Σάββατο 27 Μαρτίου 2010

"ECONOMIST : "ΔΙΧΤΥ" 75 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ"!


Κεφάλαια 75 δισ. ευρώ χρειάζεται η Ελλάδα ως «δίχτυ ασφαλείας» για την ομαλή αναχρηματοδότηση του χρέους της, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών του Economist, ποσό το οποίο απέχει πολύ από τα 25 δισ. ευρώ που φημολογείται ότι είναι το ύψος του «πακέτου στήριξης» ΕΕ-ΔΝΤ. Σύμφωνα με τον... Economist, το πακέτο στήριξης είναι μία «προσωρινή λύση» για την ελληνική οικονομία, καθώς θα χρειαστούν αρκετά χρόνια για να αποκατασταθούν τα δημόσια οικονομικά, «κάτι που σημαίνει ότι ένα πολύ μεγαλύτερο ταμείο διάσωσης θα χρειαστεί για να αποφευχθεί η παύση πληρωμών».
Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές του περιοδικού, με την παρέμβαση του ΔΝΤ η ελληνική οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μεγάλο πρόβλημα: Η μείωση των κρατικών δαπανών που απαιτεί το Ταμείο οδηγεί σε βαθύτερη ύφεση την οικονομία και καθιστά δυσκολότερη την αύξηση των δημοσίων εσόδων.
Έτσι, θα χρειαστούν και νέες περαιτέρω περικοπές στον προϋπολογισμό της χώρας.
Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να αυξήσει το πρωτογενές ισοζύγιο του προϋπολογισμού (δηλαδή αυτό που δεν περιλαμβάνει τις πληρωμές τόκων) κατά 13,5% του ΑΕΠ για να καλύψει το χρέος της, γεγονός που θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη.
Η μείωση του ελλείματος κάτω από το 3% του ΑΕΠ (στο 2,6% συγκεκριμένα), εκτιμάται ότι μπορεί να επιτευχθεί μέχρι το τέλος του 2014 (έναντι του 2013 που προβλέπει η ελληνική κυβέρνηση στο Πρόγραμμα Σταθερότητας).
Το κόστος της εξυπηρέτησης του κρατικού χρέους (τόκοι) θα αυξηθεί από το 5% του ΑΕΠ στο 8,4% μέχρι το 2014, λόγω του υψηλότερου κόστους έκδοσης νέων ομολόγων και της αναχρηματοδότησης των παλαιότερων ομολόγων, ενώ μέχρι τότε το -ονομαστικό- ΑΕΠ υπολογίζεται ότι θα έχει μειωθεί κατά 5%.
Το κρατικό χρέος προβλέπεται ότι θα αυξηθεί έως το 2014 στο 152,5% του ΑΕΠ ή σε απόλυτα μεγέθη σε 344,2 δισ. ευρώ από 269,3 δισ. ευρώ στα τέλη του 2009.
fimotro


Read more...

OI ΝΕΕΣ ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΥΣΙMΩΝ


Τις νέες ανώτατες τιμές των καυσίμων που θα ισχύουν από μεθαύριο, Μ.Δευτέρα,μέχρι και την Κυριακή του Πάσχα ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής...

Οι νέες ανώτατες τιμές είναι 0,1 - 0,2 λεπτά υψηλότερες σε σχέση με εκείνες που ισχύουν τώρα, λόγω μεταβολής των διεθνών τιμών στο μεσοδιάστημα.

Όπως είναι γνωστό, το πλαφόν στις τιμές των καυσίμων επιβλήθηκε σε οκτώ νομούς (Δωδεκάνησα, Ηράκλειο, Θεσπρωτία, Λασίθι, Πρέβεζα, Ρέθυμνο, Φωκίδα, Χανιά) και θα ισχύσει μέχρι τις 11 Απριλίου.

Το υπουργείο καλεί τις νομαρχίες να κάνουν ελέγχους για την εφαρμογή του πλαφόν και να επιβάλουν κυρώσεις σε περίπτωση παράβασης.

Ο νόμος προβλέπει ποινικές κυρώσεις και πρόστιμα από 5.000 έως 1.500.000 ευρώ.

Νομός/Αμόλυβδη 95 RON/Super Αμόλυβδη 100RON/Super (LRP)/ Diesel Κίνησης

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ: 1,519/1,710/1,552/1,240

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ:1,522/1,736/ 1,579/1,281

ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ: 1,494/-/-/1,271

ΛΑΣΙΘΙΟΥ: 1,545/1,733/1,602/1,275

ΠΡΕΒΕΖΑΣ: 1,479/1,679/-/-

ΡΕΘΥΜΝΗΣ: 1,563/1,783/1,600/1,294

ΦΩΚΙΔΑΣ: 1,492/-/-/-

ΧΑΝΙΩΝ: 1,539/1,745/1,596/1,289
fimotro
Read more...

Βρέθηκαν τα σχέδια φρούρησης που είχαν χαθεί


Τις έρευνες για τον εντοπισμό τους ανέλαβε η Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ

Βρέθηκαν το πρωϊ του Σαββάτου τα έγγραφα με τα σχέδια φρούρησης των περιοχών γύρω από το Μέγαρο Μαξίμου, το Προεδρικό Μέγαρο και τη Βουλή, που είχαν χαθεί από γραφείο της Αμεσης Δράσης.

Τα έγγραφα βρέθηκαν σε κάποιο συρτάρι και όπως ανακοινώθηκε, τα είχε πάρει ένας αστυνομικός προκειμένου να τα μελετήσει.

Τις έρευνες για τον εντοπισμό τους ανέλαβε η Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ.

Μάλιστα, πριν από την εύρεσή τους, η αστυνομία εξέταζε την περίπτωση κλοπής τους ενώ ανώτατοι αξιωματικοί είχαν εκτιμήσει ότι πιθανόν η κλοπή να σχετιζόταν με τις διαμάχες μεταξύ μεσαίων στελεχών της υπηρεσίας.
protothema.gr
Read more...

Ο ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ...



fimotro

Read more...

Στις αγορές για δάνειο 5 δις. ευρώ η Ελλάδα

Δημοσίευμα των Financial Times

Η Ελλάδα θα απευθυνθεί την επόμενη εβδομάδα στις αγορές για να εξασφαλίσει δάνειο περίπου 5 δισ. ευρώ, όπως αναφέρεται σε σημερινό δημοσίευμα των «Financial Times», έπειτα από τη συμφωνία ανάμεσα στις 16 χώρες της ευρωζώνης, η οποία επιτεύχθηκε κατά τη σύνοδο κορυφής των Βρυξελλών.

Ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους κ. Πέτρος Χριστοδούλου δήλωσε στους «Financial Times» ότι η ελληνική κυβέρνηση σκοπεύει να δανειστεί το συγκεκριμένο ποσό. «Θα θέλαμε να απευθυνθούμε στην αγορά στο τέλος Μαρτίου», είπε χαρακτηριστικά.

Για να συνεχίσει την αναχρηματοδότηση του χρέους της, η Ελλάδα έχει ανάγκη από περίπου 20 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του Μαΐου.

Η ελληνική κυβέρνηση θα εκδώσει πιθανότατα ομόλογο τριών ή επτά ετών μέχρι το τέλος του μήνα και ένα αντίστοιχο τον Απρίλιο, γεγονός που θα αποτελέσει κρίσιμη δοκιμασία αξιοπιστίας, αναφέρουν στο δημοσίευμά τους οι «Financial Times».

.protothema.gr

Read more...

Στην Κύπρο στις 12 Απριλίου ο πρωθυπουργός

Ο πρωθυπουργός θα συναντηθεί με τον Δ. Χριστόφια

Την Κύπρο θα επισκεφτεί τη Δευτέρα 12 Απριλίου ο πρωθυπουργός.

Κατα την επίσκεψή του στην Κύπρο ο πρωθυπουργός θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Δημήτρη Χριστόφια και θα έχει συναντήσεις με τους Αρχηγούς των εντός της Βουλής των Αντιπροσώπων κομμάτων.

protothema.gr


Read more...

Η δικαίωση του Γιώργου

«Ανάγκα και θεοί πείθονται». Με αυτή τη φράση του θυμόσοφου ελληνικού λαού κορυφαίος κυβερνητικός παράγοντας κατέγραφε το κλίμα που επικρατεί πλέον μεταξύ των μελών του υπουργικού συμβουλίου τόσο για τα οικονομικά μέτρα που έχουν εξαγγελθεί όσο και για τα μέτρα που, ενδεχομένως, θα ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες. Οι υπουργοί -έστω και με βαριά καρδιά- συμφωνούν με τη λήψη σκληρών μέτρων γιατί αντιλαμβάνονται την κρισιμότητα των στιγμών. Ολοι δικαιώνουν τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου για τη σκληρή, αλλά επιβεβλημένη -όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια- απόφαση.

Από την πρώτη στιγμή που το ΠΑΣΟΚ κέρδισε τις εκλογές και αφού η κυβέρνηση κατάλαβε την πραγματική οικονομική κατάσταση της χώρας μέχρι τη δήλωση του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου («Τα μέτρα δεν εκφράζουν το ΠΑΣΟΚ») έχει κυλήσει πολύ νερό στον μύλο των αποφάσεων για να βγει η χώρα από την κρίση.

Η συγκεκριμένη τοποθέτηση του πρωθυπουργού πέτυχε να κατευνάσει τις όποιες αντιδράσεις κοινωνίας και υπουργών. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι οι υπουργοί που συνεχίζουν να έχουν τις ανησυχίες τους, κυρίως, για τις πιθανές αντιδράσεις που μπορεί να προκληθούν στην κοινωνία - ειδικά αν υπάρξουν και πρόσθετα μέτρα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι υπουργοί πιστεύουν ότι οι προσπάθειες του πρωθυπουργού θα επιτύχουν.

Ειδικότερα, οι θέσεις των κορυφαίων υπουργών για τα μέτρα καταγράφονται ως εξής:

Λούκα Κατσέλη: Παρά το γεγονός ότι στην υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας έχουν χρεωθεί οι περισσότερες διαφοροποιήσεις όσον αφορά την ακολουθούμενη οικονομική πολιτική της κυβέρνησης, εντούτοις εκείνη στηρίζει τις προσπάθειες του πρωθυπουργού. «Οι διαφορετικές προσεγγίσεις σε κάποιες περιπτώσεις έχουν μοναδικό στόχο να μην αποκοπεί το ΠΑΣΟΚ από την κοινωνία», λένε χαρακτηριστικά στενοί συνεργάτες της κυρίας Κατσέλη.

Ευάγγελος Βενιζέλος: Ο κ. Βενιζέλος θεωρεί ότι η Ε.Ε. δεν έχει αντιληφθεί πλήρως ότι πίσω από το ελληνικό ζήτημα υπάρχει το ευρωπαϊκό ζήτημα και το θέμα του ευρώ, ενώ ζητάει περισσότερα μέτρα κοινωνικής και αναπτυξιακής εξισορρόπησης της μείωσης του εισοδήματος. Κάτι, άλλωστε, που είναι και στις σκέψεις του κ. Παπανδρέου.

Ανδρέας Λοβέρδος: Ο υπουργός Απασχόλησης (που έχει και την καυτή πατάτα της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης στα χέρια του) είχε ταχθεί από την αρχή υπέρ της αναγκαιότητας των μέτρων, ενώ στις συνεντεύξεις του και στις επαφές του με τους πολίτες στηρίζει τον πρωθυπουργό και τις αποφάσεις του.

Aννα Διαμαντοπούλου: Η υπουργός Παιδείας ήταν και παραμένει υπέρμαχος των οικονομικών μέτρων. Μάλιστα, είχε ζητήσει την άμεση λήψη τους από τον περασμένο Δεκέμβριο, στηλιτεύοντας την ίδια στιγμή τις όποιες καθυστερήσεις.

Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη έχει δηλώσει κατ’ επανάληψη ότι τα μέτρα είναι «εκτάκτου ανάγκης» και «για τη σωτηρία», στηρίζοντάς τα από την πρώτη στιγμή.

Δημήτρης Ρέππας: Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, παρά το γεγονός ότι αποφεύγει να συζητάει δημόσια για τα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης, εντούτοις τα στηρίζει και με περιοδείες του προσπαθεί να πείσει για την αναγκαιότητά τους.

Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου: Η υπουργός Υγείας έχει διαφορετικές προσεγγίσεις επί των οικονομικών μέτρων της κυβέρνησης, αντιλαμβάνεται όμως την κρισιμότητα των στιγμών και στηρίζει.

Χάρης Καστανίδης: Ο υπουργός Δικαιοσύνης κινείται ακριβώς στην ίδια κατεύθυνση με τις θέσεις και τις απόψεις της κυρίας Ξενογιαννακοπούλου, στηρίζοντας όμως πλήρως τις προσπάθειες του πρωθυπουργού.


ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ / ESPRESSO

.i-reportergr


Read more...

Γερμανία: Φορολόγηση τραπεζών για Ταμείο

Το Βερολίνο επιδιώκει την επέκταση σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχεδίου για τη φορολόγηση των τραπεζών.

Ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε δήλωσε ότι εξετάζει την εφαρμογή σε ευρωπαϊκό επίπεδο του γερμανικού σχεδίου για την επιβολή τραπεζικού φόρου, με στόχο τη σταθεροποίηση των οικονομιών της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε περίπτωση νέας κρίσης.

«Η Γαλλίδα συνάδελφός μου Κριστίν Λαγκάρντ και εγώ συμφωνήσαμε ότι επιθυμούμε την προσαρμογή μιας τέτοιας λύσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο», λέει χαρακτηριστικά στην εφημερίδα Die Welt.

Την προσεχή Τετάρτη, η υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας θα συμμετάσχει στη συνεδρίαση του γερμανικού υπουργικού συμβουλίου, κατά την οποία θα συζητηθεί σχέδιο φορολόγησης των γερμανικών τραπεζών, που προβλέπει τη δημιουργία ενός ταμείου για την υποστήριξη των τραπεζών σε περίπτωση νέας κρίσης.

Εκτός από το εθνικής εμβέλειας σχέδιο, «οι γαλλο-γερμανικές προτάσεις για το θέμα» θα βρίσκονται επίσης στην ημερήσια διάταξη των συζητήσεων του συμβουλίου των υπουργών και «οι πιθανότητες δημιουργίας μια ευρωπαϊκής δομής είναι αρκετά μεγάλες», τονίζει ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

Οι δύο κυβερνήσεις προέβλεψαν τον Φεβρουάριο τη δυνατότητα συμμετοχής των υπουργών τους σε ατομική βάση στις συνεδριάσεις του υπουργικού συμβουλίου αλλήλων και η Κριστίν Λαγκάρντ θα είναι η πρώτη που θα κάνει χρήση αυτής της δυνατότητας.

Η Γερμανία, η οποία δαπάνησε μεγάλα χρηματικά ποσά για την υποστήριξη των τραπεζών το 2008 και το 2009, επιδιώκει να αποφύγει νέα προσφυγή στα χρήματα των φορολογουμένων σε περίπτωση χρηματοπιστωτικής κρίσης και επιδιώκει να ωθήσει τις τράπεζες να πληρώσουν οι ίδιες.

Και άλλες χώρες, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, προσανατολίζονται προς αυτό το μοντέλο.
nooz.gr


Read more...

«Τέλος Μαρτίου στις αγορές για δάνειο 5 δισ. ευρώ»

Η Ελλάδα θα απευθυνθεί αυτήν την εβδομάδα στις αγορές για να εξασφαλίσει δάνειο περίπου πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ, αναφέρεται σε δημοσίευμα των Financial Times, έπειτα από τη συμφωνία ανάμεσα στις 16 χώρες της ευρωζώνης, η οποία επιτεύχθηκε κατά τη Σύνοδο Κορυφής των Βρυξελλών.

Ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους Πέτρος Χριστοδούλου ανακοίνωσε στους Financial Times ότι η ελληνική κυβέρνηση σκοπεύει να δανεισθεί περί τα πέντε δισεκατομμύρια ευρώ. «Θα θέλαμε να απευθυνθούμε στην αγορά στο τέλος Μαρτίου», είπε χαρακτηριστικά.

Για να συνεχίσει την αναχρηματοδότηση του χρέους της, η Ελλάδα έχει ανάγκη από περίπου 20 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το τέλος του Μαΐου.

Η ελληνική κυβέρνηση θα εκδώσει πιθανότατα ομόλογο τριών ή επτά ετών αυτόν τον μήνα και ένα αντίστοιχο τον Απρίλιο, γεγονός που θα αποτελέσει κρίσιμη δοκιμασία αξιοπιστίας, αναφέρεται στο δημοσίευμα των Financial Times.

Αισιόδοξος ότι οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας θα οδηγήσουν σε μείωση των επιτοκίων εμφανίζεται ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, σε δήλωσή του στα Νέα Σαββατοκύριακου.

Ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου χαρακτήρισε τη συμφωνία για τη δημιουργία μηχανισμού στήριξης ισχυρό και σαφές πολιτικό μήνυμα, λέγοντας ότι «πρόκειται για μία ξεκάθαρη δήλωση: Μην παίζετε με την Ελλάδα». «Ο στόχος μας είναι να μην χρησιμοποιήσουμε το μηχανισμό», είπε, επισημαίνοντας ότι αυτός «αποτελεί την αξιόπιστη "απειλή" να βρει η Ελλάδα την ηρεμία της».
nooz.gr

Read more...

Ωρα της Γης 2010

Χιλιάδες νοικοκυριά, δήμοι-κοινότητες, φορείς και επιχειρήσεις, μνημεία, κλείνουν το φως απόψε στις 20.30 για μία ώρα, στο πλαίσιο της δράσης της WWF κατά της κλιματικής αλλαγής «Ωρα της Γης».

248 δήμοι, κοινότητες και νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, 282 εκπαιδευτικοί οργανισμοί και 1016 φορείς και επιχειρήσεις θα λάβουν μέρος στο μήνυμα για την αναγκαιότητα καταπολέμησης της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Επίσης, κατά την Ώρα της Γης 2010 μνημεία, όπως η Ακρόπολη, ο Ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο, ο Λευκός Πύργος αλλά και η Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου θα παραμείνουν στο σκοτάδι.

Την πρωτοβουλία υποστηρίζει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας. «Η συμμετοχή του Προέδρου της Δημοκρατίας σε αυτήν την κορυφαία συλλογική δράση κατά της κλιματικής αλλαγής ενισχύει σημαντικά την παγκόσμια συμμαχία για αλλαγή πορείας προς ένα βιώσιμο μέλλον», δήλωσε ο διευθυντής του WWF Ελλάς Δημήτρης Καραβέλλας.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής θα σβήσει τα φώτα στα 24 κτίρια των υπηρεσιών του, τους εποπτευόμενους φορείς και τους φορείς διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών.

Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη τριάδα μεταξύ των χωρών με τη μεγαλύτερη συμμετοχή στην παγκόσμια αυτή δράση κατά της αλλαγής του κλίματος. Πέρυσι, η χώρα μας πήρε τη δεύτερη θέση στις συμμετοχές, χάνοντας την πρωτιά από τις Φιλλιπίνες την τελευταία στιγμή.

H Ώρα της Γης γεννήθηκε το 2007 στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, ως μία εκστρατεία ευαισθητοποίησης του Παγκόσμιου Ταμείου για τη Φύση (WWF) που καλούσε τους πολίτες του Σίδνεϊ για να σβήσουν τα φώτα τους ένα βράδυ, για μια ώρα. Στην πρώτη εκδήλωση συμμετείχαν δύο εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Η ενέργεια αυτή μετατράπηκε σε μία από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες ενάντια στην κλιματική αλλαγή παγκοσμίως.
nooz.gr

Read more...

Κλοπή σχεδίων αστυνόμευσης Μαξίμου, Προεδρικού και Βουλής

Η Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας διεξάγει έρευνες για υπόθεση κλοπής σχεδίων αστυνόμευσης γύρω από το Μέγαρο Μαξίμου, το Προεδρικό Μέγαρο και τη Βουλή, τα οποία εξαφανίστηκαν «περιέργως» πριν από μία εβδομάδα από το γραφείο αστυνομικού υποδιευθυντή στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Άμεσης Δράσης.

Από τη ΓΑΔΑ διευκρινίστηκε ότι τα σχέδια αφορούν τα μέτρα και τις περιπολίες της Άμεσης Δράσης στην αστική περιοχή πέριξ των κτιρίων αυτών και δεν είναι τα σχέδια εσωτερικής ασφάλειας.

Σύμφωνα με ανώτατους αξιωματικούς, εκτιμάται ότι πιθανόν η κλοπή να σχετίζεται με τις διαμάχες μεταξύ μεσαίων στελεχών της υπηρεσίας, γι' αυτό και την υπόθεση έχει αναλάβει η Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων
.nooz.gr

Read more...

Προσγείωση στη... λεωφόρο Μέτρων...


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΒΟΥΛΑ ΚΕΧΑΓΙΑ
Επιστροφή στα εσωτερικά προβλήματα μετά τη μάχη στις Βρυξέλλες...
Στη σκληρή πραγματικότητα και στα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας επιστρέφουν τη Μεγάλη Δευτέρα ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του μετά την ανάσα που πήρε η χώρα στο Συμβούλιο Κορυφής, στις Βρυξέλλες.
Το επόμενο διάστημα η κυβέρνηση θα κληθεί να δώσει κρίσιμες εξετάσεις για να ανακτήσει την αξιοπιστία και το χαμένο κύρος της απέναντι στους ευρωπαίους εταίρους υλοποιώντας όλες τις δεσμεύσεις και τις αποφάσεις της που αποσκοπούν στη μείωση του ελλείμματος και τον περιορισμό του δημόσιου χρέους. «Τώρα πια δεν...
έχουμε ούτε καν το πρόσχημα της μη παροχής βοήθειας από τις χώρες της Ε.Ε.» έλεγε κυβερνητικός παράγοντας περιγράφοντας τις δυσκολίες που θα συναντήσει η κυβέρνηση. Οι οδηγίες που έχει δώσει το Μαξίμου προς τους υπουργούς του οικονομικού κύκλου είναι σαφείς: «Να μην πάει ούτε μία ημέρα χαμένη». Όπως εξηγεί μάλιστα κορυφαίος κυβερνητικός παράγοντας, για να επιτύχει η Ελλάδα την πολυπόθητη μείωση των επιτοκίων δανεισμού θα πρέπει να λειτουργήσουν συνδυαστικά από τη μία πλευρά η ύπαρξη του μηχανισμού στήριξης και η απόφαση του προέδρου της ΕΚΤ να αποδέχεται ελληνικά ομόλογα ως ενέχυρα από τις τράπεζες και από την άλλη η πορεία υλοποίησης του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης. «Πρέπει να δείξουμε συνέπεια και να μην κάνουμε βήματα προς τα πίσω. Να εφαρμόσουμε όλα τα μέτρα» είπε χαρακτηριστικά χθες στέλεχος το οικονομικού επιτελείου.

Ως εκ τούτου, το υπουργείο των Οικονομικών- σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίεςέχει αποφασίσει να μην κάνει ούτε μία υποχώρηση στο φορολογικό νομοσχέδιο και να προχωρήσει στη συζήτησή του στις Επιτροπές της Βουλής από τη Μεγάλη Δευτέρα έως τη Μεγάλη Τετάρτη προκειμένου την Πέμπτη μετά το Πάσχα να έρθει στην Ολομέλεια προς ψήφιση. Λόγω μάλιστα των εκτάκτων συνθηκών και της τρέχουσας συγκυρίας, η Βουλή για πρώτη φορά φέτος δεν θα διακόψει τις εργασίες της για ένα 15νθήμερο- «δεν είμαστε σχολείο ανέφερε κορυφαίος θεσμικός παράγοντας»- αλλά μόνο τις απαραίτητες αργίες του Πάσχα.

Το Ασφαλιστικό. Παράλληλα, η κυβέρνηση έχει να «τρέξει» το Ασφαλιστικό το οποίο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ώστε να κατατεθεί στη Βουλή τον Μάιο ή τον Ιούνιο γνωρίζοντας παράλληλα ότι μετά το Πάσχα ενδεχομένως να βρεθεί αντιμέτωπη με τις αντιδράσεις των συνδικάτων και πιθανές απεργιακές κινητοποιήσεις. Ανοιχτό παραμένει και το θέμα του αναπτυξιακού νόμου, οι διαδικασίες για την κατάθεση του οποίου θα πρέπει κατά κοινή παραδοχή να επιταχυνθούν ώστε τα αναπτυξιακά μέτρα να δώσουν ώθηση στην ελληνική οικονομία λειτουργώντας παράλληλα με τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Σταθερότητας. Η ίδια η υπουργός Οικονομίας κ. Λούκα Κατσέλη έχει προαναγγείλει ότι το αναπτυξιακό νομοσχέδιο (στο οποίο θα περιλαμβάνεται και το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων) ενδεχομένως να κατατεθεί στη Βουλή και τον Μάιο. Πάντως σε εκκρεμότητα παραμένει το νομοσχέδιο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά που θα έδινε ανάσα σε πολλές οικογένειες, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει απάντηση στην ελληνική κυβέρνηση για ορισμένες πτυχές του από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Παράλληλα κάθε υπουργείο χωριστά θα πρέπει να τηρεί πιστά τους μηνιαίους στόχους για περιορισμό των δαπανών πάνω στις κατευθύνσεις που δίνει το πρόγραμμα σταθερότητας.

Ικανοποίηση. Τους σκοπέλους που θα συναντήσει η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα περιέγραψε χθες και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής ο οποίος, αφού εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις εξελίξεις στις Βρυξέλλες, παρατήρησε: «Νομίζω ότι θα πρέπει να εκτιμήσουμε πως οι συνθήκες στην αγορά, όχι μόνο οι σημερινές, δεν είναι αυτοματοποιημένες. Δηλαδή, κανείς με ένα κουμπί δεν ανεβοκατεβάζει τα spreads, κανείς δεν καθορίζει τόσο εύκολα τα επιτόκια δανεισμού. Από τη στιγμή όμως που γνωρίζουμε ότι υπάρχουν ορισμένες συνθήκες βάσει των οποίων εκτινάσσονται ή μειώνονται τα επιτόκια, τότε γνωρίζουμε ότι μια τέτοια εγγύηση, όπως ο μηχανισμός σταθερότητας που αποφασίστηκε, είναι μια πολύ σημαντική εγγύηση».


Αναζητώντας 16 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος Μαΐου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΙΡΗΝΗ ΧΡΥΣΟΛΩΡΑ

Στις αγορές στρέφεται από την ερχόμενη βδομάδα κιόλας η κυβέρνηση για να εξασφαλίσει δάνεια περίπου 16 δισ. ευρώ έως το τέλος Μαΐου, με το χαμηλότερο δυνατό επιτόκιο. Θέλει να αξιοποιήσει τη δυναμική της προχθεσινής διπλής απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Τραπεζικές αλλά και κυβερνητικές πηγές εκφράζουν αισιοδοξία ότι οι ευρωπαϊκές εξελίξεις θα οδηγήσουν σε αποκλιμάκωση των επιτοκίων, αλλά θεωρούν ότι αυτή θα εκδηλωθεί κυρίως μετά το τέλος Μαΐου, αφού οι αγορές γνωρίζουν και θα εκμεταλλευτούν το γεγονός ότι το επόμενο δίμηνο οι δανειακές ανάγκες του Δημοσίου είναι μεγάλες.

Η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να δοκιμάσει σύντομα την τύχη της στις αγορές, έστω και με υψηλό κόστος, το οποίο πάντως- όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές του υπουργείου Οικονομικών- δεν θα είναι το 6% του επιτοκίου των δεκαετών ομολόγων. Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, τονίζουν οι ίδιες πηγές, για δανεισμό είτε με κυμαινόμενο επιτόκιο, είτε με τίτλους μικρότερης διάρκειας- 5ετία, 3ετία ή και 12μηνο- που μπορούν να περιορίσουν το επιτόκιο δανεισμού ακόμη και σε 3,5% έως 4%. Συνολικά, η κυβέρνηση πρέπει να δανειστεί 40 δισ. ευρώ έως το τέλος του χρόνου, οπότε το στοίχημα της πτώσης των επιτοκίων εκτείνεται πολύ πέραν του προσεχούς διμήνου. Πάντως, από τα 40 δισ. ευρώ τα 16 δισ. ευρώ πρέπει να βρεθούν μέχρι το τέλος Μαΐου.
Ο Παπακωνσταντίνου στα «ΝΕΑ»

Αισιόδοξος ότι οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας θα οδηγήσουν σε μείωση των επιτοκίων δηλώνει ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου. «Η απόφαση Τρισέ», λέει στα «ΝΕΑ», «εξασφαλίζει ρευστότητα στις τράπεζες και αυτό αφαιρεί τον κίνδυνο αδυναμίας χρηματοδότησης. Άρα, ο συνδυασμός των δύο αποφάσεων αναμένεται να οδηγήσει σε αποκλιμάκωση των επιτοκίων». Σύμφωνα με τον κ. Παπακωνσταντίνου, η πτώση των spreads εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μετά την εξασφάλιση του δανεισμού του προσεχούς δύσκολου διμήνου.


Μείωση των επιτοκίων δανεισμού για δεύτερη ημέρα

Η απόφαση της ΕΚΤ να δέχεται για ακόμη ένα χρόνο ως εγγύηση ομόλογα χωρών ακόμη και με χαμηλή βαθμολογία, στην κλίμακα του Β, θεωρείται εξαιρετικά σημαντική καθώς αφοπλίζει τους οίκους αξιολόγησης, οι οποίοι- παρά τις αποτυχίες τους στην πρόβλεψη της διεθνούς κρίσης- εξακολουθούν να καθορίζουν τις τύχες χωρών όπως η Ελλάδα. Ήδη, τα επιτόκια δανεισμού σημείωναν χθες για δεύτερη ημέρα μείωση και το spread των δεκαετών ομολόγων κυμαινόταν το μεσημέρι στις 303- 306 μονάδες βάσης, έναντι 333 μονάδων μία ημέρα πριν και των περίπου 350 μονάδων βάσης που είχε φθάσει τις προηγούμενες ημέρες.

Παράλληλα ευνοϊκή επίδραση δεχόταν και το ευρώ, η ισοτιμία του οποίου ανέβηκε ελαφρώς σε 1,337 δολ.

Πόσο χαμηλότερα θα πέσει το spread δεν μπορεί να προεξοφληθεί. Πάντως, οι περισσότεροι αναλυτές το βλέπουν να υποχωρεί σταδιακά στις 200 μονάδες βάσης.
ΝΕΑ

nonews-news


Read more...

Στροφή στο εσωτερικό...


«Οι υπουργοί θα χάσουν τον ύπνο τους»! Με αυτήν τη φράση κορυφαίος υπουργός και στενός συνεργάτης του Γ. Παπανδρέου περιέγραψε από τις Βρυξέλλες τη φάση στην οποία εισερχόμαστε μετά την απόφαση του Γιούρογκρουπ για τη δημιουργία μηχανισμού χρηματοοικονομικής στήριξης. Στόχος της κυβέρνησης, βέβαια, είναι να μην κάνει χρήση της δυνατότητας δανεισμού από τις χώρες της Ευρωζώνης και του ΔΝΤ και να πετύχει μόνη της καλύτερα επιτόκια στις αγορές. Για να το ζήσει, όμως, αυτό θα πρέπει να εφαρμόσει απαρέγκλιτα το Πρόγραμμα Σταθερότητας.
Μαύρες τρύπες στη δημοσιονομική σταθερότητα, όμως,...


δεν δημιουργούν μονάχα τα spreads. Εξίσου σημαντικές, γιατί επηρεάζουν το κόστος του δανεισμού, είναι οι μαύρες τρύπες που δημιουργούν οι καθυστερήσεις στο κυβερνητικό έργο.

Το επόμενο χρονικό διάστημα, μέχρι και την αξιολόγηση της 15ης Μαΐου, ο Γ. Παπανδρέου θα εγκαταλείψει το πρωθυπουργικό αεροσκάφος και θα χρησιμοποιεί καθημερινά το υβριδικό των 1400 κ.ε. που χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του εντός Αθηνών. Γιατί, προορισμός του θα είναι το γραφείο του και... τα υπουργεία, όπου θα πηγαίνει αυτοπροσώπως για να παρακολουθεί την εξέλιξη των προτεραιοτήτων που έχουν τεθεί και των εργασιών που έχουν ανατεθεί.

Αντί για Μπαρόζο, Τρισέ, Στρος Καν, Μέρκελ, Σαρκοζί κ.λπ., οι καθημερινοί του συνομιλητές από εδώ και πέρα θα είναι ο Γ. Παπακωνσταντίνου, η Λ. Κατσέλη, η Α. Διαμαντοπούλου, ο Μ. Χρυσοχοΐδης, ο Δ. Ρέππας, η Μ. Ξενογιαννακοπούλου, ο Α. Λοβέρδος και οι υπόλοιποι υπουργοί με τα κρίσιμα χαρτοφυλάκια.

Οι στόχοι είναι φιλόδοξοι, ο χρόνος λίγος και οι δανειακές ανάγκες πιεστικές. Πρόκειται για μια άσκηση ακριβείας, όπου κανένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές δεν μπορεί και δεν πρέπει να υστερήσει. Μια αποτυχία αρκεί για να αποσταθεροποιήσει ολόκληρο το σύστημα. Για τον λόγο αυτό το Μέγαρο Μαξίμου δηλώνει ετοιμότητα για να αντιμετωπίσει κάθε πρόβλημα που θα παρουσιαστεί. Διαψεύδει τον ανασχηματισμό, αλλά όποιος υπουργός δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά του, θα αντικατασταθεί χωρίς δεύτερη σκέψη, γιατί «δεν υπάρχουν περιθώρια για ολιγωρίες».

Προβλέψεις
Η πρώτη πηγή ανησυχίας έχει να κάνει με το ποσοστό της ύφεσης. Το Πρόγραμμα Σταθερότητας βασίζεται στην παραδοχή για μείωση του ΑΕΠ μόλις κατά 0,8%. Ηδη, όμως, η Τράπεζα της Ελλάδος μιλά για μείον 2%, ενώ υπάρχουν και πιο απαισιόδοξες προβλέψεις.

Το πρόβλημα αυτό θέτει στο επίκεντρο το υπουργείο Οικονομικών και το δίδυμο της πολιτικής του ηγεσίας, τον Γ. Παπακωνσταντίνου και τον Φ. Σαχινίδη. Μπορεί τα στοιχεία για έσοδα - έξοδα που ανακοινώθηκαν για το πρώτο δίμηνο του 2010 να είναι θετικά, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Τα έσοδα ανέβηκαν λόγω της έκτακτης εισφοράς στις μεγάλες επιχειρήσεις και των τελών κυκλοφορίας. Και τα έξοδα εμφανίζονται μειωμένα εξαιτίας του ότι σε πολλούς τομείς έχει ουσιαστικά γίνει στάση πληρωμών.

Το οικονομικό επιτελείο ελπίζει πως η εικόνα θα βελτιωθεί με την εφαρμογή των περικοπών που άρχισαν να εφαρμόζονται από τον Μάρτιο. Αν, όμως, η περιοριστική πολιτική δημιουργήσει «κράτημα» στην αγορά, τότε θα πέσουν έξω οι προβλέψεις εσόδων από ΦΠΑ και λοιπούς φόρους. Πρόκειται για έναν φαύλο κύκλο που πρέπει να σπάσει, με την κυβέρνηση να εφαρμόζει τα μέτρα αναθέρμανσης της οικονομίας για τα οποία είχε δεσμευθεί προεκλογικά.

Αδύναμη ανάπτυξη

Αρνητικά είναι τα αποτελέσματα της κυβέρνησης και των εμπλεκομένων υπουργείων στον τομέα της Ανάπτυξης. Το ΕΣΠΑ «τρέχει» με αδύναμους ρυθμούς, ενώ ο αναπτυξιακός νόμος ακόμη αναμένεται. Εκτός, όμως, από τη Λ. Κατσέλη, θέμα υπάρχει και για τον Δ. Ρέππα, που διευθύνει το κρίσιμο υπουργείο Υποδομών. Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα τα χρήματα από τα κοινοτικά ταμεία και οι μεγάλες υποδομές αποτελούν ατμομηχανή που εκτός από ρυθμούς ανάπτυξης προσφέρει και πολύτιμες θέσεις εργασίας.

Γιάννης Αντύπας ΕΘΝΟΣ

/nonews-news


Read more...

ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΠΟΣΗ...


Ρεπορτάζ : Ηλίας Π. Γεωργάκης
(από ΤΑ ΝΕΑ)

Ανατροπές στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης από το 2013 για όλους τους ασφαλισμένους και αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων- που προκαλούν μειώσεις- έρχονται με το νέο ασφαλιστικό πακέτο που θα ψηφιστεί εντός του Μαΐου αλλά και την ισχύουσα νομοθεσία (Νόμοι Ρέππα και Πετραλιά). Το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας περιλαμβάνει συνολικά 22 αλλαγές που θα επηρεάσουν όλους τους ασφαλισμένους. Πάντως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, δεδομένης της αναστάτωσης των ασφαλισμένων...
και του κύματος φυγής στη σύνταξη, τονίζει ότι όσοι θεμελιώνουν ή θα θεμελιώσουν τα δικαιώματά τους έως το 2013 δεν θα θιγούν, ακόμα και αν συνταξιοδοτηθούν αργότερα. Αυξάνονται τα όρια ηλικίας
Από το 2013 αυξάνονται σταδιακά για όλους τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, ενώ το υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο προβλέπει τις ακόλουθες τρεις αλλαγές:
1. Απαγόρευση προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου. Ο μέσος όρος ηλικίας συνταξιοδότησης θα αυξηθεί κατά 2 χρόνια από το 2015 (από 61,4 έτη που είναι σήμερα, θα ανέλθει σε 63,5).
2. Αντικίνητρα πρόωρης συνταξιοδότησης.
3. Θέσπιση κινήτρων παραμονής στην αγορά εργασίας (κίνητρα παραμονής μετά την 35ετία και αντίστοιχα για όσους παραμένουν μετά το 65ο έτος).
Παράλληλα, αύξηση στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης από το 2013 επιφέρει ο Νόμος Πετραλιά, τον οποίο η κυβέρνηση είχε δεσμευθεί ότι θα καταργήσει. Συ γκεκριμένα: n Αυξάνονται, από 1-1-2013, σταδιακά κατά συνολικά 2 έτη τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης λόγω 35ετίας των μέχρι 31-12-1992 ασφαλισμένων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Αυτή η αύξηση του ορίου ηλικίας γίνεται σταδιακά με την προσθήκη ενός εξαμήνου για κάθε έτος και αρχίζει από 1-1-2013 ώστε στην ολοκλήρωσή της το 2016 το όριο ηλικίας γενικώς να είναι το 60ό, ενώ για όσους έχουν πραγματοποιήσει και 7.500 ημέρες στον ΚΒΑΕ (Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα) να είναι το 57ο για πλήρη σύνταξη και το 55ο προκειμένου για μειωμένη.
n Αυξάνεται, από 1-1-2013, σταδιακά το όριο ηλικίας που απαιτείται για τη συνταξιοδότηση λόγω 35ετίας των ασφαλισμένων από 1-1-1983 μέχρι 31-12-1992 καθώς και των ασφαλισμένων στον κλάδο Κύριας Ασφάλισης του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ (Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης). Η αύξηση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης θα συντελείται σταδιακά, κατά ένα εξάμηνο κάθε χρόνο μέχρι τη συμπλήρωση του 60ού έτους. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στον χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσής της, ο οποίος για ορισμένες κατηγορίες ασφαλισμένων του κλάδου Κύριας Ασφάλισης του ΕΤΑΠΜΜΕ φτάνει τη δεκαετία μετά την έναρξη ισχύος εφαρμογής της ρύθμισης, δηλαδή το 2022.
n Αυξάνεται, από 1-1-2013, το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης με 35 έτη ασφάλισης των γυναικών ασφαλισμένων στους κλάδους Κύριας Ασφάλισης- Σύνταξης Αυτοαπασχολουμένων, κατά 6 μήνες κάθε έτος και μέχρι τη συμπλήρωση του 60ού έτους της ηλικίας.
n Αυξάνεται σταδιακά το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης των γυναικών ασφαλισμένων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για λήψη πλήρους σύνταξης με τη συμπλήρωση 10.000 ημερών ασφάλισης. Η αύξηση γίνεται σταδιακά, από 1-1-2013, με την προσθήκη ενός εξαμήνου για κάθε έτος και μέχρι το όριο ηλικίας να φτάσει το 60ό.
n Καταργείται η δυνατότητα των από 1-1-1993 ασφαλισμένων σε φορείς κύριας ασφάλισης για λήψη μειωμένης σύνταξης 35ετίας στο 55ο έτος.
Πώς θίγονται οι μητέρες
Οι μητέρες θίγονται με μια πενταετία (κατά μέσο όρο) στα όρια ηλικίας για συντα ξιοδότηση. Έτσι: n Καταργείται από 1-1-2010 (σ.σ. ορίστηκε από την κυβέρνηση για το 2011) σταδιακά η δυνατότητα για λήψη μειωμένης σύνταξης από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο 50ό έτος ηλικίας από μητέρες ανήλικων παιδιών οι οποίες έχουν υπαχθεί στην ασφάλιση μέχρι 31-12-1992. Η κατάργηση αφενός γίνεται σταδιακά με την προσθήκη ενός έτους, από 1-1-2010, και μέχρι τη συμπλήρωση του 55ου έτους και αφετέρου παρέχει και πάλι τη δυνατότητα συνταξιοδότησης με τη συμπλήρωση του προβλεπόμενου κάθε φορά ορίου ηλικίας, εφόσον οι προϋποθέσεις του ανήλικου παιδιού και του συντάξιμου χρόνου συντρέχουν αθροιστικά σε κάποιο από τα έτη ηλικίας μεταξύ του 50ού και του έτους της ηλικίας που ισχύει κάθε φορά, με βάση τη σταδιακή αύξηση.
n Εναρμονίζεται σταδιακά το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης των από 1-1-1983 μέχρι 31-12-1992 ασφαλισμένων μητέρων ανήλικων τέκνων στα πρώην Ειδικά Ταμεία Μισθωτών που εντάσσονται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με το όριο ηλικίας που προβλέπεται για την ίδια κατηγορία ασφαλισμένων στο Ίδρυμα.
Η εναρμόνιση επιτυγχάνεται με τη σταδιακή αύξηση του ορίου ηλικίας που προβλέπεται για τις ασφαλισμένες μητέρες στα εντασσόμενα στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Ειδικά Ταμεία, κατά ένα χρόνο, κάθε έτος από 1-1-2013, μέχρι τη συμπλήρωση του 55ου έτους. Η πλήρης εναρμόνιση θα επιτευχθεί το έτος 2017.
n Εναρμονίζονται σταδιακά στα πρώην Ταμεία Τύπου, τα οποία εντάσσονται στον κλάδο Κύριας Ασφάλισης του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ ως Τομείς Σύνταξης και Ασφάλισης, τα όρια ηλικίας και ο συντάξιμος χρόνος που απαιτείται για τη συνταξιοδότηση των ασφαλισμένων τους μητέρων ανήλικων τέκνων, από 1-1-1983 μέχρι 31-12-1992.
n Το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης μητέρων ανήλικων τέκνων στους κλάδους Κύριας Ασφάλισης- Σύνταξης Αυτοαπασχολουμένων εναρμονίζεται με αυτό των λοιπών φορέων και αυξάνεται από 1-1-2013 κατά ένα χρόνο και για κάθε επόμενο έτος, μέχρι τη συμπλήρωση του 55ου.

/fimotro

Read more...

TA METΡΑ ΕΔΙΩΞΑΝ ΤΟΥΣ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΣ...


Ρεπορτάζ : Χάρης Καρανίκας
(από ΤΑ ΝΕΑ)


Στο χαμηλότερο σημείο από τον Σεπτέμβριο βρέθηκε η καθαρή αξία των στοιχημάτων υπέρ της πτώχευσης της Ελλάδας την εβδομάδα 12-19 Μαρτίου, επιβεβαιώνοντας το γεγονός ότι τα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης και οι συναντήσεις του Πρωθυπουργού με τους ευρωπαίους ηγέτες απομάκρυναν τους κερδοσκόπους. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία για τα περιβόητα ασφάλιστρα κινδύνου (CDS)- τα οποία έχουν χαρακτηριστεί από πολλούς ως ένα από τα...
βασικότερα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι κερδοσκόποι για να πλουτίσουν εις βάρος των εθνικών οικονομιών. Σύμφωνα με το Depository Τrust & Clearing Corporation, τον μοναδικό οργανισμό που συγκεντρώνει στοιχεία για τα CDS σε εθνικά ομόλογα και εταιρείες, τα πρώτα σημάδια μείωσης έγιναν αισθητά την εβδομάδα 5-12 Μαρτίου, όταν η καθαρή αξία των τοποθετήσεων σε ασφάλιστρα κινδύνου για τα ελληνικά ομόλογα μειώθηκε κατά 259 εκατομμύρια δολάρια - συγκεκριμένα, η «όρεξη» των κερδοσκόπων στην αγορά των CDS υπέρ της πτώχευσης της Ελλάδας κόπηκε από τα 9,025 δισ. στα 8,766 δισ. Κατά τη διάρκεια αυτού του επταημέρου, ο Πρωθυπουργός συνάντησε τους Μέρκελ, Σαρκοζί και Ομπάμα και έλαβε διαβεβαιώσεις για τη στήριξη της Ελλάδας, ενώ ο Μπαρόζο προχώρησε σε δηλώσεις για τη δημιουργία ευρωπαϊκού μηχανισμού βοήθειας. Μεγαλύτερη μείωση σημειώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα (12-19 Μαρτίου) με την καθαρή αξία των CDS να συρρικνώνεται κατά 792 εκατ. δολάρια επιπλέον, ρίχνοντας τις τοποθετήσεις υπέρ της πτώχευσης της χώρας στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων επτά μηνών.
Στροφή 180 μοιρών. Αντίθετη πορεία από την καθαρή αξία των τοποθετήσεων ακολούθησαν τα spreads των CDS από τις 16-17 Μαρτίου και μετά (για τα 5ετή και τα 10ετή ομόλογα αντίστοιχα), σύμφωνα με τα στοιχεία του Βloomberg. Στις 15 Μαρτίου η ελληνική κυβέρνηση έστειλε στην Ευρώπη το μήνυμα «στηρίξτε στην πράξη ή πάμε ΔΝΤ» και ανέβασε τους τόνους κατά τις επόμενες ημέρες. Σειρά είχαν οι αντιδράσεις της Μέρκελ για τη χρηματική στήριξη της Ελλάδας και οι δηλώσεις της για πιθανή έξοδο χώρας που δεν τηρεί τις υποχρεώσεις της από την ευρωζώνη. Ακολούθησε το άνοιγμα της πόρτας για εμπλοκή του ΔΝΤ από επίσημα ευρωπαϊκά χείλη, ενώ στις 19 Μαρτίου τα σενάρια για τον ρόλο του διεθνούς οργανισμού στον δανεισμό της χώρας ενισχύθηκαν. Αποτέλεσμα των παραπάνω αντιδράσεων και η εμμονή στο σενάριο του ΔΝΤ, εκτιμούν έλληνες και ξένοι ειδικοί, ήταν να προβληματιστούν οι αγορές και να εκτιναχθεί το spread του ασφαλίστρου κινδύνου του 5ετούς ομολόγου κατά 55 μονάδες μέσα σε πέντε εργάσιμες και του 10ετούς κατά 47 μονάδες σε τέσσερις.
fimotro


Read more...

Ο ΤΥΠΟΣ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ...














/fimotro.

Read more...

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010

Ξεκάθαρο μήνυμα: Μην παίζετε με την Ελλάδα!

Ολοκληρώθηκε η συνέντευξη Παπανδρέου στις Βρυξέλλες

Μεγάλη επιτυχία χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στην ΕΕ για παροχή οικονομικής βοήθειας στην Ελλάδα εάν αυτό ζητηθεί. Κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο κ. Παπανδρέου έδειξε την ικανοποίηση του για την ευρωπαϊκή δέσμευση, η οποία όπως είπε θα κατοχυρώσει τη σταθερότητα της ευρωζώνης. Χαρακτήρισε τις τελευταίες εξελίξεις ως ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς τους κερδοσκόπους και τις αγορές το οποίο συνοψίζεται στο εξής: Μην παίζετε με την Ελλάδα, όπως χαρακτηριστικά είπε.

Ως πολύ σημαντική χαρακτήρισε και την απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, να παρατείνει το ευνοϊκό καθεστώς για τις ελληνικές τράπεζες.
 


Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι ελπίζει ότι δεν θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσει η χώρα τον μηχανισμό, δηλώνοντας βέβαιος ότι η Ελλάδα θα βάλει τάξη στα οικονομικά της. «Έχουμε πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα, έχουν εγκριθεί από Κομισιον ΔΝΤ πιστεύω πως δεν χρειάζονται άλλα μέτρα, χρειάζεται η εφαρμογή αυτού του σχεδιασμού, τα πρώτα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά. Πιστεύουμε ότι δεν θα χρειαστεί να ενεργοποιησουμε το μηχανισμό», ανέφερε ο κ. Παπανδρέου.

«Eλπίζουμε ποτέ να μη χρειαστεί να ζητήσουμε κάτι περισσότερο. Τακτοποιούμε τα του οίκου μας και τώρα έχουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα από την ΕΕ που λέει ότι στηρίζουμε τις χώρες που κάνουν τη δουλειά τους, θεωρούμε πως αυτό είναι επαρκές για να εφαρμόσουμε τα μέτρα … Εχουμε πια την έμπρακτη συμπαράσταση και των 27 και της ευρωζώνης», τόνισε ο πρωθυπουργός και υπογράμμισε:

«Ο μηχανισμός αυτός συνιστά μία ξεκάθαρη δήλωση “μην παίζετε με την Ελλάδα” και ήδη οι αγορές έχουν αρχίσει να ανταποκρίνονται και θα αξιολογηθεί τεχνοκρατικά το πότε θα υπάρχει η αδυναμία, από Κομισιόν και ΕΚΤ». «Η υπαρξή του και μόνον ειναι η αξιοπιστη απειλή για να μπορέσει η Ελλάδα να βρει την ηρεμία της», εκτίμησε και επανέλαβε: «Πιστεύω πως δεν θα χρειαστεί να τον χρησιμοποιησουμε. Μας δίνει τη δυνατότητα να εφαρμόσουμε το ΠΣΑ».

«H απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να παρατείνει αυτό το
προνομιακό καθεστώς, την αποδοχή των ενεχύρων», εκτίμησε, «είναι μια πάρα πολύ σημαντική απόφαση, καθώς διευκολύνει και την αποστολή των ελληνικών τραπεζών».

Εξάλλου, ο πρωθυπουργός γνωστοποίησε ότι θα συγκαλέσει προσεχώς διάσκεψη για τους επενδυτές στην Ελλάδα, τονίζοντας πως η χώρα μας προσφέρεται για επενδύσεις.

Ο κ. Παπανδρέου ξεκαθάρισε ότι μετά την απόφαση της 25ης Μαρτίου «η ανησυχία που υπήρχε για την Ελλάδα και το ευρώ κόβεται μαχαίρι» και πως η Ελλάδα έχει ανακτήσει ως χώρα την αξιοπιστία που είχε χάσει.
Μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός μίλησε για θετική ανταπόκριση των θυσιών που κάνει ο ελληνικός λαός.

«Η πρόκληση είναι να φανούμε αντάξιοι των περιστάσεων. Δώσαμε και δίνουμε με τη συμπαράσταση του ελληνικού λαού μια μεγάλη μάχη για τη δημιουργία μας ισχυρής Ελλάδας, όχι μόνο για βραχυπρόθεσμα οφέλη. Ξεπερνάμε την οικονομική κρίση που κληρονομήσαμε, και πλέον προχωράμε σε πολιτικές για τις οποίες μας ψήφισε ο ελληνικό λαός, στις κοινωνικές και θεσμικές αλλαγές που αποτελούν προϋπόθεση για να μη ξαναβρεθεί η Ελλάδα στη θέση που βρέθηκε τους τελευταίους μήνες.

Οι θυσίες θα πιασουν τόπο, δημιουργούμε τις βάσεις για μια ισχυρή οικονομία. Ο δρόμος είναι μακρύς, όμως έχουμε ανακτήσει κάποια αξιοπιστία», σημείωσε και διαβεβαίωσε για μία ακόμη φορά «ότι θα καταφέρουμε θα βάλουμε τάξη στα δημοσιονομικά μας».
.protothema.gr

Read more...

Ικανοποίηση Μπορίσοφ για τη στήριξη της Ελλάδας

«Η καλή είδηση για τη Βουλγαρία είναι ότι στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αποφασίσαμε, μαζί με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα να στηρίξουμε την Ελλάδα. Έτσι μπορώ να νιώθω ανακούφιση, επειδή με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται η κεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών. Κι αφού το 30% περίπου των βουλγαρικών τραπεζών είναι ιδιοκτησία ελληνικών τραπεζών μια "ολίσθηση" στην κατεύθυνση αυτή θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα για τη Βουλγαρία».

Αυτό δήλωσε στον Τύπο, ο Βούλγαρος πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσοφ, σχολιάζοντας τις αποφάσεις της συνάντησης κορυφής των Ευρωπαίων ηγετών στις Βρυξέλλες. «Στην Ευρωπαϊκή Ένωση όλοι είναι πολύ στενοχωρημένοι για την κρίση με την Ελλάδα, οπότε τώρα είναι η πλέον ακατάλληλη στιγμή να κάνουμε λόγο, έστω, για την ένταξή μας στον ευρωπαϊκό νομισματικό μηχανισμό» πρόσθεσε ο κ. Μπορίσοφ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πάντως, η Βουλγαρία θα συνεχίσει να επιμένει για ένταξή της στην «αίθουσα αναμονής» της ευρωζώνης. Ο κ. Μπορίσοφ, ο υπουργός Οικονομικών Συμεών Ντιάνκοφ και ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας Ιβάν Ίσκροφ είχαν σημαντικές επαφές σε όλα τα επίπεδα σχετικά με την ένταξη της Βουλγαρίας στο μηχανισμό ERM II.

Ο κ. Μπορίσοφ ανήγγειλε, επίσης, ότι στις συνομιλίες του με τον Έλληνα πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου στις Βρυξέλλες συζητήθηκε η ιδέα για πραγματοποίηση κοινής συνεδρίασης των υπουργικών συμβουλίων των δύο χωρών.

Σύμφωνα με τον κ. Μπορίσοφ, οι πρωθυπουργοί της Ελλάδας και της Βουλγαρίας θα συζητήσουν με τον Τούρκο ομόλογό τους Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν από κοινού επίσκεψη στις περιοχές που πλημμυρίζουν από διασυνοριακούς ποταμούς.

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό της Βουλγαρίας, οι τρεις πρωθυπουργοί θα συζητήσουν τις δυνατότητες αξιοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων για αντιπλημμυρικά έργα.

Στο μεταξύ, η απόφαση των Ευρωπαίων ηγετών για πολιτική και οικονομική υποστήριξη της Ελλάδας, είναι κεντρικό θέμα των ηλεκτρονικών και των ραδιοτηλεοπτικών ΜΜΕ στη Σόφια.
nooz.gr

Read more...

Κατά της γερμανικής πρότασης για "έξοδο από το ευρώ" ο Γιούνκερ

Ο πρόεδρος του Eurogroup Ζαν Κλόντ Γούνκερ δήλωσε ότι διάκειται εχθρικά στη δυνατότητα εξαίρεσης μιας χώρας από τη ζώνη του ευρώ, που υποστηρίχθηκε από τη Γερμανία, διότι θα προκαλέσει "ένα τεράστιο κύμα κερδοσκοπίας".

Όταν ρωτήθηκε για την επιλογή αυτή σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό κανάλι France 24, ο επικεφαλής των υπουργών Οικονομικών της ζώνης του ευρώ, δήλωσε: "Δεν είναι μια επιλογή, είναι μάλλον μια απαγόρευση. Δεν μπορούμε να βγούμε από τη ζώνη του ευρώ, έτσι".

"Είμαι εναντίον αυτής της ιδέας που θωπεύουν ορισμένοι στην Γερμανία, να μπορούμε με την μορφή κύρωσης να εξαιρέσουμε ένα κράτος μέλος από τη ζώνη του ευρώ", δήλωσε ο πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου.

"Αυτός που δίνει στον εαυτό του το δικαίωμα της εξαίρεσης, δίνει επίσης στον εαυτό του το δικαίωμα να αποχωρήσει με την δική του θέληση. Ή αν αύριο μια χώρα μπορεί να αποκλειστεί και μια άλλη χώρα μπορεί να εγκαταλείψει (τη ζώνη του ευρώ), επειδή θα το ήθελε, θα γίνουμε μάρτυρες ενός τεράστιου κύματος κερδοσκοπίας", σημείωσε.

Σύμφωνα με τον Ζαν Κλόντ Γούνκερ "μία ημέρα θα κερδοσκοπήσουμε με την αποπομπή ενός κράτους-μέλους της ζώνης, μια άλλη ημέρα θα κερδοσκοπήσουμε με την εθελούσια έξοδο ενός άλλου κράτους μέλους".

Η γερμανίδα καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ δήλωσε στα μέσα Μαρτίου, ότι η ζώνη του ευρώ θα πρέπει να μπορεί να αποκλείσει, ως ύστατη λύση, ένα από τα μέλη της που δεν θα πληροί τις προϋποθέσεις συμμετοχής του στο ενιαίο νόμισμα.

Το μέτρο αυτό θα καθιστούσε αναγκαία μια αναθεώρηση των συνθηκών της ΕΕ. Κάτι τέτοιο πάντως δεν αναφέρθηκε στη συμφωνία της Πέμπτης στις Βρυξέλλες από τους Ευρωπαίους ηγέτες για ένα σύστημα οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα που θα χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση ανάγκης.
.nooz.gr

Read more...

"Να διατηρηθεί η ανεξαρτησία της ΕΚΤ" λέει ο Τρισέ

Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Ζαν Κλοντ Τρισέ υποστήριξε τα σχέδια της ευρωζώνης για την παροχή βοήθειας στην Ελλάδα που αντιμετωπίζει προβλήματα, τονίζοντας όμως ότι η ανεξαρτησία της ΕΚΤ θα πρέπει να διατηρηθεί.

Οι ηγέτες της ζώνης του ευρώ συμφώνησαν χθες Πέμπτη να δημιουργήσουν ένα κοινό δίχτυ οικονομικής ασφαλείας με το ΔΝΤ για να βοηθήσουν την υπερχρεωμένη Ελλάδα.

Ο Τρισέ και άλλοι κορυφαίοι φορείς χάραξης πολιτικής της ΕΚΤ είχε εκφράσει ισχυρές προειδοποιήσεις σχετικά με τη συμμετοχή του ΔΝΤ στην πορεία προς την λήψη της απόφασης, αλλά σήμερα υποστήριξε την απόφαση.

"Υπό τις παρούσες συνθήκες, όπου η Ευρώπη αντιμετωπίζει κρίσιμες αποφάσεις, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να αναγνωρίσουμε ότι μια ευημερούσα Ένωση απαιτεί αποφασιστική δράση από όλους", τόνισε.

"Χαίρομαι, συνεπώς, που οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων της ζώνης του ευρώ μπόρεσαν να επεξεργαστούν μια λύση, εφαρμόζοντας προηγούμενη δήλωσή τους, να αναλάβουν αποφασιστική και συντονισμένη δράση, αν χρειαστεί", πρόσθεσε.

Εκτός από τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις του Τρισέ, όσον αφορά τους κινδύνους της ανάμιξης του ΔΝΤ, ο Λορέντζο Μπίνι Σκάγκι, άλλο ένα μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΚΤ, εξέφρασε αυτή την εβδομάδα ανησυχίες, ότι το ΔΝΤ θα μπορούσε να επιδιώξει να επηρεάσει τις αποφάσεις νομισματικής πολιτικής της ΕΚΤ.

0 Τρισέ απέκλεισε πάντως την ιδέα μιας πολιτικής ανάμιξης στις υποθέσεις της ΕΚΤ. "Η ΕΚΤ είναι ανεξάρτητη. Δεν επιτρέπει σε καμία κυβέρνηση, θεσμό ή ομάδα πίεσης να επηρεάζει τις αποφάσεις για την νομισματική της πολιτική", σημείωσε.

Ο ίδιος κάλεσε τις κυβερνήσεις της ζώνης του ευρώ να εργαστούν σκληρά για τη μείωση των ελλειμμάτων και την τακτοποίηση των δημόσιων οικονομικών τους. "Υπό τις παρούσες συνθήκες, όπου η Ευρώπη αντιμετωπίζει κρίσιμες αποφάσεις, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να αναγνωρίσουμε ότι μια ευημερούσα Ένωση απαιτεί αποφασιστική δράση από όλους", είπε, προσθέτοντας ότι τα υψηλά χρέη δημιουργούν πιθανές συγκρούσεις μεταξύ της φορολογικής και νομισματικής πολιτικής.
nooz.gr

Read more...

Μαγκριώτης: Ανοίγουν τα Τέμπη πριν από το Πάσχα


Ο κ. Μαγκριώτης επισκέφθηκε σήμερα το νομό Σερρών, όπου εξέτασε την εξέλιξη των έργων της Εγνατίας οδού, στον άξονα Προμαχώνας - Δερβένι, ενώ μετείχε σε ευρεία σύσκεψη με πολιτικούς εκπροσώπους και φορείς του τόπου, οι οποίοι του υπέβαλαν αιτήματά για έργα οδοποιίας και υποδομών, που αφορούν το νομό.

«Ο οδικός άξονας Εγνατίας οδού είναι ζωτικής σημασίας για την επικοινωνία με την κεντρική Ευρώπη», είπε ο κ. Μαγκριώτης και πρόσθεσε ότι «πρέπει και η Βουλγρία από την πλευρά της να συμβάλει σε αυτό το θέμα».

Ο κ. Μαγκριώτης, κατά τη σύσκεψη, αναφέρθηκε σε συμπληρωματικό πρόγραμμα συγχρηματοδότησης του ΕΣΠΑ, από εθνικούς πόρους, που θα αγγίξει τα 3 δισ. ευρώ και θα χρησιμοποιηθεί για την εκπόνηση μικρών και μεσαίων έργων στην περιφέρεια, εκ των οποίων, όπως είπε, τα 500 εκ. ευρώ θα δοθούν για έργα οδικής ασφάλειας και τα 500 εκ. για αντιπλημμυρικά έργα και τη διαχείριση υδάτινων πόρων. Βασική προϋπόθεση, όπως τόνισε, είναι οι καταρτισμένες μελέτες, που θα κατατεθούν από τους νομούς.

Εξάλλου, «αδιανόητη» χαρακτήρισε ο υφυπουργός, την έλλειψη περιφερειακής οδού στην πόλη των Σερρών, όπως και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, ενώ πρότεινε τη συνεργασία των τριών νομών Σερρών, Δράμας και Καβάλας, ώστε να συνταχθεί από κοινού μία μελέτη για την διεκδίκηση, χρηματοδότησης και την πραγμάτωση του οδικού άξονα Ε61 από την Εγνατία Α.Ε.
nooz.gr

Read more...

Γ. Προβόπουλος: Η Ελλάδα δεν θα κάνει χρήση του μηχανισμού στήριξης...



Η Ελλάδα δεν θα κάνει χρήση του μηχανισμού στήριξης που συμφώνησαν να της προσφέρουν οι ηγέτες της ευρωζώνης, εκτίμησε σήμερα ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) Γιώργος Προβόπουλος.

«Η λύση που προκρίθηκε φαίνεται ότι είναι μια λειτουργική λύση που θεωρώ ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί από την Ελλάδα, γιατί τα

μέτρα που ανακοινώθηκαν πρόσφατα θα αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς σύντομα», δήλωσε ο κ. Προβόπουλος σε δημοσιογράφους μετά τη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Εργασίας Ανδρέα Λοβέρδο.

Πηγή: Reuters

nonews-news


Read more...

Oι εφημερίδες Σαββατου




Read more...

ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΥΠΟ ΟΡΟΥΣ ΛΕΕΙ Η ΙΕΡΑΡΧΙΑ...


Την συγκρότηση επιτροπής που θα καταθέσει προτάσεις για τη φορολόγηση της Εκκλησίας, οι οποίες θα αποσταλούν στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή της Βουλής, αποφάσισε η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας σε έκτακτη συνεδρίασή της, τονίζοντας μάλιστα ότι «ουδέποτε αρνήθηκε ούτε αρνείται τη φορολόγηση». Η επιτροπή που θα συντάξει το κείμενο των προτάσεων αποτελείται από τους μητροπολίτες... Θεσσαλονίκης κ. Ανθιμο, Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο, Ελασσώνος κ. Βασίλειο, Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιο, Σύρου, Τήνου, Ανδρου, Κέας και Μήλου κ. Δωρόθεο και Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο.
Η Ιεραρχία τόνισε ότι η Εκκλησία ουδέποτε αρνήθηκε, ούτε και τώρα αρνείται την φορολόγηση, και μάλιστα στην σημερινή σκληρή πραγματικότητα, αλλά ανέφερε ότι «θέλει να επιτευχθεί ο τρόπος, ώστε και αρωγός στην προσπάθεια της Πολιτείας να σταθεί, και το φιλανθρωπικό της έργο να μην ζημιωθεί, και τελικά να ωφελείται ο λαός».
Επιπλέον, τόνισε, «η πρόταση για την αποδέσμευση από την Πολιτεία της εκκλησιαστικής περιουσίας, σκοπό έχει την από κοινού αξιοποίησή της, ώστε μέσω αυτής να ενισχυθεί η προσπάθεια για την ανακούφιση του λαού με συγκεκριμένα έργα διακονίας».
Η Ιεραρχία ανέφερε ότι η συνεργασία της ειδικής επιτροπής με τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας, κινείται σε καλή προοπτική και επικροτήθηκε ομόφωνα.
Η Ιερά Σύνοδος συνήλθε εκτάκτως, υπό την προεδρία του αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην Αίθουσα Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.
fimotro


Read more...

MHN ΞΕΧΑΣΩ...





Read more...

Ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΕΚΡΙΝΕ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ TOY 2009!!!




ΜΟΝΟ ΣΤΟ FIMOTRO

To Fimotro παρουσιάζει πρώτο την ενδιαφέρουσα ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη ο οποίος, μεταξύ άλλων,επισήμανε στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών ότι η επιβολή έκτακτης εισφοράς από τη Νέα Δημοκρατία τον Μάιο του 2009, με τον τρόπο που εφαρμόστηκε παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της φορολογικής ισότητας των πολιτών, σύμφωνα με την οποία οι πολίτες πρέπει να φορολογούνται... ανάλογα με το εισόδημά τους. Τόνισε επίσης (σελ.98) ότι η ισότητα παραβιάζεται και για τον λόγο ότι η εισφορά επιβάλλεται μόνο σε φυσικά πρόσωπα, ενώ απαλλάσσονται τα νομικά πρόσωπα, δηλαδή οι επιχειρήσεις που έχουν τη μορφή εταιρειών. Το διαβάσατε πρώτοι, σε εμάς φυσικά...
/fimotro
Read more...

ΑΥΣΤΗΡΗ ΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ


Aπο ΤΟ ΒΗΜΑ Οnline

Το πρόγραμμα λιτότητας που υποστήριξε η κυβέρνηση μειοψηφίας σε μία προσπάθεια αποκατάστασης της οικονομικής αξιοπιστίας της χώρας ενέκρινε αργά το βράδυ της Πέμπτης το πορτογαλικό Κοινοβούλιο, μία ημέρα μετά την υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητάς της...


Το Κοινοβούλιο υπερψήφισε μία συμβιβαστική διακήρυξη υποστήριξης προς το πρόγραμμα σταθερότητας και ανάπτυξης που πρότεινε ο σοσιαλιστής πρωθυπουργός, Ζοζέ Σόκρατες.

Τα μέλη του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος, που είναι το μεγαλύτερο κόμμα της αντιπολίτευσης, απείχαν από την ψηφοφορία, μετά από συμφωνία με την κυβέρνηση και έχοντας εξασφαλίσει ορισμένες διαβεβαιώσεις, ενέργεια που άνοιξε το δρόμο για την έγκριση του προγράμματος λιτότητας. Το συντηρητικό και το αριστερό κόμμα καταψήφισαν το πρόγραμμα λιτότητας.

Στόχος των μέτρων του πρωθυπουργού Σόκρατες είναι η μείωση του ελλείμματος του προϋπολογισμού από το 9,3% επί του ΑΕΠ στο 2,8% μέχρι το 2013.

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος η πορτογαλική κυβέρνηση αποφάσισε την αύξηση της φορολογίας, τη μείωση των δημοσίων δαπανών και την ιδιωτικοποίηση κρατικών εταιριών.

Αρχικώς, το αντιπολιτευόμενο Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα είχε ανακοινώσει ότι θα καταψήφιζε το πρόγραμμα λιτότητας, αλλά μετά την υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας από τον οίκο Fitch, συμφώνησε με την κυβέρνηση να απέχει από την ψηφοφορία, δίνοντας έτσι έμμεση υποστήριξη στα κυβερνητικά μέτρα.

Σε αντάλλαγμα, η κυβέρνηση συμφώνησε να μην ζητήσει πράσινο φως για το σύνολο των μέτρων, αλλά να περιοριστεί σε μία απλή «δήλωση υποστήριξης».
fimotro


Read more...

ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ


Συγκαλείται, σήμερα, εκτάκτως η Ιεραρχία με απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, που συνεδρίασε την Τρίτη με αφορμή τα νέα φορολογικά μέτρα. Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες η τελευταίες αλλαγές που ανακοίνωσε η κυβέρνηση φαίνεται να ικανοποιούν εν μέρει τους ιεράρχες...

Η συζήτηση θα αφορά τη φορολόγηση που πρόκειται να επιβληθεί στα Νομικά εκκλησιαστικά πρόσωπα και τα Ιδρύματα της Εκκλησίας της Ελλάδος.

«Η πρόταση που θα συζητήσουμε θα είναι να φορολογηθούν τα καθαρά έσοδα της Εκκλησίας», δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος στους δημοσιογράφους και τόνισε ότι η Εκκλησία δεν έχει αντίρρηση να φορολογηθεί.

"Πάντα προσέφερε, πάντα έδινε και θα εξακολουθήσει να το κάνει" τόνισε. Σε ερώτηση αν θα συναντηθεί με τον πρωθυπουργό ο κ. Ιερώνυμος απάντησε ότι όλα θα αποφασιστούν στη συνεδρίαση της Ιεραρχίας την Παρασκευή.

Η κυβέρνηση σκοπεύει να φορολογήσει την Εκκλησία με 20% επί των ακαθαρίστων εσόδων από την εκμετάλλευση της περιουσίας της, καθώς και 10% στις δωρεές μετρητών προς την Εκκλησία και 5% στις δωρεές ακινήτων.
fimotro
Read more...

Πρωτοφανής πρόκληση του τουρκικού κράτους.



Γραφείο Τύπου Νεολαίας ΠΑΣΟΚ
24.3.2010
Σε πρωτόγνωρη πρόκληση προέβησαν σήμερα 24.3.2010 οι Τούρκοι υποκαθιστώντας τις Ελληνικές αρχές, παραμονή μάλιστα της επετείου της 25ης Μαρτίου. Η τουρκική κορβέτα Βafra παραβίασε τους όρους της αβλαβούς διέλευσης, κατά τη διάρκεια της «κρουαζιέρας στο Αιγαίο», που πραγματοποιούσε από τη Δευτέρα 22.3.2010 και εισήλθε σε ελληνικά χωρικά ύδατα. Μάλιστα φημολογείται ότι ζήτησε και στοιχεία από παραπλέον ελληνικό πλοίο εντός των ελληνικών υδάτων!
Η κίνηση αυτή από πλευράς του τουρκικού κράτους συνεχίζει τη σειρά προκλητικών ενεργειών από την αρχή του έτους. Αποτελεί και αποδεικνύει, ακόμη μία φορά, πως το τουρκικό κράτος δεν επιδιώκει την ειρηνική συνύπαρξη και προσπαθεί να εκτονώσει τις εσωτερικές εντάσεις με προκλήσεις στο Αιγαίο. Επίσης αυτή η κίνηση είναι και απόδειξη της στρατηγικής που έχει χρόνια χαράξει το τουρκικό κράτος, και εφαρμόζει πιστά και η κυβέρνηση Ερντογάν, που θέλει να εμφανίσει ολόκληρη την περιοχή του Αιγαίου ως διεθνή χώρο,
Αυτές οι κινήσεις και στοχεύσεις αντιστρατεύονται το διεθνές δίκαιο και είναι προκλητικές και αβάσιμες. Ωστόσο δεν πρέπει να μας αφήνουν αδιάφορους. Η συνεχής αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας στο Αιγαίο πρέπει να λάβει τέλος. Η τουρκική προκλητικότητα πρέπει να σταματήσει αφενός μέσω της Ευρωπαϊκής ‘Ένωσης και των διεθνών οργανισμών, αφετέρου μέσω της αποτρεπτικής ικανότητας των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Η Ελλάδα είναι δύναμη ειρήνης και σταθερότητας στην περιοχή των Βαλκανίων και ευρύτερα της Ανατολικής Μεσογείου. Επιδιώκουμε την κοινή πρόοδο και τη διαρκή βελτίωση των σχέσεων των λαών. Αυτό ισχύει και με την τουρκική πλευρά. Τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, όμως, είναι Αδιαπραγμάτευτα.
Δεν παραχωρούμε τίποτα, ούτε από τα δικαιώματά μας, ούτε από σπιθαμή ελληνικής γης. Διεκδικούμε όλα τα αναφαίρετα δικαιώματα του Ελληνισμού, που υπακούουν στις ίδιες Οικουμενικές Αξίες, που διεκδικούμε για όλους τους Λαούς της Γης.
vathiprasino


Read more...

Σε ετοιμότητα για δανεισμό από τις αγορές

Για 5ετή ή 7ετή ομόλογα οι πρώτες σκέψεις


Την ερχόμενη Δευτέρα ενδέχεται να κάνει το αποφασιστικό βήμα η κυβέρνηση και να προχωρήσει σε έκδοση ομολόγου, ώστε να κεφαλαιοποιήσει το συντομότερο οφέλη από την συμφωνία που επήλθε στις Βρυξέλλες για «το όπλο και τις σφαίρες» με το οποίο θα μπορέσει να αντιμετωπίσει η Ελλάδα τους κερδοσκόπους και να δανειστεί με χαμηλότερα επιτόκια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ελληνικό δημόσιο εξετάζει να δανειστεί με πενταετή ή και επταετή (!) ομόλογα, ποσό το οποίο θα καθοριστεί από τις συνθήκες που θα διαμορφωθούν την επομένη της Συνόδου Κορυφής και μέσα στο σαββατοκύριακο.

Ήδη στο οικονομικό επιτελείο φτάνουν μηνύματα πως, σε ένα τέτοιο εγχείρημα, το επιτόκιο δανεισμού της χώρας θα είναι τουλάχιστον μισή ποσοστιαία μονάδα χαμηλότερο από το 6,30% που διαμορφώθηκε προ εβδομάδων στην τελευταία δημοπρασία.

Αισιοδοξούν όμως πως θα είναι τελικά αισθητά χαμηλότερο από 5,75% καθώς το ΔΝΤ ετοιμάζεται να προσφέρει όχι μόνο ως 10 δισ. ευρώ αλλά τα διπλά και με επιτόκιο κάτω από 2,5%.

Αντιθέτως, σε περίπτωση που δεν κριθεί ικανοποιητικό το επιτόκιο, η κυβέρνηση ενδέχεται να τρενάρει το δανεισμό για να φανούν οι τάσεις και οι προθέσεις των επενδυτών. Αν τα προβλήματα συνεχιστούν, παρατηρούν κυβερνητικοί κύκλοι, τότε η Ελλάδα θα πατήσει «το κουμπί» για να ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός που συμφωνήθηκε στις Βρυξέλλες κατά των κερδοσκόπων.

Την απόφαση θα λάβει τότε το Eurogroup αλλά τίθεται ζήτημα επίτυξης της απόλυτης ομοφωνίας που απαιτείται, καθώς ενδέχεται να ανακύψουν ξανά τότε ερωτήματα εάν και κατά πόσον είναι πραγματικά η "έσχατη λύση" για την Ελλάδα, το "εργαλείο" που της προσφέρει η ΕΕ.

Η αντίδραση Τρισέ

Το ευρωπαϊκό σχέδιο των 22 δισ. ευρώ συναντά πάντως αντιδράσεις και στο εσωτερικό της ΕΕ. Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας δεν κρύβει την ενόχλησή του για πιθανή εμπλοκή του ΔΝΤ στα εσωτερικά της ευρωζώνης.

Από πλευράς τους, κοινοτικές πηγές επέμεναν πως ο ρόλος του ΔΝΤ θα εξαντλείται στη συγχρηματοδότηση του μηχανισμού στήριξης, χωρίς περαιτέρω παρεμβάσεις.

Παράγοντες του ΔΝΤ ενίσχυαν το σενάριο για μη εμπλοκή του διεθνούς οργανισμού στα εσωτερικά της Ελλάδας και της Ευρωζώνης. Διευκρινιζαν πως ο ρόλος του θα είναι κυρίως «τεχνικού χαρακτήρα», καθώς ήδη το ΔΝΤ έχει επισήμως επαινέσει τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση και δεν προτίθεται να ζητήσει νέα.

Άφηναν ανοικτό όμως το ενδεχόμενο να υπάρξει μια «χαλαρή παρακολούθηση» της πορείας επίτευξης των στόχων που έθεσε η κυβέρνηση και, σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση, τότε μόνο να εισηγηθούν συμπληρωματικά μέτρα.

Έντονες φήμες για 5ετές με επιτόκιο 5,4%

Λίγη ώρα, πάντως, μετά την επίτευξη συμφωνίας για την Ελλάδα – με ένα μικτό σχήμα με διμερή δάνεια από ευρωπαϊκές χώρες και βοήθεια από το ΔΝΤ – στην μαρκέτα κυκλοφόρησε φημολογία ότι το ελληνικό δημόσιο θα σπεύσει να δανειστεί μέσω έκδοσης πενταετών ομολόγων με ένα επιτόκιο 5,4% περίπου.

Σύμφωνα με πληροφορίες από διαχειριστές ομολόγων του εξωτερικού, αμέσως μετά την συμφωνία κυκλοφόρησε η πληροφορία, ότι, το δημόσιο θα δανειστεί μ ένα spread 315-319 μονάδες, πάνω από το γερμανικό ομόλογο.

Ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους εδώ και αρκετό διάστημα προσανατολίζεται να στραφεί σε ομόλογα πιο κοντινής διάρκειας, σε μια προσπάθεια να επηρεάσει και τον δανεισμό στις εκδόσεις μακροπρόθεσμης διάρκειας.

Μάλιστα, δεν αποκλείεται να ακολουθήσει το παράδειγμα της Ισπανίας, η οποία βγήκε στις αγορές προ μερικών εβδομάδων για να δανειστεί με έντοκα γραμμάτια έξι μηνών. Η κυβέρνηση, αλλά και οι υπεύθυνοι του ΟΔΔΗΧ θέλουν να δουν την επίδραση που θα έχει ο αντίκτυπος της συμφωνίας στις Βρυξέλλες, δηλαδή αν εκτονωθούν οι πιέσεις στην ελληνική αγορά ομόλογων κυρίως για τις εκδόσεις της 10ετίας που μέχρι πρόσφατα παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με ορισμένους τραπεζικούς και χρηματιστηριακούς κύκλους, αν η Ελλάδα ξεπεράσει τον “κάβο” του δανεισμού το διάστημα Απριλίου – Μαϊου (24 δισ. ευρώ) μέσω κοντινότερων εκδόσεων και χαμηλότερων επιτοκίων, τότε πλέον τον Σεπτέμβριο – και ανάλογα με την πρόοδο των μέτρων – τα spreads θα έχουν αρχίσει την αποκλιμάκωση σε πιο λογικά επίπεδα.

Ανάσα για τράπεζες και χρηματιστήριο

Το σίγουρο είναι ότι αποτελεί ανάσα για τις ελληνικές τράπεζες και το χρηματιστήριο αποτελεί η απόφαση του προέδρου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας κ. Τρισέ να επεκτείνει έως το 2011 τον χρόνο αποδοχής των ελληνικών ομολόγων, ως ενέχυρα για την παροχή ρευστότητας.

Είναι προφανές ότι, μέσα στο καλοκαίρι οι ελληνικές τράπεζες θα σπεύσουν να αντικαταστήσουν τα δάνεια που έχουν λάβει από την ΕΚΤ, με δάνεια μικρότερης διάρκειας.

Μέχρι τώρα υπολογίζεται ότι οι ελληνικές τράπεζες έχουν απορροφήσει περί τα 60 δισ. ευρώ.

.protothema.gr

Read more...