Οι εργαζόμενοι, πάντως, συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις που έχουν εξαγγείλει για σχεδόν ολόκληρη την εβδομάδα. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία (έστω και με πολλές επιφυλάξεις), ενώ τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης καταψήφισαν. «Ουδείς λέει πως το πρόβλημα του ΟΣΕ είναι οι εργαζόμενοί του» ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Ρέππας. «Ειδικά σε ορισμένες ειδικότητες, είναι ηρωικός ο ρόλος τους. Όμως θέλουμε να δεχθούν και ότι κι εμείς πιστεύουμε στον σιδηρόδρομο και να συνεργαστούμε αντί να δίνουν μάχες οπισθοφυλακής. Και το σχέδιό μας είναι σχέδιο ριζικής αλλαγής. Διαμορφώνει πλαίσιο λειτουργίας σε λογικές αγοράς. Και επειδή η αγορά ανοίγει και ο ανταγωνισμός αποτελεί κανόνα, θα πρέπει να ανοιχτούμε στο αύριο, ειδικά για την ΤΡΕΝΟΣΕ. Να την εξυγιάνουμε και -γιατί όχι;- αν μπορεί να κατακτήσει και συμμαχίες θα έχει μέλλον. Αλλιώς πετυχαίνουμε την αυτοκατάργηση του ΟΣΕ, το κλείσιμό του» τόνισε. Ο κ. Ρέππας υπογράμμισε πως καμία θέση εργασίας δεν χάνεται και αναγνώρισε τις ευθύνες της Πολιτείας για τα υπέρογκα χρέη του ΟΣΕ. Υπογράμμισε, ωστόσο, πως η κυβέρνηση παράλληλα «βάζει κόκκινη γραμμή σ’ αυτό που ισχύει σήμερα, απαλλάσσει τους φορολογούμενους από ένα δημοσιονομικό άγος και αποκαθιστά αρχές όπως η διαφάνεια και η χρηστή διαχείριση». «Το 2004, με 2.000 λιγότερους εργαζόμενους, ο ΟΣΕ είχε 16% μικρότερο μισθοδοτικό κόστος. Και για ποιον σιδηρόδρομο μιλούμε, όταν το μερίδιό του στην εμπορευματική μεταφορά είναι το 1,2%, όταν δίνονταν εκπτώσεις για μεταφορά εμπορευμάτων, ύψους 80%, τις οποίες καταργήσαμε;» ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός. Βολές από τη ΝΔ Η επί της αρχής συζήτηση του νομοσχεδίου, παράλληλα με την διακαναλική συνέντευξη του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου, έδωσε την ευκαιρία στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ Μανώλη Κεφαλογιάννη να καταγγείλει τα δύο άρθρα (8 και 13) του νομοσχεδίου, που «εξαρτούν την εφαρμογή τους από την έγκριση της τρόικας» και να αξιώσει από τον παριστάμενο υπουργό να διευκρινίσει εάν βαδίζει η χώρα σε εκλογές. «Αυτός ο πρωθυπουργός θα δημιουργήσει συνθήκες ασφάλειας στους πολίτες; Αυτά τα ανησυχητικά μηνύματα στέλνουμε στις αγορές; Τώρα κατάλαβε ο κύριος πρωθυπουργός πως η πολιτική του είναι αδιέξοδη και τρέμει;» αναρωτήθηκε ο κ. Κεφαλογιάννης με αφορμή τις δηλώσεις του Γ.Παπανδρέου για πρόωρες εκλογές. «Ο κ. Παπανδρέου μίλησε για επαναδιαπραγμάτευση 'επαχθών όρων'. Τι να διαπραγματευτεί κύριοι συνάδελφοι; Αυτά που υπέγραψε, να πληρώσει ο ελληνικός λαός 30 δισ. μέχρι το 2014;». «Καταλαβαίνω και τα προβλήματα που σας δημιούργησε η σημερινή παρέμβαση του πρωθυπουργού και τον πανικό σας» απάντησε ο Χρ. Πρωτόπαπας. «Θεωρήσατε πως μπορούσατε να παίξετε με τη χώρα και καλέσατε να καταψηφιστεί το Μνημόνιο, να κατρακυλήσουμε, να ξαναρχίσουμε απ’ την αρχή και να αντιμετωπίσουμε και πάλι το φάσμα της χρεοκοπίας. Εμείς ελπίζουμε πως οι πολίτες θα προτιμήσουν να βγούμε απ’ την κρίση, ώστε το 2013 να απαλλαγούμε απ’ το Μνημόνιο και να προχωρήσουμε μπροστά με ψηλά το κεφάλι» συμπλήρωσε ο κ. Πρωτόπαπας. Ο κ. Κεφαλογιάννης, όπως και ο εισηγητής της ΝΔ Στ. Καλαφάτης, διευκρίνισαν πως το κόμμα τους στηρίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο, αν και θεωρούν πως η κατοχύρωση των εργαζομένων δεν έχει εξασφαλιστεί, ενώ ο κ. Κεφαλογιάννης τάχθηκε υπέρ της ανάθεσης του μάνατζμεντ του ΟΣΕ στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Από πλευράς ΚΚΕ, ο Δ. Μαυρίκος χαρακτήρισε «εικονικό» το έλλειμμα του ΟΣΕ, τονίζοντας πως «προέρχεται από το γεγονός ότι το κράτος δεν συμμετείχε σε συγχρηματοδότηση μιας σειράς έργων». «Στην Γερμανία και την Ιαπωνία, οι κυβερνήσεις είναι καπιταλιστικές, αλλά χρηματοδοτούν τον σιδηρόδρομο, κι ας είναι ελλειμματικός» συμπλήρωσε. Ο Μάκης Βορίδης (ΛΑΟΣ) υποστήριξε πως το νομοσχέδιο δεν εξασφαλίζει ότι και στο μέλλον δεν θα υπάρξουν φαινόμενα κακοδιαχείρισης του Οργανισμού, δηλώνοντας πως πιστεύει στην συρρίκνωση του δημοσίου τομέα και δυσπιστεί για τις διοικητικές ικανότητες του ευρύτερου κράτους. «Συμφωνώ να είναι οι υποδομές ευθύνη του κράτους, αλλά γιατί να παραμείνει και όλος αυτός ο μηχανισμός;» αναρωτήθηκε. Αντίθετα, ο Δημήτρης Παπαδημούλης αξίωσε από τον κ. Ρέππα να εγγυηθεί πως ο σιδηρόδρομος θα παραμείνει δημόσιος και κατήγγειλε κατάργηση εργασιακών και μισθολογικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, με αφορμή την εξυγίανση του ΟΣΕ.
Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010
ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΟΣΕ Ο Δ.ΡΕΠΠΑΣ
Έκκληση στους εργαζομένους του ΟΣΕ να αναγνωρίσουν τις καλές προθέσεις της κυβέρνησης και να συνεργαστούν μαζί της προκειμένου να καταστεί ο Οργανισμός ανταγωνιστικός, απηύθυνε από την Ολομέλεια της Βουλής, ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, κατά τη συζήτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση του ΟΣΕ...
Οι εργαζόμενοι, πάντως, συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις που έχουν εξαγγείλει για σχεδόν ολόκληρη την εβδομάδα. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία (έστω και με πολλές επιφυλάξεις), ενώ τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης καταψήφισαν. «Ουδείς λέει πως το πρόβλημα του ΟΣΕ είναι οι εργαζόμενοί του» ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Ρέππας. «Ειδικά σε ορισμένες ειδικότητες, είναι ηρωικός ο ρόλος τους. Όμως θέλουμε να δεχθούν και ότι κι εμείς πιστεύουμε στον σιδηρόδρομο και να συνεργαστούμε αντί να δίνουν μάχες οπισθοφυλακής. Και το σχέδιό μας είναι σχέδιο ριζικής αλλαγής. Διαμορφώνει πλαίσιο λειτουργίας σε λογικές αγοράς. Και επειδή η αγορά ανοίγει και ο ανταγωνισμός αποτελεί κανόνα, θα πρέπει να ανοιχτούμε στο αύριο, ειδικά για την ΤΡΕΝΟΣΕ. Να την εξυγιάνουμε και -γιατί όχι;- αν μπορεί να κατακτήσει και συμμαχίες θα έχει μέλλον. Αλλιώς πετυχαίνουμε την αυτοκατάργηση του ΟΣΕ, το κλείσιμό του» τόνισε. Ο κ. Ρέππας υπογράμμισε πως καμία θέση εργασίας δεν χάνεται και αναγνώρισε τις ευθύνες της Πολιτείας για τα υπέρογκα χρέη του ΟΣΕ. Υπογράμμισε, ωστόσο, πως η κυβέρνηση παράλληλα «βάζει κόκκινη γραμμή σ’ αυτό που ισχύει σήμερα, απαλλάσσει τους φορολογούμενους από ένα δημοσιονομικό άγος και αποκαθιστά αρχές όπως η διαφάνεια και η χρηστή διαχείριση». «Το 2004, με 2.000 λιγότερους εργαζόμενους, ο ΟΣΕ είχε 16% μικρότερο μισθοδοτικό κόστος. Και για ποιον σιδηρόδρομο μιλούμε, όταν το μερίδιό του στην εμπορευματική μεταφορά είναι το 1,2%, όταν δίνονταν εκπτώσεις για μεταφορά εμπορευμάτων, ύψους 80%, τις οποίες καταργήσαμε;» ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός. Βολές από τη ΝΔ Η επί της αρχής συζήτηση του νομοσχεδίου, παράλληλα με την διακαναλική συνέντευξη του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου, έδωσε την ευκαιρία στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ Μανώλη Κεφαλογιάννη να καταγγείλει τα δύο άρθρα (8 και 13) του νομοσχεδίου, που «εξαρτούν την εφαρμογή τους από την έγκριση της τρόικας» και να αξιώσει από τον παριστάμενο υπουργό να διευκρινίσει εάν βαδίζει η χώρα σε εκλογές. «Αυτός ο πρωθυπουργός θα δημιουργήσει συνθήκες ασφάλειας στους πολίτες; Αυτά τα ανησυχητικά μηνύματα στέλνουμε στις αγορές; Τώρα κατάλαβε ο κύριος πρωθυπουργός πως η πολιτική του είναι αδιέξοδη και τρέμει;» αναρωτήθηκε ο κ. Κεφαλογιάννης με αφορμή τις δηλώσεις του Γ.Παπανδρέου για πρόωρες εκλογές. «Ο κ. Παπανδρέου μίλησε για επαναδιαπραγμάτευση 'επαχθών όρων'. Τι να διαπραγματευτεί κύριοι συνάδελφοι; Αυτά που υπέγραψε, να πληρώσει ο ελληνικός λαός 30 δισ. μέχρι το 2014;». «Καταλαβαίνω και τα προβλήματα που σας δημιούργησε η σημερινή παρέμβαση του πρωθυπουργού και τον πανικό σας» απάντησε ο Χρ. Πρωτόπαπας. «Θεωρήσατε πως μπορούσατε να παίξετε με τη χώρα και καλέσατε να καταψηφιστεί το Μνημόνιο, να κατρακυλήσουμε, να ξαναρχίσουμε απ’ την αρχή και να αντιμετωπίσουμε και πάλι το φάσμα της χρεοκοπίας. Εμείς ελπίζουμε πως οι πολίτες θα προτιμήσουν να βγούμε απ’ την κρίση, ώστε το 2013 να απαλλαγούμε απ’ το Μνημόνιο και να προχωρήσουμε μπροστά με ψηλά το κεφάλι» συμπλήρωσε ο κ. Πρωτόπαπας. Ο κ. Κεφαλογιάννης, όπως και ο εισηγητής της ΝΔ Στ. Καλαφάτης, διευκρίνισαν πως το κόμμα τους στηρίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο, αν και θεωρούν πως η κατοχύρωση των εργαζομένων δεν έχει εξασφαλιστεί, ενώ ο κ. Κεφαλογιάννης τάχθηκε υπέρ της ανάθεσης του μάνατζμεντ του ΟΣΕ στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Από πλευράς ΚΚΕ, ο Δ. Μαυρίκος χαρακτήρισε «εικονικό» το έλλειμμα του ΟΣΕ, τονίζοντας πως «προέρχεται από το γεγονός ότι το κράτος δεν συμμετείχε σε συγχρηματοδότηση μιας σειράς έργων». «Στην Γερμανία και την Ιαπωνία, οι κυβερνήσεις είναι καπιταλιστικές, αλλά χρηματοδοτούν τον σιδηρόδρομο, κι ας είναι ελλειμματικός» συμπλήρωσε. Ο Μάκης Βορίδης (ΛΑΟΣ) υποστήριξε πως το νομοσχέδιο δεν εξασφαλίζει ότι και στο μέλλον δεν θα υπάρξουν φαινόμενα κακοδιαχείρισης του Οργανισμού, δηλώνοντας πως πιστεύει στην συρρίκνωση του δημοσίου τομέα και δυσπιστεί για τις διοικητικές ικανότητες του ευρύτερου κράτους. «Συμφωνώ να είναι οι υποδομές ευθύνη του κράτους, αλλά γιατί να παραμείνει και όλος αυτός ο μηχανισμός;» αναρωτήθηκε. Αντίθετα, ο Δημήτρης Παπαδημούλης αξίωσε από τον κ. Ρέππα να εγγυηθεί πως ο σιδηρόδρομος θα παραμείνει δημόσιος και κατήγγειλε κατάργηση εργασιακών και μισθολογικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, με αφορμή την εξυγίανση του ΟΣΕ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου