nooz.gr
Ως «βασικό πυρήνα για την επιβίωση της χώρας» περιέγραψε την Παιδεία ο πρωθυπουργός από το βήμα συνεδρίου διαλόγου για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στους Δελφούς. Ο κ. Παπανδρέου παραδέχτηκε ότι η φυγή είναι στη σκέψη πολλών νέων σήμερα, ωστόσο δήλωσε ότι «εμείς θέλουμε τη συμμετοχή του νέου στην αλλαγή της χώρας, όχι τη φυγή».
Ο κ. Παπανδρέου σημείωσε ότι «η Παιδεία είναι ο πυρήνας των αλλαγών όχι μόνο για το αύριο, αλλά και για το σήμερα». «Είναι βασικός πυρήνας για την επιβίωση της χώρας, ένα στοίχημα ζωής» τόνισε προσθέτοντας ότι πολλά δημοσιεύματα αναφέρονται στην τάση πολλών νέων να αναζητήσουν την τύχη τους στο εξωτερικό.«Βρίσκονται μπροστά στην επιλογή “φυγή ή αλλαγή”. Αυτό είναι που αισθάνεται σήμερα ο νέος μπροστά στα μεγάλα διλήμματα της χώρας. Εμείς θέλουμε τη συμμετοχή των νέων στην αλλαγή, όχι τη φυγή», πρόσθεσε.
Ο πρωθυπουργός, αναφέρθηκε στην ανάγκη να υπάρξει «Καλλικράτης» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (σ.σ. αναφορά στο ζήτημα της συγχώνευσης, συνένωσης ακόμη και κατάργησης τμημάτων).
Ανέφερε επίσης ότι είμαστε στην 3η θέση αυτών που μπαίνουν στα πανεπιστήμια, αλλά στην 118η όσον αφορά την αποτελεσματικότητα. «Οι πανεπιστημιακοί σ’ έναν βαθμό έχουν εμπλακεί στην πολιτική της χώρας. Δεν είναι αυτόνομη φωνή, η οποία φέρνει προτάσεις και λύσεις», ανέφερε. Τόνισε ότι σήμερα, σε καθεστώς παγκόσμιας οικονομίας, κανένας δεν μπορεί να κρυφτεί. «Κρίνουμε και κρινόμαστε. Είναι ψευδαίσθηση ότι μπορεί ένας νέος να προχωρήσει αν "έχει μπάρμπα στην Κορώνη"» δήλωσε ο κ. Παπανδρέου.
«Κρινόμαστε σήμερα στην αξιοκρατία, την αριστεία, την ανταγωνιστικότητα. Αυτές είναι έννοιες εκ των ων ουκ άνευ. Είμαστε υποχρεωμένοι να δώσουμε στους νέους όλα τα εργαλεία για να αποκτήσουν εφόδια, ουσιαστικές γνώσεις και όχι να πάρουν το τυπικό χαρτί. Αρα, απαιτείται διεθνοποίηση των ιδρυμάτων και ουσιαστική συμμετοχή. Να συμμετάσχουν με ανοιχτές διαδικασίες όλοι οι καθηγητές και οι φοιτητές. Αυτό είναι σημαντικό και για την οικονομία μας, διότι θα δημιουργήσουμε επαφές με άλλες οικονομίες και κοινωνίες και θα δοθούν οι δυνατότητες επενδύσεων και στην Ελλάδα», είπε.
Νωρίτερα η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου έκανε λόγο για «Greek Statistics» όχι μόνο στην οικονομία αλλά και στην Παιδεία, προσθέτοντας ότι «εδώ και εννέα μήνες προσπαθούμε με τον υφυπουργό να συλλέξουμε τα στοιχεία των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, αλλά είναι δύσκολο». Πρότεινε δε την καθιέρωση περιφερειακών συμβουλίων, τα οποία θα έχουν τον έλεγχο για τον αριθμό των φοιτητών, των διδασκόντων, των εισακτέων και των πτυχιούχων.
Η διοίκηση των Πανεπιστημίων, όπως είπε, προτείνεται να γίνεται μέσα από ένα συμβούλιο διοίκησης, το οποίο θα ασκεί και ένα μέρος των αρμοδιοτήτων του υπουργείου Παιδείας. Αυτό το συμβούλιο θα αναλαμβάνει και τη διαχείριση της χρηματοδότησης, ενώ το ακαδημαϊκό μέρος των υποθέσεων θα είναι αρμοδιότητα των πρυτανικών αρχών. Η υπουργός προανήγγειλε ακόμη αλλαγές στην οργάνωση των σπουδών, τον τρόπο εξέτασης των φοιτητών, τον τρόπο διδασκαλίας, ενώ στον διάλογο που ξεκινάει θα συμμετέχουν, μέσω του Διαδικτύου, φοιτητές, καθηγητές αλλά και πολίτες.
Σημαντικό σημείο ήταν η εξαγγελία της υπουργού για την αλλαγή του τρόπου διανομής των συγγραμμάτων με την εισαγωγή του ηλεκτρονικού συγγράμματος, ενώ αναφέρθηκε λεπτομερώς στη διεθνοποίηση των ελληνικών πανεπιστημίων, λέγοντας ότι είναι ανάγκη να ανοίξουν προς τα έξω, αλλά και να προσελκύσουν φοιτητές προς την Ελλάδα. Τόνισε, ακόμα, ότι πρέπει να ιδρυθούν παραρτήματα των πανεπιστήμιων μας σε ξένες χώρες.
Εξάλλου, η υπουργός συνέδεσε τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ με το σύστημα των διδακτικών μονάδων και τη δια βίου μάθηση, ώστε να συνεχίζονται οι σπουδές για όλους τους πολίτες σε οποιαδήποτε ηλικία. Σήμερα, τόνισε η υπουργός, «δίνουμε τη μάχη των μαχών. Τη μητέρα των μαχών. Είμαστε έτοιμοι, διότι αλλαγή στην παιδεία σημαίνει αλλάζουμε την Ελλάδα».
Κάλεσε επίσης στον διάλογο όλες τις πολιτικές δυνάμεις, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δεν ψήφισαν το μνημόνιο, που αν δεν είχε ``περάσει`` δεν θα ήμασταν εδώ σήμερα. Ελπίζω να μην γίνει το ίδιο και στην παιδεία. Εμείς είχαμε πάρει μέρος στον διάλογο για την παιδεία όταν ήμασταν αντιπολίτευση. Δεν χωράει άλλο ράβε-ξήλωνε. Οργανώνουμε τον διάλογο και καλούμε τα πανεπιστήμια να μπουν σε διαδικασία διαρκών συνεδριάσεων των Συγκλήτων τους. Θέλουμε να δώσουμε απάντηση ποιο είναι το δημόσιο πανεπιστήμιο και ΤΕΙ που θέλουμε σήμερα, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας. Μιλάμε για διακριτούς ρόλους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου