Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Θα γίνουμε ένα τεράστιο ξενοδοχείο: Άδειες εξπρές για τουριστικά καταλύματα

Ποιες αλλαγές φέρνει το νέο σχέδιο νόμου. Οι προβλεπόμενες κυρώσεις για παρατυπίες
Διαδικασίες - εξπρές για τη χορήγηση του ειδικού σήματος λειτουργίας σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια προβλέπει το νομοσχέδιο για τον τουρισμό. Παράλληλα οι τουριστικές κατοικίες θα μπορούν να πωλούνται από τα σχέδια.
Όπως δημοσιεύει το "Έθνος", μέσα σε 50 ημέρες -και με διαδικασίες-εξπρές- θα παίρνουν πλέον το ειδικό σήμα λειτουργίας τα ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια. Μάλιστα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταθέτουν τα δικαιολογητικά ακόμα και στα ΚΕΠ.
Παράλληλα οι τουριστικές κατοικίες, που βρίσκονται μέσα σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα, θα μπορούν να πωλούνται από τα σχέδια, ενώ -με τα μέχρι τώρα ισχύοντα- για να προχωρήσει η πώληση έπρεπε να ολοκληρωθεί η μονάδα και να έχει και σήμα λειτουργίας.
Τα παραπάνω προβλέπονται, μεταξύ άλλων, στο νέο σχέδιο νόμου που κατέθεσε την περασμένη Παρασκευή στη Βουλή η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη με τίτλο: "Απλούστευση διαδικασιών λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικών υποδομών, ειδικές μορφές τουρισμού και άλλες διατάξεις".
Το σχέδιο νόμου φέρνει 10 μεγάλες αλλαγές στις αδειοδοτήσεις, δίνει φορολογικά κίνητρα σε όσους αναλάβουν ρόλο χορηγού για την προβολή του ελληνικού τουρισμού, δημιουργεί το κατάλληλο πλαίσιο για τις ειδικές μορφές τουρισμού, "προστατεύει τα μικρά νησιά από τα κότερα.
Ειδικότερα, αρμόδια αρχή για τη χορήγηση του ειδικού σήματος λειτουργίας σε όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις, είναι το υπ. Τουρισμού.
Η κατάταξη του καταλύματος, με βάση τα "αστέρια" για τα ξενοδοχεία και τα "κλειδιά" για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, γίνεται από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο.
Μετά την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών, η αρμόδια υπηρεσία τουρισμού είναι υποχρεωμένη να εξετάσει τον φάκελο και να χορηγήσει Ειδικό Σήμα Λειτουργίας εντός 50 ημερών.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι απλοποιείται η διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών, αφού ο πλήρης φάκελος θα μπορεί να κατατίθεται ακόμα και στα ΚΕΠ.
Τα ξενοδοχεία θα κατατάσσονται σε πέντε κατηγορίες αστέρων και προβλέπεται η έκδοση προεδρικού διατάγματος με το οποίο θα επανακαθοριστούν και οι τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές των κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων, ο τρόπος και η διαδικασία κατάταξής τους, τα βαθμολογικά κριτήρια και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.
Οι επιχειρήσεις ενοικιαζόμενων δωματίων θα κατατάσσονται σε κατηγορίες "κλειδιών". Ο υπ. Τουρισμού θα καθορίζει με απόφασή του τον αριθμό κλειδιών, τις τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές των ενοικιαζόμενων επιπλωμένων δωματίων/διαμερισμάτων, τον τρόπο και τη διαδικασία κατάταξής τους, τα βαθμολογούμενα κριτήρια και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.
Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας θα είναι ο αρμόδιος φορέας που θα αναλάβει την ευθύνη κατάταξης των ξενοδοχείων και των ενοικιαζόμενων δωματίων σε κατηγορίες.
Παράλληλα, οι υπηρεσίες τουρισμού μπορούν ανά πάσα ώρα να διενεργούν ελέγχους για το αν η κατάταξη των καταλυμάτων έγινε σύμφωνα με τις τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές τους.
Αν διαπιστωθεί ότι κατετάγησαν υψηλότερα απ' ότι έπρεπε, θα τους αφαιρείται το σήμα.
Αν δεν διαθέτουν ειδικό σήμα λειτουργίας, προβλέπονται κυρώσεις με πρόστιμα 1.000 ευρώ μέχρι και σφράγιση της επιχείρησης.
Το προνόμιο να δημιουργούν εξέδρες για πρόσδεση σκαφών ή τη διευκόλυνση των λουομένων θα έχουν όχι μόνο τα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων άνω των 300 κλινών, αλλά και τα μικρότερα.
(Πηγή: "Έθνος") 
http://news247.gr/

Read more...

Στενός συνεργάτης του Β. Βενιζέλου ζητά να ξεκαθαριστεί τι ειναι ΠΑΣΟΚ , ελιά και τι δημοκρατική παράταξη

Στενός συνεργάτης του Β. Βενιζέλου ζητά να ξεκαθαριστεί τι ειναι ΠΑΣΟΚ , ελιά και τι δημοκρατική παράταξη
Υπήρξε ίσως ο πιο στενός συνεργάτης του Ευάγγελου Βενιζέλου. Ένα άρθρο του με το οποίο τα έβαζε με το παλαιό ΠΑΣΟΚ, ξεσήκωσε αντιδράσεις και στάθηκε αφορμή να υποβάλει την παραίτησή του από την θέση του γραμματέα Επικοινωνίας. Ωστόσο ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ εξακολουθεί να τον συμβουλεύεται.
Ο λόγος για τον Γιάννη Δατσέρη ο οποίος είναι μέλος της διοίκησης της Πρωτοβουλίας για το Σύγχρονο Κοινωνικό Κράτος και με άρθρο του σήμερα στο Έθνος ανάβει φωτιές και πάλι στο ΠΑΣΟΚ.
Στο άρθρο, με τίτλο «Η ανάκτηση της αυτοδυναμίας» ο Γ. Δατσέρης προειδοποιεί πως «αν άλλα κόμματα έχουν κρίση στρατηγικής, το ΠΑΣΟΚ έχει κρίση υπόστασης. Κινδυνεύει όχι μόνο για ηττηθεί αλλά να διαλυθεί». Προσθέτει δε πως «όπως προκύπτει από το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, η προετοιμασία του ΠΑΣΟΚ δεν είναι κατάλληλη για πρωταθλητισμό». Τίθεται ως στόχος η τρίτη θέση. Να διατηρήσουμε, δηλαδή, το status του 2012. Σαν να αποδεχόμαστε ότι δύο χρόνια αποτυγχάνουμε».
Καταλήγοντας ο κ. Δατσέρης ζητά από τον Ευ. Βενιζέλο να ξεκαθαρίσει τα πράγματα σχετικά με το ΠΑΣΟΚ και την Ελιά: «Δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουμε σαν «ολίγον ΠΑΣΟΚ, ολίγη Ελιά και ολίγη δημοκρατική παράταξη». Χωρίς χρονοτριβή χρειάζονται δύο κάλπες για να εκφραστεί η βάση της παράταξης. Μία για το όνομα του κόμματος και μία για τη νομιμοποίηση της ηγεσίας της νέας πορείας».
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο του Γιάννη Δατσέρη:
Τρία φαινομενικά ασύνδετα γεγονότα είναι χαρακτηριστικά της κατάστασης του «σημερινού» ΠΑΣΟΚ.
Το πρώτο. Στον δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών ο δημοκρατικός χώρος υπέστη μεγάλες απώλειες και έχασε την πολιτική ηγεμονία και τα παραταξιακά χαρακτηριστικά που είχε στους δήμους από το 1978. Είναι πρόχειρη και άδικη η κρίση ότι «ηττήθηκαν εμβληματικές πολυκαιρισμένες προσωπικότητες της μεταπολίτευσης». Σε δεύτερη προσέγγιση φαίνεται ότι έπαιξαν ρόλο η επιτηδευμένη ασαφοποίηση του πολιτικού στίγματος ως επιλογή πολλών υποψηφίων και η σαφής στάση των τοπικών παραγόντων της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ, αν δεν ήταν κεντρική επιλογή, να ψηφίζουν κατά κανόνα τον αντίπαλο του πασοκογενούς υποψηφίου. Δείγμα ότι σε αυτή τη μικρή χώρα όλοι γνωριζόμαστε.
Το δεύτερο. Η στάση προς τον υποδειχθέντα από το ΠΑΣΟΚ πρώην υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης. Ο κ. Τσαυτάρης συμβόλισε και ενήργησε στο πλαίσιο μιας μεταρρυθμιστικής προσπάθειας για τον πρωτογενή τομέα παραγωγής, η ανασυγκρότηση και ενίσχυση του οποίου αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την έξοδο από την κρίση και την ύφεση. Η συγκρότηση μιας νέας κοινωνικής ομάδας που θα επιχειρεί με σύγχρονες μεθόδους και θα παράγει ανταγωνιστικά αγροτικά, κτηνοτροφικά και αλιευτικά αγαθά είναι μοντέλο για ένα σοσιαλδημοκρατικό κόμμα που πρέπει να εκφράζει τα υπό δημιουργία στρώματα μιας κανονικής κοινωνικής οργάνωσης. Τον κ. Τσαυτάρη διαδέχθηκε ένας συντηρητικός πολιτικός, πρότυπο του μεταπολιτευτικού πελατειακού συστήματος που έχει ως πρόταγμα «τις αποζημιώσεις ακαρπίας», δηλαδή μια άλλη εκδοχή τού «όλα τα κιλά, όλα τα λεφτά». Τι στίγμα έστειλε η συγκατάθεση του ΠΑΣΟΚ σε αυτήν την αλλαγή;
Το τρίτο. Στο Συνέδριο του Ποταμιού εστάλη η ανώτερη δυνατή εκπροσώπηση με τους συμβολισμούς της νωπής εκλογικής επιτυχίας της νεότερης σε ηλικία γενιάς στελεχών του ΠΑΣΟΚ και της συνύπαρξης των δύο κομμάτων στους Σοσιαλιστές και Δημοκράτες του Ευρωκοινοβουλίου. Το μήνυμα είναι ότι πρέπει να συνυπάρξουμε. Κάθε μήνυμα από το ΠΑΣΟΚ θα επιστρέφεται ως απαράδεκτο από όσους ορέγονται τη διανομή ενός κοινού πολιτικού χώρου. Επαναλαμβάνεται το λάθος αντιμετώπισης της ΔΗΜΑΡ, δηλαδή η πρόσκληση για συνεργασία να γίνεται χωρίς όρους, προϋποθέσεις, περιεχόμενο και αντιπαράθεση, άρα σαν εκδήλωση αμηχανίας ή αδυναμίας.
Κοινός παρονομαστής σε αυτά τα γεγονότα, που προφανώς είναι άσχετα με μνημονιακές υποχρεώσεις, είναι η ασάφεια και η ετερομορφία. Στο ερώτημα «τι ακριβώς είναι το σημερινό ΠΑΣΟΚ;» αν ερωτηθούν δέκα αυτοκαθοριζόμενοι, με τον άχαρο όρο, ως κεντροαριστεροί, θα ληφθούν έντεκα απαντήσεις.
Αν άλλα κόμματα έχουν κρίση στρατηγικής, το ΠΑΣΟΚ έχει κρίση υπόστασης. Αν ένα κόμμα δεν μπορεί να υπηρετήσει μια στρατηγική, κατά κανόνα ηττάται, αν έχει κρίση υπόστασης, κινδυνεύει όχι μόνο να ηττηθεί αλλά να διαλυθεί.
Η επόμενη κυβέρνηση θα εξακολουθεί να είναι καταναγκαστικής συνεργασίας, λόγω υπέρτατου καθήκοντος για τη σωτηρία της χώρας ή θα είναι μια κυβέρνηση που θα οδηγήσει τη χώρα στην κανονικότητα ενός ευρωπαϊκού κράτους, οπότε κάθε κόμμα οφείλει να καταθέσει την πρότασή του;
Αν ισχύει το δεύτερο, τότε όντως η αφετηρία των επόμενων εκλογών είναι στο μηδέν για όλους, αλλά όπως προκύπτει από το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, η προετοιμασία του ΠΑΣΟΚ δεν είναι η κατάλληλη για «πρωταθλητισμό» . Τίθεται ως στόχος η τρίτη θέση. Να διατηρήσουμε, δηλαδή, το status του 2012. Σαν να αποδεχόμαστε ότι δύο χρόνια αποτυγχάνουμε.
Σε απάντηση του ερωτήματος τι ακριβώς είναι το σημερινό ΠΑΣΟΚ, εγώ επιλέγω την περιγραφή του προέδρου του ΠΑΣΟΚ: «...έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία το ΠΑΣΟΚ να εκφραστεί ως παράταξη, ως δημοκρατική προοδευτική παράταξη που καλύπτει όλο τον χώρο: από τη Δεξιά έως την κομμουνιστική Αριστερά» (22 Δεκεμβρίου 2013, ομιλία στην ΚΠΕ).
Να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, η επόμενη εθνική αναμέτρηση, εφόσον δεν αλλάξει ο εκλογικός νόμος, θα διεξαχθεί με, εκ των πραγμάτων, επιδίωξη του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ για επίτευξη κοινοβουλευτικής αυτοδυναμίας. Ο ισχυρισμός ότι είναι ανέφικτος στόχος είναι ανιστόρητος και σίγουρα δεν θα αφορά τη δεύτερη εκλογή, αν δεν σχηματιστεί κυβέρνηση μετά την πρώτη.
Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και εκ προοιμίου να θεωρείται ότι όντως για το σημερινό ΠΑΣΟΚ ο στόχος να έλθει πρώτο ή δεύτερο κόμμα είναι ανέφικτος, ακόμη και η επιβίωσή του παραμένει αμφίβολη, αν δεν ανακτήσει την πολιτική του αυτοδυναμία.
Η ανάκτηση της πολιτικής αυτοδυναμίας προϋποθέτει: Την αποσαφήνιση των θέσεων και των προθέσεων στα μείζονα, υπό το πρίσμα ενός σύγχρονου σοσιαλιστικού και δημοκρατικού κόμματος. Την απεξάρτηση από το σύνδρομο ότι μόνο με τη δική μας συμμετοχή στην κυβέρνηση λύνονται τα προβλήματα της χώρας, αντίληψη που μας οδήγησε στην καλύτερη περίπτωση στη θέση του χρήσιμου μικρού συνεταίρου. Την έκφραση αυτών από μια ηγεσία που θα εμφορείται και θα θέλει να εκφράσει την πορεία προς τη μελλοντική κανονικότητα της χώρας. Τη δήλωση της ταυτότητας αυτού του νέου και -κατά επιδίωξη- ενιαίου φορέα της σοσιαλδημοκρατίας.
Δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουμε σαν «ολίγον ΠΑΣΟΚ, ολίγη Ελιά και ολίγη δημοκρατική παράταξη». Χωρίς χρονοτριβή χρειάζονται δύο κάλπες για να εκφραστεί η βάση της παράταξης. Μία για το όνομα του κόμματος και μία για τη νομιμοποίηση της ηγεσίας της νέας πορείας.
egiakoumis.gr

Read more...

Πρόεδρος Ουρουγουάης: Η FIFA είναι "συμμορία από λεχρίτες"...


Πρόεδρος Ουρουγουάης: Η FIFA είναι συμμορία από λεχρίτες

Ο πρόεδρος της Ουρουγουάης Χοσέ Μουχίκα χαρακτήρισε τη FIFA "συμμορία από λεχρίτες", μετά την ποινή που επέβαλε η πειθαρχική της επιτροπή στον ουρουγουανό ποδοσφαιριστή Λουίς Σουάρες, ο οποίος ...
αποκλείστηκε από το Μουντιάλ, γιατί δάγκωσε ιταλό παίκτη της αντίπαλης ομάδας.

"Η Fifa είναι μια συμμορία από λεχρίτες", δήλωσε ο πρόεδρος σε συνέντευξη με το εθνικό δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο. "Μπορούσαν να επιβάλουν κυρώσεις, όχι όμως φασιστικές κυρώσεις", πρόσθεσε ο πρώην αντάρτης, γνωστός για τον ευθύ λόγο του και την αθυροστομία του.

Η πειθαρχική επιτροπή της FIFA επέβαλε στον Σουάρες αποκλεισμό από εννέα αγώνες και τέσσερις μήνες απαγόρευση από κάθε δραστηριότητα που έχει σχέση με το ποδόσφαιρο, ύστερα από το δάγκωμα που κατάφερε στον ιταλό παίκτη Τζόρτζιο Κιελίνι την ώρα του αγώνα του Παγκόσμιου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου στη Βραζιλία.

Η απουσία του ουρουγουανού άσσου προβλήθηκε ως λόγος για την ήττα της ομάδας του από την Κολομβία και τον αποκλεισμό της από τους οκτώ του τελικού του Μουντιάλ.

Είναι η τρίτη φορά που ο Λουίς Σουάρες δαγκώνει παίκτη της αντίπαλης ομάδας μετά το 2010 στην Ολλανδία και το 2013 στην Αγγλία, αναφέρει το δημοσίευμα του ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Read more...

«Αντισυνταγματική η μείωση των επικουρικών»...


«Αντισυνταγματική η μείωση των επικουρικών» 
«Αντισυνταγματική» χαρακτηρίζει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Μητρόπουλος τη μείωση των επικουρικών και την κατάργηση των οικογενειακών επιδομάτων που προγραμματίζει η κυβέρνηση από την 1η Ιουλίου.

Σε ...ανακοίνωσή του, ο υπεύθυνος του Τομέα Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ζητά την άμεση συμμόρφωση με τις δικαστικές αποφάσεις, τονίζοντας πως η κυβέρνηση δεν έχει νομιμοποίηση για «ισοδύναμες» περικοπές ελλείψει άλλων μέτρων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Μητρόπουλο, «τα Ανώτατα Δικαστήρια της πατρίδας μας αρνήθηκαν να νομιμοποιήσουν συνολικώς με το κύρος τους το β΄ Μνημόνιο (ν.4046/2012) και τα σκληρά μέτρα των εφαρμοστικών του νόμων. Συγκεκριμένα οι αποφάσεις τους κρίνουν παράνομες και αντισυνταγματικές όλες σχεδόν τις περικοπές σε μισθούς και συντάξεις. Και έπεται συνέχεια γιατί οι αποφάσεις των Ολομελειών δημιουργούν Νομολογία.

Η κυβέρνηση δεν έχει κανένα θεσμικό και νομικό περιθώριο να μην συμμορφωθεί προς αυτές, όπως δεν έχει καμιά νομική δυνατότητα να αναζητήσει «ισοδύναμα». Πολύ περισσότερο δεν μπορεί να υλοποιήσει επικείμενες περικοπές με ήδη ψηφισθέντες νόμους ή να ψηφίσει νέους».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ καλεί την κυβέρνηση «να επανέλθει στη συνταγματική νομιμότητα και την βουλευτική κανονικότητα», καθώς επίσης:
  1. Να ανακοινώσει εγγράφως στους δανειστές τη δικαστική ακύρωση του β’ Μνημονίου ως προς τις περικοπές σε μισθούς, συντάξεις, επιδόματα κλπ και να τους υπενθυμίσει ότι στην Ελλάδα ισχύει ακόμη το σύστημα της διάκρισης των εξουσιών και των λειτουργιών.
  2. Να καταγγείλει άμεσα το β’ Μνημόνιο με εμπεριστατωμένο έγγραφο που θα κοινοποιήσει προς την Τριαρχία των δανειστών.
  3. Να απαιτήσει κατεπείγουσα ανακεφαλαιοποίηση των Ασφαλιστικών Ταμείων χωρίς όρους και προϋποθέσεις που απορρέουν από τη μνημονιακή νομοθεσία και να απαιτήσει την αυτόματη επιστροφή των «κουρεμένων» αποθεματικών τους (PSI).
  4. Να συμμορφωθεί άμεσα προς όλες τις δικαστικές αποφάσεις και να παραιτηθεί από την προσπάθεια να ανατρέψει αποφάσεις Πρωτοβάθμιων Δικαστηρίων, που -εφαρμόζοντας την πάγια Νομολογία- δικαιώνουν εργαζομένους.
  5. Να μην προβεί στην προγραμματισμένη από αύριο οριζόντια περικοπή των επικουρικών συντάξεων κατά 5,2%, όπως έχει ανακοινώσει.
  6. Να μην προχωρήσει στην κατάργηση των οικογενειακών επιδομάτων ως συνέπεια της κατάργησης των εισφορών, αλλά να τροφοδοτήσει τους σχετικούς Κοινωνικούς Λογαριασμούς.
  7. Να μην παύσει να καταβάλει τα οικογενειακά επιδόματα του ΟΑΕΔ από 1-7-2014 που λαμβάνουν οι πιο φτωχές και χαμηλόμισθες οικογένειες των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα.
  8. Να παγώσει τη «ρήτρα μηδενικής εγγύησης» των επικουρικών από 1-7-2014 και «μερικής» εγγύησης της κύριας σύνταξης από 1-1-2015, μέχρις ότου ανατραπεί νομοθετικά το πολυδαίδαλο μνημονιακό καθεστώς του συνταξιοδοτικού συστήματος.
  9. Να μην καταργήσει τους κοινωνικούς πόρους που προορίζονται αποκλειστικά για την ενίσχυση των Ασφαλιστικών Ταμείων.

«Γιατί οποιαδήποτε άλλη συμπεριφορά συνιστά παραβίαση των Νόμων και του Συντάγματος, κλονίζει την εύθραυστη ισορροπία ανεξαρτησίας και αλληλοελέγχου μεταξύ των συντεταγμένων λειτουργιών του κράτους και εν τέλει οδηγεί σε διευρυνόμενη θεσμική εκτροπή», καταλήγει ο κ. Μητρόπουλος.

Read more...

Βήματα πίσω από ΠΑΣΟΚ για τις φυλακές υψίστης ασφαλείας...


filaki-koridallos
Αργά το απόγευμα της Κυριακής το ΠΑΣΟΚ κατέθεσε πρόταση με 10 σημεία στο νομοσχέδιο του υπ. Δικαιοσύνης. Συμφωνεί με την ανάγκη ύπαρξης φυλακών υψίστης ασφαλείας, χαρακτηρίζοντας ανέξοδη αριστερή ρητορεία την ...
απόλυτη διαφωνία όλων των ειδικών και των επιστημόνων αλλά και στελεχών του κόμματος που είχαν συνδιαμορφώσει τον Σωφρονιστικό Κώδικα που ποτέ δεν κατατέθηκε στη Βουλή.
Στις προτάσεις του ουσιαστικά αποδέχεται τη μεταγωγή σε φυλακές τύπου Γ' όλων των καταδικασμένων (όχι όμως των υποδίκων) με τον 187 Α (αντιτρομοκρατικός νόμος). Στις υπόλοιπες περιπτώσεις ζητάει στάθμιση της… επικινδυνότητας κατά περίπτωση και μόνο αν υπάρχουν βαριές καταδίκες. Προτείνει μικρό αριθμό κρατουμένων που θα οδηγηθούν σ' αυτές τις φυλακές και οπωσδήποτε ατομική επαναξιολόγηση ανά δύο (κι όχι ανά 10) χρόνια.
Όλα τα άλλα δικαιώματα θα πρέπει να υπάρχουν χωρίς εξαιρέσεις (επισκεπτήρια, προαυλισμός, εκπαίδευση, μεροκάματα κ.λπ.), ακόμα κι εκείνο της άδειας αλλά με ηλεκτρονική παρακολούθηση. Ζητάει, επίσης, συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ. και τις υπηρεσίες φύλαξης με ευθύνη όλων.
Τέλος, αναφέρει ευρωπαϊκά παραδείγματα εφαρμογής του θεσμού φυλακών τύπου Γ' που φυσικά απέχουν παρασάγγες από τις προτάσεις Αθανασίου, χωρίς να σημαίνει βέβαια ότι κι εκεί το μέτρο είναι συμβατό με το κράτος δικαίου.
Αναλυτικά οι δέκα προτάσεις του ΠΑΣΟΚ
1. «Να απαντήσουμε αν χρειαζόμαστε φυλακές υψίστης ασφαλείας. Καλή η ανέξοδη αριστερή ρητορεία, δυστυχώς οι απαντήσεις της είναι πολύ φτωχές»
2. «Υπάρχει το διεθνές παράδειγμα και μπορούμε πάνω σε αυτό να οικοδομήσουμε για να απαντήσουμε στα τέσσερα βασικά ζητήματα που υπάρχουν»
3. «Τέσσερα θεμελιώδη ερωτήματα: Ποιοι, για ποιον λόγο, πώς και πόσο θα διαρκεί ο συγκεκριμένος τύπος κράτησης»
4. «Μόνο συγκεκριμένοι κατάδικοι «βαρυποινήτες» με ποινές άνω των 15 ετών και αυστηρή στάθμιση επικινδυνότητας στις φυλακές υψίστης ασφαλείας»
5. «Χρόνος παραμονής: Ανά δύο έτη αξιολόγηση επικινδυνότητας και συνέχισης κράτησης στις φυλακές αυτού του τύπου»
6. «Χωρίς εξαίρεση τα επισκεπτήρια συγγενών και συνηγόρων»
7. «Χωρίς εξαίρεση η επικοινωνία με τους συγγενείς και τους συνηγόρους»
8. «Χωρίς εξαίρεση ο προαυλισμός, η εργασία και η πραγματοποίηση εκπαιδευτικών και άλλων προγραμμάτων»
9. «Στις συγκεκριμένες φυλακές πρέπει να υπάρχει τριπλή ασφάλεια, ΕΛΑΣ, εξωτερική φρουρά και σωφρονιστικοί υπάλληλοι»
10. «Το δικαίωμα στην άδεια θα μπορούσε να συνδυαστεί με το πρόγραμμα ηλεκτρονικής επιτήρησης»

efsyn.gr

Read more...

Προφυλακίζεται ο χρυσαυγίτης Ματθαιόπουλος...



Στη φυλακή ο Ματθαιόπουλος της Χρυσής Αυγής
Προφυλακιστέος κρίθηκε, μετά την απολογία του στις εφέτες ανακρίτριες, ο Αρτέμης Ματθαιόπουλος.
Σύμφωνα με το σκεπτικό, εάν αφηνόταν ελεύθερος, θα συνέχιζε...
την εγκληματική του δραστηριότητα, καθώς, εκτός από βουλευτής, ήταν μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου, ανήκε, δηλαδή, στη στενή ηγετική ομάδα της Χ.Α. και με κάθε τρόπο προέτρεπε και προπαγάνδιζε  την εγκληματική της δράση.
Ο κατηγορούμενος βουλευτής, ο οποίος κλήθηκε σε απολογία για την κατηγορία της ένταξης και διεύθυνσης εγκληματικής οργάνωσης, κατέθεσε στις ανακρίτριες  δισέλιδο απολογητικό υπόμνημα και, στη συνέχεια, αρνήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σύντομο απολογητικό του υπόμνημα, ο βουλευτής υποστήριξε ότι η δίωξη σε βάρος του είναι πολιτική, υπογραμμίζοντας ότι σε καμία περίπτωση η Χρυσή Αυγή δεν είναι εγκληματική οργάνωση.

enikos.gr

Read more...

Συνάντηση Σαμαρά - Βενιζέλου το απόγευμα...


 
Ραντεβού στις 6 το απόγευμα έχουν τη Δευτέρα ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος.Στο τραπέζι της συζήτησης θα τεθεί το θέμα της...
ιδιωτικοποίησης της «Μικρής ΔΕΗ» καθώς και το νομοσχέδιο - σκούπα για τα προαπαιτούμενα που έρχεται στη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.

Read more...

Ετήσια δαπάνη 340 εκατ. ευρώ Τι προβλέπεται για την περίθαλψη των ανασφάλιστων πολιτών


Τι προβλέπεται για την περίθαλψη των ανασφάλιστων πολιτών
Οι δικαιούχοι θα προμηθεύονται τα φάρμακά τους από τα νοσοκομεία του ΕΣΥ, από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και όλα τα συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ ιδιωτικά φαρμακεία   (Φωτογραφία:  Eurokinissi )

Αθήνα
Τις προϋποθέσεις, τα κριτήρια και τις διαδικασίες πρόσβασης στο σύστημα φαρμακευτικής περίθαλψης ανασφάλιστων και οικονομικά αδυνάτων πολιτών προβλέπει κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη, Εργασίας Γιάννη Βρούτση και Υγείας Μάκη Βορίδη. Η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης ήταν ένα εκ των προαπαιτούμενων για την εκταμίευση της υπο-δόσης του 1 δισ. ευρώ.
Τις προϋποθέσεις, τα κριτήρια και τις διαδικασίες πρόσβασης στο σύστημα φαρμακευτικής περίθαλψης ανασφάλιστων και οικονομικά αδυνάτων πολιτών προβλέπει κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη, Εργασίας Γιάννη Βρούτση και Υγείας Μάκη Βορίδη. Η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης ήταν ένα εκ των προαπαιτούμενων για την εκταμίευση της υπο-δόσης του 1 δισ. ευρώ.
Η μνημονιακή υποχρέωση για κάλυψη των ανασφάλιστων από πλευράς φαρμακευτικής φροντίδας που θα προκαλέσει ετήσια δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό έως 340 εκατ. ευρώ προβλέπει τα εξής:
  • Οι ανασφάλιστοι Έλληνες πολίτες, οι νομίμως διαμένοντες στην ελληνική επικράτεια ομογενείς, οι υπήκοοι κρατών−μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι υπήκοοι τρίτων χωρών, νόμιμα και μόνιμα διαμένοντες στην Ελλάδα, οι οποίοι στερούνται των προϋποθέσεων έκδοσης βιβλιαρίου ανασφάλιστου και δεν είναι ασφαλισμένοι σε κανένα δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα και οι ασφαλισμένοι που έχουν απολέσει την ασφαλιστική τους ικανότητα λόγω οφειλών στα οικεία Ασφαλιστικά Ταμεία, όπως επίσης και τα εξαρτώμενα μέλη της οικογένειας τους, δικαιούνται δωρεάν φαρμακευτική φροντίδα.
  • Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να έχουν ΑΜΚΑ. Η συνταγογράφηση θα γίνεται μόνον με ειδικές ηλεκτρονικές συνταγές στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και θα δημιουργείται ή θα χρησιμοποιείται υπάρχον ειδικό μητρώο για τους ανασφάλιστους στην πλατφόρμα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης (ΗΔΙΚΑ). Σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει μητρώο θα τροποποιείται το λογισμικό ώστε να αναγνωρίζει τους ανασφάλιστους ως ένα επιπλέον ταμείο.
  • Αρμόδιοι για την συνταγογράφηση φαρμάκων σε δικαιούχους της άνω παραγράφου είναι αποκλειστικά και μόνον ιατροί των Νοσοκομείων του ΕΣΥ και των δημοσίων δομών παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του Π.Ε.ΔΥ. Τα φάρμακα τα οποία καλύπτονται ανήκουν αποκλειστικά και μόνον στον θετικό κατάλογο αποζημιούμενων φαρμάκων (ν. 3816/2010). Για την συνταγογράφηση των φαρμάκων αυτών στους δικαιούχους ισχύουν οι όροι και οι προϋποθέσεις συνταγογράφησης, ελέγχων και συμμετοχών που ισχύουν κατά την συνταγογράφηση τους σε ασφαλισμένους.
  • Η συνταγογράφηση των αναγκαίων φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων για τους ανασφάλιστους θα γίνεται από τις δημόσιες δομές μέσω του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης με την έκδοση ηλεκτρονικών συνταγών επί των οποίων θα προβλεφθεί ειδική ένδειξη. Οι δικαιούχοι θα έχουν πρόσβαση σε όλο το φάσμα της φαρμακευτικής περίθαλψης που αφορά οξεία περιστατικά, χρόνιες παθήσεις, καθώς και φάρμακα υψηλού κόστους, με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις, διαδικασίες και προβλεπόμενες επιβαρύνσεις που ακολουθούνται και για τους ασφαλισμένους.
  • Οι δικαιούχοι θα προμηθεύονται τα φάρμακά τους από τα νοσοκομεία του ΕΣΥ, από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και όλα τα συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ ιδιωτικά φαρμακεία. Στην περίπτωση φαρμάκων που χορηγούνται εντός νοσοκομείων κατά την διάρκεια νοσηλείας ή σε ημερήσια και εξωτερική βάση, ισχύουν οι όροι και οι προϋποθέσεις συνταγογράφησης, ελέγχων και συμμετοχών που ισχύουν κατά την συνταγογράφηση τους σε ασφαλισμένου. Η προμήθεια των φαρμάκων αυτών από τα νοσοκομεία γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις κείμενες διατάξεις περί τιμολόγησης, εκπτώσεων και συμμετοχών. Στην περίπτωση φαρμάκων που ελέγχονται από επιτροπές του ΕΟΠΥΥ και η χρήση τους προ εγκρίνεται στην περίπτωση των ασφαλισμένων, εφαρμόζονται αναλογικά ίδιες ρυθμίσεις για την περίπτωση των ανασφάλιστων.
  • Αντίστοιχα στην περίπτωση φαρμάκων που συνταγογραφούνται για χρήση εκτός νοσοκομείων, η χορήγηση τους δύναται να γίνεται είτε από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, είτε από τα ιδιωτικά φαρμακεία. Φάρμακα υψηλού κόστους χορηγούνται αποκλειστικά και μόνον από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και η προμήθεια τους από τους Κατόχους Αδείας Κυκλοφορίας γίνεται σύμφωνα με τα ισχύοντα στην κείμενη νομοθεσία. Επιπρόσθετα ο ΕΟΠΥΥ δύναται να χορηγεί και φάρμακα που δεν εμπίπτουν στο πλαίσιο του ν. 3816/2010, και η προμήθεια τους από τους Κατόχους Αδείας Κυκλοφορίας γίνεται ειδικά και μόνο για τις περιπτώσεις των ανασφάλιστων σε τιμή νοσοκομειακή και με επιπλέον έκπτωση 6,5%.
  • Η συμμετοχή των ασθενών σε περιπτώσεις φαρμάκων υψηλού κόστους είναι μηδενική. Στην περίπτωση των φαρμάκων που δεν εμπίπτουν στις προϋποθέσεις του ν.3816/2010 η διάθεση δύναται να γίνεται από τα συμβεβλημένα ιδιωτικά φαρμακεία με τον ΕΟΠΥΥ. Στην περίπτωση αυτή η συμμετοχή είναι ίδια με την συμμετοχή που ισχύει για τους ασφαλισμένους.
  • Η συνταγογράφηση γίνεται με βάση την δραστική ουσία και χορηγείται πάντοτε το φθηνότερο φάρμακο της δραστικής ουσίας, εκτός και αν ο ασθενής καλύψει την όποια διαφορά σε περίπτωση επιλογής ακριβότερου φαρμάκου.
  • Τα νοσοκομεία και ο ΕΟΠΥΥ δύνανται σε συμφωνία με τους Κατόχους Αδείας Κυκλοφορίας (ΚΑΚ) να προμηθεύονται τα φάρμακα ειδικά για την περίπτωση ανασφάλιστων και οικονομικά αδυνάτων πολιτών με επιπλέον εκπτώσεις πέραν αυτών που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία. Έως την έκδοση αποφάσεων του υπουργού Υγείας που θα θεσπίζουν, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, ειδικά περιθώρια κέρδους για τους χονδρεμπόρους και τους φαρμακοποιούς ή εκπτώσεις και ειδικά επιπρόσθετα rebates για τους Κατόχους Αδείας Κυκλοφορίας, ισχύουν τα προβλεπόμενα από τον νόμο περιθώρια κέρδους.
  • Η επεξεργασία των σχετικών συνταγών θα γίνεται με βάση την κείμενη φαρμακευτική νομοθεσία και υπάρχει διακριτή έκδοση σχετικών παραστατικών πληρωμής που καταχωρούνται σε ειδικό κωδικό, ξεχωριστό από τον κωδικό της φαρμακευτικής περίθαλψης του ΕΟΠΥΥ, ώστε να είναι εφικτή η αποτελεσματική παρακολούθηση των σχετικών δεδομένων.
  • Οι φαρμακοποιοί θα υποβάλλουν κάθε μήνα με αυτοτελή φάκελο και τιμολόγιο τις εν λόγω συνταγές στις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ. Οι συνταγές ελέγχονται αυτοτελώς παράλληλα με τον κανονικό λογαριασμό ΕΟΠΥΥ και εκδίδεται ξεχωριστό ένταλμα.Κατά τον υπολογισμό του αντίστοιχου ποσού, δύναται να αφαιρεθεί από το πληρωτέο οποιοδήποτε επιπλέον ποσό που αντιστοιχεί σε επιπρόσθετες εκπτώσεις για τα φάρμακα αυτά. Αντίστοιχες ρυθμίσεις μπορούν να ορισθούν για τις εκπτώσεις και επιπρόσθετα rebates των Κατόχων Αδείας Κυκλοφορίας.
  • Το ποσό που αφορά στην κάλυψη των δικαιούχων συνυπολογίζεται στην συνολική φαρμακευτική δαπάνη του ΕΟΠΥΥ και στο claw back και στον υπολογισμό των περιθωρίων των δικτύων διανομής. Για τα φάρμακα αυτά ισχύουν όλα τα μέτρα ελέγχου της φαρμακευτικής φροντίδας που ισχύουν για τα φάρμακα που χορηγούνται στους ασφαλισμένους (πλαφόν, στόχοι συνταγογράφησης, συνταγογράφηση με δραστική ουσία, πρωτόκολλα) ώστε να τίθεται υπό έλεγχο η εξέλιξη της συνολικής φαρμακευτικής δαπάνης.

Θανάσης Κουκάκης

Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Κουρδικό κράτος στο Ιράκ ετοιμάζεται να αναγνωρίσει η Τουρκία


Κουρδικό κράτος στο Ιράκ ετοιμάζεται να αναγνωρίσει η Τουρκία
Ο τούρκος πρωθυπουργός, Ταγίπ Ερντογάν   (Φωτογραφία:  Associated Press )

Άγκυρα, Τουρκία
H Τουρκία θα αναγνωρίσει κουρδικό κράτος στο βόρειο Ιράκ, εάν η χώρα διασπαστεί δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος του κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης του πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν, Χουσεΐν Τσελίκ.

«Αν το Ιράκ διασπαστεί και είναι αναπόφευκτο, (η Περιφερειακή Κυβέρνηση του Κουρδιστάν KRG) είναι αδέλφια μας... Δυστυχώς η κατάσταση στο Ιράκ δεν είναι καλή και φαίνεται ότι θα διασπαστεί» δήλωσε ο Τσελίκ στην εφημερίδα Financial Times.

Φέρεται, επίσης, να είπε ότι αν και ένα ανεξάρτητο κουρδικό κράτος ήταν λόγος πολέμου για τη Τουρκία, τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει.

Την περασμένη εβδομάδα, ο πρόεδρος του KRG Μασούντ Μπαρζανί δήλωσε ότι έχει έρθει πια η ώρα για τους Κούρδους του Ιράκ να κάνουν πραγματικότητα το όνειρο δεκαετιών για ανεξάρτητο κράτος. Σε συνέντευξή του στο αμερικανικό δίκτυο CNN, ο Μπαρζανί είπε ότι έχει έρθει η ώρα για τον κουρδικό λαό να καθορίσει το μέλλον του.

Αν και οι πέντε εκατομμύρια Κούρδοι έχουν διασφαλίσει το δικαίωμά τους να κυβερνούν τους εαυτούς τους σε μία αυτόνομη περιοχή από το 2005, οι διενέξεις για την εκμετάλλευση των πετρελαιοπηγών και οι συνοριακές διαφορές παραμένουν.

Οι ιρακινοί Κούρδοι, που ονειρεύονται τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου κράτους, εκμεταλλεύονται το χάος που έχει δημιουργηθεί στη χώρα το τελευταίο διάστημα προκειμένου να επεκτείνουν τα εδάφη τους και να πάρουν στον έλεγχό τους τα αποθέματα πετρελαίου. Τα τελευταία χρόνια οι σχέσεις της Τουρκίας και του KRG έχουν βελτιωθεί, με πολλές ενεργειακές συμφωνίες και διπλωματικές συναντήσεις, κάτι που έχει προκαλέσει την αντίδραση της Βαγδάτης.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό

Read more...

«Ατυχήσαμε»... Στήριξη στον Γκέκα, απογοήτευση αλλά και αισιοδοξία από τους διεθνείς


Στήριξη στον Γκέκα, απογοήτευση αλλά και αισιοδοξία από τους διεθνείς
  (Φωτογραφία:  Reuters )

Η απογοήτευση ήταν το φυσικό και λογικό συναίσθημα των Ελλήνων διεθνών μετά τον αποκλεισμό της εθνικής. Ωστόσο όλοι θέλησαν να τονίσουν ότι η προσπάθεια έγινε και ότι το μέλλον τους ανήκει...
Aθήνα

«Δεν υπάρχουν πολλά λόγια. Προσπαθήσαμε. Δώσαμε τον καλύτερο εαυτό μας, αλλά όταν φτάνεις στη ρώσικη ρουλέτα είναι καθαρά θέμα τύχης. Προσπαθήσαμε, είχαμε ευκαιρίες, δεν καθαρίσαμε το ματς στα 120 λεπτά, ενώ μπορούσαμε. Στόχος ήταν να προκριθούμε, αλλά ατυχήσαμε και στο γκολ που δεχτήκαμε, αλλά και στις ευκαιρίες που χάσαμε» είπε ο Γιώργος Σαμαράς και συνέχισε:

«Αγωνιστήκαμε σαν ομάδα, τα δώσαμε όλα και χάσαμε σαν ομάδα. Δεν ρίχνουμε ευθύνη σε κανέναν και όλοι στηρίζουμε τον Φάνη για το πέναλτι που έχασε».

Για το τέλος του Σάντος και του Καραγκούνη από την Εθνική, ο «Sam» είπε: «Ευχαριστούμε τον Φερνάντο Σάντος και τον Γιώργο Καραγκούνη γιατί μας βοήθησαν όλα αυτά τα χρόνια να αλλάξουμε επίπεδο. Είναι κρίμα που ο τελευταίος αγώνας τους στην Εθνική είχε αυτή την κατάληξη».

Γιάννης Μανιάτης: «Κάναμε υπεροπροσπάθεια. Ο αντίπαλος τερματοφύλακας είναι ο ήρωας της βραδιάς. Στα πέναλντι σταθήκαμε άτυχοι. Το θετικό είναι ότι δώσαμε χαρά στους Ελληνες. Το θέλαμε και είναι κρίμα να μην συνεχίσουμε».

Σωκράτης Παπασταθόπουλος: 
«Το ποδόσφαιρο έχει λίγες χαρές και πολλές λύπες. Η ομάδα που έχει κάνει υπορποσπάθεια με δέκα πάικτες έχει πλεονέκτημα στα πέναλντι και έτσι έγινε. Ο Κάρα είναι μεγάλη προσωπικότητα. Είναι μεγάλος αρχηγός. Αφήνει εμπειρίες και μεγάλη παρακαταθήκη. Πρέπει να είμαστε πάντα ενωμένοι».
Newsroom ΔΟΛ

Read more...
Ήττα από την Κόστα Ρίκα με 5-3 στα πέναλτι

Κρίμα, άδικο, αλλά υπερήφανος αποκλεισμός για την Εθνική

Κρίμα, άδικο, αλλά υπερήφανος αποκλεισμός για την Εθνική
  (Φωτογραφία:  Intime )

Η Εθνική Ελλάδας έφτασε μια ανάσα από μία επική πρόκριση στους «8» του Παγκοσμίου Κυπέλλου, αλλά η τύχη της γύρισε την πλάτη. Η «γαλανόλευκη» αν και βρέθηκε να χάνει ατυχώς με 1-0 από την Κόστα Ρίκα, κατάφερε να ισοφαρίσει (
1-1) με γκολ του Παπασταθόπουλου στο 91'. Η αναμέτρηση στην «Αρένα Περναμπούκο» του Ρεσίφε οδηγήθηκε στην παράταση, όπου ο Μήτρογλου έχασε μοναδική ευκαιρία στο 119' για να μας στείλει απευθείας στα προημιτελικά και τελικά όλα κρίθηκαν στη διαδικασία των πέναλτι. Εκεί, ο Φάνης Γκέκας αστόχησε από την άσπρη βούλα και η Κόστα Ρίκα που (αγωνίζονταν με δέκα παίκτες από το 66', λόγω αποβολής του Ντουάρτε με δεύτερη κίτρινη κάρτα) πέρασε στους «8» του Μουντιάλ και το προσεχές Σάββατο θα αντιμετωπίσουν την Ολλανδία.Ρεσίφε, Βραζιλία
Ο Φερνάντο Σάντος επέλεξε τελικά να αφήσει στον πάγκο τον Κώστα Κατσουράνη, διατηρώντας στη βασική ενδεκάδα τον Γιώργο Καραγκούνη, ενώ ο Ανδρέας Σάμαρης, όπως αναμενόταν άλλωστε, πήρε τη θέση του τραυματία Κονέ. Ο Καρνέζης δοκίμασε πριν το ματς, δεν αισθάνθηκε ενοχλήσεις και επανήλθε κάτω από τα δοκάρια, ενώ άμυνα και επίθεση παρέμειναν απαράλλαχτες σε σχέση με τον αγώνα με την Ακτή Ελεφαντοστού, με τον Γιώργο Σαμαρά να παίζει και πάλι στην κορυφή.

Η ελληνική ομάδα ξεκίνησε μάλλον «μουδιασμένα» το παιχνίδι, αφήνοντας χώρο και κατοχή περίπου 60% στην Κόστα Ρίκα, η οποία όμως δεν... ήξερε τι να την κάνει. Συνηθισμένη να παίζει με αντεπιθέσεις, η ομάδα του Χόρχε Λουίς Πίντο δεν μπόρεσε να κινηθεί απειλητικά προς την εστία του Καρνέζη, με μοναδική εξαίρεση ένα άστοχο σουτ του Μπολάνιος μέσα από την περιοχή στο 7΄. Ο Τζόελ Κάμπελ, απομονωμένος στο 5-4-1 της ομάδας του και χωρίς χώρο για να εκμεταλλευθεί την ταχύτητά του, δεν μπόρεσε σε κανένα σημείο του πρώτου ημιχρόνου να γίνει επικίνδυνος και οι περισσότερες επιθέσεις της Κόστα Ρίκα τελείωναν άδοξα. Από την πλευρά της, η εθνική προσπάθησε να απειλήσει με κάποια μακρινά σουτ του Χριστοδουλόπουλου και του Καραγκούνη, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Μετά το 30ο λεπτό το αντιπροσωπευτικό συγκρότημα ισορρόπησε το παιχνίδι, έκανε κάποιες προσπάθειες να επιτεθεί οργανωμένα και τελικλά έφτασε πολύ κοντά στο γκολ στο 37΄. Ο Χολέμπας από τα αριστερά σέντραρε στο δεύτερο δοκάρι, εκεί ο Σαλπιγγίδης πρόλαβε τον αμυντικό και έβαλε την προβολή, όμως ο Κέιλορ Νάβας έδειξε την κλάση του και με το πόδι απέκρουσε σε κόρνερ, διατηρώντας το 0-0, που ήταν και το αποτέλεσμα ημιχρόνου.

Το δεύτερο μέρος άρχισε πολύ άσχημα για την εθνική που βρέθηκε πίσω στο σκορ στο 52΄ σε μία ανύποπτη φάση. Ο Κάμπελ άνοιξε τη μπάλα αριστερά στον Μπολάνιος, αυτός γύρισε στο ύψος της μεγάλης περιοχής στο Ρουίς, ο οποίος έπιασε ένα συρτό και αδύναμο σουτ. Ούτε οι αμυντικοί, όμως, ούτε ο Καρνέζης αντέδρασαν και η μπάλα -χωρίς υπερβολή- απλά κύλησε προς τα δίχτυα, δίνοντας το προβάδισμα στην Κόστα Ρίκα.

Ο Φερνάντο Σάντος -κι αφού πρώτα ο Αυστραλός διαιτητής δεν είδε ένα χέρι του Τοροσίδη μέσα στην περιοχή- έριξε στη μάχη τον Μήτρογλου αντί του Σάμαρη, αλλάζοντας το σύστημα της ελληνικής ομάδας σε 4-4-2. Το αντιπροσωπευτικό συγκρότημα έδειχνε μπλοκαρισμένο, όμως στο 66΄ ο Ντουάρτε αντίκρυσε (ορθώς) δεύτερη κίτρινη κάρτα, για φάουλ στον Χολέμπας, αλλάζοντας τις ισορροπίες του αγώνα. Από εκεί και πέρα η εθνική, με την είσοδο και του Γκέκα, μετέφερε το ματς στο μισό γήπεδο, καθώς και οι Κοσταρικανοί γύρισαν σε μαζική άμυνα και έκλεισαν όλες τις διόδους προς την εστία του Κέιλορ Νάβας. Καθαρό μυαλό δεν υπήρχε στην ελληνική ομάδα, ενώ και οι «στημένες» φάσεις δεν απέφεραν κάτι ουσιαστικό.

Κι ενώ οι παίκτες της Κόστα Ρίκα ετοιμάζονταν για το ραντεβού των προημιτελικών με την Ολλανδία, ήρθε η ισοφάριση στο πρώτο λεπτό των καθυστερήσεων. Μετά από ένα γέμισμα στην περιοχή ο Γκέκας δοκίμασε το γυριστό σουτ, ο Κέιλορ Νάβας απέκρουσε, αλλά η μπάλα στρώθηκε στον προωθημένο Σωκράτη Παπασταθόπουλο, ο οποίος την έστειλε στην ανυπεράσπιστη εστία και πανηγύρισε το παρθενικό του γκολ με τη φανέλα της εθνικής. Ταυτόχρονα έστειλε και το ματς στην παράταση, αν και ο Μήτρογλου θα μπορούσε να το «τελειώσει» στο 93΄, όμως η κεφαλιά του διεθνούς επιθετικού βρήκε σε ετοιμότητα τον Νάβας.

Στην παράταση οι Κοσταρικανοί είχαν ξεμείνει από δυνάμεις και η ελληνική ομάδα έψαχνε να βρει τρόπο να διασπάσει την άμυνά τους. Μία κεφαλιά του Γκέκα στο 94΄ που έφυγε άουτ και ένα κοντινό σουτ του Κατσουράνη (αντικατέστησε τον Μανιάτη) που πρόλαβε και μπλόκαρε ο Γκονζάλες ήταν τα πρώτα δείγματα, για να έρθει -και να χαθεί- μία μοναδική ευκαιρία στο 113΄, όταν η εθνική βγήκε στην αντεπίθεση μετά από κόρνερ, με 5 εναντίον 2, αλλά ο Μήτρογλου καθυστέρησε και το τελικό σουτ του Χριστοδουλόπουλου από πλάγια δεξιά απέκρουσε ο Νάβας. Στις καθυστερήσεις της παράτασης ο Μήτρογλου βρέθηκε σε πλεονεκτική θέση, αλλά δεν έπιασε καλά το σουτ και ο Κέιλορ Νάβας απέκρουσε και πάλι, στέλνοντας το ματς στα πέναλτι.

Στην παρθενική δοκιμασία της εθνικής Ελλάδας στη «ρώσικη ρουλέτα», μοιραίος παίκτης αποδείχθηκε ο Φάνης Γκέκας. Ο έμπειρος φορ νικήθηκε στο τέταρτο πέναλτι από τον Κέιλορ Νάβας και οι Κοσταρικανοί, οι οποίοι ήταν απόλυτα εύστοχοι, κατάφεραν με τον Ουμάνια να σκοράρει στο τελευταίο χτύπημα να πάρουν τη νίκη με 5-3 και το εισιτήριο για τα προημιτελικά. Η περιπέτεια της «γαλανόλευκης» στη Βραζιλία τελείωσε στο Ρεσίφε και μαζί τελείωσε το «κεφάλαιο» Φερνάντο Σάντος, αλλά και το... βιβλίο της τεράστιας προσφοράς του Γιώργου Καραγκούνη στο αντιπροσωπευτικό συγκρότημα.
* Μετά το τέλος της παράτασης αποβλήθηκε από τον διαιτητή ο Φερνάντο Σάντος.

Η σειρά των πέναλτι:


ΚΟΣΤΑ ΡΙΚΑ - ΕΛΛΑΔΑ
Μπόρχες 1-0
1-1 Μήτρογλου
Ρουίς 2-1
2-2 Χριστοδουλόπουλος
Γκονζάλες 3-2
3-3 Χολέμπας
Κάμπελ 4-3
Aπόκρουση στον Γκέκα
Ουμάνια 5-3

Διαιτητής: Μπέντζαμιν Γουίλιαμς (Αυστραλία)

Κίτρινες: Ντουάρτε, Τεχέδα, Γρανάδος (στον πάγκο), Ρουίς, Νάβας - Σάμαρης, Μανωλάς

Κόκκινη: Ντουάρτε (66΄, 2η κίτρινη)

ΚΟΣΤΑ ΡΙΚΑ (Χόρχε Λουίς Πίντο): 1. Κέιλορ Νάβας, 16. Κρίστιαν Γκαμπόα (77΄ 2. Τζόνι Ακόστα), 4. Μάικλ Ουμάνια, 3. Τζιανκάρλο Γκονζάλες, 6. Οσκαρ Ντουάρτε, 15. Ζούνιορ Ντίας, 7. Κρίστιαν Μπολάνιος (83΄ 14. Ράνταλ Μπρένες), 17. Γιέλτσιν Τεχέδα (66΄ 22. Χοσέ Κουμπέρο), 5. Σέλσο Μπόρχες, 10. Μπράιαν Ρουίς, 9. Τζόελ Κάμπελ.

ΕΛΛΑΔΑ (Φερνάντο Σάντος):
 1. Ορέστης Καρνέζης, 15. Βασίλης Τοροσίδης, 19. Σωκράτης Παπασταθόπουλος, 4. Κώστας Μανωλάς, 20. Χοσέ Χολέμπας, 2. Γιάννης Μανιάτης (78΄ 21. Κώστας Κατσουράνης), 22. Ανδρέας Σάμαρης (58΄ 9. Κώστας Μήτρογλου), 10. Γιώργος Καραγκούνης, 16. Λάζαρος Χριστοδουλόπουλος, 14. Δημήτρης Σαλπιγγίδης 69΄ 17. Φάνης Γκέκας), 7. Γιώργος Σαμαράς.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more...

Συνταγματικός ο νόμος 3260/2004 Ολομέλεια ΑΠ: Χωρίς αποζημίωση η απόλυση γενικών διευθυντών του Δημοσίου


Ολομέλεια ΑΠ: Χωρίς αποζημίωση η απόλυση γενικών διευθυντών του Δημοσίου
  (Φωτογραφία:  Eurokinissi )

Αθήνα
Η πλήρης Ολομέλεια του Αρείου Πάγου με τις υπ' αριθμ. 5 και 6/2014 αποφάσεις της έκρινε συνταγματικό το Ν. 3260/2004 που προβλέπει την χωρίς αποζημίωση αυτοδίκαιη λήξη των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου των γενικών διευθυντών, διευθυντών και προϊσταμένων, οι οποίοι απασχολούνται στο Δημόσιο και τα νομικά πρόσωπα. Κρίθηκε ότι οι θέσεις αυτές των κρατικών φορέων είναι πολιτικής εμπιστοσύνης.

Ειδικότερα, η Ολομέλεια ΑΠ έκρινε με μειοψηφία εννέα μελών ότι είναι συνταγματικές οι διατάξεις των άρθρων 10 και 11 του νόμου 3260/2004 που προβλέπουν την αυτοδίκαιη λήξη των συμβάσεων ιδιωτικού δικαίου, χωρίς την πρόβλεψη οποιασδήποτε αποζημιώσεως.

Η επίμαχη νομοθετική ρύθμιση προβλέπει τη λήξη «των συμβάσεων προσώπων που προσελήφθησαν από δημόσιες υπηρεσίες και νομικά πρόσωπα, με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας για ορισμένο χρόνο ως μονομελή όργανα διοίκησης (μεταξύ των άλλων και οι γενικοί διευθυντές, διευθυντές ή προϊστάμενοι υπηρεσιών), χωρίς την καταβολή της αποζημιώσεως που τα συμβαλλόμενα μέρη» (εργοδότης-εργαζόμενος) συμφώνησαν για την περίπτωση πρόωρης λύσης της συμβάσεως.

Οι αρεοπαγίτες έκριναν ότι με τον νόμο Παυλόπουλου έγινε αυτοδίκαιη λήξη των συμβάσεων κρατικών φορέων δια μέσου των οποίων ασκείται κυβερνητική πολιτική.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΑΠ, η αντικατάσταση των προσώπων αυτών «υπαγορεύθηκε προεχόντως από λόγους πολιτικής εμπιστοσύνης, όπως συμβαίνει ύστερα από μια κυβερνητική μεταβολή, όποτε εκτιμάται ότι πρόσωπα που έχουν επιλεγεί και προσληφθεί με βασικό κριτήριο την, προς αυτά, εμπιστοσύνη μιας συγκεκριμένης πολιτικής ηγεσίας βρίσκονται σε δυσχέρεια να εξακολουθήσουν την άσκηση των καθηκόντων τους και να συνεργαστούν με τη νέα πολιτική ηγεσία, μετά την αποχώρηση εκείνου που τα είχε επιλέξει».

Την Ολομέλεια του ΑΠ την απασχόλησε περίπτωση διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, που εργαζόταν με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, ο οποίος απολύθηκε κατ' εφαρμογή του Ν. 3260/2004, χωρίς την καταβολή αποζημίωσης.

Οι αρεοπαγίτες έκριναν ότι ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου είναι ΝΠΙΔ ελεγχόμενο από το Δημόσιο και «αποτελεί φορέα άσκησης της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα ευθύνης νομικού προσώπου που συντάσσεται στην εθνική οικονομία» και ο διευθύνων σύμβουλος «αποτελούσε κύριο εκφραστή της εν λόγω πολιτικής δια μέσου της εταιρικής δραστηριότητας».

Αναφέρεται στην δικαστική απόφαση ότι ο διευθύνων σύμβουλος όταν προσελήφθηκε «κυριαρχικό ρόλο διαδραμάτισε η, προς το πρόσωπο του, εμπιστοσύνη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας η οποία είχε την διακριτική ευχέρεια της επιλογής του χωρίς οποιοδήποτε έλεγχο από ανεξάρτητη αρχή». Εξάλλου, προσθέτουν οι αρεοπαγίτες και ο διευθύνων σύμβουλος γνώριζε από την αρχή ότι πρόκειται για θέση πολιτικής εμπιστοσύνης.

Υπενθυμίζεται ότι αντίθετες εισηγήσεις είχαν κάνει ενώπιον της Ολομέλειας του ΑΠ, ο τέως εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ιωάννης Τέντες και η σημερινή εισαγγελέας Ευτέρπη Κουτζαμάνη.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more...