Δευτέρα, 4 Οκτωβρίου 2010

ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ ;


Τόσο κατά το παρελθόν (Σεπτέμβριος 2008 ) όσο και πιο πρόσφατα (Οκτώβριος 2010 ) τα τοπικά ΜΜΕ αναφέρθηκαν στην είδηση περί ιδιωτικοποίησης ή πώλησης του λιμένα Αλεξανδρούπολης , με ειδική αναφορά μάλιστα , σε ομίλους Κινεζικών συμφερόντων .
Θα προσπαθήσω με απλά λόγια να εξηγήσω τι ακριβώς ισχύει και τι πράγματι συμβαίνει .
Τα λιμάνια – εννοείται τα Δημόσια – τόσο από την εθνική (άρθρο 967 Αστικού Κώδικα ) όσο και από τη διεθνή νομοθεσία ( Διεθνής Σύμβασης της Γενεύης του 1923 για το Καθεστώς των Θαλάσσιων Λιμένων , ΝΔ 3904 / 1929 ) , θεωρούνται και είναι πράγματα κοινής χρήσης . Ο σκοπός και ο ρόλος τους είναι να διαθέτουν τις αναγκαίες υποδομές για τη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων.
Σε γενικές γραμμές ,για τα λιμάνια ισχύει ό,τι ισχύει και για όλα τα .............

κοινόχρηστα πράγματα , όπως τον αιγιαλό , την παράλια , τις πλατειές και τα πεζοδρομία .
Δηλαδή , είναι δυνατή η παραχώρησή τους , εφόσον από αυτή δεν παραβιάζεται ο προορισμός τους ως κοινόχρηστων πραγμάτων , σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία , και φυσικά για συγκεκριμένο χρόνο και έναντι ανταλλάγματος . Αυτό ακριβώς συνέβη και στο λιμάνι του Πειραιά με την παραχώρηση μέρους των υποδομών του και συγκεκριμένα ενός Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων ( ΣΕΜΠΟ ) , της προβλήτας ΙΙ , στο Ικόνιο , στη Κινέζικη Cosco , η οποία και ανέλαβε τη διαχείρισή της από 1-6-2010 .
H από κοινού επίσκεψη του Έλληνα Πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου και του Κινέζου ομολόγου του Ουέν Τζιαμπάο , την 2-10-2010 , στο Ικόνιο , έχει πολλαπλή σημασία και σηματοδοτεί την τεράστια αξία αυτής της παραχώρησης .

Πριν από χρόνια , τα λιμάνια ήταν η αρχή ή το τέλος μιας μεταφοράς ενώ σήμερα , είναι ο συνδετικός κρίκος μιας μεταφορικής αλυσίδας, είτε χρησιμοποιούνται για αποεπιβίβαση επιβατών είτε
Μετά το 1970 , τα λιμάνια σε όλο τον κόσμο , άρχισαν να εξελίσσονται σε ένα μείγμα βιομηχανίας και υπηρεσιών. Σε αυτό συνετέλεσαν κυρίως η αύξηση του διεθνούς εμπορίου , η χρήση των containers και η εξέλιξη της πληροφορικής .

Σήμερα , τα σύγχρονα λιμάνια , λειτουργούν κυρίως ως Κέντρα Logistics .

( Με τον όρο Logistics εννοούμε τη διαχείριση μιας εφοδιαστικής αλυσίδας που σχεδιάζει , υλοποιεί και ελέγχει την αποδοτική και αποτελεσματική κανονική και αντίστροφη ροή και αποθήκευση των προϊόντων από το σημείο προέλευσής τους ως το σημείο κατανάλωσής τους ώστε να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις των πελατών ) .

Για να εξετάσουμε το μέλλον του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης πρέπει να λάβουμε υπόψη τα εξής :

• Την έναρξη συνεργασίας του Κινέζικου ναυτιλιακού κολοσσού COSCO με τον ΟΛΠ ΑΕ και το ενδιαφέρον του και για άλλα ελληνικά λιμάνια .

• Την επίσκεψη της Υπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας , κύριας Λούκας Κατσέλη , τον Ιούνιο του 2010 , στη Διεθνή Έκθεση EXPO 2010 στην Κίνα ( Σαγκάη ) και το περιεχόμενο της συνέντευξη τύπου που έδωσε εκεί .

• Τον περιορισμό των κρατικών δαπανών στα πλαίσια της υπογραφής του Μνημονίου με την Τρόικα .

• Τη ζημιογόνο λειτουργία των Οργανισμών Λιμένα Α.Ε Αλεξανδρούπολης , Βόλου , Καβάλας και Λαυρίου .

• Την εγκύκλιο του Υπουργού Οικονομικών κυρίου Γ. Παπακωνσταντίνου , τέλος Σεπτεμβρίου 2010 , σε 54 ΔΕΚΟ μεταξύ των οποίων και στον ΟΛΑ ΑΕ , με την οποία ζητούνται στοιχεία για την οικονομική τους κατάσταση . Στην εγκύκλιο αναφέρεται ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η δημιουργία ενός περισσότερου ανοικτού και προσβάσιμου περιβάλλοντος για εγχώριους και ξένους επενδύτες .

• Την ομιλία του νέου Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων κυρίου Γιάννη Διαμαντίδη κατά την ανάληψη των καθηκόντων του (29-9-2010) στην οποία αναφέρθηκε σε εκσυγχρονισμό των λιμένων μέσω της δημιουργίας ενός Λιμενικού Καλλικράτη.

• Τις σκέψεις της νέας κυβέρνησης για τη λειτουργία δυο (2) Οργανισμών Λιμένα Α.Ε με έδρες τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη ή τεσσάρων (4) με έδρες Πειραιά , Θεσσαλονίκη , Πάτρα και Ηράκλειο .


Μελετώντας τα παραπάνω , συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι η παραχώρηση της προβλήτας containers , στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης , έκτασης 14.000 τ.μ , η οποία κατασκευάστηκε την περίοδο 1999-2001, αποτελεί μονόδρομο .

Και αυτό γιατί , παρά τα δισεκατομμύρια που δαπανήθηκαν τότε για την κατασκευή της (2.071.613.513 δρχ ) , για να μπορέσει να καταστεί σήμερα , δέκα (10) χρόνια μετά , λειτουργική , απαιτούνται : ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις , εξοπλισμός και η σύνδεσή της με το σιδηρόδρομο και την Εγνατία οδό . Το συνολικού κόστος αυτών , με τιμές 2002 , ξεπερνά τα 4,5 εκατομμύρια ευρώ .

Αυτά τα χρήματα , εκτιμώ ότι με την υπάρχουσα οικονομική κρίση , είναι αδύνατον να διατεθούν από το κράτος και μόνο ένας ξένος επενδυτής μπορεί να τα διαθέσει και εν συνεχεία να τα αποσβέσει και να επιτύχει την απόκτηση κέρδους με τη χρήση του .









Αλεξανδρούπολη 4 Οκτωβρίου 2010



ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ Νικόλαος
Πρόεδρος της ένωσης πολιτών ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΡΑΚΗΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ ( ε.α )
Πρώην Κεντρικός Λιμενάρχης Αλεξανδρούπολης






Read more...

Πρόσθετοι φόροι 5,3 δισ. το 2011

Η ώρα του νέου προϋπολογισμού


http://img.protothema.gr/
Πρόσθετα φορολογικά βάρη 5,3 δισεκατομμυρίων ευρώ "φορτώνει" στους πολίτες το προσχέδιο του νέου κρατικού προϋπολογισμού για το 2011, που καταθέτει το πρωί της Δευτέρας στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών.

Φέρνει όμως επιπλέον περικοπές κρατικών δαπανών 2 δισ. ευρώ, αλλά και "λυπητερές" 1-1,5 δισ. ευρώ από το 2010.

Με "οδηγό" το Μνημόνιο και για να "βγουν" τα νούμερα, στο οικονομικό επιτελείο σχεδιάζουν "ομοβροντία" από αυξήσεις ειδικών φόρων, πρόσθετα έσοδα από τα νέα τεκμήρια, αλλά και αυξήσεις ΦΠΑ στο 13% ή και 23% για προϊόντα και υπηρεσίες ευρείας κατανάλωσης, που σήμερα φορολογούνται με 11%.

Η κυβέρνηση βαδίζει πλέον σε τεντωμένο σχοινί καθώς το 2011 θα πρέπει να εξοικονομήσει σχεδόν τα διπλά από οποιαδήποτε άλλη χρονιά μέχρι το 2014 (9,1 δισ. ευρώ, έναντι 4,7-5,7 δισ. ευρώ)! Παρότι ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου δηλώνει πως "ξεκινάμε από καλύτερη βάση", παραμένουν οι αβεβαιότητες για την επίτευξη και αυτών ακόμη των στόχων του 2010, που εκπνέει σε 90 μέρες.

Συνολικά, ο προϋπολογισμός του 2011 προβλέπει 15 νέα μέτρα (και 3 που "έρχονται" από το 2010), απέναντι στα οποία καλούνται να αντεπεξέλθουν οι ήδη επιβαρυμένοι πολίτες -και μια αγορά που παραπαίει….

Ο προϋπολογισμός "κτυπά" σε 4 μέτωπα, με νέες και δεσμευτικά καθορισμένες δράσεις που θα αναληφθούν μέσα στο 2011. Το σχέδιο προβλέπει:

- "θυσίες" 2,05 δισ. για μισθωτούς και συνταξιούχους.

- "αφαίμαξη" 2,25 δισ. ευρώ από την αγορά και τις επιχειρήσεις.

- "χαράτσι" 2,2 δισ. ευρώ για "έχοντες και κατέχοντες" (με ακίνητα, αυτοκίνητα, σκάφη και πισίνες .. με βάση τα τεκμήρια της Εφορίας).

- "πακέτο" εμμέσων φόρων 2,75 δισ. που πλήττουν όλους αδιακρίτως.

Τις θυσίες και τα πρωτογενή πλεονάσματα που σχεδιάζει η κυβέρνηση, θα τα "καταπιούν" τα πανάκριβα δάνεια που πήρε η χώρα για να ορθοποδήσει, αφού φέτος το ελληνικό δημόσιο θα κληθεί να πληρώσει σε τόκους σχεδόν 16 δισ. ευρώ περισσότερα (!) σε σχέση με φέτος.

Από την πίεση δεν θα ξεφύγει κανένας τομέας του δημοσίου, των ΔΕΚΟ και των ΟΤΑ, με στόχο την επίτευξη δημοσιονομικής προσαρμογής ύψους 3,2% του ΑΕΠ (ή 4,3% του ΑΕΠ, αν ληφθούν υπόψη και παλαιότερα μέτρα που θεσπίστηκαν από το 2010).

Με τα ως τώρα δεδομένα, το έλλειμμα φέτος "κλείνει" στο 8,1% ΑΕΠ και υπολογίζεται να μειωθεί το 2011 στο 7,5%. Μετά την επικείμενη αναθεώρηση του ΑΕΠ όμως, το έλλειμμα θα εμφανίζεται να υποχωρεί ταχύτερα (από 7,9% του ΑΕΠ σε 7,2%), χωρίς όμως να επιτυγχάνεται και ο στόχος του Μνημονίου για έλλειμμα 7% το 2011.

Για να ελέγξει την πρόοδο της Οικονομίας και το νέο προϋπολογισμό, στις 20 Οκτωβρίου καταφτάνει στην Αθήνα και πάλι... το κλιμάκιο των ελεγκτών της Τρόικα.

Read more...

Σε λίγες εβδομάδες το πρόγραμμα "Εξοικονόμηση κατ΄οίκον"


ΓΙΑ 1,5 ΕΚ. ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ
Σε λίγες εβδομάδες θα προκηρυχθεί το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον», ανακοίνωσε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, σήμερα το πρωί, από το βήμα του συνεδρίου «Real Estate & Development», που πραγματοποιείται σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Ο ίδιος επεσήμανε ότι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο της ΔΕΗ θα ενταχθούν 1,5 εκατ. νοικοκυριά, τα οποία θα έχουν 10% - 20% φθηνότερα τιμολόγια ηλεκτρικού.

Το πρόγραμμα Εξοικονόμηση κατ Οίκον προβλέπει ενισχύσεις για ιδιοκτήτες κατοικιών, προκειμένου να επιτύχουν μείωση της κατανάλωσης ενέργειας με αντικατάσταση κουφωμάτων, καυστήρων, μονώσεων, κ.λπ. Βασικές προϋποθέσεις για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι τα κτίρια να έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1980 (οπότε τέθηκε σε ισχύ ο κανονισμός θερμομόνωσης) και να βρίσκονται σε περιοχές με τιμή ζώνης κάτω από 1.500 ευρώ ανά τετραγωνικό. Οι επιδοτήσεις από το ΕΣΠΑ θα φτάσουν στα 400 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές επενδύσεις (μαζί με τη συμμετοχή των ιδιωτών) προβλέπεται να ξεπεράσουν το 1,5 δισ. ευρώ. Αναμένεται, επίσης, η δημιουργία 20.000 θέσεων εργασίας.

Ο κ. Μανιάτης χαρακτήρισε παράδειγμα ενεργειακής σπατάλης τα κτίρια της Αθήνας και όλων των μεγάλων πόλεων της χώρας. Όπως είπε, η μέση ενεργειακή κατανάλωση των κτιρίων στην Αθήνα είναι 29 κιλοβατώρες το χρόνο ανά κυβικό, έναντι 20 kwh στην Ολλανδία, 21 στη Γερμανία και 13 στη Δανία. Με άλλα λόγια, σε χώρες που οι κλιματολογικές συνθήκες είναι πολύ πιο αντίξοες, η κατανάλωση ενέργειας στα σπίτια είναι μικρότερη. Συνολικά, ο κτιριακός τομέας στη χώρα μας αντιπροσωπεύει το 36% της κατανάλωσης ενέργειας, ενώ μόνο για τα κτίρια του Δημοσίου η ετήσια ενεργειακή δαπάνη είναι 450 εκατ. ευρώ.

«Το σπάταλο ελληνικό κτίριο πρέπει να γίνει πράσινο», ανέφερε ο υφυπουργός και στα μέτρα για την επίτευξη του στόχου περιλαμβάνονται η χρήση ψυχρών υλικών στις όψεις των κτιρίων (αλλά και σε δρόμους και πεζοδρόμια), δενδροφυτεύσεις, πράσινες στέγες, η χρήση Ανανεώσιμων Πηγών για παραγωγή ενέργειας στα κτίρια. Ειδικά για τα σχολεία, θα εφαρμοστεί σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας πιλοτικό πρόγραμμα για την κατασκευή 11 πρότυπων «πράσινων» σχολικών κτιρίων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ύψους 25 εκατ. ευρώ.

Ειδική αναφορά έκανε ο υφυπουργός και στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο της ΔΕΗ, που τέθηκε σε εφαρμογή από 1ης Οκτωβρίου και προβλέπει εκπτώσεις 10% - 20% στο ρεύμα για τις ασθενέστερες ομάδες πληθυσμού. Σύμφωνα με τον υφυπουργό, το πρόγραμμα αφορά 1.500.000 νοικοκυριά για την πρώτη τους κατοικία και αποτελεί «ασπίδα» για τη λεγόμενη «ενεργειακή φτώχεια», καθώς όταν γίνει ο εξορθολογισμός των τιμολογίων του ηλεκτρικού, τα νοικοκυριά αυτά θα έχουν έως 20 % φθηνότερο ρεύμα.

Τέλος, για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ο κ. Μανιάτης τόνισε ότι αναμένονται επενδύσεις ύψους 3 δισ. ευρώ την επόμενη τριετία και όφελος 1,5 δισ. σε ετήσια βάση από τη μείωση της δαπάνης αγοράς δικαιωμάτων εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου.




Read more...

Προς ατοµικές συµβάσεις



ΡΕΠΟΡΤΑΖ:, Ηλίας Γεωργάκης
Θα είναι το επόµενο βήµα, εκτιµούν οι αναλυτές...
Οι συµβάσεις α λα καρτ (ατοµικές συµβάσεις εργασίας) θα είναι η εξέλιξη των ανατροπών στα εργασιακά που επιβάλλει η τρόικα µέσω του Μνηµονίου, όταν η ελληνική αγορά εργασίας παρουσιάζει τον υψηλότερο βαθµό παράνοµης ευελιξίας στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

Η άγρια λιτότητα και η ανεργία (εκτιµάται ότι το 2011 οι άνεργοι θα αγγίξουν το 1 εκατοµµύριο) οδηγούν όλο...

και περισσότερους σε ευέλικτες µορφές απασχόλησης (ο αριθµός των οποίων υπερβαίνει το 1 εκατ.)

αλλά και στην αδήλωτη εργασία, ενώ εκρηκτικές διαστάσεις λαµβάνει η εργασία µικρότερη του πενθηµέρου, µε αντίστοιχη µείωση αποδοχών. «Είναι γεγονός», παρατηρεί ο καθηγητής κ. Σάββας Ροµπόλης, επιστηµονικός διευθυντής του ΙΝΕ ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, «ότι η πλήρης απορρύθµιση των εργασιακών σχέσεων θα οδηγήσει σύντοµα και στις ατοµικές συµβάσεις εργασίας». Πάντως η νέα ρύθµιση που αναµένεται να ξεσηκώσει νέα θύελλα αντιδράσεων (και προβλέπεται στο Μνηµόνιο) είναι το να υπερισχύσουν οι επιχειρησιακές συµβάσεις έναντι των κλαδικών σε γεωγραφική περιοχή ή σε επιχειρήσεις που βρίσκονται σε διαρθρωτική κρίση και σε πρόγραµµα αναδιάρθρωσης. Πρακτικά αυτό σηµαίνει µείωση µισθών.

Χαρακτηριστικό του κλίµατος που επικρατεί στην αγορά εργασίας είναι τα επίσηµα στοιχεία του Σώµατος Επιθεωρήσεων Εργασίας (ΣΕΠΕ)

για τις προσλήψεις και τα είδη των συµβάσεων που έγιναν στο 8µηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2010. Υπεγράφησαν συνολικά 355.834 συµβάσεις και οι 190.325 από αυτές (το 53,48%) ήταν µε ευέλικτες συµβάσεις εργασίας. Η αύξηση του ποσοστού των ευέλικτων συµβάσεων είναι θεαµατική: τον Ιούλιο του 2009 οι ευέλικτες συµβάσεις αποτελούσαν το 33% του συνόλου των συµβάσεων εργασίας, ενώ τον ίδιο µήνα φέτος αγγίζουν το 40%. Τον Αύγουστο του 2009 αποτελούσαν το 27,9% και φέτος τον Αύγουστο ήταν στο 32%. Από τις αρχές του 2010 «µετατράπηκαν» για 12.567 εργαζοµένους σε επιχειρήσεις οι συµβάσεις πλήρους απασχόλησης σε συµβάσεις µερικής απασχόλησης και εκ περιτροπής εργασία.

Πάντως οι ανατροπές στις συµβάσεις καθώς και στη διαιτησία (το σχετικό Π.Δ. δόθηκε στους κοινωνικούς φορείς για παρατηρήσεις)

είναι ο δεύτερος γύρος ανατροπών στα εργασιακά. Προηγήθηκαν οι παρακάτω τέσσερις νοµοθετικές παρεµβάσεις κατ’ εντολήν της τρόικας και σύµφωνα µε το Μνηµόνιο:

1 Το πάγωµα των µισθών για όλο το 2010, όπως επιτάσσει το Μνηµόνιο µε νοµοθετική ρύθµιση του υπουργείου Εργασίας µαζί µε την κατάργηση των αποφάσεων της διαιτησίας (ΟΜΜΕΔ) για φετινές αυξήσεις αποδοχών στον ιδιωτικό τοµέα. 2 Οι µειωµένες κατά 50% αποζηµιώσεις σε περίπτωση που ο εργαζόµενος ειδοποιηθεί έως και έξι µήνες νωρίτερα. Με βάση τον νέο νόµο Λοβέρδου, η προειδοποίηση από τον εργοδότη δεν µπορεί να υπερβαίνει τους έξι µήνες και αυτό για εργαζοµένους που έχουν συµπληρώσει από 21 χρόνια και πάνω στον ίδιο εργοδότη. Π.χ. µε έγγραφη επιστολή έξι µήνες πριν από την απόλυση (και όχι 24 µήνες όπως προβλεπόταν µέχρι σήµερα) ο εργοδότης στερεί από τον εργαζόµενο 12 ολόκληρους µεικτούς µισθούς, δηλαδή 42.000 ευρώ. Επίσης παρέχεται η δυνατότητα καταβολής των αποζηµιώσεων απόλυσης σε διµηνιαίες δόσεις. Με την κοινοποίηση της απόλυσης, ο εργοδότης οφείλει να πληρώσει µόνο δύο µισθούς αποζηµίωσης, ενώ µέχρι τώρα όφειλε να καταβάλει ολόκληρο το ποσό.

Για την υπόλοιπη αποζηµίωση, ο εργαζόµενος υποχρεούται διά νόµου σε ευκολίες πληρωµής, καθώς θα εισπράττει τα οφειλόµενα σε διµηνιαίες δόσεις, καθεµιά από τις οποίες δεν µπορεί να υπερβεί τους δύο µισθούς.

3 Τα νέα όρια στις οµαδικές απολύσεις. Το επιτρεπόµενο όριο για τις επιχειρήσεις που απασχολούν περισσότερους από 150 εργαζοµένους ανεβαίνει στο 5%, αρκεί αυτό το ποσοστό να µην αντιστοιχεί σε περισσότερους από τριάντα εργαζοµένους ανά µήνα.

4 Οι εργοδότες προσλαµβάνουν νεοεισερχόµενους στην αγορά εργασίας ηλικίας κάτω των 25 ετών και τους αµείβουν µε το ογδόντα τέσσερα τοις εκατό (84%) του κατώτατου βασικού µισθού ή ηµεροµισθίου, όπως αυτό ορίζεται κάθε φορά από την Εθνική Γενική Συλλογική Σύµβαση Εργασίας (σήµερα είναι 740 ευρώ).

ΤΟ 53,48%

των συµβάσεων που υπεγράφησαν στο 8µηνο του 2010 - δηλαδή 190.325 από τις 355.834 συνολικά - ήταν µε ευέλικτες µορφές


ΑΔΕΔΥ: Οχι σε νέες µειώσεις µισθών

ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΓΙΑ την υπογραφή Συλλογικής Σύµβασης Εργασίας των δηµοσίων υπαλλήλων, αντί του διαλόγου που επιδιώκει η κυβέρνηση, ζητά η ΑΔΕΔΥ η οποία την ερχόµενη Πέµπτη οργανώνει 24ωρη πανελλαδική απεργία.

Σε σχετική της ανακοίνωση η ανώτατη δηµοσιοϋπαλληλική οργάνωση τονίζει πως το νέο µισθολόγιο δεν µπορεί να χρησιµοποιηθεί ως «όχηµα» παγίωσης και διεύρυνσης της λιτότητας, µε δεδοµένο ότι οι αποδοχές των δηµοσίων υπαλλήλων έχουν ήδη µειωθεί πάνω από 25%.

Το συνδικαλιστικό όργανο των δηµοσίων υπαλλήλων απαιτεί να γίνει διαπραγµάτευση για την υπογραφή Συλλογικής Σύµβασης Εργασίας και αποσαφηνίζει πως δεν αποδέχεται µια διαδικασία διαβούλευσης και «διαλόγου» που δίνει τη δυνατότητα στην κυβέρνηση για µονοµερείς αποφάσεις.

Σήµερα οι προτάσεις
Σύµφωνα µε τη σχετική ανακοίνωση, η ΑΔΕΔΥ αγωνίζεται για ένα νέο ενιαίο και δίκαιο µισθολόγιο που θα ενσωµατώνει όλα τα επιδόµατα στον βασικό µισθό, θα αναβαθµίζει τις αποδοχές των εργαζοµένων στο Δηµόσιο.

Το προεδρείο της ΑΔΕΔΥ θα παρουσιάσει σήµερα αναλυτικά τις προτάσεις των εργαζοµένων στο Δηµόσιο.
ΝΕΑ


Read more...

EΡΧΟΝΤΑΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΦΠΑ-ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ


Ρεπορτάζ: Κώστας Τσαχάκης
(απο ΕΘΝΟΣ)
Ισχυρές αλυσιδωτές αναταράξεις αναμένεται να προκαλέσει ο προϋπολογισμός του 2011 καθώς, μεταξύ των άλλων, θα προβλέπει νέα άνοδο του ΦΠΑ και αύξηση των αντικειμενικών αξιών...
Σήμερα το προσχέδιο του προϋπολογισμού συζητείται στο υπουργικό συμβούλιο και στη συνέχεια κατατίθεται στη Βουλή. Βασικός στόχος είναι το δημοσιονομικό έλλειμμα να μειωθεί του χρόνου στο 7% με 7,2% του ΑΕΠ από 7,9% εφέτος. Για να γίνει κάτι τέτοιο το οικονομικό επιτελείο προσμετρά τη θετική επίπτωση που θα έχουν εντός του 2011 οι παρεμβάσεις που έγιναν εντός του τρέχοντος έτους (αύξηση ΦΠΑ και Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης), η οποία υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει τα 2 δισ. ευρώ και παράλληλα εγγράφει στο προσχέδιο τα μέτρα που περιέχονται στο μνημόνιο. Οπως έχει γράψει το «Εθνος», από τα μέτρα του μνημονίου αναζητούνται 5 δισ. ευρώ, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν και του χρόνου αστοχίες όπως αυτές που καταγράφονται και εφέτος κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού. Στο μέτωπο των δαπανών, περίπου 1 δισ. ευρώ θα είναι η θετική επίπτωση από τις φετινές περικοπές σε μισθούς και συντάξεις.
Παράλληλα, υπολογίζεται εξοικονόμηση πόρων 500 εκατ. ευρώ από τον «Καλλικράτη», 500 εκατ. από το «ψαλίδισμα» του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και 300 εκατ. ευρώ από τις καταναλωτικές δαπάνες. Οι πιο επώδυνες παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στο προσχέδιο σχετίζονται με την αύξηση του χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ 11% και την άνοδο των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων. Στο μέτωπο του ΦΠΑ το ισχυρότερο σενάριο αφορά την αύξηση του συντελεστή 11% στο 13% προκειμένου να αποφευχθεί η μαζική μετάταξη προϊόντων και υπηρεσιών από το 11% στο 23% που είχε συμφωνηθεί στο μνημόνιο τον Μάιο και... απαλείφθηκε με την αναθεώρηση του μνημονίου τον Αύγουστο.
Ισοδύναμα μέτρα
Πρόκειται για δύο ισοδύναμα μέτρα καθώς εκτιμάται πως μπορεί να φέρουν έσοδα της τάξης του 1 δισ. ευρώ. Η αύξηση αυτή θα πλήξει περισσότερο τα χαμηλά εισοδήματα μια και στον χαμηλό συντελεστή 11% βρίσκονται αγαθά και υπηρεσίες πρώτης ανάγκης όπως τα τρόφιμα, το ηλεκτρικό, τα φάρμακα, τα εισιτήρια στα μέσα μαζικής μεταφοράς κ.ά. Βέβαια υπάρχει και ένα εναλλακτικό σενάριο σύμφωνα με το οποίο θα προχωρήσει η αύξηση από το 11% στο 12% με προσδοκώμενα έσοδα 500 εκατ. ευρώ και η εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο από τον Οκτώβριο του 2011, από την οποία θα εισρεύσουν στα ταμεία του Δημοσίου άλλα 500 εκατ. ευρώ.
Στο υπουργείο Οικονομικών πιστεύουν ότι το 2011 η απόδοση των φορολογικών εσόδων που σχετίζονται με τον ΦΠΑ και τους ΕΦΚ θα είναι καλύτερη λόγω και της ηπιότερης ύφεσης (στο -2,6% από -4% ή λίγο χαμηλότερα εφέτος). Νέα εισφορά Επίσης, στο προσχέδιο θα περιλαμβάνεται και για το 2011 ειδική εισφορά επί των κερδοφόρων επιχειρήσεων. Θα την καταβάλουν με συντελεστές από 4% έως 10% οι επιχειρήσεις με κέρδη άνω των 100.000 ευρώ. Από το μέτρο αυτό υπολογίζονται έσοδα της τάξης των 600 εκατ. ευρώ, στόχος ιδιαίτερα φιλόδοξος αν αναλογιστεί κανείς ότι τα κέρδη των επιχειρήσεων συρρικνώθηκαν εντός του έτους. Εξάλλου, από τη φορολόγηση των αυθαιρέτων και το τέλος διατήρησης ημιυπαίθριων χώρων εκτιμάται ότι τα έσοδα θα φθάσουν το 1,3 δισ. ευρώ, με παράγοντες του οικονομικού επιτελείου να εκφράζουν αμφιβολίες για το κατά πόσον μπορεί να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος. Από 1.1.2011
Ντόμινο αυξήσεων στην αγορά ακινήτων
Ντόμινο αυξήσεων στην κτηματαγορά θα προκαλέσει η άνοδος των αντικειμενικών αξιών. Στο προσχέδιο θα περιέχεται πρόβλεψη για την αναπροσαρμογή τους η οποία θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2011. Μέχρι στιγμής το οικονομικό επιτελείο δεν έχει καταλήξει στο μοντέλο της αύξησης και το πιο πιθανό είναι ότι θα ενισχυθούν κατά μέσο όρο 30%. Ομως, η άνοδος των αντικειμενικών θα επιφέρει την αυτόματη αύξηση εννέα φόρων και τελών (ΦΠΑ στις νεόδμητες οικοδομές, ΤΑΠ, φόρος μεταβίβασης, κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών κ.ά.) που βαρύνουν τα ακίνητα καθώς υπολογίζονται με βάση τις εκάστοτε αντικειμενικές αξίες. Από την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών το υπουργείο Οικονομικών προσδοκά έσοδα της τάξης των 400 εκατ. ευρώ εντός του 2011.
Με τις συνεπακόλουθες αυξήσεις των υπόλοιπων φόρων και τελών τα πρόσθετα έσοδα υπολογίζονται στα 100 εκατ. ευρώ ανεβάζοντας το συνολικό ποσό στα 500 εκατ. ευρώ. Και αυτή θα είναι μόνο η πρώτη... δόση καθώς το 2012 θα έλθει και νέα αύξηση των αντικειμενικών αξιών -μέτρο που προβλέπεται στο μνημόνιο- με στόχο την είσπραξη επιπλέον 200 εκατ. ευρώ κατ’ έτος. Πτωτική πορεία Μπορεί οι αντικειμενικές να παραμένουν σταθερές από το 2007, αλλά η αύξησή τους στην παρούσα φάση και οι αλυσιδωτές επιβαρύνσεις που θα επιφέρουν θεωρείται βέβαιο πως θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην αγορά ακινήτων η οποία βρίσκεται σε έντονα πτωτική πορεία την τελευταία διετία.
Η προεργασία για την αύξηση των τιμών έχει ξεκινήσει στο υπουργείο Οικονομικών με την καταγραφή των εμπορικών τιμών, ενώ το σχέδιο προβλέπει αυξήσεις δύο «ταχυτήτων». Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αυξήσεις θα είναι χαμηλότερες στις «ακριβές» περιοχές που οι αντικειμενικές έχουν πλησιάσει τις εμπορικές. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις θα γίνουν στις περιοχές που τα τελευταία χρόνια έχει ανοίξει σημαντικά η ψαλίδα μεταξύ των δύο τιμών. Αυτό παρατηρείται κυρίως στις «φθηνές» περιοχές.
Read more...

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΣΕ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ


Το προσχέδιο του Προϋπολογισμού του 2011 και το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση των ελληνικών σιδηροδρόμων θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου. Το νομοσχέδιο για τους σιδηροδρόμους αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή εντός της εβδομάδας και μεταξύ άλλων, προβλέπει δραστική μείωση προσωπικού...
μέσω συνταξιοδότησης και μετατάξεων, αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, και παραχώρηση του μάνατζμεντ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιδιώτες. Το προσχέδιο του Προϋπολογισμού που επίσης θα συζητηθεί στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, περιλαμβάνει νέους φόρους και αυξήσεις υφισταμένων ύψους 7 δισ. ευρώ. Δεν αποκλείεται, τέλος, να γίνει και μια πρώτη κουβέντα για το θέμα της αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας που επίσης ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Read more...

ΣΕ ΑΝΑΚΡΙΣΗ 5,6 ΕΚ. ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ...


Της Μαρίας Βουργάνα
(από την Ημερησία)
Από φορο-ανάκριση θα περάσουν την άνοιξη του 2011 περίπου 5,6 εκατομμύρια φορολογούμενοι. Η νέα φορολογική δήλωση που θα κληθούν να συμπληρώσουν και να υποβάλλουν ηλεκτρονικά στο Taxisnet όλοι οι φορολογούμενοι απαιτεί πλήρη καταγραφή των...
κινητών και ακίνητων περιουσιακών τους στοιχείων, όπως κατοικίες, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής, κέρδη από μετοχές, αποδόσεις αμοιβαίων κεφαλαίων, επαναπατριζόμενα κεφάλαια, αλλά και τα ποσά που ξοδεύουν για δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία και οικιακούς βοηθούς. Το υπουργείο Οικονομικών έχει προχωρήσει ήδη στο σχεδιασμό της νέας φορολογικής δήλωση του 2011, ενώ προτάσεις υπέβαλαν και οι ίδιοι οι πολίτες στο πλαίσιο σχετικού διαγωνισμού. Ρυθμίσεις Το έντυπο Ε1, χρώματος μπλε, που παρουσιάζει σήμερα η «Η», αποτυπώνει όλες τις νέες ρυθμίσεις που έφερε ο τελευταίος φορολογικός νόμος και αφορούν: Τη σύνδεση του αφορολογήτου ορίου των 12.000 ευρώ με την προσκόμιση αποδείξεων. Τα νέα τεκμήρια διαβίωσης για τα κινητά και ακίνητα περιουσιακά στοιχεία για τα οποία δεν προβλέπεται καμία απαλλαγή. Τις αλλαγές στα ποσά των δαπανών που αφαιρούνται από το εισόδημα ή από το φόρο. Την κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων. Την κατάργηση του εξωλογιστικού προσδιορισμού των εισοδημάτων για ορισμένες κατηγορίες επιτηδευματιών. Τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Οι φόροι για τα εισοδήματα του 2010 θα υπολογιστούν με τη νέα ενιαία φορολογική κλίμακα που προβλέπει αφορολόγητο όριο 12.000 ευρώ για όλους, το οποίο κατοχυρώνεται με την προσκόμιση αποδείξεων και συντελεστές φόρου που κυμαίνονται από 18% έως 45%. Με βάση την κλίμακα θα υπολογιστούν και τα εισοδήματα που θα αποκτήσουν φέτος δημόσιοι υπάλληλοι και λειτουργοί τα οποία φορολογούνταν αυτοτελώς με συντελεστές από 5% έως 20%. Οι βασικότερες αλλαγές που επέρχονται στη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων και αποτυπώνονται στο νέο έντυπο Ε1 είναι οι εξής: Χάνουν το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ καταστηματάρχες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που εντοπίστηκαν από την εφορία να μην έχουν κόψει έστω και μία απόδειξη. Για τους παραβάτες αυτούς τα πρώτα 12.000 ευρώ του ετησίου εισοδήματος θα φορολογούνται με συντελεστή 10%. Δηλαδή οι φορολογούμενοι θα επιβαρύνονται με πρόσθετο φόρο εισοδήματος έως και 1.200 ευρώ. Στους νέους κωδικούς 021-022 του πίνακα 2 οι εν λόγω φορολογούμενοι θα κληθούν να δηλώσουν ότι εντοπίστηκαν με φοροπαραβάσεις. Αφορολόγητοι για τρία χρόνια θα είναι οι νέοι επιχειρηματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες ηλικίας έως 35 ετών με καθαρά κέρδη έως 30.000 ευρώ. Αρκεί να το δηλώσουν στους κωδικούς 019-020 του πίνακα 2. Εισοδήματα που φορολογούνταν αυτοτελώς, πλην των αμοιβών που καταβάλλονται σε ποδοσφαιριστές, καλαθοσφαιριστές, λοιπούς αθλητές και προπονητές, δηλώνονται στους κωδικούς 301-302 του πίνακα 4Α στην πρώτη σελίδα του Ε1 ως καθαρά εισοδήματα από μισθούς και φορολογούνται με τη φορολογική κλίμακα. Οι αμοιβές των αθλητών και προπονητών και τα επιδόματα των ανέργων θα δηλωθούν στους κωδικούς 317-318 του πίνακα 4Α. Σε ξεχωριστό κωδικό 661-662 του πίνακα 6 δηλώνεται το επίδομα ανεργίας του ΟΑΕΔ. Στο εισόδημα από γεωργικές επιχειρήσεις εντάσσεται το καθαρό εισόδημα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και από αγροτουρισμό. Φορολογούμενοι που θα επαναπατρίσουν κεφάλαια μέχρι τις 15 Οκτωβρίου 2010 θα πρέπει να τα δηλώσουν στους κωδικούς 783-784 του πίνακα 6. Το συνολικό ποσό των αποδείξεων για καταναλωτικές δαπάνες που εξασφαλίζει το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ θα δηλωθεί στον κωδικό 049 του πίνακα 7. Καταργήθηκε η έκπτωση των δαπανών για επισκευή και συντήρηση εκμισθούμενων κατοικιών, η οποία υπολογιζόταν μέχρι ποσοστού 40% επί των ακαθαρίστων ποσών των εισπραττόμενων μισθωμάτων και μείωνε τη φορολογική επιβάρυνση των ιδιοκτητών. Οι δαπάνες αυτές συμπεριλαμβάνονται στις δαπάνες που χρησιμεύουν για την κάλυψη του αφορολογήτου. «Ψαλιδίζονται» οι εκπτώσεις δαπανών που αφορούν στα ασφάλιστρα ζωής, τις δωρεές στο Δημόσιο, τις δικηγορικές αμοιβές και τους τόκους στεγαστικών δανείων που ελήφθησαν από την 1η Ιανουαρίου 2009 και μετά. Κάθε μία από τις δαπάνες αυτές θα εκπίπτει πλέον σε ποσοστό 20% από το φόρο. Καταργείται η έκπτωση από το εισόδημα του 40% των δαπανών για εστιατόρια, ταβέρνες, κέντρα διασκέδασης, κομμωτήρια, γυμναστήρια, ωδεία, σχολές χορού, υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους κ.λπ. Όλες αυτές οι δαπάνες λαμβάνονται πλέον υπόψη μαζί με άλλες για την κάλυψη του αφορολογήτου ποσού. Απόδειξη Χάνουν το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ καταστηματάρχες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που εντοπίστηκαν από την εφορία να μην έχουν κόψει έστω και μία απόδειξη. Το συνολικό ποσό των αποδείξεων για καταναλωτικές δαπάνες που εξασφαλίζει το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ θα δηλωθεί στον κωδικό 049 του πίνακα 7. Εκπτωση Καταργήθηκε η έκπτωση των δαπανών για επισκευή και συντήρηση εκμισθούμενων κατοικιών, η οποία υπολογιζόταν μέχρι ποσοστού 40% επί των ακαθαρίστων ποσών των εισπραττόμενων μισθωμάτων και μείωνε τη φορολογική επιβάρυνση των ιδιοκτητών
Read more...

ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΠΟΒΑΣΗ


Ρεπορτάζ : Χρ. Κολώνας - Στ. Μαλαγκονιάρης - Μ. Λιλιοπούλου
(από το Έθνος)
Εντεκα συμφωνίες μεταξύ ελληνικών και κινεζικών επιχειρήσεων, καθώς και δύο διακρατικά μνημόνια συνεργασίας ανοίγουν τον δρόμο για την έλευση κι άλλων επενδύσεων στη χώρα μας. Υπογράφτηκαν στο πλαίσιο της συνάντησης ανάμεσα στους πρωθυπουργούς Γιώργο Παπανδρέου...
και Γουέν Τζιαμπάο και αφορούν τους τομείς της ναυτιλίας, των τηλεπικοινωνιών, των μεταφορών, του real estate, του εμπορίου και του πολιτισμού. Μεταξύ των 11 επιχειρηματικών συμφωνιών ξεχωρίζουν οι χρηματοδοτήσεις ύψους 260 εκατ. δολαρίων από μεγάλη κινεζική τράπεζα προς ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες για την κατασκευή πλοίων, αλλά και η συμφωνία ανάμεσα στον παγκόσμιο κινεζικό κολοσσό της τηλεπικοινωνίας Huawei και τον ΟΤΕ. Καταλυτικό ρόλο για τις συμφωνίες αυτές, καθώς και για την απόφαση του Πεκίνου να επενδύσει στην ελληνική οικονομία, έπαιξαν οι αποτελεσματικοί χειρισμοί του αρμόδιου για τις ξένες επενδύσεις υπουργού Επικρατείας Χάρη Παμπούκη ώστε να επιλυθούν δύο βασικά προβλήματα των Κινέζων που αποτελούσαν και «αγκάθια» στις σχέσεις των δύο χωρών. Σύμφωνα με πληροφορίες, με παρέμβαση του κ. Παμπούκη προχωρεί μέχρι το τέλος του χρόνου η επιστροφή του ΦΠΑ για το 2009 ύψους 11 εκατ. ευρώ στην Cosco από το ελληνικό Δημόσιο. Το δεύτερο «αγκάθι» ήταν ο αποκλεισμός από τον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο της Cosco στο Θριάσιο των κινεζικών τραπεζών. Την περασμένη εβδομάδα έγινε τροποποίηση κι έτσι αναμένεται να συμμετάσχει η μεγάλη τράπεζα China Development Bank. Με την οικονομική επιφάνεια που διαθέτει θα ανέβει ο «πήχης» των εσόδων που θα έχει το ελληνικό Δημόσιο και η προσέλκυση επενδύσεων. Στη διάρκεια των συζητήσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές φαίνεται ότι ξεχωρίζουν το ενδιαφέρον των Κινέζων για τον ΟΣΕ, η απευθείας αεροπορική σύνδεση Πεκίνου - Αθήνας, η δημιουργία κινεζικού ταμείου 5 δισ. δολαρίων για τους Ελληνες εφοπλιστές, αλλά και ο διπλασιασμός των εξαγωγών μας στην Κίνα στα 8 δισ. δολάρια το 2015 από 4 δισ. δολ. που είναι σήμερα. Τα δύο διακρατικά μνημόνια συνεργασίας αφορούν τους τομείς των επενδύσεων και του πολιτισμού και υπέγραψαν οι υπουργοί Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος με τους Κινέζους υπουργούς ομολόγους τους. Μνημόνιο συνεργασίας για τις επενδύσεις Διπλασιασμός των εξαγωγών τα επόμενα πέντε χρόνια Με κύριο στόχο τον διπλασιασμό των ελληνικών εξαγωγών προς την Κίνα από τα 4 στα 8 δισ. ευρώ, αλλά και τη διευκόλυνση των επενδύσεων οι δύο αρμόδιοι υπουργοί Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Εμπορίου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Τσεν Ντε Νινγκ υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας στον τομέα των επενδύσεων. Το μνημόνιο έχει πενταετή διάρκεια και ανάμεσα στα κύρια θέματα που συζητήθηκαν μεταξύ των δύο πλευρών είναι η άρση των όποιων εμποδίων υπάρχουν στην Κίνα για την ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών. Η αξία τους το 2009 ανήλθε περίπου στα 4 δισ. ευρώ και συμφωνήθηκε στις επαφές των δύο υπουργών ο διπλασιασμός τους στην επόμενη πενταετία, μέχρι το 2010. Πρόκειται κυρίως για αγροτικά προϊόντα υψηλής ποιότητας όπως το κρασί και το ελαιόλαδο, καθώς και άλλα αγαθά όπως δομικά υλικά, φάρμακα, δερμάτινα και γούνες. Το μνημόνιο εντάσσεται στη συμφωνία μεταξύ της ελληνικής και της κινεζικής κυβέρνησης για την οικονομική, βιομηχανική και τεχνολογική συνεργασία και στοχεύει στο να ενισχύσει τις υπάρχουσες, αλλά κυρίως να «φέρει» νέες κινεζικές άμεσες επενδύσεις στην Ελλάδα και ελληνικές αντίστοιχες στην Κίνα, εντοπίζοντας νέους τομείς οικονομικής δραστηριότητας. Επίσκεψη στο λιμάνι Στόχος τα 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια το 2015 Η βούληση της Κίνας να στηρίξει την επένδυση που έχει κάνει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά «σφραγίστηκε» με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο με την επίσκεψη του πρωθυπουργού, Γουέν Τζιαμπάο, στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ). Ο κ. Παπανδρέου επεσήμανε ότι ο Πειραιάς μετατρέπεται με την παρουσία της COSCO σε διαμετακομιστικό κόμβο των κινεζικών προϊόντων στην ευρύτερη περιοχή και τόνισε ότι Ελλάδα και Κίνα θα γίνουν πρωτοπόροι στην έρευνα, την τεχνογνωσία και την εκπαίδευση σε παγκόσμιο επίπεδο για τη ναυσιπλοΐα και τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Από την πλευρά του, ο κ. Τζιαμπάο είπε ότι έχει συμφωνηθεί με την Ελλάδα η λειτουργία ερευνητικού κέντρου εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης εκπομπής ρύπων της ναυτιλίας, ενώ εξέφρασε την πεποίθησή του ότι ο σταθμός του Πειραιά θα αποτελέσει το διαμάντι της Μεσογείου. Ο πρωθυπουργός της Κίνας υπογράμμισε, ακόμα, ότι η Κίνα θα αυξήσει τις επενδύσεις στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, ώστε το 2015 η δυναμικότητά του να φτάσει τα 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Οπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιαφού, που παραβρισκόταν στην προχτεσινή επίσκεψη, στόχος της εταιρείας είναι να καταστήσει τον Πειραιά κύριο κέντρο διαμετακόμισης των φορτίων από την Ασία προς την Ευρώπη, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Θέλουμε να γίνει ο Πειραιάς η εμπορευματική πύλη Αφρικής, Ασίας και Ευρώπης». Συμφωνίες Ταμείο 5 δισ. δολάρια για υποστήριξη της ναυτιλίας Οι ναυτιλιακές δραστηριότητες, με επίκεντρο τη διεύρυνση των συνεργασιών ανάμεσα στην Κίνα και στους Ελληνες εφοπλιστές, ήταν ένα από τα βασικά σημεία των συζητήσεων στη διάρκεια της παραμονής του Κινέζου πρωθυπουργού Γουέν Τζιαμπάο στη χώρα μας. Μάλιστα, ως εξαιρετικά σημαντική για τον χώρο της ναυτιλίας κρίνεται η εξαγγελία του κ. Τζιαμπάο για τη δημιουργία ενός Ταμείου Ανάπτυξης, με κεφάλαιο 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για τη χρηματοοικονομική υποστήριξη των Ελλήνων εφοπλιστών, ώστε να αγοράσουν πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα. Οπως σχολίαζαν έγκυρες πηγές από τον χώρο της ναυτιλίας, η κίνηση, που κάνει για πρώτη φορά η Κίνα, υπαγορεύεται από την ανάγκη να δώσει ώθηση στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, η οποία λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης διατρέχει τον κίνδυνο στους επόμενους 12-18 μήνες να καταγράψει μεγάλη πτώση των εργασιών στα κινεζικά ναυπηγεία. Σε αυτό το πλαίσιο υπογράφηκαν κατά την παραμονή της κινεζικής αντιπροσωπείας στη χώρα και τρεις επιχειρηματικές συμφωνίες ανάμεσα σε κινεζικές τράπεζες και ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, για τη χρηματοδότηση της κατασκευής σε ναυπηγεία της Κίνας συνολικά 6 πλοίων. Οι δύο συμφωνίες υπογράφηκαν από την τράπεζα Chinese Export Import Bank με τον Ομιλο Αγγελικούση και την εταιρεία Diana, συμφερόντων Σ. Παληού. Στις δύο συμφωνίες συμμετέχει και η γαλλική τράπεζα DNP. Η τρίτη υπογράφηκε από την τράπεζα China Development με την εταιρεία Cardiff. Συνεργασία και στο Θριάσιο Τράπεζα - κολοσσός στον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο Η δημιουργία και η διαχείριση του νέου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο αποτελεί ένα νέο πεδίο ελληνοκινεζικής συνεργασίας στον τομέα των μεταφορών. Ο πρόεδρος της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιαφού, έχει εκφράσει επίσημα το ενδιαφέρον της εταιρείας για τη συμμετοχή της στη συγκεκριμένη επένδυση, αφού άλλωστε η λειτουργία του νέου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο συνδέεται άμεσα και με την άλλη επένδυσή της, στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά. Μάλιστα, έχουν ξεκινήσει ήδη συζητήσεις μεταξύ Cosco και ΟΛΠ για την από κοινού συμμετοχή σε επιχειρηματικό σχήμα, που θα πάρει μέρος στον ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, ο οποίος θα διεξαχθεί στις 22 Νοεμβρίου με την κατάθεση προσφορών, αλλά ακόμα δεν φαίνεται να έχει επέλθει οριστική συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές. Πάντως, ο ΟΛΠ έχει ήδη συστήσει θυγατρική εταιρεία για να πάρει μέρος μαζί με άλλους εταίρους στον διαγωνισμό για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου, προϋπολογισμού 150 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα γίνει κέντρο διακίνησης κοντέινερ για όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη. Σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό, οι διαδικασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και πριν από λίγες ημέρες υπήρξαν ρυθμίσεις, ώστε να μπορεί να συμμετάσχει στο διεκδικητικό σχήμα και κινεζική τράπεζα, κάτι που αρχικώς δεν προβλεπόταν. Να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του ταξιδιού της κινεζικής αντιπροσωπείας επιβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον για τη συμμετοχή Κινέζων στην κατασκευή του «Πειραιώς Πλάζα», ενός μεγάλου ξενοδοχειακού και εμπορικού συγκροτήματος, πιθανόν σε περιοχή κοντά στη λεωφόρο Κηφισού. Μάλιστα, υπογράφτηκε και σχετική συμφωνία ανάμεσα στην κινεζική BCEGI και τη Helios Plaza. Επικοινωνίες Δύο μεγάλες συμφωνίες Στην υπογραφή δύο βασικών επιχειρηματικών συμφωνιών προχώρησαν η ελληνική και η κινεζική πλευρά. Συγκεκριμένα υπεγράφη συμφωνία μεταξύ του κινεζικού κολοσσού τηλεπικοινωνιών Huawei και του ΟΤΕ για την παροχή τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού τόσο σε εξωτερικές καμπίνες όσο και σε τερματικά (wi-fi routers). Παράλληλα η κινεζική Cosco ενισχύει την παρουσία της στην Ελλάδα με τη συμφωνία που υπέγραψε με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για την αεροπορική διακίνηση εμπορευμάτων. Μεταφορές Αμείωτο το ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ Ζωηρό ενδιαφέρον και για τον ελληνικό σιδηρόδρομο δείχνει η κινεζική πλευρά, η οποία αναμένει την ψήφιση του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ εντός του Οκτωβρίου, προκειμένου να χαράξει τη στρατηγική της πορεία στις ελληνικές ράγες χωρίς... παρενέργειες. Το θέμα αρχικώς είχε θίξει ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, τον περασμένο Μάιο κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τον πρόεδρο της Cosco Γουέι Τζιαφού. Ωστόσο, τώρα τα πράγματα φαίνεται να έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα, καθώς το σχέδιο για τον ΟΣΕ ανοίγει τον δρόμο για την είσοδο στρατηγικού εταίρου είτε στο σύνολο των σιδηροδρομικών μεταφορών είτε σε μέρος αυτών όπως είναι οι εμπορευματικές. Οι Κινέζοι, αν και δεν αποκλείουν τη συμμετοχή τους σε σχετικούς διαγωνισμούς και για τις επιβατικές μεταφορές, προσανατολίζονται κυρίως στο εμπορευματικό κομμάτι, δεδομένης μάλιστα και της συμμετοχής τους στον διεθνή διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο. Η κυβέρνηση εκτιμά ότι το κινεζικό ενδιαφέρον θα αποτυπωθεί και από τη συμμετοχή τους στους σχετικούς διαγωνισμούς, ενώ την ίδια στιγμή σε προχωρημένες συνομιλίες για τον σιδηρόδρομο βρίσκεται και με τη γαλλική κυβέρνηση. Αρχικό ενδιαφέρον για το θέμα έδειξαν προσφάτως και οι ρωσικοί και γερμανικοί σιδηρόδρομοι. Ταυτόχρονα ελληνική και κινεζική κυβέρνηση συμφώνησαν να γίνουν όλες οι απαραίτητες κινήσεις για την επανέναρξη της απευθείας αεροπορικής σύνδεσης της Αθήνας με το Πεκίνο. Υπενθυμίζεται ότι Ελλάδα και Κίνα έχουν ήδη υπογράψει τη συγκεκριμένη διακρατική συμφωνία από το 2007, ενώ η Air China είχε ήδη ξεκινήσει δοκιμαστικά δρομολόγια, τα οποία διακόπηκαν. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει ήδη δώσει τα σχετικά δικαιώματα και στην Aegean Airlines για πτήσεις σε συνεργασία με την Air China, οι οποίες δεν έχουν υλοποιηθεί ακόμα και εξαιτίας των αναταράξεων στην ελληνική αγορά ύστερα από την πρόθεση συγχώνευσης της Aegean με την Olympic Air. Ταυτόχρονα αναμένεται και ενδεχόμενο ενδιαφέρον των Κινέζων για έργα υποδομής όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης.
Read more...

Χ.ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ: "ΘΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΕ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ"


Η Ελλάδα θα ζητήσει στενότερη συνεργασία από την Ε.Ε. στο θέμα των λαθρομεταναστών δήλωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής, από την Αλεξανδρούπολη μετά τη σύσκεψη που πραγματοποίησε με τον υφυπουργό Εσωτερικών, το Νομάρχη Έβρου, τον Αρχηγό της Αστυνομίας και τους επιτελείς του Στρατού και της Αστυνομίας στην περιοχή...


Προανήγγειλε μέτρα για την καλύτερη φύλαξη της περιοχής σε συνεργασία με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και κάλεσε την Ε.Ε. να αναλάβει πρωτοβουλίες. «Χρειαζόμαστε διεθνή συνεργασία. Χρειαζόμαστε ανταλλαγή εμπειριών. Διακρατική συνεργασία. Έντονες διπλωματικές πιέσεις, προς εκείνες τις χώρες από τις οποίες προέρχονται οι μετανάστες, αλλά και προς εκείνες μέσω των οποίων διακινούνται οι μετανάστες.»τόνισε. Αποκάλυψε ότι η Ελλάδα θα ζητήσει ενίσχυση των παρατηρητών της Frontex για να αποδοθούν ευθύνες στα κράτη που εμπλέκονται στην παράνομη διακίνηση μεταναστών και στη συνέχεια πρόσθεσε πως « Σε λίγο καιρό όλοι θα αντιληφθούν ότι η Ελλάδα δεν είναι ξέφραγο αμπέλι».

Read more...

ΒΑΘΙΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΕ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΡΟΑΝΗΓΓΕΙΛΕ Ο ΝΤΕΙΒΙΝΤ ΚΑΜΕΡΟΝ


Μεγάλες αλλαγές στο σύστημα πρόνοιας στη Βρετανία με περικοπές σε επιδόματα ακόμα και κατάργηση σχεδιάζει η κυβέρνηση της χώρας ,στο πλαίσιο των προσπαθειών για το περιορισμό του ελλείμματος. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση Κάμερον εξετάζει το ενδεχόμενο της συγχώνευσης όλων επιδομάτων πρόνοιας (όπως το γονεϊκό επίδομα) σε μία ενιαία πληρωμή ώστε να ενθαρρύνονται οι δικαιούχοι στο αν αναζητούν εργασία. Τις ανακοινώσεις ο Ντείβιντ Κάμερον έκανε στο συνέδριο του Κόμματος των Συντηρητικών στο Μπέρμπινχαμ...


Όπως εξήγησε στο BBC ο πρωθυπουργός Κάμερον, οι μεταρρυθμίσεις θα κοστίσουν αλλά αυτό θα εξισορροπηθεί από τις μειωμένες δαπάνες σε άλλους τομείς του συστήματος πρόνοιας. Παραταύτα, δεν αναφέρθηκε σε κατάργηση συγκεκριμένων επιδομάτων, όπως αναφέρει ο Τύπος. Κάθε εβδομάδα, οι οικογένειες με παιδιά πληρώνονται με 20,30 λίρες για το πρώτο και 13,40 λίρες για κάθε επόμενο παιδί μέχρι την ηλικία των 19 ετών, εάν σπουδάζουν. Περισσότερες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν σε έκθεση που θα δοθεί στη δημοσιότητα μέσα στο φθινόπωρο, με πιθανή ημερομηνία ψήφισης του νόμου στο τέλος του 2011 ή τις αρχές του 2012, σημειώνει το BBC.
Το νέο σύστημα θα τεθεί σταδιακά σε ισχύ και θα ολοκληρωθεί μετά τις εκλογές του 2015, οι οποίες σημειωτέον θα διεξάγονται κάθε πέντε χρόνια χωρίς πιθανότητα πρόωρης προσφυγής στις κάλπες. Αντιθέτως, οι Εργατικοί κατηγόρησαν τη κυβέρνηση ότι ετοιμάζει επίθεση στις οικογένειες. Τα μέτρα θα πλήξουν όσες έχουν μικρότερα εισοδήματα και δεν είναι σε θέση να εξασφαλίσουν για τα παιδιά τους πρόσβαση σε πανεπιστήμια, ενώ προσθέτει το κόμμα της αντιπολίτευσης, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να ανακοινώσει σειρά άλλων περικοπών.

Read more...

ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΛΕΓΕΤΑΙ.............


Μα είναι δυνατόν να καλείται ο Καραμανλής στην Εξεταστική για την Οικονομία, όπου αναμφισβήτητα είναι υπεύθυνος σε μεγάλο βαθμό για τα χάλια μας και να μένει στην "απ' έξω" ο Σημίτης ;...

Αυτά ούτε στην Ουγκάντα και στα πιο Ολοκληρωτικά καθεστώτα δεν γίνονται....

Για να λέμε και του "στραβού" - Κουρασμένου το δίκιο...

Read more...