Του την είχε στείλει ο Χρ. Βερελής ζητώντας να προχωρήσει, ως υπουργός Οικονομικών, στην κατάρριψη των σκανδαλωδών συμβάσεων του ΟΣΕ και την έκπτωση της Κοινοπραξίας. Ο "τσάρος" όμως "έκλεισε" το θέμα άρον-άρον Στο φως το ντοκουμέντο!
Από τον
Δημήτρη ΗλιάδηAΠΟΚΑΛΥΨΗ
Το τρίτο και ... φαρμακερό ψέμα ίσως αποδειχθεί για τον κ. Ν. Χριστοδουλάκη το επιχείρημά του, ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής, ότι οι ευθύνες για την μη κατάπτωση των επίμαχων συμβάσεων του ΟΣΕ βαραίνουν την τότε ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών που ήταν και το "εποπτεύον υπουργείο".
Ο κ. Χριστοδουλάκης είπε με λίγα λόγια ότι από τις 26 Ιουνίου 2003 -που συνεδρίασε αρχικώς η γενική συνέλευση του ΟΣΕ- και μετά, κανείς δεν (του) εισηγήθηκε την κατάρριψη συμβάσεων αφού η αρμοδιότητα αυτή ανήκε στο υπουργείο Μεταφορών. "Αν ήθελε οποιοσδήποτε να καταγγείλει ή να τροποποιήσει τη Σύμβαση θα μπορούσε πρώτον, η απόφαση να ληφθεί από τα εντεταλμένα από το νόμο όργανα, που είναι η διοίκηση της ΔΕΚΟ και θα μπορούσε ανά πάσα στιγμή να είχε προκηρυχθεί νέα Γενική Συνέλευση" κατέθεσε.
Ιδού και ένας σχετικός διάλογος:
Π.ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Σας ζήτησε να καταγγελθεί η σύμβαση o κ. Γιαννακός ή ο κ. Βερελής;
MAΡΤΥΣ (Νικ. Χριστοδουλάκης): Mέσα στα πρακτικά, δεν σας το ανέγνωσα δύο φορές;Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Σας το ζήτησε, λοιπόν.
MAΡΤΥΣ (Νικ. Χριστοδουλάκης): Όχι.
Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Δεν σας το ζήτησε.
Επέμεινε επίσης ότι την αποκλειστική ευθύνη υπογραφής των προγραμματικών συμφωνιών, τροποποίησης και καταγγελίας έχει η διοίκηση του ΟΣΕ και το εποπτεύον υπουργείο Μεταφορών και προφανώς όχι το Υπουργείο Οικονομικών. Το μόνο που ανάφερε ακροθιγώς και αορίστως κάποια στιγμή ήταν για "κάποια επιστολή που πρέπει να υπάρχει στο αρχείο του υπουργείου Οικονομικών...", χωρίς να πει από ποιον προερχόταν και τι ακριβώς έλεγε...
Τι απέκρυψε λοιπόν ο κ. Χριστοδουλάκης ο οποίος στον Π. Καμμένο απάντησε ότι ούτε ο κ. Γιαννακός ούτε ο κ. Βερελής του ζήτησαν να καταγγελθεί η επίμαχη σύμβαση; Oτι, αντίθετα με τον ισχυρισμό του, στις 30 Ιουνίου 2003 ο τότε υπουργός Μεταφορών Χρίστος Bερελής του έστειλε επιστολή με οτην οποία του ζητούσε "να τηρηθεί η ημερομηνία της γενικής συνέλευσης του ΟΣΕ για λήψη απόφασης που θα επιτρέψει την κατάπτωση εγγυήσεων και καταγγελία των σχετικών συμβάσεων σύμφωνα με την...
πρόταση του ΟΣΕ δεδομένου ότι η αντισυμβατική συμπεριφορά της αντισυμβαλλόμενης Κοινοπραξίας αποβαίνει πλέον προς μεγάλη ζημία του ΟΣΕ".
Η επιστολή που
αποκαλύπτεται για πρώτη φορά σήμερα από εδώ, στάλθηκε στις
30 Ιουνίου. Στις
26 Ιουνίου (τέσσερις μέρες νωρίτερα) είχε γίνει η γενική συνέλευση του ΟΣΕ και ο εκπρόσωπος του κ. Χριστοδουλάκη, κ. Παπαγιαννόπουλος, είχε αποφασίσει την αναβολή τη λήψη απόφασης για την επίμαχη σύμβαση, για τις
10 Ιουλίου. Δηλαδή ύστερα από ένα δεκαήμερο.
Γιατί απέκρυψε αυτή την επιστολή, που δεν ήταν από τον πρώτο τυχόντα, ο πρώην τσάρος; Ήδη οι βουλευτές της Επιτροπής που έμαθαν για την ύπαρξη της είναι διπλά έξαλλοι μαζί του.
Ο κ. Χριστοδουλάκης πήρε λοιπόν την επιστολή που ζητούσε να προχωρήσει η καταγγελία των επίμαχων συμβάσεων. Τι έκανε; Πώς αντέδρασε; Δεν όφειλε να ενεργοποιηθεί για να γίνει αυτό;
Και σε κάθε περίπτωση, δεν όφειλε να μην επιτρέψει στον εκπρόσωπο του να υπογράψει -στις 4 Ιουλίου- τα πρακτικά της γενικής συνέλευσης για το θέμα αυτό που είχε μείνει σε ...αναβολή; Δηλαδή, ακόμη και κατά τη δική του λογική, ο κ. Χριστοδουλάκης "τερμάτισε" τη γενική συνέλευση χωρίς απόφαση για τη θέμα αυτό και περίμενε δήθεν να ...συγκαλέσει νέα γενική συνέλευση ο ΟΣΕ, την ώρα που ο συνάδελφός του υπουργός Μεταφορών -έστω ως εποπτεύων υπουργός- του ζητούσε επιτακτικά να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την έκπτωση της κοινοπραξίας και την καταγγελία των συμβάσεων.
Μόλις πήρε την επιστολή Βερελή, "έκλεισε" μέσα σε τέσσερις μέρες το θέμα...
Είναι ή δεν είναι σοβαρά μπλεγμένος ύστερα από όλα αυτά ο κ. Χριστοδουλάκης και οι ευθύνες του για την εξέλιξη του σκανδάλου μεγάλες;