Καρτέλ μεγαλοεργολάβων, σε δημόσια έργα, ερευνά για πρώτη φορά η Επιτροπή Ανταγωνισμού, έπειτα από καταγγελίες ανταγωνιστών για στήσιμο μεγάλων έργων και μοίρασμα εργολαβιών. Όπως αποκαλύπτει σήμερα στο πρωτοσέλιδό της η Εφημερίδα των Συντακτών, η έρευνα, σύμφωνα με πληροφορίες, πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα στα κεντρικά γραφεία της Ελλάκτωρ του Μπόμπολα , της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ του κ. Περιστέρης και της Μοχλός του κ. Στέγγου.
Οι Αρχές πήραν, με την συναίνεση των ελεγχομένων, αντίγραφα σκληρών δίσκων, από τους υπολογιστές, ενώ αναζήτησαν έγγραφα, χειρόγραφες σημειώσεις, αλληλογραφία και άλλα στοιχεία. Η έρευνα πάει 15-20 χρόνια πίσω. Το θέμα του ενδεχόμενου «καρτέλ μεγαλοεργολάβων» ανοίγει σε μια περίοδο που η κυβέρνηση επαναδιαπραγματεύεται τις συμβάσεις των μεγάλων δημόσιων έργων.
Στη λίστα της ανεξάρτητης αρχής περιλαμβάνονται σε περίοπτη θέση τέσσερις μεγάλες εργολαβίες της ΕΡΓΟΣΕ σιδηροδρομικών έργων του βόρειου άξονα Πελοποννήσου, στο τμήμα Κορίνθου-Πατρών.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η Ελευθεροτυπία, πρόκειται για τα έργα σηραγγών και δικτύου στα τμήματα Αιγίου και Πλατάνου, τα οποία σε δύο ξεχωριστές δημοπρασίες ανατέθηκαν με εκπτώσεις της τάξης του 16% σε κοινοπραξία των εταιρειών Ακτωρ ΑΤΕ (του ομίλου Μπόμπολα, Καλλιτσάντση), ΤΕΡΝΑ ΑΕ (του ομίλου Περιστέρη, Κάμπα) και J&Ρ ΑΒΑΞ ΑΕ (του ομίλου Παρασκευαΐδη, Ιωάννου). Τα δύο αυτά έργα έχουν ήδη ολοκληρωθεί.
Επίσης, περιλαμβάνονται στη λίστα δύο ακόμη σιδηροδρομικά έργα, στις θέσεις Μελίσσι και Κάτω Ροδοδάφνη (με τους κωδικούς 510 και 511 αντίστοιχα), τα οποία ανατέθηκαν την περίοδο 2008-2009 στη Μηχανική ΑΕ. Οι δύο αυτές εργολαβίες είναι υλοποιημένες σε μικρά ποσοστά. Η ανάδοχος εταιρεία του ομίλου Εμφιετζόγλου κηρύχθηκε προσφάτως έκπτωτη από τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου τα δύο αυτά έργα να επαναδημοπρατηθούν.
Η σήραγγα Τυμφρηστού
Η περιβόητη σήραγγα Τυμφρηστού, που ενώνει τη Λαμία με το Καρπενήσι, περιλαμβάνεται επίσης στη λίστα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, έπειτα από πόρισμα των τεχνικών υπηρεσιών της που διαπίστωνε θέματα στατικότητας στο έργο, δημοπράτησε τη συντήρηση και λειτουργία της σήραγγας για 30 μήνες, με προϋπολογισμό 800.000 ευρώ.
Η ανάθεση του έργου έγινε τον Δεκέμβριο, με έκπτωση περίπου 10%, ξεσηκώνοντας σάλο αντιδράσεων για «χρυσοφόρο συμβόλαιο». Στη λίστα περιλαμβάνονται επίσης εργολαβίες οδικών έργων της Εγνατίας και των κάθετων αξόνων της.
Το κλιμάκιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού πληροφορούμαστε ότι άνοιξε χθες τα ηλεκτρονικά αλλά και τα συμβατικά αρχεία των ΣΤΕΑΤ και ΣΑΤΕ. Εγινε έλεγχος σε δικαιολογητικά που χορηγούν οι σύνδεσμοι στις εταιρείες-μέλη τους για συμμετοχή σε δημοπρασίες και άλλα σχετικά έγγραφα και σημειώσεις.
http://newpost.gr/
Read more...