(από την Ελευθεροτυπία)
Αντέχουν τα παιχνίδια- κυρίως τα φθηνά- στην οικονομική κρίση, δηλώνουν μεγάλοι παίκτες της αγοράς που βλέπουν τον τζίρο τους- με τη βοήθεια των προσφορών, της διεύρυνσης της γκάμας των προϊόντων αλλά και του δικτύου τους- να παραμένει σταθερός. Δεν συμβαίνει όμως το...
ίδιο με τους μικρότερους εμπόρους. «Η αγορά του παιχνιδιού συγκεντρώνεται σε μεγάλες αλυσίδες που έχουν μετατραπεί σε καταστήματα για το παιδί, διαθέτοντας μια ευρύτερη γκάμα προϊόντων» δηλώνει ο κ. Οθων Πυλαρινός, διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Κου-Κου. «Στις μεγάλες αλυσίδες οι καταναλωτές μπορούν, εκτός από παιχνίδια, να βρουν είδη βρεφανάπτυξης, εποχικά, ρούχα για παιδιά, σχολικά. Σχεδόν όλα τα είδη που απευθύνονται στα παιδιά. Τα είδη αυτά αντιστοιχούν σχεδόν στο 45% του τζίρου μας». Είναι ενδεικτικό, σύμφωνα με μελέτη της ΙCΑΡ, ότι κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου της λιανικής πώλησης παιχνιδιών και ειδών βρεφανάπτυξης είναι η αυξανόμενη συγκέντρωση της αγοράς σε λίγες και μεγάλες αλυσίδες, με αποτέλεσμα τη σταδιακή συρρίκνωση του αριθμού των παραδοσιακών μεμονωμένων σημείων πώλησης και την περαιτέρω όξυνση του ανταγωνισμού. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η τάση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην τιμολογιακή πολιτική των αλυσίδων, στη διεύρυνση της ποικιλίας των προσφερόμενων προϊόντων, στη διαφημιστική προβολή τους και στην αυξανόμενη γεωγραφική επέκταση του δικτύου των καταστημάτων τους τα τελευταία χρόνια. Στροφή στις αλυσίδες Μάλιστα, η τάση συγκέντρωσης που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια ενισχύεται ακόμα περισσότερο κατά τη διάρκεια της κρίσης, καθώς- όπως λένε στελέχη της αγοράς- οι καταναλωτές αναζητούν μεγαλύτερη ποικιλία, τόσο σε είδη, όσο και σε τιμές. Εκτιμούν ότι θα βρουν τον συνδυασμό αυτόν σε μεγαλύτερα καταστήματα, τα οποία μάλιστα «τρέχουν» συνεχώς προσφορές σε παιχνίδια. Αλλωστε, λόγω της κρίσης, οι γονείς επικεντρώνουν το αγοραστικό ενδιαφέρον τους στα φθηνότερα παιχνίδια, τάση που οδηγεί τις αλυσίδες να μειώσουν τις τιμές έως και κατά 30% κατά τις θερινές εκπτώσεις που άρχισαν στις 15 Ιουλίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις παραδοσιακών παιχνιδιών μέσω των αλυσίδων καταστημάτων παιχνιδιών παρουσίασαν μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 8,5% την τριετία 2007-2009, ενώ πολύ μεγαλύτερη ήταν η άνοδος στον τζίρο των μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου. Σύμφωνα με τη μελέτη της ΙCΑΡ και με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 10 επιχειρήσεων εκμετάλλευσης αλυσίδων καταστημάτων παιχνιδιών, οι συνολικές πωλήσεις τους σημείωσαν αύξηση 18,8% το 2008 σε σχέση με το 2007. Αύξηση σημείωσαν και τα κέρδη προ φόρων κατά 19,5%. Νέα καταστήματα Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή παίζει η διαρκής ανάπτυξη των δικτύων των μεγάλων αλυσίδων. Μάλιστα, παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι οι πωλήσεις των παραδοσιακών παιχνιδιών θα συνεχίσουν να αυξάνονται τη διετία 2010-2011, κυρίως λόγω της ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων τους. «Ανοίγοντας νέα καταστήματα καταφέρνουμε να διατηρούμε τις πωλήσεις μας» επισημαίνει ο κ. Πυλαρινός, που βλέπει τον τζίρο του φέτος να αυξάνεται κατά 3,5%. Οι επενδύσεις όμως σε νέα καταστήματα και οι συνεχείς προσφορές αναμένεται ότι θα επηρεάσουν αρνητικά την κερδοφορία τους. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο πρακτορείο Reuters ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης εταιρείας του κλάδου, της Jumbo, κ. Απόστολος Βακάκης, δήλωσε πως «χάνουμε σε κερδοφορία, που σημαίνει ότι αιμορραγούμε προκειμένου να έχουμε ικανοποιητικές πωλήσεις like-for-like» (πωλήσεις καταστημάτων που λειτουργούν πάνω από έναν χρόνο). Πάντως, στο εννεάμηνο ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας αυξήθηκε κατά 10,6%, ενώ στη 12μηνη χρήση που άρχισε την 1η Ιουλίου προγραμματίζει το άνοιγμα συνολικά έξι νέων σημείων, εκ των οποίων τα τρία στην Ελλάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου