Πέμπτη, 4 Νοεμβρίου 2010

“Πάγος” σε γραμμές του Μετρό, ελέω…Siemens

Θα φτάσει στον Υμηττό, αλλά…


http://img.protothema.gr/
Καθηλωμένες από τέσσερις έως δέκα μήνες θα παραμείνουν με το πιο αισιόδοξο σενάριο οι επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας, παγιδευμένες στην τεχνολογία της Siemens.

Το υπουργείο Υποδομών και ο αρμόδιος υπουργός κ. Δημήτρης Ρέππας έχει αρνηθεί να υπογράψει την απευθείας ανάθεση των 45 εκατ. ευρώ για τα ηλεκτρομηχανολογικά και την σηματοδότηση των έργων ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η υπόθεση του σκανδάλου με τις μίζες.

Το θέμα αναμένεται να φέρει ο υπουργός τις επόμενες μέρες στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας στη Βουλή, προκειμένου να ενημερωθούν όλα τα κόμματα για την εμπλοκή που δημιουργεί η υπόθεση στα έργα του μετρό.

Κατά πληροφορίες που προέρχονται από κυβερνητικές πηγές, στο σχετικό ερώτημα που τέθηκε από το υπουργείο προς το νομικό σύμβουλο του κράτους αλλά και την Κομισιόν, δίνεται το πράσινο φως για να προχωρήσουν τα έργα και πιθανολογείται ότι οι σχετικές διαδικασίες θα κινηθούν αμέσως μετά τις εκλογές.

Οι επεκτάσεις που έχουν παγώσει λόγω Siemens είναι προς Ελληνικό, Χαϊδάρι και Περιστέρι ενώ αντίστοιχα προβλήματα προβλέπεται να παρουσιάσουν αν δεν επιλυθεί το θέμα, οι επεκτάσεις και προς τον Πειραιά.

Σήμερα, ο υπουργός Υποδομών πραγματοποιεί σύσκεψη στην Αττικό Μετρό για την πορεία υλοποίησης των έργων στην Αττική και αναμένεται να παρουσιάσει τα σχέδια για τις επεκτάσεις, τα οποία όμως προς το παρόν παραμένει αδιευκρίνιστο.

Κατά πληροφορίες, στα πέντε αναμένεται να σπάσουν οι επεκτάσεις του μετρό από το Άλσος Βεϊκου έως το Μαρούσι, με μια νέα προσθήκη που θα φτάσει το μετρό ως το Βύρωνα από τον Ευαγγελισμό.

Στην Αττικό Μετρό σχεδιάζουν να υπάρξει συνδυασμός του μέσω με το υπόλοιπο δίκτυο των μέσω σταθερής τροχιάς (ηλεκτρικός, τραμ, προαστιακός) και να φτάσει το οικολογικό μέσο σε πυκνοκατοικημένες περιοχές με υψηλά ποσοστά κυκλοφοριακής συμφόρησης. Στο υπουργείο φιλοδοξούν να ξεκινήσουν την δημοπράτηση του έργου εντός του 2012.

Από τα υπόλοιπα έργα, το πιο ώριμο για να παραδοθεί είναι ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής και εφόσον ξεπεραστούν ζητήματα οικονομικών απαιτήσεων του αναδόχου δεν αποκλείεται να γίνει ως το τέλος του χρόνου. Στο σχεδιασμό είναι επίσης οι επεκτάσεις του μετρό προς το Ίλιο, που προβλέπονται και στο νέο ρυθμιστικό της Αθήνας.

Σύμφωνα με πληροφορίες νέα εμπλοκή σημειώνεται στις επεκτάσεις του μετρό προς τον Πειραιά, καθώς παρά την απόρριψης της προσφυγής της Μηχανικής εναντίον της κοινοπραξίας Άκτωρ –Siemems από τις Βρυξέλλες, η τεχνική εταιρεία έχει υποβάλλει και νέα προσφυγή στα ελληνικά δικαστήρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: