Ρεπορτάζ : Απόστολος Λάκασας
(από την Καθημερινή)
Πολύ ψηλά βρίσκεται ο πήχυς του στοιχήματος που έχει θέσει φέτος ο κρατικός μηχανισμός, να μην υπάρξουν ελλείψεις εκπαιδευτικών κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου. «Πρόκειται για τη δυσκολότερη μεταπολιτευτικά σχολική χρονιά», ανέφερε χθες η...
υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου, δίνοντας το στίγμα του εγχειρήματος. «Για την κάλυψη των κενών απαιτείται σωστή προεργασία για την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και εύστοχη πρόβλεψη για τα κενά που θα προκύψουν το πρώτο διάστημα από την έναρξη του σχολικού έτους», δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ κ. Παύλος Χαραμής. Εν ολίγοις, απαιτείται τιτάνια προσπάθεια, εάν αναλογισθούμε ότι έως τώρα ο κρατικός μηχανισμός δεν φημίζεται για συντονισμένες κινήσεις στην οργάνωση και πρόβλεψη καταστάσεων... Παρενέργειες Ειδικότερα, όπως εξήγησε χθες η κ. Διαμαντοπούλου, οι δυσκολίες της φετινής χρονιάς έχουν αιτία τις παρενέργειες των μέτρων που ελήφθησαν μετά την προσφυγή της χώρας στον μηχανισμό στήριξης της τρόικας. Κατ' αρχάς, λόγω των αλλαγών στο ασφαλιστικό σύστημα οι αιτήσεις εκπαιδευτικών για συνταξιοδότηση σχεδόν τριπλασιάστηκαν, φθάνοντας τις 11.466 φέτος από 4.355 πέρυσι. Κατά δεύτερον, μειώθηκαν σημαντικά οι διορισμοί των μόνιμων εκπαιδευτικών σε 2.825 φέτος από περίπου 6.000 τα προηγούμενα χρόνια. Πλέον, για την κάλυψη των λειτουργικών κενών, όπως εξήγησε η κ. Διαμαντοπούλου, το υπουργείο κινείται στους εξής άξονες: - Αξιοποίηση των περίπου 5.000 εκπαιδευτικών που έως πέρυσι ήταν αποσπασμένοι σε διοικητικές θέσεις και σε σχολεία του εξωτερικού και από φέτος θα επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις σε σχολεία της χώρας. Χαρακτηριστικό είναι ότι φέτος επέστρεψαν σε σχολεία περίπου 300 εκπαιδευτικοί που έως πέρυσι ήταν αποσπασμένοι στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για μείωση κατά ένα τρίτο του προσωπικού της κεντρικής υπηρεσίας. - Καλύτερη αξιοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού. Για παράδειγμα, όπως τόνισε η κ. Διαμαντοπούλου, «έχει παρατηρηθεί σε ένα νομό να υπάρχουν σχολεία με υπεράριθμους εκπαιδευτικούς και άλλα με ελλείψεις. Επίσης, δεν γινόταν έλεγχος των αναρρωτικών αδειών, ενώ βρέθηκε να μη συμπίπτουν οι ώρες διδασκαλίας στα σχολεία με το άθροισμα των ωρών των σχολείων». «Οι νόμοι δεν εφαρμόζονταν. Αυτό θα αλλάξει», διαβεβαίωσε η κ. Διαμαντοπούλου. - Εάν χρειαστεί, ένας εκπαιδευτικός για να συμπληρώσει το ωράριό του θα διδάξει σε περισσότερα του ενός σχολεία της ίδιας περιφέρειας (ακόμη και σε διαφορετική βαθμίδα), ενώ μπορεί να διδάξει και άλλα μαθήματα -πλην της βασικής του ειδικότητας- εάν έχει το αντίστοιχο πτυχίο. Για την καλύτερη αξιοποίηση των εκπαιδευτικών λειτουργεί ήδη στο υπ. Παιδείας επιτελικό όργανο με αρμοδιότητα στα θέματα της κάλυψης των κενών, της διανομής των βιβλίων, της μεταφοράς των μαθητών και της καθαριότητας των σχολείων. Η κεντρική υπηρεσία θα ενημερώνεται έως τις 13 Σεπτεμβρίου για τις ανάγκες κάθε σχολείου σε εκπαιδευτικούς (με βάση τον αριθμό των τάξεων και των τμημάτων) και σε βιβλία, μέσω της ηλεκτρονικής «κάρτας σχολείου» που θα ισχύσει από φέτος. Μάλιστα, η κ. Διαμαντοπούλου έκανε έκκληση σε όσους γονείς δεν έχουν ολοκληρώσει την εγγραφή του παιδιού να το κάνουν μέσα στις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου, ώστε να προχωρήσει ο προγραμματισμός των τάξεων και των τμημάτων. - Πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η κ. Διαμαντοπούλου δεν θέλησε να δεσμευθεί για τον τελικό αριθμό των αναπληρωτών -γίνεται λόγος για 11.000 έως 15.000- αλλά διαβεβαίωσε ότι θα προσληφθούν όσοι αναπληρωτές χρειαστούν. - Αύξηση των μαθητών σε κάθε τμήμα. Θα δοθεί οδηγία για συγκρότηση τμημάτων με 25 μαθητές, ενώ η ηγεσία του υπουργείου αφήνει στους διευθυντές των σχολείων την απόφαση για συγκρότηση τμημάτων με 27 μαθητές (25 μαθητές+10%).
(από την Καθημερινή)
Πολύ ψηλά βρίσκεται ο πήχυς του στοιχήματος που έχει θέσει φέτος ο κρατικός μηχανισμός, να μην υπάρξουν ελλείψεις εκπαιδευτικών κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου. «Πρόκειται για τη δυσκολότερη μεταπολιτευτικά σχολική χρονιά», ανέφερε χθες η...
υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου, δίνοντας το στίγμα του εγχειρήματος. «Για την κάλυψη των κενών απαιτείται σωστή προεργασία για την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και εύστοχη πρόβλεψη για τα κενά που θα προκύψουν το πρώτο διάστημα από την έναρξη του σχολικού έτους», δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ κ. Παύλος Χαραμής. Εν ολίγοις, απαιτείται τιτάνια προσπάθεια, εάν αναλογισθούμε ότι έως τώρα ο κρατικός μηχανισμός δεν φημίζεται για συντονισμένες κινήσεις στην οργάνωση και πρόβλεψη καταστάσεων... Παρενέργειες Ειδικότερα, όπως εξήγησε χθες η κ. Διαμαντοπούλου, οι δυσκολίες της φετινής χρονιάς έχουν αιτία τις παρενέργειες των μέτρων που ελήφθησαν μετά την προσφυγή της χώρας στον μηχανισμό στήριξης της τρόικας. Κατ' αρχάς, λόγω των αλλαγών στο ασφαλιστικό σύστημα οι αιτήσεις εκπαιδευτικών για συνταξιοδότηση σχεδόν τριπλασιάστηκαν, φθάνοντας τις 11.466 φέτος από 4.355 πέρυσι. Κατά δεύτερον, μειώθηκαν σημαντικά οι διορισμοί των μόνιμων εκπαιδευτικών σε 2.825 φέτος από περίπου 6.000 τα προηγούμενα χρόνια. Πλέον, για την κάλυψη των λειτουργικών κενών, όπως εξήγησε η κ. Διαμαντοπούλου, το υπουργείο κινείται στους εξής άξονες: - Αξιοποίηση των περίπου 5.000 εκπαιδευτικών που έως πέρυσι ήταν αποσπασμένοι σε διοικητικές θέσεις και σε σχολεία του εξωτερικού και από φέτος θα επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις σε σχολεία της χώρας. Χαρακτηριστικό είναι ότι φέτος επέστρεψαν σε σχολεία περίπου 300 εκπαιδευτικοί που έως πέρυσι ήταν αποσπασμένοι στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για μείωση κατά ένα τρίτο του προσωπικού της κεντρικής υπηρεσίας. - Καλύτερη αξιοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού. Για παράδειγμα, όπως τόνισε η κ. Διαμαντοπούλου, «έχει παρατηρηθεί σε ένα νομό να υπάρχουν σχολεία με υπεράριθμους εκπαιδευτικούς και άλλα με ελλείψεις. Επίσης, δεν γινόταν έλεγχος των αναρρωτικών αδειών, ενώ βρέθηκε να μη συμπίπτουν οι ώρες διδασκαλίας στα σχολεία με το άθροισμα των ωρών των σχολείων». «Οι νόμοι δεν εφαρμόζονταν. Αυτό θα αλλάξει», διαβεβαίωσε η κ. Διαμαντοπούλου. - Εάν χρειαστεί, ένας εκπαιδευτικός για να συμπληρώσει το ωράριό του θα διδάξει σε περισσότερα του ενός σχολεία της ίδιας περιφέρειας (ακόμη και σε διαφορετική βαθμίδα), ενώ μπορεί να διδάξει και άλλα μαθήματα -πλην της βασικής του ειδικότητας- εάν έχει το αντίστοιχο πτυχίο. Για την καλύτερη αξιοποίηση των εκπαιδευτικών λειτουργεί ήδη στο υπ. Παιδείας επιτελικό όργανο με αρμοδιότητα στα θέματα της κάλυψης των κενών, της διανομής των βιβλίων, της μεταφοράς των μαθητών και της καθαριότητας των σχολείων. Η κεντρική υπηρεσία θα ενημερώνεται έως τις 13 Σεπτεμβρίου για τις ανάγκες κάθε σχολείου σε εκπαιδευτικούς (με βάση τον αριθμό των τάξεων και των τμημάτων) και σε βιβλία, μέσω της ηλεκτρονικής «κάρτας σχολείου» που θα ισχύσει από φέτος. Μάλιστα, η κ. Διαμαντοπούλου έκανε έκκληση σε όσους γονείς δεν έχουν ολοκληρώσει την εγγραφή του παιδιού να το κάνουν μέσα στις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου, ώστε να προχωρήσει ο προγραμματισμός των τάξεων και των τμημάτων. - Πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η κ. Διαμαντοπούλου δεν θέλησε να δεσμευθεί για τον τελικό αριθμό των αναπληρωτών -γίνεται λόγος για 11.000 έως 15.000- αλλά διαβεβαίωσε ότι θα προσληφθούν όσοι αναπληρωτές χρειαστούν. - Αύξηση των μαθητών σε κάθε τμήμα. Θα δοθεί οδηγία για συγκρότηση τμημάτων με 25 μαθητές, ενώ η ηγεσία του υπουργείου αφήνει στους διευθυντές των σχολείων την απόφαση για συγκρότηση τμημάτων με 27 μαθητές (25 μαθητές+10%).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου