Νέες περιπέτειες για τον αγωγό Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης προκαλεί η «βεβιασμένη» ενέργεια του υπουργείου Περιβάλλοντος να εισαγάγει στη Βουλή προς ψήφιση το νομοσχέδιο για τη διαδρομή και την εγκατάσταση του πετρελαιαγωγού που θα μεταφέρει μέσω Βουλγαρίας ρωσικό πετρέλαιο στη χώρα μας και είχε αποτελέσει αντικείμενο οξύτατης αντιπαράθεσης κατά την τελευταία προεκλογική περίοδο.
Η συζήτηση επί του προσχεδίου νόμου που ετοίμασε η σημερινή κυβέρνηση μετά την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού κ.
Γ. Παπανδρέου στη Μόσχα και επρόκειτο να γίνει χθες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή αναβλήθηκε για μετά το Πάσχα, καθώς οι φορείς του Νομού Εβρου με επικεφαλής τον νομάρχη και πρώην βουλευτή του ΠαΣοΚ κ.
Ν. Ζαμπουνίδη εκφράζουν την έντονη αντίθεσή τους με το περιεχόμενο του κειμένου που διαβιβάστηκε στο Κοινοβούλιο με την υπογραφή της υπουργού κυρίας
Τίνας Μπιρμπίλη.Τυπικώς η αναβολή της ενημέρωσης που επρόκειτο να γίνει στα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής αποδίδεται στο γεγονός ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και ειδικότερα ο αρμόδιος υφυπουργός κ.
Ι. Μανιάτης έστειλε το προσχέδιο στη Βουλή προτού αυτό λάβει την έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου και προσυπογραφεί από τον γενικό γραμματέα της κυβέρνησης κ.
Σ. Λύτρα.
Σύμφωνα, ωστόσο, με ασφαλείς πληροφορίες του «Βήματος» η συζήτηση αναβλήθηκε λόγω οξύτατων αντιδράσεων που εκδηλώθηκαν από τοπικά στελέχη του ΠαΣοΚ στην περιοχή του Εβρου, τα οποία θεωρούν ότι το προωθούμενο προσχέδιο δεν συνάδει προς την εξαγγελία του προέδρου του κόμματος τον Σεπτέμβριο, κατά την ομιλία του στην Αλεξανδρούπολη, για «επαναδιαπραγμάτευση» των συμφωνιών με τη Ρωσία και τη Βουλγαρία ώστε να εξασφαλιστούν περισσότερα ωφελήματα για την περιοχή.
Υπενθυμίζεται, μάλιστα, ότι μετά την ομιλία του κ. Παπανδρέου στην πρωτεύουσα του Εβρου, όπου θα καταλήγει ο αγωγός, στελέχη της ΝΔ, μηδέ εξαιρουμένου και του ίδιου του (τότε) πρωθυπουργού κ.
Κ. Καραμανλή, διατύπωναν, άλλοτε υπαινικτικά και άλλοτε ανοιχτά, επικριτικά σχόλια για τα λεγόμενα του κ. Παπανδρέου, τον οποίο εμφάνιζαν να αντιτίθεται στα «ανοίγματα της κυβέρνησης Καραμανλή» προς τη Ρωσία του κ.
Β. Πούτιν, υποστηρίζοντας τα «αμερικανικά συμφέροντα».
Οι εξαγγελίες, ωστόσο, του κ. Παπανδρέου είχαν ικανοποιήσει τους κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι θεωρούσαν ότι με την επαναδιαπραγμάτευση θα εξασφάλιζαν «περισσότερα αντισταθμιστικά οφέλη». Κάτι τέτοιο όμως, όπως υποστηρίζουν, όχι μόνον δεν συμβαίνει στην πράξη, αλλά με το κείμενο του προσχεδίου νόμου καταβάλλεται προσπάθεια για το αντίθετο, καθώς ο αγωγός χαρακτηρίζεται «έργο μείζονος εθνικής σημασίας, προφανούς δημόσιας ωφέλειας και γενικά δημόσιου συμφέροντος».
Με τον χαρακτηρισμό αυτό, αναφέρουν, μοναδικός ωφελημένος θα είναι η διεθνής εταιρεία ολλανδικού δικαίου με έδρα το Αμστερνταμ Τrans-Βalkan Ρipeline ΒV που είναι ο φορέας για την κατασκευή και εκμετάλλευση του αγωγού, καθώς
«θα πληρώσει ελάχιστες αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις που θα χρειαστεί να γίνουν σε περιουσίες για τη διέλευση του πετρελαιαγωγού».
Πέραν αυτού και παρά το γεγονός ότι, στο πλαίσιο του νεωτεριστικού τρόπου που ακολουθείται στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο και ειδικότερα στο τμήμα που αφορά τη
«διαφάνεια και κοινωνική συμμετοχή», υποστηρίζεται πως στη διαβούλευση συμμετείχε
«αντιπροσωπεία τοπικών φορέων (ΟΤΑ κ.λπ.) υπό τον νομάρχη Ν. Δ/τος Εβρου κ.λπ.», ο τελευταίος επιμένει ότι αγνοήθηκαν πλήρως οι φορείς της περιοχής.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου κ.
Ι. Δριβελέγκας δήλωσε προς «Το Βήμα» ότι στις προθέσεις του είναι να καλέσει εκπροσώπους του Νομού Εβρου σε νέα συνεδρίαση που θα ορίσει μετά τις γιορτές του Πάσχα.