Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου Κτηματολόγιο: Λήξη προθεσμίας υποβολής δηλώσεων στην Πάρνηθα


Κτηματολόγιο: Λήξη προθεσμίας υποβολής δηλώσεων στην Πάρνηθα
  (Φωτογραφία:  Eurokinissi )

Αθήνα
Την ερχόμενη Τρίτη, 27 Οκτωβρίου, λήγει η προθεσμία υποβολής δηλώσεων στο Εθνικό Κτηματολόγιο για τους ιδιοκτήτες ακινήτων εντός των ορίων των προκαποδιστριακών δήμων Αυλώνος, Αφιδνών, Μαλακάσης και Πολυδενδρίου του Δήμου Ωρωπού της Ανατολικής Αττικής καθώς και των Δερβενοχωρίων (τοπικά διαμερίσματα Δάφνης, Πύλης, Σκουρτών και Στεφάνης) και Οινοφύτων (τοπικά διαμερίσματα Αγίου Θωμά, Κλειδίου και Οινοφύτων) του δήμου Τανάγρας Βοιωτίας.

Οι δηλώσεις υποβάλλονται στο Γραφείο Κτηματογράφησης της περιοχής όπου βρίσκεται το ακίνητο ή ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας www.ktimatologio.gr.

Η υποβολή δήλωσης ιδιοκτησίας είναι υποχρεωτική. Στην περίπτωση που κάποια ακίνητα δεν δηλωθούν, δεν επιτρέπεται η μεταβίβαση ή η πώλησή τους και δεν χορηγείται οικοδομική άδεια.

Η περίοδος υποβολής των δηλώσεων ιδιοκτησίας ξεκίνησε στις 27 Απριλίου 2015 και λήγει οριστικά (ύστερα από δύο παρατάσεις) στις 27 Οκτωβρίου 2015.

Η ΕΚΧΑ (Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση) καλεί όλους τους ιδιοκτήτες ακινήτων που δεν έχουν ακόμα υποβάλει δήλωση ιδιοκτησίας, να προσέλθουν στα Γραφεία Κτηματογράφησης στον Αυλώνα, στις Αφίδνες, στα Οινόφυτα και στα Σκούρτα, όπου έμπειρο, εξειδικευμένο προσωπικό βρίσκεται καθημερινά στη διάθεσή τους για κάθε διευκρίνιση και βοήθεια, και να υποβάλουν τις δηλώσεις ιδιοκτησίας για τα ακίνητά τους.

Οι περιοχές (προκαποδιστριακοί ΟΤΑ) στις οποίες πραγματοποιείται η συλλογή δηλώσεων ιδιοκτησίας εμφανίζονται αναλυτικά παρακάτω:

Ι. Περιφερειακή Ενότητα Ανατολικής Αττικής - Καλλικρατικός Δήμος Ωρωπού

1. Προκαποδιστριακοί δήμοι / κοινότητες Αφιδνών, Μαλακάσης και Πολυδενδρίου
Διεύθυνση αρμοδίου Γραφείου Κτηματογράφησης: Μακεδονίας 6, ΤΚ 19014, Αφίδνες. Τηλ. 2295023325. Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή 08:30 - 16:30 και Τετάρτη 8:30 - 20:30

2. Προκαποδιστριακοί δήμοι / κοινότητες Αυλώνος
Διεύθυνση αρμοδίου Γραφείου Κτηματογράφησης: Παλαιά Εθνική οδός Αθηνών Χαλκίδος 41, ΤΚ 19011, Αυλώνας. Τηλ. 2295044273. Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή 08:00 - 16:00 και Τετάρτη 08:00 - 20:00

ΙΙ. Περιφερειακή Ενότητα Βοιωτίας - Καλλικρατικός Δήμος Τανάγρας

1.   Προκαποδιστριακοί δήμοι / κοινότητες Δερβενοχωρίων (τοπικά διαμερίσματα Δάφνης, Πύλης, Σκουρτών και Στεφάνης)
Διεύθυνση αρμοδίου Γραφείου Κτηματογράφησης: Πνευματικό Κέντρο Κοινότητας (πρώην Κοινοτικό Ιατρείο), Σκούρτα Δερβενοχωρίων, ΤΚ 32200. Τηλ. 2262056294

2.   Προκαποδιστριακοί δήμοι / κοινότητες Οινοφύτων (τοπικά διαμερίσματα Αγίου Θωμά, Κλειδίου και Οινοφύτων)
Διεύθυνση αρμοδίου Γραφείου Κτηματογράφησης: Μέγαρο Δημοσθένη Λιάπη (παραπλεύρως ΚΕΠ), Οινόφυτα Βοιωτίας, ΤΚ 32011 Τηλ. 2262056294. Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή 08:30 - 16:30 και Τετάρτη 8:30 - 20:30

Πληροφορίες: 210-6505600, www.ktimatologio.gr
Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Πολύ αυστηρά κριτήρια θέτει το κουαρτέτο Χάσμα με τους δανειστές για τα κόκκινα δάνεια, νέο ραντεβού με Σταθάκη


Χάσμα με τους δανειστές για τα κόκκινα δάνεια, νέο ραντεβού με Σταθάκη
Ο υπουργός Γιώργος Σταθάκη αποχωρεί από κεντρικό ξενοδοχείο όπου είχε την πρώτη συνάντηση με τους εκπροσώπους των θεσμών   (Φωτογραφία:  Ευρωκίνηση )

Αθήνα
Διάσταση απόψεων καταγράφεται μεταξύ κυβέρνησης και εκπροσώπων των δανειστών για τη διαχείριση των κόκκινων δανείων και την αναμόρφωση του νόμου Κατσέλη, όπως φάνηκε στην πρώτη συνάντηση με τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη. Ενδεικτικό της εμπλοκής ότι το θέμα παραπέμπεται σε νέο ραντεβού με τον υπουργό την Πέμπτη το πρωί.

Οι δανειστές φέρονται να θέτουν πολύ αυστηρά κριτήρια για την προστασία των δανειοληπτών, με την κυβέρνηση να τα απορρίπτει, καθώς έτσι θα μείνουν απροστάτευτα πολλά υπερχρεωμένα νοικοκυριά κινδυνεύοντας να βγει το σπίτι τους στο σφυρί.

Οι δανειστές, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, προτείνουν η αντικειμενική αξία της κατοικίας για όσους εντάσσονται στο νόμο Κατσέλη να μην υπερβαίνει τις 120 χιλιάδες ευρώ, με το εισοδηματικό κριτήριο να προσεγγίζει τις 12.000 ευρώ, δηλαδή τα όρια της φτώχειας.

Από την πλευρά της, η ελληνική πλευρά επιμένει η αντικειμενική αξία της κατοικίας να είναι στις 300 χιλιάδες ευρώ, το εισοδηματικό κριτήριο στις 35 χιλιάδες ευρώ, ενώ το σύνολο των οφειλών να μην ξεπερνά τις 250 χιλιάδες ευρώ.

Η ελληνική πλευρά εκτιμά ότι με αυτήν την πρότασή της θα δοθεί κάλυψη στο 88% των υπερχρεωμένων νοικοκυριών που δυνάμει εντάσσονται στο νόμο Κατσέλη ή έχουν ήδη ενταχθεί.

Την ίδια ώρα, πηγές του υπουργείου αναφέρουν ότι δεν θα υπάρξει άλλη γενική ρύθμιση για προστασία της πρώτης κατοικίας, πέραν από αυτή που θα περιλαμβάνεται στον αναθεωρημένο νόμο Κατσέλη.

Διαφωνία υπάρχει όμως με τους εκπροσώπους των δανειστών και σε ότι αφορά την συνολική διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Το κουαρτέτο ζητά την πώλησή τους σε funds, κάτι που η ελληνική πλευρά φέρεται διατεθειμένη να δεχθεί μόνο για τα επιχειρηματικά δάνεια.

Τούτων δοθέντων, το νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των «κόκκινων δανείων», θέμα που επείγει δεδομένης της πίεσης του χρόνου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, (πρέπει να έχει γίνει έως το τέλος του έτους) θα βρεθεί στο επίκεντρο της νέας συνάντησης του υπουργού Οικονομίας Γιώργου Σταθάκη με τους εκπροσώπους των θεσμών την Πέμπτη το πρωί.

Η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ στο επίκεντρο

Τη σημερινή (Τετάρτη) πρώτη συνάντηση των δύο πλευρών απασχόλησε κυρίως η εφαρμογή της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για το γάλα, το ψωμί, τις εκπτώσεις και η περαιτέρω μείωση της γραφειοκρατίας στην αδειοδότηση των επιχειρήσεων -όλα τα θέματα τα οποία διευθετούνται από το υπουργείο.

Σε ότι αφορά στην κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων όλες τις Κυριακές του έτους, αναφέρθηκε από την ελληνική πλευρά ότι αναμένεται η απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Για τις ρυθμίσεις της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για τα ποτά και τα πετρελαιοειδή δεν έχει οριστεί χρόνος εφαρμογής διότι πρέπει να προηγηθούν μελέτες.

Σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων, η προτεινόμενη από την κυβέρνηση ΚΥΑ φαίνεται να γίνεται δεκτή από τους δανειστές.

Συγκεκριμένα η ΚΥΑ θα προβλέπει τη δυνατότητα συμμετοχής μη φαρμακοποιού στο μετοχικό κεφάλαιο του φαρμακείου χωρίς όμως να είναι ο αποκλειστικός μέτοχος.

Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Υπό προϋποθέσεις άρση των capital controls τον Ιούνιο...



Ο Χουλιαράκης υπενθυμίζει τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης...
O αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Χουλιαράκης, τόνισε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής οτι τα capital vontrols μπορεί να αρθούν τον Ιούνιο του 2016.
Οπως είπε, τα δημοσιονομικά μεγέθη έχουν...
αναθεωρηθεί, είναι βελτιωμένα, η τελική ύφεση θα είναι ηπιότερη για το 2015, και από -2,3% που προβλεπόταν αρχικά θα είναι της τάξεως του -1,4%, ενώ για το 2016 από -1,5% θα πέσει στο -1,3%.

Κατά τον Χουλιαράκη, τρεις είναι οι βασικοί στόχοι και οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης, όπως αποτυπώνονται στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού, του οποίου η τελική μορφή θα είναι έτοιμη σε ένα μήνα:

Πρώτον, η δημοσιονομική ισορροπία που εγγυάται ότι τα δημοσιονομικά οικονομικά δεν θα επιστρέψουν εκεί που ήταν πριν το 2010
Δεύτερον, η κοινωνική δικαιοσύνη με ανακατανομή πόρων και με κοινωνικά μέτρα και δράσεις εκεί που χρειάζονται, όπως ανθρωπιστική κρίση και φορείς υγείας, και
Τρίτον, η τόνωση του προγράμματος επενδύσεων.

«Άγκυρα, ο στόχος πρωτογενεούς ισοζυγίου»

«Άγκυρα του προϋπολογισμού για το 2016 είναι ο στόχος του πρωτογενούς ισοζυγίου που διαμορφώνεται στο 0,6% του ΑΕΠ, χαμηλότερος από το δεύτερο πρόγραμμα που ήταν στο 4,5% του ΑΕΠ. Αυτή η διαφορά σημαίνει κοντά στα 7,5 δισ. ευρώ» επεσήμανε ο κ. Χουλιαράκης, σημειώνοντας ότι αυτό επιτρέπει στην κυβέρνηση να έχει ευελιξία σε ότι αφορά την επιβολή μέτρων.

Read more...

Στέλεχος γερμανικής εταιρείας εξοπλιστικών καρφώνει Έλληνα υπουργό για μίζες...



Πρώην μάνατζερ της γερμανικής αμυντικής βιομηχανίας Krauss-Maffei παραδέχεται ότι υπήρξε δωροδοκία προς Έλληνες αξιωματούχους για την προμήθεια γερμανικών οβιδοβόλων το 2001. Το «βαθύ λαρύγγι» της Krauss-Maffei κάνει λόγο «μίζες» ύψους 7,9 εκατομμυρίων ευρώ, ενδεχομένως και στον...
τότε υπουργό Άμυνας στην Ελλάδα. Yπενθυμίζεται ότι στην κυβέρνηση Σημίτη υπουργός Εθνικής Άμυνας διετέλεσε από τις 13 Απριλίου 2000 έως τις 24 Οκτωβρίου 2001 ο Άκης Τσοχατζόπουλος και τον διαδέχτηκε ο Γιάννος Παπαντωνίου.


Γράφει ο Γιάννης Παπαδημητρίου στην Deutsche Welle:

Ο ηλικίας 72 ετών πρώην μάνατζερ της Krauss-Maffei Wegmann (KMW) λογοδοτεί από το Σάββατο σε δικαστήριο του Μονάχου. Κατηγορείται για φοροδιαφυγή, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και απόπειρα απάτης. Η εισαγγελία εκτιμά ότι για την προμήθεια 24 οβιδοβόλων συνολικής αξίας 188 εκατομμυρίων ευρώ το 2001 είχαν πληρωθεί «μίζες» ύψους 7,9 εκατομμυρίων ευρώ, ενδεχομένως και στον τότε υπουργό Άμυνας στην Ελλάδα. Τα χρήματα αυτά φερόταν να έχει καταβάλει έλληνας σύμβουλος ή διαμεσολαβητής της KMW, χρεώνοντάς τα ως «έξοδα για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών». Αλλά τουλάχιστον ένα εκατομμύριο από το συνολικό ποσό κατέληξε τελικά στον πρώην μάνατζερ της KMW. Ο ίδιος κατέθεσε στο δικαστήριο ότι αυτό συνέβη επειδή ο έλληνας διαμεσολαβητής του έδωσε τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε «καθαρά φιλική βάση» στην προμήθεια.

Ο κατηγορούμενος υποστηρίζει ότι η ίδια η KMW ποτέ δεν κατέβαλε απευθείας «ωφέλιμες πληρωμές» και ότι οι όποιες συναλλαγές με το εξωτερικό γίνονταν μονίμως μέσω τοπικών αντιπροσώπων ή διαμεσολαβητών, ενώ έκανε λόγο για πληρωμές προς τον τότε διευθυντή εξοπλισμών. Σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενά του, σε συμβόλαια άνω των 100 εκ. ευρώ μία προμήθεια ύψους 2 έως 3% ανταποκρινόταν «στα δεδομένα της αγοράς». Σύμφωνα μάλιστα με το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων ο κατηγορούμενος ανέφερε στο δικαστήριο ότι «ήταν γνωστό ότι στις χώρες της νότιας Ευρώπης δεν θα μπορούσαν να συναφθούν συμβόλαια χωρίς να γίνουν αυτές οι πληρωμές», για να συμπληρώσει ότι ο ίδιος δεν ήθελε καν να γνωρίζει περισσότερες λεπτομέρειες και δεν υπέβαλε σχετικές ερωτήσεις προς τους τοπικούς συνεργάτες στην Ελλάδα. «Η στάση η δική μου, η δική μας, ήταν: αφήστε με στην ησυχία μου, δεν είναι δική μας υπόθεση» ανέφερε στο δικαστήριο ο 72χρονος πρώην μάνατζερ της KMW.

Παραγράφεται η δωροδοκία

Ο δικαστής παρατήρησε εν τούτοις ότι η αμυντική βιομηχανία KMW φάνηκε να ανεβάζει σημαντικά το ποσό της προμήθειας προς τον έλληνα αντιπρόσωπο τη στιγμή ακριβώς που επρόκειτο να καταβληθούν οι πληρωμές προς τον κατηγορούμενο γερμανό μάνατζερ και, καθώς «τέτοια δώρα σπανίζουν», ρώτησε τον κατηγορούμενο μήπως υπάρχει άμεση σχέση με τα χρήματα που έλαβε. Εκείνος το αρνείται μετ΄επιτάσεως. Σε κάθε περίπτωση, τονίζει ο εισαγγελέας, δεν αποδεικνύεται ότι ο τότε επικεφαλής της KMW Μάνφρεντ Μπόντε ή οι μάνατζερ που είχαν επιφορτιστεί με τους ισολογισμούς της εταιρείας στο επίμαχο χρονικό διάστημα γνώριζαν τις «ωφέλιμες πληρωμές». Όπως κι αν έχουν τα πράγματα όμως, η κατηγορία της δωροδοκίας έχει πλέον παραγραφεί. Δεν ισχύει ωστόσο το ίδιο για τις υπόλοιπες κατηγορίες.

Αναφερόμενος σε πιθανά κίνητρά του, ο κατηγορούμενος, ο οποίος έχει προφυλακιστεί από τον Ιανουάριο, κατέθεσε τη δυσαρέσκειά του γιατί ο μισθός του δεν ξεπερνούσε τα 6.000 ευρώ καθαρά- μία αμοιβή «κάτω του μέσου όρου», όπως είπε. Η έρευνα της εισαγγελίας του Μονάχου συνεχίζεται. Σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων, στους υπόπτους περιλαμβάνονται και πρώην βουλευτές του γερμανικού κοινοβουλίου. Στα τέλη Σεπτεμβρίου πάντως ανεστάλη η εισαγγελική έρευνα για φοροδιαφυγή για τον σημερινό επικεφαλής της KMW Φρανκ Χάουν. Όπως ανέφερε ο ανώτατος εισαγγελέας Τόμας Στάινκραους-Κοχ, ο Χάουν δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνος, καθώς είχε αναλάβει τα ηνία της εταιρίας το 2006, ενώ οι κατηγορίες αφορούν φορολογικές δηλώσεις παρελθόντων ετών.

tvxs.gr

Read more...

Αλληλοκατηγορίες για εκβιασμούς...


...στη συνεδρίαση για τις άδειες των καναλιών...
"Αναψαν τα αίματα" και στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης και της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου με αντικείμενο το νομοσχέδιο για τις άδειες των ιδιωτικών καναλιών.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, αποκάλυψε ότι...

η Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Καναλιών έκανε καταγγελία στην Κομισιόν για το νομοσχέδιο. Μετά από αυτό, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι ζήτησαν να κατατεθεί η αλληλογραφία της κυβέρνησης με την Κομισιόν και να κληθούν το ΕΣΡ και η ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων).

Ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς απάντησε ότι η αλληλογραφία βρίσκεται από χθες το βράδυ στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των βουλευτών και κατήγγειλε «την προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων».

«Όποιος φορέας ή πρόσωπο κάνει μία αναφορά στα ευρωπαϊκά όργανα είναι υποχρεωμένοι να ρωτήσουν διά της υπηρεσιακής οδού για την καταγγελία. Σήμερα που είναι οι φορείς εδώ μπορείτε να ρωτήσετε τους φορείς, δηλαδή την Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Καναλιών που έκανε την καταγγελία», απάντησε ο Χρ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Δεν έχουμε απαντήσει ακόμη. Είναι χαμηλά στις προτεραιότητές μας το ζήτημα αυτό. Συνεννοηθήκαμε με την Κομισιόν και δεν υπάρχει θέμα».

«Είναι το παράπονο κάποιου ιδιώτη προς τις υπηρεσίες, οι οποίες ρωτούν ποια είναι η γνώμη τους γι’ αυτά. Η επιστολή αφορά αν δύναται η ΕΡΤ να παρέχει σήμα σε τρίτους. Η προθεσμία για απάντηση είναι εντός 20 ημερών και δεν έχει περάσει», πρόσθεσε και ο Ν. Παππάς.

Ο εισηγητής της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης κατήγγειλε ότι ο υπουργός Επικρατείας συνάντησε χθες φορείς πριν την συνεδρίαση για την ακρόαση κοινωνικών φορέων και αναρωτήθηκε αν τους ασκήθηκαν «πιέσεις, εκβιασμοί και τους έγινε μασάζ». «Σας γνωρίζω από τα παλαιά χρόνια. Όμως δεν πίστευα ότι ο παλιός συμφοιτητής μου που είχαν γνωρίσει στα αμφιθέατρα έχει τόσο υψηλούς στόχους, να γίνει υπουργός – καναλάρχης», είπε μάλιστα αναφερόμενος προσωπικά στον Νίκο Παππά.

«Να εξεταστούν οι ανήθικες καταγγελίες του Αυγενάκη που θεωρεί ότι όλες οι δημόσιες συναντήσεις με φορείς είναι πιέσεις, εκβιασμοί και μασάζ», ζήτησε από την πλευρά του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος. «Φαίνεται ότι έτσι μεγάλωσε ο κ. Αυγενάκης», είπε.

Read more...

Άνοιξε η εφαρμογή στο Taxis για το ΦΠΑ...


Δείτε το νέο έντυπο...
Διαθέσιμη είναι η στο Taxis η εφαρμογή υποβολής δήλωσης ΦΠΑ για το 3ο τρίμηνο 2015 και τον 9ο μήνα 2015 με νέα έκδοση του εντύπου Φ2.

Η δήλωση ΦΠΑ παρέμενε...
εκτός για αρκετές ημέρες λόγω των διαδικασιών αναβάθμισης και της ενσωμάτωσης των αλλαγών που έγιναν όπως προέβλεπε εγκύκλιος της ΓΓΔΕ.


Το νέο έντυπο περιλαμβάνει και την αναγραφή των ποσών του ΦΠΑ που θα παρακρατούν απευθείας και αυτόματα οι τράπεζες όπως ορίζει το νέο μνημόνιο για την είσπραξη του φόρου προστιθέμενης αξίας Νέος κωδικός - ο «404» - στον οποίο θα εμφανίζεται ο «φόρος που έχει δεσμευτεί μέσω τραπεζών» προστέθηκε στο νέο έντυπο δήλωσης του ΦΠΑ, το οποίο θα υποβάλλεται από όλους τους υπόχρεους μετά την 1η Οκτωβρίου.

Στις δηλώσεις ΦΠΑ που υποβάλλουν οι υποκείμενοι που υποχρεούνται σε τήρηση διπλογραφικού λογιστικού συστήματος για πράξεις που πραγματοποιούνται από 20 Ιουλίου 2015 έως και 31 Αυγούστου 2015 και υπάγονται στον συντελεστή ΦΠΑ 6% ή 4%, αυτές καταχωρούνται στο έντυπο ΦΠΑ ως εξής:

Η φορολογητέα αξία καταχωρείται στους κωδικούς «302» και «305» αντίστοιχα.

Ο φόρος που αναλογεί στην ανωτέρω φορολογητέα αξία, υπολογιζόμενος με συντελεστή 6,5% ή 5% καταχωρείται στους κωδικούς «332» και «335» αντίστοιχα και η διαφορά του φόρου μεταξύ των δύο συντελεστών, 6% και 6,5% καθώς και 5% και 4%, καταχωρείται στον κωδικό «402» του εντύπου «Λοιπά προστιθέμενα ποσά».

Η ίδια ως άνω φορολογική αντιμετώπιση θα πραγματοποιείται για δηλώσεις ΦΠΑ που υποβάλλονται από όλους τους υποκείμενους έως στις 1.10.2015, με τη χρήση του εντύπου ΦΠΑ, για φορολογικές περιόδους με έναρξη και λήξη από 1.7.2015 έως και στις 29.9.2015, λόγω παύσης εργασιών ή άλλη αιτία.

Στις δηλώσεις ΦΠΑ που υποβάλλουν οι υποκείμενοι που υποχρεούνται σε τήρηση απλογραφικού λογιστικού συστήματος για το τρίτο τρίμηνο του έτους 2015, οι πράξεις που έχουν πραγματοποιηθεί από 1η Ιουλίου 2015 έως και 19 Ιουλίου 2015 και υπάγονται στον συντελεστή ΦΠΑ 6,5% ή 5%, καταχωρούνται στο έντυπο ΦΠΑ ως εξής:

Η φορολογητέα αξία καταχωρείται στους κωδικούς «302» και «305» αντίστοιχα.

Ο φόρος που αναλογεί στην ανωτέρω φορολογητέα αξία, υπολογιζόμενος με συντελεστή 6% ή 4%, καταχωρείται στους κωδικούς «332» και «335» αντίστοιχα και η διαφορά του φόρου μεταξύ των δύο συντελεστών 6% και 6,5% καθώς και 5% και 4%, καταχωρείται στον κωδικό «422» του εντύπου «Λοιπά αφαιρούμενα ποσά»...

newsbeast.gr

Read more...

Έφτασε η λυπητερή του φόρου ακινήτων - o ΕΝΦΙΑ ανέβηκε στο Taxisnet...


Στο Taxis βρίσκονται τα περισσότερα από τα 6 εκατομμύρια εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ - ιδιοκτήτες θα κληθούν μέσα στα επόμενα 24ωρα να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για την πληρωμή του.

Η διαδικασία ανάρτησης ξεκίνησε από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων και όπως ενημερώνει το Taxis είναι σε εξέλιξη: «Σταδιακή ανάρτηση πράξεων διοικητικού προσδιορισμού...
Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (Εν.Φ.Ι.Α.) και αποφάσεων χορήγησης έκπτωσης ή μείωσης του φόρου».

Για να βρει κάποιος το εκκαθαριστικό πρέπει να πάει στο Taxis είτε στην προσωποποιημένη πληροφόρηση, είτε στην εφαρμογή του Ε9.

Φέτος αν κάποιος πληρώσει εφάπαξ δεν θα έχει καμία έκπτωση, ενώ εκτός από τον ΕΝΦΙΑ όσοι έχουν ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 300.000 ευρώ είναι αντιμέτωποι με έναν διπλό φόρο.

Η 1η δόση θα πρέπει να πληρωθεί σχεδόν αμέσως ως τις 30 Οκτωβρίου. Αν καθυστερήσει ο φορολογούμενος να πληρώσει έστω και μία ημέρα, θα επιβαρυνθεί με προσαυξήσεις 0,73% για κάθε μήνα που θα περνάει από την καταληκτική ημερομηνία πληρωμής της κάθε δόσης.

Οι επόμενες τέσσερις δόσεις θα πληρωθούν αντίστοιχα στα τέλη των επόμενων μηνών, με την τελευταία να πρέπει να καταβληθεί ως τα τέλη Φεβρουαρίου.

Στο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε από τη Βουλή υπάρχουν ορισμένες σημαντικές αλλαγές για τον ΕΝΦΙΑ, με βασικότερη αυτήν της πληρωμής ακόμη και για 1 ευρώ φόρο αντί για 5 ευρώ που ίσχυε πέρυσι.

Επίσης με ΕΝΦΙΑ θα επιβαρυνθούν όσοι διατηρούν ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Ποιοι δικαιούνται έκπτωση ή απαλλαγή

Εκπτωση 20% προβλέπεται για κενά και μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα καθ' όλη τη διάρκεια του 2014. Αυτό αποδεικνύεται από το Εντυπο Ε2 αλλά και από το ρολόι της ΔΕΗ.

Εκπτωση 50% χορηγείται σε οικονομικά αδυνάμους εφόσον συντρέχουν σωρευτικά τα εξής:

α) Το συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα του προηγούμενου έτους δεν είναι πάνω από 9.000 ευρώ. Το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για τον/τη σύζυγο και κάθε εξαρτώμενο μέλος.

β) Το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων δεν είναι πάνω από 150 τ.μ.

γ) Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή προσδιορίζεται για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού φόρου, δεν ξεπερνά το ποσό των 85.000 ευρώ για τον άγαμο, των 150.000 ευρώ για τον έγγαμο και τον ή τη σύζυγό του ή τη μονογονεϊκή οικογένεια με ένα εξαρτώμενο τέκνο και των 200.000 ευρώ για τον έγγαμο, τον ή τη σύζυγό του και τα εξαρτώμενα τέκνα τους ή τη μονογονεϊκή οικογένεια με δύο εξαρτώμενα τέκνα.

Εκπτωση 100% χορηγείται σε τριτέκνους, πολυτέκνους και άτομα με αναπηρία από 80% και πάνω εφόσον υπάρχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:

α) Το φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα του προηγούμενου έτους δεν είναι πάνω από 12.000 ευρώ. Το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για τον/τη σύζυγο και κάθε εξαρτώμενο μέλος.

β) Το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων δεν είναι πάνω από 150 τ.μ.

Για να πάρει κάποιος έκπτωση ή απαλλαγή υπολογίζονται στα συνολικά εισοδήματα και αφορολόγητα επιδόματα, όπως είναι το επίδομα ανεργίας, το οικογενειακό επίδομα, το επίδομα τριτέκνων - πολυτέκνων, η διαφορά του τεκμαρτού εισοδήματος με το πραγματικό, το ΕΚΑΣ χαμηλοσυνταξιούχων, το φοιτητικό επίδομα, οι αποζημιώσεις απόλυσης, οι μισθοί, συντάξεις και πάγια αντιμισθία ολικά τυφλών και κινητικά αναπήρων σε ποσοστό άνω του 80%...
newsbeast.gr

Read more...

Προς τα πίσω τα ρολόγια τα ξημερώματα της Κυριακής...


Προς τα πίσω τα ρολόγια τα ξημερώματα της ΚυριακήςΜια επιπλέον ώρα ύπνου θα κερδίσουμε με την επιστροφή στην κανονική ώρα από την Κυριακή 25 Οκτωβρίου. 
Με τη λήξη της... θερινής ώρας, οι δείκτες των ρολογιών τα ξημερώματα της Κυριακής πρέπει να γυρίσουν μια ώρα πίσω στις 04.00 ώστε να δείχνουν 03:00.

Read more...

Στα άκρα η κόντρα της με το Μαξίμου Σαββαΐδου: Γιατί δεν παραιτούμαι...

Με επιστολή μου έχω ενημερώσει ήδη τον πρωθυπουργό - Θα προχωρήσω σε όλες τις νομικές ενέργειες για τη δικαίωσή μου - Αν έφευγα τώρα θα ήταν σαν να παραδεχόμουν την ενοχή μου - Δεν ζημίωσα το Δημόσιο, δεν ωφελήθηκα εγώ - Η παραίτησή μου θα οδηγήσει στη μετατροπή της ανεξάρτητης Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων σε μια φοβισμένη φορολογική διοίκηση... Aνακοίνωση καταπέλτη εξέδωσε η Κατερίνα Σαββαίδου, η οποία επιβεβαιώνει... τον «πόλεμο» της ίδιας και του Μαξίμου, τονίζοντας ότι της ζητήθηκε από τον Ευκλείδη Τσακαλώτο η παραίτησή της από τη θέση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων. Εξηγεί, μάλιστα, ότι αρνείται να παραιτηθεί, καθώς, όπως υπογραμμίζει «δεν μπορώ να αποχωρήσω σε μια χρονική στιγμή που αβάσιμα αμφισβητείται η ορθή εκπλήρωση των καθηκόντων μου και πλήττεται η εντιμότητά μου και η αξιοπρέπειά μου λόγω της εμπλοκής του ονόματος μου σε δικαστικές περιπέτειες». Ξεκαθαρίζει ότι δεν θα επιτρέψει «η παραίτησή μου να θεωρηθεί ως παραδοχή της εμπλοκής μου σε οποιοδήποτε σκάνδαλο ή να οδηγήσει στη μετατροπή της ανεξάρτητης Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων σε μια φοβισμένη φορολογική διοίκηση που δεν μπορεί να εκπληρώσει την αποστολή της». Φτάνει την κόντρα στα άκρα, καθώς ανακοίνωσε την απόφασή της να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες για τη δικαίωσή μου και την προστασία της τιμής και της υπόληψής μου. Τέλος, αναφέρει ότι οι κατηγορίες που της αποδίδονται είναι αβάσιμες νομικά και έχουν σκοπό να πλήξουν την εντιμότητα και την αξιοπρέπειά μου, καθώς και στο πρόσωπό μου, την ανεξαρτησία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. «Σε κάθε περίπτωση από τις αποφάσεις μου δεν ζημιώθηκε σε καμία περίπτωση το Δημόσιο, ούτε ωφελήθηκα με κανένα τρόπο εγώ προσωπικά, πράγμα που θα ήταν απαραίτητο προκειμένου οι ως άνω αποφάσεις να στοιχειοθετούν ποινικά αδικήματα», επισημαίνει. Όλη η ανακοίνωση: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΣΑΒΒΑΙΔΟΥ Σε συνέχεια του αιτήματος του Πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα, το οποίο διατυπώθηκε τηλεφωνικά από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο, γα την υποβολή της παραίτησης μου από τη θέση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων με σκοπό τη «διευκόλυνση» της κυβέρνησης μετά την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος μου για το πλημμέλημα της παράβασης καθήκοντος λόγω της έκδοσης της απόφασης για την απόδοση του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων, αλλά κυρίως στο πλαίσιο λογοδοσίας προς τους πολίτες, θα ήθελα να αναφέρω τα ακόλουθα: Με επιστολή μου ενημέρωσα γραπτώς τον Πρωθυπουργό τόσο για την ουσία των δυο υποθέσεων που είδαν το φως της δημοσιότητας όσο και για την πρόθεσή μου να μην παραιτηθώ από τη θέση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων καθώς και για τους λόγους που μου επιβάλλουν την λήψη της απόφασης αυτής. Α) Όσον αφορά την άσκηση της ποινικής δίωξης για την απόφαση σχετικά με το χρόνο απόδοσης του ειδικού φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων: 1. Ο φόρος τηλεοπτικών διαφημίσεων θεσπίσθηκε το 2010 και δεν εφαρμόσθηκε ποτέ καθώς με συνεχείς νομοθετικές παρεμβάσεις, της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας, η έναρξη ισχύος αναστελλόταν κάθε φορά για ένα έτος. Πρώτος χρόνος εφαρμογής είναι το 2015, δεδομένου ότι η τελευταία αναστολή έληξε στο τέλος του 2014. 2. Ως Γ.Γ.Δ.Ε. υπέγραψα και απέστειλα στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης δύο αποφάσεις σχετικές με το χρόνο απόδοσης του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων: την ΠΟΛ 1016/2015 η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 115 Β΄ της 21ης Ιανουαρίου 2015 και την ΠΟΛ 1180/2015 η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1835 Β΄ της 25ης Αυγούστου 2015. Και οι δυο αποφάσεις δημοσιεύθηκαν στο ΦΕΚ μετά από έλεγχο νομιμότητας εκ μέρους της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης. Κάθε απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως υπόκειται σε έλεγχο νομιμότητας και εγκρίνεται από τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης πριν την αποστολή της προς δημοσίευση στο ΦΕΚ. Ο έλεγχος νομιμότητας αφορά την αρμοδιότητα του συγκεκριμένου οργάνου για την έκδοση της απόφασης καθώς και τη συμβατότητα αυτής με τις κείμενες διατάξεις. 3. Με την πρώτη ΠΟΛ 1016/2015 προβλέφθηκε η μετάθεση του χρόνου απόδοσης του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων και όχι η αναστολή επιβολής του φόρου. Με την απόφαση αυτή δεν επέρχεται απώλεια δημοσίων εσόδων, ούτε επιβάρυνση του προϋπολογισμού, διότι τα έσοδα ως και τον Φεβρουάριο 2016 αποτελούν έσοδα του έτους 2015. 4. Όσον αφορά το ύψος του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων τα παρακάτω στοιχεία είναι ενδεικτικά: σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους έχουν προϋπολογισθεί έσοδα της τάξεως των 94 εκατομμυρίων ευρώ αλλά εξαιτίας της συρρίκνωσης της οικονομικής δραστηριότητας, το πρώτο τετράμηνο του έτους βεβαιώθηκαν έσοδα της τάξεως των 12,2 εκατομμυρίων ευρώ εκ των οποίων εισπράχθηκαν 3,7 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτές τις συνθήκες της αγοράς η απόφαση του Ιανουαρίου 2015 ήρθε απλώς να δώσει περισσότερο χρόνο, χωρίς να διαγράφει καμία φορολογική υποχρέωση, για την εξόφληση του φόρου κατόπιν συνολικού αιτήματος των επιχειρήσεων της αγοράς (Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδας, Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας και Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας). Διευκρινίζεται ότι ο φόρος τηλεοπτικών διαφημίσεων βαρύνει τις διαφημιζόμενες επιχειρήσεις και όχι τα κανάλια. 5. Για το ζήτημα του χρόνου απόδοσης του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων η νέα κυβέρνηση ενημερώθηκε αμέσως μετά τις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015. Συγκεκριμένα ενημερώθηκαν από εμένα προσωπικά η τότε Αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομικών κα Νάντια-Όλγα Βαλαβάνη καθώς και ο τότε Προϊστάμενος του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού κ. Φραγκίσκος Κουτεντάκης αναφορικά με τη δυνατότητα τροποποίησης της εν λόγω απόφασης, σε περίπτωση που αυτό κρινόταν επιβεβλημένο. Άλλωστε η είσπραξη του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων συμπεριελήφθη και στην επιστολή Βαρουφάκη προς τους θεσμούς της 20 Φεβρουαρίου 2015. Επομένως η Κυβέρνηση ήταν ενήμερη και θα μπορούσε, αν το έκρινε απαραίτητο, να μου ζητήσει νωρίτερα την τροποποίηση της ως άνω απόφασης και την επίσπευση της διαδικασίας απόδοσης του φόρου. Αυτό έγινε μόλις τον Αύγουστο του 2015, οπότε και ενήργησα άμεσα προς αυτό. 6. Με τη δεύτερη απόφαση (ΠΟΛ 1180/2015) προβλέφθηκε διαφορετικό χρονοδιάγραμμα καταβολής του φόρου για το 2015 και συγκεκριμένα η καταβολή μέχρι 30/9/2015 για το πρώτο τετράμηνο του έτους και μέχρι 30/11/2015 για το δεύτερο. Για τους τελευταίους τέσσερις μήνες, η καταβολή θα γίνεται σε μηνιαία βάση. Πρακτικά επομένως με τη δεύτερη απόφαση, η οποία ελήφθη σε συνεννόηση με το γραφείο του Πρωθυπουργού, η είσπραξη του φόρου ξεκινά μόλις τέσσερις μήνες νωρίτερα σε σχέση με την πρώτη απόφαση. Και με τη δεύτερη απόφαση άλλωστε, καταληκτική ημερομηνία εξόφλησης της τελευταίας δόσης του φόρου για το 2015 (αυτής του Δεκεμβρίου), είναι ο Ιανουάριος του 2016. 7. Η πρώτη απόφαση για την οποία κατηγορούμαι ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΣΗΜΕΡΑ. 8. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι οι αποδιδόμενες σε εμένα κατηγορίες είναι παντελώς αβάσιμες και ως εκ τούτου δεν τίθεται κανένα θέμα νομιμότητας ούτε επομένως και ηθικής τάξης, το οποίο να δικαιολογεί την απαίτηση του Πρωθυπουργού για παραίτησή μου. 9. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα δεν έχω λάβει κλητήριο θέσπισμα, δεν γνωρίζω σε τι συνίσταται η παράβαση καθήκοντος για την οποία διώκομαι και η μόνη ενημέρωσή μου προέρχεται από τα δημοσιεύματα. Β) Όσον αφορά τις καταγγελίες περί «παγώματος προστίμου» που επιβλήθηκε σε εταιρεία λόγω της απόφασης επανελέγχου της, σημειώνονται τα ακόλουθα: 1. Στην περίπτωση επανελέγχου, ΚΑΜΙΑ από τις υποχρεώσεις του φορολογούμενου και τα δικαιώματα του Δημοσίου δεν αναστέλλονται. Δηλαδή, ο φορολογούμενος εξακολουθεί να έχει την υποχρέωση να καταβάλει τους φόρους και τα πρόστιμα που του έχουν καταλογιστεί ενώ σε περίπτωση που δε συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις του εφαρμόζονται όλες οι προβλεπόμενες συνέπειες (λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης, άσκηση ποινικής δίωξης για μη καταβολή χρεών προς το Δημόσιο). 2. Η ΓΓΔΕ έχει λάβει στη συγκεκριμένη υπόθεση μέτρα αναγκαστικής είσπραξης (μέχρι το χρόνο επιβολής των capital controls, καθώς στη συνέχεια τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης «πάγωσαν» σε συνέχεια της έκδοσης διαδοχικών Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου), έχει κάνει όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες για την άσκηση ποινικής δίωξης για μη καταβολή των σχετικών χρεών και δεν έχει διατάξει καμία αναστολή καταβολής των προστίμων που καταλογίσθηκαν στην εταιρεία. Επομένως, ο επανέλεγχος δεν συνιστά ευνοϊκή μεταχείριση της εταιρείας, πολύ περισσότερο δε όταν επεκτάθηκε και στις υπόλοιπες εμπλεκόμενες επιχειρήσεις. Ο αρχικός έλεγχος αφορούσε μία επιχείρηση, ο επανέλεγχος αφορά τρεις. Ο επανέλεγχος της επιχείρησης δηλαδή συνοδεύτηκε από αντίστοιχες εντολές για τον έλεγχο όλων των συνδεόμενων επιχειρήσεων (εκδότες-λήπτες τιμολογίων για αγορές εμπορευμάτων και παροχή υπηρεσιών) προκειμένου να διασφαλιστούν πλήρως τα δικαιώματα του Δημοσίου καθώς και το ενιαίο του φορολογικού ελέγχου των υποθέσεων αυτών ελέγχοντας όλο το κύκλωμα των συναλλαγών. Επομένως, ο επανέλεγχος μπορεί ενδεχομένως να οδηγήσει σε καταλογισμό μεγαλύτερων φόρων και προστίμων. 3. Σε καμία περίπτωση ο επανέλεγχος δεν ακυρώνει ή τροποποιεί καταλογιστική πράξη επιβολής φόρου ή προστίμου, η οποία έχει εκδοθεί. Επομένως, ανεξαρτήτως, αποτελέσματος η ΓΓΔΕ, δεν ακύρωσε και δεν μπορεί να ακυρώσει τις πράξεις επιβολής προστίμων. 4. Η έκθεση επανελέγχου που συντάσσεται –ανεξαρτήτως αποτελέσματος - διαβιβάζεται στο αρμόδιο Δικαστήριο και συνεκτιμάται από αυτό, το οποίο και μόνο μπορεί να ακυρώσει ή να τροποποιήσει την αρχική πράξη επιβολής φόρου ή προστίμου. 5. Οι ελεγκτές των ειδικών συνεργείων δεν επιλέγονται από το Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, ενώ οι παραιτήσεις μελών των συνεργείων στη συγκεκριμένη περίπτωση θεωρώ ότι οφείλονται στο φόβο των ελεγκτών να ασχοληθούν με μία υπόθεση, για την οποία η ελεγχόμενη εταιρεία έχει υποβάλει μήνυση κατά των εμπλεκόμενων εφοριακών και τελωνειακών υπαλλήλων. Το υπαρκτό αυτό πρόβλημα, του φόβου δηλαδή των ελεγκτών να ασχοληθούν με μία υπόθεση, επιχειρούσε να αντιμετωπίσει η προωθούμενη σε συνεννόηση με την Κυβέρνηση και τους Θεσμούς διάταξη νόμου, η οποία εμφανίστηκε από μερίδα του Τύπου ως προσπάθειά μου να κατοχυρώσω την ασυλία μου. 6. Σε αντίθεση, με όσα αναληθώς αναφέρονται σε κακόβουλα δημοσιεύματα, ότι δήθεν καθυστέρησε ο έλεγχος και η έκδοση πράξεων επιβολής φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ, επειδή δεν συνεδρίαζε η Επιτροπή του άρθρου 30 που κρίνει το κύρος των βιβλίων των εταιρειών, σημειώνω ότι η εν λόγω Επιτροπή έχει καταργηθεί και επομένως απαιτούνταν η ψήφιση διάταξης για την επανασύστασή της, γεγονός για το οποίο είχα ενημερώσει επανειλημμένως την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, δεδομένου ότι το ζήτημα ήταν γενικότερο και αφορούσε πλειάδα εκκρεμών υποθέσεων. Ωστόσο, μέχρι σήμερα το ζήτημα δεν έχει ρυθμισθεί νομοθετικά, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις της ΓΓΔΕ. 7. Η απόφαση για την πραγματοποίηση επανελέγχου αποτελεί αρμοδιότητα της φορολογικής διοίκησης που την ασκεί κατά διακριτική ευχέρεια, ενώ δεν απαγορεύεται από καμία διάταξη σε περίπτωση που η υπόθεση εκκρεμεί στα δικαστήρια. Συμπερασματικά έχω να σημειώσω: 1. Οι κατηγορίες που μου αποδίδονται είναι αβάσιμες νομικά και έχουν σκοπό να πλήξουν την εντιμότητα και την αξιοπρέπειά μου, καθώς και στο πρόσωπό μου, την ανεξαρτησία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. 2. Σε κάθε περίπτωση από τις αποφάσεις μου δεν ζημιώθηκε σε καμία περίπτωση το Δημόσιο, ούτε ωφελήθηκα με κανένα τρόπο εγώ προσωπικά, πράγμα που θα ήταν απαραίτητο προκειμένου οι ως άνω αποφάσεις να στοιχειοθετούν ποινικά αδικήματα. 3. Σε αντίθεση, με όσα αναληθώς αναφέρονται σε δημοσιεύματα, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων δεν προώθησε διατάξεις περί ασυλίας του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων με σκοπό να αποφευχθεί η ποινική μου δίωξη. Οι σχετικές διατάξεις περί οριοθέτησης της ευθύνης των οργάνων της ΓΓΔΕ, οι οποίες προβλέπονται τόσο στο γενικό πλαίσιο της αυτονομίας της ΓΓΔΕ όσο και ως ξεχωριστή μνημονιακή υποχρέωση στο τρίτο πλέον μνημόνιο (Ν.4336/2015) με χρόνο υλοποίησης τον Οκτώβριο 2015, και οι οποίες επρόκειτο να κατατεθούν προς ψήφιση, έχουν αποτελέσει αντικείμενο μακροχρόνιων συζητήσεων μεταξύ της Κυβέρνησης και των δανειστών, στις οποίες συζητήσεις συμμετείχε η ΓΓΔΕ. Οι διατάξεις αυτές, που αφορούν τους ελεγκτές και άλλους υπαλλήλους της ΓΓΔΕ και του ΣΔΟΕ που έχουν θέσεις ευθύνης, καθώς και τον εκάστοτε Γραμματέα, είχαν ως σκοπό να προστατεύουν το σύνολο του ελεγκτικού μηχανισμού (ΓΓΔΕ και ΣΔΟΕ) από αβάσιμες καταγγελίες που στοχεύουν να εμποδίσουν το έργο τους. Οι διατάξεις άλλωστε ρητά αναφέρουν ότι σε περίπτωση δόλου δεν υπάρχει η παραμικρή ποινική προστασία . 4. Η αναφορά από μερίδα του Τύπου σε δήθεν παραβάσεις μου εγείρει ερωτηματικά, καθώς συμπίπτει χρονικά με μνημονιακές δεσμεύσεις για τη μεταφορά από το ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ σημαντικών υποθέσεων φοροδιαφυγής (μνημονιακή υποχρέωση που πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως τις 30 Οκτωβρίου 2015), την θεσμοθέτηση της πλήρους ανεξαρτησίας της ΓΓΔΕ (μνημονιακή δέσμευση διαρκούς χαρακτήρα), καθώς και την ψήφιση των διατάξεων για την μη άσκηση ποινικής δίωξης των οργάνων της φορολογικής διοίκησης, μεταξύ των οποίων και του Γενικού Γραμματέα (μνημονιακή δέσμευση η οποία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τον Οκτώβριο του 2015 και πριν τη μεταφορά του ΣΔΟΕ). ΑΡΝΗΘΗΚΑ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΩ από τη θέση του Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, καθώς δεν μπορώ να αποχωρήσω σε μια χρονική στιγμή που αβάσιμα αμφισβητείται η ορθή εκπλήρωση των καθηκόντων μου και πλήττεται η εντιμότητά μου και η αξιοπρέπειά μου λόγω της εμπλοκής του ονόματος μου σε δικαστικές περιπέτειες. Άλλωστε, δεν θα επιτρέψω, η παραίτησή μου να θεωρηθεί ως παραδοχή της εμπλοκής μου σε οποιοδήποτε σκάνδαλο ή να οδηγήσει στη μετατροπή της ανεξάρτητης Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων σε μια φοβισμένη φορολογική διοίκηση που δεν μπορεί να εκπληρώσει την αποστολή της. Τέλος, είμαι αποφασισμένη να προχωρήσω σε όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες για τη δικαίωσή μου και την προστασία της τιμής και της υπόληψής μου. Ειδικότερα: 1. Όσον αφορά το ζήτημα της απόφασης απόδοσης του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων, θα περιμένω να μου κοινοποιηθεί το κλητήριο θέσπισμα, προκειμένου να ενημερωθώ σε τι συνίσταται η παράβαση καθήκοντος και να μπορέσω να ασκήσω τις όποιες νόμιμες ενέργειες. Να επισημάνω ότι η δημοσιοποίηση της δίωξης έγινε πριν καν λάβω επίσημα γνώση για αυτήν καθώς μέχρι σήμερα δεν μου έχει κοινοποιηθεί το κλητήριο θέσπισμα για τη σε βάρος μου άσκηση δίωξης. 2. Όσον αφορά τις καταγγελίες περί «παγώματος προστίμου» που επιβλήθηκε σε εταιρεία λόγω της απόφασης επανελέγχου της, προσήλθα σήμερα στον Εισαγγελέα και αφού έδωσα προφορικές εξηγήσεις, ζήτησα και έλαβα προθεσμία για την υποβολή γραπτών εξηγήσεων (υπομνήματος) έως τη Δευτέρα 26-10-2015... protothema.gr Αναρτήθηκε από nonews-NEWS

Read more...

Το τρακ του «Τζιτζι» και η... οργή των Καραμανλικών...


Στον απόηχο των αρνητικών για τον Απόστολο Τζιτζικώστα δημοσκοπήσεων, που τον εμφανίζουν να δίνει μάχη με τον Κυριάκο Μητσοτάκη για τη 2η θέση, το επιτελείο του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας είχε επενδύσει πολλά στην...
παρουσία του στο Γκάζι.

Και δικαίως, μιας και η περιορισμένη απήχηση του πολιτικού μηνύματός του στην κοινωνική βάση της Κεντροδεξιάς, είχε άμεση ανάγκη από μια τονωτική ένεση, για να μείνει ο Απόστολος Τζιτζικώστας στην κούρσα για την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας, και να διαψεύσει εκείνους που προβλέπουν ήδη ότι στις τελευταίες στροφές θα επιλέξει να αποχωρήσει, από τη στιγμή που θα διαπιστώσει ότι το σημερινό, αρνητικό για τον ίδιο κλίμα, δεν αλλάζει.

Οι μεγάλες προσδοκίες του επιτελείου Τζιτζικώστα, φαίνεται να μην απέδωσαν. Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας δεν κόμισε τις ριζοσπαστικές ιδέες για τις οποίες μιλούσε το επιτελείο του, και η απουσία αυτής της φρεσκάδας εξηγεί ως ένα σημείο γιατί ο Απόστολος Τζιτζικώστας δεν έχει καταφέρει να διαμορφώσει ρεύμα νίκης, ή να πείσει ως “κήρυκας του νέου”.

Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα ωστόσο ήταν η παράμετρος της “τρακαρισμένης” σκηνικής παρουσίας του Απόστολου Τζιτζικώστα. Οι κινήσεις των χεριών του ήταν νευρικές, δείγμα του αναμενόμενου άγχους του, καθώς μιλούσε ενώπιον του αθηναϊκού κοινού, ο τόνος της φωνής του είχε συχνά κομπιάσματα, ενώ δυσκολεύτηκε να “εικονοποιήσει”, όπως λέγεται στην ορολογία της πολιτικής επικοινωνίας, το μήνυμά του, καθώς κοιτούσε τα χαρτιά της ομιλίας που είχε μπροστά του, τις στιγμές που θα έπρεπε να κοιτάζει το ακροατήριο στα μάτια, ώστε να το παρακινήσει να τον ακολουθήσει.

Η παρουσία Τζιτζικώστα ωστόσο είχε και μια παραπολιτική παράμετρο, καθώς αποστροφές της ομιλίας του θεωρήθηκαν ως ευθείες αιχμές κατά του Κώστα Καραμανλή (“κατάργηση επετηρίδας”, “ακινησία”), με αποτέλεσμα να προκαλέσουν την οργή στελεχών του καραμανλικού στρατοπέδου.

Από την πρώτη κιόλα στιγμή της ανακοίνωσης της υποψηφιότητας Τζιτζικώστα άλλωστε, το περιβάλλον του παρουσίαζε τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας ως εκείνον που “επαναστάτησε” κατά του Κώστα Καραμανλή, και επιχειρεί να αποστρατεύσει τον καραμανλισμό από την Κεντροδεξιά...

ysterografa.gr

Read more...

Με 0-1 και χρυσό σκόρερ τον Ιντέγε Ο Ολυμπιακός άλωσε και το Ζάγκρεμπ και... βλέπει «16»


 

    Aθήνα
    Μία ακόμη μαγική νύχτα για τον Ολυμπιακό στη φάση των ομίλων του Champions League. Μετά το Εμιρέιτς, οι «ερυθρόλευκοι» άλωσαν και το Μάξιμιρ του Ζάγκρεμπ με 1-0 χάρη σε γκολάρα του Ιντέγε και πλέον κρατάνε στα χέρια τους την υπόθεση πρόκριση για τους «16» της διοργάνωσης.

    Οι πρωταθλητές Ελλάδας έφτασαν τους έξι βαθμούς και πλέον ισοβαθμούν με την Μπάγερν Μονάχου στην πρώτη θέση του βαθμολογικού πίνακα στον 6ο όμιλο. Επόμενη ευρωπαϊκή στάση για τον Ολυμπιακό, θα είναι το ματς της 4ης Νοεμβρίου με την Ντιναμό στο «Γ. Καραϊσκάκης», εκεί όπου ευελπιστεί ότι θα εξασφαλίσει την πρόκριση στην επόμενη φάση του θεσμού.

    18 φωτογραφίες


    Αναγνωριστικό και για τις δύο ομάδες, ήταν το πρώτο ημίχρονο στο στάδιο Μαξιμίρ. Ο Ολυμπιακός, ο οποίος ξεκίνησε χωρίς εκπλήξεις στη σύνθεσή του και με τον Μιλιβόγεβιτς να πραγματοποιεί ντεμπούτο (ήταν τιμωρημένος στα ματς με Μπάγερν και Άρσεναλ), φάνηκε να ελέγχει το ρυθμό του αγώνα, αφού πρώτα χρειάστηκε να συμπληρωθεί το πρώτο ημίωρο.

    Τριάντα λεπτά κακού ποδοσφαίρου, με τους γηπεδούχους να έχουν μία και μόνο ευκαιρία, κι αυτήν, από στημένη φάση. Συγκεκριμένα στο 28` και από την εκτέλεση φάουλ του Μασάντο από θέση έξω αριστερά, ο Μαζουακού έκανε την κεφαλιά προς τα πίσω, όμως ο Ρομπέρτο ήταν σε ετοιμότητα και μπλόκαρε. Στο 32ο λεπτό, το σουτ του Μαζουακού από περίπου 30 μέρα, ο Εντουάρντο έπεσε και απέκρουσε δύσκολα.

    Όσο νωθρές εμφανίστηκαν οι δύο ομάδες στο πρώτο ημίχρονο, τόσο ζωήρεψαν στο δεύτερο, χάνοντας εκατέρωθεν σημαντικές ευκαιρίες για να ανοίξουν το σκορ μέσα σε διάστημα τριών λεπτών και συγκεκριμένα από το 52` έως το 54`.

    Η αρχή έγινε από την Ντιναμό με τον Άντολιτς να σημαδεύει το δεξί κάθετο δοκάρι της εστίας του Ρομπέρτο, ενώ δύο λεπτά αργότερα, ο Ελαμπντελαουί άνοιξε ωραία στον Πάρντο, εξαιρετικό γύρισμα του δεύτερου στον Ιντέγε, με τον Νιγηριανό να αστοχεί με προβολή σε κενή εστία! Στο 77` η Ντιναμό είχε και δεύτερο δοκάρι. Από το λάθος διώξιμο της μπάλας από τους «ερυθρόλευκος», ο Ρογκ έπιασε το πλασέ, η μπάλα κόντραρε στα σώματα αμυντικών και κατέληξε στην εξωτερική πλευρά του αριστερού δοκαριού.

    Η Ντιναμό έκανε τα δοκάρια, ο Ολυμπιακός ήταν αυτός που άνοιξε το σκορ. Στο 79ο λεπτό, από μπαλιά του Σιόβα στην πλάτη της άμυνας, ο Νιγηριανός από πολύ πλάγια θέση δεν πασάρει στον Ντομίνγκεζ που έρχοταν από πίσω, αλλά πλάσαρε ιδανικά νικώντας τον Εντουάρντο στην κλειστή του γωνία. Τρίτο σερί γκολ για τον Ιντέγε (δύο στο πρωτάθλημα, ένα στην Ευρώπη) για τον Νιγηριανό επιθετικό, ο οποίος νωρίτερα είχε χάσει το... άχαστο, αλλά πλέον ήταν ο ήρωας του Ολυμπιακού.

    Στο 85` ο Ντομίνγκεζ από καλή θέση, δεν έκανε καλό σουτ, με αποτέλεσμα να μπλοκάρει εύκολα ο Εντουάρντο, ενώ ένα λεπτό αργότερα, το αριστερό σουτ του Ντομίνγκεζ, απέκρουσε ο γκολκίπερ των Κροατών. Στο 89` η μπάλα από την κεφαλιά του Τσόριτς έφυγε μόλις άουτ, ενώ στο τέταρτο λεπτό των καθυστερήσεων, οι Κροάτες διαμαρτυρήθηκαν για χέρι, όμως ο Ταλιαβέντο το μόνο που υπέδειξε ήταν το τέλος του αγώνα.

    Διαιτητής: Πάολο Ταλιαβέντο (Ιταλία)

    Κίτρινες κάρτες: 
    Ταραβέλ (40`), Σουντανί (80`) - Σιόβας (82`)

    ΝΤΙΝΑΜΟ ΖΑΓΚΡΕΜΠ (Ζόραν Μάμιτς):
     Εντουάρντο, Άντονιτς, Σουντάνι, Μασάντο, Φερνάντες (73` Ενρίκες), Σάντος, Χότζιτς (60` Πιάτσα), Πίβαριτς, Ρογκ (87` Τσόριτς), Ματέλ, Ταραβέλ.

    ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ (Μάρκο Σίλβα):
     Ρομπέρτο, Ελεμπντελαουί, Μποτία, Σιόβας, Μαζουακού, Μιλιβόγεβιτς, Κασάμι, Πάρντο (83` Σαλίνο), Φορτούνης (72` Τσόρι Ντομίνγκες), Σεμπά (89` Ντα Κόστα), Ιντέγε.
    Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Read more...