Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

Το Ello... κλέβει likes από το Facebook ...




Ο «πόλεμος» του Διαδικτύου έχει δύο ονόματα: το γνώριμο Facebook και το νεοφώτιστο Ello, το οποίο παρουσιάζεται ως το αντι-Facebook και γίνεται διαρκώς πιο...
δημοφιλές, κερδίζοντας νέα μέλη.


Τα παράπονα για το Facebook δεν είναι καινούργια: εδώ και πολύ καιρό εκατομμύρια χρήστες διαμαρτύρονται για τις αμέτρητες διαφημιστικές καταχωρίσεις και τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων. Το τελευταίο διάστημα, δε, έχει παρατηρηθεί η τάση οι έφηβοι να εγκαταλείπουν το Facebook, που προτιμούν οι γονείς τους, για να δικτυωθούν μέσω Instagram.
Το Ello, που μετρά μόλις λίγες εβδομάδες ζωής, αυτο-προτείνεται ως εναλλακτική στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης του Μαρκ Ζούκερμπεργκ με μια πολύ έξυπνη στρατηγική προβολής. Αρχικά σχεδιάστηκε -όπως και το Facebook στα πρώτα του βήματα- ως ένας χώρος ψηφιακής επικοινωνίας για τους φίλους του Πολ Μπούντνιτζ, ιδιοκτήτη καταστήματος ποδηλάτων στις ΗΠΑ.
Επενδυτές
Τον περασμένο Αύγουστο εξασφάλισε χρηματοδότηση από επενδυτικές εταιρείες και άνοιξε για το κοινό, με τη διαφορά ότι η συμμετοχή κάθε χρήστη γίνεται επιλεκτικά μόνο ύστερα από πρόσκληση. Αυτή η αίσθηση ότι πρόκειται για ένα πριβέ κλαμπ, καθαρό από διαφημίσεις, που δεν πουλά σε τρίτους τα στοιχεία των μελών του, εκτόξευσε το ενδιαφέρον του κόσμου στα ύψη και οι προσκλήσεις μπαίνουν ακόμη και σε δημοπρασία στο e-bay.
Οι βασικές λειτουργίες του Ello είναι δωρεάν, ωστόσο για πρόσβαση σε επιπλέον υπηρεσίες θα γίνεται έναντι ενός μικρού ποσού. Αυτό θα κρατήσει μακριά τις διαφημίσεις, όπως λέει ο Μπούντνιτζ, ο οποίος επισήμως αρνείται ότι ανταγωνίζεται το Facebook. Η διατύπωσή του, βέβαια, είναι ενδεικτική των προθέσεών του: «Δεν θεωρούμε το Facebook ανταγωνιστή. Το βλέπουμε ως πλατφόρμα διαφημίσεων, ενώ εμείς είμαστε ένα δίκτυο», λέει, πυροδοτώντας επί της ουσίας τον ανταγωνισμό. Το Ello έχει πολύ πιο μινιμαλιστικό σχεδιασμό, που ίσως να ξενίζει τους χρήστες του «πλούσιου» Facebook, αλλά, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, τα σχόλια που έχει δεχθεί είναι στην πλειονότητά τους κολακευτικά. Αλλωστε διευκρινίζεται εξαρχής ότι η λειτουργία είναι beta, δηλαδή δοκιμαστική, και άρα στη συνέχεια θα αλλάξει μορφή.
Η πραγματική άνθηση του Ello ήρθε χάρη στην εμμονή του Facebook εναντίον των ψευδωνύμων, την πολιτική των «αληθινών ονομάτων», την οποία επιχείρησε να ανατρέψει η γκέι κοινότητα, με μαζικές διαγραφές από το δίκτυο του Ζούκερμπεργκ και εγγραφή στον νεοσύστατο ανταγωνιστή του. Το Facebook πέρασε στην αντεπίθεση και επέτρεψε την εγγραφή με ψευδώνυμα, ενώ ετοιμάζεται να λανσάρει μια σειρά νέων εφαρμογών, κυρίως στους χρήστες των έξυπνων τηλεφώνων.
Αλγόριθμοι και φίλτρα
Το Facebook είχε σημειώσει τεράστια επιτυχία επειδή παρείχε μια πλατφόρμα επικοινωνίας. Oταν άρχισε, όμως, να χρησιμοποιεί αλγόριθμους και φίλτρα για να επιλέγει τις αναρτήσεις που βλέπει ο κάθε χρήστης στη ροή ενημέρωσής του, άρχισαν να υπάρχουν και οι πρώτες αντιδράσεις.
Το Ello έχει δεσμευτεί ότι θα διαχειριστεί με μεγάλη προσοχή τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του και δεν θα μετατραπεί σε καταναλωτικό αγαθό.
Το πρόβλημα, βέβαια, που προκύπτει είναι ότι έχει δεχθεί επενδύσεις από ιδιωτικά κεφάλαια ύψους 435.000 δολαρίων, που θα θελήσουν να δουν ταχύτατα αποδόσεις.
Το γεγονός ότι δεν θα είναι εντελώς δωρεάν ίσως απωθήσει αρκετούς νέους, που θα προτιμήσουν το Pinterest ή το Instagram. Προς το παρόν, πάντως, το Ello είναι η νέα μόδα και προσελκύει διαρκώς νέα μέλη, που περιμένουν υπομονετικά στην ουρά για να δεχθούν μια πρόσκληση στο καινούργιο δίκτυο.

Μάχη στο διαδίκτυο

Ello: 50.000 νέα μέλη κάθε ώρα
Το Ello, που προσφέρει παρόμοιες υπηρεσίες με το Facebook, έχει ένα «μανιφέστο: όχι διαφημίσεις, όχι αλίευση δεδομένων, όχι αλγόριθμοι που αποφασίζουν για το τι πρέπει να δεις και τι όχι. Η ένταξη στο κοινωνικό δίκτυο γίνεται μετά από πρόσκληση και υπάρχει λίστα αναμονής. Κάθε ώρα, φέρονται να υπάρχουν 50.000 νέα μέλη στον ιστότοπο που έχει δημιουργηθεί πριν από περίπου οκτώ εβδομάδες.
Facebook: Με 1,2 δισ. χρήστες
Το Facebook ύστερα από 10 χρόνια ζωής και έχει περισσότερους από 1,2 δισ. εγγεγραμμένους χρήστες, εκ των οποίων ημερησίως επισκέπτονται τον ιστότοπο τουλάχιστον 556 εκατομμύρια. Προσφέρει εξατομικευμένο προφίλ, επιτρέπει την επικοινωνία και ανταλλαγή πληροφοριών και φωτογραφιών με άλλους χρήστες και παρέχει πολλές εφαρμογές. Το τελευταίο εγχείρημα θα είναι «κοινότητες υποστήριξης» που θα συνδέουν μεταξύ τους χρήστες που πάσχουν από διάφορες ασθένειες.

ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: