Παρασκευή, 3 Μαΐου 2013

Έθιμα και παραδόσεις σε όλη τη χώρα Σήμερα κορυφώνεται το Θείο Δράμα

Έθιμα και παραδόσεις της Μεγάλης Παρασκευής ζωντανεύουν στην πιο μεγάλη και λαμπρή γιορτή της Χριστιανοσύνης. Τα έθιμα σε όλη την Ελλάδα ποικίλουν, αλλά η θλίψη και η νηστεία είναι κοινός τόπος.
Την πιο θλιμμένη ημέρα του χρόνου ο λαός συμπάσχει με το Θείο δράμα, ζει με κατάνυξη τα Πάθη του Χριστού και πενθεί μέχρι να έρθει η Ανάσταση.

Σε κάθε σημείο του Χριστιανικού κόσμου, πόλη ή χωριό ο Επιτάφιος στολισμένος με λουλούδια περιφέρεται στους δρόμους και πλήθος πιστών ακολουθεί για να θρηνήσει τον θάνατο του Θεανθρώπου.
Η Μεγάλη Παρασκευή σε όλη την Ελλάδα

Αθήνα
Το κατανυκτικό κλίμα της Μεγάλης Παρασκευής μπορούν να ζήσουν όσοι παραμείνουν στην Αθήνα πηγαίνοντας σε γραφικά εκκλησάκια ή μοναστήρια του λεκανοπεδίου.

Oι κάτοικοι του κέντρου μπορούν να παρακολουθήσουν την περιφορά του Επιταφίου στη Μητρόπολη, η οποία διακρίνεται για τη θρησκευτική της λαμπρότητα. Η περιφορά ξεκινάει συνήθως στις 21.00- 21.15 και τον Επιτάφιο συνοδεύει μεικτό άγημα οπλιτών, προσωπικότητες της πολιτικής και πλήθος κόσμου. 

Μια από τις πλέον γραφικές περιφορές Επιταφίου στο κέντρο της Αθήνας είναι αυτή του Ναού του Σωτήρος στην Πλάκα, η οποία ξεκινάει από την οδό Κυδαθηναίων και ακολουθεί τα στενά δρομάκια της «συνοικίας των θεών». Εδώ ξεχνάει κανείς ότι βρίσκεται στην Αθήνα.

Ιδιαίτερη είναι και η περιφορά του Επιταφίου της Αγίας Αικατερίνης στην Πλάκα, με τα αρχαία ερείπια να δίνουν έναν άλλον τόνο στην ατμόσφαιρα. Η ακολουθία αρχίζει στις 7.30 μ.μ. και υπάρχει και μια μικρή χορωδία, που κάνει την ατμόσφαιρα ακόμα πιο κατανυκτική. 

Το τυπικό του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων και η περιφορά του Επιταφίου στα στενά της Πλάκας είναι το σκηνικό που κυριαρχεί κάθε Μεγάλη Παρασκευή στο Μετόχι του Πανάγιου Τάφου, στην οδό Ερεχθέως 18 στην Πλάκα. Είναι μια καλή επιλογή για όσους βρεθούν στο κέντρο της Αθήνας, καθώς συνήθως δεν παρατηρείται ασφυκτική προσέλευση κόσμου. Η ακολουθία αρχίζει στις 7.00 μ.μ.

Αν αντέξει κανείς την κίνηση του περιφερειακού, ο Άγιος Γεώργιος στο Λυκαβηττό σε ανταμείβει με την κατανυκτική ατμόσφαιρα, την ησυχία και τη μαγευτική θέα στη φωτισμένη Αθήνα. Η εκκλησία κτίσθηκε το 1870, σύμφωνα με τις επιταγές της κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής, στη θέση του αρχαίου ναού του Ακραίου Δία.

Ακόμη μπορείτε να παρακολουθήσετε την περιφορά του Επιταφίου στο παλιό, μικρό εκκλησάκι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, στα Τουρκοβούνια, όπου λειτουργούν από το 1989 οι Αιθίοπες που ζουν στην Αθήνα. 

Στις 12 το μεσημέρι τη Μεγάλη Παρασκευή μπορεί να επισκεφθεί κανείς τη Μονή Καισαριανής προκειμένου να παρακολουθήσει την περιφορά του Επιταφίου μέσα στο καταπράσινο μαγικό τοπίο, ακριβώς στους πρόποδες του Υμηττού. Το Μοναστήρι της Καισαριανής κάνει την πρώτη περιφορά του Επιταφίου στις 2 το μεσημέρι

Όσοι έχουν παραβρεθεί στη γυναικεία Ιερά Μονή Παντοκράτορος Νταού Πεντέλης Μεγάλη Παρασκευή έχουν ζήσει μια βαθιά θρησκευτική εμπειρία. Οι ύμνοι ψάλλονται από τη χορωδία των καλογριών σε βυζαντινό σκηνικό. Ακόμη κι αν δεν χωρέσει κανείς στον ναό, η ατμόσφαιρα στον περίβολο του μοναστηρίου είναι υποβλητική. Η ακολουθία του Επιταφίου ξεκινάει στις 6.30 μ.μ.

Θεσσαλονίκη
Ο Επιτάφιος του ναού του Αγίου Μηνά, όπως κάθε χρόνο, θα είναι αυτός θα ξεκινήσει πρώτος την περιφορά, σήμερα , στις 4.30μμ, στο εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, δίνοντας την ευκαιρία σε ιδιοκτήτες καταστημάτων και κατοίκους της περιοχής να προσευχηθούν και να ακολουθήσουν την περιφορά. 

Η "απογευματινή" περιφορά του Επιταφίου του Αγίου Μηνά, που αποτελεί παράδοση για τη Θεσσαλονίκη, θα πραγματοποιηθεί σε κεντρικούς δρόμους της πόλης και για το λόγο αυτό, όπως ανακοινώθηκε από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, θα ισχύσουν και φέτος περιορισμοί στη στάθμευση και διακοπές της κυκλοφορίας των οχημάτων.

Ειδικότερα, από τις 4.30μμ και μετά θα διακόπτεται σταδιακά η κυκλοφορία σε τμήματα των οδών Ίωνος Δραγούμη, Αγίου Μηνά, Κατούνη, Κατούνη, Τσιμισκή, Ελευθερίου Βενιζέλου και Εγνατία. Μετά τις 1.30μμ, εξάλλου και μέχρι την ολοκλήρωση της περιφοράς του Επιταφίου, θα απαγορεύεται η στάθμευση σε τμήματα της Ίωνος Δραγούμη, Αγίου Μηνά και Κατούνη.

Στο μεταξύ, από τις 8.30μμ και μέχρι την ολοκλήρωση της περιφοράς του Επιταφίου του ναού Αγίου Δημητρίου, θα διακοπεί η κυκλοφορία στις οδούς Αγίου Δημητρίου, Ελευθερίου Βενιζέλου, Ολύμπου και Πελοποννήσου. Μετά τις 3.30μμ θα απαγορευτεί η στάθμευση στην Αγίου Δημητρίου, καθώς και στην δεξιά πλευρά των οδών Πελοποννήσου και Ολύμπου. 

Αντίστοιχα, κατά την περιφορά του Επιταφίου της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης, μετά τις 8μμ, θα ισχύσει διακοπή κυκλοφορίας στους δρόμους Αγίας Σοφίας, Λεωφόρο Νίκης, Βογατσικού, Κούσκουρα, και Τσιμισκή.

Για τις οδούς Αγίας Σοφίας, Βογατσικού και Κούσκουρα θα ισχύσει μετά τις 3.30μμ, απαγόρευση στάθμευσης.

Από τις 8.30μμ θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στις οδούς, Αγίας Σοφίας, Ερμού , Τσιμισκή, Παλαιών Πατρών Γερμανού, Παύλου Μελά, Μακένζι Κινγκ και Κεραμοπούλου.

Θράκη
Στις Μέτρες της Θράκης, τα παιδιά φτιάχνουν το ομοίωμα του Ιούδα και το περιφέρουν στα σπίτια, ζητώντας κλαδιά για να τον κάψουν την επομένη στον Επιτάφιο. Την Μεγάλη Παρασκευή, η πομπή του Επιταφίου σταματά έξω από ένα παρεκκλήσι, εκεί όπου βρίσκεται έτοιμη η φωτιά για να καεί ο Ιούδας. Τη στιγμή που ο ιερέας διαβάζει το Ευαγγέλιο ανάβουν τη φωτιά και καίνε το ομοίωμα. Αργότερα, θα πάρουν μια χούφτα από εκείνη τη στάχτη και θα τη ρίξουν στα μνήματα.
Μακεδονία
Στο Λιτόχωρο Πιερίας, το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής γίνεται στο παζάρι η συνάντηση των Επιταφίων που συνοδεύονται από χορωδίες Λιτοχωριτών.

Κεντρική Ελλάδα
Στο Αιτωλικό, πολλοί προσκυνητές επισκέπτονται το ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, όπου βρίσκεται ο Επιτάφιος, ιστορικό κειμήλιο του 13ου -14ου αιώνα.
Την Κυριακή του Πάσχα, κάθε γειτονιά είναι μία μεγάλη υπαίθρια ψησταριά, όπου ο χορός και το τραγούδι έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ προσφέρονται κρασί και παραδοσιακοί μεζέδες δωρεάν.
Στη Ναύπακτο, το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής, πλήθος κόσμου, ντόπιοι και επισκέπτες, ακολουθούν την περιφορά του Επιταφίου σχηματίζοντας πομπές, οι οποίες διέρχονται από το λιμάνι, όπου είναι αναμμένες δάδες ειδικά τοποθετημένες στις τάπες του Κάστρου, γύρω από το λιμάνι.
Στο μέσον της εισόδου του λιμανιού οι δάδες σχηματίζουν μεγάλο σταυρό που φωταγωγεί ολόκληρο το λιμάνι, παρουσιάζοντας μία φαντασμαγορική εικόνα.
Το έθιμο συνδυάζει τη θρησκευτική μυσταγωγία με την ηρωική προσπάθεια του μπουρλοτιέρη Ανεμογιάννη να πυρπολήσει τη τουρκική ναυαρχίδα στο χώρο αυτό.
Κυκλάδες

Η Σύρος βιώνει με ιδιαίτερο τρόπο το Πάσχα. Οι δύο θρησκευτικές της κοινότητες, η Ορθόδοξη και η Καθολική, γιορτάζουν συγχρόνως τις μέρες του Πάσχα.
Οι Επιτάφιοι των Καθολικών στην Άνω Σύρο ξεκινούν από τον ναό του Αγίου Γεωργίου.
Στην Ερμούπολη, ο Επιτάφιος των Καθολικών ξεκινάει από τον Ιερό Ναό Ευαγγελιστών, οι Επιτάφιοι των Ορθοδόξων από τις ενορίες Αγίου Νικολάου, της Κοιμήσεως και τη Μητρόπολη της Μεταμορφώσεως.
Κατά την περιφορά τους συναντώνται στην κεντρική πλατεία Μιαούλη, όπου γίνεται κατανυκτική δέηση.
Στην Πάρο, η περιφορά του Επιταφίου της Μάρπησσας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς κατά την διάρκειά της γίνονται δεκαπέντε περίπου στάσεις.

Σε κάθε στάση φωτίζεται και ένα σημείο του βουνού, όπου τα παιδιά ντυμένα Ρωμαίοι στρατιώτες ή μαθητές του Χριστού, αναπαριστούν σκηνές από την είσοδο στα Ιεροσόλυμα, την προσευχή στο Όρος των Ελαιών, το Μαρτύριο της Σταύρωσης και την Ανάσταση.
Στη Νάξο, την Μεγάλη Παρασκευή οι κοπέλες καθαρίζουν τις εκκλησιές, στολίζουν τον Επιτάφιο και μετά ακολουθεί η περιφορά. Στο πασχαλινό τραπέζι ξεχωρίζει το παραδοσιακό «μπατούδο», κατσικάκι γεμιστό με εντόσθια, λαχανικά, ρύζι, αυγά και τυρί ψημένο στο φούρνο.

Στην Τήνο την Μεγάλη Παρασκευή, οι ενορίες των χωριών και της πόλης συναγωνίζονται ποιος θα στολίσει τον καλύτερο επιτάφιο το πρωί της Μ. Παρασκευής. Τον στολίζουν κορίτσια με βιολέτες κυρίως, ενώ στη διαδικασία αυτή δεν συμμετέχουν παντρεμένες γυναίκες. Νωρίς το απόγευμα συνηθίζεται από τους κατοίκους να τους «γυρίζουν» όλους για να δουν ποιος είναι ο πιο όμορφος, ενώ περνούν από κάτω τρεις φορές για το καλό.
Το βράδυ και μετά το τέλος της ακολουθίας αρχίζει η περιφορά των επιτάφιων με πρώτα τα εξαπτέρυγα, το σταυρό και τα φαναράκια και μετά ο επιτάφιος, ο ιερέας και ο κόσμος με αναμμένα κεριά. Η θρησκευτική αυτή πομπή σταματά συχνά στα δρομάκια της πόλης ή των χωριών και γίνονται δεήσεις.

Αργοσαρωνικός
Από τα νησιά του Αργοσαρωνικού η Ύδρα είναι εκείνη που ξεχωρίζει το Πάσχα, αφού ο Επιτάφιος της συνοικίας Καμίνι μπαίνει στη θάλασσα και από εκεί διαβάζεται η Ακολουθία του, δημιουργώντας μία ατμόσφαιρα κατανυκτική.
Στη συνέχεια, οι Επιτάφιοι τεσσάρων ενοριών συναντώνται στο κεντρικό λιμάνι, δίνοντας ένα ιδιαίτερο χρώμα, ενώ, όπως σε όλη την Ελλάδα, την ώρα της Ανάστασης τα πολλά βαρελότα φωτίζουν τη νύχτα.
Επτάνησα

Στην Κέρκυρα, ο Επιβλητικός Επιτάφιος ξεκινά από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στο Παλαιό Φρούριο. Μέχρι της 9.30 το βράδυ, από κάθε εκκλησία βγαίνει ο Επιτάφιος με την απαραίτητη μπάντα της ενορίας, τις χορωδίες, τους πιστούς.

Τελευταίος βγαίνει ο μεγαλοπρεπέστατος Επιτάφιος της Μητρόπολης. Στις 9 το πρωί γίνεται η περιφορά του Επιταφίου της Εκκλησίας του Αγίου Σπυρίδωνα, καθώς το 1574 οι Βενετσιάνοι απαγόρευσαν στους Ορθοδόξους την περιφορά του την Μεγάλη Παρασκευή, και από τότε οι Κερκυραίοι πραγματοποιούν την περιφορά μαζί με το Σεπτό Σκήνωμα του Αγίου.

Είναι η πιο παλιά και πιο κατανυκτική Λιτανεία που βγαίνει σε ανάμνηση του θαύματος του Αγίου, που έσωσε τον κερκυραϊκό λαό από την σιτοδεία.

Στη Ζάκυνθο, η κατανυκτική ατμόσφαιρα και οι ιδιαιτερότητες του «Ζακυνθινού Πάσχα» με τα ιδιόμορφα «αντέτια» (έθιμα) το κάνουν να είναι ξεχωριστό.
Το μεσημέρι της Μεγάλης Παρασκευής, πλήθος πιστών συμμετέχει στην περιφορά του Εσταυρωμένου που διασχίζει όλη την πόλη.

Στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου των Ξένων, η περιφορά του Επιταφίου, σύμφωνα με παμπάλαιο τοπικό έθιμο, γίνεται τις πρώτες πρωινές ώρες του Μεγάλου Σαββάτου, ενώ με την ανατολή του ηλίου, ο Δεσπότης σηκώνει την Ανάσταση.
Με το πρώτο χτύπημα της καμπάνας, ο Δεσπότης αφήνει ελεύθερα άσπρα περιστέρια ενώ από το καμπαναριό πετάνε στο δρόμο πήλινα δοχεία, όπως και όλοι οι κάτοικοι του νησιού από τα παράθυρά τους.
Στη Λευκάδα, το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής γίνεται στον κεντρικό δρόμο της πόλης, με κατάληξη την παραδοσιακή, ενετική, κεντρική πλατεία, η περιφορά των Επιταφίων των ενοριών, συνοδεία Φιλαρμονικής.
.protothema.gr/greece/article/?aid=276225

Read more...

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal Τουρκία το επόμενο θύμα της οικονομικής κρίσης




 



Αργά το καλοκαίρι καραδοκεί η κρίση, σύμφωνα με τους ειδικούς και αυτή η χρονιά δεν αποτελεί εξαίρεση. Αυτή τη φορά, όμως, πέντε χώρες αναμένεται να χτυπηθούν από αυτή τους καλοκαιρινούς μήνες, σύμφωνα με τον διάσημο οικονομολόγο Μάθιου Λιν του Bloomberg και του Ινστιτούτου Strategy Economics.
Σε κείμενό του στο Market Watch της Wall Street Journal, ανέφερε πως οι επόμενες χώρες που θα πληγούν θα είναι η Γερμανία, η Ιταλία, η Σλοβενία, η Τουρκία και η Συρία.

«Μπορούμε να συζητήσουμε για ατελείωτες ώρες γιατί η αγορά πέφτει το καλοκαίρι. Ίσως ο καιρός παίρνει τα μυαλά των ανθρώπων. Ίσως πρόκειται για σύμπτωση. Όποιος και να είναι ο λόγος, θα ήταν ανόητο να αγνοήσουμε την πιθανότητα να σημειωθεί απότομη πτώση τώρα που ο ήλιος έχει αρχίσει και πάλι να λάμπει», αναφέρει με διάθεση ρομαντισμού ο Λιν.

Όμως, γιατί οι παραπάνω χώρες αναμένεται να μην περάσουν αλώβητες αυτό το καλοκαίρι;
Όπως αναφέρει στο κείμενο ο οικονομικός αναλυτής, η Τουρκία είναι μια από τις ανερχόμενες αγορές τα τελευταία τρία χρόνια. Έχει τεράστιο εργατικό δυναμικό και είναι καλά τοποθετημένη ανάμεσα στην Ευρώπη και την Ασία. Σημειώνει γρήγορη ανάπτυξη όσο η Κίνα, όμως… τώρα η Τουρκία χαμηλώνει τις ταχύτητες. Η ανάπτυξη σημειώνει πτώση κατά 1,7% το τελευταίο τετράμηνο, ενώ οι ξένες επενδύσεις που έφτασαν στην χώρα μπορούν να φύγουν από αυτή το ίδιο γρήγορα. «Αν μια τουρκική συντριβή πραγματοποιηθεί, τότε αυτό θα συντρίψει τις αγορές», καταλήγει ο Λιν.

Όσο για τη Σλοβενία, όπως πολλοί αναλυτές στο παρελθόν έχουν αναφέρει, αναμένεται να είναι η νέα Κύπρος. Το ίδιο πιστεύει και ο Λιν, ο οποίος αναφέρει ότι η Σλοβενία αντιμετωπίζει ανάλογα προβλήματα με την Μεγαλόνησο, την Ιρλανδία και την Πορτογαλία.

Με τη φούσκα των δανείων να έχει σκάσει και με πολλούς καταναλωτές να μην μπορούν να τα αποπληρώσουν, οι Σλοβένοι ίσως αναγκαστούν να πληρώσουν από την τσέπη τους και οι τράπεζες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν σοβαρές απώλειες. Αν, μάλιστα, οι καταθέτες τους φύγουν από τη χώρα, όπως συνέβη στη Κύπρο, τότε αυτό, σύμφωνα με τον αναλυτή, θα πυροδοτήσει τραπεζική κρίση στην Ιταλία και την Ισπανία, και ολόκληρη η παγκόσμια αγορά θα βιώσει τον απόλυτο πανικό.

Την ίδια ώρα και ενώ η Γερμανία δείχνει να είναι ο κυρίαρχος της Ευρώπης, για τον ειδικό κάτι τέτοιο μπορεί να αλλάξει.
«Είναι πράγματι η πιο ισχυρή της Ευρώπης; Ξανασκεφτείτε το. Η γερμανική οικονομία επιβραδύνει απότομα, χτυπημένη από την ευρωπαϊκή ύφεση. Την ίδια ώρα η Ανγκελα Μέρκελ έρχεται αντιμέτωπη με τις εκλογές τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Στους ψηφοφόρους δεν αρέσουν οι περικοπές και η ύφεση στην δική τους οικονομία δε θα τους ικανοποιήσει. Ένα νέο κόμμα αντί-ευρωπαικό μπορεί να προσελκύσει περισσότερους ψηφοφόρους από την κεντροδεξιά», αναφέρει ο Λιν.

Μάλιστα, προβλέπει πως οι εκλογές δε θα φέρουν καθαρό νικητή και αυτό θα φανεί από τις πρώτες δημοσκοπήσεις. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, οι επενδυτές σίγουρα θα θορυβηθούν.
Παράλληλα, τη στιγμή που ο λαός της Συρίας σφαγιάζεται, την ώρα που το καθεστώς Ασαντ συντηρείται στην εξουσία κι ενώ γίνεται λόγος για τη χρήση χημικών, η αγορά δε μπορεί παρά να κατρακυλάει.
Ενώ στην Ιταλία δεν γίνεται χρήση αερίου σαρίν, όμως το τελευταίο δίμηνο τουλάχιστον η κατάσταση στην χώρα ήταν τουλάχιστον εκρηκτική.

Μπορεί η ανάδειξη του νέου πρωθυπουργού, Ενρίκο Λέτα, να καθησύχασε για λίγο τις αγορές, όμως πόσο θα διαρκέσει η γαλήνη αυτή.
Σύμφωνα με τον Λιν, ο Λέτα θυμίζει πολύ στον Μάριο Μόντι: είναι μετριοπαθής, θετικός απέναντι στις μεταρρυθμίσεις και υποστηρικτής του ευρώ. Το πραγματικό αγκάθι, όμως, για τον ειδικό είναι ο Μπερλουσκόνι. Όπως υποστηρίζει: «Η πραγματική δύναμη είναι ο Μπερλουσκόνι. Ο Λέτα εξαρτάται από αυτόν για την πλειοψηφία στη Βουλή. Ο Μπερλουσκόνι μπορεί να κλείσει ανά πάσα στιγμή τον διακόπτη, την ώρα που έχει ήδη μπει στο μέτωπο όσων δε καλοβλέπουν το ευρώ. Μπορεί να αφήσει τον Λέτα να αναλάβει την ευθύνη για την κατάρρευση της οικονομίας και μετά να ανέβει στην εξουσία εκείνος, με αντί-ευρωπαιστική ρητορική. Μόλις αυτό το πλάνο ξεκαθαριστεί, τότε οι αγορές θα βυθιστούν και πάλι».

Read more...

ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΙΛΑΕΙ ΕΞ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΜΟΥ Αναστάτωση στους Παπανδρεϊκούς προκαλεί η αποκήρυξή τους


anastatosi-stoys-papandreikous-prokalei-i-apokiryksi-toys 
Αναστάτωση έχει προκαλέσει στους «παπανδρεϊκούς» του ΠΑΣΟΚ η αναφορά που σκοπίμως διέρρευσε ο Βαγγέλης Βενιζέλος αποδίδοντάς την μάλιστα στον Γιώργο Παπανδρέου πως ο πρώην πρωθυπουργός δεν εκπροσωπείται από κανέναν στο κόμμα.

«Στο πλαίσιο της συζήτησης ο κ. Παπανδρέου επανέλαβε ότι δεν υπάρχουν στελέχη τα οποία έχουν εξουσιοδοτηθεί να μιλούν εκ μέρους του και πολύ περισσότερο να αναλαμβάνουν πολιτικές πρωτοβουλίες στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ» αναφερόταν στην άτυπη ενημέρωση της Ιπποκράτους μετά την πρόσφατη θυελλώδη συνάντηση των δύο ανδρών. Αμέσως σήμανε συναγερμός στην ομάδα του Καρχιμάκη, γνωστότερη και ως κίνηση των «75» που άρχισε να ερευνά κατά πόσο ευσταθούν οι διαρροές της Ιπποκράτους.

Η αλήθεια είναι ότι ο Ευάγγελος Βενιζέλος που είχε κάθε λόγο να δημοσιοποιήσει την περίπου αποκήρυξή τους από τον Γ. Παπανδρέου δεν κατέβασε από το κεφάλι του την ενόχληση του πρώην πρωθυπουργού για την στάση που κάποιοι «παπανδρεϊκοί» υιοθετούν στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ. «Κανένας δεν πρέπει να μιλάει εξ ονόματός μου» φέρεται να είπε οργισμένος ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ αντιδρώντας στην κατηγορία που του προσήψε ο κ. Βενιζέλος ότι βάζει τους …δικούς του να προκαλούν αναστάτωση στο εσωτερικό του κόμματος. 

Πράγματι, ο Γιώργος Παπανδρέου σε ανύποπτο χρόνο έχει πει σε συνεργάτες του ότι δεν ασχολείται με τα εσωτερικά του ΠΑΣΟΚ ούτε ενθαρρύνει την ανάπτυξη κινήσεων που ενδεχομένως θα λειτουργούσαν υπονομευτικά απέναντι στην ηγεσία. «Ούτε οι Καρχιμάκηδες, ούτε οι Κοππάδες» βρίσκονται σε συννενόηση με τον Παπανδρέου λένε συνεργάτες του πρώην πρωθυπουργού, προσθέτοντας πως ο ίδιος ενδιαφέρεται μόνο για την ενότητα της παράταξης. 

Οι συγκεκριμένες διαρροές έχουν προκαλέσει θόρυβο στην ομάδα του Μιχάλη Καρχιμάκη η οποία προσφάτως πραγματοποίησε και κομματική εκδήλωση 400 στελεχών σε ξενοδοχείο της Αθήνας καθώς ως γνωστόν προσβλέπουν σε μία επανάκαμψη του Γ. Παπανδρέου αντιμετωπίζοντας την ηγεσία Βενιζέλου ως μία παρένθεση στο ΠΑΣΟΚ. Δεν είναι τυχαίο ότι ο ίδιος ο Μ. Καρχιμάκης τηλεφώνησε στον πρώην πρωθυπουργό και του ζήτησε να μάθει εάν πράγματι έγινε τέτοια συζήτηση με τον Ευάγγελο Βενιζέλου κι επίσης εάν έχουν βάση όσα είδαν το φως της δημοσιότητας. 

Άρτεμις Παραδείσου
http://newpost.gr

Read more...

ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΡΑΣΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΑΘΗΝΩΝ Που θα κάνουν Πάσχα οι πολιτικοί αρχηγοί



poy-tha-kanoyn-pasxa-oi-politikoi-arxigoi 
Έτοιμοι να «αποδράσουν» από την Αθήνα, λόγω Πάσχα, είναι οι πολιτικοί αρχηγοί. Όπως αναφέρει ο «Βηματοδότης» ο πρωθυπουργός, εκτός απροόπτου, θα αναχωρήσει αύριο, Μεγάλη Παρασκευή, για ιδιαίτερη πατρίδα του, την Πύλο, αλλά δεν το έχει ανακοινώσει ακόμη στους συνεργάτες του. 


Ο Αντώνης Σαμαράς θα βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με τους συνεργάτες του ενόψει της επίσκεψής τους στην Κίνα, στις 15 του μήνα. 

Ο Αλέξης Τσίπρας θα πάει για Πάσχα με την οικογένειά του στο Ρέθυμνο και θα επιστρέψει αμέσως μετά. Ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ αποδέχθηκε πρόσκληση να παρουσιάσει το νέο βιβλίο ενός πρώην στενού συμβούλου του Γιώργου Παπανδρέου, που μετετράπη εν τω μεταξύ σε αντιμνημονιακό και εκτελεί σήμερα ατύπως καθήκοντα οικονομικού συμβούλου του επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος βρίσκεται στη Θεσσαλονική, τόπος καταγωγής του.

Ο Φώτης Κουβέλης θα περάσει το Πάσχα στην Κυψέλη. Όταν ρωτήθηκε αν θα πάει πουθενά το Πάσχα η απάντησή του ήταν «όχι, θα μείνω εδώ, στην Κυψέλη».
http://newpost.gr/

Read more...

ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ



Mέρα αργίας και σιωπής είναι η Μεγάλη Παρασκευή για τους Χριστιανούς, που ζουν την κορύφωση του Θείου Δράματος. Από τις πρωινές ώρες, σε όλους τους ναούς, βρίσκεται ο Επιτάφιος ανθοστόλιστος, έτοιμος να...
δεχθεί το σεπτό Σώμα του Ιησού, καθώς το στόλισμα, ξεκινά αμέσως μετά την Ακολουθία των Αγίων Παθών αργά το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης.
Η νηστεία της ημέρας είναι αυστηρότατη και απαγορεύει ακόμη και το λάδι. Το έθιμο απαγορεύει, επίσης, κάθε εργασία την ημέρα αυτή.

Τα έθιμα της Μεγάλης Παρασκευής στην Ελλάδα
Στην Αθήνα, οι νοικοκυρές πριν βγει ο επιτάφιος, πριν μερικά χρόνια, σκούπιζαν τους δρόμους και όταν περνούσε η πομπή, έβγαιναν στις πόρτες με ένα κεραμίδι, που είχε πάνω του αναμμένο καρβουνάκι με λιβάνι.

Στη Ναύπακτο, το βράδυ της Μ.Παρασκευής, πλήθος κόσμου ακολουθούν την περιφορά του Επιταφίου, σχηματίζοντας πομπές, οι οποίες διέρχονται από το λιμάνι, όπου είναι αναμμένες δάδες ειδικά τοποθετημένες στις τάπες του Κάστρου, γύρω από το λιμάνι. Στο μέσον της εισόδου του λιμανιού οι δάδες σχηματίζουν μεγάλο σταυρό, που φωταγωγεί ολόκληρο το λιμάνι παρουσιάζοντας μία φαντασμαγορική εικόνα.

Τη Μεγάλη Παρασκευή πολλοί στην Κρήτη, βράζουν σαλιγκάρια και πίνουν το ζουμί τους, που είναι ιδιαίτερα πικρό. Στην Κορώνη δεν τρώνε τίποτα όλη την ημέρα κι αν φάνε κατί θα το φάνε στα όρθια και όχι στο τραπέζι. Επίσης, σε πολλά χωριά οι άντρες δεν ασχολούνται με μαστορέματα και ιδιαίτερα με καρφώματα που παραπέμπουν στον τρόπο θανάτου του Χριστού. «Μάστορης-ξεμάστορης καρφί δεν εκάρφωνε», λέει η λαϊκή παροιμία.

Στα χωριά της Πυλίας, την Μεγάλη Παρασκευή, πίνουν ξίδι και καπνιά για να δείξουν την αγάπη τους στο Χριστό, που τον πότισαν ξύδι.

Στην Κορώνη, ούτε φωτιά ανάβουν, ούτε μαγειρεύουν, ούτε μπουκιά βάζουν στο στόμα τους. Κάποιοι βάζουν σε ένα ποτήρι ξύδι, ρίχνουν μέσα και λίγη αράχνη και πίνουν τρεις γουλιές γιατί έτσι πότισαν και το Χριστό.Όταν κατά το μεσημέρι, γίνει η Αποκαθήλωση και εκτεθεί σε προσκύνημα η χρυσοΰφαντη παράσταση του νεκρού Ιησού, πάνω σε φορητό κουβούκλιο, τότε αρχίζει ο στολισμός του Επιταφίου. Το στολισμό κάνουν τα κορίτσια της ενορίας, με άνθη της άνοιξης: βιολέτες, μενεξέδες, τριαντάφυλλα, λεμονανθοί. Όλα τα λουλούδια πλέκονται σε στεφάνια και γιρλάντες και ο Επιτάφιος γίνεται όλος μια κορόνα από άνθη.

Σε πολλούς τόπους, τα κορίτσια ενώ στολίζουν τον Επιτάφιο, ψάλλουν το μοιρολόγι της Παναγίας, μεγάλο θρησκευτικό τραγούδι που ιστορεί τη σταύρωση του Ιησού και εκφράζει τον πόνο της Αγίας του Μητέρας.
Και αμέσως αρχίζει η συρροή του κόσμου και το προσκύνημα του Επιταφίου. Παρθένες με κάνιστρα γεμάτα λεμονόφυλλα, ή τριαντάφυλλα στέκονται κοντά του και ραίνουν με μύρα το νεκρό Ιησού. Οι προσκυνητές, προπάντων γυναίκες και παιδιά αφού φιληθούν, περνούν κάτω από τον Επιτάφιο, “για να τους πιάσει η χάρη “όπως λένε.

Όταν νυχτώσει αρχίζει η ακολουθία και η περιφορά του Επιταφίου. Η πομπή σχηματίζεται από τα Εξαπτέρυγα και το Σταυρό μπροστά , τον Επιτάφιο και τους ιερείς πιο πίσω. Στις πόλεις προηγούνται οι μουσικοί, παίζοντας πένθιμα εμβατήρια. Ο κόσμος που ακολουθεί κρατάει στα χέρια αναμμένες λαμπάδες. Κατά διαστήματα η πομπή σταματά σε πλατείες και σταυροδρόμια και εκεί οι ιερείς ψάλλουν δεήσεις.
Σε πολλές περιοχές, την ώρα της περιφοράς του Επιταφίου, ανάβουν φωτιές, στις οποίες καίγονται θυμιάματα, ενώ σε άλλες καίγεται ο Ιούδας.

Στο Μελιγαλά, τη Μεγάλη Παρασκευή το βράδυ, ανάβουν “φουνταρίες”. Κάθε νοικοκυρά, όταν σημαίνει η καμπάνα για τον Επιτάφιο, ρίχνει μπροστά στην πόρτα του σπιτιού της δυο – τρία μάτσα κληματόβεργες και τους βάζει φωτιά. Μέχρι να βγει ο Επιτάφιος, οι κληματόβεργες έχουν πλέον γίνει θράκα. Την ώρα που o παπάς περνά έξω από το δρόμο του σπιτιού της, η νοικοκυρά ρίχνει πάνω στη θράκα μια χούφτα μοσχολίβανο και ο παπάς κάνει εκεί παραστάσιμο.

Στις Μέτρες της Θράκης, η πομπή του Επιταφίου, σταματά έξω από ένα παρεκκλήσι, όπου εκεί βρίσκεται έτοιμη η φωτιά για να καεί ο Ιούδας. Τη στιγμή που ο Ιερέας διαβάζει το σχετικό Ευαγγέλιο, ανάβουν τη φωτιά και καίνε τον Ιούδα. Παίρνουν μια χούφτα από εκείνη τη στάχτη και τη ρίχνουν στα μνήματα.

Στην Κίο, τη Μεγάλη Παρασκευή που γυρίζουν τον Επιτάφιο, σταματούν στις διασταυρώσεις και μνημονεύουν.Επίσης οι πόρτες των σπιτιών τους μένουν ανοιχτές, για να μπει μέσα η Θεία Χάρη. Οι άνθρωποι πηγαίνουν νωρίτερα και τοποθετούν χώμα στα σημεία που θα σταματήσει ο επιτάφιος. Μόλις τελειώσει η λειτουργία, πηγαίνουν και παίρνουν από εκείνο το χώμα και το σκορπούν στο σπίτι για να χαθούν οι κοριοί.

Στο Κατσιδόνι Κρήτης, την ώρα που λέει ο παπάς στην Εκκλησία, εν καλάμω κάνουν σταυρούς από καλάμι για να διώξουν τους ποντικούς από τα κουκιά.

Σε ορισμένες περιοχές, όπως για παράδειγμα στη Λέσβο, δεν ανάβουν φωτιές μόνο τη Μεγάλη Παρασκευή, αλλά και τις υπόλοιπες μέρες από τη Μεγάλη Τετάρτη μέχρι το Μεγάλο Σάββατο.

Ξεχωριστή σημασία έχει και η συνήθεια των Σερραίων γυναικών, να τοποθετούν στη διάρκεια της περιφοράς του Επιταφίου, πάνω σε τραπέζι μπροστά από το κατώφλι της Εξώπορτας, την εικόνα του Εσταυρωμένου ανάμεσα σε άνθη, αναμμένα κεριά και θυμιάματα. Δίπλα τοποθετούν ένα πιάτο με χλόη φακής, ή κριθαριού, την οποία έχουν φυτέψει για αυτό το σκοπό, κάποια ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής. Το έθιμο συναντάται και σε άλλες περιοχές και θυμίζει τους Κήπους του Αδώνιδος.

Στη γιορτή του Αδωνη, οι γυναίκες ντυμένες πένθιμα, τοποθετούσαν επάνω σε νεκροκρέβατο κέρινα ομοιώματα του Αδωνη, γύρω από τα οποία έβαζαν άνθη και τους λεγόμενους “κήπους” δηλαδή γλάστρες όπου είχαν φυτέψει μάραθα ή άλλα φυτά, που γρήγορα μαραίνονται, αλλά και γρήγορα ξανά ανθίζουν. (για να συμβολίζουν, την πρόωρα μαραμένη νεότητα του Αδωνη)

Όπως στα κεριά της Μεγάλης Πέμπτης, έτσι και στα λουλούδια του Επιταφίου, (Χριστολούλουδα, Σταυρολούλουδα) αποδίδεται μεγάλη θαυματουργός Δύναμη. Σε πολλούς μάλιστα τόπους, η διανομή τους γίνεται από τον ίδιο τον ιερέα. Ορισμένες φορές, εντελώς άτοπα στη θρησκευτική αντίληψη, μπαίνει και το μαγικό στοιχείο.

Τα λουλούδια δηλαδή του Χριστού, για να έχουν δραστικότερη ενέργεια πρέπει να τα κλέψουν !!

Στη Σπάρτη, όταν γυρίσουν τον Επιτάφιο, τον ξεστολίζει ο καντηλανάφτης, ο οποίος παίρνει τα κεριά και τα φυλάει. Την άλλη μέρα, τα βάζει ο παπάς σε ένα δίσκο με τα σταυρολούλουδα και τα μοιράζει στις γυναίκες. Τα λουλούδια αυτά, οι γυναίκες τα κρατούν ως φυλαχτό και όταν αρρωστήσει ένα παιδάκι βάζουν στα κάρβουνα λίγο νερό και μερικά σταυρολούλουδα και το λιβανίζουν.

Στην Πάρο, τα κεριά του Επιταφίου, τα φυλούν και όταν έχει φουρτούνα, βρέχει ή αστράφτει, τα ανάβουν να περάσει η κακοκαιρία. Ακόμα, στο εικονοστάσι, τοποθετείται και κλαδί ελιάς, που παραμένει εκεί ως αγιώτικο.
Ηpeiros.gr
http://fimotro.blogspot.gr/2013/05/blog-post_5861.html

Read more...

Αδειάζει ...η Αθήνα - Μεγάλη η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα...


Με σύμμαχο τον καλό καιρό κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα που εγκαταλείπουν τα αστικά κέντρα και ταξιδεύουν με πλοία, αεροπλάνα και αυτοκίνητα για άλλους προορισμούς.

Αυξημένη κατά 25% είναι η...
κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά σε σχέση με την περυσινή έξοδο του Πάσχα και τα πλοία έχουν πληρότητα 100% για Κυκλάδες, Σάμο και Ικαρία και 90% για άλλους προορισμούς.

Oι εθνικές οδοί ασφυκτιούν από οχήματα, ενώ σε ισχύ έχουν τεθεί από τις αρχές της Μεγάλης Εβδομάδας έκτακτα μέτρα της Τροχαίας.

Στο ρεύμα εξόδου των Εθνικών Οδών απαγορεύεται η κυκλοφορία φορτηγών από τις 6 το πρωί μέχρι τις 4 το απόγευμα τη Μεγάλη Παρασκευή.

Πρόσθετα δρομολόγια πραγματοποιούνται και από τα ΚΤΕΛ.

Απεργιακές κινητοποιήσεις θα ταλαιπωρήσουν, ωστόσο, τους επιβάτες του ΟΣΕ και του Προαστιακού: οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν στάση εργασίας το Μεγάλο Σάββατο από τις 6 το απόγευμα μέχρι τη λήξη της βάρδιας, 24ωρη απεργία την Κυριακή του Πάσχα και νέα στάση εργασίας, από τις 00.00 έως τις 12.00 τη Δευτέρα του Πάσχα.

Οι εκδρομείς έχουν πάντως σύμμαχο τον καλό καιρό και οι άνεμοι στο Αιγαίο και το Ιόνιο δεν ξεπερνούν τα 5 μποφόρ...

Read more...

Τρία πρώην στρατόπεδα μετατρέπονται σε χώρους κράτησης...


Τρία εγκαταλελειμμένα στρατόπεδα σε Γιάννενα, Μαλακάσα, και Ασπρόπυργο πρόκειται να μετατραπούν σε χώρους κράτησης καταδίκων για μικρής ποινικής απαξίας εγκλήματα κυρίως οικονομικά, σύμφωνα με την Καθημερινή.

Τις...
ανάγκες για τους νέους χώρους κράτησης επιβάλλουν τα νέα μέτρα που έχει έτοιμα το υπουργείο Δικαιοσύνης στο πλαίσιο ριζικών αλλαγών στον Ποινικό Κώδικα, σύμφωνα με τις οποίες καταργείται η μετατροπή των ποινών έως 5 χρόνια σε χρηματικές.

Στο εξής οι ποινές που θα επιβάλλουν τα ποινικά δικαστήρια θα είναι ή χρηματικές ή ποινές φυλάκισης που θα εκτελούνται έστω και αν είναι ακόμα δέκα ημερών.

Επίσης θα εισαχθεί σύστημα συνδιαλλαγής για όσους αποζημιώνουν το θύμα προτού η υπόθεση οδηγηθεί στη Δικαιοσύνη...

Read more...

Δολοφονήθηκε στο Πακιστάν ο εισαγγελέας που ερευνούσε τη δολοφονία της Μπεναζίρ Μπούτο...


Ο ειδικός εισαγγελέας, αρμόδιος για την έρευνα της δολοφονία της πρώην Πρωθυπουργού του Πακιστάν Μπεναζίρ Μπούτο, δολοφονήθηκε σήμερα, Παρασκευή στο Ισλαμαμπάντ.
Ο εισαγγελέας Τσόντρι Ζουλφικάρ οδηγούσε το αυτοκίνητό του όταν...
δέχτηκε πολλές σφαίρες από ενόπλους που επέβαιναν σε μοτοσικλέτα, κοντά στο σπίτι του.

Οι ένοπλοι γάζωσαν με 12 σφαίρες το αυτοκίνητο του Ζουλφικάρ σε δρόμο με μεγάλη κυκλοφορία μιας συνοικίας της πρωτεύουσας.

Ο εισαγγελέας που μόλις είχε αναχωρήσει από τον σπίτι του στο Ισλαμαμπάντ, υπέκυψε στα τραύματά του στο νοσοκομείο, δήλωσε ο αξιωματικός της τοπικής αστυνομίας Μοχάμαντ Γιουσούφ.

Ο σωματοφύλακάς του τραυματίστηκε και μια περαστική σκοτώθηκε.

«Ο Τσόντρι Ζουλφικάρ οδηγούσε τον αυτοκίνητό του. Έχασε τον έλεγχο μετά τους πυροβολισμούς και το αυτοκίνητο έπεσε πάνω σε μια περαστική», πρόσθεσε ο αξιωματικός.

Ο ειδικός εισαγγελέας μετέβαινε ως εκπρόσωπος της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ερευνάς (FIA) σε μια νέα ακροαματική διαδικασία για τη δολοφονία της Μπούτο, στο δικαστήριο που εξετάσει υποθέσεις τρομοκρατίας στην πόλη Ραβαλπίντι, τη δίδυμη πόλη του Ισλαμαμπάντ.

Στην πόλη αυτή δολοφονήθηκε η Μπεναζίρ Μπούτο στις 27 Δεκεμβρίου του 2007, ενώ ηγείτο αντιπροσωπείας του κόμματός της, του Λαϊκού Πακιστανικού Κόμματος (ΡΡΡ) στη διάρκεια προεκλογικής εκστρατείας σε μια βομβιστική επίθεση που οι αρχές είχαν αποδώσει στους Ταλιμπάν.

Η συγκεκριμένη υπόθεση είναι μια από αυτές για τις οποίες ο πρώην Πρόεδρος της χώρας, Περβέζ Μουσάραφ τελεί σε κατ' οίκον περιορισμό, από τότε που επέστρεψε στη χώρα από την αυτοεξορία του, τον περασμένο μήνα, με την ελπίδα να μετάσχει στις βουλευτικές εκλογές της 11ης Μαΐου.

Η δικαιοσύνη πρόσφατα τού επέβαλε κατ' οίκον περιορισμό έως τις 4 Μαΐου για την ευθύνη του στην υπόθεση της αποπομπής δικαστών το 2007. Την περασμένη Τρίτη δικαστήριο που εκδικάζει υποθέσεις τρομοκρατίας, παρέτεινε την προσωρινή του κράτηση έως τις 14 Μαΐου για την υπόθεση της δολοφονίας Μπούτο.

«Ο στρατηγός Μουσάραφ είναι ύποπτος γιατί δεν εγγυήθηκε επαρκώς την ασφάλεια της Μπούτο», είχε δηλώσει ο εισαγγελέας Τσόντρι Ζουλφικάρ.

Τουλάχιστον πέντε χρόνια μετά, ουδείς έχει καταδικαστεί για τη δολοφονία της Μπούτο, ο γιος της οποίας, ο 24χρονος Μπιλαουάλ Μπούτο Ζαρντάρι, ηγείται σήμερα της προεκλογικής εκστρατείας του ΡΡΡ αλλά αποφεύγει τις μεγάλες πολυπληθείς συγκεντρώσεις για λόγους ασφαλείας.

Η υποψηφιότητα στις εκλογές του Μουσάραφ -που κατέλαβε την εξουσία το 1999 με στρατιωτικό πραξικόπημα και παρέμεινε Πρόεδρος της χώρας έως το 2008 οπότε και παραιτήθηκε- απορρίφθηκε από την εκλογική επιτροπή η οποία κρίνει ότι ο υποψήφιος «παραβίασε το Σύνταγμα», κυρίως στην υπόθεση της αποπομπής των δικαστών την εποχή που κυβερνούσε τη μόνη μουσουλμανική χώρα, εξοπλισμένη με πυρηνικά όπλα...

Read more...

Economist για Ελλάδα: «Τολμά να ελπίζει, φοβάται να αποτύχει»...


Για τα σημάδια ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας κάνει λόγο το σε άρθρο του το περιοδικό Economist, με τίτλο «Τολμά να ελπίζει, φοβάται να αποτύχει» και αναφέρεται στη βελτίωση των δημοσιονομικών της χώρας, τα οποία συνοδεύονται από...
την αύξηση του τουρισμού και των επενδύσεων, αλλά και την μείωση του κόσμου που κατεβαίνει στις διαδηλώσεις.

Το περιοδικό, αναφερόμενο στις διαδηλώσεις της Πρωτομαγιάς στο κέντρο της Αθήνας, τονίζει ότι «δεν θυμίζουν αυτές του παρελθόντος. Ο πεζόδρομος της Ερμού έχει κίνηση, νέα καταστήματα έχουν ανοίξει στο Κολωνάκι, ενώ έχουν λιγοστέψει οι ''κράχτες'' των εστιατορίων που θερμοπαρακαλούν τους περαστικούς να προτιμήσουν τα άδεια μαγαζιά τους», αναδημοσιεύει το capital.

Στη συνέχεια, το άρθρο σχολιάζει και το οικονομικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί στη χώρα επισημαίνοντας πως τον περυσινό Ιούνιο είχαν κορυφωθεί οι ανησυχίες για μια ενδεχόμενη ελληνική έξοδο από το ευρώ, ενώ αναφέρει πως μπορεί η βελτίωση των οικονομικών δεδομένων να εντοπίζεται στις επιχειρήσεις περισσότερο από ότι καταναλωτές, ωστόσο ο δείκτης εμπιστοσύνης της Κομισιόν επέστρεψε στα επίπεδα του 2009, δηλαδή πριν την κρίση χρέους, ενώ ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην αύξηση των τουριστικών κρατήσεων για την καλοκαιρινή σεζόν.

Από την άλλη πλευρά, το περιοδικό εκφράζει ανησυχίες για την συνεισφορά της εσωτερικής ζήτησης και των εξαγωγών. Οι μισθοί έχουν υποχωρήσει σημαντικά, ενώ τα χαμηλά εισοδήματα πιέζονται από τους φόρους, ενώ την ίδια ώρα οι προοπτικές των εξαγωγών υπονομεύονται από την ύφεση στην ευρωζώνη, ενώ παράλληλα υπογραμμίζει πως οι δοκιμασίες για την Ελλάδα δεν έχουν τελειώσει, καθώς η οικονομική παραγωγή αναμένεται να συρρικνωθεί κατά επιπλέον 4,4% το τρέχον έτος υπό την ασφυκτική πίεση της λιτότητας.

Τέλος, το Economist επισημαίνει ότι εν τέλει τα μέτρα αποδίδουν, καθώς παρά τις όποιες παθογένειες και δυσκολίες η Ελλάδα στο φετινό προϋπολογισμό εμφάνισε πρωτογενές πλεόνασμα...

Read more...

"Ω ΓΛΥΚΥ ΜΟΥ ΕΑΡ..." Η Μεγάλη Παρασκευή !...


Η Εκκλησία θυμάται τα Άγια Πάθη.
Το πρωί γίνεται ο στολισμός του Επιταφίου. Αρχικά ψάλλονται οι Μεγάλες Ώρες, που περιέχουν ψαλμούς, τροπάρια, Αποστόλους, Ευαγγέλια και Ευχές.
Στη συνέχεια ψάλλεται ο Εσπερινός της Μεγάλης Παρασκευής και γίνεται η Αποκαθήλωση του Εσταυρωμένου. Ακολούθως,...
τοποθετείται στο Ιερό Κουβούκλιο ένα ύφασμα πάνω στο οποίο έχει κεντηθεί ή ζωγραφιστεί ο Κύριος, νεκρός. Το ύφασμα αυτό λέγεται Επιτάφιος.
Το βράδυ ψάλλεται ο όρθρος του Μεγάλου Σαββάτου και η υμνολογία είναι σχετική με την ταφή του Κυρίου από τους Ιωσήφ και Νικόδημο και την κάθοδο της ψυχής Του στα σκοτεινά βασίλεια του Άδη.

“Όταν ο Κύριος απέθανε το σώμα Του μπήκε στον τάφο, η δε ψυχή του ενωμένη με την Θεότητά του κατήλθε στον Άδη και αφού τον νίκησε απελευθέρωσε τις ψυχές. Και την τρίτη ημέρα ενώθηκε και πάλι η Ψυχή με το Σώμα και το Σώμα «Ανέστη εκ Νεκρών». Έτσι νικήθηκε ο Άδης και ο θάνατος.”

Κατά τη διάρκεια της ακολουθίας ψάλλονται σε τρεις στάσεις (μέρη) τα λεγόμενα Εγκώμια, μικρά τροπάρια πολύ αγαπητά στο λαό, αγνώστου ποιητού. Τα πιο γνωστά:

«Η ζωή εν τάφω…»
«Άξιον εστί μεγαλύνειν…»
«Αι γενεαί πάσαι…»
«Ω γλυκύ μου Έαρ…»

Στη συνέχεια γίνεται η Περιφορά του Επιταφίου, εκτός του ναού και στα όρια της Ενορίας.
Ευαγγέλιο (Κατά Ματθαίο): Αρχιερείς και Φαρισαίοι πηγαίνουν στον Πόντιο Πιλάτο και του ζητούν να σφραγίσουν τον τάφο, επειδή θυμούνται ότι ο Κύριος σε μια αποστροφή των λόγων του είχε πει ότι σε τρεις μέρες θα αναστηθεί. Ο Πιλάτος τους δίνει την άδεια.
sansimera.gr

Read more...

«Παράγοντας σταθερότητας» ο Γιώργος Παπανδρέου...





Τα δημοσιεύματα που θέλουν το Μέγαρο Μαξίμου να «προβληματίζεται» για τη συνοχή της κυβέρνησης εξαιτίας της «σύγκρουσης» στο ΠΑΣΟΚ, σχολιάζουν συνεργάτες του πρώην πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου.
Χαρακτηρίζουν τον πρώην πρωθυπουργό ως τον μοναδικό πραγματικό παράγοντα σταθερότητας για την χώρα και καλούν τους ερωτώντες να αναζητήσουν …
αλλού τις απαντήσεις τους.

Ειδικότερα, κατανοώντας τους όποιους προβληματισμούς, όπως λένε, στενοί συνεργάτες του Γιώργου Παπανδρέου, θεωρούν «αστείο» να ερωτάται για τέτοια θέματα ο πρώην πρωθυπουργός. «Ο Γιώργος Παπανδρέου είναι ο μοναδικός πραγματικός παράγοντας σταθερότητας για την πορεία της χώρας», λένε, συγκρίνοντάς τον ακόμα και με εκείνους που έχουν σήμερα την ευθύνη για τη διακυβέρνηση της χώρας, αν αναλογιστεί κανείς τη στάση τους στην πιο δύσκολη στιγμή για την χώρα. Σημειώνουν πως αυτή τότε δεν ήταν η «πρέπουσα», παρά το γεγονός ότι σήμερα «έχουν υιοθετήσει απολύτως τις επιλογές του Γιώργου Παπανδρέου, αν και με όρους σαφώς επαχθέστερους από αυτές της δικής του περιόδου».

Συνεχίζουν, δε, θυμίζοντας με νόημα ότι «ο Γιώργος Παπανδρέου είναι αυτός που πάντα έβαζε μπροστά την χώρα, ακόμα και σε βάρος της δικής του πορείας». Έτσι, σε όσους σπεύδουν στο γραφείο του πρώην πρωθυπουργού, θέτοντας τέτοιου είδους ερωτήματα, τους καλούν να αναζητήσουν τις απαντήσεις τους αλλού…

matrix24.gr

Read more...

Στη Βουλή η δικογραφία Η λογική του τσαμπουκά δεν θα περάσει, διαμηνύει ο Γ.Καμίνης


«Η λογική της ωμής βίας δεν πρόκειται να μας καταπτοήσει» διεμήνυσε ο Γ.Καμίνης
«Η λογική της ωμής βίας δεν πρόκειται να μας καταπτοήσει» διεμήνυσε ο Γ.Καμίνης  

Αθήνα
Έντονες αντιδράσεις έχουν προκαλέσει τα επεισόδια που σημειώθηκαν τη Μεγάλη Πέμπτη τόσο στη πλατεία Συντάγματος όσο και στον Κόμβο Αλληλοβοήθειας του Δήμου Αθηναίων με αφορμή το «συσσίτιο μόνο για Έλληνες» που είχε οργανώσει η Χρυσή Αυγή.

«Η λογική του τσαμπουκά δεν θα περάσει. «Η δημοκρατία θα νικήσει. Η λογική της ωμής βίας την οποία είδαμε να εκδηλώνεται διπλά σήμερα, και με το επεισόδιο εναντίον μου, και δυστυχώς από βουλευτή εκλεγμένο από τον λαό, δεν πρόκειται να περάσει, δεν πρόκειται να μας καταπτοήσει» ανέφερε σε δημόσια δήλωσή του.

Σύμφωνα με Τα Νέα, ο Γ.Καμίνης εμφανίζεται διατεθειμένος να σταθεί απέναντι στις εθνοτικά καθαρές κοινωνικές δράσεις της Χρυσής Αυγής, αλλά και στην πάσης προελεύσεως ασυδοσία διαφόρων ομάδων, που τείνει να επικρατήσει σε δημόσιους χώρους.

Όπως έγινε γνωστό, η δικογραφία που σχηματίστηκε για τον βουλευτή της Χρυσής Αυγής Γιώργου Γερμενή για την επίθεση σε βάρος του Δημάρχου Αθηναίων Γιώργου Καμίνη διαβιβάζεται στη Βουλή από την Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας. Ο φάκελος με το προανακριτικό υλικό έφτασε από την αστυνομία στην Εισαγγελία και αφορά τα αδικήματα της απόπειρας σωματικής βλάβης και της εξύβρισης.

Λόγω της βουλευτικής ιδιότητας του Γιώργου Γερμενή για να λογοδοτήσει στη δικαιοσύνη και να κριθεί από τα δικαστήρια θα πρέπει προηγουμένως να αρθεί η ασυλία του από τη Βουλή, όπως απαιτεί το Σύνταγμα. Για το λόγο αυτό οι δικαστικές αρχές έστειλαν τα στοιχεία στο Κοινοβούλιο.

Όλα άρχισαν το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης όταν με παρέμβαση της αστυνομίας ακυρώθηκε η διανομή τροφίμων «μόνο για Έλληνες» την οποία είχε προγραμματίσει η Χρυσή Αυγή στην πλατεία Συντάγματος. 

  • Δεν πραγματοποιήθηκε το συσσίτιο «μόνο για Έλληνες» στο Σύνταγμα
Μετά την ακύρωση του συσσιτίου και τα επεισόδια που προκλήθηκαν, βουλευτές και μέλη της Χρυσής Αυγής μετέβησαν στα γραφεία της οργάνωσης στον σταθμό Λαρίσης, προχωρώντας από εκεί στη διανομή τροφίμων.

Λίγα μέτρα πιο μακριά από τα γραφεία της οργάνωσης βρίσκεται ο Κόμβος Αλληλοβοήθειας του Δήμου Αθηναίων, τον οποίο εκείνη την ώρα επισκεπτόταν ο κ. Καμίνης.

Όταν ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Γιώργος Γερμενής και ακόμη 40 χρυσαυγίτες αντιλήφθηκαν ότι στο κοινωνικό παντοπωλείο βρισκόταν ο δήμαρχος Αθηναίων κινήθηκαν απειλητικά προς το κτίριο, αλλά τους εμπόδισαν οι δυνάμεις των ΜΑΤ που ήταν εκεί.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από την αστυνομία, ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Γ.Γερμενής, κάνοντας χρήση της βουλευτικής του ιδιότητας πέρασε από το μπλόκο της αστυνομίας και μπήκε στο κτίριο του δήμου.

Ο Γ.Γερμενής επιχείρησε να γρονθοκοπήσει τον κ. Καμίνη, ωστόσο τον εμπόδισαν οι άνδρες της ασφάλειας του δημάρχου. Όπως έγινε γνωστό, τελικά τη γροθιά δέχθηκε μία νεαρή μητέρα που κρατούσε στην αγκαλιά της το λίγων μηνών κοριτσάκι της.

Είναι χαρακτηριστικό πως τη στιγμή της επίθεσης με το ένα χέρι κατά του δημάρχου, στο άλλο ο κ. Γερμενής κρατούσε πιστόλι και αυτό αντιλήφθηκαν οι δύο φρουροί.
Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Νίκησαν με 3-1 «Φενέρ» και Βασιλεία αντίστοιχα Μπενφίκα - Τσέλσι το ζευγάρι στον τελικό του Europa League



Αθήνα
Τσέλσι και Μπενφίκα θα διεκδικήσουν το τρόπαιο του Europa League στον τελικό της 15ης Μαΐου στο Άμστερνταμ. Οι Λονδρέζοι μετά τη νίκη τους (2-1) στην Ελβετία, επικράτησαν εκ νέου της Βασιλείας με 3-1 στο «Στάμφορντ Μπριτζ» και πήραν το εισιτήριο για τον τελικό.

Αντίπαλός τους θα είναι η Μπενφίκα που αν και είχε χάσει με 1-0 στην Τουρκία, νίκησε επίσης με 3-1 της Φενέρμπαχτσε και πήρε το «χρυσό» εισιτήριο.

Τσέλσι - Βασιλεία 3-1 (5-2)


Μετά την περσινή κατάκτηση του Champions League η Τσέλσι είναι κοντά στο να προσθέσει στην τροπαιοθήκη της και το Europa. Οι Λονδρέζοι νίκησαν εύκολα με 3-1 την Βασιλεία στον δεύτερο ημιτελικό της διοργάνωσης (είχαν νικήσει και στον πρώτο με 2-1) και προκρίθηκαν στον τελικό του θεσμού, που θα διεξαχθεί στις 15 Μαΐου στο Αμστερνταμ.

Ανοιχτό παιχνίδι έγινε στο πρώτο ημίχρονο με τις δύο ομάδες να χάνουν εκατέρωθεν ευκαιρίες να σκοράρουν αλλά με τους Ελβετούς να στέκονται πιο τυχεροί καταφέρνοντας να προηγηθούν στις καθυστερήσεις του ημιχρόνου (45+1) με τον Σαλάχ.

Φαίνεται ότι το τέρμα της Βασιλείας «ξύπνησε» τους Λονδρέζους που μπήκαν αποφασισμένοι στην επανάληψη να πάρουν την πρόκριση και δεν χρειάστηκαν παραπάνω από ένα δεκάλεπτο για να τα καταφέρουν.

Συγκεκριμένα στο 50΄ ο Τόρες ισοφάρισε με κοντινή προβολή παίρνοντας το ριμπάουντ μετά από σουτ του Λάμπαρντ ενώ μόλις δύο λεπτά αργότερα ο Μόουζες (52΄) έδωσε το προβάδισμα στην ομάδα του. Το 3-1 έκανε ο Νταβίντ Λουίζ (59΄)με ένα φανταστικό σουτ έξω από την περιοχή στέλνοντας την μπάλα στο «παραθυράκι» του Σόμερ.

Διατητής: Γιόνας Έρικσον (Σουηδία)
Κίτρινες: Αθπιλικουέτα-Σχαρ, Στάινχοφερ, Σερέι Ντιέ

Τσέλσι (Ράφα Μπενίτεθ): Τσεχ, Ιβάνοβιτς, Κέιχιλ, Νταβίντ Λουίζ (82΄ Ακέ), Αθπιλικουέτα, Ραμίρες (66΄ Οσκαρ), Μπέρτραντ, Λάμπαρντ, Αζάρ (75΄ Μάτα) , Τόρες, Μόουζες.
Βασιλεία (Μουράτ Γιακίν): Σόμερ, Βόσερ, Σάουρο, Στάινχοφερ, Σχαρ, Σερέι Ντιέ, Στόκερ (62΄Ντέγκεν), Φαμπιάν Φράι (75΄Ντιάζ) , Σαλάχ , Ελνένι, Στρέλερ (62΄Ζουά).


Μπενφίκα - Φενέρμπαχτσε 3-1 (3-2)

Τριάντα χρόνια μετά το διπλό τελικό του τότε Κυπέλλου UEFA με την Άντερλεχτ (οι Βέλγοι πήραν το κύπελλο), η Μπενφίκα θα επιδιώξει να κατακτήσει το δεύτερο τη τάξει ευρωπαϊκό τρόπαιο, που εδώ και λίγο χρόνια μετονομάστηκε σε Europa League.

Οι «αετοί της Λισαβόνας» εξασφάλισαν το εισιτήριο για τον τελικό της 15ης Μαΐου στο Άμστερνταμ, καθώς παρά την ήττα τους στον πρώτο ημιτελικό της περασμένης Πέμπτης στην Τουρκία με 1-0, ανέτρεψαν στο «Ντα Λουζ» το εις βάρος τους αποτέλεσμα και με το 3-1 επί της Φενερμπαχτσέ θα ταξιδέψουν στην Ολλανδία όπου θα αντιμετωπίσουν την Τσέλσι.

Μεγάλος πρωταγωνιστής των Λουζιτανών ήταν ο Όσκαρ Καρντόσο, με τα δύο γκολ που πέτυχε στο 35΄ και 66΄. Οι γηπεδούχοι άνοιξαν πολύ νωρίς το σκορ, στο 9΄ με το εξαιρετικό πλασέ του Γκαϊτάν, αλλά στο 23΄ οι Τούρκοι έφτασαν στην ισοφάριση με το πέναλτι του Κάιτ (1-1). Προηγήθηκε το χέρι του Γκαράι στην περιοχή, αλλά η φάση ξεκίνησε από οφσάιντ του Σόου που δεν υπέδειξε ο βοηθός του Λανουά.

Διαιτητής: Στεφάν Λανουά (Γαλλία)
Κίτρινες: Μάξι Περέιρα (χάνει τον τελικό), Πέρες - Κρίστιαν, Τσανέρ

ΜΠΕΝΦΙΚΑ (Ζόρζε Ζεσούς): Αρτούρ, Λουϊζάο, Μάξι Περέιρα, Γκαράι, Αντρέ Αλμέιδα, Γκαϊτάν (+90΄ Ρόντερικ), Μάτιτς, Πέρες, Καρντόσο (87΄ Ουρέτα), Λίμα, Σάλβιο.
ΦΕΝΕΡΜΠΑΧΤΣΕ (Αϊκούτ Κοτζαμάν): Βολκάν, Κορκμάζ, Γιόμπο (75΄ Στοχ), Τσίγκλερ, Γκιονούλ (61΄ Ιρτεγκούν), Κρίστιαν, Σαλίχ, Σελτζούκ (45΄ Τοπούζ), Τσανέρ, Σόου, Κάιτ.

Read more...