Read more...
Πέμπτη 19 Αυγούστου 2010
ΣΤΑ 12 ΔΙΣ. Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΣΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΤΟΥ 2010
Read more...
Ανασχηματισμός μόνο για τις ανάγκες των αυτοδιοικητικών εκλογών
Συνέντευξή του Κυβερνητικού Εκπροσώπου
Την πεποίθηση ότι αν η κυβέρνηση συνεχίσει με τους ίδιους και ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς, το 2012 θα υπάρξει ανάπτυξη, μείωση της ανεργίας και αύξηση της επιχειρηματικότητας, εξέφρασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό της ΝΕΤ.
O κ. Πεταλωτής, χαρακτήρισε τις επερχόμενες εκλογές ως «αυτοδιοικητική μάχη με έντονα πολιτικά χαρακτηριστικά», εξηγώντας ότι έχουμε να κάνουμε με μια καινούρια, πλέον, αυτοδιοίκηση με το νέο θεσμό του «Καλλικράτη», ο οποίος, όπως είπε, πρέπει να ξεκινήσει με πρόσωπα που θα πιστέψουν σε αυτήν την πολύ μεγάλη αλλαγή.
Όσον αφορά στη συζήτηση περί ανασχηματισμού, ο κ. Πεταλωτής επανέλαβε ότι «εάν προκύψει θέμα αναγκών με τις περιφερειακές εκλογές και τις τοπικές εκλογές, τότε θα συμπληρωθούν τα κενά που θα υπάρξουν και τουλάχιστον μέχρι στιγμής αυτό είναι». Επιπλέον, χαρακτήρισε τη συζήτηση αυτή «φιλολογική» και επισήμανε ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να παράγει έργο. Διευκρίνισε δε ότι ο ίδιος δεν θα είναι υποψήφιος στην Περιφέρεια Μακεδονίας-Θράκης.
Παράλληλα, σχετικά με την ύφεση και την ανεργία, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δίνει προοπτική όχι με τα λόγια αλλά με αριθμούς και συγκεκριμένο πλάνο.
Εκτίμησε δε ότι «αν συνεχίσουμε έτσι όπως πάμε, τηρώντας τους όρους του μνημονίου, που δεν είναι αλυσίδες, όπως κάποιοι θέλουν να το παρουσιάσουν, αλλά μια σειρά δεσμεύσεων και αυτοδεσμεύσεων -κι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό-, θα μπορέσουμε να περάσουμε σε μια άλλη φάση».
Ερωτηθείς σχετικά με το κοινωνικό πακέτο που αναμένεται ότι θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου στη ΔΕΘ, ο κ. Πεταλωτής τόνισε ότι η κυβέρνηση θέλει ακριβώς να αναδείξει πλέον, εκείνα τα στοιχεία της κοινωνικής της πολιτικής που θα δημιουργήσουν ένα κλίμα ασφάλειας και βεβαιότητας που λείπει από τον πολίτη.
Την ίδια ώρα, ο κ. Πεταλωτής άσκησε έντονη κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ για την «πειραγμένη στατιστική», που παρουσίασε και αφορούσε και στο ύψος της ανεργίας, καθώς επίσης και προς τον πρόεδρο του κόμματος Αντ. Σαμαρά, ο οποίος «όταν μιλάει για κυβέρνηση του μνημονίου, δια των εκπροσώπων του, μόνο υποκρισία μπορεί να θεωρηθεί ότι επιδεικνύει».
Read more...
Είπε "όχι" η Μπιρμπίλη για την Περιφέρεια Αττικής...
«Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα, οι στόχοι μου είναι διαφορετικοί» δήλωσε και πρόσθεσε ότι με τον κ. Παπανδρέου συζητήθηκαν οι προτεραιότητες του υπουργείου ενόψει της ΔΕΘ ενώ επανέλαβε ότι το...
σχέδιο για την απελευθέρωση της ενέργειας θα ολοκληρωθεί έως το τέλος Δεκεμβρίου.
Read more...
Ο Γ. Παπανδρέου διάδοχος του Μπαν Κι Μουν στον ΟΗΕ;...
Από τον Στάθη Παλαιολόγο
Σε ρεπορτάζ που φιλοξενεί το περιοδικό “Επίκαιρα” στο τεύχος αυτής της εβδομάδας αναφέρεται ως πιθανή η αξιοποίηση του Γιώργου Παπανδρέου στη διεθνή πολιτική σκηνή και μάλιστα ως διάδοχος του σημερινού Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν. Κατά το ρεπορτάζ “ο πρωθυπουργός προορίζεται να μετεξελιχθεί σε διεθνή παράγοντα. Ρόλο για τον οποίο, από ότι φαίνεται, προορίζει και ετοιμάζει ο ίδιος τον εαυτό του. Εξάλλου, οι πιθανότητες που έχει ο κ. Παπανδρέου, στο ενδεχόμενο που δοκιμάσει την “τύχη” μιας πιθανής υποψηφιότητάς του για τη θέση του Γ.Γ. του ΟΗΕ είναι μάλλον με το μέρος του και για έναν επιπλέον λόγο: ο επόμενος πρόεδρος του Οργανισμού θα πρέπει να προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Ήπειρο”.
Το ίδιο ρεπορτάζ παραθέτει και τα θετικά δημοσιεύματα του ξένου τύπου για...
τον κ. Παπανδρέου καθώς και τις πρόσφατες διεθνείς πρωτοβουλίες με πιο πρόσφατη αυτή για το Παλαιστινιακό με αφορμή την επίσκεψη του Μπέντζαμιν Νετανιάχου στην Αθήνα.
Ο Μπαν Κι Μουν, πρώην υπουργός Εξωτερικών της Νότιας Κορέας, ανέλαβε τα καθήκοντά του την 1η Ιανουαρίου 2007. Η θητεία του τελειώνει στις 31 Δεκεμβρίου 2011 και μπορεί να ανανεωθεί μόνο μία φορά. Τον Οκτώβριο του 2011 τα 192 κράτη-μέλη είτε θα παρατείνουν τη διάρκεια του αξιώματος του είτε θα προωθήσουν μια νέα υποψηφιότητα.
Πάντως οι πιθανότητες για μια δεύτερη θητεία του Μουν είναι αυτή τη στιγμή ελάχιστες καθώς η γενική εικόνα που επικρατεί στην έδρα του ΟΗΕ για το πρόσωπό του είναι αρνητική ενώ με διάφορες αρμορμές έχει χαρακτηριστεί από επίσημα χείλη «άβουλος, καθόλου γοητευτικός και αόρατος κατά καιρούς». Σε παλαιότερο αφιέρωμά του δε το περιοδικό Economist, κάνοντας ανάλυση των πεπραγμένων τής μέχρι σήμερα θητείας του, τού αφιέρωσε τον εξής αρνητικό και απαξιωτικό τίτλο: «Ο Ανθρωπος του Πουθενά: Γιατί ο Μπαν Κι Μουν είναι ο πιο επικίνδυνος Κορεάτης του κόσμου».
Read more...
Ποιο "τρίδυμο" εξετάζουν τώρα στο ΠΑΣΟΚ για τις εκλογές...
Η 45χρονη Φώφη Γεννηματά να διεκδικήσει όχι το δήμο Αθήνας αλλά την Περιφέρεια Αττικής. Ο νυν νομάρχης Αθηνών Γιάννης Σγουρός να είναι υποψήφιος για το...
δήμο της Αθήνας κόντρα στον Νικ. Κακλαμάνη και με τη στήριξη και άλλων δυνάμεων από την κεντροαριστερά και τους οικολόγους. Και ο νυν νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας να είναι υποψήφιος για το δήμο Πειραιά στη θέση του Π. Φασούλα.
Οι τρεις τους, αν και δεν διατηρούν τις καλύτερες σχέσεις πλέον (ιδιαίτερα η Φ. Γεννηματά και ο Γ. Σγουρός) μεταξύ τους, είχαν κερδίσει την υπερνομαρχία Αθηνών-Πειραιώς τις δύο προηγούμενες φορές, το 2002 και το 2006. Εκτιμάται δηλαδή ότι μπορούν ως "τρίδυμο" να εκπέμψουν έναν συμβολισμό νίκη για την Περιφέρεια και τους δύο μεγάλους δήμους.
Read more...
ΝΔ: Ο Βασίλης Κικίλιας υποψήφιος για την Περιφέρεια Αττικής
Ο Βασίλης Κικίλιας θα είναι ο υποψήφιος της ΝΔ για την περιφέρεια Αττικής. Στην υποψηφιότητα αυτή κατέληξε η Ρηγίλλης μετά από έρευνες που είχε κάνει και θεωρεί ότι ο κ. Κικίλιας μπορεί να κερδίσει την περιφέρεια. Ο κ. Κικίλιας είναι γιατρός στο επάγγελμα, πρώην μπασκετμπολίστας, είχε εκλεγεί δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό του Νικήτα Κακλαμάνη στις προηγούμενες εκλογές και τώρα είναι αντιδήμαρχος με αρμοδιότητα τα θέματα αθλητισμού στον δήμο Αθηναίων.
Ο Πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς δέχθηκε σήμερα στο γραφείο του τον Βασίλη Κικίλια, ιατρό και πρώην διεθνή καλαθοσφαιριστή. «Εγώ έχω μια εντολή, για ανανέωση με αξιοσύνη. Να, λοιπόν, στη μεγαλύτερη Αυτοδιοικητική Περιφέρεια της χώρας, την Αττική, Βασίλης Κικίλιας. Νέος, γιατρός, αθλητής, Αυτοδιοικητικός, άφθαρτος. Καλή επιτυχία από την καρδιά μου. Να πάνε όλα καλά», ανακοίνωσε ο Αντώνης Σαμαράς. Από την πλευρά του ο κ. Κικίλιας δήλωσε: «Κύριε Πρόεδρε, σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την τιμή που μου κάνετε. Θα ήθελα να σας πω ότι είναι μεγάλη η ευθύνη αλλά και μεγάλη η ευκαιρία για μένα και κυρίως για τους ανθρώπους της γενιάς μου, αλλά και τα πιο νέα παιδιά που έρχονται. Ξέρετε, και σαν αθλητής και σαν γιατρός, έτεινα το χέρι μου σε όλους. Αυτό θα κάνουμε και τώρα, γιατί τα προβλήματα δεν έχουν πολιτικό χρώμα, έχουν κοινή αφετηρία τον άνθρωπο και εμείς καλούμαστε να βρούμε τις λύσεις».
Read more...
Απροστάτευτοι οι καταναλωτές στις υπερτιμολογήσεις...
Φωτιά στα ράφια βάζουν οι πολυεθνικές...
Την ίδια ώρα που το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών συρρικνώνεται με ταχείς ρυθμούς, τα προϊόντα των πολυεθνικών ομίλων στην ελληνική αγορά παραμένουν από τα...
ακριβότερα στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που διεξήγαγε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και παρουσιάζει σήμερα «Το Βήμα» όσον αφορά τις τιμές 70 προϊόντων σε έξι χώρεςΙσπανία, Γερμανία, Γαλλία, Κύπρο, Σλοβενία και Ελλάδα -, η κατάσταση είναι απογοητευτική για τη χώρα μας. Στις περιπτώσεις που η Ελλάδα δεν βρίσκεται στην πρώτη θέση, δηλαδή δεν έχει την υψηλότερη τιμή, βρίσκεται στη δεύτερη ή στην τρίτη θέση, ενώ η φθηνότερη ίσως αγορά είναι η γερμανική και ακολουθεί αυτή της Σλοβενίας.
Αντιθέτως με τις τιμές των διεθνών επώνυμων προϊόντων, η χώρα μας αποδεικνύεται εξαιρετικά φτηνή στα φρούτα και στα λαχανικά- και μάλιστα με μεγάλη απόσταση από τις άλλες χώρες. Είναι γνωστό ότι οι πολυεθνικοί όμιλοι προϊόντων ευρείας κατανάλωσης αποσπούν από την ελληνική αγορά ένα σημαντικό μέρος - ανάλογα βεβαίως με το μέγεθός της- της διεθνούς κερδοφορίας τους, ενώ παράλληλα δεν έχουν το «άλλοθι» των υψηλών παροχών προς τις αλυσίδες των σουπερμάρκετ, δεδομένου ότι η ισχυρή διαπραγματευτική τους θέση έναντι των αλυσίδων τούς παρέχει τη δυνατότητα κατά τεκμήριο να επιβάλλουν τις θέσεις τους. Η συντριπτική πλειονότητα των επί μέρους αγορών στις οποίες οι πολυεθνικοί όμιλοι δραστηριοποιούνται έχει ολιγοπωλιακή ή και μονοπωλιακή σύνθεση και ως εκ τούτου το παιχνίδι γίνεται με «σημαδεμένη τράπουλα».
Η έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου (οι τιμές αποτυπώνονται χωρίς τον ΦΠΑ και τις προωθητικές ενέργειες, είναι δηλαδή «καθαρές») αφορά διεθνή προϊόντα ευρείας κατανάλωσης περίπου 20 πολυεθνικών ομίλων και έγινε στο πλαίσιο της εφαρμογής του transfer pricing, δηλαδή του ελέγχου των ενδοομιλικών συναλλαγών.
Σύμφωνα με πληροφορίες εξάλλου ο έλεγχος έχει κιόλας αρχίσει, ενώ όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές «στους υποβληθέντες φακέλους υπάρχουν ήδη ευρήματα και είμαστε μόνο στην αρχή». Οπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, υπάρχουν προϊόντα που πωλούνται ακόμη και σε διπλάσια τιμή στην Ελλάδα απ΄ ό,τι π.χ. στη Γερμανία ή εταιρείες που δουλεύουν με μεικτό περιθώριο κέρδους από 40% ως και 60%. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το transfer pricing αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία που διαθέτει το υπουργείο Οικονομίας για να βάλει σε κίνηση τη διαδικασία μείωσης των τιμών.
Σε αυτό το πλαίσιο πρόκειται να περάσει νομοθετική ρύθμιση (τροπολογία στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του καμποτάζ) με την οποία θα συσταθούν μεικτά κλιμάκια ελέγχου των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομίας και του υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να γίνεται ο έλεγχος πιο αποτελεσματικός, ενώ πρόκειται να προσληφθούν και εξειδικευμένοι εξωτερικοί συνεργάτες. Επίσης, απέκτησε το σύστημα «Αmadeus»- που έχουν όλες οι αντίστοιχες Αρχές των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης- με το οποίο είναι δυνατός ο έλεγχος της αξιοπιστίας των στοιχείων που υποβάλλουν οι πολυεθνικές εταιρείες στο υπουργείο και με αυτά δικαιολογείται η διαμόρφωση των συγκεκριμένων τιμών. Εξάλλου, μια ομάδα δέκα υπαλλήλων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου έχει εκπαιδευτεί από τον Σύνδεσμο Ορκωτών Ελεγκτών για να μπορεί να ελέγχει τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
Το μέτρο αυτό το έχουν συστήσει επανειλημμένως ο ΟΟΣΑ και η Ευρωπαϊκή Ενωση και εφαρμόζεται σε 45 χώρες παγκοσμίως, ενώ σε επίπεδο ΕΕ το έχουν εφαρμόσει ήδη 16 κράτη. Και τούτο διότι περίπου το 60% των εμπορικών συναλλαγών στα αναπτυγμένα κράτη υπολογίζεται ότι πραγματοποιείται μεταξύ εταιρειών που ανήκουν στον ίδιο όμιλο εταιρειών.
Σύμφωνα με το transfer pricing, οι πολυεθνικοί όμιλοι πρέπει να είναι σε θέση να τεκμηριώσουν τις τιμές των προϊόντων τους στις συναλλαγές που έχουν από μητρική σε θυγατρική εταιρεία. Και προφανής στόχος είναι ο εντοπισμός τυχόν υπερτιμολογήσεων των ενδοομιλικών συναλλαγών- διογκώνεται τεχνητά το κόστος των προϊόντων και υπηρεσιών που διατίθενται με συνέπεια να εμφανίζεται ως αναγκαία και δικαιολογημένη η αύξηση των τιμών πώλησης προς τους τελικούς καταναλωτές.
Ο τρόπος με τον οποίο ένας όμιλος εταιρειών εφαρμόζει την τιμολογιακή του πολιτική καθορίζει και την κατανομή του κόστους και κατά συνέπεια και του κέρδους στις διάφορες εταιρείες του ομίλου ανά τον κόσμο. Για τον λόγο αυτό, εάν χρησιμοποιεί αθέμιτες πρακτικές στη διαμόρφωση της τιμολογιακής του πολιτικής του μπορεί να αυξήσει με τεχνητό τρόπο σε ένα κράτος το κόστος των προϊόντων του.
Πώς λειτουργεί το transfer pricing
Α πό τη χώρα παραγωγής, Κίνα κ.ά., εξάγονται τα προϊόντα που ουσιαστικά πουλάει η πολυεθνική στη χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης με το ευνοϊκότερο φορολογικό καθεστώς. Ενα προϊόν με κόστος παραγωγής π.χ. 10 ευρώ το εξάγει η πολυεθνική στην ΕΕ, στη θυγατρική της που έχει αναλάβει τη διακίνηση (logistics) για την Ευρώπη, ας υποθέσουμε παραδειγματικά στη Γερμανία, στην τιμή των 12 ως 13 ευρώ. Οι δασμοί του 10% πληρώνονται στο γερμανικό Δημόσιο. Οποιαδήποτε άλλη εξαγωγή από τη Γερμανία σε άλλη χώρα της ΕΕ δεν θα δασμολογηθεί ξανά λόγω σχετικής ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Η γερμανική θυγατρική εταιρεία της πολυεθνικής έχει την ιδιοκτησία των θυγατρικών της πολυεθνικής στις χώρες που προμηθεύει, δηλαδή χώρες όπως η Ελλάδα. Γνωρίζοντας ότι στην Ελλάδα μπορεί να πουλάει το ίδιο προϊόν- που στοιχίζει 10 ευρώ- αντί π.χ. 30 ευρώ κάνει τον υπολογισμό των λειτουργικών εξόδων και τιμολογεί έτσι που να βγαίνει ένα κέρδος 3%- 5% στην ελληνική θυγατρική. Ετσι, το προϊόν έρχεται στην Ελλάδα στην τιμή των 25 ευρώ.
Από τα 12 ως 13 ευρώ κόστος αγοράς, συν τους δασμούς, συν τα μεταφορικά, το συνολικό κόστος δεν ξεπερνά τα 15 ευρώ. Ως τα 25 ευρώ που εξάγεται από τη Γερμανία στην Ελλάδα είναι 10 ευρώ, που είναι το κέρδος της γερμανικής εταιρείας για το οποίο θα πληρώσει φόρους στο γερμανικό κράτος ή σε οποιοδήποτε άλλο κράτος από το οποίο προέρχεται.
Ετσι, το ίδιο προϊόν που πωλείται π.χ. 15 ευρώ σε μια ευρωπαϊκή χώρα στην Ελλάδα πωλείται στη διπλάσια τιμή. Το κέρδος, που πληρώνει ο έλληνας καταναλωτής, εισπράττει η ξένη εταιρεία και φορολογείται από το Δημόσιο του κράτους που έχει την έδρα της με ευνοϊκότερο φορολογικό καθεστώς.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Read more...
ΣτΠ: «Ναι» υπό προϋποθέσεις στην πρόσβαση ανηλίκων σε ίντερνετ καφέ...
Μέτρα προστασίας των ανηλίκων σχετικά με την είσοδο τους σε ίντερνετ καφέ προτείνει σε έκθεσή του ο Συνήγορος του Παιδιού. Ενα από αυτά είναι η...
...καθιέρωση υποχρεωτικής έγγραφης έγκρισης των γονέων ή κηδεμόνων για την πρόσβαση των ανηλίκων στα καταστήματα αυτά.
Το κείμενο με τα συμπεράσματα της δημόσιας διαβούλευσης και με τις προτάσεις της Ανεξάρτητης Αρχής για το ζήτημα της εισόδου ανηλίκων στα Ίντερνετ καφέ εστάλη στα αρμόδια υπουργεία και τη Βουλή.
Ο Συνήγορος του Πολίτη προχώρησε τον περασμένο χρόνο σε ανοικτή διαβούλευση με παιδιά, γονείς και φορείς εκπαιδευτικών, ειδικών επιστημόνων και παραγόντων της πολιτικής ζωής, για τους κινδύνους και τις επιπτώσεις που συνεπάγεται για την ψυχική και τη σωματική υγεία των ανηλίκων η χωρίς έλεγχο και εποπτεία πρόσβασή τους στα καταστήματα Ίντερνετ καφέ.
Παράλληλα, ερευνώντας το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, διαπίστωσε ότι δεν υφίστανται νομοθετικές προβλέψεις, για την είσοδο ανηλίκων και χρήση υπηρεσιών από αυτούς σε τέτοιου είδους καταστήματα.
Ο Συνήγορος είναι αντίθετος με μια γενική απαγόρευση της πρόσβασης ανηλίκων στα εν λόγω καταστήματα και της χρήσης των υπηρεσιών τους, οι οποίες -υπό προϋποθέσεις- μπορεί να αξιοποιούνται θετικά για την εκπαίδευση, ενημέρωση, επικοινωνία και ψυχαγωγία τους.
Ωστόσο, κρίνει ότι πρέπει να ληφθούν κατάλληλα μέτρα προστασίας των ανήλικων χρηστών και αφού προχώρησε σε δημόσια διαβούλευση έθεσε προς συζήτηση στα ενδιαφερόμενα μέρη κάποια βασικά μέτρα προστασίας, όπως η καθιέρωση υποχρεωτικής έγγραφης έγκρισης των γονέων ή κηδεμόνων για την πρόσβαση των ανηλίκων στα καταστήματα αυτά, τη μέγιστη ώρα που θα μπορεί να παραμένει εκεί ένας ανήλικος κ.λπ.
naftemporiki.gr
Read more...
ΕΝΕΣΕΙΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ ΑΠΟ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΠΡΟΒΟΠΟΥΛΟ
Read more...
'ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ' ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ
Read more...
ΠΕΜΠΤΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΝΕΙΛΟΥ
Read more...
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ...
Γ. Παπακωνσταντίνου (11.15) και το διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Γ. Προβόπουλο (13.00). Νωρίτερα, ο Πρωθυπουργός θα συναντηθεί με την υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη (10.30). Ειδικά για το θέμα των εσόδων, ο υπουργός Οικονομικών φέρεται αποφασισμένος να μην επιτρέψει -με οποιοδήποτε κόστος- τυχόν «ναυάγιο» του προϋπολογισμού και για το λόγο αυτό τόσο κατά τη συνάντησή του με τον ειδικό γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, Διομήδη Σπινέλλη, όσο και με τον προϊστάμενο του ΣΔΟΕ Γιάννη Καπελέρη, κατέστησε σαφές ότι θα πρέπει να σφίξει ο «κλοιός» σε όσους έχουν οφειλές ή οποιαδήποτε εκκρεμότητα με την εφορία, ζητώντας επίσπευση των σχετικών διασταυρώσεων. Τέθηκε μάλιστα αυστηρό χρονοδιάγραμμα έως τα τέλη Οκτωβρίου, καθώς τότε εκτιμάται ότι θα κριθεί και η «τύχη» του προϋπολογισμού. Έτσι μετά τα ευρήματα των διασταυρώσεων για τις επιχειρηματικές αμοιβές, το νέο τελεσίγραφο προς μεγαλοοφειλέτες [Βλέπε άρθρο] και τη σύσταση ειδικών ομάδων του ΣΔΟΕ κατά τη φοροδιαφυγής [Βλέπε άρθρο] , η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του ΥΠΟΙΚ προχωρεί άμεσα σε νέες διασταυρώσεις φορολογικών στοιχείων και στο στόχαστρο πλέον βρίσκονται γιατροί, δικηγόροι και μηχανικοί [Βλέπε άρθρο] . Την ίδια ώρα αναμένεται να εντατικοποιηθούν και οι διασταυρώσεις που αφορούν την ακίνητη περιουσία των φορολογουμένων.
Read more...
Η ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ ΦΕΡΝΕΙ ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ...
3-5 Σεπτεμβρίου θα δώσουν το έναυσμα για τον ανασχηματισμό. «Εάν γίνει ανασχηματισμός, που δεν θα είναι ανασχηματισμός ουσιαστικά, θα είναι για να συμπληρωθούν τα όποια κενά, εάν κάποιοι από το κυβερνητικό σχήμα πάνε προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση» δήλωσε ο κ. Πεταλωτής στο Κανάλι 1 του Πειραιά, συμπληρώνοντας βεβαίως ότι οι αποφάσεις αυτές είναι αποκλειστικό προνόμιο του πρωθυπουργού. Ερωτηθείς, δε, για το ενδεχόμενο συμπλήρωσης κάποιων υφυπουργών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε ότι «αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να εφαρμόζουμε πολιτικές με τον καλύτερο τρόπο. Κι αυτό γίνεται και θα γίνεται». Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η απόφαση του κ. Γιώργου Παπανδρέου για ανασχηματισμό «κλείδωσε» κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Πάρο. Οι αλλαγές θα γίνουν εφόσον οριστικοποιήσει ποιους υπουργούς και υφυπουργούς θα ρίξει στη μάχη των αυτοδιοικητικών εκλογών. Στο μεταξύ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απέκλεισε το ενδεχόμενο διπλής κάλπης το Νοέμβριο, αποδίδοντας τη σχετική σεναριολογία στη Ρηγίλλης. «Δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα. Δεν υπήρξε ποτέ για μας τέτοια σκέψη. Η Νέα Δημοκρατία κάνει εκτιμήσεις που είναι εκτός πραγματικότητας ή εν πάση περιπτώσει για δικούς της λόγους βγάζει προς τα έξω τέτοιες εκτιμήσεις» είπε. Σχετικά με το λεγόμενο κοινωνικό πακέτο που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός από τη φετινή ΔΕΘ, ο κ. Πεταλωτής είπε ότι «δεν θα πάμε να εξαγγείλουμε απλώς κάποια μέτρα κοινωνικού περιεχομένου ή να κάνουμε κάποιες παραχωρήσεις, κάποιες παροχές προς την κοινωνία». «Εμείς αυτό που κάνουμε ως κοινωνικό πακέτο, αν μπορεί να το ονομάσει κανείς, είναι ότι θα δώσουμε το στίγμα της διακυβέρνησής μας ως προς το κοινωνικό επίπεδο, δηλαδή σε όλα τα σημεία, σε όλους τους τομείς» υπογράμμισε.
Read more...
ΑΝΕΡΓΙΑ 16% ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ!...
ΓΣEE Γ. Pωμανιάς στην «H». «Tο πρώτο... κύμα θα ξεσπάσει από τον Σεπτέμβριο και μετά, όταν θα πάψουν να λειτουργούν οι εποχιακές επιχειρήσεις στον κλάδο του τουρισμού» εξηγεί ο Γ. Pωμανιάς εκτιμώντας ότι 4% θα προστεθεί «αυτόματα» στο ήδη υψηλό ποσοστό ανεργίας. Κρίση Tο δεύτερο «κύμα» ανέργων θα προέλθει από την «αλυσίδα» του λιανικού και χονδρικού εμπορίου και της μεταποίησης λόγω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης, των πωλήσεων και των παραγγελιών, ενώ αρνητικά θα κινηθεί η απασχόληση και στον κλάδο των ιδιωτικών κατασκευών (όπου ήδη έχουν «εκτοξευθεί» τα ποσοστά ανεργίας). Tο Iνστιτούτο Eργασίας της ΓΣEE προβλέπει ότι η ανεργία μπορεί να φτάσει, στο τέλος του 2010 ή στις αρχές του 2011, ακόμη και το 18% - 20% (900.000 - 1 εκατ. άτομα). Aύξηση των «λουκέτων» στην αγορά και της ανεργίας εργαζομένων αλλά και αυτοαπασχολουμένων προβλέπει, για το ίδιο διάστημα, και ο γ.γ. της Γενικής Συνομοσπονδίας Eπαγγελματιών και Bιοτεχνών Eλλάδας N. Σκορίνης: «Oι προοπτικές, όπως δείχνουν όλες οι μελέτες της ΓΣEBEE, είναι δυσοίωνες ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις απ’ όπου αναμένεται να χαθούν, σταδιακά μέσα στους επόμενους μήνες, δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας» υπογραμμίζει. Στις 659.384 οι εγγεγραμμένοι στις λίστες του ΟΑΕΔ τον Ιούλιο Αρνητικό ρεκόρ προσλήψεων καταγράφηκε τον Ιούλιο, μήνα έντασης της εποχικής απασχόλησης Επιπλέον 98.834 άνεργοι προστέθηκαν στις λίστες ανεργίας του ΟΑΕΔ μέσα σε ένα χρόνο (Ιούλιος 2009 ? Ιούλιος 2010), φτάνοντας τα 659.384 άτομα (από 560.550 που ήταν τον ίδιο μήνα πέρυσι). Την αύξηση του αριθμού των εγγεγραμμένων ανέργων κατέγραψε ο ΟΑΕΔ τον Ιούλιο παρά την πλήρη λειτουργία των εποχικών επιχειρήσεων στον κλάδο του τουρισμού (που δημιουργούν, έστω και προσωρινά κάθε χρόνο, νέες θέσεις εργασίας) και την υλοποίηση προγραμμάτων απασχόλησης (μέσω επιδοτήσεων των ασφαλιστικών εισφορών). Οπως προκύπτει από τα συγκριτικά στοιχεία, τον Ιούλιο: Οι εγγεγραμμένοι άνεργοι αυξήθηκαν τόσο σε σύγκριση με τον Ιούνιο όσο και σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2009 (ο ΟΑΕΔ δεν δίνει επίσημα στοιχεία για το περσινό έτος). Από τους 659.384 «δηλωμένους» άνεργους, οι 569.742 αναζητούσαν εργασία, έναντι 566.804 που αναζητούσαν απασχόληση και δεν έβρισκαν τον Ιούνιο. Ο μεγαλύτερος αριθμός ανέργων που αναζητούσαν εργασία, χωρίς να βρίσκουν, εντοπίζεται στην Αττική (το 34,75%) και στην Κ. Μακεδονία (το 20,67%). Αύξηση καταγράφηκε, τέλος, στον αριθμό των μακροχρόνια (για πάνω από 1 χρόνο) ανέργων (στα 215.626 άτομα, από 214.252 που ήταν τον Ιούνιο). Οι προσλήψεις εργαζομένων μειώθηκαν κατά 20,91% σε σύγκριση με τον Ιούνιο (έγιναν 92.996 αναγγελίες προσλήψεων έναντι 117.576 τον Ιούνιο), ενώ ήταν μειωμένες κατά 1.854 άτομα και σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2009. Αυτό που ανησυχεί, ωστόσο, δεν είναι η μείωση του αριθμού των προσλήψεων από τον Ιούνιο στον Ιούλιο (συμβαίνει κάθε χρόνο) αλλά το γεγονός ότι φέτος τον Ιούλιο έγιναν οι λιγότερες προσλήψεις των τελευταίων ετών (το 2006 είχαν γίνει 99.766 αναγγελίες προσλήψεων, τον Ιούλιο του 2007 104.182 και 107.828 τον Ιούλιο του 2008). Οι απώλειες θέσεων εργασίας, είτε λόγω απολύσεων είτε λόγω της λήξης συμβάσεων ορισμένου χρόνου, αυξήθηκαν, σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας στις 62.520 (ο υψηλότερος αριθμός των τελευταίων ετών) από 61.983. Αντίθετα, οι οικειοθελείς αποχωρήσεις μειώθηκαν αισθητά (στις 29.417 από 35.624 πέρυσι τον Ιούλιο) Το ισοζύγιο της απασχόλησης (προσλήψεις μείον απολύσεις, και λήξεις συμβάσεων και αποχωρήσεις) ήταν, με αυτά τα δεδομένα, θετικό κατά 1.059 θέσεις εργασίας (τον περσινό Ιούλιο είχε προκύψει μείωση κατά 2.757 θέσεις εργασίας). Ωστόσο, στο επτάμηνο του 2010 οι νέες θέσεις εργασίας είναι μόνο 2.413 περισσότερες από πέρυσι.
Read more...
ΕΙΣΠΕΠΡΑΤΤΑΝ 107.779 ΔΗΛΩΝΑΝ 10.779!
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Επαιρνε 107.779,82 ευρώ επιχειρηματική αμοιβή. Μεταφέροντας... κατά λάθος την τελεία ένα ψηφίο πιο μπροστά, έγραφε στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος 10.779,82 ευρώ και φορολογούνταν αναλόγως. Ο φορολογούμενος έβαζε το αφορολόγητο χρήμα στην τσέπη και ήταν ήσυχος. Oυδείς είχε ασχοληθεί με παρόμοιες περιπτώσεις χρόνια και χρόνια. Τώρα όμως πιάστηκε στην τσιμπίδα των διασταυρώσεων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων που έκανε κάτι πολύ απλό. Από τη...
μία πλευρά έβαλε τα δεδομένα επιχειρηματικών αμοιβών που κατεβλήθησαν από Ο.Ε. Ε.Ε. και κοινωνίες κληρονομικού δικαίου και από την άλλη τα δεδομένα που προέκυπταν από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος των μελών τους. Και έβγαλε λαβράκια. Η πιθανότητα να γίνει λάθος κατά τη συμπλήρωση της δήλωσης δεν μπορεί να αποκλειστεί αλλά το φαινόμενο της συρρίκνωσης της αμοιβής διά της... μεταθέσεως της τελείας κατά ένα ψηφίο αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα της διασταύρωσης παραπάνω από σύνηθες. Αλλωστε το ίδιο κόλπο γινόταν και συνεταιρικά. Ο ένας εταίρος δήλωνε 10.779,82 ευρώ επιχειρηματικής αμοιβής, το ίδιο έκανε και ο άλλος, ενώ και οι δύο αποδεικνύεται ότι είχαν λάβει στην πραγματικότητα από 107.779,82 ευρώ. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΓΓΠΣ, φορολογούμενος έλαβε από την εταιρεία στην οποία συμμετείχε για το 2009 επιχειρηματική αμοιβή ύψους 107.079,82 ευρώ και στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος δήλωσε ποσό 10.779,82 ευρώ. Ο ίδιος φορολογούμενος έλαβε από την εταιρεία στην οποία συμμετείχε ποσό 85.663,86 ευρώ και για το οποίο έχει εξαντληθεί η φορολογική υποχρέωση. Στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος δήλωσε ποσό 8.623,86 ευρώ, απαλείφοντας κατά λάθος ένα ψηφίο. Εντελώς... τυχαία και ο συνεταίρος του έλαβε στο ίδιο διάστημα επιχειρηματική αμοιβή ύψους 107.079,82 ευρώ και δήλωσε 10.779,82 ευρώ. Στη συνέχεια όμως διαφοροποιήθηκε. Ενώ και αυτός έλαβε επιπρόσθετα 85.663,86 ευρώ, ποσό για το οποίο επίσης είχε εξαντληθεί η φορολογική υποχρέωση, δήλωσε 25.923,14 ευρώ. Αλλος φορολογούμενος έλαβε από την εταιρεία στην οποία συμμετείχε, για το 2009, επιχειρηματική αμοιβή ύψους 60.726,29 ευρώ και βάζοντας μια θέση πιο μπροστά την τελεία τα 60 χιλιάδες ευρώ συρρικνώθηκαν σε 6.000 ευρώ ή 6.076,29 ευρώ για την ακρίβεια. Δεν υπέβαλαν καθόλου δήλωση Από τις διασταυρώσεις στοιχείων προκύπτουν παράλληλα και περιπτώσεις όπου τα ποσά που δηλώθηκαν είναι τελείως διαφορετικά από αυτά που ελήφθησαν, όπως άλλωστε και περιπτώσεις όπου οι φορολογούμενοι δεν μπήκαν καν στη διαδικασία να υποβάλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Στα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων περιγράφονται οι περιπτώσεις δύο φορολογουμένων με υψηλό βαλάντιο που δεν υπέβαλαν καθόλου δήλωση φορολογίας εισοδήματος το 2009, παρ΄ ότι το 2008 είχαν λάβει επιχειρηματική αμοιβή 103.449,74 ο ένας και 106.307,84 ευρώ ο έτερος. Δήλωναν διαφορετικά ποσά Σε άλλες περιπτώσεις δηλώθηκαν διαφορετικά ποσά από αυτά που έλαβαν από την εταιρεία και παρ΄ ότι για τα ποσά αυτά είχε εξαντληθεί η φορολογική τους υποχρέωση, έπρεπε προφανώς να δηλωθούν κανονικά αφού συμμετέχουν στη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος εκκαθάρισης της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος 2010 (υπολογισμός έκτακτης εισφοράς φυσικών προσώπων 2010, κάλυψη τεκμηρίων κ.τ.λ.). Τώρα οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με την Εφορία για τα περαιτέρω. ΤΟ... ΛΑΘΟΣ Μέτοχοι Ο.Ε. και Ε.Ε. συρρίκνωναν τις αμοιβές τους διά της μεταθέσεως της τελείας κατά ένα ψηφίο Τελεσίγραφο σε 90 μεγαλοοφειλέτες με ακίνητα 176,5 εκατ. ευρώ ΕΝΕΝΗΝΤΑ μεγαλοοφειλέτες του Δημοσίου που χρωστούν συνολικά 35,9 εκατ. ευρώ ενώ κατέχουν ακίνητη περιουσία συνολικής αξίας 176,5 εκατ. ευρώ, έβαλε αυτήν τη φορά στο «μάτι» η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών μετά τους μεγαλοοφειλέτες με ακίνητα σε Μύκονο, Σαντορίνη και στο κέντρο της Αθήνας. Κάθε ένας από αυτούς τους φορολογουμενους χρωστάει στο Δημόσιο περισσότερα από 200.000 ευρώ και συνολικά έχουν στην κατοχή τους 917 ακίνητα σε όλη τη χώρα. Εντοπίστηκαν με μια απλή διασταύρωση στοιχείων ληξιπρόθεσμων οφειλών και ακίνητης περιουσίας και ήδη αποστέλλονται «ραβασάκια» με τελεσίγραφο 23 ημερών. Αν δεν ξεπληρώσουν τα χρέη τους έως τις 10 Σεπτεμβρίου, η Εφορία θα τους χτυπήσει την πόρτα για κατάσχεση ακινήτων, προκειμένου να ξεχρεώσουν αναγκαστικά το Δημόσιο, ενώ θα κληθούν και για προσωρινό έλεγχο. Το τελεσίγραφο του υπουργείου Οικονομικών είναι το τρίτο κατά σειρά στην κατηγορία «οφειλέτες με ληξιπρόθεσμα χρέη και μεγάλη ακίνητη περιουσία» καθώς έχουν προηγηθεί αντίστοιχα για οφειλέτες με ακίνητα σε Μύκονο και Σαντορίνη αλλά και σε Σύνταγμα, Κολωνάκι, Μοναστηράκι και Ομόνοια (γι΄ αυτούς η προθεσμία τρέχει έως τις 30 Αυγούστου). Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα, το υπουργείο Οικονομικών έχει προχωρήσει στις πρώτες οκτώ κατασχέσεις ακινήτων σε Μύκονο και Σαντορίνη και απειλεί με νέες... περιπέτειες όσους δεν ανταποκριθούν στο κάλεσμα αποπληρωμής των οφειλών τους από Σεπτέμβριο, μετά τη δικαστική αναστολή του Αυγούστου. Επιμένουν να μην πληρώνουν Για τους μεγαλοοφειλέτες των Αθηνών, με ακίνητα σε Κολωνάκι, Σύνταγμα, Ομόνοια και Μοναστηράκι, η διασταύρωση της ΓΓΠΣ έδειξε ότι 279 φορολογούμενοι επιμένουν να μην πληρώνουν ληξιπρόθεσμες οφειλές 2,68 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι καθένας από αυτούς έχει στην κατοχή του- κατά μέσο όρο- 13 ακίνητα σε ορισμένες από τις ακριβότερες περιοχές του κέντρου της Αθήνας, συνολικής αντικειμενικής αξίας 349,04 εκατ. ευρώ. Οι οφειλέτες αυτοί έχουν περιθώριο να πληρώσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους έως τις 30 Αυγούστου, αν δεν θέλουν να έρθουν και αυτοί αντιμέτωποι με πλειστηριασμό των ακινήτων τους από την Εφορία.
Read more...
ΔΙΚΕΣ ΕΞΠΡΕΣ ΓΙΑ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ...
διοικητικής δίκης, το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή από το υπουργείο Δικαιοσύνης με την έναρξη των εργασιών της, καθώς αυτή τη στιγμή ξεπερνούν τις 100.000 οι προσφυγές για φορολογικές υποθέσεις που εκκρεμούν μόνο στα τρία μεγάλα Διοικητικά Πρωτοδικεία της χώρας, της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Στο Διοικητικό Πρωτοδικείο της Αθήνας προσδιορίζονται τώρα για τον Οκτώβριο προσφυγές που κατατέθηκαν το 2005, ενώ στα Διοικητικά Πρωτοδικεία Πειραιά και Θεσσαλονίκης προσδιορίζονται προς εκδίκαση προσφυγές του 2004! Με τους ρυθμούς αυτούς και εφόσον η κατάσταση διατηρηθεί ως έχει αυτή τη στιγμή, το επόμενο κύμα προσφυγών που αναμένεται ενόψει των νέων φορολογικών μέτρων δεν προβλέπεται να έχει εκκαθαριστεί δικαστικά πριν από μια δεκαετία. «Αν δεν υπάρξει ειδική νομοθετική ρύθμιση και δεν αυξηθεί ο αριθμός του ανθρώπινου δυναμικού των δικαστηρίων, δεν θα λυθεί το πρόβλημα», τονίζει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ενωσης Διοικητικών Δικαστών Γ. Φαλτσέτος, αναφερόμενος στο σύνολο των εκκρεμουσών υποθέσεων οι οποίες στην Αθήνα ξεπερνούν τις 150.000. Από τον συνολικό αριθμό οι 55.895 εκκρεμείς υποθέσεις αφορούν φορολογικές διαφορές, που έχουν συσσωρευθεί και ουδείς μπορεί να προβλέψει πότε θα εκκαθαριστούν. Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στο Διοικητικό Πρωτοδικείο του Πειραιά, όπου σε σύνολο 35.000 εκκρεμουσών υποθέσεων οι 21.000 είναι φορολογικές, όπως και στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, ενώπιον του οποίου εκκρεμούν συνολικά 54.050 προσφυγές, από τις οποίες οι 25.000 έχουν φορολογικό αντικείμενο. Η συσσώρευση υποθέσεων ωστόσο οφείλεται κυρίως στην παθογένεια του Δημοσίου, οι εκπρόσωποι του οποίου εξαντλούν με ζήλο τα ένδικα μέσα κατά αποφάσεων που δικαιώνουν τον πολίτη, ακόμη και αν δεν ελπίζουν στην ανατροπή του αποτελέσματος. «Η κακή νομοθεσία, η κακοδιοίκηση, οι συνεχείς αλλαγές της φορολογικής νομοθεσίας και η άσκηση αβάσιμων ενδίκων μέσων από την πλευρά της Διοίκησης, οδηγούν σε τέλμα τη Διοικητική Δικαιοσύνη», υπογραμμίζει η πρόεδρος της Τριμελούς Διοίκησης του Διοικητικού Πρωτοδικείου Πειραιά Αγγελική Παπαναγιώτου-Λέζα. «Το ζήτημα αυτό θα λυθεί με μια σειρά μέτρων, σημαντικότερο από τα οποία είναι η έγκαιρη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, ώστε να αποτελεί αδιαμφισβήτητο “πιλότο” για την επίλυση ανάλογων υποθέσεων», προσθέτει. Η φόρμουλα Μεταξύ των διατάξεων του νομοσχεδίου για την επιτάχυνση της διοικητικής δίκης και συνεπώς και των φορολογικών υποθέσεων, σημαντικότερη κρίνεται η ενίσχυση του θεσμού της πρότυπης δίκης, που έχει δοκιμαστεί επιτυχώς στη γερμανική διοικητική δικονομία. Η ρύθμιση αυτή προβλέπει την ταχύτατη επίλυση με αμετάκλητη απόφαση μιας υπόθεσης που ενδιαφέρει μεγάλο αριθμό προσώπων, ώστε με τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης από το Συμβούλιο της Επικρατείας να επιλύονται αναλόγως όλες οι ανάλογες υποθέσεις. Επίσης δίνεται η δυνατότητα στον Γενικό Επίτροπο Επικρατείας να κινεί τη διαδικασία της πρότυπης δίκης κατόπιν αιτήματος των διευθυνόντων τα Διοικητικά Δικαστήρια, των οικείων δικηγορικών συλλόγων και του υπουργού Οικονομικών. Στην επιτάχυνση της διοικητικής δίκης πάντως αναμένεται να συμβάλει η διάταξη που προβλέπει την εκδίκαση υποθέσεων- σε περιπτώσεις όπου κρίνεται αναγκαία η ταχύτατη επίλυσή τους- από τον πρόεδρο Πρωτοδικών του Διοικητικού Πρωτοδικείου, σε πρώτο και τελευταίο βαθμό. Οι υποθέσεις αυτές αφορούν μεταξύ άλλων και φορολογικές διαφορές. ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ Μελετάται η υιοθέτηση του γερμανικού συστήματος με τη μέθοδο της πρότυπης δίκης Παγωμένες στα δικαστήρια οφειλές 33 δισ. ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ελενα Λάσκαρη ΤΟ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟ ποσό των 33 δισ. ευρώ αγγίζουν τα χρέη προς το Δημόσιο που λιμνάζουν στις δικαστικές αίθουσες, ποσό σχεδόν διπλάσιο από το έλλειμμα που θα εμφανίσει φέτος ο κρατικός προϋπολογισμός. Το ποσό αυτό έρχεται να προστεθεί στα 32 δισ. ευρώ των ληξιπρόθεσμων οφειλών αναδεικνύοντας την απόλυτη αδυναμία του κράτους να εισπράξει φόρους και πρόστιμα που καταλογίζουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του υπουργείου Οικονομικών. Χαρακτηριστικό της βιομηχανίας προσφυγών και των καθυστερήσεων τελεσίδικης απόφασης είναι και το γεγονός ότι από τα 10 λουκέτα που ανακοινώθηκαν σε ισάριθμα νυχτερινά κέντρα στις αρχές Ιουλίου λόγω φοροδιαφυγής, δεν έχει μπει ακόμα ούτε ένα αφού την επομένη ασκήθηκαν οι... κλασικές προσφυγές. Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών γνωρίζει από πρώτο χέρι το μέγεθος του προβλήματος και εμφανίζεται αποφασισμένη να προωθήσει ριζοσπαστικά μέτρα ώστε να αντιμετωπίσει τις υστερήσεις στην είσπραξη εσόδων που φτάνουν τα 2,6 δισ. στο επτάμηνο Ιανουαρίου- Ιουλίου αν ληφθεί υπ΄όψιν ο ετήσιος στόχος αύξησης των εσόδων (13,7% έναντι μεταβολής 4,1% στο επτάμηνο) ή τα 772 εκατ. ευρώ αν ληφθεί υπ΄ όψιν ο στόχος που είχε θέσει εκ των υστέρων το υπουργείο Οικονομικών για τα έσοδα επταμήνου. Οπως παρατηρεί κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών, «το πρόβλημα πρέπει να λυθεί άμεσα. Εχουμε έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών από διασταυρώσεις στοιχείων που μετουσιώνονται σε ελέγχους από το ΣΔΟΕ και υψηλά πρόστιμα και παρ΄ όλα αυτά δεν μπορούμε να εισπράξουμε τα έσοδα που αναλογούν στο Δημόσιο». Η προκαταβολή Το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση του προβλήματος του λιμνάζοντος θησαυρού στα δικαστήρια έγινε με τον τελευταίο φορολογικό νόμο, όταν αυξήθηκε από το 10% στο 25% των βεβαιωμένων οφειλών που θα πρέπει να καταβληθεί προκειμένου ο φορολογούμενος να έχει τη δυνατότητα άσκησης προσφυγής. Με τον τρόπο αυτό, το υπουργείο Οικονομικών ελπίζει να αυξήσει άμεσα τις εισπράξεις εσόδων, αφού μόνο και μόνο από τους ελέγχους του ΣΔΟΕ το πρώτο εξάμηνο του έτους έχουν βεβαιωθεί φόροι και πρόστιμα 2,5 δισ. ευρώ. Ακόμα και αν στο σύνολό τους όσοι πιάστηκαν στην τσιμπίδα των ελεγκτών προσφύγουν στη Δικαιοσύνη, θα πρέπει θεωρητικά να καταβάλλουν 625 εκατ. Και λέμε θεωρητικά διότι και σε αυτό το πρόβλημα... υπάρχει λύση. «Στην πράξη σχεδόν όλοι οι δικαστές δέχονται τις αιτήσεις αδυναμίας πληρωμής και στο τέλος όλο το ποσό καταλήγει να διεκδικείται σε 13 χρόνια, 4 στο Διοικητικό Πρωτοδικείο, 4 χρόνια στο Διοικητικό Εφετείο και άλλα 5 στο Συμβούλιο της Επικρατείας», επισημαίνει κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών. Ενα ακόμα μέτρο περιορισμένης αποδοτικότητας είναι και η σύντμηση του χρόνου άσκησης προσφυγής από τους 6 μήνες στις 30 μέρες, που προβλέπεται επίσης σε διάταξη του τελευταίου φορολογικού νόμου αφού όπως σημειώνει η ίδια πηγή « οι «επαγγελματίες» της φοροδιαφυγής ασκούν προσφυγή σε... ώρες». Πάντως, με τις τελευταίες αλλαγές, μέχρι να υπάρξει τελεσίδικη απόφαση τρέχουν οι προσαυξήσεις.
Read more...
ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΡΑΦΙΑ ΒΑΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ...
(από ΤΟ ΒΗΜΑ)
Την ίδια ώρα που το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών συρρικνώνεται με ταχείς ρυθμούς, τα προϊόντα των πολυεθνικών ομίλων στην ελληνική αγορά παραμένουν από τα ακριβότερα στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που διεξήγαγε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και παρουσιάζει σήμερα...
«Το Βήμα» όσον αφορά τις τιμές 70 προϊόντων σε έξι χώρεςΙσπανία, Γερμανία, Γαλλία, Κύπρο, Σλοβενία και Ελλάδα -, η κατάσταση είναι απογοητευτική για τη χώρα μας. Στις περιπτώσεις που η Ελλάδα δεν βρίσκεται στην πρώτη θέση, δηλαδή δεν έχει την υψηλότερη τιμή, βρίσκεται στη δεύτερη ή στην τρίτη θέση, ενώ η φθηνότερη ίσως αγορά είναι η γερμανική και ακολουθεί αυτή της Σλοβενίας. Αντιθέτως με τις τιμές των διεθνών επώνυμων προϊόντων, η χώρα μας αποδεικνύεται εξαιρετικά φτηνή στα φρούτα και στα λαχανικά- και μάλιστα με μεγάλη απόσταση από τις άλλες χώρες. Είναι γνωστό ότι οι πολυεθνικοί όμιλοι προϊόντων ευρείας κατανάλωσης αποσπούν από την ελληνική αγορά ένα σημαντικό μέρος - ανάλογα βεβαίως με το μέγεθός της- της διεθνούς κερδοφορίας τους, ενώ παράλληλα δεν έχουν το «άλλοθι» των υψηλών παροχών προς τις αλυσίδες των σουπερμάρκετ, δεδομένου ότι η ισχυρή διαπραγματευτική τους θέση έναντι των αλυσίδων τούς παρέχει τη δυνατότητα κατά τεκμήριο να επιβάλλουν τις θέσεις τους. Η συντριπτική πλειονότητα των επί μέρους αγορών στις οποίες οι πολυεθνικοί όμιλοι δραστηριοποιούνται έχει ολιγοπωλιακή ή και μονοπωλιακή σύνθεση και ως εκ τούτου το παιχνίδι γίνεται με «σημαδεμένη τράπουλα». Η έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου (οι τιμές αποτυπώνονται χωρίς τον ΦΠΑ και τις προωθητικές ενέργειες, είναι δηλαδή «καθαρές») αφορά διεθνή προϊόντα ευρείας κατανάλωσης περίπου 20 πολυεθνικών ομίλων και έγινε στο πλαίσιο της εφαρμογής του transfer pricing, δηλαδή του ελέγχου των ενδοομιλικών συναλλαγών. Σύμφωνα με πληροφορίες εξάλλου ο έλεγχος έχει κιόλας αρχίσει, ενώ όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές «στους υποβληθέντες φακέλους υπάρχουν ήδη ευρήματα και είμαστε μόνο στην αρχή». Οπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, υπάρχουν προϊόντα που πωλούνται ακόμη και σε διπλάσια τιμή στην Ελλάδα απ΄ ό,τι π.χ. στη Γερμανία ή εταιρείες που δουλεύουν με μεικτό περιθώριο κέρδους από 40% ως και 60%. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το transfer pricing αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία που διαθέτει το υπουργείο Οικονομίας για να βάλει σε κίνηση τη διαδικασία μείωσης των τιμών. Σε αυτό το πλαίσιο πρόκειται να περάσει νομοθετική ρύθμιση (τροπολογία στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του καμποτάζ) με την οποία θα συσταθούν μεικτά κλιμάκια ελέγχου των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομίας και του υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να γίνεται ο έλεγχος πιο αποτελεσματικός, ενώ πρόκειται να προσληφθούν και εξειδικευμένοι εξωτερικοί συνεργάτες. Επίσης, απέκτησε το σύστημα «Αmadeus»- που έχουν όλες οι αντίστοιχες Αρχές των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης- με το οποίο είναι δυνατός ο έλεγχος της αξιοπιστίας των στοιχείων που υποβάλλουν οι πολυεθνικές εταιρείες στο υπουργείο και με αυτά δικαιολογείται η διαμόρφωση των συγκεκριμένων τιμών. Εξάλλου, μια ομάδα δέκα υπαλλήλων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου έχει εκπαιδευτεί από τον Σύνδεσμο Ορκωτών Ελεγκτών για να μπορεί να ελέγχει τις ενδοομιλικές συναλλαγές. Το μέτρο αυτό το έχουν συστήσει επανειλημμένως ο ΟΟΣΑ και η Ευρωπαϊκή Ενωση και εφαρμόζεται σε 45 χώρες παγκοσμίως, ενώ σε επίπεδο ΕΕ το έχουν εφαρμόσει ήδη 16 κράτη. Και τούτο διότι περίπου το 60% των εμπορικών συναλλαγών στα αναπτυγμένα κράτη υπολογίζεται ότι πραγματοποιείται μεταξύ εταιρειών που ανήκουν στον ίδιο όμιλο εταιρειών. Σύμφωνα με το transfer pricing, οι πολυεθνικοί όμιλοι πρέπει να είναι σε θέση να τεκμηριώσουν τις τιμές των προϊόντων τους στις συναλλαγές που έχουν από μητρική σε θυγατρική εταιρεία. Και προφανής στόχος είναι ο εντοπισμός τυχόν υπερτιμολογήσεων των ενδοομιλικών συναλλαγών- διογκώνεται τεχνητά το κόστος των προϊόντων και υπηρεσιών που διατίθενται με συνέπεια να εμφανίζεται ως αναγκαία και δικαιολογημένη η αύξηση των τιμών πώλησης προς τους τελικούς καταναλωτές. Ο τρόπος με τον οποίο ένας όμιλος εταιρειών εφαρμόζει την τιμολογιακή του πολιτική καθορίζει και την κατανομή του κόστους και κατά συνέπεια και του κέρδους στις διάφορες εταιρείες του ομίλου ανά τον κόσμο. Για τον λόγο αυτό, εάν χρησιμοποιεί αθέμιτες πρακτικές στη διαμόρφωση της τιμολογιακής του πολιτικής του μπορεί να αυξήσει με τεχνητό τρόπο σε ένα κράτος το κόστος των προϊόντων του. Πώς λειτουργεί το transfer pricing Α πό τη χώρα παραγωγής, Κίνα κ.ά., εξάγονται τα προϊόντα που ουσιαστικά πουλάει η πολυεθνική στη χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης με το ευνοϊκότερο φορολογικό καθεστώς. Ενα προϊόν με κόστος παραγωγής π.χ. 10 ευρώ το εξάγει η πολυεθνική στην ΕΕ, στη θυγατρική της που έχει αναλάβει τη διακίνηση (logistics) για την Ευρώπη, ας υποθέσουμε παραδειγματικά στη Γερμανία, στην τιμή των 12 ως 13 ευρώ. Οι δασμοί του 10% πληρώνονται στο γερμανικό Δημόσιο. Οποιαδήποτε άλλη εξαγωγή από τη Γερμανία σε άλλη χώρα της ΕΕ δεν θα δασμολογηθεί ξανά λόγω σχετικής ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Η γερμανική θυγατρική εταιρεία της πολυεθνικής έχει την ιδιοκτησία των θυγατρικών της πολυεθνικής στις χώρες που προμηθεύει, δηλαδή χώρες όπως η Ελλάδα. Γνωρίζοντας ότι στην Ελλάδα μπορεί να πουλάει το ίδιο προϊόν- που στοιχίζει 10 ευρώ- αντί π.χ. 30 ευρώ κάνει τον υπολογισμό των λειτουργικών εξόδων και τιμολογεί έτσι που να βγαίνει ένα κέρδος 3%- 5% στην ελληνική θυγατρική. Ετσι, το προϊόν έρχεται στην Ελλάδα στην τιμή των 25 ευρώ. Από τα 12 ως 13 ευρώ κόστος αγοράς, συν τους δασμούς, συν τα μεταφορικά, το συνολικό κόστος δεν ξεπερνά τα 15 ευρώ. Ως τα 25 ευρώ που εξάγεται από τη Γερμανία στην Ελλάδα είναι 10 ευρώ, που είναι το κέρδος της γερμανικής εταιρείας για το οποίο θα πληρώσει φόρους στο γερμανικό κράτος ή σε οποιοδήποτε άλλο κράτος από το οποίο προέρχεται. Ετσι, το ίδιο προϊόν που πωλείται π.χ. 15 ευρώ σε μια ευρωπαϊκή χώρα στην Ελλάδα πωλείται στη διπλάσια τιμή. Το κέρδος, που πληρώνει ο έλληνας καταναλωτής, εισπράττει η ξένη εταιρεία και φορολογείται από το Δημόσιο του κράτους που έχει την έδρα της με ευνοϊκότερο φορολογικό καθεστώς.
Read more...
ΣΤΕΓΝΩΣΑΝ ΑΠΟ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ...
(από το Έθνος)
Στέγνωσαν... από ρευστό οι εμπορικές και βιομηχανικές επιχειρήσεις της Αθήνας, καθώς η οικονομική ύφεση... στέρεψε όλες τις πιθανές «πηγές» χρηματοδότησης.Τα γκισέ των...
τραπεζών παραμένουν κλειστά ακόμη και για τις οικονομικά εύρωστες εταιρείες, ενώ με δυσκολίες εντάσσονται στα κοινοτικά προγράμματα. Ούτε δάνεια, ούτε ευρωπαϊκά κονδύλια και ενώ οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων διογκώνονται αφού οι πελάτες τους δεν έχουν τη δυνατότητα να αποπληρώσουν σε αυτές τις οφειλές τους. Τα φέσια πέφτουν βροχή... Την... τραγική κατάσταση της αγοράς αποτυπώνει έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αθήνας στις εταιρείες μέλη του, με τα αποτελέσματα να είναι αποκαρδιωτικά... Στις μετρήσεις έλαβαν μέρος 523 επιχειρήσεις και τα ευρήματα ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος. Περίπου εννιά στις δέκα δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας. Το 86%, για την ακρίβεια, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα τόνισε ότι δεν διαθέτει χρήματα για να κινηθεί. Από αυτό το ποσοστό το 51% είναι στο «κόκκινο», μια και στην ερώτηση «Αντιμετωπίζετε πρόβλημα ρευστότητας στην επιχείρησή σας;» απάντησε «πολύ», το 35% «αρκετά», το 9% «λίγο», ενώ βρέθηκαν κι επιχειρηματίες -μόλις 5%- οι οποίοι είπαν ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα. Εμποροι και βιομήχανοι στην προσπάθειά τους να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους και να πληρώσουν τα έξοδα, τους φόρους, τους λογαριασμούς, τους μισθούς κ.λπ. καταφεύγουν στις τράπεζες. Τα δάνεια αποτελούν... σωτηρία στην παρούσα ύφεση. Μάταια, όμως. Γυρίζουν από τράπεζα σε τράπεζα και εισπράττουν άρνηση. Εννιά στους δέκα φεύγουν με άδεια χέρια από τα γκισέ. Το 89% δηλώνει «δυσκολίες στην πρόσβαση της επιχείρησής του σε τραπεζική χρηματοδότηση». Από αυτούς το 58% απαντά πως είναι «πολύ» μεγάλο το πρόβλημα, το 31% «αρκετά», το 9% «λίγο» και το 2% βρίσκει... κρουνούς ανοιχτούς. Καθυστερήσεις Η επόμενη διέξοδος για χρηματοδότηση είναι τα κοινοτικά και ειδικά προγράμματα ενίσχυσης. Ωστόσο, και αυτή η... πηγή δεν δίνει τη ρευστότητα που θα ήθελαν. Ετσι, σύμφωνα με την έρευνα του ΕΒΕΑ, οκτώ στους δέκα επιχειρηματίες -το 82%- διαπιστώνουν δυσκολίες ή και καθυστερήσεις στην ένταξή τους σε ευρωπαϊκές δράσεις. Αν επιμεριστεί το 82%, προκύπτει πως το 51% κάνει λόγο για «πολλές» δυσκολίες, το 31% για «αρκετές», το 16% λέει ότι είναι «λίγες» οι δυσκολίες ή «μικρή» η καθυστέρηση, ενώ μόνο το 2% απαντά πως «όλα βαίνουν καλώς» στον τομέα της κοινοτικής χρηματοδότησης. Οι επιχειρηματίες ρωτήθηκαν και αν έπεσε ο κύκλος εργασιών λόγω της οικονομικής κρίσης. Οι καταναλωτές έχουν περιορίσει δραστικά τις δαπάνες τους, καθώς οι μισθοί τους είτε άμεσα (δημόσιοι υπάλληλοι) είτε έμμεσα (εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα) μειώθηκαν. Ταυτόχρονα οι άνεργοι αυξήθηκαν, όπως και τα νοικοκυριά που χρωστούν σε τράπεζες. Στην ερώτηση αυτή, λοιπόν, το 93% των επιχειρηματιών καταγράφει πτώση του τζίρου. Μία στις δύο επιχειρήσεις -το 51%- απαντά ότι η μείωση είναι «πολύ» μεγάλη, το 42% «αρκετά», το 5% «μικρή» και το 2% δεν είδε να υποχωρούν οι πωλήσεις. «Βραχνάς» για τους εμπόρους και τους βιομηχάνους είναι και οι οφειλές πελατών τους. Αλλες επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με εκείνους (π.χ. αγορές πρώτων υλών, προμηθεύονται εμπορεύματα κ.λπ.) δεν πληρώνουν. Εννιά στους δέκα -91%- δηλώνουν ότι οι πελάτες τους δεν τους αποπληρώνουν τις οφειλές τους. Είναι χαρακτηριστικό της κατάστασης πως σε αυτήν την ερώτηση δεν βρίσκεται ούτε ένας επιχειρηματίας που να λέει ότι δεν αντιμετωπίζει «κανένα» πρόβλημα στην αποπληρωμή οφειλών πελατών του. Το 42% κρίνει «πολύ» μεγάλο το πρόβλημα, το 49% «αρκετά» σοβαρό και το 9% «λίγο». Δεινή κατάσταση Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, τονίζει: «Η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων βρίσκεται σε δεινή κατάσταση. Σε αυτό το αρνητικό αποτέλεσμα, βέβαια, εκτός της ύφεσης που πλήττει την αγορά, σημαντικό ρόλο παίζει και η αδυναμία των επιχειρήσεων να χρηματοδοτηθούν από τις τράπεζες, αλλά και να επωφεληθούν από τα κοινοτικά προγράμματα». Ο κ. Μίχαλος, αναφερόμενος στη στάση των τραπεζών, δίνει τη δική του εξήγηση: «Δυστυχώς το τραπεζικό μας σύστημα είναι αποκλεισμένο από τις διεθνείς αγορές χρήματος και εκ του λόγου αυτού αδυνατεί σήμερα να προσφέρει ουσιαστική βοήθεια στις ιδιωτικές επιχειρήσεις». Ασκεί και κριτική προς την κυβέρνηση: «Από την πλευρά του το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης συνεχίζει να κινείται προς λάθος κατεύθυνση, καθώς η πολιτική που εφαρμόζει περιορίζεται μόνο στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των δανειστών μας, αγνοώντας τα μεγάλα προβλήματα της αγοράς αλλά και γενικότερα της κοινωνίας». Γ. Κασιμάτης Μεγάλο λάθος η μετάταξη σε ΦΠΑ 23% Μεγάλο λάθος του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Γ. Κασιμάτης τη μετάταξη του 30% των προϊόντων και υπηρεσιών τα οποία βρίσκονται στον μεσαίο και χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, στον υψηλό συντελεστή του 23%. Ο κ. Κασιμάτης επισημαίνει ότι η απόφαση αυτή έρχεται σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για την αγορά, όταν μία στις τέσσερις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αντιμετωπίζει έντονο πρόβλημα ρευστότητας και ο αριθμός αυτός αναμένεται να ανέβει μέχρι τέλους του χρόνου στο 50% του συνόλου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας.
Read more...