Κυριακή 26 Ιουνίου 2011

Πανάκριβη διάσωση...



Σε «μέτρα ανάγκης τα οποία ενέχουν και το στοιχείο της αδικίας», όπως είπε ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών κ. Ευ.Βενιζέλος, αλλά θα στοιχίσουν τουλάχιστον έναν μισθό ή μία σύνταξη στους... συνεπείς φορολογουμένους, οδηγήθηκε η κυβέρνηση υπό την απειλή της ανεξέλεγκτης χρεοκοπίας. Οι νέοι φόροι που θα ανέλθουν σε 14 δισ. ευρώ ως το 2015, οι περικοπές άλλων 14 δισ. ευρώ από μισθούς, συντάξεις και επιδόματα ως το 2015, οι ιδιωτικοποιήσεις ΔΕΚΟ και η παραχώρηση για 50 χρόνια δημόσιας περιουσίας σε έλληνες και ξένους επενδυτές αξίας 50 δισ. ευρώ είναι η «εθνική συμμετοχή» στο πρόγραμμα διάσωσης της χώρας που αναμένεται να οριστικοποιηθεί από τους ευρωπαίους εταίρους την ερχόμενη Κυριακή, 3 Ιουλίου.

Με τις αποφάσεις που ελήφθησαν περισσότεροι από 1,25 εκατομμύρια φορολογούμενοι θα έρθουν για πρώτη φορά- στη ζωή τους- σε επαφή με την Εφορία μετά τη μείωση του αφορολογήτου ορίου στις 8.000 ευρώ ετησίως και την επιβολή τέλους επιτηδεύματος 400-500 ευρώ για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες, ίσως δικαίως, καθώς σε αυτόν τον χώρο εντοπίζεται η μεγάλη φοροδιαφυγή.

Την ίδια ώρα όμως επιβάλλονται για τρίτη συνεχή χρόνια έκτακτοι φόροι από 1% ως 4% σε όλα τα εισοδήματα που δηλώθηκαν και ήδη φορολογήθηκαν.

« Η χώρα μας δεν έχει φορολογικό σύστημα, αλλά υπάρχει μια “χύμα” φορολογική κατάσταση» παραδέ χθηκε ο κ. Βενιζέλος μιλώντας την Παρασκευή στη Βουλή. Η εξομολόγηση του νέου υπουργού Οικονομικών, ο οποίος έβαλε την υπογραφή του κάτω από το πιο σκληρό πακέτο μέτρων που έχει εφαρμοστεί στην Ελλάδα, φανερώνει το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η οικονομική πολιτική και η χώρα, 14 μήνες μετά την εφαρμογή του μνημονίου.

Σε αυτό το διάστημα το βάρος έπεσε κατά κύριο λόγο στον ιδιωτικό τομέα και στους 800.000 ανέργους, στους δημοσίους υπαλλήλους που έχασαν πέρυσι περίπου το 15% των ετήσιων αποδοχών τους, που αναλογεί σε δύο μισθούς, και στους συνταξιούχους που επίσης έχασαν δώρο Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα της άδειας.

Τώρα το βάρος πέφτει σε όλους αναλογικά, αλλά πλήττει ιδιαίτερα τους δημοσίους υπαλλήλους που υπολογίζεται ότι χάνουν ακόμη έναν μισθό από τους φόρους, την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών τους και τις περικοπές επιδομάτων (χρονοεπιδόματος, αποδοτικότητας) που έρχονται.

Οπως σημειώνει μιλώντας στο «Βήμα» ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Π. Οικονόμου, «μόνο αν φορολογήσουμε τη μαύρη οικονομία θα μπορέσουμε να κάνουμε ένα πιο δίκαιο φορολογικό σύστημα». Ο ίδιος προαναγγέλλει τη σύσταση επιτροπής που θα επανεξετάσει τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών που βρίσκονται στον μεσαίο και υψηλό συντελεστή του ΦΠΑ, με στόχο να ελαφρυνθούν και να ενισχυθούν ορισμένοι κλάδοι της οικονομίας (όπως η οικοδομή και οι πράσινες επενδύσεις)

Ποιους και πόσο πιάνουν τα νέα τεκμήρια

Αυξημένη η ελάχιστη δαπάνη συντήρησης για κατοικίες,πισίνες,αυτοκίνητα,σκάφη

Μ ετά τους έκτακτους φόρους στα περυσινά εισοδήματα, το υπουργείο Οικονομικών προχωρεί σε μεγάλη αύξηση των τεκμηρίων διαβίωσης για τα εισοδήματα του 2011 προκειμένου να εντοπίσει και να φορολογήσει μέρος έστω της τεράστιας φοροδιαφυγής. Οι νέες «αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης» αυξάνονται σημαντικά μετά τις προτάσεις των βουλευτών και της πρώην υπουργού κυρίας Λούκα Κατσέλη με στόχο να βρεθούν πάνω από το αφορολόγητο όριο των 8.000 ευρώ εκατομμύρια φορολογούμενοι που σήμερα εμφανίζουν εισοδήματα πολύ χαμηλότερα, παρ΄ ότι έχουν αυτοκίνητα και περιουσία. Η αύξηση των δαπανών διαβίωσης στοχεύει κυρίως στους ελεύθερους επαγγελματίες, καθώς πολύ μεγάλο ποσοστό δηλώνει ετησίως εισοδήματα πολύ κάτω από το αφορολόγητο όριο.

Οπως φαίνεται στον αναλυτικό πίνακα που δημοσιεύει σήμερα «Το Βήμα της Κυριακής», οι ιδιοκτήτες ακινήτων και αυτοκινήτων θα πρέπει να εμφανίζουν το 2012 υψηλότερα εισοδήματα σε σύγκριση με τα εφετινά προκειμένου να μη βρεθούν με αυξημένη φορολογία.

Εκτός από το ελάχιστο κόστος συντήρησης των κατοικιών (κύριας και εξοχικής) που διαμορφώνεται ανάλογα με το εμβαδόν και την τιμή ζώνης όπου βρίσκεται το ακίνητο, αυξάνονται και τα τεκμήρια στα μηχανοκίνητα σκάφη ανοιχτού τύπου, ταχύπλοα και μη, ολικού μήκους ως 5 μέτρα. Για τα μικρά σκάφη- βάρκες και φουσκωτά- το ελάχιστο κόστος συντήρησης καθορίζεται στο ποσό των 4.000 ευρώ. Για σκάφη πάνω από 5 μέτρα το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ το μέτρο. Ετσι ένα σκάφος 10 μέτρων έχει τεκμήριο 14.000 ευρώ.

Εφέτος θα επιβληθεί έκτακτη εισφορά 5% και στα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης (τεκμήρια) που προκύπτουν από την κυριότητα ή κατοχή επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, σκαφών αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, αεροσκαφών, ελικοπτέρων και ανεμοπτέρων, καθώς και δεξαμενών κολύμβησης, όπως αυτά εμφανίστηκαν στην τελευταία φορολογική δήλωση.

Η έκτακτη εισφορά για επιβατικά αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή 5%. Από την επιβολή εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα. Για σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης η έκτακτη εισφορά ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης του σκάφους επί συντελεστή 5%. Από την επιβολή της έκτακτης εισφοράς εξαιρούνται τα μηχανοκίνητα σκάφη ανοιχτού τύπου, ταχύπλοα ή μη, ολικού μήκους ως 6 μέτρα.
BHMA



Read more...

«Αρση» τραπεζικού απορρήτου χωρίς εισαγγελική άδεια...



Λίγα εικοσιτετράωρα μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος ανοίγει τα χαρτιά του. Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, και υπουργός Οικονομικών πια, μιλά στο ... "Εθνος της Κυριακής" για το ασφυκτικό πολιτικό πλαίσιο, για το εθνικό δίλημμα, για τη στάση των βουλευτών και για την ανάγκη να ψηφιστεί από 180 η νέα δανειακή σύμβαση. Ανακοινώνει, δε, άρση του τραπεζικού απορρήτου χωρίς εισαγγελική άδεια! Εξηγεί όλα τα σημαντικά σημεία του Εφαρμοστικού αλλά και τους λόγους που τον έπεισαν να αναλάβει την "ηλεκτρική καρέκλα" στην πιο δύσκολη φάση... Κάνει λόγο για "συνεχή διαπραγμάτευση" του Μνημονίου και ομολογεί ότι για τον ίδιο ήταν "μια εξαιρετικά δύσκολη μέρα" όταν παρουσίασε το Μεσοπρόθεσμο, γιατί έπρεπε να πει πικρές αλήθειες και άδικα μέτρα...

-Είπατε ότι δεχθήκατε τη θέση του υπουργού Οικονομικών ύστερα από πολλή περίσκεψη και πολλούς δισταγμούς. Το ρεπορτάζ λέει ότι δεχθήκατε έπειτα από πολύωρη πίεση στις 4 τα ξημερώματα. Γιατί δεχθήκατε τελικά;

Δέχθηκα τελικά γιατί θεώρησα ότι αυτό επιβάλλει το πατριωτικό μου καθήκον. Εχω πλήρη συνείδηση του μεγέθους της ευθύνης και του πολιτικού κινδύνου. Εφόσον μου ζητήθηκε επιμόνως από τον πρωθυπουργό να αναλάβω αυτή την ευθύνη κάτω από αυτές τις περιστάσεις, δεν υπάρχει περιθώριο άρνησης, ανεξαρτήτως του κόστους. Αντιλαμβάνομαι όμως την ευθύνη μου ως ευθύνη απέναντι στον τόπο συνολικά. Αυτό είναι που υπαγορεύει και θα υπαγορεύει όλες τις κινήσεις μου.

-Τι κατάσταση αντιμετωπίσατε στο Eurogroup λίγες μόλις ώρες μετά την ορκωμοσία σας;
Αντιμετώπισα μία κατάσταση απόλυτης και επιθετικής δυσπιστίας. Πρέπει να έχουν υπόψη τους όλοι οι Ελληνες και όλες οι Ελληνίδες ότι κάθε πρότασή μας, κάθε παρατήρησή μας, κάθε ιδέα μας για αντικατάσταση ενός μέτρου από ένα άλλο, έτσι ώστε τα μέτρα να είναι λιγότερο επώδυνα ή περισσότερο αναπτυξιακά, περνά από χίλια κόσκινα. Και πρέπει να είναι διασφαλισμένη και αυτόματη η αποδοτικότητα του μέτρου, διαφορετικά αυτό απορρίπτεται και πρέπει αναγκαστικά να πάμε σε λύσεις οι οποίες είναι συμβατικές, κλασικές, και πολύ συχνά αντιαναπτυξιακές. Είναι επίσης προφανές -επειδή ακούω πολύ συχνά να γίνεται λόγος για την ανάγκη να δοθεί έμφαση στην περικοπή των δαπανών- ότι και η περικοπή των δαπανών επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό το εισόδημα, καθώς το 75% της δημόσιας δαπάνης καλύπτει μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές μεταβιβάσεις, άρα επιχορηγήσεις ασφαλιστικών ταμείων και άλλες κοινωνικές παροχές. Συνεπώς, αυτό που έπρεπε να ανακτηθεί στο Eurogroup ήταν και είναι η αξιοπιστία της χώρας. Η έλλειψη αξιοπιστίας έχει όχι μόνον πολιτικές αλλά και οικονομικές επιπτώσεις. Γι' αυτό επιμένω πάρα πολύ στην ανάγκη να περάσουμε από μια πρώτη φάση σταθεροποίησης της κατάστασης, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε τις αναγκαίες βελτιώσεις. Θεωρώ ότι έτσι απαντάται και το αίτημα για "επαναδιαπραγμάτευση", γιατί ούτως ή άλλως διεξάγεται μία διαρκής διαπραγμάτευση, πολύ περισσότερο τώρα που ανοίγει η συζήτηση για το δεύτερο Πρόγραμμα, για τη νέα χρηματοδοτική στρατηγική, προκειμένου να πετύχουμε την περιβόητη έξοδο στις αγορές, που είχε προβλεφθεί από τους εταίρους μας με πάρα πολύ μεγάλη αισιοδοξία για το 2012 και δεν επιβεβαιώθηκε.

- Η ανάληψη του κρίσιμου αυτού ρόλου από εσάς έγινε πολύ θετικά δεκτή από την κοινή γνώμη και μάλιστα πολύ πέραν του ΠΑΣΟΚ. Εχει γεννηθεί προσδοκία. Τι μπορείτε, όμως, να κάνετε πραγματικά;

Με τιμά, με βαραίνει και με προβληματίζει πάρα πολύ αυτή η πράγματι θετική αποδοχή, αυτή η προσδοκία. Φιλοδοξία και υποχρέωσή μου είναι να αναλάβω τις πρωτοβουλίες που είναι αναγκαίες για την αποκατάσταση της ηθικής, κοινωνικής και αναπτυξιακής ισορροπίας των μέτρων, γιατί χωρίς αυτά τα τρία στοιχεία μια τέτοια προσπάθεια δεν μπορεί να αποδώσει ούτε δημοσιονομικά. Αλλά χρειάζεται ένας στοιχειώδης χρόνος και χρειάζεται όλα να γίνουν με μία ασφαλή σειρά. Δεν μπορούμε να θέσουμε υπό διακινδύνευση την πέμπτη δόση, δεν μπορούμε να θέσουμε υπό διακινδύνευση την απόρριψη του Μεσοπροθέσμου Προγράμματος και του Εφαρμοστικού Νόμου. Πρέπει να διαμορφώσουμε τις προϋποθέσεις για μια όσο γίνεται πιο αποτελεσματική διαπραγμάτευση. Μόνον έτσι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ευκαιρία του δεύτερου Προγράμματος, για να βελτιώσουμε γενετικά ελαττώματα του πρώτου, που τα γνωρίζαμε, αλλά οφείλαμε, υπό την πίεση των καταστάσεων και την απειλή της χρεοκοπίας, να τα δεχτούμε, ξέροντας ότι πρέπει να τα θέσουμε προς βελτίωση με την πρώτη ευκαιρία. Και η ευκαιρία αυτή περνούσε και περνά μέσα από τη διεθνή αξιοπιστία της χώρας έναντι των διεθνών της εταίρων και πιστωτών και έναντι των περιβόητων αγορών, που είναι πάντα επιθετικές και δύσπιστες, όχι μόνον απέναντι στην Ελλάδα αλλά και απέναντι στην Ευρώπη.

-Τι περιθώρια παρεμβάσεων είχατε αυτή την εβδομάδα που είστε υπουργός στο Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Πρόγραμμα;

Ηταν απολύτως αναγκαίο μέσα σε διάστημα δύο-τριών ημερών να συμφωνηθούν μέτρα συνολικού δημοσιονομικού αποτελέσματος 5,6 δισ. ευρώ. Τόσο ήταν το κενό που υπήρχε στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα των 28 δισ. και αυτό το κενό έπρεπε να γεφυρωθεί, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα, προκειμένου να διευκολυνθεί ο πρωθυπουργός στις συζητήσεις του στις Βρυξέλλες, στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, για να διατυπωθούν τα συμπεράσματα του Συμβουλίου κατά τρόπο που αναγνωρίζει τις θυσίες του ελληνικού λαού, κατά τρόπο που ανοίγει προοπτική όχι μόνο για την πέμπτη δόση αλλά και για το δεύτερο Πρόγραμμα. Κι αυτό έπρεπε να γίνει με μέτρα αποδεκτά από την τρόικα, δηλαδή με μέτρα τα οποία να δίδουν πολύ συγκεκριμένο αριθμητικό αποτέλεσμα, χωρίς ασάφειες και αοριστίες ως προς το περιεχόμενό τους και τη δυνατότητα εφαρμογής τους. Και έτσι αναμφίβολα φτάσαμε στην ανάγκη μιας υπερφορολόγησης, στην ανάγκη σημαντικών πρόσθετων επιβαρύνσεων για τα δηλωμένα εισοδήματα.

-Αρα αναγνωρίζετε ότι υπάρχει υπερφορολόγηση;

Αυτό που κάνουμε αποκτά νόημα μόνον εάν αποκτήσει προοπτική. Και προοπτική αποκτά μέσα από την εξαγγελία και τη δέσμευσή μου να αρχίσει αμέσως η προπαρασκευή του νέου εθνικού φορολογικού συστήματος, με τη συμμετοχή των κομμάτων, των παραγωγικών δυνάμεων, των ειδικών επιστημόνων και όλης της κοινωνίας, γιατί μόνο μέσα από αυτή την προσπάθεια και μέσα από τη μελέτη όχι μόνο των δημοσιονομικών αλλά και των οικονομικών, δηλαδή αναπτυξιακών και κοινωνικών επιπτώσεων των μέτρων που έχουν ληφθεί έως τώρα, μπορούμε να δούμε τα προβλήματα και να τα διορθώσουμε.

Αρα, ένα εθνικό φορολογικό σύστημα θα μας επιτρέψει να είμαστε δίκαιοι, θα μας επιτρέψει να αποκαταστήσουμε αδικίες και κυρίως θα μας επιτρέψει να συλλάβουμε τη φοροδιαφυγή και να φέρουμε την παραοικονομία μέσα στην οικονομία. Αυτά τα χιλιοειπωμένα πράγματα τώρα πρέπει και μπορεί να γίνουν πραγματικότητα μέσα σε λίγες εβδομάδες.

Μία θεμελιώδης διάταξη του Εφαρμοστικού Νόμου είναι αυτή που επιτρέπει στο υπουργείο Οικονομικών, στις αρμόδιες φορολογικές Αρχές, να έχουν όλα τα στοιχεία για τις τραπεζικές καταθέσεις και για όλες τις συναλλαγές, έτσι ώστε να είναι εφικτές οι κάθε είδους διασταυρώσεις και να συλλαμβάνεται όλη η φορολογητέα ύλη. Αλλιώς θα μείνουμε με την άδικη κατάσταση που υπάρχει να επιβαρύνονται οι ίδιοι και οι ίδιοι, καθώς η πλειονότητα των φορολογικών δηλώσεων είναι πιστωτικές ή μηδενικές και τα 100 δισ. εισόδημα που παράγεται στην Ελλάδα και δηλώνεται -δεν αναφέρομαι σε αυτό που φοροδιαφεύγει- αποδίδει μέχρι τώρα φόρο εισοδήματος περίπου 9 δισ., δηλαδή η μέση επιβάρυνση συνολικά είναι 9% στα δηλωμένα εισοδήματα. Φανταστείτε τι γίνεται στον χώρο της παραοικονομίας και της φοροδιαφυγής.

-Πώς νιώθατε όταν αναγκαστήκατε να ανακοινώσετε τα σκληρά μέτρα για να κλείσει το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Πρόγραμμα;

Η μέρα αυτή ήταν και για μένα εξαιρετικά δυσάρεστη, γιατί έπρεπε να πω πικρές αλήθειες κι έπρεπε να αναλάβω την ευθύνη για σκληρά μέτρα, που ενέχουν και το στοιχείο της αδικίας, τα οποία όμως είχαν καταστεί εκ των πραγμάτων αναγκαία, προκειμένου να πετύχουμε όχι μόνο τους δημοσιονομικούς, αλλά και τους πολιτικούς στόχους, από τους οποίους έχει ανάγκη η χώρα για να βγάλει το κεφάλι της από το νερό και να πάρει μια ανάσα. Οι συνομιλητές μας ασχολούνται με αριθμούς και είναι υπόλογοι απέναντι στους προϊσταμένους τους. Εμείς ασχολούμαστε με ανθρώπους, είμαστε υπόλογοι απέναντι σε πολίτες. Και αυτή είναι μια διαφορά που δεν γεφυρώνεται με τίποτα μέσα στο σύστημα στο οποίο λειτουργεί αναγκαστικά η χώρα μας, η οποία προσφεύγει σε εταίρους και δανειστές ζητώντας και ξαναζητώντας βοήθεια για να διατηρήσει όσο γίνεται περισσότερο το επίπεδο διαβίωσης των πολιτών.

-Θα περάσουν το Μεσοπρόθεσμο και ο Εφαρμοστικός Νόμος από τη Βουλή; Τι θα κάνει η αντιπολίτευση;

Το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, η οριστικοποίησή του και η ψήφισή του από τη Βουλή είναι μια σωστική κίνηση. Το ίδιο ισχύει και για τον Εφαρμοστικό Νόμο, που δεν είναι τίποτε άλλο παρά η νομοθετική περιγραφή των επιλογών που περιλαμβάνονται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα.

Και όλο αυτό μέσα σε ένα κλίμα πολύ αρνητικό. Το κλίμα είναι έξω πολύ αρνητικό, όχι μόνο για λόγους αποτελεσματικότητας και ρυθμού λειτουργίας του κράτους αλλά και γιατί προβληματίζει πάρα πολύ τους εταίρους μας η έλλειψη πολιτικής συναίνεσης. Γι' αυτό μας κάνουν οι ίδιοι έκκληση για εθνική ενότητα, ενώ, όπως έχω πει, η εθνική ενότητα θα έπρεπε να είναι αποτέλεσμα του ενστίκτου αυτοσυντήρησης του έθνους. Νιώθω πάρα πολύ άσχημα όταν αντιδιαστέλλουν την έλλειψη συναίνεσης στην Ελλάδα με τη δεδομένη συναίνεση των πολιτικών δυνάμεων στην Ιρλανδία και την Πορτογαλία.

Επίσης, πρέπει να δοθεί μια απάντηση στο επιχείρημα ότι η πέμπτη δόση θα δινόταν και θα δοθεί ούτως ή άλλως, ανεξάρτητα από το αν εμείς ολοκληρώναμε αυτές τις διαπραγματευτικές διαδικασίες. Να συμφωνήσω σε αυτό υποθετικά. Πράγματι, για λόγους αποφυγής συστημικού κινδύνου και διάχυσης της κρίσης σε άλλες χώρες της Ευρωζώνης μπορεί να μας δινόταν η πέμπτη δόση ούτως ή άλλως. Ομως, το γεγονός ότι εμείς θα είχαμε προβάλει αντιρρήσεις και δεν θα είχαν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις θα στρεφόταν αμέσως εις βάρος μας στις διαδικασίες που θα άνοιγαν μετά, είτε για την εκταμίευση της έκτης δόσης, η οποία πρέπει να ακολουθήσει, είτε πολύ περισσότερο για τη διαμόρφωση του δευτέρου Προγράμματος, που μας οδηγεί με μεγαλύτερη ασφάλεια στο 2015 και μας δίνει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες να ανασυγκροτηθούμε δημοσιονομικά.

ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ Ε.Ε.
Οι 180 ψήφοι θα έδιναν ισχύ στη χώρα

- Πόσο σημαντική είναι η διαδικασία της Βιέννης για την εθελοντική συμμετοχή των ιδιωτών στη βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους;

Από την εθελοντική αυτή διαδικασία εξαρτάται σε πολύ σημαντικό βαθμό το ύψος των δανειακών αναγκών μας για τα επόμενα κρίσιμα έτη. Ο πρώτος πυλώνας του προγράμματος θα είναι αυτός. Ο δεύτερος είναι τα 50 δισ. από την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Για το ζήτημα αυτό έχουμε πολλά να πούμε τις επόμενες μέρες στη Βουλή. Ο τρίτος πυλώνας θα είναι το νέο δάνειο με τη συμμετοχή του Eurogroup και του ΔΝΤ.

Αρα, χρηματοοικονομικά το σχήμα είναι απλό. Το πρόγραμμα όμως πρέπει οπωσδήποτε να εμπεριέχει πολύ έντονα στοιχεία ανάπτυξης, τα οποία μνημονεύονται πλέον στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και τα οποία συζητήθηκαν με το Eurogroup. Γιατί όλοι αντιλαμβάνονται -και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, και η γερμανική κυβέρνηση (μάλιστα έχουμε συμφωνήσει ήδη με τον κ. Σόιμπλε να συναντηθούμε διμερώς ειδικά για θέματα ανάπτυξης, για την προετοιμασία ενός Μνημονίου ανάπτυξης)- πως εάν δεν επανέλθουμε το γρηγορότερο σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, δεν ικανοποιείται το μακροοικονομικό μοντέλο που μας επιτρέπει έπειτα από κάποια χρόνια να είμαστε μια φυσιολογική χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης από πλευράς δημοσίου χρέους, δηλαδή μας επιτρέπει να πλησιάσουμε το όριο του 60% του ΑΕΠ. Αυτό όμως προϋποθέτει σταθερά και για πολλά χρόνια πρωτογενή πλεονάσματα άνω του 6%, προϋποθέτει ότι το μέσο επιτόκιο του δημοσίου χρέους μας θα κινείται γύρω στο 4%.

Με άλλα λόγια, πρέπει να "θέσουμε τον πάτο του βαρελιού" στον οποίο πέφτουν οι θυσίες του ελληνικού λαού. Και ο πάτος του βαρελιού είναι η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του δημοσίου χρέους, η οποία πρέπει να γίνεται αποδεκτή όχι μόνο από τους εταίρους μας και από το IMF αλλά και από τις αγορές. Γιατί μόνον έτσι θα αναπνεύσουν οι τράπεζες, μόνον έτσι θα μπορέσουν να ξαναγυρίσουν στην πραγματική οικονομία, μόνον έτσι θα μπορέσουμε να λειτουργήσουμε ως μια φιλοαναπτυξιακή και φιλοεπενδυτική χώρα, δηλαδή ως μια φιλεργατική χώρα, γιατί τελικά αυτό που έχει σημασία είναι η απασχόληση, είναι να έχουν δουλειά οι άνθρωποι. Ταυτόχρονα επειδή έχουμε φαινόμενα φτώχειας, τα οποία επεκτείνονται, έχουν πολύ μεγάλη σημασία και οι μηχανισμοί κοινωνικής αλληλεγγύης. Εχει μεγάλη σημασία η κινητοποίηση παραγωγικών δυνάμεων που πρέπει να συνεισφέρουν από το πλεόνασμά τους στο κοινωνικό σύνολο. Τα δύο μου παραδείγματα ήταν η υποχρέωση των τραπεζών να αντιμετωπίσουν φιλικά τα ζητήματα των στεγαστικών δανείων των ανέργων και η πρωτοβουλία του εφοπλιστικού κόσμου για υποτροφίες σε παιδιά ανέργων που σπουδάζουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αλλά το μείζον είναι, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, να λειτουργήσει το δίχτυ προστασίας, να λειτουργήσει δηλαδή το εγγυημένο επίπεδο διαβίωσης με συγκεκριμένο τρόπο.

-Τελικά στον Εφαρμοστικό Νόμο σε σχέση με τις αποδείξεις φέτος θα αλλάξει κάτι; Θα ζητηθεί επιστροφή της επιστροφής;

Οχι. Αυτό το ζήτημα το διευκρίνισα.

-Οι "Αγανακτισμένοι" επιμένουν και θα επιμείνουν. Στην τελετή ανάληψης των καθηκόντων σας τους καλέσατε σε διάλογο. Η πρόσκληση ισχύει;

Απολύτως. Η πρόσκληση είναι πάντα ανοιχτή και ουσιαστική.

-Μπορεί να ζητήσετε 180 ψήφους για το Μεσοπρόθεσμο ή τη νέα δανειακή σύμβαση;

Γνωρίζετε ότι η προσωπική μου άποψη ήταν, τον Μάιο του 2010, ο νόμος για το αρχικό Μνημόνιο να ψηφιστεί από 180 βουλευτές. Οχι γιατί ήταν συνταγματικά επιβεβλημένο, αλλά πολιτικά αναγκαίο για τη χώρα. Τώρα, μετά την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου και του Εφαρμοστικού Νόμου από το ΠΑΣΟΚ, έχουμε ζητήσει από την αντιπολίτευση να έρθει να διαπραγματευτούμε όλοι μαζί, με τους εταίρους μας, το νέο Πρόγραμμα, με την αναπτυξιακή και κοινωνική διάσταση που αυτό πρέπει να έχει. Αυτό το νέο Πρόγραμμα θα μπορούσε και θα έπρεπε να συγκεντρώσει όχι μόνο 180 ψήφους, αλλά πολύ περισσότερες. Κυρίως διότι έτσι θα μεγάλωνε η διαπραγματευτική ισχύς της χώρας.
ETHNOS



Read more...

NYT: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αυτοτοποθετείται σαν «νέα Νέα Δημοκρατία» ...




Ιδιαίτερη αναφορά στον βουλευτή της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη κάνει ο ανταποκριτής της εφημερίδας News York Τimes, σε ρεπορτάζ του για την πολιτική και κοινωνική κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης.

Οι New York Τimes παρουσιάζουν τις προτάσεις Μητσοτάκη για τις... περικοπές σειράς προνομίων των ελλήνων βουλευτών και τις αντιδράσεις που αυτές προκάλεσαν στους συναδέλφους του, σημειώνοντας πως «είναι προφανές ότι ο κ. Μητσοτάκης(...) τοποθετεί τον εαυτό του σαν τη ‘’νέα’’ Νέα Δημοκρατία».

«Ζητήσαμε από τον κόσμο να υποβληθεί σε τεράστιες θυσίες που εμείς δεν είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε» φέρεται να δηλώνει για τους συναδέλφους του ο βουλευτής της ΝΔ.

Το απόσπασμα για τον Κυριάκο Μητσοτάκη:

«Αυτό το μήνα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ένας δικηγόρος από το κόμμα της ΝΔ και ο γιος του πρώην πρωθυπουργού, προκάλεσε αναταραχή όταν πρότεινε τη μείωση του αριθμού των βουλευτών σε 200 από 300, την κατάργηση της βουλευτικής σύνταξης, την κατάργηση του επιδόματος που λαμβάνουν για τη συμμετοχή τους σε επιτροπές, τη κατάργηση της ασυλίας των υπουργών και των βουλευτών και το «άνοιγμα» των λογιστικών βιβλίων των κομμάτων.

»’’Ο μέσος άνθρωπος της διπλανής πόρτας υποδέχθηκε την πρόταση μου πολύ θετικά, αλλά οι συνάδελφοί μου όχι τόσο θετικά’’ δήλωσε ο σπουδαγμένος στο Χάρβαρντ, πρώην επιχειρηματίας σε εταιρία venture capital, κ. Μητσοτάκης που προφανώς τοποθετεί τον εαυτό στη «νέα» Νέα Δημοκρατία, ο οποίος επίσης ξεκάθαρα επέκρινε την σχεδόν απόλυτη άκαμπτη στάση του κόμματός του στα μέτρα λιτότητας. (Αν και ο ίδιος, επίσης, δήλωσε ότι σχεδιάζει να τα καταψηφίσει).

»’’Υπάρχει ένα βασικό ζήτημα εμπιστοσύνης στην Ελλάδα. Ζητήσαμε από τον κόσμο να υποβληθεί σε τεράστιες θυσίες που εμείς δεν είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε’΄ είπε για τους συναδέλφους του. ‘’ Αυτό είναι λάθος’’».
skai.gr



Read more...

Ξεμπλόκαραν, λέει, επενδύσεις 15 δισ. αλλά τις κρατούν κρυφές!...



Αναφέρθηκε σε 20 επενδύσεις, τις οποίες δεν κατονόμασε (επί συνόλου 94) αξίας 15 δισ. ευρώ, που ξεφεύγουν από τη λίμπο -τον χώρο που για τους καθολικούς βρίσκεται ανάμεσα στην Κόλαση και τον Παράδεισο, χωρίς να... είναι τίποτα από τα δύο.
Ομως πολλά στάδια περιμένουν, ενώ άλλα έχουν απορριφθεί ως ασύμβατα.

Αναφέρθηκε στο κείμενο της παρουσίασής του στην καθυστερημένη αντίδραση των δικαστηρίων και του ΣτΕ, που μπορούν να ανακόψουν την εκτέλεση μιας επένδυσης για 2, 3 και 4 χρόνια μέχρι την έκδοση κάποιας απόφασης και στην επιτακτική ανάγκη για πραγματική και άμεση απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, αλλά και στη «ξεκάθαρη έκφραση για την προώθηση επενδύσεων εκμετάλλευσης του ορυκτού πλούτου».

Η ομιλία του έγινε στο πλαίσιο ημερίδας που συνδιοργάνωσε η αντιπροεδρία με την εταιρεία Invest in Greece, τον κρατικό οργανισμό που προωθεί ξένες και στρατηγικές επενδύσεις. Ο αναπληρωτής υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, Χάρης Παμπούκης, έκανε λόγο για την ανάγκη απλοποίησης, σταθερότητας και ταχύτητας έγκρισης των επενδύσεων. Επισήμανε ότι δεν γίνεται να περιμένει ένας επιχειρηματίας απάντηση 2-3 έτη, επισημαίνοντας ότι «όλοι κατηγορούν φαινόμενα διαφθοράς, αλλά δεν έχουν ακουστεί πολλά ονόματα».

Παρουσίασε το νόμο του fast track όπως μια προσωρινή στρατηγική έως ότου γίνει απλούστερο το περιβάλλον για όλους, κάτι που προσδιόρισε ότι θα συμβεί σε 2-3 χρόνια. Εν τω μεταξύ, ανακοίνωσε ότι θα προωθηθούν μοντέλα προαδειοδότησης επενδύσεων, θέτοντας ως παράδειγμα τους τερματικούς σταθμούς κρουαζιερόπλοιων στην Αττική, για τα οποία αναζητείται χωροθεσία για να δοθεί προστιθέμενη αξία -όπως είπε- στην επένδυση.

Προσδιόρισε το 2011 και το 2012 ώς «τις χρονιές των αγωγών», αναφέροντας ότι οι πηγές προέλευσης της ενέργειας αναγκαστικά θα πρέπει να περάσουν από την Ελλάδα για να τροφοδοτήσουν τη Δυτική Ευρώπη. Επισήμανε επίσης ότι η Ελλάδα, παρά τα προβλήματα που έχει, αποτελεί την 30ή χώρα παγκοσμίως από πλευράς πλούτου προς αξιοποίηση και επέμενε στην ανάγκη για δημιουργία υπεραξιών.

Ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης Θάνος Μωραΐτης έφερε παράδειγμα εταιρεία υδροηλεκτρικών έργων που έκανε 14 χρόνια να «ξεμπλοκάρει» και υποσχέθηκε ότι θα μοιραστούν φέτος πάνω από 1 δισ ευρώ σε εταιρείες του παλαιού αναπτυξιακού νόμου (πολλές ακόμη εκκρεμούν προς έγκριση).

Ο πρόεδρος του Invest In Greece Α. Συγγρός, ανέφερε ότι οι συνολικές εισροές κεφαλαίων το 2010 στην Ελλάδα ανήλθαν σε 4 δισ. ευρώ, ενώ οι καθαρές εισροές ξεπέρασαν τα 1,6 δισ. ευρώ και ήταν μειωμένες κατά 5,82 % συγκριτικά με το 2009 και παραμένουν σε υψηλότερα επίπεδα απ' ό,τι την περίοδο 2003-2005. *

enet.gr



Read more...

Βόμβα Φλωρίδη: «Το κράτος δεν θέλει να πατάξει τη φοροδιαφυγή»

newpost.gr
Βόμβα Φλωρίδη: «Το κράτος δεν θέλει να πατάξει τη φοροδιαφυγή»
«Το κράτος δεν αντιμετωπίζει τη φοροδιαφυγή γιατί δεν θέλει», δήλωσε ο Γιώργος Φλωρίδης, λίγες ημέρες μετά την παραίτησή του από το βουλευτικό αξίωμα, αφήνοντας σαφείς αιχμές για την κυβέρνηση.

Μιλώντας στην εκπομπή Mega Σαββατοκύριακο, ο Γ.Φλωρίδης εμφανίστηκε κατηγορηματικός, λέγοντας ότι υπάρχουν τρόποι πάταξης της φοροδιαφυγής, αλλά δεν εφαρμόζονται εξαιτίας έλλειψης πολιτικής βούλησης.

Εξηγώντας τους λόγους της παραίτησής του, δήλωσε πως διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε ελπίδα για εθνική συνεννόηση. «Μόνο με την εθνική συνεννόηση θα ξεπεράσουμε την κρίση. Πρέπει να συμφιλιωθούν οι πολιτικές δυνάμεις μεταξύ τους και έπειτα να συμφιλιωθούν και με την κοινωνία», είπε.

Ο Γ.Φλωρίδης τάχθηκε κατά των απολύσεων στο Δημόσιο, κρίνοντας ότι ένα τέτοιο μέτρο θα είναι αναποτελεσματικό, εάν δεν προηγηθεί εξυγίανση του Δημοσίου με περικοπή στις σπατάλες.

Ο κ. Φλωρίδης, αναφερόμενος στον Ευάγγελο Βενιζέλο, τόνισε πως ανέλαβε τα καθήκοντα του υπουργού Οικονομικών σε μία πολύ δύσκολη στιγμή για τη χώρα μας, αποφεύγοντας να σχολιάσει περαιτέρω.

Τέλος, σε ερώτηση για το αν γνώριζε αν ο πρωθυπουργός τον είχε συμπεριλάβει στη λίστα με το νέο κυβερνητικό σχήμα, ο κ. Φλωρίδης δήλωσε πως δεν είχε καμία τέτοια πληροφόρηση, επισημαίνοντας πως και να το γνώριζε, δεν θα άλλαζε την αποφασή του να παραιτηθεί από το βουλευτικό αξίωμα.

Read more...

Η Έλσα Παπαδημητρίου έκανε babysitting στα παιδιά του Ανδρέα Παπανδρέου!


newpost.gr
Η Έλσα Παπαδημητρίου έκανε babysitting στα παιδιά του Ανδρέα Παπανδρέου!
Εκπλήξεις στη Βουλή, κατά τη συζήτηση και ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, δεν αναμένονται μόνο από την πλευρά των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, αλλά και από κείνη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Ν.Δ. Ανεξάρτητα από το εάν οι όποιες διαφοροποιήσεις προκαλέσουν καθοριστικό πολιτικό αποτέλεσμα, τουλάχιστον μια από τις συζητούμενες περιπτώσεις έχει ενδιαφέρον, αφού φέρνει στην επιφάνεια μια παλιά προσωπική και ενδιαφέρουσα σχέση: τη σχέση ανάμεσα στην οικογένεια Παπανδρέου και την οικογένεια της Έλσας Παπαδημητρίου.

Η βουλευτής Αργολίδας της Ν.Δ. είναι παλιά οικογενειακή φίλη των Παπανδρέου και παρότι η πολιτική σχέση που υπήρχε από την περίοδο σχεδόν αμέσως μετά τον πόλεμο διακόπηκε το 1965 με την Αποστασία, διαφαίνεται ότι οι δρόμοι τους μπορεί να ξανασυναντηθούν κατά κάποιο τρόπο και με αφορμή το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα και τη συνολική στάση απέναντι στην οικονομική κρίση, με την κυρία Παπαδημητρίου να φέρεται διατεθειμένη να στηρίξει την προσπάθεια του πρωθυπουργού.

Η σχέση των δύο οικογενειών ξεκινά από τη δεκαετία του 1960 και τα χρόνια της Ένωσης Κέντρου, όταν ο πατέρας της νυν βουλευτού Δημήτρης Παπαδημητρίου ήταν στέλεχος του κόμματος του οποίου είχε την ηγεσία ο Γεώργιος Παπανδρέου, παππούς του σημερινού πρωθυπουργού. Η σχέση αυτή ενδυναμώθηκε όταν η σημερινή βουλευτής Αργολίδας σπούδαζε Αρχιτεκτονική στο διεθνούς φήμης Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ στις ΗΠΑ έχοντας μάλιστα καθηγητή τον Ανδρέα Παπανδρέου.

Η νεαρή τότε φοιτήτρια είχε την τύχη να είναι «προστατευόμενη» του επιφανούς οικονομολόγου και μετέπειτα πρωθυπουργού της Ελλάδας, με δεδομένη την καλή οικογενειακή σχέση, η ποία παραλίγο να διαταραχθεί εξαιτίας της επιλογής του πατέρα της το 1965 να ακολουθήσει τους αποστάτες και τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, αναλαμβάνοντας μάλιστα και υπουργικό χαρτοφυλάκιο για λίγους μήνες. Έτσι εξηγείται γιατί η μετριοπαθής κυρία Παπαδημητρίου με το κεντρώο πολιτικό προφίλ βρέθηκε τελικά στη Ν.Δ. και όχι στο ΠΑΣΟΚ την περίοδο της Μεταπολίτευσης.

Σύμφωνα με δημοσίευμα στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», η καλή σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στις δύο οικογένειες είχε ως αποτέλεσμα πολλές φορές τα Σαββατοκύριακα η κυρία Παπαδημητρίου να αναλαμβάνει τότε το babysitting των παιδιών Παπανδρέου, προκειμένου ο ιδρυτής του ΠΑΣΟΚ και η Μαργαρίτα να έχουν ξέγνοιαστες εξόδους.

Αυτός είναι και ο λόγος άλλωστε για τον οποίο ο σημερινός πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, διατηρεί άριστες προσωπικές σχέσεις με τη βουλευτή της Ν.Δ. και συζητούν σε πολύ θερμό κλίμα όταν συναντιούνται εκτός Κοινοβουλίου.




Πηγή: Πρώτο Θέμα

Read more...

ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ : 4.800 ΕΥΡΩ ΜΗΝΙΑΙΩΣ!


Η αλληλουχία των ημερομηνιών συντρίβει τα πρωθυπουργικά οράματα για την συγκρότηση ευέλικτης κρατικής μηχανής, και διαλύει τα ραγκουσιανά νεφελώματα περί δημοσίας διοικήσεως ταχείας, αποτελεσματικής και «άλλα ηχηρά...
παρόμοια»: Ο νόμος 3889 (με τον φιλόδοξο τίτλο «Χρηματοδότηση Περιβαλλοντικών Παρεμβάσεων, Πράσινο Ταμείο, Κύρωση Δασικών Χαρτών και άλλες διατάξεις»), μετά από μακρά μπιρμπίλειο κυοφορία, είδε το φως της δημοσιότητας την 14η Οκτωβρίου 2010 (ΦΕΚ Α΄ 182/2010). 5,5 μήνες μετά, στις 31 Μαρτίου 2011, εξεδόθη Απόφαση της αρμοδίας Υπουργού Περιβάλλοντος και άλλων τινών, με την οποία συνεκροτήθη το Διοικητικό Συμβούλιο του «Πράσινου Ταμείου» (το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, αποτελεί νεότευκτο Δημόσιο Οργανισμό, που ιδρύεται, προικίζεται με αρμοδιότητες, αποκτά Διοίκηση, και, βεβαίως, «πιστώσεις» - κι όλ’ αυτά εν μέσω ορυμαγδού αναθεμάτων -και λουκέτων- εις βάρος των ποικιλώνυμων Υπηρεσιών και Φορέων του Δημοσίου). 2 μήνες μετά, στις 30 Μαΐου 2011, η ίδια (ήδη αποπεμφθείσα) Υπουργός υπογράφει, από κοινού με τον επί των Οικονομικών συνάδελφό της, Απόφαση περί καθορισμού αποδοχών του Προέδρου του «Πράσινου Ταμείου». Η Απόφαση δημοσιεύεται στο υπ’ αριθμ. 163 φύλλο του τεύχους ΥΟΔΔ της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως της 6ης Ιουνίου 2011, το οποίο (προς δόξαν της διαυγείας και άλλων υποκρα(ι)τικών ανεκδότων) εκυκλοφορήθη την 23η Ιουνίου 2011! Με την Απόφαση αυτή οι αποδοχές του Προέδρου του εν λόγω νεοπαγούς «Ταμείου» καθορίζονται σε 4.800 € μηνιαίως, ή 58.000 € ετησίως! Προφανώς υπήρχε πιεστική έλλειψη Δημοσίων Φορέων, που θα μπορούσαν (χωρίς πρόσθετα διοικητικά κόστη) να επωμισθούν τις (υποτιθέμενες νέες) αρμοδιότητες του μπιρμπιλοταμείου. Προφανώς υπήρχε περίσσευμα χρημάτων, που κάποιοι αγνοί σοσιαλιστές ήθελαν, μέσω ενός νέου Δημοσίου Φορέα, να διοχετεύσουν σε έργα και δράσεις περιβαλλοντικής προστασίας και αναβάθμισης. Προφανώς είναι ψεύτικη, πλαστή, εικονική, η ζοφερή οικονομική κατάσταση της Χώρας (με τα αλλεπάλληλα εγκληματικά Μνημόνια, τους κεφαλικούς φόρους, την προϊούσα εξαθλίωση, και τις τραγωδίες που καθημερινά εκτυλίσσονται) – αφού αποδεικνύεται περίτρανα πως «λεφτά» (εξακολουθούν να) «υπάρχουν»! Κι όχι μόνο υπάρχουν αλλά και (εν μέσω «μεσοπρόθεσμης» παράκρουσης) αρδεύουν δαψιλώς τους μπριμπίλειους λειμώνες του Ανθυπάτου, όπου εκτρέφονται καθαρόαιμα πράσινα (παρ)άλογα…
Read more...

Θ. Οικονόμου: Υπέρ των απολύσεων στο δημόσιο ...



Ο Θανάσης Οικονόμου – Βουλευτής Ιωαννίνων ΠΑΣΟΚ μίλησε σήμερα στο ραδιόφωνο του ΑΝΤ1 97,2 στον Κώστα Λασκαράτο

Να γίνουν απολύσεις στο δημόσιο (σημ. για να μειωθεί το έλλειμμα)

«Ο τρόπος μείωσης του δημόσιου είναι: Με... εξορθολογισμό, εκεί που καταργούνται οι οργανισμοί να δούμε αν μπορούν να απορροφηθούν στο δημόσιο, και βεβαίως ναι και με απολύσεις.

Δεν είναι δυνατόν να φορτώνουμε συνεχώς τον παππού και την γιαγιά ή δεν ξέρω ποιον υγιή τομέα για να συντηρούμε κομμάτια του δημοσίου τα οποία τα βάλαμε εμείς οι πολιτικοί και πρέπει συνεχώς να τροφοδοτούμε για να επιβιώνουν αυτοί οι λίγοι σε βάρος των πολλών.

Εάν δεν μειωθεί ο δημόσιος τομέα δεν πρόκειται να κινηθεί ο ιδιωτικός ώστε να γίνουν επενδύσεις και να παραχθούν καινούριες θέσεις εργασίας».

«Δεν περπατάει το μεσοπρόθεσμο. Να διαπραγματευθούμε άμεσα το φορολογικό»

«Ξέρουμε βέβαια ότι δεν θα είναι καλύτερα αν δεν ψηφιστεί το μεσοπρόθεσμο, το άγχος μου είναι όμως κατά πόσο θα βγει αυτό το πρόγραμμα.

Και αυτό το πρόγραμμα όντως δεν βγαίνει γιατί έχει λάθος δόσεις, γιατί έχει φόρους και όχι κόψιμο δαπανών. Έχω αυτή την εκτίμηση αν δεν το ψηφίσω όμως θα έχουμε χρεοκοπία η οποία θα φέρει ύφεση σε ασύλληπτους βαθμούς.

Η κόκκινη γραμμή μου είναι ότι με κάθε τρόπο θα πρέπει να μειώσουμε το έλλειμμα…

Τι λένε σήμερα τα πολιτικά κόμματα; Ή θα οδηγηθούμε σε μια άλλη κυβέρνηση μέσω των εκλογών, ή σε κάθε περίπτωση θα διαπραγματευθούμε το φορολογικό σύστημα άμεσα το φθινόπωρο.

Διαφορετικά δεν περπατάει αυτό το πράγμα…»
parapolitika.gr



Read more...