Ρεπορτάζ : Ελένη Κωσταρέλου(από την Ελευθεροτυπία)Τέλη κυκλοφορίας δύο ταχυτήτων καθιερώνει το υπουργείο Οικονομικών, με μειώσεις 12-330 ευρώ για τα παλαιά οχήματα, επιβαρύνσεις 16-88 ευρώ για τα νεότερα και νέο σύστημα υπολογισμού βάσει εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για όσα αγοραστούν από το 2011. Επειτα...
από εισήγηση της αρμόδιας Διυπουργικής Επιτροπής, το σύστημα τελών κυκλοφορίας, που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Οικονομικών και θα ισχύσει από φέτος για περισσότερους από 5.000.000 ιδιοκτήτες οχημάτων, εμφανίζει τα εξής χαρακτηριστικά:
1Υιοθετείται νέα κλίμακα υπολογισμού βάσει του κυβισμού και με την προσθήκη νέων κλιμακίων για οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μέχρι τέλους του 2010. Κατ' ουσίαν επιστρέφουμε στο προ διετίας σύστημα με μικρές παρεμβάσεις.
Ξαναπαίρνουν τις πινακίδες τους
Το τέλος μειώνεται από 12 έως 330 ευρώ για παλαιά οχήματα που αγοράστηκαν μέχρι το 2004. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών του υπουργείου, η μείωση αφορά περίπου 6 στους 10 (65%) ή πάνω από 3.180.000 κατόχους αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Η μείωση αυτή αναμένεται να προκαλέσει την αθρόα προσέλευση ιδιοκτητών που πέρσι είχαν καταθέσει τις πινακίδες στην εφορία για να αποφύγουν την πληρωμή των τελών.
Αντιθέτως για τα νεότερα, περισσότεροι από 2.000.000 ιδιοκτήτες, θα πληρώσουν τέλος αυξημένο από 16 έως 88 ευρώ σε σύγκριση με πέρσι, που είχε μειωθεί σημαντικά. Οι κάτοχοι που αγόρασαν τα αυτοκίνητα ή τις μοτοσικλέτες τους μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2010 θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας βάσει του κυβισμού του οχήματος.
Το νέο τέλος κυμαίνεται από 20 μέχρι 1.200 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό, δεδομένου ότι ενσωματώθηκε και ο ειδικός φόρος που ίσχυσε πέρσι για μεγάλα οχήματα άνω των 1.929 κυβικών.
Τα τέλη θα είναι αυξημένα κατά μέσο όρο 10% για τα υπόλοιπα οχήματα (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία κ.λπ.), καθώς έχουν να αυξηθούν από το 2009.
Με διοξείδιο ανά χιλιόμετρο
2Υιοθετείται το περιβαλλοντικό κριτήριο, το οποίο έχουν ήδη εφαρμόσει τα περισσότερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης (τέλη κυκλοφορίας και τέλη ταξινόμησης) το οποίο συνδέει τα τέλη με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα. Τα οχήματα ανεξαρτήτως τεχνολογίας (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα κ.λπ.) που θα ταξινομηθούν (έκδοση άδειας κυκλοφορίας) από 1/1/2011 και μετά θα συνδέονται αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια διοξειδίου ανά χιλιόμετρο).
Και αυτό επιδιώκεται να λειτουργήσει ως κίνητρο για στροφή των καταναλωτών σε πιο καθαρής τεχνολογίας οχήματα, με αντίστοιχες θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας, που θα πληρώνουν όσοι αγοράζουν όχημα με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2011 και μετά, θα κυμαίνονται από 80,8 ευρώ και θα ξεπερνούν τα 753 ευρώ, ενώ για τα ταξί θα ξεκινούν από 202 ευρώ. Εξαιρούνται των τελών οχήματα με εκπομπές μέχρι 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Read more...