Σάββατο, 24 Αυγούστου 2013

Πώς θα καλυφθεί το χρηματοδοτικό κενό Ποια μορφή μπορεί να πάρει το «τρίτο πακέτο» για την Ελλάδα


Ποια μορφή μπορεί να πάρει το «τρίτο πακέτο» για την Ελλάδα
Ο Β.Σόιμπλε άνοιξε τη συζήτηση για το νέο πακέτο. Προς το παρόν η Γερμανία δεν συζητά «κούρεμα», το ΔΝΤ όμως αναμένεται να πιέσει   (Φωτογραφία:  Icon )

Αθήνα
Μπορεί να ονομάστηκε «τρίτο πακέτο», αλλά στην πραγματικότητα ελάχιστα θα θυμίζει τα δύο προηγούμενα.

Ενδεχόμενο νέο πρόγραμμα στήριξης προς την Ελλάδα θα είναι πολύ μικρότερο, της τάξης των 11 δισ. ευρώ -όσο το χρηματοδοτικό κενό έως το 2016- και η σύνθεσή του διαφορετική, καθώς ένα μικρό μέρος του θα είναι δάνειο.

Η σύνθεση του υπό εξέταση πακέτου περιλαμβάνει:

  • Αύξηση της κοινοτικής συμμετοχής στη συγχρηματοδότηση των έργων του ΕΣΠΑ ακόμα και στο 95%
  • Μείωση επιτοκίων δανεισμού και επιμήκυνση του χρόνου λήξης των ομολόγων στα 50 χρόνια
  • Ανανέωση των ομολόγων των κεντρικών τραπεζών
  • Αξιοποίηση των αδιάθετων ποσών για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών
  • Νέο δάνειο, το ύψος του οποίου θα εξαρτηθεί από τα παραπάνω.
Διαβάστε αναλυτικά στην εφημερίδα Τα Νέα Σαββατοκύριακο



Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Καταργείται η διπλή σύνταξη σε βουλευτές υπουργούς και αιρετούς



Με την τροπολογία αίρεται η ισχύς της εγκυκλίου του ΙΚΑ που εξεδόθη αρχές Αυγούστου και έδινε στους βουλευτές και στους άλλους αιρετούς δυνατότητα να λαμβάνουν διπλή σύνταξη, προκαλώντας τις αντιδράσεις
Καταργείται με τροπολογία που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή, η δυνατότητα που δινόταν σε υπουργούς, υφυπουργούς, βουλευτές και σε αιρετούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να μετράει ο χρόνος της θητείας τους τόσο για τη βουλευτική σύνταξη ή χορηγία όσο και για τη σύνταξη από τον ασφαλιστικό φορέα που ασφαλίζονταν με την επαγγελματική τους ιδιότητα.
\ Συγκεκριμένα, καταργείται η σχετική διάταξη του νόμου 3863/2010 που παρείχε τη δυνατότητα σε όσους κατέχουν τη βουλευτική ιδιότητα, θέση υπουργού ή υφυπουργού, καθώς και των αιρετών προέδρων κοινοτήτων, δημάρχων και νομαρχών του προϊσχύοντος καθεστώτος, είτε να συνεχίσουν την ασφάλισή τους στους κλάδους κύριας και επικουρικής σύνταξης και πρόνοιας, στους οποίους ήταν ασφαλισμένοι πριν την εκλογή τους ή να αναγνωρίσουν το χρόνο της θητείας τους στους συγκριμένους κλάδους οποτεδήποτε (δηλαδή να μετράει ο χρόνος της θητείας τους τόσο για τη βουλευτική σύνταξη ή χορηγία όσο και για τη σύνταξη από τον ασφαλιστικό φορέα που ασφαλίζονταν με την επαγγελματική τους ιδιότητα).
Όπως αναφέρεται, δε, στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους «η ανωτέρω διάταξη δεν έχει νόημα για όσους απέκτησαν ή αποκτήσουν τις εν λόγω ιδιότητες μετά την έναρξη ισχύος του νόμου 4093/2012, δεδομένου ότι έπαυσαν να ισχύουν για τα πρόσωπα αυτά οι διατάξεις για τη βουλευτική σύνταξη και τη χορηγία δημάρχων και πλέον συνεχίζουν υποχρεωτικά την ασφάλισή τους στους φορείς που ασφαλίζονταν πριν την εκλογή τους».
Με την ίδια τροπολογία, υπάγονται στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, όσοι απασχολούνται ή παρέχουν υπηρεσίες έναντι αμοιβής στις ανεξάρτητες αρχές (εφόσον δεν υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση άλλου ταμείου), καθώς και οι συνταξιούχοι ελληνικού ή αλλοδαπού ασφαλιστικού φορέα που παρέχουν και πάλι εργασία ή υπηρεσία με αμοιβή, αλλά δεν ασφαλίζονται υποχρεωτικά σε άλλο φορέα.
Η τροπολογία κατατίθεται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών, για τις σχολάζουσες κληρονομιές και τις κοινωφελείς περιουσίες.
Δηλώσεις Βρούτση
"Η σημερινή κυβέρνηση κάνει πράξη τη δέσμευση της για κοινωνική δι­καιοσύνη παντού" δήλωσε ο υπουργός Εργασίας Ι. Βρούτσης με αφορμή την κατάθεση τροπολογίας που καταργεί τη δυνατότητα σε βουλευτές, υπουργούς, και αι­ρετούς να αναγνωρίζουν και να εξαγοράζουν τους χρόνους που αντιστοι­χούν στη θητεία τους είτε για την θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος είτε για προσαύξηση του ποσού της σύνταξης τους. Σύμφωνα με τον υπουργό, η κυβέρνηση "καταργεί μία διάταξη προγενέστερου της παρούσας κυβέρνησης νομοθετήματος, η οποία ήταν ευνοϊκή για τους βουλευτές και τους αιρετούς. Έχουμε τονίσει ότι στις δύσκολες στιγμές που περνάει η χώρα, όσοι ασχολούνται με τα κοινά πρέπει να δίνουν πρώτοι το καλό πα­ράδειγμα" τόνισε ο κ. Βρούτσης.-

Read more...

Τα κριτήρια των πλειστηριασμών: Πενταετής προστασία της κύριας κατοικίας



Πρόταση που επεξεργάζονται στην κυβέρνηση προβλέπει θέσπιση πενταετούς προστασίας της κύριας κατοικίας από πλειστηριασμούς με αφετηρία το 2009. Θα συνυπολογίζεται το ανεξόφλητο ποσό του δανείου
Σε μία χρυσή τομή που προβλέπει το "ξεπάγωμα" της άρσης των πλειστηριασμών, αλλά με αυστηρά κριτήρια κοινωνικής δικαιοσύνης, φαίνεται πως προσανατολίζεται ο πρωθυπουργός
Παρά την εξαιρετική πίεση που εσχάτως εκδηλώνεται για τη διατήρηση του σημερινού καθεστώτος, η κυβέρνηση είναι πεπεισμένη ότι η ελεγχόμενη, σταδιακή αλλαγή του με ταυτόχρονο δίχτυ προστασίας για τους οικονομικά αδύναμους και τους συνεπείς, είναι μονόδρομος και θα λειτουργήσει τελικώς υπέρ των πολιτών, αφού αν δεν δρομολογηθεί η σταδιακή εκτόνωση της αγοράς ακινήτων, θα ενισχυθεί δραματικά η υποτιμητική κερδοσκοπία, με ολέθριες συνέπειες για το 80% του πληθυσμού που διαθέτει έστω και ένα ακίνητο.
Επιπρόσθετα, όπως εκτιμάται θα καταργηθεί στην πράξη η έννοια της υποθήκης, η οποία με τη σειρά της θα διαλύσει την καταναλωτική πίστη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το κοινωνικό σύνολο.
"Δεν μπορεί από τη μία στιγμή να συμφωνούμε όλοι ότι πρέπει πάση θυσία να στηρίξουμε τον κατασκευαστικό κλάδο που αριθμεί πάνω από 280 επαγγέλματα και ταυτόχρονα να ξορκίζουμε κάθε αλλαγή στο καθεστώς των ακινήτων", σημειώνουν κυβερνητικά στελέχη.
Οι ίδιοι κύκλοι προσθέτουν ότι στο α΄τρίμηνο 2013 έγιναν μόνον 4.600 πράξεις μεταβίβασης ακινήτων (στα οποία περιλαμβάνονται και εκείνα που προέρχονται από γονικές παροχές και κληρονομιές), όταν το απόθεμα των ακινήτων στον κατασκευαστικό κλάδο έχει φτάσει τις 150.000. "Εάν δεν εκτονώσουμε την κατάσταση, η υποτιμητική κερδοσκοπία θα αποθρασυνθεί", προσθέτουν.
Καθοριστικά στοιχεία, το ανεξόφλητο ποσό του δανείου, η πενταετής προστασία του ακινήτου και η αντικειμενική αξία του.
Στην παραπάνω λογική, η κυβερνητική πρόταση, την οποία επεξεργάζονται από κοινού τα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομίας, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της Καθημερινής, θα στηρίζεται κατ’ αρχήν στα οικονομικά κριτήρια τα οποία θα λαμβάνονται υπόψη για την ένταξη ή μη ενός ακινήτου σε καθεστώς πλειστηριασμού.
Τα κριτήρια είναι τρία και θα ισχύσουν είτε στο σύνολό τους είτε μεμονωμένα:
• Ο χρόνος παραμονής του ακινήτου σε καθεστώς αναμονής πλειστηριασμού. Η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει στη θέσπιση της 5ετούς προστασίας της κύριας κατοικίας από τους πλειστηριασμούς. Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι θα αποφευχθεί η μαζική προσφορά ακινήτων και θα υπάρξει σταδιακή εκτόνωση, αφού κάθε χρόνο θα «ξεπαγώνουν» ακίνητα των ετών που έπονται του 2008 (δηλ. το 2015 θα βγουν σε πλειστηριασμό τα ακίνητα του 2010 κ.λπ.). Η ηγεσία του ΥΠΑΝ εκτιμά ότι ο συνολικός αριθμός των ακινήτων που βρίσκονται σε καθεστώς αναμονής πλειστηριασμού δεν ξεπερνούν τα 15.000 τον χρόνο και αν ισχύσει η σταδιακή απελευθέρωση εκείνων που συμπληρώνουν την πενταετία, δεν θα βγαίνουν «στο σφυρί» περισσότερα από 6.0007.000 ακίνητα τον χρόνο.
• Το ανεξόφλητο ποσό του δανείου. Όπως σημειώνουν κυβερνητικοί παράγοντες, δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν με τον ίδιον τρόπο δύο οφειλέτες που έχουν λάβει ισόποσο δάνειο, π.χ. 100.000 ευρώ, και ο ένας έχει καταβάλει μόλις δύο δόσεις και ο άλλος έχει εξοφλήσει πάνω από το 50% της συνολικής οφειλής του.
• Η αντικειμενική αξία. Ως τώρα, μοναδική προϋπόθεση για την προστασία της κύριας κατοικίας είναι η αντικειμενική αξία του ακινήτου να μην υπερβαίνει το αφορολόγητο όριο πρώτης κατοικίας (200.000 ευρώ) προσαυξημένο κατά 50% δηλ. για έναν άγαμο είναι 300.000 ευρώ, για έγγαμο ζευγάρι ανεβαίνει στις 375.000 ευρώ και για κάθε παιδί ανεβαίνει 25.000 ευρώ, με απώτατο όριο τις 450.000 ευρώ για τετραμελή οικογένεια. Η κυβέρνηση προσανατολίζεται στη μείωση των παραπάνω ορίων, πιθανότατα κατά 10% τον χρόνο.
Σε ό,τι αφορά τα κοινωνικά κριτήρια, η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι θα διατηρηθεί το δίχτυ προστασίας στις ευπαθείς ομάδες.
Από τον Σεπτέμβριο, εξάλλου, αναμένεται να καθιερωθούν και οι θεσμοί του "συνεργάσιμου" δανειολήπτη, αλλά και των "αναγκαίων δαπανών διαβίωσης", βάσει των οποίων θα γίνονται ρυθμίσεις δανείων προκειμένου να διευκολυνθούν όσοι είναι συνεπείς αλλά έχουν αντικειμενική αδυναμία εκπλήρωσης των δανειακών τους υποχρεώσεων.

Read more...

Όργιο διαφθοράς: Αμοιβές 4 εκατ. ευρώ για ανύπαρκτη εργασία



Υπέρογκες αμοιβές για ανύπαρκτη εργασία. Σκάνδαλο με αποζημιώσεις 19 "εκπαιδευτών" του ΟΕΕΚ
Να έχουν εισπράξει αχρεωστήτως ποσό άνω των 4 εκατομμυρίων ευρώ -1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ τότε- φέρονται, σύμφωνα με το Ελεγκτικό Συνέδριο, "εκπαιδευτές" του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ).
Οι συγκεκριμένοι ωστόσο ωστόσο δεν παραπέμπονται από το Συμβούλιο Εφετών σε δίκη λόγω παραγραφής.
Σημειώνεται ότι για τη διερεύνηση του σκανδάλου στον ΟΕΕΚ έχουν παρέμβει τουλάχιστον τρεις υπουργοί Εθνικής Οικονομίας αλλά μάταια, όπως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος.
Αρχικά είχαν ασκηθεί διώξεις από την Εισαγγελία (εισαγγελείς Ν. Ζαγοριανός, Ι. Ντογιάκος και 4η ειδική ανακρίτρια) εναντίον 38 ατόμων για σειρά κακουργηματικών πράξεων μιας υπόθεσης η οποία εκκρεμούσε δικαστικά από το 2006.
Οι αποζημιώσεις των «εκπαιδευτών», που σε πολλές περιπτώσεις δεν είχαν τα τυπικά προσόντα και σε άλλες δεν ήταν καν παρόντες την ώρα των μαθημάτων αλλά πληρώνονταν, αφορούσαν την περίοδο 1997 - 2002.
Σύμφωνα με δικαστικές πηγές, επήλθε παραγραφή επειδή οι «επιμέρους πληρωμές» κάθε εκπαιδευτή του ΟΕΕΚ κρίθηκαν χωριστά χωρίς να θεωρείται ότι υπήρχε «σύστημα παράνομων πληρωμών».
Στην εισαγγελική κρίση, επίσης, δεν είχε περιληφθεί η νομική αξιολόγηση -που περιλαμβανόταν στην πορισματική έκθεση επιθεωρητών του υπουργείου Οικονομικών- δαπανών 2,2 εκατ. ευρώ που αφορούσαν αναθέσεις σεμιναρίων σε ιδιωτικές εταιρείες.
Και αυτό διότι η ομάδα ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν κατάφερε να βρει 21 από τα 26 επίμαχα χρηματικά εντάλματα, αλλά ούτε και τα συνημμένα δικαιολογητικά τους, τα οποία συγκεντρώνονται σε διαφορετικό χώρο.
Σύμφωνα με τους οικονομικούς επιθεωρητές, οι δαπάνες για τα σεμινάρια αυτά χαρακτηρίζονται από ακραίες υπερτιμολογήσεις (έως 860%!) σε αμοιβές εκπαιδευτών, ακόμα και με ποσά που προσέγγιζαν τις 200.000 δραχμές ανά ώρα σε μία εποχή που οι αμοιβές π.χ. καθηγητών πανεπιστημίου έφθαναν τις 12.000 την ώρα.
Ένας από τους οικονομικούς επιθεωρητές, ο κ. Γ. Μπούτος, απευθύνθηκε, μόνο το 2009, τέσσερις φορές στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τις αμοιβές μίας εκ των υπολόγων, της Δ.Τ., συζύγου του πρώην επιτρόπου στο Ελεγκτικό Συνέδριο Γ.Χ., επειδή στις εκθέσεις της ομάδας ελέγχου δεν περιλαμβάνονταν αποδεικτικά στοιχεία που αφορούσαν τη συγκεκριμένη υπάλληλο.
Από τις εκθέσεις αυτές «απουσίαζε» και ένας άλλος υπόλογος, ο Π.Τ. Μάλιστα, πρώην επίτροπος του Ε.Σ., συντάκτης δύο αρχικών εκθέσεων για τον οργανισμό ΟΕΕΚ, συμπέραινε ότι τα σκανδαλώδη ποσά καλώς είχαν καταβληθεί.
Οι κατηγορούμενοι επικαλέσθηκαν διά των συνηγόρων τους ότι δεν απαιτούνται ειδικά προσόντα για όσους διδάσκουν εργαστηριακά μαθήματα ούτε υπάρχει νομικό πλαίσιο που να καθορίζει το ύψος των αμοιβών τους. Στα παραπεμπτικά βουλεύματα, αλλά και την πορισματική αναφορά του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σημειώνεται ότι η ελεγχόμενη Π.Β., σύζυγος πρώην αντιπροέδρου του ΟΕΕΚ, είχε συμβάσεις με τις οποίες ανελάμβανε κατ’ ανάθεση τη διδασκαλία στα μαθήματα: Οδοντοτεχνική πορσελάνης, Θεραπευτική διαιτολογία, Χρήση κομπιούτερ για τεχνικούς εγκαταστάσεων ψύξης, Λειτουργικά συστήματα για πολυμέσα, Μηχανογραφημένη λογιστική για φοροτεχνικούς, Χρήση κομπιούτερ σε τεχνικούς αυτοματισμών, Νοσηλευτική χειρουργική αλλά και Πρώτες Βοήθειες σε νοσηλευτική τραυματιολογία...
Η... υπερ-εκπαιδεύτρια αυτή είχε ως προσόν το απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ υπήρχε αίτηση καθηγήτριας οδοντοτεχνικής στο ΤΕΙ Αθήνας για να διδάξει, αλλά απορρίφθηκε.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο καταλήγει, στην πιο πρόσφατη συμπληρωματική του έκθεση, στο συμπέρασμα ότι «η θεώρηση των χρηματικών ενταλμάτων στηρίχθηκε κυρίως σε στοιχεία ψευδή ή ανύπαρκτα. Κατά συνέπεια ήταν επιβεβλημένη η ορθή αξιολόγηση από τους θεωρήσαντες τα εν λόγω χρηματικά εντάλματα.
Αντ’ αυτού δεν αποδεικνύεται ότι οι θεωρήσαντες προέβησαν σε οποιαδήποτε από αυτές τις ενέργειες. Ως εκ τούτου οι θεωρήσεις αυτών έγιναν μη νόμιμα και συντρέχει λόγος αναθεώρησής τους...».
Καθίσταται σαφές ότι οι ελεγκτές του Ε.Σ. αποδίδουν στην τελευταία τους έκθεση ευθύνες σε πρώην συναδέλφους τους οι οποίοι είχαν εγκρίνει τις σχετικές δαπάνες.

Read more...

Ανατροπές στο μέτρο των αποδείξεων – Ποιες αλλαγές ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών ...


Επί τάπητος πρόκειται να τεθεί την ερχόμενη εβδομάδα το θέμα των αποδείξεων, και συγκεκριμένα το νέο σύστημα που θα ισχύσει από το 2014, όπως έχει προαναγγείλει...
εδώ και αρκετό καιρό από τη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίοι έχουν επιφορτισθεί με το θέμα, θα παρουσιάσουν το πλαίσιο του νέου μέτρου συλλογής αποδείξεων. Με βάση τις ίδιες πηγές, προτείνονται σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το ισχύον σύστημα, με βασικότερη τη θέσπιση φορολογικών κινήτρων για όσους μαζεύουν αποδείξεις από συγκεκριμένους κλάδους όπου παρατηρείται εκτεταμένη φοροδιαφυγή.

Παράλληλα, θα καταργηθεί η ποινή που επιβάλλεται σήμερα (22%) επί της αξίας των αποδείξεων που δεν έχει συγκεντρώσει ο φορολογούμενος, σύμφωνα με τον νόμο (το 25% του εισοδήματος σε αποδείξεις). Επίσης, οι φορολογούμενοι δεν θα συλλέγουν αποδείξεις από όλες τις συναλλαγές τους, όπως ισχύει σήμερα. Δηλαδή δεν θα είναι αναγκασμένοι να μαζεύουν αποδείξεις από σούπερ μάρκετ και άλλα καταστήματα τα οποία έτσι κι αλλιώς εκδίδουν αποδείξεις.

Θα αναγνωρίζονται αποδείξεις μόνο από συγκεκριμένους επαγγελματικούς κλάδους στους οποίους παρατηρείται υψηλή φοροδιαφυγή (γιατροί, δικηγόροι, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, κέντρα διασκέδασης κ.ά.). Οι όποιες αποφάσεις ληφθούν την ερχόμενη εβδομάδα θα συζητηθούν με την τρόικα και οι τελικές αποφάσεις θα ενσωματωθούν στο νομοσχέδιο για τα φορολογικά κίνητρα γενικότερα που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή έως τα τέλη Σεπτεμβρίου...

Πηγή: KoolNews.gr

Read more...

Δίχως τέλος η ταλαιπωρία φορολογουμένων...


Tέλος δεν έχει η ταλαιπωρία χιλιάδων φορολογουμένων, οι οποίοι δεν έχουν παραλάβει ακόμη το εκκαθαριστικό τους σημείωμα από την εφορία, αλλά και δεκάδων χιλιάδων ιδιοκτητών που είτε εξαιρούνται από την καταβολή του «χαρατσιού» της ΔΕΗ ΔΕΗ+4,25% είτε δεν επιθυμούν να ...
το πληρώσουν στη ΔΕΗ και θέλουν να το «εξοφλήσουν» στην εφορία τους.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην πορεία εκκαθάρισης των φορολογικών δηλώσεων, οι περίπου 200.000 υπόχρεοι που αγνοούν πότε θα πάρουν το εκκαθαριστικό τους, παρότι έχουν προσκομίσει όλα τα δικαιολογητικά που τους ζητήθηκαν από τις εφορίες τους, καλούνται τώρα να έχουν και το νου τους για να ενημερώνονται από την ηλεκτρονική διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, αφού μπορεί να μη λάβουν… ποτέ το σημείωμα μέσω της εφορίας τους!
Αυτό ουσιαστικά ενέχει τον κίνδυνο όχι μόνο να πληρώσουν σε μια δόση τον πρόσθετο φόρο που τους αναλογεί, εφόσον φυσικά λάβουν χρεωστικό εκκαθαριστικό, καθώς η επεξεργασία καθυστερεί σημαντικά, αφού οι υπάλληλοι των ΔΟΥ αυτή την περίοδο ασχολούνται μόνο με την παραλαβή των δικαιολογητικών και τον έλεγχό τους, αλλά και να κληθούν να πληρώσουν και… πρόστιμο!
Και αυτό γιατί, όπως σχολίαζε κορυφαίος παράγοντας του υπουργείου χθες, εάν κάποιος φορολογούμενους δεν ενημερωθεί εγκαίρως από την ηλεκτρονική διεύθυνση της ΓΓΠΣ μπορεί να χάσει την προθεσμία καταβολής της πρώτης δόσης και το ποσό που οφείλει να καταστεί ληξιπρόθεσμο!
Από την άλλη πλευρά, χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων που εξαιρούνται από την καταβολή του «χαρατσιού» της ΔΕΗ ή θέλουν το χρέος τους να πάει στην εφορία τους, αποσυνδέοντας το ειδικό τέλος επί των ακινήτων από το λογαριασμό της ΔΕΗ, θα πρέπει να στηθούν στα γκισέ των εφοριών από τον επόμενο μήνα για να προσκομίσουν εκ νέου τα απαραίτητα έγγραφα και δικαιολογητικά.
Οπως ισχυρίζονται τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ, το «χαράτσι» του 2013 είναι νέος φόρος και δεν συνδέεται με το «χαράτσι» του 2012!
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΡΟΣ 
naftemporiki.gr

Read more...

Προβληματισμός στην κυβέρνηση Ξεπέρασε τα 321 δισ. ευρώ το ελληνικό δημόσιο χρέος


Ξεπέρασε τα 321 δισ. ευρώ το ελληνικό δημόσιο χρέος
  (Φωτογραφία:  Reuters )

Αθήνα
Στο εκρηκτικό ύψος των 321 δισ. ευρώ ανέβηκε και πάλι το δημόσιο χρέος στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2013, ύψος μεγαλύτερο από το χρέος που είχε η Ελλάδα το 2009, προτού ξεσπάσει η κρίση.

Το χρέος επιβαρύνθηκε κατά 16 δισ. ευρώ εντός του 2013 και είναι υψηλότερο κατά 18 δισ. ευρώ από τον Ιούνιο του 2012 που ήταν 303 δισ. ευρώ. Η πορεία του είναι ανησυχητική.

Σύμφωνα με Το Βήμα, μπροστά σε αυτό το δυσθεώρητο ύψος του δανεισμού που με τα σημερινά δεδομένα αντιστοιχεί στο 180% του ΑΕΠ και το οποίο παρά την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος εξακολουθεί να επιβαρύνεται με το ύψος των τόκων, στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης επικρατεί προβληματισμός για το πώς θα αντιμετωπιστεί.

Μάλιστα, σε επίπεδο εμπειρογνωμόνων υπάρχει διχογνωμία -όπως ακριβώς συμβαίνει και στην τρόικα ανάμεσα στο ΔΝΤ και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή- για το κατά πόσο το δημόσιο χρέος της Ελλάδας, που ξεπέρασε στο τέλος Ιουνίου τα 321 δισ. ευρώ χωρίς να υπολογίζονται οι εγγυήσεις που καταπίπτουν, μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά χωρίς ένα νέο «κούρεμα».
Newsroom ΔΟΛ

Read more...