Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

400 ΚΑΜΕΡΕΣ ΣΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΕΣ...


Ρεπορτάζ : Μαρία Λιλιοπούλου
(από το Έθνος)
«Φρένο» στην υπερβολική ταχύτητα με την ευρεία χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων, ραντάρ και καμερών προτίθεται να βάλει το υπουργείο Υποδομών, όπου ήδη...
μελετώνται αντίστοιχα συστήματα του εξωτερικού. Ηδη σχεδιάζεται να δημιουργηθεί και στην Ελλάδα αυτόματο σύστημα διαχείρισης και επιβολής προστίμων, «πιλότο» για το οποίο θα αποτελέσει το αντίστοιχο της γαλλικής πόλης Λιλ όπου και εδρεύει το Εθνικό Κέντρο Διαχείρισης Προστίμων. Προηγουμένως θα μελετηθεί ο τρόπος εφαρμογής του, ώστε να μην τίθεται ζήτημα παραβίασης προσωπικών δεδομένων. Τα... «ηλεκτρονικά μάτια», τα οποία αρχικώς θα εφαρμοστούν με τις υφιστάμενες κάμερες, θα «συλλαμβάνουν» τους γρήγορους οδηγούς με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καθώς έχει αποδειχτεί ότι η υπερβολική ταχύτητα είναι άμεσα συνυφασμένη με την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων και μάλιστα θανατηφόρων. Το σύστημα στην Ελλάδα πρόκειται να διευρυνθεί σταδιακά και να χρησιμοποιεί 400 κάμερες, οι οποίες θα τοποθετηθούν σε σημεία-καρμανιόλες, που θα υποδειχτούν από σχετικές μελέτες τόσο στο εθνικό όσο και στο τοπικό οδικό δίκτυο. Αυτά τα σημεία θα προκύψουν από την ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων, ενώ για τη λειτουργία του συστήματος ενδέχεται να υπάρξει συνεργασία με τον Θάλαμο Επιχειρήσεων Παρακολούθησης και Ελέγχου της Κυκλοφορίας. Οι αντίστοιχες μελέτες θα επαναλαμβάνονται μία φορά τον χρόνο, με στόχο οι κάμερες να μετακινούνται και να ελέγχουν κάθε φορά τα πλέον επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου. Για την εφαρμογή του συστήματος εξετάζονται μοντέλα Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, ώστε να υπάρχει συνεργασία του Εθνικού Κέντρου Διαχείρισης Προστίμων με ιδιωτικές εταιρείες που θα αναλάβουν την εκτύπωση και την αποστολή των κλήσεων στους παραβάτες. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό το μοντέλο θα δώσει οικονομική αυτοτέλεια στο σύστημα εξαιτίας των εισπραττόμενων προστίμων, αφού ακόμα κι αν τα ποσά δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλα, η λειτουργία του θα είναι συνεχής. Στόχος είναι η δραστική μείωση των τροχαίων, καθώς με το συγκεκριμένο σύστημα θα υπάρχει αποτελεσματική, έγκαιρη και έγκυρη επιβολή κυρώσεων για τους παραβάτες, χωρίς σε αυτό να υπεισέρχεται ο ανθρώπινος παράγοντας με εξαίρεση την πιστοποίηση της παράβασης, ενώ στον σχεδιασμό εντάσσεται η σταδιακή διεύρυνσή του σε όλο το οδικό δίκτυο. Η αρχική χρήση των καμερών θα αφορά τα όρια ταχύτητας, ενώ στη συνέχεια ενδέχεται να διευρυνθεί και σε άλλες παραβάσεις, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, η οποία ήδη εφαρμόζεται στη Γαλλία. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η εφαρμογή παρόμοιου συστήματος στην Ελλάδα μπορεί να συμβάλει: Στην ταχύτατη ολοκλήρωση της διαδικασίας και επιβολής των ποινών. Στην εξοικονόμηση αστυνομικών, οι οποίοι θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν σε άλλους τροχονομικούς ελέγχους. Στη συνεχή κάλυψη του συνόλου των διαπραττόμενων παραβάσεων των ορίων ταχύτητας στο οδικό δίκτυο που καλύπτουν, αντί του μικρού αριθμού δειγματοληπτικών ελέγχων που πραγματοποιούνται από τους τροχονόμους. Στη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς η συνεχής λειτουργία του θα αποτρέπει τους οδηγούς να παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας. Το συστημα - πιλοτος της Γαλλίας Στο δόκανο ακόμα και με 5 επιπλέον χλμ. Δύο εκατομμύρια κλήσεις συνολικού ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ ήταν ο απολογισμός της λειτουργίας του Εθνικού Κέντρου Διαχείρισης Προστίμων στη Γαλλία σε έναν χρόνο! Το αυτόματό σύστημα καταγραφής παραβάσεων τέθηκε σε εφαρμογή στη Γαλλία το 2003 αρχικώς με 207 ραντάρ, τα 123 εκ των οποίων ήταν σταθερά και τα υπόλοιπα μετακινούμενα. Η τεχνολογία τους είναι ψηφιακή και περιλαμβάνουν διπλό φλας, ψηφιακή κάμερα και ένα ραντάρ. Το σύστημα είναι σε θέση να εντοπίζει το όχημα το οποίο υπερβαίνει την προβλεπόμενη ταχύτητα. Αμέσως στέλνει σήμα στην κάμερα που τραβά δύο φωτογραφίες, μία του οδηγού και μία της πινακίδας του αυτοκινήτου. Αυτόματα οι φωτογραφίες αποστέλλονται με ασύρματη σύνδεση στο Εθνικό Κέντρο Διαχείρισης στη Λιλ, όπου αναλύονται και αναγνωρίζεται από την πινακίδα ο ιδιοκτήτης του οχήματος. Στη συνέχεια η κλήση αποστέλλεται στο σπίτι του παραβάτη, ο οποίος μπορεί είτε να την πληρώσει ή να διαμαρτυρηθεί εγγράφως. Το γαλλικό ηλεκτρονικό σύστημα μάλιστα είναι τόσο ευαίσθητο που καταγράφει παράβαση ακόμα και όταν ο οδηγός έχει υπερβεί το προβλεπόμενο όριο ταχύτητας κατά 5 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα συστήματα εφαρμόζονται σε ΗΠΑ, Γερμανία, Ολλανδία και Αγγλία. Τι προβλεπεται Η νομοθεσία για τις κάμερες Συστήματα καταγραφής και βεβαίωσης παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με ειδικές ηλεκτρονικές τεχνικές συσκευές ή άλλα μέσα, όπως ραντάρ, φωτογραφικές ή κινηματογραφικές μηχανές που εγκαθίστανται και λειτουργούν χωρίς την παρουσία αστυνομικών σε χώρους που χρησιμοποιούνται για τη δημόσια κυκλοφορία, προβλέπονται και στην Ελλάδα από το Π.Δ. 287/2001. Σύμφωνα με το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, κάθε περίπτωση καταγραφής παράβασης με τις συγκεκριμένες συσκευές θεωρείται και αντιμετωπίζεται ως «επ’ αυτοφώρω». Οι συσκευές αυτές εγκαθίστανται ύστερα από πρόταση της τοπικής αρμόδιας υπηρεσίας Τροχαίας προς την υπηρεσία ή τον φορέα ΟΤΑ που έχει αρμοδιότητα συντήρησης της οδού και οι οποίοι συντάσσουν μελέτη εγκατάστασης και λειτουργίας, η οποία αποστέλλεται στην Αστυνομική Διεύθυνση ή τη Διεύθυνση Τροχαίας του νομού για την έκδοση σχετικής απόφασης. Οι κάμερες τοποθετούνται σε μόνιμες και σταθερές βάσεις, ενώ παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς από μία βάση σε μία άλλη. Η βεβαίωση των παραβάσεων γίνεται με τη λήψη φωτογραφιών που απεικονίζουν τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος. Για κάθε παράβαση εκτυπώνονται τρία αντίγραφα της φωτογραφίας, από τα οποία το ένα επιδεικνύεται ή αποστέλλεται στον παραβάτη μόνο μετά από έγγραφο αίτημά του, αλλιώς παραμένει στο αρχείο της υπηρεσίας που βεβαίωσε την παράβαση. Κάθε έκθεση παράβασης που βεβαιώνεται στο πλαίσιο του συγκεκριμένου Π.Δ. επιδίδεται στον παραβάτη από το αστυνομικό τμήμα του τόπου της μόνιμης κατοικίας του, με αποδεικτικό επίδοσης, το οποίο επιστρέφεται στην αποστέλλουσα υπηρεσία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: