Από μηδενική βάση επιθυμεί να σχεδιάσει τη φορολογία των αυτοκινήτων το υπουργείο Οικονομικών ενώ τόσο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) αλλά και ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) έχουν ολοκληρώσει τις προτάσεις τους για τον κλάδο και τις έχουν αποστείλει στο οικονομικό επιτελείο.
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες της «Αγοράς» το υπουργείο Οικονομικών επιδιώκει να αντλήσει τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ από τη νέα φορολόγηση των αυτοκινήτων και μάλιστα χαρακτηριστικά ο Γιάνης Βαρουφάκης ξεκαθάρισε στα μέλη και των δύο φορέων πως «όποια φορολόγηση και αν αποφασιστεί θα πρέπει να υπάρχει δημοσιονομικό όφελος!».
Πάντως τόσο ο ΣΕΑΑ όσο και ο ΣΕΕΑΕ αναμένεται να δώσουν «σκληρές μάχες» για να υπερασπιστούν τη φορολογία που προτείνουν ενώ σε μερικά σημεία αποδείχθηκε πως έχουν κοινή πορεία.
Επίσης και οι δύο φορείς επισημαίνουν πως οι αλλαγές στη φορολογία θα πρέπει να ανακοινωθούν και εφαρμοστούν άμεσα χωρίς αναδρομική ισχύ ώστε να «ηρεμήσει» η αγορά και οι καταναλωτές να επισκεφθούν και πάλι τις εκθέσεις και εμπορίες αυτοκινήτων.
Τέλος Ταξινόμησης με βάση την μέση Αξία Χονδρικής άλλων κρατών-μελών
Στο θέμα του Τέλους Ταξινόμησης και οι δύο φορείς συμφωνούν πως πρέπει να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού και να αποδεσμευτεί ο συγκεκριμένος φόρος από την εργοστασιακή αξία αλλά και από τον κυβισμό.
Ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα απορρέει από την Αξία Λιανικής προ φόρων (Χονδρική Αξία) με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται περισσότερο τα πραγματικά ακριβά αυτοκίνητα και όχι εκείνα που κινούνται από μεγάλου κυβισμού κινητήρες.
Επίσης το μεγάλο όφελος για το κράτος από την συγκεκριμένη αλλαγή αφορά στα έσοδα καθώς με αυτό τον τρόπο θα γίνουν απαγορευτικές οι «Υποτιμολογήσεις» και θα δημιουργηθούν οι συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά.
Το υπουργείο Οικονομικών πάντως εξετάζει να μην λαμβάνει καθόλου υπ’ όψιν τα τιμολόγια που θα προσκομίζουν οι εισαγωγικές αλλά και εμπορίες αυτοκινήτων αλλά ως βάση για τον υπολογισμό του Τέλους Ταξινόμησης των καινούριων αλλά και εισαγόμενων ΙΧ θα λαμβάνεται η μέση Αξία Χονδρικής από πέντε κράτη-μέλη στα οποία καταγράφονται οι υψηλότερες αξίες.
Τεκμήρια – Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης με αξίες από 15.000 ευρώ
Ένα θέμα στο οποίο φαίνεται να συμφωνούν ο ΣΕΑΑ με τον ΣΕΕΑΕ αφορά στα Τεκμήρια Διαβίωσης αλλά και στον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης τα οποία αυτή τη στιγμή επιβαρύνουν κυρίως τους κατόχους οχημάτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Αγοράς» τόσο ο ΣΕΑΑ όσο και ο ΣΕΕΑΕ έχουν προτείνει την κατάργηση των Τεκμηρίων ή τη δραστική μείωσή τους.
Ωστόσο επειδή το οικονομικό επιτελείο δεν φαίνεται να έχει δεχθεί την κατάργησή τους έχουν κατατεθεί προτάσεις που περιλαμβάνουν Τεκμήρια Διαβίωσης αλλά και Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης τα οποία τα αφορούν αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής από 15.001 ευρώ και άνω ενώ στα φθηνότερα αυτοκίνητα να μην επιβάλλεται τίποτα.
Επίσης για τα ακριβότερα αυτοκίνητα έχει προταθεί τόσο τα τεκμήρια όσο και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να αυξάνονται ανάλογα με την αξία του οχήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι 30.000 ευρώ είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει το σημείο μηδέν για την υψηλή φορολόγηση των αυτοκινήτων. Δηλαδή αν ένα ΙΧ έχει αξία 35.000 ευρώ ανεξάρτητα από το αν κινείται από κινητήρα κάτω των δύο λίτρων ο κάτοχός του είναι πολύ πιθανό να βρεθεί αντιμέτωπος με υψηλά τεκμήρια και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.
Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας από 80 γρ./Co2 και κάτω, Τέλος Ταξινόμησης και Φόρος Πολυτελείας με βάση την αξία λιανικής προ φόρων, Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης με βάση την αξία Λιανικής, «μεταμόρφωση» της απόσυρσης με επιδότηση φθηνών ΙΧ και αύξηση στο φόρο πετρελαίου κίνησης είναι μερικές από τις προτάσεις που εξετάζει το Υπουργείο Οικονομικών για τον κλάδο του αυτοκινήτου με στόχο την άντληση 200 εκατ. ευρώ!
http://lykavitos.gr/