Από τις τιμοληψίες της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), προκύπτει ότι οι κυριότερες ανατιμήσεις καταγράφηκαν τον Ιανουάριο, σε ετήσια βάση, στα φάρμακα (25,5%, λόγω αύξησης της συμμετοχής των ασφαλισμένων), στα τιμολόγια της ΔΕΗ (7,9%), στον καπνό (2,2%), στα γαλακτοκομικά- αυγά (2,2%), στο ελαιόλαδο (2,1%) και στο νωπό μοσχάρι (1,6%).
Στον αντίποδα, υπήρξαν μειώσεις τιμών στη συντριπτική πλειονότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών, όπως, πχ, στις νωπές πατάτες (5,2%), στο φυσικό αέριο (4%), στη βενζίνη (3%), στα είδη ένδυσης- υπόδησης (2,9%), στο πετρέλαιο θέρμανσης (2%), στα νωπά ψάρια (1,8%), κλπ.
Μεταξύ Ιανουαρίου 2014 και Δεκεμβρίου 2013, ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή μειώθηκε κατά 1,2%, έναντι μείωσης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Η μείωση του πληθωρισμού κατά 1,5% τον Ιανουάριο, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,8% της ομάδας «Διατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα ψάρια νωπά, φρούτα νωπά, πατάτες νωπές, δημητριακά και παρασκευάσματα, πουλερικά νωπά, αρνί και κατσίκι (νωπά), αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από τη αύξηση των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά, μοσχάρι νωπό, ελαιόλαδο.
β) Κατά 2,9% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 1,7% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ενοικίων κατοικιών, των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.
δ) Κατά 1,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα είδη: έπιπλα- καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής- λευκά είδη, οικιακές συσκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
ε) Κατά 2,9% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης) και των εισιτηρίων αεροπλάνων.
στ) Κατά 3,1% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού- υπολογιστών, των υπηρεσιών αναψυχής, των βιβλίων και του πακέτου διακοπών.
ζ) Κατά 3,9% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ.
η) Κατά 3,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων- καφενείων- κυλικείων και των ξενοδοχείων.
θ) Κατά 4,3% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων μεταφορών.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
β) Κατά 1,3% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης, κυρίως, της συμμετοχής των καταναλωτών επί των λιανικών τιμών των φαρμάκων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές, παραϊατρικές υπηρεσίες και στις υπηρεσίες νοσοκομείων και κλινικών.
(Με πληροφορίες από ΑΠΕ)
http://news247.gr/