Δευτέρα, 26 Ιουλίου 2010

1996, Ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης προβλέπει ακριβώς τι γίνεται σήμερα!!!!!

http://1.bp.blogspot.com/_B2p_sAwKE44/TD2vG-UefVI/AAAAAAAARkY/DERfqq3_bvY/s1600/Untitled.jpg



Read more...

«Ισχυρές Τράπεζες» και παραδομένη κυβερνητική πολιτική


Του Νίκου Κοτζιά
Οι ιδιωτικές τράπεζες, εξαιτίας εσφαλμένων επιλογών, διεύρυναν το παθητικό της χώρας και συνέβαλαν στην κλιμάκωση της κρίσης στην Ελλάδα. Ενώ μας οδήγησαν στην κρίση, είναι οι μόνοι που δεν πληρώνουν. Μάλιστα όλα δείχνουν ότι στο τέλος θα βγάλουν υπέρμετρα κέρδη, χάρη στις επιλογές ΔΝΤ, ΕΕ και κυβέρνησης.
Το δημόσιο πληρώνει τους τραπεζίτες για να το αγοράσουν!
Εάν το Ελληνικό δημόσιο έχει προβλήματα ποιότητας και είναι σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικό, οι ελληνικές ιδιωτικές τράπεζες έχουν αποτύχει κατά πολύ περισσότερο. Οι Έλληνες τραπεζίτες δεν έχουν να επιδείξουν κάποια μεγάλη και άξια λόγου επιτυχία, εκτός ορισμένων κινήσεων της Εθνικής τράπεζας, όταν λειτουργούσε ως δημόσιο ίδρυμα.Το ελληνικό δημόσιο τόσο επί κυβέρνησης Κ.Καραμανλή, όσο και σήμερα έδωσε δάνεια και εγγυήσεις υπέρ των ελληνικών τραπεζών που φτάνουν κατά υπολογισμούς τα 41 δισεκατομμύρια ευρώ.Ταυτόχρονα, από την άλλη, η χρηματιστηριακή αξία των ελληνικών τραπεζών ανέρχεται σήμερα, περίπου, στα 19 δισεκατομμύρια Με άλλα λόγια οι ελληνικές ιδιωτικές τράπεζες έχουν πάρει από το ελληνικό δημόσιο βοήθεια υπερδιπλάσιας της αξίας τους. Επιπλέον, οι δημόσιες τράπεζες, Αγροτική και Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, καθώς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, δανείζουν συχνά βραχυπρόθεσμα τις ιδιωτικές, προκειμένου να καλύψουν προβλήματα άμεσης ρευστότητας. Το εξωφρενικό είναι ότι μας λένε ότι με τα ΔΙΚΑ ΜΑΣ λεφτά θα αγοράσουν οι αποτυχημένοι ιδιώτες τραπεζίτες εύρωστες δημόσιες τράπεζες, όπως είναι το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Δεν μας λένε, όμως, για πιο λοιπόν λόγο θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι η πώληση των δημόσιων τραπεζών σε έναν από τους αποτυχημένους ιδιώτες τραπεζίτες θα κάνει καλό στην Ελληνική Οικονομία;Οι ιδιωτικές τράπεζες διασφάλισαν εν μέσω κρίσης τα μέγιστα δυνατά κέρδη χάρη στη δυνατότητα που απέκτησαν να δανείζονται με 1% από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και να δανείζουν το ελληνικό δημόσιο μεταξύ 5% και 7%. Κανείς δε δεν μας εξήγησε γιατί δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν αλλαγές ώστε να δανειζόταν και το ελληνικό δημόσιο από την ΕΚΤ απευθείας, με αυτό το χαμηλό επιτόκιο.
Με άλλα λόγια, οι τράπεζες αιτίες και φορείς της κρίσης κάνουν κέρδη εν μέσω κρίσης αξιοποιώντας την κρίση για την οποία είναι συνυπεύθυνες.Το νέο επιχείρημα που ακούγεται για την παράδοση του δημοσίου σε 5 οικογένειες είναι η ανάγκη να δημιουργηθεί μια μεγάλη ανταγωνιστική τράπεζα. Ας υποθέσουμε ότι είναι έτσι. Το ερώτημα που αμέσως προκύπτει είναι γιατί αυτή η «μεγάλη ανταγωνιστική τράπεζα» θα είναι πιο ανταγωνιστική αν είναι ιδιωτική και όχι δημόσια; Επειδή οι Έλληνες τραπεζίτες ταΐζουν καλά κάποιους που επιζούν χάρη στα δάνεια; Η επειδή είναι πιο εύκολο να επηρεάσουν οι ιδιώτες τραπεζίτες αντιλήψεις, κριτήρια και επιλογές δημόσιων επιτελείων από ότι είναι σε θέση να κάνει η Πολιτική επί των ιδιωτών; Διότι κανείς δεν μας εξήγησε για πιο λόγο η πρόταση Σάλα απαιτεί το κράτος να πειθαρχήσει άμεσα στα κελεύσματά του, ενώ οι προτάσεις του Προέδρου της Αγροτικής που προωθούν την υλοποίηση των υποσχέσεων του ίδιου του Πρωθυπουργού θεωρούνται άνευ αξίας και δεν εξετάζονται;
Τι έλεγε ο Πρωθυπουργός πριν μερικούς μήνες

Ο πρωθυπουργός με πειστικότητα υποστήριζε την ορθή κατά τη γνώμη μου θέση ότι η χώρα έχει ανάγκη από ένα μεγάλο και ισχυρό δημόσιο τραπεζικό πυλώνα ώστε να μπορέσει να ξεμπλοκάρει το πάγωμα της αγοράς και να αποτελέσει μοχλό στήριξη της ανάπτυξης. Σίγουρα μια τέτοια ανασυγκρότηση δεν μπορεί να περνά από την φτηνή μεταβίβαση (ίσως ορθότερα ξεπούλημα) των δημόσιων τραπεζών σε αποτυχημένες ιδιωτικές επιχειρήσεις. Αντίθετα, όπως σωστά έλεγε ο πρωθυπουργός κατά το παρελθόν, η χώρα έχει ανάγκη από έναν ισχυρό δημόσιο τραπεζικό πυλώνα που θα είναι σε θέση και θα έχει τη θέληση να πρωτοστατεί στην αναπτυξιακή πολιτική. Στην στήριξη επενδύσεων σε νέους τομείς υψηλής τεχνολογίας και παραγωγικότητας και κατά προέκταση εξειδικευμένης εργασίας και υψηλών μισθών. Στην υποστήριξη νέων επιχειρηματιών, ακόμα και αν είναι υψηλού ρίσκου. Καθώς και στη διασφάλιση της ρευστότητας στην αγορά με κριτήριο το δημόσιο όφελος. Όλα αυτά απαιτούν, όμως, έναν δημόσιο πυλώνα στο τραπεζικό σύστημα.Δεν θέλω να σκέφτομαι τον πρωθυπουργό ως οπαδό της πώλησης δημόσιου πλούτου σε μια στιγμή που αυτός είναι απαξιωμένος. Όπως μου θύμισε φίλος δημοσιογράφος, το 2006 πωλήθηκε μερίδιο της Αγροτικής έναντι ποσού 328 εκατομμυρίων ευρώ. Σήμερα κάποιοι προτείνουν να αγοράσουν ένα άλλο μερίδιο με 370 εκατομμύρια (που είναι και δανεικά από το δημόσιο, δηλαδή από τους μισθούς και τις συντάξεις που μας κόψανε). Μόνο που το 2006 το τίμημα αφορούσε ένα πακέτο 7%, ενώ σήμερα το 77%!Υπάρχει και κάτι ακόμα πιο σοβαρό. Στο ίδιο το μνημόνιο η αξία της συμμετοχής του ελληνικού κράτους στις δύο αυτές τράπεζες εκτιμάται στα 1,794 δισεκατομμύρια (πίνακας 12 μνημονίου), δηλαδή, σχεδόν 5 (ναι! Πέντε!) φορές παραπάνω εκείνης της προσφοράς. Εάν μου πει κάποιος ότι αυτό αφορά τις τιμές του Ιανουαρίου η απάντησή μου είναι διττή. Πρώτον, αυτό δείχνει ότι δεν είναι η κατάλληλη στιγμή πώλησης και δεύτερον γεννιέται το ερώτημα πώς είναι δυνατό να μην είναι σε αυτό το σημείο ο νόμος του μνημονίου δεσμευτικός αλλά αντίθετα για κάθε αντιλαϊκό μέτρο να αποτελεί ευαγγέλιο για κάποιους στην κυβέρνηση;
Η αξιωματική αντιπολίτευση συμπλέει
Έκανε λάθος, μεγάλο λάθος, η ΝΔ που εγκατέλειψε την πολιτική της «λαϊκής δεξιάς» για να προστρέξει να στηρίξει τα νεοφιλελεύθερα σχέδια δημιουργίας μεγάλων ιδιωτικών τραπεζών μέσα από το ξεπούλημα των δημόσιων. Το οικονομικό πρόγραμμα που έχει εξαγγέλλει απαιτεί την παρουσία ισχυρού δημόσιου χρηματοπιστωτικού τομέα προκειμένου να υλοποιηθεί. Με αυτό το λάθος της, όχι μόνο έδειξε ότι δεν έχει, ακόμα τουλάχιστον, πραγματική σαφήνεια στα κριτήρια συγκρότησης της οικονομικής πολιτικής πρότασής της, αλλά υπογράμμισε ότι οι διαφορές της με την σημερινή κυβέρνηση δεν είναι διαφορές ουσίας, ούτε καν συμφερόντων, αλλά περισσότερο διαχείρισης.Ο Α.Σαμαράς πρότεινε ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα, χωρίς, όμως, να ξεκαθαρίσει ποιος θα είναι ο κύριος μοχλός αυτού του προγράμματος. Στην πραγματικότητα, η ανάπτυξη είναι ένα μείγμα τριών εργαλείων, κράτος, αγορά, τράπεζες, και όχι μόνο τράπεζες. Μεγάλο ρόλο παίζει, επιπλέον, το γεγονός ότι η ανάπτυξη εξαρτάται άμεσα από την ατμόσφαιρα που επικρατεί σε μια χώρα, την ποιότητα της οργάνωσης της οικονομίας και των μονάδων της, της κρατικής αποτελεσματικότητας και την ποιότητα συν ειδίκευση της εργασίας. Όταν, όμως, η κοινωνία νιώθει ότι υπάρχει αδικία, πολύ αδικία και ότι κάποιοι αγοράζουν φτηνά σε βάρος της, τότε η οικονομία όσες μεταρρυθμίσεις και αν γίνουν δεν πρόκειται να κινηθεί. Ο κύριος μοχλός ανάπτυξης είναι ο άνθρωπος και αυτόν δυστυχώς κάποιοι θέλουν να τον σακατέψουν ψυχολογικά συναισθηματικά, πέραν των αρνητικών οικονομικών μέτρων.
Ποιόν εξυπηρετεί η Κυβερνητική πολιτική;
Μετά από τρία χρόνια διεθνής κρίσης όλες οι χώρες έχουν προβλέψει σειρά ρυθμίσεων του τραπεζικού συστήματος ώστε αυτό να μην οδηγηθεί εκ νέου σε κρίση και ανάγκη κρατικής στήριξης. Ερώτηση πρώτη: Γιατί η Ελληνική κυβέρνηση δεν έχει λάβει ούτε ένα ανάλογο μέτρο; Όλες οι ρυθμίσεις προβλέπουν αύξηση των ιδίων κεφαλαίων των τραπεζών και διασφάλιση της ρευστότητά τους. Ερώτηση δεύτερη: Γιατί η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που δεν υπήρξαν ανάλογα μέτρα, ενώ, αντιθέτως, καλείται το κράτος να χαρίσει δημόσια τράπεζα, όπως είναι το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο με στόχο να αποκτήσουν ιδιωτικές τράπεζες ρευστότητα και να μην βάλουν οι μεγαλοεπιχειρηματίες ούτε ένα σεντς για τις δικές τους τράπεζες, αλλά αντίθετα να βγάλουν κέρδη από την λεηλασία του δημοσίου; Όλες οι χώρες ενίσχυσαν τον δημόσιο τραπεζικό πυλώνα. Η κυβέρνηση προτίθεται να τον διαλύσει. Ερώτηση τρίτη: μετά το τέλος της κρίσης σε ποια τράπεζα θα στηρίξει η κυβέρνηση τα σχέδια ανάπτυξης της χώρας; Ή θα βγάλουν οι τραπεζίτες και από αυτά υπερκέρδη;Η συντηρητικότατη ουγγρική κυβέρνηση αρνείται να περιορίσει τους μισθούς και αντ’ αυτού επέβαλε 0,45% φόρους επί του κύκλου εργασιών (και όχι επί των κερδών) των τραπεζών! Ερώτηση τέταρτη: η κυβέρνηση της Ελλάδας που θέλει να λέγεται προοδευτική γιατί δεν τόλμησε ούτε καν να σκεφτεί κάτι τέτοιο;Μήπως, ερώτηση πέμπτη, όλα τα μέτρα της κυβέρνησης στον τραπεζικό τομέα, υπό το ιδεολόγημα των ισχυρών τραπεζών, δεν αποσκοπούν παρά να βγουν από την κρίση οι τραπεζίτες ενισχυμένοι χωρίς να έχουν βάλει οι ίδιοι ούτε ένα σεντς;Mήπως τότε, ερώτηση έκτη δεν έχω άδικο που λέω ότι κάποιοι στην κυβέρνηση είναι στην υπηρεσία των τραπεζιτών; Ότι χειρότερο και από τυχόν ιδιωτικοποίηση των δημόσιων τραπεζών, είναι η τυχόν ιδιοποίηση ορισμένων του οικονομικού επιτελείου από τους τραπεζίτες;


Read more...

Πώς διορίστηκε στη Βουλή...


...η σύζυγος του νέου γενικού διευθυντή της ΝΔ
Από τον Στάθη Παλαιολόγο

Λίγους μήνες πριν από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου, με το ΦΕΚ που βλέπετε (διπλό κλικ επάνω για να μεγαλώσει) και με ημερομηνία 6 Μαρτίου 2009, είχαν γίνει νέοι διορισμοί μετακλητών υπαλλήλων στη Βουλή οι οποίοι είχαν το δικαίωμα της μονιμοποίησης. Ανάμεσα στα ονόματα που βλέπετε υπάρχει και το όνομα της κ. Αθανασίας Μπούτσικα, για την οποία είχα...
εκφράσει απορία προς τη Ρηγίλλης... Είναι η σύζυγος του νέου γενικού διευθυντή της ΝΔ κ. Θανάση Σκορδά...
Η κ. Μπούτσικα πήγε στη Βουλή, φεύγοντας από το Πολιτικό Γραφείο του τότε υπουργού Μεταφορών Ευριπίδη Στυλιανίδη όπου ήταν επίσης μετακλητή υπάλληλος. Προηγουμένως ήταν στο Πολιτικό Γραφείο του και στο υπουργείο Παιδείας ενώ μέχρι το 2007 ήταν στη Γενική Γραμματεία αξιοποίησης των ολυμπιακών ακινήτων του υπουργείου Πολιτισμού...
Όταν προκηρύχθηκαν οι εκλογές και διαλύθηκε η Βουλή, λύθηκαν οι συμβάσεις των μετακλητών υπαλλήλων στα πολιτικά κόμματα της Βουλής. Προσοχή όμως! Δεν σημαίνει ότι οι υπάλληλοι αυτοί έχασαν το δικαίωμα της μονιμοπόίησης. Αντιθέτως...
Γι αυτό, ενώ βλέπουμε σε ΦΕΚ με ημερομηνία 10 Σεπτεμβρίου 2009 να λύονται τέτοιες συμβάσεις μεταξύ των οποίων και της κ. Μπούτσικα, στη συνέχεια οι ενδιαφερόμενοι έκαναν αίτηση και ζήτησαν τη μονιμοποίησή τους. Και στις 26 Απριλίου 2010 η σύζυγος του κ. Σκορδά, όπως μπορείτε να δείτε, πήρε το ΦΕΚ του διορισμού της ως μόνιμης πια υπαλλήλου στη Βουλή...

Read more...

Ο Ούγκο Τσάβες απειλεί...


Ο πρόεδρος της Βενεζουέλας, Ούγκο Τσάβες, απείλησε σήμερα να διακόψει τις εξαγωγές πετρελαίου προς τις ΗΠΑ σε περίπτωση στρατιωτικής επίθεσης από την Κολομβία. Ο Τσάβες είχε δηλώσει την Πέμπτη ότι αποφάσισε να διακόψει "όλες τις σχέσεις" του με τη γειτονική Κολομβία και έθεσε τον στρατό του "σε κατάσταση ύψιστου συναγερμού", μετά τις κατηγορίες που είχε διατυπώσει η Μπογκοτά, ότι η κυβέρνηση της Βενεζουέλας ανέχεται την παρουσία κολομβιανών ανταρτών στο έδαφός της.

.i-reportergr

Read more...

35 χρόνια για τον "Ντουκ"


Σε κάθειρξη 35 ετών για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας καταδικάσθηκε σήμερα ο διαβόητος αρχιβασανιστής του καθεστώτος των Ερυθρών Χμερ στην Καμπότζη, Καΐνγκ Γκουέκ Εαβ, γνωστός ως "Ντουκ", από το ειδικό δικαστήριο που έχει συσταθεί υπό την αιγίδα του ΟΗΕ. Ως διευθυντής του κέντρου κράτησης και βασανισμού Τουόλ Σλενγκ της Πνομ Πένχ, ο Ντουκ καταδικάσθηκε στην παραπάνω ποινή για το θάνατο τουλάχιστον 14.000 ανθρώπων εκεί πριν από τρεις δεκαετίες.

Οι εισαγγελείς είχαν ζητήσει ποινή κάθειρξης 40 ετών για τον 67χρονο σήμερα Ντουκ. Το δικαστήριο ωστόσο τού επέβαλε ποινή 35ετούς κάθειρξης καθώς έκρινε ότι ο αρχιβασανιστής στη διάρκεια της δικτατορίας του Πολ Ποτ ήταν παρανόμως κρατούμενος του καμποτζιανού στρατού για πέντε χρόνια. Η δίκη του Ντουκ ήταν η πρώτη δίκη κατηγορούμενου για τις θηριωδίες που διαπράχθηκαν υπό το καθεστώς του Πολ Ποτ που κατηγορείται για το θάνατο 1,7 εκατομμυρίων ανθρώπων από το 1975 ως το 1979.

i-reportergr.
Read more...

Συντάξεις «εξπρές»...


Συντάξεις «εξπρές»Με βάση τον τελευταίο ασφαλιστικό νόμο, ο πλασματικός χρόνος ξεκινά από τα 4 έτη για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα το 2011. Στη συνέχεια διαμορφώνεται σε 5 έτη το 2012, φτάνει τα 6 έτη το 2013 και τελικά το 2014 αγγίζει τα 7 έτη.
Στρατιωτική θητεία, σπουδές, κύηση και λοχεία, απεργίες, χρόνος στην ανεργία είναι μερικές μόνο από τις...


κατηγορίες που μπορούν να βοηθήσουν τον ασφαλισμένο να οδηγηθεί γρηγορότερα και ασφαλέστερα στον ποθητό στόχο.

Πάντως, όσοι θέλουν να αναγνωρίσουν πλασματικά έτη ασφάλισης, σε αρκετές περιπτώσεις θα πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να δαπανήσουν από 16.000 έως και 20.000 ευρώ. Το τελικό ποσό εξαρτάται από τα πόσα χρόνια θέλει να αναγνωρίσει ο υποψήφιος συνταξιούχος, αλλά και από τις αποδοχές που έχει. Σε μια προσπάθεια να μειωθεί το υψηλό κόστος της εξαγοράς, το υπουργείο Εργασίας προχώρησε σε «έκπτωση» από 30% έως και 50% στην εξαγορά της στρατιωτικής θητείας.

Παράλληλα, υπάρχουν και πλασματικά έτη -όπως είναι η διάρκεία της ανεργίας και ο χρόνος της λοχείας- που αναγνωρίζονται δωρεάν και δεν απαιτείται εξαγορά.

Το «Εθνος», με τη βοήθεια του δικηγόρου Διονύση Ρίζου, που ειδικεύεται σε ασφαλιστικά θέματα, δημοσιεύει σήμερα ένα ειδικό ένθετο με τις προϋποθέσεις για την αναγνώριση των πλασματικών ετών ασφάλισης.

Ρυθμίσεις
Μεταξύ άλλων παρουσιάζονται οι ρυθμίσεις που ισχύουν σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ενώ δημοσιεύονται αναλυτικά παραδείγματα για το πώς ακριβώς γίνεται η αναγνώριση των πλασματικών ετών ασφάλισης.

Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο Διονύσης Ρίζος, «μετά την ψήφιση δύο ασφαλιστικών νόμων οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε έναν ασφαλιστικό λαβύρινθο πίσω από τις κλειδωμένες πόρτες του οποίου κρύβονται τα μυστικά για τις σωστές επιλογές που οδηγούν με τον ασφαλέστερο τρόπο σε μια καλή σύνταξη. Το κλειδί που θα ξεκλειδώσει τη σωστή πόρτα είναι ο συνυπολογισμός στον «καθαρό» χρόνο ασφάλισης, στον χρόνο εργασίας, των πλασματικών χρόνων που μπορούν πλέον να αναγνωριστούν».

Οι κατηγορίες πλασματικών ετών που αναγνωρίζονται

Ιδιωτικός τομέας
Στρατιωτική θητεία

* Γονική άδεια ανατροφής
* Επιδότηση ασθένειας
* Χρόνος σπουδών
* Επιδότηση τακτικής ανεργίας
* Εκπαιδευτική άδεια άνευ αποδοχών
* Χρόνος ανεργίας
* Χρόνος απεργίας
* Πλασματικός χρόνος μητέρων
* Κύηση και λοχεία
* Χρόνος μαθητείας
* Χρόνος έναρξης πριν από την εγγραφή στον ΟΑΕΔ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΗ ΕΘΝΟΣ

nonews-news


Read more...

ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΙΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ Η ΤΡΟΪΚΑ...


Με τη συνάντηση σήμερα το πρωί στο υπουργείο Οικονομικών με τον υπουργό Γιώργο Παπακωνσταντίνου αρχικά, και τον πρόεδρο του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων Γιώργο Ζανιά στη συνέχεια, αρχίζουν οι νέες «εξετάσεις» της ελληνικής οικονομίας από το κλιμάκιο της...
τρόικας (ΔΝΤ, ΕΕ και ΕΚΤ). Την Τετάρτη, θα υπάρξουν συναντήσεις με πλειάδα υπουργών, μεταξύ των οποίων είναι η Λούκα Κατσέλη και οι Ανδρέας Λοβέρδος, Δημήτρης Ρέππας, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου και Ευάγγελος Βενιζέλος. Παράλληλα, το κλιμάκιο αναμένεται να επισκεφτεί την Τράπεζα της Ελλάδος, τον ΟΔΔΗΧ, την Ελληνική Στατιστική Αρχή και το ΣΔΟΕ. Ο έλεγχος αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 6 Αυγούστου και στη συνέχεια, προς τα μέσα Αυγούστου θα δημοσιοποιηθεί το πόρισμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και προς το τέλος του ίδιου μήνα το πόρισμα του ΔΝΤ, προκειμένου έως τα μέσα Σεπτεμβρίου η χώρα να λάβει τη 2η δόση του δανείου, ύψους 9 δισ. ευρώ. Στο «μικροσκόπιο» των ελεγκτών θα μπουν ιδιαιτέρως η κατάσταση στις ΔΕΚΟ, στα νοσοκομεία, στους ΟΤΑ και στα ασφαλιστικά ταμεία. Σύμφωνα με το ΔΝΤ, ο έλεγχος των δαπανών σε αυτούς τους τομείς δεν είναι πλήρης και υπάρχουν μεγάλα περιθώρια εξοικονόμησης πόρων. Όπως αναφέρεται στη σχετική έκθεση του διεθνούς οργανισμού, μόνο το α΄ πεντάμηνο οι δαπάνες σε νοσοκομεία και ταμεία υπερέβησαν το στόχο κατά 1,5 δισ. ευρώ, ενώ ισόποσα αναμένεται να επιβαρυνθεί το δημόσιο χρέος από την ενσωμάτωση των δανείων των ΔΕΚΟ του τομέα των μεταφορών (π.χ. ΟΣΕ).
Read more...

ΠΡΟΣ ΕΓΚΡΙΣΗ ΝΕΑ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΠΑΠ ΣΤΗΝ ΙΝΤRALOT


Από την Ημερησία
Ετοιμος να συνεχιστεί είναι ο «χορός» των απευθείας αναθέσεων έργων του ΟΠΑΠ στην Intralot, με την τελευταία, μάλιστα, να εκμεταλλεύεται απόλυτα την πίεση του χρόνου που έχει ο πρώτος και να αποσπά ακόμη μεγαλύτερα ποσά. Η νέα σύμβαση μεταξύ ΟΠΑΠ και Intralot αναμένεται να εγκριθεί στο...
διοικητικό συμβούλιο του πρώτου την προσεχή Πέμπτη, δύο μόλις ημέρες πριν τη λήξη της τρέχουσας τριετούς σύμβασης που έχει κοστίσει στον ΟΠΑΠ πολύ περισσότερα από 400 εκατ. ευρώ, όταν οι επίσημες ανακοινώσεις μιλούσαν για 96,5 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα σύμβαση θα έχει κόστος 80 εκατ. ευρώ για την Intralot σε ετήσια βάση. Το ποσό είναι εξαιρετικά υψηλό για ένα συμβόλαιο που αφορά την υποστήριξη απλώς των υπηρεσιών του Πάμε Στοίχημα και τη συντήρηση τερματικών και του συστήματος. Ακόμη πιο ότι προηγούμενες πληροφορίες ανέφεραν ότι η Intralot ζητούσε 60 εκατ. ευρώ και ο ΟΠΑΠ αντιπρότεινε 30 εκατ. ευρώ. Και το ερώτημα είναι πώς ξαφνικά το ποσό μπορεί να φθάσει τόσο ψηλά. Σε κάθε περίπτωση, οι διαπραγματεύσεις είναι ιδιαίτερα επόπονες και οι ομάδες των δύο πλευρών, σύμφωνα με πληροφορίες, αποτελούνται από πολύ υψηλόβαθμα στελέχη και δικηγόρους. Δεν είναι τυχαίο ότι στην ομάδα του ΟΠΑΠ επικεφαλής είναι ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ο κ. Γιάννης Σπανουδάκης, και περιλαμβάνει σχεδόν όλα τα κορυφαία στελέχη του ΟΠΑΠ, ενώ η ομάδα της Intralot περιλαμβάνει τους διευθυντές επιχειρηματικής ανάπτυξης, τεχνικών συστημάτων και του νομικού τμήματος. Το διάστημα Το άλλο θέμα που μένει να διευκρινιστεί είναι το χρονικό διάστημα της σύμβασης. Το πιθανότερο σενάριο είναι πως η διάρκεια της σύμβασης θα είναι διετής, χωρίς να αποκλείεται και μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Τα δύο χρόνια είναι απαραίτητα προκειμένου να ολοκληρωθεί στο μεσοδιάστημα ο νέος διεθνής διαγωνισμός που πρόκειται να προκηρύξει ο ΟΠΑΠ. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός θα στοχεύει στην ανεύρεση όχι μόνο της εταιρείας για την προμήθεια και συντήρηση του λογισμικού και των συστημάτων αλλά και του μακροχρόνιου συνεταίρου του ΟΠΑΠ στις νέες ανάγκες και τους νέους αναπτυξιακούς σχεδιασμούς, όπως αυτοί θα προκύψουν από το νέο νομοσχέδιο για τα τυχερά παιχνίδια. Υπενθυμίζεται ότι ο προηγούμενος μεγάλος διαγωνισμός ξεκίνησε το 2005 από τη διοίκηση Κωστάκου, με σύνθημα την απεμπλοκή του ΟΠΑΠ από την Intralot και κατέληξε άκαρπος τον Ιούλιο 2007, με αποτέλεσμα την πανάκριβη και «σκανδαλώδης» τριετή σύμβαση με απευθείας ανάθεση στην Intralot. Από το 1999 Σημειώνεται ότι η «στενή» σχέση του ΟΠΑΠ με την Intralot ξεκίνησε όταν το 1999 όταν της παραχωρήθηκε η οργάνωση του Πάμε Στοίχημα, ενώ η σύμβαση του 2007 αν και όπως ανακοινώθηκε επισήμως ήταν ύψους 96,5 εκατ. ευρώ τελικά ξεπέρασε κατά πολύ σε κόστος τα 400 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι με την εν λόγω σύμβαση ο ΟΠΑΠ εκτός από την ενοικίαση εξοπλισμού, προέβη και σε αγορά των αδειών χρήσης του λογισμικού μέχρι το 2016 από την Intralot για τα παιχνίδια, τις εφαρμογές και τα τερματικά, τα οποία τελικά δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν. Στα 300 εκατ. τα έσοδα από το «Πάμε Στοίχημα» στο Παγκόσμιο Κύπελλο Τα έσοδα για τον ΟΠΑΠ από το Πάμε Στοίχημα στο Παγκόσμιο Κύπελλο φέτος έφτασαν τα 300 εκατ. ευρώ από 400 εκατ. ευρώ που ήταν τα αντίστοιχα έσοδα το 2006. Η προσέλευση του κοινού και ο αριθμός των στηλών που παίχτηκαν ήταν μεγαλύτερος αν και η αξία του δελτίου κατά μέσο όρο ήταν μικρότερη και διαμορφώθηκε στο 1/3 της αξίας του μέσου δελτίου του 2006. Ως αιτία των φειδωλών πονταρισμάτων αναφέρεται η οικονομική κρίση και το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα για παιχνίδι. Ρεκόρ στον τελικό Ρεκόρ τζίρου έγινε κατά τον τελικό, κατά τον οποίο συνολικά τα έοσδα του παιχνιδιού ήταν 14,7 εκατ. ευρώ. Ο ημιτελικός επίσης παρουσίασε σημαντικά έσοδα ύψους 13,8 εκατ. ευρώ. Οι αποδόσεις κινήθηκαν επίσης πολύ ψηλά καθώς στρατηγική της εταιρείας ήταν να διατηρήσει ελκυστικό το παιχνίδι και να προσελκύσει τζίρο. Οι αποδόσεις κινήθηκαν αρκετά πάνω από το 70% κατά μέσο όρο ενώ η ανώτατη απόδοση σε παιχνίδι ήταν 88%.
Read more...

ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ ΕΩΣ ΚΑΙ 20% ΓΙΑ 3,5 ΕΚ. ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ...


Eως και 20% μείωση αναμένεται να έχουν στο εισόδημα τους 3.500.000 εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα το 2010 σύμφωνα με την Κομισιόν και την Τράπεζα της Ελλάδας. Κι αυτό χωρίς να έχει επέλθει καμιά νομοθετική ρύθμιση περί κατάργησης 13ου και 14ου μισθού ή περί παγώματος των αποδοχών, για την ώρα τουλάχιστον! Σύμφωνα με την εφημερίδα...
“Τα Νέα” η ενδιάμεση έκθεση των ελεγκτών της Κομισιόν, που συντάχθηκε με βάση τα ευρήματα από την αποστολή που πραγματοποίησαν στην Αθήνα τον Ιούνιο, παρά τις επιφυλάξεις που εκφράζει σε μια σειρά από τομείς, σε δύο τουλάχιστον θέματα είναι κατηγορηματική: Το ένα είναι η αύξηση της ανεργίας και το άλλο είναι η μείωση των αποδοχών στον ιδιωτικό τομέα το 2010. Οι αιτίες γι΄ αυτήν τη μείωση είναι πολλές. Ο πρώτος λόγος είναι η αύξηση του πληθωρισμού, ο οποίος τους τελευταίους δύο μήνες κινήθηκε στο 5,4% και το 5,2%, με παράγοντες της αγοράς να θεωρούν βέβαιη την έκρηξή του και στο 6,0%. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ- τις οποίες συμμερίζεται και η Κομισιόν, μολονότι επισήμως αποφεύγει να προβλέψει συγκεκριμένο νούμερο- ο πληθωρισμός σε ετήσια βάση θα κλείσει στο 4,5%. Το ποσοστό αυτό θεωρείται ευθεία απώλεια του εισοδήματος κάθε εργαζομένου- και άρα και των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα. Από κει και πέρα, η επίδραση της φορολογίας- της άμεσης, διότι η έμμεση έχει συνυπολογισθεί στον προϋπολογισμό- θα πρέπει να θεωρηθεί υπεύθυνη για τη μείωση κατά 2,0% με 3,0% περαιτέρω των εισοδημάτων στον ιδιωτικό τομέα, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της Τραπέζης της Ελλάδος. «Σήμα» από τον δημόσιο τομέα Ωστόσο, όταν η Κομισιόν στην ενδιάμεση έκθεσή της εμφανίζεται βέβαιη για τη μείωση των εισοδημάτων το αποδίδει σε τρεις άλλους συγκεκριμένους παράγοντες. Ο ένας είναι το «σήμα» που δίδεται στον ιδιωτικό τομέα από τις άγριες περικοπές που έχουν συντελεσθεί στον δημόσιο τομέα. Ο δεύτερος είναι η μείωση της ζήτησης και οι αρνητικές εξελίξεις στην αγορά εργασίας- εν ολίγοις, η κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας, που με τους πλέον ήπιους και επίσημους υπολογισμούς θα φθάσει το 2011 το 14,0% (σ.σ.: ανεπισήμως, όμως, όλοι μιλούν για 20%). Κι ο τρίτος είναι οι αλλαγές στα εργασιακά, που είχαν ήδη προεξοφληθεί από τις επιχειρήσεις (εργοδότες και εργαζομένους). Επισήμως, η Κομισιόν αποφεύγει να ποσοτικοποιήσει την επίδραση αυτών των τριών παραγόντων στο εισόδημα των εργαζομένων- κυρίως, όταν τα στοιχεία είναι προ της συμπλήρωσης του εξαμήνου και η νομοθεσία για την ευελιξία στις εργασιακές σχέσεις δεν είχε ολοκληρωθεί. Ωστόσο, κοινοτικές πηγές που είναι αρμόδιες γι΄ αυτόν τον τομέα κάνουν λόγο για μια συνολική μείωση 13%15% από τους παραπάνω τρεις παράγοντες.
Read more...

224 ΕΦΟΡΙΑΚΟΙ ΔΕΝ... ΥΠΕΒΑΛΑΝ ΔΗΛΩΣΗ!


Ρεπορτάζ : Κώστας Τσαχάκης
(από το Έθνος)
Εφοριακούς οι οποίοι... αμέλησαν να καταθέσουν δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος ακόμη και για τρία στη σειρά χρόνια ή που στο διάστημα αυτό δεν εκκαθαρίστηκαν οι δηλώσεις τους και έτσι δεν πλήρωσαν ούτε ένα ευρώ φόρο βάζει στο στόχαστρο το...
υπουργείο Οικονομικών. Πρόκειται για 224 εφοριακούς οι οποίοι πιάστηκαν από τις εκτεταμένες διασταυρώσεις που πραγματοποίησε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων να μην εκπληρώνουν τις βασικές φορολογικές τους υποχρεώσεις στην τριετία 2007-2009. Τα αναλυτικά στοιχεία τους στάλθηκαν άμεσα στη Γενική Γραμματεία Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων και στη συνέχεια με εντολή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών δόθηκε εξαιρετικά επείγον σήμα για να ελεγχθούν οι εφοριακοί. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε χθες το βράδυ το Mega, το σήμα είχε ως αποδέκτες όλες τις περιφερειακές οικονομικές επιθεωρήσεις από τις οποίες ζητούνται άμεσες ενέργειες και έλεγχος κατά προτεραιότητα. Ο έλεγχος θα εστιαστεί στην τυχόν διάπραξη πειθαρχικών παραπτωμάτων και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν ΕΔΕ. Φοροφυγάδες Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών, οι εφοριακοί θα ελεγχθούν κατά προτεραιότητα με το σκεπτικό πως δεν είναι δυνατόν να κυνηγούν τους φοροφυγάδες υπάλληλοι οι οποίοι δεν υποβάλλουν καν δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ανάλογα και με τα ευρήματα είναι εξαιρετικά πιθανό να ζητηθεί και έλεγχος του πόθεν έσχες. Πιο αναλυτικά, στο «εξαιρετικά επείγον» σήμα της Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων προς όλες τις οικονομικές επιθεωρήσεις αναφέρεται αρχικά πως στην κατάσταση των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών η οποία και επισυνάπτεται «δεν προκύπτει παραλαβή ή και εκκαθάριση δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για ένα ή και περισσότερα οικονομικά έτη μεταξύ 2007 και 2009». Ετσι ζητούνται οι ακόλουθες «άμεσες ενέργειες»: «Παρακαλούμε να αναθέσετε στους οικονομικούς επιθεωρητές της υπηρεσίας σας οι οποίοι εποπτεύουν τις αναφερόμενες στην ως άνω κατάσταση ΔΟΥ, α) την κατά προτεραιότητα διερεύνηση του θέματος, β) την παροχή των ενδεδειγμένων κατά περίπτωση οδηγιών στους προϊσταμένους των ΔΟΥ αυτών και γ) την άμεση ενημέρωση της Υπηρεσίας μας με τα αποτελέσματα της κατά τα ως άνω έρευνας, για όλους ανεξαιρέτως τους αναφερόμενους υπαλλήλους και ιδιαίτερα για όσες περιπτώσεις συντρέχουν λόγοι διάπραξης πειθαρχικών παραπτωμάτων, προκειμένου να προβούμε στις κατ’ αρμοδιότητα ενέργειές μας για την έκδοση, κατά περίπτωση, εντολών διενέργειας Ενορκης Διοικητικής Εξέτασης».
Read more...

ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Ο ΝΕΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ


Τον νέο αναπτυξιακό νόμο αναμένεται να παρουσιάσει εντός της εβδομάδας στο Υπουργικό Συμβούλιο η υπουργός Οικονομίας κ. Λούκα Κατσέλη...
Οι κατευθυντήριες γραμμές του νέου αναπτυξιακού νόμου τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση, η οποία ολοκληρώθηκε στις 25 Μαΐου και παρά τις δεσμεύσεις της κ. Κατσέλη ότι ο νόμος θα κατατεθεί στη Βουλή τον Ιούλιο, ακόμη το σχετικό νομοσχέδιο δεν έχει παρουσιασθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο αναπτυξιακός νόμος θα παρουσιασθεί εντός της εβδομάδος το Υπουργικό Συμβούλιο και θα κατατεθεί άμεσα προς ψήφιση στην Βουλή. Ο νέος αναπτυξιακός νόμος εισάγει τρεις βασικές μεταρρυθμίσεις.

- Διαγωνιστική διαδικασία αξιολόγησης των επενδυτικών προτάσεων βάσει μίας σειράς ποιοτικών χαρακτηριστικών που προσδιορίζουν το κατά πόσο η συγκεκριμένη επένδυση καταλήγει στην παραγωγή ενός προϊόντος ή στην παροχή μίας υπηρεσίας που είναι ανταγωνιστική, ποιοτική και συνεισφέρει στη βελτίωση του ισοζυγίου πληρωμών της χώρας, κατά πόσο ενσωματώνει πράσινες δράσεις που συνιστούν και το νέο μοντέλο ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας και πόσο συμβάλλει στην αναδιάρθρωση και την ισόρροπη ανάπτυξη

- Ένταξη όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων, με εξαίρεση αυτές οι οποίες ρητά απαγορεύονται είτε από το νόμο, είτε από αποφάσεις ή κανονισμούς της Εθνικής ή Κοινοτικής Νομοθεσίας. Με τον τρόπο αυτό εξαλείφεται μία βασική αδυναμία του προηγούμενου νόμου ο οποίος περιλάμβανε πλήθος ρυθμίσεων ως προς το είδος και εύρος των δραστηριοτήτων που ενισχύονται. - Σύσταση επενδυτικού συμβουλίου το οποίο θα εποπτεύει την εφαρμογή του νόμου και θα εισηγείται βελτιώσεις και αλλαγές για προσαρμογή στις εκάστοτε νέες προκλήσεις. Ο νόμος θα περιλαμβάνει κίνητρα για την πραγματοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων μέσω φοροαπαλλαγών και επιδοτήσεων αρχικού κεφαλαίου. Θα προβλέπει την δυνατότητα απαλλαγής φόρου από το σύνολο των πραγματοποιούμενων κερδών ως την συμπλήρωση του ισόποσου της ενισχύσεως που θα λάμβανε η επένδυση αν υπαγόταν στο καθεστώς της απλής επιχορηγήσεως. Η καταβολή των ενισχύσεων θα πραγματοποιείται σε τέσσερις φάσεις.

Αρχικώς θα παρέχεται προκαταβολή μέχρι 25% με την υπαγωγή του επενδυτικού σχεδίου. Σε δεύτερη φάση θα καταβάλλεται 25% επιπλέον με την ολοκλήρωση του 50% της συνολικής επενδύσεως. Στην τρίτη φάση, ήτοι μετά τον έλεγχο ολοκληρώσεως του έργου, θα καταβάλλεται ένα επιπλέον 40%. Τέλος, το εναπομείναν 10% θα καταβάλλεται μετά το πέρας της τριετίας από την ολοκλήρωση και εφόσον έχουν τηρηθεί τα προβλεπόμενα.

Read more...

ΟΥΡΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΝΑ ΦΟΥΛΑΡΟΥΝ!


Ουρές έχουν σχηματιστεί σε βενζινάδικα σε όλη την επικράτεια με πολίτες που θέλουν να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους ενόψει της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων από σήμερα Δευτέρα(26/7). Από τα μεσάνυχτα θα...


διακοπεί η τροφοδοσία των πρατηρίων υγρών καυσίμων ενώ ήδη σημειώθηκαν καταγγελίες για αύξηση στην τιμή της βενζίνης σε ορισμένα από αυτά. Παράλληλα, ανήσυχοι είναι όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό αφού θεωρούν πως η απεργίας διαρκείας των οδηγών φορτηγών και βυτιοφόρων θα κλονίσει περισσότερο τη φετινή πορεία της τουριστικής κίνησης. Επίσης, το πρόβλημα δε θα εστιαστεί μόνο στα αυτοκίνητα αλλά και στα πλοία καθώς ούτε εκείνα θα εφοδιαστούν με καύσιμα. Επιπλέον, τίθεται το θέμα έλλειψης σε βασικά προϊόντα από την μη κανονική τροφοδοσία της αγοράς. Υπενθυμίζεται, πως οι οδηγοί φορτηγών και βυτιοφόρων εξήγγείλαν απεργία διαρκείας διαμαρτυρόμενοι για το άνοιγμα του κλειστού επαγγέλματος αλλά και την πρόταση για σύσταση εταιριών οδικού μεταφορέα.
Read more...

"ΑΝΑΚΡΙΣΗ" ΓΙΑ 6 ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ...


Ρεπορτάζ : Ελένη Κωσταρέλου
(από την Ελευθεροτυπία)
Αντέχουν τα παιχνίδια- κυρίως τα φθηνά- στην οικονομική κρίση, δηλώνουν μεγάλοι παίκτες της αγοράς που βλέπουν τον τζίρο τους- με τη βοήθεια των προσφορών, της διεύρυνσης της γκάμας των προϊόντων αλλά και του δικτύου τους- να παραμένει σταθερός. Δεν συμβαίνει όμως το...
ίδιο με τους μικρότερους εμπόρους. «Η αγορά του παιχνιδιού συγκεντρώνεται σε μεγάλες αλυσίδες που έχουν μετατραπεί σε καταστήματα για το παιδί, διαθέτοντας μια ευρύτερη γκάμα προϊόντων» δηλώνει ο κ. Οθων Πυλαρινός, διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Κου-Κου. «Στις μεγάλες αλυσίδες οι καταναλωτές μπορούν, εκτός από παιχνίδια, να βρουν είδη βρεφανάπτυξης, εποχικά, ρούχα για παιδιά, σχολικά. Σχεδόν όλα τα είδη που απευθύνονται στα παιδιά. Τα είδη αυτά αντιστοιχούν σχεδόν στο 45% του τζίρου μας». Είναι ενδεικτικό, σύμφωνα με μελέτη της ΙCΑΡ, ότι κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου της λιανικής πώλησης παιχνιδιών και ειδών βρεφανάπτυξης είναι η αυξανόμενη συγκέντρωση της αγοράς σε λίγες και μεγάλες αλυσίδες, με αποτέλεσμα τη σταδιακή συρρίκνωση του αριθμού των παραδοσιακών μεμονωμένων σημείων πώλησης και την περαιτέρω όξυνση του ανταγωνισμού. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η τάση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην τιμολογιακή πολιτική των αλυσίδων, στη διεύρυνση της ποικιλίας των προσφερόμενων προϊόντων, στη διαφημιστική προβολή τους και στην αυξανόμενη γεωγραφική επέκταση του δικτύου των καταστημάτων τους τα τελευταία χρόνια. Στροφή στις αλυσίδες Μάλιστα, η τάση συγκέντρωσης που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια ενισχύεται ακόμα περισσότερο κατά τη διάρκεια της κρίσης, καθώς- όπως λένε στελέχη της αγοράς- οι καταναλωτές αναζητούν μεγαλύτερη ποικιλία, τόσο σε είδη, όσο και σε τιμές. Εκτιμούν ότι θα βρουν τον συνδυασμό αυτόν σε μεγαλύτερα καταστήματα, τα οποία μάλιστα «τρέχουν» συνεχώς προσφορές σε παιχνίδια. Αλλωστε, λόγω της κρίσης, οι γονείς επικεντρώνουν το αγοραστικό ενδιαφέρον τους στα φθηνότερα παιχνίδια, τάση που οδηγεί τις αλυσίδες να μειώσουν τις τιμές έως και κατά 30% κατά τις θερινές εκπτώσεις που άρχισαν στις 15 Ιουλίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις παραδοσιακών παιχνιδιών μέσω των αλυσίδων καταστημάτων παιχνιδιών παρουσίασαν μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 8,5% την τριετία 2007-2009, ενώ πολύ μεγαλύτερη ήταν η άνοδος στον τζίρο των μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου. Σύμφωνα με τη μελέτη της ΙCΑΡ και με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 10 επιχειρήσεων εκμετάλλευσης αλυσίδων καταστημάτων παιχνιδιών, οι συνολικές πωλήσεις τους σημείωσαν αύξηση 18,8% το 2008 σε σχέση με το 2007. Αύξηση σημείωσαν και τα κέρδη προ φόρων κατά 19,5%. Νέα καταστήματα Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή παίζει η διαρκής ανάπτυξη των δικτύων των μεγάλων αλυσίδων. Μάλιστα, παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι οι πωλήσεις των παραδοσιακών παιχνιδιών θα συνεχίσουν να αυξάνονται τη διετία 2010-2011, κυρίως λόγω της ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων τους. «Ανοίγοντας νέα καταστήματα καταφέρνουμε να διατηρούμε τις πωλήσεις μας» επισημαίνει ο κ. Πυλαρινός, που βλέπει τον τζίρο του φέτος να αυξάνεται κατά 3,5%. Οι επενδύσεις όμως σε νέα καταστήματα και οι συνεχείς προσφορές αναμένεται ότι θα επηρεάσουν αρνητικά την κερδοφορία τους. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο πρακτορείο Reuters ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης εταιρείας του κλάδου, της Jumbo, κ. Απόστολος Βακάκης, δήλωσε πως «χάνουμε σε κερδοφορία, που σημαίνει ότι αιμορραγούμε προκειμένου να έχουμε ικανοποιητικές πωλήσεις like-for-like» (πωλήσεις καταστημάτων που λειτουργούν πάνω από έναν χρόνο). Πάντως, στο εννεάμηνο ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας αυξήθηκε κατά 10,6%, ενώ στη 12μηνη χρήση που άρχισε την 1η Ιουλίου προγραμματίζει το άνοιγμα συνολικά έξι νέων σημείων, εκ των οποίων τα τρία στην Ελλάδα.
Read more...

Η "Πασόκα" Ειρήνη Καλού, σύμβουλος του Παπαληγούρα...


Τα δύο «λάθη» του κ. Αγγέλου στην απολογία του...
Η ανακρίτρια κυρία Ειρήνη Καλού, η οποία κατηγορείται από την αξιωματική αντιπολίτευση ότι επηρεάστηκε από την κυβέρνηση για την επιβολή εγγύησης 400.000 ευρώ στον Ι. Αγγέλου, διετέλεσε το 2007 σύμβουλος (με απόσπαση) στο γραφείο του τότε υπουργού της ΝΔ κ. Αν. Παπαληγούρα ! Με προεδρικό διάταγμα (ΦΕΚ, 417/26.6.2007) είχε διοριστεί στο...

...υπουργείο Δικαιοσύνης «για να βοηθήσει το νομοπαρασκευαστικό έργο του υπουργείου σχετικά με την εκπαίδευση των δικαστικών λειτουργών».

Με δικό της αίτημα επανήλθε στο δικαστικό σώμα τον Νοέμβριο του 2007. Τώρα δέχεται επιθέσεις από στελέχη του κόμματος (τα οποία τότε της είχαν εμπιστευθεί σημαντική θέση), για κομματική τοποθέτηση στην αντίθετη πλευρά. Οσοι γνωρίζουν πάντως την υπόθεση και τη δικογραφία αποδίδουν στην αντικειμενική κρίση της την- ομόφωνη με της Εισαγγελίας- απόφαση για το ύψος της αποζημίωσης, η οποία μπορεί έτσι ή αλλιώς να πληρωθεί και με υποθήκη σε ακίνητα ιδιοκτησίας του κ. Αγγέλου. Ο οποίος, όπως σημειώνουν έγκυροι νομικοί κύκλοι, υπέπεσε σε δύο μοιραία «λάθη» κατά την απολογία του και τα οποία, ως φαίνεται, οδήγησαν στην επιβολή της μεγάλης χρηματικής εγγύησης σε βάρος του.

Ο κ. Αγγέλου από την προηγούμενη κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής επιμένει ότι ουδέποτε διορίστηκε διευθυντής του πρωθυπουργικού γραφείου. Και αυτό όταν κατά τη διάρκεια της εξάχρονης διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ αποκαλείται από όλους τους δημοσιογράφους και σε όλα τα δελτία ειδήσεων με αυτόν τον τίτλο και ουδέποτε εκείνος αντέδρασε ή διέψευσε τη σχετική ιδιότητα που του απέδιδαν. Συγχρόνως η ανακρίτρια τον ρώτησε για τη συνέντευξη του κ. Πέτρου Δούκα στη ΝΕΤ, όπου ο πρώην υφυπουργός υποστήριξε ότι όλη η πρώην κυβέρνηση μιλούσε μαζί του ως διευθυντή του γραφείου του τότε πρωθυπουργού! Παράλληλα οι ίδιοι οι συνήγοροι του κατηγορουμένου κατέθεσαν στην ανάκριση έγγραφο που έδειχνε ότι το 1997 διορίστηκε ως διευθυντής του πολιτικού γραφείου του κ. Καραμανλή, όταν εκείνος έγινε αρχηγός της ΝΔ... Το έγγραφο, μας ανέφερε δικαστής, έμπειρος από ανακρίσεις, παρ΄ ότι είχε άλλη ημερομηνία δημιουργούσε σύγχυση και επικύρωνε τα λεγόμενα του κ. Δούκα.

Το δεύτερο σημείο είναι η διαβεβαίωση προς την ανακρίτρια ότι παρά τις επισκέψεις του στη Μονή Βατοπαιδίου ουδέποτε οι μοναχοί Εφραίμ και Αρσένιος του έθεσαν το θέμα και του ζήτησαν να μεσολαβήσει. Η κυρία Καλού τον ρωτάει αν αυτό μπορεί να γίνει πιστευτό. Στη συνέχεια, πιεζόμενος από τις συνεχείς ερωτήσεις της, ομολογεί αόριστα ότι του μίλησαν σχετικά, αλλά ουδέποτε θα παρενέβαινε σε μια τέτοια υπόθεση.
ΒΗΜΑ

nonews-news


Read more...