Σάββατο, 30 Ιουλίου 2011

“Καίει” τρεις η έκθεση της Βουλής για τα υποβρύχια

Και πόρισμα ΣΔΟΕ για “μαύρη τρύπα”


http://img.protothema.gr/7E99C995E3C2836E3BE658C0C704260D.jpg
Πλήρης καταγραφή των γεγονότων που αναδεικνύουν τις ευθύνες των πρώην υπουργών κ.κ. Γιάννου Παπαντωνίου, Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου και Ευάγγελου Μεϊμαράκη θα περιλαμβάνει η έκθεση της επιτροπής Εξοπλισμών της Βουλής τα μέλη της οποίας ερευνούν την υπόθεση των υποβρυχίων για την περίοδο 2002- 2009.

Η έκθεση που θα κατατεθεί από τον πρόεδρο της επιτροπής κ. Ευτύχιο Δαμιανάκη, το αργότερο έως την ερχόμενη Τετάρτη και θα συνοδεύεται από το συμπληρωματικό πόρισμα του ΣΔΟΕ που παρουσιάζει σήμερα το protothema.gr και καταγράφει όλη την «αμαρτωλή» ιστορία των Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (Α/Ω).

Πάντως, βουλευτές της ΝΔ ανέφεραν ότι στην περίπτωση που το ΠΑΣΟΚ μιλήσει για ευθύνες του κ. Μεϊμαράκη τότε θα καταθέσουν διαφορετικό κείμενο στο οποίο θα επικρίνουν την σύμβαση που υπέγραψε ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος.

Αναλυτικά, σύμφωνα με πληροφορίες το νομικό επιτελείο της ομάδας βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, το οποίο αποτελείται από τους νομικούς κ.κ. Άγγελο Καραχάλιο, Φραγκίσκο Κοτσώνη και Χρήστο Μυλωνά, διαπίστωσε ότι η σύμβαση που υπέγραψε ο κ. Παπαντωνίου το 2002 και που αφορά στον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων, δεν συντάσσεται πλήρως με το Προεδρικό Διάταγμα που καθορίζει την σύνταξη συμβάσεων για εξοπλισμούς.

Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι γίνεται επιλεκτική χρήση άρθρων καθώς «όσες διατάξεις τους άρεσαν τις κράτησαν ενώ άλλες τις παρέβλεψαν εντελώς».

Καταλήγουν μάλιστα στο συμπέρασμα ότι η τελική μορφή της σύμβασης άφηνε ακάλυπτα τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου σε μεγάλο ποσοστό. Προσθέτουν δε πως η ίδια μέθοδος ακολουθήθηκε και για την αρχική σύμβαση, αυτή που υπέγραψε ο κ. Άκης Τσοχατζόπουλος το 2000. Πάντως, κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να πει ότι η πλημμελής θωράκιση της σύμβασης κρύβει σκοπιμότητες ή πολύ περισσότερο παράνομους χρηματισμούς και αυτό γιατί δεν έχουν ανοίξει λογαριασμοί.

Αρκετοί όμως είναι εκείνοι που λένε πως τα στοιχεία του πορίσματος της προανακριτικής επιτροπής που ερεύνησε τον κ. Τσοχατζόπουλο αλλά και τα ευρήματα της γερμανικής δικαιοσύνης παρέχουν ενδείξεις για τέλεση αδικημάτων τόσο κατά την υπογραφή των συμβάσεων όσο και κατά την υλοποίησή τους.

Άλλωστε, η έκθεση της επιτροπής θα περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια όλες εκείνες τις ευκαιρίες που είχαν τόσο ο κ. Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος όσο και ο κ. Ευάγγελος Μεϊμαράκης ώστε να προστατεύσουν τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου αλλά δεν το έπραξαν.

Συγκεκριμένα, το κείμενο θα αναφέρει πως «μπορεί η σύμβαση να ήταν ελλιπής αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν παρείχε ορισμένα νομικά όπλα για την υπεράσπιση των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου» και θα προσθέτει ότι «αν και οι αντισυμβαλλόμενοι ήταν ασυνεπείς, υπήρχαν τεχνικά προβλήματα και καθυστερήσεις στις παραδόσεις το υπουργείο ουδέποτε άσκησε τα δικαιώματά του». Θα γίνεται μάλιστα ειδική αναφορά στην περίοδο «από το 2005 και μετά οπότε και είχαμε πολλές ευκαιρίες να ασκήσουμε τα δικαιώματά μας αλλά δεν το κάναμε»εκθέτοντας με τον τρόπο αυτό τους δύο «γαλάζιους» υπουργούς Εθνικής Άμυνας.

«Μαύρη τρύπα» εκατομμυρίων εντόπισε το ΣΔΟΕ
Παρατυπίες, «μαύρες» τρύπες και ύποπτες παραλήψεις που ζημίωσαν το ελληνικό δημόσιο περιλαμβάνονται στο επικαιροποιημένο πόρισμα του ΣΔΟΕ το οποίο αποκαλύπτει σήμερα το protothema.gr. Τα βασικά σημεία του πορίσματος αναφέρουν :

  • Από την έρευνα των ανδρών του ΣΔΟΕ για την κατασκευή βαγονιών του ΟΣΕ ως Α/Ω από τα «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ» προέκυψε πως «το πρόγραμμα δεν εκτελέστηκε ποτέ» με αποτέλεσμα το ελληνικό δημόσιο να ζημιωθεί κατά 40.918.689 ευρώ.
  • ΟΙ εκλεκτές πραγματοποίησαν ελέγχους και στα βιβλία της «ΓΕΡΜΑΝΟΣ Α.Ε.» και διαπίστωσαν πως ορισμένα προγράμματα ή δεν εκτελέστηκαν καθόλου ή υλοποιήθηκαν σε πολύ μικρό ποσοστό. Αναλυτικά σύμφωνα με το πόρισμα «η διαφορά η οποία προκύπτει από τις ονομαστικές αξίες και η οποία δεν αφορά έργα ως Α/Ω ανέρχεται στο ποσό των 79.568.348 ευρω» ενώ σε άλλο σημείο για άλλο πρόγραμμα που είχε αναλάβει να εκτελέσει η εν λόγω εταιρεία αναφέρεται «Η διαφορά της αξίας μεταξύ της ονομαστικής αξίας των : 28.532.712 – 7.102.000 (των 2 τιμολογίων) = 21.430.712 ευρώ, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι υλοποιήθηκε και αποτελεί έργο Α/Ω».
  • Απίστευτες παρατυπίες και «ύποπτη» προχειρότητα προκύπτει και από τον διασταυρωτικό έλεγχο στην εταιρεία «SIEMENS SA» και στο ΥΠΕΘΑ. Οι ελεγκτές έπεσαν πάνω σε «μαύρη τρύπα» σχεδόν 2 εκατομμυρίων ευρώ καθώς η εταιρεία λέει ότι παρέδωσε ηλεκτρικούς πίνακες αξίας 900.000 ευρώ ενώ «από τα έγγραφα του ΥΠΕΘΑ προκύπτουν έργα ονομαστικής αξίας : 2.700.000 ευρώ»!.

Read more...

Σκάνδαλο στην Proton Bank με τη σφραγίδα Λαυρεντιάδη


newpost.gr
Σκάνδαλο στην Proton Bank με τη σφραγίδα Λαυρεντιάδη
Σε καθεστώς «επιτροπείας» έχει κατ' ουσίαν τεθεί η Proton Bank από την Τράπεζα της Ελλάδος μετά τα ευρήματα της Αρχής Καταπολέμησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες για ύποπτες αν όχι παράνομες συναλλαγές των μελών της διοίκησης η οποία παραιτήθηκε.

Οπως ανακοινώθηκε την Παρασκευή από την Proton Bank, το Διοικητικό Συμβούλιο της Τράπεζας επέλεξε ως νέο αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Γ. Τανισκίδη.

Είναι τόσο σοβαρό το ζήτημα που έχει ανακύψει με την τράπεζα που προκάλεσε την παρέμβαση του Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Π. Νικολούδη, με απόφαση του οποίου παγώνουν οι τραπεζικοί λογαριασμοί του μεγαλομετόχου της Proton Bank κ. Λαυρέντη Λαυρεντιάδη ο οποίος ζεί στο Λονδίνο, του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της τράπεζας κ. Αντ. Αθανάσογλου και έξι πρώην στελεχών της ίδιας τράπεζας με την κατηγορία της υπεξαίρεσης 51 εκατ. ευρώ.

Ταυτόχρονα απαγορεύθηκε η οποιαδήποτε μεταβολή στην ακίνητη περιουσία του κ. Λαυρεντιάδη ώσπου να ολοκληρωθεί η έρευνα που πραγματοποιεί η ανεξάρτητη αρχή, έχοντας στη διάθεσή της ισχυρές ενδείξεις ότι τον τελευταίο καιρό διακινούνται από τα πρόσωπα αυτά μεγάλα χρηματικά ποσά που είναι πιθανόν να αποτελούν προϊόντα εγκληματικής δραστηριότητας.

Σύμφωνα με την απόφαση του προέδρου της Αρχής κ. Π. Νικολούδη που κοινοποιήθηκε την Παρασκευή στην Τράπεζα της Ελλάδος, απαγορεύεται στο εξής η κίνηση των τραπεζικών λογαριασμών των:

1. Λαυρεντιάδη Λαυρέντιου, μεγαλομετόχου της Proton Bank.
2. Αθανάσογλου Αντωνίου, πρώην αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου.
3. Παπασπήλιου Αθανασίου, πρώην αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου.
4. Σαραμάντη Δημητρίου, πρώην αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου.
5. Λιαρμακοπούλου Σμαράγδας, πρώην εκτελεστικού μέλους.
6. Κολίντζα Τρύφωνος, πρώην διευθύνοντος συμβούλου.
7. Αρβανίτη Γραμματικής, πρώην εκτελεστικού μέλους.
8. Μπίθαρη Διονυσίου, διοικητικού στελέχους.

Ταυτόχρονα απαγορεύεται με την ίδια απόφαση η πρόσβαση των συγκεκριμένων προσώπων σε τραπεζικές θυρίδες, καθώς και η οποιαδήποτε εκποίηση ή άλλη μεταβίβαση όλων των ακινήτων που κατέχει ο κ. Λαυρέντης Λαυρεντιάδης στην περιοχή του Ρέντη.


Πηγή: Το Βήμα

Read more...

Το αδιέξοδο για το χρέος και τα περιθώρια ελιγμών του Ομπάμα

Συνέχεια στο θρίλερ στις ΗΠΑ


http://img.protothema.gr/CE2382FB3B1F5DE058069A038172C1AB.jpg
Ελάχιστες ώρες πλέον πριν την εκπνοή της διορίας, οι Αμερικανοί πολιτικοί συνεχίζουν να ακροβατούν μεταξύ συμβιβασμού για την συνταγματική μεταρρύθμιση στο κρίσιμο “όριο χρέους” και στάσης πληρωμών από τα ξημερώματα της 2ας Αυγούστου!

Οι πυρετώδεις, όσο και ατελέσφορες προς το παρόν, διαπραγματεύσεις μεταξύ των στελεχών του Κογκρέσου και του Λευκού Οίκου, η διελκυστίνδα μεταξύ Ρεπουμπλικάνων και Δημοκρατικών, έχουν πλέον εξαντλήσει κάθε χρονικό περιθώριο για την αύξηση του ορίου του αμερικανικού χρέους, με αποτέλεσμα να θεωρείται πια αναπόφευκτη η υποβάθμιση της πιστοληπτικής αξιολόγησης της αμερικανικής οικονομίας, ασχέτως εάν επιτευχθεί πολιτική συμφωνία μέσα στις επόμενες ώρες και αποφευχθεί η απόλυτη στάση πληρωμών.

Το σήριαλ, το οποίο έχει ξεκινήσει από το Μάρτιο, έχει ήδη προκαλέσει τριγμούς στις διεθνείς αγορές και “τρόμο” στον επιχειρηματικό κόσμο. Με τους Αμερικανούς τραπεζίτες και αναλυτές να έχουν ήδη κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου απαιτώντας άμεσες λύσεις και προειδοποιώντας για απώλεια της αξιοπιστίας της αμερικανικής οικονομίας και εξαιρετικά επώδυνων επιπτώσεων τόσο σε επίπεδο ανταγωνιστικότητας της οικονομίας, όσο και σε απόλυτους δημοσιονομικούς αριθμούς (εκτίναξη κόστους δανεισμού, ανεργίας, μείωση ΑΕΠ κατά μισή έως μία ποσοστιαία μονάδα).

Από την πλευρά του ο Μπάρακ Ομπάμα απευθύνει συνεχείς εκκλήσεις για συναίνεση με τους Ρεπουμπλικάνους, προκειμένου να βρεθεί λύση στο πρόβλημα του δημοσίου χρέους, αφού κατανοεί πως οι συνέπειες μίας ενδεχόμενης στάσης πληρωμών στις ΗΠΑ θα είναι ανυπολόγιστες. Προσώρας οι εκκλήσεις του δεν φαίνεται να συγκινούν κανέναν, αφού τα ξημερώματα διενεργήθηκαν δύο ψηφοφορίες, επί δύο διαφορετικών προτάσεων-νομοσχεδίων, το πρώτο του επικεφαλής των Ρεπουμπλικάνων Τζον Μπένερ, που «πέρασε» από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, το δεύτερο αυτό με την υπογραφή του επικεφαλής των Δημοκρατικών στη Γερουσία, κυρίου Χάρι Ριντ. Η πρόταση των Ρεπουμπλικάνων προβλέπει αύξηση του ορίου δανεισμού σταδιακά και πάντως πριν από τις προεδρικές εκλογές του 2012 με παράλληλη μείωση των δημοσίων δαπανών κατά 900 δισ. δολάρια σε ορίζοντα δεκαετίας. Η … αντιπρόταση των Δημοκρατικών αφορά σε ένα πιο διευρυμένο – χρονικά – σχέδιο που ΔΕΝ περιλαμβάνει συρρίκνωση των κοινωνικών δαπανών.

Τα δυο σώματα του Κογκρέσου αδυνατούν να καταλήξουν σε συμβιβαστικές λύσεις και το αδιέξοδο παραμένει, αφού η μεν Βουλή των Αντιπροσώπων ενέκρινε το νομοσχέδιο των Ρεπουμπλικανών, ωστόσο, η ελεγχόμενη από τους Δημοκρατικούς Γερουσία το απέρριψε.

Τι μέλλει γενέσθαι; Αρχικώς ο επικεφαλής των Δημοκρατικών στη Γερουσία Χάρι Ριντ αναμένεται να προωθήσει μια «βελτιωμένη» προσέγγιση, με στόχο να αποσπάσει ικανό αριθμό ψήφων ώστε να εγκριθεί και από τα δύο σώματα του Κογκρέσου πριν από την λήξη της προθεσμίας της 2ας Αυγούστου. Χρονικά η νέα πρόταση Ριντ θα τεθεί προς ψήφιση από τη Γερουσία μέχρι το μεσημέρι της Δευτέρας (ώρα Ελλάδας), πρακτικά δηλαδή μόλις ένα 24ωρο προτού οι ΗΠΑ κηρύξουν στάση πληρωμών.

Εάν ούτε αυτή η … προσέγγιση αποδειχθεί αποτελεσματική, τότε οι πληροφορίες θέλουν τον πρόεδρο Ομπάμα έτοιμο να παρουσιάσει άμεσα ένα σχέδιο για το πώς θα συνεχίσει τη λειτουργία του το αμερικανικό Δημόσιο, παρακάμπτοντας τα νομοθετικά σώματα!

Αυτό μπορεί να συμβεί εάν ο Πρόεδρος χρησιμοποιήσει ένα συνταγματικό τρικ, εκμεταλλευόμενος τη δυνατότητα που του παρέχει τροπολογία του Συντάγματος που χρονολογείται από την εποχή του ... Αμερικανικού Εμφυλίου (!), να εκδώσει διάταγμα πληρωμών που θα αυξάνει το όριο δανεισμού της χώρας, επικαλούμενος το συνταγματικό κείμενο ότι το δημόσιο χρέος των ΗΠΑ "δεν μπορεί να αμφισβητηθεί"!

Σε κάθε περίπτωση η κατάσταση είναι το λιγότερο εκρηκτική, με τους οίκους αξιολόγησης να απειλούν με άμεση υποβάθμιση της αμερικανικής οικονομίας και τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων αμερικανικών τραπεζών και επιχειρήσεων να προειδοποιούν για τον κίνδυνο το πολιτικό αδιέξοδο στο Κογκρέσο “ να προκαλέσει άλλη μία καταστροφική χρηματοπιστωτική κρίση παγκοσμίως” …
Read more...

Πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για ασυμβίβαστο υπουργού-βουλευτή


newpost.gr
Πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για ασυμβίβαστο υπουργού-βουλευτή
eurokinissi
Η θέσπιση ασυμβίβαστου του αξιώματος του υπουργού με την ιδιότητα του βουλευτή είναι ένα από τα σημαντικότερα σημεία αναφοράς που περιέχει η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για τη συνταγματική αναθεώρηση, γράφει η «Καθημερινή».

Στόχος είναι η ενίσχυση της διαφάνειας στη λειτουργία του πολιτικού συστήματος και η απεξάρτησή του από εξωθεσμικά κέντρα.

Η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας, που παρουσίασε χθες ο πρόεδρος του κόμματος Αντώνης Σαμαράς θέτοντάς τη σε δημόσια διαβούλευση, προβλέπει επίσης: την εκλογή και ενίσχυση του ρυθμιστικού ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας ως αντίβαρο στο πρωθυπουργικοκεντρικό χαρακτήρα του πολιτεύματος.

Παράλληλα, περιλαμβάνει τη θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τη θητεία του πρωθυπουργού, την επανεξέταση του αριθμού των βουλευτών και των βουλευτών Επικρατείας.

Προβλέπεται επίσης, η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, η κατάργηση όπως ισχύει σήμερα της αποσβεστικής προθεσμίας ως προς την ποινική ευθύνη των υπουργών και η αναθεώρηση της διάταξης για την ασυλία των βουλευτών.




Πηγή: Καθημερινή/Newpost.gr

Read more...

Διαβεβαιώσεις Γιούνκερ για την επόμενη δόση

8 δισ. ευρώ για το Σεπτέμβρη αλλά υπό όρους!


http://img.protothema.gr/9AAEBA9B0041E83921F131FE8E2BB369.jpg


Συνολικά 8 δις ευρώ έχει … λαμβάνειν η Ελλάδα μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, από τη νέα δόση του δανείου της Ευρωζώνης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

Την είδηση επιβεβαίωσε – μετά τη λήψη των σχετικών αποφάσεων και από το ΔΝΤ – ο κ. Γκι Σούλερ, εκπρόσωπος του προέδρου του Eurogroup Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, διευκρινίζοντας όμως ότι η εκταμίευση των περί ων ο λόγος κεφαλαίων συναρτάται από το κατά πόσον η χώρα μας θα έχει εκπληρώσει «τους συμφωνηθέντες στόχους», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.

Οι διευκρινίσεις αυτές αποκτούν βαρύνουσα σημασία δεδομένου του εκτροχιασμού που παρατηρείται στην πιστή εκτέλεση του προϋπολογισμού, με την "μαύρη τρύπα" να διογκώνεται στα 4,5 δισ. ευρώ στο α' εξάμηνο. Μια απόκλιση – μαμούθ από τους στόχους που φυσικά βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε ο υπουργός Οικονομικών, Ευάγγελος Βενιζέλος, με αντιπροσωπεία της τρόικας, που ας σημειωθεί εκπροσωπήθηκε αυτή τη φορά – και δη αιφνιδιαστικά – σε επίπεδο ανώτατων στελεχών!

Υπό άλλες συνθήκες, η έναρξη του διαλόγου τη Δευτέρα με τα πολιτικά κόμματα για τις επί το δικαιότερον αλλαγές στο φορολογικό σύστημα θα μπορούσαν να έχουν και κατά κάποιο τρόπο “πανηγυρικό” χαρακτήρα, καθώς στις συζητήσεις έχουν εναποτεθεί προσδοκίες από την αγορά και τους πολίτες για ελαφρύνσεις ως προς την πρωτοφανή φορολογική επιβάρυνση των τελευταίων ετών.

Ωστόσο, η βαριά κληρονομιά Παπακωνσταντίνου με τη μαύρη τρύπα των 4,5 δισ. ευρώ από το εξάμηνο έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στο “κυνήγι” της 6ης δόσης, καθώς το τεχνικό κλιμάκιο της Τρόικας που βρισκόταν εδώ και ημέρες στην Αθήνα αναγκάστηκε να …καλέσει ενισχύσεις, καθώς διαπίστωσε ότι οι στόχοι του Μεσοπρόθεσμου είναι εκτός τόπου και χρόνου.

Η έκτακτη άφιξη των μεγάλων κεφαλιών του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζες (Τραα και Μεζούχ, αντιστοίχως) σήμανε συναγερμό στο υπ. Οικονομικών και επιτάχυνε τις αλλαγές στον φοροεισπρακτικό μηχανισμό που είχε δημιουργήσει ο προκάτοχος του κ. Ευάγγελου Βενιζέλου.

Με τροπολογία που προσυπέγραψε και ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Δημήτρης Ρεππας ο κ. Βενιζέλος, όπως αποκάλυψε το protothema.gr, θα μπορεί να στελεχώνει, ανεξάρτητα της μοριοδότησης, η οποία ήταν πλασματική, τους διευθυντές εφοριών, του ΣΔΟΕ και των τελωνείων, με ανθρώπους της απολύτου εμπιστοσύνης του.

Αυτό σημαίνει ότι η επιλογή των νέων στελεχών θα μπορεί να ανατρέψει όλο το καθεστώς της αδράνειας που έπληξε τον εισπρακτικό μηχανισμό τους τελευταίους 18 μήνες στις εφορίες όλης της χώρας.

Ωστόσο, οι δανειστές είναι προφανές ότι έχουν χορτάσει από δικαιολογίες και αυτό επισημαίνεται πλέον σε όλους τους τόνους, με το συγκεκριμένο κλίμα να κυριαρχεί στη χτεσινή σύσκεψη στο υπ. Οικονομικών. Σε τέτοιο βαθμό που, αν και επισήμως κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται, είναι σαφές πως οι ελεγκτές πλέον εγείρουν ζητήματα σε σχέση με τα μέχρι τώρα ευρήματα των ελέγχων σε σχέση με την προοπτική καταβολής της 6ης δόσης.

Προφανώς, ο πήχης των προσδοκιών για τις αλλαγές στο φορολογικό σύστημα της χώρας χαμηλώνει κι άλλο…
Read more...

«Κάποτε θα πιούμε ένα ποτήρι κρασί με τον Αντώνη»


newpost.gr
«Κάποτε θα πιούμε ένα ποτήρι κρασί με τον Αντώνη»
eurokinissi
Αναφορά στην προσωπική του σχέση με τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνη Σαμαρά έκανε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, σε συνέντευξή του στο περιοδικό Businessweek, επισημαίνοντας του κυβερνητικούς στόχους και κάνοντας παράλληλα κάλεσμα στους επενδυτές να έρθουν στην Ελλάδα.

«Έχουμε μια μακρά προσωπική σχέση. Βεβαίως, θεωρώ ότι στην πολιτική κανείς είναι ορθό να διαχωρίζει τη θεσμική με την προσωπική σχέση» είπε για τον Αντώνη Σαμαρά ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας χαρακτηριστικά: «Κάποτε, ύστερα από καμιά δεκαετία ίσως, μπορεί να καθίσουμε μαζί να πιούμε ένα ποτήρι κρασί και, αναπολώντας το παρελθόν, να πούμε: Ας κρίνουμε τώρα πώς έχουν πάει τα πράγματα στην Ελλάδα».

Στη συνέντευξη με τον αρχισυντάκτη του Businessweek, Μάθιου Γουίνκλερ, ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε την πορεία της Ελλάδας με την δραχμή ως «λούνα παρκ» αφού εξήγησε ότι είχε πολλά σκαμπανεβάσματα προσθέτοντας ότι την τελευταία δεκαετία με το ευρώ η χώρα γνώρισε σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης.



«Δεν έχουμε να κάνουμε με την επόμενη μέρα μιας καταστροφής, αλλά προσπαθούμε να μεταβούμε σε έναν πολύ-πολύ διαφορετικό κόσμο, όπου πρέπει να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί» είπε ακόμα αναφορικά με το «ευρωπαϊκό σχέδιο Μάρσαλ», περιγράφοντας τις προτεραιότητες της κυβέρνησής του για το 2012: εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος και προώθηση της προοπτικής ανάπτυξης μέσω της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.

O κ. Παπανδρέου, παράλληλα, απηύθηνε κάλεσμα στους επενδυτές να έλθουν στην χώρα μας.

Τέλος, ο πρωθυπουργός απάντησε σε ερώτηση για το πώς θα ήθελε να τον θυμάται ο κόσμος: «Αυτό που θα ήθελα να δω είναι ότι έχω συνεισφέρει στο κοινό καλό της χώρας μας και στη συνειδητοποίηση των δυνατοτήτων της, γιατί έχουμε μεγάλες δυνατότητες. Πραγματικά, πιστεύω στην Ελλάδα και θέλω να δω ότι έχουμε απελευθερώσει όλο το δυναμικό που διαθέτει η χώρα» είπε.

Read more...

Δεν έχει τέλος η ντροπή με τους ταξιτζήδες

Κατέλαβαν το αεροδρόμιο «Μακεδονία», κλείνουν το νέο λιμάνι της Πάτρας


http://img.protothema.gr/9C8C20FD00A19F20F3BC268024AC5345.jpg

Μετά τη χθεσινή απίστευτη ταλαιπωρία που έζησαν οι Θεσσαλονικείς εξαιτίας του κυκλοφοριακού χάους που προκλήθηκε στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Νέων Μουδανιών από το «μπλόκο» των ταξιτζήδων, σήμερα έχουμε έναν πραγματικό «Γολγοθά» για τις οικογένειες που δεν διαθέτουν δικό τους μεταφορικό μέσο και είναι εκ των πραγμάτων υποχρεωμένοι με τις αποσκευές ανά χείρας να χρησιμοποιούν τα Μέσα για να εξυπηρετηθούν, την ίδια ώρα που οι Αθηναίοι αδειούχοι έχουν ως μόνο σωτήριο μέσο το Μετρό, το οποίο χρησιμοποιούν για να κατέβουν μετά στην Ομόνοια, εκεί όπου απεγνωσμένα αναζητούν κάποια στάση λεωφορείου που θα τους οδηγήσει στον προορισμό τους.

Οι ιδιοκτήτες ταξί της Θεσσαλονίκης το πρωί του Σαβάτου έκαναν κατάληψη στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», εκεί όπου παρέταξαν τα οχήματά τους και κατευθύνθηκαν πεζοί στον τερματικό σταθμό.

Συγκεκριμένα, οι αυτοκινητιστές συγκεντρώθηκαν στις 9 το πρωί στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης- Μουδανίων, στο ύψος εμπορικού κέντρου, και από εκεί κατευθύνθηκαν στο αεροδρόμιο Μακεδονία.

Ωστόσο, αργά το μεσημέρι οι περίπου 500 οδηγοί ταξί αποχώρησαν ησύχως.

Οι ιδιοκτήτες των ταξί Θεσσαλονίκης θα συνεδριάσουν εκ νέου το απόγευμα για να αποφασίσουν τη μορφή των κινητοποιήσεων τους για την αυριανή ημέρα, ωστόσο σύμφωνα με το γραμματέα του Σωματείου τους Κλήμη Λεοντιάδη οι κινητοποιήσεις τους αναμένεται να είναι σχετικά ήπιες.

Στην Πάτρα τώρα, η «έντονη» παρουσία των οδηγών ταξί είναι άκρως αισθητή. Οι αυτοκινητιστές έχουν αποκλείσει με τα οχήματά τους το νέο λιμάνι της Πάτρας και σχεδιάζουν να ανοίξουν αύριο τα διόδια της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, ενώ από Δευτέρα σκοπεύουν να κάνουν νέες κινητοποιήσεις, αποκλείοντας δημόσιες υπηρεσίες.

Σε κάθε περίπτωση οι ταξιτζήδες και σήμερα συνεχίζουν να προκαλούν, παρά τα προβλήματα που έχουν επιφέρει στο επιβατικό κοινό και το τεράστιο πλήγμα που έχουν επιφέρει στον τουρισμό της χώρας.

Μετά την άκαρπη συνάντηση της Παρασκευής με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Ραγκούση, οι ιδιοκτήτες ταξί αποφάσισαν να συνεχίσουν επ' αόριστον απεργία τους, σκληραίνοντας ακόμα πιο πολύ τη στάση τους.

Υπενθυμίζεται ότι χθες το απόγευμα, οι ιδιοκτήτες ταξί της Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν μηχανοκίνητη πορεία προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Νέων Μουδανιών, τη στιγμή, μάλιστα, που είχε ξεκινήσει η έξοδος των εκδρομέων του Σαββατοκύριακου και των εκδρομέων του Αυγούστου προς Χαλκιδική.

Η πομπή των αυτοκινητιστών ξεκίνησε περί τις 5 το απόγευμα κι έφτασε έως τον κόμβο της Πορταριάς, κοντά στα Νέα Μουδανιά, απ' όπου επέστρεψε -με κανονικές ταχύτητες- στη Θεσσαλονίκη. Η Τροχαία βρισκόταν επί ποδός και κατηύθυνε την κίνηση των οχημάτων μέσω εναλλακτικών διαδρομών.

Το δεύτερο «χτύπημα» ήρθε από τους αυτοκινητιστές της Λάρισας οι οποίοι προχώρησαν σε συμβολική κατάληψη των Τεμπών για ένα τέταρτο, από τις 8μμ έως τις 8.15μμ.

Ο αποκλεισμός ήταν συμβολικού χαρακτήρα, ενώ στην περιοχή βρισκόταν περί τα 50 ταξί, όπως και οδηγοί, οι όποιοι διαδήλωσαν, φωνάζοντας συνθήματα.

Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων πάντως εμφανίζεται αποφασισμένο να προχωρήσει στην απελευθέρωση του επαγγέλματος, όπως ανακοίνωσε μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης με τους ιδιοκτήτες ταξί.

Στην ανακοίνωση προστίθεται πως οι κανόνες αυτοί θα διέπουν όλες τις πλευρές του επαγγέλματος, από την έκδοση της άδειας μέχρι την εκπαίδευση των οδηγών, καθώς και τις νέες μορφές και υπηρεσίες ταξί.

Το θρίλερ με την απεργία των ταξιτζήδων πάντως αναμένεται να συνεχιστεί και την επόμενη εβδομάδα. Το απόγευμα της Δευτέρας μάλιστα ο υπουργός Μεταφορών θα συναντηθεί με τους οδηγούς ταξί. Η προγραμματισμένη για την Παρασκευή συνάντηση του κ. Ραγκούση με αντιπροσωπεία των οδηγών ταξί δεν πραγματοποιήθηκε, τόσο εξαιτίας της μεγάλης διάρκειας, που είχε η συνάντηση με τους ιδιοκτήτες, όσο και για το γεγονός ότι δεν πρόλαβαν όλοι οι εκπρόσωποι να προσέλθουν από την επαρχία.
Read more...

Για ευθύνες στο Μεϊμαράκη πάει η Επιτροπή των υποβρυχίων

newpost.gr









Για ευθύνες στο Μεϊμαράκη πάει η Επιτροπή των υποβρυχίων
Ευθύνες στο Βαγγέλη Μεϊμαράκη θέλει με κάποιο τρόπο να καταλογίσει η πλειοψηφία της εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής για την υπόθεση των υποβρυχίων.

Είναι ενδεικτικό, ότι ενώ ως η ενημέρωση των κοινοβουλευτικών συντακτών ήταν σπάνια, χθες εμφανίστηκαν μπροστά τους τόσο ο πρόεδρος της Επιτροπής Ευτύχης Δαμιανάκης, όσο και η Βασιλική Τσόνογλου, για να μεταφέρουν την εκτίμηση του Ευάγγελου Βενιζέλου, ότι η αδράνεια και η αμηχανία της κυβέρνησης της ΝΔ επιβάρυνε τη διαπραγματευτική θέση της χώρας.

Ως υπουργός Άμυνας ακόμη, ο κ. Βενιζέλος είχε υποσχεθεί στην Επιτροπή που εξετάζει την υπόθεση, ότι θα την ενημερώσει για την κατάσταση που παρέλαβε. Σύμφωνα με όσα μετέφεραν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Βενιζέλος είπε ότι μετά το 2008, θα έπρεπε να είχε καταγγελθεί η σύμβαση ή να παραληφθεί το υποβρύχιο. Με βάση τα ανωτέρω, κοινοβουλευτικοί παράγοντες εκτιμούσαν ότι η Επιτροπή θα έχει ένα πάτημα, για να καταλογίσει τουλάχιστον πολιτικές ευθύνες στον κ. Μεϊμαράκη.

Είναι ενδεικτικό αυτής της διάθεσης, ότι ενώ ως χθες ουδείς είχε ασχοληθεί με τις εργασίες της Επιτροπής και σχεδόν κανένα από τα μέλη της δεν έμπαινε στον κόπο να ενημερώσει εγκαίρως για τις εργασίες της, χθες μετά την κατάθεση Βενιζέλου οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ έσπευσαν να ενημερώσουν τους δημοσιογράφους, οι οποίοι από τις συζητήσεις με βουλευτές της ΝΔ είχαν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο κ. Βενιζέλος ούτε δόλο διαπίστωσε στους χειρισμούς των προκατόχων του, ούτε μαύρο χρήμα. Οι του ΠΑΣΟΚ έσπευσαν να διορθώσουν αυτήν την εντύπωση μεταφέροντας ότι ο κ. Βενιζέλος είπε ότι δεν μπορεί να αποφανθεί αν υπήρξε δόλος αλλά και τη φράση πως «ότι κάναμε δυο χρόνια ήταν η εκκαθάριση ενός βεβαρημένου παρελθόντος». Σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ πάλι, ο κ. Βενιζέλος είπε ότι δεν ήταν οι συμβάσεις το πρόβλημα αλλά η διαχείριση τους, οι πληρωμές τις οποίες φέρεται να χαρακτήρισε ελεγκτέες.

Ο ίδιος ο κ. Μεϊμαράκης, που περίμενε αυτή την εξέλιξη, τόνισε ότι επί των ημερών του δεν έγινε τίποτε μεμπτό και για να το στηρίξει αυτό υπενθύμισε ότι ο ίδιος ενημέρωνε κάθε δύο μήνες την Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας για τις συμβάσεις, δίνοντας τους μάλιστα πλήρη φάκελο. Θεωρείται πιθανό πάντως η Επιτροπή να καταλήξει σε πολιτικές ευθύνες του κ. Μεϊμαράκη για τους χειρισμούς του το διάστημα 2006-2009.

Read more...

Έδιωξαν τους αγανακτισμένους απο το Σύνταγμα

Δεν υπήρξε ένταση κατά την απομάκρυνσή τους


http://img.protothema.gr/B89AD32A9CC114C8ACD6DDE4D34FB406.jpg
Στις 5 το πρωϊ, άνδρες των ΜΑΤ, με συνδρομή εισαγγελέα, έκαναν έφοδο στον καταυλισμό των «αγανακτισμένων» στην Πλατεία Συντάγματος.

Συνεργεία του δήμου, υπό την κάλυψη των αστυνομικών, «ξήλωσαν» τα αντίσκηνα και μετέφεραν όλα τα αντικείμενα που βρίσκονταν στην πλατεία σε φορτηγά που βρίσκονταν στην Φιλελλήνων.

Σύμφωνα με μαρτυρίες κατά την διάρκεια της επιχείρησης «σκούπα» που είχε προαναγγείλει από χθες ο κ. Καμίνης υπήρξαν και 4 προσαγωγές «αγανακτισμένων» που επιχείρησαν να αποτρέψουν τους αστυνομικούς.
Read more...

Οι ισπανικές τράπεζες θα στηρίξουν την Ελλάδα λέει η υπουργός Οικονομικών

Μετά τις γαλλικές

Η υπουργός Οικονομικών της Ισπανίας Έλενα Σαλγάδο
Η υπουργός Οικονομικών της Ισπανίας Έλενα Σαλγάδο (Φωτογραφία: ΑΠΕ )
Μαδρίτη, Ισπανία
«Ο ισπανικός τραπεζικός και ασφαλιστικός κλάδος είναι έτοιμος να συμμετάσχει στο πακέτο διάσωσης της Ελλάδας», δήλωσε η υπουργός Οικονομικών της Ισπανίας Έλενα Σαλγάδο την Παρασκευή.

Όπως μεταδίδει το Reuters, η απόφαση συμμετοχής στην ελληνική διάσωση πάρθηκε μετά την συνάντηση που είχε η υπουργός με τους επικεφαλής των τραπεζών Santander, BBVA, Bankia, La Caixa και τον ασφαλιστικό όμιλο της Mapfre.

Ωστόσο η Ισπανία έχει πολύ μικρή έκθεση σε ελληνικό χρέος, σε σχέση με τις άλλα μέλη της ευρωζώνης.

Οι εκπρόσωποι του χρηματοπιστωτικού τομέα «εξέφρασαν την προθυμία τους να συμμετέχουν στο πακέτο διάσωσης για την Ελλάδα μέσω των διάφορων επιλογών που προσφέρονται. Αυτή η συνεισφορά θα συμβάλλει στην εξασφάλιση της αναγκαίας χρηματοδότησης για την Ελλάδα» αναφέρεται σε ανακοίνωση του ισπανικού υπουργείου Οικονομικών.

Το υπουργείο δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες.

Newsroom ΔΟΛ


Read more...

ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΔΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

http://www.spitogatos.gr/partner-files/1254/images/19.JPG

Συνάντηση με κεντρικό θέμα συζήτησης την Περιφερειακή Οδό Αλεξανδρούπολης είχε την Πέμπτη 28 Ιουλίου και ώρα 9:00 στο δημαρχείο Αλεξανδρούπολης, ο Δήμαρχος, κ. Ευάγγελος Λαμπάκης με τον Περιφερειάρχη Ανατολική Μακεδονίας – Θράκης, κ. Άρη Γιαννακίδη, την Αντιπεριφερειάρχη Έβρου, κ. Γεωργία Νικολάου - Μαυρανεζούλη, τον Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, κ. Γιώργο Ούστογλου, τον Διοικητή της ΧΙΙ Μεραρχίας Πεζικού, υποστράτηγο κ. Κωνσταντίνο Γκίνη, τους Αντιδημάρχοους Τεχνικών Υπηρεσιών, Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος και Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Χρήστο Γερακόπουλο και κ. Αντώνη Βαμβακερό, καθώς και υπηρεσιακούς παράγοντες.
Στη συνάντηση τονίσθηκε η μεγάλη σημασία του .....
περιφερειακού δρόμου για την αποσυμφόρηση του κέντρου και την ευρύτερη ανάπτυξη της Αλεξανδρούπολης. Ο δρόμος θα ξεκινά από το τέρμα των εργατικών κατοικιών, στο ύψος του ΕΟΤ, περνώντας από τα στρατόπεδα και θα καταλήγει στο τέρμα της οδού Άβαντος.
Μετά το πέρας της συνάντησης ο κ. Γιαννακίδης επεσήμανε την βούληση όλων των τοπικών φορέων για την υλοποίηση του έργου, εκφράζοντας ταυτόχρονα την αισιοδοξία του ότι σύντομα θα υπερκεραστούν τα λίγα εμπόδια που υφίστανται ώστε να ολοκληρωθεί η ένταξη στο ΕΣΠΑ τους προσεχείς μήνες.
Από πλευράς του, ο κ. Λαμπάκης τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο κοινής αποδοχής, ώριμο και ζωτικής σημασίας για την Αλεξανδρούπολη, καθώς θα προσφέρει λύση στο κυκλοφοριακό της πρόβλημα αναδεικνύοντας παράλληλα το ιστορικό κέντρο. Ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης χαρακτήρισε το έργο αντίστοιχης σημασίας με την Εγνατία διότι μέσω της υλοποίησής του θα επιτευχθεί η σύνδεση ανατολικής και δυτικής πλευράς της πόλης, ενώ θα συμβάλλει και στην βελτίωση της λειτουργικότητας του ποδηλατόδρομου.

Read more...