Τρίτη, 21 Ιουλίου 2015

Οι ζημιές πρωτίστως στους μετόχους Διασφαλίζονται πλήρως οι καταθέσεις με το νομοσχέδιο για την BRRD


Διασφαλίζονται πλήρως οι καταθέσεις με το νομοσχέδιο για την BRRD
  (Φωτογραφία:  Eurokinissi )

Aθήνα
Τη βασική φιλοσοφία ότι τις ζημιές μιας τράπεζας δεν πρέπει να τις αναλαμβάνουν οι φορολογούμενοι πολίτες, υπηρετεί το σχέδιο νόμου για εξυγίανση των τραπεζών που κατατέθηκε την Τρίτη προς ψήφιση στη Βουλή και με το οποίο διασφαλίζονται πλήρως οι εγγυημένες καταθέσεις των πολιτών.
 
Το νομοσχέδιο, με το οποίο θα ενσωματωθεί η κοινοτική οδηγία BRRD στο Εθνικό Δίκαιο, διαρθρώνεται σε 20 κεφάλαια τα οποία ρυθμίζουν τα θέματα της προετοιμασίας των σχεδίων ανάκαμψης και εξυγίανσης σε επίπεδο ιδρυμάτων, την ενδοομιλική χρηματοδοτική στήριξη, θέματα έγκαιρης παρέμβασης, τους στόχους και τα μέσα εξυγίανσης σε επίπεδο τραπεζών, θέματα σε σχέση με τρίτες χώρες, τις ειδικές εξουσίες των αρχών εξυγίανσης, τις αναγκαίες διασφαλίσεις των δικαιωμάτων μετόχων και πιστωτών, τις διαδικαστικές υποχρεώσεις, τις κυρώσεις, τις χρηματοδοτικές ρυθμίσεις για την εξυγίανση (ταμεία εξυγίανσης), κ.α..
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι ότι τις ζημιές μιας τράπεζας δεν πρέπει να τις αναλάβουν οι φορολογούμενοι πολίτες, παρά μόνο ως έσχατο μέσο. Οι ζημιές βαρύνουν πρωτίστως τους μετόχους και μετά τους πιστωτές, όμως κανένας πιστωτής κατά την εφαρμογή των μέτρων εξυγίανσης που προβλέπει το νομοσχέδιο δεν πρέπει να βρεθεί σε δυσμενέστερη θέση να υποστεί μεγαλύτερες ζημιές από αυτές που θα αναλάμβανε αν το ίδρυμα ετίθετο σε εκκαθάριση.
Στο άρθρο 34 διατυπώνονται οι γενικές αρχές που πρέπει να τηρούνται κατά την εφαρμογή της εξυγίανσης και κατά την άσκηση των εξουσιών εξυγίανσης και προβλέπεται η υποχρέωση των αρχών εξυγίανσης να λαμβάνουν κάθε μέτρο για την τήρηση αυτών.
Οι ως άνω γενικές αρχές περιλαμβάνουν την κατά προτεραιότητα συμμετοχή των μετόχων στις ζημιές της εξυγίανσης, η οποία ακολουθείται από εκείνη των πιστωτών, σύμφωνα με την κατάταξη των απαιτήσεων των τελευταίων  στο πλαίσιο των συνήθων διαδικασιών αφερεγγυότητας.
Ακόμη, οι γενικές αρχές της εξυγίανσης υπαγορεύουν την αντικατάσταση του Διοικητικού Συμβουλίου και των ανώτερων διοικητικών στελεχών του υπό εξυγίανση ιδρύματος, εκτός αν η παραμονή τους κρίνεται ενδεικνυόμενη για την επίτευξη των σκοπών της εξυγίανσης, καθώς και την παροχή από αυτούς κάθε απαραίτητες βοήθειας.
Άλλες γενικές αρχές για την εξυγίανση είναι η διασφάλιση της υπαγωγής σε θέση υπόλογου όλων των φυσικών και νομικών προσώπων που τυχόν φέρουν αστική ή ποινική ευθύνη για την αφερεγγυότητα του ιδρύματος, η ίση μεταχείριση πιστωτών ίδιας τάξεως, η πλήρης προστασία των εγγυημένων καταθέσεων, η συμμόρφωση των μέτρων εξυγίανσης με τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ και η αναλογικότητα της συμμετοχής στα βάρη της εξυγίανσης για κάθε πιστωτή.
Ποιοι δεν «κουρεύονται»
Σύμφωνα με το άρθρο 37 του νομοσχεδίου τα μέτρα εξυγίανσης περιλαμβάνουν α) την εντολή μεταβίβασης, β) τη σύσταση μεταβατικού ιδρύματος, γ) το διαχωρισμό περιουσιακών στοιχείων και δ) την αναδιάρθρωση παθητικού.
Το άρθρο 44 για την αναδιάρθρωση παθητικού αναφέρει ρητά πως η αρχή εξυγίανσης δεν ασκεί (δεν κουρεύονται) τις εξουσίες απομείωσης ή μετατροπής όσον αφορά τις ακόλουθες υποχρεώσεις, ανεξαρτήτως αν αυτές διέπονται από το δίκαιο άλλου κράτους μέλους ή τρίτης χώρας
α) τις εγγυημένες καταθέσεις (έως 100.000 ευρώ),
β) τις υποχρεώσεις που καλύπτονται με εξασφάλιση, συμπεριλαμβανόμενων των καλυμμένων ομολόγων και των υποχρεώσεων υπό μορφή χρηματοπιστωτικών μέσων που χρησιμοποιούνται για σκοπούς αντιστάθμισης κινδύνου,
γ) κάθε υποχρέωση που προκύπτει από την κατοχή περιουσιακών στοιχείων πελατών ή χρημάτων των πελατών, συμπεριλαμβανομένων αυτών που διακρατούν οι Οργανισμοί Συλλογικών Επενδύσεων σε Κινητές Αξίες (αμοιβαία κεφάλαια),
δ) κάθε υποχρέωση που προκύπτει από καταπιστευτική σχέση μεταξύ του ιδρύματος  και ενός άλλους προσώπου,
ε) τις υποχρεώσεις προς ιδρύματα, οι οποίες έχουν αρχική ληκτότητα μικρότερη των επτά ημερών,
στ) τις υποχρεώσεις που έχουν εναπομένουσα ληκτότητα μικρότερη των επτά ημερών έναντι συστημάτων ή διαχειριστών συστημάτων,
ζ) τις καταθέσεις του ΤΕΚΕ και του Συνεγγυητικού,
η) τις υποχρεώσεις σε οποιονδήποτε από τους εργαζόμενους, τους εμπορικούς πιστωτές, τις φορολογικές αρχές και τα συστήματα εγγύησης καταθέσεων.
Το νομοσχέδιο ξεκαθαρίζει πως σε εξαιρετικές περιστάσεις όταν εφαρμόζεται η αναδιάρθρωση παθητικού η αρχή εξυγίανσης μπορεί να εξαιρεί συνολικά ή εν μέρει ορισμένες υποχρεώσεις από την άσκηση των εξουσιών απομείωσης ή μετρατοπής.
Η εξαίρεση είναι απολύτως αναγκαία και αναλογική προκειμένου να αποφευχθεί μια ευρεία μετάδοση κινδύνου ιδίως όσον αφορά τις επιλέξιμες καταθέσεις φυσικών προσώπων και πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων , η οποία θα διατάρασσε σοβαρά τη λειτουργία και την υποδομή των χρηματοοικονομικών αγορών κατά τρόπο που θα μπορούσε να προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην οικονομία της Ελλάδας ή της ΕΕ.
Το νομοσχέδιο ξεκαθαρίζει πως η εξαίρεση αυτή μπορεί να εφαρμόζεται είτε για να εξαιρεθεί πλήρως μια υποχρέωση από την απομείωση, είτε για να περιοριστεί ο βαθμός απομείωσης της.
Θανάσης Κουκάκης
Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Ψηφοφορία την Τετάρτη Στη Βουλή το δεύτερο νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα


Στη Βουλή το δεύτερο νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα
Η ψηφοφορία αναμένεται τα μεσάνυχτα της Τετάρτης   (Φωτογραφία:  Eurokinissi )

Αθήνα
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Ν. 4334/2015. Το κύριο σώμα του νομοσχεδίου αναθεωρεί τις πολυάριθμες διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, ενώ περιλαμβάνει και τις διατάξεις για τις τράπεζες.

Το νομοσχέδιο, το οποίο αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Βουλής, αναμένεται να ψηφιστεί την Τετάρτη.

Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, το νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνει τα μέτρα για την φορολόγηση των αγροτών ούτε τις ρυθμίσεις για τις συντάξεις.

Σύμφωνα με ευρωπαίο αξιωματούχο, τον οποίο επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι δύο αυτές ρυθμίσεις δεν είναι μέσα στα προαπαιτούμενα της 22ας Ιουλίου, αλλά θα πρέπει να ψηφιστούν στο επόμενο πακέτο μέτρων στις αρχές Αυγούστου.
    Η απόφαση της κυβέρνησης να αφαιρέσει τις δύο ρυθμίσεις από το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για την επανεκκίνηση των διαπραγματεύσεων, με στόχο την καταληκτική συμφωνία για το νέο τριετές μνημόνιο, ερμηνεύται ως κίνηση για να αποφύγει νέες κοινοβουλευτικές περιπέτειες, όπως αυτές της περασμένης Τετάρτης.
    Σε εκείνη την ψηφοφορία διαφοροποιήθηκαν συνολικά 39 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οδηγώντας στις γνωστές εξελίξεις με τον ανασχηματισμό.
    Αυτή τη φορά το Μέγαρο Μαξίμου διαμηνύει ότι το ψυχολογικό όριο για την κυβέρνηση είναι οι 120 θετικές ψήφοι, με τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππάς να τονίζει ότι «η μόνιμη καταψήφιση είναι ασύμβατη με την κοινή πορεία».
    Στο θέμα της φορολόγησης των αγροτών έντονες αντιδράσεις έχουν υπάρξει και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
    Στη ΝΔ το απόγευμα συνεδριάζει το άτυπο πολιτικό συμβούλιο, καθώς πληθαίνουν οι φωνές που εναντιώνονται στα μέτρα για τους αγρότες.
    Σύσσωμη η ΚΟ του ΠΑΣΟΚ έχει δηλώσει ότι δεν πρόκειται να υπερψηφίσει.
    Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Read more...

    Η ΕΚΤ επιβεβαιώνει την αποπληρωμή ομολόγου των 3,5 δισ. ευρώ...


    Η ΕΚΤ επιβεβαιώνει την αποπληρωμή ομολόγου των 3,5 δισ. ευρώΤην αποπληρωμή των ελληνικών ομολόγων, συνολικού ύψους 3,5 δισ. ευρώ επιβεβαίωσε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, με μήνυμά της στα...
    μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    «Η ΕΚΤ επιβεβαιώνει ότι πληρώθηκε από την Ελλάδα» αναφέρει σε σύντομο μήνυμά της.

    Σημειώνεται ότι η Ελλάδα αποπλήρωσε σήμερα και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο...
    enikonomia.gr

    Read more...

    Χρήσιμος οδηγός Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το άνοιγμα των τραπεζών

    logotupa_trapezesAθήνα Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ) παρέσχε σήμερα Δευτέρα λεπτομερείς οδηγίες και απαντήσεις για όλες τις συναλλαγές στις τράπεζες προς ενημέρωση των πολιτών. 1. Τι αλλάζει με την νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου; Από τη Δευτέρα, 20 Ιουλίου 2015, καταργείται η τραπεζική αργία και όλα τα καταστήματα των τραπεζών είναι ανοιχτά για το συναλλακτικό κοινό. Επιπλέον, με τη νέα Πράξη όλες οι τραπεζικές εργασίες επιτρέπονται με εξαίρεση εκείνες οι οποίες ρητά απαγορεύονται σύμφωνα με την εν λόγω Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. 2. Τι ισχύει με τις αναλήψεις μετρητών; Η ανάληψη μετρητών από τους συναλλασσόμενους από τραπεζικό κατάστημα ή ΑΤΜ δεν μπορεί να υπερβαίνει ημερησίως το ποσό των 60 ευρώ ανά καταθέτη, ανά τράπεζα. Ωστόσο, παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς του ημερήσιου ορίου των 60 ευρώ σε επόμενη ημέρα και πάντως το αργότερο στο τέλος της εβδομάδας. Δηλαδή, κάθε εβδομάδα ο δικαιούχος μπορεί να κάνει ανάληψη έως του ποσού των τετρακοσίων είκοσι (420) ευρώ κατ' ανώτατο όριο, με εξαίρεση την πρώτη εβδομάδα κατά την οποία -για πρακτικούς και μόνο λόγους- μπορεί να γίνει αθροιστική ανάληψη μετρητών μέχρι του ποσού των 300 ευρώ την Παρασκευή, 24.7.2015. Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι πλέον το όριο των 60 ευρώ ανά ημέρα ισχύει ανά φυσικό πρόσωπο και όχι ανά κάρτα αναλήψεων. Δηλαδή αν κάποιος έχει στο όνομά του δύο λογαριασμούς, με δύο διαφορετικές κάρτες θα μπορεί να «σηκώσει» μέχρι 60 ευρώ ανά ημέρα. Στον αντίποδα, αν υπάρχει ένας κοινός λογαριασμός με δύο δικαιούχους και δύο κάρτες αναλήψεων, μπορεί ο καθένας να αντλήσει 60 ευρώ ημερησίως, δηλαδή συνολικά 120. Επίσης, αν κάποιος έχει λογαριασμό ως φυσικό πρόσωπο και εταιρικό λογαριασμό (π.χ. από κάποια Ομόρυθμη Εταιρεία) μπορεί να κάνει ανάληψη συνολικά 120 ευρώ. Εντούτοις, από το λογαριασμό της Ο.Ε. μπορούν να «σηκωθούν» μέχρι 60 ευρώ ανά ημέρα, ανεξαρτήτως του αριθμού των εταίρων. 3. Επιτρέπεται η ανάληψη μετρητών σε ξένο νόμισμα από τραπεζικό κατάστημα; ΝΑΙ, μέχρι του ημερήσιου ορίου του ισόποσου (με βάση την ισχύουσα ημερήσια συναλλαγματική ισοτιμία) των 60 ευρώ στο ξένο νόμισμα. Και στην περίπτωση αυτή ισχύει η δυνατότητα μεταφοράς του ημερήσιου ορίου σε επόμενη ημέρα και πάντως το αργότερα στο τέλος της εβδομάδας. 4. Επιτρέπεται η κατάθεση επιταγής; ΝΑΙ, επιτρέπεται η κατάθεση τραπεζικών και ιδιωτικών επιταγών αποκλειστικά και μόνο σε πίστωση τραπεζικού λογαριασμού. Πληρωμή επιταγών με μετρητά δεν επιτρέπεται. 5. Μπορώ να έχω πρόσβαση στη θυρίδα μου; ΝΑΙ, μπορείτε να έχετε πρόσβαση, είτε με την τήρηση της συνήθους διαδικασίας, δηλαδή με σειρά χρονικής προτεραιότητας, είτε κατόπιν συνεννόησης με την τράπεζα με την οποία συναλλάσσεστε. Προς το σκοπό αυτό, έχουν ήδη δημοσιευτεί σχετικές ανακοινώσεις των τραπεζών μελών της ΕΕΤ. 6. Μπορώ να χρησιμοποιήσω τη χρεωστική μου κάρτα για αναλήψεις μετρητών στο εξωτερικό; ΝΑΙ, σύμφωνα με το ημερήσιο ή/και εβδομαδιαίο μέγιστο όριο ανάληψης ποσού που ισχύει και εντός Ελλάδος. 7. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική ή προπληρωμένη μου κάρτα για αναλήψεις μετρητών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό; ΟΧΙ, η συγκεκριμένη συναλλαγή δεν επιτρέπεται. 8. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική, χρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στην Ελλάδα; ΝΑΙ. Οι πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες μπορούν να χρησιμοποιούνται κανονικά για αγορές αγαθών και υπηρεσιών εντός Ελλάδος, μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα. 9. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική ή χρεωστική μου κάρτα για να κάνω αγορές στο εξωτερικό; ΝΑΙ, εφόσον βρίσκεστε στο εξωτερικό και η συναλλαγή σας γίνεται με χρήση της κάρτας, μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας για αγορές αγαθών και υπηρεσιών στο εξωτερικό: μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα εντός του ημερήσιου ορίου ποσού το οποίο εγκρίνεται για κάθε τράπεζα ξεχωριστά από την Επιτροπή Εγκρίσεως Τραπεζικών Συναλλαγών 10. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική, χρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στο internet; ΝΑΙ, εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα τηρούν λογαριασμό σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα. Αντίθετα, δεν επιτρέπεται η χρήση καρτών εάν τα ηλεκτρονικά καταστήματα τηρούν λογαριασμό σε τράπεζα του εξωτερικού. 11. Αν χάσω ή μου κλέψουν την κάρτα μου ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο δεν μπορώ να κάνω συναλλαγή με την κάρτα μου τι μπορώ να κάνω; Θα πρέπει να δηλώσετε την απώλεια της κάρτας σας στην τράπεζα η οποία την έχει εκδώσει. Για τη διαδικασία έκδοσης της νέας σας κάρτας θα ενημερωθείτε από την αρμόδια υπηρεσία της τράπεζας. 12. Μπορώ να ανοίξω νέο λογαριασμό; ΟΧΙ, εκτός αν το άνοιγμα του νέου λογαριασμού αφορά αποκλειστικά και μόνο τις ακόλουθες συναλλαγές, η αναγκαιότητα των οποίων πρέπει να τεκμηριώνεται εγγράφως και με την προϋπόθεση ότι δεν υφίσταται άλλος διαθέσιμος λογαριασμός μέσω του οποίου αυτές μπορούν να διενεργηθούν: πληρωμή μισθοδοσίας προσωπικού πληρωμή υποχρεώσεων του καταθέτη προς την ίδια τράπεζα, που προκύπτουν από συμβάσεις που είχαν καταρτισθεί προ της 28ης Ιουνίου 2015 καταβολή νέων συντάξεων και νέων προνοιακών επιδομάτων εκκαθάριση συναλλαγών καρτών από νέες συμβάσεις αποδοχής (acquiring) εξυπηρέτηση νεοϊδρυθέντων, μετά την 1η Μαΐου 2015, νομικών προσώπων εξυπηρέτηση νεοφυών εταιρειών (startups) που συμμετέχουν σε προγράμματα στήριξης της νέας επιχειρηματικότητας κατάθεση μετρητών ως εξασφάλιση (cash collateral) εγγυητικής επιστολής, ενέγγυας πίστωσης ή δανείου στην ίδια τράπεζα άνοιγμα λογαριασμού υπέρ τρίτου με σκοπό είτε τη συμμόρφωση προς επιταγή για εκτέλεση χρηματικής απαίτησης, βάσει διαταγής πληρωμής, δικαστικής απόφασης ή άλλου εκτελεστού τίτλου είτε την εξόφληση απαίτησης, για την οποία έχει επιβληθεί κατάσχεση εις χείρας τρίτου, υπέρ του δικαιούχου της απαίτησης, εκτός εάν αυτός έχει δηλώσει καταθετικό λογαριασμό με οποιαδήποτε διαδικαστική πράξη πίστωση ποσών από την αλλοδαπή σε ευρώ ή ξένο νόμισμα, ύψους τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ ή του ισόποσου σε ξένο νόμισμα αποδοχή προθεσμιακής κατάθεσης μόνον στην περίπτωση που οι δικαιούχοι της ταυτίζονται με τους δικαιούχους του υφιστάμενου τροφοδότη λογαριασμού της, καταθετικού ή όψεως κάθε άλλη περίπτωση, κατόπιν έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών 13. Μπορώ να προσθέσω συνδικαιούχο σε υφιστάμενο καταθετικό λογαριασμό μου; ΟΧΙ, η συγκεκριμένη τραπεζική εργασία δεν επιτρέπεται. 14. Μπορώ να εξοφλήσω πρόωρα το δάνειό μου; Πρόωρη, μερική ή ολική εξόφληση του δανείου σας επιτρέπεται μόνο με κατάθεση μετρητών ή με μεταφορά κεφαλαίων (έμβασμα) από το εξωτερικό. 15. Μπορώ να ζητήσω την πρόωρη λήξη της προθεσμιακής μου κατάθεσης; ΟΧΙ, εκτός αν η πρόωρη λήξη αφορά αποκλειστικά και μόνο την ισόποση εξόφληση: οφειλών προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς φορείς τρέχουσας δόσης και ληξιπρόθεσμων οφειλών δανείου στην ίδια τράπεζα πληρωμής μισθοδοσίας στην ίδια τράπεζα πληρωμής νοσηλίων και διδάκτρων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό πληρωμής προμηθευτών που τηρούν λογαριασμό στην ίδια τράπεζα, έναντι τιμολογίων ή ισοδύναμων παραστατικών, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υφίστανται επαρκή διαθέσιμα σε καταθετικό λογαριασμό ή όψεως. 16. Είμαι επιχείρηση που επιθυμεί να αρχίσει να δέχεται συναλλαγές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Μπορώ να το κάνω; ΝΑΙ, εφόσον καταρτίσετε σύμβαση με τράπεζα, ίδρυμα πληρωμών ή/και ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος που λειτουργεί στην Ελλάδα. Σε αυτήν την περίπτωση, επιτρέπεται το άνοιγμα νέου λογαριασμού για την εκκαθάριση συναλλαγών καρτών με βάση την νέα αυτή σύμβαση. Αντίθετα, δεν επιτρέπεται η κατάρτιση συμβάσεων αποδοχής συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, εφόσον η εκκαθάρισή τους πραγματοποιείται με πίστωση λογαριασμού του εμπόρου, ο οποίος τηρείται σε τράπεζα, ίδρυμα πληρωμών ή/και ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος εκτός Ελλάδος. 17. Είμαι επιχείρηση που δέχεται συναλλαγές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Πότε θα πιστώνεται ο λογαριασμός μου; Η εκκαθάριση των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, ελληνικών και ξένων, θα γίνεται με πίστωση του λογαριασμού της επιχείρησης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σχετική σύμβασή σας. 18. Μπορώ ως επιχείρηση να αρνηθώ συναλλαγές με κάρτες; ΟΧΙ, διότι στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου προβλέπεται ότι όποιος αρνείται την πληρωμή με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες τιμωρείται, κατά τις διατάξεις: των άρθρων 288 παρ. 1 και 452 του Ποινικού Κώδικα του άρθρου 13α του ν. 2251/1994 (Α'191) του άρθρου 18 α ν. 146/1914 (Α'21) του άρθρου 19 ν. 4177/2013 (Α'173), όπως ισχύουν. 19. Οι πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες αλλοδαπών τραπεζών χρησιμοποιούνται κανονικά; Πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες αλλοδαπών τραπεζών εφόσον έχουν εκδοθεί στο εξωτερικό χρησιμοποιούνται τόσο για αγορές αγαθών και υπηρεσιών όσο και για αναλήψεις μετρητών χωρίς περιορισμούς, εντός των ορίων της σύμβασής σας με την εκδότρια τράπεζα. 20. Μπορούν να γίνονται μεταφορές κεφαλαίων από το εξωτερικό; ΝΑΙ. Η μεταφορά κεφαλαίων από λογαριασμούς που τηρούνται σε αλλοδαπή τράπεζα σε λογαριασμό που τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα επιτρέπονται. 21. Οι μεταφορές κεφαλαίων στο εξωτερικό επιτρέπονται; ΟΧΙ, εκτός αν εντάσσονται στις εξαιρέσεις που επεξεργάζεται σε καθημερινή βάση η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών και για τις οποίες χορηγεί ειδική άδεια. Για όσες περιπτώσεις επιτρέπεται ένα έμβασμα ή μια μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό αρμόδια να αποφασίζει είναι η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών. Τα αιτήματα των συναλλασσόμενων μπορούν να υποβάλλονται στην τράπεζα συνεργασίας τους. Στη συνέχεια, η τράπεζα θα αποστέλλει αίτημα στην Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών η οποία και θα εγκρίνει, το σύνολο ή μέρος του αιτούμενου ποσού εφόσον οι συναλλαγές αυτές κρίνονται αναγκαίες και δικαιολογούνται επαρκώς. 22. Πώς γίνεται η πληρωμή νοσηλίων και ιατρικών εξόδων; Η πληρωμή νοσηλίων και ιατρικών εξόδων γίνεται χωρίς τον περιορισμό έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα μέσω της οποίας διενεργείται η συναλλαγή μεταφορά του σχετικού χρηματικού ποσού κάλυψης νοσηλίων και ιατρικών εξόδων με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του νοσηλευτικού ιδρύματος και όχι σε λογαριασμό του ίδιου του δικαιούχου Ειδικότερα, στην περίπτωση των νοσηλίων στο εξωτερικό επιτρέπεται και η καταβολή μέγιστου εφάπαξ ποσού δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ σε μετρητά ή το ισόποσό του σε ξένο νόμισμα για ένα συνοδό. 23. Πώς γίνεται η πληρωμή διδάκτρων σε εκπαιδευτικό ίδρυμα του εξωτερικού; Η πληρωμή διδάκτρων γίνεται χωρίς τον περιορισμό έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα μέσω της οποίας διενεργείται η συναλλαγή μεταφορά του σχετικού χρηματικού ποσού με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του εκπαιδευτικού ιδρύματος και όχι σε λογαριασμό του ίδιου του δικαιούχου Επίσης, επιτρέπεται η μεταφορά μέγιστου ποσού πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ ή του ισόποσού του σε ξένο νόμισμα, ανά ημερολογιακό τρίμηνο, συνολικά, για έξοδα διαμονής και διαβίωσης φοιτητών που σπουδάζουν στο εξωτερικό ή συμμετέχουν σε προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών. Η πληρωμή συντελείται, υποχρεωτικά, σε λογαριασμό, που τηρείται στο εξωτερικό, με δικαιούχο το φοιτητή. 24. Ποσά που πιστώνονται στον τραπεζικό μου λογαριασμό από το εξωτερικό μπορούν να μεταφερθούν εκ νέου στο εξωτερικό; ΝΑΙ, στο σύνολό τους. Ωστόσο, δεν επιτρέπεται η ανάληψη με μετρητά του συνόλου του μεταφερόμενου από το εξωτερικό χρηματικού ποσού. Η ανάληψη μπορεί να γίνεται εντός του ημερήσιου ή/και του εβδομαδιαίου ορίου. Η σχετική τεκμηρίωση της συναλλαγής εισροής κεφαλαίων από το εξωτερικό και της εκ νέου εκροής αυτών στο εξωτερικό, θα είναι ευθύνη της τράπεζας και πρέπει να είναι πλήρης. Οι τράπεζες θα ανακοινώσουν τον τρόπο και το χρόνο υλοποίησης της εφαρμογής της εν λόγω δυνατότητας. 25. Επιτρέπεται η μεταφορά μετρητών εκτός Ελλάδος; Η μεταφορά μετρητών στο εξωτερικό απαγορεύεται. Με πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος μπορεί να ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα εφαρμογής της παραπάνω απαγόρευσης, να προβλέπονται διαφοροποιήσεις για χώρες της ζώνης SCHENGEN και για χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να θεσπίζονται ειδικές εξαιρέσεις για κατηγορίες προσώπων. 26. Επιτρέπεται η καταβολή χρηματικής απαίτησης κατασχεθείσας εις χείρας τράπεζας σε μετρητά; ΟΧΙ, σε περίπτωση κατάσχεσης χρηματικής απαίτησης εις χείρας τράπεζας, της Τράπεζας της Ελλάδος ή του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων ως τρίτου, το ποσό είτε καταβάλλεται με έκδοση επιταγής είτε πιστώνεται υποχρεωτικά σε τραπεζικό λογαριασμό του κατάσχοντας που τηρείται στην ίδιο ή σε άλλη τράπεζα. 27. Τι γίνεται με τις συναλλαγές πληρωμών για εμπορικούς σκοπούς στο εξωτερικό (πληρωμή εισαγωγών); Για τις περιπτώσεις στις οποίες ένα έμβασμα ή μια μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό επιτρέπεται, αρμόδια να αποφασίζει είναι η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών. Τα αιτήματα που αφορούν τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει να υποβάλλονται από τους ενδιαφερόμενους στα σημεία εξυπηρέτησης της πελατείας των τραπεζών, σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες που θα τους παρέχονται. Στη συνέχεια, η τράπεζα θα αποστέλλει αίτημα στην Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών η οποία και θα εγκρίνει, το σύνολο ή μέρος του αιτούμενου ποσού εφόσον αυτές οι συναλλαγές κρίνονται αναγκαίες για τη διαφύλαξη ενός δημόσιου ή κοινωνικού συμφέροντος. 28. Επιτρέπεται η πληρωμή βάσει εγγυητικών επιστολών; ΝΑΙ, εφόσον το χρηματικό ποσό της πληρωμής κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό. 29. Επιτρέπεται η χορήγηση νέων χρηματοδοτήσεων; ΝΑΙ, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται από την κείμενη νομοθεσία και την επιχειρηματική πολιτική της τράπεζας. 30. Επιτρέπεται η αποπληρωμή / εξόφληση ανοιχτών δανείων & ορίων; ΝΑΙ, επιτρέπεται σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις της σχετικής σύμβασής σας με την τράπεζά σας. 31. Ανάληψη μετρητών από πρεσβείες επιτρέπονται; Επιτρέπεται η χωρίς περιορισμό ποσού ανάληψη μετρητών από έναν, ανά δικαιούχο, τραπεζικό λογαριασμό στις πρεσβείες και στα μέλη των διπλωματικών αποστολών στην Ελλάδα με την επίδειξη σχετικής έγγραφης βεβαίωσης από την οικεία πρεσβεία ή του διπλωματικού διαβατηρίου. 32. Πληρωμές μισθοδοσίας στο εξωτερικό για εργαζόμενους επιτρέπονται; ΟΧΙ, με την εξαίρεση εργαζόμενων σε διπλωματικές αποστολές, μόνιμες αντιπροσωπείες ή άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου, με μεταφορά πίστωσης του ισόποσου της μισθοδοσίας, σε λογαριασμό που τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί εκτός Ελλάδος. Επίσης, οι εργαζόμενοι σε διπλωματικές αποστολές, μόνιμες αντιπροσωπείες ή άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου στο εξωτερικό, οι οποίοι τηρούν λογαριασμούς μισθοδοσίας σε τράπεζα που εδρεύει και λειτουργεί στην Ελλάδα, επιτρέπεται να μεταφέρουν το ισόποσο της μισθοδοσίας τους σε λογαριασμό τους στο εξωτερικό, αποδεικνύοντας εγγράφως την ιδιότητά τους. Η πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών, Λούκα Κατσέλη, απηύθυνε έκκληση στους αποταμιευτές να επιστρέψουν τα χρήματά τους στις τράπεζες. «Πρέπει να ξεπεράσουμε το φόβο. Αν στηρίξουμε το τραπεζικό σύστημα, τα προβλήματα θα είναι λίγα και θα τα ξεπεράσουμε» τόνισε. Η κ. Κατσέλη συνέστησε να γίνεται χρήση των χρεωστικών καρτών για ασφαλείς συναλλαγές και για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, ενώ τόνισε ότι η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών θα λάβει νέες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση αυτής της συνήθειας. Newsroom ΔΟΛ

    Read more...

    Συνέντευξη στην ΕΡΤ Μεϊμαράκης: Η κομματική βάση θα έπρεπε να εκλέγει την ηγεσία


    Ως πρόεδρος έχω όλες τις αρμοδιότητες που απορρέουν από το καταστατικό της ΝΔ δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ κ. Βαγγέλης Μεϊμαράκης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Δημόσια Τηλεόραση και πρόσθεσε ότι το «μεταβατικός» έχει να κάνει μόνο με τον χρόνο παραμονής του.
    meimarakis-o-prothypourgos-na-enimerosei-amesa-ti-vouli
    Είπε ότι η ΝΔ θα ακολουθήσει τον μεσαίο δρόμο, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, σημείωσε ότι όσο θα διαρκεί η μεταβατικότητα δεν μπορεί η ΝΔ να μην λειτουργεί και προανήγγειλε διαδικασίες προσδιορισμού της ταυτότητας αλλά και κομματικής ανασυγκρότησης. «Δεν διεκδίκησα ποτέ το περιβραχιόνιο, μου άρεσε πάντα να είμαι η ψυχή της παράταξης, γι αυτό και υπηρέτησα την παράταξη με τον οποιονδήποτε αρχηγό» ανέφερε χαρακτηριστικά.
    Δήλωσε ότι είχε διαφωνήσει με την εκλογή ηγεσίας από τον κάθε περαστικό που θα έδινε τα δύο ευρώ. Δεν πιστεύω σε ανοικτές διαδικασίες σε αυτά τα θέματα, είπε ο κ. Μεϊμαράκης και πρόσθεσε ότι η κομματική βάση θα έπρεπε να εκλέγει την ηγεσία.
    Για την συμφωνία με τους εταίρους ο κ. Μεϊμαράκης ανέφερε που τα μέτρα που έρχονται είναι υφεσιακά και πως η Ευρώπη πρέπει να καταλάβει πως υπάρχουν όρια στις αντοχές κάποιων κοινωνικών ομάδων και υπογράμμισε ότι το μνημόνιο δεν είναι ούτε δεξιό ούτε αριστερό.
    Ο κ. Μεϊμαράκης έστειλε μήνυμα με την παρουσία του ότι δεν υπάρχει αντιδικία με την Δημόσια Τηλεόραση και πρόσθεσε ότι στηρίζει την πλουραλιστική και αντικειμενική ενημέρωση των Ελλήνων πολιτών.
    http://www.matrix24.gr/

    Read more...

    «Λουκέτο» σε δέκα γραφεία Τύπου της Ελλάδας...


    «Λουκέτο» σε δέκα γραφεία Τύπου της Ελλάδας στο εξωτερικό
    ... στο εξωτερικό...
    Την απόφαση να αναστείλει την λειτουργία δέκα γραφείων Τύπου στο εξωτερικό έλαβε η κυβέρνηση, υποστηρίζοντας ότι...
    στόχος είναι ο εξορθολογισμός των δαπανών του Δημοσίου.

    Η απόφαση ελήφθη από τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 17 Ιουλίου.

    Από την 1η Αυγούστου μπαίνει λουκέτο στο γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας της ελληνικής πρεσβείας στο Ελσίνκι.

    Από την 1η Οκτωβρίου 2015 κλείνουν ακόμη εννέα γραφεία Τύπου σε ισάριθμες πόλεις του εξωτερικού και συγκεκριμένα:

    1. Βαρσοβίας
    2. Βουδαπέστης
    3. Βουκουρεστίου
    4. Δουβλίνου
    5. Κοπεγχάγης
    6. Οτάβας
    7. Σαγκάης
    8. Σίδνεϊ
    9. Χάγης

    Σύμφωνα με την απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς, η αναστολή λειτουργίας των γραφείων Τύπου είναι μέρος των ενεργειών που απαιτούνται για τη δημοσιονομική εξυγίανση και τον εξορθολογισμό των δαπανών του δημοσίου και λαμβάνουν υπόψη τις υπηρεσιακές ανάγκες, καθώς και τις νέες τεχνολογικές και διοικητικές εξελίξεις.

    Το κλείσιμο συγκεκριμένων γραφείων Τύπου, όπως για παράδειγμα αυτού στο Σύδνεϋ, προκαλεί αντιδράσεις μελών της ομογένειας. Προβληματική εκτιμάται ότι είναι και η κατάργηση γραφείου Τύπου στη Σαγκάη, μια πόλη που θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά κέντρα παγκοσμίως.
    Για το ζήτημα εξέδωσε ανακοίνωση και η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Σε αυτήν αναφέρει: 

    «Με μια πρωτοφανών διαστάσεων συκοφαντική ανακοίνωση η Γραμματεία Πολιτικής Τεκμηρίωσης και Ενημέρωσης της ΝΔ επιχειρεί να παρουσιάσει την προσπάθεια εξυγίανσης και εξορθολογισμού της λειτουργίας της ΓΓ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, ως μείζον σκάνδαλο. 
    Η ανακοίνωση δεν είναι μόνο πολιτικά απαράδεκτη, αφού υπερασπίζεται βασιλικά προνόμια πρώην «ημετέρων» αλλά είναι και γεμάτη ανακρίβειες».

    »Συγκεκριμένα: Στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν! Φρόντισε γι’ αυτό η προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία άφησε χρέος 13 εκ. Ευρώ. Μάζεψε όμως και τα «ψιλά», αφού οι δύο πρώην ΓΓ φρόντισαν να αφήσουν απλήρωτο μέχρι και το λογαριασμό της βενζίνης των υπηρεσιακών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούσαν, «ψιλά» τα οποία τους έχουν ήδη καταλογιστεί αλλά απαξιούν να τα πληρώσουν». 

    «Με βάση έναν αλλοπρόσαλλο πελατειακού τύπου σχεδιασμό», αναφέρει η ανακοίνωση, η οποία προφανώς υπερασπίζεται τη λειτουργία Γραφείων Τύπου σε «ζωτικής σημασίας» πόλεις όπως η Βαρσοβία αλλά «ξεχνά» πώς δεν υπάρχει Γραφείο Τύπου στο Πεκίνο αλλά και σε άλλες σημαντικές μεγαλουπόλεις στρατηγικής σημασίας για τη χώρα μας».

    »Ο κατάλογος της διαπλοκής είναι μακρύς και αύριο το πρωί, η ΓΓ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας θα δώσει στη δημοσιότητα αναλυτική λίστα παρατυπιών και παραβάσεων».

    protothema.gr

    Read more...