Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου 2015

Θύελλα στη Βουλή: Η Κωνσταντοπούλου αποφάσισε χωρίς ψηφοφορία!


voyli
Μπάχαλο επικρατεί στην Ολομέλεια στην πρώτη ουσιαστική συνεδρίαση, μετά τις διαδικαστικές, για τις ορκωμοσίες των βουλευτών αλλά και την εκλογή Προέδρων Βουλής και Δημοκρατίας.
Είναι ενδεικτικό ότι η συνεδρίαση διεκόπη προκειμένου οι εκπρόσωποι των κομμάτων να συνεννοηθούν.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα συζητούνταν η άρση της βουλευτικής ασυλίας του κυρίου Αδωνι Γεωργιάδη και γι’ αυτό στην Ολομέλεια έσπευσε η συντριπτική πλειοψηφία των βουλευτών καθώς στο τέλος θα ακολουθούσε η σχετική ψηφοφορία.
Όμως η Πρόεδρος Ζωή Κωνσταντοπούλου με την έναρξη της συνεδρίασης πρότεινε την αναβολή της συζήτησης για άλλη ημέρα με το σκεπτικό πως ο εισαγγελέας δεν είχε δώσει άδεια στους προφυλακισμένους βουλευτές της Χρυσής Αυγής να παραβρίσκονται.
Σημείωσε δε πως με την πρότασή της συμφωνεί το σύνολο των μελών του Προεδρείου.
Αμεσα αντέδρασε ο κ. Γεωργιάδης που ζήτησε από το Προεδρείο να ακολουθήσει πιστά τον προγραμματισμό και να μην επιτρέψει την αναβολή της συζήτησης καθώς με τον τρόπο αυτό «παρατείνεται η κατασυκοφάντισή μου».
Την μη αναβολή της διαδικασίας ζήτησε και το ΠΑΣΟΚ ενώ ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής Ευάγγελος Μεϊμαράκης εξήγησε πως «το προεδρείο δεν αποφασίζει. Το Προεδρείο εισηγείται και το Σώμα είναι κυρίαρχο και αποφασίζει» ενώ γύρισε προς τα έδρανα του ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας «πείτε τα και εσείς κ. Λαφαζάνη».
http://lykavitos.gr/

Read more...

Νέες “ρουκέτες” Γλέζου στην Corriere della Sera για τον Τσίπρα


glezos_533_355
Η ενότητα της Ελλάδας είναι σε κίνδυνο και ακραίες δυνάμεις θα αναπτυχθούν αν η κυβέρνηση δεν κρατήσει το λόγο της, είναι το νέο μήνυμα που στέλνει στο Μαξίμου ο Μανώλης Γλέζος.
Λίγες μέρες μετά την επιστολή καταπέλτη κατά της συμφωνίας στο Eurogroup, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ μιλά στην ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera και ερωτηθείς αν βλέπει σε κίνδυνο την ενότητα της χώρας και αν υπάρχει κίνδυνος να αναπτυχθούν ακραίες δυνάμεις, απαντά ότι «ο κίνδυνος υπάρχει και θα εκραγεί αν η κυβέρνηση αποδειχθεί μη ικανή να κρατήσει τον λόγο της».
Σε ό,τι αφορά, δε, τις σχέσεις της Ελλάδας με τη Γερμανία και ανάμεσα στους δύο λαούς, ο επικεφαλής του ευρωψηφοδελτίου του ΣΥΡΙΖΑ προσθέτει: «Το να τροφοδοτούμε τη σύγκρουση είναι λάθος. Πρέπει να υπερασπισθούμε τη φιλία μεταξύ των δύο χωρών και να μην ξεχάσουμε ποτέ ότι ο γερμανικός λαός δεν είναι υπεύθυνος για τα εγκλήματα που διέπραξε το Τρίτο Ράιχ».
Ερωτηθείς για το αίτημα των πολεμικών επανορθώσεων, ο Μανώλης Γλέζος τόνισε: «Πρόκειται, κυρίως, για μια ηθική ευθύνη. Η Γερμανία έχει την υποχρέωση να δώσει όσα οφείλει, έστω και αν επρόκειτο για ένα μόνο μάρκο. Ορθώς το Βερολίνο δέχθηκε να καταβάλει τα χρέη που αναγνωρίσθηκαν σε χώρες όπως η Πολωνία και η Γιουγκοσλαβία, ή να αποζημιώσει θύματα ναζιστικών σφαγών που διαμένουν στο Ισραήλ, αλλά δεν επέστρεψε ποτέ τους αρχαιολογικούς θησαυρούς, που έκλεψε από τη χώρα μας και δεν αντιμετώπισε το θέμα των επανορθώσεων προς την Ελλάδα. Είναι απαράδεκτο».
Σχετικά με το ενδεχόμενο εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ απαντά ότι «δεν είναι εφικτή. Το ενιαίο νόμισμα είναι το καλύτερο σενάριο για την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπό τον όρο να μην μετατραπεί σε μέσο καταπίεσης. Η αξία δεν παράγεται από το νόμισμα ή το χρηματιστικό κεφάλαιο, αλλά από τον εργαζόμενο, τον άνθρωπο».
Στην ερώτηση της Κοριέρε «ποιον ρόλο φαντάζεται για την Ελλάδα στο μέλλον της Ευρώπης;» ο κ. Γλέζος αποκρίνεται πως «η Ευρώπη είναι ένας ελληνικός όρος που σημαίνει “εκείνη η οποία διαθέτει ευρύ βλέμμα”. Μια ετυμολογία η οποία παραπέμπει σε πολλαπλή αντίληψη, μια πολυσήμαντη ρίζα. Mέσα σε αυτή την ταυτότητα πρέπει να υπάρξει θέση για όλους, Έλληνες, Ιταλούς, Γερμανούς, Ισπανούς».
Με αναφορά, τέλος, στην αφαίρεση της ναζιστικής σημαίας από την Ακρόπολη, ο Μανώλης Γλέζος δηλώνει: «Η σβάστικα ήταν ύβρις στη Δημοκρατία και αποτελούσε απόδειξη της σκλαβιάς μας. Επέλεξα εκείνη τη συγκεκριμένη νύχτα, με τον φίλο μου, Απόστολο Σάντα, διότι ο Χίτλερ είχε μόλις δηλώσει ότι με τη λήξη της μάχης της Κρήτης η Ευρώπη είχε απελευθερωθεί από τους εχθρούς. Η σημαία έπρεπε να αφαιρεθεί αμέσως, η περίοδος της αντίστασης είχε αρχίσει».
http://lykavitos.gr/

Read more...

Θετική εξέλιξη: Οριστική απόφαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο υπέρ της επένδυσης στο Ελληνικό


elliniko-lamda
Οριστικά και αμετάκλητα, με ομόφωνη απόφαση της μείζονος σύνθεσης  του Ελεγκτικού Συνεδρίου, προχωρεί η διαδικασία του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του Ελληνικού με πλειοδότη την εταιρεία «Hellinikon Global Ι S.A.» και εγγυητή αυτής την «Lamda Development Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών και Αξιοποίησης Ακινήτων».
Υπενθυμίζεται ότι στις 16 Δεκεμβρίου 2014 στην μείζονα αυξημένη 7μελή σύνθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου (ειδική σύνθεση) συζητήθηκε η αίτηση αναθεώρησης της Περιφέρεια Αττικής  και των παρεμβάσεων υπέρ της Περιφέρειας του δικηγόρου Γιώργου Κόκκα ατομικά,  αλλά και ως εκπρόσωπου  της πολιτικής κίνησης «Ελληνικό Κίνημα Άμεσης Δημοκρατίας»,  της ‘Ένωσης Προσώπων «Συσπείρωση για Δημοκρατία και Σεισάχθεια» και δύο πολιτών.
Όλοι ζητούσαν να αναιρεθεί η απόφαση του 6ου Τμήματος του Ανωτάτου Δημοσιονομικού Δικαστηρίου που έκρινε νόμιμο τον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του Ελληνικού με πλειοδότη την εταιρεία Lamda Development.
Προηγουμένως,  το 6ο Τμήμα  του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπως είναι γνωστό, είχε κάνει δεκτή την αίτηση του ΤΑΙΠΕΔ και είχε ανακαλέσει την προγενέστερη απόφαση του Ζ’ Κλιμακίου του ίδιου δικαστηρίου, που είχε «παγώσει» στις την σχετική διαδικασία για το Ελληνικό.
Τώρα, η μείζονα σύνθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου με πρόεδρο τον Νίκο Αγγελάρα, γενικό επίτροπο Επικρατείας τον Μιχαήλ Ζυμή και εισηγητή τον σύμβουλο Σταμάτη Πουλή,απέρριψε ως απαράδεκτους όλους τους ισχυρισμούς της αίτησης αναθεώρησης της Περιφέρειας Αττικής και των άλλων που είχαν ασκήσει παρεμβάσεις  (κ. Κόκκας, κ.λπ.) υπέρ της Περιφέρειας.
Οι σύμβουλοι του Ελεγκτικού Συνεδρίου  έκριναν ότι η  Περιφέρεια Αττικής δεν θεμελιώνει άμεσα σπουδαίο  έννομο συμφέρον να προσφύγει ενώπιον της Δικαιοσύνης και να ζητά την ανάκληση της δικαστικής απόφασης που άναψε το πράσινο φως για να προχωρήσει ο διαγωνισμός αξιοποίησης του Ελληνικού.
Αναλυτικότερα, το Ανώτατο Δημοσιονομικό Δικαστήριο επισημαίνει στην υπ΄  αριθμ. 1183/2015 απόφαση της μείζονος σύνθεσής του  ότι «εν όψει της υφιστάμενης κατάσταση που έχει δημιουργηθεί μετά την ισχύ του νόμου 4062/2012 η  παραδοχή της παρέμβασης της Περιφέρειας Αττικής, προς το σκοπό της μη υπογραφής της σύμβασης  αγοραπωλησίας μετοχών του Ελληνικού,  δεν θα έχει οιαδήποτε έννομη συνέπεια» για την Περιφέρειας Αττικής.
Και αυτό γιατί «η τυχόν ζημία» που θα υποστεί –όπως υποστηρίζει η Περιφέρεια  Αττικής-  από την μεταβίβαση της έκτασης  και των εγκαταστάσεων του ΚΤΕΟ Ελληνικού που  έχει στην κατοχή της  και λειτουργεί υπό την επίβλεψή της, «δεν θα είναι αποτέλεσμα της υπογραφής της  επίμαχης σύμβασης».
Η  ζημιά που επικαλείται η Περιφέρεια Αττικής  προέρχεται, σύμφωνα με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου,  από την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 7 του νόμου 4062/2012 που αφορά την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού, την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, κ.λπ.
Τέλος, να σημειωθεί  ότι η ομόφωνη απόφαση της μείζονος σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι αμετάκλητη και δεν επιδέχεται κανένα ένδικο μέσο.
http://lykavitos.gr/

Read more...

Με φόντο τις αντιδράσεις Συνεδριάζει η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ


Συνεδριάζει η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ
  (Φωτογραφία:  Intime )

Αθήνα
Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ συνεδριάζει στις 8 το απόγευμα της Τρίτης, υπό τον πΑλέξη Τσίπρα, με αντικείμενο τη νέα δανειακή σύμβαση και το e-mail Βαρουφάκη.

Νωρίτερα, συνεδρίασε το Κυβερνητικό Συμβούλιο κατά τη διάρκεια του οποίου διατυπώθηκαν επιφυλάξεις.

Αρκετοί υπουργοί έθεσαν διευκρινιστικές ερωτήσεις στους κ.κ. Τσίπρα και Βαρουφάκη, ενώ κατά τη συζήτηση έγινε ευρεία ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις προτεραιότητες της κυβέρνησης το επόμενο διάστημα και το νομοθετικό έργο που ακολουθεί.
Κυρίαρχη αίσθηση στο Μαξίμου είναι πως η κυβέρνηση μπορεί να τηρήσει το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος της Θεσσαλονίκης και την ίδια ώρα να υλοποιήσει τις συμφωνίες της με τους εταίρους της.
Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Γκάφα ή ομολογία;


βενιζελος1
Την διαβάζω, την ξαναδιαβάζω και δεν πιστεύω στα μάτια μου. Λέω για τη δήλωση του Ευάγγελου Βενιζέλου μετά την επίσκεψή του στον Κάρολο Παπούλια:
«Τώρα η τρόικα, οι θεσμοί σύμφωνα με το νέο όνομα, να αναγκάζουν τη νέα ελληνική κυβέρνηση να γράψει με τα χέρια της το μνημόνιο».
«Δεν το γράφουν αυτοί για να το στείλουν να δούμε αν συμφωνούμε» είπε για να προσθέσει ότι αντίθετα «υποβάλλουν στην πρόσθετη τιμωρία την ελληνική κυβέρνηση να το γράφει και στη συνέχεια να το διορθώνει και να το ξαναδιορθώνει μόνη της».
Δηλαδή ο πρώην υπουργός Εξωτερικών και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Σαμαρά ομολογεί ότι εκείνοι απλώς υπέγραφαν έτοιμα κείμενα; Και κατηγορεί τη σημερινή κυβέρνηση ότι γράφει η ίδια τα κείμενα της συμφωνίας;
Με γελούν τα μάτια και τα αυτιά μου;
Διότι δεν μας έχει συνηθίσει σε λεκτικές γκάφες ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ!
http://www.matrix24.gr/

Read more...

Αναζητείται ο τρόπος και ο χρόνος κατά τον οποίο θα εφαρμοστούν Τι πέτυχε η Ελλάδα στο Eurogroup - Επανεξετάζονται οι ...εξαγγελίες της Κυβέρνησης


«Διαχωρίσαμε την δανειακή σύμβαση από το μνημόνιο» σχολίαζαν ανώτερα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, αμέσως μετά την συνεδρίαση του Eurogroup, τονίζοντας πως η Ελλάδα κέρδισε χρόνο για να διαπραγματευτεί με τους εταίρους. Όσον αφορά όμως τις εξαγγελίες για τις 100 δόσεις, τα "κόκκινα δάνεια", το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ και τον ΕΝΦΙΑ, η ίδια πηγή έλεγε πως αναζητείται ο τρόπος εφαρμογής τους ώστε να μην προκαλέσει ανησυχία τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
ypoik
«Εχουμε συμφωνήσει σε ένα κείμενο το οποίο επιδέχεται ερμηνειών χωρίς να μας επιβάλλει αυτό που μας επέβαλλε το προηγούμενο μνημονιακό πακέτο» σημείωσαν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών αμέσως μετά την τηλεδιάσκεψη του Eurorgoup. Διευκρίνιζαν ότι οι επαφές μα τους Θεσμούς θα γίνονται στο εξής με την Κομισιόν στις Βρυξέλλες και παράλληλα απευθείας όπου χρειάζεται.
Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν:
-Προτείναμε ένα μορατόριουμ: Εμείς δεν θα κάνουμε μονομερείς κινήσεις, εσείς δεν θα μας επιβάλετε υφεσιακά μέτρα. Εχουμε λοιπόν έναν μορατόριουμ τεσσάρων μηνών. Επιτεύχθηκε ο διαχωρισμός δανειακής σύμβασης και μνημονίου ενώ ακυρώνεται για το επόμενο τετράμηνο το mail Χαρδούβελη, η μείωση των συντάξεων η αύξηση του ΦΠΑ κλπ.
-Συμφωνήσαμε με τους συναδέλφους μας στο Eurgroup ότι θα επικοινωνήσουμε αυτό που έγινε σήμερα ως την «αρχή μιας νέας διαδικασίας». Στη σημερινή τηλεδιάσκεψη μίλησαν Ντράγκι, Λαγκάρντ, Μοσκοβισί και στη συνέχεια ο κ. Βαρουφάκης. Ακολούθησαν διευκρινιστικές ερωτήσεις από 3 ή 4 υπουργούς και συμφωνήθηκε η έκδοση κοινού ανακοινωθέντος που αποτελεί ουσιαστικά αντιγραφή (copy-paste) της απόφασης του Eurogroup.
Κύκλοι του ΥΠΟΙΚ σημείωσαν το απόγευμα της Τρίτης ότι οδεύουν προς επανεξέταση τόσο ο χρόνος όσο και το περιεχόμενο των νομοσχεδίων για τις 100 δόσεις, την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και την άνοδο του αφορολογήτου ορίου στις 12.000 ευρώ. Αντιθέτως το θέμα της πρόσληψης των καθαριστριών οι ίδιοι κύκλοι λένε ότι έχει διευθετηθεί («αυτό έχει κλείσει»).
«Δεν θέλω να επιβληθεί ξανά ο ΕΝΦΙΑ αλλά θα ξανακοιτάξουμε τα πάντα, όταν έχεις νέες συνθήκες πρέπει να βρεις τον τρόπο να τις αντιμετωπίσεις» σχολίασε στέλεχος του Υπουργείου σημειώνοντας ότι κάποια πράγματα πρέπει να τα δούμε από την αρχή.
Παράλληλα κύκλοι του ΥΠΟΙΚ υποβάθμισαν το θόρυβο από την πληροφορία ότι η διαρροή του κειμένου της ελληνικής επιστολής στα ξένα ΜΜΕ είχε την ψηφιακή υπογραφή του κ. Ντέκλαν Κοστέλο της Κομισιόν, σαν να το έγραψε εκείνος. Διευκρίνισαν επ' αυτού ότι ο κ. Κοστέλο φαίνεται ότι την Τρίτη στις 12 το μεσημέρι, όχι την Δευτέρα στις 12 τα μεσάνυχτα που εστάλη το email του κ. Βαρουφάκη στον κ. Ντάισελμπλουμ, μετέτρεψε το έγγραφο Word σε PDF και στη συνέχεια αυτό το έγγραφο διέρρευσε.
Οι ίδιοι κύκλοι αναγνώρισαν ότι στη σημερινή τηλεδιάσκεψη και στις επιστολές που έστειλαν οι εκπρόσωποι των Θεσμών (.σ.σ.: εννοεί Ντράγκι, Λαγκάρντ) επανεμφανίστηκε η λέξη memorandum (Μνημόνιο). «Εμείς έχουμε δεσμευτεί ότι για εμάς έχει τελειώσει» σχολίασαν.
Οι ίδιοι κύκλοι ανέφεραν:
-Στόχος της κυβέρνησης για τα κόκκινα δάνεια είναι η άμεση νομοθέτηση που να μην εγείρει ανησυχία εκτός Ελλάδας. Ακούμε καλές προτάσεις και από τους εταίρους.
-Αυτά που βάλαμε στο κείμενο των μεταρρυθμίσεων καλύπτουν και τις απόψεις κάποιων αντιπολιτευόμενων κοινοβουλευτικών ομάδων και είναι αλήθεια ότι υπήρξαν προτάσεις και από άλλα κόμματα.
-Εχουμε κερδίσει μερικές εβδομάδες. Από σήμερα το βράδυ, αύριο το πρωί, αρχίζει η διαδικασία για την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού. Μπαίνουμε πλέον σε αχαρτογράφητα νερά. Είναι ακόμη νωρίς για να περάσουμε σε μια Προληπτική Γραμμή Στήριξης (ECCL) από τον Ιούλιο καθώς δεν το ευνοούν ακόμη οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες.
Επιπλέον, ερωτηθείς για το θέμα στέλεχος του ΥΠΟΙΚ είπε ότι η ECCL αποτελεί μια από τις επιλογές, αλλά όχι για το αμέσως επόμενο διάστημα.
-Η απόφαση του Eurogroup της Παρασκευής ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και πάρα πολύ υπέρ μας καθώς ζητούσε από την Ελλάδα μια ευρεία γκάμα μεταρρυθμίσεων αλλά όχι νούμερα για να συμπεριληφθούν στο χαρτί. Είναι υπέρ μας η δημιουργική ασάφεια.
-Την Δευτέρα από τις 19.00 ώς 21.20 το βράδυ έγινε τηλεδιάσκεψη του κ. Χουλιαράκη με τους Θεσμούς και τη συνδρομή του κ. Βαρουφάκη κατά τη διάρκεια της οποίας η ελληνική πλευρά απέρριψε πολλές προτάσεις. Το ελληνικό κείμενο έφυγε 12.11 μετά τα μεσάνυχτα της Δευτέρας ήτοι 23.11 ώρα Βρυξελλών και πολύ νωρίτερα με βάση τη ζώνη ώρας της Ουάσινγκτον, άρα εντός χρόνου.
-Στρατηγική της Ελλάδας ήταν ο διαχωρισμός της δανειακής σύμβασης από το μνημόνιο. Θεωρούμε ότι πέτυχε. Αρχικά θεωρήθηκε απαράδεκτη από τους εταίρους μας. Στα πρώτα ταξίδια που έγιναν μιλήσαμε με όρους πολιτικούς . Οι συνάδελφοί μας δεν ήταν συνηθισμένοι σε μια συζήτηση πέρα από την πεπατημένη νομικίστικη γλώσσα του Eurogroup. Ηταν γι' αυτούς ένα σοκ. Ομως αυτή ήταν η στρατηγική μας και από εκεί που ήμασταν απομονωμένοι για λόγους που έχουν κάνουν με τον αταβισμό με την αδράνεια αυτού που πράγματος που λέγεται Eurgroup, ακόμη πριν ξεκινήσει το δεύτερο Eurogroup είχαμε κερδίσει ερείσματα. Η άποψη μας ήταν ότι το μνημόνιο ήταν λάθος εξαρχής και τουλάχιστον το ΔΝΤ συμφωνούσε σε αυτό. Μεταξύ δεύτερου και τρίτου Eurogroup άλλαξαν οι όροι του παιχνιδιού καθώς δεν ήμασταν πια απομονωμένοι, απομονωμένοι ήταν οι άλλοι.
-Συζητιέται ευρέως και παγκοσμίως ότι υπάρχουν μεγάλες αντιδράσεις στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ. Η εντολή του κ. Βαρουφάκη σε αυτές τις διαπραγματεύσεις ήταν να διαπραγματευτεί με στόχο τη συμφωνία και όχι με στόχο τη ρήξη. Αλλά είχαμε πει ότι τη ρήξη δεν την αποκλείουμε γιατί αλλιώς δεν διαπραγματευόμαστε
http://www.matrix24.gr/

Read more...

Αναβάλλεται η επαναπρόσληψη των καθαριστριών...


Ο Άρειος Πάγος ανέβαλε για τις 13 Οκτωβρίου του 2015 την εξέταση της υπόθεσης επαναπρόσληψης των απολυμένων καθαριστριών του υπουργείου Οικονομικών.
Η ...αναβολή δόθηκε με τη σύμπραξη τόσο των εκπροσώπων του Δημοσίου όσο και των δικηγόρων των καθαριστριών.

Μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης διατηρείται σε ισχύ η αναστολή επαναπρόσληψης των καθαριστριών.

 ΑΜΠΕ

 

Read more...

Δεν κάλεσαν όσους παραιτήθηκαν από τη ΝΕΡΙΤ...



...καταγγέλλοντας τη λογοκρισία σε βάρος του Τσίπρα!...
Στο αρχείο έθεσε το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης την καταγγελία του ΣΥΡΙΖΑ για λογοκρισία στη μετάδοση της ομιλίας του Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ. Η υπόθεση κρίθηκε με ψήφους 5-2 (μειοψήφησαν η...

Λ. Αλεξίου και ο Γ. Παπακώστας), χωρίς να ληφθούν υπ’ όψιν τα στοιχεία των δημόσιων καταγγελιών των τριών στελεχών της διοίκησης της ΝΕΡΙΤ, του πρώην προέδρου – διευθύνοντος συμβούλου Αντ. Μακρυδημήτρη, του πρώην αντιπροέδρου Ρ. Μορώνη και του πρώην αντιπροέδρου του Εποπτικού Συμβουλίου Αν. Ζούλα, οι οποίοι παραιτήθηκαν καταγγέλλοντας τη λογοκρισία εις βάρος του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα.
Η κυβέρνηση τότε είχε ασκήσει πιέσεις για να μη μεταδοθεί η ομιλία του Αλ. Τσίπρα από τη ΔΕΘ, στην οποία θα παρουσίαζε προεκλογικά το πρόγραμμα διακυβέρνησής του, καταργώντας την πολιτική που ακολουθούσε η ΕΡΤ να μεταδίδει και τις ομιλίες και τις συνεντεύξεις Τύπου των αρχηγών από τη ΔΕΘ.
Όπως αποκαλύπτουμε σήμερα, στα στοιχεία του φακέλου «αθώωσης της ΝΕΡΙΤ» δεν περιλαμβάνονται οι καταγγελίες της απελθούσης διοίκησης, που αποκάλυψαν τι συνέβη. Στην επιστολή τους προς το τότε Εποπτικό Συμβούλιο, από κοινού, ο Αντ. Μακρυδημήτρης και ο Ρ. Μορώνης είχαν κατηγορήσει τον Βασίλη Θωμόπουλο, γενικό διευθυντή Περιεχομένου, ότι προκάλεσε «πολιτική παρέμβαση για να ανατραπεί η απόφαση της διοίκησης για τη μετάδοση της ομιλίας και της συνέντευξης του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο πλαίσιο της ΔΕΘ». Τα δύο πρώην ανώτατα στελέχη της διοίκησης της ΝΕΡΙΤ έγραφαν πως ο Β. Θωμόπουλος «ενημέρωσε αυτούς που, προφανώς, θεωρεί προϊσταμένους του, με αποτέλεσμα να εκδηλωθεί πολιτική παρέμβαση προς τον πρόεδρο για να μη μεταδοθεί η ομιλία του αρχηγού της αντιπολίτευσης στο πλαίσιο της ΔΕΘ».

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο, ΕΔΩ...

πηγη typologies.gr

Read more...

Ρωσικό «νιέτ» ...


Η Μόσχα αποκλείει τώρα βοήθεια στην Ελλάδα
...για παροχή οικονομικής βοήθειας στην Ελλάδα...
Η Ρωσία αποκλείει αυτήν την χρονική στιγμή το ενδεχόμενο χορήγησης οποιασδήποτε οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα, δήλωσε σήμερα ο υφυπουργός Οικονομικών, Σεργκέι Στορτσάκ, σύμφωνα με...
το πρακτορείο ειδήσεων Ria-Novosti.

«Αυτή τη στιγμή, αποκλείω οποιαδήποτε βοήθεια, διότι τέτοιοι πόροι δεν προβλέπονται από τον νόμο περί προϋπολογισμού», δήλωσε χαρακτηριστικα...

Read more...

Μπλόκο στις πρόωρες συντάξεις...

Μπλόκο στις πρόωρες συντάξεις- Σε βάθος χρόνου η αύξηση του κατώτατου μισθούΣε βάθος χρόνου η αύξηση του κατώτατου μισθού. Τι αλλάζει με τη λίστα Βαρουφάκη σε ασφαλιστικό και εργασιακα... Ενοποιήσεις των πολιτικών κοινωνικής ασφάλισης και σταδιακή κατάργηση των τελών υπέρ τρίτων συμπεριλαμβάνονται στη λίστα Βαρουφάκη για το ασφαλιστικό. Επίσης, στο κείμενο του έλληνα υπουργού Οικονομικών γίνεται λόγος για... εξορθολογισμό των παροχών. Ειδικά για τις πρόωρες συντάξεις η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται σε πολιτικές για τον περιορισμό τους. Προτείνει πρόγραμμα Κατώτατου Εγγυημένου Εισοδήματος προκειμένου να μειωθούν οι πιέσεις για πρόωρες συνταξιοδοτήσεις. Σε ότι αφορά στα εργασιακά στην επιστολή αναφέρεται πως θα επιδιωθεί εξορθολογισμός των κατώτατων μισθών σε βάθος χρόνου, μέσω διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους και τους θεσμούς. Διαβάστε αναλυτικά τα σχετικά αποσπάσματα από την επιστολή Βαρουφάκη: Μεταρρύθμιση του προγράμματος κοινωνικής ασφάλισης. -Η Ελλάδα δεσμεύεται να συνεχίσει τον εκσυγχρονισμό του συνταξιοδοτικού προγράμματος . Οι ελληνικές αρχές θέλουν: να συνεχίσουν να εργάζονται πάνω σε επιχειρησιακά μέτρα για την ενοποίηση και εξισορρόπηση πολιτικών συνταξιοδότησης και την εξάλειψη της φοροδιαφυγής αλλά και των κινήτρων που αυξάνουν σε υπερβολικό βαθμό την πρόωρη συνταξιοδότηση στο χώρο της οικονομίας , και πιο συγκεκριμένα στον τραπεζικό και δημόσιο τομέα . -Εδραίωση συνταξιοδοτικών κεφαλαίων για την εξοικονόμηση πόρων Σταδιακή κατάργηση των τελών για λογαριασμό "τρίτων" κατά έναν δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο. -Εδραίωση μιας στενής σχέσης μεταξύ των συνταξιοδοτικών εισφορών και του εισοδήματος , εξορθολογισμό των παροχών , ενίσχυση των κινήτρων που δηλώνουν την αμοιβούμενη εργασία και παροχή στοχευμένης βοήθειας σε εργαζόμενους ηλικίας 50 έως 65 ετών , συμπεριλαμβανομένου ενός προγράμματος του Κατώτατου Βασικού Εισοδήματος , έτσι ώστε να εξαλειφθεί η κοινωνική και πολιτική πίεση για πρόωρη συνταξιοδότηση που επιβαρύνει τα συνταξιοδοτικά ταμεία. Αγορά εργασίας Η Ελλάδα δεσμεύεται να: -Να υιοθετήσει την βέλτιστη πρακτική της ΕΕ σε όλο το εύρος της νομοθεσίας που αφορά την αγορά εργασίας μέσω διαβουλεύσεων με τους κοινωνικούς εταίρους, ενώ θα ωφεληθεί από την τεχνογνωσία των ILO, ΟΟΣΑ και της υπόλοιπης τεχνικής συνδρομής. -Επεκτείνει και αναπτύξει τα υπάρχοντα σχέδια που παρέχουν προσωρινή απασχόληση στους ανέργους, σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους και όταν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια. Παράλληλα να αναβαθμίσει τα προγράμματα επιμόρφωσης των μακροχρόνια ανέργων. -Προχωρήσει σε μια σταδιακή νέα προσέγγιση στους συλλογικές συμβάσεις εργασίας με ισορροπία μεταξύ ευελιξίας και δικαιοσύνης. Αυτό περιλαμβάνει την φιλοδοξία για εξορθολογισμό και σε βάθος χρόνου την αύξηση του κατώτατου μισθού με ένα τρόπο που θα διαφυλάσσει την ανταγωνιστικότητα και τις προοπτικές της απασχόλησης. Η έκταση και το timing των αλλαγών στον κατώτατο μισθό θα γίνουν με διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους και τους Ευρωπαϊκούς και Διεθνούς Θεσμούς, (συμπεριλαμβάνεται το ILO) και θα λάβει σοβαρά υπόψη τις συμβουλές ενός νέου ανεξάρτητου σώματος για το αν οι αλλαγές στους μισθούς είναι σε συνάρτηση με τις εξελίξεις στην παραγωγή και την ανταγωνιστικότητα. Μεταρρυθμίσεις της αγοράς προϊόντων και καλύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον. Oλόκληρο το κείμενο που στάλθηκε από την ελληνική κυβέρνηση, μεταφρασμένο στα ελληνικά: «Αγαπητέ Πρόεδρε του Eurogroup. Στο Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου η ελληνική κυβέρνηση κλήθηκε να παρουσιάσει στους θεσμούς, μέχρι τη Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015, μια πρώτη περιεκτική λίστα των μεταρρυθμιστικών μέτρων που οραματίζεται, η οποία θα εξειδικευτεί περαιτέρω και θα συμφωνηθεί μέχρι το τέλος του Απριλίου 2015. Επιπροσθέτως της κωδικοποίησης της μεταρρυθμιστικής της ατζέντας, σύμφωνα με τις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο ελληνικό κοινοβούλιο, η ελληνική κυβέρνηση είναι επίσης προσηλωμένη να εργαστεί σε στενή συνεργασία με τους ευρωπαίους εταίρους και θεσμούς, καθώς και με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, και να αναλάβει ενέργειες που ενισχύουν τη δημοσιονομική σταθερότητα, εγγυώνται την οικονομική σταθερότητα και προωθούν την οικονομική ανάκαμψη. Η πρώτη περιεκτική λίστα των μεταρρυθμιστικών μέτρων ακολουθεί κάτωθι, όπως την οραματίζεται η ελληνική κυβέρνηση. Πρόθεσή μας είναι να τα εφαρμόσουμε, βασιζόμενοι ταυτόχρονα στην τεχνική βοήθεια και χρηματοδότηση από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία». Δημοσιονομικές διαρθρωτικές πολιτικές - Φορολογικές πολιτικές Η Ελλάδα δεσμεύεται να: * Μεταρρυθμίσει την πολιτική του ΦΠΑ, τη φορολογική διοίκηση και επιβολή. Θα γίνουν σθεναρές προσπάθειες για βελτίωση της είσπραξης φόρων και της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, κάνοντας πλήρη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων και άλλων τεχνολογικών καινοτομιών. Η πολιτική του ΦΠΑ θα εξορθολογιστεί σε σχέση με τους συντελεστές και θα εκσυγχρονιστεί με τρόπο που θα μεγιστοποιεί τα πραγματικά έσοδα χωρίς αρνητική επίπτωση στην κοινωνική δικαιοσύνη, και με σκοπό να περιοριστούν οι εξαιρέσεις, εξαλείφοντας ταυτόχρονα τις παράλογες εκπτώσεις. * Τροποποιήσει τη φορολόγηση των συλλογικών επενδύσεων και των δαπανών της φορολογίας εισοδήματος που θα ενσωματωθούν στον κώδικα φορολογίας εισοδήματος. * Διευρύνει τον ορισμό της φορολογικής απάτης και φοροδιαφυγής, βάζοντας τέλος στην φορολογική αμνηστία. * Εκσυγχρονίσει τον κώδικα φορολογίας εισοδήματος και να εξαλείψει εξαιρέσεις του φορολογικού κώδικα και να τις αντικαταστήσει, όταν είναι απαραίτητο, με μέτρα που θα ενισχύουν την κοινωνική δικαιοσύνη. * Επιβάλει αποφασιστικά και να βελτιώσει την νομοθεσία για τις ενδο-ομιλικές συναλλαγές. * Εργαστεί προς τη δημιουργία μιας νέας κουλτούρας φορολογικής συμμόρφωσης, ώστε να διασφαλιστεί ότι όλα τα τμήματα της κοινωνίας, και ιδιαίτερα οι εύποροι, θα συνεισφέρουν δίκαια στη χρηματοδότηση των δημόσιων πολιτικών. Στο πλαίσιο αυτό, θα δημιουργηθεί με τη βοήθεια των ευρωπαϊκών και διεθνών εταίρων, βάση δεδομένων για τις περιουσίες, που θα βοηθά τις φορολογικές αρχές να αξιολογήσουν την ακρίβεια των προηγούμενων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος. Διαχείριση Δημόσιων Οικονομικών Η Ελλάδα θα: * Υιοθετήσει τροποποιήσεις στον Νόμο για τον Προϋπολογισμό και θα προχωρήσει σε βήματα για τη βελτίωση της διαχείρισης των δημόσιων οικονομικών. Η εφαρμογή του προϋπολογισμού θα βελτιωθεί και θα αποσαφηνιστεί, όπως και οι ευθύνες για τον έλεγχο και τη δημοσιοποίηση. Οι διαδικασίες πληρωμών θα εκσυγχρονιστούν και θα επιταχυνθούν, παρέχοντας ταυτόχρονα έναν μεγαλύτερο βαθμό χρηματοοικονομικής και προϋπολογιστικής ευελιξίας και ευθύνης για τις ανεξάρτητες ή/και ρυθμιστικές οντότητες. * Καταρτίσει και εφαρμόσει μια στρατηγική για την εκκαθάριση των καθυστερούμενων, των επιστροφών φόρων και των αιτήσεων συνταξιοδότησης * Μετατρέψει το υπάρχον (αν και μέχρι σήμερα αδρανές) Δημοσιονομικό Συμβούλιο σε μια πλήρως λειτουργική οντότητα. Διαχείριση εσόδων Η Ελλάδα θα εκσυγχρονίσει την φορολογική και τελωνειακή διοίκηση επωφελούμενη της διαθέσιμης τεχνικής βοήθειας. Από αυτήν την άποψη, η Ελλάδα θα: * Ενισχύσει την διαφάνεια και διεθνή εμβέλεια της διαδικασίας με την οποία διορίζεται, παρακολουθούνται οι επιδόσεις, και αντικαθίσταται ο Γενικός Γραμματείας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. * Ενισχύσει την ανεξαρτησία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων -εάν είναι απαραίτητο μέσω περαιτέρω νομοθεσίας- από όλων των ειδών τις παρεμβάσεις (πολιτικές ή άλλες), εγγυώμενη ταυτόχρονα την πλήρη ευθύνη και διαφάνεια των δραστηριοτήτων της. για τον σκοπό αυτό, η κυβέρνηση και η ΓΓΔΕ θα κάνουν πλήρη χρήση της διαθέσιμης τεχνικής βοήθειας. * Επανδρώσει επαρκώς, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, την ΓΓΔΕ και ιδιαίτερα τις μονάδες υψηλού πλούτου και μεγάλων οφειλετών της διοίκησης εσόδων και να διασφαλίσει πως διαθέτει ισχυρές ερευνητικές και διωκτικές εξουσίες, και πόρους που θα βασίζονται στις δυνατότητες του ΣΔΟΕ, έτσι ώστε να στοχεύονται αποτελεσματικά η φορολογική απάτη και οι φορολογικές οφειλές των κοινωνικών ομάδων υψηλών εισοδημάτων. Θα εξετάσει το πλεονέκτημα της ενσωμάτωσης του ΣΔΟΕ στην ΓΓΔΕ. * Αυξήσει τις επιθεωρήσεις, τους ελέγχους βάση των κινδύνων, και τις δυνατότητες είσπραξης, επιδιώκοντας παράλληλα να ενσωματώσει τις λειτουργίες της είσπραξης φορολογικών εσόδων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης σε ολόκληρη τη γενική κυβέρνηση. Δημόσιες δαπάνες Οι ελληνικές αρχές θα: *Επανεξετάσουν και ελέγξουν δαπάνες σε κάθε τομέα των κυβερνητικών δαπανών (π.χ. παιδεία, άμυνα, μεταφορές, ΟΤΑ, κοινωνικά επιδόματα) *Εργαστούν προς την δραστική βελτίωση της αποδοτικότητας των τμημάτων και μονάδων που διοικούνται από την κεντρική και τοπική κυβέρνηση και τις μονάδες βάζοντας στο στόχαστρο τις προϋπολογιστικές διαδικασίες, την αναδιάρθρωση της διοίκησης και την ανακατανομή πόρων που δεν έχουν αναπτυχθεί σωστά. *Προσδιορίσουν μέτρα εξοικονόμησης κόστους μέσω μιας ενδελεχούς επανεξέτασης των δαπανών κάθε Υπουργείου και του εξορθολογισμού των μη μισθολογικών και μη συνταξιοδοτικών δαπανών που, στην παρούσα φάση, αντιστοιχούν στο εκπληκτικό 56% των συνολικών δημόσιων δαπανών. *Εφαρμόσουν νομοθεσία (που προς το παρόν βρίσκεται υπό τη μορφή προσχεδίου στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους) για την αναθεώρηση των δαπανών μη μισθολογικών επιδομάτων σε όλον τον δημόσιο τομέα. *Εξακριβώσουν τα επιδόματα μέσω διασταύρωσης στοιχείων εντός των αρμόδιων αρχών και μητρώων (π.χ. ΑΦΜ, ΑΜΚΑ) που θα βοηθήσουν στο να εντοπιστούν οι μη επιλέξιμοι δικαιούχοι. *Ελέγξουν τις δαπάνες για την Υγεία και θα βελτιώσουν την παροχή και την ποιότητα των ιατροφαρμακευτικών υπηρεσιών, χορηγώντας καθολική πρόσβαση. Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση σκοπεύει να βάλει στο τραπέζι συγκεκριμένες προτάσεις σε συνεργασία με τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς θεσμούς, συμπεριλαμβανομένου του ΟΟΣΑ. Μεταρρύθμιση του προγράμματος κοινωνικής ασφάλισης. -Η Ελλάδα δεσμεύεται να συνεχίσει τον εκσυγχρονισμό του συνταξιοδοτικού προγράμματος . Οι ελληνικές αρχές θέλουν: να συνεχίσουν να εργάζονται πάνω σε επιχειρησιακά μέτρα για την ενοποίηση και εξισορρόπηση πολιτικών συνταξιοδότησης και την εξάλειψη της φοροδιαφυγής αλλά και των κινήτρων που αυξάνουν σε υπερβολικό βαθμό την πρόωρη συνταξιοδότηση στο χώρο της οικονομίας , και πιο συγκεκριμένα στον τραπεζικό και δημόσιο τομέα. -Εδραίωση συνταξιοδοτικών κεφαλαίων για την εξοικονόμηση πόρων Σταδιακή κατάργηση των τελών για λογαριασμό "τρίτων" κατά έναν δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο. -Εδραίωση μιας στενής σχέσης μεταξύ των συνταξιοδοτικών εισφορών και του εισοδήματος , εξορθολογισμό των παροχών , ενίσχυση των κινήτρων που δηλώνουν την αμοιβούμενη εργασία και παροχή στοχευμένης βοήθειας σε εργαζόμενους ηλικίας 50 έως 65 ετών , συμπεριλαμβανομένου ενός προγράμματος του Κατώτατου Βασικού Εισοδήματος , έτσι ώστε να εξαλειφθεί η κοινωνική και πολιτική πίεση για πρόωρη συνταξιοδότηση που επιβαρύνει τα συνταξιοδοτικά ταμεία. Δημόσια Διοίκηση και Διαφθορά Η κυβέρνηση δεσμεύεται πως θα θέσει ως μια από τις εθνικές προτεραιότητές της την πάταξη της διαφθοράς και την υλοποίηση ενός Εθνικού Προγράμματος κατά της Διαφθοράς. Χρηματοοικονομική σταθερότητα - Ρυθμίσεις Η Ελλάδα δεσμεύεται: * Να βελτιώσει άμεσα, σε συμφωνία με τους θεσμούς, τη νομοθεσία για την αποπληρωμή των οφειλών σε εφορίες και κοινωνική ασφάλιση, * Να καθορίσει τις ρυθμίσεις κατά τέτοιο τρόπο ώστε να διευκολύνεται ο αποδοτικός διαχωρισμός μεταξύ α) στρατηγικής χρεοκοπίας/μη πληρωμής και β)ανικανότητας πληρωμών, ώστε να στοχεύει σε φυσικά και νομικά πρόσωπα της περίπτωσης (α) με αστικές και ποινικές διαδικασίες (ειδικότερα μεταξύ των ομάδων υψηλού εισοδήματος) ενώ παράλληλα θα προσφέρει στα φυσικά και νομικά πρόσωπα της ομάδας (β) όρους αποπληρωμών που θα δίνουν τη δυνατότητα σε φερέγγυες μονάδες να επιβιώσουν, θα αποτρέπει το free riding, θα ακυρώνει τον ηθικό κίνδυνο και θα ενισχύει την κοινωνική ευθύνη όπως και την κατάλληλη κουλτούρα αποπληρωμών * Να αποποινικοποιήσει τους οφειλέτες χαμηλού εισοδήματος που έχουν μικρές οφειλές * Να ενισχύσει τις μεθόδους και τις διαδικασίες επιβολής, όπου περιλαμβάνεται το νομικό πλαίσιο για τη συλλογή των μη καταβληθέντων φόρων και την αποδοτική εφαρμογή των εργαλείων συλλογής Τραπεζική και μη εξυπηρετούμενα δάνεια Η Ελλάδα δεσμεύεται για: -Τράπεζες που θα λειτουργούν με υγιείς εμπορικές/τραπεζικές αρχές - Να κάνει πλήρη χρήση του ΤΧΣ και να εξασφαλίσει– σε συνεργασία με τον SSM, την ΕΚΤ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή – ότι θα παίξει σωστά το ρόλο της στην εξασφάλιση της σταθερότητας του τραπεζικού τομέα και του δανεισμού σε εμπορική βάση, ενώ θα συμμορφώνεται με τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ - Αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων κατά τρόπο που θα λαμβάνει πλήρως υπόψη την κεφαλαιοποίηση των τραπεζών, τη λειτουργία του δικαστικού συστήματος, την κατάσταση στην αγορά ακινήτων, τα θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης και τον αρνητικό αντίκτυπο στη δημοσιονομική θέση της χώρας. - Συνεργασία με τις διοικήσεις των τραπεζών και των θεσμών ώστε να αποφευχθούν την επόμενη περίοδο πλειστηριασμοί κύριων κατοικιών με αξία χαμηλότερη από κάποιο συγκεκριμένο όριο, ενώ παράλληλα θα τιμωρούνται όσοι χρεοκοπούν στρατηγικά, λαμβάνοντας υπόψη: α) τη διατήρηση της κοινωνικής στήριξης στο ευρύ πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων της κυβέρνησης, β)την αποτροπή περαιτέρω μείωσης στις τιμές των ακινήτων (που θα επέφεραν αρνητικό αντίκτυπο στο χαρτοφυλάκιο των ίδιων των τραπεζών, γ) ελαχιστοποίηση των δημοσιονομικών επιπτώσεων από την αύξηση του αριθμού των αστέγων και δ) προώθηση ισχυρής κουλτούρας πληρωμών. Θα ληφθούν μέτρα για την στήριξη των πιο ευάλωτων νοικοκυριών που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους. - Ευθυγράμμιση της νομοθεσίας για τις εξωδικαστικές διευθετήσεις με τις ρυθμίσεις μετά την προσαρμογή τους ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος στα δημοσιονομικά και στη νοοτροπία πληρωμών, ενώ παράλληλα θα διευκολύνεται η αναδιάρθρωση ιδιωτικών χρεών -Εκσυγχρονισμό του πτωχευτικού Δικαίου και διευθέτηση των υποθέσεων που εκκρεμούν Πολιτικές για την ενίσχυση της ανάπτυξης - Ιδιωτικοποιήσεις και διαχείριση δημοσίων assets Για να προσελκύσουν επενδύσεις σε τομείς κλειδιά και να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά τα δημόσια assets οι ελληνικές αρχές θα: * Δεσμευτούν ότι δεν θα καταργήσουν ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί. Στην περίπτωση που ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία σύμφωνα με τον νόμο. * Διαφυλάξουν την παροχή βασικών δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών από τις ιδιωτικοποιημένες επιχειρήσεις / τομείς με βάση και τους εθνικούς στόχους πολιτικής και την εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας. * Επανεξετάσουν τις ιδιωτικοποιήσεις που δεν έχουν προκηρυχτεί με στόχο την βελτίωση των όρων ώστε να βελτιστοποιηθούν τα μακροπρόθεσμα οφέλη του δημοσίου, δημιουργηθούν έσοδα, ενισχυθεί ο ανταγωνισμός, προωθηθεί η οικονομική ανάκαμψη και ενισχυθούν οι μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης. * Υιοθετήσουν μια προσέγγιση μέσω της οποίας οι νέες περιπτώσεις θα εξετάζονται κατά περίπτωση ανάλογα με την αξία τους, με έμφαση στις μακροχρόνιες μισθώσεις, κοινοπραξίες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και συμβολαίων που μεγιστοποιούν όχι μόνο τα κυβερνητικά έσοδα αλλά και τις προοπτικές των ιδιωτικών επενδύσεων. * Ενοποιήσουν το ΤΑΙΠΕΔ με διάφορους δημόσιους οργανισμούς που βρίσκονται διασκορπισμένοι με στόχο την ανάπτυξη της δημόσιας περιουσίας και την ενίσχυση της αξίας του μέσω μικροοικονομικών πολιτικών και αναθεωρήσεων στα δικαιώματα ιδιοκτησίας. Αγορά εργασίας Η Ελλάδα δεσμεύεται να: -Να υιοθετήσει την βέλτιστη πρακτική της ΕΕ σε όλο το εύρος της νομοθεσίας που αφορά την αγορά εργασίας μέσω διαβουλεύσεων με τους κοινωνικούς εταίρους, ενώ θα ωφεληθεί από την τεχνογνωσία των ILO, ΟΟΣΑ και της υπόλοιπης τεχνικής συνδρομής. -Επεκτείνει και αναπτύξει τα υπάρχοντα σχέδια που παρέχουν προσωρινή απασχόληση στους ανέργους, σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους και όταν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια. Παράλληλα να αναβαθμίσει τα προγράμματα επιμόρφωσης των μακροχρόνια ανέργων. -Προχωρήσει σε μια σταδιακή νέα προσέγγιση στους συλλογικές συμβάσεις εργασίας με ισορροπία μεταξύ ευελιξίας και δικαιοσύνης. Αυτό περιλαμβάνει την φιλοδοξία για εξορθολογισμό και σε βάθος χρόνου την αύξηση του κατώτατου μισθού με ένα τρόπο που θα διαφυλάσσει την ανταγωνιστικότητα και τις προοπτικές της απασχόλησης. Η έκταση και το timing των αλλαγών στον κατώτατο μισθό θα γίνουν με διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους και τους Ευρωπαϊκούς και Διεθνούς Θεσμούς, (συμπεριλαμβάνεται το ILO) και θα λάβει σοβαρά υπόψη τις συμβουλές ενός νέου ανεξάρτητου σώματος για το αν οι αλλαγές στους μισθούς είναι σε συνάρτηση με τις εξελίξεις στην παραγωγή και την ανταγωνιστικότητα. Μεταρρυθμίσεις της αγοράς προϊόντων και καλύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον. Ως μέρος της νέας μεταρρυθμιστικής ατζέντας η Ελλάδα παραμένει δεσμευμένη να: * Αφαιρέσει φραγμούς στον ανταγωνισμό βασισμένη σε στοιχεία (input) από τον ΟΟΣΑ. * Ενισχύσει την ανεξαρτησίας της Εθνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού * Εισάγει δράσεις για τη μείωση του διοικητικού κόστους που προκαλεί η γραφειοκρατία στη βάση στοιχείων του ΟΟΣΑ περιλαμβανομένης νομοθεσίας που απαγορεύει από μονάδες του Δημόσιου Τομέα από το να ζητούν (από πολίτες και επιχειρήσεις) στοιχεία που επιβεβαιώνουν πληροφορίες που ήδη κατέχει το κράτος (εντός της ίδιας ή άλλης υπηρεσίας). * Καλύτερη διαχείριση της γης, περιλαμβανομένων πολιτικών που σχετίζονται με τον χωροταξικό σχεδιασμό, τη χρήση γης, καθώς και η οριστικοποίηση ενός κατάλληλου Κτηματολογίου. * Να επιδιώξει προσπάθειες προκειμένου να άρει δυσανάλογους και αδικαιολόγητους περιορισμούς στα ρυθμιζόμενα επαγγέλματα ως μέρος μια ευρύτερης στρατηγικής για να αντιμετωπιστούν κατεστημένα συμφέροντα. * Ευθυγράμμιση της αγοράς ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου με τις καλύτερες πρακτικές της ΕΕ και τη νομοθεσία. Μεταρρύθμιση της δικαιοσύνης Η Ελληνική κυβέρνηση θα: * Βελτιώσει την οργάνωση των δικαστηρίων μέσω μεγαλύτερες εξειδίκευσης και σε αυτό το πλαίσιο θα υιοθετήσει νέο κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. * Θα προωθήσει την ψηφιοποίηση των νομικών κωδίκων και του συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής και διακυβέρνησης στο νομικό σύστημα. Στατιστικά Η ελληνική κυβέρνηση επιβεβαιώνει την ετοιμότητά της να: • Τηρήσει στο ακέραιο τη δέσμευση για την αξιοπιστία των στατιστικών, και ιδίως τη θεσμική ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ, διασφαλίζοντας ότι η ΕΛΣΤΑΤ έχει τους απαραίτητους πόρους για την υλοποίηση του προγράμματος εργασίας της. • Εγγυηθεί τη διαφάνεια και την ορθότητα της διαδικασίας διορισμού του Προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ, τον Σεπτέμβριο 2015, σε συνεργασία με την EUROSTAT. Ανθρωπιστική κρίση Η ελληνική κυβέρνηση επιβεβαιώνει το πλάνο για να: * Αντιμετωπίσει ανάγκες που προκύπτουν από την πρόσφατη αύξηση της απόλυτης φτώχειας (ανεπαρκή πρόσβαση σε τροφή, στέγη, υπηρεσίες υγείας και την παροχή ρεύματος) μέσω ιδιαίτερα στοχευμένων μη χρηματικών μέσων (π.χ. κουπόνια τροφίμων). * Να το πράξει με τρόπο που θα είναι βοηθητικός για τη μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης και τη μάχη κατά διαφθοράς/γραφειοκρατίας (π.χ. με έκδοση μιας έξυπνης κάρτας πολίτη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κάρτα ID στο σύστημα υγείας, αλλά και για την πρόσβαση στο πρόγραμμα κουπονιών σίτισης κ.τλ.). * Να αξιολογήσει το πιλοτικό πρόγραμμα για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα με στόχο την επέκτασή του πανελλαδικά. * Εξασφαλίσει ότι η μάχη κατά της ανθρωπιστικής κρίσης δεν έχει αρνητικό δημοσιονομικό αντίκτυπο. πηγη protothema.gr Αναρτήθηκε από nonews-NEWS

Read more...

Ντοκουμέντο: Αυτό είναι η σύμβαση για το 3ο Μνημόνιο που θα υπογράψει η Κυβέρνηση Τσίπρα (κείμενο)


E536C327543191B657E5A7A5417BEB1D
Σε μια σημαντική αποκάλυψη προχωρά η ηλεκτρονική σελίδα του Βήματος, η οποία δημοσιοποιεί το 3ο Μνημόνιο (και το πρώτο) της κυβέρνησης “εθνικής ανάτασης” Τσίπρα – Καμμένου.
Πρόκειται ένα κείμενο – σύμβαση 16 σελίδων με τον EFSF  που θα φέρει, από Ελληνικής πλευράς, τις υπογραφές Βαρουφάκη, Στουρνάρα, και Σακελλαρίδου – Κουτσού από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ).
Η σύμβαση αυτή θα έρθει προς ψήφιση στην Ελληνική Βουλή  και θα πάει για έγκριση και στα εθνικά Κοινοβούλια.
Η “αντιμνημονιακή” κυβέρνηση της “ανάσας και της εθνικής αξιοπρέπειας” είναι έτοιμη να βάλει την υπογραφή της στην πρώτη σύμβαση της με τους “διεθνείς τοκογλύφους”.
Γιατί έπονται και άλλες, πολλές ακόμη υπογραφές “υποτέλειας”…
http://lykavitos.gr/

Read more...

Η ανακοίνωση του Eurogroup για τη συμφωνία...


Η ανακοίνωση του Eurogroup για τη συμφωνία Το 'πράσινο φως' επί του καταλόγου των μεταρρυθμίσεων, που παρουσίασε η Ελλάδα, έδωσε και επισήμως -με ανακοίνωση- το Eurogroup, που...
συνεδρίασε μέσω τηλεδιάσκεψης, η οποία διήρκεσε μια ώρα.

Σε σχετική του ανακοίνωση το Eurogroup αναφέρει ότι συζήτησε σήμερα τον πρώτο κατάλογο μεταρρυθμίσεων, που παρουσίασαν οι ελληνικές Αρχές στη βάση της τρέχουσας συμφωνίας, η οποία θα συγκεκριμενοποιηθεί περαιτέρω και θα συμφωνηθεί με τους θεσμούς το αργότερο έως το τέλος του Απριλίου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «οι θεσμοί μάς έδωσαν την πρώτη τους εκτίμηση με την οποία θεωρούν ότι ο κατάλογος των μέτρων είναι επαρκώς περιεκτικός, ώστε να αποτελέσει αξιόπιστο σημείο εκκίνησης για την επιτυχή ολοκλήρωση της αξιολόγησης.

Ως εκ τούτου, συμφωνήσαμε να συνεχίσουμε με τις εθνικές διαδικασίες με στόχο την επίτευξη τελικής απόφασης της παράτασης έως και τέσσερις μήνες της Κύριας Συμφωνίας Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης της Ελλάδας» αναφέρει το Eurogroup.

Η Ευρωζώνη τόνισε ακόμη ότι «καλούμε τις ελληνικές Αρχές να αναπτύξουν και να διευρύνουν περαιτέρω τον κατάλογο των μεταρρυθμιστικών μέτρων με βάση την υπάρχουσα συμφωνία σε στενό συντονισμό με τους θεσμούς, προκειμένου να καταστεί εφικτή η ταχεία και επιτυχής ολοκλήρωση της αξιολόγησης»...
enikos.gr

Read more...

Βαρουφάκης: "Η εντολή μου ήταν να διαπραγματευτώ με στόχο τη συμφωνία, όχι τη ρήξη"...


Βαρουφάκης: Το χρηματοδοτικό κενό και η απουσία αναπτυξιακών μέτρων, τα αρνητικά της συμφωνίαςΙδιαίτερα ικανοποιημένος για την έγκριση της λίστας των μεταρρυθμίσεων της ελληνικής κυβέρνησης από το Eurogroup δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης, ξεκαθαρίζοντας ότι...
η στρατηγική της ελληνικής πλευράς ήταν ο διαχωρισμός της δανειακής σύμβασης από το Μνημόνιο.

«Η στρατηγική που χρησιμοποιήσαμε δεν ήταν τακτικισμός», εξήγησε ο υπουργός Οικονομικών, αλλά «μια ξεκάθαρη προσπάθεια να αλλάξουμε τους όρους».

Και συνέχισε, επισημαίνοντας: «Από τα πρώτα ταξίδια που κάναμε, επιλέξαμε να μιλάμε με όρους πολιτικούς. Οι συνάδελφοί μας δεν είναι συνηθισμένοι σε μια τέτοια διαπραγμάτευση, γνωρίζαμε ότι θα πάθουν ένα σοκ».

«Το πρώτο πράγμα που μας έλεγαν -ιδίως η Γερμανία-, είναι ΌΤΙ "υπάρχει ένα πρόγραμμα, δεν αλλάζει αυτό, θα το εφαρμόσετε ή δεν θα το εφαρμόσετε"; Οπότε η στρατηγική μας ήταν, μέσα από πολιτικό λόγο, να αρνηθούμε να εμπλακούμε σε μια τέτοια διαδικαστική κουβέντα» εξήγησε.

«Από εκεί λοιπόν που ήμασταν πλήρως απομονωμένοι» παρατήρησε ο Έλληνας ΥΠΟΙΚ, πριν ξεκινήσει το δεύτερο Eurogroup, είχαμε κερδίσει ερείσματα, οπότε σιγά-σιγά, μέχρι που φτάσαμε μεταξύ 2ου και 3ου Eurogroup, είχε επέλθει μια μεγάλη αλλαγή, στο να γίνει μια συζήτηση επί της ουσίας».

Και συνέχισε, αναλύοντας την στρατηγική του: «Καταλήξαμε στο 3ο Eurogroup σε συμφωνία. Στο τρίτο Eurogroup η δική μου η ζωή ήταν πολύ εύκολη. Χρειάστηκε να παρέμβω μόνο δύο φορές, σε αντίθεση με πολλούς άλλους συναδέλφους μου, οι οποίοι παρενέβησαν πολλές φορές».

Εξήγησε, δε, ότι το τρίτο Eurogroup «τελείωσε, με τελεσίγραφο προς εμάς να γράψουμε μια επιστολή, που να ζητάμε παράταση της δανειακής συμφωνίας. Δεν υπήρχε αναφορά στο Μνημόνιο, στο MOU, και μάλιστα υπήρχαν αναφορές στα θέματα που θέλουμε εμείς».

«Ο Ντάισελμπλουμ μου είπε ότι αν και μόνο αν κριθεί ικανοποιητική η επιστολή μας, θα συγκληθεί το Eurogroup» συνέχισε, τονίζοντας πως «επετεύχθη ο αρχικός στόχος μας, που ήταν ο διαχωρισμός της δανειακής συμφωνίας από το MOU».

Και συνέχισε: «Άκουσα υπάρχουν μεγάλες αντιδράσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ακούσαμε τον Μανόλη Γλέζο και άλλες αντιδράσεις. Η δική μου εντολή, η εντολή που εγώ εισέπραξα από την κυβέρνηση, ήταν να διαπραγματευτούμε με στόχο τη συμφωνία. Όχι με στόχο τη ρήξη, αλλά με στόχο τη συμφωνία».

«Οι προηγούμενοι έλεγαν θα κάνουμε τα αδύνατα-δυνατά για συμφωνία, γιατί αποκλείουμε τη ρήξη. Εμείς κάναμε διαπραγμάτευση, αλλά δεν αποκλείσαμε τη ρήξη. Στους συναδέλφους που μου λένε "δεν τα 'σπασες με την τρόικα", η απάντησή μου είναι "αυτή ήταν η εντολή μου: δεν ήταν να τα σπάσουμε, ήταν να τα βρούμε"»...
protothema.gr

Read more...

Νομοσχέδιο για κατάργηση των μνημονίων καταθέτει το ΚΚΕ...


Περισσός - κτίριο ΚΚΕ
Πρόταση νόμου για την κατάργηση των εφαρμοστικών νόμων των μνημονίων προτίθεται να...
καταθέσει η κοινοβουλευτική ομάδα του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, υλοποιώντας την προεκλογική δέσμευσή του να 'στριμώξει' την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με μια σειρά προτάσεων-νόμων για την ανακούφιση των λαϊκών στρωμάτων. Το ΚΚΕ κατηγορεί την κυβέρνηση ότι επιχειρεί να νομιμοποιήσει τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση εμφανίζοντάς την ως προϊόν λαϊκής θέλησης.

Με αφορμή την επίτευξη συμφωνίας, το Κομμουνιστικό Κόμμα εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία υποστηρίζει πως "Όσο επικίνδυνη είναι η επέκταση του μνημονίου που συμφώνησε η κυβέρνηση, άλλο τόσο επικίνδυνη είναι η προσπάθεια να νομιμοποιήσει αυτή τη συμφωνία, φορτώνοντάς την στον λαό και εμφανίζοντάς την ως προϊόν της λαϊκής θέλησης". Το ΚΚΕ επισημαίνει ότι ο «λαός θέλει να απαλλαγεί από μνημόνια, μέτρα και επιτηρητές, όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει με αντιλαϊκούς συμβιβασμούς στην Ε.Ε.», αλλά αντίθετα μόνο με «ρήξη με την Ε.Ε. και τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης».

Το Κομμουνιστικό Κόμμα, συνεπές ως προς τις προεκλογικές του δεσμεύσεις, έχει αποφασίσει να καταθέσει πρόταση νόμου που θα καταργεί τους εφαρμοστικούς νόμους των μνημονίων.  Η πρόταση που θα φέρει το ΚΚΕ είναι πανομοιότυπη με εκείνη που είχε καταθέσει και πάλι το 2012. Ωστόσο, τότε η πρόταση είχε καταψηφιστεί από την Επιτροπή, όπου πλειοψηφούσαν Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ είχε υπερψηφίσει την εισαγωγή της στην Ολομέλεια της Βουλής. Η στάση και η αντίδραση της κυβέρνησης στη νέα πρόταση νόμου του ΚΚΕ αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον. Το ΚΚΕ δίνει ιδιαίτερο βάρος στην πρόταση νόμου, καθώς αναμένεται να υπάρξει και συνέντευξη Τύπου για την παρουσιάσή της.

Πριν από τις εκλογές, στον Περισσό είχαν δηλώσει την πρόθεσή τους 'να στριμώξουν' την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με μια σειρά προτάσεων νόμων για την ανακούφιση των λαϊκών στρωμάτων, που η κυβέρνηση πολύ δύσκολα θα μπορέσει να ψηφίσει...
efsyn.gr

Read more...

Αυστηρός και ο Ντράγκι: “Θέλουμε ισοδύναμα μέτρα με βάση το προηγούμενο Μνημόνιο”


dragi
Την άποψη πως οι προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης είναι περιεκτικές, αλλά όχι ιδιαίτερα συγκεκριμένες εκφράζει και ο Μάριο Ντράγκι στην επιστολή του προς τον πρόεδρο του Eurogroup, Γερούν Ντάισλεμπλουμ.
Ο Μάριο Ντράγκι επισημαίνει ότι η αρχική εντύπωση της ΕΚΤ είναι πως η λίστα Βαρουφάκη καλύπτει έναν ευρύ τομέα μεταρρυθμίσεων και, υπό αυτή την έννοια, είναι αρκετά περιεκτικό ώστε να αποτελέσει το πρώτο βήμα για την επιτυχή ολοκλήρωση της αξιολόγησης.
«Ωστόσο», τονίζει ο Μάριο Ντράγκι, «όπως ήταν αναμενόμενο (λόγω χρόνου) οι ελληνικές αρχές δεν κατάφεραν να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις και δεσμεύσεις που μπορούν να αξιολογηθούν από τους θεσμούς αναφορικά με την ανάπτυξη, τα δημόσια οικονομικά και την οικονομική σταθερότητα».
«Υποθέτω ότι είναι ξεκάθαρο πως η βάση για να ολοκληρωθεί η τρέχουσα αξιολόγηση, και επίσης για οποιεσδήποτε περαιτέρω ρυθμίσεις, θα είναι οι υπάρχουσες δεσμεύσεις στο τρέχον Μνημόνιο (Memorandum of Understanding and the Memorandum of Economic and Financial Policies).
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο σημειώνεται ότι οι δεσμεύσεις που περιγράφονται από τις ελληνικές αρχές διαφέρουν από εκείνες του υπάρχοντος προγράμματος σε διάφορους τομείς. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να εξετάσουμε κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης εάν μέτρα τα οποία δεν έχουν γίνει δεκτά από τις αρχές έχουν αντικατασταθεί με ισοδύναμα ή καλύτερα μέτρα για την ολοκλήρωση των σκοπών του προγράμματος.
Επιπλέον θα προέτρεπα τις ελληνικές αρχές να δράσουν ταχύτατα και να απόσχουν από μονομερείς ενέργειες» σημειώνει με νόημα ο επικεφαλής της ΕΚΤ.
http://lykavitos.gr/

Read more...

Λαγκάρντ: Δεν υπάρχουν σαφείς δεσμεύσεις...


"Πιστεύουμε ότι είναι επαρκώς περιεκτικός (ο ελληνικός κατάλογος), ώστε να είναι μια έγκυρη αφετηρία για την...
επιτυχή ολοκλήρωση της επανεξέτασης" τονίζει η γενική διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Κριστίν Λαγκάρντ, σε επιστολή της προς τον πρόεδρο του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, προσθέτοντας στη συνέχεια ότι "δεν είναι ευρύτερα αρκετά συγκεκριμένος".

Η επικεφαλής του ΔΝΤ αναφέρει στην επιστολή της ότι το επιτελείο της εξέτασε τον κατάλογο των μέτρων που προετοίμασαν οι ελληνικές Αρχές το Σαββατοκύριακο, επισημαίνοντας ότι "νομίζουμε πως καλύπτει τα ευρύτερα ζητήματα που πρέπει να περιλαμβάνονται στη νέα ατζέντα της κυβέρνησης. Υπό το πρίσμα αυτό, είμαστε σε θέση να υποστηρίξουμε το συμπέρασμα ότι ο κατάλογος είναι επαρκώς περιεκτικός, ώστε να αποτελέσει ένα έγκυρο σημείο εκκίνησης για μια επιτυχημένη ολοκλήρωση της αξιολόγησης, όπως κάλεσε στην προηγούμενη συνάντησή του το Eurogroup. Αλλά, η οριστική απόφαση για το θέμα αυτό βασίζεται κυρίως στα ίδια τα κράτη - μέλη και στους αρμόδιους ευρωπαϊκούς θεσμούς".

Στην επιστολή, η κ. Λαγκάρντ υποστηρίζει ότι "αν και ο κατάλογος των θεσμών είναι επαρκής, δεν είναι ευρύτερα αρκετά συγκεκριμένος, κάτι που εν πολλοίς είναι αναμενόμενο, δεδομένου ότι η κυβέρνηση είναι καινούρια. Σε ορισμένους τομείς, όπως η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς, ενθαρρύνομαι από μια πιο ισχυρή βούληση των νέων Αρχών στην Αθήνα και προσβλέπουμε να μάθουμε περισσότερα για τα σχέδιά τους σ' αυτά τα ζητήματα. Ωστόσο, σε ορισμένους τομείς συμπεριλαμβανομένων των πιο σημαντικών, ο κατάλογος δεν δίνει ξεκάθαρες διαβεβαιώσεις για το πως η κυβέρνηση σκοπεύει να εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο Μνημόνιο Οικονομικής και Χρηματοπιστωτικής Πολιτικής (MEFP)".

Η γενική διευθύντρια του ΔΝΤ προσθέτει: "Σημειώνουμε ειδικότερα ότι δεν υπάρχουν ούτε σαφείς δεσμεύσεις για το σχεδιασμό και την εφαρμογή των προβλεπόμενων μεταρρυθμίσεων στο ασφαλιστικό σύστημα, στο καθεστώς ΦΠΑ, ούτε και ξεκάθαρες δεσμεύσεις για τη συνέχιση των ήδη συμφωνημένων μεταρρυθμίσεων για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, τις μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση, τις ιδιωτικοποιήσεις και τις μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας".

Καταλήγοντας, η κα Λαγκάρντ αναφέρει ότι "είναι σημαντικό για μένα να δοθεί έμφαση ότι στις συζητήσεις σχετικά με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης για να είναι επιτυχείς, δεν μπορεί να περιοριστούν στο πλαίσιο της παραμέτρου πολιτικής που περιγράφεται στον κατάλογο της κυβέρνησης. Το προσωπικό μου και εγώ ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με τη νέα κυβέρνηση για την εξεύρεση κοινού εδάφους, με στόχο την ολοκλήρωση του 6ου αναθεωρημένου προγράμματος χρηματοδότησης από το Ταμείο το συντομότερο δυνατόν"...
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more...