Είχε στείλει εκπρόσωπό του τον γεν. γραμματέα του υπ. Οικονομικών στη γενική συνέλευση του ΟΣΕ το 2003 που (χωρίς την παρουσία και ψήφο άλλου) είχε αποφασίσει την αναθεώρηση των σκανδαλωδών συμβάσεων!!!
Από τον Θανάση Λεπίδη
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
«Πιο εύκολα βρίσκεις παγόβουνο στη Σαχάρα παρά εμπλοκή του υπουργείου Οικονομικών στη Siemens» διαβάζω ότι ισχυρίστηκε στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής που διερευνά το σκάνδαλο ο τότε "τσάρος" της οικονομίας Ν. Χριστοδουλάκης προσθέτοντας ότι
«την αποκλειστική ευθύνη υπογραφής ή τροποποίησης και καταγγελίας προγραμματικών συμβάσεων έχει η διοίκηση του ΟΣΕ και το εποπτεύον υπουργείο Μεταφορών» και ότι
«προσωπικά ουδέποτε διαπραγματεύθηκα, υπέγραψα ή εκτέλεσα προγραμματική σύμβαση είτε με τη Siemens είτε με οποιαδήποτε άλλη εταιρεία».Δεν ξέρω αν μπορεί να βρεθεί παγόβουνο στη Σαχάρα, αλλά εμπλοκή του υπουργείου Οικονομικών βρίσκεται και μάλιστα καταγεγραμμένη στα επίσημα χαρτιά. Σε προηγούμενο σημείωμά μου, που δημοσίευσε το
Press-gr (εδώ), αναφέρεται λεπτομερώς το ιστορικό του 2003
(στις 7 Ιανουαρίου 2003 και στις 23 Ιουνίου 2003 αντίστοιχα) όπου από τα επίσημα πρακτικά των γενικών συνελεύσεων του ΟΣΕ προκύπτει, χωρίς καμιά αμφισβήτηση, ότι με τις δικές του εντολές είχε γίνει η αναθεώρηση σκανδαλωδών συμβάσεων της Siemens και ότι στη συνέχεια αποτράπηκε η έκπτωση των κοινοπραξιών που δεν ήταν συνεπείς στις συμβαστικές υποχρεώσεις τους.
Ιδού λοιπόν και το πρώτο από τα επίσημα αυτά πρακτικά, που καλύπτουν συνολικά επτά σελίδες. Με ημερομηνία
7 Ιανουαρίου 2003, η έκτακτη γενική συνέλευση του ΟΣΕ αποφάσισε την αναθεώρηση συμβάσεων του ΟΣΕ.
Σε αυτήν, όπως διαβάζουμε καθαρά στα πρακτικά (
κάντε κλικ στην εικόνα να μεγαλώσει), εκπροσώπησε τον κ. Χριστοδουλάκη, ως υπουργό Οικονομικών και με την ιδιότητα του μοναδικού μετόχου του Οργανισμού, ο τότε γενικός γραμματέας του υπουργείου
Γιάννης Κουσουλάκος που είναι και σήμερα ειδικός γραμματέας Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών του υπουργείου Οικονομικών. Ο κ. Κουσουλάκος αποφάσισε να δεχτεί την τροποποίηση και των έξι συμβάσεων ενώ...
είναι αξιοσημείωτο ότι στη συνέλευση αυτή
δεν αναφέρεται παρουσία εκπροσώπου του υπουργείου Μεταφορών!!!.
Από τις συμβάσεις αυτές, αντισυμβαλλόμενη στις τρεις ήταν και η Siemens που μετείχε στις κοινοπραξίες με το μεγαλύτερο μερίδιο. Σε μια από αυτές τις συμβάσεις, υπήρξε στη συνέχεια υπαναχώρηση από πλευράς κοινοπραξίας. Έτσι η αναθεώρηση προχώρησε - με το πράσινο φως του υπουργείου Οικονομικών- μόνο στις άλλες δύο περιπτώσεις.
Οι δύο συμβάσεις που αναθεωρήθηκαν ήταν η 33Α η οποία αφορούσε την προμήθεια ηλεκτροκίνητων τρένων πέντε βαγονιών Deziro και η 39 που αφορούσε ηλεκτροκίνητες μηχανές έλξης ενώ εκείνη που δεν αναθεωρήθηκε τελικά ήταν η 41Α η οποία είχε σχέση με επιβατικές αμαξοστοιχίες. Το μερίδιο της Siemens απ' αυτές τις συμβάσεις άγγιζε τα 300 εκατ. ευρώ ενώ στη συνέχεια εξαιτίας των καθυστερήσεων στην παράδοση του υλικού ανέκυψε θέμα επιβολής ποινικών ρητρών που στο σύνολό τους έφθαναν τα 120 εκατ. ευρώ.
Κατά τα λοιπά, όντως δεν υπάρχει ....παγόβουνο στη Σαχάρα. Εμπλοκή Χριστοδουλάκη όμως στην Siemens, υπάρχει!!!