Παρασκευή, 3 Ιουνίου 2016

Προωθούνται μεγάλες αλλαγές Μειώνονται ώρες και μαθήματα στο Γυμνάσιο-Εξετάζεται η κατάργηση των βαθμών


Για τις αλλαγές που θα προωθήσει για τα γυμνάσια, μέσα στο καλοκαίρι, το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ενημέρωσε το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ο αρμόδιος υπουργός Νίκος Φίλης, νωρίτερα σήμερα, Παρασκευή.
g
Μετά το πέρας της συνάντησης δεν έγιναν δηλώσεις, ωστόσο, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, έχει «κλειδώσει» η μείωση των διδακτικών ωρών ανά εβδομάδα από 35 που είναι σήμερα, σε 32, με το μάθημα των Αρχαίων να είναι ένα από τα σίγουρα μαθήματα που θα «χάσουν» μία ώρα.
Εξάλλου, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, το υπουργείο θα προχωρήσει, μετά από σχετική συνεννόηση με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σε μείωση της ύλης των μαθημάτων, αλλά και στη μείωση των μαθημάτων που θα εξετάζονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Ειδικότερα, φαίνεται ότι το υπουργείο προσανατολίζεται στον διαχωρισμό των μαθημάτων σε κύρια και δευτερεύοντα, με τα δευτερεύοντα να μην εξετάζονται καθόλου. Το ποια μαθήματα θα θεωρηθούν κύρια και ποια δευτερεύοντα, θα συναποφασιστεί με το ΙΕΠ, επίσης.
Ακόμη, εξετάζεται να εφαρμοστεί πιλοτικά η πλήρης κατάργηση των βαθμών, με την καθιέρωση περιγραφικής αξιολόγησης, αλλά και η σύμπτυξη των τριών τριμήνων που ισχύουν σήμερα, σε δύο τετράμηνα.
- See more at: http://www.matrix24.gr/2016/06/miononte-ores-ke-mathimata-sto-gimnasio-exetazete-i-katargisi-ton-vathmon/#sthash.OAOs6U47.dpuf

Read more...

Δεκαπενθήμερο με στάσεις εργασίας...


Απεργία στο μετρό
...σε μετρό, ηλεκτρικό, τραμ...

Τη δυσαρέσκειά τους τόσο για την ένταξη των αστικών συγκοινωνιών στο υπερΤαμείο Ιδιωτικοποιήσεων όσο και για την καθυστέρηση της υπογραφής νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας...
εκφράζουν οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς, οι οποίοι προχωρούν σε προειδοποιητικές στάσεις εργασίας από την ερχόμενη εβδομάδα, σε μετρό, τραμ και ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. 

Πιο συγκεκριμένα, οι στάσεις εργασίας που έχουν εξαγγείλει τα σωματεία εργαζομένων στην ΣΤΑΣΥ έχουν ως εξής:

Δευτέρα 6 Ιουνίου: Στάση εργασίας από έναρξη έως 10.00
Τετάρτη 8 Ιουνίου: Στάση εργασίας από 12.00 έως 16.00
Παρασκευή 10 Ιουνίου: Στάση εργασίας από 22.00 έως λήξη βάρδιας
Δευτέρα 13 Ιουνίου: Στάση εργασίας από έναρξη έως 10.00
Τετάρτη 15 Ιουνίου: Στάση εργασίας από 21.00 έως λήξη βάρδιας
Παρασκευή 17 Ιουνίου: Στάση εργασίας από 12.00 έως 17.00
Μεταξύ άλλων, τα σωματεία εργαζομένων κατηγορούν την κυβέρνηση πως «κατ' εντολή των τοκογλύφων δανειστών, στο πλαίσιο της περίφημης αξιολόγησης, άνοιξε την πόρτα των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιώτες, με την ένταξη της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ στο νέο Ταμείο Ξεπουλήματος της Δημόσιας Περιουσίας».

Αφού τονίζουν πως οι ιδιωτικές αστικές συγκοινωνίες έχουν «δοκιμαστεί» και οι συνέπειές τους είναι «γνωστές» (ακριβά εισιτήρια, ανασφαλείς συγκοινωνίες και ακόμα πιο μειωμένα δρομολόγια), σημειώνουν πως με τις τις κινητοποιήσεις τους «υπερασπίζονται, διεκδικούν και κατακτούν δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην υπηρεσία των πολιτών και του κοινωνικού συνόλου και όχι για την τσέπη των ιδιωτών, καθώς και διεκδικούν δουλειά με αξιοπρέπεια και συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα».

efsyn.gr

Read more...

Στο υπ. Εργασίας οι εργαζόμενοι της Πυρσός Security...



ΦΩΤΟ...

Στο υπουργείο Εργασίας έφτασαν εργαζόμενοι της Πυρσός Security, οι οποίοι είχαν συγκεντρωθεί νωρίτερα έξω από τα γραφεία της εταιρείας, διεκδικώντας...
την άμεση καταβολή όλων των δεδουλευμένων που τους οφείλονται καθώς επίσης και την πλήρη ασφαλιστική κάλυψή τους από τη στιγμή της αναστολής της λειτουργίας της εταιρείας.


Οι εργαζόμενοι θα επιδιώξουν να έχουν συνάντηση με τον υπουργό, προκειμένου να συζητήσουν τα προβλήματά τους μετά το «λουκέτο» της εταιρείας.
erasiaspursos1
erasiaspursos2
erasiaspursos3
newsbeast.gr

Read more...

ΕΝΦΙΑ έως το... 2031...



Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το ΕΣΠΑ, δάνεια του ελληνικού Δημοσίου από τράπεζες του εξωτερικού και η μόχλευση μέσω των Ταμείων Συμμετοχών θα είναι οι χρηματοδότες του Αναπτυξιακού Νόμου...
σύμφωνα με την έκθεση που κατατέθηκε στη Βουλή.

Σε αυτή γίνονται οι προβλέψεις για τις δαπάνες του προϋπολογισμού αλλά και τα έσοδα. Στα τελευταία μάλιστα περιλαμβάνει και τον ΕΝΦΙΑ ο οποίος καλείται να προσφέρει έσοδα έως και το 2031. 

Η χρονική διάρκεια, στην οποία θα γίνεται χρήση του κινήτρου της φοροαπαλλαγής εκτιμάται σε 14 έτη, δηλαδή έως το 2031.

Παράλληλα, υπάρχει εκτίμηση για την καταβολή κεφαλαιακών ενισχύσεων (επιχορηγήσεις και επιδοτήσεις leasing) ύψους 480 εκατ. ευρώ, που θα καλυφθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) και θα κινηθούν εντός των ήδη εγκεκριμένων ορίων πιστώσεων.

Η χρηματοδότηση των κεφαλαιακών ενισχύσεων θα πραγματοποιηθεί με την χρήση κοινοτικών (ΕΣΠΑ) και εθνικών πόρων.

Σύμφωνα με την έκθεση από την υλοποίηση των επενδύσεων θα προκύψουν άμεσα κρατικά έσοδα τα οποία εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στο ποσό των 133 εκατ. ευρώ ετησίως από το 2024 και έως το 2031 όπου είναι το καταληκτικό εκτιμώμενο έτος παροχής των κινήτρων.

real.gr

Read more...

Ανασυγκρότηση των δομών του ΥΠΟΙΚ...


Σχέδιο ανασυγκρότησης των δομών του ΥΠΟΙΚ εξήγγειλε ο Αλεξιάδης - Media
...εξήγγειλε ο Αλεξιάδης...

Το τέλος των ουρών στα γκισέ των εφοριών και της πολύωρης αναμονής, μέσα από την ανασυγκρότηση των δομών του υπουργείου Οικονομικών...
εξήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης. Το σχέδιο περιλαμβάνει την εξυπηρέτηση των πολιτών είτε μέσω διαδικτύου, είτε μέσω τηλεφωνικών κέντρων ή λογιστών.

«Είμαι σε δύσκολη θέση όταν μαθαίνω ότι ένας πολίτης από τη Μήλο πρέπει να έρθει στον Πειραιά για να πάρει τις πινακίδες του αυτοκινήτου του» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξιάδης και πρόσθεσε: «Δεν μπορεί να ταλαιπωρούμε τον πολίτη, πρέπει να τον εξυπηρετούμε».

«Εξετάζουμε την δημιουργία υποδομών είτε με τη μορφή Γραφείου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΓΕΦ), είτε μικρών ΔΟΥ. Δεν θα επιβαρύνει το Δημόσιο γιατί οι δήμοι παραχωρούν τους χώρους αυτούς και δεν θα πληρώνει το Δημόσιο ενοίκιο», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνας Ιγγλέζη για την δημιουργία ΓΕΦ στην Ιερισσό Χαλκιδικής που είναι η πρωτεύουσα του Δήμου Αριστοτέλη.

Read more...

Έπεσαν οι υπογραφές...






ΦΩΤΟ...
Έπεσαν οι υπογραφές στο Μέγαρο Μαξίμου για τον οδικό χάρτη συνεργασίας Ελλάδας και Γαλλίας, στο πλαίσιο της επίσκεψης του γάλλου πρωθυπουργού Μανουέλ Βαλς στην Αθήνα.

Ο οδικός χάρτης περιλαμβάνει...
πέντε βασικούς άξονες:

Συνεργασία για μεταρρυθμίσεις σε επίπεδο τεχνογνωσίας για τη Δημόσια Διοίκηση
Συνεργασία για επενδύσεις και υποδομές. Ήδη από το Παρίσι έχει εκφραστεί ενδιαφέρον για επενδύσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπηρεσίες υδάτων.
Συνεργασία για καινοτομίες και νέες τεχνολογίες
Συνεργασία για την αγροτική ανάπτυξη
Συνεργασία για την προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και εναλλακτικών μορφών τουρισμού
Παράλληλα, συμφωνίες συνεργασίας υπογράφηκαν και για την Παιδεία και τον Πολιτισμό, μεταξύ των οποίων και ανταλλαγές σε επίπεδο προγραμμάτων υποτροφιών.

Τέλος, σύμφωνο για τους τομείς Άμυνας, Ασφάλειας και Δικαιοσύνης για την αύξηση του προσωπικού που θα στείλει το Παρίσι για τη στελέχωση της Frontex και των Υπηρεσιών Ασύλου, καθώς και για την ευρωπαϊκή ακτοφυλακή. Πέραν τούτου, θα υπογραφεί σε συνέχεια της αρχικής συμφωνίας με τον Φρανσουά Ολάντ σύμφωνο για την απορρόφηση 500 προσφύγων το μήνα από τη Γαλλία στο πλαίσιο του προγράμματος relocation.

ypografestsipvals1
ypografestsipvals2
ypografestsipvals3
ypografestsipvals4
ypografestsipvals5
ypografestsipvals6
ypografestsipvals7
ypografestsipvals9
ypografestsipvals10
ypografestsipvals11
ypografestsipvals8


newsbeast.gr

Read more...

Ο Ντάισελπμπλουμ θαυμάζει τον Τσίπρα...



Τον θαυμασμό του προς τον Έλληνα Πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, εκφράζει ο πρόεδρος του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, σε συνέντευξή του...
σε έξι ευρωπαϊκές εφημερίδας, μεταξύ των οποίων η «Guardian» και η «SZ».
«Θαυμάζω τον Έλληνα πρωθυπουργό, ο οποίος κέρδισε τις εκλογές τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, αφού πρώτα συμφώνησε στο νέο πακέτο βοήθειας, το οποίο περιλαμβάνει σκληρούς όρους» δηλώνει ενδεικτικά και εμφανίζεται βέβαιος, ότι το ΔΝΤ θα στηρίξει την Ευρωζώνη στο σχέδιο ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους.
Το Brexit δεν θα φέρει το χάος
Όσον αφορά το ζήτημα του Brexit, ο πρόεδρος του Eurogroup καλεί τη Βρετανία να παραμείνει στην Ε.Ε. και διατυπώνει την επιθυμία του για «μία ισχυρότερη Βρετανία εντός της Ε.Ε.».
Ο ίδιος πάντως, παραδέχεται, ότι δεν έχει καταρτιστεί ένα «μεγάλο πλάνο» για την επόμενη ημέρα ενός πιθανού Brexit και ότι προς το παρόν υπάρχουν πολλές ιδέες, οι οποίες βρίσκονται υπό συζήτηση.
«Το Brexit θα έχει αρνητικές συνέπειες και στη Βρετανία και στην υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά φυσικά, η Ευρωζώνη δεν πρόκειται να καταρρεύσει εξαιτίας αυτού» υπερτονίζει και σπεύδει να υπογραμμίσει ότι «δεν θεωρώ ότι θα επέλθει χάος και πανικός».

naftemporiki.gr

Read more...

Μεταρρυθμίσεις προανήγγειλε ο Τσίπρας...




Βαλς: Ελάτε να επενδύσετε στην Ελλάδα...

Νέα αφετηρία για την ελληνική οικονομία χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας την πρόσφατη απόφαση του Eurogroup, υπογραμμίζοντας τη σημασία...
των αποφάσεων για το ελληνικό χρέος, κατά τη διάρκεια των κοινών δηλώσεων με τον Γάλλο πρωθυοπουργό Μάνουελ Βαλς, μετά τη συνάντησή τους στο Μέγαρο Μαξίμου.
«Η απόφαση για την απομείωση του χρέους αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό βήμα για την αποκαταστάση της εμπιστοσύνης των αγορών» τόνισε ο κ. Τσίπρας και προανήγγειλε «ριζοσπαστικές και αναγκαίες μεταρρυθμίσεις για την πάταξη της φοροδιαφυγής, την ανασυγκρότηση της δημοσίας διοικησης και την προσέλκυση επενδύσεων με στόχο την αναπτυξιακή στροφή της οικονομίας.
Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε για άλλη μία φορά στις «στέρεες σχέσεις ειλικρινούς φιλίας και βαθιάς εκτίμησης» μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας, μιλώντας ξανά για τη στάση της γαλλικής κυβέρνησης στις διαπραγματεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης πέρυσι το καλοκαίρι. 
Στις δυσκολίες έχουμε στηρίξει ο ένας τον άλλον, σημείωσε ο κ. Τσίπρας και πρόσθεσε: «Δεν ξεχνάμε ότι το προηγούμενο καλοκαίρι ότι η Γαλλία στάθηκε δίπλα στον ελληνικό λαό αποκρούωντας εκβιασμούς και ακρότητες που έθεταν σε κινδυνο τη συνοχή όλης της Ευρωζώνης».
Συνεργασία
Ειδικότερα για τους τομείς που οι δύο χώρες μπορούν να συνεργαστούν ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι ως ευκαιρία τη μεταρρύθμιση στη δημόσια διοίκηση.
«Σε αυτό το πλαίσιο συνυπογράψαμε οδικό χάρτη που δίνει σάρκα και οστά στην διακήρυξη του περασμένου Οκτωβρίου» ανέφερε και ανέλυσε τους τομείς κοινής δράσης:
Επενδύσεις στις ελληνικές υποδομές
Δημιουργία ελληνογαλλικών κοινοπραξιών σε τρίτες χώρες
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Ενέργεια
Γεωργία
Νεοφυείς επιχειρήσεις
Πολιτισμός
Τριπλή κρίση
Ο κ. Τσίπρας ανέφερε ότι η Ευρώπη διέρχεται μία τριπλή κρίση: Κρίση ασφάλειας, οικονομική, προσφυγική κρίση.
Υπογράμμισε την ανάγκη για προοδευτικές λύσεις, «που να διαφυλάσσουν Ευρώπη και τις αξίες της και να αποτελούν ανάχωμα στις δυνάμεις της άκρας δεξιάς που αποτελούν κοινή απειλή».
Ζήτησε ένταση της συνεργασίας Ελλάδας - Γαλλίας και στην Ευρωζώνη όπου όπως ανέφερε «ο νεοφιλευθερισμός περιορίζει δραστικά την άσκηση κοινωνικής πολιτικής».
Εμπορική συμφωνία TTIP
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Τσίπρας στην εμπορική συμφωνία Ε.Ε. - ΗΠΑ τη γνωστή ως ΤTIP λέγοντας ότι «δεν μπροούμε να συναινέσουμε σε μία τέτοια εμπορική σχέση πρέπει να προστατεύσουμε τα δικαιώματα των κρατών και των πολιτκών έναντι των πολυεθνικών».
Προσφυγικό
Αναφορικά με το προσφυγικό υπογράμμισε την αλληλεγγύη που έχει δείξει η Γαλλία και την ευχαρίστησε για τη στήριξή της καθώς όπως είπε «είναι η χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό μετεγκαταστάσεων από την Ελλάδα και είναι η χώρα που ανακοίνωσε ότι από εδώ και στο εξής θα δέχεται 400 πρόσφυγες το μήνα».
Η Γαλλία, είπε ο Πρωθυπουργός «δίνει το παράδειγμα και σε άλλους εταίρους που επιμένουν να απορρίπτουν οποιαδήποτε συμμετοχή στις μετεγκαταστάσεις».

Τόνισε ακόμα την ανάγκη να συνεχιστεί η συμφωνία Ε.Ε. – Τουρκίας χωρίς αναταράξεις και να υποστηριχθεί ενεργά κάθε διπλωματική πρωτοβουλία για τον τερματισμό των πολέμων.


Κάλεσμα στις γαλλικές επιχειρήσεις για επενδύσεις στην Ελλάδα απηύθυνε ο Γάλλος πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς κατά τη διάρκεια των κοινών δηλώσεών του με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, στέλνοντας παράλληλα το μήνυμα ότι «η Γαλλία είναι στο πλευρό της Ελλάδας».
Ο κ. Βαλς εξήρε τις ενέργειες της ελληνικής πλευράς, η οποία, όπως είπε, χρειάστηκε μεγάλο θάρρος και επιμονή για να αντιμετωπίσει μια κατάσταση δύσκολη για τους Ελληνες, ενώ αναφέρθηκε στη στάση της Γαλλίας πέρυσι το καλοκαίρι.
Η Γαλλία, ενώ κάποιοι πίστευαν ότι η Ελλάδα δεν έχει θέση στην Ευρωζώνη, έκανε ό,τι μπορουσε για να μείνει η χώρα στην Ευρωζωνη, γιατί η Ευρωζωνη και το Σένγκεν χωρίς την Ελλάδα θα ήταν μια άλλη αντίληψη της Ευρώπης, που δεν συμμεριζόμαστε, τόνισε.
Σύμφωνα με τον Γάλλο πρωθυπουργό, έτσι, ολοκληρώθηκε ένα στάδιο σημαντικό, και τώρα προχωράμε με τη συμφωνία που επιτεύχθυκε στο Eurogroup. Σημείωσε ειδικότερα ότι η επόμενη δόση στο πρόγραμμα του προγράμματος στήριξης θα χορηγηθεί πολύ συντομα.
Ο κ. Βαλς τόνισε ότι τώρα αρχίζει νέα σελίδα για την Ελλάδα και απηύθυνε το μήνυμα για επενδύσεις στη χώρα μας: «Ελάτε να επενδύσετε στην Ελλάδα» είπε, κάνοντας γνωστό ότι αντιπροσωπία επενδυτών θα έρθει το φθινόπωρο στην χώρα μας.

naftemporiki.gr

Read more...

Σε ποσοστό 80% έχουν διανοιχτεί οι σήραγγες του μετρό Θεσσαλονίκης...


 
Τέλος του 2016 θα έχουν ολοκληρώσει το έργο τους οι δύο μετροπόντικες (TBM), που ανοίγουν τις σήραγγες του Μετρό Θεσσαλονίκης. Οι σήραγγες TBM έχουν διανοιχτεί σε ποσοστό 80%, ενώ...
τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν υλοποιηθεί στο 60% του συνόλου τους και οι αρχαιολογικές εργασίες στο 80%.

Η εκκίνηση και του δεύτερου μετροπόντικα στις 23/5 (ο πρώτος είχε ξεκινήσει τον Μάρτιο) και η λειτουργία διπλής βάρδιας στο εργοτάξιο «Αγία Σοφία», εντάσσονται στο σχεδιασμό της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» για την ταχεία ολοκλήρωση του έργου. Τα παραπάνω συζητήθηκαν μεταξύ άλλων κατά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, το οποίο συνεδρίασε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη με τη νέα του σύνθεση.


Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης, ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» καθηγητής ,Γιάννης Μυλόπουλος, δήλωσε ότι «ένα πάγιο αίτημα της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης ικανοποιήθηκε. Η νέα διοίκηση δείχνει τη δέουσα προσοχή στο έργο της Θεσσαλονίκης, ακούει την τοπική κοινωνία και φροντίζει για την άμεση επίλυση όποιων ζητημάτων που τυχόν προκύψουν κατά την πορεία των εργασιών. Η επίσκεψη του Διοικητικού Συμβουλίου στο έργο της Θεσσαλονίκης επιβεβαιώνει ότι το έργο αποτελεί προτεραιότητα για την εταιρεία. Μετά την επανεκκίνηση των εργασιών τον Μάρτιο, το έργο της κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης έχει μπει ξανά σε τροχιά ολοκλήρωσης».

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας τόνισε ότι «η εκκίνηση του δεύτερου μετροπόντικα και η λειτουργία διπλής βάρδιας στο εργοτάξιο "Αγία Σοφία" εντάσσονται στο σχεδιασμό μας για έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου, το οποίο αναμένουν εδώ και χρόνια οι πολίτες της Θεσσαλονίκης»...


Πηγή: naftemporiki.gr

Read more...

Παραπέμπεται σε δίκη ο Π. Ψωμιάδης...



και 15 άτομα για την Ασπίς...

Στο εδώλιο θα καθίσουν με βούλευμα του Συμβουλίυ Εφετών ο Παύλος Ψωμιαδης και 15 ακόμη άτομα για την υπόθεση της...
Ασπίς Πρόνοια.

Συμφωνα με το παραπεμπτικό βούλευμα, οι κατηγορούμενοι είχαν συστήσει από το 2000-2010 εγκληματική οργάνωση η οποία προέβη σε αξιοποινες πράξεις σε βάρος 17 εταιρειών του ομίλου, μεταξύ των οποίων η ASPIS CAPITAL, η ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ και ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΑΖ, ΑΣΠΙΣ .

Οι κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν τα αδικήματα της κακουργηματικής απάτης και υπεξαίρεσης καθώς και το αδίκημα της πλαστογραφίας.

Σύμφωνα μς το βούλευμα,  ο Παύλος Ψωμιάδης  κατόρθωσε να εξαπατήσει 37.014 πολίτες, οι οποίοι κατέβαλαν συνολικά 248.322.729,3 εκατ. ευρώ σε ασφαλιστήρια συμβόλαια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, οι επενδυτές πείσθηκαν να επενδύσουν από ψευδείς παραστάσεις...

Naftemporiki.gr
 

Read more...

ΟΑΕΔ: Πρόγραμμα επιδότησης διακοπών με επιταγή κοινωνικού τουρισμού...


ΟΑΕΔ: Πρόγραμμα επιδότησης διακοπών με επιταγή κοινωνικού τουρισμού
Η διοικήτρια του Οργανισµού Απασχόλησης Εργατικού ∆υναµικού (ΟΑΕΔ) καλεί τους ενδιαφερόµενους παρόχους τουριστικών καταλυµάτων των νήσων Λέσβου, Χίου, Σάµου, Λέρου και Κω, οι οποίοι επιθυµούν να...
συµµετάσχουν στο πρόγραµµα «Επιδότηση διακοπών εργαζοµένων, ανέργων και των οικογενειών αυτών µε επιταγή κοινωνικού τουρισµού έτους 2015-2016», που ήδη υλοποιείται, βάσει της υπ' αριθµ. 6/2015 ∆ηµόσιας Πρόσκλησης, να υποβάλουν αιτήσεις συµµετοχής σε αυτό.

Η υποβολή αιτήσεων αρχίζει την Τετάρτη 08.06.2016 και γίνεται από πιστοποιηµένους χρήστες, αποκλειστικά µέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της διαδικτυακής πύλης του ΟΑΕ∆ (www.oaed.gr). Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η προθεσµία υποβολής αιτήσεων θα παραµείνει ανοικτή καθόλη τη διάρκεια υλοποίησης του προγράµµατος κοινωνικού τουρισµού έτους 2015-2016 (ηµεροµηνία λήξης 30.11.2016).

Με το συµπληρωµατικό πρόγραµµα αυξάνονται, τόσο τα ποσά επιδότησης των δικαιούχων που θα επιλέξουν για τις διακοπές τους καταλύµατα των συγκεκριμένων νησιών, όσο και η διάρκεια των επιδοτούµενων διανυκτερεύσεων, οι οποίες, πλέον, µπορούν να είναι έως δέκα, ενώ καταργούνται τα ποσά ιδιωτικής συµµετοχής.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά µε τους όρους και τις προϋποθέσεις του προγράµµατος, οι ενδιαφερόµενοι µπορούν να αντλήσουν από τον διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕ∆ www.oaed.gr...

Read more...

Τι ζητούσαν οι δανειστές και τι πέτυχε η κυβέρνηση...


Τι ζητούσαν οι δανειστές και τι πέτυχε η κυβέρνηση Στην επόμενη, ίσως, συνεδρίαση της ΕΚΤ, η κυβέρνηση αναμένει την άρση του waiver των ελληνικών ομολόγων και σύντομα, μέσα στον Ιούλιο...
ενδεχομένως, αναμένει την ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο σύστημα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ, αναφέρουν κυβερνητικές πηγές κάνοντας μια καταγραφή των αποτελεσμάτων κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές για τα δημοσιονομικά η κυβέρνηση πέτυχε να αλλάξει η συμφωνία που είχε η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου ως προς τα πρωτογενή πλεονάσματα, για τα κόκκινα δάνεια η κυβέρνηση πέτυχε να εξαιρεθούν όλα τα δάνεια που συνδέονται με την πρώτη κατοικία και στο ασφαλιστικό πέτυχε την απόλυτη προστασία των κύριων καταβαλλόμενων συντάξεων.
Στην ενέργεια με τις νέες διατάξεις κατοχυρώνεται ο δημόσιος χαρακτήρας, τόσο της ΔΕΗ, όσο και του Δικτύου Υψηλής Τάσης που κατέχει ο ΑΔΜΗΕ ενώ το θέμα του χρέους ρυθμίζεται άμεσα με μέτρα βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα .

Τέλος για το νέο Ταμείο όλα τα έσοδα , πλην των εσόδων του ΤΧΣ και ΤΑΙΠΕΔ, θα διατίθενται κατά 50% σε αναπτυξιακές επενδύσεις, ενώ με την προηγούμενη συμφωνία, τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ προορίζονταν μόνο για την εξυπηρέτηση του χρέους.
 

Αναλυτικά οι εκτιμήσεις και τα συμπεράσματα των κυβερνητικών κύκλων για τα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης :

Τελικά τι έγινε και έκλεισε η διαπραγμάτευση; Η κυβέρνηση έκανε αποδεκτές όλες τις απαιτήσεις των δανειστών, όπως γράφουν τα διάφορα μέσα ενημέρωσης, ή άντεξε στις πιέσεις και δεν υποχώρησε σε κομβικά ζητήματα για την κοινωνία αλλά και την οικονομία; Διατήρησε, δηλαδή, τις «κόκκινες γραμμές» της; Και ακόμα: Πράγματι είπε «όχι» ο Μ. Ντράγκι -όπως πρωτοσέλιδα επιμένουν μέσα ενημέρωσης- στο να γίνονται δεκτά τα ελληνικά ομόλογα ως ενέχυρο για φθηνή χρηματοδότηση των ελληνικών τραπεζών; Κατανοούμε, απολύτως, τους λόγους που τα συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης διαφωνούν με την πραγματικότητα –τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα…

1. Κανείς από την κυβέρνηση δεν υποστήριζε, ούτε, βέβαια, περίμενε, ότι χθες η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα [ΕΚΤ] και ο πρόεδρός της, Μ. Ντράγκι, θα ανακοίνωνε άρση του waiver. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός, άλλωστε, Αλ. Τσίπρας, στην ομιλία του στο υπουργικό συμβούλιο [που μεταδόθηκε από την ΕΡΤ, άρα όσοι δεν την κατανόησαν, από τα συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης, μπορούν να την (ξανα) ακούσουν –υπάρχει και σε χαρτί!…] είχε τονίσει ότι «αναμένουμε, αμέσως μετά και την τυπική ολοκλήρωση της αξιολόγησης και τη συνεδρίαση του Euro Working Group, τις επόμενες μέρες, στην επόμενη, ίσως, συνεδρίαση της ΕΚΤ, την άρση του waiver των ελληνικών ομολόγων. Και επίσης, σύντομα, μέσα στον Ιούλιο, ενδεχομένως, αναμένουμε την ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο σύστημα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ». Δύο εξελίξεις που πραγματικά θα συνεισφέρουν την ανάσα ρευστότητας που χρειάζεται η ελληνική οικονομία". Σε καμιά περίπτωση, λοιπόν, «δεν είναι χθες»! Η ΕΚΤ λειτουργεί με κανόνες, που είναι σε όλους γνωστοί, και προβλέπουν κάτω από ποιες συνθήκες μια χώρα εντάσσεται ή όχι στο waiver. Κανείς, λοιπόν, από την κυβέρνηση δεν περίμενε άρση του waiver χθες. Κανένα, λοιπόν, πολιτικό πλήγμα δεν αποτελεί μια γνωστή εκ των προτέρων και δικαιολογημένη από τον τρόπο λειτουργίας της απόφαση της ΕΚΤ.

Δημοσιονομικά

2. Η κυβέρνηση πέτυχε να αλλάξει η συμφωνία που είχε η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου ως προς τα πρωτογενή πλεονάσματα. Και πέτυχε να μειωθούν οι στόχοι σε +0,5% του ΑΕΠ για το 2016, 1,75% για το 2017 και 3,5% για το 2018. Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση ΝΔ – ΠαΣοΚ είχαν συμφωνήσει για συνεχή δυσθεώρητα πρωτογενή πλεονάσματα, ύψους 4,5% από το 2016 και μετά!..

Τι ζητούσαν οι θεσμοί

3. Αύξηση του ΦΠΑ στην ενέργεια [ρεύμα, φυσικό αέριο], από το 13% στο 23%. Παρέμεινε στο 13%.

4. Αύξηση του ΦΠΑ στους λογαριασμούς της ΕΥΔΑΠ, από 13% στο 23%. Παρέμεινε στο 13%.

5. Αύξηση ΦΠΑ στο εμφιαλωμένο νερό, από 13% στο 23%. Παρέμεινε στο 13%.

6. Κατάργηση του μονοπωλίου των ΕΛΤΑ, για γράμματα βάρους έως 50 γρ. Δεν το δεχτήκαμε.

7. Αύξηση του ΦΠΑ σε θέατρα, βιβλία, έντυπα, κ.λπ. από 6% σε 13%. Παρέμειναν στο 6%.

8. Αύξηση του κύριου φόρου στον ΕΝΦΙΑ. Τα συνολικά έσοδα από τον ΕΝΦΙΑ παρέμειναν στα 2,65 δισ. ευρώ με διαφορετική, όμως, κατανομή του φόρου -ελάφρυνση ανάλογα με την αξία γης και τα τετραγωνικά. Μόνο σε 500.000 ιδιοκτήτες είχαμε επιβάρυνση από τους 3,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες.

«Κόκκινα δάνεια»


9. Οι δανειστές ζητούσαν να πωλούνται όλα τα δάνεια, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Στη διαπραγμάτευση η κυβέρνηση πέτυχε να εξαιρεθούν όλα τα δάνεια που συνδέονται με την πρώτη κατοικία. Δηλαδή, όχι μόνο τα στεγαστικά αλλά και τα καταναλωτικά, τα επισκευαστικά, τα δάνεια των ελεύθερων επαγγελματιών, των εμπόρων και των αγροτών, καθώς και τα δάνεια των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Μοναδικό κριτήριο η αντικειμενική αξία να είναι μέχρι 140.000 ευρώ. Δεν υπάρχει, δηλαδή, εισοδηματικό κριτήριο που θα απέκλειε σημαντικό αριθμό δανειοληπτών. Ουσιαστικά με τη συμφωνία, που ήρθε μέσα από την διαπραγμάτευση, καλύπτεται το 94% του συνόλου στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας [στοιχεία 2013, τα τελευταία διαθέσιμα].

10. Οι δανειστές ζήταγαν να μην υπάρχουν σημαντικοί περιορισμοί στην αγορά δανείων. Η κυβέρνηση κατάφερε τα δάνεια που θα μεταβιβαστούν σε μη τραπεζικές εταιρείες να προστατεύονται χωρίς καμιά ουσιαστική διαφορά από το καθεστώς που ισχύει για τα δάνεια που παραμένουν τις τράπεζες, ενώ, σε καμία περίπτωση, δεν θα επιδεινώνονται οι όροι του δανείου. Υπάρχει, επίσης, ειδική πρόνοια για συμβάσεις με μεταβλητό επιτόκιο.

11. Οι μη τραπεζικές εταιρείες, στις οποίες θα μπορούν να μεταβιβάζονται δάνεια, υποχρεώνονται να χρησιμοποιούν εταιρείες διαχείρισης δανείων με έδρα την Ελλάδα, ενώ θα παίρνουν άδεια και θα εποπτεύονται από την Τράπεζα της Ελλάδος με βάση ένα αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο.

12. Οι δανειστές ζητούσαν αλλαγή του νόμου Κατσέλη ώστε να προστατεύεται η πρώτη κατοικία μόνο σε ποσοστό 20%. Η κυβέρνηση πέτυχε το ποσοστό αυτό να ξεπερνά το 60%! Δηλαδή, εντάσσονται στις προστατευτικές ρυθμίσεις του νόμου περίπου 2 στους 3 δανειολήπτες! Η προστασία παραμένει η ίδια και δεν επηρεάζεται καθόλου από ενδεχόμενη μεταβίβαση του δανείου σε μη τραπεζική εταιρεία.

13. Η κυβέρνηση, μέσα από την διαπραγμάτευση, διασφάλισε ότι θα αναπτυχθεί ένα ευρύ Δίκτυο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών με 30 κέντρα, σ’ όλη τη χώρα. Θα παρέχεται, δηλαδή, ενημέρωση και νομική / οικονομική συμβουλευτική υποστήριξη των δανειοληπτών [νοικοκυριά, επαγγελματίες καθώς και μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις] για ζητήματα χρεών και γενικότερα χρηματοοικονομικής διαχείρισης.

14. Θα δημιουργηθεί Φορέας Πιστοποίησης Φερεγγυότητας, που θα διασφαλίζει τη δίκαιη και αντικειμενική πιστοληπτική αξιολόγηση και θα διευκολύνει την πρόσβαση σε νέο δανεισμό.

Ασφαλιστικό

Οι θεσμοί ζήτησαν περικοπές ύψους 1% του ΑΕΠ [1,9 δισ. ευρώ] ως το 2018, μέσω καθολικών μειώσεων στις καταβαλλόμενες κύριες και άμεσης περικοπής των επικουρικών συντάξεων [800 εκ. ευρώ] καθώς εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος που είχαν συμφωνήσει ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.

15. Πετύχαμε την απόλυτη προστασία των κύριων καταβαλλόμενων συντάξεων.

16. Προστασία για άθροισμα συντάξεων κύριας και επικουρικής έως 1.300 ευρώ / μήνα. Ενδεχόμενες μειώσεις των επικουρικών συντάξεων λόγω επανυπολογισμού, στη βάση των κανόνων που θα ισχύουν στο εξής για όλους τους ασφαλισμένους, θα επηρεάσει κάτω από το 10% των συνταξιούχων της χώρας.
17. Ζήτησαν Εθνική Σύνταξη στα 300 ευρώ με 20 έτη εργασίας. Πετύχαμε πλήρη Εθνική Σύνταξη στα 384 ευρώ με 20 χρόνια εργασίας, ενώ για 15 έτη εργασίας το ποσό της Εθνικής Σύνταξης θα αντιστοιχεί σε 346 ευρώ.

18. Ζήτησαν κατάργηση των συντάξεων αναπηρίας για την περίπτωση του εργατικού ατυχήματος. Πετύχαμε την διατήρηση της νέας προστατευτικής ρύθμισης για τις συντάξεις αναπηρίας λόγω εργατικού ατυχήματος.

19. Ζήτησαν την αναδρομική επιστροφή όλων των ποσών που έλαβαν οι δικαιούχοι του ΕΚΑΣ από 1η Ιανουαρίου 2016 μέχρι την ψήφιση του νόμου. Πετύχαμε: Καμία αναδρομική επιστροφή του ΕΚΑΣ.

Ενέργεια

Με τις νομοθετικές ρυθμίσεις για τον ΑΔΜΗΕ και την οργάνωση των δημοπρασιών ηλεκτρικής ενέργειας ΝΟΜΕ, καθώς και την δρομολόγηση αλλαγών στο ν. 4269/14 για τον Χωρικό Σχεδιασμό και τις χρήσεις γης αποτυπώνεται το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης με βάση τη Λαϊκή Εντολή του Σεπτέμβρη. Στο χώρο διαπραγμάτευσης που διεκδικήσαμε εντός της δύσκολης συμφωνίας του Αυγούστου, η κυβέρνηση πέτυχε κάτι που δεν ήταν δεδομένο, ούτε εύκολο.

20. Ακυρώνεται η πώληση του 66% του ΑΔΜΗΕ, και η ιδιωτικοποίηση του, στρατηγικής σημασίας, Δικτύου Μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

21. Ακυρώνεται η δημιουργία και πώληση της «Μικρή ΔΕΗ».

22. Με τις νέες διατάξεις κατοχυρώνεται ο δημόσιος χαρακτήρας, τόσο της ΔΕΗ, όσο και του Δικτύου Υψηλής Τάσης που κατέχει ο ΑΔΜΗΕ, ενός σημαντικού εργαλείου χάραξης πολιτικής στον κρίσιμο ενεργειακό τομέα.

23. Με τις δημοπρασίες ηλεκτρικού ρεύματος τύπου ΝΟΜΕ, ενός ειδικού και προσωρινού μηχανισμού, επιδιώκεται η ομαλή προσαρμογή της ΔΕΗ στα νέα δεδομένα για τα ανώτατα μερίδια αγοράς των επιχειρήσεων παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας έως το 2020, όπως άλλωστε προβλέπει η συμφωνία του Ιουλίου του 2015.

24. Η ενεργειακή αγορά αλλάζει, διαμορφώνονται νέοι κανόνες, νέες απαιτήσεις και στόχοι για μείωση του άνθρακα και αύξηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Σημαντικές αλλαγές απαιτούνται και η λύση δεν μπορεί να δοθεί ούτε από τη νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία της ιδιωτικοποίησης, ούτε από την νοσταλγική πρόσδεση σε μια ξεπερασμένη πραγματικότητα του κρατισμού με όλες τις ταξικές και πολιτικές ιδιοτέλειες και επιβαρύνσεις του. Χρειάζονται νέα, δημόσια εργαλεία, για την παραγωγική ανασυγκρότηση, με κοινωνικό πρόσημο για την οργάνωση και λειτουργία τους.

Χρέος

Στο Eurogroup της 24ης Μαΐου επιτεύχθηκε "πλήρης συμφωνία [staff level agreement]", δηλαδή έκλεισε η αξιολόγηση. Και εκτός από τα γνωστά [δόση 10,3 δισ. ευρώ, από την οποία άμεσα θα δοθούν 7,5 δισ. ευρώ για κάλυψη του χρέους και ληξιπρόθεσμες οφειλές] υπήρξαν αποφάσεις και για το χρέος, αλλά και για την οικονομία γενικότερα. Χρέος που και επίσημα χαρακτηρίστηκε «μη βιώσιμο», όταν ΝΔ και ΠαΣοΚ επέμεναν για το αντίθετο σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσουν την πολιτική τους και το PSI που κατέστρεψε τα ασφαλιστικά ταμεία…


25. Συμφωνήθηκε ότι τα Gross Financing Needs, οι συνολικές, δηλαδή, δαπάνες εξυπηρέτησης του χρέους [τόκοι και χρεολύσια], θα παραμένουν κάτω από το 15% του ΑΕΠ κατά την μεσοπρόθεσμη περίοδο [έως το 2038] και στη συνέχεια κάτω από το 20% του ΑΕΠ. Στο ποσοστό αυτό θα περιλαμβάνονται και τα έντοκα γραμμάτια, τα οποία είναι σταθερά στο ύψος των 14.8 δις. ευρώ το χρόνο. Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους η χώρα μας από το 2009 έως το 2013 έδωσε από 26% έως και 33% του ΑΕΠ για το χρέος. Αν η συμφωνία που πέτυχε η κυβέρνηση στο τελευταίο Eurogroup είχε διεκδικηθεί και κερδηθεί στην αρχή της κρίσης η χώρα θα διέθετε κάθε χρόνο από 18 έως 25 δισ. ευρώ περισσότερα για την χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας.

26. Ρυθμίζεται άμεσα το θέμα του χρέους με μέτρα βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Δημιουργείται έτσι ένας σαφής οδικός χάρτης που θα εξομαλύνει τις συνθήκες ρευστότητας στην οικονομία. Και το σημαντικότερο: Αυτός ο οδικός χάρτης αρχίζει και τελειώνει εντός του προγράμματος χωρίς να παρατείνει την αβεβαιότητα για μετά.

27. Άμεσα θα υπάρξει ομαλοποίηση των πληρωμών τόκων. Δεν θα υπάρξουν, δηλαδή, τα "βουνά" πληρωμών, όπως του 2022 και 2023. Ακόμα θα έχουμε μείωση των επιτοκίων σε συγκεκριμένο κομμάτι του χρέους, όπως και σταθεροποίηση των επιτοκίων, προκειμένου να μειωθεί το ρίσκο. Να σημειωθεί ότι τα σταθερά επιτόκια δημιουργούν ασφαλές επενδυτικό περιβάλλον καθώς αφαιρούν την αβεβαιότητα που προκύπτει από τα κυμαινόμενα.

28. Συμφωνήθηκε ότι στο άμεσο μέλλον [μεσοπρόθεσμα] να υπάρξει «μερική εξόφληση των υφιστάμενων δανείων προς την Ελλάδα» από τον ESM. Για παράδειγμα μπορούν να αγοραστούν δάνεια του ΔΝΤ, για τα οποία το σημερινό επιτόκιο είναι περίπου 3%. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το επιτόκιο να πέσει στο 0,9%! Παράλληλα θα χρησιμοποιηθούν τα κέρδη του 2014 από τον ESM, από τα ομόλογα των προγραμμάτων ANFA και SMP, για τη μείωση των χρηματοδοτικών αναγκών.

29. Το Eurogroup αποφάσισε να υπάρξει ένας «μηχανισμός έκτακτης ανάγκης για το χρέος», ένας «κόφτης» χρέους, δηλαδή, που θα εξασφαλίζει, σε μόνιμη βάση, την βιωσιμότητα του χρέους! Δεν θα υπάρχει καμιά διαπραγμάτευση για το χρέος αλλά αυτόματα θα αποφασίζοντα «μέτρα, όπως η περαιτέρω αναδιαμόρφωση του EFSF και η αναβολή των πληρωμών τόκων», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η απόφαση του Eurogroup.

Επιστολή Ευκλείδη Τσακαλώτου

Ο υπουργός Ευκλείδης Τσακαλώτος την Πέμπτη [26.05.2106] απέστειλε επιστολή στον Επίτροπο Οικονομικών της Ε.Ε., Pierre Moscovici, καθώς και στον επικεφαλής των Τεχνικών Κλιμακίων, Declan Costello, στην οποία τους επισημαίνει ποια θέματα δεν μπορεί να υλοποιήσει η ελληνική κυβέρνηση καθώς αποτελούν «κόκκινες γραμμές» -«absolute red lines». Τα σημεία που επεσήμανε στην επιστολή του ο υπουργός Οικονομικών και στα οποία η κυβέρνηση «δεν πήγε πίσω» είναι:

30. Να επαναφέρουμε στη Βουλή την πρόταση για ειδικό φόρο στις μικρές ζυθοποιίες -δεν υπήρξε καμιά αλλαγή.

31. Να νομοθετηθεί σχέδιο ότι εάν έως τον Οκτώβριο του 2016 δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής του στρατηγικού επενδυτή στον ΑΔΜΗΕ να ανακοινώσει την πώληση όλων των μετοχών της ΔΕΗ στον ΑΔΜΗΕ έως το Δεκέμβριο του 2016 και θα ιδιωτικοποιήσει πλήρως τον ΑΔΜΗΕ εντός του 2017 -δεν υπήρξε καμιά αλλαγή.

32. Στο συνταξιοδοτικό ζητούσαν να νομοθετήσουμε αλλαγές που αφορούσαν τις:
α. Ασφαλιστικές παροχές λόγω εργατικού ατυχήματος
β. Εισφορές νέων αυτοαπασχολούμενων επιστημόνων
γ. Μεταβατικές ρυθμίσεις για τις εισφορές αυτοαπασχολούμενων, ήτοι αλλαγή στην κλίμακα έκπτωσης.

Όπως όλοι γνωρίζουν δεν υπήρξε καμιά πρόταση τροποποίησης σήμερα στη Βουλή σχετικά τα παραπάνω.

33. Ζητούσαν, το νομοθετικό πάγωμα όλων μισθολογικών αυξήσεων των ειδικών μισθολογίων που αφορά κυρίως το ένστολο προσωπικό, ιατρούς, προσωπικό των δημόσιων πανεπιστημίων και δικαστικούς για την περίοδο 2017-18. Η κυβέρνηση πέρασε τα ισοδύναμα μέτρα που θα ανακοινωθούν το φθινόπωρο.

Νέο Ταμείο

Το νέο Ταμείο δεν είναι ένα νέο ΤΑΙΠΕΔ. Έχει γενικότερους στόχους, με σημαντικότερους τη συγκέντρωση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου κάτω από μία ενιαία στέγη, τη διαχείρισή τους ως σύνολο με σκοπό την καλύτερη αξιοποίηση τους, τη μείωση ελλειμμάτων, την αύξηση εσόδων από την αποτελεσματικότερη διαχείρισή τους και τη διαμόρφωση ενιαίας μακροπρόθεσμης στρατηγικής για τη δημόσια περιουσία. Το ΤΑΙΠΕΔ, θα παραμείνει στο Ταμείο ως θυγατρική, μόνο για το διάστημα που θα διαρκέσει η εκπλήρωση του σκοπού του, όπως καθορίζεται στο Σχέδιο Αξιοποίησής του. Τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία του θα μεταφερθούν στο νέο Ταμείο για διαχείριση.

34. Όλα τα έσοδα του νέου Ταμείου, πλην των εσόδων του ΤΧΣ και ΤΑΙΠΕΔ, θα διατίθενται κατά 50% σε αναπτυξιακές επενδύσεις, ενώ με την προηγούμενη συμφωνία, τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ προορίζονταν μόνο για την εξυπηρέτηση του χρέους. Κανένα, δηλαδή, μέρος των εσόδων του δεν έφτανε στην πραγματική οικονομία! Σήμερα το 50% των εσόδων του νέου Ταμείου θα χρησιμοποιείται είτε σε αναπτυξιακές πολιτικές, είτε επενδύσεις στα ίδια τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας...

Read more...

ΟΑΣΑ: «Εξυπνες» στάσεις και «ευέλικτο» εισιτήριο...



«Εξυπνες» στάσεις λεωφορείων«Οι συγκοινωνίες είναι για μας η πιο σημαντική πτυχή του δημόσιου χώρου», τόνισε ο Γιάννης Σκουμπούρης...
διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), μιλώντας χθες στο 20ό ευρωπαϊκό συνέδριο για τη βιώσιμη κινητικότητα της πλατφόρμας ΕΡΟΜΜ, που οργανώνεται για πρώτη φορά στην Αθήνα.

Αμεσος στόχος του Οργανισμού είναι η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ώς τις αρχές του 2017, ενώ δείγμα γραφής για τη νέα διοίκηση είναι οι σχεδιασμοί για τη διευκόλυνση των πολιτών που κινούνται με ποδήλατο.

Με το σύστημα των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας γίνονται κατά μέσο όρο πάνω από 2 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα, συμπεριλαμβανομένων των μετεπιβιβάσεων.

Από την αρχή της φετινής χρονιάς καταγράφεται μικρή μείωση της επιβατικής κίνησης και αναφέρεται ενδεικτικά ότι τον Απρίλιο οι εισπράξεις μειώθηκαν κατά 4,48%, ενώ ο αριθμός των πωλούμενων εισιτηρίων-καρτών κατά 6%.

Το σύστημα μετρό-Ηλεκτρικού μπορεί να εξασφαλίζει γρήγορη και κυρίως αξιόπιστη μετακίνηση, αλλά πάνω από το 50% των επιβατών εξυπηρετούνται με τα λεωφορεία που φτάνουν σε κάθε γωνιά του λεκανοπεδίου.

Ο στόλος τους έχει μειωθεί στα 1.421 «παραδοσιακά» οχήματα, ενώ υπάρχουν 610 που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο.

«Με την είσοδο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα μπορούμε να εφαρμόσουμε πιο ευέλικτη και κυρίως πιο δίκαιη πολιτική τιμών», ανάφερε στην ομιλία του ο Γ. Σκουμπούρης.

Περιέγραψε τη νέα αρχιτεκτονική των συγκοινωνιών που προβλέπεται να αποκτήσουν ζώνες, στις οποίες θα ισχύουν κλιμακωτές τιμές εισιτηρίων.

«Δεν μπορούμε να έχουμε εισιτήριο 1,40 ευρώ για διαδρομή δύο στάσεων», είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ και πρόσθεσε ότι με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα θα συνυπολογίζεται η διαδρομή και ανάλογα θα διαφοροποιούνται οι τιμές.
Πληροφορίες στα αγγλικά

Η αρχή του νέου μέτρου προβλέπεται να ξεκινήσει από τα λεωφορεία, όπου υπάρχει και η μεγαλύτερη εισιτηριοδιαφυγή, σε αντίθεση με τον προγραμματισμό της προηγούμενης διοίκησης που είχε δώσει προτεραιότητα στο δίκτυο του μετρό.

Το πρώτο βήμα για τον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών, που ξεκίνησε στα μέσα του 2014, αφορά τις «έξυπνες» στάσεις.

Το σύστημα βρίσκεται σήμερα σε δοκιμαστική λειτουργία, που δεν είχε προβλεφθεί στη σύμβαση!

Οι Ευρωπαίοι συγκοινωνιολόγοι που συμμετείχαν στο συνέδριο παρατήρησαν ότι οι πληροφορίες για τις στάσεις που παρέχονται μέσα στα λεωφορεία δεν δίνονται και στα αγγλικά.

Ο Γ. Σκουμπούρης τούς διαβεβαίωσε ότι η έλλειψη έχει εντοπιστεί και θα καλυφθεί πολύ σύντομα.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη διευκόλυνση των οδηγών ποδηλάτων από τις αστικές συγκοινωνίες και ανακοίνωσε ότι στο πρόγραμμα για αγορά νέων λεωφορείων προβλέπονται ειδικές διευκολύνσεις για τη μεταφορά τους, που έχουν ελάχιστο κόστος.

Δίνεται όμως έμφαση στη δημιουργία χώρων δίπλα σε κομβικές στάσεις, όπου θα παρκάρουν με ασφάλεια τα ποδήλατα.

Για τον σκοπό αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις με τους δήμους, που επεκτείνονται στην αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών για την εκπόνηση νέου master plan...

  
Χαρά Τζαναβάρα

Read more...