(από ΤΑ ΝΕΑ)
Σειρά λύσεων μελετά το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να μη δημιουργηθούν κενά στα σχολεία, καθώς φέτος υπέβαλαν αίτηση για συνταξιοδότηση 11.466 εκπαιδευτικοί. Αριθμόςρεκόρ όλων των εποχών, περίπου τριπλάσιος από τον αμέσως μεγαλύτερο προηγούμενο. Αυτή η απρόσμενη εξέλιξη σε συνδυασμό με το γεγονός ότι φέτος το υπουργείο Παιδείας μείωσε τους μόνιμους διορισμούς περισσότερο από 50% φέρνει τη σχολική χρονιά αντιμέτωπη με τον κίνδυνο κατά την...
έναρξή της στις 13 Σεπτεμβρίου να έχει περίπου 9.000 κενά εκπαιδευτικών. Την ίδια στιγμή, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) εκφράζει φόβους ότι η αύξηση του αριθμού των συνταξιοδοτήσεων σε συνδυασμό με τον χαμηλότερο αριθμό διορισμών της τελευταίας 15ετίας- όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της- θα δημιουργήσει εκρηκτικές συνθήκες στα σχολεία την επόμενη χρονιά. Στην ίδια ανακοίνωση οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν πως «απαιτείται άμεσα ο επιπλέον διορισμός τουλάχιστον ίσου αριθμού μόνιμων εκπαιδευτικών (πάνω από 6.000), για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν από την παραπάνω κατάσταση». Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, οι αιτήσεις συνταξιοδότησης εκπαιδευτικών ανέρχονται φέτος συνολικά σε 11.466. Συγκεκριμένα, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανέρχονται σε 3.930 και στη Δευτεροβάθμια σε 7.536. Αυτό σημαίνει ότι από τα γυμνάσια, τα λύκεια και τα ΕΠΑΛ- ΕΠΑΣ υπέβαλε αίτηση παραίτησης ο ένας στους εννέα καθηγητές. Οι παραπάνω αριθμοί ενδέχεται να μεταβληθούν, λόγω του δικαιώματος που έχουν οι εκπαιδευτικοί, έως τις 16/08/2010, να ανακαλέσουν τις αιτήσεις για συνταξιοδότησή τους. Πέρυσι ο συνολικός αριθμός αιτήσεων συνταξιοδότησης εκπαιδευτικών ήταν 4.355 (στην Πρωτοβάθμια 1.745 και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 2.610). Τι λέει η υφυπουργός Αναφερόμενη στις συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών, η υφυπουργός Παιδείας κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου δήλωσε χθες ότι ένα από τα μέτρα που έχει πάρει το υπουργείο είναι η δραστική περικοπή των αποσπασμένων εκπαιδευτικών εκτός τάξης. «Εχουμε γύρω στους 5.000 εκπαιδευτικούς που έχουν γυρίσει πίσω, από αποσπάσεις εκτός τάξης». Στο μισό οι προσλήψεις μονίμων Με βάση τα στοιχεία των υπηρεσιών του υπουργείου, που έθεσαν στη διάθεση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου κατά τη διάρκεια συζήτησης των αποσπάσεων, τα κενά εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανέρχονται σε 11.000. Παράλληλα τα κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υπολογίζεται ότι αγγίζουν τις 12.000. Ο αριθμός διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, είναι φέτος μόλις 2.825, δηλαδή μόλις το 50% των περσινών. Στα πλαίσια αυτά είναι φανερό ότι δημιουργούνται πάνω από 20.000 κενά εκπαιδευτικών. Το υπουργείο Παιδείας έχει δεσμεύσει περίπου 11.000 πιστώσεις για αναπληρωτές κανονικού και μειωμένου ωραρίου. Οι πρώτες προσλήψεις αναμένεται να γίνουν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου, ενώ μια δεύτερη φουρνιά το πρώτο 15νθήμερο του Σεπτεμβρίου. 23.000 ΤΑ ΚΕΝΑ Τα κενά των δασκάλων ανέρχονται σε 11.000, των καθηγητών αγγίζουν τις 12.000, ενώ έχουν εξασφαλιστεί μόλις 11.000 πιστώσεις Τάξεις με πάνω από 25 μαθητές- αύξηση ωραρίου ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Παιδείας θα χρησιμοποιήσει πέντε βασικούς τρόπους με τους οποίους πιστεύει ότι θα ελαχιστοποιήσει τα κενά: 1Δείχνει τον δρόμο της επιστροφής στα σχολεία σε 5.000 εκπαιδευτικούς που μέχρι πέρυσι τους χρησιμοποιούσε για να καλύπτει πραγματικές ή πλασματικές ανάγκες σε διάφορους φορείς του υπουργείου, όπως την Κεντρική Υπηρεσία, τις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Εκπαίδευσης, τον ΟΕΕΚ, την Ακαδημία Αθηνών, τις Βιβλιοθήκες, τα Πανεπιστήμια, κ.λπ. Μαζί τους και αρκετές εκατοντάδες που επιστρέφουν αναγκαστικά από σχολεία του εξωτερικού. Ωστόσο τα κενά δεν μπορούν σε καμιά περίπτωση να καλυφθούν με τον περιορισμό των αποσπάσεων σε γραφεία και φορείς, αφού για παράδειγμα το 2009-2010 οι αποσπασμένοι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί σε γραφεία και φορείς ανέρχονταν σε 1.511, ενώ για τη νέα σχολική χρονιά ήδη αποσπάστηκαν 711 και είναι σίγουρο ότι θα αποσπαστούν και άλλοι. 2Συγκρότηση τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές στην τάξη. Η πλειονότητα των σχολείων σήμερα λειτουργεί με τμήματα που έχουν 22-25 μαθητές, οπότε είναι σίγουρο ότι με τη νέα διάταξη σε κάποια σχολεία θα γίνει συγχώνευση τμημάτων, με συνέπεια την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών. 3Αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών. Το υπουργείο Παιδείας είναι αποφασισμένο να ενεργοποιήσει τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 16 του Ν. 1566/1985, στο οποίο ορίζεται: «Στις περιπτώσεις που οι προβλεπόμενες ώρες διδασκαλίας για κάθε μάθημα δεν καλύπτονται με το υποχρεωτικό ωράριο των διδασκόντων, ο σύλλογος των διδασκόντων αναθέτει την κάλυψη των ωρών αυτών σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου. Για την κάλυψη των ωρών του προγράμματος μπορεί να ανατεθεί προαιρετική υπερωριακή διδασκαλία μέχρι πέντε (5) ώρες την εβδομάδα σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου με απόφαση του συλλόγου των διδασκόντων και σε εκπαιδευτικούς άλλου σχολείου με απόφαση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου. (...) Με υπουργική απόφαση είναι δυνατόν να αυξηθούν μέχρι δέκα (10) οι ώρες προαιρετικής υπερωριακής διδασκαλίας, αν δεν καλύπτεται το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας». 4Καθιέρωση δεύτερης ειδικότητας του εκπαιδευτικού (π.χ. ένας κοινωνιολόγος που έχει και πτυχίο Φιλολογίας να παίρνει ως δεύτερη ανάθεση φιλολογικά μαθήματα). 5 Μετακινήσεις από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια (π.χ. καθηγητές ειδικοτήτων) αλλά και μετακίνηση εκπαιδευτικών από ένα σχολείο σε ένα άλλο στον ίδιο νομό ή σε διπλανό!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου