Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Βαρουφάκης: "Η εντολή μου ήταν να διαπραγματευτώ με στόχο τη συμφωνία, όχι τη ρήξη"...


Βαρουφάκης: Το χρηματοδοτικό κενό και η απουσία αναπτυξιακών μέτρων, τα αρνητικά της συμφωνίαςΙδιαίτερα ικανοποιημένος για την έγκριση της λίστας των μεταρρυθμίσεων της ελληνικής κυβέρνησης από το Eurogroup δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης, ξεκαθαρίζοντας ότι...
η στρατηγική της ελληνικής πλευράς ήταν ο διαχωρισμός της δανειακής σύμβασης από το Μνημόνιο.

«Η στρατηγική που χρησιμοποιήσαμε δεν ήταν τακτικισμός», εξήγησε ο υπουργός Οικονομικών, αλλά «μια ξεκάθαρη προσπάθεια να αλλάξουμε τους όρους».

Και συνέχισε, επισημαίνοντας: «Από τα πρώτα ταξίδια που κάναμε, επιλέξαμε να μιλάμε με όρους πολιτικούς. Οι συνάδελφοί μας δεν είναι συνηθισμένοι σε μια τέτοια διαπραγμάτευση, γνωρίζαμε ότι θα πάθουν ένα σοκ».

«Το πρώτο πράγμα που μας έλεγαν -ιδίως η Γερμανία-, είναι ΌΤΙ "υπάρχει ένα πρόγραμμα, δεν αλλάζει αυτό, θα το εφαρμόσετε ή δεν θα το εφαρμόσετε"; Οπότε η στρατηγική μας ήταν, μέσα από πολιτικό λόγο, να αρνηθούμε να εμπλακούμε σε μια τέτοια διαδικαστική κουβέντα» εξήγησε.

«Από εκεί λοιπόν που ήμασταν πλήρως απομονωμένοι» παρατήρησε ο Έλληνας ΥΠΟΙΚ, πριν ξεκινήσει το δεύτερο Eurogroup, είχαμε κερδίσει ερείσματα, οπότε σιγά-σιγά, μέχρι που φτάσαμε μεταξύ 2ου και 3ου Eurogroup, είχε επέλθει μια μεγάλη αλλαγή, στο να γίνει μια συζήτηση επί της ουσίας».

Και συνέχισε, αναλύοντας την στρατηγική του: «Καταλήξαμε στο 3ο Eurogroup σε συμφωνία. Στο τρίτο Eurogroup η δική μου η ζωή ήταν πολύ εύκολη. Χρειάστηκε να παρέμβω μόνο δύο φορές, σε αντίθεση με πολλούς άλλους συναδέλφους μου, οι οποίοι παρενέβησαν πολλές φορές».

Εξήγησε, δε, ότι το τρίτο Eurogroup «τελείωσε, με τελεσίγραφο προς εμάς να γράψουμε μια επιστολή, που να ζητάμε παράταση της δανειακής συμφωνίας. Δεν υπήρχε αναφορά στο Μνημόνιο, στο MOU, και μάλιστα υπήρχαν αναφορές στα θέματα που θέλουμε εμείς».

«Ο Ντάισελμπλουμ μου είπε ότι αν και μόνο αν κριθεί ικανοποιητική η επιστολή μας, θα συγκληθεί το Eurogroup» συνέχισε, τονίζοντας πως «επετεύχθη ο αρχικός στόχος μας, που ήταν ο διαχωρισμός της δανειακής συμφωνίας από το MOU».

Και συνέχισε: «Άκουσα υπάρχουν μεγάλες αντιδράσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ακούσαμε τον Μανόλη Γλέζο και άλλες αντιδράσεις. Η δική μου εντολή, η εντολή που εγώ εισέπραξα από την κυβέρνηση, ήταν να διαπραγματευτούμε με στόχο τη συμφωνία. Όχι με στόχο τη ρήξη, αλλά με στόχο τη συμφωνία».

«Οι προηγούμενοι έλεγαν θα κάνουμε τα αδύνατα-δυνατά για συμφωνία, γιατί αποκλείουμε τη ρήξη. Εμείς κάναμε διαπραγμάτευση, αλλά δεν αποκλείσαμε τη ρήξη. Στους συναδέλφους που μου λένε "δεν τα 'σπασες με την τρόικα", η απάντησή μου είναι "αυτή ήταν η εντολή μου: δεν ήταν να τα σπάσουμε, ήταν να τα βρούμε"»...
protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: