Τρίτη 1 Μαΐου 2012

Η προεκλογική εκδήλωση της Μαρίας Κυριακοπούλου

Την Τετάρτη 2 Μαΐου στις 8.00 το βράδυ, η Βουλευτής Αχαΐας της «Κοινωνικής Συμφωνίας» Μαρία Κυριακοπούλου, θα πραγματοποιήσει την κεντρική προεκλογική της εκδήλωση στον προαύλιο χώρο του σπιτιού της στην οδό Ακρωτηρίου 139, στην Πάτρα.
Να σημειωθεί ότι σε κάθε προεκλογική περίοδο, η Μαρία Κυριακοπούλου διοργανώνει την προεκλογική της συγκέντρωση στον συγκεκριμένο χώρο, προκειμένου να ξεφύγει από τα καθιερωμένα πλαίσια και να δώσει τον τόνο της φιλοξενίας στον κόσμο που την στηρίζει πολιτικά όλα αυτά τα χρόνια.

Read more...

Το μεγάλο φαγοπότι...



Άνοιξαν οι φάκελοι του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου...


Σκάνδαλο. Πριν ακόμη δοθεί η δουλειά. Και μιλάμε για τη μεγαλύτερη δουλειά, αυτή την ώρα, στην πτωχευμένη Ελλάδα.
Άρχισαν κιόλας-σιγά που δε θα άρχιζαν-τα παράξενα.
Όπως αναφέρουν συγκεκριμένες καταγγελίες: ...

Πρώτον, μόλις ανοίχτηκαν οι φάκελοι, άρχισαν ξαφνικά να χάνονται στοιχεία. Και οι αρμόδιοι του Ταμείου να ζητούν την αναπλήρωσή τους.
Δεύτερον, να ζητούν-όπως αναφέρεται στις καταγγελίες-παρανόμως νέα έγγραφα και στοιχεία πέραν των αρχικώς προβλεπομένων από τη διακήρυξη.
Κι αυτό, αδιαφορώντας για την παραβίαση-με την κατάθεση εγγράφων μετεγενεστέρως-του αδιαβλήτου του διαγωνισμού ενός κρατικού οργανισμού.
Τρίτον, αλλαγή-άλλο τούτο! -των κριτηρίων επιλογής.
Μέσα σ' αυτά τα κριτήρια, πέραν της εμπειρίας, απαιτείται από τις εταιρείες που θέλουν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, ένα από τα έργα τους, να υπερβαίνει το ποσό των 500 εκατ. ευρώ.
Κατά τους καταγγέλλοντες, εδώ οι αρμόδιοι έκαναν την αλχημεία να μεταβάλλουν τον όρο από το "ένα έργο" , σε "έργα συνολικού ύψους 500 εκατ. " .
Τέταρτον, σκέφτηκαν να ζητήσουν οικονομικά στοιχεία και για το 2011, πέραν των προβλεπομένων, θέλοντας να μπάσουν από την πίσω πόρτα και εκ των υστέρων κι άλλους δικούς τους.
Ήδη, σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες, ο εκτοπισμός της ρωσικής εταιρείας "Funt Energy" έχει προκαλέσει διεθνή σάλο.
Τι λέει ο κύριος Μητρόπουλος για τις καταγγελίες; ...


Read more...

Ο κ. Ι. Ραγκούσης υπερασπίζεται τις μεταρρυθμιστικές του προσπάθειες...



Τη στιγμή που ο κ. Ευ. Βενιζέλος επιχειρεί να προβάλλει τη μεταρρυθμιστική ατζέντα του, στελέχη των προηγούμενων κυβερνήσεων, τα οποία δεν συντάχθηκαν με τη νέα ηγεσία του ΠαΣοΚ, επιδιώκουν να...
εστιάσουν την προσωπική προεκλογική τους στρατηγική στο θέμα των μεταρρυθμίσεων που εν πολλοίς σχεδιάστηκαν, αλλά δεν προχώρησαν κατά το διάστημα της προηγούμενης διετίας.

Ολα αυτά, στην τελική ευθεία προς τις εκλογές και καθώς η μάχη για την επανεκλογή μαίνεται μεταξύ των περισσοτέρων στελεχών των κυβερνήσεων της προηγούμενης διετίας.

Στο πλαίσιο αυτό, ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας κ. Ι. Ραγκούσης, έχει ήδη διοργανώσει μία δημόσια εκδήλωση, με στόχο να υπερασπιστεί τις δικές του μεταρρυθμιστικές προσπάθειες και σχεδιασμούς που ενώ είχαν ετοιμαστεί, ειδικώς για τον εκλογικό νόμο, τα οικονομικά των κομμάτων και την αναμόρφωση του κράτους, δεν προχώρησαν κατά τη διάρκεια της διετούς διακυβέρνησης της χώρας από την κυβέρνηση Παπανδρέου.

Την προηγούμενη Δευτέρα ο κ. Ραγκούσης συμμετείχε σε συζήτηση για την μεταρρύθμιση του πολιτικού συστήματος όπου μίλησαν επίσης ο κ. Ν. Αλιβιζάτος, καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών και η κυρία Λίνα Παπαδοπούλου, επίκουρη καθηγήτρια Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Την ερχόμενη Πέμπτη εξάλλου, ο κ. Ραγκούσης θα είναι μεταξύ των ομιλητών σε συζήτηση με θέμα «Προβλήματα και αδυναμίες ως προς την πραγμάτωση των θεσμικών μεταρρυθμίσεων. Τί πρέπει και μπορεί να αλλάξει άμεσα». Στην ίδια εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Δημαρχείο Αμαρουσίου, θα είναι παρόντες ο κ. Αλιβιζάτος, ο κ. Ι. Μπουτάρης, δήμαρχος Θεσσαλονίκης και ο κ. Γ. Σωτηρέλης, καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών...

BHMA.


Read more...

Ποιός θα είναι ο επόμενος στο Μηχανισμό Στήριξης;


Ποιός θα είναι ο επόμενος στο Μηχανισμό Στήριξης;
Στα μεγάλα βρετανικά γραφεία στοιχημάτων γίνεται ήδη τζόγος. Ποιά θα είναι η επόμενη χώρα που θα προσφύγει στο μηχανισμό στήριξης; Δύο είναι οι υποψήφιοι. Η Ισπανία και η Κύπρος.
Οι Ισπανοί αντιμετωπίζουν μια κρίση τερατωδών διαστάσεων. Το πρώτο τρίμηνο του 2012 το ΑΕΠ υποχώρησε 0,3% , η χώρα βρίσκεται και επίσημα πια σε ύφεση. Η ανεργία βρίσκεται σε επίπεδα ρεκόρ της τάξης του 24,4%. Η πιστοληπτική ικανότητα της Ισπανίας υποβαθμίστηκε πρόσφατα από την Standard & Poor’s.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι οι τράπεζες. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ισπανικής κεντρικής Τράπεζας  μόνο εξ’ αιτίας των υψηλών επισφαλειών στα στεγαστικά δάνεια οι τράπεζες χρειάζεται για να αποκαταστήσουν την κεφαλαιακή τους επάρκεια 53,8 δις ευρώ. Η ύφεση πλήττει όμως κάθε είδους δάνεια και το ισπανικό τραπεζικό σύστημα, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Banco Espirito Santo μπορεί να χρειαστεί ως και 100 δις ευρώ.
Η υποβάθμιση από την Standard & Poor's, την οποία αναμένεται να ακολουθήσουν και οι άλλοι οίκοι δυσκολεύει και ακριβαίνει το δανεισμό της χώρας. Τα επιτόκια κινούνται σε επίπεδα άνω του 6% κάτι που σημαίνει ένα Spread άνω του 400. Στο παρασκήνιο διεξάγονται ήδη συζητήσεις για μια παρέμβαση της Ευρωζώνης. Είναι πιθανόν, εδώ η ενίσχυση όμως να πάει κατευθείαν στις ισπανικές τράπεζες για να μη βγάλει τη χώρα που είναι η τέταρτη μεγαλύτερη χώρα της Ευρωζώνης εντελώς έξω από τις αγορές. Αυτό βεβαίως θα πρέπει να συμφωνηθεί και το πώς θα γίνει δεν είναι σαφές. Για δάνεια απευθείας σε τράπεζες και όχι σε κράτη δεν υπάρχει ακόμα η νομική βάση.
Σε σύγκριση με το πρόβλημα που προκαλεί η Ισπανία στην Ευρωζώνη η Κύπρος είναι ασήμαντα μικρή και ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που δεν παράγει ειδήσεις. Στην πραγματικότητα, η κατάσταση εδώ είναι χειρότερη από την Ισπανία. Τα κυπριακά ομόλογα έχουν υποβαθμιστεί σε καθεστώς junk, τα CDS έχουν ξεπεράσει τα ελληνικά, η χώρα βρίσκεται για δεύτερη χρονιά σε ύφεση, και το έλλειμμα σκαρφάλωσε το 2011 από το 5,3% στο 6,3% του ΑΕΠ και το χρέος ξεπέρασε το 70%. 
Το μεγάλο πρόβλημα της Κύπρου είναι η εμπλοκή των τραπεζών της στην Ελλάδα και ιδιαίτερα η ανάγκη ανακεφαλαιοποίησης της Λαϊκής Τράπεζας (Marfin. Η Κυπριακή Δημοκρατία δεν μπορεί να αντλήσει αυτά τα χρήματα από τις αγορές, το δάνειο ύψους 2,5 δις από τη Ρωσία όφειλε να καλύψει άλλες ανάγκες, οι ιδιώτες επενδυτές με τους οποίους ήρθε σε επαφή η κυπραική κυβέρνηση υπήρξαν απρόθυμοι και τα έσοδα από το αέριο θα περιμένουν για χρόνια. 
Η χώρα βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο που δεν επιτρέπει γενναίες περικοπές και διαρθρωτικές αλλαγές. Υπήρξε μια προσπάθεια ένταξης της Λαϊκής στο ελληνικό πρόγραμμα ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, ωστόσο το ΔΝΤ αντέδρασε θεωρώντας την διάσωση της Λαϊκής μέσω Ελλάδος αδόκιμη. Σύμφωνα με το ΔΝΤ  οικονομικό περιβάλλον στην Κύπρο είναι εκτός ισορροπίας και το ΔΝΤ έχει την πάγια τακτική να μη διασώζει τράπεζες που λειτουργούν σε προβληματικές οικονομίες, εάν δεν ληφθούν και ουσιαστικά μέτρα για να διορθωθούν τα γενικότερα προβλήματα.
Η διάσωση της Λαϊκής  θα χρειαστεί κεφάλαια άνω του 8% του κυπριακού ΑΕΠ. Αν δεν βρεθούν, τότε η υπαγωγή στο μηχανισμό στήριξης είναι ο μόνος δρόμος και στην Κύπρο το συζητούν ήδη ανοικτά.

Θέμης Δαγκλής 
moneypost.gr

Read more...

Συνέντευξη υποψήφιας Βουλευτού Αχαΐας Μαρίας Κυριακοπούλου στην εφημερίδα Ρεπόρτερ

"Βάζουμε ανάχωμα στις πολιτικές διάλυσης της κοινωνίας"
Κυρία Κυριακοπούλου, γιατί οι πολίτες να ψηφίσουν την «Κοινωνική Συμφωνία»;
Γιατί η «Κοινωνική Συμφωνία» είναι μια δυνατή και ρεαλιστική φωνή αντίστασης στο μνημόνιο, στην ύφεση και την διάλυση της κοινωνίας. Για έναν εναλλακτικό δρόμο μέσα στην Ευρωζώνη, που θα οδηγεί την Ελλάδα σε έξοδο από την κρίση με την κοινωνία ισχυρή και όχι χρεωκοπημένη και παραδομένη.
Ποιο είναι το περίγραμμα της πολιτικής που προτείνετε;
Η «Κοινωνική Συμφωνία» προτείνει ένα εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης της χώρας αντί του καταστροφικού μονοδρόμου του μνημονίου, το οποίο βασίζεται στην αρχή των κοινωνικών ισοδυνάμων. Όταν μιλάμε για κοινωνικά ισοδύναμα, εννοούμε δίκαιη κατανομή των βαρών αντί των οριζόντιων μέτρων που διαρρηγνύουν τον ιστό της κοινωνίας, χτύπημα της αισχροκέρδειας, της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής αντί των δυσβάστακτων φορολογικών μέτρων, ενίσχυση των εργασιακών δικαιωμάτων αντί της εργασιακής ζούγκλας, στήριξη των νοικοκυριών και των μικρών επιχειρήσεων με «κούρεμα» των δανείων σε όσες περιπτώσεις είναι αναγκαίο, πρόγραμμα δημιουργίας θέσεων εργασίας για τους νέους, αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης, αξιοποίηση του δημόσιου πλούτου και ένα ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα ως ανάχωμα στο κύμα της φτώχιας.
Το σύνθημα «λεφτά υπάρχουν» το είχατε υιοθετήσει και εσείς. Εξακολουθείτε να το πιστεύετε και σήμερα;
Υπήρχαν και τότε και υπάρχουν και σήμερα λεφτά στις τσέπες όσων φοροδιαφεύγουν, υπερτιμολογούν, βγάζουν χρήμα στο εξωτερικό ή κάνουν τις συναλλαγές τους μέσω εξωχώριων εταιρειών. Λεφτά υπήρχαν και υπάρχουν για όσους νέμονται με αδιαφάνεια τους δημόσιους πόρους. Δυστυχώς παρά την μεγάλη οικονομική κρίση ούτε με τη συγκυβέρνηση των δύο μεγάλων κομμάτων (ΠΑΣΟΚ και Νέα Δημοκρατία) δεν περιορίστηκε η σπατάλη, δεν χτυπήθηκε το λαθρεμπόριο και η φοροδιαφυγή, δεν στηρίχθηκαν οι φοροελεγκτικοί μηχανισμοί και δεν έγινε η απαιτούμενη σύγκρουση με το σύνολο των εστιών διαφθοράς που πλουτίζουν σε βάρος των μισθωτών και των συνταξιούχων.
Τι ήταν αυτό που σας οδήγησε σε ρήξη με το ΠΑΣΟΚ και στην δημιουργία του νέου πολιτικού φορέα;
Σε όλες τις πολιτικές υπάρχουν όρια ιδεολογικών και πολιτικών αρχών και ρεαλιστικών προτάσεων και προσεγγίσεων. Σε όλη την διάρκεια της πολιτικής μου πορείας πάντα εννοούσα αυτά που έλεγα και για αυτό ακριβώς πολλές φορές ήρθα σε σύγκρουση με τις πρακτικές που ακολουθούσε το ΠΑΣΟΚ.
Στην παρούσα πολιτική συγκυρία, μέσα από πλήθος παρεμβάσεων και από νωρίς είχαμε βάλει «κόκκινες γραμμές» και είχαμε προειδοποιήσει ότι οι πολιτικές του μνημονίου οδηγούν την Ελλάδα σε απώλεια της εθνικής κυριαρχίας και σε διάλυση της κοινωνίας. Οι ακραίες νεοφιλελεύθερες πολιτικές που καλούμασταν να στηρίξουμε, έρχονταν σε ευθεία σύγκρουση με την κοινωνία και με τις αρχές που πρεσβεύαμε όλα αυτά τα χρόνια. Καταψηφίσαμε το νέο μνημόνιο και τη δανειακή σύμβαση που οδηγούν την χώρα μας και τις επόμενες γενιές σε υποδούλωση στις αγορές, θέτοντας εκβιαστικά διλλήματα για το μέλλον της Ελλάδας στην Ευρώπη.
Απέναντι σε όλα αυτά, η «Κοινωνική Συμφωνία» προτάσσει αξιόπιστες και ρεαλιστικές λύσεις για την έξοδο της χώρας από την κρίση, μέσα από την παραγωγική αναδιάρθρωση και την κοινωνική συνοχή και μακριά από την καταστροφική λογική μιας μονόπλευρης λιτότητας. Γι΄ αυτό και η «Κοινωνική Συμφωνία» αγωνίζεται για την Ελλάδα στην Ευρώπη.
Η πρότασή σας για την Αχαΐα;
Στο πολιτικό σκηνικό που επικρατούσε τα τελευταία χρόνια, η Αχαΐα βρισκόταν στο περιθώριο, επειδή οι μέχρι χθες παγιωμένοι πολιτικοί συσχετισμοί αδυνατούσαν να υψώσουν μια διεκδικητική φωνή απέναντι στα κέντρα λήψης αποφάσεων.
Κατά την 15μηνη θητεία μου στη Βουλή, μέσα από δεκάδες ερωτήσεις και αναφορές, διεκδίκησα την επίλυση προβλημάτων της Αχαΐας. Ο νομός μας αυτή τη στιγμή πλήττεται από ένα αυξανόμενο και ανεξέλεγκτο κύμα ανεργίας και φτώχειας, αμέτρητα λουκέτα σε καταστήματα και επιχειρήσεις και φαινόμενα κοινωνικού αποκλεισμού. Αυτά είναι τα μείζονα ζητήματα που οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε τώρα, με μια άλλη πολιτική η οποία προτάσσει τη συνοχή της κοινωνίας, την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής και το τεράστιο δυναμικό της νεολαίας μας.
Σήμερα που το πολιτικό σκηνικό ανατρέπεται, είναι η στιγμή για τον τόπο μας να αδράξει την ευκαιρία και να ενδυναμώσει την «Κοινωνική Συμφωνία» για να αποτελέσει το ανάχωμα που χρειάζεται η κοινωνία μας απέναντι στις πολιτικές της υποτέλειας και διάλυσης της χώρας μας.

Read more...

Η λίστα με τα επώδυνα μέτρα του Ιουνίου...



Λίστα με τις υποχρεώσεις τις οποίες έχει αναλάβει η χώρα με τη δανειακή σύμβαση (μνημόνιο) και το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα έχει καταρτίσει το οικονομικό γραφείο του Πρωθυπουργού κ. Λ. Παπαδήμου. Η λίστα ήλθε την Τρίτη στη δημοσιότητα και... από ορισμένους κύκλους θεωρείται μια έμμεση παρέμβαση του Μαξίμου στο προεκλογικό κλίμα των ημερών -μια υπενθύμιση για τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί.

Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου ανέφεραν στο «Βήμα» ότι ανάλογα έγγραφα κωδικοποίησης των μνημονιακών υποχρεώσεων έχουν γίνει για κάθε μήνα (αντίστοιχο έγγραφο υπάρχει και για τον Μάιο) προσθέτοντας ωστόσο ότι το έγγραφο του Ιουνίου δεν έχει μοιραστεί στο υπουργικό Συμβούλιο

Η λίστα Παπαδήμου κωδικοποιεί της «Μνημονιακές Δράσεις» που θα βρει μπροστά της η νέα κυβέρνηση και κάνει σαφείς αναφορές σε περικοπές. Για παράδειγμα γίνεται λόγος για «μείωση 12% κατά μέσο όρο στα "ειδικά μισθολόγια" του δημοσίου τομέα, η οποία θα εφαρμοσθεί από την 1η Ιουλίου 2012». Γίνεται επίσης αναφορά στην αύξηση των αντικειμενικών αξιών και στο σχέδιο για την εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων οφειλών από δημοσίους οργανισμούς μέχρι τον Ιούνιο του 2012.

Δίπλα σε κάθε δράση παρατίθεται η συγκεκριμένη παράγραφος του μνημονίου (MoU) βάσει της οποίας η Ελλάδα έχει αναλάβει έχει αναλάβει την υποχρέωση.

Η λίστα με τις «μνημονιακές δράσεις» ως το τέλος Ιουνίου περιλαμβάνει τα παρακάτω μέτρα:

-Εκτέλεση Προϋπολογισμού: η Κυβέρνηση θα νομοθετήσει μείωση 12% κατά μέσο όρο στα «ειδικά μισθολόγια» του δημοσίου τομέα, η οποία θα εφαρμοσθεί από την 1η Ιουλίου 2012 και θα επιφέρει εξοικονομήσεις της τάξεως των 205 εκατ. ευρώ. [τέλος Ιουνίους 2012] (MoU, παρ. 1).

-Εκτέλεση Προϋπολογισμού - αναθεώρηση των προγραμμάτων δημοσίας δαπάνης: Η Κυβέρνηση ολοκληρώνει την αναθεώρηση των προγραμμάτων, με σκοπό να προετοιμάσει τα μέτρα τα οποία θα υιοθετηθούν με τους προϋπολογισμούς του 2013 και του 2014. [Ιούνιος 2012] (MoU, παρ. 1).

-Εκτέλεση Προϋπολογισμού - αναθεώρηση των προγραμμάτων δημοσίας δαπάνης: Περαιτέρω εξορθολογισμός των φαρμακευτικών δαπανών και της λειτουργικής δαπάνης των νοσοκομείων, και προσδιορισμός των χρηματικών παροχών προνοίας. [Ιούνιος 2012] (MoU παρ. 1)

-Προσφορά περιουσιακών στοιχείων για πώληση. Σκοπεύουμε να ξεκινήσουμε κάποιες πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων ορόσημο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2012, όπως είναι η ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, ΧΕΛΠΕ, ΟΠΑΠ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ και IBC και κατά το δεύτερο μισό του έτους να κάνουμε προσκλήσεις ενδιαφέροντος για λιμένες, αεροδρόμια και την Εγνατία Οδό. (MEFP παρ. 26).

-Διαχείριση κεφαλαίων και αποκρατικοποιήσεις: H Κυβέρνηση καταργεί (ή τροποποιεί καταλλήλως) τα υφιστάμενα ειδικά δικαιώματα που παραχωρούνται στο Κράτος μέσα στα πλαίσια της διαδικασίας αποκρατικοποιήσεων (Άρθρο 11, Ν. 3631/2008 περί Στρατηγικών Εταιριών) [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.1).

-Διαχείριση κεφαλαίων και αποκρατικοποιήσεις: Για να εξασφαλισθεί η έγκαιρη εκκαθάριση των θεμάτων κρατικής ενίσχυσης τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν εμπόδιο για τις αποκρατικοποιήσεις, η Κυβέρνηση σε συνεργασία με το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής
Περιουσίας του Δημοσίου, υποβάλλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή πληροφορίες για την (οικονομική) κατάσταση των εντός του 2012 υπό αποκρατικοποίηση στοιχείων, καθώς επίσης και για τη διαδικασία αποκρατικοποίησης που θα ακολουθηθεί. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.1)

-Διαχείριση κεφαλαίων και αποκρατικοποιήσεις: Πρώτη φάση δημοσίευσης πλήρης απογραφής των κρατικών περιουσιακών στοιχείων στο δικτυακό τόπο του Υπουργείου Οικονομικών. [μέσα του 2012] (MoU, παρ. 2.1)

-Διαχείριση κεφαλαίων και αποκρατικοποιήσεις: Επισπεύδεται η καταχώρηση της κυριότητας των κρατικών εδαφικών/οικοπεδικών εκτάσεων. Για τον σκοπό αυτό:
· συντάσσεται πλήρης απογραφή περιουσιακών στοιχείων,
· προετοιμάζεται ειδικός νόμος για την αξιοποίηση της περιοχής του Ελληνικού,
· αποσαφηνίζεται το καθεστώς χρήσεως γης για τα μεμονωμένα περιουσιακά στοιχεία και/ή τα χαρτοφυλάκια περιουσιακών στοιχείων τα οποία θα εκτιμηθούν και θα επιλεγούν προς εκμετάλλευση εντός του 2012. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.1)

-Φορολογική πολιτική: Η Κυβέρνηση θεσπίζει φορολογική μεταρρύθμιση, η οποία αποσκοπεί στην απλοποίηση του φορολογικού συστήματος, στην εξάλειψη των απαλλαγών και των προνομιακών καθεστώτων. [Ιούνιος 2012] (MoU, παρ. 2.3)

-Φορολογική πολιτική: Η Κυβέρνηση αναθεωρεί τις αντικειμενικές αξίες της ακίνητης περιουσίας, προκειμένου αυτές να ευθυγραμμιστούν με τις τιμές της αγοράς. [Ιούνιος 2012] (MoU,παρ. 2.3)

-Μεταρρυθμίσεις στη διαχείριση εσόδων: Η Κυβέρνηση δημοσιεύει στο διαδίκτυο μηνιαία στοιχεία για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές με χρονική υστέρηση 20 ημερών από το τέλος εκάστου μήνα. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.4).

-Μεταρρυθμίσεις στη διαχείριση εσόδων: Διενεργούνται έλεγχοι υπηρεσιακής απόδοσης και αντικαθιστούνται οι διευθυντές που δεν ανταποκρίνονται στους στόχους απόδοσης. [Ιούνιος 2012] (MoU, παρ. 2.4).

-Μεταρρυθμίσεις στη διαχείριση εσόδων: Η κυβέρνηση αντικαθιστά στις εφορίες τις πληρωμές τοις μετρητοίς και με επιταγές με τραπεζικά εμβάσματα, έτσι ώστε ο χρόνος του προσωπικού να επικεντρωθεί σε εργασία μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας (έλεγχοι, επιβολή εισπράξεων, συμβουλές προς φορολογουμένους κ.α.). [2ο τρίμηνο 2012]1 (MoU, παρ. 2.4).

-Μεταρρυθμίσεις στη διαχείριση εσόδων: Ξεκινά η δημοσίευση στο διαδίκτυο βασικών δεικτών απόδοσης για τις εφορίες. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU παρ. 2.4).

-Μεταρρυθμίσεις στη διαχείριση εσόδων - νέο σύστημα Πληροφορικής: Αναμένονται 20 επιπλέον νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και βελτιώσεις, οι οποίες αφορούν κυρίως φόρους που παρακρατούνται στην πηγή. [Ιούνιος 2012] (MoU, παρ. 2.4).

-Μεταρρυθμίσεις στη διαχείριση εσόδων - φορολογική διοίκηση: Η Κυβέρνηση θα αναμορφώσει την μονάδα οικονομικών επιθεωρήσεων η οποία θα επικεντρωθεί μόνο στον έλεγχο των φοροεισπρακτόρων και σε θέματα διαχείρισης εσόδων [Ιούνιος 2012] (ΜοU, παρ. 2.4).

-Μεταρρυθμίσεις στη διαχείριση εσόδων - φορολογική διοίκηση: Η Κυβέρνηση θα ενεργοποιήσει την διεύθυνση εσωτερικών υποθέσεων [Ιούνιος 2012] (ΜοU, παρ. 2.4).

-Μεταρρυθμίσεις στη διαχείριση εσόδων - φορολογική διοίκηση: Η Κυβέρνηση θα ζητήσει από την Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων
Περιουσιακής Κατάστασης να ελέγξει ετησίως τουλάχιστον 200 δηλώσεις περιουσιακών στοιχείων εφοριακών [Ιούνιος 2012] (ΜοU, παρ. 2.4)

-Μεταρρυθμίσεις στη διαχείριση εσόδων - φορολογική διοίκηση: Η Κυβέρνηση θα θεσπίσει διαδικασίες για την εκ περιτροπής μετακίνηση διευθυντών επί περιοδικής βάσεως [Ιούνιος 2012] (ΜοU, παρ. 2.4).

-Μεταρρυθμίσεις στη διαχείριση εσόδων - φορολογική διοίκηση: Η Κυβέρνηση θα βελτιώσει το σύστημα προστασίας πληροφοριοδοτών οι οποίοι αναφέρουν περιπτώσεις διαφθοράς [Ιούνιος 2012] (ΜοU, παρ. 2.4).

-Μεταρρυθμίσεις στη διαχείριση εσόδων: Ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων καταργείται εξ ολοκλήρου και αντικαθίσταται από απλούστερη νομοθεσία. [Ιούνιος 2012] (ΜοU, παρ. 2.4).

-Τομέας οικονομικής διαχείρισης του Δημοσίου: Δημοσιεύεται σχέδιο για την εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων οφειλών από δημοσίους οργανισμούς μέχρι τον Ιούνιο του 2012. Η Κυβέρνηση διασφαλίζει ότι το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών σημειώνει σταθερή πτώση. Τα δεδομένα επί των ληξιπρόθεσμων οφειλών θα δημοσιοποιούνται σε μηνιαία βάση με χρονική υστέρηση όχι μεγαλύτερη των 20 ημερών από το τέλος εκάστου μήνα. (ΜοU, παρ. 2.5)

-Τομέας οικονομικής διαχείρισης του Δημοσίου: Η Κυβέρνηση συνεχίζει τη διαδικασία δημιουργίας μητρώων δεσμεύσεων, ώστε να καλύψει πλήρως τον προϋπολογισμό επενδύσεων και τουλάχιστον το 70% των φορέων της γενικής κυβέρνησης [Ιούνιος 2012]. (ΜοU, παρ. 2.5)

-Τομέας οικονομικής διαχείρισης του Δημοσίου: Η Κυβέρνηση επιβάλλει την υποχρέωση στους οικονομικούς επιθεωρητές να αναφέρουν τις δεσμεύσεις, μεταξύ άλλων μέσω θέσπισης κυρώσεων σε φορείς που δεν υποβάλουν στοιχεία και υποβολή των επιθεωρητών σε πειθαρχική διαδικασία σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης. [Ιούνιος 2012] (ΜοU, παρ. 2.5).

-Εκσυγχρονισμός της δημόσιας διοίκησης: Η Κυβέρνηση εγκαθιδρύει ηλεκτρονικό αυτοματοποιημένο σύστημα το οποίο συνδέει τη Βάση Δεδομένων Απογραφής με την Ενιαία Αρχή Πληρωμών. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.6).

-Δημόσιες προμήθειες: Η Κυβέρνηση εντοπίζει έναν αριθμό πιθανών τομεακών Κεντρικών Αρχών Προμηθειών (ΚΑΠ), σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης. Οι πρώτες ΚΑΠ είναι πλήρως λειτουργικές και συντονίζονται από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.6).

-Δημόσιες προμήθειες: Η Κυβέρνηση παρουσιάζει πιλοτική έκδοση του συστήματος ηλεκτρονικών προμηθειών [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.6).

-Δημόσιες προμήθειες: Η Κυβέρνηση αναλαμβάνει τη μεταρρύθμιση του συστήματος των δημοσίων συμβάσεων. Η αναθεώρηση θα αρχίσει από την ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης. Ένα πρώτο σχέδιο δράσης για τη μεταρρύθμιση εκπονείται σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.6).

-Δημόσιες προμήθειες: Η Κυβέρνηση αναλαμβάνει μια διεξοδική αναθεώρηση του συστήματος προσφυγών κατά των διαδικασιών ανάθεσης και προτείνει σχετικό σχέδιο δράσης σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. [2_ τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.6).

-Χρηματοοικονομικός τομέας - ανακεφαλαιοποίηση και ενέργειες εξυγίανσης: Αποσαφηνίζονται δια νόμου οι υποχρεώσεις όσον αφορά τη διακυβέρνηση, το ρόλο και τις αρμοδιότητες του Ελληνικού Επικουρικού Κεφαλαίου Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων ,
προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δύναται να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του σχετικά με την αποζημίωση των θυμάτων από αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, έως το 2ο τρίμηνο του 2012. (ΜοU, παρ. 3).

-Αγορά εργασίας - μη μισθολογικό κόστος, αδήλωτη εργασία και εισφοροδιαφυγή: Διεξάγεται μία ανεξάρτητη αξιολόγηση σχετικά με την αποτελεσματικότητα της δομής και των δραστηριοτήτων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Στη συνέχεια θα παρουσιαστούν οι
διορθωτικές ενέργειες για την αντιμετώπιση της αναποτελεσματικότητας που έχει διαπιστωθεί στην προαναφερόμενη αξιολόγηση και θα τεθούν ποσοτικοί στόχοι για τον αριθμό των ελέγχων αδήλωτης εργασίας που πρέπει να εκτελεστούν. [2ο τρίμηνο του 2012]. (MoU, παρ. 4.1).

-Αγορά εργασίας - μη μισθολογικό κόστος, αδήλωτη εργασία και εισφοροδιαφυγή: Για όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την κάρτα εργασίας, καθίσταται υποχρεωτική η ταυτόχρονη πληρωμή μισθών, παρακρατηθέντων φόρων επί της μισθοδοσίας και κοινωνικών εισφορών με ηλεκτρονικά μέσα. [2ο τρίμηνο του 2012]. (MoU παρ. 4.1)

-Νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα: Εφαρμογή του Κεφ. Α Ν. 3919/2011. Αναφορικά με τα επαγγέλματα για τα οποία απαιτείται επαναφορά περιορισμών σύμφωνα με τις αρχές της αναγκαιότητας, της αναλογικότητας και του δημόσιου συμφέροντος, η Κυβέρνηση θα
περάσει την απαιτούμενη νομοθεσία το αργότερο έως το τέλος Ιουνίου 2012, κατόπιν διαβουλεύσεων με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τους εκπροσώπους της Επιτροπής, του ΔΝΤ και της ΕΚΤ. (MoU, παρ. 4.2).

-Νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα: Η Κυβέρνηση υιοθετεί σχετική νομοθεσία [2ο τρίμηνο 2012] για την ενίσχυση της διαφάνειας στη λειτουργία των επαγγελματικών φορέων, με τη δημοσίευση στην ιστοσελίδα κάθε επαγγελματικής οργάνωσης οικονομικών και άλλων στοιχείων. (MoU, παρ. 4.2).

-Νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα: H Κυβέρνηση τροποποιεί το Άρθρο 10 του ΠΔ 100/2010 σχετικά με τη διαδικασία εξουσιοδότησης και ισχυουσών αμοιβών για ενεργειακούς επιθεωρητές, προκειμένου να καταργηθεί η ελάχιστη αμοιβή για τις παρεχόμενες υπηρεσίες ενεργειακού ελέγχου και να αντικατασταθεί η πάγια αμοιβή ανά τετραγωνικό μέτρο με τη μέγιστη
αμοιβή. [2ο τρίμηνο 2012]

-Νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα: Η Κυβέρνηση παρουσιάζει τα αποτελέσματα ελέγχου των κανονισμών των επαγγελμάτων προκειμένου να αξιολογηθεί η αιτιολόγηση και η αναλογικότητα των απαιτήσεων που περιορίζουν κάποιες δραστηριότητες σε παρόχους με
συγκεκριμένα επαγγελματικά προσόντα. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).

-Νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα: Η Κυβέρνηση τροποποιεί τους όρους εισδοχής και επανεισδοχής καθώς και τις προϋποθέσεις άσκησης του δικηγορικού επαγγέλματος. Πριν το τέλος Ιουνίου 2012 υιοθετείται νομοθεσία για την τροποποίηση ή κατάργηση διατάξεων σχετικά με την τιμολόγηση, την πρόσβαση και την άσκηση επαγγελματικών ή οικονομικών δραστηριοτήτων που αντίκεινται στο Ν. 3919/2011, το Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις αρχές ανταγωνισμού.
Πιο συγκεκριμένα :
·καταργείται το Άρθρο 42.1 του Νομοθετικού Διατάγματος 3026/1954 σχετικά με την υποχρεωτική παρουσία δικηγόρου για την υπογραφή πράξεων ενώπιον συμβολαιογράφου για μία σειρά νομικών συναλλαγών,
· καταργούνται τα Άρθρα 92.2 και 92Α του Νομοθετικού Διατάγματος 3026/1954 που προβλέπουν το ελάχιστο ποσό που οφείλεται σε δικηγόρους που αμείβονται αποκλειστικά για υπηρεσίες που παρέχουν με έμμισθη εντολή. Το παρόν προβλέπεται με την επιφύλαξη ύπαρξης κανόνων αμοιβής για τους ασκούμενους δικηγόρους. (MoU, παρ. 4.2)

Επιχειρηματικό περιβάλλον: Η Κυβέρνηση υιοθετεί πακέτο μεταρρυθμιστικών μέτρων για: την τροποποίηση το Άρθρο 11 Ν. 3897/2010 προκειμένου α) να μειωθεί η ελάχιστη απόσταση που προβλέπει το εν λόγω άρθρο μεταξύ σταθμού υγρών καυσίμων και χώρων των οποίων η χωρητικότητα ξεπερνάει τα 50 άτομα, β) να καταργηθεί η απαίτηση κατασκευής ανεξάρτητης κυκλοφοριακής σύνδεσης για πρατήρια καυσίμων εντός έκτασης υπεραγοράς, όπως προβλέπει το Άρθρο 11 Ν. 3897/2010 και γ) να τροποποιηθεί το Άρθρο 11 του ίδιου νόμου προκειμένου να επιτραπεί σε πολίτες του ΕΟΧ να ανοίξουν πρατηρίων υγρών καυσίμων στην Ελλάδα.
· τη διάθεση α) της εισφοράς 0,15% επί της αξίας CIF (κόστος, ασφάλιση και ναύλος) των αγαθών που εισάγονται από χώρες εκτός ΕΕ, β) της εισφοράς 0,5% επί της αξίας όλων των εισαγομένων εμπορευμάτων (Α.Ν. 788/48 και ο Ν.3883/1958), γ) του μη ανταποδοτικού
τέλους που καταβάλλεται μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ και δ) τη διάθεση του μη ανταποδοτικού τέλους επί της τιμής των καυσίμων στον κρατικό προϋπολογισμό του 2013 στον κρατικό προϋπολογισμό του 2013. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU,παρ. 4.2).

-Επιχειρηματικό περιβάλλον: Η Κυβέρνηση εκδίδει το προβλεπόμενο ΠΔ για τους Πιστοποιημένους Επιθεωρητές, ως εφαρμογή του Ν. 3982/2011 περί απλοποίησης της αδειοδότησης τεχνικών επαγγελματικών και μεταποιητικών δραστηριοτήτων και επιχειρηματικών
πάρκων. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).

-Επιχειρηματικό περιβάλλον: Ως εφαρμογή του Ν. 4014/2011 για την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων η Κυβέρνηση εκδίδει τις προβλεπόμενες ΥΑ για την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2)

-Αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων: Υιοθέτηση του προσχεδίου νόμου εντός του 2ου τριμήνου 2012, προκειμένου να αρθεί η απαγόρευση της αναγνώρισης των επαγγελματικών τίτλων που προέρχονται από διπλώματα τα οποία απονέμονται βάσει συμφωνίας δικαιόχρησης. Οι κάτοχοι των διπλωμάτων που απονέμονται βάσει συμφωνίας δικαιόχρησης, από άλλα Κράτη Μέλη θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να εργάζονται στην Ελλάδα υπό τους ίδιους όρους όπως και οι κάτοχοι ελληνικών πτυχίων. (MoU, παρ. 4.2).

-Επιχειρηματικό περιβάλλον - κτηματολόγιο: Η Κυβέρνηση υιοθετεί νομοθετικά μέτρα για τη διαχείριση των βιομηχανικών επικίνδυνων αποβλήτων. [2_ τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).

-Eπιβαρύνσεις υπέρ τρίτων: Ο κατάλογος των μη ανταποδοτικών τελών υπέρ τρίτων που παρουσιάστηκε στις υπηρεσίες της Επιτροπής το Νοέμβριο του 2011 εξειδικεύεται περαιτέρω με α) τον προσδιορισμό των δικαιούχων, β) τον προσδιορισμό της νομικής βάσης κάθε εισφοράς και γ) την ποσοτικοποίηση των εισφορών που καταβάλλουν οι καταναλωτές υπέρ αυτών των δικαιούχων, με σκοπό τον εξορθολογισμό αυτών των εισφορών και/ή τη διοχέτευση αυτών μέσω του κρατικού προϋπολογισμού. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).

-Μεταφορές - λιμένες: Η Κυβέρνηση καθορίζει στρατηγική για την ένταξη των λιμένων στο γενικό σύστημα εφοδιασμού και μεταφορών, προσδιορίζοντας τους στόχους, το πεδίο εφαρμογής, τις προτεραιότητες και την κατανομή των πόρων. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2)

-Μεταφορές - αεροπορία: Η Κυβέρνηση υποβάλλει έγγραφο πολιτικής, το οποίο θα προσδιορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα συγχωνευθούν σε ομάδες οι περιφερειακοί αερολιμένες, διασφαλίζοντας ότι θα καταστούν οικονομικά βιώσιμοι, σύμφωνα με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).

-Μεταφορές - σιδηρόδρομοι: Η ελληνική ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων θεσπίζει τις διαδικασίες έκδοσης αδειών και αποφάσεων που επηρεάζουν την άνευ διακρίσεων πρόσβαση σιδηροδρομικών επιχειρήσεων της ΕΕ στις ελληνικές σιδηροδρομικές υποδομές και προσδιορίζει τα στοιχεία αναφοράς για την αποτελεσματικότητα κόστους του υπεύθυνου υποδομών. Όλοι οι χειριστές λαμβάνουν άδειες και πιστοποιητικά ασφαλείας. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).

-Ενέργεια - ηλεκτρική: Πιστοποίηση του διαχωρισμένου Διαχειριστή Συστήματος Διανομής από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).

-Ενέργεια - ηλεκτρική: Η Κυβέρνηση αρχίζει την εφαρμογή των μέτρων που διασφαλίζουν την πρόσβαση τρίτων στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).

-Ενέργεια - νόμιμα τιμολόγια: Υιοθετούνται περαιτέρω μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η ενεργειακή συνιστώσα των επίσημων τιμολογίων για νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις αντανακλά, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2013, τις τιμές χονδρικής αγοράς, με εξαίρεση τους ευπαθείς καταναλωτές. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).

-Ενέργεια - ανανεώσιμες πηγές: Η Κυβέρνηση επιδιώκει την υλοποίηση του προγράμματος ανανεώσιμων πηγών ενέργειας "Ήλιος", μέσω διευκόλυνσης της διαδικασίας αδειοδότησης [2ο τρίμηνο 2012] και ανάπτυξης συνεργασίας με άλλες χώρες της ΕΕ για την εξαγωγή ηλιακής ενέργειας. (MoU, παρ. 4.2).

-Ενέργεια - ηλεκτρονικές επικοινωνίες: Όσον αφορά το Ψηφιακό Μέρισμα, η Κυβέρνηση (και/ή η ΕΕΤΤ) επιλύει ζητήματα διασυνοριακού συντονισμού με γειτονικές χώρες και αρχίζει τη διαβούλευση για την τροποποίηση των σχεδίων συχνοτήτων και αναμετάδοσης. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).

-Διαρθρωτικά ταμεία και ταμείο συνοχής: Η Κυβέρνηση δεσμεύει κονδύλια για:
την ολοκλήρωση ημιτελών έργων που περιλαμβάνονται στην τεκμηρίωση κλεισίματος του επιχειρησιακού προγράμματος 2000 - 2006 (περίπου €260 εκατ.),
· την ολοκλήρωση της εφαρμογής και του κλεισίματος των έργων του ταμείου συνοχής 2000- 2006,
· την κάλυψη της απαιτούμενης εθνικής συνεισφοράς, συμπεριλαμβανόμενων και των μη επιλέξιμων δαπανών (π.χ. των εξαγορών γης), στο πλαίσιο των επιχειρησιακών προγραμμάτων 2007-2013. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.3).

-Διαρθρωτικά ταμεία και ταμείο συνοχής: Η Κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα για την επιτάχυνση της απορρόφησης και την απλούστευση της υλοποίησης των έργων με α) χαρτογράφηση των ευθυνών και κατάργηση των περιττών σταδίων, και β) ενοποίηση των διαχειριστικών ικανοτήτων, κατά περίπτωση, σύμφωνα με τα υφιστάμενα συστήματα διαχείρισης και ελέγχου. [2ο τρίμηνο του 2012] (MoU, παρ. 4.3).

-Εκπαιδευτικό σύστημα: Η Κυβέρνηση υλοποιεί το σχέδιο δράσης για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και υποβάλει εξαμηνιαίες εκθέσεις σχετικά με την πρόοδο της εφαρμογής της. [2ο τρίμηνο του 2012] (MoU,
παρ. 4.4).

-Δικαστικό σύστημα: Η Κυβέρνηση παρουσιάζει μια ποιοτική μελέτη σχετικά με τα ποσοστά ανάκτησης στο πλαίσιο της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης, με αξιολόγηση των ποσοστών επιτυχίας και της αποτελεσματικότητας των διαφόρων τρόπων εκτέλεσης. [2ο τρίμηνο του 2012] (ΜoU, παρ. 4.5).

-Δικαστικό σύστημα: Η ομάδα εργασίας που έχει λάβει εντολή αναθεώρησης του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, θα προετοιμάσει ένα συνοπτικό έγγραφο προβληματισμού, το οποίο θα προσδιορίζει τα βασικά θέματα και τα σημεία συμφόρησης κατά το προδικαστικό, το δικαστικό και το εκτελεστικό στάδια των αστικών υποθέσεων και θα παραθέτει προτεινόμενες λύσεις. [2ο τρίμηνο 2012] (ΜoU, παρ. 4.5)

-Δικαστικό σύστημα: H Κυβέρνηση θα ψηφίσει ΠΔ το οποίο θα προβλέπει τον εξορθολογισμό και την αναδιοργάνωση των ειρηνοδικείων [2ο τρίμηνο 2012] (ΜoU, παρ. 4.5).

-Δικαστικό σύστημα: Η Κυβέρνηση εκπονεί μία στρατηγική για την ενεργό προώθηση της προδικαστικής συνδιαλλαγής, της διαμεσολάβησης και της διαιτησίας. [2ο τρίμηνο του 2012] (ΜoU, παρ. 4.5)

-Δικαστικό σύστημα: Από το τέλος Ιουνίου 2012, η Κυβέρνηση ενημερώνει και βελτιώνει περαιτέρω, κάθε τρίμηνο, το σχέδιο εργασίας ηλεκτρονικής δικαιοσύνης (e-justice) του Δεκεμβρίου 2011. (ΜoU, παρ. 4.5).

-Δικαστικό σύστημα: Παρουσίαση έως το τέλος Ιουνίου 2012 μελέτης των εκκρεμών μη φορολογικών υποθέσεων των δικαστηρίων, η οποία θα έχει πραγματοποιηθεί από κοινού με ένα εξωτερικό φορέα εμπειρογνωμόνων. (ΜoU, παρ. 4.5).

-Δικαστικό σύστημα: Μείωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων κατά τουλάχιστον 50 τοις εκατό μέχρι το τέλος Ιούνιου του 2012 - σύμφωνα με το σχέδιο εργασίας - (ΜoU, παρ.4.5).

-Συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση. Στη συνέχεια, έως τα τέλη Ιουνίου, θα εισάγουμε μεταρρυθμίσεις για να εξαλείψουμε τις ληξιπρόθεσμες οφειλές και τα ελλείμματα στα ταμεία εφάπαξ. (MEFP παρ. 7)

-Καθιέρωση επιτελικών μονάδων κλειδί. Οι κύριες μονάδες έχουν συσταθεί, συμπεριλαμβανομένης της μονάδας μεγάλων φορολογούμενων, της μονάδας συλλογής χρεών και του τμήματος ελέγχου. Κοιτώντας μπροστά, η προτεραιότητα μας είναι η οικοδόμηση της παραγωγικής ικανότητας των σχετικών μονάδων. Το 2012, έως το δεύτερο τρίμηνο, θα ολοκληρώσουμε τον διπλασιασμό της παραγωγικής ικανότητας ελέγχου της μονάδας μεγάλων φορολογουμένων. (MEFP παρ. 12).

-Δημοσιονομική αναφορά. (iii) θα επεκτείνουμε τα προσφάτως εγκαταστημένα σε πιλοτική βάση συστήματα πληροφορικής για τη συλλογή με περισσότερες λεπτομέρειες δεδομένων εσόδων και δαπανών από τις οντότητες του γενικού κράτους (το νέο σύστημα θα καλύψει άνω του 90 τοις εκατό των δαπανών έως το τέλος Ιουνίου 2012). (MEFP παρ. 13).

-Διαχείριση μη εξυπηρετούμενων δανείων: Προετοιμασία τροποποιήσεων του νομικού πλαισίου για την αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων και εκείνων σε κίνδυνο να μετατραπούν, με τη συνδρομή διεθνών εμπειρογνωμόνων και της ΕΕ/ΕΚΤ/ ΔΝΤ κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου 2012 (MEFP παρ. 18).

-Σύστημα υγείας - διακυβέρνηση: Ως αποτέλεσμα της διαδικασίας συγκέντρωσης, ο ΕΟΠΥΥ εξορθολογίζει τον αριθμό των συμβάσεων με ιδιώτες ιατρούς, έτσι ώστε να μειωθεί η αναλογία ιατρών-ασθενών κοντά στον, πολύ χαμηλότερο, μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. [2_ τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).

-Σύστημα υγείας - συνταγογράφηση: Υπουργείο Υγείας και ΦΚΑ υλοποιούν ένα αποτελεσματικό σύστημα παρακολούθησης της συνταγογραφικής δραστηριότητας. Καθιερώνεται μία διαδικασία για την τακτική αξιολόγηση των στοιχείων που λαμβάνονται από το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. [2_ τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).

-Σύστημα υγείας - συνταγογράφηση: Η Κυβέρνηση παρέχει μηνιαίως ενημέρωση και προειδοποιήσεις σε κάθε ιατρό σχετικά με τη συνταγογραφική του δραστηριότητα, όταν παρατηρείται συνταγογράφηση άνω του μέσου όρου των συγκρίσιμων ιατρών, καθώς και όταν
παραβαίνει τις κατευθυντήριες οδηγίες για τη συνταγογράφηση.

-Σύστημα υγείας - συνταγογράφηση: Επίσης δημοσιεύεται ετήσια έκθεση που καλύπτει: 1) τις ποσότητες και αξίες των συνταγών του κάθε ιατρού, τόσο σε σύγκριση με τους ομοταγείς του, όσο και με τις κατευθυντήριες οδηγίες για τη συνταγογράφηση, 2) τη συνταγογράφηση του κάθε ιατρού για γενόσημα φάρμακα, έναντι των πρωτοτύπων και εντός πατέντας φαρμάκων, και 3) τη
συνταγογράφηση των αντιβιοτικών. [2_ τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).

-Σύστημα υγείας - συνταγογράφηση: Εάν η μηνιαία παρακολούθηση της δαπάνης δείξει ότι η μείωση των φαρμακευτικών δαπανών δεν παράγει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, θα πρέπει άμεσα να ληφθούν πρόσθετα μέτρα ώστε η φαρμακευτική κατανάλωση να διατηρηθεί υπό έλεγχο. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν τον προϋπολογισμό συνταγογράφησης για κάθε ιατρό, το στόχο του μέσου κόστους συνταγογράφησης ανά ασθενή και, εάν χρειαστεί, οριζόντιες περαιτέρω περικοπές τιμών και περιθωρίων κέρδους και αυξήσεις των συμμετοχών. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).

-Σύστημα υγείας - χρήση γενοσήμων: Η Κυβέρνηση καθιστά υποχρεωτικό για όλα τα δημόσια νοσοκομεία να προμηθεύονται τα φαρμακευτικά προϊόντα ανά δραστική ουσία, κάνοντας χρήση των κεντρικών διαγωνιστικών διαδικασιών που αναπτύσσονται από την ΕΠΥ και υπαγορεύοντας τη συμμόρφωση με τα θεραπευτικά πρωτόκολλα και τις κατευθυντήριες οδηγίες για τη
συνταγογράφηση. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).

-Σύστημα υγείας - χρήση γενοσήμων: Η Κυβέρνηση απλοποιεί τις διοικητικές και νομικές διαδικασίες για την επιτάχυνση της εισαγωγής στην αγορά φθηνότερων γενόσημων φαρμάκων στη θετική λίστα. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).

-Σύστημα υγείας - μηχανογράφηση: Εισάγονται συστήματα αναλυτικής λογιστικής κόστους και τακτικής ετήσιας δημοσίευσης ισολογισμού από όλα τα νοσοκομεία. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).

-Σύστημα υγείας - μηχανογράφηση: Γίνεται άμεση τιμολόγηση των συνολικών εξόδων θεραπείας (το αργότερο εντός 2 μηνών) προς άλλες χώρες της ΕΕ και ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, για τη θεραπεία αλλοδαπών/κατοίκων εξωτερικού. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).

-Σύστημα υγείας - μηχανογράφηση: Υλοποιείται η είσπραξη των συμμετοχών και η εφαρμογή μηχανισμών που καταπολεμούν τη διαφθορά και εξαλείφουν το φαινόμενο των «ανεπίσημων» πληρωμών στα νοσοκομεία. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).

-Σύστημα υγείας - διακυβέρνηση: Η Κυβέρνηση έχει ολοκληρώσει τη συγκέντρωση όλων των σχετικών με την υγεία διαδικασιών και ευθυνών λήψης αποφάσεων (συμπεριλαμβανόμενων και των δαπανών μισθοδοσίας), υπό το Υπουργείο Υγείας, το αργότερο έως τον Ιούνιο 2012. (MoU, παρ. 2.8).

-Σύστημα υγείας - διακυβέρνηση: Όλοι οι άλλοι (πλην ΕΟΠΥΥ και λοιπών ασφαλιστικών ταμείων) φορείς πρόνοιας/κοινωνικής αρωγής του Υπουργείου Υγείας μετακινούνται στο Υπουργείο Εργασίας έως τον Ιούνιο 2012. ....
BHMA.


Read more...

Αύριο και η κεντρική προεκλογική συγκέντρωση του ΚΚΕ


Αύριο από 08.00 θα απαγορευτεί η στάση και η στάθμευση στους δρόμους που πλαισιώνουν το Πεδίον του Άρεως.
Από τις 15.00 θα ξεκινήσει σταδιακά η απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων σε δρόμους της περιοχής καθώς στις 20:00 θα γίνει η κεντρική προεκλογική συγκέντρωση του ΚΚΕ στο Πεδίον του Άρεως.
enikos.gr

Read more...

Μείωση της ανεργίας κάτω από το μισό σε τρία χρόνια υποσχέθηκε ο Αντ.Σαμαράς

«Απόλυτη προτεραιότητα»


Από την ομιλία του Αντώνη Σαμαρά στο Λαύριο
Από την ομιλία του Αντώνη Σαμαρά στο Λαύριο   (Φωτογραφία:  Eurokinissi )


Αθήνα
Στη Λαυρεωτική, μία περιοχή που μαστίζεται από την ανεργία, βρέθηκε την Πρωτομαγιά ο πρόεδρος της ΝΔ, όπου μίλησε σε εκδήλωση στην οποία συμμετείχαν άνεργοι, μικρομεσαίοι και εργαζόμενοι. Ο Αντώνης Σαμαράς αναφέρθηκε στην ανάγκη να επιστρέψει η χώρα στην ανάπτυξη ώστε να σταθεί η μεσαία τάξη όρθια και να αντιμετωπιστεί το τεράστιο πρόβλημα της ανεργίας.

Ο κ. Σαμαράς υποσχέθηκε «μείωση της ανεργίας κάτω από το μισό μέσα σε τρία χρόνια, μέσα από την υλοποίηση πολιτικών ανάπτυξης». «Προτεραιότητά μας, απόλυτη, είναι να σταματήσουμε, να ανακόψουμε τον εφιάλτη της ανεργίας» είπε ο κ. Σαμαράς και πρόσθεσε ότι μπορούμε να υποκινήσουμε ανάκαμψη που θα φτάσει τις 9 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ.

Είναι εφικτό, είπε ο κ. Σαμαράς αν επιτευχθεί ανάκαμψη και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας: «Ανάπτυξη, που να αντέχει στον χρόνο και να επιταχύνεται με το πέρασμα του χρόνου... Για να βγούμε οριστικά και από την κρίση, και από τον υπερδανεισμό και από το Μνημόνιο».

Ο κ. Σαμαράς ανέπυξε το σχέδιό του με ένα πράδειγμα:

«Να θυμάστε ότι για κάθε 1% που ανεβαίνει το ΑΕΠ αυτό ισοδυναμεί με 45- 50 χιλιάδες θέσεις εργασίας. Και με ένα δισεκατομμύριο μικρότερο έλλειμμα.

Αν χρησιμοποιήσουμε τα δύο επόμενα χρόνια τα μισά περίπου (7 δισ.) από τα διαθέσιμα κεφάλαια του ΕΣΠΑ (χωρίς τίποτε άλλο απ' ό,τι προβλέπει το πρόγραμμά μας για ανάκαμψη- συμβάσεις παραχώρησης υποδομών, ξεμπλοκάρισμα αυτοχρηματοδοτούμενων μέσω Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας κλπ.) αυτό σημαίνει ότι θα δημιουργηθεί πρόσθετο ΑΕΠ της τάξης των 15 δισεκατομμυρίων, τουλάχιστον.

Αυτό ισοδυναμεί με 7 μονάδες ΑΕΠ. Δηλαδή θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας ή θα διασωθούν θέσεις που κινδυνεύουν, πάνω από 300.000! Αν ταυτόχρονα υπάρξουν και μέτρα ρευστότητας, αυτό θα είναι μόνιμο, όχι μια μόνο στιγμή. Και θα έχει διάρκεια, θα οδηγήσει σε Ανάπτυξη».

Ο πρόεδρος της ΝΔ πρόσθεσε ότι για να πάρει μπρος η Οικονομία δεν αρκεί να πέσουν χρήματα από το ΕΣΠΑ, πρέπει να υπάρξει και η απαραίτητη ρευστότητα και εξήγησε: «Θα συμβεί μετά την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, με το εργαλείο ρευστότητας που ήδη συζητιέται από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, με την πρόσθετη δανειοδότηση που θα πάρουν οι ελληνικές τράπεζες, όπως πήραν από τον Μ. Ντράγκι οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές, με τα προγράμματα του ΕΤΕΑΝ κλπ».

Εξήγγειλε δύο πρόσθετα μέτρα που θα δημιουργήσουν επιπλέον ρευστότητα:

Την επιστροφή των οφειλών του δημοσίου προς τους ιδιώτες ύψους έξι δισεκατομμυρίων, εκ των οποίων περίπου τα πέντε ως το τέλος του χρόνου, και τη φορολογική αμνήστευση για την επιστροφή καταθέσεων μαζί με κάποια πρόσθετα μέτρα για την εγγυοδοσία.

Ο πρόεδρος της ΝΔ επανέλαβε τη δέσμευσή του για τη μείωση της φοφορλογίας: «Σταδιακά μείωση των φορολογικών συντελεστών, που θα αρχίσει με 15% για τα νομικά πρόσωπα και θα φτάσει σε μείωση όλων των φορολογικών συντελεστών σε επίπεδα που δεν υπήρξαν ποτέ στην Ελλάδα. Αυτό είναι αληθινή επανάσταση!» είπε.

Ο κ. Σαμαράς υποστήριξε ότι για να υπάρξει απασχόληση, πρέπει να υπάρξουν επιχειρήσεις. «Και για να υπάρξουν επιχειρήσεις και νέες επενδύσεις, δεν μπορούμε εμείς να τις φορολογούμε τριπλάσια απ' ό,τι κάνουν οι γειτονικές μας χώρες».

Ο πρόεδρος της ΝΔ είπε ότι «όλα αυτά τα μέσα τα έχουμε στη διάθεσή μας Όλα αυτά δεν τα απαγορεύει η δανειακή σύμβαση. 'Αρα μπορούμε να τα κάνουμε. Θα συνοδευτούν από αληθινά αναπτυξιακές πρωτοβουλίες -μαρίνες, νέες υποδομές τουρισμού, ενέργεια, καθετοποίηση- μεταποίηση προϊόντων και σταδιακή μείωση φορολογικών συντελεστών».

Κλείνοντας, ανέφερε ότι υπάρχουν δύο απαραίτητηες προυποθέσεις: Το χτύπημα της γραφειοκρατίας, στο οποίο, είπε, δίνουμε τη μέγιστη προτεραιότητα, μαζί με τη σταδιακή μείωση των φόρων. Και να μην ληφθούν άλλα υφεσιακά μέτρα, όπως οριζόντιες περικοπές μισθών και συντάξεων.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more...

Ανακοίνωση ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ για τον βανδαλισμό του εκλογικού περιπτέρου


Σχετικά με την καταστροφή του εκλογικού περιπτέρου της Κοινωνικής Συμφωνίας στην Αθήνα (πλατεία Δικαιοσύνης, οδός Πανεπιστημίου), το γραφείο τύπου εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
Η βία και οι βανδαλισμοί, απ’ όπου κι αν προέρχονται, είναι ενέργειες καταδικαστέες.
Η «Κοινωνική Συμφωνία» συνεχίζει τον αγώνα μαζί με τους πολίτες, για κάνουμε την μεγάλη ανατροπή του πολιτικού σκηνικού στις 6 Μαΐου.

Read more...

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ : ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ!!!


Read more...

Αύριο η προεκλογική συγκέντρωση της «Κοινωνικής Συμφωνίας»


Αύριο στις 19:30 θα πραγματοποιηθεί στο γήπεδο του «Σπόρτιγκ» η κεντρική προεκλογική συγκέντρωση της Κοινωνικής Συμφωνίας, με ομιλήτρια την πρόεδρο του κόμματος Λούκα Κατσέλη.
Με αφορμή την Εργατική Πρωτομαγιά η Κοινωνική Συμφωνία ανέφερε ότι η στήριξη της εργασίας με την προάσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων είναι δύο ζητήματα που βρίσκονται στο επίκεντρο της πολιτικής της. Γι’ αυτά τα δύο ζητήματα το κόμμα «όχι μόνον έχει δώσει συγκεκριμένα δείγματα γραφής, αλλά διαθέτει και συγκεκριμένο σχέδιο για την προώθησή τους» αναφέρει σε ανακοίνωσή του.
«Στο πρωτοφανές κλίμα καταπάτησης εργασιακών δικαιωμάτων που καλλιεργούν και ψηφίζουν από κοινού το ΠΑΣΟΚ με τη Νέα Δημοκρατία- τα δύο κόμματα που φιλοδοξούν να συνεχίζουν να συγκυβερνούν και μετά την 6η Μαΐου- η Κοινωνική Συμφωνία ενώνει τη φωνή της με τους εργαζόμενους όλου του κόσμου και με τις προοδευτικές δυνάμεις της Ευρώπης, που δείχνουν έναν άλλο δρόμο για την έξοδο από την κρίση» προστίθεται στην ανακοίνωση.
 http://papaioannou

Read more...

Δείτε και νέο προεκλογικό ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟ σποτάκι του ΠΑΣΟΚ


"Αυτή είναι η κατάσταση, τι να κάνουμε"
Ενα άκρως προκλητικό σποτ έβγαλε το ΠΑΣΟΚ  στο οποίο μέχρι να δείς την φάτσα του Βενιζέλου στο τέλος αδυνατείς να πιστέψεις οτι προέρχεται απο "μεγάλο" κόμμα.

Δείτε το...http://troktiko-blog

Read more...

Το μονόπρακτο της Ντόρας...




2ος τίτλος: Η θεία Ντόρα ξέρει...
Το είδατε το προεκλογικό σποτάκι? Η Ντόρα σε... "κρυφό σχολειό"!
Ποιος Έλληνας "Τζεφιρέλι" την έψησε και της έφαγε, τόσο χρήμα - έχει αυτή - για... αυτή την αηδία?...

Read more...

Κεντρική προεκλογική ομιλία της Προέδρου της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ Λούκας Τ. Κατσέλη


Η Πρόεδρος της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ Λούκα Τ. Κατσέλη θα μιλήσει, την Τετάρτη 2 Μαΐου, στις 19:30, στην κεντρική προεκλογική συγκέντρωση του κόμματος στο γήπεδο του "Σπόρτιγκ", στάση ΗΣΑΠ Άγιος Ελευθέριος (Ηλία Ζερβού 89 και Σαρανταπόρου).

Read more...

Κεντρική Προεκλογική Ομιλία του Προέδρου της Κ.Ο. της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ και Υποψήφιου Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης Χάρη Καστανίδη.


Read more...