Διαψεύδει το υπουργείο Οικονομικών τα σενάρια περί του ορίου κατασχέσεων για χρέη προς το Δημόσιο από τα 1.000 στα 600 ευρώ, ξεκαθαρίζοντας ότι «δεν αντιμετωπίζεται τέτοιο ενδεχόμενο».
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή του το ΥΠΟΙΚ τα σχετικά «σενάρια» που είδαν το φως της δημοσιότητας «αποτελούν αντικείμενο φαντασίας και μόνο».
Θα κατάσχουν όλα τα χρήματα των φορολογούμενων που χρωστούν πάνω από 1000 ευρώ...
Γενική έφοδο στους φορολογούμενους, που χρωστάνε στο δημόσιο, σάλπισε η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, με τον γενικό γραμματέα Εσόδων Χάρη Θεοχάρη να δίνει, σε έκτακτη σύσκεψη το μεσημέρι της Δευτέρας, τις σχετικές οδηγίες.
Σύμφωνα με ... πληροφορίες το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου είναι έως τις 10 Μαρτίου να έχουν αποσταλεί ειδοποιητήρια σε 2,5 εκατομμύρια Έλληνες φορολογούμενους, που χρωστούν στην εφορία μίας ευγενική επιστολή – πρόσκληση για διευθέτηση των υποθέσεών τους. Η πρώτη αυτή επιστολή θα είναι, λέγεται, «ευγενική» και μεταξύ των άλλων θα αναγράφεται το οφειλόμενο ποσό, καθώς και ένας 30ψήφιος, μοναδικός για κάθε φορολογούμενο, ειδικός κωδικός, με τον οποίο ο πολίτης θα μπορεί να κάνει τις συναλλαγές του, μέσω τράπεζας, με την εφορία του. Ο πολίτης θα μπορεί να επιλέξει, με βάση τις προβλεπόμενες διαδικασίες – ανάλογα δηλαδή εάν υπάρχει κάποια ρύθμιση, ή ακόμη καλύτερα με την καταβολή όλου του ποσού - το χειρισμό της εκκρεμότητας.
Σε όσους δεν ανταποκριθούν, τότε θα σταλεί και μία δεύτερη επιστολή, με την οποία θα προειδοποιούνται ότι θα ξεκινήσει η διαδικασία της προκατάσχεσης περιουσιακών τους στοιχείων, φυσικά σε πιο αυστηρό ύφος από την πρώτη! Εάν και τότε δεν υπάρξει ανταπόκριση τότε οι εφορίες θα προχωρούν σε κατασχέσεις. Ειδικά για το θέμα των μισθών – από τους οποίους θα μπορούν να παρακρατούν ποσά για αποπληρωμή χρεών – οι εφορίες θα κατάσχουν όλα τα χρήματα άνω των 1000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση που η εξέλιξη των δημόσιων οικονομικών πάνε χειρότερα, τότε το όριο θα καθοριστεί στα 600 ευρώ.
Παράλληλα στη σύσκεψη οριστικοποιήθηκε η εφαρμογή του προαναφερόμενου ειδικού κωδικού, με τον οποίο κάθε φορολογούμενος θα κάνει τις συναλλαγές του με την εφορία, μέσω τράπεζας. Περίπου από τον Μάιο, ο τρόπος αυτός θα είναι υποχρεωτικός, καθώς οι εφορίες θα διαθέτουν μόνο το δικαστικό τμήμα και το τμήμα ελέγχων.
Ο κωδικός θα είναι 30ψήφιος και τα πρώτα εννέα ψηφία του θα είναι το ΑΦΜ του φορολογουμένου.
Στη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν κορυφαία στελέχη του φοροεισπρακτικού μηχανισμού, υπήρξε έντονος προβληματισμός για την πορεία των εσόδων, με τον κ. Θεοχάρη να ξεκαθαρίζει ότι «δεν υπάρχουν περιθώρια αποτυχίας» και πως εάν δεν επιτευχθούν οι στόχοι του πρώτου τριμήνου, τότε θα επιβληθούν νέα μέτρα.
Στελέχη, που μετείχαν στη σύσκεψη, επισήμαναν ότι πρέπει να διευκρινιστεί άμεσα εάν θα γίνει νέα ρύθμιση για όσους χρωστούν, καθώς ενέσκηψε αβεβαιότητα, μετά τις δηλώσεις του κ. Θεοχάρη ότι εξετάζεται ένα τέτοιο ενδεχόμενο – για το οποίο όμως η τρόικα δεν έχει δώσει ακόμη τη συγκατάθεσή της.
Πάντως οι στόχοι, που τέθηκαν, είναι αρκετά δύσκολοι. Στόχος του επιτελείου είναι να εισπραχθούν 1,9 δις ευρώ από τα ληξιπρόθεσμα προηγούμενων ετών μέσα στο 2013, όταν το 2012 εισπράχθηκαν 1,1 δις ευρώ.
Επίσης τέθηκε ως στόχος από τα νέα ληξιπρόθεσμα, αυτά που βεβαιώνονται αυτή τη χρονιά, να εισπράττεται ένα ποσοστό 24,4%, όταν πέρσι ο αντίστοιχος ρυθμός είσπραξης έτρεχε ,ε 16%!
Τέθηκε επίσης στόχος να καταβληθούν έως τις 31 Μαρτίου 740 εκατ. ευρώ σε δικαιούχους επιστροφών (από ΦΠΑ, φόρους εισοδήματος κλπ), ώστε να μην καταρρεύσει η αγορά... protothema.gr
Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ της Κύπρου και του Ισραήλ σφραγίστηκε με την υπογραφή της μεταβίβασης του 30% των δικαιωμάτων στην Delek Μια νέα εποχή στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ της Κύπρου και του Ισραήλ σφραγίστηκε με την υπογραφή, τη Δευτέρα, της μεταβίβασης 30% των δικαιωμάτων της Noble στις εταιρείες Delek και Αvner.
Μιλώντας μετά από... την υπογραφή της συμφωνίας, ο Υπουργός αναφέρθηκε σε »στρατηγική συνεργασία που περιλαμβάνει οικονομικές και πολιτικές πτυχές».
Αναφέρθηκε σε οικονομίες κλίμακας μεταξύ των δύο χωρών τόσο για τη εμπορική εκμετάλλευση του φυσικού αερίου στο τεμάχιο 12 όσο και σε αυτό του Λεβιάθαν, το πλειοψηφικό πακέτων των μετοχών του οποίου κατέχουν οι τρεις εταιρείες.
Παράλληλα, διευκρίνισε ότι η αναφορά του »για συνέργιες και οικονομίες κλίμακας παραπέμπουν στη μεταξύ μας συνεργασία για την υγροποίηση του φυσικού αερίου και μεταφορά του στις ευρωπαϊκές και διεθνείς αγορές.
Οι Γερμανοί για το φυσικό αέριο της Κύπρου
»Αποθέματα φυσικού αερίου θα μπορούσαν να συμβάλουν στη διάσωση της Κύπρου» είναι ο τίτλος με τον οποίο επιγράφει ρεπορτάζ της η Frankfurter Allgemeine Zeitung και δημοσιεύει η Deutsche Welle. H εφημερίδα εξετάζοντας τα σενάρια διάσωσης της Κύπρου γράφει: »ένα κούρεμα του χρέους κατά το ελληνικό πρότυπο είναι απίθανο –όχι μόνο διότι το Eurogroup διακήρυξε ότι η περίπτωση της Ελλάδας ήταν μεμονωμένη. Ο φόβος για τις παράπλευρες συνέπειες είναι πολύ μεγάλος.
Εκτός αυτού ένα κούρεμα δεν θα έφερνε μεγάλα αποτελέσματα. Τα δύο τρίτα του δημόσιου χρέους της Κύπρου χρηματοδοτούνται από τις διαλυμένες και εν μέρει κρατικοποιημένες τοπικές τράπεζες. Εάν τις επιβάρυναν με ένα κούρεμα τότε θα αυξανόταν η ανάγκη για ανκεφαλαιοποίηση. Τότε δηλαδή θα έπρεπε να επέμβει το κράτος και το αποτέλεσμα θα ήταν μηδέν εις το πηλίκο».
Διάσωση μέσω των αποθεμάτων φυσικού αερίου;
Η εφημερίδα αναφέρει ως λύση, επικαλούμενη δημοσιεύματα πρακτορείων ειδήσεων, τα αποθέματα φυσικού αερίου και σημειώνει: »Μια μελέτη της Royal Bank of Scotland εκτιμά την αξία των αποθεμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου σε περισσότερα από 600 δισ. ευρώ.
Τα μισά θα μπορούσε να τα εισπράξει το δημόσιο». Από την άλλη η FAZ καταλήγει πως αυτοί είναι φανταστικοί αριθμοί που δεν θα ήθελε η Τρόικα να συμπεριλάβει στις δικές της εκτιμήσεις για τη διάσωση της Κύπρου.
Τα κείμενα του Μνημονίου, που υπέγραψε η Ελλάδα, μεταφρασμένα στα ελληνικά δημοσιοποίησε το υπουργείο Οικονομικών. Σε αυτά περιλαμβάνονται όλες οι δεσμεύσεις που ανέλαβε η χώρα συμπεριλαμβανομένης της λήψης επιπλέον μέτρων την περίοδο 2015-2016, του προγράμματος αποχωρήσεων από το Δημόσιο, των αποκρατικοποιήσεων.
Η μελέτη των κειμένων που υπέγραψε ο πρωθυπουργός, ο υπουργός Οικονομικών και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος τον περασμένο Δεκέμβριο ώστε να εκταμιευθεί η δόση, είναι αναγκαία από όποιον θέλει να αποφύγει τις αρνητικές συνήθως εκπλήξεις που ακολουθούν μετά από κάθε αξιολόγηση της τρόικας ή από δηλώσεις διαρροές υψηλόβαθμων στελεχών για σκέψεις και συζητούμενα μέτρα.
Οταν σε προετοιμάζουν για το χειρότερο και πέφτεις τελικά στα πιο μαλακά, μπορείς ίσως να πανηγυρίζεις. Οταν όμως κοιτάς από πού πέφτεις, τα πράγματα αποκτούν άλλες διαστάσεις. Το νέο ΕΣΠΑ είναι μειωμένο κατά ... 33% από το προηγούμενο της περιόδου 2007 - 2013, των 24,3 δισ. ευρώ Το νέο ΕΣΠΑ είναι μειωμένο κατά 33% από το προηγούμενο της περιόδου 2007 - 2013, των 24,3 δισ. ευρώ Αυτή είναι η περίπτωση του νέου Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) για την περίοδο 2014-2020, για το οποίο λεγόταν πως θα περιοριστεί στα 11-14 δισ. λόγω των περικοπών στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό, αλλά τελικά μας προέκυψαν 16,3 δισ. (συν 2 δισ. με υποσχετική μετά το 2016). Εξέλιξη, όμως, που δεν αποκρύπτει το γεγονός ότι το νέο ΕΣΠΑ είναι συρρικνωμένο κατά 33% από το προηγούμενο ΕΣΠΑ 2007-2013, των 24,3 δισ. ευρώ...
Βεβαίως, ο όγκος των χρηματοδοτήσεων που παρέχει το ΕΣΠΑ είναι ένα θέμα μόνο. Το άλλο είναι η δυνατότητα της χώρας-αποδέκτη να απορροφήσει τα κεφάλαια αυτά με αποδοτικό τρόπο (δηλαδή παραγωγικά για την οικονομία) συμπληρώνοντας με τη δική της συμμετοχή τη χρηματοδότηση. Και η αλήθεια είναι πως η απορροφητικότητα των πόρων του ΕΣΠΑ ήταν παραδοσιακά χαμηλή και μόλις το β' εξάμηνο του 2012 αυξήθηκε σημαντικά, με συνέπεια σε ετήσια βάση το ποσοστό των πραγματοποιηθεισών δαπανών να ανέρχεται στο 47,8% του ετήσιου στόχου, ενώ από πλευράς κοινοτικής συνδρομής -συμπεριλαμβάνοντας και τις προκαταβολές, όπως κάνει η Κομισιόν- το ποσοστό απορρόφησης να φθάνει το 57,2%.
Πέρα από την απόσταση που υπάρχει μεταξύ των επίσημων στοιχείων και της πραγματικής απορρόφησης με την τεχνητή αύξηση της απορρόφησης λόγω της αύξησης του ποσοστού συγχρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε 85%, αναδρομικά από το 2007, και σε 95% από τον Δεκέμβριο του 2011 για τις προβληματικές δημοσιονομικά χώρες, καθώς και στο «παρκάρισμα» πόρων σε Ταμεία Χαρτοφυλακίου (βλ. Ταμείο Επιχειρηματικότητας, «Εξοικονομώ κατ' Οίκον», JEREMIE και ΕΝΑΛΙΟ), ένας βασικός λόγος της σχετικά χαμηλής απορροφητικότητας είναι η αδυναμία του ελληνικού Δημοσίου να συγχρηματοδοτήσει τα εν λόγω προγράμματα εξαιτίας της δημοσιονομικής προσαρμογής που γίνεται κατά κανόνα εις βάρος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).
Από την άποψη αυτή η σημαντική βελτίωση των όρων χρηματοδότησης από το νέο ΕΣΠΑ (βλ. http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=342460) διευκολύνει σημαντικά από πλευράς ελληνικού Δημοσίου (ΠΔΕ) την απορρόφηση των πόρων. Ωστόσο, πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι και να μην πανηγυρίζουμε, γιατί παρά τα 24,3 δισ. της επταετίας 2007-2013, το ΑΕΠ της Ελλάδας μειώθηκε 20%!
Δεν είναι πανάκεια
Αυτό δεν σημαίνει πως το ΕΣΠΑ είναι το μόνο ουσιαστικά αναπτυξιακό εργαλείο που διαθέτουμε: αν δεν υπήρχε το ΕΣΠΑ, του οποίου η συμβολή στην αύξηση του ΑΕΠ υπολογίζεται σε 0,5% με 0,6% περίπου, τότε το ΑΕΠ της χώρας θα είχε μειωθεί το ίδιο διάστημα κατά 23,5%. Σημαίνει, όμως, πως το ΕΣΠΑ δεν μπορεί από μόνο του να αλλάξει τη δραματική κατάσταση και το αρνητικό κλίμα στην οικονομία.
Πολύ περισσότερο που εφεξής θα είναι σημαντικά μικρότερο. Χρειάζονται αλλαγές στην οικονομική πολιτική με κούρεμα χρέους και υλοποίηση μεταρρυθμίσεων... Κ. ΚΑΛΛΩΝΙΑΤΗΣ enet.gr
Ο υπουργός Υγείας Α.Λυκουρέντζος (Φωτογραφία: Eurokinissi )
Αθήνα
Τη δέσμευση του υπουργού Υγείας Ανδρέα Λυκουρέντζου ότι άμεσα θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα στελέχωσης του κέντρου Υγείας Πάρου, απέσπασαν τη Δευτέρα, ο δήμαρχος του νησιού Χρήστος Βλαχογιάννης, δήμαρχος Αντιπάρου Γιάννης Λεβεντάκης καθώς και εκπρόσωποι των φορέων των δύο νησιών, μετά από συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Υγείας για τις ελλείψεις γιατρών στο Κέντρο Υγείας του νησιού.
«Έχουμε, ήδη, προγραμματίσει συνάντηση, εν συνεχεία της συζήτησης στην Επιτροπή των Κοινωνικών Υποθέσεων, με τη διοίκηση της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας για να καταλήξουμε σε αποφάσεις με τους υπηρεσιακούς παράγοντες», δήλωσε ο υπουργός μετά τη συνάντηση.
Στο Κέντρο Υγείας Πάρου προβλέπονται τέσσερις οργανικές θέσεις για παθολόγους και γενικούς ιατρούς, αλλά από αυτές είναι καλυμμένη μόνο η μία. Υπάρχει γυναικολόγος, αλλά όχι και μαία.
O Κωνσταντίνος Μπερτσιάς, εκπρόσωπος του κλάδου Αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας
4
Η αναστολή της άδειας λειτουργίας της ασφαλιστικής εταιρείας «EIG evima Ασφαλιστική» από την Τράπεζα της Ελλάδας, δημιουργεί πονοκέφαλο όχι μόνο στους περίπου 270.000 ασφαλισμένους της και τους εργαζόμενους σε αυτή αλλά και σε όσους είχαν παλαιότερα εμπλακεί σε ατύχημα με αυτοκίνητο που ήταν ασφαλισμένο στη συγκεκριμένη εταιρεία.
Μιλώντας στον BHMA FM 99,5 για τα προβλήματα που ανακύπτουν από την συγκεκριμένη εξέλιξη, ο κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς, εκπρόσωπος του κλάδου Αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας, επεσήμανε τα ακόλουθα:
-Για χρονικό διάστημα ενός μήνα, από την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013, οι ασφαλισμένοι οδηγοί στην «EIG evima Ασφαλιστική» καλύπτονται μέσω του Επικουρικού Κεφαλαίου για το κομμάτι της αστικής ευθύνης, άρα για ζημιές που θα προκληθούν σε τρίτους.
-Αν στο συμβόλαιο του ασφαλισμένου στην «EIG evima Ασφαλιστική» υπάρχουν και άλλες καλύψεις -π.χ. ίδιες ζημίες (μικτή ασφάλεια), φωτιά, κλοπή κ.λπ. - αυτές παύουν να ισχύουν και ο ασφαλισμένος της «EIG evima Ασφαλιστική» θα πρέπει, ούτως ή άλλως, να αναζητήσει μια νέα ασφαλιστική εταιρεία και να πληρώσει ξανά τα ασφάλιστρά του για να έχει τις καλύψεις που προϋποθέτει η σχετική νομοθεσία.
O Κ. Μπερτσιάς μιλά στον BHMA FM 99,5 για το τι ισχύει στο εξής για τους ασφαλισμένους οδηγούς της "EIG evima Ασφαλιστική"
-Οι ασφαλισμένοι μπορούν να διεκδικήσουν τα ασφάλιστρα που είχαν καταβάλει στην «EIG evima Ασφαλιστική» για τους επόμενους μήνες, ως την ολοκλήρωση του συμβολαίου τους από τον εκκαθαριστή της.
-Για μια εταιρεία που κλείνει και, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδας, έχει κάποια ανοίγματα, θα πρέπει να εξεταστεί τι περιουσία υπάρχει για να αποζημιωθούν οι ασφαλισμένοι της. Η δε διαδικασία της εκκαθάρισης απαιτεί κάποια χρόνια.
-Σε περίπτωση εμπλοκής ενός οδηγού σε ατύχημα με αυτοκίνητο που ήταν ασφαλισμένο στην «EIG evima Ασφαλιστική» και αξιοποίησης του καθεστώτος του Φιλικού Διακανονισμού, ο οδηγός αποζημιώνεται κανονικά από την δική του ασφαλιστική εταιρεία.
-Επίσης αν διεκδικούμε, ως τρίτοι, αποζημίωση για ζημιά που προκάλεσε πελάτης της «EIG evima Ασφαλιστική», τότε η διεκδίκησή μας στρέφεται πια προς το Επικουρικό Κεφάλαιο.
Σημειώνεται ότι οι ασφαλισμένοι στην εταιρεία «EIG evima Ασφαλιστική» μπορούν να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα της (http://www.evima.gr), καθώς και από υπαλλήλους της εκκαθάρισης, καθημερινά, από ώρα 10.00 έως 14.00 στα τηλέφωνα της εταιρείας αλλά και από τον επόπτη ασφαλιστικής εκκαθάρισης στο τηλέφωνο 6949 962802.
Επόπτης ασφαλιστικής εκκαθάρισης διορίστηκε ο δικηγόρος Ιωάννης Γερμανός.
Οι εφοριακοί συμμετέχουν την Τρίτη στην τρίωρη (8.00 έως 11.00) παναττική στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ (Φωτογραφία: ΑΠΕ )
Αθήνα
Επίθεση στον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα εξαπολύουν οι εφοριακοί, με αφορμή τη δημοσιοποίηση των στοιχείων για την εκτέλεση του προϋπολογισμού τον Ιανουάριο τα οποία δείχνουν μειωμένα έσοδα κυρίως από ΦΠΑ και ειδικούς φόρους κατανάλωσης.
«Οι ευθύνες για την κατάρρευση αυτή δεν είναι στους εφοριακούς» αναφέρει η ΠΟΕ-ΔΟΥ και επιτίθεται με βαρείς χαρακτηρισμούς εναντίον του κ. Στουρνάρα, τον οποίο καλεί «να εγκαταλείψει την αλαζονεία και τον δογματισμό των προκατόχων του, την οποία ακολουθεί πιστά».
Οι εφοριακοί αποδίδουν τη μείωση των εσόδων «στη βάρβαρη φορολογική πολιτική των χαρατσιών, στο άδικο φορολογικό σύστημα, στην αποδυνάμωση των φορολογικών υπηρεσιών (αντί για την ενίσχυσή τους, όπως ακόμη και η τρόικα ζητά πλέον), στην απουσία κεντρικού σχεδιασμού, τακτικών και προληπτικών ελέγχων κ.λπ.»
Η ΠΟΕ-ΔΟΥ επαναφέρει τις προτάσεις της για τα θέματα των χρεών και της φορολογικής πολιτικής, σημειώνοντας ότι «αν κάποιοι είχαν ακολουθήσει, την σοβαρότητα, την επιστημονική ανάλυση και την εμπειρία μας, σήμερα δεν θα είχαμε αυτή την απώλεια εσόδων».
«Σε ποια χώρα του κόσμου η πολιτική και υπηρεσιακή ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, θέτει συγκεκριμένους στόχους στις υπηρεσίες (και με βάση αυτούς τους στόχους καθαιρεί ή μετακινεί υπαλλήλους) ενώ η ίδια διατηρεί για τον εαυτό της το δικαίωμα, να πέφτει έξω στις προβλέψεις και να το αποδίδει σε... απλές αστοχίες;» αναφέρει η ομοσπονδία των εφοριακών και συμπληρώνει:
«Η εμπάθεια συμβούλων του για τις φορολογικές υπηρεσίες, δεν μπορεί να είναι το μοναδικό κριτήριο για τις αποφάσεις του. Η πολύχρονη (από τη δεκαετία του 1990) προϋπηρεσία του, σε θέσεις ευθύνης, επιτροπές κ.λπ. στο υπουργείο Οικονομικών δεν του χορηγεί το δικαίωμα της άγνοιας, προσώπων-καταστάσεων και κυρίων πολιτικών. Τον καλούμε να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες του».
Υπενθυμίζεται ότι οι εφοριακοί συμμετέχουν την Τρίτη στην τρίωρη (8.00 έως 11.00) παναττική στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ, με αφορμή συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά της παραπομπής σε δίκη, 35 εργαζομένων-μελών του ΠΑΜΕ, οι οποίοι στις 4 Φεβρουαρίου εισήλθαν στο υπουργείο Εργασίας.
Η βουλευτική σύνταξη σε καθαρά ποσά έχει διαμορφωθεί σε 1.975,96 ευρώ από 3.866,16 ευρώ το Δεκέμβριο του 2009 (Φωτογραφία: ΑΠΕ )
Αθήνα
Η βουλευτική σύνταξη σε καθαρά ποσά έχει μειωθεί κατά 51,11% από το Δεκέμβριο του 2009 και πλέον έχει διαμορφωθεί σε 1.975,96 ευρώ από 3.866,16 ευρώ, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών.
Όπως αναφέρει το υπουργείο σε ανακοίνωσή του, οι βουλευτικές συντάξεις έχουν μειωθεί από το έτος 2010 μέχρι σήμερα με βάση όσα ισχύουν και για όλες τις άλλες συντάξεις του Δημοσίου.
Ειδικότερα, οι μειώσεις κατά 5%, 10%, 15% και 20% (ανάλογα με το ποσό της σύνταξης ή το άθροισμα των συντάξεων) έχουν ήδη εφαρμοσθεί και για τις βουλευτικές συντάξεις, από 01.02.2013, όπως και για όλες τις συντάξεις του Δημοσίου.
Ενδεικτικά αναφέρονται οι μέχρι σήμερα μειώσεις των Βουλευτικών συντάξεων (ποσά και ποσοστά):
Το υπουργείο Οικονομικών επισημαίνει ακόμα ότι δεν έχουν εφαρμοσθεί και θα εφαρμοσθούν από την 1η Απριλίου (πληρωμή 31 Μαρτίου), αναδρομικά από 01.01.2013, οι μειώσεις των βουλευτικών συντάξεων που προβλέπονται από τις διατάξεις του ν. 4093/2012, κατά 20% εφόσον λαμβάνουν και δεύτερη σύνταξη από οποιοδήποτε φορέα ή κατά 30% εφόσον λαμβάνουν και τρίτη σύνταξη.
«Η καθυστέρηση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι το μηχανογραφικό αρχείο δεν είναι ενημερωμένο για το εάν ο οποιοσδήποτε συνταξιούχος του Δημοσίου, και φυσικά και ο ουλευτής, λαμβάνει και άλλη σύνταξη από οποιονδήποτε φορέα», επισημαίνεται και προστίθεται ότι «για το λόγο αυτό δεν έχουν εφαρμοσθεί μέχρι σήμερα, για κανένα συνταξιούχο είτε του Δημοσίου είτε άλλου ασφαλιστικού φορέα, οι σχετικές διατάξεις του ν. 3865/2010 και του ν. 4051/2012, με βάση τις οποίες οι προβλεπόμενες από αυτές μειώσεις θα υπολογίζονταν επί του αθροίσματος των συντάξεων (περισσότερες από μία) που τυχόν λαμβάνει ο συνταξιούχος».
Η ενημέρωση αυτή υπάρχει ήδη, από το τέλος Ιανουαρίου, με βάση το αρχείο της ΗΔΙΚΑ, στο οποίο είναι πλέον καταγεγραμμένα τα ανωτέρω στοιχεία.
Η ανωτέρω μείωση αποφασίσθηκε, λέει το υπουργείο, προκειμένου να περικοπούν οι βουλευτικές συντάξεις, όπως και οι συντάξεις που υπολογίζονται με βάση τα ειδικά μισθολόγια (δικαστικοί λειτουργοί, μέλη ΔΕΠ των Πανεπιστημίων, στρατιωτικοί κ.λπ.), οι οποίες και μειώθηκαν εξαιτίας των περικοπών στα μισθολόγια αυτά.
Για το λόγο αυτό, ο υπολογισμός της μείωσης στις Βουλευτικές συντάξεις (κατά 20% ή 30% κατά περίπτωση) θα γίνει πριν από την παρακράτηση των εισφορών και των μειώσεων που έχουν επιβληθεί στις συντάξεις, αφού κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο έγινε η μείωση και των συντάξεων που υπολογίζονται βάσει των ειδικών μισθολογίων, δηλαδή προηγήθηκε η μείωση από την περικοπή των ειδικών μισθολογίων και επί του μειωμένου αυτού ποσού σύνταξης υπολογίστηκαν όλες οι άλλες μειώσεις.
Μετά τη διενέργεια και της ανωτέρω ειδικής μείωσης, η συνολική μείωση της σύνταξης των βουλευτών υπολογίζεται ότι θα υπερβεί το 60%. Περικοπή 70%
Το υπουργείο σημειώνει, τέλος, ότι από 01.01.2013 ότι ισχύει για όλους τους συνταξιούχους του Δημοσίου και αφορά στην περικοπή της σύνταξης (κατά 70%) εφόσον ο συνταξιούχος εργάζεται ή την αναστολή καταβολής της, έχει εφαρμογή και για τους συνταξιούχους βουλευτές.
Δηλαδή εάν ο συνταξιούχος βουλευτής εργάζεται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα η σύνταξή του θα περικοπεί κατά 70% ή εάν συνταξιούχος (π.χ. μέλος ΔΕΠ) εκλεγεί βουλευτής, προκειμένου ο χρόνος θητείας του ως βουλευτής να είναι συντάξιμος και να λάβει βουλευτική σύνταξη, θα πρέπει να ανασταλεί η σύνταξη που λαμβάνει από το Δημόσιο ως μέλος ΔΕΠ.
Στην ανακοίνωση προστίθεται ότι αναστέλλεταιη σύνταξη βουλευτή ο οποίος μετά τη συνταξιοδότησή του επανεκλέγεται, ότι προβλέπεται η κατάργηση του δικαιώματος βουλευτικής σύνταξης για όσους εκλεγούν από τούδε και στο εξής και ότι αυτά ισχύουν και για τα αιρετά όργανα των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού.