Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2015

Πρωτοχρονιάτικος μποναμάς του Πούτιν, στον Ερντογάν...


Εμπάργκο και στους Τούρκους επιχειρηματίες...
Του το φύλαγε του Ερντογάν, για... πρωτοχρονιάτικο δώρο. Ο Βλαντιμίρ Πούτιν ανακοίνωσε νέες οικονομικές κυρώσεις εναντίον της Τουρκίας.
Εκτός από τον τουρισμό και τις εξαγωγές, πλέον, θα υπάρχει... 
εμπάργκο στους Τούρκους επιχειρηματίες που εδρεύουν στην Ρωσία. 
Οπως είπε ο Θανάσης Αυγερινός στο MEGA, μεταξύ των κλάδων που θα επηρεαστούν, είναι η επεξεργασία ξυλείας και η εκπαίδευση πιλότων... 

Read more...

Πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Διαλόγου Φίλης: Υποχρεωτική εκπαίδευση για 14 χρόνια


Φίλης: Υποχρεωτική εκπαίδευση για 14 χρόνια
Υποχρεωτική εκπαίδευση από το προνήπιο έως και το λύκειο σχεδιάζει η κυβέρνηση   (Φωτογραφία:  Eurokinissi )

Αθήνα
Τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για καθιέρωση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, ολοήμερα δημοτικά σχολεία παντού, αλλαγή της δομής του λυκείου και της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Ν.Φίλης κατά την πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, τον Φεβρουάριο θα συνταχθούν προτάσεις από την επιτροπή, τον Μάρτιο οι προτάσεις αυτές θα τεθούν σε διαβούλευση και θα συναχθούν συμπεράσματα.

Παράλληλα, η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα προχωρεί τον δικό της προγραμματισμό, με διακομματική συνεννόηση. Στο τέλος Απριλίου θα συνταχθεί η έκθεση για τις προτεραιότητες των αλλαγών στην εκπαίδευση, από την οποία θα προκύψουν και οι αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες.

«Στόχος μας δεν είναι να δημιουργήσουμε άλλον έναν κατάλογο αιτημάτων, αλλά να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στη χώρα μας, που θα είναι έργο πνοής» ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Φίλης και υπογράμμισε την ανάγκη να γίνει διάλογος με κοινωνική και πολιτική συνεννόηση και συναίνεση, καθώς «η εκπαίδευση είναι μια προτεραιότητα προκειμένου να βγούμε από την κρίση».

Στην εισαγωγική του εισήγηση στην Επιτροπή, ο υπουργός τόνισε ότι ο διάλογος έχει μόνο ένα προαπαιτούμενο, «η μεταρρύθμιση να ξαναποκτήσει την ιστορικά προσδιορισμένη έννοιά της, δηλαδή την ικανοποίηση της δημοκρατικής αξίωσης για ισότητα μέσω και του σχολείου» και πρόσθεσε: «Επιδίωξη του Διαλόγου που ξεκινούμε, είναι, αξιοποιώντας όσα θετικά έχουν υπάρξει, καταργώντας τα αρνητικά και υπερβαίνοντας τις παθογένειες, να σχεδιάσουμε ένα νέο παράδειγμα σχολείου, ώστε από το σχολειό της κρίσης, να περάσουμε στο σχολειό της πολιτισμικής-δημοκρατικής ανάτασης και της γενικότερης ανάπτυξης».

Ο κ. Φίλης, επίσης, ανακοίνωσε επίσης τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για την αναμόρφωση της ειδικής αγωγής, μέσω του συστήματος της συνεκπαίδευσης, για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, τις αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και στο περιεχόμενο σπουδών του γενικού και του επαγγελματικού λυκείου, ένα νέο στρατηγικό σχεδιασμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης, τον τολμηρό ανασχεδιασμό πανεπιστημίων, σχολών και τμημάτων, τη δημοκρατική ρύθμιση των μεταπτυχιακών σπουδών και άλλα ζητήματα.

«Έχουμε συνείδηση ότι μιας τέτοιας έκτασης μεταρρύθμιση χρειάζεται χρόνο, πόρους και σχεδιασμό» σχολίασε ο υπουργός.

Από τη μεριά του, ο πρόεδρος της Επιτροπής, Αντώνης Λιάκος, στην τοποθέτησή του, υπογράμμισε ότι το ερώτημα είναι «τι πολίτες θέλουμε, πώς να αναπαράγεται και να αναγεννιέται η κοινωνία στο μέλλον, εν τέλει τι είδους κοινωνία οραματιζόμαστε» καθώς η μεταρρύθμιση της Παιδείας δεν είναι τεχνοκρατικό ζήτημα.

Επίσης, εξέφρασε την άποψη ότι το σημαντικότερο θέμα θα αποτελέσει η απελευθέρωση του λυκείου από τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Η απελευθέρωση από το ζυγό των εξετάσεων θέτει το κρίσιμο ζήτημα της ριζικής αναδιαμόρφωσης των προγραμμάτων σπουδών στο δημοτικό και στο λύκειο, που θα βάλει στο κέντρο την ενεργοποίηση και έρευνα των μαθητών, την παρατήρηση, την κριτική σκέψη και τις θεματικές προσεγγίσεις, τη βιβλιογραφική αναζήτηση, τις ερευνητικές εργασίες, το διάλογο και το επιχείρημα μέσα στη τάξη, που θα τους απαλλάξει από τον κατακερματισμό των επί μέρους μαθημάτων, θα απαλλάξει από την τυραννία του αναλυτικού προγράμματος, θα επιτρέψει τη συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς», επισήμανε.

Ακόμη, στους βασικούς προβληματισμούς της επιτροπής θα είναι η δημιουργία ενός δικτύου πρότυπων δράσεων, «που θα κάνει το σχολείο πολιτισμικό κέντρο με κυριολεκτικά ολοήμερη και εβδομαδιαία λειτουργία, με μια πλούσια προσφορά δράσεων και προγραμμάτων», αλλά και η εκπαίδευση και επανεκπαίδευση των εκπαιδευτικών.

Σημειώνεται, ότι η Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου αποτελείται από 36 μέλη, τα οποία «θα καταπιαστούν με συγκεκριμένα προβλήματα, αλλά με συνολική στόχευση», όπως ανέφερε ο κ. Λιάκος.

Τις επόμενες ημέρες θα συγκληθούν επιτροπές και ομάδες εργασίας, ενώ ήδη λειτουργεί η πλατφόρμα του εθνικού διαλόγου (http://dialogos.minedu.gov.gr), στην οποία ήδη υπάρχουν 190 εγγραφές και 17 προτάσεις από χρήστες. Στις δραστηριότητες της εν λόγω επιτροπής διαλόγου περιλαμβάνονται και δημόσιες συζητήσεις σε εβδομαδιαία βάση, ειδικές ημερίδες, εργασία των επιτροπών.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more...