Κυριακή, 24 Ιουλίου 2011

Ερχονται τα «πράσινα» πετρελαιοκίνητα ΙΧ σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη...



Είναι φιλικά προς το περιβάλλον τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ή όχι; Προσδοκίες για δραστική μείωση του κόστους των μετακινήσεων και για να δοθεί το «φιλί της ζωής» στον χειμαζόμενο από την κρίση κλάδο του αυτοκινήτου δημιούργησε η... δέσμευση του υπουργού Περιβάλλοντος κ. Γ. Παπακωνσταντίνου για την απελευθέρωση της κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων ΙΧ αυτοκινήτων στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Παραλλήλως, η αναφορά του υπουργού άνοιξε έναν ζωηρό διάλογο για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της απελευθέρωσης, αλλά και για αυτές που ήδη υφίστανται από την ανεξέλεγκτη κίνηση πετρελαιοκίνητων φορτηγών, ταξί και πολλών ελλιπώς συντηρημένων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Το Βήμα της Κυριακής» ανοίγει τον φάκελο «ντίζελ» και παρουσιάζει τα τελευταία επιστημονικά δεδομένα, το οικονομικό όφελος, τους περιβαλλοντικούς κινδύνους, τις «γκρίζες ζώνες» και τα επιχειρήματα των δύο πλευρών.

Τα παλαιού τύπου πετρελαιοκίνητα οχήματα ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα κυρίως με αιωρούμενα σωματίδια (ΑΣ)- από τους πιο επικίνδυνους για τη δημόσια υγεία ρύπους. Τα Εuro 5 τα οποία βγήκαν στην αγορά τον προηγούμενο Ιανουάριο (2011) φέρουν τεχνολογία η οποία μειώνει σημαντικά τις εκπομπές των συγκεκριμένων ρύπων. Οι τεχνολογίες όμως αυτές που είχαν στόχο τον έλεγχο των εκπεμπόμενων από τα ντιζελοκίνητα αιωρούμενων σωματιδίων (ΑΣ) αυξάνουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου, τα οποία με τη σειρά τους συμβάλλουν στη δημιουργία των ρύπων του όζοντος οι οποίοι δημιουργούν την αποπνικτική ατμόσφαιρα κάθε καλοκαίρι. Το πρόβλημα πιθανώς θα επιλυθεί με τα Εuro 6, τα οποία θα κυκλοφορήσουν το 2014 (ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν ήδη πετρελαιοκίνητα με τεχνολογία Εuro 6).

Γυμνοί απέναντι στη νοθεία

Τα επιχειρήματα του ΥΠΕΚΑ υπέρ της απελευθέρωσης δεν βασίζονται μόνο στα επιστημονικά στοιχεία για τις χαμηλές εκπομπές ρύπων και σωματιδίων των νέων πετρελαιοκίνητων ΙΧ, τα οποία προτιμώνται από τους 7 στους 10 αγοραστές στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, η επανεξέταση επείγει για να δοθεί τέλος στην απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη: κακοσυντηρημένα ταξί, παλαιάς τεχνολογίας λεωφορεία, αλλά και «αρχαία» επαγγελματικά φορτηγά τα οποία απλώνουν «ντουμάνι» χωρίς κανέναν ουσιαστικό έλεγχο.

Παραλλήλως, το κράτος παραδέχεται ότι αδυνατεί να ελέγξει τη νοθεία των καυσίμων! Σύμφωνα με πληροφορίες, η παρέμβαση θα είναι συνολική: θα αφορά όχι μόνο την πιστοποίηση και τα διαστήματα ελέγχου (μέσω ΚΤΕΟ) των «πράσινων» ντίζελ οχημάτων που θα επιτραπούν, αλλά και το ζήτημα ποιότητας των καυσίμων και το καθεστώς αυθαιρεσίας που έχει επιτραπεί σιωπηρά για χιλιάδες παλαιά ντίζελ, τα οποία ρυπαίνουν με τον... νόμο.

Η συζήτηση επανέρχεται εδώ και χρόνια. Οι υποστηρικτές της χρήσης ντίζελ επικαλούνται και περιβαλλοντικούς λόγους. Η αλήθεια είναι ότι μπορεί τα όρια εκπομπών ρύπων για τα ντιζελοκίνητα να είναι σήμερα αυστηρότερα, ωστόσο οι περιβαλλοντικές επιδόσεις τους εξακολουθούν να υπολείπονται των αντίστοιχων βενζινοκινητήρων ως προς τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx). Επιστημονικές μελέτες έχουν καταδείξει ότι το ποσοστό ΝΟx (που εκπέμπεται ως πρωτογενές διοξείδιο του αζώτου από τα ντιζελοκίνητα) έχει αυξηθεί σημαντικά με την εισαγωγή διαφόρων νέων τεχνολογιών. Οι τεχνολογίες αυτές είχαν ως στόχο τον έλεγχο των εκπεμπόμενων αιωρούμενων σωματιδίων (ΑΣ) και τη συμμόρφωση με τα νέα αυστηρά ευρωπαϊκά πρότυπα (Εuro 5 και Εuro 6).

«Η αύξηση των οξειδίων του αζώτου σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις όπου είναι ελεύθερη η πετρελαιοκίνηση δεν παρατηρείται στον ελληνικό χώρο» τονίζει όμως η αναπληρώτρια καθηγήτρια στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ κυρία Αρχοντούλα Χαλουλάκου.

Από σχετική πρόσφατη μελέτη της για την Αθήνα φαίνεται ότι το ποσοστό συμμετοχής πρωτογενούς διοξειδίου του αζώτου δεν έχει μεταβληθεί σημαντικά. «Επειδή στην Αθήνα δεν επιτρέπεται η χρήση ντιζελοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων».

Ελεγχοι σε πραγματικές συνθήκες

Μελέτες μάλιστα εντόπισαν σημαντική απόκλιση μεταξύ των εκπομπών κατά τον πρότυπο κύκλο οδήγησης στις αυτοκινητοβιομηχανίες και κάτω από πραγματικές συνθήκες καθημερινής οδήγησης. Σύμφωνα με την καθηγήτρια, έγινε ξεκάθαρο ότι μία από τις κύριες τεχνικές που εφαρμόζονται στα ντιζελοκίνητα για μείωση των εκπομπών ΝΟx (SRC) δεν αποδίδει τα αναμενόμενα σε συνθήκες χαμηλών ταχυτήτων σε αστικές περιοχές.

Τις επιπτώσεις που θα έχει η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στις εκπομπές συμβατικών ρύπων και αερίων του θερμοκηπίου μελέτησε η επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής του ΑΠΘ με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Ζ. Σαμαρά, βάσει δύο εναλλακτικών σεναρίων.

Το πρώτο μελετά αύξηση της διείσδυσης οχημάτων ντίζελ λόγω άρσης της απαγόρευσης και το δεύτερο συνδυάζει αύξηση της διείσδυσης με παράλληλη απόσυρση παλαιοτέρων οχημάτων. Και τα δύο σενάρια προβλέπουν ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CΟ2 ) μειώνονται κατά 2,5% το 2020, ενώ οι εκπομπές σωματιδίων στο πρώτο σενάριο δεν διαφοροποιούνται με την αύξηση των οχημάτων ντίζελ, καθώς όλα τα σύγχρονα οχήματα ντίζελ είναι εφοδιασμένα με φίλτρα αιθάλης.

Στο δεύτερο σενάριο μάλιστα μειώνονται κατά 3,5%. Αντίθετα, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) αυξάνουν και στα δύο σενάρια (6,5% στο πρώτο και 3% στο δεύτερο).

Το στοίχημα για καθαρά καύσιμα

Η εξεύρεση της «χρυσής τομής» για μια περιβαλλοντικά ασφαλή ρύθμιση απαιτεί σίγουρα «καθαρά» καύσιμα. Οι νέοι κινητήρες ντίζελ είναι πιο αποδοτικοί και πολύ πιο οικονομικοί (τουλάχιστον 30%) από τους αντίστοιχους κινητήρες βενζίνης. «Τα σύγχρονα ντιζελοκίνητα οχήματα Εuro 4 και Εuro 5 έχουν ειδικούς καταλύτες και φίλτρα και μηδενίζουν τα καυσαέρια» εξηγεί στο «Βήμα» ο κ. Ευριπίδης Λόης, καθηγητής του Εργαστηρίου Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Ωστόσο αυτό είναι το κυριότερο πρόβλημα που αφορά την Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Για να δουλέψουν σωστά οι καταλύτες των οχημάτων αυτών απαιτούν καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (<10 ppm). «Σε περίπτωση νοθείας με πετρέλαιο θέρμανσης ή ναυτιλίας, το οποίο περιέχει θείο (άνω των 1.000 ppm) αδρανοποιούνται οι καταλύτες των ντιζελοκίνητων και τα περιβαλλοντικά οφέλη εκμηδενίζονται» σημειώνει ο κ. Λόης. Επομένως τα πράσινα ντίζελ δεν «πίνουν» νοθευμένο πετρέλαιο. «Η πρότασή μου είναι να επιτραπεί η είσοδος στην αγορά νέων μοντέλων ΙΧ ντιζελοκίνητων οχημάτων, δηλαδή μοντέλα Εuro 4 και Εuro 5» λέει ο καθηγητής του Πολυτεχνείου. Για να επιτραπεί η κυκλοφορία τους το κράτος πρέπει να βρει τον τρόπο να διασφαλίσει καύσιμα υψηλής ποιότητας στους καταναλωτές. Μπορεί; Η... πιστοποιημένη ανικανότητα της κρατικής μηχανής στο συγκεκριμένο ζήτημα είναι ίσως το βασικότερο αντεπιχείρημα κατά της απελευθέρωσης... Η άρση της απαγόρευσης κρύβει άλλο ένα «αγκάθι». Επειδή το φωτοχημικό νέφος παραμένει το ίδιο «αποπνικτικό» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η χρήση πετρελαιοκίνητων παλαιότερης τεχνολογίας θα ήταν καταστρεπτική. Για αυτό, όπως λέει στο «Βήμα» ο καθηγητής στη σχολή Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ κ. Ι. Ζιώμας, πριν η κυβέρνηση προχωρήσει στην άρση θα πρέπει κατ΄ αρχάς να εξετάσει την απόσυρση και αντικατάσταση του στόλου των μεταχειρισμένων παλαιών φορτηγών τα οποία κυκλοφορούν στη χώρα. Μετά το 2014 και την κυκλοφορία στους δρόμους των πετρελαιοκίνητων τα οποία θα ενσωματώνουν την αυστηρότερη ευρωπαϊκή νομοθεσία (Εuro 6), θα ήταν ασφαλέστερο, όπως λένε οι ειδικοί, να ασχοληθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης. Μελέτες του ΕΜΠ για την Αθήνα έχουν δείξει ότι τα πετρελαιοκίνητα (φορτηγά) ευθύνονται σε ποσοστό 70% για τις εκπομπές μικροσωματιδίων- εκ των πλέον επικινδύνων για τη δημόσια υγεία ρύπων. Οπως επισημαίνει ο κ. Ζιώμας, ο ελληνικός στόλος των φορτηγών είναι γηρασμένος. «Ο μέσος όρος ηλικίας τους στην Ελλάδα φτάνει τα 18 έτη. Στην πλειονότητά τους έχουν εισαχθεί ή εισάγονται μεταχειρισμένα και αποτελούν μια σημαντική πηγή ρύπανσης. ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ «7 στους 10 αγοράζουν ντίζελ» Σε όλη την Ισπανία τα ντίζελ κυκλοφορούν ελεύθερα. «Στη Βαρκελώνη τα τελευταία χρόνια, ιδίως μετά την κρίση, επτά στους 10 αγοράζουν ντίζελ όχι μόνο για οικονομία, αλλά και επειδή οι νέοι κινητήρες είναι δυνατοί και γρήγοροι» δηλώνει μιλώντας στο «Βήμα» ο Ισπανός κ. Ξαβιέρ Ροντρίγκες, ιδιωτικός υπάλληλος. «Στην οικογένεια έχουμε τρία αμάξια, όλα ντίζελ» λέει και προσθέτει: «Ενας συνάδελφός μου, ο οποίος καλύπτει περίπου τα ίδια χιλιόμετρα με εμένα, θέλει περισσότερα από 30 ευρώ την εβδομάδα. Εγώ βάζω 20 ευρώ και συνήθως καλύπτω και το Σάββατο». Η τιμή του ντίζελ στην Ισπανία είναι περίπου 1,35 ευρώ το λίτρο και η αμόλυβδη βενζίνη 1,55 ευρώ. «Το αυτοκίνητό μου, 1.600 κυβικών, δεν καίει περισσότερο από 5 λίτρα βενζίνη στα 100 χιλιόμετρα. Πέρυσι υπολόγισα ότι ξόδεψα 800 ευρώ για ντίζελ για 12.380 χιλιόμετρα που κάλυψα μέσα σε έναν χρόνο» λέει. Οσο για τις εκδρομές; «Το παίρνεις απόφαση χωρίς να πολυσκέφτεσαι το κόστος». ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ «Φουλάρω με τα μισά λεφτά» «Αφήνω το βενζινοκίνητο ΙΧ στο γκαράζ και χρησιμοποιώ το ντίζελ επαγγελματικό» δηλώνει ο κ. Βασίλης Χατζηευστρατίου, ελεύθερος επαγγελματίας, κάτοικος Θεσσαλονίκης. «Είμαι κάτοχος ενός βενζινοκίνητου μοντέλου 1.400 κυβικών νέας τεχνολογίας με 120 άλογα. Η χρησιμοποίησή του έχει γίνει απαγορευτική ιδίως μετά την τελευταία αύξηση στη βενζίνη, εφόσον καίει περίπου 12 λίτρα ανά 100 χλμ. εντός της πόλης» σημειώνει και καταθέτει την εμπειρία του: «Λόγω της δουλειάς μου έχω και ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο 2.400 κυβικών ντίζελ, το οποίο χρησιμοποιώ στην πόλη για διανομές. Παρ΄ ότι φορτωμένο, δεν καταναλώνει πάνω από 7 λίτρα/ 100 χλμ. Με το ντίζελ πληρώνω τα μισά. Μάλιστα, με τη σύζυγό μου έχουμε φτάσει στο σημείο να χρησιμοποιούμε το επαγγελματικό για τις μετακινήσεις μας εντός και εκτός της πόλης».
BHMA



Read more...

Καταδρομική επιχείρηση των Νορβηγών κομάντο με δεκάδες συλλήψεις...



Σε συναγερμό βρίσκεται εκ νέου η νορβηγική αστυνομία και μετά από επιχείρηση στο ανατολικό τμήμα του Όσλο, η οποία συνδέεται με την έρευνα που διεξάγεται για τη διπλή επίθεση της Παρασκευής προχώρησε σε δεκάδες συλλήψεις (δείτε βίντεο Νο.1, Νο.2, Νο.3).

Σύμφωνα με πηγές, στην επιχείρηση αυτή μετέχει η... αντιτρομοκρατική μονάδα της αστυνομίας Delta.

Νορβηγικά μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν ότι η αστυνομία συνέλαβε αρκετά άτομα στην επιδρομή που πραγματοποίησε σήμερα στο Όσλο στο πλαίσιο των ερευνών της σε σχέση με τις επιθέσεις της Παρασκευής.

Την πληροφορία αυτή μεταδίδουν ο ανεξάρτητος τηλεοπτικός σταθμός TV2 και η εφημερίδα στο ίντερνετ Verdens Gang.

Η νορβηγική αστυνομία επιβεβαίωσε παράλληλα σήμερα ότι ο φερόμενος ως δράστης των επιθέσεων της Παρασκευής Άντερς Μπέχρινγκ Μπρέιβικ δημοσίευσε αντιισλαμικό μανιφέστο 1.500 σελίδων λίγες ώρες πριν πραγματοποιήσει τις επιθέσεις.

Στο βιβλίο αυτό στο ίντερνετ περιγράφεται ο σχεδιασμός, η παρασκευή των εκρηκτικών και η βίαιη φιλοσοφία που οδήγησαν στη βομβιστική επίθεση στο κέντρο του Όσλο και στην επίθεση με όπλο σε κατασκήνωση της νεολαίας του Εργατικού Κόμματος στο νησί Οτόγια.

"Το μανιφέστο αυτό δημοσιεύτηκε την ημέρα που έγιναν τα γεγονότα", δήλωσε ο αξιωματούχος της αστυνομίας του Όσλο Σβέινουνγκ Σπόνχαϊμ σε συνέντευξη Τύπου.

"Έχουμε επιβεβαίωση γι'αυτό", προσέθεσε.

Οι φόνοι θα προσελκύσουν την προσοχή στο μανιφέστο, το οποίο ονομάζεται "2083-Μια Ευρωπαϊκή Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας", γράφει ο Μπρέιβικ.

"Όταν αποφασίσεις να χτυπήσεις, είναι καλύτερο να σκοτώσεις πολύ περισσότερους από αρκετούς, ειδάλλως διατρέχεις τον κίνδυνο να μειώσεις τον επιθυμητό ιδεολογικό αντίκτυπο του πλήγματος", σημειώνει.

Την ίδια ώρα ο 32χρονος Νορβηγός που κατηγορείται για την διπλή επίθεση, στην οποία βρήκαν τον θάνατο 93 άτομα κυρίως παιδιά και έφηβοι, ομολόγησε σύμφωνα με την αστυνομία τις πράξεις του αλλά δεν δηλώνει ένοχος.
Μάλιστα σύμφωνα με τις νορβηγικές αρχές ο κατηγορούμενος υποστηρίζει πως έδρασε μόνος του.

Η απώλεια καθενός από τα θύματα "αποτελεί μια τραγωδία", δήλωσε σήμερα φανερά συγκινημένος ο πρωθυπουργός της Νορβηγίας Γενς Στόλτενμπεργκ, μιλώντας κατά την επιμνημόσυνη δέηση που τελέστηκε στον καθεδρικό ναό του Όσλο στη μνήμη των 92 νεκρών του μακελειού της Παρασκευής στη νορβηγική πρωτεύουσα και στο νησί Οτόγια.

Ο Στόλτενμπεργκ σημείωσε ότι γνώριζε προσωπικά πολλούς από τους ανθρώπους που σκοτώθηκαν την Παρασκευή και ότι σύντομα θα δοθούν στη δημοσιότητα τα ονόματα και οι φωτογραφίες των 93 νεκρών.

"Τότε θα φανεί το εύρος του κακού", σημείωσε.

"Είμαστε μια μικρή χώρα, αλλά είμαστε ένας περήφανος λαός", προσέθεσε και υπογράμμισε ότι η χώρα του "δεν θα εγκαταλείψει ποτέ τις αξίες της".

Σύμφωνα με τα στοιχεία της νορβηγικής αστυνομίας, 93 άνθρωποι σκοτώθηκαν, 97 τραυματίστηκαν, ενώ εξακολουθεί να υπάρχει αδιευκρίνιστος αριθμός αγνοουμένων από τη διπλή επίθεση της Παρασκευής.
«Ομολόγησε τις πράξεις του - την βομβιστική επίθεση στο Οσλο και την επίθεση στο νησί Οτόγια - παρότι δεν δηλώνει ένοχος,» είπε ο εκτελών χρέη επικεφαλής της αστυνομίας, Σβέινουνγκ Σπόνχαιμ, σε συνέντευξη Τύπου για τον Αντερς Μπέχρινγκ Μπρέιβικ, ο οποίος έχει τεθεί υπό κράτηση.

«Υποστηρίζει ότι έδρασε μόνος του, αλλά η αστυνομία πρέπει να διασταυρώσει τα όσα λέει. Κάποιες από τις μαρτυρίες στο νησί μας κάνουν να μην είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι ο δράστης ήταν ένας», τόνισε ο αξιωματικός της νορβηγικής αστυνομίας
Ο Σπόνχαιμ είπε, πάντως, ότι η αστυνομία δεν έχει άλλους υπόπτους για τη διπλή επίθεση της Παρασκευής.

Την ίδια ώρα ο δικηγόρος που ανέλαβε την υπεράσπιση του κατηγορουμένου, δήλωσε ότι ο πελάτης του ήθελε "να αλλάξει την κοινωνία" με τις πράξεις του.

Ο 32χρονος Αντερς Μπέχρινγκ Μπρέιβικ ανέφερε στους αστυνομικούς που τον ανέκριναν ότι στόχος του ήταν «να πλήξει την κοινωνία, τα θεμέλιά της και τον τρόπο που κυβερνάται» πρόσθεσε ο δικηγόρος του, Γκέιρ Λίπεσταντ, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο νορβηγικό τηλεοπτικό δίκτυο NRK.
Λίπεσταντ αρνήθηκε να σχολιάσει τα κίνητρα του Μπρέιβικ, αλλά είπε ότι ο πελάτης του ενδέχεται να δώσει ο ίδιος περισσότερες πληροφορίες αύριο Δευτέρα κατά την κατάθεσή του, που έχει ζητήσει να διεξαχθεί κεκλεισμένων των θυρών.

Ο Μπρέιβικ πρόκειται, μάλιστα, να εξεταστεί από γιατρό της αστυνομίας πριν καταθέσει. Μέχρι τότε ο δικηγόρος του αρνείται να σχολιάσει την ψυχική κατάσταση του πελάτη του.
real.gr



Read more...

Επαφές Βενιζέλου με Λαγκάρντ, Γκάιτνερ και Νταλάρα στην Ουάσινγκτον

Συναντήσεις τη Δευτέρα

Γεμάτη η ατζέντα του υπουργού Οικονομικών για την επίσκεψή του στην Ουάσινγκτον
Γεμάτη η ατζέντα του υπουργού Οικονομικών για την επίσκεψή του στην Ουάσινγκτον (Φωτογραφία: ΑΠΕ )
Αθήνα
Με την επικεφαλής του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ, τον Αμερικανό ομόλογό του Τίμοθι Γκάιτνερ και άλλους αξιωματούχους του ΔΝΤ και της αμερικανικής κυβέρνησης θα συναντηθεί τη Δευτέρα στην Ουάσινγκτον ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος. Οι επαφές κρίνονται ιδιαίτερα σημαντικές μετά την απόφαση για την Ελλάδα στη Σύνοδο Κορυφής της Πέμπτης.

Ο κ. Βενιζέλος, που αναμένεται να φτάσει στις ΗΠΑ την Κυριακή το βράδυ, θα παραχωρήσει συνεντεύξεις σε μέσα ενημέρωσης και θα απευθύνει ομιλίες σε αμερικανικά ινστιτούτα.

Ο υπουργός Οικονομικών, μεταξύ άλλων, θα συναντηθεί με τον Αμερικανό ομόλογό του Τίμοθι Γκάιτνερ, την επικεφαλής του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ, τον διευθύνων σύμβουλο του Διεθνούς Χρηματοπιστωτικού Ινστιτούτου (IIF) Τσαρλς Νταλάρα, καθώς και με ηγετικά στελέχη του Κογκρέσου, συγκεκριμένα με τους γερουσιαστές Τιμ Τζόνσον, πρόεδρο της Επιτροπής Γερουσίας για Τραπεζικές, Οικιστικές και Αστικές Υποθέσεις και Τζον Κέρι, πρόεδρο της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων.

Ο κ. Βενιζέλος θα μιλήσει το βράδυ της ίδιας μέρας στο Peterson Institute for International Economics, με θέμα: «Ελληνική κρίση: προκλήσεις και ευκαιρίες».

Newsroom ΔΟΛ


Read more...

ΣτΕ: Παράνομες οι προσλήψεις στο Μουσείο Ακρόπολης


newpost.gr
ΣτΕ: Παράνομες οι προσλήψεις στο Μουσείο Ακρόπολης
Το «μικροσκόπιο» του Συμβουλίου της Επικρατείας «συνέλαβε» ορισμένες μη νόμιμες ρυθμίσεις στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, που αφορά την κήρυξη του οργανισμού του Μουσείου Ακρόπολης, ο οποίος θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με 4.357.536 ευρώ.

Οι παράνομες διατάξεις, που εντοπίστηκαν από τους συμβούλους του Ε' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (πρόεδρος ο αντιπρόεδρος Κ. Μενουδάκος και εισηγητής ο πάρεδρος Α. Σκούφαλος) αφορούν τον τρόπο πρόσληψης του προσωπικού στο Μουσείο.

Ειδικότερα, με το σχέδιο διατάγματος καθορίζεται η νομική μορφή, η έδρα και η αποστολή του Μουσείου Ακρόπολης. Επίσης, ρυθμίζονται οι αρμοδιότητες του γενικού διευθυντή, η διάρθρωση και οι αρμοδιότητες των υπηρεσιών του Μουσείου, ενώ συνιστώνται οι θέσεις του προσωπικού και προβλέπονται τα προσόντα διορισμού και οι διαδικασίες πρόσληψης του, καθώς και τα προσόντα για την επιλογή των προϊσταμένων των οργανικών μονάδων.

Στην υπ' αριθμ. 141/2011 γνωμοδότηση του Ε' Τμήματος του ΣτΕ, επισημαίνεται ότι είναι μη νόμιμη και κατά συνέπεια διαγραπτέα η διάταξη εκείνη του σχεδίου διατάγματος (άρθρο 15), που προβλέπει τη σύσταση 41 θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Μουσείο. Η επίμαχη διάταξη κρίθηκε παράνομη, καθώς σύμφωνα με το άρθρο 103 του Συντάγματος, η δημόσια διοίκηση στελεχώνεται κατ' αρχήν με μόνιμο προσωπικό και κατ' εξαίρεση το Σύνταγμα επιτρέπει την πλήρωση θέσεων με σχέση ιδιωτικού δικαίου.

Στην τελευταία αυτή κατηγορία, δηλαδή σε αυτήν των κατ' εξαίρεση προσλήψεων ιδιωτικού δικαίου, εντάσσονται μόνο οι αναγκαίες προσλήψεις προσώπων με εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις και εμπειρία η οποία αποδεικνύεται με τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών και επαγγελματική εμπειρία.

Αντίθετα, οι δικαστές για τους ίδιους λόγους, έκριναν νόμιμη μία δεύτερη διάταξη του ίδιου άρθρου, που προβλέπει τη σύσταση 15 θέσεων ειδικού επιστημονικού προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.

Νόμιμη κρίθηκε και η διάταξη του σχεδίου διατάγματος, που προβλέπει την πρόσληψη εκτός ΑΣΕΠ («νόμος Πεπονή») ειδικού επιστημονικού προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, το οποίο εξειδικεύεται στα γνωστικά αντικείμενα: 1) αρχαιολογίας, 2) μουσειολογίας, 3) μουσειοπαιδαγωγικής, 4) συντήρησης αρχαιοτήτων έργων τέχνης, 5) αρχιτεκτόνων και 6) μηχανικών πληροφορικής. Τα πέντε αυτά γνωστικά αντικείμενα του ειδικού επιστημονικού προσωπικού εμπίπτουν στις εξαιρέσεις του «του νόμου Πεπονή».

Παράνομη κρίθηκε, εξάλλου, η τέταρτη παράγραφος του ίδιου άρθρου (21), που προέβλεπε την εκτός ΑΣΕΠ πρόσληψη άλλων ειδικοτήτων, όπως είναι φιλολόγων, κοινωνικών επιστημόνων κ.λπ.

Επίσης, οι σύμβουλοι Επικρατείας «έκοψαν» ως μη νόμιμη και μία άλλη, δεύτερη ρύθμιση, που προέβλεπε την πρόσληψη δικηγόρου, χωρίς να προηγηθεί -όπως προβλέπει η νομοθεσία- προκήρυξη και να ελεγχθούν οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων από ειδική επιτροπή, να παραχωρηθούν συνεντεύξεις από τους υποψηφίους κ.λπ.

Νόμιμη κρίθηκε η διάταξη εκείνη του σχεδίου διατάγματος, που προβλέπει την πρόσληψη νομικού συμβούλου του Μουσείου κατ' επιλογήν, χωρίς δηλαδή προκήρυξη. Νόμιμη κρίθηκε και η επίμαχη διάταξη, καθώς η κατ΄επιλογή κάλυψη της συγκεκριμένης θέσης προβλέπεται από τη νομοθεσία (Ν. 1649/1986).
Read more...

Τρία ψέματα για το αυθαίρετο

Oι δασολόγοι ξεσκεπάζουν τον Παπακωνσταντίνου


http://img.protothema.gr/89D5E1A2F5729FFD022974AC24954DE8.jpg
Ολόκληρη «σταυροφορία» κατά του Γ. Σουφλιά είχε ξεκινήσει ο Γ. Παπακωνσταντίνου όταν αποκαλύφθηκαν το 2008 οι πολεοδομικές παραβάσεις στο σπίτι του πρώην υπουργού ΠΕΧΩΔΕ στην Ανάβυσσο. Παρά το γεγονός ότι η οικογένεια
του νυν υπουργού Περιβάλλοντος κατείχε το δικό της αυθαίρετο στη Βραυρώνα, ο ίδιος έθετε θέμα ηθικής τάξης για τον τότε υπουργό της Ν.Δ. Σήμερα, όπου είναι ο ίδιος υπόλογος,
αρκείται να επιτεθεί στα Μέσα Ενημέρωσης…

Δεν έχει προηγούμενο η «αυθαίρετη» πολιτική συμπεριφορά που επιδεικνύει ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, που τον εκθέτει ανεπανόρθωτα στο Πανελλήνιο και αντανακλά αρνητικά στην εικόνα της κυβέρνησης.

Η αποκάλυψη του «ΘΕΜΑτος» για το οικογενειακό «δασικό» αυθαίρετο του καθ’ ύλην αρμόδιου υπουργού για την προστασία του περιβάλλοντος συγκλονίζει. Το γεγονός όμως ότι η ύπαρξη του αυθαιρέτου στη Βραυρώνα δεν εμπόδισε τον κ. Παπακωνσταντίνου να ηγηθεί της «σταυροφορίας» κατά πολιτικών του αντιπάλων καταγγέλλοντάς τους για πολεοδομικές αυθαιρεσίες, εξοργίζει. Πρόκειται για μια ακόμα ενδιαφέρουσα πτυχή της πολιτικής διαδρομής του πρώην «τσάρου» της πολύπαθης ελληνικής οικονομίας, η οποία προσδίδει νέα διάσταση στο σοβαρότατο ηθικό και πολιτικό ζήτημα που έχει προκύψει, ενισχύοντας τα επιχειρήματα όσων κάνουν λόγο για άκρατη υποκρισία στην πολιτική ζωή του τόπου.

Ο κ. Παπακωνσταντίνου, ενώ ήταν «ανοιχτός» με την οικογενειακή του εξοχική κατοικία, ύψωσε το λάβαρο της διαφάνειας στην περίπτωση του πρώην υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά, για την κατοικία του οποίου στην Ανάβυσσο είχαν έρθει στο φως πολεοδομικές παραβάσεις. Ειδικότερα, στις 10 Απριλίου 2008 ο σημερινός υπουργός κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση προς τον Θεσσαλό πολιτικό με θέμα «Ζητήματα ηθικής τάξης για το αυθαίρετο του κ. Σουφλιά»!
Read more...

Ρέππας: Εθνική καταστροφή οι ταξιτζήδες


newpost.gr
Ρέππας: Εθνική καταστροφή οι ταξιτζήδες
Στην υπόθεση των αυτοκινητιστών ταξί αναφέρεται σε συνέντευξή του στο Βήμα της Κυριακής, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτονικής Διακυβέρνησης Δημήτρης Ρέππας.

Ο υπουργός προτρέπει τους ιδιοκτήτες ταξί να μην κάνουν στους άλλους ό,τι δεν ήθελαν για τους ίδιους: «δεν μπορεί να κάνεις σε κάποιον αυτό που δεν θέλεις να υφίστασαι εσύ. Οι άνθρωποι των ταξί δείχνουν αδυναμία και όχι δύναμη, όπως ίσως νομίζουν, όταν δρουν στο όνομα του κλάδου και όχι στο όνομα του συμφέροντος της χώρας, όπως κάνει η κυβέρνηση. Συμβάλλουν στην εθνική καταστροφή, θεωρώντας ότι προωθούν τη δική τους σωτηρία, αναφέρει ο κ. Ρέππας.

Παράλληλα βεβαιώνει ότι δεν υπάρχει οποιασδήποτε μορφής βεντέτα με τον διάδοχό του στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Ραγκούση. «Γνωρίζουμε και οι δύο ότι πέρα από τα πρόσωπα υπάρχει η κυβέρνηση, η παράταξη και, κυρίως, πάνω από όλα, η χώρα», προσθέτοντας ότι ο υπουργός Υποδομών «χειρίζεται όλα τα θέματα με ευθύνη, ώστε να τα ενσωματώσει στην πολιτική του πρωτοβουλία» .

Προσθέτει πάντως, ότι η μόνη πρόβλεψη του επίμαχου Προεδρικού Διατάγματος που δεν υιοθετήθηκε από τον αρμόδιο υπουργό ήταν «μια πρόβλεψη που ισχύει σε όλη την Ευρώπη που συνδέει τον αριθμό των αδειών με τον πληθυσμό μιας πόλης ή περιοχής. Αυτό και μόνο το σημείο δεν υιοθετήθηκε από τον αρμόδιο υπουργό, που επέλεξε- και αυτό είναι απολύτως θεμιτό- μια άλλη προσέγγιση προς την ίδια κατεύθυνση της απελευθέρωσης της αγοράς».

Στην επισήμανση ότι ο κ. Ραγκούσης υποστηρίζει πως δεν πέρασε από συλλογικό κυβερνητικό όργανο αυτό το Προεδρικό Διάταγμα και ότι, αν το έστελνε, θα κρινόταν αντισυνταγματικό από το Συμβούλιο Επικρατείας, απαντά: «Δεν συζητούνται στο Υπουργικό Συμβούλιο οι κανονιστικές πράξεις. Είναι θέμα συναρμοδίων υπουργών των οποίων η υπογραφή έχει τεθεί στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.

Αν είχε σταλεί το Προεδρικό Διάταγμα στο Συμβούλιο Επικρατείας, θα είχαμε ήδη τη γνωμοδότησή του. Και αν μεν κρινόταν αντισυνταγματικό τότε, με αυτό το δεδομένο, ο χώρος των ταξί δεν θα είχε κανέναν λόγο να στραφεί εναντίον της κυβέρνησης και να αντιδρά. Αν, πάλι, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ορθή από άποψη συνταγματικότητας τη ρύθμιση αυτή, θα έπρεπε να είναι μια πολιτική αποδεκτή προς εφαρμογή. Αυτό μπορεί να γίνει και τώρα. Ο αρμόδιος υπουργός όλα αυτά τα γνωρίζει και τα σταθμίζει».

Read more...

«Να πληρώσουν όσοι κρύβουν τα εισοδήματά τους!»

Μήνυμα-αίτημα Παπούλια


http://img.protothema.gr/C0AC5ECF2B0FD6594F055D41974C42B8.jpg

"Ήρθε η ώρα να πληρώσουν όσοι κρύβουν τα εισοδήματά τους" τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας, κατά τη δεξίωση για την 37η επέτειο αποκατάστασης της Δημοκρατίας.

Ο κ. Παπούλιας, απευθυνόμενος στους παρευρισκόμενους εκπροσώπους του αντιδικτατορικού αγώνα, σημείωσε ότι η χώρα τους χρωστάει πολλά, αλλά και ότι η δική τους γενιά, αν και δοκιμάστηκε σκληρά, είχε μπροστά της «ορίζοντα».

"Δεν συμβαίνει το ίδιο σήμερα. Η νέα γενιά, που μεγάλωσε σε συνθήκες σχετικής ή μεγαλύτερης ευημερίας, είναι η πρώτη που θα περάσει χειρότερα από την προηγούμενη. Γιατί κουβαλάει στην πλάτη της το δυσβάσταχτο χρέος. Οφείλουμε σε αυτή τη γενιά να κάνουμε το αδύνατο δυνατό, για να διασφαλίσουμε ότι τα πέτρινα χρόνια της θα είναι όσο γίνεται λιγότερα" σημείωσε ο Πρόεδρος και περιέγραψε πώς οι διεκδικήσεις του αντιδικτατορικού αγώνα παραμένουν επίκαιρες.

"Για «ψωμί» σε μια οικονομία που επιτρέπει σε όλους τους πολίτες αξιοπρεπή διαβίωση. Για «παιδεία» σε μια ανοιχτή κοινωνία με κανόνες αξιοκρατίας και δυνατότητα αξιοποίησης της δημιουργικότητας των πολιτών της. Για «ελευθερία» σε μια χώρα που δεν ζει με δάνειες δυνάμεις".

Αναφερόμενος στις αποφάσεις της έκτακτης Συνόδου Κορυφής της Ευρωζώνης, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας σημείωσε ότι "έγινε, με μεγάλη καθυστέρηση, ένα βήμα προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, αλλά ο δρόμος είναι μακρύς" και ανέδειξε την εμπέδωση κανόνων οικονομικής δημοκρατίας ως εθνικό διακύβευμα.

"Ήρθε η ώρα να πληρώσουν όσοι κρύβουν τα εισοδήματά τους. Είτε είναι μεγαλοφοροφυγάδες με βαρείς λογαριασμούς σε τράπεζες του εξωτερικού είτε αποτελούν κομμάτι της αφορολόγητης μεσαίας τάξης. Δεν δέχομαι ότι είναι ανίκητη η παραοικονομία. Ας συμφωνήσουμε όλοι ότι η φοροδιαφυγή είναι η πλέον αντικοινωνική συμπεριφορά, δημιουργεί όρους διάρρηξης της κοινωνικής συνοχής, υπονομεύει το εθνικό μέλλον" δήλωσε με έμφαση και αναφέρθηκε στην ανάγκη να υποστηριχθούν οι διατάξεις για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος με άρση του τραπεζικού απορρήτου, όταν διαπιστώνεται δυσαναλογία περιουσιακών στοιχείων και δηλωθέντων εισοδημάτων.

Ο κ. Παπούλιας τόνισε ακόμη την σημασία αντιμετώπισης της ανεργίας και της πάταξης της γραφειοκρατίας, προκειμένου να προσελκύσουμε ξένες επενδύσεις και να αναπτύξουμε υγιή επιχειρηματικότητα, ώστε "να μην μείνουμε στο έλεος του αέναου δανεισμού", ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στη μετατροπή της οικονομικής κρίσης σε κρίση της πολιτικής και των θεσμών.

"Κάποιοι επιδιώκουν να γίνει και κρίση της Δημοκρατίας", είπε και υπογράμμισε ότι "σε ένα κράτος που λειτουργεί, με ένα πολιτικό σύστημα με αυτοσεβασμό, τα αποτελέσματα στη μάχη για κοινωνική δικαιοσύνη αποτρέπουν το εφιαλτικό ενδεχόμενο ανεξέλεγκτων κοινωνικών εντάσεων".

Σε αυτό το πλαίσιο, κάλεσε τους πολιτικούς να μιλούν περισσότερο, να παρεμβαίνουν, να μην αφήνουν "όλον το δημόσιο χώρο σε όσους μιλούν πολύ χωρίς λόγο ή για δικούς τους λόγους".

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εξέφρασε ακόμη τον αποτροπιασμό και την αλληλεγγύη του για την τρομοκρατική επίθεση στη Νορβηγία, που μας θυμίζει, όπως τόνισε, "πόσο σκοτάδι μπορεί να κρύβει η ανθρώπινη φύση και πού μπορεί να οδηγήσει η διαπαιδαγώγηση στο μίσος".

Read more...

Η κόρη του Άκη σε «μπίζνες» με την γ.γ. του υπουργείου Περιβάλλοντος

newpost.gr
Η κόρη του Άκη σε «μπίζνες» με την γ.γ. του υπουργείου Περιβάλλοντος
Στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ για φοροδιαφυγή βρίσκεται η κόρη του πρώην υπουργού Άκη Τσοχατζόπουλου, Αρετή, και η για πολλά χρόνια στενή της συνεργάτιδα, γενική γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Μαρία Καλτσά, λόγω μη καταβολής των απαιτούμενων φόρων κατά την κατασκευή και πώληση πολυτελούς οικοδομής στην Καλλιθέα.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Real News, η Αρετή Τσοχατζοπούλου και η Μαρία Καλτσά αγόρασαν το 2002 οικόπεδο στην οδό Ευριπίδου 10, στο οποίο στη συνέχεια έχτισαν πετνταόροφο συγκρότημα γραφείω, περίπου 856 τ.μ. ( χωρίς τους ημιυπαίθριους) και προτού καν ολοκληρωθεί το πώλησαν έναντι 2,5 εκατ. ευρώ σε γνωστή εταιρία κατασκευής γυψοσανίδων.

Μόνο που η Αρετή Τζοχατζοπούλου δήλωσε πως το συγκεκριμένο ακίνητο ανήγειρε ως ιδιώτης και ως επαγγελματίας με αποτέλεσμα να μην πρπστεθεί στα εισοδήματά της ως αριχτέκτονος μηχανικού και ιδιοκτήτριας τρίτων τεχνικών όρων και επομένως να εξαιρεθεί από τη σχετική υποχρέωση καταβολής φόρων. Έτσι, τα 2.141.509 ευρώ που εισέπραξε από την πώληση των ακινήτων δεν φορολογήθηκαν ποτέ!

Το ίδιο ισχύει και για τη γενική γραμματέα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, αρχιτέκτονα επίσης, η οποία σημειώνεται ότι μαζί με τον συζηγό της Φρανκ Μίχαελ Σμίτ είναι συνέταιροι με την κόρη του Άκη στην έταιρία Μπαούπλους. Με αυτό το λογιστικό τέχνασμα κατά την πώληση της πολυόροφης οικοδομής, υποχρέωσγη καταβολής φόρων είχε μόβο ο αγοραστής και όχι οι πωλήτριες, κυρίες Τσοχατζοπύλου και Καλτσά.

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, οι φορολογικές αρχές θεωρούν πως η συγκεκριμένη πώληση αποτελεί καθαρά εμπορική δραστηριότητα και έχουν ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες για την επιβολή σκληρών προστίμων...
Read more...

«Οι βουλευτές ζουν με τα... δανεικά της τρόικας»


newpost.gr
«Οι βουλευτές ζουν με τα... δανεικά της τρόικας»
Επίθεση στους «αντιμνημονιακούς» βουλευτές αξαπολύει με άρθρο του στο περιοδικό «Οικονομική Επιθεώρηση» ο Νίκος Παπανδρέου. Υποστηρίζει πως όσοι διαμαρτύρονται στο Κοινοβούλιο καταγγέλλοντας το Μνημόνιο ζουν με τα χρήματα των δανειστών.


Όπως γράφει χαρακτηριστικά: «Και σήμερα φυσικά όλοι οι βουλευτές ζουν με τα δανεικά της τρόικας... χωρίς να το πολυ λένε εκείνοι που βγάζουν το ψωμί τους καταγγέλλοντάς την. Και έρχονται τώρα που νομίζουν ότι αν «διώξουμε τους ξένους» ή «άν απορρίψουμε το Μνημόνιο, ξαφνικά θα λύσουμε ως δια μαγείας το πρόβλημα μας και τα πράγματα θα γυρίσουν στο όπως ήταν τότε».

Ο αδελφός του πρωθυπουργού εκτιμά, φωτογραφίζοντας τα κόμματα της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, ότι όσοι αντιδρούν το κάνουν κυρίως για μικροκομματικούς σκοπούς. «Όλοι κείνοι που νομίζουν οτι με δημαγωγία ή με εθνική αντίσταση θα λύσουν το πρόβλημα, σε ένα- δύο χρόνια θα έχουν ταυτιστεί με την παρέα των αναξιόπιστων. Όσοι ψάχνουν να κερδίσουν πόντους στα γκάλοπ θα τους βουλιάξει η ασυνέπειά τους. Είναι πολιτικοί του παρελθόντος».

Ο Νίκος Παπανδρέου σημειώνει ακόμη πως για τη διόγκωση του ελλείμματος δεν ευθύνεται μόνο η διαφθορά στο Δημόσιο, αλλά και ο τρόπος που ζούσαν οι Έλληνες όλα αυτά τα χρόνια. Ιδιοκτησία ακινήτων, ιδιαίτερα μαθήματα, μπουζούκια, γλέντια σε νησιά, χρηματοδοτήσεις αθλητικών συλλόγων, σεμινάρια. επιδοτούμενα εισιτήρια, είναι μερικοί ακόμα λόγοι που οδήγησαν τη χώρα σε αυτή την οικονομική κατάσταση.



Πηγή:realnews
Read more...

Τί γυρεύουν τα αυτοκίνητα της Μητρόπολης με τους μαφιόζους της Ζακύνθου


newpost.gr
Τί γυρεύουν τα αυτοκίνητα της Μητρόπολης με τους μαφιόζους της Ζακύνθου
Η εγκληματική οργάνωση η οποία εξαρθρώθηκε στην Ζάκυνθο προσφάτως είχε σαν κύριο χαρακτηριστικό την εναλλασσόμενη σύνθεση με άλλες μικρότερης εμβέλειας ομάδες.

Στο... ρεπερτόριο τους συμπεριελάμβαναν εμπορία ναρκωτικών -κοκαΐνη, χασίς, ecstasy, MDMA- εμπόριο όπλων, εκβιασμούς, προστασία και άλλα παρόμοια με τα οποία ασχολείται μια τέτοιας μορφής οργάνωση εάν θέλει να έχει κύρος να λέγεται σοβαρή και να είναι σεβαστή στο υπόλοιπο σινάφι.

Αυτά και πολλά άλλα είναι λίγο ως πολύ γνωστά. Αυτό που όμως φαίνεται να έχει αναστατώσει μεγάλο μέρος των κατοίκων του νησιού και δεν έχει γίνει γνωστό στο ευρύ κοινό είναι η σχέση που είχαν κάποιοι εκ των κατηγορουμένων με τον Μητροπολίτη Ζακύνθου κ. Χρυσόστομο.

Ντόπιος πληροφοριοδότης της στήλης μου έλεγε οτι ένας εξ αυτών διατηρούσε χρόνια καλές σχέσεις με την εκκλησία αλλά και προσωπικά με τον Μητροπολίτη αφού πριν απο χρόνια - όταν ήταν μικρός - ο κ. Χρυσόστομος τον είχε βοηθήσει να πάρει μεταγραφή στην ερασιτεχνική ομάδα του Παναθηναϊκού. Το ίδιο πρόσωπο ο κ. Χρυσόστομος.

Συνετός το βοήθησε να εργαστεί ως οδηγός σε πολύ γνωστό εφοπλιστή, ο οποίος ζει στο Παλαιό Ψυχικό.

Ένα άλλο άτομο απο την σπείρα έχει και αυτό σχέση με το Επίσκοπο αφού η μητέρα του εργάζεται σε υπηρεσίες της Μητροπόλεως.

Στο μεταξύ οι φήμες θέλουν κάποια πρόσωπα της σπείρας να είχαν σε κάποιες απο τις επιχειρήσεις τους κάνει χρήση αυτοκινήτων που ανήκουν στην Ιερά Μονή Στροφάδων. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ποικίλα και αναμένονται απαντήσεις τόσο απο τις αρμόδιες διωκτικές αρχές όσο και απο τον ίδιο τον Μητροπολίτη Ζακύνθου.


Πηγή: Πρώτο Θέμα/ΦΑΝΟΥΡΙΟΣ

Read more...

Και για μας τι αλλάζει;

Oλα όσα δεν μας είπαν για την επιλεκτική χρεοκοπία


http://img.protothema.gr/F7F3AB4CF113C9AB51302E0FF3260F29.jpg
Μια βαθιά ανάσα για την Ελλάδα, αλλά και έναν μαραθώνιο τον οποίο η χώρα μας θα πρέπει να τρέξει με ρυθμό «σπριντ» συγκροτούν οι αποφάσεις των Ευρωπαίων για το νέο πακέτο διάσωσης, με το οποίο η Ευρώπη έκανε και ένα βήμα -μισό, πιστεύουν ορισμένοι- προς την ευρωπαϊκή ενοποίηση.

Σ την ουσία, εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση της Ελλάδας για τα επόμενα χρόνια, με όρους (χαμηλό επιτόκιο) καλύτερους από εκείνους που ισχύουν για μεγάλες και ισχυρότερες χώρες. Το «κλειδί» των αποφάσεων, όμως, και το μεγάλο στοίχημα είναι η ανάπτυξη γιατί, εάν η χειμαζόμενη ελληνική οικονομία δεν «πάρει μπροστά», επιτυγχάνοντας ρυθμούς ανάπτυξης πάνω από 3% τον χρόνο (από ύφεση 4,4% που θα έχουμε φέτος) και εάν ο πληθωρισμός δεν περιοριστεί στο επίπεδο του 2% (από 3,1% που είναι σήμερα), τότε σε λίγα χρόνια το χρέος θα αρχίσει πάλι να διογκώνεται και να λαμβάνει διαστάσεις χιονοστιβάδας, με αποτέλεσμα να βρεθούμε και πάλι σε αδιέξοδο και να αρχίσει η συζήτηση για νέο «κούρεμα».

Ωστόσο οι αποφάσεις των Ευρωπαίων δημιουργούν προϋποθέσεις για να επιτευχθεί το αποτέλεσμα, αφού με αυτές:

■ Μετατίθεται για το μέλλον (15-30 χρόνια αργότερα) η εξόφληση για το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού χρέους, που -από λανθασμένο σχεδιασμό τα προηγούμενα χρόνια- βρισκόταν «στριμωγμένο» στην επόμενη πενταετία και καθιστούσε αδύνατη την εξυπηρέτησή του. Θα εκδοθούν νέα ομόλογα, με χαμηλότερο επιτόκιο και μεγαλύτερη διάρκεια.

■ Η ευρωζώνη, μέσω του προσωρινού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF), θα εγγυηθεί τα νέα ομόλογα και την όλη διαδικασία, με αποτέλεσμα να εξαλείφεται ο φόβος της χρεοκοπίας, παρόλο που τεχνικά και προσωρινά η όλη διαδικασία ίσως χαρακτηριστεί «μερική αθέτηση πληρωμής» (selective default) από τις εταιρείες αξιολόγησης.

■ Η μείωση του χρέους (κατά 12% του ΑΕΠ στο τέλος της διαδικασίας) δεν είναι ιδιαίτερα σημαντική αυτή καθαυτή. Ομως το επιτόκιο του χρέους θα είναι κάτω από 5%, οπότε θα χρειάζονται λιγότερα χρήματα για να πληρώνονται οι τόκοι (γλιτώνουμε 3 δισ. ετησίως) που σημαίνει ότι, εφόσον η ονομαστική αύξηση του ΑΕΠ είναι 5%, το χρέος «παλεύεται».

■ Οι Ευρωπαίοι αποφάσισαν επίσης να λάβουν πρόσθετα αναπτυξιακά μέτρα για να χρηματοδοτήσουν έργα στην Ελλάδα. Στόχος: οι εταιρείες τους να πάρουν δουλειές και οι Ελληνες να είναι σε θέση να πληρώσουν τα χρέη προς τις ευρωπαϊκές τράπεζες. Προς το παρόν, όμως, η λιτότητα και η φορολογική επιδρομή που επιβάλλεται με το μνημόνιο, το οποίο θα επεκταθεί μέχρι το 2015, με διαπραγματεύσεις που θα γίνουν τον επόμενο Σεπτέμβριο, στραγγαλίζουν την οικονομία, με αποτέλεσμα αντί για μείωση του ελλείμματος να έχουμε αύξηση. Το «χειρότερο» είναι ότι η εφαρμογή του προγράμματος διάσωσης εξαρτάται από το κατά πόσον η Ελλάδα θα σέβεται τις υποχρεώσεις της για μείωση του ελλείμματος. Με λίγα λόγια, το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, η καταβολή των δόσεων και η παροχή των εγγυήσεων για το χρέος από τον EFSF θα είναι ένα μόνιμο εργαλείο πολιτικής πίεσης προς την Ελλάδα, ώστε να εφαρμόζει τις όποιες πολιτικές αποφασίζει η Ευρώπη.
Read more...

Ημέρα εθνικού πένθους στη Νορβηγία - Σε προσαγωγές προχώρησε η αστυνομία


newpost.gr
Ημέρα εθνικού πένθους στη Νορβηγία - Σε προσαγωγές προχώρησε η αστυνομία
Ημέρα εθνικού πένθους η σημερινή στη Νορβηγία για τα θύματα της διπλής τρομοκρατικής επίθεσης που προκάλεσε σοκ στην παγκόσμια κοινή γνώμη. Στους 93 έχει ανέλθει ο αριθμός των νεκρτών, μετά το θάνατο ενός τραυματία. Ο 32χρονος δολοφόνος ομολόγησε στην αστυνομία ότι αυτός έκανε τις δύο επιθέσεις, ενώ η αστυνομία ανακοίνωσε ότι δεν είχε συνεργούς και έδρασε μόνος του. Την ίδια ώρα μαγάλη επιχείρηση της αστυνόμιας στο ανατολικό Όσλο, με 6 προσαγωγές.

«Η απώλεια καθενός από τα θύματα αποτελεί μια τραγωδία», δήλωσε σήμερα φανερά συγκινημένος ο πρωθυπουργός της Νορβηγίας Γενς Στόλτενμπεργκ, μιλώντας κατά την επιμνημόσυνη δέηση που τελέστηκε στον καθεδρικό ναό του Όσλο. Ο Στόλτενμπεργκ σημείωσε ότι γνώριζε προσωπικά πολλούς από τους ανθρώπους που σκοτώθηκαν την Παρασκευή και ότι σύντομα θα δοθούν στη δημοσιότητα τα ονόματα και οι φωτογραφίες των 92 νεκρών.

«Τότε θα φανεί το εύρος του κακού», σημείωσε. «Είμαστε μια μικρή χώρα, αλλά είμαστε ένας περήφανος λαός», προσέθεσε και υπογράμμισε ότι η χώρα του «δεν θα εγκαταλείψει ποτέ τις αξίες της».

Οι έρευνες την ίδια ώρα σε Όσλο και Ουτόγια συνεχίζονται για τον εντοπισμό θυμάτων, καθώς τέσσερα άτομα εξακολουθούν να αγνοούνται. Ωστόσο εκτιμάται ότι ο αριθμός των νεκρών θα αυξηθεί καθώς ενδέχεται να υπάρχουν σοροί σε κτήρια που υπέστησαν ζημιές από την έκρηξη καθώς και στο βυθό της λίμνης που περικλείει το νησί. Βαθυσκάφος και δύτες του ερυθρού σταυρού θα ερευνήσουν σήμερα στο βυθό της λίμνης.

Σύμφωνα με τις αρχές 67 άνθρωποι χρειάστηκε να λάβουν ιατρική φροντίδα μετά το μακελειό στο νησί Οτόγια και 30 άλλοι μετά την έκρηξη της βόμβας μεγάλης ισχύος στο Όσλο.

Επιχειρήση των αστυνομικών δυνάμεων στο ανατολικό Όσλο χωρίς αποτέλεσμα. Η αστυνομία προχώρησε σε έξι προσαγωγές ατόμων οι οποίοι μετά από ανάκριση αφέθηκαν ελεύθεροι. «Δεν βρέθηκε καμία εκρηκτική ουσία και οι άνθρωποι που συνελήφθησαν και ανακρίθηκαν αφέθηκαν ελεύθεροι.Δεν συνδέονταν κατά κανέναν τρόπο με την υπόθεση», διευκρίνισε ο εκπρόσωπος της αστυνομίας.






«Απαραίτητες οι επιθέσεις» λέει ο μακελάρης του Όσλο

O 32χρονος Νορβηγός, Αντερς Μπρέχρινγκ Μπρέιβικ που έσπειρε τον πανικό και το θάνατο στη Νορβηγία προετοίμαζε την ειδεχθή πράξη του από το φθινόπωρο του 2009 σύμφωνα με μανιφέστο 1.500 σελίδων που είχε δημοσιεύσει στο διαδίκτυο.

«Η τρομοκρατία είναι ένα μέσο να αφυπνιστούν οι μάζες» έγραφε και αυτό που πίστευε ήταν ότι θα καταγράφονταν στη συνείδηση του κόσμου «ως το χειρότερο τέρας μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο».

«Στυγερές, αλλά απαραίτητες» χαρακτηρίζει, σύμφωνα με το δικηγόρο του, Γκήαρ Λίπσταντ, τις πράξεις του ο Μπρέιβικ.

«Είπε ότι πιστεύει πως οι ενέργειές του είναι αποτρόπαιες, αλλά θεωρούσε ότι ταυτοχρόνως ήταν απαραίτητες» δήλωσε στο TV2 , ο δικηγόρος που έχει αναλάβει την υπεράσπιση του φερόμενου ως δράστη, της «χειρότερης σφαγής που έγινε στη Νορβηγία μετά από το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου», όπως έγραψε το μεγαλύτερο μέρος του νορβηγικού Τύπου.

Ο Λίπσταντ είπε ακόμη, ότι ο πελάτης του θέλει να μιλήσει για τον εαυτό του και να εξηγήσει τις πράξεις του, στο δικαστήριο, τη Δευτέρα όπου οι δικαστικές αρχές θα αποφασίσουν εάν ο φερόμενος ως δράστης ακροδεξιός Νορβηγός που κατηγορείται για το θάνατο 92 ανθρώπων, θα παραμείνει υπό κράτηση μέχρι την έναρξη της δίκης. Ωστόσο προσέθεσε ότι ο πελάτης του «δεν πιστέυει ότι έκανε κάτι αξιόμεμπτο, αναγνωρίζει την πράξη του αλλά όχι την εγκληματική του ευθύνη»

Στη Νορβηγία μπορεί να επιβληθεί μέγιστη ποινή κάθειρξης 21 ετών. Αυτό έχει οδηγήσει μερικές φωνές να ταχθούν στο ίντερνετ υπέρ της προσωρινής επαναφοράς της θανατικής ποινής, σχολιάζει το Γαλλικό Πρακτορείο




Την ίδια ώρα, μία ευρωπαϊκή αντισλαμιστική οργάνωση ανακοίνωσε το Σάββατο ότι ο συλληφθείς είχε επιχειρήσει να εγγραφεί στη σελίδα της στο Facebook, αλλά είχε απορριφθεί εξαιτίας των νεοναζιστικών του διασυνδέσεων. Ο Αντερς Γκρέιβερς, ιδρυτής της οργάνωσης «Σταματείστε την Ισλαμοποίηση της Ευρώπης», είπε ότι ο συλληφθείς Αντερς Μπέχρινγκ Μπρέιβικ είχε κάνει αίτηση πριν από 18 μήνες. Ο Μπρέιβικ είχε πει σε ανάρτησή του στο ίντερνετ, τον Δεκέμβριο του 2009, ότι είχε συζητήσει με την οργάνωση, αλλά ο Γκρέιβερς απάντησε ότι η οργάνωση δεν έχει καταγράψει κάτι τέτοιο. «Δεν είχε έρθει ποτέ σε επικοινωνία μαζί μας και δεν μας είχε ποτέ δώσει κάποια συμβουλή», είπε ο Γκρέιβερς στο Ρόιτερς. Αλλά όπως είπε ο ίδιος, είναι πιθανό ο Μπρέιβικ να είχε συμμετάσχει σε κάποια διαδήλωσή τους.


Πρόσθεσε ότι ένα από τα μέλη της οργάνωσης στις Νήσους Φερόες είχε ελέγξει τους φίλους του Μπρέιβικ στο Facebook και είχε διαπιστώσει ότι ένας από αυτούς χρησιμοποιούσε ως φωτογραφία στο προφίλ του μία του δανού νεοναζί ηγέτη Γιόνι Χάνσεν. «Μας συμβούλευσε να μην επιτρέψουμε σε αυτόν τον τύπο να ενταχθεί στην οργάνωση ή να μπορεί να γράφει στον τοίχο της σελίδας μας στο Facebook», είπε ο συνιδρυτής της οργάνωσης Στίβεν Γκας. Η οργάνωση, η οποία υποστηρίζει ότι διαθέτει 30.000 οπαδούς στο Facebook, ιδρύθηκε από τον Γκρέιβερς και τον Γκας το 2007 με στόχο «να εμποδίσει το Ισλάμ να μετατραπεί σε κυρίαρχη πολιτική δύναμη στην Ευρώπη». Ο Γκας είπε ότι η οργάνωση δεν είναι πολιτική και είναι αντίθετη τόσο στο Ισλάμ όσο και στο ναζισμό. Πραγματοποίησε την πρώτη της διαδήλωση το 2007 στις Βρυξέλλες την ημέρα της επετείου της 11ης Σεπτεμβρίου παρότι οι αρχές το είχαν απαγορεύσει.

Παράλληλα, ένα βίντεο, το οποίο ανέβηκε στο YouTube και υποκινεί σε έναν «πόλεμο» κατά του Ισλάμ, δείχνει φωτογραφίες του φερόμενου ως δράστη των πολύνεκρων επιθέσεων στο Όσλο, ο οποίος φοράει ένα αδιάβροχο και κρατάει ένα αυτόματο όπλο. Οι φωτογραφίες εμφανίζονται στο τέλος του σχεδόν 12λεπτης διάρκειας βίντεο με τον τίτλο «Ιππότες Σταυροφοριών 2083» που ανέβηκε στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.youtube.com/watch?v=vQOfH8Dj1mw. Οι ίδιες φωτογραφίες που εμφανίζονται στο βίντεο είχαν αναρτηθεί και στη σελίδα του φερόμενου ως δράστη, Αντερς Μπέχρινγκ Μπρέιβικ, στο Facebook, η οποία τώρα έκλεισε. Σε μία νορβηγική ιστοσελίδα συζήτησης (www.freak.no) υπήρχε σύνδεσμος που παρέπεμπε σε ένα βιβλίο 1.500 σελίδων υπό τον τίτλο «2083-Μία Ευρωπαϊκή Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας». Δεν είναι γνωστό ποιός ανέβασε το βίντεο στις 22 Ιουλίου από κάποιον ονόματι Αντριου Μπέργουικ. Ο άνθρωπος αυτός υπογράφει και το βιβλίο. Ο συγγραφέας αναφέρει μέσα από τις σελίδες του ότι το όνομα Αντριου Μπέργουικ είναι η αγγλική εκδοχή του Αντερς Μπρέιβικ.
Read more...