Δευτέρα, 30 Μαΐου 2016

Το δεύτερο 15ήμερο του Ιουνίου ESM: Εκταμίευση της δόσης των 7,5 δισ.ευρώ μόνο όταν ικανοποιηθούν όλα τα προαπαιτούμενα


Σε μεγαλύτερη ανάλυση των αποφάσεων του Eurogroup της 25ης Μαΐου για το ελληνικό χρέος προχώρησε ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM), με ανακοίνωση που ανάρτησε στην ιστοσελίδα του, με τη μορφή ερωτήσεων και απαντήσεων.
esm
Αναφορικά με τη δόση των 10,3 δισ. ευρώ, ο ESM σημειώνει ότι η εκταμίευσή της θα γίνει «σε αρκετές εκταμιεύσεις», η πρώτη από τις οποίες, ύψους 7,5 δισ. ευρώ μπορεί να γίνει στο δεύτερο 15ήμερο του Ιουνίου, εφόσον η Ελλάδα ικανοποιήσει όλα τα προαπαιτούμενα. Για την εκταμίευση της δόσης θα χρειασθεί, επίσης, η έγκριση ορισμένων εθνικών κοινοβουλίων.
Αναφορικά με τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους, ο ESM σημειώνει ότι θα εφαρμοσθούν έως το τέλος του προγράμματος το 2018. Στο πλαίσιο των μέτρων αυτών, η εξομάλυνση του προφίλ των δανείων που πήρε η Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF), το ανεξόφλητο υπόλοιπο των οποίων ανέρχεται σε 130,9 δισ. ευρώ, μπορεί να γίνει με την επιμήκυνση συγκεκριμένων δόσεών τους εντός της προβλεπόμενης ανώτατης σταθμισμένης μέσης διάρκειας των 32,5 ετών. Παράλληλα, ο EFSF/ESM «εργάζεται με διάφορους τρόπους για να βελτιστοποιήσει τη διάρθρωση του ανεξόφλητου χρέους, σύμφωνα με τα διαφορετικά προφίλ των δανείων που έχουν πάρει οι χώρες (από τα δύο αυτά ταμεία)».
Με αυτούς τους τρόπους θα μπορέσει ο EFSF/ESM να μειώσει τον κίνδυνο του επιτοκίου για την Ελλάδα (σ.σ.: να κλειδώσει χαμηλά επιτόκια με πιο μακροπρόθεσμα δάνεια), χωρίς να αυξήσει το κόστος για άλλες χώρες - μέλη που πήραν δάνεια από το EFSF/ESM. Ταυτόχρονα, όμως, σημειώνεται, τα δύο ταμεία βοήθειας θα συνεχίσουν τη στρατηγική διαφοροποιημένης χρηματοδότησής τους με την έκδοση ομολόγων αναφοράς σε όλα τα τμήματα της καμπύλης τους (σ.σ.: αυτό σημαίνει ότι μαζί με την έκδοση περισσότερων ομολόγων με πολύ μεγάλη διάρκεια αποπληρωμής, θα συνεχισθεί και η έκδοση λιγότερο μακροχρόνιων ομολόγων).
Όσον αφορά στην κατάργηση του περιθωρίου, που επιβαρύνει τα δάνεια που πήρε η Ελλάδα από το EFSF το 2012 για την επαναγορά χρέους της, η διοίκηση του Ταμείου μπορεί να εγκρίνει την κατάργησή του για το 2017, ενώ η οριστική κατάργηση του περιθωρίου θα επέλθει με τα μεσοπρόθεσμα μέτρα που θα ανακοινωθούν με την ολοκλήρωση του προγράμματος.
Στα μεσοπρόθεσμα μέτρα, που θα εφαρμοσθούν μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, σημειώνεται ότι ο ESM μπορεί να διαθέσει τα 19,4 δισ. ευρώ που έχουν απομείνει από τα 25 δισ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών, για την πρόωρη αποπληρωμή επίσημων δανείων (δηλαδή διμερών δανείων από τις χώρες της Ευρωζώνης ή δανείων από το ΔΝΤ).
Όσον αφορά στην πληρωμή των κερδών της ΕΚΤ και εθνικών κεντρικών τραπεζών της Ευρωζώνης από την αγορά ελληνικών ομολόγων (τα λεγόμενα SMP και ANFA), ο ESM σημειώνει ότι διακρατά ακόμη ένα ποσό 1,8 δισ. ευρώ κερδών από SMP του 2014. «Αυτό το ποσό από το δημοσιονομικό έτος 2017 και μετά θα διακρατείται από τον ESM ως απόθεμα για τη μείωση των μελλοντικών ακαθάριστων χρηματοδοτικών αναγκών της Ελλάδας», σημειώνεται, ενώ προστίθεται ότι οι κεντρικές τράπεζες της Ευρωζώνης (πλην της ΤτΕ) θα σωρεύσουν κέρδη περίπου 3,5 δισ. ευρώ από τα ελληνικά ομόλογα από το 2017 έως το 2026.
Εάν χρειασθεί, θα εξετασθούν περαιτέρω μέτρα ανασχεδιασμού του ελληνικού χρέους, μεταξύ των οποίων η επιμήκυνση του ισχύοντος σταθμικού μέσου όρου των δανείων (32,5 ετών), ο ανασχεδιασμός του σχεδίου αποπληρωμών του EFSF, η θέσπιση πλαφόν και η μετάθεση πληρωμής τόκων.
Μακροπρόθεσμα, θα υπάρχει ένας μηχανισμός λήψης μέτρων για το χρέος (σ.σ.: ο κόφτης, όπως τον αποκάλεσε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος), ο οποίος θα ενεργοποιηθεί μετά το τέλος του προγράμματος τον Αύγουστο του 2018 και θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα του χρέους. Ο μηχανισμός αυτός θα προβλέπει μέτρα, όπως περαιτέρω ανασχεδιασμό των δανείων του EFSF και πλαφόν καθώς και μετάθεση των πληρωμών τόκων.
Η βιωσιμότητα του χρέους θα στηρίζεται στο πλαφόν 15% του ελληνικού ΑΕΠ των ακαθάριστων χρηματοδοτικών αναγκών της Ελλάδας μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος μεσοπρόθεσμα και 20% του ΑΕΠ στη συνέχεια. «Αυτό θα φέρει το χρέος της Ελλάδας ως ποσοστό του ΑΕΠ σε μία σταθερά πτωτική πορεία και θα διασφαλίζει τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους», αναφέρει ο ESM.
http://www.matrix24.gr/

Read more...

Στις 30 Ιουνίου η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων...


Στις 30 Ιουνίου η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων Το Υπουργείο Οικονομικών, υπενθυμίζει στους φορολογούμενους, ότι η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των δηλώσεων...
φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων για το έτος 2015, είναι η Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016.



Ανεξάρτητα από την ημερομηνία υποβολής, η προθεσμία πληρωμής της πρώτης δόσης του φόρου (αν το εκκαθαριστικό είναι χρεωστικό) είναι η 29η Ιουλίου 2016.

Από το Υπουργείο Οικονομικών δόθηκε ήδη μεγάλο χρονικό διάστημα, για την υποβολή των δηλώσεων και την εξυπηρέτηση των πολιτών, καθώς και των λογιστών – φοροτεχνών. Δεν επιθυμούμε όμως να επαναληφθούν τα προβλήματα του 2015 με τις συνεχείς παρατάσεις, για πολλούς μήνες. Για το 2016 ο προγραμματισμός είναι, παράταση να δοθεί μόνο αν υπάρξουν έκτακτα προβλήματα (π.χ. καθυστερήσεις στο TAXIS) και για συγκεκριμένες ημέρες.

Για τους λόγους αυτούς το υπουργείο Οικονομικών καλεί τους πολίτες, τους λογιστές – φοροτέχνες, το ΟΕΕ και όλους τους σχετικούς φορείς να συμβάλλουν, ώστε να ολοκληρωθεί όλη η διαδικασία έγκαιρα και χωρίς την λογική της «τελευταίας στιγμής», που μπορεί να οδηγήσει σε ταλαιπωρίες και υπερφόρτωση του συστήματος.
Με την ευκαιρία υπενθυμίζουμε ότι η εκπρόθεσμη δήλωση φόρου εισοδήματος επιφέρει:

1.    Πρόστιμο 100 ευρώ, εάν ο φορολογούμενος δεν τηρεί βιβλία.

2.    Πρόστιμο 250 ευρώ, εάν ο φορολογούμενος τηρεί βιβλία με βάση απλοποιημένα λογιστικά πρότυπα.

3.    Πρόστιμο 500 ευρώ, εάν ο φορολογούμενος τηρεί βιβλία με βάση πλήρη λογιστικά πρότυπα.

4.    Για κάθε μήνα καθυστέρησης καταβολής του φόρου, προσαύξηση 0,73% στο ποσό του φόρου που οφείλει...

Read more...

Παρουσίαση της εταιρείας Συνάντηση διοίκησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ με στελέχη των ρωσικών Σιδηροδρόμων


Συνάντηση διοίκησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ με στελέχη των ρωσικών Σιδηροδρόμων
  (Φωτογραφία:  Eurokinissi )
Αθήνα
Συνάντηση με εννιαμελή αντιπροσωπεία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων είχε τη Δευτέρα η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο της επίσκεψης του Ρώσοι προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν στη χώρα μας και των προοπτικών συνεργασίας που ανοίγονται στους τομείς των μεταφορών.
Η συνάντηση της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διεξήχθη σε ιδιαίτερα καλό κλίμα και στα στελέχη των Ρωσικών Σιδηροδρόμων παρουσιάστηκαν τα στοιχεία και η πορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more...

Εγκύκλιος της ΓΓΔΕ Από τέλος Μαΐου οι νέες παρακρατήσεις φόρου σε μισθούς και συντάξεις


Από τέλος Μαΐου οι νέες παρακρατήσεις φόρου σε μισθούς και συντάξεις
  (Φωτογραφία:  Icon )

Αθήνα
Η παρακράτηση φόρου και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στο εισόδημα από μισθούς και συντάξεις θα αρχίσει να γίνεται με τις νέες κλίμακες από την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου και όχι αναδρομικά, σύμφωνα με εγκύκλιο του γγ Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή.

Συνεπώς, οι νέες παρακρατήσεις φόρου και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης διενεργούνται για μισθοδοσίες και συντάξεις που εκκαθαρίζονται από 27.5.2016 και μετά, και δεν τίθεται θέμα αναδρομικής παρακράτησής τους από 1.1.2016.

Ο συμψηφισμός της διαφοράς φόρου για τα εισοδήματα από την αρχή του έτους ως και τον Μάιο θα γίνει με την εκκαθάριση των δηλώσεων που θα υποβληθούν το 2017.

Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, τα παρακρατηθέντα ποσά φόρου και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης θα δηλωθούν στις ετήσιες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2016 και θα συμψηφιστούν κατά την εκκαθάριση των δηλώσεων αυτών.

Η εγκύκλιος
Ειδικότερα, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, εξέδωσε εγκύκλιο, με την οποία κοινοποιήθηκαν οι διατάξεις των νόμων 4387/2016 και 4389/2016 που αφορούν στον υπολογισμό φόρου από μισθωτή εργασία και συντάξεις για εισοδήματα που αποκτώνται μετά την 1.1.2016.

«Με την εν λόγω εγκύκλιο διευκρινίστηκε ότι οι παρακρατήσεις φόρου και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στο εισόδημα από μισθούς και συντάξεις με τις νέες διατάξεις διενεργούνται για μισθοδοσίες και συντάξεις που εκκαθαρίζονται από τις 27.5.2016, ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 4389/2016, και εξής και όχι αναδρομικά.»

» Τα παρακρατηθέντα ποσά φόρου και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης θα δηλωθούν στις ετήσιες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2016 και θα συμψηφιστούν κατά την εκκαθάριση των δηλώσεων αυτών» που θα διενεργηθεί σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, προστίθεται στην ανακοίνωση της ΓΓΔΕ.
Πρακτικά δηλαδή για όσους υπάρχει επιπλέον παρακράτηση για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου, αυτή θα πληρωθεί με τις φορολογικές δηλώσεις που θα υποβληθούν την επόμενη χρονιά, αντί να κρατηθεί το ποσό τους επόμενους μήνες. Αντίστοιχα, όσοι έχουν όφελος από τις κλίμακες, θα το δουν με την εκκαθάριση της δήλωσης για το φορολογικό έτος 2016.
Οι μεταβολές αυτές θα προκύψουν εξαιτίας προσαρμογής της μηνιαίας παρακράτησης φόρου στα νέα δεδομένα των αλλαγών στη φορολογία εισοδήματος (με το αφορολόγητο να ξεκινά από τα 8.636 ευρώ) και τη νέα κλίμακα εισφοράς αλληλεγγύης.

Παρακράτηση φόρου βάσει της νέας κλίμακας
Στην εγκύκλιο για τις μεταβολές ως προς τον υπολογισμό του παρακρατούμενου φόρου και της παρακρατηθείσας ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις μετά την ψήφιση του ν.4387/2016 (ΦΕΚ Α΄85/12.5.2016) και του ν.4389/2016 (ΦΕΚ Α΄94/27.5.2016) «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις», σχετικά με την παρακράτηση φόρου αναφέρεται:

Η παρακράτηση φόρου στο εισόδημα από μισθούς – συντάξεις, διενεργείται βάσει αναγωγής του μηνιαίου εισοδήματος σε ετήσιο, σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα:



Ο φόρος που προκύπτει μειώνεται κατά τα ακόλουθα ποσά:

  • χίλια εννιακόσια (1.900) ευρώ (για φορολογούμενο χωρίς εξαρτώμενα τέκνα)
  • χίλια εννιακόσια πενήντα (1.950) ευρώ (για φορολογούμενο με ένα (1) εξαρτώμενο τέκνο)
  • δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ (για φορολογούμενο με δύο (2) εξαρτώμενα τέκνα)
  • δύο χιλιάδες εκατό (2.100) ευρώ (για φορολογούμενο με τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα και άνω).
Οι μειώσεις αυτές εφαρμόζονται στην περίπτωση που το φορολογητέο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και συντάξεις δεν υπερβαίνει το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ και ο φόρος είναι μεγαλύτερος ή ίσος του ως άνω ποσού (ανάλογα με τον αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων).

Σε περίπτωση που το ποσό του φόρου είναι μικρότερο των ανωτέρω ποσών (1.900, 1.950, 2.000, 2.100), τότε το ποσό της μείωσης περιορίζεται στο ποσό του αναλογούντος φόρου.

Τα εξαρτώμενα τέκνα του φορολογούμενου ορίζονται από το άρθρο 11 του ν.4172/2013.

Για φορολογητέο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και συντάξεις που υπερβαίνει το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ, τα ως άνω εφαρμοζόμενα ποσά μειώσεων φόρου ανάλογα με τον αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων (1.900, 1.950, 2.000, 2.100), μειώνονται αναλογικά κατά δέκα (10) ευρώ ανά χίλια (1.000) ευρώ του φορολογητέου εισοδήματος από μισθούς και συντάξεις.
Παραδείγματα ειδικής εισφοράς
Η ΓΓΔΕ παραθέτει ενδεικτικά παραδείγματα για τον υπολογισμό της μηνιαίας παρακράτησης εισφοράς αλληλεγγύης στο εισόδημα από μισθούς και συντάξεις.

Υπενθυμίζει δε ότι (με τις διατάξεις της παρ.9 του άρθρου 112 του ν.4387/2016) η ειδική εισφορά αλληλεγγύης ενσωματώνεται στο ΚΦΕ. Συγκεκριμένα, με τις διατάξεις αυτές προστίθεται νέο άρθρο 43Α στον ν.4172/2013 και η παρακράτηση ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στο εισόδημα από μισθούς - συντάξεις (βάσει αναγωγής του μηνιαίου εισοδήματος σε ετήσιο καθαρό εισόδημα), διενεργείται σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα και όχι με συντελεστές στο σύνολο του εισοδήματος όπως συνέβαινε στο παρελθόν:


A) Έστω μισθωτός με ετήσιο καθαρό εισόδημα (βάσει αναγωγής) 15.000 ευρώ.

Συνολική εισφορά αλληλεγγύης: (15.000-12.000)*2,2%=66 ευρώ.
Μηνιαία παρακράτηση εισφοράς αλληλεγγύης: 66/12=5,5 ευρώ (εφόσον στον φορολογούμενο δεν καταβάλλονται Δώρα) ή 66/14=4,71 ευρώ (εφόσον στον φορολογούμενο καταβάλλονται και Δώρα που ισοδυναμούν με δύο μισθούς).

Β) Έστω μισθωτός με ετήσιο καθαρό εισόδημα (βάσει αναγωγής) 35.000 ευρώ.

Συνολική εισφορά αλληλεγγύης:
(35.000-30.000)*6,5% + 676 = 1.001 ευρώ.
Μηνιαία παρακράτηση εισφοράς αλληλεγγύης: 1.001/12=83,42 ευρώ (εφόσον στον φορολογούμενο δεν καταβάλλονται Δώρα) ή 1.001/14=71,5 ευρώ (εφόσον στο φορολογούμενο καταβάλλονται και Δώρα που ισοδυναμούν με δύο μισθούς).

Συγκριτικός πίνακας

Αναλυτικό πίνακα με τις διαφορές που προκύπτουν για εισοδήματα από 7.000 έως 150.000 ευρώ βάσει των αλλαγών στις κλίμακες φορολογίας στο αφορολόγητο και την εισφορά αλληλεγγύης παρουσιάζει ο φορολογικός κόμβοςtaxheaven.gr σε εγχειρίδιο με όλες τις τελευταίες αλλαγές στη φορολογία.





Αργυρώ Τσατσούλη

Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Στο 0,5% η ύφεση το α' τρίμηνο...



Συρρίκνωση εμφάνισε στο α’ τρίμηνο του 2016 το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) της Ελλάδας, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Συγκεκριμένα, παρουσίασε πτώση...
κατά 0,5% έναντι του δ’ τριμήνου του 2015 και κατά 1,4% έναντι του α’ τριμήνου του 2015. Οι αρχικές εκτιμήσεις της ΕΛΣΤΑΤ έκαναν λόγο για συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας, κατά 0,4% και 1,3% αντίστοιχα.
Με βάση τα μη εποχικά διορθωμένα στοιχεία, το ΑΕΠ συρρικνώθηκε, σε ετήσια βάση, κατά 1,3% έναντι 1,2% της αρχικής εκτίμησης.
Στα επιμέρους στοιχεία, σε τριμηνιαία βάση, η καταναλωτική δαπάνη σημείωσε πτώση κατά 0,5%, ενώ οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου μειώθηκαν κατά 6,8%. Μείωση κατά 3,3% εμφάνισαν και οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών, ενώ αντίθετα, οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν κατά 0,1%.
Σε ετήσια βάση παράλληλα, η καταναλωτική δαπάνη συρρικνώθηκε κατά 1,3% και οι ακαθάριστες επενδύσεις κατά 2,7% Πτώση κατά 11,7% εμφάνισαν και οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών, ενώ οι εξαγωγές αγαθών ενισχύθηκαν κατά 1,7%.
naftemporiki.gr

Read more...

Διάσωση του ΕΚΑΣ με λογιστικό τρικ προανήγγειλε ο Κατρούγκαλος...



Επίδομα που θα χορηγηθεί λογιστικά από το πρωτογενές πλεόνασμα είναι το ισοδύναμο μέτρο της κυβέρνησης για να μην επιστρέψουν οι συνταξιούχοι τα αναδρομικά του ΕΚΑΣ... 
Αυτό δήλωσε ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.

Για να μην υπάρξει «τρύπα» στην πρόβλεψη για δημοσιονομική προσαρμογή, το επίδομα θα δοθεί λογιστικά, είπε και πρόσθεσε: «Τηρούμε τη συμφωνία κατά γράμμα, αλλά σε αυτό το θέμα μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε, γιατί το μέτρο είναι εκτός μνημονίου».

Όπως ανέφερε, «η κατάργηση του ΕΚΑΣ είχε συμφωνηθεί πέρυσι τον Ιούλιο με τις ψήφους της αντιπολίτευσης]. »Δεν είναι αριστερό μνημόνιο αυτό, είναι νεοφιλελεύθερο μνημόνιο, που προσπαθήσαμε να αντιμετωπίσουμε με αντίθετα μέτρα - και αυτό κάναμε», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς για τη διάταξη του νομοσχεδίου αναφορικά με τις offshore εταιρείες, ο κ. Κατρούγκαλος τόνισε ότι είναι θέμα που πρέπει να ρυθμιστεί γιατί οδηγεί σε ανεπιτυχή αποτελέσματα, φέρνοντας ως παράδειγμα την υπόθεση του Παύλου Χαϊκάλη. «Του στοίχισε τη θέση του στη Βουλή, δεν είχε εξωχώριο εταιρεία, είχε εταιρεία στην Κύπρο για να διαχειρίζεται τα κέρδη από τη δραστηριότητά του εκεί», εξήγησε.

Για τους έμμεσους φόρους ο υπουργός Εργασίας σχολίασε: «Μπορούμε να ζήσουμε λιγάκι χωρίς τσιγάρα ή καφέ, δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς νερό ή ρεύμα».

Αναφορικά με τα εργασιακά δήλωσε πως οι εργοδοτικές οργανώσεις του είπαν δεν υπάρχει ζήτημα ομαδικών απολύσεων...

Read more...

Διορισμός διοικητών και αναπληρωτών διοικητών σε νοσοκομεία...


Στην επιλογή επιπλέον 14 διοικητών και αναπληρωτών διοικητών σε νοσοκομεία της χώρας προχώρησε το υπουργείο Υγείας...
μετά από εισήγηση της Επιτροπής Αξιολόγησης.

Ειδικότερα, αναλαμβάνουν διοικητές και αναπληρωτές διοικητές οι:

    ΓΝΘ «Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ»

Κωνσταντίνος Εμμανουηλίδης:  Είναι πτυχιούχος Οικονομικών, Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων από το Πανεπιστήμιο: Bergische Universitat Wuppertal - Deutschland, με μεταπτυχιακή επιστημονική εξειδίκευση,  Management Νοσοκομείων στο FV Dusseldorf. Έχει διατελέσει διευθυντής Ψυχιατρικού Τομέα της εταιρίας Euromedica A.E., διοικητικός διευθυντής της Βιοκλινικής Θεσσαλονίκης Α.Ε  και διοικητής Γενικού Νοσοκομείου «Γ. Γεννηματάς» στη Θεσσαλονίκη.

    ΓΝ ΒΟΛΟΥ «ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟ»

Ματθαίος Δραμητινός: Είναι απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με ειδικότητα στην καρδιολογία. Έχει εργαστεί ως θεραπευτής καρδιολόγος στο ΙΚΑ Βόλου επί 20 έτη, και ως ιδιώτης καρδιολόγος. Έχει διατελέσει επί μία  εξαετία πρόεδρος των γιατρών του ΙΚΑ Βόλου και πρόεδρος  του Ιατρικού συλλόγου Μαγνησίας από το 2010 έως το 2014.

    ΓΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Βάιος Βαρελάς: Έχει σπουδάσει Πολιτικός Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και εργάστηκε ως ελεύθερος επαγγελματίας έως και σήμερα. Έχει διατελέσει Πρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Ν. Καρδίτσας, μέλος της Δ.Ε. του Τ.Ε.Ε. Κ/Δ Θεσσαλίας, Πρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Ελευθέρων Επαγγελματιών και αντιδήμαρχος Δήμου Καρδίτσας με ευθύνη τα κοινωνικά προβλήματα. 

    ΓΝ ΑΜΦΙΣΣΑΣ

Ευφροσύνη Αυγερινού: Είναι οικονομολόγος, απόφοιτος του τμήματος Στατιστικής & Ασφαλιστικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς με μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας. Έχει εργαστεί στον τομέα της αναλυτικής λογιστικής & επιμερισμού δαπανών της φαρμακευτικής εταιρείας Hoechst Ελλάς ΑΒΕΕ και ως  Communication Directort της εταιρείας C&C, International Group of Companies.

    ΓΝ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ- ΓΝ ΘΗΒΩΝ

Ευμορφία Βάλλα: Έχει πτυχίο της Οδοντιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας του ΕΑΠ. Έχει εργαστεί  ως Διευθύντρια της  Οδοντιατρικής Ε.Σ.Υ., Π.Ε.Δ.Υ. στο Κέντρο Υγείας Μήλου, ως υπεύθυνη Διαχείρισης Δικτύου Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Κ.Υ. Μήλου και του Δικτύου και Εξοπλισμού Τηλεϊατρικής. Συμμετείχε σε αποστολές των εθελοντών «ΓΙΑΤΡΟΙ ΑΙΓΑΙΟΥ» του Παν/κού ΓΝ Ηρακλείου» και είναι ιδρυτικό μέλος και μέλος του Δ.Σ. του παραρτήματος Μήλου-Κιμώλου της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας.

    ΓΝ ΧΑΛΚΙΔΑΣ, ΓΝ-ΚΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ, ΓΝ-ΚΥ ΚΥΜΗΣ 

Παναγιώτης Τζαφέρος: Είναι πτυχιούχος του τμήματος Δημοσίου Δικαίου και Πολιτικών Επιστημών της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του  ΕΚΠΑ. Είναι σύμβουλος για την Ανάπτυξη Εργασιών των Επιχειρήσεων (TOYOTA) και έχει διατελέσει διευθυντής καταστήματος της Τράπεζα Πειραιώς και της Εγνατίας Τράπεζας.

    ΓΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ 

Νικόλαος Βιβλάκης: Είναι απόφοιτος του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης  του Παντείου Πανεπιστήμιου Αθήνα με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση - Οργάνωση Νοσοκομείων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας. Έχει διατελέσει προϊστάμενος Διεύθυνσης Οργάνωσης και Συντονισμού του ΕΚΑΒ, Πρόεδρος του Πρωτοβάθμιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ε.Κ.Α.Β. και μέλος της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων. Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του European Health Manager’s Forum (Ελληνικό Τμήμα) και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του  Κέντρου Πρόληψης της χρήσης Εξαρτησιογόνων  Ουσιών «Απόπλους» Κεφαλληνίας και Ιθάκης .

    ΓΝ ΖΑΚΥΝΘΟΥ «Ο ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ» 

Δέσποινα Τσαρίδου: Έχει πτυχίο Τεχνολογίας Τροφίμων από το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Είναι κάτοχο μεταπτυχιακών: στον Ποιοτικό Έλεγχο από το Πανεπιστήμιο του Reading  της Μεγάλης Βρετανίας  και στη Δημόσια Διοίκηση από Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει εργαστεί ως προϊσταμένη του  τμήματος Διοικητικού και Οικονομικού Ζακύνθου της Περιφέρεις Πελοποννήσου και χημικός τροφίμων στην εταιρεία CPC Hellas ΑΒΕΕ.  Υπήρξε επίσης μέλος της Ομάδας Ποιότητας ΙSΟ:9001:2000 για την καθιέρωση στόχων στην πρώην  Διεύθυνσης Τοπικής  Αυτοδιοίκησης & Διεύθυνσης Ν. Ζακύνθου.

    ΓΝ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Γιώργος Φραγκιαδάκης: Είναι πτυχιούχος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του University of Essex,  με μεταπτυχιακό (Ma) στα  Χρηματοοικονομικά και τις Επενδύσεις στο  University of Exeter, μεταπτυχιακό (MSc) στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας στο ΕΑΠ  και διδακτορικό στο Πολυτεχνείο Κρήτης  με τίτλο Διδακτορικής Διατριβής: «Συγκριτική αξιολόγηση της λειτουργικής και οικονομικής αποδοτικότητας των μονάδων υγείας του ΕΣΥ». Έχει διατελέσει υποδιευθυντής διοικητικού στο ΓΝ Χανίων , υποδιοικητής της 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας  Κρήτης και σύμβουλος μικρομεσαίων επιχειρήσεων (SBL Officer) της EFG Eurobank στα Χανιά.

    ΓΝ ΧΑΝΙΩΝ «Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ»

Γεώργιος Ζουρίδης (αναπληρωτής διοικητής): Είναι πτυχιούχος του τμήματος Φυσικής Σχολής, Θετικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Έχει διατελέσει Προϊστάμενος Κεντρικού Τηλεπικοινωνιακού Εμπορικού Καταστήματος του ΟΤΕ Χανίων και προϊστάμενος στο τμήμα Εξυπηρέτησης μεγάλων πελατών του ΟΤΕ, στα Χανιά.

    Πα.ΓΝ Ηρακλείου

Γεώργιος Φανουργιάκης (αναπληρωτής διοικητής): Έχει πτυχίο Οικονομικών Επιστημών από τη Σχολή Νομικών- Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Α.Π.Θ. και διδακτορικό στο γνωστικό αντικείμενο των Οικονομικών της Υγείας από το Τμήμα Ιατρικής του  Πανεπιστημίου  Κρήτης. Έχει διατελέσει υποψήφιος διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης στον τομέα της  Παθολογίας  της Καρδιολογικής Κλινικής, του (Πα.Γ.Ν.Η.), συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) για την  «Οικονομική και χρηματοδοτική διαχείριση υπηρεσιών υγείας» και επισκέπτης καθηγητής στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δημόσια Υγεία & Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας» της Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης.

    ΓΝ-ΚΥ ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ «ΔΙΑΛΥΝΑΚΕΙΟ»

Νικόλαο Παντιέρας (αναπληρωτής διοικητής): Είναι απόφοιτος της σχολής Ιατρικών Εργαστηρίων του Τ.Ε.Ι. Αθήνας,  με Μεταπτυχιακό Msc  στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας, στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Έχει διατελέσει υπεύθυνος Γραφείου Ποιότητας στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων, καθηγητής  της Νοσηλευτική Σχολή του ΓΝ Χανίων και Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων στο Εθνικό Κέντρο Αμοδοσίας.

    ΓΝ-ΚΥ ΣΗΤΕΙΑΣ

Εμμανουήλ Μιχελάκης (αναπληρωτής διοικητής): Είναι πτυχιούχος του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ)με κατεύθυνση τη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Έχει επίσης, μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών  στα χρηματοοικονομικά και τις επενδύσεις από το Brunei University στο Λονδίνο. Διετέλεσε  μεταξύ άλλων, επιστημονικός συνεργάτης στον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους του  Υπουργείο Οικονομικών  και Ορκωτός Ελεγκτής στην KPMG Κυριάκου Ορκωτοί Ελεγκτές Α.Ε..

    ΓΝ-ΚΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ

Γεώργιος Αρακαδάκης (αναπληρωτής διοικητής): Έχει πτυχίο στα Χρηματοοικονομικά από το  University of Derby και  μεταπτυχιακό στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο από το ίδιο βρετανικό πανεπιστήμιο . Έχει διατελέσει μεταξύ άλλων,  υπεύθυνος για το σχεδιασμό και υποστήριξη των Πληροφοριακών Συστημάτων στο Γενικό Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου, για την εταιρεία Computer TEAM AEBE, εργαστηριακός συνεργάτης στο ΤΕΙ Κρήτης και επιστημονικός συνεργάτης ΑΣΤΕ Κρήτης...

Read more...

Εξετάζονται αλλαγές Αλεξιάδης: Μελετάται αύξηση τιμής βενζίνης-σύνδεση με τέλη κυκλοφορίας


Αλεξιάδης: Μελετάται αύξηση τιμής βενζίνης-σύνδεση με τέλη κυκλοφορίας
  (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )
Αθήνα
Σενάριο που προβλέπει πληρωμή μέρους των τελών κυκλοφορίας μέσω της βενζίνης -η τιμή της οποίας θα αυξηθεί περαιτέρω μετά την αύξηση του ΕΦΚ- μελετά η κυβέρνηση, όπως δήλωσε την Κυριακή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης.
Μιλώντας στο Mega, ο κ. Αλεξιάδης ανέφερε ότι στο πλαίσιο των αλλαγών που εξετάζονται για τον τρόπο φορολογίας των Ι.Χ. το 2017, σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας ένα από τα σενάρια προβλέπει ένα τμήμα τους -περίπου τα μισά- να καταβάλλεται εφάπαξ και τα υπόλοιπα να πληρώνονται μέσω της βενζίνης, η τιμή της οποίας θα αυξηθεί «κατά κάποια λεπτά».
Στόχος, όπως είπε ο υπουργός, είναι όσοι κάνουν μεγάλη χρήση βενζίνης να πληρώνουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας και όσοι κάνουν μικρότερη χρήση να πληρώνουν λιγότερα τέλη.
«Αυτό θα μας επιτρέψει να βάλουμε πολλά αυτοκίνητα που τώρα είναι με κατατεθειμένες τις πινακίδες στην αγορά, ενώ με αυτόν τον τρόπο θα συμβάλουν στα τέλη κυκλοφορίας και αυτοκίνητα που αυτή τη στιγμή δεν συμβάλουν καθόλου, όπως για παράδειγμα αυτοκίνητα που διέρχονται από τη χώρα μεταφέροντας εμπορεύματα ή αυτοκίνητα που νοικιάζουν τουρίστες» ανέφερε.
Για τις φορολογικές δηλώσεις
Ο κ. Αλεξιάδης κάλεσε τους φορολογούμενους να «τρέξουν» τη διαδικασία με την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης, σημειώνοντας ότι τελευταία καταγράφεται «κάποια καθυστέρηση, ενώ στην αρχή πηγαίναμε πάρα πολύ καλά».
Όπως ξεκαθάρισε, η προθεσμία λήγει 30 Ιουνίου και αν δοθεί κάποια παράταση θα είναι λίγων ημερών μόνον για όποια προβλήματα προκύψουν μέχρι τότε στο Taxis, αποκλείοντας να πάει η διαδικασία μέχρι το Σεπτέμβριο - Οκτώβριο όπως έγινε πέρυσι.
Σε ό,τι αφορά τις δόσεις, σημείωσε ότι με βάση τα όσα προβλέπονται σήμερα η καταβολή του φόρου θα γίνει σε 3 διμηνιαίες δόσεις που ξεκινούν από τον Ιούλιο. Τόνισε όμως ότι η κυβέρνηση συζητά ακόμη με τους θεσμούς και προσπαθεί να δοθεί λύση ώστε να είναι περισσότερες οι δόσεις.
«Δεν υπάρχει κανένας λόγος να καθυστερεί η υποβολή της φορολογικής δήλωσης. Όλοι να σπεύσουμε και να μην αφήσουμε να τρέχουμε τις τελευταίες ημέρες με τα γνωστά προβλήματα. Άλλωστε πάρα πολύ μεγάλη κατηγορία πολιτών έχει μηδενικά εκκαθαριστικά ή δικαιούται επιστροφή» σημείωσε.
Για τον ΕΝΦΙΑ
Ο υπουργός, μάλιστα, δήλωσε ότι πρέπει να ολοκληρωθεί γρήγορα η διαδικασία των φορολογικών δηλώσεων για να γίνει η εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ, ώστε ο φόρος αυτός να πληρωθεί σε μηνιαίες δόσεις μέχρι το τέλος του χρόνου.
Ο κ. Αλεξιάδης είπε πως περίπου 6 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων θα πληρώσουν ίδιο ή λιγότερο ΕΝΦΙΑ και ένα μικρό ποσοστό, περίπου 500.000-600.000 θα πληρώσουν περισσότερο σε σχέση με πέρυσι, κάνοντας λόγο για επιλογή της κυβέρνησης με «σαφές ταξικό πρόστιμο».
«Και ο ΕΝΦΙΑ του 2016 ήταν αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης. Μείναμε σταθεροί σε αυτό που δεσμευθήκαμε, ο συνολικός στόχος της εισπραξιμότητας να είναι 2,6 δισ. ευρώ» σημείωσε και απέκρουσε την κριτική που ασκείται, λέγοντας πως η κυβέρνηση «μετέφερε ένα φορολογικό βάρος από ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας στο τμήμα της κοινωνίας που έχει μεγάλη και πολύ μεγάλη περιουσία». «Τι έπρεπε να κάνουμε, να επιβαρύνουμε 6 εκατ. πολίτες και να ελαφρύνουμε τις 600 χιλιάδες;» υπογράμμισε.
Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Υπ. Δικαιοσύνης: Αν θέλετε καθολική απαγόρευση συμμετοχής στις offshore...


Υπ. Δικαιοσύνης: Αν θέλετε καθολική απαγόρευση συμμετοχής στις offshore να το συζητήσουμε ...να το συζητήσουμε...
Με μία μακροσκελή ανακοίνωση απαντά το Υπουργείο Δικαιοσύνης στα δημοσιεύματα του Τύπου και τις αντιδράσεις που προκάλεσε η απόφαση της κυβέρνησης να...
συμπεριλάβει την περασμένη εβδομάδα στο πολυνομοσχέδιο ρύθμιση που επιτρέπει την κατοχή offshore εταιριών αρκεί η έδρα να είναι σε «φορολογικά συνεργάσιμες» χώρες, ακόμα κι αν οι χώρες αυτές χαρακτηρίζονται από το ΥΠΟΙΚ ως φορολογικοί παράδεισοι.   
«Εάν η αξιωματική αντιπολίτευση θεσμικά επιθυμεί να θέσει θέμα περί καθολικής απαγόρευσης συμμετοχής ή κατοχής μετοχών των Βουλευτών και λοιπών πολιτικών προσώπων σε οποιαδήποτε μη ελληνική εταιρεία τότε την ενημερώνουμε ότι η Γενική Γραμματεία Καταπολέμησης της Διαφθοράς είναι έτοιμη να συζητήσει κάθε πρόταση που μπορεί να οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση της διαφάνειας στο πολιτικό σύστημα, αρκεί να είναι συμβατή με τις διεθνείς συνθήκες και το κοινοτικό κεκτημένο», αναφέρει, μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση.  
 Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί πως το υπουργείο Δικαιοσύνης τονίζει ότι «ο όρος «offshore» εταιρείες είχε ατυχώς αποδοθεί σε «εξωχώριες» εταιρείες στο νόμο 3213/2003 («περί πόθεν έσχες»). Ο όρος αυτός είναι εντελώς αόριστος και νομικά έωλος. Ο ΚΦΕ που τον χρησιμοποιούσε καταργήθηκε το 2013.».   Τέλος, το υπουργείο υποστηρίζει πως με το νέο νομοθετικό πλαίσιο διασφαλίζεται πλήρως η διαφάνεια, ο έλεγχος, η δημοσιοποίηση και η ελαχιστοποίηση πολιτικών παρεμβάσεων, κάτι που όπως υπογραμμίζει  δεν συνέβαινε μέχρι τώρα «με τις γνωστές συνέπειες για την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος.»  

 Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου που εκδόθηκε σήμερα Κυριακή, 29 Μαΐου: 

  «Απάντηση σε δημοσιεύματα σχετικά με τις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης   Η Κυβέρνηση με το νέο νόμο για τις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης («πόθεν έσχες») προσπαθεί να διορθώσει και να καλύψει τα κενά και τα «παραθυράκια» που δημιουργήθηκαν με την κακή νομοθέτηση των τελευταίων δεκαετιών.   Το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο ενίσχυσε την αδιαφάνεια, την φοροδιαφυγή και την ανομία, με την δημιουργία νομοθετικών κενών που εν τέλει κατέτεινε στην μη απονομή δικαιοσύνης.   Επανειλημμένως η Κυβέρνηση κάλεσε την αξιωματική αντιπολίτευση και την ελάσσονα αντιπολίτευση να συστρατευθούν στον αγώνα κατά της διαπλοκής και της διαφθοράς. Ωστόσο η Νέα Δημοκρατία, επέλεξε όχι μόνο να σταθεί απέναντι στην Βουλή και να καταψηφίσει τις διατάξεις για την αλλαγή στο νόμο του Πόθεν Έσχες που ενίσχυαν τη διαφάνεια, αλλά επιπλέον εξέδωσε την 28/5/2016 μια απαράδεκτη ανακοίνωση εναρμονιζόμενη πλήρως με τα υβριστικά, χυδαία και λασπώδη δημοσιεύματα της ίδιας ημέρας.   
Ειδικότερα και σε ότι αφορά το θέμα της αλλαγής του νόμου περί πόθεν έσχες η Κυβέρνηση νομοθέτησε προκειμένου επιτέλους να καθορίσει με απόλυτη σαφήνεια το θεσμικό πλαίσιο για τις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης, τις αρχές και τον τρόπο ελέγχου, καθώς και το χρόνο δημοσιότητας ορισμένων κατηγοριών των υπόχρεων. Η αποσυμφόρηση της επιτροπής του άρθρου 3Α, η ανασύνθεσή της με την αύξηση και συμμετοχή νέων μελών, η υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής και η μακροχρόνια ανάρτηση στο διαδίκτυο των δηλώσεων, η υποχρέωση των ελεγχόμενων για την άμεση υποβολή τυχόν διορθώσεων ή συμπληρωματικών στοιχείων, η επέκταση δηλώσεως επί των κινητών, θυρίδων, αλλά και των δανειακών υποχρεώσεων και η άμεση κοινοποίηση στον εισαγγελέα για τη μη υποβολή, η πρόβλεψη ειδικών τμημάτων στις Εισαγγελίες Αθηνών και Θεσσαλονίκης που θα επιλαμβάνονται των σχετικών αδικημάτων οδηγούν στον αυστηρότερο έλεγχο και αποτρέπουν τη δυνατότητα πολιτικής παρέμβασης.  

 Συγκεκριμένα ως προς τις εξωχώριες εταιρείες. 

 1) Ο όρος «offshore» εταιρείες είχε ατυχώς αποδοθεί σε «εξωχώριες» εταιρείες στο νόμο 3213/2003 («περί πόθεν έσχες»). Ο όρος αυτός είναι εντελώς αόριστος και νομικά έωλος. Ο ΚΦΕ που τον χρησιμοποιούσε καταργήθηκε το 2013. Σημειώνεται ότι ακόμη και η έκθεση της επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής για το αρ. 6 του Ν. 3849/2010 (επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ) με το οποίο προστέθηκε το αρ. 8 στον Ν. 3213/2003 αναφέρει ότι πρέπει να αποσαφηνιστούν οι όροι: «εξωχώρια εταιρεία» και «παρένθετο πρόσωπο», καθώς χωρίς ειδικότερους προσδιορισμούς αντίκεινται στην αρχή της νομιμότητας.  
 2) Το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο αν και περιλάμβανε δρακόντεια και πανηγυρική διατύπωση, στην πράξη ήταν ανεφάρμοστο και αναποτελεσματικό. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί εν τέλει ακολουθούσαν τους ορισμούς που προβλέπονταν στις διεθνείς συμβάσεις και οι κατηγορούμενοι ως παραβάτες απαλλάσσονταν ως επί το πλείστον γιατί επικαλούνταν ότι οι κατηγορίες βασίζονταν σε αόριστες νομικά έννοιες. Η πρόσφατη νομοθέτηση έρχεται να καλύψει αυτή την πολύ σοβαρή αστοχία, ώστε να υπάρξει πλήρης διαφάνεια στο τι κατέχει κάθε υπόχρεος και να διενεργείται ενδελεχής έλεγχος για την προέλευσή του. Σε περίπτωση δε παράβασης οι κυρώσεις είναι ιδιαιτέρως αυστηρές.  
 3) Η Ελλάδα, όπως είναι γνωστό, είναι υποχρεωμένη να εναρμονίζει τη νομοθεσία της σύμφωνα με τις συστάσεις διεθνών οργανισμών στους οποίους είναι μέλος. Για το συγκεκριμένο ζήτημα η GRECO (Ομάδα Κρατών για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς που λειτουργεί στο Συμβούλιο της Ευρώπης) στον 4ο κύκλο αξιολόγησης της χώρας μας, ζήτησε να αναθεωρηθεί το συγκεκριμένο άρθρο για τις εξωχώριες εταιρείες, καθώς προκύπτουν σημαντικές αντιφάσεις που καθιστούν το πλαίσιο ασαφές, επισφαλές και αντιπαραγωγικό. Να σημειωθεί ότι η Νέα Δημοκρατία έχει υπερψηφίσει πολλάκις διατάξεις που υποχρεώνουν την Ελλάδα να συμμορφώνεται στις συστάσεις της GRECO (π.χ. αρ. 3 παρ. Γ, υποπαρ. 5.3 Ν. 4336/2015). 
  4) Η νομοθεσία περί πόθεν έσχες πρέπει να έχει συνοχή και συνέπεια με τη φορολογική νομοθεσία, ώστε να υπάρχει δομημένο καθεστώς ελέγχου και κυρώσεων. Δεν είδαμε κανένα πρωτοσέλιδο όταν ο όρος εξωχώριες εταιρείες καταργήθηκε ήδη από το 2010 και εν τέλει το 2013 με το αρ. 65 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
   5) Η έννοια των μη φορολογικά συνεργάσιμων κρατών είναι μια διεθνώς απολύτως αποδεκτή και πλήρως ορισμένη νομικά έννοια. Κάθε χρόνο εκδίδεται από τον ΟΟΣΑ κατάλογος με όσα κράτη διατηρούν αδιαφανές φορολογικό περιβάλλον, ήτοι δεν ανταλλάσσουν πληροφορίες με φορολογικές αρχές άλλων κρατών. Στο τέλος κάθε έτους ο Υπουργός Οικονομικών εκδίδει μια Υπ. Απόφαση που επικυρώνει τον κατάλογο αυτόν με βάση τις σχετικές διεθνείς συμβάσεις. 
  6) Από καμία διάταξη στο νέο νομοθετικό πλαίσιο δεν προκύπτει αναδρομική ισχύς, όπως ψευδώς αναφέρεται στα δημοσιεύματα. Αντιθέτως, διασφαλίζεται πλήρως η ποινική ευθύνη υπόχρεων προσώπων που υπέβαλαν ανακριβή ή ψευδή δήλωση ή δεν υπέβαλαν καθόλου, αν και ήταν υπόχρεοι. Συγκεκριμένα εάν ένας υπόχρεος σήμερα δηλώσει ότι είναι ιδιοκτήτης εταιρείας στα νησιά Κέυμαν, που από το 2016 έπαψαν να είναι μη συνεργάσιμο φορολογικά κράτος, τότε η δήλωσή του θα ερευνηθεί και θα ερωτηθεί από πότε κατέχει μετοχές ή συμμετέχει σε αυτή την εταιρεία. Εάν διαπιστωθεί ότι η συμμετοχή του είναι παλαιότερη τότε διώκεται ποινικά για ανακριβή δήλωση. Με βάση εξάλλου το νόμο, εάν η διαφορά υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ τότε η πράξη έχει κακουργηματικό χαρακτήρα.  
 Σε κάθε περίπτωση, εάν η αξιωματική αντιπολίτευση θεσμικά επιθυμεί να θέσει θέμα περί καθολικής απαγόρευσης συμμετοχής ή κατοχής μετοχών των Βουλευτών και λοιπών πολιτικών προσώπων σε οποιαδήποτε μη ελληνική εταιρεία τότε την ενημερώνουμε ότι η Γενική Γραμματεία Καταπολέμησης της Διαφθοράς είναι έτοιμη να συζητήσει κάθε πρόταση που μπορεί να οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση της διαφάνειας στο πολιτικό σύστημα, αρκεί να είναι συμβατή με τις διεθνείς συνθήκες και το κοινοτικό κεκτημένο.   Συνοψίζοντας με το νέο νομοθετικό πλαίσιο διασφαλίζεται πλήρως η διαφάνεια, ο έλεγχος, η δημοσιοποίηση και η ελαχιστοποίηση πολιτικών παρεμβάσεων και διευκρινίζεται πέραν κάθε αμφιβολίας το περιεχόμενο των δηλώσεων που πλέον εμπεριέχει το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων των υπόχρεων, κάτι που δεν συνέβαινε μέχρι τώρα με τις γνωστές συνέπειες για την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος.» 
lifo.gr

Read more...

«Ακυρώνουν τη μεταρρύθμιση της κυβέρνησης Παπανδρέου...




...για τις offshore»...

Για σκάνδαλο και ρύθμιση που πλήττει το κύρος της δημόσιας ζωής κάνει λόγο το Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών, με αφορμή  τη ρύθμιση που επιτρέπει στο πολιτικό προσωπικό της χώρας...
να έχει offshore εταιρείες.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Με το νόμο 3849/2010 της κυβέρνησης Παπανδρέου απαγορεύτηκε για πρώτη φορά η συμμετοχή πολιτικών προσώπων καθ’ οιονδήποτε τρόπο, είτε άμεσα είτε με παρένθετα πρόσωπα, σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.

Τώρα, με το άρθρο 178 του νόμου για τον «δημοσιονομικό κόφτη», που δεν δημοσιεύθηκε ακόμη στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, η κυβέρνηση τροποποιεί τη νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης Παπανδρέου και επιτρέπει πλέον σε
πολιτικά πρόσωπα να συμμετέχουν σε εξωχώριες εταιρείες, όπως και σε άλλες εταιρείες, που έχουν έδρα οποιοδήποτε κράτος συνεργάσιμο φορολογικά.

Με άλλα λόγια, αν ένας φορολογικός παράδεισος χαρακτηρισθεί «συνεργάσιμο φορολογικά κράτος», με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, οποιοσδήποτε Έλληνας πολιτικός θα μπορούσε να βρεθεί στη χώρα αυτή με offshore εταιρεία!

Πρόκειται για σκάνδαλο, για ρύθμιση που πλήττει το κύρος της δημόσιας ζωής! Ποιους θέλουν να καλύψουν;

Το Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών ζητά την άμεση νομοθετική κατάργηση της συγκεκριμένης τροποποίησης.

matrix24.gr

Read more...

Έξι ένοπλοι, οι απαγωγείς του Πουλίδο…


Τις τελευταίες μέρες δεχόταν απειλές...

Ο ίδιος πραγματοποίησε την πρώτη επικοινωνία με τους γονείς του...

Αγωνία στο Μεξικό για τον Άλαν Πουλίδο του Ολυμπιακού, μετά την είδηση πως ο 25χρονος ποδοσφαιριστής έπεσε θύμα απαγωγής στη γενέτειρά του, στην πόλη Σιουδάδ Βικτόρια. Ήδη, οι... 
Αρχές έχουν εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για να βρεθούν οι δράστες.

Σύμφωνα με τις πρώτες, κάπως συγκεχυμένες, πληροφορίες, ήταν η οικογένεια του παίκτη που ενημέρωσε την αστυνομία για την εξαφάνιση του Άλαν, υποτίθεται μετά από ένα τηλεφώνημα του ίδιου. Ο Πουλίδο φέρεται να επικοινώνησε με τους οικείους του και, εναγωνίως, τους ενημέρωσε ότι έχει απαχθεί από αγνώστους. 

Την τελευταία φορά που εθεάθη από τους συγγενείς του, ο Άλαν Πουλίδο οδηγούσε ένα πολυτελές αυτοκίνητο και ταξίδευε, προφανώς για αναψυχή, στην ευρύτερη περιοχή της Σιουδάδ Βικτόρια και την επαρχία της Ταμαουλίπας, η οποία βρίσκεται στο βορειοανατολικό άκρο του Μεξικού, στα σύνορα με τις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τον αδερφό του «ερυθρόλευκου» ποδοσφαιριστή, Αρμάντο, ο Πουλίδο βρισκόταν σε πάρτι που είχε σχέση με την εταιρεία της συντρόφου του, το οποίο ξεκίνησε γύρω στις 19:00 τοπική ώρα. Περίπου στις 23:30, η οικογένειά του ειδοποιήθηκε ότι έχει πέσει θύμα απαγωγής και ότι κινδυνεύει. Την απαγωγή επιβεβαίωσε και επισήμως ο αδερφός του.

Σύμφωνα με σύνδεσμο του Άλαν Πουλίδο στην Ελλάδα. με τον οποίο μίλησε το protothema.gr, οι συγγενείς του πιστεύουν ότι κρατείται από συμμορίες που απαγάγουν οικονομικά επιφανείς ανθρώπους στο Μεξικό, ζητώντας λύτρα για την απελευθέρωσή τους. Οι ίδιες πηγές, θεωρούν απίθανο το ενδεχόμενο να υπάρχει εμπλοκή της πρώην ομάδας του, Τίγκρες, με την οποία βρίσκεται σε αντιδικία εξαιτίας της μεταγραφής του στον Ολυμπιακό.

Όπως αναφέρεται στο Μεξικό, στο ζευγάρι είχαν στήσει ενέδρα έξι κουκουλοφόροι, οι οποίοι φόρεσαν κουκούλες στον Πουλίδο και τη σύντροφό του. Λίγα μέτρα μετά, μπροστά σε μία πλατεία, οι δράστες άφησαν ελεύθερη την κοπέλα και απομακρύνθηκαν προς άγνωστη κατεύθυνση με τον ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού.

Πηγές κοντά στην αστυνομία, αλλά και πληροφοριοδότες ανέφεραν πως τις τελευταίες ημέρες ο Πουλίδο είχε απειληθεί έντονα...

Οι Αρχές έχουν εξαπολύσει ένα ανθρωποκυνηγητό δια ξηράς και από αέρος προκειμένου να εντοπιστούν άμεσα οι δράστες και να γυρίσει σώος και αβλαβής σπίτι του ο Πουλίδο...


Read more...