το ΚΚΕ κεντρικό πρόβλημα που η λύση του συνδέεται με ριζικές αλλαγές στο επίπεδο της οικονομίας και εξουσίας.
Η παύση της λειτουργίας της τηλεόρασης αντικειμενικά δημιουργεί ένα σοβαρό κενό και δυσκολία στο χώρο της τηλεοπτικής προπαγάνδας. Αυτό το κενό θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε με τη δημιουργία ειδησεογραφικού πόρταλ που λειτουργεί στο διαδίκτυο, αξιοποιώντας αυτήν τη μορφή ενημέρωσης και προπαγάνδας με εθελοντική δουλειά μελών του Κόμματος.

Στις σημερινές συνθήκες, της βαθιάς καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, η προβολή και εκλαΐκευση της πολιτικής του ΚΚΕ πρέπει να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη ένταση και έκταση μέσα στην εργατική τάξη και τα άλλα φτωχά λαϊκά στρώματα, στη νεολαία, με την ακόμη πιο πλατιά αξιοποίηση και διάδοση του «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ» από τα στελέχη, τα μέλη, τους οπαδούς του Κόμματος και της ΚΝΕ, όπως και με όλες τις μορφές ζωντανής προπαγάνδας και ιδεολογικοπολιτικής διαφώτισης στους τόπους δουλειάς, στους κλάδους, στα μικρομάγαζα, στο χωριό, στις εργατογειτονιές.

Παρά τις δυσκολίες που δημιουργεί η παύση λειτουργίας της τηλεόρασης του «902», με τον αναντικατάστατο, ως όργανο της ΚΕ, ρόλο του «Ριζοσπάστη», το ραδιόφωνο του «902», το πόρταλ και βασικά με την καθημερινή ακούραστη ζωντανή δουλειά εντείνουμε τις προσπάθειες, για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της δράσης του ΚΚΕ. Να συμβάλουμε ολόπλευρα και πιο αποτελεσματικά στην ανάπτυξη των λαϊκών αγώνων, στη συσπείρωση δυνάμεων στην πολιτική του, στη δράση για τη λαϊκή κοινωνική συμμαχία, που θα συγκρούεται με τα μονοπώλια και την εξουσία τους, για την εργατική, λαϊκή εξουσία και οικονομία.
Το ΠΓ καλεί τα μέλη, τους φίλους του Κόμματος και της ΚΝΕ, κάθε εργαζόμενο, που αναγνωρίζει την αναγκαιότητα ύπαρξης και δράσης του ΚΚΕ, να υπερασπιστούν μαχητικά το Κόμμα από τις επιθέσεις που θα δεχτεί, επειδή η πολιτική του είναι ριζικά αντίθετη και εχθρική στο καπιταλιστικό σύστημα.

ΤΟ ΠΓ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ

Αθήνα 10/9/2012


typologies


Read more...

NOMIMO TO ΧΑΡΑΤΣΙ, ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ


Δημοσιεύθηκε η απόφαση υπ' αριθμόν 1972/2012 του Συμβούλιου της Επικρατείας, που όπως είχε γίνει γνωστό ήδη από την διάσκεψη της Ολομέλειας τον περασμένο Μάρτιο, κρίνει συνταγματικό το «χαράτσι» στα ακίνητα, αλλά...
απαγορεύει την διακοπή της ηλεκτροδότησής τους αν αυτό δεν πληρωθεί, ως αντισυνταγματική. Η Ολομέλεια του ΣτΕ, υπό τον πρόεδρο του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου Παναγιώτη Πικραμμένο, είχε συνεδριάσει στις 2 Δεκεμβρίου 2011 για να εξετάσει λόγω σπουδαιότητας σε πλήρη σύνθεση αίτηση πολίτη, η οποία στρεφόταν κατά του υπουργού Οικονομικών.

Ο πολίτης ζητούσε από το δικαστήριο «να ακυρωθεί η υπ' αριθ. ΠΟΛ.1211/10.10.2011 απόφαση του Αναπληρωτού Υπουργού των Οικονομικών (ΦΕΚ 2298 Β΄/13-10-2011)», δηλαδή το έκτακτο ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών, που κλήθηκε να πληρώσει με το λογαριασμό της ΔΕΗ με την απειλή της διακοπής του ρεύματος.

Το δικαστήριο δέχθηκε εν μέρει μόνο την αίτηση. Έτσι για το ίδιο το χαράτσι έκρινε ότι προκειμένου να αντιμετωπιστεί το δημοσιονομικό έλλειμμα της χώρας η καταβολή του - εκτάκτως και προσωρινώς - είναι συνταγματικά ανεκτή. Ακύρωσε όμως την υπουργική απόφαση ως προς το σκέλος του τιμωρητικού μέτρου της διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος, με το σκεπτικό ότι η εν λόγω ρύθμιση είναι ανίσχυρη και μη εφαρμοστέα ως αντισυνταγματική.

Read more...

Η κυβέρνηση επαναφέρει το σενάριο πώλησης φαρμάκων από σούπερ μάρκετ

Πιέσεις στους φαρμακοποιούς


  (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )

Αθήνα
Ένα ακόμη βήμα στην άσκηση πίεσης προς τους φαρμακοποιούς προχώρησε την Τρίτη ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λυκουρέντζος, ο οποίος μιλώντας σε συνέδριο ανέφερε ότι η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να υπάρξουν φάρμακα τα οποία δεν θα πωλούνται αποκλειστικά στα φαρμακεία, αλλά από άλλα καταστήματα, όπως τα σούπερ μάρκετ.

Την ανακοίνωση αυτή -χωρίς άλλες διευκρινίσεις- έκανε ο κ. Λυκουρέντζος μιλώντας στο 11ο ετήσιο συνέδριο Health World 2012, το οποίο πραγματοποιείται στην Αθήνα.

Το υπουργείο Υγείας παρουσίασε τη Δευτέρα χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής των χρεών του ΕΟΠΥΥ προς τους φαρμακοποιούς. Σε μια πρώτη αντίδραση ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος είπε ότι η πρόταση μπορεί να αποτελέσει βάση συζήτηση με την προϋπόθεση ότι η καθυστέρηση πληρωμών θα μετακυλιστεί σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς και να προωθηθεί συγχρόνως ο συμψηφισμός χρεών και η ρύθμιση για τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ.

Η πρόταση που παρουσίασε το υπουργείο Υγείας προβλέπει:

  • στις 12 Σεπτεμβρίου εξοφλείται ο Ιούνιος 2012
  • στις 12 Οκτωβρίου ξεκινά η σταδιακή εξόφληση του Ιουλίου και του Αυγούστου η οποία θα ολοκληρωθεί στις 12 Νοεμβρίου
  • στις 12 Δεκεμβρίου εξοφλείται ο Σεπτέμβριος του 2012
  • στα τέλη Οκτωβρίου και από την δόση για την εξόφληση των υποχρεώσεων του Δημοσίου προς τρίτους έως 31/12/2011 θα καταβληθούν οι αντίστοιχες οφειλές προς τους φαρμακοποιούς.
Οι φαρμακοποιοί θα λάβουν τις οριστικές αποφάσεις τους το Σάββατο, ενώ ώς τότε συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις, τους με αποτέλεσμα οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ να πληρώνουν τα φάρμακα από την τσέπη τους.

Η αντίδραση των φαρμακοποιών ήταν άμεση. «Είναι πρωτοφανές να εκβιάζει αυτός ο οποίος χρωστάει. Οι δηλώσεις αυτές δείχνουν αχαριστία απέναντι στους φαρμακοποιούς, η προσφορά των οποίων είναι τεράστια τους τελευταίους μήνες σε έναν Οργανισμό που καταρρέει», δήλωσε ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αθηνών (ΦΣΑ). Ο κ. Κώστας Λουράντος κάλεσε τον υπουργό «να πληρώσει τα λεφτά που οφείλει γνωρίζοντας ότι οι φαρμακοποιοί δεν εκβιάζονται».
Newsroom ΔΟΛ

Read more...

ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΤΗΣ ΕΡΤ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΠΕ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΤΙΣ "ΑΡΠΑΧΤΕΣ" ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ


Aπό το : enimerosi24.gr
«Μαζί με τους Παραολυμπιακούς τελείωσαν και οι αρπαχτές σε ΕΡΤ και ΑΠΕ» αναφέρει το ρεπορτάζ! Αληθεύει λοιπόν, ότι τέσσερις δημοσιογράφοι, («λαμόγια» τους αποκαλεί ο λαός) σε ΕΡΤ και ΑΠΕ, είχαν «επιφορτιστεί» με την «υποχρέωση» να...
προβάλλουν – επ’ αμοιβή, εννοείται – τους αγώνες (περισσότερο από το φυσιολογικό), λες και ήταν γραφείο Τύπου;

Η Παραολυμπιακή Επιτροπή που εδρεύει στην Κηφισίας 7, τι απαντά; Ο έτερος ένοικος του κτιρίου, ο κύριος Ιωαννίδης, γνωρίζει κάτι σχετικά;

Απορία αφελούς: Τυχαία τα συγκεκριμένα θέματα έπαιζαν πρώτο θέμα στην ΕΡΤ και σε περίοπτη θέση στο ΑΠΕ; Οι προθέσεις τους ήταν τόσο αγνές; Δεδομένου ότι οι συγκεκριμένοι τέσσερις δημοσιογράφοι («λαμόγια» τους αποκαλεί ο λαός), δεν κατέχουν διευθυντικές θέσεις, άραγε η «προώθηση» γινόταν κάτω από τη μύτη των διευθυντών;

Read more...

Διευθυντής Δημοτικού θέλει να καλέσει τη "Χρυσή Αυγή"!...



Αποδοκιμάστηκε έντονα από τους γονείς...

Δεν πίστευαν στα αφτιά τους οι γονείς Δημοτικού στο Ανατολικό Διαμέρισμα της Πάτρας, ακούγοντας, μετά τον Αγιασμό, τον διευθυντή του σχολείου να εμπλέκει την Χρυσή Αυγή με την επίλυση των προβλημάτων της σχολικής μονάδας. Η αποστροφή του λόγου του, αποδοκιμάστηκε έντονα από... τους παριστάμενους γονείς και το επεισόδιο έληξε εκεί.

Σύμφωνα με καταγγελίες που έγιναν στο thebest.gr, από γονείς μαθητών, ο εκπαιδευτικός, αναφερόμενος στο στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το σχολείο, αναρωτήθηκε εάν θα πρέπει να καλέσει τη Χρυσή Αυγή για το επιλύσει, καθώς επί χρόνια παρακαλεί τους αρμόδιους να κατασκευάσουν μια αίθουσα για να μην συνωστίζονται τα παιδιά, αλλά κανείς δεν τον ακούει.

Οι γονείς του σχολείου, οι οποίοι γνωρίζουν τόσο το πρόβλημα, όσο και τις επίμονες προσπάθειες του κ. διευθυντή για την κατασκευή της επιπλέον αίθουσας, αντέδρασαν στην πολιτική αναφορά περί Χρυσής Αυγής και ο διευθυντής «μαζεύτηκε»..


Read more...

Πρώτο κουδούνι στα σχολεία, με πολλά προβλήματα

Αρχίζει η νέα σχολική χρονιά



  (Φωτογραφία:  Eurokinissi )

Αθήνα
Με πολλά προβλήματα και σε κλίμα αναβρασμού χτύπησε το πρωί της Τρίτης το πρώτο κουδούνι στα σχολεία. Μαθητές και εκπαιδευτικοί αναμένεται να αντιμετωπίσουν σημαντικές δυσκολίες λόγω των μειωμένων κονδυλίων για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων. Μετά τον Αγιασμό της Τρίτης, την Τετάρτη οι μαθητές θα μείνουν στα σπίτια τους, καθώς δάσκαλοι και καθηγητές απεργούν.
 Ο Κ.Αρβανιτόπουλος στον ΒΗΜΑ 99,5

Ο υπουργός Παιδείας Κ.Αρβανιτόπουλος, μιλώντας στον ΒΗΜΑ 99,5, τόνισε ότι η σχολική χρονιά ξεκίνησε καλά, καθώς δεν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα. Όπως είπε, υπάρχουν μόνο λίγα κενά σε εκπαιδευτικούς, τα οποία θα καλυφθούν το αργότερο έως τις αρχές της επόμενης εβδομάδας.

Σημείωσε, ακόμη, ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών λύνονται και τα προβλήματα μεταφοράς μαθητών και θέρμανσης.

Όσον αφορά στις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών, ο υπουργός Παιδείας εξέφρασε την κατανόησή του για τις αντιδράσεις στις περικοπές μισθών και παραδέχθηκε ότι ο μισθός νεοεισερχόμενου εκπαιδευτικού δεν είναι ο κατάλληλος.

«Είναι δραματικές οι περικοπές, αλλά όπως λέει κι ο πρωθυπουργός είναι η τελευταία φορα. Πιστεύω ότι θα κάνουν με αυταπάρνηση το έργο τους οι εκπαιδευτικοί. Πρέπει να βάλουμε όλοι το εθνικό καθήκον πάνω από το προσωπικό» τόνισε ο κ. Αρβανιτόπουλος και εξέφρασε την πεποίθηση ότι η σχολική χρονιά θα είναι καλή.

Τα προβλήματα στα σχολεία


Τα σχολικά βιβλία θα περιμένουν τους μαθητές στα σχολείο από σήμερα, ωστόσο δεν αναμένεται να γίνει το ίδιο με τους εκπαιδευτικούς, καθώς ΔΟΕ και ΟΛΜΕ κάνουν λόγο για χιλιάδες κενά.

Οι μαθητές, επίσης, θα βρεθούν μπροστά σε σοβαρές ελλείψεις, καθώς τα κονδύλια για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων είναι περιορισμένα και οι δήμοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε όλα τα έξοδα.

Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (ΔΟΕ), Κομνηνός Μαντάς, επισήμανε ότι «το περιβάλλον μέσα στο οποίο αρχίζει η νέα σχολική χρονιά προκαλεί θλίψη», μίλησε για συσσωρευμένα προβλήματα, αλλά και για οφειλές των σχολείων.
Σημείωσε ότι δεν υπάρχουν χρήματα για θέρμανση, ούτε καν για κιμωλίες, και πρόσθεσε ότι μέσα σ' όλα αυτά καλείται να διδάξει ο πρωτοδιόριστος, ειδικά, εκπαιδευτικός, με μόλις 640 ευρώ το μήνα.
Τόνισε, μάλιστα, ότι οι εκπαιδευτικοί είναι αποφασισμένοι να αντιδράσουν σε όλα αυτά, αλλά και επιπλέον στην ενδεχόμενη αύξηση του ωραρίου και στον τρόπο αξιολόγησης που προωθεί το υπουργείο Παιδείας.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Ν. Παπαχρήστος υπογράμμισε και αυτός ότι οι εκπαιδευτικοί θα αντιδράσουν δυναμικά σε περαιτέρω μειώσεις των αποδοχών τους και ιδιαίτερα αν συνδεθεί η αξιολόγηση με τους μισθούς τους.
Newsroom ΔΟ
Λ

Read more...

Εν αναμονή της συνάντησης Βρούτση - τρόικας, αποκλεισμένη η είσοδος του υπουργείου

Στο τραπέζι ο κατώτατος μισθός


Από την κυβέρνηση θα καθορίζεται ο κατώτατος μισθός μετά τις προτάσεις των εργοδοτών και των εργαζομένων
Από την κυβέρνηση θα καθορίζεται ο κατώτατος μισθός μετά τις προτάσεις των εργοδοτών και των εργαζομένων   (Φωτογραφία:  Ευρωκίνηση )

Αθήνα
Κρίσιμη συνάντηση για τους κατώτατους μισθούς, τις αποζημιώσεις λόγω απόλυσης και την περαιτέρω ελαστικοποίηση του χρόνου εργασίας, έχει το μεσημέρι της Τρίτης με τους επικεφαλής του κλιμακίου της τρόικας ο υπουργός Εργασίας Γ. Βρούτσης.

Σε ό,τι αφορά τον κατώτατο μισθό, ο υπουργός αναμένεται να ανακοινώσει την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης που «κλειδώνει» τον καθορισμό διά νόμου, έπειτα από την υποβολή προτάσεων των κοινωνικών εταίρων, των κατώτατων ορίων των μισθών και των ημερομισθίων.

Εν όψει της έλευσης της τρόικας στο υπουργείο Εργασίας, το ΠΑΜΕ απέκλεισε την είσοδο του κτιρίου, πραγματοποιώντας συγκέντρωση διαμαρτυρίας. Έτσι, η συνάντηση, που ήταν προγραμματισμένη για τη 1 το μεσημέρι, δεν έχει ξεκινήσει ακόμα.

Στη συνάντηση με την τρόικα αναμένεται να εξετασθούν τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας για την πορεία υλοποίησης των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί και τα αποτελέσματα των μέτρων που έχουν ληφθεί.
Για το σκοπό αυτό άλλωστε, οι εκπρόσωποι του τεχνικού κλιμακίου είχαν κατά τις προηγούμενες ημέρες αλλεπάλληλες συναντήσεις με στελέχη του υπουργείου και διοικητικούς παράγοντες.
Αναμένεται να τεθούν, επίσης, γενικότερα θέματα των εργασιακών σχέσεων και τα σενάρια περικοπών σε ασφαλιστικές παροχές και προνοιακά επιδόματα.
Ο υπουργός Εργασίας έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο νέας μείωσης του βασικού μισθού, με τον οποίο συνδέονται διάφορα επιδόματα και οι μισθολογικές ωριμάνσεις, έχει όμως αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο του επαναπροσδιορισμού του τρόπου με τον οποίο θα καθορίζεται το ύψος του.
Η τρόικα, έχει θέσει κατ' επανάληψη το θέμα της συνολικής μείωσης του κόστους εργασίας, ενώ στην επιστολή στελεχών των τεχνικών κλιμακίων της τρόικας προς τους υπουργούς Οικονομικών και Εργασίας, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, προτείνεται η μείωση του «προστατευτισμού» στην αγορά εργασίας, με την αποσύνδεση του χρόνου απασχόλησης από το ωράριο λειτουργίας των επιχειρήσεων, ώστε να δοθεί στις επιχειρήσεις η δυνατότητα, να ρυθμίζουν οι ίδιες τα θέματα απασχόλησης του προσωπικού με βάση τις ανάγκες τους.
Κατώτατος μισθός
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τον κατώτατο μισθό, ο υπουργός αναμένεται να ανακοινώσει την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης που «κλειδώνει» τον καθορισμό διά νόμου, έπειτα από την υποβολή προτάσεων των κοινωνικών εταίρων, των κατώτατων ορίων των μισθών και των ημερομισθίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το Mega, η ηγεσία του υπουργείου θα αρουσιάσειο στην τρόικα πρόταση για «πάγωμα» του κατώτατου μισθού στα 586 ευρώ μέχρι το τέλος του Μεσοπρόθεσμου, ενώ στο τραπέζι των διαβουλεύσεων αναμένεται να βρεθεί και το πλαίσιο διαμόρφωσης του κατώτατου μισθού.
Η ηγεσία του υπουργείου θα παρουσιάσει σχέδιο σύμφωνα με το οποίο ο ρόλος των κοινωνικών εταίρων θα είναι γνωμοδοτικός, δηλαδή θα μπορούν να προτείνουν το εύρος της διακύμανσης του κατώτατου μισθού, ενώ στη συνέχεια θα εκπονείται μελέτη, που θα συνυπολογίζει μακροοικονομικούς παράγοντες. Ωστόσο, τον τελευταίο λόγο κουβέντα θα έχει η κυβέρνηση που θα νομοθετεί.
«Το θέμα του κατώτατου μισθού θα το προχωρήσουμε και ο ρόλος του κράτους θα είναι πιο ενεργός. Είναι όμως πολύ πρώιμο να ανοίξει οποιαδήποτε άλλη συζήτηση για τα εργασιακά καθώς ακόμη δεν έχουν αποτιμηθεί τα αποτελέσματα προηγούμενων παρεμβάσεων», δήλωσε ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης.
Από την πλευρά της η ΓΣΕΕ τόνισε ότι «ο αρμόδιος υπουργός Εργασίας προαναγγέλλει νομοθετικές παρεμβάσεις κατ' επιταγή των μνημονιακών εντολών, παρεμβάσεις ύφεσης και ανεργίας αντικοινωνικές όπως η κατάργηση των ΣΣΕ και της εργοδοτικής συμμετοχής σε ΟΕΚ και ΟΕΕ. Αυτές οι πολιτικές είναι πραξικοπηματικές, άδικες και αναποτελεσματικές».
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


Read more...

Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012

Τι είπε ο Τόμσεν στον Βενιζέλο Τρόικα: Έξι δισ. ευρώ η διαφορά με την κυβέρνηση

 


Δεδομένη εμφάνισαν την επιμήκυνση οι εκπρόσωποι της Τρόικας στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, κ. Ευάγγελο Βενιζέλο. 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με συνεργάτες του κ. Βενιζέλου, τα οικονομοτεχνικά μοντέλα της Τρόικας εξειδικεύονται σε βάθος τετραετίας. Προς το παρόν, το πακέτο των μέτρων εξειδικεύεται και σε δεύτερη φάση θα προσδιοριστεί ο χρόνος υλοποίησής του. 

Από την πλευρά του, ο κ. Βενιζέλος «υπενθύμισε την προβλεπόμενη στη σύμβαση ρήτρα βαθύτερης ύφεσης, που ανοίγει το δρόμο της παράτασης της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής, με στόχο να σπάσει ο φαύλος κύκλος της ανατροφοδότησης της ύφεσης και της ανεργίας».

Σύμφωνα με πληροφορίες από την Ιπποκράτους, τα υψηλόβαθμα στελέχη της Τρόικας ανέφεραν στον κ. Βενιζέλο πως η απόκλιση με την κυβέρνηση σε σχέση με τα μέτρα αγγίζει τα έξι δισεκατομμύρια ευρώ. 

Λίγο πριν από τη συνάντηση με την Τρόικα, ο κ. Βενιζέλος είχε ενημερωθεί από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για απόκλιση τριών δισ. ευρώ, γεγονός που η Τρόικα δεν επιβεβαίωσε και αντί γι’ αυτό ενημέρωσε τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ ότι υπάρχει διαφορά στις δαπάνες κρατικής λειτουργίας έξι δισ. ευρώ και ότι έχουν συμφωνήσει με την κυβέρνηση μόνο για 5,5 δισ., τα οποία αφορούν στις περικοπές σε μισθούς, συντάξεις και επιδόματα. 

Αυτή η διαφορά αφορά συγκεκριμένα τομείς όπως η υγεία, η άμυνα, η δημόσια διοίκηση.

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου από το ΠΑΣΟΚ, «ο κ. Βενιζέλος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομική και κοινωνική κατάσταση της χώρας και στις αντοχές της ελληνικής κοινωνίας, ιδίως των μισθωτών και των συνταξιούχων, που καλούνται να συμβάλουν και πάλι στην επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων». 

Επίσης, ο κ. Βενιζέλος ανεφέρθηκε στα φαινόμενα εκφασισμού της κοινωνίας και τους ζήτησε να το λάβουν υπ’ όψιν τους.

Οι εκπρόσωποι της Τρόικας παρότρυναν τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ να θέσει το συγκεκριμένο θέμα σε ανώτερο, από αυτούς, επίπεδο.

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, ο κ. Βενιζέλος υπογράμμισε «το τμήμα των δημοσιονομικών μέτρων που αφορά μισθούς, συντάξεις και επιδόματα δεν μπορεί να υπερβεί το όριο αντοχής της κοινωνίας. Αυτό δε, πρέπει να
γίνει με τρόπο εσωτερικά δίκαιο και ισορροπημένο και όχι οριζόντιο. Αυτό προσπαθούν να υπηρετήσουν οι σχετικές προτάσεις του ΠΑΣΟΚ που θεωρούν δεδομένες τις προτάσεις της κυβέρνησης προς την Τρόικα για τον
περιορισμό δαπανών, οι οποίες συνδέονται με τη λειτουργία του κράτους».

Επίσης, «ο κ. Βενιζέλος υπογράμμισε ότι παράλληλα η Ελλάδα είναι έτοιμη να αναλάβει όλες τις νομοθετικές και άλλες διαρθρωτικές πρωτοβουλίες, που καθιστούν αξιόπιστα και αποτελεσματικά τα δημοσιονομικά μέτρα που δεν συνδέονται με μειώσεις μισθών, συντάξεων και επιδομάτων, αλλά με τη μεταρρύθμιση του κράτους και τον περιορισμό των λειτουργικών δαπανών».

Συζήτηση έγινε επίσης και για τη «σύνδεση των πρόσφατων αποφάσεων της ΕΚΤ με την Ελλάδα, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται εκτός αγορών, καθώς όλα πρέπει να κατατείνουν στη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας
του δημοσίου χρέους». 

Τέλος, «ο κ. Βενιζέλος επανέλαβε την ανάγκη να εκταμιευτεί το ταχύτερο δυνατό και στο σύνολό της η επόμενη δόση του δανείου, ώστε να αλλάξουν τα επίπεδα ρευστότητας και να ενισχυθεί πρακτικά η πραγματική οικονομία».

Read more...

Στην Αθήνα την Πέμπτη ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μοσκοβισί: «Μη αποδεκτή η έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη»

 


«H έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη δεν είναι αποδεκτή» δήλωσε την Δευτέρα ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Πιερ Μοσκοβισί, τονίζοντας ότι τόσο η Ελλάδα, όσο και η Ευρώπη πρέπει να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους.

Μιλώντας σε δημοσιογράφους, αμέσως μετά τη συνάντησή του με τον Ιταλό υπουργό Οικονομικών, Βιτόριο Γκρίλι στο Παρίσι, ο Μοσκοβισί ανέφερε ότι θα επισκεφτεί την Αθήνα την Πέμπτη προκειμένου να συναντηθεί με τον Έλληνα πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά και άλλους αξιωματούχους.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του από τις Βρυξέλλες, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, είχε αναφέρει ότι η Γαλλία επιθυμεί η Ευρωπαϊκή Ένωση να καταλήξει σε μία λύση για την Ελλάδα και την Ισπανία κατά τη διάρκεια της επόμενης ευρωπαϊκής συνόδου κορυφής, στις 18 και 19 Οκτωβρίου.

«Βραχυπρόθεσμα, θα πρέπει να διαχειρισθούμε τα θέματα που βρίσκονται στο τραπέζι», είχε τονίσει ο Μοσκοβισί κατά τη διάρκεια του ετήσιου δείπνου του Κέντρου Bruegel, τονίζοντας ότι «ο πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ θέλει η Ευρώπη να καταλήξει σε μία λύση ισχυρή και δομική».

Ο Πιερ Μοσκοβισί τάχθηκε υπέρ της συγκρότησης τραπεζικής ένωσης μεσοπρόθεσμα, με την συγκρότηση ενιαίου μηχανισμού τραπεζικής επιτήρησης μέχρι το τέλος του έτους, ώστε να βρίσκεται «σε πλήρη λειτουργία κατά το 2013» τονίζοντας ότι «όλες οι τράπεζες» της ευρωζώνης πρέπει να τεθούν υπό την εποπτεία αυτού μηχανισμού, θέση στην οποία είναι αντίθετη η Γερμανία. 

Read more...

«Για να διασωθεί από την οικονομική καταστροφή» Χ. Κάιτελ: «Να γίνει ειδική οικονομική ζώνη η Ελλάδα»

 

«Οι συζητήσεις για την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ δεν οδηγούν πουθενά» δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικών Βιομηχανιών, Χανς Πέτερ Κάιτελ, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό Der Spiegel. 

Ο κ. Κάιτελ ζήτησε να μετατραπεί ολόκληρη η Ελλάδα σε μια «ειδική οικονομική ζώνη» της Νομισματικής Ένωσης και να δοθεί στη χώρα μας κάθε βοήθεια από την EE, ώστε να καταφέρει να διασωθεί από την οικονομική καταστροφή.

«Η Ελλάδα δεν πρέπει να παραχωρήσει την εθνική της κυριαρχία, αλλά να επιτρέψει στην ΕΕ να διαμορφώσει από κοινού όλες τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις» υπογράμμισε ο κ. Κάιτελ, ο οποίος παρομοίωσε την Ελλάδα με έναν ασθενή, που χρειάζεται μια μάσκα οξυγόνου, προκειμένου να ανασάνει.  

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικών Βιομηχανιών ανέφερε επίσης πως με την αβεβαιότητα ως προς την παραμονή ή όχι της Ελλάδας στο ευρώ αποθαρρύνονται οι ξένοι επενδυτές να έλθουν στην Ελλάδα και οι ιδιωτικοποιήσεις κινδυνεύουν. 

«Ποιος να επενδύσει τώρα στην Ελλάδα, όταν δεν είναι σίγουρος τι νόμισμα θα έχει αύριο; Πρέπει η πολιτική και οικονομική ελίτ να αποκαταστήσουν την αξιοπιστία της Ελλάδας και φυσικά οι πλούσιοι Έλληνες να πάψουν να βγάζουν τα χρήματά τους στο εξωτερικό, καθώς όταν δεν επενδύουν οι ίδιοι στη χώρα τους, πώς είναι δυνατόν να το κάνει ένας ξένος;» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κάιτελ.

Read more...

Σημαντική συσσώρευση μάγματος κάτω από το ηφαίστειο της Σαντορίνης

Το νησί ανυψώθηκε


Η τελευταία έκρηξη του ηφαιστείου σημειώθηκε το 1950 και συνοδεύτηκε από ισχυρό σεισμό
Η τελευταία έκρηξη του ηφαιστείου σημειώθηκε το 1950 και συνοδεύτηκε από ισχυρό σεισμό  
Οξφόρδη
Ο θάλαμος μάγματος που κρύβεται κάτω από την καλδέρα της Σαντορίνης διογκώθηκε κατά 10 με 20 εκατομμύρια κυβικά μέτρα σε διάστημα 15 μηνών -μια ανησυχητική τάση, η οποία όμως φαίνεται να έχει πλέον σταματήσει, αναφέρουν ερευνητές της Οξφόρδης στην επιθεώρηση Nature Geoscience.

Όπως δείχνουν μετρήσεις δορυφορικών ραντάρ και δεκτών GPS στην επιφάνεια του εδάφους, η διόγκωση του ηφαιστείου συνεχιζόταν από τον Ιανουάριο του 2011, όταν καταγράφηκε η πρώτη σεισμική δραστηριότητα εδώ και 25 χρόνια, μέχρι τον Απρίλιο του 2012, οπότε ολόκληρο το νησί της Σαντορίνης είχε πλέον ανυψωθεί κατά 8 έως 14 εκατοστά.

«Αν αυτός ο ρυθμός διόγκωσης συνεχιζόταν για λίγα ακόμα χρόνια, ο όγκος [του μάγματος] θα ήταν αντίστοιχος με τον όγκο προηγούμενων εκρήξεων του ηφαιστείου» γράφουν οι ερευνητές.


Μοντέλο της κάθετης ανύψωσης της καλδέρας. Το νησί της Νέας Καμμένης στο κέντρο ανυψώθηκε κατά 15 εκατοστά (Πηγή: Michelle Parks/University of Oxford)

Η αύξηση, υπολογίζουν, αντιστοιχεί περίπου στο μισό της ποσότητας λάβας που απελευθέρωσε το ηφαίστειο στη διάρκεια προηγούμενων μικρών εκρήξεων, όπως αυτή που αναστάτωσε το νησί το 1950.

Τα νέα δεδομένα «αποτελούν ισχυρή ένδειξη ότι το νέο επεισόδιο ηφαιστειακής διαστολής είναι το μόνο σημαντικό που έχει καταγραφεί από την έκρηξη του ηφαιστείου το διάστημα 1939-1941» επισημαίνουν οι ερευνητές.

Προειδοποιούν μάλιστα ότι «θα ήταν λάθος να υποθέσει κανείς ότι η σημερινή κατάσταση ανησυχίας δεν θα οδηγήσει σε έκρηξη».

Πιο καθησυχαστικό είναι ωστόσο το σχετικό δελτίο Τύπου που αναρτήθηκε στο δικτυακό τόπο του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης: Τα δεδομένα «δεν σημαίνουν ότι επίκειται έκρηξη. Η αλήθεια είναι ότι η ηφαιστειακή δραστηριότητα έχει εξασθενίσει τους τελευταίους μήνες».

Την ίδια επισήμανση έκανε στο πρακτορείο Bloomberg o Γιώργος Βουγιουκλάκης, ηφαιστειολόγος του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, ο οποίος δεν συμμετείχε στη νέα έρευνα: «Όλη η δραστηριότητα που καταγράφεται τώρα αντιστοιχεί στην κανονική, λανθάνουσα κατάσταση του ηφαιστείου» είπε.

Γεγονός είναι πάντως ότι η σεισμική δραστηριότητα, η εκπομπή αερίων και η παραμόρφωση του εδάφους προκάλεσαν πέρυσι το ενδιαφέρον των γεωλόγων και δεν έμειναν απαρατήρητες από τους ντόπιους.

«Στη διάρκεια των επισκέψεων πεδίου στη Σαντορίνη το 2011, έγινε εμφανές ότι πολλοί κάτοικοι είχαν αντιληφθεί μια αλλαγή στη συμπεριφορά του ηφαιστείου τους. Οι ξεναγοί, οι οποίοι επισκέπτονται το ηφαίστειο αρκετές φορές την ημέρα, με ενημέρωναν για αλλαγές στην ποσότητα των αερίων με έντονη οσμή που απελευθερώνονταν στην κορυφή, ή για αλλαγές στο χρώμα του νερού σε ορισμένους κόλπους γύρω από τα νησιά» αναφέρει η Μισέλ Παρκς, μέλος της ερευνητικής ομάδας στην Οξφόρδη που ταξίδεψε στη Σαντορίνη. Προσθέτει ότι ορισμένοι από τους μικροσεισμούς που προκαλούσε το ηφαίστειο γίνονταν αντιληπτοί στα εστιατόρια από το κούνημα των πιάτων και των ποτηριών στα τραπέζια.

Μεγάλες εκρήξεις του ηφαιστείου της Θήρας πιστεύεται ότι συμβαίνουν κάθε 10 με 30 χιλιάδες χρόνια, ενώ μικρότερες εκρήξεις σημειώνονταν στο παρελθόν ακόμα και κάθε 14 χρόνια.

Το ηφαίστειο είναι παγκοσμίως γνωστό για την έκρηξη του 17ου αιώνα π.Χ, μια από τις ισχυρότερες εκρήξεις στην ιστορία της Γης.

Η ενεργοποίηση του ηφαιστείου προκάλεσε την κατάρρευση του κρατήρα και το σχηματισμό καλδέρας, της οποίας το όριο αντιστοιχεί στο νησί της Σαντορίνης όπως τη γνωρίζουμε σήμερα.

Το τσουνάμι που προκάλεσε η έκρηξη έχει ενοχοποιηθεί και για την εξαφάνιση του μινωικού πολιτισμού στη γειτονική Κρήτη. Το σεισμικό κύμα δεν αποκλείεται να έφτασε μέχρι την έρημο του Σινά, τέσσερα χιλιόμετρα από τις μεσογειακές ακτές.

Newsroom ΔΟΛ

Read more...

ΖΗΤΗΣΑΝ ΛΙΣΤΑ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ


«Αναζητούνται» δεκάδες νοσηλευτές του 401 σε πολιτικά γραφεία!


«Αναζητούνται» δεκάδες νοσηλευτές του 401 σε πολιτικά γραφεία!
Την ώρα που τα στρατιωτικά νοσοκομεία αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα με μεγάλη έλλειψη προσωπικού αίσθηση προκαλεί η αποκάλυψη πως περίπου 110 νοσηλευτές του 401 Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου είναι τοποθετημένοι σε γραφεία πολιτικών.Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου» οι 110 νοσηλευτές υπηρετούν σε γραφεία πολιτικών ή είναι τοποθετημένοι σε στρατιωτικές μονάδες και προσφέρουν υπηρεσίες που δεν συνδέονται με την ειδικότητα τους. Ήδη έχει ζητηθεί από τα Γενικά Επιτελεία κατάσταση με το υγειονομικό προσωπικό που υπηρετεί σε θέσεις εκτός του χώρου της Υγείας, ώστε να επιστρέψει στα νοσοκομεία.


Ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Παναγιώτης Καράμπελας ζήτησε Ανα πραγματοποιηθούν όλες οι απαραίτητες ενέργειες να επιστρέψουν και οι 110 στα «πραγματικά» καθήκοντα τους ενώ έδωσε και κατευθυντήριες οδηγίες για τη βελτίωση των παροχών υγειονομικών υπηρεσιών από τα στρατιωτικά νοσοκομεία σε συνδυασμό με το φρένο που πρέπει να μπει στην αλόγιστη σπατάλη.

Read more...

Στο 5% φτάνει η μείωση της εργοδοτικής εισφοράς

Επανέρχεται ο κοινωνικός τουρισμός


Ο υπουργός Εργασίας Γ.Βρούτης με τον πρόεδρο ΞΕΕ Γ.Τσακίρη
Ο υπουργός Εργασίας Γ.Βρούτης με τον πρόεδρο ΞΕΕ Γ.Τσακίρη   (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )


Την επιπλέον μείωση κατά 3,9 μονάδες του μη μισθολογικού κόστους, δηλαδή της εργοδοτικής εισφοράς, ανακοίνωσε τη Δευτέρα από το βήμα του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ) ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης. Πλέον, συνολικά, η μείωση φτάνει το 5%, αφού είχε προηγηθεί ανακοίνωση για μείωση κατά 1,1 μονάδα.

Απευθυνόμενος στους Έλληνες ξενοδόχους, ο κ. Βρούτσης που συμμετείχε σε συνεδρίαση του ΔΣ του ΞΕΕ, ανακοίνωσε την επαναφορά του θεσμού του κοινωνικού τουρισμού από την αμέσως επόμενη τουριστική χρονιά (2013) χωρίς ωστόσο, όπως είπε, να «τρέξει» στην έκταση του προηγούμενου καθεστώτος.

Το πλέγμα των ανακοινώσεων του υπουργού στους ξενοδόχους περιλάμβανε και την έναρξη της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης τον Οκτώβριο, έτσι ώστε να αποφευχθεί, όπως είπε ο υπουργός, το μεγάλο διοικητικό βάρος της αυτοπρόσωπης παρουσίας των επιχειρήσεων στον ΣΕΠΕ και στον ΟΕΕ.

Ο κ. Βρούτσης, τέλος, ζήτησε από το ΞΕΕ να καταπολεμήσει την παραβατικότητα στον τομέα της αδήλωτης εργασίας που παρατηρείται και στον τουριστικό κλάδο.

Ερωτηθείς ο κ. Βρούτσης για την αυριανή συνάντηση με την τρόικα και το ζήτημα του κατώτατου μισθού, ο υπουργός τόνισε ότι το ζήτημα είναι ήδη γνωστό και η θέση που έχει πάρει η κυβέρνηση είναι ότι θα το προχωρήσει, με τον ρόλο του κράτος να είναι ουσιαστικός. Παράλληλα, αναφερόμενος στο «γνωστό mail» και τα εργασιακά, είπε ότι «είναι πολύ νωπό να ανοιχθούν εργασιακά ζητήματα» επισημαίνοντας ότι κάτι τέτοιο δεν είναι αναγκαίο.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΞΕΕ Γιώργος Τσακίρης επισήμανε ότι συζητήθηκαν ζητήματα που απασχολούν τον ξενοδοχειακό κόσμο της χώρας και εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ανακοίνωση της μείωσης του μη μισθολογικού κόστους. Παράλληλα, το ΞΕΕ όπως είπε ο κ. Τσακίρης, θα σταθεί αρωγός στην προσπάθεια για την αδήλωτη εργασία.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more...