Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2010

A. MANTEΛΗΣ : "ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ, ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ, ΔΕΝ ΕΜΑΘΑ"


Ρεπορτάζ : Δέσποινα Μπρουσάλη
(από ΤΟ ΒΗΜΑ)
Δεν θυμάται τον εκπρόσωπο της διοίκησης της Siemens Γερμανίας που του γνωστοποίησε τηλεφωνικώς ότι η γερμανική εταιρεία προτίθεται να τον υποστηρίξει με μια «χορηγία» επειδή, όπως του είπε, τον εκτιμά ως προσωπικότητα. Δεν γνωρίζει το όνομα του γερμανού προέδρου της Siemens...
Ελλάδος ο οποίος τον επισκέφθηκε κατά την περίοδο που ήταν υπουργός. Δεν έμαθε ποτέ ποιος ήταν ο «χορηγός» που κατέθεσε το δεύτερο έμβασμα στον λογαριασμό του κουμπάρου του Γ. Τσουγκράνη . Τα τρία «δεν» του κ. Αναστάσιου Μαντέλη αποτελούν χαρακτηριστικά σημεία της μαραθώνιας απολογίας του στην ειδική εφέτηανακρίτρια κυρία Μαρία Νικολακέα και της προσπάθειάς του να αποσείσει τη βαριά κατηγορία τής κατ΄ επάγγελμα νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα (ξέπλυμα βρώμικου χρήματος) που του έχει αποδοθεί. Μεταξύ των αντιδράσεων του κ. Μαντέλη στο ανακριτικό «πρέσινγκ» ήταν η... αμνησία και η δήλωση άγνοιας για κρίσιμα ζητήματα που θα έπρεπε να γνωρίζει, καθώς και ξεσπάσματα, όπως η φράση με την οποία κλείνει την απολογία του: «Ουδέποτε πέρασε από το μυαλό μου να κερδοσκοπήσω από τις πολιτικές θέσεις που πέρασα κατά τη διάρκεια του πολιτικού μου βίου, που ήταν πολλές και σημαντικές και δεν κερδοσκόπησα. Ούτε αν είχα κερδοσκοπήσει θα έτρεχα, όταν έπαψα να είμαι βουλευτής, στη θέση μου και στην ηλικία μου στις στέπες της Ασίας για να εξασφαλίσω καλύτερη ζωή στην οικογένειά μου». Απαντώντας σε ερώτηση της κυρίας Νικολακέα σχετική με το πρώτο έμβασμα των 200.000 μάρκων, είπε: «Τέλη Οκτωβρίου του 1998, ενδεχομένως και αρχές Νοεμβρίου,δέχθηκα τηλεφώνημα από κάποιον που μου συστήθηκε ως εκπρόσωπος της διοίκησης της Siemens Γερμανίας, μου είπε το όνομά του αλλά δεν μπορώ να το θυμηθώ, γιατί δεν είχα καμία ιδιαίτερη σχέση μαζί του ούτε άλλη επικοινωνία ώστε να εντυπωθεί στο μυαλό μου». Ανακρ.: «Είναι λογικό να δέχεστε από αγνώστους παροχή χρημάτων δίχως να γνωρίζετε τον λόγο και τη σκοπιμότητα της παροχής;». Αν. Μ.: «Εκ των υστέρων είδα ότι ήταν ένα τεράστιο πολιτικό λάθος, το κόστος του οποίου πληρώνω». Ανακρ.: «Γνωρίζετε τον Ηλία Γεωργίου,στέλεχος της Siemens ΑΕ;». Αν. Μ.: «Με επισκέφθηκε την περίοδο που ήμουν υπουργός μαζί με τον πρόεδρο της Siemens Ελλάδος, έναν Γερμανό του οποίου το όνομα δεν γνωρίζω,μία,δύο, ίσως και τρεις φορές».

Δεν υπάρχουν σχόλια: