Νέο ανακάτεμα της τράπουλας στη φορολόγηση της αυτοκίνησης ετοιμάζει για το 2016 το υπουργείο Οικονομικών. Μετά τις αυξομειώσεις στα...
τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με το έτος ταξινόμησης και το ύψος του κυβισμού που έγιναν φέτος, το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σενάρια για νέες αλλαγές που θα επηρεάσουν αυτή τη φορά και τις λιανικές τιμές των καυσίμων. Στόχος των αλλαγών, όπως υποστηρίζουν στο οικονομικό επιτελείο, είναι να γίνει πιο δίκαιο το σύστημα φορολόγησης της αυτοκίνησης και να γίνει πράξη η επιδίωξη για μείωση των φόρων στην κατοχή των αυτοκινήτων με αύξησή τους ανάλογα με τη χρήση.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται:
- η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα κίνησης (βενζίνη, ντίζελ) κατά 5 έως 10 λεπτά του ευρώ. Η αύξηση αυτή θα μεταφραστεί σε ενίσχυση των κρατικών εσόδων κατά περίπου 400 έως 500 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, αν συνυπολογιστεί και η αύξηση των εσόδων από τον ΦΠΑ που επιβάλλεται στον ειδικό φόρο κατανάλωσης.
- η σημαντική μείωση των τελών κυκλοφορίας κυρίως για τα οχήματα μεγάλης ηλικίας και πολύ υψηλού κυβισμού. Πρόκειται για οχήματα που επιβαρύνονται με πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας, δηλαδή άνω των 1.000 ευρώ και οι περισσότεροι ιδιοκτήτες τους έχουν αναγκαστεί να καταθέσουν πινακίδες κυκλοφορίας
Η λογική είναι οι όποιες απώλειες εσόδων υπάρξουν από τη μείωση των τελών κυκλοφορίας να αντισταθμιστούν με αντίστοιχη αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα. Οι σχεδιασμοί αυτοί διευκολύνονται και από το γεγονός ότι οι λιανικές τιμές των καυσίμων βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα τουλάχιστον των τελευταίων πέντε ετών λόγω της μεγάλης υποχώρησης των διεθνών τιμών του πετρελαίου.
Και μείωση τεκμηρίων
Στο πλαίσιο των αλλαγών αναμένεται να εξεταστεί και ο εξορθολογισμός των τεκμηρίων διαβίωσης για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού. Αυτό συνεπάγεται σημαντική μείωση του ετήσιου τεκμαρτού εισοδήματος για οχήματα άνω των 2.000 κυβικών.
capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου